Op de eerste van oktober ga ik over van ADSL2+ van Tele2 naar VDSL2 ('Internet Basis'). Bij het huidige ADSL2+-abo heb ik de Davolink kunnen vervangen door een mooie TP-Link modem die niet uit de prehistorie komt. Dat dankzij de
instructies van Cornfed op Tele2.gebruikers.eu. Waarvoor enorme dank natuurlijk.
Een Tele2-medewerker vertelde mij dat ik een Technicolor-modem in huis ga krijgen. Tele2 kennende zal dit ding voor een Tweaker anno 2015 natuurlijk nooit goed genoeg zijn. Dat ding heeft waarschijnlijk geen 5GHz-ondersteuning en daarmee is de WiFi waardeloos. Ik woon in een grote stad en 2,4GHz is gewoon vol.
Als het kan heb ik graag een modem met alle gewenste functies, en niet een shitty modem met een router erachter gehangen voor de extra functies.
Mijn vraag dus: ik heb de login-gegevens van de ADSL2+-aansluiting dus al weten te onderscheppen. Is er de kans dat deze gegevens ongewijzigd blijven bij de switch naar VDSL2/Internet Basis? Dan zou ik dus gewoon een nieuwe TP-Link VDSL2 modem kunnen halen en met alle plezier door internetten.
Mochten de login-gegevens toch wijzigen: is er al een manier om ze te achterhalen? Misschien wanneer de modem geleverd is maar nog niet automatisch op afstand geüpdate is door Tele2? Met andere woorden: zit er een gaatje in de fabrieksfirmware waar ik wat mee kan?
Ik was nét blij dat ik die Davolink onder mijn bed kon gooien. Héél erg blij.
edit: te snel op 'verstuur' gedrukt.
[
Voor 201% gewijzigd door
JaimeJeter op 23-09-2015 19:54
]