[phase-change] cascade voor Syngrow

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.011 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:00:
@ediejo: Ik weet dat me lassen er niet uit zien :D en ik heb idd geen elektrische laservaring alleen autogeen lassen (wat je op sommige foto's kan zien dat dat me een stuk beter af gaat). Ik heb de lassen al druk getest en ze zijn eindelijk lekdicht (30 elektrodes later). Die lassen die je daar hebt gemaakt is dat met een MIG apparaat gedaan? Ik woon in de buurt van Utrecht en dit zal zeker niet mijn laatste HX zijn dus ik kom graag een keer langs ;) bedankt in ieder geval :)
Ed kan lassen als de beste :) dus ik zou zeker eens bij hem op bezoek gaan
Tenslotte is dit projekt ook voor een andere m8 :)

Mijn cascade wordt aangewerkt, het chilly kopje derop en dan is het klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee , dit project is niet stopgezet. ik ben nog steeds bezig. Alleen beetje last van trage leveranciers en cash-flow problemen :D maar ik heb wat leuks binnen gekregen gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c41604abc94c4e070958dc54a03d2d4/thumb.jpg

En ik heb ook wat leuks gemaakt om dat te verwerken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/05794ce0975ba13d2f6271ad20c0f5eb/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/088c015ac044cc805374ff72ed9cd94a/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:55

AJK

...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:28:
Nee , dit project is niet stopgezet. ik ben nog steeds bezig. Alleen beetje last van trage leveranciers en cash-flow problemen :D maar ik heb wat leuks binnen gekregen gisteren:

[afbeelding]

En ik heb ook wat leuks gemaakt om dat te verwerken:

[afbeelding] [afbeelding]
die 'blokjes' verklaren iig het cash flow probleem maar waarom ga je het zelf gieten wordt het zilver hier niet veel minder zuiver van als ijn je hebt nu .999 en het eindigd met .900?
wat kost zon blokje .999 eigelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door AJK op 10-12-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJK schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:32:
[...]

die 'blokjes' verklaren iig het cash flow probleem maar waarom ga je het zelf gieten wordt het zilver hier niet veel minder zuiver van als ijn je hebt nu .999 en het eindigd met .900?
wat kost zon blokje .999 eigelijk?
Silver is nu ongeveer 9$ per ounce. Geen idee wat unknown_road ervoor heeft betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Nog even over de koeling van de compressors door kou via de zuigleiding, ik dacht dat rotary compressoren niet zo gekoeld werden. Had gelezen op XS dat je toch echt een beetje airflow over je compressoren nodig hebt.
En suctionline HX heeft toch vooral invloed op hoe snel de temperatuur zakt en idd niet op de load temp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb speciale smeltkroezen en ik gebruik flux tijdens het gieten en zilver is een edel metaal dus waarmee zou het verontreinigen? er bevinden zich niet opeens andere metalen in de smeltkroes.

die 9 dollar per ounce is per troy ounce :D oftewel 31 gram en dat is de handelswaarde van onverwerkt zilver. Ik heb er een 10tje per troy ounce voor betaald oftwel 40e voor die 4 baren.

rotary's zijn vaak High Back Pressure compressors. HBP wil zeggen dat de compressors gemaakt zijn voor een hoge zuigdruk en dus een grote gasdoorvoer. HBP compressors zijn over het algemeen allemaal zuiggasgekoeld.

Een suction line HX heeft vooral invloed op de efficientie van het systeem. Niet zo zeer op hoe snel de temp zakt en bij onze opstellingen ook niet zo heel veel op de load temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik ben benieuwd of het blokje gieten goed gaat, en of het er nog fatsoenlijk uit ziet :*)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:55

AJK

...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:07:
nou ik heb speciale smeltkroezen en ik gebruik flux tijdens het gieten en zilver is een edel metaal dus waarmee zou het verontreinigen? er bevinden zich niet opeens andere metalen in de smeltkroes.
meestal zijn het niet de ander metalen die het verontrijnigingene maar stof en gruis en in het geval van slechte/zelfgemaakte (zit erg veel plastic tegenwoordig in cement) smeltkroezen kunnen er restjes van (zware)kool (water) stoffen in blijven zitten maar als je speciale kroezen hebt moet dat geen probleem zijn

in elkgeval heel veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelf smeltkroezen maken is uberhaupt geen doen. deze profesionele smeltkroezen vallen al bijna uit elkaar na een paar keer gebruiken. De benodigde hitte sloopt werkelijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Hoe warm je ze eigenlijk op, gewoon met een brander?. Vind het wel lache wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit. Ik kan niet wachten tot dat Syngrow m eindelijk heeft.

(ik heb m'n accound weer gevonden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm met een uit de klauwen gegroeide propaan brander :D de mond van de brander is 38mm breed. tamelijk hoge capaciteits brander dus :D ik smelt 50 gram alu echt in enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
hehe, Die brander lijkt dan een beetje op van die branders waar ze dakleer mee vast maken. Maar dan een wat een grotere flow?

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig met de oil sep maken, zoals jullie ondertussen gewend zijn van me pak ik het iets anders aan dan anderen. De meeste zelfbouw oil seps gebruiken enorm grof staal of koperwol en proppen de buis er vol mee. Ik ben voor een iets subtielere aanpak gegaan.

buitenkant valt weinig aan te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_0505.jpg

Inside:
Heel fijn RVS gaas(0.1mm gaatjes) wat ik geklemd heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_0487.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/IMG_0493.jpg

zitten 2 van dit soort kegelvormige filters in de buis (bij de niet geoxideerde tussenstukjes). Samen met de lage gas snelheid in een 35mm buis verwacht ik dat dit wel goed filtert ;) like it? snel meer updates!

Verwijderd

Ziet er clean uit :) Al getest dit? Of is dit voor het eerst?

Verwijderd

Topicstarter
dit is een prototype :P syngrow is beetje proefkonijn!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Yep ziet er goed uit!

Maar waarvoor is dit nodig?
En is dit alleen nodig voor cascades dan?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

op zo'n lage temperaturen wordt je olie stroperig, deze ga je dan zo goed mogelijk filteren om die terug te voeren naar de compressor:)

de olie zorgt ervoor dat de smering van de compressor goed blijft, geen olie geen smering:)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

gaat er steeds beter uitzien unkown :P denk dat Syngrow aardig blij gaat zijn met dit systeem :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
nou jort niet helemaal :P . Een compressor gooit constant olie in de leidingen. Bij normale systemen is dit geen probleem maar een cascade wordt zo koud dat de olie bevriest in de cappilair. De cappilair vriest dus dicht en dan heb je dus geen koeling meer. Met een olie afscheider filter je het olie dus uit de gas stroom terwijl het gas nog warm is en de olie gaat van daaruit weer terug naar de compressor.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:11:
nou jort niet helemaal :P . Een compressor gooit constant olie in de leidingen. Bij normale systemen is dit geen probleem maar een cascade wordt zo koud dat de olie bevriest in de cappilair. De cappilair vriest dus dicht en dan heb je dus geen koeling meer. Met een olie afscheider filter je het olie dus uit de gas stroom terwijl het gas nog warm is en de olie gaat van daaruit weer terug naar de compressor.
Ok thnx voor de uitleg weer :)
* El Snorro snapt steeds meer van phch

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik hoop niet dat dat gaas van zn plaats af wordt gedouwt. Dan werkt het natuurlijk niet meer. Dus je zult zowiezo een beetje voorzichtig moeten doen met het vervoer van de phch machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou dat gaas gaat nergens heen hoor :D het zit met veel kracht tussen de buis dat dikkere stukje buis geperst en ondertussen ook vast gelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Ziet er goed uit U_R, zoals altijd :)

[Specs]

Pagina: 1 2 Laatste