Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
DoneShunt schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:15:
mm mschien even in start post aan geven hoe en wanneer de plopjes meestal voor komen.
dus bij het in en uit schakelen van lampen en eigenlijk alles wat stroom verbruikt.
en dat het dus ook tijdens muziek films of games voor kan komen.
De 2de vraag van de faq
Als je een audio-freak bent, zal je waarschijnlijk wel een verschil horen. Maar als je een goede geluidskaart hebt, zal analoog bijna even goed zijn als digitaal.Giel schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:08:
Zou iemand misschien in het kort uit kunnen leggen wat het verschil is tussen het digitaal aangesloten of analoog aangesloten hebben van de 5500? Is digitaal veel betere kwaliteit?
not truComBax schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:21:
[...]
Als je een audio-freak bent, zal je waarschijnlijk wel een verschil horen. Maar als je een goede geluidskaart hebt, zal analoog bijna even goed zijn als digitaal.
ik merk het meteen.
op het moment dat ik analoog aan sluit klinkt het geluid duidelijk anders meer bass en komt heel dof over. sluit ik het allemaal digitaal aan door zowel coax als optish is het geluid een stuk scherper en de bas een stuk minder overheersend. heb het aan iedereen gevraagd die ik ken en allemaal die hebben gelusiterd konden bevestigen dat er heel duidelijk een verschil tussen zat.
ik wou namelijk even weten ofh het tussen mijn oren zat of dat het ook echt een verschil was
Game PC
If it aint broke, fix it till it is!
Heb trouwens de 5500 incl een audigy 2 ZS besteld.
Idd want analoog geeft wel 5.1 weer maar dat wordt dan weer Prologic genoemd en de nieuwste variant Prologic 2 mixt dus een stereo geluid om naar 5.1 geluid wat dus zeker geschikt is bij tv-films/programma's die dolby-surround uit worden gezonden.Venxir schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:35:
Analoog geeft volgens mij ook geen "echte" DD en/of DTS effecten door
Offtopic:
Binnekort wil men digitale tv op elke tv in nederland doen en de toekomstplannen zijn dat je dan op elk tv-kanaal dolby digital kunt verkrijgen wat nu dus alleen nog op dvd bestaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Eugene_85 op 21-09-2005 15:48 ]
Verwijderd
POD geeft idd aan dat hij geen ditigale data krijgt.Novah schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:11:
Wat lukte er niet met de optical aansluiting? Kreeg je geen signaal door op je Z5500-pod, je moet je optical out wel als output selecteren in het menu van je dvdspeler, misschien heb je daar ook dan nog verschillende opties. Probeer wat opties uit je dvdspeler-menu uit. Zoniet, test je optische kabel, probeer een ander. De optische uitgang zit er echt op dus zou moeten kunnen functioneren.
Kan het niet zjin dat beide optische lijnen Ófwel in- OF uitgangen zijn?
En in het DVD-menu kan ik niks wijzigen aan uitgangen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 16:33 ]
Verwijderd
Hmm ik zie iig geen rood lampjearnout2 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:25:
Ik ben hier niet helemaal zeker van, maar volgens mij zou je rood licht moeten zien als je optische uitgang het goed doet. Hiermee zou je eens kunnen controleren of je uberhaupt wel een digitaal signaal "uitzendt".
Hier stond een dode link.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:28 ]
mm niet als je hem digitaal aan sluit voor de films en analoog voor de games.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:28:
Zou het voor de kwaliteit van m'n 5500 setje nog iets uitmaken of ik deze kaart (http://sounden.terratec.n...News&file=article&sid=237) ga gebruiken of gewoon m'n TerraTec 5.1 Fun kaart houd?
dan kan je desnoods nog een realtec chip gebruiken
Game PC
Verwijderd
Verwijderd
Weet iemand dan wel welke coaxiale kabel moet kopen?
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 18:15 ]
Heb je niet een optie om de optische uitgang altijd aan te laten staan ipv alleen bij cd's? Kan me herinneren dat ik dat ooit bij een vroegere geluidkaart van mij had gezien.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:50:
Hmm bugger... De optische uitgang doet het alleen bij cd's, heb er dus niet veel aan...
Weet iemand dan wel welke coaxiale kabel moet kopen?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Jammer genoeg niet, aangezien het ook op de DVD-speler zelf staat...DjWannaB2002 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:44:
[...]
Heb je niet een optie om de optische uitgang altijd aan te laten staan ipv alleen bij cd's? Kan me herinneren dat ik dat ooit bij een vroegere geluidkaart van mij had gezien.
Verwijderd
Compleet met coax kabel etc
Verwijderd
- Digital optisch (toslink) met stereo als setting op geluidskaart (5.1 s/pdif kan niet).
- Analoog 6 Ch Direct geluid
- Analoog DD Prologic II Music (lijkt wat genuanceerder dan 6 Ch Direct)
Vind 't erg lastig, merk wel wat verschil maar kan het niet echt definieren.
De ferriet blokjes/ringen helpen ook niet
shitVenxir schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 00:33:
Update:
zal dan wel neem ik aan.. hmm dat is echt heel jammer..

[ Voor 3% gewijzigd door MaiorDomus op 24-09-2005 01:13 ]
Heb je de kabels van de speakers er ook door gehaald, een keer of 6 ?Venxir schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 00:33:
Update:
Of alleen de voeding van de sub
Alleen me voedingskabel van de sub atm, maar ik probeer nu nog even iets.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:30:
[...]
Heb je de kabels van de speakers er ook door gehaald, een keer of 6 ?
Of alleen de voeding van de sub
Update:
Ik heb het ferrietblokje op elke mogelijke kabel geprobeerd en ben toen een ventilator ana/uit gaan zetten.
Helaas merkte ik nergens een verschil in het volume of toon van de plop.
De blokjes zijn ook nogal klein dat ik mijn grote speakerkabels er niet doorheen krijg.
[ Voor 34% gewijzigd door Venxir op 24-09-2005 12:08 ]
ik zelf vind gewoon digitaal op 2x stereo het mooisteVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:54:
Verdraaid, ik ben er nog steeds niet helemaal uit: wat geeft nou het meest realistische geluid (beste muziekkwaliteit) weer:
- Digital optisch (toslink) met stereo als setting op geluidskaart (5.1 s/pdif kan niet).
- Analoog 6 Ch Direct geluid
- Analoog DD Prologic II Music (lijkt wat genuanceerder dan 6 Ch Direct)
Vind 't erg lastig, merk wel wat verschil maar kan het niet echt definieren.
dd prologic II is in mijn oren gewoon de muziek verkrachten
Game PC
Verwijderd
een vergulde optiche kabel ?????eugenemolenaar1 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:54:
Ja volgens mij is optisch ook de beste digitale verbinding. Alhoewel ik dan wel voor een goede vergulde optische kabel zou gaan kiezen want de standaard optische kabels zijn echt net spaghetti slierten.
je weet hopelijk wel dat optich via licht gaat he. en geen gouden kern heeft maar een van glasfiber.
komt geen metaal bij kijken
Game PC
Verwijderd
Op de verpakking van de subwoofer stond dat je hem niet in de buurt mag
laten komen (min 60 cm afstand) van andere elektrische apparaten vanwege magnetische onderdelen erin ofzo..
Geld dit ook als hij uitstaat? ( de power knop op de achterkant uit, niet alleen de control center)
ik zet soms namelijk m'n pc wel is in de buurt van de subwoofer (minder dan 60 cm), als ik er iets in wil zetten, of eruit wil halen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 17:52 ]
Ja, want in een luidspreker zitten permanente magneten, die verliezen hun magnetische eigenschappen niet (of heel traag). Elektrische magneten (vb. met spoelen) verliezen wel hun magnetische eigenschappen als er geen stroom doorloopt.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:29:
Ik vraag me iets af bij de logitch z-5500..
Op de verpakking van de subwoofer stond dat je hem niet in de buurt mag
laten komen (min 60 cm afstand) van andere elektrische apparaten vanwege magnetische onderdelen erin ofzo..
Geld dit ook als hij uitstaat? ( de power knop op de achterkant uit, niet alleen de control center)
ik zet soms namelijk m'n pc wel is in de buurt van de subwoofer (minder dan 60 cm), als ik er iets in wil zetten, of eruit wil halen.
Geen idee.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:05:
Geldt dat ook voor dvd-spelers etc?
Wel leuk om weten: Dit weekend heb ik thuis een kleine lanperty gehouden en de sub van de Z-5500 heeft op een goede 10cm van mijn pc gestaan, maar ik heb nog geen problemen ondervonden. Zal dus meer uit voorzorg zijn dat ze die waarschuwing geven.
Verwijderd
Een van mijn reepjes geheugen heeft het wel begeven, toevallig net toen ik die z-5500's had aangeschaft. Op het moment dat m'n computer crashte ( wat door dat geheugen kwam) stond hij echter wel verder dan 60 cm van de subwoofer af.. (wel open kast, zou dat uitmaken?)ComBax schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:10:
[...]
Geen idee.
Wel leuk om weten: Dit weekend heb ik thuis een kleine lanperty gehouden en de sub van de Z-5500 heeft op een goede 10cm van mijn pc gestaan, maar ik heb nog geen problemen ondervonden. Zal dus meer uit voorzorg zijn dat ze die waarschuwing geven.
Dat zal -denk/hoop ik- wel toeval geweest zijn.
Verwijderd
hehe dude, mijn subwoofer (z560 voorheen nu z-5500) heeft tot 1 maand terug, 2 jaar lang 20cm van mijn kast gestaan. Niets mis mee...ComBax schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:10:
[...]
Geen idee.
Verwijderd
En als een hardware-onderdeel blootgesteld wordt aan die magneten en beschadigd wordt, gaat hij dan gelijk stuk, of kan hij ook na een paar dagen pas stuk gaan, als hij 4 dagen geleden (bijv.) aan het magnetisch veld is bloot gesteld?ComBax schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:05:
[...]
Ja, want in een luidspreker zitten permanente magneten, die verliezen hun magnetische eigenschappen niet (of heel traag). Elektrische magneten (vb. met spoelen) verliezen wel hun magnetische eigenschappen als er geen stroom doorloopt.
Just in case, weet ik tenminste dat ik met een 'schone lei' kan beginnen(=niet meer hardware in en uit mn pc doen binnen 60 cm van de subwoofer), en er dan niet alsnog last van krijg..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 19:43 ]
Glasfiber??Shunt schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:22:
[...]
een vergulde optiche kabel ?????
je weet hopelijk wel dat optich via licht gaat he. en geen gouden kern heeft maar een van glasfiber.![]()
komt geen metaal bij kijken
Maar ik bedoel deze optische kabel met vergulde pluggen.
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=693
[ Voor 5% gewijzigd door Eugene_85 op 26-09-2005 08:54 ]
Je kan volgens mij net zo goed zonder dat goud kopen, want dat doet toch niks extra's. Aangezien het licht op geen enkel manier via metaal geleid gaat worden heeft het hooggeleidende goud hier alleen een blingbling functie...eugenemolenaar1 schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:54:
[...]
Glasfiber??![]()
Maar ik bedoel deze optische kabel met vergulde pluggen.
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=693
[ Voor 12% gewijzigd door Eugene_85 op 26-09-2005 11:10 ]
Verwijderd
ik heb hem daarnet aangesloten, maar ik krijg geen geluid uit m'n subwoofer
ook met die luidsprekerwizard van de nvMixer krijg ik niets van geluid uit dat ding
ik heb een A8N-E met Realtek ALC850 8-Channel onboard geluid
eerst kreeg ik zelfs geen geluid uit m'n rechter-satelliet, maar dat is nu opgelost zonder iets speciaals gedaan te hebben, vreemd
volgens mij is alles correct aangesloten, aangezien het maar 1 kabeltje is naar de pc
maar zo veel verstand heb ik er allemaal niet van...
is het iets aan m'n instellingen, of zou er iets stuk zijn?
alvast bedankt
Ik weet dat de stereo x2 een lekker effect is maar hierbij krijg je heeeeeel veel bass. Als je dat niet wil zou ik gewoon voor DPLII Movie gaan.Giel schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:12:
Wat is eigenlijk het beste Effect voor games?
Sowieso wel coaxiale of optische input kiezen (dus digitaal
Ik heb hem standaard op Stereo x2 staan. Mijn input is Direct, dus analoog aangesloten. Ik ga nu even kijk hoe die Movie speelt.eugenemolenaar1 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:28:
[...]
Ik weet dat de stereo x2 een lekker effect is maar hierbij krijg je heeeeeel veel bass. Als je dat niet wil zou ik gewoon voor DPLII Movie gaan.
Sowieso wel coaxiale of optische input kiezen (dus digitaal)
Verwijderd
Maak voor de lol is van die 2 streepjes boostfunctie2 en ga dan is unreal tournament spelen. Ga dan schieten met dat blauwe laser ding en doe vervolgens alternate fireVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:42:
Inderdaad, ik gebruik ook bijna altijd Stereo 2x, want de meeste spellen hebben geen 5.1 geluid. De bas heb ik dan wel heel laag staan (op 2 streepjes) en de rest vol aan.
Dan trillen echt je ramen eruit
Wat is boostfunctie? is je bass dan maximaal?eugenemolenaar1 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:05:
[...]
Maak voor de lol is van die 2 streepjes boostfunctie2 en ga dan is unreal tournament spelen. Ga dan schieten met dat blauwe laser ding en doe vervolgens alternate fire![]()
de boost functie verkrijg je door je volume knop helemaal vol te zetten en dan een paar x doordraaien. Dan kan je boostfunctie 1 t/m 11 kiezen. Boost voor de subwoofer zelf kan niet maar dat hoeft op dat volume ook echt nietGiel schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:26:
[...]
Wat is boostfunctie? is je bass dan maximaal?
Oh, dat probeer ik dan wel een keer als me ouders niet thuis zijneugenemolenaar1 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:34:
[...]
de boost functie verkrijg je door je volume knop helemaal vol te zetten en dan een paar x doordraaien. Dan kan je boostfunctie 1 t/m 11 kiezen. Boost voor de subwoofer zelf kan niet maar dat hoeft op dat volume ook echt niet
Zorg ervoor dat je buren dan ook niet thuis zijn.Giel schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:39:
[...]
Oh, dat probeer ik dan wel een keer als me ouders niet thuis zijn![]()
Verwijderd
Een basstest is ook leukeugenemolenaar1 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:05:
[...]
Maak voor de lol is van die 2 streepjes boostfunctie2 en ga dan is unreal tournament spelen. Ga dan schieten met dat blauwe laser ding en doe vervolgens alternate fire![]()
[ Voor 88% gewijzigd door Giel op 28-09-2005 19:57 ]
Game PC
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
"Het digitaal aansluiten van de Logitech Z-680 en Z-5500 op een Audigy 2 ZS" in de TS staat?
nee want er zit geen decoder op de z-2300 dus je kan hem ook niet digitaal aan sluiten op een decoder die niet bestaatBlowFish schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:50:
hey ik heb een audigy 2 ZS notebook en een Z-2300 setje, is het hier ook mogenlijk digitaal aan te sluiten zoals:
"Het digitaal aansluiten van de Logitech Z-680 en Z-5500 op een Audigy 2 ZS" in de TS staat?
Game PC
Ik heb hem gewoon analoog aangesloten, perfect geluid, maar nu viel mij vandaag op dat als ik hem op 6 Channel Direct zet, hij het geluid niet uit de achterste speakers laat komen.
Dat was voglens mij eerst wel
Ook als ik gewoon muziek luister komt het niet uit alle speakers..
Als ik hem op Stereo x2 zet, komt het geluid wel gewoon uit alle speakers, net als bij de overige functies.. (behalve gewoon stereo natuurlijk)
Ben ook al bezig geweest met kalibreren opnieuw, en daaar doen ze het achter ook gewoon, maar daarna niet meer.
Iemand hetzelfde? Of zit ik er helemaal naast dat het geluid uit alle 6 speakers komt dan..?
Nuttige Update:
Ik las net op het forum van logitech dat het euvel in de audiokabel zat(dus de groen.zwart,oranje combinatie).
Dus ik besloot om die eruit te halen en dan wat te testen, de uitslag was opvallend. De zware plop was compleet weg, het was 10x lichter geworden. Nu heb ik mijn ferrietblokje om de audiokabels en ik merk het verschil
Dus het probleem ligt hem vooral in de POD
edit:De kabel heeft geen superafscherming maar dat is niet de bron, het probleem moet in de POD of sub worden aangepakt.
[ Voor 79% gewijzigd door Venxir op 28-09-2005 23:36 ]
muziek is maar 2.0 dus nee je zal op direct channel nooit 5.1 geluid er uit krijgen nee.eXe schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:14:
Ik heb een vraagje wat betreft de Z-5500..
Ik heb hem gewoon analoog aangesloten, perfect geluid, maar nu viel mij vandaag op dat als ik hem op 6 Channel Direct zet, hij het geluid niet uit de achterste speakers laat komen.
Dat was voglens mij eerst welof ben ik nou gek. Maar het gekke is, ik heb in COD 2-demo wel dolby surround als hij op Direcht channel staat, en in Medal Of Honor niet.
Ook als ik gewoon muziek luister komt het niet uit alle speakers..
Als ik hem op Stereo x2 zet, komt het geluid wel gewoon uit alle speakers, net als bij de overige functies.. (behalve gewoon stereo natuurlijk)
Ben ook al bezig geweest met kalibreren opnieuw, en daaar doen ze het achter ook gewoon, maar daarna niet meer.
Iemand hetzelfde? Of zit ik er helemaal naast dat het geluid uit alle 6 speakers komt dan..?
en als een game geen 5.1 suport heeft zal deze ook geen 5.1 uit sturen.

Game PC
PS: Het is bekend dat deze reeks een probleem heeft met 'plopjes', maar dit wil niet zeggen dat er geen goede sets tussen zitten. We kunnen dus niet op voorhand zeggen of je last van die plopjes gaat hebben of niet. Je hebt er last van of niet. En in dat laatste geval is dit een superset, in het eerste geval hangt het er vanaf hoe luid de plopjes zijn
zit dat er nog steeds in ? en zo ja kan je hem dan ruilen ?
ik wil hem dus online kopen want dat scheelt 70 euro vergeleken met hier in de winkel maar zo'n zwaar ding terug sturen is ook niet alles $$$
komt dat nou vaak voor die plopjes ? ( en wat bedoelt men er precies mee )
of is eht een probleem alleen in de control center van dat ding zoiets dat de z-680 ook heeft gehad
update:
ik wil het dan kopen in combinatie met een logitech X-fi extrememusic ( maar heeft die wel optische aansluitmogelijkheden ? of kan ik er toch betereen audigy 2 zs bij nemen
update2: heb nog ff topic stukje door gelezen dus plopjes komen alleen als je b.v. je lampen aanzet ect heb nu een z-560 400watt ook thx en daar heb ik dat mee ik erger me er totaal niet aan zovaak doe ik het ligt ook weer niet aan en uit
of is het z-5500 plop verhaal anders ? kan hij ook zomaar ploppen terwijl je niks aan uitzet
[ Voor 29% gewijzigd door BruceLee op 29-09-2005 08:51 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ja maar kijk dat is dus het probleem... eerst deed hij dat wel.Shunt schreef op donderdag 29 september 2005 @ 07:25:
[...]
muziek is maar 2.0 dus nee je zal op direct channel nooit 5.1 geluid er uit krijgen nee.
en als een game geen 5.1 suport heeft zal deze ook geen 5.1 uit sturen.
COD 2 wel dolby-surround
Medal Of Honor voorheen WEL dolby surround nu niet meer. En ik weet echt vrijwel zeker dat muziek eerst ook uit alle speakers kwam als die op 6 direct channel stond..
Heb verder niets veranderd aan de instellingen..
Ja hij plopt ook als je verder niks aan of uitzet.BruceLee schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:02:
ik wil dus die z5500 gaan kopen maar nu lees ik dit in de startpost
PS: Het is bekend dat deze reeks een probleem heeft met 'plopjes', maar dit wil niet zeggen dat er geen goede sets tussen zitten. We kunnen dus niet op voorhand zeggen of je last van die plopjes gaat hebben of niet. Je hebt er last van of niet. En in dat laatste geval is dit een superset, in het eerste geval hangt het er vanaf hoe luid de plopjes zijn
update2: heb nog ff topic stukje door gelezen dus plopjes komen alleen als je b.v. je lampen aanzet ect heb nu een z-560 400watt ook thx en daar heb ik dat mee ik erger me er totaal niet aan zovaak doe ik het ligt ook weer niet aan en uit
of is het z-5500 plop verhaal anders ? kan hij ook zomaar ploppen terwijl je niks aan uitzet
De plops varieren in volume en hoeveelheid.
Ze kunnen ook een plop geven als je diepvries ofzo aanspringt.
Ik heb zojuist de 3e set ontvangen en de eerste plop is alweer genoteert
Overigens hoor je ze alleen als je verder geen muziek ofzo aan hebt op de speakers, dus als de set aanstaat maar verder geen geluid speelt.
Het lijkt er dus sterk op dat de hele serie dit rare verschijnsel heeft.
Ook een stroomnet filter en een ups hebben bij niemand nog tot een oplossing geleid.
Venxir heeft nog wat expirementen gedaan met trafo's en ferrietringen enzo, dit heeft helaas ook geen succes gehad zover ik weet.
Al met al moet je het plop verhaal natuurlijk niet dramatiseren, ze zijn er en de ene plop is luider dan de ander, maar als je muziek speelt op de speakers zul je ze waarschijnelijk niet horen.
Van de andere kant als je 300 euro uitgeeft voor een set dan mag je verwachten dat het gewoon goed is.
Logitech weet denk ik wel dat er toch iets is, het kost namelijk geen enkele moeite om een 2e en een 3e (en misschien nog meer) sets thuisgestuurd te krijgen onder garantie.
Het enigste dat ze vragen is de kabels van de speakers terug te sturen naar een adres in switzerland, de rest van de set mag je gewoon houden.
Zodoende heb ik hier nu dus 3 sets staan die allemaal hetzelfde probleem(pje) hebben
Al laat ik er nog een hele vrachtwagen van komen dan zullen ze het allemaal nog wel hebben.
Dus ik denk dat ik me erbij neerleg en de sets die ik hier heb staan een goed tehuis voor zoek
Mochten er nog mensen zijn die een 2e set hebben en een beetje verstand van elektronica, dan is het misschien een leuk idee om zo'n subwoofer eens open te maken en te bekijken of het voedings gedeelte vervangen kan worden door een andere (meer afgeschermde of gestabiliseerde) versie
Ikzelf heb daar geen moer verstand van dus daar begin ik maar niet aan.
Nou, weer een heel verhaal over de plopperij die maar niet weg wil gaan.
We zullen zien wat de toekomst ons brengt, wellicht is er nog iemand die de oplossing vind
Ik heb altijd last van die plopjes, vooral als ik rustig naar een filmpje zit te kijken, is het soms best schrikken.Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:15:
[...]
...
Overigens hoor je ze alleen als je verder geen muziek ofzo aan hebt op de speakers, dus als de set aanstaat maar verder geen geluid speelt.
...
Heb ondertussen ook al een nieuwe set gekregen, zelfde probleem. Bij de oude set heb ik alle kabels van de pod doorgemeten nadat ik de stekker had afgeknipt. Die set staat ondertussen te pronken bij een vriend en werkt weer ook
maar ik zag hem gister staan bij de mediamarkt en heb m daar lope teste gheen een plop gehoord op dat ding en daar word genoeg rommel aan en uit gezet ect
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
De woofer moet wel erg laag staan maar met dvd's etc werkt het verder perfect.
Nu zit ik alleen met een ding namelijk dat de kabel van de POD te kort is....
Is het iemand al gelukt om deze te verlengen ? En heeft dit veel kwaliteitsverlies of niet?
Nu kan ik mijn POD namelijk nergens kwijt.....
Dus Logitech hoort dit gewoon te fixen want de set is gewoon idioot gevoelig.
Mijn ploppen zijn trouwens nog zacht dus ik kan ermee leven maar dan spreek ik natuurlijk NIET voor iedereen hier aangezien die ploppen/ruis nogal varieeren.
ik heb alleenmaar meer brom als ik 'm via optical aansluit... k heb 't idee dat ie dan geen stroompjes kan dumpen via de aarde....Venxir schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:14:
Kunnen we niet gewoon naar Kassa allemaal en ff flink erop hameren? (briljante ingeving van Hplos)
Nuttige Update:
Ik las net op het forum van logitech dat het euvel in de audiokabel zat(dus de groen.zwart,oranje combinatie).
Dus ik besloot om die eruit te halen en dan wat te testen, de uitslag was opvallend. De zware plop was compleet weg, het was 10x lichter geworden. Nu heb ik mijn ferrietblokje om de audiokabels en ik merk het verschil.
Dus het probleem ligt hem vooral in de POD
edit:De kabel heeft geen superafscherming maar dat is niet de bron, het probleem moet in de POD of sub worden aangepakt.
maar ik vind mijn idee ook wel goed om Kasse oid erbij te halen
morgen ga ik bellen met logitech
[eerst ff goed lezen is miss. ook wel een idee voor mij]
anyway... de plopjes zijn er ook via optical, dus dat maakt bij mij niets uit....
[ Voor 8% gewijzigd door hplos.nl op 29-09-2005 16:15 ]
nee muziek is standaard je hebt echter wel dvd's of cd's met bvb dolby of DTS.eXe schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:00:
[...]
Ja maar kijk dat is dus het probleem... eerst deed hij dat wel.
COD 2 wel dolby-surround
Medal Of Honor voorheen WEL dolby surround nu niet meer. En ik weet echt vrijwel zeker dat muziek eerst ook uit alle speakers kwam als die op 6 direct channel stond..
Heb verder niets veranderd aan de instellingen..
mp3 2.0 wav 2.0 kan nooit zonder speciale drivers of 5.1 emulators of nvidia sound storm kaard om getoverd worden naar 5.1 geluid.
en wel in medal of honor kan ik niet meer zeggen als zal een instelling zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 29-09-2005 20:38 ]
Game PC
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Heej dat is toch nog een beetje positief, miischien wat meer ferriet ?Venxir schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:06:
Ik heb nu een UPS+ferritering(om audio kabels)+geaarde stopcontacten voor de pc. De ploppen zijn nu veel minder, maar niet weg.
Dus Logitech hoort dit gewoon te fixen want de set is gewoon idioot gevoelig.
Mijn ploppen zijn trouwens nog zacht dus ik kan ermee leven maar dan spreek ik natuurlijk NIET voor iedereen hier aangezien die ploppen/ruis nogal varieeren.
ik zag op een site ergens van de fabrikant van die ferietringen dat er verschillende sterktes te krijgen zijn ofzo ?
Misschien moet ik ook ff expirementeren
Kan je geen fotootje plaatsen venxir ?
Zal morgen wat pics schieten.Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:28:
[...]
Heej dat is toch nog een beetje positief, miischien wat meer ferriet ?
ik zag op een site ergens van de fabrikant van die ferietringen dat er verschillende sterktes te krijgen zijn ofzo ?
Misschien moet ik ook ff expirementeren
Kan je geen fotootje plaatsen venxir ?
alvast een voorpoefje van een ferrietblokje

Het nadeel van ferriet is dat het vooral voor hoogfrequent gebruik is dus 50hz uit je stopcontact valt snel af.
[ Voor 23% gewijzigd door Venxir op 30-09-2005 00:25 ]
Wat een helpdesk, echt uniek. Hoe behouden ze überhaupt winst op die setjes?hplos.nl schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:03:
ik heb net (ja, nu pas) gebeld met logitech...
ik krijg tussen 48 uur en 2 weken een nieuw setje thuis. en ik moet met pijn in mijn hart die kabeltjes tussen je pc en m'n console doorknippen en opsturen.... niet dat ik die gebruikte ofzo
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
En wat denk je dat er dan met je audio gebeurt?Venxir schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:20:
[...]
Het nadeel van ferriet is dat het vooral voor hoogfrequent gebruik is dus 50hz uit je stopcontact valt snel af.

Zo bedoel ik het niet, het is meer bedoelt om hoge frequenties te ontstoren en niet de lage frequenties.JuuL20 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:39:
[...]
En wat denk je dat er dan met je audio gebeurt?
Tot nu toe geen plop kunnen ontdekken.
ik hoop dat dit het is ......
Update: 01-10-05 13:30 nog geen plop gehoort
[ Voor 9% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 01-10-2005 13:37 ]
Verwijderd
Wikipedia zegt:Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:58:
Kan iemand me uitleggen wat een ferriet ring precies is en wat je er mee oplost? Heeft het soms iets te maken met magnetische velden ?
Ferriet is de benaming voor een α-ijzer. Het is een keramisch materiaal dat gemagnetiseerd kan worden. Naast ijzer kunnen ook andere metalen (kobalt, nikkel) en hun oxiden in ferriet zijn verwerkt om het materiaal de juiste eigenschappen te geven.
Ferrieten spelen een belangrijke rol in hoogfrequent schakelingen. Ze worden onder andere gebruikt als kernmateriaal in spoelen en hoogfrequent transformatoren. Veel radiotoestellen bevatten in het inwendige een staaf van ferriet waaromheen een spoel is gewikkeld, als antenne voor ontvangst van de middengolf.
Ferriet wordt in de vorm van kralen ook gebruikt als materiaal om HF-stoorstromen in kabels te onderdrukken, een voorbeeld hiervan zijn de verdikkingen die vaak te vinden zijn bij de einden van computerkabels. Een andere toepassing van ferrietkralen is in (oude) computergeheugens. Voor de komst van goedkope en kleine halfgeleidergeheugens kon informatie opgeslagen worden in ferrietkernen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de grote hysterese in het magnetisch gedrag van ferriet. Een ferrietring kan daardoor alleen maar 'linksom' of 'rechtsom' gemagnetiseerd worden, tussenstanden zijn er niet. Om de magnetisering van een ferrietring om te laten slaan moet een elektrische stroompuls van minimale grootte door een draad door het gat van het ringetje lopen. Bij omklappen van het magnetisme zal bij een tweede draad die door het gat loopt een puls Inductiespanning opgewekt worden, als de ring al de goede kant op gemagnetiseerd was gebeurt dat niet en kan dus bepaald worden hoe de ring gemagnetiseerd was. Omdat deze leesactie de oorspronkelijke richting vernietigt moet deze achteraf weer hersteld worden.
Om grotere hoeveelheden gegevens op te slaan wordt een 'mat' van elkaar kruisende draden met op ieder kruispunt een ferrietring gebruikt. Bij lezen en schrijven wordt in beide richtingen elk iets meer dan de halve benodigde stroom gestuurd. Hierdoor wordt alleen de ring op het kruispunt beïnvloed. De 'leesdraad' is dan meestal diagonaal door de mat gevlochten. De capaciteit van dergelijke ringkerngeheugens lag maximaal in de orde van ongeveer een kilobyte.
Verwijderd
Ben benieuwd hoe die retournering van hplos.nl verloopt...
Yep, hier ook als ik de schakelaar van m'n plafondventilator snel aandruk gebeurd er niks, maar als ik de schakelaar heel langzaam overhaal komen er aardig harde ploppen uitVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:36:
Wat de plopjes betreft (Z-5500), het gebeurt hier ook bij het uit- of inschakelen van electrische apparaten. Ik merkte op dat de manier waarop je schakelaars omzet veel verschil uitmaakt in de hardheid van de plopjes of ploppen. Snel en pijnloos gaat prima. Als je de lichtschakelaar zachtjes omzet, zijn de ploppen echt heel veel harder.

* RambOo mute z'n set eerst voordat die iets aanzet

nou, als logitech nou al mijn schakelaars hier in huis omzet in electronische schakelaars, die geen last hebben van rendering (dat is bij het in / uit schakelen heeel kort ff aan-uit-aan-uit gaan ipv echt in één keer aan of uit..) dan zouden de plopjes weg moeten zijnRambOo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:56:
[...]
Yep, hier ook als ik de schakelaar van m'n plafondventilator snel aandruk gebeurd er niks, maar als ik de schakelaar heel langzaam overhaal komen er aardig harde ploppen uit![]()
* RambOo mute z'n set eerst voordat die iets aanzet
ik denk alleen dat een nieuwe speakerset goedkoper is
en 't is jammer dat ze de brom dan nog niet opgelost hebben en dat ik niet zelf m'n diepvries aan en uit kan zetten
Dat is een kwestie van de stekker er in en eruit doen.......hplos.nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:01:
[...]
...... en dat ik niet zelf m'n diepvries aan en uit kan zetten
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
er was een nieuw set op gestuurd,na 3 weken nog niks.
Dus stuur een mailtje, zijn de speakers waarschijnlijk kwijt
Dus nieuwe order gemaak, maar dat is ook alweer 2 weken geleden
Verwijderd
ja, en zo wil je dat renderen tegen gaan?DjWannaB2002 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:34:
[...]
Dat is een kwestie van de stekker er in en eruit doen.......![]()
anyway... ik hoop wel dat ik mijn setje netjes thuis gestuurd krijg...
Als het goed is, zo niet, ach veel heb je niet te verliezenhplos.nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:34:
[...]
ja, en zo wil je dat renderen tegen gaan?
anyway... ik hoop wel dat ik mijn setje netjes thuis gestuurd krijg...
mooi ik hoop dat je door de ferriet er nou vanaf bent .. of heb je nog (teleurstellend) nieuws voor ons?Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:15:
ik heb vanmiddag ook ff een kleine ferrietring geritselt en daar de digitale coax doorheen gehaald een keer of 4. De overige audiokabels heb ik er ff afgelaten omdat deze niet allemaal door die ring pasten.
Tot nu toe geen plop kunnen ontdekken.
ik hoop dat dit het is ......
Update: 01-10-05 13:30 nog geen plop gehoort
Voor alle duidelijkheid, ik heb een nieuwe coaxkabel aangesloten tussen de pod en de audigy, die heb ik aan beide kanten van de kabel vlak voor de stekker voorzien van een ferrietblokje dat je om de kabel kan klemmen.
De plops die in grote getale aanwezig waren zijn ineens weg, alhoewel ik er 1 gehoort dacht te hebben, kan me ook vergist hebben. In dat geval is de goed hoorbare plop veel minder hard.
Verder geen nadeel kunnen ontdekken aan de ferriet
Misschien dat anderen dit ook eens kunnen gaan proberen, wie weet helpt het bij jullie ook.
Het zou leuk zijn om dit hier neer te zetten zodat anderen er ook weer hun voordeel mee kunnen doen.
Ik ga werkelijk nog geloven dat die z5500 nog een goeie set is ook
Dit topic is gesloten.