Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.310 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben sterk aan het twijfelen. Z5500 (314€) of een budgetsysteempje zoals de x530 (80€) (De sets van ozaki zien er ook niet slecht uit, maar daar vind ik nergens reviews van, wat ik nogal verdacht vind).

Mijn probleem is, dat ik op kot (kamers?) zit in een oud herenhuis achtig gebouw. Allemaal houten vloeren dus. Ik zou de z5500 willen aanschaffen, maar dan moet ik er zeker van zijn dat je de bass deftig kan regelen en dat die bv niet op de laagste stand nog loeihard is. Ik heb het systeem al eens aan het werk gehoord en ik moet zeggen dat ik direct verkocht was. Ook alle extra mogelijkheden die het systeem heeft zijn heel interessant. Maar als ik constant met een ei in men broek ga zitten telkens ik muziek luister of een film zie...

Die plopjes enz waar hier dikwijls sprake over is, hebben trouwens volgens mij met het electriciteitsnet te maken...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

De bass van de z-5500 weet ik niet, maar zodra ik de bass hier maar op een half puntje zet met mijn z-680 set, dreunt het al aardig. Dat vind ik een mini minpuntje, heb er zelf geen last van maar de rest van de familie wel :P

Maar over die plopjes: Heeft het iemand al geprobeerd om er zo'n belkin surgemaster stekkerdoos tussen te zetten? volgens de handleiding hoort deze allerlei kleine stroom pieken en dergelijken compleet weg te filteren, probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
De bass bij de Z-5500 is volledig uit te schakelen, geluid trekt wel op niets meer, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
De bass is idd helemaal uit te zetten, ik heb hem altijd op 50% staan :)(Z5500)

[ Voor 5% gewijzigd door Venxir op 12-09-2005 22:45 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

MrDrako schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:27:
De bass van de z-5500 weet ik niet, maar zodra ik de bass hier maar op een half puntje zet met mijn z-680 set, dreunt het al aardig. Dat vind ik een mini minpuntje, heb er zelf geen last van maar de rest van de familie wel :P

Maar over die plopjes: Heeft het iemand al geprobeerd om er zo'n belkin surgemaster stekkerdoos tussen te zetten? volgens de handleiding hoort deze allerlei kleine stroom pieken en dergelijken compleet weg te filteren, probeer het eens zou ik zeggen.
Er zijn er die dat wel gedaan hebben, en er zijn er zelfs die een heuse ups ertussen gezet hebben.
Dit allemaal zonder resultaten helaas.

Venxir gaat nog een proef doen met wat condensatoren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over hoeveel gebruikers hebben we het hier dan, die met die plopjes te maken hebben? 3/10 of 2/100 of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:53:
Over hoeveel gebruikers hebben we het hier dan, die met die plopjes te maken hebben? 3/10 of 2/100 of ...
Tja, de klagers gaan altijd meer klagen dan de mensen die tevreden zijn, dus precies zal je het nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Net een telefoontje gedaan met Logitech, er wordt een vervangset opgestuurd.
Eens die ontvangen is, moet ik alle kabels van mijn huidige set opsturen. Vraag is dan natuurlijk of ik de kabel van de pod ook moet meesturen... Die zit nogal vast namelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door ComBax op 13-09-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 00:14:
[...]

Er zijn er die dat wel gedaan hebben, en er zijn er zelfs die een heuse ups ertussen gezet hebben.
Dit allemaal zonder resultaten helaas.

Venxir gaat nog een proef doen met wat condensatoren geloof ik.
Ik ga idd met Condenatoren wat proberen, alleen moet de nog bemachtigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dus van diegenen die hier op het forum zitten, is de overgrote meerderheid wel content? :P

BTW het is niet men bedoeling om de bass uit te shakelen he :) Ik wil er gewoon voor zorgen dat de ramen niet uit hun kaders vliegen (zowel bij mij, als op de benedenverdieping, als in de huizen aan de overkant)

En dan nog een vraagje, is het juist dat er geen spdif kabel in de verpakking van de z5500 zit?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:42:
maar dus van diegenen die hier op het forum zitten, is de overgrote meerderheid wel content? :P

Ik krijg de indruk dat de meesten er problemen mee hebben. Maar zoals al gezegd: de klagers keren meer terug dan de mensen die tevreden zijn ;)

[...]

En dan nog een vraagje, is het juist dat er geen spdif kabel in de verpakking van de z5500 zit?

Die zit er inderdaad niet bij, enkel een analoog 5.1-kabeltje.

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ja daar kwam ik ook achter dat er niet eens een coax of een optische kabel inzat. Bij de verpakking van de Z-680 zat gewoon alles bij. 3 stereomini jack's coax & opticalkabel.

Alleen die zooi voor de xbox/playstation moest je apart gaan kopen.

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eugenemolenaar1 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:04:
[...]

Ja daar kwam ik ook achter dat er niet eens een coax of een optische kabel inzat. Bij de verpakking van de Z-680 zat gewoon alles bij. 3 stereomini jack's coax & opticalkabel.

Alleen die zooi voor de xbox/playstation moest je apart gaan kopen.
eh nee hoor
bij alle 2 de z-680's zat enkel de analoge kabel bij.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Eugene_85
Shunt schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:41:
[...]

eh nee hoor
bij alle 2 de z-680's zat enkel de analoge kabel bij.
vreemd dan want ik kocht mijn Z680 2 jaar geleden bij Norrod computers in Groningen en daar de optische en de coaxiale kabels zaten gewoon in de verpakking. Het stond toen immers ook op de logitech site zelf wat de pakketinhoud was.

strange 8)7

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eugenemolenaar1 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:46:
[...]

vreemd dan want ik kocht mijn Z680 2 jaar geleden bij Norrod computers in Groningen en daar de optische en de coaxiale kabels zaten gewoon in de verpakking. Het stond toen immers ook op de logitech site zelf wat de pakketinhoud was.

strange 8)7
mijn eerste was 2e hands
en mijn 2e kam vers van de lochitech fabriek af dus ik neem aan dat dit dus in de loop van de tijd is veranderd. ook zit er verder bij de z-5500 volgens mij geen kabeltjes meer extra bij.

Game PC

• Eugene_85
Shunt schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:15:
[...]

mijn eerste was 2e hands
en mijn 2e kam vers van de lochitech fabriek af dus ik neem aan dat dit dus in de loop van de tijd is veranderd. ook zit er verder bij de z-5500 volgens mij geen kabeltjes meer extra bij.
ja klopt idd. De z-5500 heeft dat allemaal niet. Toen ik hem kersvers van Logitech kreeg zat er alleen 3 stereo-mini jacks bij. (heb toen een nieuwe z-5500 gekregen omdat z680 defect was gegaan) :Y)

Verwijderd

m.a.w. 314 Euro + 20-30 Euro voor de optische spdif kabel (pakken we maar ineens het beste) + een paar rearspeakerstands van Vogels van 45 Euro, dan zitten we al tegen de 400 Euro te betalen voor de z5500

• ComBax
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:42:
m.a.w. 314 Euro + 20-30 Euro voor de optische spdif kabel (pakken we maar ineens het beste) + een paar rearspeakerstands van Vogels van 45 Euro, dan zitten we al tegen de 400 Euro te betalen voor de z5500
Nee, de z5500 kost €314 :)
De extra's kosten nog eens €75, maar de set wordt er niet duurder op :P

Verwijderd

ik zie dat als een geheel persoonlijk :|

• Eugene_85
Trouwens over die optische kabels en coaxiale kabels. Weetje dat je dat verschil gewoon echt ziet. Ik heb dat toen der tijd met mijn Z-5500 digital gedaan. Gewoon een high-end coaxkabel tussen gedaan (met vergulde uiteinde en titaninum afwerking) en ik ging een dvdtje kijken. Ik stond echt versteld gewoon hoe de beeldkwaliteit omhoog is gegaan. Het aantal mbits ging van gemiddeld 5 naar gemiddeld 8. Bij sommige stukken haalde ik zelfs 12mbit en dat had ik met die standaardkabel echt niet. En dat terwijl dat kabeltje maar € 13.50 was bij de mediamarkt. Weliswaar 1 mter maar wel super.

Probeer het eens uit :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Eugene_85 op 15-09-2005 14:56 ]

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
edit:
wh00ps

[ Voor 96% gewijzigd door dreester op 15-09-2005 14:58 ]

• Eugene_85
Digitizers schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:56:
[...]

zo hey hoeveel inch is jouw pod niet? :P
pod met opvouwbaar plasma-scherm erin :o

• Venxir
eugenemolenaar1 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:54:
Trouwens over die optische kabels en coaxiale kabels. Weetje dat je dat verschil gewoon echt ziet. Ik heb dat toen der tijd met mijn Z-5500 digital gedaan. Gewoon een high-end coaxkabel tussen gedaan (met vergulde uiteinde en titaninum afwerking) en ik ging een dvdtje kijken. Ik stond echt versteld gewoon hoe de beeldkwaliteit omhoog is gegaan. Het aantal mbits ging van gemiddeld 5 naar gemiddeld 8. Bij sommige stukken haalde ik zelfs 12mbit en dat had ik met die standaardkabel echt niet. En dat terwijl dat kabeltje maar € 13.50 was bij de mediamarkt. Weliswaar 1 mter maar wel super.

Probeer het eens uit :Y)
Errr audiokabels(coax, optisch etc.) in de POD douwen heeft niks met je beeldkwaliteit te maken hoor |:(

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
ff een vraagje.

Ik heb een tijdje terug een nieuwe Z-5500 set gekregen van logitech, oude set had last brommen etc, kabels enzo opgestuurd.

Nu staat die nieuwe set nog steeds ongeopend thuis in de doos, wat brengt zoiets nog op?

BlaBlaBla

• Eugene_85
Venxir schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:38:
[...]

Errr audiokabels(coax, optisch etc.) in de POD douwen heeft niks met je beeldkwaliteit te maken hoor |:(
Ja uhm je hebt gelijk ik bedoel ook eigenlijk die 3 kabels van tv naar dvd-speler maarja heeft niks met dit topic te maken. 8)7

• Eugene_85
Strider schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:55:
ff een vraagje.

Ik heb een tijdje terug een nieuwe Z-5500 set gekregen van logitech, oude set had last brommen etc, kabels enzo opgestuurd.

Nu staat die nieuwe set nog steeds ongeopend thuis in de doos, wat brengt zoiets nog op?
Ja ik heb hetzelfde gehad. Zo'n nieuwe Z5500?? Zeker 240 euro want voor die prijs heb ik hem ook verkocht. Gewoon op marktplaats zetten en geloof me het gaat als een warm broodje over de toonbank. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Eugene_85 op 15-09-2005 16:05 ]

Verwijderd

hmmm :P waar ben je juist van in NL? maybe dak wel een bod doe :)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:52:
hmmm :P waar ben je juist van in NL? maybe dak wel een bod doe :)
Omgeving Helmond

Ik had een koper voor 215 euro, maar die ga ik even afbellen/mailen.

BlaBlaBla

Verwijderd

Ik woon tussen Turnhout en Antwerpen in België, dat zou nog te doen zijn, moest ik een auto hebben :)

Verwijderd

Ik heb nu met mijn z5500 op het scherm 'Volume+1' boven het volume balkje staan op de direct ingang (1 direct stekkertje van me mp3 dock). Dit heb ik bij de coax echter niet. Nu is mijn vraag wat het betekent en hoe ik er eigenlijk aan kom.. Kent iemand dit? :P

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
Als je het geluid vol opengooid en je draait nog even door komt er een menu met boost, deze kan tot +10, dit boost het geluid dus nog eens. Het kan dus nog harder ;)

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:17:
Als je het geluid vol opengooid en je draait nog even door komt er een menu met boost, deze kan tot +10, dit boost het geluid dus nog eens. Het kan dus nog harder ;)
Het gekke is dat dit in de 'normale' geluidsniveau zit en nog buiten de boost functie :X

• Venxir
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:19:
[...]

Het gekke is dat dit in de 'normale' geluidsniveau zit en nog buiten de boost functie :X
Grappig ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:59:
[...]

Grappig ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk :P
Ik ook niet, weet ook niet hoe het komt! Zal morgen wel ff een foto plaatsen :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Maakt het iets uit bij bijv. de z-5500 of je geluidskaart DD/DTS omzet, of dat de POD dat doet? of moet de POD het zelfs doen, omdat het anders niet werkt?

[ Voor 83% gewijzigd door wiljums op 16-09-2005 14:34 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
POD moet het volgens mij doen. Dan heb je pas echt DTS etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiljums schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:19:
Maakt het iets uit bij bijv. de z-5500 of je geluidskaart DD/DTS omzet, of dat de POD dat doet? of moet de POD het zelfs doen, omdat het anders niet werkt?
Ligt eraan hoe je je pc aangesloten hebt. Analoog: pc moet het omzetten. Digitaal: pod moet het omzetten.

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Aangezien mijn huidige boxenset behoorlijk irritant aan het doen is ( Creative inspire 6.1 6700, zachte knallen en veel ruis, maakt niet uit hoe hard/zacht hij staat) zit ik erover na te denken om een nieuwe set te kopen.

Het liefste wil ik een Logitech Z-5500 Digital of een Z-680. Qua uiterlijk vind ik de 5500 vele malen mooier maar daarvan lees ik in de inleiding dat er mensen zijn die last hebben van "plopjes" (hetzelfde geluid als mijn huidige set?)
Is dit storend? Hard? En heel belangrijk, heeft de 680 daar ook last?

Aangezien ik nu ook een best luxe set heb, vraag ik mezelf ook af of er duidelijk een verschil is tussen het geluid van de creative 6.1 6700 en een 5500/680? Is er verschil te horen tussen de 5500 en de 680 want er staat in de startpost bij de gegevens van beide setjes amper verschillen.

Sorry voor de vele vragen maar ik ben gewoon geinteresseerd en wil graag weten wat en hoe.

edit/ Ik heb als geluidskaart een creative 5.1 Live! Vrij goedkoop. Om het maximale uit die bovengenoemde setjes te halen, moet ik dan ook een audigy kopen oid?

[ Voor 9% gewijzigd door Giel op 17-09-2005 17:33 ]

Verwijderd

Ik heb een z680 en geen z5500. Of het storend is? Ik vind van wel.. als het regelmatig gebeurt. Heel af en toe krijg ik met mijn z680 een plopje als ik mijn ventilator aan zet. Dit vind ik dan niet storend, omdat ik weet dat het daar aan ligt, maar als het vaker gebeurt zou ik me flink ergeren.

Bij de z680 gebeurt hij vrijwel nooit. Ik heb het zoals gezegd alleen als ik mijn ventilator aan doe, verder kan ik doen wat ik wel. Licht aan, pc aan, etc.. het maakt niets uit.. ik krijg verder nooit plopjes!

Verwijderd

Ik heb vandaag een 5500 gehaald bij MediaMarkt voor 309 euro, in 1 woord: WOW.

Er komt echt heel veel geluid uit, die subwoofer is erg speciaal, geeft een mooie dimensie aan je geluid. De sateliet speakers zijn wellicht iets te 'schel' voor een echte muziekliefhebber, maar voor een combinatie van muziek/gaming/film is het echt een brilliante set. Klinkt heel vol, werkelijk fantastisch. Of ik geluk heb weet ik niet maar geen rare plopjes of ruis hier. Enkel als je met je oor 1 cm van de box af gaat zitten hoor je wat, maar dat hoor je normaal niet.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:31:
Ik heb vandaag een 5500 gehaald bij MediaMarkt voor 309 euro, in 1 woord: WOW.

Er komt echt heel veel geluid uit, die subwoofer is erg speciaal, geeft een mooie dimensie aan je geluid. De sateliet speakers zijn wellicht iets te 'schel' voor een echte muziekliefhebber, maar voor een combinatie van muziek/gaming/film is het echt een brilliante set. Klinkt heel vol, werkelijk fantastisch. Of ik geluk heb weet ik niet maar geen rare plopjes of ruis hier. Enkel als je met je oor 1 cm van de box af gaat zitten hoor je wat, maar dat hoor je normaal niet.
Welke revisie heb je gekregen ? (staat aan de onderkant van een satteliet speaker PID nummer)
De plops kan je het beste ontdekken als je de set aan hebt maar geen muziek speelt.

Overigens klinkt de set inderdaad helemaal prima zowel cd's als films

Verwijderd

PID R523

Verwijderd

Kheb vandaag mijn nieuwe tv gekocht :D
En wil nu de Z-5500 via een dvd speler via een coax kabel aansluiten. Welke kabels moet ik dan precies hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb 'n vraagje over de verschillende effecen van het setje. Wat is in theorie mooier voor muziek: 6 Ch Direct of PLII Music?

Ik heb het gevoel dat de satellieten iets te schel worden bij PLII en dat het geheel bij 6 Ch Direct iets beter in balans is. Ik heb een 5.1 kaart dus dan is PLII wellicht ook niet nodig? Er komt bij PLII vooral meer geluid door de center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vind de center speaker niet passen bij muziek luisteren, het stereobeeld is dan weg. Ik luister zelf dus altijd in 4.1 naar muziek :)

PLII Movie werkt trouwens wel leuk voor digitale TV, als het geluid van de programma's stereo is :) Hij maakt er best iets leuks van vind ik.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaaaaf! 309 Euro in de MM in NL? Hier in Belgie ben je 345 Euro kwijt voor de z5500 in de Mediamarkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk he. En hier was 'ie in Rotterdam Centrum 309 en bij Rotterdam Alexande 339... snap jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:36:
Ja leuk he. En hier was 'ie in Rotterdam Centrum 309 en bij Rotterdam Alexande 339... snap jij het?
hmm hier in leeuwarden mediamarkt 320 euro.

heb nu een optische kabel van 3 meter zou ik het dan beter via coax kunnen aansluiten had wat gelezen dat optisch het signaal moet omzetten en dit eventueel kwaliteit inlevert en coax storingsgevoelerig is.

Dus voor de mensen die op beide hebben getest hoor je waarneembaar verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Nou ik heb inmiddels me computer draaien, foutje met de bestelling van mijn stacker kast.. komt volgende week binnen.
Maar goed, de Z-5500 zat er ook bij en ja, er valt vrij weinig over te zeggen.
Zoals BT-racing al zei:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:31:
Ik heb vandaag een 5500 gehaald .... in 1 woord: WOW.
Over de hogere tonen, en dat hij neit geschikt zou zijn voro muziek...
Er is altijd beter dat klopt, maar je krijgt zeker waar voor je geld. Heel zuiver de tonen, lekkere bas, en ja je kan het instellen zoals jij het wilt. Een dikke bass eronder, of heeeeeeel veel treble.

En het plopjes probleem: Ja deze heeft het ook, maar dat is dus alleen als er een lamp aan gaat. Bij ons thuis loopt het stroom-netwerk een beetje krom dus er zijn nog een paar lampen die de plop veroorzaken. Denk dat die lampen in dezelfde kring lopen dan. Maar msschn is het probleem opgelost als ik een wat beter stekkerdoos koop, want er hangt nu echt een cheap-ass ding aan van paar euro. Dus koop binnekort een wat betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja inderdaad, ik ben ook erg tevreden over de totale sound. Klinkt gewoon lekker vol allemaal. En je voelt de bas, lekkere dimensie. Plopjes heb ik erg weinig last van, alleen inderdaad als een lamp of iets dergelijks aangaat, maar da's niet meer dan logisch denk ik. Ruis/Plopjes zijn vrij simpel op te lossen, als je de boxen niet gebruikt althans. Gewoon 't systeem op stand-by zetten. En als je muziek draait hoor je ook alleen maar muziek ;).

By the way: kan iemand een leuk setje speakerstands aanraden? Liefst voor front en rear speakers. Zal misschien al wel ergens staan maar ik ga geen 7 topics doorlezen :9.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogels is naart schijnt goed (44 euro per paar in de mm hier in antwerpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eXe schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:03:
Nou ik heb inmiddels me computer draaien, foutje met de bestelling van mijn stacker kast.. komt volgende week binnen.
Maar goed, de Z-5500 zat er ook bij en ja, er valt vrij weinig over te zeggen.
Zoals BT-racing al zei:

[...]

Over de hogere tonen, en dat hij neit geschikt zou zijn voro muziek...
Er is altijd beter dat klopt, maar je krijgt zeker waar voor je geld. Heel zuiver de tonen, lekkere bas, en ja je kan het instellen zoals jij het wilt. Een dikke bass eronder, of heeeeeeel veel treble.

En het plopjes probleem: Ja deze heeft het ook, maar dat is dus alleen als er een lamp aan gaat. Bij ons thuis loopt het stroom-netwerk een beetje krom dus er zijn nog een paar lampen die de plop veroorzaken. Denk dat die lampen in dezelfde kring lopen dan. Maar msschn is het probleem opgelost als ik een wat beter stekkerdoos koop, want er hangt nu echt een cheap-ass ding aan van paar euro. Dus koop binnekort een wat betere.
omg nee, mensen hebben hier hun z-5500 aan een ups gehangen en jij denkt het op te lossen door een andere verlengdoos ?
eh nee

en nee het hoort gewoon niet dat die plopjes er zijn. ik heb nu 2 setjes getest 1 met plopjes en 1 zonder hier in huis het ene setje geen enkel plopje zelfs niet als ik van de 1000W bouwlamp de stekker er in of er uit haal. de ander plopt al als ik mijn 40w spaarlamp aan zet. het is dus duidelijk een probleem dat per setje zit en ik zou ook graag zien dat dit in de startpost gezet word zodat niet iedereen hoeft te vraagen van oh leuk setje maar die plopjes hoe zit dat nu.
ik zelf denk dat het niet in de voeding ziet maar in de pod. agja we zien het wel wat logitech er van maakt.

(dit is geen aanval op de z-5500 blijft een leuk setje voor de centjes)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Ja ik ben het helemaal met je eens Shunt. Dit blijft een Logitech probleem en daarom ben ik ook overgestapt naar Panasonic. Super helder en zuiver (5 tweeters :*) )geluid met een knallende donderende bass.(260 watt RMS _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
stel je set is niet goed, wat is de gang van zaken mbt garantie? vraagt logitech om een aankoopbewijs of iets dergelijks? of is het opsturen van wat kabeltjes voldoende.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:25:
[...]

...het is dus duidelijk een probleem dat per setje zit en ik zou ook graag zien dat dit in de startpost gezet word zodat niet iedereen hoeft te vraagen van oh leuk setje maar die plopjes hoe zit dat nu.
ik zelf denk dat het niet in de voeding ziet maar in de pod. agja we zien het wel wat logitech er van maakt.
Is bij deze gebeurd :)
Heb ook maar meteen de eerste vraag aan de faq toegevoegd :D
Als het nog niet goed is zo, moet je maar iets laten weten.

Ik heb vandaag mijn vervangset gekregen (@wiljums: daarvoor moet je gewoon bellen naar Logitech of naar je dealer gaan, in het eerste geval heb je (nog) geen aankoopbewijs nodig), maar het probleem van de plopjes blijft :(
Nu denk ik er wel serieus aan om een andere set te kopen (helaas, want prijs/kwaliteit is die Logitech echt wel subliem als je een goeie set hebt), maar welke? De Klipsch promedia Ultra 5.1 kost evenveel (of zelfs meer), maar heeft alleen analoge aansluitingen :/ Da's echt wel een beperkende factor. En een 5.1 receiver met boxen kost al snel het dubbele van de Logitech Z-5500 (nog maar eens een bewijs van zijn goede prijs/kwaliteit verhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik ben blij dat mijn plopjes nogal zacht zijn, het is niet leuk maar ik kan ermee leven(1 of 2 plopjes per dag).

Maar ik heb ook geen zin om me kabel van me logitech af te knippen en dan geowon weer een identieke set te krijgen :+.

Edit: Ik ben trouwens nog steeds met mijn oom bezig een oplossing te zoeken en ik geef niet zo snel op.

[ Voor 19% gewijzigd door Venxir op 19-09-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

ComBax schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:16:
[...]

Is bij deze gebeurd :)
Heb ook maar meteen de eerste vraag aan de faq toegevoegd :D
Als het nog niet goed is zo, moet je maar iets laten weten.

Ik heb vandaag mijn vervangset gekregen (@wiljums: daarvoor moet je gewoon bellen naar Logitech of naar je dealer gaan, in het eerste geval heb je (nog) geen aankoopbewijs nodig), maar het probleem van de plopjes blijft :(
Nu denk ik er wel serieus aan om een andere set te kopen (helaas, want prijs/kwaliteit is die Logitech echt wel subliem als je een goeie set hebt), maar welke? De Klipsch promedia Ultra 5.1 kost evenveel (of zelfs meer), maar heeft alleen analoge aansluitingen :/ Da's echt wel een beperkende factor. En een 5.1 receiver met boxen kost al snel het dubbele van de Logitech Z-5500 (nog maar eens een bewijs van zijn goede prijs/kwaliteit verhouding).
mm ga eens kijken naar een standaard 5.1 set van bvb yamaha dan ben je al snel voor 400 euro tot 450 klaar of als je het toch liever rond de 300 euro houd een aanbieding van jvc.
ok hij zal niet zo knallend hard gaan maar je zal wel mekren dat de bas een stuk mooier klinkt als van de z-5500 want hard is niet alles ;)
en kijk je niet stuk op de rms waardes van logitech ze liggen in het echt zo rond de
16 W voor de sats en 70 tot 80 W voor de sub.
de waardes op de logitech site zijn 100% onzin :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:47:
[...]

mm ga eens kijken naar een standaard 5.1 set van bvb yamaha dan ben je al snel voor 400 euro tot 450 klaar of als je het toch liever rond de 300 euro houd een aanbieding van jvc.
ok hij zal niet zo knallend hard gaan maar je zal wel mekren dat de bas een stuk mooier klinkt als van de z-5500 want hard is niet alles ;)
en kijk je niet stuk op de rms waardes van logitech ze liggen in het echt zo rond de
Die rms-waarden zijn inderdaad maar opgeklopte verkooppraat, zoveel weet ik ook wel :)
Momenteel lijkt de yamaha av-pack 105 of 205 wel wat, alleen zit ik dan redelijk wat duurder (€160 of €220) :?
Weet nog niet of dat het me wel waard is eigenlijk, het blijven tenslotte 'maar' pc-speakers en dan vind ik €300 al wel ongeveer het maximum...
Misschien wachten tot de Z-5400 uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:56
Hebben de mensen die last hebben van de plopjes al ferriet (ferrite) ringetjes geprobeerd?
Ik vroeg me af of dat misschien een mogelijke oplossing zou kunnen zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Giel schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:29:
Aangezien mijn huidige boxenset behoorlijk irritant aan het doen is ( Creative inspire 6.1 6700, zachte knallen en veel ruis, maakt niet uit hoe hard/zacht hij staat) zit ik erover na te denken om een nieuwe set te kopen.

Het liefste wil ik een Logitech Z-5500 Digital of een Z-680. Qua uiterlijk vind ik de 5500 vele malen mooier maar daarvan lees ik in de inleiding dat er mensen zijn die last hebben van "plopjes" (hetzelfde geluid als mijn huidige set?)
Is dit storend? Hard? En heel belangrijk, heeft de 680 daar ook last?

Aangezien ik nu ook een best luxe set heb, vraag ik mezelf ook af of er duidelijk een verschil is tussen het geluid van de creative 6.1 6700 en een 5500/680? Is er verschil te horen tussen de 5500 en de 680 want er staat in de startpost bij de gegevens van beide setjes amper verschillen.

Sorry voor de vele vragen maar ik ben gewoon geinteresseerd en wil graag weten wat en hoe.

edit/ Ik heb als geluidskaart een creative 5.1 Live! Vrij goedkoop. Om het maximale uit die bovengenoemde setjes te halen, moet ik dan ook een audigy kopen oid?
Ik wil niet ongeduldig overkomen maar zou iemand misschien deze vragen kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:47:
[...]

Dat heb ik idd ook gemerkt met mijn Panasonic geluidsset. De bassen zijn idd een stuk zuiverder en klinken net even wat lekkerder, ondanks hij toch 260 watt rms aangeeft. Het grote verschil zit hem niet in de watt maar in de plaatsing van de bass. De Z-5500/Z-680 heeft een erg brommerige bass wat zeker bij trance/hardcore super klinkt maar als je bijv een nummer van UB-40 gaat luisteren je nog steeds veel bass hoort. Terwijl als je een set van bijv. Yamaha of JBL of iets dergelijks koopt de bassen juist bij dat soort nummers veel beter is. De opbouw is beter en je krijgt er geen hoofdpijn van.

Het mooie van deze setjes (Panasonic, Yamaha, JBL) met een prijsklasse van €300-500 is dat de bassen precies goed worden weergegeven. Bij een explosie in een dvd film dan dreunt het erover en juist bij stille scenes of bij rustige muziek is de bass nauwelijks aanwezig en dus precies zoals het hoort. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Giel schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:34:
[...]

Ik wil niet ongeduldig overkomen maar zou iemand misschien deze vragen kunnen beantwoorden?
Ik heb zelf ook de Z-5500 met een Audigy 2, en ik heb weinig last van plopjes oid. Het komt wel eens voor maar niet dusdanig vaak dat ik mij daar eventueel aan zou kunnen storen.

Ik weet niet zeker of je, voor het maximale, een audigy moet gaan kopen (of misschien de nieuwe xi-fi??), maar het zou nooit kwaad kunnen natuurlijk.
In ieder geval hoef je voor films geen nieuwe kaart te kopen want je stuurt de data gewoon door naar de z-5500 decoder ipv dat je het door de kaart laat decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
eugenemolenaar1 schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:47:
Het mooie van deze setjes (Panasonic, Yamaha, JBL) met een prijsklasse van €300-500 is dat de bassen precies goed worden weergegeven. Bij een explosie in een dvd film dan dreunt het erover en juist bij stille scenes of bij rustige muziek is de bass nauwelijks aanwezig en dus precies zoals het hoort. :Y)
Is wel wat offtopic .. maar om wat voor setjes (typenummers) gaat het hier dan? Ik heb nu een Logitech 560 als pc setje en dat bevalt best, maar ik wil voor m'n huiskamer iets digitaals met meer dan 1 analoge aansluiting. 300 tot 500 klinkt precies als mijn prijsklasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
PhoeniX- schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
[...]

Is wel wat offtopic .. maar om wat voor setjes (typenummers) gaat het hier dan? Ik heb nu een Logitech 560 als pc setje en dat bevalt best, maar ik wil voor m'n huiskamer iets digitaals met meer dan 1 analoge aansluiting. 300 tot 500 klinkt precies als mijn prijsklasse :)
Ok dan heb ik een hele goede in gedachten want die heb ik zelf ook. Een panasonic SC-HT870 met een prijsklasse van € 449,- bij Mediamarkt in Leeuwarden. Heeft geen digitale in of uitgang maar wel een aux ingang waar je weer een digitaal iets op kunt aansluiten.

Link:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=2901|633|632|601|4|1

Of bij deze met wel weer een digitale uitgang (optische & coaxiale)
http://www.kieskeurig.nl/...ED49C0E99C1256FA70076BAA1

En echt je hebt kwalitatief een stuk beter product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha geloof me :D Die Panasonic is totaal niet te vergelijken met de Z-5500. Maat van mij heeft die op zijn kamer staan met dure kabels aangesloten. Maar de Z-5500 is véél beter vind ik, diepere bass en bij films dreunt het lekker door. En als je hem harder zet gaat de woofer mee, ipv dat de sat speakers et overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:32:
Haha geloof me :D Die Panasonic is totaal niet te vergelijken met de Z-5500. Maat van mij heeft die op zijn kamer staan met dure kabels aangesloten. Maar de Z-5500 is véél beter vind ik, diepere bass en bij films dreunt het lekker door. En als je hem harder zet gaat de woofer mee, ipv dat de sat speakers et overnemen.
Dat zeg ik ook de bass is ook heftiger maar luister maar is het nummer Hotel California of Kingston Town op jouw z5500 en luister hem dan nog maar is een x bij je maat op zijn panasonic. En dan bedoel ik geen ge-edit van de PC. En dat zijn 5 tweeters (Panasonic) tegen geen een tweeter op de Z-5500.

Dan begrijp je wat ik bedoel. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Eugene_85 op 19-09-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Dit is trouwens het geruis dat ik uit me boxen moet aanhoren als ze aanstaan.

http://media.putfile.com/MOV00311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eugenemolenaar1 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:36:
[...]

Dat zeg ik ook de bass is ook heftiger maar luister maar is het nummer Hotel California of Kingston Town op jouw z5500 en luister hem dan nog maar is een x bij je maat op zijn panasonic. En dan bedoel ik geen ge-edit van de PC. En dat zijn 5 tweeters (Panasonic) tegen geen een tweeter op de Z-5500.

Dan begrijp je wat ik bedoel. :Y)
Zal ik eens een keertje doen :D

Maar weet iemand welke kabel je precies(!) nodig hebt om hem aan te sluiten op een dvd speler (coaxiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Giel schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:41:
Dit is trouwens het geruis dat ik uit me boxen moet aanhoren als ze aanstaan.

http://media.putfile.com/MOV00311
Klinkt niet best.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Daarom wil ik ook een 5500 of een 680 :P. Dit valt opzich nog wel mee als ik muziek luister, maar ik kijk ook vaak film op mijn computer. Als ik dan een film zit te kijken, en gewoon een rustige scene oid bezig is dan is het echt heeeel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Z5500 is bijna 1 jaar oud, ik had nooit ergens last van, gewoon erg fijne ervaring allemaal.

Alleen sinds Zaterdagavond hoor ik bij behoorlijke volume een hinderlijke brom/trilling vanuit de sub. Het is niet op te lossen ook niet op andere stekkers of kabels of ingangen.

Het was nogal irritant want het was voor het eerst dat het setje goed tot zn recht kwam op een bioscoopavaond met beamer.

Ik wil dus contact opnemen met logitech/leverancier, maar graag zou ik van andere mensen willen horen hoe dat in de praktijk ging met omruilen etc.

Willen degenen die dat gedaan hebben contact met mij opnemen?

Bedankt,

t_melano@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:32:
eh sorrie hoor.
ik heb getest de subwoofer van de z-5500 heeft een berijk van 50 hz tot 180 dit is dus rond uit idioot.
hij zal nooit diep gaan en zal nooit zuiver gaan. wat jij mooi vind is gewoon de luide dikke pomende bass maar de z-5500 gaat niet diep alleen hard. daar valt niet over te lullen want het is gewoon zo van 20 tot 40 dat is diep en een subwoofer hoord maar van 20 tot maximaal 80 hz anders is het geen subwoofer meer. voor een gemiddelde film kijker en gemiddelde hardcore hard rock luisteraar zal hier niets erg aan vinden. maar iemand die eens lekker naar een ander stukje muziek wil luisteren of die niet wil dat ik heel de film door de sub harder of zachter moet zetten omdat de bas gewoon klappert.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Het is maar net wat je gewend bent Shunt.
Als je niks beters gewend bent weet je ook niet wat je mist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:08:
[...]

eh sorrie hoor.
ik heb getest de subwoofer van de z-5500 heeft een berijk van 50 hz tot 180 dit is dus rond uit idioot.
hij zal nooit diep gaan en zal nooit zuiver gaan. wat jij mooi vind is gewoon de luide dikke pomende bass maar de z-5500 gaat niet diep alleen hard. daar valt niet over te lullen want het is gewoon zo van 20 tot 40 dat is diep en een subwoofer hoord maar van 20 tot maximaal 80 hz anders is het geen subwoofer meer. voor een gemiddelde film kijker en gemiddelde hardcore hard rock luisteraar zal hier niets erg aan vinden. maar iemand die eens lekker naar een ander stukje muziek wil luisteren of die niet wil dat ik heel de film door de sub harder of zachter moet zetten omdat de bas gewoon klappert.
en zo is het maar net shunt. :Y)
Laat ze het verschil maar is horen tussen HOTEL CALIFORNIA op een Z-5500 en HOTEL CALIFORNIA op een JBL of Panasonic. Dan wil je niet eens meer de Z-5500. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Eugene_85 op 19-09-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:08:
[...]

eh sorrie hoor.
ik heb hem ook getest, en hij haalt het tot de ca 40 hz. voor de rest vind ik dat je gelijk hebt, maar zet er wel tegenover dat dit een leuke set is voor die prijs, die voor die prijs ook zeker een aardig geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:24:
[...]

ik heb hem ook getest, en hij haalt het tot de ca 40 hz. voor de rest vind ik dat je gelijk hebt, maar zet er wel tegenover dat dit een leuke set is voor die prijs, die voor die prijs ook zeker een aardig geluid geeft.
psies dat zeg ik ook iedere keer.
dit setje is voor het geld dat je er moet betalen super.
alleen kom niet aan met dat de bass beter / dieper is als die van een willekeurig 300+ seroundsetje van bvb jvc of sony want dat is gewoon niet.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:27:
[...]

psies dat zeg ik ook iedere keer.
dit setje is voor het geld dat je er moet betalen super.
alleen kom niet aan met dat de bass beter / dieper is als die van een willekeurig 300+ seroundsetje van bvb jvc of sony want dat is gewoon niet.
Ach man... Dan is het maar iets persoonlijks, 400 euro setjes van jvc sony etc zijn gewoon low-end dingen. Zet et maar op halve volume dan hoor je al dat de woofer het niet meer aan kan...
Maar ojee, de midden- en hoge tonen kunnen de lucht in geprezen worden! Dus is het niet te vergelijken met de Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond zelf de bass van de Z-5500 werkelijk nergens op slaan. veels te hard, en de woofer gaat op half volume (bass normaal) al ploppen omdat hij het eigenlijk al niet meer bol kan werken, ga niet beweren dat er een super woofer in zit. voor mensen die van een dikke bass houden, vinden deze waarschijnlijk geweldig klinken. ik vond het alleen erg tegenvallen.

en ook de hoge tonen klinken goed, maar natuurlijk niet geweldig.
ik vind dan een sony of jvc set van 300+ echt beter klinken,
maar deze discussie gaat echt oneindig door, sommige mensen houden gewoon van een dergelijk geluid dat deze Z-5500 produceert. ik zal er alleen niet tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:26:
ik vond zelf de bass van de Z-5500 werkelijk nergens op slaan. veels te hard, en de woofer gaat op half volume (bass normaal) al ploppen omdat hij het eigenlijk al niet meer bol kan werken, ga niet beweren dat er een super woofer in zit. voor mensen die van een dikke bass houden, vinden deze waarschijnlijk geweldig klinken. ik vond het alleen erg tegenvallen.

en ook de hoge tonen klinken goed, maar natuurlijk niet geweldig.
ik vind dan een sony of jvc set van 300+ echt beter klinken,
maar deze discussie gaat echt oneindig door, sommige mensen houden gewoon van een dergelijk geluid dat deze Z-5500 produceert. ik zal er alleen niet tevreden mee zijn.
Probleem is ook dat je de Z-5500 met je geluidskaart pas echt mooi kan laten klinken.(clearity). Zet de Logitech Z-5500 maar is stand alone en vergelijk hem dan maar is met een stand-alone panasonic/philips of i.d. Dan zijn de verschillen goed te horen.

Ik heb trouwens een test cd waar 63 basstesten opstaan. Hij begint bij 20hz en eindigt bij 22000hz. Test deze maar is voor je Logitech.

Hier kan je hem weghalen:
http://virtuelvis.com/archives/2004/09/audio-test-cd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
eugenemolenaar1 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:46:
[...]

Probleem is ook dat je de Z-5500 met je geluidskaart pas echt mooi kan laten klinken.(clearity). Zet de Logitech Z-5500 maar is stand alone en vergelijk hem dan maar is met een stand-alone panasonic/philips of i.d. Dan zijn de verschillen goed te horen.

Ik heb trouwens een test cd waar 63 basstesten opstaan. Hij begint bij 20hz en eindigt bij 22000hz. Test deze maar is voor je Logitech.

Hier kan je hem weghalen:
http://virtuelvis.com/archives/2004/09/audio-test-cd :9
En wat komt daar uit dan (heb zelf namelijk (nog) geen Z-5500)?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
DjWannaB2002 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:54:
[...]

En wat komt daar uit dan (heb zelf namelijk (nog) geen Z-5500)?
Het zijn gewoon losse mp3tjes van 10sec. Geen uitslag ofzo. Zoals ik zei begint hij bij 20hz bass en eindigt bij 22000hz pieptoon wat heel irritant is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnout2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb het getest, de bas begint op 35 Hz (Is al wel te horen bij 30 Hz, maar dan moet je em veel harder zetten, dus dat telt niet). Hoog kan ik horen tot 16 kHz. Ik weet niet of het aan mijn oren of aan de boxen ligt, maar 18 Khz was niet te horen (behalve een andere resonerende toon).

Oh BTW, ik heb een Z-2300, geen Z-5500. Ik neem aan dat de specs van de Z-5500 ofwel gelijk of beter zijn kwa geluidsspectrum.

[ Voor 5% gewijzigd door arnout2 op 19-09-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
arnout2 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:07:
Ik heb het getest, de bas begint op 35 Hz (Is al wel te horen bij 30 Hz, maar dan moet je em veel harder zetten, dus dat telt niet). Hoog kan ik horen tot 16 kHz. Ik weet niet of het aan mijn oren of aan de boxen ligt, maar 18 Khz was niet te horen.

Oh BTW, ik heb een Z-2300, geen Z-5500. Ik neem aan dat de specs van de Z-5500 ofwel gelijk of beter zijn kwa geluidsspectrum.
Precies en dat bedoel ik nu met de bass van de Z-5500. Mijn Panasonic sub begint direct bij 20hz wat je heel lichtelijk hoort en de 25hz toon dreunt echt verschrikkelijk. Daarna gaan 30hz en 35hz etc gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
eugenemolenaar1 schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:11:
[...]

Precies en dat bedoel ik nu met de bass van de Z-5500. Mijn Panasonic sub begint direct bij 20hz wat je heel lichtelijk hoort en de 25hz toon dreunt echt verschrikkelijk. Daarna gaan 30hz en 35hz etc gewoon super.
Heb hem net even getest op mijn z-5500, die stond trouwens heel zacht op dit moment want bass is niet bepaald prettig voor mijn ouders op dit moment.

uitslag:
Ik kon track 1 t/m 55 perfect horen/voelen, waarbij ik moet zeggen dat je bij 1 meer voelt dan hoort. Ik wil hierbij zeggen dat de sub gewoon op 50% stond(default midden dus en er geen EQ's of iets dergelijks zijn toegepast).

Ik denk trouwens eerder dat mijn oren het boven track55 niet aankunnen :P

Ik vind dit nog goede resultaten hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Venxir op 19-09-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

ik ga deze week bellen met Logitech om een nieuwe set te fixen.

ik had al last van plopjes (hierdoor was ik 't al van plan, maarja ik had er niet echt haast mee)

maar nu heb ik op mijn nieuwe laptop een optical out en als ik daarlang muziek luister of een film kijk bromt ie ook. daar heb ik mijn 300 zuur verdiende centjes niet voor uitgegeven.

hopen dat de problemen nu eindelijk een keer echt opgelost zijn.

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
hplos.nl schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:59:
ik ga deze week bellen met Logitech om een nieuwe set te fixen.

ik had al last van plopjes (hierdoor was ik 't al van plan, maarja ik had er niet echt haast mee)

maar nu heb ik op mijn nieuwe laptop een optical out en als ik daarlang muziek luister of een film kijk bromt ie ook. daar heb ik mijn 300 zuur verdiende centjes niet voor uitgegeven.

hopen dat de problemen nu eindelijk een keer echt opgelost zijn.
Keep us updated :), als jij met een positief resultaat terugkomt, wil ik misschien toch overwegen om een 2e set te krijgen.(als mijn bedenksels niet slagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Venxir schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:34:
[...]

Heb hem net even getest op mijn z-5500, die stond trouwens heel zacht op dit moment want bass is niet bepaald prettig voor mijn ouders op dit moment.

uitslag:
Ik kon track 1 t/m 55 perfect horen/voelen, waarbij ik moet zeggen dat je bij 1 meer voelt dan hoort. Ik wil hierbij zeggen dat de sub gewoon op 50% stond(default midden dus en er geen EQ's of iets dergelijks zijn toegepast).

Ik denk trouwens eerder dat mijn oren het boven track55 niet aankunnen :P

Ik vind dit nog goede resultaten hoor :)
dit zijn dus geen fatsoenlijke tests
download maar eens een frequensy simulator.
daar mee kna je gewoon een freq selecteren en die dus over de speakers laten gaan. en daar merk je dat je pas van af 40hz ongeveer op -10 db zit ofzo en pas op 50 hz op +1 db

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:56
GoTAProblem schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:17:
Hebben de mensen die last hebben van de plopjes al ferriet (ferrite) ringetjes geprobeerd?
Ik vroeg me af of dat misschien een mogelijke oplossing zou kunnen zijn.. :)
dit idee heb ik van deze link:
klik!
heb leek me wel het proberen waard ik weet niet of iemand het al geprobeerd heeft?
ik heb helaas zelf geen z5500 om het uit te testen..

misschien heeft iemand wel ferriet ringen thuis? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Shunt schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:22:
[...]

dit zijn dus geen fatsoenlijke tests
download maar eens een frequensy simulator.
daar mee kna je gewoon een freq selecteren en die dus over de speakers laten gaan. en daar merk je dat je pas van af 40hz ongeveer op -10 db zit ofzo en pas op 50 hz op +1 db
En kijk er wel mee uit dat je geen erg laag frequente tonen (~<20Hz) continu op hoge volumes door je woofers jaagt, vinden ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
JuuL20 schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:56:
[...]

En kijk er wel mee uit dat je geen erg laag frequente tonen (~<20Hz) continu op hoge volumes door je woofers jaagt, vinden ze niet leuk.
haha ja idd want dat merkte ik ook bij mijn testcd. de 25 & 25hz tonen op vol vermogen klinkt lekker maar is zeker niet goed voor je sub. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
eugenemolenaar1 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:08:
Ok dan heb ik een hele goede in gedachten want die heb ik zelf ook. Een panasonic SC-HT870 met een prijsklasse van € 449,- bij Mediamarkt in Leeuwarden. Heeft geen digitale in of uitgang maar wel een aux ingang waar je weer een digitaal iets op kunt aansluiten.

Link:
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=2901|633|632|601|4|1

Of bij deze met wel weer een digitale uitgang (optische & coaxiale)
http://www.kieskeurig.nl/...ED49C0E99C1256FA70076BAA1

En echt je hebt kwalitatief een stuk beter product.
Oe, die JBL ziet er wel gelikt uit zeg! Ik zal als de rest van m'n huis op orde is zeker eens goed dat soort setjes op een rijtje zetten .. ik heb tenslotte al een Logitech THX setje ;)

Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
GoTAProblem schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:41:
[...]

dit idee heb ik van deze link:
klik!
heb leek me wel het proberen waard ik weet niet of iemand het al geprobeerd heeft?
ik heb helaas zelf geen z5500 om het uit te testen..

misschien heeft iemand wel ferriet ringen thuis? :Y)
hmm intressant, eens kijken waar ik ferriet ringen kan scoren om dit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de testcd ook eens op mijn Z680 gehoord. Ik hoor vanaf nr1 al iets, maar dat is te verwaarlozen. Vanaf 40Hz begin je het echt goed te horen/voelen (35Hz ook al wel redelijk). Verder hoor ik tot 16khz nog geluid en 18khz hoor ik niet meer, maar voel je wel in je oren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
"PS: Het is bekend dat deze reeks een probleem heeft met 'plopjes', maar dit wil niet zeggen dat er geen goede sets tussen zitten. We kunnen dus niet op voorhand zeggen of je last van die plopjes gaat hebben of niet. Je hebt er last van of niet. En in dat laatste geval is dit een superset, in het eerste geval hangt het er vanaf hoe luid de plopjes zijn."

Dit staat op de eerste pagina bij de z-5500. Wanneer zijn dieze plopjes? Alleen als je bijvoorbeeld het licht aandoet? Of zomaar er tussendoor als je gewoon muziek luistert oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:15:
[...]

hmm intressant, eens kijken waar ik ferriet ringen kan scoren om dit te proberen.
de lokale eletronica boer ?
en anders www.conrad.nl

is er nog iets uitgekomen met dat expirement met de condensatoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:41:
[...]

de lokale eletronica boer ?
en anders www.conrad.nl

is er nog iets uitgekomen met dat expirement met de condensatoren ?
Nog niet gebuerd, mijn oom levert vaak onderdelen aan maar hij heeft het nogal druk atm.

Wat een kleine ferrietkeren/ringen hebben ze bij conrad.

[ Voor 8% gewijzigd door Venxir op 20-09-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Giel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:24:
"PS: Het is bekend dat deze reeks een probleem heeft met 'plopjes', maar dit wil niet zeggen dat er geen goede sets tussen zitten. We kunnen dus niet op voorhand zeggen of je last van die plopjes gaat hebben of niet. Je hebt er last van of niet. En in dat laatste geval is dit een superset, in het eerste geval hangt het er vanaf hoe luid de plopjes zijn."

Dit staat op de eerste pagina bij de z-5500. Wanneer zijn dieze plopjes? Alleen als je bijvoorbeeld het licht aandoet? Of zomaar er tussendoor als je gewoon muziek luistert oid?
zou iemand nog even antwoord hier op willen geven? ;)

En trouwens, is dit niet interessant? De LOGITECH Z-5450 Wireless, misschien zou hij in de startpost kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Giel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:44:
[...]

zou iemand nog even antwoord hier op willen geven? ;)

En trouwens, is dit niet interessant? De LOGITECH Z-5450 Wireless, misschien zou hij in de startpost kunnen.
Die plopjes heb ik meestal als er iets uitgeschakeld wordt, en die Z-5450 staat er al een tijdje in ;) (vanaf de dag van de officiële aankondiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
en die Z-5450 staat er al een tijdje in ;) (vanaf de dag van de officiële aankondiging)
Maar ik bedoel de wireless. Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik hem morgen ga bestellen incl een audigy 2.

• ComBax
Giel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:09:
[...]

Maar ik bedoel de wireless. Bedankt voor je antwoord, ik denk dat ik hem morgen ga bestellen incl een audigy 2.
De Z-5450 is wireless, de rear-speakers toch. Maar dat wordt idd niet vermeld, even aanpassen :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.