ADSL kan ook over kaal koper waar geen lijn op zit, alleen moet bbned die weer huren bij KPN en die kosten worden aan de klant doorberekent. Qua kosten maakt het dus niet zoveel uit met of zonder telefoonlijn.swampy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:12:
[...]
Over wat moet ADSL dan lopen?
Eerst moet er een vrije lijn zijn om DSL op te zetten voordat je DSL kan bestellen!
Dus als ik het goed begrijp kost je de ADSL zonder een analoge lijn:
ADSL2+ 10MBit €19.95 p/m
Lidmaatschap € 100,- p/j
Kosten huur (van KPN) € 7,90 p/m
Totaal: € 36,20
Excl.
opzegkosten SpeedXS €75,-
opzegkosten KPN lijn € 0,-????
ADSL2+ 10MBit €19.95 p/m
Lidmaatschap € 100,- p/j
Kosten huur (van KPN) € 7,90 p/m
Totaal: € 36,20
Excl.
opzegkosten SpeedXS €75,-
opzegkosten KPN lijn € 0,-????
Verwijderd
Is speedxs een betrouwbare provider?
En klopt het dat wanneer je bij postcode check je postcode etc invult en hij "helaas" als antwoord geeft, kan komen doordat je geen KPN abbo hebt?
Ik woon in een (nieuwbouw)straat die ~700m van de centrale af staat... Toen ik speedxs belde zeiden ze dat ze niet wisten of het aan KPN lag, en bij KPN wisten ze het ook niet.
Wie weet er wat van af?
En klopt het dat wanneer je bij postcode check je postcode etc invult en hij "helaas" als antwoord geeft, kan komen doordat je geen KPN abbo hebt?
Ik woon in een (nieuwbouw)straat die ~700m van de centrale af staat... Toen ik speedxs belde zeiden ze dat ze niet wisten of het aan KPN lag, en bij KPN wisten ze het ook niet.
Wie weet er wat van af?
Ik heb nu ongeveer een half jaar SpeedXS en het bevalt erg goed, mijn snelheid (8192/1024) kan ik van de juiste servers altijd wel halen. Het heeft er slechts 2x kort uitgelegen, de laatste keer was door een probleem met de DHCP server en heeft volgens mij minder dan een half uur geduurd.
Postcodechecks staan los van het feit of je een KPN abo of niet hebt. Uiteraard moet je wel aangesloten zijn op een KPN-centrale waar BBNed-apparatuur staat (of waar ze bitstream mogelijkheden hebben).
Postcodechecks staan los van het feit of je een KPN abo of niet hebt. Uiteraard moet je wel aangesloten zijn op een KPN-centrale waar BBNed-apparatuur staat (of waar ze bitstream mogelijkheden hebben).
Verwijderd
Als postcode check helaas geeft is jouw centrale niet geschikt voor BBned.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:03:
Wie weet er wat van af?
Zijn er al mensen met ADSL2+ ervaringen op het SpeedXS netwerk overigens? Post eens?
En Homer, veel plezier met Chello
En Homer, veel plezier met Chello
Verwijderd
Ik heb de aanvraag al dik twee weken geleden gedaan, maar echt soepel gaat het allemaal niet bij SpeedXS/BBned. Ik heb het gevoel allerlei werkzaamheden uit te voeren, waarvan ik denk dat een ISP of netwerkprovider die op zou moeten pakken als ze nog nieuwe klanten binnen willen trekken... Maar goed, mocht alles nog door gaan, dan post ik hier binnenkort wel mijn bevindingen.
Zo niet, dan wacht ik op de aanbieding van KPN m.b.t. ADSL2+, waar ze binnenkort mee komen. Lang leve de vrije marktwerking!
Zo niet, dan wacht ik op de aanbieding van KPN m.b.t. ADSL2+, waar ze binnenkort mee komen. Lang leve de vrije marktwerking!
Ik heb als het goed is vrijdag mijn SpeedXS ADSL2+ 10Mbit verbinding 
Dit in ongeveer een maand. Is overigens sneller dan vroeger bij KPN. Duurde anderhalve week toen ik ADSL van KPN (MXstream toen) kreeg. En bij BBned duurde me Demon DSL verbinding ook precies een maand.
18-09-2005 Uw DSL aanvraag is door SpeedXS ontvangen en wij verzoeken u het getekende contract per fax of post op te sturen.
18-09-2005 Het door u ondertekende contract is door ons ontvangen en uw aanvraag is doorgezet naar bbned. Indien van toepassing ontvangt u van SpeedXS een factuur voor de jaarlijkse administratiekosten, dan wel de entreekosten.
03-10-2005 Uw DSL aanvraag is door BBned geacepteerd en doorgezet naar KPN. KPN zal na een technische controle uw aansluiting inplannen en een voorlopige aansluitdatum vrijgeven.
10-10-2005 KPN heeft de technische controle van uw aansluiting afgerond en het aansluiten van uw lijn ingepland. De voorlopige opleverdatum: 2005-10-14
Dit in ongeveer een maand. Is overigens sneller dan vroeger bij KPN. Duurde anderhalve week toen ik ADSL van KPN (MXstream toen) kreeg. En bij BBned duurde me Demon DSL verbinding ook precies een maand.
18-09-2005 Uw DSL aanvraag is door SpeedXS ontvangen en wij verzoeken u het getekende contract per fax of post op te sturen.
18-09-2005 Het door u ondertekende contract is door ons ontvangen en uw aanvraag is doorgezet naar bbned. Indien van toepassing ontvangt u van SpeedXS een factuur voor de jaarlijkse administratiekosten, dan wel de entreekosten.
03-10-2005 Uw DSL aanvraag is door BBned geacepteerd en doorgezet naar KPN. KPN zal na een technische controle uw aansluiting inplannen en een voorlopige aansluitdatum vrijgeven.
10-10-2005 KPN heeft de technische controle van uw aansluiting afgerond en het aansluiten van uw lijn ingepland. De voorlopige opleverdatum: 2005-10-14
Verwijderd
Nou ik ben zeer benieuwd, welke plaats zit je ?The Conman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:
Verwijderd
Conman ???? Hoe zit het nou ? Werkt het een beetje, of heb je nu helemaal geen Inet meer ?The Conman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:
Verwijderd
Nou,
ik ben sinds gisteren dan toch echt aangesloten. Ben echter niet tevreden: bij speedtest haalde ik gisteravond nog geen 800 kb/s en het downloaden via de nieuwsgroepen was een verschrikking: de download jankt op en neer tussen de 950 en 0 kb/s. Gemiddeld komt de download uit op ongeveer 350 kb/s...
Ik wil vanavond eens gaan testen met het modem direct aan de lijn, dus zonder splitter, om uit te sluiten dat het probleem bij mij thuis ligt.
EDIT:
Maxima mea culpa! Ik ben te ongeduldig geweest en heb de status op de site m.b.t. het opleveren van de lijn door KPN als gereedmelding geïnterpreteerd.
Ik heb vanochtend de gereedmelding per mail ontvangen van SpeedXS en zit nu te downen in de nieuwsgroepen en dat gaat toch behoorlijk strak tussen de 1000 kb/s en 1100 kb/s...
ik ben sinds gisteren dan toch echt aangesloten. Ben echter niet tevreden: bij speedtest haalde ik gisteravond nog geen 800 kb/s en het downloaden via de nieuwsgroepen was een verschrikking: de download jankt op en neer tussen de 950 en 0 kb/s. Gemiddeld komt de download uit op ongeveer 350 kb/s...
EDIT:
Maxima mea culpa! Ik ben te ongeduldig geweest en heb de status op de site m.b.t. het opleveren van de lijn door KPN als gereedmelding geïnterpreteerd.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:31 ]
Als het is heb ik vrijdag ook een ADSL2+ lijn via SpeedXS.
Alleen is het mij nou niet duidelijk of het de lijn van de voorinschrijving ( 20Mbit ) of de laatste aanbieding is ( 10Mbit ).
Maakt mij eigenlijk geen zak uit, betaal nu 54 per maand en dat kan alleen maar minder worden
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Lolz, iedereen die op vrijdag speedxs krijgt (of zou krijgen) zegt daarna niets meer, zie ook The Conman postBallebek schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:34:
[...]
Als het is heb ik vrijdag ook een ADSL2+ lijn via SpeedXS.
Alleen is het mij nou niet duidelijk of het de lijn van de voorinschrijving ( 20Mbit ) of de laatste aanbieding is ( 10Mbit ).
Maakt mij eigenlijk geen zak uit, betaal nu 54 per maand en dat kan alleen maar minder worden
En?The Conman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:
Maar ook savonds heb ik goede pingtijden met @home hier, zit bijna altijd bij de laagste 10 in een server bij bf2, de download zakt wel iets in tot 300~350Kb/s zo rond 8/9 uur savonds. Maar boeit me niet zo.bjck schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:00:
[...]
offtopic:.
Iets minder snelheid op de piektijden is nog niet heel vervelend, maar dat ook de latency daar verandert is voor mij echt onwenselijk. Zie hier
XS4all Basic
http://www.speedtest.nl/D...ortID=3&pi_id=39&co_id=78
Het 10mbit+ van speedXS abbo is vrij goed voor games als ik dit zo bekijk;
http://www.speedtest.nl/D...ID=3&pi_id=122&co_id=1522
Ik heb idd SpeedXS sinds die vrijdag alleen omdat er nog bar weinig tijd is geweest om weer te internetten ( huis moet zondag af zijn qua verbouwing ) heb ik niks meer gepost, tot nu toe ziet het er goed uit geen problemen, etc etc.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 03:04:
[...]
Lolz, iedereen die op vrijdag speedxs krijgt (of zou krijgen) zegt daarna niets meer, zie ook The Conman post
Oh ja, een ping van steady 6 naar de provider toe
[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 25-10-2005 10:26 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Hallo Allemaal
Ik heb op dit moment geen KPN aansluiting (Geen gewone telefoonlijn) Wel Kabel bij Chello.
Maar omdat dit zo'n gekloot is elke keer met die Chello en omdat voor een beetje snelheid flink betaald moet worden ben ik op zoek naar een alternatief (goedkoper dus)
Huidige kosten : per maand / per jaar
Chello : 69,95 / 839,40 !!
Nieuwe kosten : per maand / per jaar
KPN belbudget : 9,67 / 116,04
SpeedXS ADSL2 : 19,95 / 239,40
Totaal : 29,62 / 355,44
Maar dit is zonder Lidmaatschap voor SpeedXS en Aansluiten telefoon KPN
Laten we die ook eens meetellen : (Per Jaar)
KPN Belbudget : 116,04
SpeedXS ADSL2 : 239,40
Aansluiten KNP : 47,55
Lidmaatschap : 99,00
Totaal : 501,99
Dat zou betekenen een netto kostenplaatje van : 41,38 per maand. (Voor het eerste jaar daarna nog goedkoper per maand
)
Besparing : 28,12 per maand !!!!
Conclusie :
Aansluiten telefoonlijn + ADSL2
Opzeggen Chello
Nieuwsserver voor 6 maanden , meerdere email adressen.
Ik stap over
Peter
Ik heb op dit moment geen KPN aansluiting (Geen gewone telefoonlijn) Wel Kabel bij Chello.
Maar omdat dit zo'n gekloot is elke keer met die Chello en omdat voor een beetje snelheid flink betaald moet worden ben ik op zoek naar een alternatief (goedkoper dus)
Huidige kosten : per maand / per jaar
Chello : 69,95 / 839,40 !!
Nieuwe kosten : per maand / per jaar
KPN belbudget : 9,67 / 116,04
SpeedXS ADSL2 : 19,95 / 239,40
Totaal : 29,62 / 355,44
Maar dit is zonder Lidmaatschap voor SpeedXS en Aansluiten telefoon KPN
Laten we die ook eens meetellen : (Per Jaar)
KPN Belbudget : 116,04
SpeedXS ADSL2 : 239,40
Aansluiten KNP : 47,55
Lidmaatschap : 99,00
Totaal : 501,99
Dat zou betekenen een netto kostenplaatje van : 41,38 per maand. (Voor het eerste jaar daarna nog goedkoper per maand
Besparing : 28,12 per maand !!!!
Conclusie :
Aansluiten telefoonlijn + ADSL2
Opzeggen Chello
Nieuwsserver voor 6 maanden , meerdere email adressen.
Ik stap over
Peter
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook
De grote UPC uitfasering is in volle gang. Telefoon omgezet van UPC Priority naar KPN, Chello opgezegd en bij SpeedXS een 10/1 MBit abonnement afgesloten. Nu alleen het radio- en TV-signaal nog. Iemand een goed idee m.b.t. dat laatste?
De grote UPC uitfasering is in volle gang. Telefoon omgezet van UPC Priority naar KPN, Chello opgezegd en bij SpeedXS een 10/1 MBit abonnement afgesloten. Nu alleen het radio- en TV-signaal nog. Iemand een goed idee m.b.t. dat laatste?
Schotel?Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:56:
Iemand een goed idee m.b.t. dat laatste?
2,50 of 7,50 per maand ( zie hier ) en als je nog een extra LNB erbij neemt kan je ook nog is de BBC ontvangen wat voor de meeste een reden is om bij de kabel te blijven.
Verwijderd
Radio en TV zou ik lekker bij de kabel laten zitten. Met een schotel zit je toch altijd te klooien als je meerdere TV's wil aansluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:56:
Dat dacht ik dus ook![]()
Als je dat niet wilt maakt het niet uitVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:10:
[...]
Radio en TV zou ik lekker bij de kabel laten zitten. Met een schotel zit je toch altijd te klooien als je meerdere TV's wil aansluiten.
Ik heb 1x een Dreambox 7020 en 1x een Hauppauge Nexus-S voor TV kijken met een VistaSat en 3 LNB's echt niet dat ik ooit terug wil naar dat brakke kabelbeeld, ook niet digitale kabel!
Kost minder per maand en je investering heb je er in 3 a 4 jaar uit (misschien al eerder als de tarieven weer omhoog gaan).
Verwijderd
Als ze niet weer eens wat veranderen ja. Ik heb voorheen ook schotel gehad, moets ik na een jaar opeens andere decoder kopen omdat oude niet werkte. Ook is mijn LNB een keer stuk gegaan. Nee schotel is in mijn ogen niet goedkoper, grootste voordeel is het mega aanbod aan zenders.Ballebek schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:00:
[...]
Kost minder per maand en je investering heb je er in 3 a 4 jaar uit (misschien al eerder als de tarieven weer omhoog gaan).
Lekker offtopic allemaal! 
Anyway, ik heb sinds een week ook 10mbit en ik ben er zeer blij mee. Ik train 21,5mbit met m'n Copperjet 816-2p modem. Echter heeft bbned hem gerestrict natuurlijk op 10mbit, maarik haal wel de volle 10mbt en dat voor 19,95(!). Ja je mag wel zeggen dat ik zeer blij ben
Anyway, ik heb sinds een week ook 10mbit en ik ben er zeer blij mee. Ik train 21,5mbit met m'n Copperjet 816-2p modem. Echter heeft bbned hem gerestrict natuurlijk op 10mbit, maarik haal wel de volle 10mbt en dat voor 19,95(!). Ja je mag wel zeggen dat ik zeer blij ben
Verwijderd
21,5Mbit. Hoever zit jij van de centrale ?Cybex schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:27:
Lekker offtopic allemaal!
Noem dan ook even die 100 euro lidmaatschap kosten per jaar, oftewel bijna 30 euro per maandCybex schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:27:
en dat voor 19,95
Nog niet duur, maar wat je zegt is misleidend
Nederlander in België
Verwijderd
Of lees het draadje eerst even door. Dat is al een aantal keer aan de orde geweest.Elektronicanet schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:12:
[...]
Noem dan ook even die 100 euro lidmaatschap kosten per jaar, oftewel bijna 30 euro per maand![]()
Nog niet duur, maar wat je zegt is misleidend
Op 27 oktober aangevraagd bij SpeedXS, op 1 november kwamen twee mensen van KPN langs om een kabel op te graven en aan te sluiten, 10 november modem binnen, 11 november doet alles het.
Ik had tien minuten nodig om het modem aan te sluiten en in bridge te zetten, daarna op mijn router aan te sluiten. Nu wachten op de opleverdatum (15 november) voordat ik de snelheden ga bekijken.
Tot nu doet SpeedXS wat wordt beloofd - moeiteloos 10Mb in huis.
Ik had tien minuten nodig om het modem aan te sluiten en in bridge te zetten, daarna op mijn router aan te sluiten. Nu wachten op de opleverdatum (15 november) voordat ik de snelheden ga bekijken.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Door veel ellende in de snelheid en packetloss bij @Home ben ik vanaf vandaag overgestapt naar ADSL2+DeBolle schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:37:
Op 27 oktober aangevraagd bij SpeedXS, op 1 november kwamen twee mensen van KPN langs om een kabel op te graven en aan te sluiten, 10 november modem binnen, 11 november doet alles het.
Heb 'm op 1 november aangevraagd, legitimatie en handtekening direct doorgefaxt en vandaag 11 november zou deze geactiveerd worden
Moet denk ik nog even wachten, eind van de middag zou de modem functioneren op volgens hun 14 Mbit
Apart dat ze bij jullie de kabel moesten opgraven, of had je geen vaste telefoonverbinding?
[ Voor 6% gewijzigd door pSycho-Y2K op 11-11-2005 14:48 ]
De beste graafman vertelde dat mijn telefoonaansluiting op het eerste aderpaar was aangesloten en voor ADSL via een andere provider dan KPN alles op het tweede aderpaar moet. Details ken ik niet - dit is zoals hij het mij vertelde nadat de stoep bij de buren opengelegd waspSycho-Y2K schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:42:
[...]
Apart dat ze bij jullie de kabel moesten opgraven, of had je geen vaste telefoonverbinding?
Had gehoopt dat ik gisteren eindelijk verlost zou zijn van @Home... blijkt dat de ADSL modem geen WAN IP adres etc. kan bemachtigen. De DSL verbindingstatus staat op 'Showtime' (verbinding is werkend..?)
Heb een SpeedXS medewerker aan de telefoon gehad en wist niet wat er aan de hand was, hij zag dat de verbinding prima was en dat alles aan hun kant functioneerde, maar dat er geen IP gegevens over werd gedragen... hij zou me er over terugbellen, maar tot nu nog geen antwoord gehad.
Hebben hier meer mensen last van gehad? En wat zou ik kunnen doen?
Heb een SpeedXS medewerker aan de telefoon gehad en wist niet wat er aan de hand was, hij zag dat de verbinding prima was en dat alles aan hun kant functioneerde, maar dat er geen IP gegevens over werd gedragen... hij zou me er over terugbellen, maar tot nu nog geen antwoord gehad.
Hebben hier meer mensen last van gehad? En wat zou ik kunnen doen?
Tweede aderpaar was niet verbonden omdat deze nooit in gebruik genomen is geweest nog. Blijkbaar is het eerste aderpaar bezet door iets. Mogelijk nog een huidige DSL aansluiting die je nog had? Mogelijk een aanvraag die is opgeleverd van een ISP waar je alleen 'informatie had in gewonnen' of de vorige bewoners die het niet opgezegd hebben nog bijvoorbeeld.DeBolle schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:37:
[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 12-11-2005 20:53 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
bjck, dat lijkt me sterk, aangezien er wel linesync is. Als je modem geen IP adres krijgt, kan er iets mis zijn met je modem (resetten kan nooit kwaad) of de instellingen daarvan en anders moet je even het onderzoek afwachten, want dan is er iets aan hun kant niet lekker
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
als je speedxs neemt betekent dat dat je maar 1 pc erop aan kan sluiten vanwege 1 ipadress?
EN hoe zit het met adsl2 routers? je kan die oude toch niet gebruiken?
EN hoe zit het met adsl2 routers? je kan die oude toch niet gebruiken?
Ik begrijp jouw redenering niet helemaal - net als bij alle andere providers kun je dat ene IP adres gewoon op de (eventueel bijgeleverde) router verdelen naar meerdere PC's door NAT te gebruiken. Op een ADSL2+ aansluiting kun je inderdaad alleen een modem gebruiken dat daarvoor geschikt is, de rest van het al aanwezige LAN (routers, switches, WiFi) kan daarop gewoon worden aangesloten en werkt als bij ADSL.
Huh? Ik geef alleen uitleg over waarom er KPN'ers in de grond lijnen aan het koppelen zijn.JvS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:10:
bjck, dat lijkt me sterk, aangezien er wel linesync is. Als je modem geen IP adres krijgt, kan er iets mis zijn met je modem (resetten kan nooit kwaad) of de instellingen daarvan en anders moet je even het onderzoek afwachten, want dan is er iets aan hun kant niet lekker
Heb inmiddels vernomen dat BBned de koppeling nog moet realiseren met mijn adres, aldus SpeedXS.
Leuk dat ze het dan op een vrijdag opleveren en vervolgens melden dat het maandag pas kan worden gekoppeld..
't Is dat ik nog m'n @Home verbinding heb, maar anders...
Leuk dat ze het dan op een vrijdag opleveren en vervolgens melden dat het maandag pas kan worden gekoppeld..
[ Voor 6% gewijzigd door pSycho-Y2K op 12-11-2005 19:17 ]
Heh - ik heb vanaf dinsdag 25 oktober tot en met donderdag 10 november zonder Internet gezeten omdat ik gelijktijdig verhuisde en een andere provider moest nemen, dat zijn 17 (zeventien) dagen met helemaal niks.pSycho-Y2K schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:15:
[...]
Dus enerzijds leef ik met je mee, anderzijds ... twee dagen zonder Internet stelt niets voor, daar wordt je een kerel van
Op wie reageerde je dan?bjck schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:46:
[...]
Huh? Ik geef alleen uitleg over waarom er KPN'ers in de grond lijnen aan het koppellen zijn.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik zit op 800 meter van de centrale volgens de postcodecheck op de speedxs site. Ik weet alleen niet of dat hemelsbreed gemeten wordt? Maargoed, lekker dichtbij dusVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:53:
[...]
21,5Mbit. Hoever zit jij van de centrale ?
Ikzelf zit 72 meter van de centrale af, kan je dan zondermeer de topsnelheid halen?Cybex schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:46:
[...]
Ik zit op 800 meter van de centrale volgens de postcodecheck op de speedxs site. Ik weet alleen niet of dat hemelsbreed gemeten wordt? Maargoed, lekker dichtbij dus
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Ik denk dat je er een haspel tussen moet gaan hangen omdat je te dichtbij zit :-)Gunner schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:38:
[...]
Ikzelf zit 72 meter van de centrale af, kan je dan zondermeer de topsnelheid halen?
Verwijderd
Is het nou nog goed gekomen, en zo ja welke snelheid haal je en is het stabiel ?pSycho-Y2K schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:15:
Heb inmiddels vernomen dat BBned de koppeling nog moet realiseren met mijn adres, aldus SpeedXS.
Verwijderd
Geen bericht goed bericht denk ik.
Ik was ook wel beniewd of die 10/1 verbinding lekker werkt.
Ik was ook wel beniewd of die 10/1 verbinding lekker werkt.
Ik heb inderdaad vrijwel niets toe te voegen aan mijn post van 11 november, mijn verbinding werkt zonder storingen, mail en news werken naar verwachting. De snelheid die ik nu haal kan waarschijnlijk beter - ik zit rond 6 Mbit - maar daarvoor moet ik eerst tijd hebben om nieuwe kabels te leggen van en naar het modem. Zoals gezegd, geen nieuws is goed nieuws
Verwijderd
Ik neem aan dat je kabels nu wel vervangen zijn, is je snelheid nu goed ?DeBolle schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:26:
Ik heb inderdaad vrijwel niets toe te voegen aan mijn post van 11 november, mijn verbinding werkt zonder storingen, mail en news werken naar verwachting. De snelheid die ik nu haal kan waarschijnlijk beter - ik zit rond 6 Mbit - maar daarvoor moet ik eerst tijd hebben om nieuwe kabels te leggen van en naar het modem. Zoals gezegd, geen nieuws is goed nieuws
Ik ben van plan om een SpeedXS 10mbit aansluiting aan te vragen. Echter weet ik niet hoelang het duurt tussen de aanvraag, en het daadwerkelijk actief zijn van de aansluiting. Ik ben van mijn @home abonnement af op 1 maart 2006. Ik wil natuurlijk niet zonder (grote) downtime zitten, mijn ouders (die de aansluiting betalen) willen echter niet "dubbel" betalen.
Hoelang is de periode tussen aanvraag en aansluiting/in gebruik nemen van de aansluiting? Dan kan ik namelijk inschatten wanneer ik het ongeveer aan moet vragen..
Alvast bedankt!
Hoelang is de periode tussen aanvraag en aansluiting/in gebruik nemen van de aansluiting? Dan kan ik namelijk inschatten wanneer ik het ongeveer aan moet vragen..
Alvast bedankt!
De wijzen komen uit het Oosten!
Verwijderd
Tot en met 10/2 zit ik nog bij XS4all. Beetje duur vandaar dat ik op 10/1 een aansluiting bij Speedxs heb aanegvraagd. Binnen twee dagen was dit administratief rond en werd gemeld dat ik vanaf de door mij voorgestelde ingangsdatum (1/2) zou zijn aangesloten op BBNED/Speedxs. Gisteren ging mijn KPN ADSL-lijn down en kon ik de stekker oversteken in mijn Copperjet (1616). Bij BBNED was echter nog niet alles rond (blijkbaar) en vanavond rond half zes had ik plots een IP Adres en heb ik nu Internet via BBNED/Speedsxs. Al met al had ik gedacht dat dit met meer problemen gepaard zou gaan. In de praktijk is deze overgang me echter 100% meegevallen. Nu de snelheid nog even testen. Ik zit op 2800 m van de centrale en haal zo'n 8000 kbps.
Aha dus ongeveer 2,5 week?
In de faq zag ik ook een dergelijke termijn staan en van de week is mij via email bekend gemaakt dat het 10 a 15 werkdagen zal duren. Ik vraag het maar in de loop van volgende week aan, dan zit ik niet te lang zonder internet (met geluk niet) of niet te lang met een dubbele verbinding.
In de faq zag ik ook een dergelijke termijn staan en van de week is mij via email bekend gemaakt dat het 10 a 15 werkdagen zal duren. Ik vraag het maar in de loop van volgende week aan, dan zit ik niet te lang zonder internet (met geluk niet) of niet te lang met een dubbele verbinding.
Kan nog sneller, ik was een van de eerste ADSL 2+ klanten van hun en ik vroeg het aan en 3 dagen later zat ik te internetten 
Nou scheelt het ook wel dat ik die lui persoonlijk ken denk ik.
Verder als een gewone klant gezien: In de 2 jaar dat ik via hun ADSL heb heb ik maar 2x een storing gehad, de eerste x lag het aan mijn modem de 2e x was er een uur downtime omdat er een BBNed storing was dus niks meer dan lof voor ze!
Nou scheelt het ook wel dat ik die lui persoonlijk ken denk ik.
Verder als een gewone klant gezien: In de 2 jaar dat ik via hun ADSL heb heb ik maar 2x een storing gehad, de eerste x lag het aan mijn modem de 2e x was er een uur downtime omdat er een BBNed storing was dus niks meer dan lof voor ze!
Ik heb een paar vragen:
Situatie: Ik ga binnenkort op kamers met nog 4 mensen. In totaal dus 5. Nu wil ik het 10Mbit abbo van SpeedXS nemen. In het huis is nog geen internet aansluiting. We zitten boven een cafe. De huisbaas heeft een ISDN lijn waar hij 4 nummers onder heeft. Nu weet ik niet in hoeverre dit geschikt is voor ADSL2. De helpdesk medewerker zegt dat het kan dmv splitter. Alleen op de site hebben ze het over: "- Er moet sprake zijn van een enkelvoudige aansluiting.". Hoe weet ik of het een enkelvoudige aansluiting is??? En kan ik verder dus gewoon ADSL2 over de ISDN lijn gooien zonder dat de huisbaas zijn nummers verliest of iets dergelijks?
Ik heb er weinig verstand van maar ik moet wel zsm iets bepalen omdat ik op 1 maart internet moet hebben.
We zijn met z'n 5-en dus ik moet een goede ADSL router hebben die de snelheden aankan en meer dan 4 poorten heeft. Weet iemand een geschikt apparaat?
Laatste vraag. Bij aanmelding van het abbo vragen ze om je "Aansluitnummer". Welke is dit als de huisbaas ISDN heeft met 4 nummers?
Situatie: Ik ga binnenkort op kamers met nog 4 mensen. In totaal dus 5. Nu wil ik het 10Mbit abbo van SpeedXS nemen. In het huis is nog geen internet aansluiting. We zitten boven een cafe. De huisbaas heeft een ISDN lijn waar hij 4 nummers onder heeft. Nu weet ik niet in hoeverre dit geschikt is voor ADSL2. De helpdesk medewerker zegt dat het kan dmv splitter. Alleen op de site hebben ze het over: "- Er moet sprake zijn van een enkelvoudige aansluiting.". Hoe weet ik of het een enkelvoudige aansluiting is??? En kan ik verder dus gewoon ADSL2 over de ISDN lijn gooien zonder dat de huisbaas zijn nummers verliest of iets dergelijks?
Ik heb er weinig verstand van maar ik moet wel zsm iets bepalen omdat ik op 1 maart internet moet hebben.
We zijn met z'n 5-en dus ik moet een goede ADSL router hebben die de snelheden aankan en meer dan 4 poorten heeft. Weet iemand een geschikt apparaat?
Laatste vraag. Bij aanmelding van het abbo vragen ze om je "Aansluitnummer". Welke is dit als de huisbaas ISDN heeft met 4 nummers?
[ Voor 9% gewijzigd door bsmpower op 12-02-2006 17:20 ]
Je hebt 1 fysieke lijn waar die meerdere ISDN nummers overheen lopen. en er kan op een ISDN lijn ook maar 1 adsl abbonoment worden genomen en hij behoud al ze nummers gewoon.bsmpower schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:15:
Ik heb een paar vragen:
en je krijgt een modem met 1 poort router dus even switch erachter en klaar het is verdeeld .
Ok dus ik hoef geen problemen te verwachten?!
Ik laat de aansluiting sowieso door een monteur doen. Ik neem aan dat, als hij iets tegenkomt waardoor het niet mogelijk is om ADSL2 van SpeedXS aan te sluiten, het contract niet doorgaat?
En kan ik niet beter een router nemen met 5 poorten? Of een router van SpeedXS met 4 poorten en 1 daarvan splitten zodat ik uit kom op 5?
Oja en wat is nu precies het "Aansluitnummer"? Die moet ik nl invullen bij de aanmelding. Hoe zit dat met ISDN? Heb je 1 hoofdnummer en 3 extra nummers (in zijn geval dan?). Ik moet dan het hoofdnummer invullen als ik het goed begrijp?
Ik laat de aansluiting sowieso door een monteur doen. Ik neem aan dat, als hij iets tegenkomt waardoor het niet mogelijk is om ADSL2 van SpeedXS aan te sluiten, het contract niet doorgaat?
En kan ik niet beter een router nemen met 5 poorten? Of een router van SpeedXS met 4 poorten en 1 daarvan splitten zodat ik uit kom op 5?
Oja en wat is nu precies het "Aansluitnummer"? Die moet ik nl invullen bij de aanmelding. Hoe zit dat met ISDN? Heb je 1 hoofdnummer en 3 extra nummers (in zijn geval dan?). Ik moet dan het hoofdnummer invullen als ik het goed begrijp?
[ Voor 49% gewijzigd door bsmpower op 12-02-2006 17:47 ]
De monteur heeft er wel verstand van dan ja. ik denk dat het gewoon mogelijk zal wezen en anders speedxs voor kosten opdraait.bsmpower schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:44:
Ok dus ik hoef geen problemen te verwachten?!
ik zou gewoon de copperjet 1616-2P die je gratis van hun krijgt nemen en een goedkope 8 poorts switch erachter gooien bijv een Canyon (klik!)
Aansluitnummer is gewoon je hoofd telefoonnummer. je lijn komt binnen daar split hij hem naar telefoon/DSL. DSL gaat naar de modem en telefoon naar je quattrovox die voor de andere 3 telefoonnummers zorgt.
Ok bedankt voor het antwoord!
Nu alleen even nadenken over Switch of Router. Router is volgens mij handiger qua netwerken en LAN games spelen? Op zich is het wel handig. Dus iemand goeie tip over een 8-poorts ADSL router?
En zit er nog verschil tussen routers? Kunnen alle hedendaagse routers 10Mbit verbinden aan?
Nu alleen even nadenken over Switch of Router. Router is volgens mij handiger qua netwerken en LAN games spelen? Op zich is het wel handig. Dus iemand goeie tip over een 8-poorts ADSL router?
En zit er nog verschil tussen routers? Kunnen alle hedendaagse routers 10Mbit verbinden aan?
Vatte schop:
Ik heb dus een paar dagen geleden (27-2) eindelijk SpeedXS aangevraagd. Ik heb een gratis modem erbij. Die krijg ik van de week of volgende week toegestuurd. Nu zie ik overal dat dat copperjet modems zijn. Zijn dat goede modems of is het beter om er een ander bij te kopen? Ik heb er namelijk geen bal verstand van
Alleen cable gehad.
Ik heb dus een paar dagen geleden (27-2) eindelijk SpeedXS aangevraagd. Ik heb een gratis modem erbij. Die krijg ik van de week of volgende week toegestuurd. Nu zie ik overal dat dat copperjet modems zijn. Zijn dat goede modems of is het beter om er een ander bij te kopen? Ik heb er namelijk geen bal verstand van
check even het tweakdsl topic, daar is veel info over copperjets.
Copperjet zijn betrouwbare dingen maar als je echt porten wilt gaan forwarden enzo raad ik je aan een Linksys WAG354G te kopen (heb ik zelf ook en praat ik iedereen aan met SpeedXSNoepZor schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:59:
Vatte schop:
Ik heb dus een paar dagen geleden (27-2) eindelijk SpeedXS aangevraagd. Ik heb een gratis modem erbij. Die krijg ik van de week of volgende week toegestuurd. Nu zie ik overal dat dat copperjet modems zijn. Zijn dat goede modems of is het beter om er een ander bij te kopen? Ik heb er namelijk geen bal verstand vanAlleen cable gehad.
Zit ook gelijk Wireless enzo in en kost ongeveer 100 euri
Hallo,
Ik ben al een tijd van plan ADSL2(+) te nemen(20MB), maar veel providers leveren het niet hier(Groningen, 9745DZ, 17). Mijn eerst keus was Versatel omdat daar ook nog voetbal bij zat, maar dit was dus niet leverbaar. Daarna wannadoo, maar die is ook niet leverbaar. Zo heb ik een aantal gezocht en kwam op deze 2 uit:
SpeedXS 16-24/1.3MB 49,95
Solcon 8-20/1MB 49,95
Mijn vraag is:
Ik heb nog nooit van deze providers gehoord. Maar heeft een van jullie met deze providers ervaringen? Mar heeft iemand van jullie ook ervaringen over SpeedXS, en dan vooral op de 16-24/1.3MB abbonement?
Ik ben al een tijd van plan ADSL2(+) te nemen(20MB), maar veel providers leveren het niet hier(Groningen, 9745DZ, 17). Mijn eerst keus was Versatel omdat daar ook nog voetbal bij zat, maar dit was dus niet leverbaar. Daarna wannadoo, maar die is ook niet leverbaar. Zo heb ik een aantal gezocht en kwam op deze 2 uit:
Solcon 8-20/1MB 49,95
Mijn vraag is:
Ik heb nog nooit van deze providers gehoord. Maar heeft een van jullie met deze providers ervaringen? Mar heeft iemand van jullie ook ervaringen over SpeedXS, en dan vooral op de 16-24/1.3MB abbonement?
Als je het hele topic is leest...matsume schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:54:
Hallo,
Solcon 8-20/1MB 49,95
Mijn vraag is:
Ervaring, JA, tevreden, JA
Nou ik heb het al doorgelezen, maar sommige post zijn verouderd.Ballebek schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:13:
[...]
Als je het hele topic is leest...
Ervaring, JA, tevreden, JA
Maar heb nu een vraagje:
Wij hebben een telefoon lijn bij essent, en nu nog een internetabbonement van @home. Wij willen dus overstappen naar SpeedXS. Moet ik dan de telefoonlijn van essent opzeggen en die van KPN nemen? of kan het ook met die van essent?
Altijd KPN nodig.matsume schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 10:26:
[...]
Nou ik heb het al doorgelezen, maar sommige post zijn verouderd.
Maar heb nu een vraagje:
Wij hebben een telefoon lijn bij essent, en nu nog een internetabbonement van @home. Wij willen dus overstappen naar SpeedXS. Moet ik dan de telefoonlijn van essent opzeggen en die van KPN nemen? of kan het ook met die van essent?
Dat gratis modem dat je bij het 10mbit abbo krijgt is dat een copperjet 1616?
En is het mogelijk om met zo'n copperjet te kiezen tussen je vodsl/voip lijn of je vaste kpnlijn als je gaat bellen(met bijv een toestencominatie op je telefoon)?
En is het mogelijk om met zo'n copperjet te kiezen tussen je vodsl/voip lijn of je vaste kpnlijn als je gaat bellen(met bijv een toestencominatie op je telefoon)?
Ik heb nu al een Wireless ethernet router van Belkin. Ik neem aan dat ik de modem dan ook alleen als modem kan gebruiken en de port forwarding ed. gewoon op de belkin kan doen?? Of zit ik dan met een dubbele NAT??Ballebek schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:46:
[...]
Copperjet zijn betrouwbare dingen maar als je echt porten wilt gaan forwarden enzo raad ik je aan een Linksys WAG354G te kopen (heb ik zelf ook en praat ik iedereen aan met SpeedXS)
Zit ook gelijk Wireless enzo in en kost ongeveer 100 euri
Als je bedoelt dat je het modem dan laat bridgen: TuurlijkNoepZor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:33:
[...]
Ik heb nu al een Wireless ethernet router van Belkin. Ik neem aan dat ik de modem dan ook alleen als modem kan gebruiken en de port forwarding ed. gewoon op de belkin kan doen?? Of zit ik dan met een dubbele NAT??
Ik heb 2 vraagjes:
1. Kan ik vlekkeloos een 4 poort router (US robotics 8003) aansluiten op de modem(copperjet)?
2. Dit zou mijn setup moeten worden: Internet -> modem -> 100Mbps router -> 2 pc's
(nog van de router) -> 10Mbps hub -> 2 pc's
Mijn oude - goed werkende - 10Mbps hub, kan ik hiermee gewoon de volle snelheid halen? of zit daar een cap op en moet ik toch een 100Mbps switch kopen?
1. Kan ik vlekkeloos een 4 poort router (US robotics 8003) aansluiten op de modem(copperjet)?
2. Dit zou mijn setup moeten worden: Internet -> modem -> 100Mbps router -> 2 pc's
Mijn oude - goed werkende - 10Mbps hub, kan ik hiermee gewoon de volle snelheid halen? of zit daar een cap op en moet ik toch een 100Mbps switch kopen?
1. Ja, ik heb ook een USR8003 erop gehangen voor een weekje.matsume schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:12:
Ik heb 2 vraagjes:
2. Die USR8003 heeft toch al een ingebouwde 4-ports 100mbit switch? Anders, ja, beter een 10/100 switch halen.
Oh okeej, moet ik ook nog letten op de merk oid?(voor de switch)The Conman schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:45:
[...]
1. Ja, ik heb ook een USR8003 erop gehangen voor een weekje.
2. Die USR8003 heeft toch al een ingebouwde 4-ports 100mbit switch? Anders, ja, beter een 10/100 switch halen.
Maar kan je ook uitleggen waarom ik een nieuwe zou moeten kopen? ik bedoel de max wat ik kan halen is 10Mbit, en die hub kan 10Mbit aan, of kan hij dat eigelijk niet aan(staat er wel op
Kan je alleen met die router ook een netwerk beginnen? ik dacht altijd dat je alleen maar internet kon delen, maar kan je ook bestanden delen over het netwerk?
[ Voor 35% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-03-2006 10:02 ]
Ik vind het wel jammer dat we nu KPN moeten nemen als we willen overstappen naar SpeedXS(elke adsl aanbieder). Wij hebben nu internet van @home, en dat bevalt ons prima. Het is stabiel en het is gekoper dan kpn. Je betaalt een vast bedrag(10e ong.) en je krijgt de tarieven van KPN Belbasis(ong.)
Terwijl je bij KPN dan 18 euro moet betalen. Is er geen andere manier? dat we toch van @home kunnen houden?
VoIP leek me ook wel handig, dan hoeven we alleen die 10 euro van KPN te betalen (Belbudget) en dan kunnen we via het internet bellen. Alleen hier heb ik nog niet zoveel verstand van. Betaal je hiermee ook nog per minuut? Zo ja aan wie?(speedxs of kpn)? En wat zijn de tarieven dan?
Terwijl je bij KPN dan 18 euro moet betalen. Is er geen andere manier? dat we toch van @home kunnen houden?
VoIP leek me ook wel handig, dan hoeven we alleen die 10 euro van KPN te betalen (Belbudget) en dan kunnen we via het internet bellen. Alleen hier heb ik nog niet zoveel verstand van. Betaal je hiermee ook nog per minuut? Zo ja aan wie?(speedxs of kpn)? En wat zijn de tarieven dan?
28 + 18 euro = 46 euro
Is dus al goedkoper dan een @home breedband abo, laat staan dat die 7 euro van de telefonie er nog bij op komt. Als je niet veel belt kun je ook een KPN belbudget abo overwegen van 9,50 per maand.
Is dus al goedkoper dan een @home breedband abo, laat staan dat die 7 euro van de telefonie er nog bij op komt. Als je niet veel belt kun je ook een KPN belbudget abo overwegen van 9,50 per maand.
'k heb net eens een postcode check gedaan op speedxs.nl
Alles incl adsl2+ is hier mogelijk, daarnaast staat er ook dat ik 1152 meter bij de centrale vandaan woon. Zou dit inhouden dat ik deze snelheden ook daadwerkelijk kan halen?? Of woon ik daarvoor al weer te ver....
en er is nog iets. Ik zie op die link staan dat ik standaard ook webspace krijg met max 1GB traffic per maand. Nu zou ik wel es willen weten hoeveel MB webspace ik ter beschikking krijg want dát staat er niet bij.....
en nóg iets
, er staat dat het abo 45/maand kost. maar er staat ook een lidmaatschap van 99 per jaar, waar is die voor??
Alles incl adsl2+ is hier mogelijk, daarnaast staat er ook dat ik 1152 meter bij de centrale vandaan woon. Zou dit inhouden dat ik deze snelheden ook daadwerkelijk kan halen?? Of woon ik daarvoor al weer te ver....
en er is nog iets. Ik zie op die link staan dat ik standaard ook webspace krijg met max 1GB traffic per maand. Nu zou ik wel es willen weten hoeveel MB webspace ik ter beschikking krijg want dát staat er niet bij.....
en nóg iets
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Lidmaatschap moet je ook betalen, maar dat word verdeeld per maan dus is het:bartgrefte schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:04:
'k heb net eens een postcode check gedaan op speedxs.nl
en nóg iets, er staat dat het abo 45/maand kost. maar er staat ook een lidmaatschap van 99 per jaar, waar is die voor??
99/12 = €8,25
8,25 + 45,95 = €54,20 p/m
hm, ok!matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:54:
[...]
Lidmaatschap moet je ook betalen, maar dat word verdeeld per maan dus is het:
99/12 = €8,25
8,25 + 45,95 = €54,20 p/m
kijk, das nog eens goed nieuws!!NoepZor schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:58:
Bij 1100 meter moet je 18 ~ 20mbit kunnen halen
www.speedtest.nl/ADSL/
en die webspace, enig idee hoeveel mb? staat nerges. alleen dat je voor 50mb extra zoveel extra moet betalen....
[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 06-03-2006 01:12 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Bij het overzicht van ADSL abonnementen staat dit:
50 MB voor website
50 MB voor website
Ik heb sinds een week nu ook het 10/1 abbo en dit bevalt me prima.
In verband met een migratie van Wanadoo(KPN Netwerk) naar SpeedXS(BBNed netwerk) heb ik ook al diverse malen contact gehad met de helpdesk en ben eigenlijk zeer tevreden over de heren aldaar. Klein minpuntje is dat de reactie's via de mail wel even op zich laten wachten maar via de telefoon krijg je altijd gewoon keiharde duidelijke info zonder smoesjes en/of onzin gewoon lekker straight to the point.
De news server voldoet voor mij perfect, ook de kwaliteit van de verbinding is hier optimaal train gewoon het maximum in m'n modem.
Van mijn kant tot nu toe niets dan goeds voor SpeedXS
In verband met een migratie van Wanadoo(KPN Netwerk) naar SpeedXS(BBNed netwerk) heb ik ook al diverse malen contact gehad met de helpdesk en ben eigenlijk zeer tevreden over de heren aldaar. Klein minpuntje is dat de reactie's via de mail wel even op zich laten wachten maar via de telefoon krijg je altijd gewoon keiharde duidelijke info zonder smoesjes en/of onzin gewoon lekker straight to the point.
De news server voldoet voor mij perfect, ook de kwaliteit van de verbinding is hier optimaal train gewoon het maximum in m'n modem.
Van mijn kant tot nu toe niets dan goeds voor SpeedXS
Je zegt het zelf al, het is een hub en geen switch. Je verbinding is dan wel 10Mbit, en de hub ook ja. Maar hub is geen switch, dus totale bandbreedte van alle porten bij elkaar is max 10Mbit. Bv port 1 hangt je router, port 2 een pc en port 3 een pc. Download je met pc iets, is er geen probleem. Download je pc en andere pc tegelijk iets, ook geen probleem. Zet je bestanden over van ene pc naar ander pc en tegelijk op een van de pc's ook nog downloaden, dan gaat het niet goed. Een switch heeft namelijk 10/100 per port en zal je dat probleem niet krijgen. Ook betwijfel ik of zo'n oude 10Mbit hubje wel de volledige 10Mbit kan halen. Merk maakt niks uit, gewoon goedkoop sweex ding is al goed genoeg.matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 09:50:
[...]
Oh okeej, moet ik ook nog letten op de merk oid?(voor de switch)
Maar kan je ook uitleggen waarom ik een nieuwe zou moeten kopen? ik bedoel de max wat ik kan halen is 10Mbit, en die hub kan 10Mbit aan, of kan hij dat eigelijk niet aan(staat er wel op)?
Kan je alleen met die router ook een netwerk beginnen? ik dacht altijd dat je alleen maar internet kon delen, maar kan je ook bestanden delen over het netwerk?
SpeedXS gaat later ook nog telefonie aanbieden (VoIP).matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:06:
Ik vind het wel jammer dat we nu KPN moeten nemen als we willen overstappen naar SpeedXS(elke adsl aanbieder). Wij hebben nu internet van @home, en dat bevalt ons prima. Het is stabiel en het is gekoper dan kpn. Je betaalt een vast bedrag(10e ong.) en je krijgt de tarieven van KPN Belbasis(ong.)
KPN BelBudget is 9,95 per maand. (wel aansluitkosten van 74,95 ofzo)
Het gebelde bedrag betaal je aan SpeedXS.
Binnen het BBned en/of SpeedXS netwerk is het bellen gratis. (paar cent starttarrief geloof ik)
Naar andere vaste/mobiele nummers betaal je een bedrag dat ietsje goedkoper is dan met het KPN BelBasis abo.
Dus 1e jaar:
SpeedXS Lidmaatschap: 99,00 per jaar
SpeedXS verbinding: 19,95 per maand
KPN BelBudget: 9,95 per maand
KPN Aansluitkosten: 74,95 eenmalig
Omgerekend ben je eerste jaar per maand kwijt (99,00/12)+19,95+9,95=38,45 per maand
Eenmalig de aansluitkosten van KPN.
De jaren daarop gewoon 38,45 per maand
[ Voor 41% gewijzigd door The Conman op 11-03-2006 02:35 ]
***schopje***
Ik heb nu 5 mnd een speedxs 10/1 abbo alleen heb ik na de migratie wat problemen met mijn verbinding. Ik kan helemaal niet meer downloaden van de newsgroepen met mijn speedxs verbinding, met mijn @home lijntje werkt dat notabene helemaal goed (zij het met 245 kb/s = max van de verbinding)!!! Ook moet ik de laatste tijd telkens mijn ip instellingen releasen omdat ik anders helemaal geen gateway ip meer krijg
Na de migratie had ik wat problemen met de modem maar na nieuwe firmware blijft deze nu wel gewoon werken maar sindsdien heb ik dus de bovenstaande problemen.
spec's:
Speedxs 10/1 mbit
@home budget 2/0.5
De speedxs verbinding zit direct via de modem aan mijn server en de @home verbinding via een router. Ik heb de speedxs als primary insteld bij mij ip setting (metric lager dan de settings van mijn @home verbinding) wat goed lijkt te werken als ik wat download van het inet (mijn @home verbinding haalt namelijk geen 900~1000 kb/s
)
Heeft iemand enig idee hoe ik deze irrante problemen kan oplossen? (ik heb de support van speedxs hier ook over gemaild maar ik weet niet hoelang het duurt voordat ik antwoord krijg...)
Ik heb nu 5 mnd een speedxs 10/1 abbo alleen heb ik na de migratie wat problemen met mijn verbinding. Ik kan helemaal niet meer downloaden van de newsgroepen met mijn speedxs verbinding, met mijn @home lijntje werkt dat notabene helemaal goed (zij het met 245 kb/s = max van de verbinding)!!! Ook moet ik de laatste tijd telkens mijn ip instellingen releasen omdat ik anders helemaal geen gateway ip meer krijg
Na de migratie had ik wat problemen met de modem maar na nieuwe firmware blijft deze nu wel gewoon werken maar sindsdien heb ik dus de bovenstaande problemen.
spec's:
Speedxs 10/1 mbit
@home budget 2/0.5
De speedxs verbinding zit direct via de modem aan mijn server en de @home verbinding via een router. Ik heb de speedxs als primary insteld bij mij ip setting (metric lager dan de settings van mijn @home verbinding) wat goed lijkt te werken als ik wat download van het inet (mijn @home verbinding haalt namelijk geen 900~1000 kb/s
Heeft iemand enig idee hoe ik deze irrante problemen kan oplossen? (ik heb de support van speedxs hier ook over gemaild maar ik weet niet hoelang het duurt voordat ik antwoord krijg...)
Ik zit er ook over na te denken om van XS4ALL naar SpeedXS over te stappen, want we betalen bij XS4ALL veel te veel. De service is zeker top bij XS4ALL, maar niet echt het grote verschil waard.
Hoe kan dat ADSL2+ goedkoper is dan een gewone ADSL lijn bij SpeedXS?
Hoe kan dat ADSL2+ goedkoper is dan een gewone ADSL lijn bij SpeedXS?
Ik meen dat de ADSL2+ techniek goedkoper in aanschaf en onderhoud is dan de oude ADSL techniek. Orange (voorheen Wanadoo) levert zelfs 20mbit voor 25 euro per maand.
Ik heb zelf ook SpeedXS en het werkt prima, altijd redelijk goede/stabiele ping met spelletjes en 1MB/s constant van Eweka (ook 's avonds).
Ik heb zelf ook SpeedXS en het werkt prima, altijd redelijk goede/stabiele ping met spelletjes en 1MB/s constant van Eweka (ook 's avonds).
Dat is redelijk onzin. Qua onderhoud van apparatuur en netwerk beheer is het juist duurder wellicht omdat je veel meer bandbreedte nodig hebt en meer storingen kan hebben met ADSL2+ omdat het veel meer vergt van de koperlijn.NoepZor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:03:
Ik meen dat de ADSL2+ techniek goedkoper in aanschaf en onderhoud is dan de oude ADSL techniek. Orange (voorheen Wanadoo) levert zelfs 20mbit voor 25 euro per maand.
Waarom mensen denken dat het 'goedkoper is' komt omdat de apparatuur nu goedkoper is geworden die ook ADSL2+ kan ten opzichte van de ADSL1 apparatuur van jaren en jaren terug. En de apparatuur is kleiner geworden, dus er kunnen meer aansluitingen op de apparatuur dat in een rack (rek) past.
Dat is gewoon vooruitgang in technologie dat het allemaal kleiner/sneller/goedkoper wordt, niet de techniek die goedkoper is.
Verwijderd
Is de migratie procedure uitleg op de speedxs nog up to date? Is toch al meer als een jaar oud. Vraag het omdat ik er over zit te denken om naar speedxs over te stapen vanaf een andere bbned provider, het liefst met minimale downtime, want laatste keer dat ik migreerde zat ik 2 maanden zonder anwege communicatiefouten tussen 2 isp's. En maakt t kwa downtiem nog wat uit of t ads-adsl2+ ipv adsl-adsl migratie?
Ik ga ook overstappen naar SpeedXS, heeft er iemand tips voor bij het overstappen of iets waar ik rekening mee moet houden?
Aanvulling: B.V. Als er bij ADSL 10 mensen op 1 gaan gaan er bij ADSL2+ 20 mensen op 1 daarom is het dus goedkoper.
Aanvulling: B.V. Als er bij ADSL 10 mensen op 1 gaan gaan er bij ADSL2+ 20 mensen op 1 daarom is het dus goedkoper.
[ Voor 32% gewijzigd door Cablekevin op 16-01-2007 19:50 ]
In Juli gaan we naar een nieuwbouwwijk Romalen verhuizen, nu heb ik wat vergeleken tussen diverse providers en komt denk ik speedxs er als een van de betere uit.
Nu lees ik dat adsl2 beschikbaar is zowel in 10 mbit als in 16-24 mbit ik kom 2591 mtr van de centrale af te zitten,
Ga ik veel snelheidsverlies krijgen als ik de 16-24 neem of blijft het ruim boven de 10 mbit van het andere abbo en in hoeverre zakt het 10 mbit abbo in
Nu lees ik dat adsl2 beschikbaar is zowel in 10 mbit als in 16-24 mbit ik kom 2591 mtr van de centrale af te zitten,
Ga ik veel snelheidsverlies krijgen als ik de 16-24 neem of blijft het ruim boven de 10 mbit van het andere abbo en in hoeverre zakt het 10 mbit abbo in
Die 2591 meter heb je van de postcode check van de SpeedXS site? Dit is maar een schatting van de werkelijke lengte.
Ik neem aan dat het een gewone analoge (PSTN) lijn is? Het wordt moeilijk om die 10Mbit te halen, misschien zo tussen de 8 en 9Mbit...
Ik neem aan dat het een gewone analoge (PSTN) lijn is? Het wordt moeilijk om die 10Mbit te halen, misschien zo tussen de 8 en 9Mbit...
Zakt beide even ver in natuurlijk. Of je nu 16-24 bestelt of 10 bestelt maakt niet uit als je op die lijn 'maar' 9Mbit kan/gaat halen.
De lijn die gebruikt gaat worden is een isdn lijn.Superseb schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:47:
Die 2591 meter heb je van de postcode check van de SpeedXS site? Dit is maar een schatting van de werkelijke lengte.
Dan zou ik zeker niet gaan voor de 16-24Mbit variant, ISDN2 wat wij hier gebruiken zorgt er vaak voor dat de volledige snelheid niet te behalen valt. Heeft te maken met de frequenties die ze beiden gebruiken.rvduijn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:19:
[...]
De lijn die gebruikt gaat worden is een isdn lijn.
Zelfs op een PSTN lijn zal je waarschijnlijk de 10Mbit niet halen, tenzij het koper in de grond van super kwaliteit is.
Het is nieuwbouw dus het koper zal wel van goede kwaliteit zijn, maargoed € 20,-- extra in de maand wat toch geen voordeel heeft schiet ook niet opSleejuhr schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:18:
[...]
Dan zou ik zeker niet gaan voor de 16-24Mbit variant, ISDN2 wat wij hier gebruiken zorgt er vaak voor dat de volledige snelheid niet te behalen valt. Heeft te maken met de frequenties die ze beiden gebruiken.
Zelfs op een PSTN lijn zal je waarschijnlijk de 10Mbit niet halen, tenzij het koper in de grond van super kwaliteit is.
Wat zijn de ervaringen met SpeedXS? Ik wil graag overstappen van @home(betaal veel te veel) naar SpeedXS, maar dan moet de kwaliteit natuurlijk wel een beetje goed zijn.
De aansluiting werkt zoals dat zou moeten (maar is dat niet zo bij alle BBned "resellers"?). Met de service heb ik daarom niet echt ervaring.
Ik bump deze maar eens omhoog.
Vond de site van speedXS, en wil gaan voor een 12Mb abbo.
Alleen is dit draadje uitgestorven en al bijna een jaar oud.
Zijn er nog tevreden gebruikers, of gebruikers pas lid geworden, of helemaal geen meer
Ga nml niet voor de prijsvechters ala telfort/alice/online etc, daar heb ik het helemaal mee gehad.
Dus graag recente ervaringen. Ben aan het kijken voor speedXS of TweakDSL of Concepts-ICT.
En deze lijkt me prima, iemand?
Vond de site van speedXS, en wil gaan voor een 12Mb abbo.
Alleen is dit draadje uitgestorven en al bijna een jaar oud.
Zijn er nog tevreden gebruikers, of gebruikers pas lid geworden, of helemaal geen meer
Ga nml niet voor de prijsvechters ala telfort/alice/online etc, daar heb ik het helemaal mee gehad.
Dus graag recente ervaringen. Ben aan het kijken voor speedXS of TweakDSL of Concepts-ICT.
En deze lijkt me prima, iemand?
Ik zit er intussen ruim 4 jaar en ik zie nog steeds geen reden om weg te gaan. Internet is stabiel en snel en met de service heb ik nog steeds geen ervaring, dus dat kan alleen maar goed zijn.
Verwijderd
SpeedXS is een keuze voor net even iets meer. Als klant heb je veel meer mogelijkheden dan bij de standaard providers/prijsvechters. Als Tweaker kun je bijvoorbeeld veel meer doen met je domein en mail instellingen.
Verder heb naast een telefonische helpdesk en via mail ook de mogelijkheid om via IRC support te krijgen, speedxs-staff en klanten zitten vaak zelfs laat in de avond nog online en helpen elkaar graag met allerlei problemen.
Verder heb naast een telefonische helpdesk en via mail ook de mogelijkheid om via IRC support te krijgen, speedxs-staff en klanten zitten vaak zelfs laat in de avond nog online en helpen elkaar graag met allerlei problemen.
Speedxs bevalt hier ook erg goed. Support via IRC is makkelijk zolang je geduld hebt. Je kunt geen 24/7 support via IRC verwachten.
Technische mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt in IP's, routing etc. Zo zijn er hier 3 10mbit lijnen gestapeld.
Technische mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt in IP's, routing etc. Zo zijn er hier 3 10mbit lijnen gestapeld.
Dank voor jullie reactie, ze hebben er een klant bij, als alles goed gaat zit ik eind nov bij speedXS
Verwijderd
Ook ik zit nu een half jaartje bij SpeedXS. De kwaliteit van de verbinding is prima.
Vooral de support via de helpdesk is uit de kunst. Ik heb nog nooit bij een andere provider zoveel service mogen ondervinden.
Overigens werkt de webtv prima. Ik ben wel benieuwd, hoe lang dit gratis blijft...
Vooral de support via de helpdesk is uit de kunst. Ik heb nog nooit bij een andere provider zoveel service mogen ondervinden.
Overigens werkt de webtv prima. Ik ben wel benieuwd, hoe lang dit gratis blijft...