Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SpeedXS] ADSL2+

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:09
The Conman schreef op zondag 05 maart 2006 @ 02:45:
[...]

1. Ja, ik heb ook een USR8003 erop gehangen voor een weekje.
2. Die USR8003 heeft toch al een ingebouwde 4-ports 100mbit switch? Anders, ja, beter een 10/100 switch halen.
Oh okeej, moet ik ook nog letten op de merk oid?(voor de switch)
Maar kan je ook uitleggen waarom ik een nieuwe zou moeten kopen? ik bedoel de max wat ik kan halen is 10Mbit, en die hub kan 10Mbit aan, of kan hij dat eigelijk niet aan(staat er wel op :+ )?
Kan je alleen met die router ook een netwerk beginnen? ik dacht altijd dat je alleen maar internet kon delen, maar kan je ook bestanden delen over het netwerk?

[ Voor 35% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-03-2006 10:02 ]

• Perzikvrucht
Ik vind het wel jammer dat we nu KPN moeten nemen als we willen overstappen naar SpeedXS(elke adsl aanbieder). Wij hebben nu internet van @home, en dat bevalt ons prima. Het is stabiel en het is gekoper dan kpn. Je betaalt een vast bedrag(10e ong.) en je krijgt de tarieven van KPN Belbasis(ong.)
Terwijl je bij KPN dan 18 euro moet betalen. Is er geen andere manier? dat we toch van @home kunnen houden?

VoIP leek me ook wel handig, dan hoeven we alleen die 10 euro van KPN te betalen (Belbudget) en dan kunnen we via het internet bellen. Alleen hier heb ik nog niet zoveel verstand van. Betaal je hiermee ook nog per minuut? Zo ja aan wie?(speedxs of kpn)? En wat zijn de tarieven dan?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:33
28 + 18 euro = 46 euro
Is dus al goedkoper dan een @home breedband abo, laat staan dat die 7 euro van de telefonie er nog bij op komt. Als je niet veel belt kun je ook een KPN belbudget abo overwegen van 9,50 per maand.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k heb net eens een postcode check gedaan op speedxs.nl
Alles incl adsl2+ is hier mogelijk, daarnaast staat er ook dat ik 1152 meter bij de centrale vandaan woon. Zou dit inhouden dat ik deze snelheden ook daadwerkelijk kan halen?? Of woon ik daarvoor al weer te ver....

en er is nog iets. Ik zie op die link staan dat ik standaard ook webspace krijg met max 1GB traffic per maand. Nu zou ik wel es willen weten hoeveel MB webspace ik ter beschikking krijg want dát staat er niet bij.....

en nóg iets :P , er staat dat het abo 45/maand kost. maar er staat ook een lidmaatschap van 99 per jaar, waar is die voor??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Perzikvrucht
bartgrefte schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:04:
'k heb net eens een postcode check gedaan op speedxs.nl
Alles incl adsl2+ is hier mogelijk, daarnaast staat er ook dat ik 1152 meter bij de centrale vandaan woon. Zou dit inhouden dat ik deze snelheden ook daadwerkelijk kan halen?? Of woon ik daarvoor al weer te ver....

en er is nog iets. Ik zie op die link staan dat ik standaard ook webspace krijg met max 1GB traffic per maand. Nu zou ik wel es willen weten hoeveel MB webspace ik ter beschikking krijg want dát staat er niet bij.....

en nóg iets :P , er staat dat het abo 45/maand kost. maar er staat ook een lidmaatschap van 99 per jaar, waar is die voor??
Lidmaatschap moet je ook betalen, maar dat word verdeeld per maan dus is het:
99/12 = €8,25
8,25 + 45,95 = €54,20 p/m

• NoepZor
Bij 1100 meter moet je 18 ~ 20mbit kunnen halen

www.speedtest.nl/ADSL/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:54:
[...]

Lidmaatschap moet je ook betalen, maar dat word verdeeld per maan dus is het:
99/12 = €8,25
8,25 + 45,95 = €54,20 p/m
hm, ok!
NoepZor schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:58:
Bij 1100 meter moet je 18 ~ 20mbit kunnen halen

www.speedtest.nl/ADSL/
kijk, das nog eens goed nieuws!!

en die webspace, enig idee hoeveel mb? staat nerges. alleen dat je voor 50mb extra zoveel extra moet betalen....

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 06-03-2006 01:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• NoepZor
Bij het overzicht van ADSL abonnementen staat dit:

50 MB voor website

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 14:38
Ik heb sinds een week nu ook het 10/1 abbo en dit bevalt me prima.

In verband met een migratie van Wanadoo(KPN Netwerk) naar SpeedXS(BBNed netwerk) heb ik ook al diverse malen contact gehad met de helpdesk en ben eigenlijk zeer tevreden over de heren aldaar. Klein minpuntje is dat de reactie's via de mail wel even op zich laten wachten maar via de telefoon krijg je altijd gewoon keiharde duidelijke info zonder smoesjes en/of onzin gewoon lekker straight to the point.

De news server voldoet voor mij perfect, ook de kwaliteit van de verbinding is hier optimaal train gewoon het maximum in m'n modem.

Van mijn kant tot nu toe niets dan goeds voor SpeedXS

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 09:50:
[...]

Oh okeej, moet ik ook nog letten op de merk oid?(voor de switch)
Maar kan je ook uitleggen waarom ik een nieuwe zou moeten kopen? ik bedoel de max wat ik kan halen is 10Mbit, en die hub kan 10Mbit aan, of kan hij dat eigelijk niet aan(staat er wel op :+ )?
Kan je alleen met die router ook een netwerk beginnen? ik dacht altijd dat je alleen maar internet kon delen, maar kan je ook bestanden delen over het netwerk?
Je zegt het zelf al, het is een hub en geen switch. Je verbinding is dan wel 10Mbit, en de hub ook ja. Maar hub is geen switch, dus totale bandbreedte van alle porten bij elkaar is max 10Mbit. Bv port 1 hangt je router, port 2 een pc en port 3 een pc. Download je met pc iets, is er geen probleem. Download je pc en andere pc tegelijk iets, ook geen probleem. Zet je bestanden over van ene pc naar ander pc en tegelijk op een van de pc's ook nog downloaden, dan gaat het niet goed. Een switch heeft namelijk 10/100 per port en zal je dat probleem niet krijgen. Ook betwijfel ik of zo'n oude 10Mbit hubje wel de volledige 10Mbit kan halen. Merk maakt niks uit, gewoon goedkoop sweex ding is al goed genoeg.
matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:06:
Ik vind het wel jammer dat we nu KPN moeten nemen als we willen overstappen naar SpeedXS(elke adsl aanbieder). Wij hebben nu internet van @home, en dat bevalt ons prima. Het is stabiel en het is gekoper dan kpn. Je betaalt een vast bedrag(10e ong.) en je krijgt de tarieven van KPN Belbasis(ong.)
Terwijl je bij KPN dan 18 euro moet betalen. Is er geen andere manier? dat we toch van @home kunnen houden?

VoIP leek me ook wel handig, dan hoeven we alleen die 10 euro van KPN te betalen (Belbudget) en dan kunnen we via het internet bellen. Alleen hier heb ik nog niet zoveel verstand van. Betaal je hiermee ook nog per minuut? Zo ja aan wie?(speedxs of kpn)? En wat zijn de tarieven dan?
SpeedXS gaat later ook nog telefonie aanbieden (VoIP).
KPN BelBudget is 9,95 per maand. (wel aansluitkosten van 74,95 ofzo)
Het gebelde bedrag betaal je aan SpeedXS.
Binnen het BBned en/of SpeedXS netwerk is het bellen gratis. (paar cent starttarrief geloof ik)
Naar andere vaste/mobiele nummers betaal je een bedrag dat ietsje goedkoper is dan met het KPN BelBasis abo.

Dus 1e jaar:
SpeedXS Lidmaatschap: 99,00 per jaar
SpeedXS verbinding: 19,95 per maand
KPN BelBudget: 9,95 per maand
KPN Aansluitkosten: 74,95 eenmalig

Omgerekend ben je eerste jaar per maand kwijt (99,00/12)+19,95+9,95=38,45 per maand
Eenmalig de aansluitkosten van KPN.

De jaren daarop gewoon 38,45 per maand

[ Voor 41% gewijzigd door The Conman op 11-03-2006 02:35 ]

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 10:10
***schopje***

Ik heb nu 5 mnd een speedxs 10/1 abbo alleen heb ik na de migratie wat problemen met mijn verbinding. Ik kan helemaal niet meer downloaden van de newsgroepen met mijn speedxs verbinding, met mijn @home lijntje werkt dat notabene helemaal goed (zij het met 245 kb/s = max van de verbinding)!!! Ook moet ik de laatste tijd telkens mijn ip instellingen releasen omdat ik anders helemaal geen gateway ip meer krijg :?
Na de migratie had ik wat problemen met de modem maar na nieuwe firmware blijft deze nu wel gewoon werken maar sindsdien heb ik dus de bovenstaande problemen.

spec's:
Speedxs 10/1 mbit
@home budget 2/0.5

De speedxs verbinding zit direct via de modem aan mijn server en de @home verbinding via een router. Ik heb de speedxs als primary insteld bij mij ip setting (metric lager dan de settings van mijn @home verbinding) wat goed lijkt te werken als ik wat download van het inet (mijn @home verbinding haalt namelijk geen 900~1000 kb/s :+)

Heeft iemand enig idee hoe ik deze irrante problemen kan oplossen? (ik heb de support van speedxs hier ook over gemaild maar ik weet niet hoelang het duurt voordat ik antwoord krijg...)

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15

nlboy

Alles kitz?

Ik zit er ook over na te denken om van XS4ALL naar SpeedXS over te stappen, want we betalen bij XS4ALL veel te veel. De service is zeker top bij XS4ALL, maar niet echt het grote verschil waard.

Hoe kan dat ADSL2+ goedkoper is dan een gewone ADSL lijn bij SpeedXS? :{

• NoepZor
Ik meen dat de ADSL2+ techniek goedkoper in aanschaf en onderhoud is dan de oude ADSL techniek. Orange (voorheen Wanadoo) levert zelfs 20mbit voor 25 euro per maand.

Ik heb zelf ook SpeedXS en het werkt prima, altijd redelijk goede/stabiele ping met spelletjes en 1MB/s constant van Eweka (ook 's avonds).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
NoepZor schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:03:
Ik meen dat de ADSL2+ techniek goedkoper in aanschaf en onderhoud is dan de oude ADSL techniek. Orange (voorheen Wanadoo) levert zelfs 20mbit voor 25 euro per maand.
Dat is redelijk onzin. Qua onderhoud van apparatuur en netwerk beheer is het juist duurder wellicht omdat je veel meer bandbreedte nodig hebt en meer storingen kan hebben met ADSL2+ omdat het veel meer vergt van de koperlijn.

Waarom mensen denken dat het 'goedkoper is' komt omdat de apparatuur nu goedkoper is geworden die ook ADSL2+ kan ten opzichte van de ADSL1 apparatuur van jaren en jaren terug. En de apparatuur is kleiner geworden, dus er kunnen meer aansluitingen op de apparatuur dat in een rack (rek) past.

Dat is gewoon vooruitgang in technologie dat het allemaal kleiner/sneller/goedkoper wordt, niet de techniek die goedkoper is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Is de migratie procedure uitleg op de speedxs nog up to date? Is toch al meer als een jaar oud. Vraag het omdat ik er over zit te denken om naar speedxs over te stapen vanaf een andere bbned provider, het liefst met minimale downtime, want laatste keer dat ik migreerde zat ik 2 maanden zonder anwege communicatiefouten tussen 2 isp's. En maakt t kwa downtiem nog wat uit of t ads-adsl2+ ipv adsl-adsl migratie?

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:56

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik ga ook overstappen naar SpeedXS, heeft er iemand tips voor bij het overstappen of iets waar ik rekening mee moet houden?
Aanvulling: B.V. Als er bij ADSL 10 mensen op 1 gaan gaan er bij ADSL2+ 20 mensen op 1 daarom is het dus goedkoper.

[ Voor 32% gewijzigd door Cablekevin op 16-01-2007 19:50 ]

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
In Juli gaan we naar een nieuwbouwwijk Romalen verhuizen, nu heb ik wat vergeleken tussen diverse providers en komt denk ik speedxs er als een van de betere uit.

Nu lees ik dat adsl2 beschikbaar is zowel in 10 mbit als in 16-24 mbit ik kom 2591 mtr van de centrale af te zitten,

Ga ik veel snelheidsverlies krijgen als ik de 16-24 neem of blijft het ruim boven de 10 mbit van het andere abbo en in hoeverre zakt het 10 mbit abbo in

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:16
Die 2591 meter heb je van de postcode check van de SpeedXS site? Dit is maar een schatting van de werkelijke lengte.

Ik neem aan dat het een gewone analoge (PSTN) lijn is? Het wordt moeilijk om die 10Mbit te halen, misschien zo tussen de 8 en 9Mbit...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Zakt beide even ver in natuurlijk. Of je nu 16-24 bestelt of 10 bestelt maakt niet uit als je op die lijn 'maar' 9Mbit kan/gaat halen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• rvduijn
Superseb schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:47:
Die 2591 meter heb je van de postcode check van de SpeedXS site? Dit is maar een schatting van de werkelijke lengte.

Ik neem aan dat het een gewone analoge (PSTN) lijn is? Het wordt moeilijk om die 10Mbit te halen, misschien zo tussen de 8 en 9Mbit...
De lijn die gebruikt gaat worden is een isdn lijn.

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rvduijn schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:19:
[...]

De lijn die gebruikt gaat worden is een isdn lijn.
Dan zou ik zeker niet gaan voor de 16-24Mbit variant, ISDN2 wat wij hier gebruiken zorgt er vaak voor dat de volledige snelheid niet te behalen valt. Heeft te maken met de frequenties die ze beiden gebruiken.
Zelfs op een PSTN lijn zal je waarschijnlijk de 10Mbit niet halen, tenzij het koper in de grond van super kwaliteit is.

• rvduijn
Sleejuhr schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:18:
[...]

Dan zou ik zeker niet gaan voor de 16-24Mbit variant, ISDN2 wat wij hier gebruiken zorgt er vaak voor dat de volledige snelheid niet te behalen valt. Heeft te maken met de frequenties die ze beiden gebruiken.
Zelfs op een PSTN lijn zal je waarschijnlijk de 10Mbit niet halen, tenzij het koper in de grond van super kwaliteit is.
Het is nieuwbouw dus het koper zal wel van goede kwaliteit zijn, maargoed € 20,-- extra in de maand wat toch geen voordeel heeft schiet ook niet op

• Perzikvrucht
Wat zijn de ervaringen met SpeedXS? Ik wil graag overstappen van @home(betaal veel te veel) naar SpeedXS, maar dan moet de kwaliteit natuurlijk wel een beetje goed zijn.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De aansluiting werkt zoals dat zou moeten (maar is dat niet zo bij alle BBned "resellers"?). Met de service heb ik daarom niet echt ervaring.

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik bump deze maar eens omhoog.

Vond de site van speedXS, en wil gaan voor een 12Mb abbo.
Alleen is dit draadje uitgestorven en al bijna een jaar oud.
Zijn er nog tevreden gebruikers, of gebruikers pas lid geworden, of helemaal geen meer ;)
Ga nml niet voor de prijsvechters ala telfort/alice/online etc, daar heb ik het helemaal mee gehad.
Dus graag recente ervaringen. Ben aan het kijken voor speedXS of TweakDSL of Concepts-ICT.
En deze lijkt me prima, iemand?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit er intussen ruim 4 jaar en ik zie nog steeds geen reden om weg te gaan. Internet is stabiel en snel en met de service heb ik nog steeds geen ervaring, dus dat kan alleen maar goed zijn.

Verwijderd

SpeedXS is een keuze voor net even iets meer. Als klant heb je veel meer mogelijkheden dan bij de standaard providers/prijsvechters. Als Tweaker kun je bijvoorbeeld veel meer doen met je domein en mail instellingen.
Verder heb naast een telefonische helpdesk en via mail ook de mogelijkheid om via IRC support te krijgen, speedxs-staff en klanten zitten vaak zelfs laat in de avond nog online en helpen elkaar graag met allerlei problemen.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 11:05
Speedxs bevalt hier ook erg goed. Support via IRC is makkelijk zolang je geduld hebt. Je kunt geen 24/7 support via IRC verwachten.

Technische mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt in IP's, routing etc. Zo zijn er hier 3 10mbit lijnen gestapeld.

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Dank voor jullie reactie, ze hebben er een klant bij, als alles goed gaat zit ik eind nov bij speedXS

Verwijderd

Zijn er al mensen die gebruik maken van de (tijdelijk gratis) WebTV?

Verwijderd

Ook ik zit nu een half jaartje bij SpeedXS. De kwaliteit van de verbinding is prima.
Vooral de support via de helpdesk is uit de kunst. Ik heb nog nooit bij een andere provider zoveel service mogen ondervinden.

Overigens werkt de webtv prima. Ik ben wel benieuwd, hoe lang dit gratis blijft...
Pagina: 1 2 3 Laatste