Onterechte Punkbuster bans...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.036 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Toen ik een paar dagen geleden Call of Duty weer eens installeerde (ik had het ruim twee tot drie maanden niet gespeeld), kreeg ik de melding "global punkbuster guid ban"... ik zou gecheat hebben, wat dus pertinent *NIET* waar is.

Bij Punkbuster beweert men dat er wel degelijk vanaf mijn IP gecheat is, terwijl ik toch echt NOOIT gecheat heb.

Ik dacht, ik voorkom een hoop gezeik en koop een nieuw exemplaar zodat ik met een nieuwe CD-key weer kan multiplayen.

Dus ik installeer Call of Duty opnieuw (na het eerst geuninstalled te hebben) met de nieuwe key. En ja, het leek goed te gaan. Ik kon weer op servers met Punkbuster-servers inloggen.

Maar na een paar minuten: *poef*, disconnected. Nu had ik opeens een global punkbuster hardware ban!!

$%#$^$%^$%^

Ik cheat NIET en ik word dus onterecht gebanned.

Komt dit vaker voor? En wat kan ik eraan doen? Nogal lastig om te bewijzen dat je *niet* cheat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je misschien iets aanstaan op de achtergrond wat Punkbuster zou kunnen detecteren als een cheat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je in de tussentijd geen ander IP gehad?
Het kan zijn dat je het IP van iemand hebt gehad die wel cheatte.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nouja, je zou sowieso je CD terug kunnen brengen naar de winkel; die doet het niet. Overigens kan dat in de praktijk nog een hoop gezeur opleveren.

Maar verder kan je er weinig anders aan doen dan die punks overhalen dat jij niet cheat. Vraag een log op of iets dergelijks, of vraag hóe je dan gecheat zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Resistor schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:22:
Als dat zo zou zijn dan is het geen goed systeem. er zijn genoeg mensen die een dinamisch adres hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
RoD schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:17:
Heb je misschien iets aanstaan op de achtergrond wat Punkbuster zou kunnen detecteren als een cheat?
Ik heb een ticket bij Punkbuster openstaan en heb gezegd dat het me waarschijnlijk lijkt dat Punkbuster één van m'n background processes aanziet als een cheat.

Ik hoop dat ze niet dwars gaan liggen en weigeren mee te werken. Zou ik in het uiterste geval juridisch nog iets kunnen uithalen?
Resistor schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:22:
Nope, heb al twee jaar hetzelfde IP.
rapture schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:24:
Laat je router een hyperspace jump of warp doen, door ff ip te releasen en terug een nieuwe ip aan te vragen. Dan ben je plotseling van de Internet-kaart weggeveegd en je spawnt op een andere plek op het Internet terug.

Hopelijk zijn ze niet zo dom om mensen op ip te bannen. Met RTCW: ET (punkbuster enabled) heb ik nooit last van die problemen.`
Hardware bans zijn IP-onafhankelijk.
Ik denk dat het wel Windows herinstallatie bestendig is, ze kunnen toch niet iedereen met dezelfde hardware gaan bannen? Ik zie het al gebeuren, alle gebruikers van een bepaalde soort laptop worden uit voorzorg geband omdat iemand ooit eens heeft gecheat.
Tsja, ik vraag me ook af waar ze de hardware-ban aan koppelen. Maar ja, al vervang ik m'n hardware, dan zal ik nog gebanned worden denk ik aangezien ik nooit heb gecheat en toch gebanned werd. Kortom, iets is er mis met Punkbuster.

[ Voor 82% gewijzigd door Wildfire op 28-08-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Laat je router een hyperspace jump of warp doen, door ff ip te releasen en terug een nieuwe ip aan te vragen. Dan ben je plotseling van de Internet-kaart weggeveegd en je spawnt op een andere plek op het Internet terug.

Hopelijk zijn ze niet zo dom om mensen op ip te bannen. Met RTCW: ET (punkbuster enabled) heb ik nooit last van die problemen.
Hardware bans zijn IP-onafhankelijk.
Gaat men zo ver om de serienummer van je mobo te registreren?

[ Voor 79% gewijzigd door rapture op 28-08-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het schijnt dat men idd van sommige hardware serienummers opdiept.

Leuk hoor. Stel je voor dat ik bv. een HD verkoop, krijgt iemand anders dus ook dat serienummer. *poef*, hardware ban.

Maar goed, ik zag zojuist dat hardware bans uitgedeeld worden als je probeert te klooien met de werking van Punkbuster zelf. Heb ik dus ook nooit gedaan.

Ik vraag me af hoeveel mensen onterecht gebanned zijn door Punkbuster.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 28-08-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Hardware bans zijn gebaseerd op een unieke code die gegenereerd wordt op basis van 5 hardware componenten (welke precies weet ik niet). Dus je harde schijf verkopen (of vervangen) maakt niet zoveel uit.

@TS: wat is je ingame naam? Dan zoek ik eens op van welke cheat je verdacht wordt.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr1de
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 11:33
ik heb wel een site voor je waarmee je je hardware ban kan verwijderen.
alleen lijkt me niet legaal dus zal het ook maar niet posten tenzij het mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

rapture schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:24:

Hopelijk zijn ze niet zo dom om mensen op ip te bannen. Met RTCW: ET (punkbuster enabled) heb ik nooit last van die problemen.

[...]

Gaat men zo ver om de serienummer van je mobo te registreren?
Het MAC address van je NIC zit in zijn firmware dacht ik. In ieder geval, het MAC address is vast (zo kan een provider bijvoorbeeld checken of je steeds met dezelfde pc op het net zit). Het zit vast geprogrammeerd in je NIC.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:01:
[...]

Het MAC address van je NIC zit in zijn firmware dacht ik. In ieder geval, het MAC address is vast (zo kan een provider bijvoorbeeld checken of je steeds met dezelfde pc op het net zit). Het zit vast geprogrammeerd in je NIC.
Je kan het MAC adres iig onder Linux faken/clonen of hoe je dat ook wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:11:
[...]

Je kan het MAC adres faken/clonen of hoe je dat ook wilt noemen.
MAC adres is gewoon te wijzigen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Borromini schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:01:
Mac-adres van je nic is idd vast in de rom van die kaart gebrand, maar deze wordt uitgelezen en gebruikt in de software. Dus er zijn veel drivers waar je gewoon de MAC-adres kan instellen dat jij wilt gebruiken. Ook routers ondersteunen zo'n dingen.

Dat is nodig als je per ongeluk 2 nic's koopt met dezelfde MAC-adres, der is maar 24bit mogelijkheden (2^16) als je altijd nic's van hetzelfde merk koopt.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 29-08-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Gezellige types bij Punkbuster. Ze gooien mijn ticket gewoon op slot en zeggen dat mijn ban van 4 maanden geleden dateert.

Die hardware ban kan NOOIT van vier maanden geleden zijn, aangezien die opeens optrad met een spiksplinternieuwe key van een spiksplinternieuw exemplaar van de game. Netjes gekocht in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Wildfire schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:15:
Gezellige types bij Punkbuster. Ze gooien mijn ticket gewoon op slot en zeggen dat mijn ban van 4 maanden geleden dateert.

Die hardware ban kan NOOIT van vier maanden geleden zijn, aangezien die opeens optrad met een spiksplinternieuwe key van een spiksplinternieuw exemplaar van de game. Netjes gekocht in de winkel.
pb hardware ban staat los van de key, dat is juist de bedoeling ervan zodat cheaters niet zo maar met een nieuwe key aan de slag gaan. Maar in jou geval zou ik met punkbuster zelf mailen als je vind dat het onterecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Wildfire schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:15:

die gasten geven niet graag toe dat hun systeem niet 100% goed werkt, als jij bv op een veiling ter goede trouw een spel koopt en diegene 'gecheat' heeft maar dat uiteraard niet verteld, dan heb jij pech en doen ze ook niets voor je, ze willen niet eens moeite doen om overtuigd te worden dat jij niet diegene bent die gecheat heb...

Persoonlijk geen hoge pet op van hun, je bent gewoon de lul en die HARDWARE ban vind ik de grootst mogelijk onzin die er bestaat want al die ALIENWARE systemen hebben bv dezelfde componenten, hoe willen ze dan systemen gaan onderscheiden zonder inbreuk te maken op de privacy van de mensen ? ( om maar even een voorbeeld te noemen, zelfde geld voor systemen die je in de winkel koopt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
gideon82 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:21:
[...]

die gasten geven niet graag toe dat hun systeem niet 100% goed werkt, als jij bv op een veiling ter goede trouw een spel koopt en diegene 'gecheat' heeft maar dat uiteraard niet verteld, dan heb jij pech en doen ze ook niets voor je, ze willen niet eens moeite doen om overtuigd te worden dat jij niet diegene bent die gecheat heb...

Persoonlijk geen hoge pet op van hun, je bent gewoon de lul en die HARDWARE ban vind ik de grootst mogelijk onzin die er bestaat want al die ALIENWARE systemen hebben bv dezelfde componenten, hoe willen ze dan systemen gaan onderscheiden zonder inbreuk te maken op de privacy van de mensen ? ( om maar even een voorbeeld te noemen, zelfde geld voor systemen die je in de winkel koopt )
Je AlienWare argument klopt niet, hardware bans worden gebaseerd op serienummers en die verschillen per PC.
mono-oXide schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:18:
[...]

pb hardware ban staat los van de key, dat is juist de bedoeling ervan zodat cheaters niet zo maar met een nieuwe key aan de slag gaan. Maar in jou geval zou ik met punkbuster zelf mailen als je vind dat het onterecht is
Nee, met mijn oude exemplaar van Call of Duty had ik een global GUID ban, geen hardware ban.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
als die bans gemaakt worden op hardware serial nummers, moet je met de vervanging van 1 apparaat dan al in staat kunnen zijn om een 'nieuwe' code te krijgen en dus onder de hardware ban uit kunnen komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vind het toch wel een beetje overtrokken, die actie van punkbuster. Laat ze eerst maar eens aan jou bewijzen hoe jij cheatte dan!

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Allereerst : Ik vind de reactie van punkbuster in dit geval overtrokken ( maar begrijpelijk als je indenkt hoeveel cheaters zullen zeggen dat ze van niks weten )

Maar waarom is het eerste dat je doet gewoon een nieuwe versie kopen??? Dit snap ik dus niet. Als ik 50 euro voor een spel neerleg en deze mag ik volgens mij onterecht niet meer spelen, dan ga ik toch niet gelijk opnieuw 50 euro neerleggen.

En ja die hw-ban. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Je bant iemand, deze komt weer terug met een andere key, dan is de kans groot dat als je deze key ook bant dat hij weer terug komt... Dus dan maar een hw-ban.

Het punt wat ik probeer te maken is eigenlijk, waarom heb je niet bij de 1e ban aan de bel getrokken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Gomez12 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:24:

[..]

Het punt wat ik probeer te maken is eigenlijk, waarom heb je niet bij de 1e ban aan de bel getrokken???
Dat heb ik dus wel. Aan hun eerste reacties merkte ik echter al dat het een hoop getouwtrek zou worden.

Aangezien het een global GUID ban was, dacht ik met een nieuwe key (van een nieuw exemplaar van het spel dus) van alle ellende af te zijn. Ach, voor 13 euro nogwat kon ik me dat wel veroorloven.

Maar na enkele minuten on-line te zijn geweest met mijn nieuwe key, werd ik opeens gebanned met een hardware ban.
spone schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:56:
Ik vind het toch wel een beetje overtrokken, die actie van punkbuster. Laat ze eerst maar eens aan jou bewijzen hoe jij cheatte dan!
En dat doen ze dus niet, getuige hun reactie naar een vriend van mij (die een dag eerder dan ik gebanned werd en waarvan ik zeer zeker weet dat hij niet cheat):
I'm sorry, but we do not give details out on a ban. This ban spread months though. So some of the violations may be old. Doesn't make them any less valid though.
Kortom, hun reactie komt er op neer dat we kunnen stikken want zij hebben lekker gelijk, nananana...

Kinderachtige zeikerds. Gewoon weigeren te accepteren dat bans ook wel eens onterecht zouden kunnen zijn.

Kijk, ik begrijp natuurlijk ook wel dat er veel schijnheilige cheaters proberen bij EvenBalance een ban verwijderd te laten worden. Dat rechtvaardigt echter niet de manier waarop ik door hun behandeld word.

[ Voor 44% gewijzigd door Wildfire op 29-08-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Check dit:

Heb PRECIES hetzelfde echt goed wazig. En er is echt iets mis met Punkbuster.
Het heeft iig niks met je IP te maken, het is echt je hardware.

Dit heb ik:

koffieboontje in "Global Punkbuster Hardware Ban"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eejs ik heb hetzelfde probleem
ik ben ook onterecht gebannend
en 2de keer ook ( afgeloope donderdag )
een HARDWARE BAN

ik ken nu geen een PB game meer spelen op deze pc
en dat te bedenken dat deze pc pas 1 maand oud is
ik hoor het echt vaak dat mensen onterecht gebanned worden pb maakt ook fouten
maar ze willen het niet toegeven

ik heb al 5x naar support@evenbalance.com gemailed
voor het bewijs ( pb screenshot ) dat ik gebanned ben maar
zoals gewoonlijk
geen reply

Groet qu! (friend from Koffieboon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ze moeten met bewijs komen vind ik, ik heb hetzelfde. En inderdaad de manier waarop ze je behandelen is niet rechtvaardig. Ze sturen maar wat van die automatische mailtjes en reageren verder niet meer.

En weet je wat ik ook stom vind, stel nou dat het idd een process ofzo is wat PB ziet als een cheat, of bv een verkeerde driver.... Je krijgt niet eens een waarschuwing.... helemaal niks. Je weet dus niet eens dat je wat fout doet!

Ik wil weten wat ik gedaan heb, en ze moeten maar met bewijs komen vind ik.
Ik weet gewoon 100% zeker dat ik niks heb gedaan. Ik heb eigen clan al 2 jaar en ik weet de gevolgen van cheaten. Soms is alles zo onrechtvaardig. En tegenover die gasten sta je machteloos eigenlijk. Ze kunnen zoiets niet (ongeacht wat) ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou, zo te zien zijn er de afgelopen dagen al meerdere mensen onterecht gebanned. Overduidelijk is er dus iets met Punkbuster aan de hand, maar die gasten van EvenBalance (makers van Punkbuster en beheerders van de banlijsten) zijn zo ontzettend hardnekkig en eigenwijs dat ze gewoon weigeren te erkennen dat mijn (en andere bans) wel eens onterecht zouden kunnen zijn.

En ze weigeren bewijs te leveren.

$%#$%

Pokkezooi.

Ik vroeg ze zelfs nog of we konden samenwerken om uit te vinden welk programma blijkbaar in zo'n dusdanige mate conflicteert met Punkbuster dat het fout gaat. Maar daar kreeg ik dus geen reactie op.

Ik zal morgen 's ff flink Googlen, er moeten meer mensen zijn met dit probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 30-08-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Gomez12 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:24:

. Als ik 50 euro voor een spel neerleg en deze mag ik volgens mij onterecht niet meer spelen, dan ga ik toch niet gelijk opnieuw 50 euro neerleggen.

En ja die hw-ban. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Je bant iemand, deze komt weer terug met een andere key, dan is de kans groot dat als je deze key ook bant dat hij weer terug komt... Dus dan maar een hw-ban.

quote]

ben niet helemaal eens met dit want
waarom geven ze je dan niet direct een HW ban
ze geven je een 2de kans
staat ook ergnes op i-net
guid ban ken je niet meer op pb servers spelen je moet dan weer een nieuw exemplaar aanschaffen
dat kost geld
en daar leer je van om het niet nogmaals te doen
als je het dan nogmaals doet dan vind ik een HW ban terecht
maar niet als je 2de keer niks doet en vooral niet als je 2x niks hebt gedaan

Gr qu!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:06:
Gomez12 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:24

. Als ik 50 euro voor een spel neerleg en deze mag ik volgens mij onterecht niet meer spelen, dan ga ik toch niet gelijk opnieuw 50 euro neerleggen.

quote]:

ben niet helemaal eens met dit want
waarom geven ze je dan niet direct een HW ban
ze geven je een 2de kans
staat ook ergnes op i-net
guid ban ken je niet meer op pb servers spelen je moet dan weer een nieuw exemplaar aanschaffen
dat kost geld
en daar leer je van om het niet nogmaals te doen
als je het dan nogmaals doet dan vind ik een HW ban terecht
maar niet als je 2de keer niks doet en vooral niet als je 2x niks hebt gedaan

Gr qu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de makers van Punkbuster emailen maar de makers van Call of Duty. Die zullen niet blij zijn met deze negatieve info en zullen dus beter kunnen optreden tegen jullie problemen.

Punkbuster is op zich wel een goed anti cheat systeem, maar geen 1 anti cheat systeem is feilloos van bugs. Heb het eerder meegemaakt met ze toen ze nog voor CS bezig waren, het spel waar ze ooit mee begonnen zijn. Ook destijds kwam het voor dat er onrechtmatig mensen werden gebanned. De Gisp waar ik destijds speelde, Jolt, gooide PB er gelijk af en waren overgstapt op Cheating Death. Helaas is PB nu commercieel en zit je er aan gebakken...

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:02

Clush

Do as I say...

kan je je nick waarmee je gebanned bent even posten? of je GUID?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Clusharaw schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:45:
kan je je nick waarmee je gebanned bent even posten? of je GUID?
Ik heb alleen de laatste acht digits...

Van mijn oude CoD, die dus een global GUID ban kreeg: f04208af.
Van mijn nieuwe CoD, die dus een hardware ban kreeg: 4a2dc4d4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:02

Clush

Do as I say...

en je nick? dit omdat ik de ban even op wil zoeken op www.punksbusted.com, heb helaas volledige guid nodig, maar nick zou ook moeten volstaan.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kwestie van tijd. Er zijn al een aantal mensen hier die het hebben, dus zullen meer mensen zich melden. Fouten in dit programma zijn blijkbaar niet ongewoon:
Thursday 01.13.2005 [4:45PM]

We have confirmed that the recently released update for the Xfire (www.xfire.com) instant messaging program has triggered PB Violations #90003 and #90011 when the chat overlay system is used while playing on a PunkBuster enabled server in OpenGL mode. Today, Xfire released a v1.31 update to correct the problem on their end. We encourage PB admins to give the benefit of the doubt to players who received either of these violations since Dec. 30th. As these are generic cheat hook detection algorithms, we will not be removing them from our system. Players who use Xfire while playing on PB Servers should update to the new version immediately.
Gewoon een noob programma dus. Misschien is het een idee dat andere slachtoffers aangeven welke programma's zij hebben geinstalleerd en welke processen er lopen, dan kunnen we zoeken naar overeenkomsten en zodoende punkbuster helpen met bugs ruimen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

In mijn clan hebben we goede contacten met evenbalance en punksbusted. Ik zal eens kijken of ik wat details voor je kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Kan je mijn topic niet samen voegen met deze dan?

[rml][ CoD] Global Punkbuster Hardware Ban?[/rml]

Ik wil samenwerken ja, want als dit vaker voorkomt zijn onschuldigen dalijk de dupe.
En ik ben het ook eens dat punkbuster bestaat, alleen ik vind dat ze wat serieuzer met problemen om moeten gaan en niet zo hardnekkig moeten zijn.

Ook al kunnen we iets samen regelen, ik denk dat deze ban onomkeerbaar is.

Maar wie gaat Activision hierover aanspreken? Maken we een gezamenlijke mail? Het zou in het Nederlands wel makkelijk zijn, dan kunnen we deze hele topic gebruiken als extra info voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:53
Nee, we gaan de topics niet samenvoegen want dan loopt alles door elkaar. De posts worden namelijk gesorteerd op datum en tijd, dus dat zou een zooitje worden :P Wat ik wel even wil benadrukken: er zijn nu 2 topics over een soortgelijk probleem. Ga _niet_ crossposten, want dan gaat een van de twee op slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Oke ik zal de rest bij die andere zetten, daar staat meer in. Dan link ik em daar wel door naar deze.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik bedoel dat ik op deze topic verder ga :D

Ik hoop dat we hier samen met alle mensen die ook dit probleem hebben dit kunnen oplossen.
Van qu! en mij zal je volledige medewerking krijgen. Zeg maar wat we moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Clusharaw schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:27:
en je nick? dit omdat ik de ban even op wil zoeken op www.punksbusted.com, heb helaas volledige guid nodig, maar nick zou ook moeten volstaan.
Ik heb zelf al op Punksbusted gekeken, daar komt mijn ban dus niet voor. Ook niet op www.pbbans.com trouwens.

(bij Punksbusted kun je trouwens ook op een gedeelte van de GUID zoeken, meer dan de laatste acht digits heb je dus niet nodig)
Glashelder schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:28:
Kwestie van tijd. Er zijn al een aantal mensen hier die het hebben, dus zullen meer mensen zich melden. Fouten in dit programma zijn blijkbaar niet ongewoon:

[...]

Gewoon een noob programma dus. Misschien is het een idee dat andere slachtoffers aangeven welke programma's zij hebben geinstalleerd en welke processen er lopen, dan kunnen we zoeken naar overeenkomsten en zodoende punkbuster helpen met bugs ruimen.
Kijk, er was dus al een probleem bekend met X-Fire en Punkbuster. Ik heb dus het zware vermoeden dat *iets* op mijn systeem hetzelfde veroorzaakt: een valse detectie. Maar wat? Ik wil dat uitzoeken, maar dat is dus onmogelijk als EvenBalance weigert mee te werken.

--------------

Voor diegenen die ook onterecht zijn gebanned, hier mijn tasklist - kijk maar 's of jullie iets hebben draaien wat ik ook heb: klik hier

Ik heb trouwens ook nog vaak Ventrilo draaien tijdens Call of Duty (een soort Teamspeak, kan ik met clanleden praten).

Toelichting op enkele tasks uit de tasklist:

De ash*.* en asw*.* dingen zijn van mijn Avast virusscanner.
atitray: ATi Tray Tools
DkService: Diskeeper
ghosts~2: Norton Ghost
cthelper/ctsysvol: Audigy 2ZS geluidskaart software
iemaximizer: progje wat automatisch IE en Outlook Express fullscreen zet
K9: spamfilter
khalmnpr: hoort bij Logitech software
statusclient: de op GoT welbekende uptime client
vsmon/zlclient: ZoneAlarm
whatpulse: de op GoT welbekende whatpulse client
xchat: IRC proggie

Verder zal ik nog even enkele drivers noemen:

ATi Catalyst 5.6
Creative Labs Audigy 2ZS drivers (meest recente)
Logitech Setpoint
Promise Ultra133TX2

Ik heb momenteel ook Hamachi geinstalleerd (maar uitgeschakeld) met een virtuele netwerkkaart. En Alcohol 120% met een virtual CD/DVD-ROM drive.

[ Voor 97% gewijzigd door Wildfire op 30-08-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik ben nu op mijn werk, ik ga straks gelijk kijken welke processen ik heb draaien.

Verder heb ik geen gekke programma's. Ik gebruik wel X-fire en heb Norton op achtergrond draaien.

Maar mijn pc systeem is nog niet zo oud en ik heb eind juli mijn pc helemaal geformateerd en alles er opnieuw op gezet. Dus er staat ook nog geen rotzooi enzo op als het goed is.

Ik zet straks hier neer welke processen ik heb draaien.

Ik vind dat Evenbalance MOET meewerken. Wat voor probleem was er voorheen dan met PB en X-Fire? Dat heb ik niet meegekregen.

Ook lastig dat er geen nederlandse contacten met Evenbalance zijn. Via Activison proberen dus.

Ik heb ook op Punkbusted.com gekeken, daar staan zeer veel bans op. Ik heb via CTRL + F gezocht naar mijn guid (978dcece) en mijn nick maar er staat niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Heb je trouwens al geprobeerd op die master ban list te kijken op www.punksbusted.com en dan dat je die processen van jou opzoekt? (met CTRL F) Er staan nemlijk ongeveer 5500 Bans op alleen al voor COD. Bijna achter elke ban staat ook de file die ze gebruikt hebben. Misschien komt een van jou processen voor op die master ban list......
Wildfire schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

Ik heb zelf al op Punksbusted gekeken, daar komt mijn ban dus niet voor. Ook niet op www.pbbans.com trouwens.

(bij Punksbusted kun je trouwens ook op een gedeelte van de GUID zoeken, meer dan de laatste acht digits heb je dus niet nodig)

[...]

Kijk, er was dus al een probleem bekend met X-Fire en Punkbuster. Ik heb dus het zware vermoeden dat *iets* op mijn systeem hetzelfde veroorzaakt: een valse detectie. Maar wat? Ik wil dat uitzoeken, maar dat is dus onmogelijk als EvenBalance weigert mee te werken.

--------------

Voor diegenen die ook onterecht zijn gebanned, hier mijn tasklist - kijk maar 's of jullie iets hebben draaien wat ik ook heb: klik hier

Toelichting op enkele tasks uit de tasklist:

De ash*.* en asw*.* dingen zijn van mijn Avast virusscanner.
atitray: ATi Tray Tools
DkService: Diskeeper
ghosts~2: Norton Ghost
cthelper/ctsysvol: Audigy 2ZS geluidskaart software
iemaximizer: progje wat automatisch IE en Outlook Express fullscreen zet
K9: spamfilter
khalmnpr: hoort bij Logitech software
statusclient: de op GoT welbekende uptime client
vsmon/zlclient: ZoneAlarm
whatpulse: de op GoT welbekende whatpulse client
xchat: IRC proggie

Verder zal ik nog even enkele drivers noemen:

ATi Catalyst 5.6
Creative Labs Audigy 2ZS drivers (meest recente)
Logitech Setpoint
Promise Ultra133TX2

Ik heb momenteel ook Hamachi geinstalleerd (maar uitgeschakeld) met een virtuele netwerkkaart. En Alcohol 120% met een virtual CD/DVD-ROM drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik heb dit naar support@activision.co.uk gestuurd:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
Hello,

I would like to inform that there are problems with Punkbuster on Call Of duty. Since Friday 26th August there are many people at once that can't play Call Of Duty anymore. They were kicked
by punkbuster with reason: "Global Punkbuster Hardware Ban" One of them is me.

I was play COD saterday and get kicked by punkbuster. Another clanmate of our clan has the same message at the same time.

Now we never can play games with punkbuster. Not even the newest games in the future like Call of Duty 2.

We all have fill out a troubleticket at www.evenbalance.com but they don't work with us together.

We have checked our GUID's on www.pbbans.com and www.punksbusted.com, but they say all of the GUID's are clean.

I hope there is some one who can help me. It's nog likely to mail you guys about this problem, and I realise that. But I don't know any other option. I think somethings is really wrong with Punkbuster.
I know the concequences of cheating, never used a hack or something like it. I Play COD for more then two years, and we have our own clan, homepage and public server which we pay every month.

Are there some people at you who can understand a little bit of Dutch?
Then check please this topics on the forum:

Onterechte Punkbuster bans...
[rml][ CoD] Global Punkbuster Hardware Ban?[/rml]

Can you please contact Evenbalance what's going wrong with punkbuster? There's seriously an error in the system.

We all 100% didn't do anything wrong.

I would apriciate it.

I hope to hear from you guys.

Many thanks in advance.

Sincerely,

Rob
Team-Royale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
koffieboontje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:45:

Ik heb dit naar support@activision.co.uk gestuurd:

[..]
Ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt...

Wel jammer van de vele taalfouten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Erik_van_H schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:09:
In mijn clan hebben we goede contacten met evenbalance en punksbusted. Ik zal eens kijken of ik wat details voor je kan achterhalen.
Van mijn clanmaatje krijg ik het volgende:
hi m8
the first one f04208af only has one name linked to it [NL] Wildfire but this guid is not banned ,,,,, the 2nd 4a2dc4d4 could you check for me as it has no trace i did link the last 4 didgets c4d4 to this name "^1Jona^9than^3^4[NL]" if this is your man then he is banned for an aimbot but if that not him you need to check the guid m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Erik_van_H schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:07:
[...]

Van mijn clanmaatje krijg ik het volgende:

[...]
Wat betreft de GUID f04208af, ja dat ben ik dus. Maar die GUID is dus wel degelijk gebanned. Ik kreeg elke keer de melding "Global PunkBuster GUID ban f04208af", dus die ban is er wel degelijk.

En die tweede GUID, van mijn nieuwe CoD, is toch echt 4a2dc4d4. Nee, ik ben dus niet die Jonathan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Erik,

dat is dan toch raar, dat er staat dat hij niet gebannt is. En die GUID waar je die laatste 4 cijfers van hebt is dus niet van Jimmy. Dus er is dan iets duidelijk mis.

Kan je ook vragen of mijn GUID er op staat?
978dcece
royale'djx.tdm

Ik wacht even af wat Activison te melden heeft....

enne, ja taalfouten..... vind het toch behoorlijk netjes nog allemaal in het engels ;) Ik ken niet zo heel goed engels hoor en heb het maar even snel getypt. Zonder woorden boek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

koffieboontje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:29:
Erik,

dat is dan toch raar, dat er staat dat hij niet gebannt is. En die GUID waar je die laatste 4 cijfers van hebt is dus niet van Jimmy. Dus er is dan iets duidelijk mis.

Kan je ook vragen of mijn GUID er op staat?
978dcece
royale'djx.tdm

Ik wacht even af wat Activison te melden heeft....

enne, ja taalfouten..... vind het toch behoorlijk netjes nog allemaal in het engels ;) Ik ken niet zo heel goed engels hoor en heb het maar even snel getypt. Zonder woorden boek O-)
Ik heb gemaild. ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
alrighty, thanks Erik 8)

Eens kijken wat ze kunnen vinden.

Hoe vaak doen die gasten trouwens die master ban list updaten? Kan ook zijn dat we er pas later
opstaan ofzo... En als dat zo is, ben ik benieuwd voor wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Master ban list wordt eens in de 4 weken van een update voorzien. Ik heb ook al bij ons op de server gekeken of ik die kon downloaden. Onze engelse server hosten we bij multiplay, en daar heb ik geen ftp toegang. Onze americaanse server heeft wel FTP toegang, dat zal ik vanavond eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Oke dan. Bedankt.

Ja kijk eens aan, 1 keer in de 4 weken. Dus kan ook zijn dat we er pas over 2 of 3 weken opstaan dan.

Ik wacht jou mail wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
koffieboontje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:00:
Oke dan. Bedankt.

Ja kijk eens aan, 1 keer in de 4 weken. Dus kan ook zijn dat we er pas over 2 of 3 weken opstaan dan.

Ik wacht jou mail wel even af.
Mij is door EvenBalance verteld dat mijn ban van enkele maanden terug is.

Erik, bedankt dat je meehelpt om uit te zoeken wat er nu allemaal precies aan de hand is.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 30-08-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb eens naar jouw lijstje gekeken van running sources.
Het valt me op dat je Whatpulse gebruikt.
Dat programma houdt bij welke toetsen jij en drukt en de hoeveelheid en daarnaast de muisklikken. Het kan zijn dat Punkbuster daar over struikelt.

Just my 2 gil.

Ik vind dit echt lullig voor je, zelf speel ik niets met punkbuster (denk dat die spellen niks voor mij zijn), maar kan me voorstellen dat het behoorlijk ergerlijk kan zijn.

In iedergeval succes en misschien heb je wat aan mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
NielsOveres schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:13:
Dat programma houdt bij welke toetsen jij en drukt en de hoeveelheid en daarnaast de muisklikken. Het kan zijn dat Punkbuster daar over struikelt.
Ik dacht daar ook aan, dus toen ik de nieuwe key had geinstalleerd en daar mee ging spelen had ik Whatpulse dan ook afgesloten.

En toen toch nog *poef*, een hardware ban.

Erik, een kennis van mij is dus afgelopend donderdag/vrijdag ook al plotsklaps gehardwarebanned. GUID 89a14a0b (die 0 kan ook een o zijn geweest), nick IronGiant. Nou heeft hij de beschikking over een andere PC waarop hij CoD wel kan spelen (andere hardware, dus geen hardwareban), maar dat is natuurlijk geen oplossing voor hem.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 30-08-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Stuur die message eens, kopieer eens hier heen. Volgens mij is dat dezelfde als die ik heb! Gewoon ook een automatic mail. Stuur eens svp kan ik kijken of dat hetzelfde is. Is je ticket nu ook gesloten?
Wildfire schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:06:
[...]

Mij is door EvenBalance verteld dat mijn ban van enkele maanden terug is.

Erik, bedankt dat je meehelpt om uit te zoeken wat er nu allemaal precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Deze kreeg ik vannacht van Evenbalance terug:
++++++++++++++++++++++++++++++
08/29/2005 20:17:52 - "Stuart Dunsmore"
Note #4: What that ban means, is that some point in that computers lifetime, it had run a hack that PB logged being used on a PB server. This could have been logged months ago. Regardless, the ban is not going to be lifted.
++++++++++++++++++++++++++++++

Zie je.... weer iemand Hardware gebannt op donderdag/vrijdag!
Ik heb boven ook nog een andere PC staan (AMD XP 1800+ 256mb, Geforce 440MX) Maar daar kan
ik ook niet echt op spelen. Tenminste dat moet niet de bedoeling zijn. Wil gewoon op me eigen pc weer kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
koffieboontje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:28:
Stuur die message eens, kopieer eens hier heen. Volgens mij is dat dezelfde als die ik heb! Gewoon ook een automatic mail. Stuur eens svp kan ik kijken of dat hetzelfde is. Is je ticket nu ook gesloten?

[...]
Ja, ze hebben mijn ticket ook op slot gezet met de melding dat de ban van een paar maanden terug is, dat 'ie "solid" lijkt en niet zal worden teruggedraaid.

Ik zal ff m'n hele ticket weergeven:

Eerste reactie van EvenBalance:
The GUID you supplied was logged using a cheat that tried to prevent
detection by PB. The method used is considered by us to interfere with
the way PB is designed to work, therefore violating our EULA.

If you were not cheating, then someone was either using your computer
or your CD key and was caught.

Either way, your GUID was used to try to hack on PB servers and it is
now permanently banned. You may still play on non-PB servers as our
bans only apply to servers with PunkBuster enabled.
Tweede reactie van EvenBalance:
The IP we logged this violation on is the same as the one you made this ticket with.
Op dit punt kocht ik uit pure ellende maar een nieuw exemplaar van het spel. Nadat die een hardware ban kreeg, zette ik de ticket dus voort met deze nieuwe ellende.

Derde reactie van EvenBalance:
This ban is from over 4 months ago actually. It looks solid to me. Sorry, but this ban will stay.
En toen sloten ze de ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

NielsOveres schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:13:

Just my 2 gil.

Ik vind dit echt lullig voor je, zelf speel ik niets met punkbuster (denk dat die spellen niks voor mij zijn), maar kan me voorstellen dat het behoorlijk ergerlijk kan zijn.

In iedergeval succes en misschien heb je wat aan mijn idee.
Ik speel al 2 jaar ET met xfire en whatpulse aan (whatpulse pas een jaar, en nu niet meer) dus daar kan het (waarschijnlijk) nieet aan liggen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik pulse ook al 13 maanden, en speel (bijna) dagelijks CoD op PB servers. Nooit ook maar 1 probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

tegenwoordig gebruik ik whatpulse niet meer maar ik heb idd nog geen problemen gehad met punkbuster toen ik het nog wel gebruikte.
Zowel de games jointops als de battlefieldreeks werkten gewoon naar behoren.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik heb een mail terug gehad van activision en gelijk ook weer daarop geantwoord:

++++++++++++++++++++++

>From: "support@activision.co.uk" <support@activision.co.uk>
>To: "koffieboontje17@hotmail.com" <koffieboontje17@hotmail.com>
>Subject: n response to your question about Call of Duty, your customer number is 300425276
>Date: Tue, 30 Aug 2005 15:03:28 +0100
>
>Date 30 August 2005
>
>Further to your correspondence of 30 August 2005
>
>We do not administer Punkbuster.
>
>You will need to contact www.wvenbalance.com fro support with Punkbuster related issues.
>
>http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-cod.php
>
>.
>
>Your customer number is 300425276
>
>If you need further assistance in Europe, please call our technical support staff at
>0870 241 2148 or contact us by e-mail at support@activision.co.uk . Also be sure to include all previous replies when/if responding to this message.
>
>Best Regards,
>Iain at Activision Technical Support

Hello,

we have already contact evenbalance for many times. They not working togheter with us. They closed our troubletickets and we can nothing do about it.

In the meantime, antoher person has the same error: Global Punkbuster Hardware ban. I can tell there are more coming with this error.

And this means that all those people with this error can't play Call Of Duty 2 in the future unless the have bought a whole new computer system. Which for you means, sold lesser COD 2.

All we ask is, can you contact evenbalance or send them a mail if they wanna check their system, because evenbalance ignoring all our mails we send. And so we never know what went wrong.

Please we need a little assistance. We don't know what to do anymore. We have tried everything!

And this is not only about me, i am speaking now for several people who has the same problem as I do. And there are coming more with this problem. Just a matter of time.

I really really apriciate if you can help us with this.

Thank you very much again.

Kind regards,

Rob
++++++++++++++++++++++++++++++++

Ik hoop dat we hiermee verder komen, anders zie ik het somber in.
Heeft iemand van jullie nog een idee? Moet ik nog extra informatie in de mail zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mail terug gehad mensen

Hello,

You were logged using a cheat that tried to prevent

If you were not cheating, then someone was using your computer
and was caught.

Either way, your hardware is now permanently banned from all PB servers.
You may still play on non-PB servers as our bans only apply to servers
with
PunkBuster enabled.

-Stuart

auto-mail dus ( want is al 3de keer dat ik hem gehad heb )
ik vraag om de punkbuster screenshots of om ander bewijs om mij de HW ban te geven
maar daar geven ze geen reply op
ik weet zeker dat niemand mijn pc used want heb verders geen broers/zussen
en ik zelf heb geen hacks gebruikt en ook niet met mijn cvar zitten kloten
dus
ik wil gewoon serieus antwoord op mijn e-mail

Groet qu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het zijn echt klojo's daar bij EvenBalance. Ze geven gewoon standaard replies en op de vragen die je stelt gaan ze niet in.

We hebben toch op z'n minst wel het recht om het zogenaamde bewijs van cheaten te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ja vind ik wel....

Maar ik zeg al, je trekt aan het kortste eind. Heb je die mail gezien van Activision?
Ik denk ook niet dat we daar mee verder komen. Alleen ik laat het niet gebeuren!!! Dit is gewoon te gek voor woorden. Ze kunnen alleen lekker makkelijk zeggen dat je gebannt bent omdat je gecheat hebt of punkbuster geprobeerd hebt te omzeilen (en dat laatste, hoe?)

Waarvoor diend een troubleticket dan????
Activision zegt ook dat je dan naar evenbalance moet gaan.... ja alsof we dat niet weten en alsof we dat allemaal nog niet genoeg hebben gedaan....

Ik wil ook weten of er nederlandse contacten zijn met die gasten. Zodat ik kan bellen.
Ik heb ook deze link in die mail gezet, maar ja daar kunnen ze toch geen wijs uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
weer automatische mail terug, weer dezelfde:

Hello,

You were logged using a cheat that tried to prevent

If you were not cheating, then someone was using your computer
and was caught.

Either way, your hardware is now permanently banned from all PB servers.
You may still play on non-PB servers as our bans only apply to servers with
PunkBuster enabled.

-Stuart

Met als antwoord van mij:

++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hello,

thanks for the mail. Why you sent again an automatic mail?

Just read what I wanna ask, The only thing I wanna know is for WHAT reason am I Hardware banned.

Aimbot?
Wallhack?
Videocard driver hack?
Multihack?

On www.punksbusted.com they can't find my GUID or nick.
And there now two more persons who has the same problem, also since friday 26th August.
Those guys also didn't do anything wrong.

Why you guys can't check out what went wrong?? That's all I'm ask. I mean.... put yourself in my situation... what would you do
if you are at once are permanently Hardware banned from all servers and all games and you 100% knows you didn't do anything wrong and
by coincidence 5 people has the same problem at the same time. Please tell me that.

We nothing ask more than a little bit of co-operation.

So would you please send me some of evidence of the ban en why I am banned?

My GUID: 978dcece
nick: royale'djx.tdm

I would really really apreciate it if you help me with it. Tell me what I have to do?.... I'm hopeless.. :-(

Many thanks....

Kind regards
Rob

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Als ik nu weer een automatische mail of zo'n achterlijke mail terug krijg zonder antwoord op mijn vragen ga ik echt zoeken of er nederlandse contacten met die klojo's zijn en dan ga ik gewoon uitzoeken hoe het echt zit!!!!! Ik kan me hier zoo kwaad over maken!

Dit voelt alsof je levenslang de bak in draaid voor een moord die je niet eens hebt gepleegd!
en je staat machteloos! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Ff een tip voor je koffieboon.. Punkbuster heeft maling aan jou ( en iedereen ) die in hun ban list staat, je krijgt gewoon een automatische reply terug tenzij je echt een email op hoge poten stuurt ( dan krijg je een handmatig bericht terug wat op hetzelfde neerkomt )..

Persoonlijk vind ik die hardware ban echt onzin, vind dat ze het echt niet kunnen maken om je ook voor 'andere' games te bannen. In theorie klinkt dat wel leuk, maar ik vind dat ze dat gewoon niet kunnen maken.. Dit betekend trouwens dat je nooit meer een pc moet kopen op marktplaats / andere site want dan loop je gewoon het risico dat je geen ' PB servers' opkan.. Keys bannen OK, hardware bannen ONZIN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Daar heb je gelijk in. Nou heb ik deze pc splinternieuw gekocht. Ik ben sowieso geen type die pc's tweedehands koopt, maar ik vind dit echt TE ver gaan. En ook zonder pardon. Geen waarschuwing, helemaal niks meteen helemaal voor altijd gebanned. Dus ik kan zelfs als ik een nieuwe pc kopp deze niet eens verkopen. Kan je niet maken vind ik.

Maar ik weet ook wel dat die even balance lak aan iedereen heeft. En ik vind het ook wel goed hoor dat ze bestaan, en voor echte cheaters enzo. Alleen het systeem van ze werkt gewoon niet 100%. En ik vind trouwens ook dat ALS iemand cheat ze eerst een waarschuwing moeten krijgen, zodat ze dus weten wat de gevolgen van cheaten kan zijn (want dat weet lang niet iedereen dat kan ik je op een briefje meegeven) en indien ze dan NOG cheaten, dan een ban uitvoeren, dan zijn die personen die dan toch nog cheaten er zich van bewust wat ze doen...... nu niet.

Kijk wij weten van niks en zitten nu met de gebakken peren zonder dat we weten wat we hebben fout gedaan.... bedoel hoe moet ik ze nou bewijzen dat ik 100% anti-cheat ben en dus niet gecheat heb????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
de reden dat ze dit zero tolerance beleid voeren is dat hun simpelweg niet kunnen aantonen dat jij niet gecheat heb, als ze dit doen 'schaden' ze hun eigen product bij want blijkbaar werkt het dan toch niet zo goed als hun beweren.. En als ze 1 iemand van de banlist afhalen, zul je merken dat 'iedereen' van de banlist af wilt.. Ik vind dat je dan tenminste nog met een nieuwe key weer moet kunnen spelen en niet iemands hardware moet gaan bannen.. Net of mensen nog een keer gaan cheaten als ze 40 euro moeten neertellen voor ene nieuwe key, wordt duur geintje na een tijdje..

Ik zou het bijna niet meer aandurven om op een PB server te gaan spelen, stel dat je iets op je achtergrond heb draaien wat PB herkent als 'cheat' terwijl het geen cheat is, dan ben jij mooi de lul en kan je als het tegenzit geen enkele game met PB meer spelen ( online ), dat is toch onzin..

Als ze nu elke zaak echt grondig bestuderen en dan nog steeds 100 % achter de waarneming staan dat iemand gecheat heeft dan zou ik het nog 'een beetje' normaal vinden, maar ze schepen je af met een automated reply en geven je het gevoel alsof je NIETS bent.

Heb zelf ook eenzelfde soort ervaring met hun ( GUID BAN, geen hardware ban gelukkig ) en heb het van me af gezet omdat ze er toch niets tegen willen doen.. Maar als ze nu eens de moeite voor je namen zou het toch zoveel schelen, want nu zit je met een frustatie tegen punkbuster en die lijst van -anti punkbuster- groeit en groeit en als het zo doorgaat zetten ze zichzelf out of business. (niet vandaag of morgen, maar over langere periode, want als er 10000en klachten zijn over een systeem dan zal de 'spellen fabrikant' toch even moeten vergaderen of er niet een alternatief systeem beschikbaar is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
perfecte opmerking, helemaal met je eens!!!!

En ze doen alsof ik niks ben ja. Maar wat ik ook eeder zei, mensen die zich er niet van bewust zijn, of kunnen zijn, geef op z'n minst 1 waarschuwing!

Ze straffen je op zo'n manier alsof je een moord hebt begaan. het gaat gewoon nergens over, en inderdaad ik zou zo ook niet meer op een PB server/game durven spelen als ik ooit nog eens een nieuw systeem heb! Want idd wat als er zon proces op de achtergrond meedraaid, weer een HW ban? Weer nieuw systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob je hebt een moord begaan COD = shooter ;-)

maar idd 'geen fatsoenlijke mail terug
aleen die auto-mails
ik wordt er echt niet goed van
ik verveel me nu echt

en ben ook gebanned van UO en BF2 dus dat is ook klote
verder heb ik eigelijk geen games hier :(
dus dat wordt even op mijn ps2 rammelen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
We kunnen wel COD op PS2 online spelen :)

Dalijk krijgen we daar ook melding: PS2 Hardware ban, ken je PS2 geen spellen meer lezen :O

Maar inderdaad, dat wordt voorlopig niet meer online gamen.
En qu! wij gaan maar weer een tijdje lekker PS2en, just like old times. Kan ook wel fun zijn :)

Ach ja alles heb ze voor en na-delen. Nu haal ik mijn 7 uur slaap wel ipv 5 uur. Scheelt toch al gauw weer 10 uur in de week meer :)

En toch ben ik nog kwaad!!!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
koffieboontje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:23:Kijk wij weten van niks en zitten nu met de gebakken peren zonder dat we weten wat we hebben fout gedaan.... bedoel hoe moet ik ze nou bewijzen dat ik 100% anti-cheat ben en dus niet gecheat heb????
Daar zeg je zoiets.
Innocent until proven guilty was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
SH4D3H schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:21:
[...]

Daar zeg je zoiets.
Innocent until proven guilty was het toch?
Helaas niet bij EvenBalance. Je bent daar gewoon altijd schuldig en aangezien je onschuld bewijzen in het geval van een onterechte ban erg moeilijk is, zit je dus vast aan een onterechte "veroordeling".

Ze gaan er vanuit dat Punkbuster 100% foutloos werkt en dat elke gegeven ban terecht is. Iemand die beweert onterecht gebanned te zijn, negeren ze gewoon -- ook al zou je kunnen bewijzen niet gecheat te hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 30-08-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
..

[ Voor 98% gewijzigd door koffieboontje op 30-08-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik neem aan dat iedereen die geband is zijn product terugbrengt naar de winkel?

Die punkbuster mensen zijn lastig aan te pakken; maar als jij in Nederland een product koopt mag je verwachten dat het goed werkt, en zo niet de koop ontbinden bij de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Dat is nou het probleem juist. Ik heb een hardware ban ipv een GUID ban, was het maar zo makkelijk dan was ik al lang terug gegaan naar de winkel. Maar dan nog, winkelier is niet verantwoordelijk voor je GUID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Activision NL in gebreke stellen :P
Zitten in Venlo.

[ Voor 20% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-08-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Check mijn mail naar activision....
Ook al geprobeerd

Waar in Venlo? Heb je email adres of iets dergelijks???

Ik had mail naar support@activision.co.uk gestuurd....

[ Voor 53% gewijzigd door koffieboontje op 30-08-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je nieuwe CoD gebanned is, dan kun je er dus van uitgaan dat je cd-key in de winkel is overgeschreven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
International Offices
Berkshire, United Kingdom
Bezons, France
Birmingham, United Kingdom
Breda, The Netherlands
Burglengenfeld, Germany
Stockholm, Sweden
Sydney, Australia
Tokyo, Japan
Venlo, The Netherlands

Geen idee, zelf zoeken ;)

[ Voor 61% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-08-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:38:
Als je nieuwe CoD gebanned is, dan kun je er dus van uitgaan dat je cd-key in de winkel is overgeschreven.
Een gekopieerde key zorgt hooguit voor een GUID ban, nìet voor een hardware-ban. Daarnaast zit bij Dynabyte (waar ik de game heb gekocht) alles compleet gesealed, waardoor klanten niets over kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

eh ik speel de game verder niet ofzo (ook speel ik geen enkele punkbuster game :+ ) maar hoe de neuk willen ze een hardwareban hard maken? ik kan met everest geen serienummers van mijn componenten uitlezen, enige wat ik me daarvan kan herinneren is dat het ooit met intel cpus kon en dat daar veel commotie over was... dat betekent dus dat als je een hardware ban zet gelijk een heleboel mensen met dezelfde hardware (dell? etc, kans dat je dezelfde hardware hebt is best groot) onterecht bant :/
maar met wat ik uit het topic opmaak geven ze daar niet zoveel om bij evenbalance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Heb wat gevonden op http://www.contactdata.nl/corporate.php

heb daar een mail naar toe gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

@dataghost:Dat kan heel makkelijk hoor.
Ik werk mee aan een anti-cheat project voor Delta Force: Blackhawk Down.
Dergelijke technieken gebruiken wij ook voor het genereren van unieke keys.
Bovendien maken veel programma's er gebruik van (copy protections, etc).

En nee een hardwareban is uniek en bestaat uit een combinatie van hardware id's (harddisk,mac-adres) en nog wat andere factoren.

[ Voor 23% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-08-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon terugbrengen naar de winkel met de mededeling dat co-creator Evenbalance het spel onmogelijk maakt te spelen, en dat je graag een werkend spel krijgt (wat dus voorlopig niet mogelijk is). Dan gewoon illegale versie halen en op non-PB servers spelen. Het blijkt dat je deze gasten moet boycotten voordat ze gaan luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Ik heb het spel ook al een hele poos, nooit problemen gehad, echt nooit!

En inderdaad ja, wat nou als iemand het zelfde hardware serienummer heeft ofzo??
Maar dan nog, hoe kunnen wij allemaal tegelijk gebanned zijn? Zou wel erg toevallig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:44
Gewoon terugbrengen naar de winkel met de mededeling dat co-creator Evenbalance het spel onmogelijk maakt te spelen, en dat je graag een werkend spel krijgt (wat dus voorlopig niet mogelijk is). Dan gewoon illegale versie halen en op non-PB servers spelen. Het blijkt dat je deze gasten moet boycotten voordat ze gaan luisteren...[/quote]]

Ik kan niet het spel terugbrengen, daar schiet ik niks mee op.

1) software ruilen doen ze niet aan
2) het is al maanden terug dat ik het gekocht hebt
3) winkelier is niet aansprakelijk
4) al zou ik een nieuwe krijgen met nieuwe key, kan ik nog niet spelen

helaas geen optie dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:27
Misschien is er wel een samenhang tussen jullie allemaal.
Processen, laatst geupdate virus software, Driver update en enz.?

[ Voor 5% gewijzigd door The_Greater op 30-08-2005 20:49 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

KillerAce_NL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:44:
@dataghost:Dat kan heel makkelijk hoor.
Ik werk mee aan een anti-cheat project voor Delta Force: Blackhawk Down.
Dergelijke technieken gebruiken wij ook voor het genereren van unieke keys.
Bovendien maken veel programma's er gebruik van (copy protections, etc).

En nee een hardwareban is uniek en bestaat uit een combinatie van hardware id's (harddisk,mac-adres) en nog wat andere factoren.
mac-adres is spoofbaar
verder is dezelfde hardware == dezelfde pc voor zo'n programma
hoe wil jij serienummers uitlezen als everest/windows het niet kan (of doet, maar volgens mij niet kan :+ )
als een stuk hardware jou weigert een serienummer te geven of het simpelweg niet weet omdat het alleen op de pcb/buitenkant/whatever gestanst wordt vind ik het knap dat je die toch kan gebruiken bij een ban/fingerprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Duhh, ik ben geen programmeur. :o
Ik zeg je alleen dat het kan ;)

Wat doet MS, met XP dan ;-)
Wat doet Macromedia met hun produkten ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-08-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de fabrikant van de game/winkelier/wiedanook niet verantwoordelijk stellen dat je produkt "niet goed werkt". Je produkt van hun werkt namelijk prima. Wat niet werkt is de third party software punkbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Start, uitvoeren, cmd.exe. vol
code:
1
2
 Volume in drive C has no label.
 Volume Serial Number is D83B-AE30

Zo moeilijk is het dus niet

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
er is alleen samenhang tussen mij en qui (leaders van hetzelfde team)

we zijn beide al eerder gebanned (GUID BAN) we hebben percies dezelfde config misschien was het toen iets met de cvar rate's van COD ofzo
geen hacks ofzo gebruikt

dus beide een nieuwe cod gekocht en de cvar rates allemaal standaard laten staan behalve cl_maxpackets en pb_relax 0 (ivm PB_INIT FAILURE)

en dan de fps op 125 gezet verder niks veranderd

maar zo speelt half COD en ik speelde er al maanden mee tot afgelopen vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
The cost of hacking on PunkBuster servers has just gone up significantly. PunkBuster now computes Hardware GUIDs for various pieces of hardware on players' systems while playing on PunkBuster servers. We use multiple private one-way hashes so that no serial number information for individual computers can be determined by admins or anyone else who may try to obtain this information from a Hardware GUID (and as always, no personal information of any kind is examined, stored or transmitted by PunkBuster). When players raise a violation that corresponds to hacking or interfering with PunkBuster's normal operation, we now (in addition to Global PB GUID bans) are Globally banning the new Hardware GUIDs across all games supported by PunkBuster (including games supported in the future). So punks who are determined to cheat so badly on PB-enabled servers that they try to hack PunkBuster may now need a new computer in addition to a new cdkey in order to return to PunkBuster servers. As with previous PB GUID Global bans, the new Hardware GUID bans are permanent and will not be lifted. As always, players who are affected by these Global bans will still be able to play on non-PB servers. Honest users should never "test" hacks that claim to interfere with PunkBuster. We have successfully tested this new feature set over the past few weeks for a few supported games and will be rolling it out to all supported games over the next few days and weeks. Additionally, PunkBuster servers will be updated to signify whether kicks for Global bans are for PB GUIDs or the new Hardware GUIDs.
if you believe your ban was in error then you should raise a support ticket at Even Balance
bron: klik

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
evenbalance replied alleen met auto-email's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet het spel terugbrengen, daar schiet ik niks mee op.

1) software ruilen doen ze niet aan
2) het is al maanden terug dat ik het gekocht hebt
3) winkelier is niet aansprakelijk
4) al zou ik een nieuwe krijgen met nieuwe key, kan ik nog niet spelen

helaas geen optie dus :(
Nou, voor mij is het heel simpel. Als ik een spel koop, dan eis ik dat het werkt op de minimale/recommended hardware. Als het om wat voor reden dan ook niet werkt (ik heb niks te maken met Evenbalance/Activision), dan breng ik het zonder pardon terug met de mededeling dat er blijkbaar een fabrieksfout in zit (het werkt namelijk niet op de afgesproken hardware). Volgens mij is dit zelfs wettelijk vastgelegd.

En dan maar illegaal verder (ben geen heilig boontje), totdat er een legaal alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
punkbuster banned niet zomaar :)
je hebt idd een unique key ban, gegenereerd op basis van je hardware en je serienummer, dus alleen een nieuwe pc en een nieuw spel zullen je helpen :).

succes ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:09:
[...]

Nou, voor mij is het heel simpel. Als ik een spel koop, dan eis ik dat het werkt op de minimale/recommended hardware. Als het om wat voor reden dan ook niet werkt (ik heb niks te maken met Evenbalance/Activision), dan breng ik het zonder pardon terug met de mededeling dat er blijkbaar een fabrieksfout in zit (het werkt namelijk niet op de afgesproken hardware). Volgens mij is dit zelfs wettelijk vastgelegd.

En dan maar illegaal verder (ben geen heilig boontje), totdat er een legaal alternatief is.
Het spel werkt
Er zit geen fabrieksfout in
en welke afgesproke hardware :? heb nog nooit iets hoeven tekenen dat ik zeg dat ik het op die en die hardware ga draaien hoor ;)

en illegaal?
succes kom je ook niet verder mee dan de single player 8)

als je je cod guid ff geeft zal ik je ban ff opzoeken :) (pm/email hem)

[ Voor 74% gewijzigd door DutchTSE op 30-08-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan, dan heb je in iedergeval iets om in het ABN tegen te schreeuwen :*)

Corporate
CD Contact Data is één van de grootste distributeurs van videogames en accessoires in de Benelux. CD Contact Data is opgericht in 1994 en sinds 1998 onderdeel van de Amerikaanse uitgever Activision Inc (Santa Monica, USA).
Als onderdeel van de Europese distributiegroep van Activision heeft CD Contact Data zusterbedrijven in het Verenigd Koninkrijk (CentreSoft Ltd, Birmingham) en Duitsland (NBG EDV Handels und Verlag Gmbh, Burglengenfeld).

De portfolio van CD Contact Data Benelux bestaat uit de volgende labels:

Activision
Lucas Arts
Midway
CapCom
Piranha Accessoires

De sales- en marketingafdeling zijn gevestigd in Breda. In Venlo bevindt zich het warehouse en de Finance-afdeling.

Contact-details:
E-mail : info@contactdata.nl
Office Breda : Paardeweide 24 B, 4824 EH, Breda, Tel: 076 - 5484848
Office Venlo : Ankerkade 8, 5928 PL, Venlo, Tel: 077 - 3232832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

KillerAce_NL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:53:
Duhh, ik ben geen programmeur. :o
Ik zeg je alleen dat het kan ;)

Wat doet MS, met XP dan ;-)
Wat doet Macromedia met hun produkten ;-)
dat zijn gewoon losse hardware onderdelen (geen serials) in combinatie met de regkey :)
aangezien deze hardware ban kennelijk voorbij de regkey gaat vraag ik me af waar ze het unieke element dan vandaan willen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
GUID werkt gewoon. Dus je kan terug brengen naar de winkel wat je wil, de hebt daardoor je hardware ban nog niet verholpen!

Dus eisen heeft geen zin. En al zeker niet als je het spel al maanden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
[quote]
Contact-details:
E-mail : info@contactdata.nl
Office Breda : Paardeweide 24 B, 4824 EH, Breda, Tel: 076 - 5484848
Office Venlo : Ankerkade 8, 5928 PL, Venlo, Tel: 077 - 3232832[/quot]

Ik heb hier al een mail naar gestuurd.
Zouden zij wat kunnen dan?

Ohja en DutchTSE,

Mijn GUID is 978dcece
nick: royale'djx.tdm ( in kleur royale^6'^9djx^6.^7tdm )

Die van qu! is: 1342af12
nick: royale'qu!.tdm ( in kleur royale^6'^9qu!^6.^7tdm )

Doe je best kan je toch niet vinden op zowel pbbans.com als punksbusted.com
:)

Ik hoor het wel dan

[ Voor 40% gewijzigd door koffieboontje op 30-08-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
hun kunnen jou helemaal niet helpen.. Het gaat buiten hun om.. Enige die wat eraan kan doen is de maker en beheerder van het systeem en dat is ( dat rot bedrijf _/-\o_ )
Pagina: 1 2 3 Laatste