Tsja, bij mij doet het 't nog wel, maar ik heb uit voorzorg net ff alle tftp/telnet/enz poorten aan de wan kant afgesloten
Kunnen ze dat iig niet veranderen.
Rot streek, hier ook een flash gehad, maar eerst ff de wan poorten naar mijn zin ingesteldj-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:54:
Tsja, bij mij doet het 't nog wel, maar ik heb uit voorzorg net ff alle tftp/telnet/enz poorten aan de wan kant afgeslotenKunnen ze dat iig niet veranderen.
User/pw kan ik nog wel wijzigen zo te zien.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
5183
*meld* Hier ook hetzelfde na update.
Telefoon ken ik nog niet checken, is pas vanaf 28 sept gereed in de centrale hier
Telefoon ken ik nog niet checken, is pas vanaf 28 sept gereed in de centrale hier

Op de één of andere manier is het user wachtwoord ge-reset naar default en staat wireless opeens aan.
Verder ben ik erg beniewd of er alternatieven zijn voor dit modem, want bij mij hangt er een Hotbrick loadbalancer achter (ook een wanlink naar quicknet).
Het probleem is nu alleen dat waneer een gebruiker "ge-loadbalanced" wordt via versatel, dan deze niet kan inloggen bij hotmail.
Ik denk persoonlijk dat het komt door dubbel nat oid. Als ik op google zoek op het hotmail probleem, dan zie ik voornamelijk firewall problemen.
Gebruikers hebben het probleem niet als ze gebruik maken van de quicknet lijn.
Verder ben ik erg beniewd of er alternatieven zijn voor dit modem, want bij mij hangt er een Hotbrick loadbalancer achter (ook een wanlink naar quicknet).
Het probleem is nu alleen dat waneer een gebruiker "ge-loadbalanced" wordt via versatel, dan deze niet kan inloggen bij hotmail.
Ik denk persoonlijk dat het komt door dubbel nat oid. Als ik op google zoek op het hotmail probleem, dan zie ik voornamelijk firewall problemen.
Gebruikers hebben het probleem niet als ze gebruik maken van de quicknet lijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Avenger84 op 14-09-2005 13:09 ]
Nou hier is inmiddels ook na een flashupdate het niet meer mogelijk de losse html pagina's te openen.
Een andere modem proberen zit er dus ook niet meer in gezien ik nu het wachtwoord niet meer kan achter halen.
Een andere modem proberen zit er dus ook niet meer in gezien ik nu het wachtwoord niet meer kan achter halen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Mijn Linksys WAG54G v2 werkt inmiddels ook
Probleem zat in de firmware
Firmware Version: 1.00.19 niet ok
Firmware Version: 1.00.47 niet ok
Firmware Version: 1.01.05 werkt!
(WAG54GV2-UK_AnnexA_ETSI_v1.01.05_000_code.bin)
Het is wel geen EU firmware but who cares, het werkt.
nieuw in deze firmware is de protocol keuze.
Op G.dmt haal ik maar 12Mb / 968k up
op Multimode 18Mb/1Mb
Probleem zat in de firmware
Firmware Version: 1.00.19 niet ok
Firmware Version: 1.00.47 niet ok
Firmware Version: 1.01.05 werkt!
(WAG54GV2-UK_AnnexA_ETSI_v1.01.05_000_code.bin)
Het is wel geen EU firmware but who cares, het werkt.
nieuw in deze firmware is de protocol keuze.
Op G.dmt haal ik maar 12Mb / 968k up
op Multimode 18Mb/1Mb
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Met multimode kiest het modem zelf hoe ie connect, dat werkt met mijn D-link G604Tmodem ook, ik heb iig lijnsync op 8/1Mb/s maar niet het juiste protocol.
Hij is nog niet geupgrade naar adsl2+, de firmware voor adsl2+ is nog niet in Europa uitgebracht (maar wel in Australië)
Ik loop wel een risico met een firmware upgrade als deze, want downgraden werkt dan niet meer en het modem wordt misschien onbruikbaar
Hij is nog niet geupgrade naar adsl2+, de firmware voor adsl2+ is nog niet in Europa uitgebracht (maar wel in Australië)
Ik loop wel een risico met een firmware upgrade als deze, want downgraden werkt dan niet meer en het modem wordt misschien onbruikbaar

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik krijg het toch benauwd, als ik zie wat Versatel toch allemaal dicht aan het gooien is op dat modem.
Ik heb begrepen dat er in het modem ook een firewall zit, maar ik kan deze dus niet vinden, en blijkbaar kan deze niet met mijn softwarematige firewall overweg. Ik zou toch graag het ea zelf in willen stellen
Ik heb het gevoel dat Versatel nu alles kan regelen, maar goed dat ik maar een jaarcontract heb.
Big brother is watching us
Ik heb begrepen dat er in het modem ook een firewall zit, maar ik kan deze dus niet vinden, en blijkbaar kan deze niet met mijn softwarematige firewall overweg. Ik zou toch graag het ea zelf in willen stellen
Ik heb het gevoel dat Versatel nu alles kan regelen, maar goed dat ik maar een jaarcontract heb.
Kan iemand mij vertellen of het (nog steeds) mogelijk is om het LAN-ip van het versatel modem te wijzigen? Ik heb namelijk een thuisnetwerk inc. server en heb weinig zin om dit allemaal om te moeten gooien.
Ik heb al gezocht op GoT en google maar niet echt een antwoord kunnen vinden. Mocht ik met me neus gekeken hebben
Ik heb al gezocht op GoT en google maar niet echt een antwoord kunnen vinden. Mocht ik met me neus gekeken hebben

Is mogelijkSn00pN00b schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:11:
Kan iemand mij vertellen of het (nog steeds) mogelijk is om het LAN-ip van het versatel modem te wijzigen? Ik heb namelijk een thuisnetwerk inc. server en heb weinig zin om dit allemaal om te moeten gooien.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Wat ik niet goed begrijp; mensen merken nu op dat als ze hun modem resetten dat er een update overheen komt waardoor je nagenoeg niets meer kunt doen in het modem.
Heeft iemand er al aan gedacht om voor het resetten de ADSL (RJ11) kabel eruit te trekken, dan na rebooten eerst naar http://192.168.1.1/scsrvcntr.cmd?action=view te gaan en alles op de WAN interface uit te zetten alvorens verbinding met de centrale te zoeken?
Heeft iemand er al aan gedacht om voor het resetten de ADSL (RJ11) kabel eruit te trekken, dan na rebooten eerst naar http://192.168.1.1/scsrvcntr.cmd?action=view te gaan en alles op de WAN interface uit te zetten alvorens verbinding met de centrale te zoeken?
Niet, bios van je moederbord flashen kan je ook niet ongedaan maken. Alleen door een oudere bios er terug in te flashen, wat in ons geval met onze modems niet mogelijk is.Ron!n schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:32:
probleem is dat de firmware is geupdate, hoe krijg je die gereset? ...
Dussss... Versatel heeft ons figuurlijk bij de ballen
Misschien dat iemand een hackje kan schrijven om dergelijke waardes weer terug te zetten?

Misschien dat iemand een hackje kan schrijven om dergelijke waardes weer terug te zetten?
Ik heb ondertussen de oplossing gevonden voor het probleem met het inloggen op hotmail.
Na een poosje sniffen en proberen om het probleem te isoleren ben ik er achter gekomen dat door de beveiligde sessie bij hotmail de verstuurde packets allemaal de optie "don't fragment' meekrijgen.
Nu bleek dat tijdens het sniffen elke keer om "re-fragmentation" gevraagd werd. Omdat het om een beveiligde sessie gaat, mag hij de packets niet opdelen als ze niet passen, waarna een timeout volgde.
Door het verlagen van de MTU in de router achter het versatel modem van 1500 naar 1492 werkte het weer.
Ik denk dat versatel zelf ook wel geintereseerd is in dit soort informatie, want op hun forum zie ik meer mensen met dit probleem. Ook de 2e lijns van versatel kon me geen antwoord geven op deze vraag en verschuilde zich achter het excuus dat de configuratie van een router niet hun verantwoordelijkheid is. Wat eigenlijk ook wel zo is, maar niet erg klantvriendelijk overkomt.
Anyway, het werkt weer, life is good
Na een poosje sniffen en proberen om het probleem te isoleren ben ik er achter gekomen dat door de beveiligde sessie bij hotmail de verstuurde packets allemaal de optie "don't fragment' meekrijgen.
Nu bleek dat tijdens het sniffen elke keer om "re-fragmentation" gevraagd werd. Omdat het om een beveiligde sessie gaat, mag hij de packets niet opdelen als ze niet passen, waarna een timeout volgde.
Door het verlagen van de MTU in de router achter het versatel modem van 1500 naar 1492 werkte het weer.
Ik denk dat versatel zelf ook wel geintereseerd is in dit soort informatie, want op hun forum zie ik meer mensen met dit probleem. Ook de 2e lijns van versatel kon me geen antwoord geven op deze vraag en verschuilde zich achter het excuus dat de configuratie van een router niet hun verantwoordelijkheid is. Wat eigenlijk ook wel zo is, maar niet erg klantvriendelijk overkomt.
Anyway, het werkt weer, life is good
Nou, deze truuc werkt dus niet. Net mij modem alleen gereboot (dus niet gereset!) en ook ik kreeg de nieuwe firmware door mij strot geduwd... :-/Willem2 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:44:
Wat ik niet goed begrijp; mensen merken nu op dat als ze hun modem resetten dat er een update overheen komt waardoor je nagenoeg niets meer kunt doen in het modem.
En nog steeds de speed cap (hoewel je de statsadsl.html pagina niet meer mag zien van ze):
Sep 16 192.168.1.1 kernel: ADSL G.992 channel analysis
Sep 16 192.168.1.1 kernel: ADSL link up, interleaved, us=1063, ds=15323
Ik zat er nog over te denken om telefonie & televisie bij ze te nemen als dat beschikbaar werd, maar als dit zo doorgaat met speed caps en dichttimmeren van de modem functies koop ik gewoon een Linksys ADSL2 modem, gaat de de decoder & versatel modem de kast in en ga ik een jaartje lekker leechen.
Wat een stelletje paranoide idioten zeg...
Wat hebben die gasten te verbergen zeg?
Hoeveel % van de klanten zal nu hier op GoT komen en de moeite nemen om in het modem wat aan te passen? 1 á 2 % max denk ik.
Hoeveel % van de klanten zal nu hier op GoT komen en de moeite nemen om in het modem wat aan te passen? 1 á 2 % max denk ik.
Is er al een betaalbaar goed linksys modem beschikbaar?
Als er niks uit m'n briefwisseling met versatel komt, en ik blijf er een jaar aan vast zitten dan neem ik iig een ander modem. Misschien wil internet dan eindelijk wel werken.
Het werkt nu al weer een week niet namelijk
Terwijl alle lampjes wel gewoon branden dit maal, zucht..
Ik vraag me idd ook af waarom ze de boel zo hard dicht willen gooien. Waarschijnlijk toch om het VoIP gedeelte ofzo? Bang dat de concurrentie met 'hun' klanten aan de haal gaat. Eigelijk is dat een soort van opgedrongen koppel-verkoop dus. Misschien een zaak voor de Nma?
Als er niks uit m'n briefwisseling met versatel komt, en ik blijf er een jaar aan vast zitten dan neem ik iig een ander modem. Misschien wil internet dan eindelijk wel werken.
Het werkt nu al weer een week niet namelijk
Ik vraag me idd ook af waarom ze de boel zo hard dicht willen gooien. Waarschijnlijk toch om het VoIP gedeelte ofzo? Bang dat de concurrentie met 'hun' klanten aan de haal gaat. Eigelijk is dat een soort van opgedrongen koppel-verkoop dus. Misschien een zaak voor de Nma?
Tja, als je het zo bekijkt, dan weet ik er nog wel eentje...
De Davolink modem draait op linux intern, dat betekend dus dat ze de source code moeten vrijgeven. Eenzelfde soort discussie liep destijds over de Asus WL500G wireless router, en mooi wel dat Asus over de brug kwam na verloop van tijd. Dus als we niet in de modem mogen komen van Versatel, dan kan altijd nog ge-eist worden dat ze de source code van de firmware vrijgeven...
Wat modem betreft, linksys heeft een aantal leuke ADSL2+ modellen in de aanbieding. Enige nadeel daarvan is dat ze geen VOIP ondersteunen. Goed alternatief is een Copperjet 1616-2P die zowel ADSL2+ is en VOIP ondersteund met 2 RJ11 poorten. +/- 130€ op dit moment.
Zelf zou ik heel graag een ander ADSL2+ modem op mijn Versatel lijn willen proberen, alleen wil ik natuurlijk liever niet 130€ uitgeven zonder dat ik zeker weet dat het goed werkt. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt, dus het wachten is tot het eerste schaap over de brug is...
Mocht iemand een ADSL2+ modem hebben en in Utrecht N/O wonen dan wil ik zijn/haar modem graag een keertje testen!
De Davolink modem draait op linux intern, dat betekend dus dat ze de source code moeten vrijgeven. Eenzelfde soort discussie liep destijds over de Asus WL500G wireless router, en mooi wel dat Asus over de brug kwam na verloop van tijd. Dus als we niet in de modem mogen komen van Versatel, dan kan altijd nog ge-eist worden dat ze de source code van de firmware vrijgeven...
Wat modem betreft, linksys heeft een aantal leuke ADSL2+ modellen in de aanbieding. Enige nadeel daarvan is dat ze geen VOIP ondersteunen. Goed alternatief is een Copperjet 1616-2P die zowel ADSL2+ is en VOIP ondersteund met 2 RJ11 poorten. +/- 130€ op dit moment.
Zelf zou ik heel graag een ander ADSL2+ modem op mijn Versatel lijn willen proberen, alleen wil ik natuurlijk liever niet 130€ uitgeven zonder dat ik zeker weet dat het goed werkt. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt, dus het wachten is tot het eerste schaap over de brug is...
Mocht iemand een ADSL2+ modem hebben en in Utrecht N/O wonen dan wil ik zijn/haar modem graag een keertje testen!
Zojuist een Zyxel 2602HW ADSL2+/VOIP modem/router aangesloten, werkt als een zonnetje.
Eerste bevindingen:
Eerste bevindingen:
- ping is op deze modem ook rond de 25ms, op een Etech ADSL1 modem rond de 10ms. Lijkt iets met ADSL2 settings/netwerk te maken te hebben dus
- Upstream trained een stukkie hoger (1060 op de Davolink en 1234 op de Zyxel)
- Downstream veranderd (nu) nog niets aan (viel ook niet te verwachten ivm die speedcap)
En wat kostte dat ding ?Willem2 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:50:
Zojuist een Zyxel 2602HW ADSL2+/VOIP modem/router aangesloten, werkt als een zonnetje.
Eerste bevindingen:Morgen eens kijken of ik die decoder aan kan zwengelen acher die Zyxel modem...
- ping is op deze modem ook rond de 25ms, op een Etech ADSL1 modem rond de 10ms. Lijkt iets met ADSL2 settings/netwerk te maken te hebben dus
- Downstream veranderd (nu) nog niets aan (viel ook niet te verwachten ivm die speedcap)
€288,21
Bron: www.tweakers.net/pricewatch
Mooi dingetje lijkt me. Wel aardig aan de prijs...
Ik ben reuze beniewd of je de decoder ook aan de praat krijgt. heb je de instellingen uit de davolink nog op tijd kunnen kopieëren?
Bron: www.tweakers.net/pricewatch
Mooi dingetje lijkt me. Wel aardig aan de prijs...
Ik ben reuze beniewd of je de decoder ook aan de praat krijgt. heb je de instellingen uit de davolink nog op tijd kunnen kopieëren?
Tweedehands gaat ie voor rond de 100€ weg, nieuw is het idd een beetje erg duur. Enige toegevoegde waarde tov. een standaard ADSL2+ modem is dat hij VOIP ondersteund, maar het valt nog te bezien of dat gaat werken icm. Versatel.
Die settings heb ik idd niet meer kunnen opschrijven, dus hopen dat het met de info die hier nog her en der staat gaat lukken of dat iemand nog iets op papier heeft staan of nog wel in zijn modem kan loeren...
Die settings heb ik idd niet meer kunnen opschrijven, dus hopen dat het met de info die hier nog her en der staat gaat lukken of dat iemand nog iets op papier heeft staan of nog wel in zijn modem kan loeren...
Hoeveel is de sync van jou downstream?.. Haal je deze waardes ook via de modem?Willem2 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:50:
Eerste bevindingen:Morgen eens kijken of ik die decoder aan kan zwengelen acher die Zyxel modem...
Is het ook mogelijk om met je thompson 510 te zien of er al (versatel) line-sync op je line zit? Moet je daar dan apart iets voor instellen of niet?
Ik heb met een Etech usbmodem linesync op 8/1Mb/s gehad, ik wist alleen de juiste instellingen niet, internetten lukte niet.zandpaddo schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:28:
Is het ook mogelijk om met je thompson 510 te zien of er al (versatel) line-sync op je line zit? Moet je daar dan apart iets voor instellen of niet?
Het zou dus goed kunnen dat je iig wel kunt zien of je linesync hebt.
Ergens in een topic stond dat iemand met een adsl1 modem kon werken in afwachting van de installatie, als je hetzelfde kunt instellen als in het Davolink modem dan heb je goede kans dat het werkt.
15323Chutney schreef op zondag 18 september 2005 @ 09:44:
[...]
Hoeveel is de sync van jou downstream?.. Haal je deze waardes ook via de modem?
zowel op de Davolink als op de Zyxel...
Waardes komen idd uit de modem.
Anoniem: 155459
Vorige week (dinsdag) is mijn modem ook geflashed, daarna stond de instelling voor de DMZ-host niet meer goed (heb daar een linux doos staan die dienst doet als firewall annex router). Kostte me een halve dag om erachter te komen waarom ik mijn computer niet meer in kwam vanaf mijn werk, en waarom mijn mail niet meer aankwam.
Ik vraag me toch af of Versatel wel het recht heeft om zomaar ongevraagd in apparatuur te rotzooien die bij mij in huis staat....
Als ik een telefoon huur bij de KPN, geeft dat de KPN toch ook niet het recht om er telefoonnummers uit het adresboek te wissen?
Is het misschien een idee om een proefproces te beginnen of zo? Ik ben namelijk best wel boos
Ik vraag me toch af of Versatel wel het recht heeft om zomaar ongevraagd in apparatuur te rotzooien die bij mij in huis staat....
Als ik een telefoon huur bij de KPN, geeft dat de KPN toch ook niet het recht om er telefoonnummers uit het adresboek te wissen?
Is het misschien een idee om een proefproces te beginnen of zo? Ik ben namelijk best wel boos
Blijkbaar heeft Versatel liever de regie zelf, en willen ze gewoonweg niet hebben dat er mensen zijn die allerlei instelling gaan uitproberen. Misschien dat ze, als de zaak eenmaal goed en stabiel loopt, de zaak weer opengooien.Anoniem: 155459 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:35:
Vorige week (dinsdag) is mijn modem ook geflashed, daarna stond de instelling voor de DMZ-host niet meer goed (heb daar een linux doos staan die dienst doet als firewall annex router). Kostte me een halve dag om erachter te komen waarom ik mijn computer niet meer in kwam vanaf mijn werk, en waarom mijn mail niet meer aankwam.
Ff goed de algemene/aanvullende voorwaarden lezen, en als daar dus instaat dat je servers en dergelijke mag runnen, dan zou ik contact opnemen met Versatel en ze wijzen op deze voorwaarden.
Anoniem: 155459
Ik heb, toen ik de bestelling deed, expliciet gevraagd of ik een eigen server kon draaien, dit was geen probleem (de dame in kwestie wist niet wat een linux-server was, maar een windows server kon hoe dan ook
)
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ik heb nergens in de Algemene Voorwaarden gezien dat het in bruikleen hebben van het modem betekent dat zij ongevraagd het modem in mogen komen, of dat ik toestemming geef om ongevraagd mijn netwerk binnen te komen.
In de Algemene Voorwaarden paragraaf 6.6 staat wel:
Versatel is niet aansprakelijk voor de beveiliging of het functioneren van de hard- en/of software, gegevensbestanden van Klant, evenmin voor enige vorm van schade daaraan of verlies daarvan. Versatel is niet aansprakelijk voor inbraakpogingen, virussen, SPAM, en andere vormen van bedreigingen.
En in paragraaf 9.3 en 9.4:
3. Klant draagt zorg voor de vereiste hard- en software, configuratie, randapparatuur, een geschikte (telefoon)aansluiting en de betaling van telefoon- en abonnementskosten noodzakelijk voor het verkrijgen van toegang tot de Dienst(en).
4. Met bepaalde Dienst(en) is Klant rechtstreeks aangesloten op het internet. Klant dient zelf de nodige maatregelen te treffen teneinde zichzelf en zijn apparatuur te beschermen tegen virussen, computercriminaliteit en ander onrechtmatig gebruik van het internet door derden.
Op het moment dat ik een partij, zoals Versatel, niet uit mijn netwerk kan weren, kan ik niet gehouden worden aan bovenstaande bepalingen uit de Algemene Voorwaarden.
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar ik heb nergens in de Algemene Voorwaarden gezien dat het in bruikleen hebben van het modem betekent dat zij ongevraagd het modem in mogen komen, of dat ik toestemming geef om ongevraagd mijn netwerk binnen te komen.
Versatel is niet aansprakelijk voor de beveiliging of het functioneren van de hard- en/of software, gegevensbestanden van Klant, evenmin voor enige vorm van schade daaraan of verlies daarvan. Versatel is niet aansprakelijk voor inbraakpogingen, virussen, SPAM, en andere vormen van bedreigingen.
3. Klant draagt zorg voor de vereiste hard- en software, configuratie, randapparatuur, een geschikte (telefoon)aansluiting en de betaling van telefoon- en abonnementskosten noodzakelijk voor het verkrijgen van toegang tot de Dienst(en).
4. Met bepaalde Dienst(en) is Klant rechtstreeks aangesloten op het internet. Klant dient zelf de nodige maatregelen te treffen teneinde zichzelf en zijn apparatuur te beschermen tegen virussen, computercriminaliteit en ander onrechtmatig gebruik van het internet door derden.
Op het moment dat ik een partij, zoals Versatel, niet uit mijn netwerk kan weren, kan ik niet gehouden worden aan bovenstaande bepalingen uit de Algemene Voorwaarden.
Dus wij dragen zorg voor het configureren van de verbinding, maar dat doet versatelAnoniem: 155459 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:51:
Ik heb, toen ik de bestelling deed, expliciet gevraagd of ik een eigen server kon draaien, dit was geen probleem (de dame in kwestie wist niet wat een linux-server was, maar een windows server kon hoe dan ook)
Het blijft stil rondom de instellingen van de modem. Is er niemand meer in geslaagd de boel weer open te stellen? Graag een pm als er ergens anders een topic loopt.
ja doe mij ook een pm hierover, wil wel eens wat meer instellingen kunnen bekijkenObiwan Kanobi schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:06:
Het blijft stil rondom de instellingen van de modem. Is er niemand meer in geslaagd de boel weer open te stellen? Graag een pm als er ergens anders een topic loopt.
Pas wel op met het kopen van een 2de hands ZyXEL 2602. Er zijn ook providers pecifieke versies (niet qua hardware, maar qua firmware) voor ISP's zoals Tiscali. Je kan dan niet de reguliere ZyXEL firmware releases gebruiken omdat dat modem die niet hapt. Je bent dan aangewezen op de firmwares die Tiscali online zet bijvoorbeeld.Willem2 schreef op zondag 18 september 2005 @ 08:24:
Tweedehands gaat ie voor rond de 100€ weg, nieuw is het idd een beetje erg duur. Enige toegevoegde waarde tov. een standaard ADSL2+ modem is dat hij VOIP ondersteund, maar het valt nog te bezien of dat gaat werken icm. Versatel.
Werken doet hij prima, je kan immers gewoon bij alle instellingen. En Tiscali firmwares lopen voor op de reguliere versies van ZyXEL. Maar is wel een waarschuwing waard.
Vragen:
Hoe zijn je instellingen? Heb je de login/pass nogsteeds nodig? En heb je die ooit uit je Davolink gehaald?
Werkt de decoder gewoon nog prima achter de ZyXEL?
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 05-10-2005 09:27 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 156814
Voeg er even wat aan toe, heb namelijk hulp nodig:
Ben vanaf maandag 3 oktober overgegaan op versatel, niets te klagen, snelheid via Eweka rond de 1800 KBps.
Ik heb echter wel een probleem: na altijd een webserver te hebben gedraaid, wilde ik deze opnieuw instellen voor Versatel. Zoals jullie ongetwijfeld allemaal weten, loopt een webserver via poort 80. Ik heb zodoende de volgende instellingen gedaan (zie afbeelding), en wat krijg ik, een foutmelding.

Wil toch mijn server blijven draaien, wat moet ik doen?
Ben vanaf maandag 3 oktober overgegaan op versatel, niets te klagen, snelheid via Eweka rond de 1800 KBps.
Ik heb echter wel een probleem: na altijd een webserver te hebben gedraaid, wilde ik deze opnieuw instellen voor Versatel. Zoals jullie ongetwijfeld allemaal weten, loopt een webserver via poort 80. Ik heb zodoende de volgende instellingen gedaan (zie afbeelding), en wat krijg ik, een foutmelding.

Niks.Anoniem: 156814 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:21:
Voeg er even wat aan toe, heb namelijk hulp nodig:
[afbeelding]
Hoewel dit antwoord op zich alles al zegt (
Het gaat hier wel om de EXTERNE bereikbaarheid van de management pages van je modem. Die zit dus op poort 8080. Intern blijft ie op 80 zitten.bigben04 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:34:
[...]
Hoewel dit antwoord op zich alles al zegt (), zal ik het nog even aanvullen: het is gewoon een informatieve melding. De webserver van het modem draait standaard op poort 80, en aangezien je nu jouw server op poort 80 wil hebben wordt die van het modem verplaatst naar poort 8080. Daarna zal je server dus gewoon bereikbaar zijn op poort 80.
Anoniem: 7161
Als er ge-pm-ed wordt hoor ik het ook graag. Wil graag wat instellingen wijzigen wat nu nog niet kanthreedrules schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:58:
[...]
ja doe mij ook een pm hierover, wil wel eens wat meer instellingen kunnen bekijken
Misschien dat ik er de enige zo over dnek maar in jullie contract staat dat het modem van versatel is van versatel blijft en dat versatel hier het beheer over heeftgromit77 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:55:
Ik krijg het toch benauwd, als ik zie wat Versatel toch allemaal dicht aan het gooien is op dat modem.
Ik heb begrepen dat er in het modem ook een firewall zit, maar ik kan deze dus niet vinden, en blijkbaar kan deze niet met mijn softwarematige firewall overweg. Ik zou toch graag het ea zelf in willen stellen![]()
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Anoniem: 7161
Tuurlijk Versatel mag alles op de modem maar Versatel geeft ook nite de mogelijkheid om je eigen netwerk te kunnen instellen.
Bijvoorbeeld fixed IP adressen kan je niet instellen. Maar je kan ook niet eens zien welke IP adressen zijn uitgedeeld in het netwerk. Ik heb bijvoorbeeld een PC in de meterkast staan als server voor het huis (MP3, filmpjes, e-mail, etc.) Deze computer heeft geen monitor of toetsenbord, om de computer te bedienen maak ik gebruik van remote desktop. Maar hoe kan ik inloggen op de PC als ik niet weet welk IP adres ik moet gebruiken?
Ik wil wel mijn eigen router gebruiken maar dat kan niet omdat de modem altijd DHCP aan heeft staan.
Als de ADSL instellingen worden afgeschermd begrijp ik het wel van Versatel. Maar waarom het interne netwerk instellingen ook afschermen?????
Bijvoorbeeld fixed IP adressen kan je niet instellen. Maar je kan ook niet eens zien welke IP adressen zijn uitgedeeld in het netwerk. Ik heb bijvoorbeeld een PC in de meterkast staan als server voor het huis (MP3, filmpjes, e-mail, etc.) Deze computer heeft geen monitor of toetsenbord, om de computer te bedienen maak ik gebruik van remote desktop. Maar hoe kan ik inloggen op de PC als ik niet weet welk IP adres ik moet gebruiken?
Ik wil wel mijn eigen router gebruiken maar dat kan niet omdat de modem altijd DHCP aan heeft staan.
Als de ADSL instellingen worden afgeschermd begrijp ik het wel van Versatel. Maar waarom het interne netwerk instellingen ook afschermen?????
Onder mijn decoder staat mijn xbox.
Als ik de UTP kabel uit de decoder haal en in de xbox stop is er geen connectie naar de xbox.
Stop ik de kabel naar de decoder/xbox in een andere poort op het modem dan werkt het wel.
Tot zo ver logisch. Nu vraag ik me af of die poorten naar de decoder toe wellicht crossed zijn of dat er iets anders aan de hand is.
Als ze crossed zijn kan ik namelijk het volgende realiseren met een switch die zelf detect of er crossed of straight aan de andere kant zit.
MODEM -------->Switch------->xbox en decoder
|
|
| kabel naar boven
|
|
Switch -----> Pc's
Weet er iemand of dit kan? Ik heb namelijk geen zin om een tweede kabel door alle plinten te trekken naar mijn xboxje toe.
Als ik de UTP kabel uit de decoder haal en in de xbox stop is er geen connectie naar de xbox.
Stop ik de kabel naar de decoder/xbox in een andere poort op het modem dan werkt het wel.
Tot zo ver logisch. Nu vraag ik me af of die poorten naar de decoder toe wellicht crossed zijn of dat er iets anders aan de hand is.
Als ze crossed zijn kan ik namelijk het volgende realiseren met een switch die zelf detect of er crossed of straight aan de andere kant zit.
MODEM -------->Switch------->xbox en decoder
|
|
| kabel naar boven
|
|
Switch -----> Pc's
Weet er iemand of dit kan? Ik heb namelijk geen zin om een tweede kabel door alle plinten te trekken naar mijn xboxje toe.
www.systeembeheer-utrecht.nl. Systeembeheer voor het mkb.
Hee. deze post komt me bekend voor.. waar heb ik deze ookalweer meer gezien?www.Jansuh.nl schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:40:
Ze zijn (bij mijn weten) niet crossed.. Sterker nog.. De router zou volgens mij gewoon automatisch moeten kunnen omschakelen tussen normale - & crossed utp. De eerste twee poorten zijn gewoon specifiek voor de decoder bestemd en bij mijn weten heeft niemand hier een gewone internetverbinding uit tevoorschijn weten te toveren.. Uit de (inmiddels verborgen) modem-instellingen bleek dat de eerste twee poorten ook met een compleet ander protocol waren ingesteld dan poort 3 en 4.. Dit uiteraard om een constante weergave van televisiebeelden te kunnen garanderen (QoS enzo..)
Volgens mij zit er bij jouw niets anders op dan de xbox gewoon met de rest van je computernetwerk te verbinden.. Gewoon met een draadje vanuit de router of vanuit een switch bij je pc. Je kan je xbox ook draadloos verbinden, maar dat gaat vast wat meer in de kosten lopen...
Als laatste heb ik ook wel eens gezien dat je een bestaande utp-kabel kunt splitsen in twee kabels.. Er worden van de 4 aderparen immers maar 4 aders gebruikt voor ethernetcommunicatie.. Misschien dat je het (met wat adaptertjes of met een doe het zelf oplossing) voor elkaar kunt krijgen dat je die ene kabel voor zowel je xbox, als je decoder kunt gebruiken... Ik heb alleen geen idee wat dit met de snelheidsperformance doet...
update: het is dus vrij makkelijk te realiseren.. zie de volgende links..
[rml][ BC3] UTP splitsen in 2 connectoren[/rml]
UTP kabel splitsen, gaat dat?
[ Voor 7% gewijzigd door scorpion303 op 19-10-2005 16:57 ]
De eerste 2 poorten van de modem zijn inderdaad alleen bedoeld om een settopbox op aan te sluiten, normaal internetten kan niet via die poorten.
Twee ethernetsignalen door 1 kabel kan gewoon, dat stoort elkaar niet.
Let wel op dat als je aan de uiteinden een kabel zou willen splitsen om er twee stekkers aan te knijpen, dat je niet de twists in de aderparen uit de kabel draait, aangezien je dan wel kans heb op storingen.
Twee ethernetsignalen door 1 kabel kan gewoon, dat stoort elkaar niet.
Let wel op dat als je aan de uiteinden een kabel zou willen splitsen om er twee stekkers aan te knijpen, dat je niet de twists in de aderparen uit de kabel draait, aangezien je dan wel kans heb op storingen.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dank voor bovenstaande reacties.
Dan maar marktplaats in de gaten houden voor een wifi bridge voor weinig. Al zal het kopieren van een game dan wel ff duren vrees ik.
Dan maar marktplaats in de gaten houden voor een wifi bridge voor weinig. Al zal het kopieren van een game dan wel ff duren vrees ik.
www.systeembeheer-utrecht.nl. Systeembeheer voor het mkb.
Anoniem: 82289
ik ben nog steeds erg benieuwd of het al iemand is gelukt om in het versatel modem de adminpagina's weer zichtbaar te krijgen... of op een andere manier instellingen te wijzigen waar je met user/user niet in komt...
Ik wil graag de dhcp kunnen uitschakelen zodat ik mijn eigen dhcp server weer kan gebruiken...
na een firmware upgrade een paar weken terug was het niet meer mogelijk om deze instellingen te wijzigen...
iemand al een oplossing kunnen vinden
Ik wil graag de dhcp kunnen uitschakelen zodat ik mijn eigen dhcp server weer kan gebruiken...
na een firmware upgrade een paar weken terug was het niet meer mogelijk om deze instellingen te wijzigen...
iemand al een oplossing kunnen vinden
Blijkbaar nog niet...
Bijna alles is dichtgezet..
Bijna alles is dichtgezet..
Is een devolo setje niets voor jou?www.Jansuh.nl schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:29:
Dank voor bovenstaande reacties.

www.devolo.nl
Ik heb sinds kort een high-speed versie draaien en haal van beneden tot zolder ongeveer 50Mbit.
In dezelfde kamer zou je een hogere snelheid moeten kunnen halen.
Voordeel is dan ook dat je met 3 stopcontacten (verlengsnoer?) zelfs in je tuin tv kan kijken! (1x tv, 1x decoder, 1x devolo voor netwerk
[ Voor 3% gewijzigd door arjants op 19-11-2005 08:51 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Hallo, Is er iemand die de versatel modem DV-201AMR (goed) heb samen draaien met de Linksys Wrt54g?
grAad
grAad
Anoniem: 29435
1: Hoe is jullie telefoon-kwaliteit? Mijn 4mb heeft last van pauzes....zeer regelmatig...misschien is 20mvb stabieler?
2: bij de LIDL is er zo een 'beeld/geluid-zender'. Kan ik die gebruiken om op de 2e TV ook voetbal, enz te gaan bekijken? (misschien wel dat beide zenders zelfde kanaal spelen)
2: bij de LIDL is er zo een 'beeld/geluid-zender'. Kan ik die gebruiken om op de 2e TV ook voetbal, enz te gaan bekijken? (misschien wel dat beide zenders zelfde kanaal spelen)
Anoniem: 92587
1. RUK! Hier precies hetzelfde (met 20 MB), bel al 2 weken met de klantenservice, maar die weten het ook (nog) niet. Gebeurt ongeveer om de 2 minuten en dan voor ongeveer 10 seconden dat de ander mij niet hoort.Anoniem: 29435 schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:13:
1: Hoe is jullie telefoon-kwaliteit? Mijn 4mb heeft last van pauzes....zeer regelmatig...misschien is 20mvb stabieler?
****Anoniem: 92587 schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:04:
[...]
1. RUK! Hier precies hetzelfde (met 20 MB), bel al 2 weken met de klantenservice, maar die weten het ook (nog) niet. Gebeurt ongeveer om de 2 minuten en dan voor ongeveer 10 seconden dat de ander mij niet hoort.
Hier gaat telefoon gelukkig nog wel goed, maar meteen de eerste week toen we versatel hadden hadden we hier wel last van. Of we konden niet bellen, of pauzes, of de verbinding werd verbroken enz enz. Zeer irritant was het omdat ik toen mijn gsm heb moeten leegbellen.
Festina lente
Ik had in het begin er ook problemen mee, ik kwam niet verder dan 200 á 300 kbps te komen.c6708592 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:06:
Hallo, Is er iemand die de versatel modem DV-201AMR (goed) heb samen draaien met de Linksys Wrt54g?
grAad
Van alles genrpobeerd, maar kwam maar niet hoger uit.
Uit frustratie toen maar de fabrieksinstellingen terug gezet en tot mijn verbazing haalde ik in één keer 1.55 MB
Ik heb wel de HyperWRT Firmware er opstaan, ik weet niet of jij dat al hebt.... zo niet probeer dat ook.
Succes!
Anoniem: 92587
Is dit vanzelf opgelost of heb je enige actie moeten ondernemen?Honesty schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:59:
[...]
Hier gaat telefoon gelukkig nog wel goed, maar meteen de eerste week toen we versatel hadden hadden we hier wel last van. Of we konden niet bellen, of pauzes, of de verbinding werd verbroken enz enz. Zeer irritant was het omdat ik toen mijn gsm heb moeten leegbellen.
Heb jij ook het 20 MB voetbal internet en telefoon? zoja hoe heb je de instellingen op de DV-201AMRReloaded schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:54:
[...]
Ik had in het begin er ook problemen mee, ik kwam niet verder dan 200 á 300 kbps te komen.
Van alles genrpobeerd, maar kwam maar niet hoger uit.
Uit frustratie toen maar de fabrieksinstellingen terug gezet en tot mijn verbazing haalde ik in één keer 1.55 MB![]()
Ik heb wel de HyperWRT Firmware er opstaan, ik weet niet of jij dat al hebt.... zo niet probeer dat ook.
Succes!
en op de wrt54g staan.
gr Aad
Anoniem: 161096
Davolink en Linksys WRT54G
Op de WRT54G zet je internet connection type op NONE.
De davolink hang je gewoon aan poortje 1, 2, 3 of 4, dus NIET in het internet gat.
Port forewarding doe je op de davolink, want de linksys doet dat niet in die modus.
UPnP werkt niet.
Ik heb mijn linksys routers' IP op de davolink als DMZ opgegeven.
Zorg dat davolink en linksys in hetzelfde subnet zitten. DHCP op de linksys uit.
Ik heb wireless dezelfde WEP keys op beide routers, alleen andere frequenties.
De davolink hang je gewoon aan poortje 1, 2, 3 of 4, dus NIET in het internet gat.
Port forewarding doe je op de davolink, want de linksys doet dat niet in die modus.
UPnP werkt niet.
Zorg dat davolink en linksys in hetzelfde subnet zitten. DHCP op de linksys uit.
ik had ook de eerste week dit probleem, maar na de nummerportering gaat alles goed.Anoniem: 92587 schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:13:
[...]
Is dit vanzelf opgelost of heb je enige actie moeten ondernemen?
Bedankt voor je reactie, als ik het zo instel, kan ik dan met meer pc's (on) of bekabelt op hetAnoniem: 161096 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:00:
UPnP werkt niet.
internet?
gr Aad
Hier exact hetzelfde probleem al meer dan 3 weken.Anoniem: 29435 schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:13:
De servicedesk heeft geen flauw benul waar het aan licht, ze gaan nu zelfs weer een monteur langs sturen om het ADSL modem te vervangen.
Zodra ik meer info krijg over hoe dit is ontstaan zal ik wel eventjes posten.
grtz,
herman
Zo gebruik je je Linksys alleen als accesspoint.Anoniem: 161096 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:00:
UPnP werkt niet.
Als je hem nou gewoon op Fixed IP zet en DMZ in het davolink modem op 192.168.1.200.
Dan kan je voor de gateway 192.168.1.1 en voor de DNS servers 62.58.50.5 en 62.58.50.6 opgeven.
werkt prima.
(heb ik Aadje ook al op het Versatel forum gezegd)
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Ik ben aan het kijken naar de Nokia InternetTablet 770, welke via WiFi zichzelf kan verbinden.
Nou lijken er wat problemen te bestaan tussen de Nokia 770 en 'goedkope' wifi routers.
Heeft iemand op dit forum misschien en Versatel 20MB en een Nokia 770?
(meer info: www.internettablettalk.com )
Nou lijken er wat problemen te bestaan tussen de Nokia 770 en 'goedkope' wifi routers.
Heeft iemand op dit forum misschien en Versatel 20MB en een Nokia 770?
(meer info: www.internettablettalk.com )
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Anoniem: 161183
heb je de splitter er ook tussenuit toevallig, want ik heb hem er tussen uit gehaald, maar bij mij vallen de gesprekken ook steeds weg, ik wacht nu af op de portering, kijken of het dan goed is, maar ik hoop niet dat dat splitter er tussen moet want dan heb ik zo'n groot lelijk blok aan de muur midden in de woonkamer. maar je zou zeggen dat dit ook niet nodig is, aangezien er helemaal niks meer te splitten valt zodra kpn van de lijn af is.psychonikeo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:39:
[...]
ik had ook de eerste week dit probleem, maar na de nummerportering gaat alles goed.

Greetz Jelzie
Ik heb onlangs een modem waarvan het wachtwoord kwijt was, en die ook niet via een reset boven water kwam, uitgelezen doormiddel van tftp.
In dat geval ben ik achter de bestandsnaam gekomen van de 'hoofd' .bin file van dat modem. Als je die eenmaal weet kan je (net zoals bij het davolink modem) files ophalen via:
> tftp -i 192.168.1.1 GET file.name
Eigelijk een eitje dus. Maar nu de vraag; wat is een normale naam van de firmware van het davolink modem? Ik ben zelf nu al een paar uur op zoek naar een xxx.bin of iets in die gooi. Of een instellingen.cfg ofzo. Als we dat nu weten dan zijn we eigelijk zo goed als binnen.
Dus mijn oproep aan iedereen; probeer aub mee te zoeken naar mogelijke namen van de firmware of van configuratie bestanden met de username erin. En als we met z'n allen zoeken hebben we een aanzienlijk grotere kans van slagen.
In dat geval ben ik achter de bestandsnaam gekomen van de 'hoofd' .bin file van dat modem. Als je die eenmaal weet kan je (net zoals bij het davolink modem) files ophalen via:
> tftp -i 192.168.1.1 GET file.name
Eigelijk een eitje dus. Maar nu de vraag; wat is een normale naam van de firmware van het davolink modem? Ik ben zelf nu al een paar uur op zoek naar een xxx.bin of iets in die gooi. Of een instellingen.cfg ofzo. Als we dat nu weten dan zijn we eigelijk zo goed als binnen.
Dus mijn oproep aan iedereen; probeer aub mee te zoeken naar mogelijke namen van de firmware of van configuratie bestanden met de username erin. En als we met z'n allen zoeken hebben we een aanzienlijk grotere kans van slagen.
Met telnet kom ik niet meer in, user/pass klopt niet meer
Jammer dat tftp geen file list optie kent

Jammer dat tftp geen file list optie kent

Even over dat Linksys-verhaal hierboven.
Zo aansluiten:
UTP-kabel vanaf poort 1 of 2 van het Versatel-modem naar de WAN-poort van de Linksys-router. Vervolgens vanaf je router alle kabels "normaal" aansluiten als je anders ook zou doen.
Vervolgens in de Linksys-router de het Local IP veranderen naar 192.168.2.xxx en subnetmask onveranderd laten. Even "Apply" klikken en daarna bij "Status" kijken welk IP je Linksys-router van het Versatel-modem krijgt toegewezen (hoogstwaarschijnlijk 192.168.1.6). Dan in je Versatel-modem bij Advanced setup --> NAT --> DMZ host het IP-adres invullen wat je net hebt opgezocht in het Status-scherm van je Linksys router. Dit alles bevestigen et voilà!
Je router werkt nu gewoon als altijd, wireless en wired met DHCP en alle opties (port-forwarding e.d.). Oh ja, en ik zou in het Versatel-modem nog even het wireless-gedeelte volledig uitschakelen.
De oplossing is dus dat ze in een andere IP-range moeten zitten.
Zo aansluiten:
UTP-kabel vanaf poort 1 of 2 van het Versatel-modem naar de WAN-poort van de Linksys-router. Vervolgens vanaf je router alle kabels "normaal" aansluiten als je anders ook zou doen.
Vervolgens in de Linksys-router de het Local IP veranderen naar 192.168.2.xxx en subnetmask onveranderd laten. Even "Apply" klikken en daarna bij "Status" kijken welk IP je Linksys-router van het Versatel-modem krijgt toegewezen (hoogstwaarschijnlijk 192.168.1.6). Dan in je Versatel-modem bij Advanced setup --> NAT --> DMZ host het IP-adres invullen wat je net hebt opgezocht in het Status-scherm van je Linksys router. Dit alles bevestigen et voilà!
Je router werkt nu gewoon als altijd, wireless en wired met DHCP en alle opties (port-forwarding e.d.). Oh ja, en ik zou in het Versatel-modem nog even het wireless-gedeelte volledig uitschakelen.
Ik heb net nog iets leuk ontdekt 
Als je het modem even aansluit op een computer met een statisch IP in de range 192.168.1.x en daarna alles loshaalt (behalve die lan aansluiting), en hierna de reset knop (achterop) met een pen een seconde of 30 ingedrukt blijft houden dan gaat het modem over in reset state.
Hierin kan je via http://192.168.1.1 een pagina vinden die bedoeld is om de firmware te updaten. Verder doet hij dan niets.
Op deze manier zouden we er dus (tijdelijk) andere firmware in kunnen flashen of misschien wel de oude eruit halen. Ik heb ook via tfpt een serie bestanden geprobeerd te krijgen maar dat is helaas nog niet gelukt.
Het is namelijk niet te zien of de tftp server nu wel daadwerkelijk aanstaat ofdat de bestandsnaam niet klopt van het te verkrijgen bestand. Een put wil namelijk ook als niet..
Nog meer mensen met leuke ideeën of mensen die evt een image willen om er in te flashen? Ik heb zelf al een beetje ruzie gehad met versatel en heb weinig zin om dit modem dood terug te moeten sturen.
Het modem werkt na een keer de power eraf te hebben gehaald trouwens weer prima hoor, alleen zijn de instellingen naar std. versatel terug (dus wlan aan, ip op 1.1 enzo)
Als je het modem even aansluit op een computer met een statisch IP in de range 192.168.1.x en daarna alles loshaalt (behalve die lan aansluiting), en hierna de reset knop (achterop) met een pen een seconde of 30 ingedrukt blijft houden dan gaat het modem over in reset state.
Hierin kan je via http://192.168.1.1 een pagina vinden die bedoeld is om de firmware te updaten. Verder doet hij dan niets.
Op deze manier zouden we er dus (tijdelijk) andere firmware in kunnen flashen of misschien wel de oude eruit halen. Ik heb ook via tfpt een serie bestanden geprobeerd te krijgen maar dat is helaas nog niet gelukt.
Het is namelijk niet te zien of de tftp server nu wel daadwerkelijk aanstaat ofdat de bestandsnaam niet klopt van het te verkrijgen bestand. Een put wil namelijk ook als niet..
Nog meer mensen met leuke ideeën of mensen die evt een image willen om er in te flashen? Ik heb zelf al een beetje ruzie gehad met versatel en heb weinig zin om dit modem dood terug te moeten sturen.
Het modem werkt na een keer de power eraf te hebben gehaald trouwens weer prima hoor, alleen zijn de instellingen naar std. versatel terug (dus wlan aan, ip op 1.1 enzo)
Anoniem: 91940
Ik heb zowel Wouter, als ovhees hun manier geprobeerd, maar dat wil bij mij niet werken met de davolink.
Om te beginnen heeft mijn WRT54G geen WAN aansluiting.
Daarnaast krijg ik een "refused" melding als ik mijn Linksys op 192.168.2.200 zet en mijn davolink op 192.168.1.1 wil benaderen. Ook krijgt mijn linksys geen IPadres van 196.162.1.6 toegewezen...blijft heel eigenwijs 0.0.0.0 .
Iemand in de gelegenheid om iets meer toelichting te geven? Ik ben echt geen netwerk n00b, maar krijg het echt niet normaal in de lucht.
Daarnaast krijg ik een "refused" melding als ik mijn Linksys op 192.168.2.200 zet en mijn davolink op 192.168.1.1 wil benaderen. Ook krijgt mijn linksys geen IPadres van 196.162.1.6 toegewezen...blijft heel eigenwijs 0.0.0.0 .
Iemand in de gelegenheid om iets meer toelichting te geven? Ik ben echt geen netwerk n00b, maar krijg het echt niet normaal in de lucht.
Jouw linksys heeft volgens de linksys site gewoon een WAN poort hoor.
Heeft ie dat niet dan is het geen router maar een accesspoint.
Je kan zo'n ding op twee manieren gebruiken; als tweede router óf als accesspoint.
Als router gooi je ipv 'internet' de uitgang van het versatel modem aan de wan poort. Als accespoint gooi je een willekeurige netwerk aansluiting aan de lan kant van je WRT54G.
Echt, zo moeilijk is dit niet hoor. Je ziet zeer waarschijnlijk gewoon iets over het hoofd.
Heeft ie dat niet dan is het geen router maar een accesspoint.
Je kan zo'n ding op twee manieren gebruiken; als tweede router óf als accesspoint.
Als router gooi je ipv 'internet' de uitgang van het versatel modem aan de wan poort. Als accespoint gooi je een willekeurige netwerk aansluiting aan de lan kant van je WRT54G.
Echt, zo moeilijk is dit niet hoor. Je ziet zeer waarschijnlijk gewoon iets over het hoofd.
Op de WRT54G is WAN 'Internet' genoemd.
Ik heb bij SETIBBIG die davolink gezien, maar wat een braad-modem. Niet best.
Ik heb bij SETIBBIG die davolink gezien, maar wat een braad-modem. Niet best.
[ Voor 58% gewijzigd door EquiNox op 28-11-2005 15:23 ]
ik weet niet er bij mij aan de hand is, maar op elke link uit dit forum voor configuratie pagina's van m'n 20 mb modem krijg een ik lege pagina te zien?! zowel in firefox als in ie...
wat is er aan de hand? de 'normale' configuratie openen op 192.168.1.1 geeft geen problemen... maar zodra er iets achterstaat lijkt dit niet te werken, krijg dan blanco pagina...
wat is er aan de hand? de 'normale' configuratie openen op 192.168.1.1 geeft geen problemen... maar zodra er iets achterstaat lijkt dit niet te werken, krijg dan blanco pagina...
[ Voor 5% gewijzigd door poedel op 28-11-2005 20:08 ]
lees het topic anders eerst een even..poedel schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:08:
ik weet niet er bij mij aan de hand is, maar op elke link uit dit forum voor configuratie pagina's van m'n 20 mb modem krijg een ik lege pagina te zien?! zowel in firefox als in ie...
Mijn toevoeging aan dit topic dan maar.
Ik heb hier het modem liggen, en nu ben ik er helemaal ingedoken, nu is er idd een probleem met het listen van de directory's maar wanneer ik daar achter ben, dan is de oplossing tot dit alles heel erg dichtbij.
Bij mij staat trouwens nog firmware versie op die standaard
Ik ben zelf helaas niet zo handig met een soldeerbout, maar wanneer iemand er in is geslaagd om hem serieel aan te sluiten, wil ik wel mee praten
Ik heb hier het modem liggen, en nu ben ik er helemaal ingedoken, nu is er idd een probleem met het listen van de directory's maar wanneer ik daar achter ben, dan is de oplossing tot dit alles heel erg dichtbij.
Ik ben zelf helaas niet zo handig met een soldeerbout, maar wanneer iemand er in is geslaagd om hem serieel aan te sluiten, wil ik wel mee praten
Ik hoop dat het goed komtMSoft06 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:05:
Wouter, moet de Wrt54g op Static IP of Automatic staan? en Local IP 192.168.2.1 ?Wouter! schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:20:
Even over dat Linksys-verhaal hierboven.
Zo aansluiten:
gr Aad.
Laat ajb de firmware standaardMSoft06 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:05:
Kan je anders ff wat met tftp proberen?
> tftp -i 192.168.1.1 cfe6348.bin
> tftp -i 192.168.1.1 fs.bin
> tftp -i 192.168.1.1 /var/passwd
> tftp -i 192.168.1.1 bcm963xx_fs_kernel
zou heel vet zijn als daar wat uit komt. Als je hulp nodig hebt laat het dan ff weten.
Volgens mij gaat dat niet werken, ik kreeg geen reply via tftp.
Add me anders via msn oid, dat praat makkelijker dan dit
desnoods via irc
Add me anders via msn oid, dat praat makkelijker dan dit
Ik denk niet dat het aan het modem ligt, eerder aan de linesync, die geregeld wordt door de DSLAM.
Kijk anders even in de andere thread, daar heb ik een linkje gezet naar een actie van de consumentenbond om de speedcaps erarf te halen.
http://gathering.tweakers...message/24705087#24705087
Kijk anders even in de andere thread, daar heb ik een linkje gezet naar een actie van de consumentenbond om de speedcaps erarf te halen.
http://gathering.tweakers...message/24705087#24705087
Hoi ,
het is al een tijdje stil rond het benaderen van de admin paginias van het versatel modem....
Ik heb sinds vandaag ook versatel en het werkt tot nu nog naar behoren ...alleen zou ik net als iedere tweaker wat meer admin functies willen hebben ...
Nou ja ik wacht nog maar even af en hou dit topic in de gaten ...
mijn modem heeft ook een nieuwe flashupdate gehad ...want ik kan niet bij de lossen pagina'e meer...
het is al een tijdje stil rond het benaderen van de admin paginias van het versatel modem....
Ik heb sinds vandaag ook versatel en het werkt tot nu nog naar behoren ...alleen zou ik net als iedere tweaker wat meer admin functies willen hebben ...
Nou ja ik wacht nog maar even af en hou dit topic in de gaten ...
mijn modem heeft ook een nieuwe flashupdate gehad ...want ik kan niet bij de lossen pagina'e meer...
in het andere topic is iemand met een modem met originele firmware. Zou er een mogelijkheid zijn om die firmware te "extracten" of opslaan?
What's in the case?
Bovenstaande is fixed door mij :Anoniem: 91940 schreef op maandag 28 november 2005 @ 03:24:
Ik heb zowel Wouter, als ovhees hun manier geprobeerd, maar dat wil bij mij niet werken met de davolink.
Oplossing :
- WRT54G vast Local IP geven (192.168.2.1)
- Internet Connection op DHCP zetten
- Netwerkkabel in poort 4 van de Davolink (poort 1&2 werkten om 1 of andere vage reden niet, vast brakheid van modem) en naar WAN interface van WRT54G
- Op interface van WRT54G inloggen en kijken of hij een ip krijgt (idd meestal 192.168.1.6)
- Terug naar de Davolink en daar DMZ naar dat IP zetten (meestal 192.168.1.6)
- Terug naar de WRT54G en daar je router in Gateway mode zetten en bij Static Route volgende opgeven :
Destination Network/LAN : 192.168.1.0
Subnetmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1
Nu fungeert je WRT54G als een internet gateway
Wel ff een DHCP pool aanmaken op je WRT54G uiteraard (in de 192.168.2.xxx range), voor gemak
[ Voor 6% gewijzigd door EquiNox op 01-12-2005 09:28 ]
Anoniem: 91940
Voor de mensen die wat minder technisch onderlegd zijn even in begrijpelijk nederlands bovenstaande handleiding vertaald
Er word nogal veel gelinkt naar dit topic vanaf het versatel forum.
Gebruik makend van een Linksys WRT54G wireless gateway/router met firmware versie 4.20.08 (belangrijk detail, update dus je apparatuur!)
Hier even geen gekanker over hoe brak dat modem is, en hoe versatel zuigt enzo. Dat weten we nou wel. Hou het clean, dan kan de zoekmachine er ook nog es wat mee.
Hoe wij het gedaan hebben:
Je sluit je PC direct aan op de WRT54G.
Ga via je browser naar 192.168.1.1, en log in op je WRT54G. (standaard login admin/admin, verander deze wel meteen)
In de basis instellingen, geef je deze een vast IP adres in de 192.168.2.xxx range. (in mijn geval 192.168.2.1)
In principe is het handig om op dit moment de firewall en alles uit te zetten. Gewoon om fouten uit te sluiten.
Sluit nu je modem op je router aan.
Vanaf poort 3 of 4 vanaf je davolink (geen idee waarom het op 1 en 2 niet werkt) trek je een UTP kabel naar de WAN/Internet poort van je WRT54G.
Een paar seconden later zou je bij status moeten zien dat je WRT een IP adres gekregen heeft. Hoogstwaarschijnlijk is dit 192.168.1.6. Als het 0.0.0.0 blijft heb je een probleem. (Verkeerde poort waarschijnlijk)
Prik nu je PC weer direct in de Davolink op poort 1 of 2.
Ga via je browser weer naar 192.168.1.1 en log in op je Davolink. Waarschijnlijk user/user. (Deze kan je op dit moment nog niet veranderen kwam ik achter)
Zoek bij de netwerk instellingen de DMZ op. Stel de DMZ van je Davolink in op het adres wat je WRT54G gekregen heeft. Waarschijnlijk dus 192.168.1.6
Zet meteen even je WIFI uit. Wel zo veilig. WRT is toch al een access point.
Prik je PC weer direct in je WRT, en log via je browser in.
Let op, je hebt je IP veranderd naar 192.168.2.xxx Daarom kan je ook niet vanaf je WRT in je Davolink kijken.
Bij advanced routing, stel je het volgende in:
Gateway mode
Route name: inet (bijvoorbeeld)
Destination LAN IP : : 192.168.1.0
Apply, en de boel zou nu moeten werken.
Voortaan kan je in je WRT instellingen alle port forwarding regelen. Mits je natuurlijk statische IP adressen hebt toegekend aan je PC's.
Gebruik makend van een Linksys WRT54G wireless gateway/router met firmware versie 4.20.08 (belangrijk detail, update dus je apparatuur!)
Hier even geen gekanker over hoe brak dat modem is, en hoe versatel zuigt enzo. Dat weten we nou wel. Hou het clean, dan kan de zoekmachine er ook nog es wat mee.
Hoe wij het gedaan hebben:
Je sluit je PC direct aan op de WRT54G.
Ga via je browser naar 192.168.1.1, en log in op je WRT54G. (standaard login admin/admin, verander deze wel meteen)
In de basis instellingen, geef je deze een vast IP adres in de 192.168.2.xxx range. (in mijn geval 192.168.2.1)
In principe is het handig om op dit moment de firewall en alles uit te zetten. Gewoon om fouten uit te sluiten.
Sluit nu je modem op je router aan.
Vanaf poort 3 of 4 vanaf je davolink (geen idee waarom het op 1 en 2 niet werkt) trek je een UTP kabel naar de WAN/Internet poort van je WRT54G.
Een paar seconden later zou je bij status moeten zien dat je WRT een IP adres gekregen heeft. Hoogstwaarschijnlijk is dit 192.168.1.6. Als het 0.0.0.0 blijft heb je een probleem. (Verkeerde poort waarschijnlijk)
Prik nu je PC weer direct in de Davolink op poort 1 of 2.
Ga via je browser weer naar 192.168.1.1 en log in op je Davolink. Waarschijnlijk user/user. (Deze kan je op dit moment nog niet veranderen kwam ik achter)
Zoek bij de netwerk instellingen de DMZ op. Stel de DMZ van je Davolink in op het adres wat je WRT54G gekregen heeft. Waarschijnlijk dus 192.168.1.6
Zet meteen even je WIFI uit. Wel zo veilig. WRT is toch al een access point.
Prik je PC weer direct in je WRT, en log via je browser in.
Let op, je hebt je IP veranderd naar 192.168.2.xxx Daarom kan je ook niet vanaf je WRT in je Davolink kijken.
Bij advanced routing, stel je het volgende in:
Gateway mode
Route name: inet (bijvoorbeeld)
Destination LAN IP : : 192.168.1.0
Apply, en de boel zou nu moeten werken.
Voortaan kan je in je WRT instellingen alle port forwarding regelen. Mits je natuurlijk statische IP adressen hebt toegekend aan je PC's.
ik heb het nog weer anders opgelost. ik heb overigens geen problemen met mijn accespoint van versatel en heb nu dus 2 wireless lan's
ik heb een netgear wgt624 en die heb ik als volgt aangesloten:
eerst DHCP uitgezet, daarna ip 192.168.1.254
kabel van poort 4 van het davolink naar poort 1 van de netgear (dus niet de WAN poort)
hierdoor wordt de router een hub.
je heb nu nog 1 poort op de davolink, en in mijn geval 3 op de netgear.
daarnaast heb ik twee wireless netwerken en krijg ik op beide verschillende WLAn's hetzelfde ip omdat het in beide gevallen van de davolink komt (DHCP server onthoud je mac adres en geeft je op beide Wlan's hetzelfde ip)
werkt als een trein en alles valt binnen een subnet 192.168.1.0/24
IMHO kan dit ook met de WRT54G
ik heb een netgear wgt624 en die heb ik als volgt aangesloten:
eerst DHCP uitgezet, daarna ip 192.168.1.254
kabel van poort 4 van het davolink naar poort 1 van de netgear (dus niet de WAN poort)
hierdoor wordt de router een hub.
je heb nu nog 1 poort op de davolink, en in mijn geval 3 op de netgear.
daarnaast heb ik twee wireless netwerken en krijg ik op beide verschillende WLAn's hetzelfde ip omdat het in beide gevallen van de davolink komt (DHCP server onthoud je mac adres en geeft je op beide Wlan's hetzelfde ip)
werkt als een trein en alles valt binnen een subnet 192.168.1.0/24
IMHO kan dit ook met de WRT54G
[ Voor 4% gewijzigd door _DPC_Scorpion op 02-12-2005 00:09 ]
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Als er iemand is met een WRT54G of ander type router, wil die dan contact met mij opnemen, ik zou graag een handleidingkje willen schrijven zodat het gelijk duidelijk wordt voor alle mensen.
Ik ben helaas niet zo rijk dat ik er zelf 1 kan kopen vandaar deze oproep
Als er mensen zijn met oude zonnet routers, ik doel hiermee op de e-tech of sweex's, daarvoor heb ik dan wel een oplossing.
Als daar behoefte aan is, dan hoor ik dat ook graag, dan zal ik van het weekend wel even een handleiding maken hiervoor.
Ik ben helaas niet zo rijk dat ik er zelf 1 kan kopen vandaar deze oproep
Als er mensen zijn met oude zonnet routers, ik doel hiermee op de e-tech of sweex's, daarvoor heb ik dan wel een oplossing.
Als daar behoefte aan is, dan hoor ik dat ook graag, dan zal ik van het weekend wel even een handleiding maken hiervoor.
hmmz, ik kom dan niet op me modem uit, misschien is dat dmv de nieuwe firmware versie
Niet echt schokkend, maar ik zie dat WPA weer toegankelijk is in het Davolink modem.
Dit was eerst afgeschermd.
Langzamerhand krijgen we de features beschikbaar die we vanaf het begin al hadden moeten hebben
Langzamerhand krijgen we de features beschikbaar die we vanaf het begin al hadden moeten hebben
Hmm, ik zal eens kijken bij een familielid met deze modem, zal proberen om verder in het modem te komen.
Alleen is dat nog steeds geen WPA-Pre Shared Key.. maar die met een radius server. Helaas, dus nog steeds niet bruikbaar.Speedy-Andre schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:43:
Niet echt schokkend, maar ik zie dat WPA weer toegankelijk is in het Davolink modem.
Subtiel schopje...
Nog nieuws aangaande het modem?
Ik mis nog steeds de settings die voor de Firmware upgrade wel toegangkelijk waren.
Nog nieuws aangaande het modem?
Ik mis nog steeds de settings die voor de Firmware upgrade wel toegangkelijk waren.
Hij is nog steeds bezig met het kraken ervan, en anders zal er iemand moeten komen solderen, aangezien ik dat absoluut niet kan.
wies "hij"MSoft06 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:25:
Hij is nog steeds bezig met het kraken ervan, en anders zal er iemand moeten komen solderen, aangezien ik dat absoluut niet kan.
Hmm naja nog geen updates dus maar dit draadje stond bij bookmarks...
Anoniem: 165321
Even een vraagje.
De modem laat de versleuteling niet zien bij het ingeven van een key, of doe ik iets verkeerd
http://www.home.versatel.nl/nick1505/1.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/2.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/3.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/4.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/5.JPG
Zie topic Hulp nodig bij wireless netwerk van versatel
De modem laat de versleuteling niet zien bij het ingeven van een key, of doe ik iets verkeerd
http://www.home.versatel.nl/nick1505/1.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/2.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/3.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/4.JPG
http://www.home.versatel.nl/nick1505/5.JPG
Zie topic Hulp nodig bij wireless netwerk van versatel
Ten eerste: als je MAC-filtering aanzet is het wel de bedoeling dat je een MAC-adres toevoegt, anders wordt iedereen geweigerd. Ten tweede zie ik je WEP-key gewoon staan: pikky. Hij genereert geen string o.i.d., dat is gewoon direct je WEP-key.