Om het snelheidsverhogingen topic niet te vervuilen schep ik deze maar op uit de diepte.
De overstap van Planet naar directadsl van KPN is overigens begin deze maand zonder problemen afgerond.
Maar per 19 september moest er een verhuizing plaatsvinden, binnen dezelfde stad (volgens mij zelfs binnen dezelfde wijkcentrale, maar ik weet niet meer waar ik dat na kan kijken). Per brief werd de verhuizing bevestigd, telefoon en adsl zouden tegelijkertijd worden verhuisd en over adsl zou nog een aparte brief komen.
Die brief is niet meer gekomen (ook niet meer bij stilgestaan) en je voelt 'm natuurlijk al aankomen, op 19 september was er alleen telefonie en geen adsl op het nieuwe adres. Met die functionerende telefoonlijn heb ik vervolgens ruim 37 minuten voornamelijk in de wacht gestaan bij het gratis storingsnummer.
Na een keer of drie doorverbonden te zijn geweest naar een nieuwe afdeling, kwam uiteindelijk het oordeel dat internet inderdaad niet verhuisd was en aangezien het vrijdag rond een uur of 2 was kon ik maar beter een GSM-nummer opgeven zodat er maandag teruggebeld zou worden, want vandaag zou het er toch niet meer van komen.
"Heb ik dan maandag internet?"
- "Nee, dan hoort u alleen hoe en wanneer op het opgelost kan worden."
Ik heb nog even gepolst of er niet een soort compensatie mogelijk was, bijvoorbeeld in de vorm van een UMTS proefkaartje voor in de laptop, aangezien KPN hier toch een fout gemaakt moest hebben. Maar nee, hij kon niet zien
wat er fout was gegaan, dus enige vorm van coulance, laat staan schuld accepteren, was uit den boze. Het humeur bij de medewerker was op dit moment duidelijk ver onder het nulpunt gezakt, dus ik heb maar niet aangedrongen.
Nu maar afwachten wat de maandag zal brengen...
Update maandag:
Nog zeker twee weken wachten. Iemand had een vinkje verkeerd gezet. Zowaar een erkenning van schuld, maar enige compensatie of noodoplossing absoluut niet...
[
Voor 4% gewijzigd door
FiscBiker op 22-09-2008 12:49
]