[KPN] Direct ADSL ervaring topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Aangezien de laatste centrale ervaring draad voor KPN (die ik kon vinden) uit 2003 stamt, is het misschien tijd voor een nieuwe.

Direct ADSL van KPN
(zonder vaste telefoonaansluiting)
Variant Snelheid* Prijs / maand
Go 1500 / 256 € 30,95
Lite 3000 / 512 € 35,95
Basic 6000 / 768 € 52,95
Extra 12000 / 1024 € 74,95
* snelheden in KBits/seconde, download / upload

Direct ADSL van KPN
(vaste telefoonaansluiting nodig)
Variant Snelheid* Prijs / maand
Go 1500 / 256€ 21,95
Lite 3000 / 512 € 29,95
Basic6000 / 768 € 49,95
Extra12000 / 1024 € 74,95
* snelheden in KBits/seconde, download / upload

Ik ben zeer geinteresseerd in jullie gebruikerservaring met ADSL van KPN.
Graag zou ik willen weten hoe de verbinding bevalt (hoe stabiel is hij, hoe is de snelheid, haalt hij de maximaal geadverteerde snelheid?) en hoe de dienstverlening bevalt. Post aub ook even welke abbo je hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door dyna18 op 07-05-2006 23:40 . Reden: Nu met nieuwe snelheden van 2006 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien niet het goedkoopste dat er is, maar je krijgt gewoon een internetverbinding die altijd werkt. Ik heb nu ongeveer 2 jaar direct-adsl lite en het heeft er in die tijd totaal een half uur uitgelegen. (en zelfs dat halve uur was 2 weken van tevoren aangekondigd omdat ze de snelheid gingen verhogen ofzo :) )

Ik heb trouwens maanden gehad waarin ik 200+ gig heb verbruikt, niks van gehoord :)
Snelheid is niet maximaal, maar dat is bekend bij adsl (er gaat ongeveer 1/8 deel aan overhead af)
Voor het 1600 abbo moet je dus ongeveer 180kb/s rekenen in plaats van 200kb/s die je zou moeten halen...

Diensverlening: geen idee, nooit nodig gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Je zegt dat KPN niet de goedkoopste is maar dat is als je vergelijkt met de andere netwerken, right? Helaas heb ik alleen beschikking over het KPN netwerk (wat volgens mij bestaat uit KPN, XS4ALL, Planet Internet en Het Net). En als ik op internetten.nl kijk dan is KPN de goedkoopste van die 4. (of maak ik nou een foutje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn veel meer aanbieders dan kpn (en dochters) die adsl over het kpn-netwerk aanbieden hoor: Speedlinq, Wanadoo etc...
En je vergeet dat je geen extra service zoals webruimte en emailadressen bij direct-adsl krijgt.

edit:
Wanadoo ADSL Lite 1600/512 over kpn-netwerk: € 27,50/maand

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Direct ADSL Go gebruiker hier. Dit abbo kost me trouwens 21,95 per maand hoor, geen 30,95 zoals in de OP staat.
800/256 dus.
In Kb/s haal ik tijdens het downloaden 85 en uploaden 30.
Werkelijk 680/240 dus. Op zich wel acceptabel.
Verbinding is zeer stabiel te noemen.
Behalve dat om 1:40 's nachts er even 5 seconden geen download mogelijk is.
Dat ontdekte ik toen ik in m'n vrije dagen 'snachts nog aan het gamen was, steeds dezelfde tijd knalde ik uit m'n online game!
Moet ik nog eens voor bellen trouwens...de helpdesken vind ik iig zeer vakkundig.
Een keer problemen gehad bij het installeren van het pakket en ik kreeg een zeer vakkundige helpdeskmedewerkster aan de lijn!

Edit: 1:40 syndroom
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/bunij/dumeter-1.40.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door I Am Weasel op 29-08-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
let wel op dat dit de tarieven zijn zonder vaste telefoonaansluiting!
met ziet het er zo uit:
Go (800/256 kbit/s) € 21,95 per maand.
Lite (1600/512 kbit/s) € 29,95 per maand.
Basic (3200/768 kbit/s) € 49,95 per maand.
Extra (8000/1024 kbit/s) € 74,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Dank je jann1s. Ik heb een extra tabel toegevoegd

[ Voor 5% gewijzigd door dyna18 op 29-08-2005 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
I Am Weasel schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 02:59:

800/256 dus.
In Kb/s haal ik tijdens het downloaden 85 en uploaden 30.
Werkelijk 680/240 dus. Op zich wel acceptabel.
Nee dat is 800/256. Er gaat meer door je DSL verbinding dan de data die je ziet/telt hier met een download. Je kijkt naar de bruikbare hoeveelheid data die per seconde op je hardeschijf wordt geschreven. Maar voor transport krijgt elk datapakketje nog een 'adreslabeltje' ook die er weer afgesloopt wordt.

En pakketjes worden opgedeeld in kleinere secties dus krijgen allemaal ook een 'volgnummer' mee om aan de andere kant weer samengevoegd te worden. Deze 'overhead' gaat ook door je lijn en dus gaat er daadwerkelijk 800Kbit/s door de lijn :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Heb sinds 1 maand ook Direct ADSL van KPN.

De 1600 kbits/sec variant wel te verstaan. Gratis draadloze modem. Werkt PERFECT !!

Alleen ik had gisteravond problemen met de internetverbinding. Iemand anders daar ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat misschien heel interessant is, is dat je bij T for telecom direct-adsl (go/lite/basic/fast)zonder telefoonlijn kan krijgen voor dezelfde prijs als dat je bij kpn zelf direct-adsl met telefoonlijn.

Dus dan heb je voor 22 euro per maand een supergoed werkende, stabiele kale internet verbinding met goede ondersteuning. Dat vind ik eerlijk gezegd ook het voordeel van kpn boven goedkopere providers. Een gratis storingsdienst, een helpdesk die 10ct/min kost met in principe nooit (uitzonderingen daargelaten zoals vorige week :P) lange wachtrijen, een helpdesk die perfect is ingespeeld op alle soorten problemen enzo en die je in godsnaam nooit naar kpn kan sturen, wat andere ISP's incidenteel weleens doen (wat heel kut is, want de helpdesk van kpn-adsl kan echt niets met storingen op een tiscali verbinding, ook niet als het door kpn veroorzaakt wordt). Ik heb het iig mijn ouders aangesmeerd en die zijn er blij mee :).

Dus als ik mijn lofzang mag samenvatten:
+ Stabiel
+ Snel
+ Goedkope en goede helpdesk
+ Geen datalimiet (ook geen vaag gehanteerde FUP, er is nog nooit iemand op dataverbruik aangesproken)
+ Nooit gepingpong tussen helpdesks
+ Eerlijke algemene voorwaarden
+ Niet het contract elk jaar met een jaar verlengd
+ Als het een paar dagen onverhoopt niet werkt, krijg je altijd je geld terug als je erom vraagt
+ Overal (op 1 centrale na) in nederland beschikbaar!

- Een stukje duurder dan concurrenten
- Geen mailaders
- geen Nieuwsgroepen
(hoewel ik voor beide denk dat de planet mailadressen en news servers net als bij internet plusbellen als optie wel beschikbaar zullen komen voor een paar E'tjes :).

Ow even voor de duidelijkheid, ik werk op de helpdesk van kpn, maar daarvan krijg je geen positiever beeld hoor ;). Daar heb je namelijk een concentratie van mensen die over het algemeen minder tevreden zijn ;).

Zie ook:
JvS in "Zijn er überhaupt wel goede ISP's?"

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 29-08-2005 09:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb nu anderhalf jaar Direct ADSL Lite van KPN en ben er tevreden mee.
Het is een erg stabiele lijn, heb namelijk nog nooit storing of iets dergelijks gehad.

In Kb/s haal ik tijdens het downloaden 167 en uploaden 53.
Werkelijk 1330/420 dus.

Met de dienstverlening heb ik nog geen ervaring want deze heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad.
De prijs is wel hoger dan de concurrent. Ik betaal namelijk ongeveer 40 euro p.m. (incl. KPN Bel-Budget abonnement, die ik verder niet gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Edman schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 10:49:
Ik heb nu anderhalf jaar Direct ADSL Lite van KPN en ben er tevreden mee.
Het is een erg stabiele lijn, heb namelijk nog nooit storing of iets dergelijks gehad.

In Kb/s haal ik tijdens het downloaden 167 en uploaden 53.
Werkelijk 1330/420 dus.

Met de dienstverlening heb ik nog geen ervaring want deze heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad.
De prijs is wel hoger dan de concurrent. Ik betaal namelijk ongeveer 40 euro p.m. (incl. KPN Bel-Budget abonnement, die ik verder niet gebruik).
Zie:

[rml]bjck in "[ KPN] Direct ADSL ervaring topic"[/rml]

Werkelijk is het echt wel 1600Kbps, kijk maar in je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shotputty
  • Laatst online: 16-08 11:00

shotputty

I'll be back

Ik heb eergisteren even mijn modem ontkoppeld 's nachts, kom ik thuis, stekker d'r weer in, en nu kom ik dus op een kpn pagina met foutcode 2000, uw gegevens zijn niet bekend, je adsl verbinding werkt, het kan zijn dat uw adsl aanvraag nog in behandeling is, ik zit er al meer dan een jaar op! doh. Ik heb dus gebeld met zo'n kpn doos, die kon mijn storing melden en me vertellen dat er binnen 2 tot 5 werkdagen naar gekeken gaat worden.
Is dit normaal dat dat zo idioot lang moet duren?? lijkt me echt iets waanzinnig simpels om op te lossen.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klinkt als een storing in je account, meestal is dat snel opgelost, soms niet. Laat ik je alvast de tip geven, het wordt niet sneller opgelost als je tig keren belt, als er een incident open staat, kan de helpdesk niet veel meer doen. Je kan wel je geld van de dagen dat het niet werkt terugkrijgen, moet je daarna even de factuurservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Ik heb nu 1 maand KPN ADSL.... De ervaringen van de verbinding zijn tot nu toe zeer goed. Geen enkele storing en snelheid is stabiel op de maximum limiet van mijn accounttype.

Het installatie traject was echter een rommeltje. Er zijn zeer veel fouten gemaakt door KPN bij het aanmaken van mijn klant account, en ook bij het herstellen daarvan maakte men weer een aantal nieuwe fouten. Het oplossen daarvan is wel correct gebeurt, maar dat was toch een zeer vervelend traject om door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een paar dagen adsl direct, werkt prima tot dusver, alleen gebrekkige informatie met betrekking tot installatie modem, wil dat liever handmatig doen dan zo'n softwareinstallatie.

Heb ook nog een vraag, welke DNS-servers kan ik gebruiken met direct adsl? Heb al flink zitten zoeken, maar kom er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:48:
sinds een paar dagen adsl direct, werkt prima tot dusver, alleen gebrekkige informatie met betrekking tot installatie modem, wil dat liever handmatig doen dan zo'n softwareinstallatie.

Heb ook nog een vraag, welke DNS-servers kan ik gebruiken met direct adsl? Heb al flink zitten zoeken, maar kom er niet echt uit.
Volgens mij gewoon die van Planet/HetNet:

Primary DNS
195.121.1.34

Secondary DNS
195.121.1.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Heb 't bij m'n ouders geinstalleerd. Voor een hele nette prijs een draadloze speedtouch erbij. Tijdens installatie merk je al dat kpn dit serieus neemt, goede installere om de speedtouch te configureren. Verbinding is gewoon goed, net zoals bij eigenlijk alle andere kpn adsl providers.

Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat de smtp instellingen nogal verstopt zijn in de docs en de website.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

vind de service nog al matig, zeker als bedrijf zijnde.

Ik heb betere ervaring met de dochters Planet/XS4all
dan met kpn direct.

bij planet / xs is het met een belletje of fax opgelost.

als ik b.v. een simpele snelheid aanpassing wil kan ik dit alleen via internet aangeven. ben je je wachtwoord kwijt / loginnaam is het helemaal feest.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Hallo,

ik heb een paar vraagje over KPN Direct-ADSL.

1. Klopt het dat je na 1 jaar je Direct-ADSL per maand kan opzeggen?
2. Is het draadloos modem die je krijgt bij een overstap van Lite, Bsis en Extra de speedtouch 716 of kan je aangeven dat je dat modem ontvangen wil?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

1. Ja, dat staat ook in de algemene voorwaarden zo
2. Tot voor kort sowieso. Bel even de installatiehulp, daar weten ze dat wel :) (0900 0244)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
Mijn ouders heb ik nu zo'n direct-adsl abbo-tje gedaan. Er zit een Speedtouch 716 wireless modem bij. Ook zit er aan de achterkant een aansluiting voor voip. Kunnen ze nu ook VOIP bellen dan... eventueel met een stukkie software ofzo? Weet iemand dan een goeie HOWTO ergens? Of moet je dan dat KPN internetten + bellen hebben

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Master FX schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:25:
Mijn ouders heb ik nu zo'n direct-adsl abbo-tje gedaan. Er zit een Speedtouch 716 wireless modem bij. Ook zit er aan de achterkant een aansluiting voor voip. Kunnen ze nu ook VOIP bellen dan... eventueel met een stukkie software ofzo? Weet iemand dan een goeie HOWTO ergens? Of moet je dan dat KPN internetten + bellen hebben
Het is mogelijk met de 716 voip te bellen(heb het zelf ook)via het programma genaamt voipbuster
dus je hoeft niet speciaal internet bellen van kpn te gebruiken.
je kunt beste even gewoon zoeken op het topic 716 met voip setting(daar staat voipbuster bij namelijk)bij mij werkt het trouwens geweldig.

Veel succses.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Daar zal ik zo eens gaan kijken. Maar even kort: betekent dat bellen met Voipbuster dat je gewoon je bestaande toestel achterin plugt in het modem, of bel dan via je computer dmv software en een bv headsetje op je geluidskaart (of misschien via USB ofzo)

[ Voor 11% gewijzigd door Master FX op 21-03-2006 18:30 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
kickje

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:00:
Daar zal ik zo eens gaan kijken. Maar even kort: betekent dat bellen met Voipbuster dat je gewoon je bestaande toestel achterin plugt in het modem, of bel dan via je computer dmv software en een bv headsetje op je geluidskaart (of misschien via USB ofzo)
Dat is wel het idee achter de ST716. Dus je PC heb je alleen nodig om even die SpeedTouch in te stellen (En je voipbuster account aanmaken natuurlijk). Als de Speedtouch eenmaal goed is ingesteld, dan hoeft je computer niet aan te staan om te kunnen bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een upgrade of nieuw abonnement worden twee soorten modems geleverd momenteel:
Bedraad pakket bevat de nieuwe versie van de st546 (helft kleiner dan vorige st546, st716 type interface)
Draadloos pakket bevat de 716g modem die dus voip ready is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ben een tijdje terug overgstapt van XS4ALL naar Direct ADSL. Niet omdat ik ontevreden was met XS4ALL, maar meer omdat ik ook wilde overstappen van kabel naar Digitale TV, uit oogpunt van kostenbesparing.

Geen moment spijt van gehad, snelheid is hetzelfde als destijds bij XS4ALL, en omdat ik toch een eigen website heb, heb ik ook geen behoefte aan die extra diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:16:
Bij een upgrade of nieuw abonnement worden twee soorten modems geleverd momenteel:
Bedraad pakket bevat de nieuwe versie van de st546 (helft kleiner dan vorige st546, st716 type interface)
Draadloos pakket bevat de 716g modem die dus voip ready is :)
Mijn ouders hebben inderdaad zo'n draadloze. Ik zal er van't weekend eens naar gaan kijken. Ik had ook het Voip-topic van het modem ook al gezien.. Maar tjemig wat een instellingen allemaal. Ik hoop dat et me lukt :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Hey ik heb last van dat ik niet direct toegang heb tot een site. Ik moet blijven refreshen (firefox) en dan kan ik pas opkomen. De DNS staat op die van Planet.

Echt een vaag probleem, en de helpdesk van KPN is ook niet te bijster.
Zijn er meer mensen die er last van hebben??

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
junglebeast schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:14:
Hey ik heb last van dat ik niet direct toegang heb tot een site. Ik moet blijven refreshen (firefox) en dan kan ik pas opkomen. De DNS staat op die van Planet.

Echt een vaag probleem, en de helpdesk van KPN is ook niet te bijster.
Zijn er meer mensen die er last van hebben??
Grote kans dat dat gewoon aan die site ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JvS schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:14:
Wat misschien heel interessant is, is dat je bij T for telecom direct-adsl (go/lite/basic/fast)zonder telefoonlijn kan krijgen voor dezelfde prijs als dat je bij kpn zelf direct-adsl met telefoonlijn.

Dus dan heb je voor 22 euro per maand een supergoed werkende, stabiele kale internet verbinding met goede ondersteuning. Dat vind ik eerlijk gezegd ook het voordeel van kpn boven goedkopere providers.

[...]
Er staat inderdaad op de website van T for Telecom: 'Geen meerprijs zonder kpn netlijn'. Op de bevestiging die KPN stuurde stond echter €30,95 (€21,95 + €9) voor Direct ADSL Go. Ook na navraag bij KPN kreeg ik te horen dat de €21,95 alleen geldt icm een netlijn.

Is er iemand die - zonder netlijn - dit toch succesvol heeft kunnen aanvragen?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een aanbieding die KPN maakt met T for Telecom. Zo'n brief is standaard. Op de helpdesk van KPN is er meestal weinig bekend over dit soort acties, gewoon naar T for Telecom gaan in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23

pietje63

RTFM

Dit is een mededinging probleem wisten ze mij bij de bolcompany te vertellen. KPN MOET zelf van de OPTA die 9 euro in rekening brengen, als ze het via een andere partner verkopen is dat niet per se nodig.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
pietje63 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 16:47:
Dit is een mededinging probleem wisten ze mij bij de bolcompany te vertellen. KPN MOET zelf van de OPTA die 9 euro in rekening brengen, als ze het via een andere partner verkopen is dat niet per se nodig.
Ik heb de bestelling inderdaad via de webwinkel van T for telecom gedaan maar KPN brengt die 9 euro wel in rekening. Het zou dus zo moeten zijn dat ze dat alleen hoeven/mogen doen wanneer de bestelling direct via KPN verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

real-doc schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:54:
[...]

Grote kans dat dat gewoon aan die site ligt ;)
Is voor alle sites. En dan is browsen best lastig. Best gek de eerst 3 dagen was er niks aan de hand en toen schoot de DNS op planet en heb ik dit gezeik. Er stond een andere DNS eerst maar ik weet deze niet meer.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:58:
[...]
Ik heb de bestelling inderdaad via de webwinkel van T for telecom gedaan maar KPN brengt die 9 euro wel in rekening. Het zou dus zo moeten zijn dat ze dat alleen hoeven/mogen doen wanneer de bestelling direct via KPN verloopt?
Nee juist niet. Het moet dus juist via T for Telecom (of Belcompany).

Over DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via T for Telecom (of Belcompany):

Ideaal om te nemen als je geen vaste telefoonaansluiting hebt liggen en dat ook niet wilt in de toekomst. Ik had zelf niets liggen en nam de dienst af via Belcompany. Je krijgt een jaar lang ADSL zonder vaste telefoonaansluiting voor de prijs van DirectADSL met vaste telefoonaansluiting. KPN zorgt dan voor een werkende ADSL lijn en daar krijg je dan DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting op. Bovendien krijg je een gratis draadloos modem.

KPN rekent die 9 euro wel gewoon door, dus je betaalt KPN gewoon € 30,95 (voor Go) per maand. Maar de cashback komt van T for Telecom (of Belcompany) en die is € 99,-. Let er wel op dat het alleen voor het eerste jaar geldt, dat zal wel in de kleine lettertjes staan (ook al ontbraken die kleine lettertjes bij mij toen ik het afsloot helemaal). Zie ook mijn draadje DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via BelCompany

En dan over DirectADSL zelf:

Het is echt megastabiel. Omdat mijn ouders het alweer jaren gebruiken zowel zakelijk als privé (staat dag en nacht aan) en het er nooit uitlag ben ik er na het brakke Demon ook op overgestapt. Het heeft er zover ik weet nog nooit uit gelegen. Dat was bij Demon wel anders, elke week vooral 's avonds en 's nachts storingen. Het voelt ook veel sneller aan qua responsetijd dan dat wat ik gewend was. Eerst was de lijn nog 512k evenals mijn oude Demon lijn, maar die van KPN DirectADSL voelde echt 3x zo snel aan. Je hebt ook nog maar te maken met 1 partij (KPN) dus dat scheelt weer een paar schakels en providers die elkaar de schuld geven (BBned <-> Demon en omgedraaid) als het weer eens mis gaat bij hun. Ook geen gedoe met spookfacturen (zoals ik gewend was bij Casema en Xs4all). KPN DirectADSL is het allerbeste wat je kunt krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

junglebeast schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:01:
[...]

Is voor alle sites. En dan is browsen best lastig. Best gek de eerst 3 dagen was er niks aan de hand en toen schoot de DNS op planet en heb ik dit gezeik. Er stond een andere DNS eerst maar ik weet deze niet meer.
Je moet die DNS entries gewoon open laten. Als je KPN DirectADSL hebt moet je in elk geval geen Planet gegevens erin zetten, het mooie is dat je juist met niemand meer iets te maken hoeft te hebben behalve met de KPN. Stop die CD van KPN DirectADSL anders even in je systeem, dan stelt ie alles in voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:17:
[...]

Nee juist niet. Het moet dus juist via T for Telecom (of Belcompany).

Over DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via T for Telecom (of Belcompany):

Ideaal om te nemen als je geen vaste telefoonaansluiting hebt liggen en dat ook niet wilt in de toekomst. Ik had zelf niets liggen en nam de dienst af via Belcompany. Je krijgt een jaar lang ADSL zonder vaste telefoonaansluiting voor de prijs van DirectADSL met vaste telefoonaansluiting. KPN zorgt dan voor een werkende ADSL lijn en daar krijg je dan DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting op. Bovendien krijg je een gratis draadloos modem.

KPN rekent die 9 euro wel gewoon door, dus je betaalt KPN gewoon € 30,95 (voor Go) per maand. Maar de cashback komt van T for Telecom (of Belcompany) en die is € 99,-. Let er wel op dat het alleen voor het eerste jaar geldt, dat zal wel in de kleine lettertjes staan (ook al ontbraken die kleine lettertjes bij mij toen ik het afsloot helemaal). Zie ook mijn draadje DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via BelCompany
Heb net het installatiepakket binnen. Heb besteld via de T for Telecom website, hier stond niets over een cashback o.i.d. - misschien krijg ik die nog maar ik reken er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 13:22:
[...]

Je moet die DNS entries gewoon open laten. Als je KPN DirectADSL hebt moet je in elk geval geen Planet gegevens erin zetten, het mooie is dat je juist met niemand meer iets te maken hoeft te hebben behalve met de KPN. Stop die CD van KPN DirectADSL anders even in je systeem, dan stelt ie alles in voor je...
de dns van kpn is gelijk aan die van planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harryslinger schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:00:
[...]

de dns van kpn is gelijk aan die van planet
Okee dan gebruik jij toch lekker de DNS van Planet voor KPN DirectADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:25:
[...]
Heb net het installatiepakket binnen. Heb besteld via de T for Telecom website, hier stond niets over een cashback o.i.d. - misschien krijg ik die nog maar ik reken er niet op.
Duurt 2-3 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik heb zeer goede ervaringen met direct-adsl, zeer stabiel, en zeker ook een goede helpdesk. Bij het overstappen van Het Net naar direct-adsl een klein probleempje, door een fout begon het abbo 2 maanden eerder dan opgegeven, even gebeld, en gelijk de kosten van 2 maanden terug gekregen, super dus! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Ben benieuwd... ;)
Maar nogmaals, op de website van T for Telecom is er bij dit product niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Okee dan gebruik jij toch lekker de DNS van Planet voor KPN DirectADSL?
ik zit hier op een direct adsl lijn en is door dhcp toegekend en dat zijn dezelfde adressen als van planet 195.121.1.34 en 195.121.1.66 en als je me niet wil geloven bel je toch even met kpn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harryslinger schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:07:
[...]

ik zit hier op een direct adsl lijn en is door dhcp toegekend en dat zijn dezelfde adressen als van planet 195.121.1.34 en 195.121.1.66 en als je me niet wil geloven bel je toch even met kpn :?
Dit zijn idd de DNS adressen van kpn/planet/xs4all/hetnet. sommige medewerkers gebruiken ook 10.0.0.138

@Duinkonijn, xs4all kan snel helpen met kleine problemen maar als er lijnproblemen zijn moeten ze de kl dvb met de helpdesk van kpn adsl (deze kan mailtjes sturen naar de technische helpdesk).

interessant topic gezien ik helpdesk medewerker ben @ kpn adsl :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:03:
[...]
Ben benieuwd... ;)
Maar nogmaals, op de website van T for Telecom is er bij dit product niets over te vinden.
Maar er staat toch een prijs van € 21,95? En normaal is dat € 30,95 en dat brengt KPN ook in rekening. Hoe denk je anders dat je de € 99,95 (11 maanden x € 9,00 korting, want eerste maand sowieso gratis) terug krijgt? Inderdaad, er staat niet bij dat het via een cashback gaat, maar er staat wel meer niet bij. Zo is het ook best schandalig dat er niet bij staat dat het alleen voor het eerste jaar geldt dat zonder vaste telefonie even duur is als met vaste telefonie. Nah jah, na een jaar kan je weer overstappen naar een andere deal, misschien hebben ze dan een goede deal met TV erbij ofzo...

Bij BelCompany zie ik dat ze er wel bij hebben gezet dat het alleen voor het eerste jaar geldt:
http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harryslinger schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:07:
[...]

Neuh, ik ga niet bellen voor iets dat hier al jaren perfect draait. Bij mij zijn de DNS entries leeg. Dus ik ga geen moeite doen om te kijken wat er precies is toegewezen... Ik wilde alleen degeen met het probleem helpen door te zeggen dat je gewoon de DNS entries leeg moet laten...

Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 09:58:
[...]

Dit zijn idd de DNS adressen van kpn/planet/xs4all/hetnet. sommige medewerkers gebruiken ook 10.0.0.138

@Duinkonijn, xs4all kan snel helpen met kleine problemen maar als er lijnproblemen zijn moeten ze de kl dvb met de helpdesk van kpn adsl (deze kan mailtjes sturen naar de technische helpdesk).

interessant topic gezien ik helpdesk medewerker ben @ kpn adsl :)
10.0.0.138 is toch een computer bij je thuis? Of de gateway of het modem? Staat me iets bij van dat getal van vroegah met met speedtouch home tweaked naar pro :)

En dit illustreert maar weer eens dat je beter gewoon KPN DirectADSL kan nemen, want dan zit je direct bij de bron en heb je niets te maken met extra schakels zoals Planet/Xs4all/Hetnet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:44:
[...]

10.0.0.138 is toch een computer bij je thuis? Of de gateway of het modem? Staat me iets bij van dat getal van vroegah met met speedtouch home tweaked naar pro :)

En dit illustreert maar weer eens dat je beter gewoon KPN DirectADSL kan nemen, want dan zit je direct bij de bron en heb je niets te maken met extra schakels zoals Planet/Xs4all/Hetnet...
Gateway van het modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:31:
[...]

Maar er staat toch een prijs van € 21,95? En normaal is dat € 30,95 en dat brengt KPN ook in rekening. Hoe denk je anders dat je de € 99,95 (11 maanden x € 9,00 korting, want eerste maand sowieso gratis) terug krijgt? Inderdaad, er staat niet bij dat het via een cashback gaat, maar er staat wel meer niet bij. Zo is het ook best schandalig dat er niet bij staat dat het alleen voor het eerste jaar geldt dat zonder vaste telefonie even duur is als met vaste telefonie.
Heb hier T for Telecom ook over gebeld na de bevestigings e-mail die ze sturen. Helpdesk wist hier niets van; ze konden wel de €9 'extra' verklaren (al bekend bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:28:
[...]
Heb hier T for Telecom ook over gebeld na de bevestigings e-mail die ze sturen. Helpdesk wist hier niets van; ze konden wel de €9 'extra' verklaren (al bekend bij mij).
Ehhmz, ik wist het zelf ook niet precies meer wie nou de cahback uitkeerde. Na lezen van mijn oude draad DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via BelCompany zie ik dat ik dit schreef:
Heb vandaag een factuur gekregen van de KPN en daar stond een cashback op! De cashback wordt (in tegenstelling tot wat de KPN medewerkers mij vertelden) wel gewoon direct door KPN gegeven.

Dus je krijgt hem van KPN terug, en dat zal zijn zo rond je 3e factuur...

Pest is dat bijna niemand van het personeel van BC, T4Telecom en KPN er één bal vanaf weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien het het ervaringen topic heet dump ik zelf ook maar even mijn ervaring ;) :

Ik heb het nu sinds 2004, en in al die tijd maar 1 keer een storing meegemaakt, en die duurde volgens mij nog geen 2 uur.

De snelheid is zeer stabiel, en zo nu en dan wordt deze ook verhoogd :P

De helpdesk vind ik goed, maarja ik ben nog niet zoveel gewend op dat gebied.

Sommige mensen vinden dit een te goedkoop adsl-abbonement, maar daar kies je ook voor: geen email, webruimte of andere ongein.

Ps. Wat ook mooi is, is dat je zoals wij het nu hebben, het totale pakket van kpn neemt, dus tv, telefonie en adsl. Dan kan je behoorlijk wat geld besparen ipv losse aanbieders voor alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Heb eerst Tweakdsl (BBned) gehad dat was het eerste jaar goed, daarna alleen maar packetloss en routing problemen e.d.
ping tussen de 21ms en 200ms

Daarna heb ik Qfast (BBned) gehad zeer instabiel en een steeds wegvallende verbinding, niet zo wreemd ze bleken achteraf eweka reseller te zijn.
ping tussen de 17 en 150ms

Versatel heeft een week in 3 maanden gewerkt....

Mijn koper is goed en woon 734 meter van de centrale

Heb nu KPN Direct Adsl Basic, dit werkt echt als een speer...
Geen packetloss, lage ping (6ms) en het werkt tot nu toe altijd en goed!

Ik betaal voortaan gewoon iets meer aan KPN voor Adsl, maar dan heb ik wel kwaliteit!

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste probleem met KPN directadsl:

Een door mij verstuurde mail is afgeketst omdat de mailserver smtp15.wxs.nl geblacklist is door sorbs.net. Echt ongelofelijk dat wxs het zover laat komen en dat KPN DirectADSL's mailserver blijkbaar gebruikt maakt van zo'n brakke wxs/Planet mailserver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Sinds wanneer biedt KPN e-mail aan?
Zover ik het weet is KPN direct zonder e-mail / nieuwsserver, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dyna18 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:56:
Sinds wanneer biedt KPN e-mail aan?
Zover ik het weet is KPN direct zonder e-mail / nieuwsserver, etc
Doen ze ook niet. Voor je e-mailadres zorg je natuurlijk zelf, al dan niet onder je eigen domeinnaam.

Maar je zal ze toch moeten versturen en daarvoor levert KPN je de uitgaande mailserver "smarthost.direct-adsl.nl" maar die blijkt soms gebruik te maken van een brakke geblackliste wxs server! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Tja, gewoon gebruik maken van de server van de organisatie waar je je e-mail van afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dyna18 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:08:
Tja, gewoon gebruik maken van de server van de organisatie waar je je e-mail van afneemt.
Nou dat doe ik liever niet, dit heeft altijd op deze manier gewerkt en dat vond ik wel zo makkelijk. Nu moet ik dus allemaal moeite gaan doen om het weer goed te krijgen. En trouwens, mijn domein/e-mailprovider zegt dat ik sowieso als uitgaande mailserver die van mijn accessprovider moet gebruiken...

Ik kan nu in elk geval helemaal geen mail meer versturen via KPN DirectADSL's mailserver "smarthost.direct-adsl.nl" en mijn ouders ook niet. KPN heeft dus wat dichtgegooid. Zal ze morgen eens mailen hoe of wat... Heb een PDF gedownload van hun site maar moeilijk gaan doen met mijn router met NAT heb ik echt helemaal geen zin in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat gaat waarschijnlijk niet omdat ze poort 25 blokkeren uitgaand voor je en alleen smarthost.direct-adsl.nl mogelijk maken (spam maatregel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:40:
[...]Zal ze morgen eens mailen hoe of wat...
Ik ben bang dat je daar weinig reactie op gaat krijgen. De mailrelay optie wordt door de helpdesk namelijk verder niet ondersteund en als ik me niet vergis wordt er ook via mail geen ondersteuning op gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:41:
Dat gaat waarschijnlijk niet omdat ze poort 25 blokkeren uitgaand voor je en alleen smarthost.direct-adsl.nl mogelijk maken (spam maatregel).
Okee, maar deze (spam)maatregel is dus vorige week genomen? Want voorheen werkte smarthost.direct-adsl.nl perfect om mail van eigen domeinen mee te versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tropos schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:59:
[...]

Ik ben bang dat je daar weinig reactie op gaat krijgen. De mailrelay optie wordt door de helpdesk namelijk verder niet ondersteund en als ik me niet vergis wordt er ook via mail geen ondersteuning op gegeven.
Nou het is heel simpel: als het eerst wel werkte en KPN neemt een maatregel waardoor het nu niet meer werkt, en ze geven geen ondersteuning om het wel weer werkend te krijgen, dan zijn ze 2 jarenlang-trouwe klanten kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:30:
[...]

Okee, maar deze (spam)maatregel is dus vorige week genomen? Want voorheen werkte smarthost.direct-adsl.nl perfect om mail van eigen domeinen mee te versturen...
Nee, die maatregel bestaat al jarenlang zo. Voor zover ik weet is er aan die opstelling bij KPN verder niets gewijzigd. Vervelend, want ik denk dat je het probleem toch in je eigen instellingen zal moeten gaan zoeken. Als er per slot van rekening iets bij KPN gewijzigd zou zijn, zou GoT wel vol staan met topics van DDSL, HetNet en Planet klanten die de mailrelay niet meer kunnen gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door Tropos op 25-06-2006 17:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum, ik trek het boetekleed aan, de problemen lagen bij de DNS van mijn hostingbedrijf. En mijn ouders zitten bij datzelfde bedrijf met hun eigen domein dus zij hadden ook last.

Ik denk dat de smarthost van KPN de mail soms niet wilde versturen omdat de DNS entry mail.mijndomein.nl niet altijd wat teruggaf, dus niet leek te bestaan. Zoiets zal de reden geweest zijn.

Dus ik heb KPN vals beschuldigd. :o

Ik vond het al zo raar dat ik na jaren dan toch eindelijk een storing te pakken zou hebben. Maar dat was dus niet het geval. Niets dan lof over KPN, het is echt nog altijd retestabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Icelus schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:03:
[...]
Ben benieuwd... ;)
Misschien interessant voor anderen: heb na drie maanden inderdaad een bedrag teruggestort gekregen onder de noemer 'correctie' à €99,01 (;))
Voor het eerste jaar betaal je dan €30,95 × 11 - €99 = €241,45 = gemiddeld €20,12/mnd. (eerste maand is gratis). (Direct ADSL zonder vaste lijn voor de duidelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuartzNL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb zojuist KPN DirectDSL Lite (3000/512) besteld met een standaard ethernetmodem (niet wireless, dus).

Kan iemand mij vertellen of dit modem standaard bridging ondersteunt? Ik wil het vaste IP-adres namelijk direct op mijn BSD-server/firewall laten uitkomen (name/web/mail/PF).

De rest van mijn spullen hangt met NAT daarachter, en zo wil ik het ook graag houden, omdat ik met de BSD-server ook traffic-shaping/priorisering doe (PF/ALTQ) om de boel netjes samen te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

QuartzNL schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:49:
Ik heb zojuist KPN DirectDSL Lite (3000/512) besteld met een standaard ethernetmodem (niet wireless, dus).

Kan iemand mij vertellen of dit modem standaard bridging ondersteunt? Ik wil het vaste IP-adres namelijk direct op mijn BSD-server/firewall laten uitkomen (name/web/mail/PF).

De rest van mijn spullen hangt met NAT daarachter, en zo wil ik het ook graag houden, omdat ik met de BSD-server ook traffic-shaping/priorisering doe (PF/ALTQ) om de boel netjes samen te laten spelen.
En welk modem heb je dan nu besteld? Waarschijnlijk de Speedtouch......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuartzNL
En welk modem heb je dan nu besteld? Waarschijnlijk de Speedtouch......
Ik kan op de aanmeldingssite niets anders vinden dan "Gratis multi-pc modem". Als ik dan kijk onder 'modems' (http://www.kpn.com/kpn/show/id=874574) kom ik op Multi-pc PSTN ST546 (analoge lijn) (http://www.kpn.com/kpn/show/id=282025) uit, waarbij ST = SpeedTouch, I presume.

Over bridging rept de info verder niet.

[ Voor 19% gewijzigd door QuartzNL op 16-07-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuartzNL
Hm, creatief Googelen levert op:

http://www.tijdhof.com/pr...c36823af4fa1fa5f62b0b888f

Specificaties ingebouwde multi-user router
• bridging-zelflerende bridge op wire snelheid

De datasheet (http://www.tijdhof.com/docs/datasheet546.pdf) doet dezelfde mededeling in het Engels.

De vraag verlegt zich dus naar: heeft iemand bridging aan het werk, dus het publieke IP-adres op een PC/server achter de modem?

Aanvullende vraag: wat is de netwerkreeks van KPN DSL-Direct (voorbeeld-IP'tje en voorbeeld-reverse-DNS indien mogelijk)? Wil graag weten of ik niet in een dyn-IP-blacklist beland.

[ Voor 18% gewijzigd door QuartzNL op 16-07-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
QuartzNL schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:14:
De vraag verlegt zich dus naar: heeft iemand bridging aan het werk, dus het publieke IP-adres op een PC/server achter de modem?
Google eens verder en zoek op DHCP-spoof.
Aanvullende vraag: wat is de netwerkreeks van KPN DSL-Direct (voorbeeld-IP'tje en voorbeeld-reverse-DNS indien mogelijk)? Wil graag weten of ik niet in een dyn-IP-blacklist beland.
KPN heeft meerdere reeksen. In de reverse dns zal waarschijnlijk iets staan als xxx.speed.direct-adsl.nl of misschien yyy.speed.wxs.nl, zzz.speed.planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuartzNL
Tropos schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:53:
[...]
Google eens verder en zoek op DHCP-spoof.
Ok, zal ik sowieso doen, maar ik zie ook in de CLI Guide voor de 546 (http://www.tijdhof.com/docs/speedtouch/ST5xx_cliguide.pdf) een heel hoofdstuk over bridging. Vroeg me af of iemand dat gebruikte en een voorbeeld-config had voor DirectDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

alle proviers die via kpn-adsl leveren (planet, hetnet, xs4all, ddsl maar ook wanadoo-kpn en sommige andere isp's 'connected by kpn') gebruiken hetzelfde protocol dus dat is niet voor ddsl specifiek. Alle bezitters van een ST modem zitten zon beetje wel via kpn, dus ervaringen zat. Hoef je je niet specifiek tot ddsl klanten te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk overstappen op directadsl. Het is bij KPN providers toch zo dat je - als je eenmaal klant bent - je snelheid en tarieven automatisch worden aangepast bij tarief-/snelheidswijzigingen (en dus niet alleen gelden voor nieuwe klanten, zoals bij veel BBned providers)? Geldt ook nog steeds de opzegtermijn van één maand na het eerste jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:49:
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk overstappen op directadsl. Het is bij KPN providers toch zo dat je - als je eenmaal klant bent - je snelheid en tarieven automatisch worden aangepast bij tarief-/snelheidswijzigingen (en dus niet alleen gelden voor nieuwe klanten, zoals bij veel BBned providers)? Geldt ook nog steeds de opzegtermijn van één maand na het eerste jaar?
Yep inderdaad, bij KPN geen Demon-achtige naaipraktijken van bestaande klanten.

En na 1 jaar abonnee te zijn geweest kan je bij KPN per maand weg ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:51:
[...]Yep inderdaad, bij KPN geen Demon-achtige naaipraktijken van bestaande klanten.
En na 1 jaar abonnee te zijn geweest kan je bij KPN per maand weg ja. :)
Bedankt voor de bevestiging. Zit nu bij Speedlinq, maar daar moet je dus ieder jaar op een nieuwe aanbieding ingaan om een beetje interessante snelheid/prijs-verhouding te krijgen, waar je dan weer een jaar aan vast zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Hey, ik hoop dat het nog kan maar het topic is nog niet zo heeel oud dus dan post ik maar wat hier.
Als het wel te laat is, sorry mijn fout dan.

Ik had alleen 1 heel klein vraagje over directADSL van KPN.
Ik vroeg me af of het alleen draadloos was? krijg je een modem thuis voor draadloos? of kan je ook gewoon een kabel eraan aan sluiten?

Bedankt alvast.

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
zBEASTORz schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:08:
Hey, ik hoop dat het nog kan maar het topic is nog niet zo heeel oud dus dan post ik maar wat hier.
Als het wel te laat is, sorry mijn fout dan.

Ik had alleen 1 heel klein vraagje over directADSL van KPN.
Ik vroeg me af of het alleen draadloos was? krijg je een modem thuis voor draadloos? of kan je ook gewoon een kabel eraan aan sluiten?

Bedankt alvast.
Je kan ook 4 computers via ethernet aansluiten.
Bij het goedkoopste abonnement krijg je geen draadloos modem (of alleen tegen bijbetaling).

[ Voor 7% gewijzigd door Icelus op 17-09-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:18:
[...]

Bedankt voor de bevestiging. Zit nu bij Speedlinq, maar daar moet je dus ieder jaar op een nieuwe aanbieding ingaan om een beetje interessante snelheid/prijs-verhouding te krijgen, waar je dan weer een jaar aan vast zit...
Nou, ik wilde vandaag proberen om van DirectADSL zoder vaste telefoonaansluiting over te stappen naar Zappen & Surfen. Mijn abonnement is inmiddels alweer een jaar oud en de cashback bleek eenmalig te zijn en nu betaal ik dus gewoon EUR 30,95 per maand. Dat vind ik toch een beetje teveel voor 1,5MB down dus ik dacht voor EUR 29,90 over te kunnen stappen op Zappen & Surfen.

Na de afgelopen week 3x tevergeefs via de website te hebben geprobeerd te bestellen, en 3x tevergeefs 20 minuten a EUR 0,10 aan de lijn gehangen te hebben, weet ik het nu ook niet meer.

Blijkt dat je toch eerst moet opzeggen om "over te stappen". Zappen & Surfen bestaat nota bene uit DirectADSL! En een opzegadres is niet te vinden op de KPN site. Alleen een 0900 nummer waar niet opgenomen wordt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:02:
[...]

Nou, ik wilde vandaag proberen om van DirectADSL zoder vaste telefoonaansluiting over te stappen naar Zappen & Surfen. Mijn abonnement is inmiddels alweer een jaar oud en de cashback bleek eenmalig te zijn en nu betaal ik dus gewoon EUR 30,95 per maand. Dat vind ik toch een beetje teveel voor 1,5MB down dus ik dacht voor EUR 29,90 over te kunnen stappen op Zappen & Surfen.

Na de afgelopen week 3x tevergeefs via de website te hebben geprobeerd te bestellen, en 3x tevergeefs 20 minuten a EUR 0,10 aan de lijn gehangen te hebben, weet ik het nu ook niet meer.

Blijkt dat je toch eerst moet opzeggen om "over te stappen". Zappen & Surfen bestaat nota bene uit DirectADSL! En een opzegadres is niet te vinden op de KPN site. Alleen een 0900 nummer waar niet opgenomen wordt... :(
Ze willen je graag als klant blijkbaar als je van product wil veranderen bij dezelfde toko eerst moet opzeggen en afgesloten moet worden zodat ze je weer kunnen aansluiten. Alsof ze monteurs over hebben ofzo die graag lijnen losgooien en weer aansluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:07:
[...]
Alsof ze monteurs over hebben ofzo die graag lijnen losgooien en weer aansluiten :+
Ja inderdaad :)

Maar ze moeten het zelf maar weten als ze hun zaakjes niet efficient kunnen regelen. Lijkt me toch iets meer werk -en dus geld- om iemand compleet af te sluiten ja, technisch en administratief, lijn vrij te maken, voor zelfde persoon weer een acount aanmaken en aansluiten, gratis modem opsturen.

Dit allemaal terwijl het met 1 handeling van 30 secoden in hun administratiesysteem zou moeten kunnen en een decodertje voor digitale tv opsturen. Maar ja, deze manier is blijkbaar hun keuze... Mijn opzegbrief is al de deur uit.

Enige voordeel dat ze nu hebben is dat ik weer een jaar abonnee moet blijven, maar dat is geen ramp, blijf het toch kwalitatief de beste provider vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Weet iemand de settings voor een linksys modem voor direct adsl??

Zo ja wat zijn die :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

zie: rick77 in "[Speedlinq] Ervaringen - Deel 3"

Hoe lang duurt het krijgen van een bevestiging van opleverdatum na aanvraag? Na bevestiging pas oude ADSL opzeggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort direct Adsl van KPN maar als ik nu kijk op mijn eigen site en dan bij de bezoekers. Geeft hij dat het van Planet Internet is. Kan dit kloppen of heeft de KPN voor de zoveelste keer alles verkeerd geregeld.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 08:48:
Ik heb sinds kort direct Adsl van KPN maar als ik nu kijk op mijn eigen site en dan bij de bezoekers. Geeft hij dat het van Planet Internet is. Kan dit kloppen of heeft de KPN voor de zoveelste keer alles verkeerd geregeld.

Alvast bedankt.
Als alles het doet en je normaal gefactureerd wordt zie ik niet wat er verkeerd geregeld kan zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 13:38

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Bij mij precies andersom.
Ik heb IPB van Planet, en als ik op een site kom staat er dat ik direct Adsl van KPN heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 14:06
die ipranges van planet en hetnet zijn ook voor kpn en vice versa beschikbaar, merk het bij meerdere mensen niets om zorgen over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het prive al jaren en het werkt perfect, direct adsl zonder telefoon

op de zaak hadden we wat problemen met de installatie, de software van de speedtouch was niet echt goed maar na 30min hadden we aan de gang en het werk ook weer lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het oneens zijn met tijden tussen wisselen van KPN providers e.d.

KPN zit vast aan de regels van de opta zodat ze geen oneerlijke praktijken qua concurrentie bedrijven etc. Hieronder zit ook vaste overstaptijd, omdat bedrijven als Tele2 en Versatel hier ook veel tijd voor nodig hebben. De klus is vrij snel geklaard, maar er zit verplichte wachttijd tussen. Krom he?

KPN Helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb een vraagje.

22 december krijg ik de sleutel van m'n appartement.

Nu heb ik op dat moment geen telefoon aansluiting.
Stel ik wil daar Direct ADSL van kpn. Kan ik deze dan gewoon aanvragen zonder dat ik een aansluit nummer heb ?

Ik neem aan dat ik gewoon de aansluiting van kpn moet betalen (dacht 50 euro) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:35:
oke ik heb een vraagje.

22 december krijg ik de sleutel van m'n appartement.

Nu heb ik op dat moment geen telefoon aansluiting.
Stel ik wil daar Direct ADSL van kpn. Kan ik deze dan gewoon aanvragen zonder dat ik een aansluit nummer heb ?

Ik neem aan dat ik gewoon de aansluiting van kpn moet betalen (dacht 50 euro) ?
Nee hoor. Je hebt tegenwoordig helemaal geen nummer (of abonnement) meer nodig.
Wel betaal je ongeveer 6 euro extra voor het gebruik van het koper (de drager). Ik ga
er dan wel van uit dat je een ISRA punt hebt van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een telefoonaansluiting in de muur (nieuw opgeleverd appartement) dus dan ga ik er maar vanuit dat dat het "ISRA" punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:15:
Ik heb een telefoonaansluiting in de muur (nieuw opgeleverd appartement) dus dan ga ik er maar vanuit dat dat het "ISRA" punt is.
Kijk in ieder geval of er wel direct een aansluiting mogelijk is indien het een nieuw adres betreft.
Indien je alleen ADSL wilt betaal je net geen €10 extra per maand; in totaal betaal je €30,95/maand voor het goedkoopste abonnement. (Misschien een optie: voor €29,95 krijg je de HetNet variant van InternetPlusBellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appartementen complex word al bewoond door meerdere bewoners. Deze hebben ook al ADSL. Dan zou het toch goed moeten zijn ?

Ik heb ook al naar hetnet zitten kijken maar daar zit zo'n enorme lage upload bij. tevens is die aanbieding pas geldig bij een 2jarige abonnement en dat lijkt mij minders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een bevestiging krijgt van je aanvraag?

Ik heb vorige week donderdag DirectADSL aangevraagd voor eind januari (2007), maar moet deze maand mijn huidige (Speedlinq) verbinding opzeggen en ik heb begrepen dat het handig is te wachten tot KPN de overstapdatum bevestigt (zodat Speedlinq geen "sloop"-opdracht kan inplannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Meestal binnen een week, bel anders even de helpdesk. Die kunnen zien of de order al gestart is, als dat zo is dan is er geen probleem. (Je hebt bij het bestellen toch wel aangegeven dat er op dit moment al adsl op de lijn zit?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Bedankt, ik wacht deze week nog even af voor ik ga bellen. "gestart" betekent dus dat ze een opdracht voor mijn lijn hebben doorgegeven en dat ik veilig kan opzeggen? Ik heb bij de aanvraag inderdaad "adsl van andere netwerkprovider" (ik heb nu Speedlinq via BBned) aangegeven.

/edit: vandaag brief ontvangen met bevestiging

[ Voor 8% gewijzigd door rick77 op 22-11-2006 18:13 ]

Verwijderd

Hoe kom ik aan mijn gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de servicepagina's van ADSL-direct. Wordt door de helpdesk medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd.

Verwijderd

wie kan mij overtuigen beter IPB te bestellen dan direct adsl van kpn + telefoon abonnement en onbeperkt bellen.......

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:53:
Hoe kom ik aan mijn gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de servicepagina's van ADSL-direct. Wordt door de helpdesk medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd.
volgens mij heb je die niet. Hooguit van "mijn kpn" voor de rekening enzo. Ik dacht dat er een mailadres bij stond als je daar niet in kon loggen.

Pagina: 1 2 Laatste