matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 09:50:
[...]
Oh okeej, moet ik ook nog letten op de merk oid?(voor de switch)
Maar kan je ook uitleggen waarom ik een nieuwe zou moeten kopen? ik bedoel de max wat ik kan halen is 10Mbit, en die hub kan 10Mbit aan, of kan hij dat eigelijk niet aan(staat er wel op

)?
Kan je alleen met die router ook een netwerk beginnen? ik dacht altijd dat je alleen maar internet kon delen, maar kan je ook bestanden delen over het netwerk?
Je zegt het zelf al, het is een hub en geen switch. Je verbinding is dan wel 10Mbit, en de hub ook ja. Maar hub is geen switch, dus totale bandbreedte van alle porten bij elkaar is max 10Mbit. Bv port 1 hangt je router, port 2 een pc en port 3 een pc. Download je met pc iets, is er geen probleem. Download je pc en andere pc tegelijk iets, ook geen probleem. Zet je bestanden over van ene pc naar ander pc en tegelijk op een van de pc's ook nog downloaden, dan gaat het niet goed. Een switch heeft namelijk 10/100 per port en zal je dat probleem niet krijgen. Ook betwijfel ik of zo'n oude 10Mbit hubje wel de volledige 10Mbit kan halen. Merk maakt niks uit, gewoon goedkoop sweex ding is al goed genoeg.
matsume schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:06:
Ik vind het wel jammer dat we nu KPN moeten nemen als we willen overstappen naar SpeedXS(elke adsl aanbieder). Wij hebben nu internet van @home, en dat bevalt ons prima. Het is stabiel en het is gekoper dan kpn. Je betaalt een vast bedrag(10e ong.) en je krijgt de tarieven van KPN Belbasis(ong.)
Terwijl je bij KPN dan 18 euro moet betalen. Is er geen andere manier? dat we toch van @home kunnen houden?
VoIP leek me ook wel handig, dan hoeven we alleen die 10 euro van KPN te betalen (Belbudget) en dan kunnen we via het internet bellen. Alleen hier heb ik nog niet zoveel verstand van. Betaal je hiermee ook nog per minuut? Zo ja aan wie?(speedxs of kpn)? En wat zijn de tarieven dan?
SpeedXS gaat later ook nog telefonie aanbieden (VoIP).
KPN BelBudget is 9,95 per maand. (wel aansluitkosten van 74,95 ofzo)
Het gebelde bedrag betaal je aan SpeedXS.
Binnen het BBned en/of SpeedXS netwerk is het bellen gratis. (paar cent starttarrief geloof ik)
Naar andere vaste/mobiele nummers betaal je een bedrag dat ietsje goedkoper is dan met het KPN BelBasis abo.
Dus 1e jaar:
SpeedXS Lidmaatschap: 99,00 per jaar
SpeedXS verbinding: 19,95 per maand
KPN BelBudget: 9,95 per maand
KPN Aansluitkosten: 74,95 eenmalig
Omgerekend ben je eerste jaar per maand kwijt (99,00/12)+19,95+9,95=38,45 per maand
Eenmalig de aansluitkosten van KPN.
De jaren daarop gewoon 38,45 per maand
[
Voor 41% gewijzigd door
The Conman op 11-03-2006 02:35
]