[KPN] Direct ADSL ervaring topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Icelus schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:21:
[...]
Kijk in ieder geval of er wel direct een aansluiting mogelijk is indien het een nieuw adres betreft.
Indien je alleen ADSL wilt betaal je net geen €10 extra per maand; in totaal betaal je €30,95/maand voor het goedkoopste abonnement. (Misschien een optie: voor €29,95 krijg je de HetNet variant van InternetPlusBellen).
Nog beter kan je KPN Zappen & Surfen nemen. Dat kost EUR 29,90 ook zonder vaste telefoonaansluiting. Dus een euro goedkoper dan normaal DirectADSL zonder vaste aansluiting en inclusief digitale televisie!

Ik heb mijn DirectADSL zonder vaste telefoon opgezegd (omdat ik niet kon upgraden) en 1 week voordat het signaal eraf gaat dan bestel ik Zappen & Surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Administratief dingetje (hopelijk alleen maar administratief):
Bij het aanvragen van DirectADSL via de KPN site (aantal zestal weken geleden, met opleverdatum eind januari) een account voor de servicepagina's aangemaakt. Echter in de bevestigingsbrief van KPN krijg ik een ander account toegewezen (met ander klantnummer/inlognaam/wachtwoord). Op het account dat KPN voor mij heeft aangemaakt staat een DirectADSL lijn aangegeven in de servicepagina's. Op het account dat ikzelf heb aangemaakt bij de inschrijfprocedure niet. Nu zitten er in mijn mailbox twee facturen. Weliswaar nog voor 0 euro omdat nog niks opgeleverd is. Maar...

Gaat dit goed? Dus krijg ik op het account dat KPN aangemaakt heeft vanaf januari de rekeningen voor DirectADSL en op het eerste account nog steeds alleen maar 0 euro rekeningen? Of moet ik bij KPN aan de bel trekken met het risico dat ze er een nog groter zooitje van gaan maken. Iemand anders dit meegemaakt bij z'n aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zoiets.

Ik had voor de kerst 2006 Zappen & Surfen aangevraagd. Televisiegedeelte was voor de kerst binnen. Gisteren een brief gehad van KPN dat ze mijn aanvraag voor DirectADSL ontvangen hebben, en dat de levertijd 20 werkdagen bedraagt. Dat is dus na 3 weken wachten nog 4 weken wachten!!! :( :r

En in de brief zie ik dat ik ook een andere inlog heb gekregen maar ik kan met beiden inloggegevens niet inloggen. Als dat maar goed gaat... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectADSL begint een beetje hard te zuigen... sinds vorige week ofzo is port 25 geblocked en moet ik per se al mijn mail via hun brakke "smarhost.directadsl.nl" versturen. Gelukkig kan je per maand opzeggen dus ik ga even zoeken naar een nieuwe provider die mij WEL laat doen wat ik wil met mijn verbinding, verdorie nog an toe :(

Maar verder is het wel een stabiele lijn enzo, hopelijk is dat bij TweakDSL ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is zeker stabiel. Heb het al gehad sinds het begin. Nog nooit 1 storing. Wat een verademing was dat na Demon zeg. Moest opzeggen omdat ik wou overstappen op Zappen & Surfen. Oftewel ik wou eigenlijk alleen TV erbij maar de KPN is erg bureaucratisch dus ik heb 2 maanden meegelift met de verbinding van de buurman :)

Maar sinds een week pas DirectADSL en het viel me inderdaad op dat ik niet via smtp.mijndomein.nl kan versturen, alleen via de smarthost. Nou ja, gelukkig kan ik nog wel de e-mail van mijndomein.nl binnenhalen. Maar als ze die ook gaan blokken zeg ik meteen op ook al ben ik pas weer een week aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zullen ze natuurlijk niet blokkeren :). Ik haal mail op bij gmail, tweakers, een eigen domeintje etc. Wat ze wel blokkeren is dat iemand anders direct via jouw mailserver thuis direct mail kan versturen of ophalen (eigen mailserver thuis). Dit kan nog wel, maar dan via mailrelay :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik krijg nog steeds mail binnen die ik verstuur via mail.mijndomein.com? Is het filter nog niet actief of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is het alleen 'nadelig' als je thuis op je adsl lijn een mailserver hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
klopt, en ook als je een mailaccount hebt bij een andere (professionele) partij die pop3 en smtp aanbieden. Dat vind ik op zich een slechte zaak.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan echt geen mail versturen met smtp.mijndomein.nl, ik moet echt smarthost instellen als uitgaande mailserver. Als ik op de onbeveiligde verbinding van de buren zit kan ik wel verzenden via smtp.mijndomein.nl. Misschien voert KPN het in fases door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Mijn website is gehost bij een externe partij, heb zojuist nog een mail gestuurd naar m'n live adres, is gewoon aangekomen. :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:43:
Mijn website is gehost bij een externe partij, heb zojuist nog een mail gestuurd naar m'n live adres, is gewoon aangekomen. :?.
Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe je de mail verstuurd hebt. Met smarthost.direct-adsl.nl als uitgaande mailserver neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:01:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat erom hoe je de mail verstuurd hebt. Met smarthost.direct-adsl.nl als uitgaande mailserver neem ik aan?
Nee, met mail.domein.com als smtp server. :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zal wel eindigen. Maar dat is ook niet echt erg ofzo. Je kan er hooguit principiele bezwaren tegen hebben ("ik vind dat ik via die server moet kunnen ... "), functioneel maakt het niets uit welke smtp je gebruikt.

Als ze mail van andere pop3 servers binnenhalen zouden blokkeren, zou dat wel erg vervelend zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu ook niets sturen via smarthost.direct-adsl.nl, krijg een connection to the server failed error, no socket error 10060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag lukt het me maar moeilijk om met de smarthost.direct-adsl.nl mail te versturen. 4 van de 5 keer geeft ie een "No socket error 10060". Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:46:
Vandaag lukt het me maar moeilijk om met de smarthost.direct-adsl.nl mail te versturen. 4 van de 5 keer geeft ie een "No socket error 10060". Iemand hier ook last van?
ja, ik had er gister ook een keertje last van. Toen toen een paar keer op "Send" geramd en toen deed hij het wel. Is misschien voor jou ook een goed idee om TweakDSL te overwegen, alhoewel ik hier op het forum heb gelezen dat het klootzakken zijn bij Cambrium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 17:18

Rwin

Ondertitel

JvS schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:09:
...
Als ze mail van andere pop3 servers binnenhalen zouden blokkeren, zou dat wel erg vervelend zijn!
Zou wat zijn...
bij direct-adsl (daar waar je geen onnodige dingen als webspace en popmailboxen krijgt) dat je geen mail kan ophalen die niet van direct-adsl is (die ook nooit kan bestaan) :+

[ Voor 20% gewijzigd door Rwin op 13-02-2007 12:58 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Collega van mij kan ook nog steeds mail versturen via een externe (niet de smarthost.direct-adsl.nl host dus) smtp server.... :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:46:
Dat klinkt als een probleem met de tcp/ip op jouw eigen pc. Firewall en dergelijke. Die smtp server werkt wel (anders staat het vol met mensen die er problemen mee hebben hier :)).
Servor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:11:
Collega van mij kan ook nog steeds mail versturen via een externe (niet de smarthost.direct-adsl.nl host dus) smtp server.... :?.
Het lijkt alsof het gefaseerd ingesteld wordt. Die collega van jou is niet de enige./

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 13-02-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:02:
[...]

Dat klinkt als een probleem met de tcp/ip op jouw eigen pc. Firewall en dergelijke. Die smtp server werkt wel (anders staat het vol met mensen die er problemen mee hebben hier :)).
[...]
Nou, gewoon een standaard XP met standaard Windows firewall en nog nooit 1 probleem gehad. Het lag niet aan een probleem hier weet ik voor 99,9% zeker. En ik zat ook niet per obgeluk op de verbinding van de buren :)

Maar vandaag geen last meer gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:02:

Het lijkt alsof het gefaseerd ingesteld wordt. Die collega van jou is niet de enige./
Da's raar. Ze hebben toch geen 300 firewalls oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:53:
Hoe kom ik aan mijn gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de servicepagina's van ADSL-direct. Wordt door de helpdesk medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd.
Die kan je op de site aanvragen, of die had je zelf opgegeven tijdens het afsluiten van je abo (weet het niet meer precies). Je gebruikersnaam is iig je gebruikersnaam en je wachtwoord is eentje die je zelf kiest/hebt gekozen. Bij de modem gebruikt iedere DirectADSL user namelijk als wachtwoord "KPN".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:01:
[...]

Da's raar. Ze hebben toch geen 300 firewalls oid?
Waarschijnlijk heeft het te maken met de load o.i.d.
Toen ik via mail.mijnserver.nl mail verstuurde haalde ik nooit de volle snelheid van mijn lijn, er was nooit een kaarsrecht horizontaal lijntje te zien in NetMeter.
Nu via de smarthost is dit wel het geval.

ps

ohja, en mijn testmailtjes met attachments van 4 MB kwamen met een vertraging van ruim 38 minuten aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat het vooral met de load van de helpdesk te maken heeft. Daarom doen ze snelheidsverhogingen (en hogere eisen aan bekabeling, waardoor meer storingen. Zowel door klanten thuis als door kpn veroorzaakt) ook altijd gefaseerd. Dan raakt de helpdesk niet overbelast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

DirectADSL is bij mij op 25 jan, opgeleverd. Rekeningoverzichten (steeds 0 euro :) ) krijg ik al sinds mijn aanmelding eind 2006 op de 17e van de maand. Echter, ik krijg deze maand (17 februari) nog steeds een rekening voor 0 euro (ook bij periodieke kosten 17 februari - 17 maart staat 0 euro). Weet iemand wanneer KPN begint met factureren: eerste volledige maand misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick77 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:47:
DirectADSL is bij mij op 25 jan, opgeleverd. Rekeningoverzichten (steeds 0 euro :) ) krijg ik al sinds mijn aanmelding eind 2006 op de 17e van de maand. Echter, ik krijg deze maand (17 februari) nog steeds een rekening voor 0 euro (ook bij periodieke kosten 17 februari - 17 maart staat 0 euro). Weet iemand wanneer KPN begint met factureren: eerste volledige maand misschien?
<offtopic>
Is dat je "klacht"? :') Meestal lees je hier dat mensen niet willen betalen/te veel betalen, en dan kom jij aan met "ik wil betalen maar er is niks te betalen!"
</offtopic>

Zo te zien gewoon een fout in hun systeem, mijn oom had dat ook bij casema (gratis internet). Ik zou zeggen, wees er blij mee en hoop dat KPN hun fout niet rechttrekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

hmm, ja lekker, en daarna krijg je (technische terecht) een vordering of je de afgelopen jaren even wilt betalen....

Ik heb het ook, maar ik dacht dat de aanbieding was (nietopgeloet toen ik het aanvroeg) maar goed, ik heb het pas sinds 5 februari ofzo, dus ik zit nog niet echt over de eerste 3 maanden oid heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:59:
[...]

<offtopic>
Is dat je "klacht"? :') Meestal lees je hier dat mensen niet willen betalen/te veel betalen, en dan kom jij aan met "ik wil betalen maar er is niks te betalen!"
</offtopic>

Zo te zien gewoon een fout in hun systeem, mijn oom had dat ook bij casema (gratis internet). Ik zou zeggen, wees er blij mee en hoop dat KPN hun fout niet rechttrekt :P
Het kan zijn dat de fout alsnog wordt ontdekte en dat het gehele bedrag in 1 keer gefactureerd wordt met daarbij een "excuus voor het ongemak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zullen ze toch niet doen? Ik neem aan dat ze zich professionele gedragen, leren van hun fout, en gewoon vanaf het moment dat ze het constateren weer "normaal" factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

geen "klacht", mijn vraag was of iemand hier ervaring mee heeft en of ze misschien pas de eerste volledige maand factureren (of in een keer de eerste 1.5 maand of zo)... denk overigens inderdaad dat ze met terugwerkende kracht factureren als dit een foutje is en ze het later herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste maand was een factuur van EUR 0.00 bij mij. En van het televisiegedeelte (ik heb zappen & surfen) kreeg ik een creditfactuur van EUR 19.00 door een niet gespecificeerd tegoed van 35 euro. Dus ik heb eigenlijk nog alleen maar geld teruggehad van ze :)

Maar goed, die facturen gaan heus wel komen hoor, maar ik denk niet met terugwerkende kracht. Want bij mij zijn februari en maart 2007 al betaald nu volgens hun. Maar bij Zappen & surfen moest je ook eerst EUR 74,95 voorschieten en dat zal later verrekend worden met de eerste fact(u)ur(en) dus dat zal bij mij wel het geval zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Om maar eens even het meest waarschijnlijke antwoord op mijn eigen vraag te geven:
De aansluitkosten en de maandelijkse kosten van het KPN ADSL-abonnement vindt u terug op uw normale tweemaandelijkse telefoonrekening van KPN. U ontvangt van uw internet service provider een aparte rekening voor de maandelijkse kosten van uw ADSL-abonnement.
De eerste drie maanden geldt een actie-tarief van 19.95, dus ik neem aan dat ik drie maanden alleen het KPN ADSL deel betaal en 0 euro aan KPN DirectADSL wat normaal 10 euro zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Eeeeeeen ik kan nog steeds uitmailen over poort 25. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Servor schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:43:
Eeeeeeen ik kan nog steeds uitmailen over poort 25. Bizar.
Zit jij per ongeluk te internetten via de router van de buurman? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
Ach, ik verstuur bij directadsl ook echt nog steeds over diverse smtp's hoor (net nog getest).
Wist niet eens dat ze dat wilden gaan tegenhouden, las 't net toevallig hier. :z

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier (Den Haag) doet ie het in elk geval niet meer over andere smtp's.

Ik heb trouwens ook regelmatig dat de wireless verbinding eruit vliegt (heb de wireless speedtouch). Als ik dan op repair druk dan doet ie het weer. Misschien komt dat door BitComet maar daarin heb ik de connections wel verminderd naar 150. Maar toch is het jammer, ik zal toch maar weer eens een utp kabel gebruiken, kijken of het dan nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Ben va planet aangesloten en het enige probleem wat ik heb ondervonden was een brakke modem..
Verder helemaal geen downtime gehad. Verder ligt de snelheid op bijna 100% Al met al zeer tevreden over.

Planet Inet gebruiker btw

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

ehm, nofi, maar wat doe je als planet internet in het Direct adsl topic?

(Of zie ik iets over het hoofd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:03:
Ik heb trouwens ook regelmatig dat de wireless verbinding eruit vliegt (heb de wireless speedtouch). Als ik dan op repair druk dan doet ie het weer. Misschien komt dat door BitComet maar daarin heb ik de connections wel verminderd naar 150. Maar toch is het jammer, ik zal toch maar weer eens een utp kabel gebruiken, kijken of het dan nog steeds voorkomt.
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Ik gebruik geen BitComet, dus dat zal 't niet zijn.... bij mij vliegt ie er ook vaak uit als ik MSN en Trillian (ICQ, IRC, MSN) tegelijk start...
Bij mij is 't volgens mij sinds ik de firmware van de speedtouch 716 heb ge-update een paar weken geleden, maar dacht misschien komt 't niet door de firmware zelf, maar omdat ik toen per ongeluk die wizard van speedtouch m'n internetverbinding heb laten 'optimaliseren'.... :|

En inderdaad, repair connection en hij werkt weer.... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Exar op 05-03-2007 17:57 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rwin schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:10:
ehm, nofi, maar wat doe je als planet internet in het Direct adsl topic?

(Of zie ik iets over het hoofd?)
Planet en DirectADSL zitten op dezelfde DNS servers en dezelfde IP ranges enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik geen BitComet, dus dat zal 't niet zijn.... bij mij vliegt ie er ook vaak uit als ik MSN en Trillian (ICQ, IRC, MSN) tegelijk start...
Bij mij is 't volgens mij sinds ik de firmware van de speedtouch 716 heb ge-update een paar weken geleden, maar dacht misschien komt 't niet door de firmware zelf, maar omdat ik toen per ongeluk die wizard van speedtouch m'n internetverbinding heb laten 'optimaliseren'.... :|

Het is volgens mij niet de firmware. Want ik heb mijn wireless SpeedTouch sinds november 2005 en ik heb nog nooit een firmware update gedaan. Hij klapt er volgens mij gewoon steeds uit boven een bepaald aantal (mijns inziens niet erg hoog aantal) connecties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Planet en DirectADSL zitten op dezelfde DNS servers en dezelfde IP ranges enzo.
Ok, en xs4all gaat ook over hetzelfde koper. Wat ik wil zeggen is dat dat wel klopt wat je muppet99 zegt, maar je muppet99 moet het denk ik niet in het Direct ADSL ervaringen topic vertellen, hoewel ik ook wel inzie dat het mogelijk van nut kan zijn, maar in dit geval niet, want je muppet99 verteld dat je muppet99 bij planet een brak modem kreeg, en geen downtime hebt...

vv hieronder: zo dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Rwin op 06-03-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rwin schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:50:
[...]

Ok, en xs4all gaat ook over hetzelfde koper. Wat ik wil zeggen is dat dat wel klopt wat je zegt, maar je moet het denk ik niet in het Direct ADSL ervaringen topic vertellen, hoewel ik ook wel inzie dat het mogelijk van nut kan zijn, maar in dit geval niet, want je verteld dat je bij planet een brak modem kreeg, en geen downtime hebt...
huh? Ik heb nooit gezegd dat planet brakke modems levert! Sterker nog, ik heb nog nooit Planet ADSL gehad!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:08:
[...]

Het is volgens mij niet de firmware. Want ik heb mijn wireless SpeedTouch sinds november 2005 en ik heb nog nooit een firmware update gedaan. Hij klapt er volgens mij gewoon steeds uit boven een bepaald aantal (mijns inziens niet erg hoog aantal) connecties :(
Het gebeurt gewoon bij bepaalde programma's. Net had ik geen BitComet aanstaan (of aangehad) en alleen MSN. En steeds klapt ie eruit. Blijft ook steeds maar aquiring network addresss geven (zie balletjes rechtsonder in XP om het wireless beeldschermpje). Ik heb het gehad, ik ga een utp-draad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 23:14
Heeft iemand ervaring met Bencom, internetten.nl, breedbandgekte.nl?

Ik heb KPN direct ADSL zonder telefoonlijn besteld via internetten.nl, de aanbieding is 21,95 per maand inplaats van 30,95 http://secure1.bencom.nl/...etten&ref=2&l=nl&product=

Echter in de brieven van KPN staat niks over deze aanbieding. Bij de aanbieding op de site van Bencom staat "U zult de abonnementskorting op de 1ste of 2e factuur in de vorm van een creditering ontvangen.". KPN zelf zegt dit soort aanbiedingen niet te kunnen bevestigen of te kunnen verifieren. Heeft iemand ervaring met de betrouwbaarheid van dit soort kortingen?

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
korna schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:30:
Heeft iemand ervaring met Bencom, internetten.nl, breedbandgekte.nl?

Ik heb KPN direct ADSL zonder telefoonlijn besteld via internetten.nl, de aanbieding is 21,95 per maand inplaats van 30,95 http://secure1.bencom.nl/...etten&ref=2&l=nl&product=

Echter in de brieven van KPN staat niks over deze aanbieding. Bij de aanbieding op de site van Bencom staat "U zult de abonnementskorting op de 1ste of 2e factuur in de vorm van een creditering ontvangen.". KPN zelf zegt dit soort aanbiedingen niet te kunnen bevestigen of te kunnen verifieren. Heeft iemand ervaring met de betrouwbaarheid van dit soort kortingen?
Heb het zelf via T for telecom besteld. Hierbij was de eerste maand gratis en na zo'n 2 à 3 maanden werd er €90 teruggestort (verrekend, het werd duidelijk niet als korting aangeduid). Weet niet of het via internetten.nl ook zo gaat.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik ben sinds kort over van Chello Lite naar Direct-ADSL Lite van KPN.
De upstream is helaas dus wat lager (512 ipv 1024). Ik merk nu dat Remote Desktop veel slechter (trager) werkt (van buitenaf naar de PC). Eigelijk is er niet echt goed meer met Remote Desktop te werken.
Ligt dit aan de instelling van de ST716 of aan mijn KPN abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Heb inmiddels geen XP meer maar Vista Home Premium (clean install) en het probleem is weg!

Het enige dat ik aan hardware heb veranderd in mijn PC is het geheugen (512MB vervangen door 2GB).

//edit//
Te vroeg gejuicht. Na Live Messenger aan te hebben gezet in Vista valt de verbinding soms weer weg. Ik weet niet of het aan MSN ligt of aan het speedtouch usb wireless antennetje dat je erbij kreeg van KPN. Maar zelfs als ik opstart zonder Messenger dan nogt vliegt ie er soms uit. Heb inmiddels een system restore gedaan na 2 dagen terug (dus voor de install van messenger) en de verbinding lijkt weer stabiel.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, ik kan sinds bijna een week niet meer op Gmail/Hotmail en een aantal andere sites werken ook niet meer bij me. Via 'n proxy kan ik wel gewoon overal op.

Bij hotmail.com kan ik nog m'n gegevens invullen voor 't inloggen maar verder dan het inloggen kom ik niet.

Ik kan wel mail.google.com pingen maar wanneer ik via de browser naar mail.google.com ga (wat normaal werkt) geen pagina te zien krijg en dat de browser oneindig lang blijft laden.

Hebben andere KPN Direct ADSL gebruikers dit ook? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwin

Rwin

Ondertitel

had ik eerst ook. is DNS van KPN denk ik... die is soms slecht.

deze even gebruiken:
opendns 208.67.222.222
opendns 208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rwin schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:40:
had ik eerst ook. is DNS van KPN denk ik... die is soms slecht.

deze even gebruiken:
opendns 208.67.222.222
opendns 208.67.220.220
Gewoon in de "Local Area Connection" onder "Use the following preferred DNS server addresses" toch? Heb ik ze ingesteld en kan nog niet op Gmail :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 't nu toch gefixt, router gereboot en 't was gefixt :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met het volgende:

ik heb al sinds 2005 een directadsl-abbo en vorig jaar in mei 'm gedowngrade naar de lite-versie. Nu wil ik 'm graag opzeggen en overstappen naar Orange, maar zodra ik bel zegt men over de telefoon dat er een nieuw jaarcontract is ingegaan per die ene mei.

Nu zie ik het volgende op de site van KPN staan:
U kunt altijd wisselen tussen de verschillende abonnementen. Neemt u hiervoor contact op met uw provider. U kunt uw huidige apparatuur blijven gebruiken. De kosten hiervan vindt u op de site www.kpn.com.

Wanneer u de snelheid van uw ADSL verhoogt (upgraden) of verlaagt (downgraden) gaat er geen nieuwe contracttermijn in (als u up- of downgrade krijgt u GEEN nieuw contract voor één jaar, maar de huidige looptijd van uw contract blijft gehandhaafd).

Houdt u er rekening mee dat:

*
Het wisselen van een abonnement minimaal twee weken kan duren.
*
U ongeveer 15 minuten offline zult zijn.
Kortom, volgens mij kan ik 'm over een maand al opzeggen, alleen willen die domme types aan de telefoon mij dat niet laten doen...

Enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

check het bij je "mijn KPN" wellicht kan je het daar zien.

afaik is er nooit een jaarcontract dat met een jaar verlengd geweest bij ddsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
Om het snelheidsverhogingen topic niet te vervuilen schep ik deze maar op uit de diepte.

De overstap van Planet naar directadsl van KPN is overigens begin deze maand zonder problemen afgerond.

Maar per 19 september moest er een verhuizing plaatsvinden, binnen dezelfde stad (volgens mij zelfs binnen dezelfde wijkcentrale, maar ik weet niet meer waar ik dat na kan kijken). Per brief werd de verhuizing bevestigd, telefoon en adsl zouden tegelijkertijd worden verhuisd en over adsl zou nog een aparte brief komen.

Die brief is niet meer gekomen (ook niet meer bij stilgestaan) en je voelt 'm natuurlijk al aankomen, op 19 september was er alleen telefonie en geen adsl op het nieuwe adres. Met die functionerende telefoonlijn heb ik vervolgens ruim 37 minuten voornamelijk in de wacht gestaan bij het gratis storingsnummer.
Na een keer of drie doorverbonden te zijn geweest naar een nieuwe afdeling, kwam uiteindelijk het oordeel dat internet inderdaad niet verhuisd was en aangezien het vrijdag rond een uur of 2 was kon ik maar beter een GSM-nummer opgeven zodat er maandag teruggebeld zou worden, want vandaag zou het er toch niet meer van komen.

"Heb ik dan maandag internet?"
- "Nee, dan hoort u alleen hoe en wanneer op het opgelost kan worden."

Ik heb nog even gepolst of er niet een soort compensatie mogelijk was, bijvoorbeeld in de vorm van een UMTS proefkaartje voor in de laptop, aangezien KPN hier toch een fout gemaakt moest hebben. Maar nee, hij kon niet zien wat er fout was gegaan, dus enige vorm van coulance, laat staan schuld accepteren, was uit den boze. Het humeur bij de medewerker was op dit moment duidelijk ver onder het nulpunt gezakt, dus ik heb maar niet aangedrongen.

Nu maar afwachten wat de maandag zal brengen...

Update maandag:

Nog zeker twee weken wachten. Iemand had een vinkje verkeerd gezet. Zowaar een erkenning van schuld, maar enige compensatie of noodoplossing absoluut niet...

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 22-09-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
FiscBiker schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:18:
Om het snelheidsverhogingen topic niet te vervuilen schep ik deze maar op uit de diepte.

De overstap van Planet naar directadsl van KPN is overigens begin deze maand zonder problemen afgerond.

Maar per 19 september moest er een verhuizing plaatsvinden, binnen dezelfde stad (volgens mij zelfs binnen dezelfde wijkcentrale, maar ik weet niet meer waar ik dat na kan kijken). Per brief werd de verhuizing bevestigd, telefoon en adsl zouden tegelijkertijd worden verhuisd en over adsl zou nog een aparte brief komen.

Die brief is niet meer gekomen (ook niet meer bij stilgestaan) en je voelt 'm natuurlijk al aankomen, op 19 september was er alleen telefonie en geen adsl op het nieuwe adres. Met die functionerende telefoonlijn heb ik vervolgens ruim 37 minuten voornamelijk in de wacht gestaan bij het gratis storingsnummer.
Na een keer of drie doorverbonden te zijn geweest naar een nieuwe afdeling, kwam uiteindelijk het oordeel dat internet inderdaad niet verhuisd was en aangezien het vrijdag rond een uur of 2 was kon ik maar beter een GSM-nummer opgeven zodat er maandag teruggebeld zou worden, want vandaag zou het er toch niet meer van komen.

"Heb ik dan maandag internet?"
- "Nee, dan hoort u alleen hoe en wanneer op het opgelost kan worden."

Ik heb nog even gepolst of er niet een soort compensatie mogelijk was, bijvoorbeeld in de vorm van een UMTS proefkaartje voor in de laptop, aangezien KPN hier toch een fout gemaakt moest hebben. Maar nee, hij kon niet zien wat er fout was gegaan, dus enige vorm van coulance, laat staan schuld accepteren, was uit den boze. Het humeur bij de medewerker was op dit moment duidelijk ver onder het nulpunt gezakt, dus ik heb maar niet aangedrongen.

Nu maar afwachten wat de maandag zal brengen...

Update maandag:

Nog zeker twee weken wachten. Iemand had een vinkje verkeerd gezet. Zowaar een erkenning van schuld, maar enige compensatie of noodoplossing absoluut niet...
KPN is meestal zeer coulant met het tegemoed komen in een compensatie.
Ze hebben daar ook speciale afdeling voor die tenminste echt (financiële) beslissingen mag nemen.

Als ik jou was zou ik of per brief of bellen en vragen om klachtafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
dyna18 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:31:
[...]

KPN is meestal zeer coulant met het tegemoed komen in een compensatie.
Ze hebben daar ook speciale afdeling voor die tenminste echt (financiële) beslissingen mag nemen.

Als ik jou was zou ik of per brief of bellen en vragen om klachtafhandeling.
Ik heb je tip doorgegeven (gelukkig niet mijn verhuizing) en inderdaad bleek een financiele compensatie mogelijk.

Inbelaccounts bestaan bij KPN helaas niet meer, maar daar zoeken we dan wel zolang iets anders voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
FiscBiker schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:27:
[...]

Ik heb je tip doorgegeven (gelukkig niet mijn verhuizing) en inderdaad bleek een financiele compensatie mogelijk.

Inbelaccounts bestaan bij KPN helaas niet meer, maar daar zoeken we dan wel zolang iets anders voor.
Ruim twee weken later zoals GOT mij subtiel toefluistert, maar nog steeds geen aansluiting, ondertussen heeft hij op het tweede aderpaar maar vast Alice aangevraagd.

Zo'n ding was eigenlijk een correcte compensatie geweest, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-06 11:08
FiscBiker schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:27:
[...]

Ehm, als je een vaste lijn hebt kun je wel degelijk nog inbellen bij KPN, inbelnummer 06760-12321 en gebruikersnaam en ww allebei KPN. Kosten komen op de rekening van de vaste lijn die op dat moment gebruikt wordt.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Mallemout schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:49:
[...]

Ehm, als je een vaste lijn hebt kun je wel degelijk nog inbellen bij KPN, inbelnummer 06760-12321 en gebruikersnaam en ww allebei KPN. Kosten komen op de rekening van de vaste lijn die op dat moment gebruikt wordt.
Dat moet je de mensen bij de helpdesk vertellen. Ik heb het vandaag bij hem getest en werkt inderdaad probleemloos.

Hij had 10 oktober nog een keer gebeld, er was nog steeds niets gebeurd, maar hij zou nu als "speciaal geval" zo snel mogelijk worden geholpen. Ondertussen heeft Alice de verbinding bevestigd voor 27 oktober op de tweede lijn, benieuwd wat er eerst zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Blijkbaar ging de monteur de 24e naar de centrale, want op die dag werd zowel het eerste als het tweede aderpaar van DSL voorzien (dat wil zeggen, het eerste aderpaar werd in de gaten gehouden, het tweede bleek toen ook te werken.)

KPN wilde echter nog niet (was beloofd voor de 27e), maar Alice (tweede aderpaar) wel (idem dito), dus Alice wint.

Deze dinsdag nog even grondiger naar de KPN-lijn gekeken. Foutcode 2000, geen lijngegevens bekend.
De telefonische helpdesk bevestigde inderdaad dat de administratie nog niet rond was, 18 november zag hij nu staan.

En er was notabene nog een brief gekomen van KPN, dat de werkzaamheden de 24e succesvol waren afgerond...

KPN wordt dus in ieder geval zo snel mogelijk volledig buitengeschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Even een bump: vandaag viel het mij op dat het downloaden opeens sneller ging. Voorheen hadden we hier 3000/512Kbps, nu geeft het modem opeens aan een lijnsnelheid van 4.096/512Kbps te hebben. Meer mensen hier 'last' van :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Neok_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:02:
Even een bump: vandaag viel het mij op dat het downloaden opeens sneller ging. Voorheen hadden we hier 3000/512Kbps, nu geeft het modem opeens aan een lijnsnelheid van 4.096/512Kbps te hebben. Meer mensen hier 'last' van :) ?
er is idd een verhoging geweest naar 4 mbit.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Zover ik weet is er helemaal geen verhoging geweest voor de KPN internet abonnementen? Kijk maar op: http://www.kpn.com/intern...rnetplein:visual:internet. Je hebt 3mbit, 8mbit of 20mbit. Niet 4.

Verder zegt de modemsnelheid niet alles, je zou eens een echte speedtest moeten doen om te kijken of je lijn werkelijk sneller is.

[ Voor 23% gewijzigd door Morgoth op 19-02-2009 00:17 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Morgoth schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:16:
Zover ik weet is er helemaal geen verhoging geweest voor de KPN internet abonnementen? Kijk maar op: http://www.kpn.com/intern...rnetplein:visual:internet. Je hebt 3mbit, 8mbit of 20mbit. Niet 4.

Verder zegt de modemsnelheid niet alles, je zou eens een echte speedtest moeten doen om te kijken of je lijn werkelijk sneller is.
de 4mbit verhoging is niet openbaar gemaakt maar wel een feit, administratief is het nog steeds 3, technisch 4

[ Voor 4% gewijzigd door harryslinger op 19-02-2009 01:27 ]

• Joen
Zie mijn post in een HK topic, ik heb toch ook echt een verhoging naar 4 Mbit gehad en vervelend genoeg ook een nieuw IP-adres:

Joen in "Het grote "kleine" mededelingentopic dee..."
Joen schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 11:24:
KPN heeft me vanmorgen klaarblijkelijk omgezet van het oude PMG netwerk (ik ben ex-Planet klant) naar het nieuwere Direct-ADSL netwerk. Leuke bijkomstigheid is dat ik nu ineens van 3 naar 4 Mbit downloadsnelheid ben gegaan. :)
Minder leuk is dat ze het totaal niet aangekondigd hebben (ik had al wel wat verbaasde reacties over 4 Mbit sneloheden op GoT opgemerkt, maar nog niet zo vel) en nog minder leuk is dat mijn IP-adres er bij gewijzigd is aangezien ik nu van 4 domeinen DNS-records moet gaan wijzigen en dat nu natuurlijk even gaat duren voordat iedereen mijn domeinen weer kan bereiken... Hopelijk werkt de mailrelay via de Planet mailservers nu nog wel...
Met verschillende snelheidstests achter de rug daarna heb ik niet het idee ook sneller te kunnen internetten, maar nog gewoon met de 3 Mbit snelheid internet.

Edit:
Op kpn.gebruikers.eu wordt wat nadere uitleg gegeven door het KPN Webcare team er over:
http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=182
Even ter verduidelijking,

KPN Lite/Basic oftewel de 3mb verbindingen zijn allemaal opgeschroefd naar 4mb.
Dit om de snelheid 3 mb te garanderen.

Omtrent dit onderwerp is er voor gekozen om hier niet over te communiceren door KPN.

Mvg Mvg Peter
KPN Webcare
thamarty schreef:
Ik heb ook basis en zie ook andere waardes in me modem.
Maar downloaden gaat echt niet sneller dan 320kb per seconde.
Hoe kan dat????

Dan haal je nu ongeveer 2.7 Mb/s zeer goed voor een Basis abonnement.

*** Voor de duidelijkheid***

( zie bericht van mijn collega hierboven )

Daarom werd dit ook niet gecommuniceerd om dit soort vragen niet te krijgen, maar kan jullie geruststellen dat iedereen na Februari 2009 over is naar 4 Mb/s. Máár dat wil niet zeggen dat je dan een 4Mb/s verbinding hebt. Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 19-02-2009 10:10 ]

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
KPN is 1 van de eerste bedrijven waar je bij je 3 Mbit abbo ook daadwerkelijk 3+ Mbit kunt krijgen. Normaal gesproken zit er een verlies van 5-15% op de hoeveelheid data die daadwerkelijk binnenkomt doordat pakketjes niet alleen data maar ook routerings-info en foutcorrectie bevatten.
3072 kbit/s levert officieel 384 kbyte/s op, praktisch 350-360.
4096 kbit/s levert officieel 512 kbyte/s op, praktisch ~450 (bij mij thuis)

Hetzelfde geldt voor de 8 Mbit. Wanneer de centrale ADSL2+ is, wordt er 12 Mbit geleverd.
Bij KPN heb je nu dus grote kans dat je daadwerkelijk krijgt wat je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik heb sinds kort Internet Extra van KPN (8mb/s)

Ten eerste: Klopt het dat ik als router de Thomson TG787vSIP verzonden heb gekregen? Een maat van mij heeft een maand eerder besteld en heeft de Thomson 780.

Nu heb ik enkel nog mijn ps3 aangesloten aan mijn router. Ik krijg het niet voor elkaar om via Toolbox de poorten open te zetten voor mn ps3 zodat NAT3, NAT2 wordt. De ps3 komt niet in mn lijst met games en applicaties voor, wel bijv xbox live.
Zelf toevoegen kan maar kan niets met poorten (ik krijg de melding device not found). Ik heb al statisch ip aangemaakt etc.

Ik heb alles al geprobeerd maar kan alleen maar beschrijvingen van de 780 vinden. Mijn 787 lijkt beperkt in zijn mogelijkheden.

Ik doe alles trouwens wel via de PS3 en heb nog gen pc aangesloten... Mij is ook opgevallen dat bij Ethernet geen device wordt aangegeven en het lampje op de router ook niet brand of knippert, terwijl ik wel gewoon internet heb via ps3...:S

Iemand die mij kan helpen? Ik heb echt alles geprobeerd!

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 04-03-2009 23:56 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Direct ADSL en sinds kort een nieuwe PC, die natuurlijk ook op het internet aangesloten moet worden. Heb ik het nou goed begrepen dat het niet nodig is om een username en wachtwoord te hebben maar het gebruiken van de installatie-CDtje voldoende is? En werkt deze CD goed op Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47
Ik heb KPN Internet Extra (8mb), en ik download normaal met 1,23 mb/s ongeveer. Ik heb nu alleen een probleem. Vaak (1x per dag ongeveer) valt hij terug naar een lagere snelheid. Bijvoorbeeld 900 kb/s of 600 kb/s en soms wel 300 kb/s. Als ik dan de modem uit en weer aan zet, gaat hij weer verder op de volle snelheid (+/- 1,23 mb/s). Heeft iemand een idee hoe het komt dat mijn snelheid heel erg wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:50:
Ik heb Direct ADSL en sinds kort een nieuwe PC, die natuurlijk ook op het internet aangesloten moet worden. Heb ik het nou goed begrepen dat het niet nodig is om een username en wachtwoord te hebben maar het gebruiken van de installatie-CDtje voldoende is? En werkt deze CD goed op Vista?
Als je de PC bedraad wilt aansluiten is het geen probleem en heb je geen CD nodig. Gewoon inpluggen ff geduld en je zit op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik heb 8 up en 1 down. Snelheid is prima. Verbinding lijkt tot op heden goed.

Echter het modem is irritant. Je kunt weinig instellen, veel is geblocked. Het is een Speedtouch 787. Ik heb geprobeerd er een admin in te krijgen, maar dat lijkt onmogelijk.

Als alternatief heb ik een oude Speedtouch 780 met standaard Speedtouch firmware gebruikt. Zo veel mogelijk instellingen overgenomen uit het orginele modem. Enige wat ik niet wist was m'n wachtwoord voor de ADSL verbinding. Dus heb ik niets ingevuld.

Wonder boven wonder lijkt het te werken. Is het echt zo simpel???

Waar is eigenlijk het 10.0.0.138 adres voor in het modem? 192.168.1.254 is het LAN-ip. 77.164.x.x is het internet-ip. Meer heb je toch niet nodig? Ik snap dan het 10.0.0.138 adres niet.

Iemand hier verder nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
In oudere SpeedTouch ADSL-modems werd de 10.0.0.x IP-reeks gebruikt. De modem zelf was toen via 10.0.0.138 te bereiken.
Tegenwoordig delen nieuwere typen SpeedTouches IP-adressen uit in de reeks 192.168.x.y. x is meestal 1 of 2 (afhankelijk van het exacte type). Omdat 192.168.x.y en 10.0.0.x niet in de zelfde reeks ligt en je dus de modem "onmogelijk" via 10.0.0.138 kunt bereiken is het modem dan ook te bereiken via 192.168.x.254.
Overigens kun je de meeste nieuwe SpeedTouches ook nog wel via 10.0.0.138 bereiken, maar dan moet je de DHCP-pool in de SpeedTouch aanpassen of je PC's handmatig IP-adressen in de 10.0.0.x reeks geven.

Tegenworodig controleert KPN inderdaad niet meer op gebruikersnaam en wachtwoord voor de ADSL-verbinding. Het enige wat nog gecontroleert wordt is wat er achter het apenstaartje van de gebruikersnaam staat, omdat er op het KPN ADSL netwerk ook aanbieders zijn die de gebruikersnaam en wachtwoord nog wel controleren. KPN doet de toegangscontrole voor ADSL op een andere manier naar ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Joen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:19:
In oudere SpeedTouch ADSL-modems werd de 10.0.0.x IP-reeks gebruikt. De modem zelf was toen via 10.0.0.138 te bereiken.
Tegenwoordig delen nieuwere typen SpeedTouches IP-adressen uit in de reeks 192.168.x.y. x is meestal 1 of 2 (afhankelijk van het exacte type). Omdat 192.168.x.y en 10.0.0.x niet in de zelfde reeks ligt en je dus de modem "onmogelijk" via 10.0.0.138 kunt bereiken is het modem dan ook te bereiken via 192.168.x.254.
Overigens kun je de meeste nieuwe SpeedTouches ook nog wel via 10.0.0.138 bereiken, maar dan moet je de DHCP-pool in de SpeedTouch aanpassen of je PC's handmatig IP-adressen in de 10.0.0.x reeks geven.

Tegenworodig controleert KPN inderdaad niet meer op gebruikersnaam en wachtwoord voor de ADSL-verbinding. Het enige wat nog gecontroleert wordt is wat er achter het apenstaartje van de gebruikersnaam staat, omdat er op het KPN ADSL netwerk ook aanbieders zijn die de gebruikersnaam en wachtwoord nog wel controleren. KPN doet de toegangscontrole voor ADSL op een andere manier naar ik begrepen heb.
10.0.0138 is gewoon bereikbaar ondanks de pc's in de 192 reeks zitten. Ik kan de 10.0.0138 ook gewoon verwijderen, wat heeft dat ip nu nog voor nut?

Ik ben benieuwd hoe KPN de toegang dan controleert. In ieder geval ook niet op mac van het modem. Hooguit op de gebruikersnaam. Apart, maar gunstig voor mij in dit geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Wat is de gemiddelde download snelheid KPN Internet Extra 8Mbit.
Is het adsl2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de SMTP server smarthost.direct-adsl.nl niet goed bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Hier werkt het in ieder geval ook niet...

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, hoef ik niet onnodig moeilijk te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon mail.kpnmail.nl gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
$ host smarthost.direct-adsl.nl
Host smarthost.direct-adsl.nl not found: 3(NXDOMAIN)

$ dig smarthost.direct-adsl.nl a -> geen resultaat

Kortom, gebruik je "smarthost.direct-adsl.nl" deze wijzigen naar "mail.kpnplanet.nl" of "mail.kpnmail.nl".

Edit #1:
Uiteraard kan je ook gewoon het IP-adres 213.75.63.13 invullen.

Edit #2:
Inmiddels lijkt KPN het hersteld te hebben;

$ host smarthost.direct-adsl.nl
smarthost.direct-adsl.nl has address 195.121.6.52

$ dig smarthost.direct-adsl.nl a
smarthost.direct-adsl.nl. 19975 IN A 195.121.6.52

[ Voor 43% gewijzigd door c4ke op 23-04-2010 11:55 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bedankt voor de status update. :)
Een paar van onze klanten hadden er ook last van het probleem dat ze geen mail konden versturen via direct-adsl.
Pagina: 1 2 Laatste