Tele2 20Mb modem tips & tricks

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 252.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387209

Guest111,

Met hulp van NetworkPro is het gelukt OpenWRT op een DV-201 te krijgen die ook na een reboot blijft werken. Ik heb hiervoor de laatste trunk (25565) gedownload en deze compiled. Hierna moet een CRC fix gedaan worden anders wordt de image als corrupt verklaart. Meer over de fix van Cshore is hier te vinden.

OpenWrt compileren (op een redelijke recente Linux distributie):
als normal user:
cd ~
mkdir openwrt
cd openwrt
svn co svn://svn.openwrt.org/openwrt/trunk
mv trunk trunk-25xxx
cd trunk-25xxx
make package/symlinks   (in de config page kies: Target System (Broadcom BCM63xx) en Target Profile (Broadcom BCM43xx WiFi (wl, proprietary))
make menuconfig
make V=99

Image "openwrt-96348GW-generic-squashfs-cfe.bin" staat hierna in ~/openwrt/trunk-25565/bin/brcm63xx/

Na uploaden van de image (via web interface) opstarten en vervolgens volgende commando geven om CRC fix uit te voeren:
mtd fixtrx linux

Ik heb nog geen IP adres voor m'n wireless kaart gezien. Morgen of zo verder kijken.

Edit: Voor wireless:
Het is een AP geen NIC, dus de interface inherit de IP-adres van de Ethernet bridge.
Wireless moet je eerst enablen

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 387209 op 19-02-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402204

In de hoop dat er mensen dit topic nog gebookmarkt hebben...

Thuis heb ik ook deze modem staan en ik heb enige opties nodig die via de gebruikelijke interface van de modem op "hidden" staan. De links in de OP zouden dan ook erg goed van pas komen, ware het niet dat het merendeel van deze links niet meer lijken te werken. Als ik er dan op klik krijg ik een blanco pagina.

Dit terwijl ik wel al ingelogd ben in de modem.

Enkele links die wel werken zijn bijvoorbeeld
http://192.168.1.1/password.html
http://192.168.1.1/ippcfg.html

Komt dit doordat Versatel/Tele2 intussen de modems heeft bijgewerkt om dit onmogelijk te maken? Of is er nog een wijze waarop ik enkele van deze "hidden" pagina's kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 14:51

RammY

Dát!

Ik weet niet precies hoe het werkt maar het heeft te maken met hoe je inlogt.
Als jij gewoon met User:User ingelogd bent is die pagina niet beschikbaar dus krijg jij hm blank.
Zou je dan met een admin user zijn ingelogd krijg je hm wel.
Hoe dat word geregeld weet ik dan weer niet ;)

Misschien iemand op t Davo-forum? ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

Hallo mensen!

Ik gebruik een DV-2020 van Tele2 en ik zou graag willen dat de twee IPTV poorten zouden werken. Half het topic doorgekeken maar ik kon niets vinden dat ertoe zou leiden dan ik misschien in het adminmenu zou kunnen komen :P Is er een manier, of moet ik wachten tot Davoforum.nl mij toelaat?

Draadloos internet zuigt na wat plafonds, muren en afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:37
Wat bedoel je precies met 'zouden willen werken'?

Als je die poorten voor je normale netwerk wilt gebruiken, kan je dat gerust vergeten.
De enigste oplossing voor dit probleem is om een switch erbij te zetten.

Of naar een andere provider gaan die al die beperkingen niet heeft.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:54:
Als je die poorten voor je normale netwerk wilt gebruiken, kan je dat gerust vergeten.
Nee hoor. op Davoforum.nl staan oplossingen om alle 4 de poorten voor je netwerk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Een oplossing waarbij je onder Linux zelf een firmware moet compileren, is toch niets voor de normale gebruiker.

Ga dan naar een fatsoenlijke provider die geen oeroude meuk meer in omloop heeft.
Dat Davo kreng wordt nu al 6 jaar gerecycled door Tele2/Versatel.
Totaal niet meer actueel of bij de tijd qua prestaties en features.

Maar ik heb gehoord dat misschien, heel misschien er een nieuwe router er aan komt met revolutionaire
Gigabit LAN en 802.11N WIFI. Zo rond 2020.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:33:
Een oplossing waarbij je onder Linux zelf een firmware moet compileren, is toch niets voor de normale gebruiker.

Ga dan naar een fatsoenlijke provider die geen oeroude meuk meer in omloop heeft.
Ik vind het juist leuk om af en toe eens wat te stoeien met de firmware op m'n virtual Linux bakkie (VirtualBox).
Waarschijnlijk de rede dat ik nog bij Tele2 zit.
Ik heb al een tijdje host USB werkend op de DV2020, en kan nu extra packages op een stickje zetten.
Een beetje Linux kennis is al voldoende.

We blijven Tweakers.....toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 18:54

made

.. made by made ..

Heren en Damens Tweakers,

Ik heb een dv-2020 die blijft zich de hele tijd resetten, een nieuwe wordt opgestuurd door tele2 maar misschien is er een oplossing voor zodat ik vanavond weer lekker online kan.

Kan ik de modem een soort harde reset geven o.i.d. ? (behalve de 10 seconde spanningsvrij maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Proberen ze nu bij Tele2 al niet eens meer een reset uit dan?

Het "init" knopje achterop even ingedrukt houden totdat PWR rood begint te branden.
Als tie rood is even een korte keer na drukken.
Modem reboot.
Eerste keer duurt het ff, niet alle diensten lijken het dan te doen.
Daarna reboot ie automagisch nog een keer, daarna moet ie t doen.
Laat hm gewoon even zn gang gaan.
Het kan zijn dat niet alle diensten zich gaan provisionen op het modem. Dat heeft gewoon even zn tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 18:54

made

.. made by made ..

Dit ga ik testen, wordt nu mijn 3de modem van tele2.
Heb er dus twee over, en volgens dit forum kan ik daar wel iets mee ! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 17:10

PnD

like in Pinda ^_^

Heb een Davolink DV-2020, Apple remote werkt niet als ik mijn PC via LAN aangesloten heb (en de iPad via wifi). Wat onderzoek leert me dat het komt doordat de Davolink geen multicast aan heeft staan.

Tele2 support wil me hier niet mee helpen.
Zijn er nog alternatieven (behalve PC wifi aansluiten of een andere router ertussen zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Er zijn drie oplossingen:

* Ga weg bij Tele2 en pak een provider die je niet dwingt hun hardware te gebruiken.
* Doe al je Apple devices de deur uit.. >:)
* Laat een andere WIFI router je interne netwerk afhandelen. De Davolink wordt dan alleen nog gebruikt voor het internet. Dat lijkt mij de beste oplossing voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 20-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 17:10

PnD

like in Pinda ^_^

Ok, lelijk! Dan weet ik even genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Anoniem: 387209 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:20:
[...]

Ik vind het juist leuk om af en toe eens wat te stoeien met de firmware op m'n virtual Linux bakkie (VirtualBox).
Waarschijnlijk de rede dat ik nog bij Tele2 zit.
Ik heb al een tijdje host USB werkend op de DV2020, en kan nu extra packages op een stickje zetten.
Een beetje Linux kennis is al voldoende.

We blijven Tweakers.....toch....
Wil jouw hack zeggen dat je ook de VoIP-instellingen (en vooral wachtwoorden) van tele2-modems kunt achterhalen, en het dus mogelijk is om met een volledig ander modem zowel internet als telefonie werkend te krijgen?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

afaik worden de wachtwoorden zowiezo een keer in de zoveel tijd gewijzigd.
Dus dan heeft dat zowiezo geen zin.
Dan daarbij, VoIP werkt niet met SIP dus dat word zowiezo al drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 05:10
Dag,

Ik wil graag iets beter zendbereik m.b.t. to mijn wifi netwerk en wil graag op de N band overgaan (vanwege draadloos delen)

Wij hebben thuis internet en bellen van Tele2

Dit word dus een andere oplossing zoeken dan standaard Wlan via het tele2 modem.

Hoe kan ik dit het beste doen? ( sorry voor mn noobheid, ik ben absoluut niet thuis in netwerken)

ik zie zelf 3 opties:

1. Compleet nieuwe router (kan dit? of wekrt het bellen alleen met het tele2 modem? als het kan, heb ik dan een router met VOIP nodig?)

2. Een andere router aan wired aan de tele2 kast hangen ( dit kan naar mijn weten wel, alleen geen flauw idee hoe..)

3. Een grotere antenne erop schroeven ( heeft dit nut kwa zendbereik, of zit dat ook in de Wlan chip zelf ? ) (nadeeltje: geen N- band)

EDIT: zo te zien valt optie 1 af na het doorlezen van dit topic.

nieuwe optie: Die ethernet via stroomnetwerk adapters, is dit iets? haal je hiermee gewoon LAN bekabelde snelheden?

alvast bedankt voor alle hulp

[ Voor 10% gewijzigd door junneh op 19-09-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mux schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:09:
Wil jouw hack zeggen dat je ook de VoIP-instellingen (en vooral wachtwoorden) van tele2-modems kunt achterhalen, en het dus mogelijk is om met een volledig ander modem zowel internet als telefonie werkend te krijgen?
Geen idee of dat kan, nooit naar gekeken omdat ik zelf geen VoDSL van Tele2 heb. Je moet dan ook nog eens een ADSL router vinden die MGCP support (of twee aparte doosjes).
junneh schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:19:
1. Compleet nieuwe router (kan dit? of wekrt het bellen alleen met het tele2 modem? als het kan, heb ik dan een router met VOIP nodig?)

2. Een andere router aan wired aan de tele2 kast hangen ( dit kan naar mijn weten wel, alleen geen flauw idee hoe..)

3. Een grotere antenne erop schroeven ( heeft dit nut kwa zendbereik, of zit dat ook in de Wlan chip zelf ? ) (nadeeltje: geen N- band)

EDIT: zo te zien valt optie 1 af na het doorlezen van dit topic.

nieuwe optie: Die ethernet via stroomnetwerk adapters, is dit iets? haal je hiermee gewoon LAN bekabelde snelheden?
Voor optie:
1. zoals voor Mux je zult dan een ADSL router moeten vinden die MGCP support.

2. Lijkt me de meest voor de hand liggende optie. Wel weer een stroomveter erbij...

3. Heeft geen zin. Je kunt hooguit een antenne vinden die meer gericht naar een richting straalt. Maar je kunt het vermogen niet verhogen door een andere (grotere) antenne.

Nieuwe optie: Ja kan wel. Je heb maar twee wired Ethernet poorten op je Dv2020 die je kunt gebruiken. Wees er zuinig mee.

Anoniem: 227839

Ik kan het nergens vinden. Ik heb sinds vandaag Tele2 met een
Davolink DV-2020 modem.

Hoe zet ik lan-ip's vast in dit modem?

Zonder vaste ip-adressen heb je toch namelijk ook niets aan
de portforwarding?

• cornfed99111
"Hoe zet ik lan-ip's vast in dit modem? "

Dat is niet mogelijk. Je moet in de aangesloten netwerkapparatuur een statisch ip adres instellen.

"Zonder vaste ip-adressen heb je toch namelijk ook niets aan
de portforwarding?"

Als je meerdere apparaten hebt in het netwerk, dan kan dat inderdaad soms vervelend zijn.

Anoniem: 227839

cornfed99111 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:14:
"Hoe zet ik lan-ip's vast in dit modem? "

Dat is niet mogelijk. Je moet in de aangesloten netwerkapparatuur een statisch ip adres instellen.

"Zonder vaste ip-adressen heb je toch namelijk ook niets aan
de portforwarding?"

Als je meerdere apparaten hebt in het netwerk, dan kan dat inderdaad soms vervelend zijn.
Ik heb het 'opgelost' door de ip-lease tijd op 10 jaar te zetten :)

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 05:10
@Rommom Bedankt, ik ga ook gewoon voor een 2e router, is ook meest makkelijk, even DMZ instellen en klaar.

stroom betaal ik niet dus daar hoef ik niet naar te kijken =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

RammY schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:52:
afaik worden de wachtwoorden zowiezo een keer in de zoveel tijd gewijzigd.
Dus dan heeft dat zowiezo geen zin.
Dan daarbij, VoIP werkt niet met SIP dus dat word zowiezo al drama.
Het lijkt er bij nader inzien op dat ik geen VoIP maar gewoon analoge telefonie bij Tele2 heb gekregen, dus ik ga een poging wagen een Draytek 2200G of iets in die buurt te installeren. Dat geeft me een hele hoop meer vrijheid van handelen dan dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
Anoniem: 227839 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:08:
[...]

Ik heb het 'opgelost' door de ip-lease tijd op 10 jaar te zetten :)
Als je nu je modem moet resetten of de stroom valt uit heb je kans dat alles nieuw ip-adres krijgt (voor de komende 10 jaar). Dat is dan wel een nadeel.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 10-10-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Goed, ik had het in mijn vorige post fout, ik heb wel VoIP. Echter, het hele verhaal is me nog niet helemaal duidelijk.

Stel, ik hack m'n dv-2020 en haal de inloggegevens eruit. Dan sluit ik bijvoorbeeld een Draytek 2800VG aan die VoIP over MGCP ondersteunt. Ik weet dat ik met m'n inloggegevens en verdere instellingen moet kunnen internetten. Wat mist er dan nog voordat ook telefoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mux,

Ik vermoed dat er nog wat drempels zijn voordat je een andere router met zowel Internet als Tele2-VoIP (MGCP) kunt gebruiken. Maar kijk eerst eens rond op davoforum.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand nog interesse in twee Versatel decoders?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:54
Anoniem: 387209 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:56:
[...]
Nee hoor. op Davoforum.nl staan oplossingen om alle 4 de poorten voor je netwerk te gebruiken.
Leuk dat je dit meldt, maar kopieer dan die oplossing hiernaartoe want dat davoforum is ontoegankelijk.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat je dit meldt, maar kopieer dan die oplossing hiernaartoe want dat davoforum is ontoegankelijk.
We hebben wel een beetje strenge admin's, maar met wat enthousiasme moet daar wel doorheen te komen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Kan het zijn dat die directe links op pagina 1 die leiden naar instellingen in het modem niet meer werken?

[ Voor 12% gewijzigd door DayteX op 08-02-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De openingspost is van 2005. De deeplinks werken al jaren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 01:29

Brazza

Byte me!

Leuk zo'n forum, maar om nu een week te wachten op de goedkeuring... Goeie captcha is al het halve werk :)
Jammer dat niemand nog internet & TV hebben kunnen krijgen ZONDER dat geweldige apparaat (DV201)

Jammer dat die oude firmware niet werkt, ik wordt echt knetter van dat ding in user-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Ik heb een DV2020 modem voor mijn Tele2 ADSL. Nu loop ik tegen het probleem aan dat Airplay (/Bonjour) niet werkt. Is hier al een oplossing voor, behalve dan een andere router achter de DV2020 te zetten?

[ Voor 0% gewijzigd door ernstblaauw op 08-04-2013 16:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Problemen met Bonjour en Tele2 komen niet zo vaak voor.
Hoe ziet je netwerk eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
cornfed99111 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:12:
Problemen met Bonjour en Tele2 komen niet zo vaak voor.
Hoe ziet je netwerk eruit?
Airplay / Bonjour wordt aangeboden door mijn Raspberry Pi met OpenElec. Deze is met een kabel aan de Davolink DV2020 verbonden. Mijn iPhone verbind ik met WiFi met de DV2020. Aan de DV2020 zit ook (met kabel) een desktop met Linux Mint 13.

Als ik nu naar foto's ga op mijn iPhone, ziet mijn iPhone m'n RPi niet en dus laat hij geen icoontje zien voor het afspelen op een extern apparaat.

Ik heb inmiddels wat geëxperimenteerd met mijn oude router, een WNR3500L met TomatoUSB erop. Als ik die gebruik als WiFi en daarop de RPI aansluit, werkt het wél goed.

Op het forum van Tele2 zie ik dit probleem vaker voorkomen, zie bv https://forum.tele2.nl/in...apple-bonjour-tele2-8760/. Volgens mij heeft het toch wel met de modem te maken en aangezien Tele2 de modem helemaal dichtgetimmerd heeft, kan ik volgens mij geen instellingen veranderen.

Ik zou het liefst met alleen de DV2020 werken. Heeft iemand hier een idee hoe ik Airplay goed zou kunnen laten draaien met deze DV2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je maakt toch geen gebruik van LAN 1 & 2 op de Davolink? Die is voor de tv decoder.

Voor de rest zijn geen trucs of instellingen mogelijk met de Davolink.
Je hebt zelf wel gezien hoe karig de webinterface is.
Dus als het niet werkt, lijkt mij dat je niet om een andere router om komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19roland70
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-05 21:59
Ik heb een Davolink DV-201 AM, bestaat er bij dit modem de mogelijkheid om 1gebruiker te blokkeren die gebruik maakt van de draadloze verbinding?
Of moet ik dan een ander wachtwoord instellen en dit ook bij alle gebruikers doen , dit kan wel maar is wel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan het MAC filter gebruiken om WIFI apparaten buiten de deur te houden.
Dat is ook de enige methode om iemand uit te sluiten bij de Davolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Jep Mac filter aan en alle apparaten die toegang mogen via hun mac adres toevoegen.
Of je Wlan password veranderen en niet doorgeven aan de te blokkeren partij.

Daar houd het met dit apparaat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb deze modem 2 dagen geleden ontvangen bij mijn nieuwe (erg trage) abbonement.

Weet niet zeker of ik moet huilen of blij moet zijn :')

Maar open gaat ie zeker! Hopelijk is er iets moois te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aha, je bent dus iets van plan..

Maar brengt dat nog wat op dan? De hardware is dermate verouderd dat elke simpele modem/router
uit een willekeurige aanbieding ergens hem overvleugelt.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 21-01-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 15:32
Vraagje: Ben van plan om over te stappen naar Tele2. Ik gebruik nu een Fritz, deze wil ik graag houden. Fritzbox doet het prima en ik heb totaal andere ervaringen met de verouderde Davolink, comtrend-meuk van hen. Bij deze dus de vraag: Is het mogelijk om (zonder Telefonie en TV) een eigen modem te gebruiken bij Tele2? Is het iemand wel eens gelukt om niet alleen sync te krijgen, maar ook werkelijk internet met een ander modem dat dat van Tele2/versatel?

Edit: wel voor ADSL2+ he, niet voor VDSL

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 21-01-2014 13:49 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
cornfed99111 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:46:
Aha, je bent dus iets van plan..

Maar brengt dat nog wat op dan? De hardware is dermate verouderd dat elke simpele modem/router
uit een willekeurige aanbieding ergens hem overvleugelt.
Zal je dus verbazen dat deze modem/router geleverd is bij een nieuw abbonement na een verhuizing afgelopen week dus :')

En mja, ik wil hem aanpassen omdat het me gewoon niet lekker zit. Zo'n oud kastje in 2014 geleverd krijgen, en die web interface :r Ik zat te denken om een 2e router in de dmz te hangen en die aan het werk te zetten, eerst maar even de centen bij elkaar krijgen (dure tijden).

it's fun to void warranties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ timmie1

Het is mogelijk om een eigen modem/router in te zetten.
Davolink router vervangen

@ Rudy

Ik dacht dat je ging hacken... 8)

Maar je kan inderdaad ook een eigen router gebruiken bij een Tele2 modem/router.
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
cornfed99111 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:07:
@ timmie1

Het is mogelijk om een eigen modem/router in te zetten.
Davolink router vervangen

@ Rudy

Ik dacht dat je ging hacken... 8)

Maar je kan inderdaad ook een eigen router gebruiken bij een Tele2 modem/router.
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Ik ga hem zeker proberen te hacken, en het gaat vast wel lukken ook O-) . Maar het kastje zelf is niet echt bepaald om over naar huis te schrijven qua specificaties, en ook al zou die dus ddwrt draaien, zou het alsnog gunstiger zijn om een andere router toe te voegen die wat krachtiger is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Interessant zou zijn om aan de telefonie gegevens te komen of aan de TV stream.
Dan krijgen die klanten ook een kans om de Davolink te vervangen voor een eigen modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 12:50

timovd

Voorsprong door techniek

Maar dat gaan ze bij Tele2 nooit doen. Ik ben ook wel beniewd naar de telefoniegegevens; ik neem aan dat dit via SIP gaat.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat Tele2 nooit loggegevens zal vrijgeven is altijd al beleid geweest.
Maar daar hebben we het niet over.
Als je die gegevens wilt hebben, zal je zelf aan de slag moeten met de Davolink/Comtrend.
Dan is hacken wellicht een weg om dat voor elkaar te krijgen.
Alleen al de mogelijkheid om een admin account te hebben, zou al behulpzaam zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 22-01-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500749

MartijnDutch schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:49:
[...]

... Nog mooier zou zijn als we de versatel firmware in handen kunnen krijgen. Als dat modem de nieuwe kan downloaden, dan moeten <wij> dat toch ook kunnen?
http://wiki.openwrt.org/toh/davolink/dv-201amr#jtag

btw: kwam hier via google... stond er niet bij stil dat het om een oude thread ging toen ik hem door aan het lezen was

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 500749 op 16-01-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Tja, is ook al een oud beestje.
Toch is het nog steeds in gebruik bij Tele2.
Welke provider kan zeggen dat ze negen (bijna tien) jaar lang hetzelfde modem hebben?
Volgens mij is dat een record...

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 16-01-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500749

met huidige cashflow sta ik er ook echt niet om te trappelen om straks wanneer ik ziggo op kan zeggen weer zo'n adsl onding moet gaan gebruiken

ik kwam hier dan ook terecht dmv een google query als "adsl2 eigen modem gebruiken" om wat nieuwe informatie in te winnen over de mogelijkheid daar van
mijn vorige ervaringen met al die KPN netwerk her-verkopers waren alles behalve plezierig
ze concurreerden elkaar op leven na dood, en nog steeds in mate, maar het "pakketten"-maffioso gebeuren geeft wat meer ruimte
schijnbaar willen ze ook zoveel mogelijk op de hardware die ze bij je neer zetten besparen

vaak een waardeloos wifi signaal, gelimiteerde modem/routers en in het algemeen eigenlijk gewoon brakke performance
sorry dat ik het zo zeg hoor, maar het is dan ook een geldkwestie en niet mijn wil om op adsl te moeten switchen asap, daar naast bespaar je tegenwoordig niet eens meer zoveel met die old-tech rotzooi =/
ik zou graag weer een internet only abbo van 8 euro ofzo zien
tenslotte haal ik hier sowieso maar hooguit 8mbit en kijk geen tv

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 500749 op 16-01-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ja, die super goedkope abo'tjes van weleer zijn nu wel weg.
De prijs is de laatste jaren steeds verder omhoog gekropen.
Maar wat wil je? De concurrentie op de xDSL markt is sterk verminderd.
Er zijn nu nog drie grote partijen over: KPN, Tele2 en Online.
De rest zijn alleen maar wederverkopers van de grote drie.

Dus kijk bij Telfort, Tele2 of Online wat de prijs is en of ze leveren kunnen.
Veel keuze is er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is de situatie nog steeds dat tele2 alleen maar hele oude modems levert? Heb er een met 54 mbit WiFi ontvangen...maar als ze niks beters hebben dan heeft het ook weinig zin om om een ander modem te vragen..

Dan maar een andere router in een dmz gooien? Of kan het beter op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Jep, bij Tele2 is nog steeds 2005. Althans, met de ADSL lijntjes.
Er is een iets ander model in circulatie inmiddels, maar dat geldt alleen qua moederbord.
Qua aansluitingen en user interface is er geen verschil met de rest.

Als je geen telefonie of tv afneemt, kan je kiezen voor een eigen modem met router.
Anders ben je aangewezen op een tweede router achter het Tele2 dinges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 08:59
Heb nu een 20mb abo en ga naar 40mb, en ik krijg een ander modem. Weet alleen nog niet wat, maar slechter dan dit ding kan het moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dan wordt dat een Comtrend modem.
Iets moderner: Je kan alle vier de LAN poorten gebruiken en je krijgt WIFI 802.11B/G/N.
Voor de rest is alles hetzelfde.
Precies dezelfde user interface met dezelfde beperkte instellingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Bij de Comtrend werkt DMZ wel in tegenstelling tot de Davolink.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoezo werkt het niet bij de Davolink? Wil mijn eigen router achter de Davolink hangen in een DMZ dus zou graag weten wat werkt en niet :)

Snap bij deze uitleg overigens niet waarom je het lan address van de eigen router moet opgeven?
https://forum.tele2.nl/va...hter-davolink-modem-14120
Hier vul je bij DMZ Host IP Address het LAN IP-adres van je router (192.168.y.1).
Als je de eigen router op de WAN poort aansluit kan de Davolink toch helemaal niet zien want er achter de WAN van de eigen router gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Inderdaad, zo kan het nooit fatsoenlijk werken.

Dus kijk eerst welk ip adres de tweede router krijgt van de Davolink. Zie je bij de WAN settings op router twee.
Meestal zal dat wel een 192.168.1.6 zijn. Dat is het eerste vrije ip adres in de pool.
En dat ip adres (192.168.1.6) vul je gewoon in bij de DMZ Host.
Klaar.

Het best is om de WAN instellingen van die tweede router static te maken.
Dan kan die nooit meer veranderen. Vooral handig als je nog andere netwerkapparatuur direct
wilt aansluiten op de Davolink.
Je kan immers geen ip's reserveren in de user interface van de Davolink.

En dan doe je alleen die poorten openen die nodig zijn op router twee.
Die mag zelf een ander subnet uitgegeven via zijn eigen DHCP server.
Eigenlijk is dat hoe het moet, maar het werkt ook zo.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 07-04-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

In mijn geval heb ik mijn router een fixed IP-adres gegeven. Soms kreeg ik nl een ander IP-adres (zonder iets herstart te hebben) en dan moet ik het adres weer aanpassen in de modem/router van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 18:52
ik heb een comtrend VI-3223u maar wil een eigen modem gaan gebruiken
is er nog een manier om het wachtwoord te achterhalen bij deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan de deeplinks uit de startpost proberen.
Andere mogelijkheden zijn niet bekend.

Er bestaat een trucje die maar een enkele keer bevestigd is door iemand.
Dus ik weet niet of het werkt. Het kan dus een hoax of bogus zijn.
Daarvoor moet je ergens een oud model Davolink op de kop tikken en die aansluiten.
Als die geaccepteerd wordt op je Tele2 verbinding, kan je die gebruiken om de login te achterhalen.
Voor zover ik weet zijn de lijnkaarten in de Tele2 DSLAM's ADSL2+/VDSL2 combi kaarten.

[ Voor 18% gewijzigd door cornfed99111 op 18-04-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
hmm dat klinkt niet echt echt erg waarschijnlijk.. want zoals ik het begrepen heb zijn die modems voorgeprogrammeerd dus een davolink krijgt niet van de DSLAM de login toegewezen.. dus dat lijkt me niet te gaan werken.. tenzij je die nog had van eerder dan wordt het een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 09:26
Upgrade naar vdsl dan krijg je admin inlogggevens van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
:)

[ Voor 100% gewijzigd door boyette op 19-04-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
saharoen schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:03:
Upgrade naar vdsl dan krijg je admin inlogggevens van me :)
die kan ik niet volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 09:26
Ik heb in verleden tele2 vdsl modem comtrend uitgelezen. Ik kan erin op fabrieksniveau. Als je upgrade naar vdsl krijg je ook die modem en kan je bij alles met de inloggegevens die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
jobverhagen schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:59:
want zoals ik het begrepen heb zijn die modems voorgeprogrammeerd dus een davolink krijgt niet van de DSLAM de login toegewezen..
Zeker van "forum.tele2.nl" afgehaald zeker?
Daar wordt een hoop kul als waar verkocht.

Geen enkel modem is "voorgeprogrammeerd".
Hoe zou dat ook moeten? Weet je hoeveel werk dat is als je pallets met modems verwerken moet per week?
Er komen stapels binnen van klanten die opzeggen en stapels moeten weer opgestuurd worden naar
nieuwe klanten en bestaande klanten met een defect modem.

Ieder modem van Tele2 logt in op een speciale server van Tele2 via TR-069. Die server staat los van het internet.
Dat gebeurt standaard tijdens de opstart van het modem.
Daar staan je inloggegevens, telefonie en tv instellingen.
En zo weet het modem welke login nodig is om op het Tele2 netwerk te kunnen gaan.
Zonder die login krijgt je verbinding geen toegang tot het internet.

Het enige wat zou kunnen beletten dat je een Davolink niet aan de gang krijgt op je lijn is dat er geen configuratie bestand klaar staat voor een Davolink op die TR-069 server.
Dan houdt het inderdaad voor je op.

Verder zijn er dus twee Tele2 VDSL2 modems in omloop.
De oudere Comtrend ct-6373: VDSL2 only, ouder en een zwarte casing.
De nieuwere vi-3223u: ADSL2+ en VDSL2 combi modem, witte bovenkant en helemaal nieuw.
Als ik het goed heb, is Tele2 stilletjes begonnen de oudere modems te vervangen door de vi-3223u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45
Tele2 levert ook de Technicolor TG789bvn op VVDSL (Vectoring) lijntjes die via de geupgrade KPN straatkasten ('buitenringen') beschikbaar zijn, ze maken dan gebruik van het KPN Wholesale netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Klopt.
Alleen zijn dat geen 'echte Tele2' modems in die zin dat het eerder gecastreerde ExperiaBoxen zijn die
geschikt zijn gemaakt voor Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

cornfed99111 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:01:
Klopt.
Alleen zijn dat geen 'echte Tele2' modems in die zin dat het eerder gecastreerde ExperiaBoxen zijn die
geschikt zijn gemaakt voor Tele2.
Doe mij maar zo'n gecastreerd modem dan :P. Gigabit ethernet en 300N wifi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
wordt een lastig verhaal dus.. want hoe kom ik aan zo'n davolink..
tenzij ik dat configuratiebestand kan onderscheppen..
kan ik die comtrend op 1 of andere manier zijn configuratie opnieuw laten ophalen door hem factorydefault te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Davolink? Marktplaats, kringloopwinkel, lenen van iemand.

Als een Tele2 modem teruggezet is naar fabrieksinstelling, zal die de configuratie moeten ophalen.
Anders heb je geen internet of telefoon.
Heb je een speciale opstelling om het WAN verkeer te onderscheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ok nu heb ik geluk.. want:
ik heb al meerdere malen geklaagd dat ik een dns probleem heb..
het komt elke dag voor dat geen enkel apparaat meer respons krijgt van de dns server..
als ik dan de modem herstart werkt alles weer.
al een keer een nieuwe comtrend gekregen maar dat lost het probleem niet op.
nu heeft tele2 aangeboden mij een davolink toe te sturen om het probleem op te lossen.. dus die krijg ik volgende week..

maar dan de vraag.. hoe krijg ik daar de info uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
ok thx ga ik uitvoeren wanneer ik hem heb maar hopelijk wordt het geen DV-2051 dan

[ Voor 33% gewijzigd door boyette op 24-04-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496123

Ik heb mijn modem in Januari van dit jaar ontvangen, idd een Davolink DV-2020. Het truukje beschreven in de link werkt prima alleen heb je er wel een beetje geduld voor nodig. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dat schept hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
Ik heb die trucje ook gedaan toen ik Tele2 had. In die topic staan modem/routers die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nou so far so good.. het flashen is het probleem niet maar die ftp server reageert niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496123

Kun je aangeven of de FTP server reageert na het flashen? Ik heb het net zelf nog een keertje getest en na het flashen kan ik zelfs via Windows Explorer inloggen.

Je moet wel snel zijn want zodra je modem verbinding heeft met Tele2 begint de modem zich te configureren naar de laatste standaard. Binnen enkele minuten heb je een modem dat de laatste config en firmware heeft waardoor je niet meer kunt inloggen op je modem (je custom firmware is dan overschreven met de laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi boyette,

Timing is belangrijk. Je kan de gegevens ook met een seriele kabel verkrijgen.

Op http://www.davoforum.nl/ is het een en ander beschreven.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 387209 op 11-05-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 00:29
Hallo,

Weet er iemand misschien hoe ik aan de 2de login van mijn modem kom ? ik kan namelijks niks doen met deze instellinge lijkt wel op een dichte doos =( MediaAccess TG789bvn
ik wil dat ik poort 3001 open zet maar....dat lukt me niet op een of andere manier word de port tegengehouden.
Ik heb eigenlijk 3 opties die ik kan doen,
1: Firewall uitschakelen..maar hoe?
2: Bridge mode en router eraan plakken..maar hoe bridge mode zonder instellinge?
3: ik neem aan dat deze modem een 2de login heeft standaart is dat user/user maar wat is de 2de login ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Kcetin1994 schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:10:

Ik heb eigenlijk 3 opties die ik kan doen,
1: Firewall uitschakelen, maar hoe?
2: Bridge modus en router eraan plakken. Maar hoe bridge modus zonder instellingen?
3: ik neem aan dat deze modem een 2de login heeft. Standaard is dat user/user, maar wat is de 2de login?
Antwoord 1 t/m 3:
Natuurlijk heeft een Tele2 Technicolor modem een admin wachtwoord.
Want dat zal je vast en zeker bedoelen, in plaats van '2de login'.

Dat wachtwoord is bekend bij de helpdesk van Tele2.
Admin rechten zijn echter niet bestemd voor klanten.
Het modem is immers niet jouw eigendom.
Ze zullen zeer waarschijnlijk dat geheim houden voor je, maar je kan gerust eens bellen met ze.
Misschien heb je geluk.

[ Voor 15% gewijzigd door cornfed99111 op 22-09-2015 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 01:43:
[...]

Antwoord 1 t/m 3:
Natuurlijk heeft een Tele2 Technicolor modem een admin wachtwoord.
Want dat zal je vast en zeker bedoelen, in plaats van '2de login'.

Dat wachtwoord is bekend bij de helpdesk van Tele2.
Admin rechten zijn echter niet bestemd voor klanten.
Het modem is immers niet jouw eigendom.
Ze zullen zeer waarschijnlijk dat geheim houden voor je, maar je kan gerust eens bellen met ze.
Misschien heb je geluk.
Is geen mogelijkheid om de modem te rooten of unlocken? Mijn nat type veranderd niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Kcetin1994 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:21:
[...]

Is geen mogelijkheid om de modem te rooten of unlocken? Mijn nat type veranderd niet..
Nee, dat is niet mogelijk.
Je moet de Technicolor vergelijken met de KPN Experiabox. Alleen dan met een Tele2 firmware.
Je hebt ook last van dezelfde NAT/poort problemen als met die apparaten.

Over welke console gaat het?

In algemeen zijn er drie manieren om poorten te openen op een Technicolor modem:
* Met de hand de poorten openen.
* Via UPnP.
* Zet je console in de DMZ. Dit is niet bij elke Technicolor beschikbaar. Hangt af van model tot model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:08:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk.
Je moet de Technicolor vergelijken met de KPN Experiabox. Alleen dan met een Tele2 firmware.
Je hebt ook last van dezelfde NAT/poort problemen als met die apparaten.

In algemeen zijn er drie manieren om poorten te openen op een Technicolor modem:
* Met de hand de poorten openen.
* Via UPnP.
* Zet je console in de DMZ. Dit is niet bij elke Technicolor beschikbaar. Hangt af van model tot model.
Ik neem aan dat u bij Tele2 werkt ?

UPnP lukt wel om te openen maar firewall komt er tussen..
Hem de hand poorten lukt zoiezo niet, ik heb port 3001 nodig
DMZ had ik al geprobeerd maar nat type veranderd dan naar Modarate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Kcetin1994 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:03:
[...]
Ik neem aan dat u bij Tele2 werkt ?
U? Zeg maar jij hoor.. :> Zo oud ben ik niet... 8)

Werken bij Tele2? :X Dacht het niet.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:14:
[...]

U? Zeg maar jij hoor.. :> Zo oud ben ik niet... 8)

Werken bij Tele2? :X Dacht het niet.. :*)

Gewoon PC niks verder,

Ik heb al 100x met Tele2 contact gehad ze doen er niks aan :( ben er al dik 1 week mee bezig nog geen vooruitgang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Daar hoef je ook geen contact over te hebben.
Tele2 houdt zich volledig afzijdig met alles wat randapparatuur betreft. En zo dus ook met port forwarden.
Allemaal verkwiste moeite en geldverspilling.

Wat voor spel? Via Steam?
Firewall van de PC of firewall van het modem?
Windows of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:13:
Daar hoef je ook geen contact over te hebben.
Tele2 houdt zich volledig afzijdig met alles wat randapparatuur betreft. En zo dus ook met port forwarden.
Allemaal verkwiste moeite en geldverspilling.

Wat voor spel? Via Steam?
Firewall van de PC of firewall van het modem?
Windows of iets anders?
Voornamelijk Ubisoft games The Crew..
Firewall van het modem
Windows 10 x64

Maar waarom zou je nou een modem aan je klant geven waaraan de *gamers* niks aan hebben ? zelfs Playstation 3/4 porten kan je niet open zeten zag ik op de forum

[ Voor 0% gewijzigd door Kcetin1994 op 22-09-2015 19:07 . Reden: op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Gamers zitten niet in directies van bedrijven, denk ik dan.
En daar worden alle belangrijke beslissingen genomen.

Als ik het correct heb, moet je veel meer poorten open hebben dan 3001.
Klopt dat?

The Crew Multiplayer ports

UDP: 3000, 3001, 3002, 3003 Incoming / Outgoing

Uplay PC

TCP: 80, 443, 13000, 14000, 14008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:10:
Gamers zitten niet in directies van bedrijven, denk ik dan.
En daar worden alle belangrijke beslissingen genomen.

Als ik het correct heb, moet je veel meer poorten open hebben dan 3001.
Klopt dat?

The Crew Multiplayer ports

UDP: 3000, 3001, 3002, 3003 Incoming / Outgoing

Uplay PC

TCP: 80, 443, 13000, 14000, 14008
Hoeft niet allemaal maar de game zelf vraagt aan UPnP of port 3001..

• cornfed99111
Kcetin1994 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:43:
[...]
Hoeft niet allemaal maar de game zelf vraagt aan UPnP of port 3001..
Goed. Dan probeer eerst UPnP.
Als je dat doet, moet je wel ALLE andere port forwards verwijderen uit het modem.
Waarom? Belangrijk is dat niet via meerdere methode dezelfde poort toewijst naar het zelfde netwerkapparaat.
Vaak gaat dat prima, maar soms raakt de firmware daarvan in de war.

Test je poort met dit programma: Simple Port Tester. Zal vast wel ook op Win10 draaien.
http://www.majorgeeks.com...s/simple_port_tester.html

Als dat SPT zegt dat je poort open is, dan is hij ook open en hoef je niet meer te zoeken in het modem.
Dan ligt de oorzaak van je NAT probleem op je PC. Firewall of beveiligingssoftware e.d.

Zo kan je ook de andere port forward methodes goed uittesten.

Succes!

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:18:
[...]

Goed. Dan probeer eerst UPnP.
Als je dat doet, moet je wel ALLE andere port forwards verwijderen uit het modem.
Waarom? Belangrijk is dat niet via meerdere methode dezelfde poort toewijst naar het zelfde netwerkapparaat.
Vaak gaat dat prima, maar soms raakt de firmware daarvan in de war.

Test je poort met dit programma: Simple Port Tester. Zal vast wel ook op Win10 draaien.
http://www.majorgeeks.com...s/simple_port_tester.html

Als dat SPT zegt dat je poort open is, dan is hij ook open en hoef je niet meer te zoeken in het modem.
Dan ligt de oorzaak van je NAT probleem op je PC. Firewall of beveiligingssoftware e.d.

Zo kan je ook de andere port forward methodes goed uittesten.

Succes!
Hij laat wel zien dat de port open is had het al geprobeert met de SPT tooltje..maar als ik in de game zelf ga zie ik nog steeds strict,
Bij DMZ mode word de nat type wel modarate maar dan kan ik me router niet binnekome voor configuratie..

• cornfed99111
Als de tool zegt dat de poort open is, dan is hij open.
Kijk dus verder naar de software op je PC of instellingen van Win10.

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 01:10:
Als de tool zegt dat de poort open is, dan is hij open.
Kijk dus verder naar de software op je PC of instellingen van Win10.
Instellingen staan oke in windows, firewall etc stond allemaal uit toen ik het probeerde.

• cornfed99111
Kcetin1994 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:47:
[...]
Instellingen staan oke in windows, firewall etc stond allemaal uit toen ik het probeerde.
Tja, kan van alles zijn. Een restant nog actief van een beveiligingspakket?
Hoe het ook zij. Als gemeld wordt dat de poort open staat, dan doet het modem zijn werk.

Er is nog wel een apart punt waar je rekening mee moet houden.
Alle Thomson/Technicolor modems hebben een extra veiligheidsfeature: Intrusion Detection System.
Die kan alleen uitgeschakeld worden door een adminstrator account. Hij staat dus standaard aan.
IDS is een aparte functie die je datastroom monitort op poging tot inbraak.
Die functie kan ook je open poort verbinding tegenhouden als IDS denkt dat er een aanval plaatst vindt.
Is in het verleden bij andere modems vaak het probleempunt geweest met NAT en dergelijke.

Als je daar last van hebt, weet ik geen workaround. Je hebt immers geen admin account.

Als ultieme poging kan je een eigen router aansluiten op de Technicolor en die extra router in de
DMZ/Bridge modus zetten van de Technicolor. Dan gaat alle verkeer ongehinderd door naar de extra router.
Dan open je de poort op die extra router en sluit je de PC daar op aan.

• Kcetin1994
cornfed99111 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:28:
[...]

Tja, kan van alles zijn. Een restant nog actief van een beveiligingspakket?
Hoe het ook zij. Als gemeld wordt dat de poort open staat, dan doet het modem zijn werk.

Er is nog wel een apart punt waar je rekening mee moet houden.
Alle Thomson/Technicolor modems hebben een extra veiligheidsfeature: Intrusion Detection System.
Die kan alleen uitgeschakeld worden door een adminstrator account. Hij staat dus standaard aan.
IDS is een aparte functie die je datastroom monitort op poging tot inbraak.
Die functie kan ook je open poort verbinding tegenhouden als IDS denkt dat er een aanval plaatst vindt.
Is in het verleden bij andere modems vaak het probleempunt geweest met NAT en dergelijke.

Als je daar last van hebt, weet ik geen workaround. Je hebt immers geen admin account.

Als ultieme poging kan je een eigen router aansluiten op de Technicolor en die extra router in de
DMZ/Bridge modus zetten van de Technicolor. Dan gaat alle verkeer ongehinderd door naar de extra router.
Dan open je de poort op die extra router en sluit je de PC daar op aan.
Yep naar bridge mode..maar hoe ? Zie niks van instellinge in de panel?
Als ik mijn modem op dmz zet kan ik niet in mijn router die aan mijn pc aangeslote is niet binne komen..
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste