If it aint broke, fix it till it is!
de enige mogelijkheid dat ik dit ga proberen is dat logitech mij die dingen aan huis gaat leveren. het slaat toch nergens op dat je een set koopt van over de 300 euro en dat je dan zelf zulke oplossingen moet zoeken?!Speedy_Gonzalez schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:37:
Misschien dat anderen dit ook eens kunnen gaan proberen, wie weet helpt het bij jullie ook.
Het zou leuk zijn om dit hier neer te zetten zodat anderen er ook weer hun voordeel mee kunnen doen.
gaat ook het digitaal dts en zooi er nog goed door heen. ?Speedy_Gonzalez schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:37:
Nee ik moet echt zeggen dat ik er geen meer gehoort heb, misschien kan venxir dit van zijn kant ook nog bevestigen.
Voor alle duidelijkheid, ik heb een nieuwe coaxkabel aangesloten tussen de pod en de audigy, die heb ik aan beide kanten van de kabel vlak voor de stekker voorzien van een ferrietblokje dat je om de kabel kan klemmen.
De plops die in grote getale aanwezig waren zijn ineens weg, alhoewel ik er 1 gehoort dacht te hebben, kan me ook vergist hebben. In dat geval is de goed hoorbare plop veel minder hard.
Verder geen nadeel kunnen ontdekken aan de ferriet
Misschien dat anderen dit ook eens kunnen gaan proberen, wie weet helpt het bij jullie ook.
Het zou leuk zijn om dit hier neer te zetten zodat anderen er ook weer hun voordeel mee kunnen doen.
Ik ga werkelijk nog geloven dat die z5500 nog een goeie set is ook
probeer eens een aantal tests met goede cd's met en zonder de blokjes.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik wil wel eens zo een sub openmaken om te kijken of er iets aan te doen is. Ik heb het probleem voorgelegd aan enkele collega's hier op het werk (die ook verstand van elektronica hebben) en zij willen me wel bijstaan naar het zoeken van het probleem.Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:15:
[...]
Zodoende heb ik hier nu dus 3 sets staan die allemaal hetzelfde probleem(pje) hebben
Al laat ik er nog een hele vrachtwagen van komen dan zullen ze het allemaal nog wel hebben.
Dus ik denk dat ik me erbij neerleg en de sets die ik hier heb staan een goed tehuis voor zoek![]()
Mochten er nog mensen zijn die een 2e set hebben en een beetje verstand van elektronica, dan is het misschien een leuk idee om zo'n subwoofer eens open te maken en te bekijken of het voedings gedeelte vervangen kan worden door een andere (meer afgeschermde of gestabiliseerde) versie
Ikzelf heb daar geen moer verstand van dus daar begin ik maar niet aan.
Nou, weer een heel verhaal over de plopperij die maar niet weg wil gaan.
We zullen zien wat de toekomst ons brengt, wellicht is er nog iemand die de oplossing vind
Het enige probleem wat ik heb is dat ik geen sub heb om open te draaien. Dus als er iemand is hier die zijn 2de of 3de setje kan missen en zodat wij hem onder handen kunnen nemen.
Misschien dat we wel een oplossing of verbetering vinden.
Je mag me mailen op ikke_23@yahoo.com
@ degene die al testen met een ups gedaan hebben
Hebben jullie de set getest als de ups in het stopcontact zat of hebben jullie ook al testen gedaan als de set op de batterijen van de ups werkt? De ups dus niet ingestoken in het stopcontact.
Hmm dat kan ik idd proberen alleen het nadeel is dat de brom van de ups trafo 12v>220v doorklinkt in de boxen. En dat is nog erger dan de plop.Schanske schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:54:
[...]
@ degene die al testen met een ups gedaan hebben
Hebben jullie de set getest als de ups in het stopcontact zat of hebben jullie ook al testen gedaan als de set op de batterijen van de ups werkt? De ups dus niet ingestoken in het stopcontact.
Dat valt heel makkelijk te verhelpen. Een paar dikke elcos over de voeding. Dan is je brom helemaal wegVenxir schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:15:
[...]
Hmm dat kan ik idd proberen alleen het nadeel is dat de brom van de ups trafo 12v>220v doorklinkt in de boxen. En dat is nog erger dan de plop.
Op voedingen voor versterkers wordt vaak bespaart, omdat hier veel van de kosten in gaat zitten. Met alle ellende van dien...
[ Voor 16% gewijzigd door JuuL20 op 04-10-2005 17:51 ]
wtf? De fout ligt echt niet in die kabeltjes, laten ze de fout in de versterker zoeken!hplos.nl schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:03:
ik heb net (ja, nu pas) gebeld met logitech...
ik krijg tussen 48 uur en 2 weken een nieuw setje thuis. en ik moet met pijn in mijn hart die kabeltjes tussen je pc en m'n console doorknippen en opsturen.... niet dat ik die gebruikte ofzo

en WTF. Hij plopte nog als ik een ventilator op een compleet ander stekkerblok aandeed, en dat TERWIJL de z-5500 fysiek niet met hetzelfde stroomnet verbonden was want de hoofdstekekr lag eruit.
Ik vat het even niet meer
Je moet die kabels opsturen zodat je de SET niet meer kan gebruiken. Ze kunnen natuurlijk niet verwachten dat je 20 Kilo weer op de post doet, voor Logitech te duur en voor jou onhandig dan kunnen ze de set beter bij jou thuis laten staan en mag je zelf weten wat je ermee doet want Logitech zelf doet er toch niks mee.JuuL20 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:54:
[...]
wtf? De fout ligt echt niet in die kabeltjes, laten ze de fout in de versterker zoeken!
EMC, storing door de lucht. Kijk eens of je storing krijgt als je je hele versterker met aluminiumfolie omwikkelt (geen geintje). Of een metalen kist eromheen ofzo. Maak alleen geen kortsluiting bij je connectoren ofzo (niet dat dat echt mogelijk is denk ikVenxir schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:37:
Ik heb net dus mijn ups+ alle apparatuur van het stroom gehaald.
en WTF. Hij plopte nog als ik een ventilator op een compleet ander stekkerblok aandeed, en dat TERWIJL de z-5500 fysiek niet met hetzelfde stroomnet verbonden was want de hoofdstekekr lag eruit.
Ik vat het even niet meer
Ben benieuwt wat je resultaten dan zijn.

Zo is mijn opstelling dus, en hiermee plopt hij nog steeds, hoe ranzig gevoelig is dat?!
Optisch moet COAX zijn (sorry). Maar via optisch heb ik geen plops(die is ook niet aangesloten) en via direct en COAX wel.
Dus het ligt toch aan de pod ipv het stroomnet?
[ Voor 38% gewijzigd door Venxir op 04-10-2005 19:05 ]
En als je je 230 kabels oprolt en zo ver mogelijk weg van die fan hebt?
Ligt het zowiezo aan, ding hoort gewoon te werkenVenxir schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
Dus het ligt toch aan de pod ipv het stroomnet?
Intern zit dat ding niet goed in mekaar.
/edit
Jij hebt blijkbaar last van een aardlus.
Heeft je speakerset een randaarde? Nee he?
Je zou kunnen proberen om je speakerset aan de randaarde te hangen.
[ Voor 25% gewijzigd door JuuL20 op 04-10-2005 19:30 ]
ik heb net mijn nieuwe set binnen en heb ff het een en ander getest.
eerst heb ik mijn nieuwe set optisch aangesloten --> geen geplop
'oude' speakers eraan --> geen geplop
'oude' pod eraan --> geen geplop
sluit ik 'm via coas / jack aan ... en dan maakt 't niet uit of 't nieuwe zooi of oude zooi is... ploppen blijft ie !
het is misschien nog nuttig om te vermelden dat ik 'm via coax op m'n pc aansluit.. hij plopt dan ongeacht of m'n pc aan of uit staat...
dus toen d8 ik... maybe krijgt ie wel 't heen en weer van storinkje via stroomnet en dat ie via de coax / jack aansluiting ook iets mee krijg.. maar dat is niet het geval.
als ik 'm namelijk via m'n laptop (die op accu draait) aansluit en dan de halogeenlamp aanzet zegt ie plop. en nog veel harder bij het uitzetten van de halogeenlamp.
[ Voor 15% gewijzigd door hplos.nl op 04-10-2005 19:15 ]
Venxir, jij zou miss wel eens die draden kunnen twisten?
[ Voor 79% gewijzigd door JuuL20 op 04-10-2005 19:42 ]
mijn laptop heeft een optical out... waarmee ik die dus ook aansluit.. maar ik wil mijn pc ook aansluiten, maar die heeft geen optical out.. alleenmaaar 6 ch direct en coax dus ik kan 'm niet alleen optisch aansluiten..
dit los van het feit dat als ik een set koop van meer dan 300 euro dat ik dan maar 1 aansluiting kan gebruiken waarvn zij de kabel niet meeleveren
Ik heb de set altijd via coax aangesloten. Ik had laatst een feestje waarvoor ik de set verplaatst heb. Ik had de pc en de set via een stekkerdoos aangesloten. Wij hebben vlak in de buurt een ruimte met ongevveer 20 TL-buizen. Als deze ingeschakeld worden hoor je een serie plopjes.
Ik heb toen de set via de buurman aangesloten en de pc nog op de stekkerdoos. De plopjes klonken nog steeds door. Ik heb toen de set en de pc via de buurman aangesloten en toen waren de plopjes nagenoeg weg. Dat is dus het vreemde. Het is dus op een totaal ander huis aangesloten en nog hoor je plopjes (hetzij heel licht).
Ik heb verder niet kunnen testen omdat het feest al begonnen was, maar misschien kan ik binnenkort even checken.
Helpt ook niet.JuuL20 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:39:
@ hplos, je kunt toch gewoon je optische verbinding gebruiken?
Venxir, jij zou miss wel eens die draden kunnen twisten?
[ Voor 65% gewijzigd door Venxir op 04-10-2005 20:14 ]
Ik heb z';n beetje overal gezocht in dit topic en in dat grote topic over alles speakersets, maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag, dus een beetje hulp is welkom. Ik wil een speakersetje kopen, voornamelijk om muziek te luisteren op de pc en een klein beetje om mee te gamen.
Ik wil kiezen uit de Logitech x-230, de Creative Inspire T3000 of de Creative I- Trigue 3200.
Nu ligt mijn lichte voorkeur bij de logitech, maar daarover heb ik gelezen dat de bass wel erg overheersend is. Zelfs op de laagste stand zou die erg hard staan, zodanig dat sommige mensen zich er ernstig aan storen. Heeft iemand hier ervaringen mee?
De I-trigue vind ik qua vormgeving het mooist, maar die is ook het duurst. De INspire zit er een beetje tussen in.
Wie kan er wat meer over vertellen? Alvast bedankt!
Ik heb net zo'n set gekocht ... waar staat de vermelding van die versie, dan kijk ik eens.hplos.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:29:
wat is eigenlijk de nieuwste versie van die Z-5500?
ik heb nu PID: 529 ...
zijn er al mensen die een nieuwere hebben?
greetz
Ik heb nu de set ongeveer 3 weken en ik heb: PID: R526hplos.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:29:
wat is eigenlijk de nieuwste versie van die Z-5500?
ik heb nu PID: 529 ...
zijn er al mensen die een nieuwere hebben?
Verwijderd
Ben wel benieuwd hoe die werkt.....
Verwijderd
Na 3 weken mag je best nog eens bellen, het overkwam mij namelijk ookVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:02:
Nee ik zit alweer bijna 3 weken te wachten op mijn 2de opgestuurd set (1ste is waarschijnlijk kwijt of niet verzonden)
Mijn 3e set werd maar niet geleverd en na een belletje had ik de dag erna een nieuwe set.
Vervolgens kreeg ik ook nog de dag daarna een 4e set, oops foutje
Verwijderd

Ja, ze leveren losse speakerkabels erbij. In de speaker duw je dan het rode en zwarte clipje naar achter en duw je de kabels erinLekkie schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:18:
Ook ik heb al gedurende lange tijd last van de bekende plopjes en begin me hier steeds meer aan te irriteren. Ik kan echter nergens vinden hoe de procedure verloopt om een nieuwe set toegestuurd te krijgen. Is het gewoon een kwestie van Logitech bellen of verloopt dit via een RMA-procedure. Daarnaast vroeg ik mij af of de huidige revisies al beschikken over losse speakerkabels. Mijn dank is groot
Verwijderd
ik heb dus de logitech x-530 en ben er eigelijk nooit tevreden van geweest...
mijn geluidskaart is een creative audigy 2 en toch trekt mijn geluid op nix...
mijn kameraad heeft deze set nu ook gekocht en heeft net hetzelfde probleem, namelijk dat de 2achterste speakers niet werken.... ook op dezelfde geluidskaart!
ik heb het ook al op een andere gleuidskaart geprobeerd en heb mijn set al geruild voor een nieuwe en toch blijft het probleem zich voordoen...?
iemand die hier een oplossing voor heeft of weet hoe dit komt?
greetz,
pwenke
heeel stomme vraag ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:27:
hellow,
ik heb dus de logitech x-530 en ben er eigelijk nooit tevreden van geweest...
mijn geluidskaart is een creative audigy 2 en toch trekt mijn geluid op nix...
mijn kameraad heeft deze set nu ook gekocht en heeft net hetzelfde probleem, namelijk dat de 2achterste speakers niet werken.... ook op dezelfde geluidskaart!
ik heb het ook al op een andere gleuidskaart geprobeerd en heb mijn set al geruild voor een nieuwe en toch blijft het probleem zich voordoen...?
iemand die hier een oplossing voor heeft of weet hoe dit komt?
greetz,
pwenke
maar heb je het hier over mp3's of over games die ook echt 5.1 channel geluid ondersteunen.
heb je al eens getest met een sound chekker van creative ?
Game PC
Verwijderd
ik ben niet echt een gamer dus weet niet hoe het geluid daar klinkt.
heb een programmatje bij men geluidskaart om 5.1 te testen en daar blijkt alles ok te zijn dus.... ik weet het niet meer!
groetjes
Shunt schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:42:
[...]
heeel stomme vraag ofzo.
maar heb je het hier over mp3's of over games die ook echt 5.1 channel geluid ondersteunen.
heb je al eens getest met een sound chekker van creative ?
JHad zelf een tijdje terug ook dat als ik hem op 6 channel direct zette (Z-5500) ik het alleen ui de voorste speakers hoorde. Ik heb toen in de EAX-console bij: 'CMSS 3D'. het 1 en ander ingesteld.
Als eerst zou je die in moeten schakelen, en dan vervolgens CMSS/CMSS 2 of Stereosurround kiezen. Dan kun je ook nog eens de blaans regelen tussen voor en achter.
Verwijderd
maar hoe zit het dan verder met die van mijn kameraad...?
want die heeft op zijn pc thuis wel een creative geluidskaart maar op de pc op zijn kot (waar de set op staat) zit geen creative in, maar een goedkope Idream ofzo, maar dit is tenslote ook 5.1 dus dit zou moeten werken hé?...
enig idee wat hij daar aan kan doen?
greetz
omgVerwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:34:
ok dat zal ik zeker al eens proberen
maar hoe zit het dan verder met die van mijn kameraad...?
want die heeft op zijn pc thuis wel een creative geluidskaart maar op de pc op zijn kot (waar de set op staat) zit geen creative in, maar een goedkope Idream ofzo, maar dit is tenslote ook 5.1 dus dit zou moeten werken hé?...
enig idee wat hij daar aan kan doen?
greetz
een MP3 is STEREO.
dus alleen de 2 speakers voor en de sub.
een MP3 zal ZONDER een speciale software NOOIT 5.1 geluid uit sturen dus zullen de rear speakers het nooit doen.
Game PC
Wil gewoon geluid uit alle 5 de boxen laten komen, en dat hoeft niet voorzien te zijn van effecten of iets dergelijks.. Gewoon zelfde geluid uit alle kanalen.
Klinkt lekker, en beter dan 2x stereo vind ik zelf. Een erg vol en warm geluid. maar dat is een persoonlijke mening.
Ja mp3 is stereo, maar dan kan je het nog wel vanuit alle boxen horen
Denk dat het zou moeten werken, al weet ik het niet zeker. Je hebt het over een goedkope kaart, zo lang hij 5.1 onderstuend zit het goed, maar of er ook goede software bijzit, om alles zo te configureren etc... Audigy 2 ZS, heeft dat wel... zou hij dus even wat moeten proberen met de software.
maar dan moet je daar wel losse software voor instalerne of de software van creative er voor gebruiken
het setje kaal op je geluidskaart zal zo geen 5.1 geluid geven.
alleen als je dus de creative geluidskaart zo insteld dat hij van all het stereo geluid 5.1maakt.
Game PC
Nu heb ik hem enkel op mijn Playstation 2 aangesloten en bij het afspelen van een DVD geeft hi j de audiostream niet weer.
Is dat een normaal probleem, ik heb trouwens gewoon optisch op de PS2 aangesloten.
Lees eerst.. dat heb ik dus in de vorige 2 posts al duidelijk gemaaktShunt schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:09:
jah dan kan je het van alle boxen horen
maar dan moet je daar wel losse software voor instalerne of de software van creative er voor gebruiken
het setje kaal op je geluidskaart zal zo geen 5.1 geluid geven.
alleen als je dus de creative geluidskaart zo insteld dat hij van all het stereo geluid 5.1maakt.
ik heb het hier dus ook over jos kroket niet over jou.eXe schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:08:
[...]
Lees eerst.. dat heb ik dus in de vorige 2 posts al duidelijk gemaakt
ok met 5.1 bedoel ik dus dat je geluid uit alle speakers krijgt. niet dat je dan in eens 5.1 efecten hebt.
het enigste wat 5.1 zegt is dat de subwoofer en alle 5 de losse schannels apart aangestuurd worden dat kan met 5x het zelfde geluid (wat jij dus wilt hebben ? ) maar daar zal je dus losse software of de software van creative voor moeten gebruiken.
[ Voor 43% gewijzigd door Shunt op 09-10-2005 22:44 ]
Game PC
dat hij dat ook wil snap ik.eXe schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:22:
Ja dat wilde hij ook.. en ik ook. inmiddels heb ik dat al laaaang. genot voor het oor.
maar dat zet hij niet in zijn bericht.
hij vertelt dat hij het vreemd vind dat hij maar uit 2 speakers geluid krijgt bij een mp3.
ik verklaar dan alleen dat dat zonder tools niet mogelijk is (tenzij de set zelf een soort van omzetting heeft.)
Game PC
Voor digitaal aansluiten heb je wel digitale geluidskaart nodig
Verwijderd
Ik hoor veel over de plop, en is het daarom niet handig dat de mensen MET plop vermelden welke PID ze hebben. Zo kan er misschien wel in de startpost bijgehouden worden van welke PID's bekend zijn dat ze last hebben van plopjes..
Verder heb ik mijn set aangesloten via de COAX, en zelf vind ik het geluid heerlijk. Ook vind ik het prachtig om te zien hoe er Digital-DTS komt te staan op het display als ik een DTS dvd'tje afspeel..
M'n kabel is gewoon een 2 aderige kabel met tulpstekkertjes aan de uiteindes. Zal de geluidskwaliteit erg vooruit gaan als ik een meer professionele coaxkabel ertussen zet? Of zal een gemiddeld oor het niet merken?
Oh ja; ik heb hem nu aangesloten via m'n soundstorm onboard... Zou een audigy2 veel verschil maken?
Alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 16:17 ]
Ik had versie PID 523 en ook geen geplop. Ik heb hem weggedaan i.v.m nieuwe geluidsset. Maar over die coaxkabels. Tja het voordeel wel van een goede vergulde coaxkabel is dat je helemaal geen last hebt van storingen of iets dergelijks in het geluid. De praktijk wijst vaak anders, dat je weinig tog geen verschil hoort. Het staat natuurlijk wel leuk een dikke gouden coaxkabel achter op je POD maar dat is persoonlijk.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:16:
Ik heb sinds 3 dagen een Z-5500. Tweedehands gekocht, geen geplop.
Ik hoor veel over de plop, en is het daarom niet handig dat de mensen MET plop vermelden welke PID ze hebben. Zo kan er misschien wel in de startpost bijgehouden worden van welke PID's bekend zijn dat ze last hebben van plopjes..
Verder heb ik mijn set aangesloten via de COAX, en zelf vind ik het geluid heerlijk. Ook vind ik het prachtig om te zien hoe er Digital-DTS komt te staan op het display als ik een DTS dvd'tje afspeel..![]()
M'n kabel is gewoon een 2 aderige kabel met tulpstekkertjes aan de uiteindes. Zal de geluidskwaliteit erg vooruit gaan als ik een meer professionele coaxkabel ertussen zet? Of zal een gemiddeld oor het niet merken?
Oh ja; ik heb hem nu aangesloten via m'n soundstorm onboard... Zou een audigy2 veel verschil maken?
Alvast bedankt
Verder maakt een Audigy2 alleen verschil als je hem analoog op je PC aansluit. De Audigy 2 klinkt net ff wat zuiverder en lekkerder dan zijn voorganger. Voor digitaal aansluiten maakt het echt geen fluit uit want er zit inmiddels een digitale decoder in je Z-5500.
Zie mijn vorige post..
Heb ook PID 523.eugenemolenaar1 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:36:
[...]
Ik had versie PID 523 en ook geen geplop. Ik heb hem weggedaan i.v.m nieuwe geluidsset.
....
....
Maar heb wel geplop, vooral 's avonds, als de activiteit hier in huis wat afneemt --> slapen gaan. Iedereen gaat tanden poetsen enzo, en overal gaan lampen aan/uit. Overdag nergens last van, ja tenzij je een lamp aandoet
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
Ik weet niet welk pid dat is maar ik heb nog nooit last gehad van ploppen.
Heb hem al bijna een half jaar.
op de onderkant van elke box zit een stickerLogic Lion schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:30:
Bij mij staat achterop de speaker: 115260-0445R.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
Dat getal is dus wat er bij mij op die sticker staat. Ik heb dus niks met pid erop of iets dergelijks.Venxir schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:44:
[...]
op de onderkant van elke box zit een sticker
Ook op mijn pod staat hetzelfde getal.
@dualdevil: De z-5300 is eol (end of life) dus hij word niet meer gemaakt.
Maar misschien kun je hem nog ergens tweedehands halen.
[ Voor 18% gewijzigd door Logic Lion op 11-10-2005 09:51 ]
Verwijderd
Dat is je serialnummer. PID is iets anders.Logic Lion schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:30:
Bij mij staat achterop de speaker: 115260-0445R.
Verwijderd
Ok dan super.. Maak ook even een foto van de 2 subwoofers naast elkaar.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:11:
Zow, mijn Z5500 is binnen. Vrijdagmiddag aangevraagd voor de garantie, zonet binnen. Vanmiddag zal ik wat foto's maken van de Z680 naast de Z5500. Ziet er wel leuk uit denk ikOok zal ik eens wat dingen testen met die frequentietest. Ben benieuwd of er veel verschil tussen de 680 en de 5500 zal zitten.
welk pid heb je? (staat onder op je speakers...)
k heb net gebeld met logitech omdat mijn 2e set nogsteeds niet goed is...
hij ging mijn melding esculeren ofzo... er wordt nog contact met me opgenomen...
*zucht* heb ik weer....

[ Voor 61% gewijzigd door hplos.nl op 11-10-2005 14:10 ]
Nu stel je in je AudioHQ het volgende in:
Een plaatje dat het niet doet.
In PowerDVD stel je het volgende in:
Weer een plaatje dat het niet doet.
Zou iemand kunnen zeggen wat ik in AudioHQ moet instellen en wat ik in Powerdvd moet instellen?
edit: Ik heb nu bij PowerDVD bij Audio environment op "use SPDIF" staan. Is dat goed?
[ Voor 10% gewijzigd door Giel op 11-10-2005 16:19 ]
Heb je het al geprobeerd dan hoor je zelf toch of er geluid uit komt of niet
Ja, ik hoor gewoon geluid. Alleen ik wilde graag weten of ik het geluid hoor zoals het nu hoort te zijn.Logic Lion schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:24:
Als het goed is moet het zo werken ja, want zo heb ik het ook en bij mij werkt het.
Heb je het al geprobeerd dan hoor je zelf toch of er geluid uit komt of niet
Verwijderd
Van mijn Z-680 was de aansluiting voor de rechter achterspeaker kapot. Via de garantie heb ik daarom de Z-5500 gekregen. Vrijdagmiddag aangevraagd, vanochtend stond de postbode puffend voor de deur. Snel naar mijn kamer gerend en het pakket uitgepakt. Alles zag er op het eerste bekend uit, tot ik de subwoover uitpakte. Ik wist dat hij iets groter was dan die van de Z-680, maar had niet verwacht dat het zoveel zou schelen.
Heb toen de Z-680 afgesloten en van de muur geschroefd en de Z-5500 op de juiste plek neergezet en aangesloten. Hij is via Optical en Analoog met de PC verbonden en via Coax hangt ie aan mijn dvdspeler. Het werkt allemaal hetzelfde als de Z-680.
Toen dit klaar was en de Z-5500 lekker nummers van Deepack aan het spelen was ben ik aan mijn kapotte Z-680 gaan prutsen. Ik was er van overtuigd dat die kapotte aansluiting te maken moest zijn. We hebben de koelblokken eraf geschroefd en de printplaat losgehaald. Het wilde niet echt lukken, dus heb ik uiteindelijk de 2 draadjes van de aansluiting doorgeknipt en direct verbonden met een speaker. Kennelijk hebben we niet goed opgelet, want er is kortsluiting ontstaan. Zodra ik de POD aanzette ontstond er een knal en vloog een deel van de printplaat in de hens

Hier zie je de verbrandde printplaat
Dan de foto's:

Links de POD van de Z-680, rechts die van de Z-5500

Hier is duidelijk te zien hoeveel groter de subwoover van de Z-5500 is.
Wat mij opvalt is dat de Z-5500 wat helderder klinkt dan de Z-680. Voor mijn gevoel is de Z-680 iets doffer. Ook spelen de rearspeakers van de Z-5500 harder dan de frontspeakers. Dit vind ik wel fijn, want de rears staan verder van me vandaan dan de frontspeakers. Nu klinkt het een stuk prettiger.
Wat me wel een beetje tegenvalt is de kracht van de subwoover. Op mijn Z-680 had ik de subwoover altijd heel laag staan en gaf ie toch een flink bas. Nu heb ik de bas een flink stuk opengedraaid en nu is ie wel goed. Het is geen nadeel, want hij gaat hard zat, maar ik had er toch iets meer van verwacht. Al met al is het een redelijke vooruitgang.
In het begin vond ik de Z-5500 trouwens nooit zo mooi, maar nu ik hem zelf ook heb is mijn mening veranderd. 'k ben er erg blij mee!
@hplos.nl:
R529. De nieuwste, toch?
Oja, voor ik het vergeet. Ik heb nauwelijks last van plopjes! Laatst vertelde iemand dat als je de lichtschakelaar langzaam indrukte, dat je dan een plopje hoort. Dat heb ik toen uitgetest met mijn Z-680 en daar kreeg ik een licht plopje. Bij de Z-5500 ook. Maar als ik het licht snel aanzet hoor ik gelukkig niets
Verwijderd
Hij staat op dezelfde plek als waar de subwoover van de Z-680 stond. Zal later nog wel wat experimenteren denk ik. Heb nu wel de goede balans gevonden en nu klinkt ie gewoon heerlijk. Het maakt me neit zo heel veel uit dat de bas wat zachter is, ik vind hem nu nog steeds hard genoeg. Als ie harder gaat krijg ik ruzie met mijn ouders vrees ikJuuL20 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:39:
Expermineteer eens met de plaats van de subwoofer, dit maakt ontzettend veel uit. Plaats hem bijvoorbeeld eens in een hoek en luister of hij harder/mooier klinkt.
Leuk dat je je bevindingen hier hebt gepost. Begin nu zelf ook weer een beetje warm te draaien voor een Z-5500. Wie weet toch nog maar eens eentje kopen. Ik heb nu de Z-2300 (is 2.1), maar wil liever een upgrade doen naar het vollere geluid van 5.1.
Nogmaals, thanks voor je foto's enzo!
Verwijderd
Ik heb de R528 ... 2 weken geleden gekocht.hplos.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:41:
onder op elke speaker.. en ook op de achterkant van je console....
greetz
Ik ga denk een tabbeltje maken waar een overzicht van PID's instaan en of ze plopppen of niet. Dit wil ik bij gaan houden vanaf dit deel(deel7 dus). Dus gelieve je PID nummer te vermelden en of je set plopt/bromt en in welke mate
PID | Plopt/Bromt? |
R522 | Wel geplop, geen brom |
R523 | Wel geplop/ander geen geplop(twijfel), brom onbekend nog |
R526 | Wel geplop, weinig brom |
R529 | Wel geplop(minder dan normaal), geen brom |
P.S. dit blijft natuurlijk allemaal subjectief, maar ik houd het toch als een overzichtje en als mensen wat duidelijekr posten kan het alleen maar beter worden
[ Voor 124% gewijzigd door Venxir op 11-10-2005 23:18 ]
Op wat voor manier zijn ze op geen enkele manier met elkaar te vergelijken? Is de geluidskwaliteit van de satellieten van de Z-5500 veel beter dan die van de Z-2300 ofzo? Is de bas strakker? Alvast bedankt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:34:
Graag gedaan. Zelf heb ik de Z-2300 ook op een andere pc. Het is een leuk setje, maar het is op geen enkele manier te vergelijken met de Z-5500.
Verwijderd
Het was dus geen slecht idee om een overzichtje te maken van PID's.. toch leuk dat er nog iets mee gedaan wordtVenxir schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:50:
Jammer dat je je z680 opblies, maar leuke pics
Ik ga denk een tabbeltje maken waar een overzicht van PID's instaan en of ze plopppen of niet. Dit wil ik bij gaan houden vanaf dit deel(deel7 dus). Dus gelieve je PID nummer te vermelden en of je set plopt/bromt en in welke mate.
PID Plopt/Bromt? R522 Wel geplop, geen brom R523 Wel geplop/ander geen geplop(twijfel), brom onbekend nog R526 Wel geplop, weinig brom R529 Wel geplop, brom onbekend nog
P.S. dit blijft natuurlijk allemaal subjectief, maar ik houd het toch als een overzichtje en als mensen wat duidelijekr posten kan het alleen maar beter worden.
Over de PID gesproken; iedereeen zegt dat het onderaan de speakers zou moeten staan, ik heb alles opgetild.. nog nix gevonden?

tips anyone?
[edit]
115988-0452R
PID is dus 452...? Geen geplop hier trouwens.. die kan in het tabelletje erbij
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 22:44 ]
Verwijderd
@ arnout2: De z-5500 heeft veel betere speakers, veel meer funties, veel meer vermogen, veel helderder geluid, veel meer....
Ik heb R526, best hard geplop maar nog nooit last gehad van brommen....Venxir schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:50:
Jammer dat je je z680 opblies, maar leuke pics
Ik ga denk een tabbeltje maken waar een overzicht van PID's instaan en of ze plopppen of niet. Dit wil ik bij gaan houden vanaf dit deel(deel7 dus). Dus gelieve je PID nummer te vermelden en of je set plopt/bromt en in welke mate.
PID Plopt/Bromt? R522 Wel geplop, geen brom R523 Wel geplop/ander geen geplop(twijfel), brom onbekend nog R526 Wel geplop, weinig brom R529 Wel geplop, brom onbekend nog
P.S. dit blijft natuurlijk allemaal subjectief, maar ik houd het toch als een overzichtje en als mensen wat duidelijekr posten kan het alleen maar beter worden.
Afgezien dan van die keer dat ik het stekkerblok uitzette terwijl de set nog aanstond maar dat was meer een soort bof.
Verwijderd
Waarom? Ik dacht eerst ook dat ik plopvrij was. Echter, als ik mijn hallogeenlamp vanuit het zelfde stekkerblok aanzet hoor ik PLOP!. Als men beneden een lampje aandoet hoor ik plop.
Ik zie niet in waarom de ene set hier wel last van zou hebben en de ander niet. De techniek in het ding blijft min of meer hetzelfde, evenals de kabels. Gezien al die speakers op elektriciteit werken heeft elk spanningsverschil invloed lijkt me, zeker bij zo'n grote speaker. Okay, misschien is het niet zoals het hoort maar blijkbaar wel kenmerkend voor het setje. Als een ander elektrisch apparaat wordt ingeschakeld hoor je een plopje. En niet bij elk apparaat, maar de plopjes zijn mijns inziens zeker niet 'random'. Hier in elk geval niet. De brom valt ook reuze mee. Zowieso hoor ik die niet als m'n PC aanstaat. En als m'n PC niet aanstaat, staat de set ook niet aan. En dan hoor je de brom/plopjes ook niet.
Kortom ik ben erg tevreden met m'n setje en kan me niet storen aan een ruis of plopjes
Oja als ik onzin praat mag je het gerust zeggen
Ik ook, ik denk dat het eerder aan de situatie ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:35:
Soort van stelling: ik vermoed stiekem dat elke set last heeft van plopjes.
- Hoe aangesloten? Optisch of jack? Optisch geeft waarsch geen problemen
- Hoe het electrisch thuis in elkaar zit en of er storende apparaten aanwezig zijn
- ...
Als jullie toch een poll maken, doe hem dan meteen goed en zet de omstandigheden erbij.
In huis heb ik heeel soms een plop door het licht oid. Je went er aan zullen we maar zeggen..
Eenvoudig te simuleren door een schakelaar (die van een druk en draai dimmer doen 't goed
Ik heb hier echter een parkeergarage ±50 m verderop, met een zware electrische deur.
Iedere keer als die deur open gaat PLOP

De enige oplossing is verhuizen aangezien ik ook de ferrietringen en ups'en zonder succes heb getest.
Of een stel fatsoenlijke speakers halen*discostar* schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:30:
De enige oplossing is verhuizen aangezien ik ook de ferrietringen en ups'en zonder succes heb getest.

Verwijderd
Ik heb wel enkel een optische uitgang op mijn moederbord. Heb ik een audigy 2 ZS voor niks gekocht

Verwijderd
Dit schreef ik een tijdje terug, toen nog met mijn Z680. De resultaten nu met mijn Z5500:Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:57:
Heb de testcd ook eens op mijn Z680 gehoord. Ik hoor vanaf nr1 al iets, maar dat is te verwaarlozen. Vanaf 40Hz begin je het echt goed te horen/voelen (35Hz ook al wel redelijk). Verder hoor ik tot 16khz nog geluid en 18khz hoor ik niet meer, maar voel je wel in je oren
Vanaf 30Hz hoor ik de subwoover al redelijk goed. 35Hz gaat iets harder en 40Hz gaat weer iets harder. Daarna blijft ie ongeveer op hetzelfde volume steken. Het vreemde is dat ik bij de hoge tonen alles kan horen, tot 22000Hz. Dat lijkt me erg sterk, want dat zouden mijn oren niet aan moeten kunnen. De Z5500 speelt ze dus kennelijk wel af, alleen met minder Hz. Er zitten hier dus wel degelijk verschillen
dat kon ik je van tevoren ook wel vertellen....Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:32:
Ik heb mijn Z5500 optisch aangesloten. De plops zijn er nog steeds maar veeeeel minder hoorbaar.
Ik heb wel enkel een optische uitgang op mijn moederbord. Heb ik een audigy 2 ZS voor niks gekocht
mijn ervaring is ook dat 't via optisch minder is.... ook via coax plopt ie als een gek.
maar voor de brom maakt 't niet uit... dat vind ik weer een beetje vreemd, k zou eerder verwachten dat ie via jack op coax minder brom geeft omdat ie dan spaningjes die over zijn kan dumpen via de aarde...
Verwijderd
Mijn doel is om via bovengenoemde topspeakers DTS geluid te verkrijgen. Er zit zon Pod bij die DTS decodeerd en de speakers zijn er dus ook voor gemaakt. Nu vraag ik mij af of ik nu beschik over dolby digital/DTS geluid via dit systeem. Ik speel graag muziekDVD's af, en daarvoor zou het top zijn om via deze goede speakers de DTS geluidsoptie aan te kunnen zetten.
Heeft iemand ervaring met deze opstelling (muziekdvd's, logitech Z-5400 of Z-5500 speakers en een goede geluidskaart), en kan men zonder problemen van al deze geluidsopties van deze set gebruik maken?
En geeft dat ook dat prachtige heldere geluid waar ik op zit te wachten?
Of heb ik ook nog eens andere DVD software nodig?
Hoop graag wat ervaringsdeskundigen te horen over deze gegevens!
Verwijderd
Ik heb een Z-5500 + asus met soundstorm. Aangesloten via de coax (dat tulpstekkertje achterop je moboVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:56:
Ik zit na te denken om een logitech Z-5400 of Z-5500 te kopen. De Z-5400 is de nieuwste op de markt van logitech en daar gaat mijn voorkeur naar uit. Ik heb een Nvidea-Soundstorm chip op mn Asus moederboard.
Mijn doel is om via bovengenoemde topspeakers DTS geluid te verkrijgen. Er zit zon Pod bij die DTS decodeerd en de speakers zijn er dus ook voor gemaakt. Nu vraag ik mij af of ik nu beschik over dolby digital/DTS geluid via dit systeem. Ik speel graag muziekDVD's af, en daarvoor zou het top zijn om via deze goede speakers de DTS geluidsoptie aan te kunnen zetten.
Heeft iemand ervaring met deze opstelling (muziekdvd's, logitech Z-5400 of Z-5500 speakers en een goede geluidskaart), en kan men zonder problemen van al deze geluidsopties van deze set gebruik maken?
En geeft dat ook dat prachtige heldere geluid waar ik op zit te wachten?![]()
Of heb ik ook nog eens andere DVD software nodig?![]()
Hoop graag wat ervaringsdeskundigen te horen over deze gegevens!
naar mijn mening maar vetgedrukt voordat ik allemaal commentaar daarop krijg
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 17:46 ]
Verwijderd
Maar gebruik je standaard dvd software? Of heb je andere DVD software?
Ik heb WinDVD (standaard)
Oja, over dat via een Coax kabeltje: ik zie idd een tulp stekkertje ingang op mn MB, maa rmoet ik daarvoor een bepaald soort kabel erbij kopen of word dat erbij geleverd?
Alvast bedankt!
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 19:40 ]
Jij hebt dus een oude revisie die nog geen PID nummer heeft, maar een 'ouderwets' serienummer.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:35:
[edit]
115988-0452R
PID is dus 452...? Geen geplop hier trouwens.. die kan in het tabelletje erbij
of teminste dat was altijd zo met de Z-680
Game PC
Als ik de pod uitzet, en dan de input knop en de mute knop indruk (wat jij zegt) dan doet ie hier niets...Shunt schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:13:
kan iedereen die een z-5500 heeft even zijn pod uit zetten en de meest linker bovenste knop en de meest rechter bovenste knop tegelijk in drukken (wanneer de pod uit staat dus) dan heb je de pod versie
Niet met mijn 5500 (R523)Shunt schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:13:
kan iedereen die een z-5500 heeft even zijn pod uit zetten en de meest linker bovenste knop en de meest rechter bovenste knop tegelijk in drukken (wanneer de pod uit staat dus) dan heb je de pod versie
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Ik heb een *ahum* gecrackte powerdvd wat DTS ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:37:
Eindelijk weer eens een positief verhaal!
Maar gebruik je standaard dvd software? Of heb je andere DVD software?
Ik heb WinDVD (standaard)
Oja, over dat via een Coax kabeltje: ik zie idd een tulp stekkertje ingang op mn MB, maa rmoet ik daarvoor een bepaald soort kabel erbij kopen of word dat erbij geleverd?
Alvast bedankt!
Wat de coax kabel betreft. Je kan een 2 aderige audiokabel gebruiken en er 2 male tulpstekkertjes aan solderen...
Voor een wat betere kwaliteit kabel: klik
Greetz
Verwijderd
Ik zal die kabel ff noteren, anders vergeet ik het weer.
Ff onder ons: Zou jij mss mij kunnen helpen aan zon speciaal stukje powerdvd software?
Anders stuur ik wle een PM.
Verwijderd
Logitech heeft trouwens deze setjes al best wel lang, het zou leuk zijn als ze met iets nieuws kwamen. Is daar wat over bekend?
Als ik op een plaatje van de z-680 kijk zijn dat de input en de settings knop. Als ik die indruk krijg ik de firmware versie te zien: 2.0.4Shunt schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:13:
Dit topic is gesloten.