Mooi indrukwekkende niet hack n slash MMORPG

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Tijd terug mijn eerste mmorpg gekocht, World of Warcraft. Prachtig spel, liep de eerste dagen echt met open mond te kijken naar de indrukwekkende grafisch goed uitziende wereld.

Echter, na korter dan een maand tijd begon dit spel alweer te vervelen. Met name het vechten en bijbehorend levelen (toch een groot deel van het spel) vond ik ongelofelijk saai. Vechten (speelde druid, ben tot lvl 28 gekomen) was simpelweg een kwestie van een knop indrukken om een simpele spell te casten en om de zoveel levels kreeg je een sterkere versie van dezelfde spell, en op z'n tijd een nieuwe spell. Kwam er in ieder geval opneer dat je in totaal een beperkt aantal spells had, alleen dan steeds ge-upgrade.

Dit werd voor mij op een gegeven moment zo ongelofelijk saai. Ben zelf fervent Neverwinter Nights (d&d systeem) speler (online) geweest, en de diepgaan qua characteropbouw en vechtsysteem daar beviel me veel beter en zorgde er echt voor dat ik dit spel +2 jaar online heb gespeeld.

Zijn er eigenlijk momenteel ook mooie MMORPG's uit, met een vergelijkbaar, niet simpelweg knop-indruk-cast-systeem? Waarbij je dus echt indrukwekkende spells hebt, van te voren de boel goed moet organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Verder nergens om, maar ik denk eerder dat je het probleem bij jezelf moet zoeken.
Zo te horen speel je je WoW char niet zoals je zou moeten en/of kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

^^ Zou je me dan kunnen vertellen hoe het wel moet, ik heb het nu ook een tijdje gespeelt. En het verveeld me nu ook al :(

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik ben het met de TS eens, WoW is een van de meest suffe MMORPG's die ik ooit gespeeld heb.

Maar je zou ns op www.mmorpg.com kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 23:54
www.knightonlineworld.com

Knight online is gratis dus je kunt het gratis proberen en ZEER verslavend.. check het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Zat eerst ook even te denken aan Final Fantasy XI, maar na het doorspitten van het FFXI topic hier kreeg ik toch echt het idee dat ook dit helaas meer hack 'n slash is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Ga anders leroyen, is ook een hele uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik had hetzelfde probleem met WOW. Guild Wars boeit me een stuk meer, je hoeft nouwelijks tijd te besteden aan levellen omdat je genoeg XP krijgt van quests
Verder kan je je skills zelf kiezen (uit een lijst geunlockte), epuippen (max 8) voor je missie ( als je nog in de stad bent.
Voor sommige gevechten of vijanden heb je compleet andere skills nodig (je kan 2 classes hebben bij 1 char) dus een goed balans zoeken.

Ohja het is gratis en imo mooier dan WOW.

[ Voor 12% gewijzigd door Collaborator op 28-08-2005 16:02 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Je hebt nog Planeshift. Dit is een gratis open-source MMORPG. Het spel is op dit moment nog in development fase, maar je kunt al spelen en de beperkte functionaliteit bekijken. Het is op dit moment meer een community waar roleplayen hoog in het vaandel staat getuige de vele roleplay/storyteller-threads op het forum. Persoonlijk denk ik dat het roleplay gevoel niet goed via de computer over te brengen is. Geef mij maar een goeie pen-'n-paper sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:16:
Verder nergens om, maar ik denk eerder dat je het probleem bij jezelf moet zoeken.
Zo te horen speel je je WoW char niet zoals je zou moeten en/of kunnen. :)
dit slaat natuurlijk nergens op en vind ik niet echt een toevoeging

Ik kan de topicstarter eens aanraden eve online te proberen en als hij hem wil proberen zal ik hem met liefde een trial geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
De voorbereiding voor een gevecht, zoals jij bedoelt, die je vooral had bij oude rpg spellen zoals NWN en BG zie je niet echt meer in mmorpg's. Bij mmorpg's gaat het meer om snelle combat, wat spells erop en hop, volgend monster. Je vergeet ook dat je bij bg/nwn meerdere chars bestuurt, in wow maar 1 :). Is niet echt te vergelijken dus. Die voorbereiding zul je wél zien bij bosses in mmorpg's.
Ik heb zelf ook een druid in wow gespeeld en vondt hem erg saai. Rogue begonnen en had dikke fun (tot 59 dan...). Dus ik stel voor, probeer eens een andere char.

Maar een soortgelijke gameplay die je bij nwn had, zul je pas vinden als je met party's/raids in instances gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door DeepSeven op 28-08-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:00:
[...]

dit slaat natuurlijk nergens op en vind ik niet echt een toevoeging

Ik kan de topicstarter eens aanraden eve online te proberen en als hij hem wil proberen zal ik hem met liefde een trial geven.
zie voor EVE - Online:
[rml][ PC][ MMORPG] EVE-Online deel 6[/rml]

Let wel, eve heeft nogal hoge start drempel, tis SUPER uitgebreid en duurt (imo) redelijk lang voordat je wat kan. In de start post heb ik ook een beetje uitleg gegeven over de basics, verder kan je in het topic al je vragen kwijt ;) Tevens kan je in de start post vinden hoe je gratis 14 dagen trial kan krijgen :)

Verders, ik speel zelf ook WOW, al lange tijd lvl 60, en vermaak me goed.
Net als in alle online spellen moet je gewoon een groep mensen hebben waar je je bij kan vermaken. in WOW een guild, in eve een corperation. Gezellige mensen maken het imo de moeite waard langer te blijven spelen. (of het spel nog leuk is of niet bij wijze van spreken)

Niet hack `n slash mmorpgs... Eve lijkt mij iid een goeie, Guildwars ken ik niet, maar gaat beetje de diablo kant op geloof ik (?) dus ook hack `n slash...
denk dat het anders erg lastig word, veel MMORPGS zijn toch in de middeleeuwen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 10:46

DinX

Motormuis

Zoals ik je ervaring lees is het net alsof je nooit PvP gedaan hebt.
Tegen gewone mobs is het inderdaad niet meer dan wat spells loslaten zonder veel omkijken. Dood gaat ie toch. Als je een beetje fatsoenlijk gaat PvP'en is dat toch net wat anders. Tegen elke class heb je weer een andere manier van spelen.
En zeker met een hybrid class als een druid kan ik me niet inbeelden dat het saai wordt :)

Maarja, moest het even kwijt, is niet echt een antwoord op je vraag :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
Ik heb Guild Wars gekocht om te kijken of een MMORPG mij ook beviel.
De eerste uren vond ik het wel een leuk spel, maar na 3 dagen lag het spel ook alweer te verstoffen op m'n game-plank.
Al dat pvp en pg (powergaming) vind ik niets aan. Al de MMORPG's die ik ken zijn gewoon Diablo 2 in het groot. Veel ge-kill en weinig rp.

Ik ben dus ook weer teruggestapt naar NWN.
Daar kun je gewoon met z'n allen rp-en en gaat het niet zozeer om de stats en exp.
Een goede rp ervaring heb ik gehad op een Anphillia server, maar die is een paar weken geleden down gegaan.
Nu rp ik op de Three Kingdoms. Ook leuk :)

Nu maar afwachten op NWN 2 en kijken of er weer snel een paar persistent worlds komen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 17:35

Bosmonster

*zucht*

Guild Wars is ook geen MMORPG, maar een pure hack 'n slash multiplayer game... Het is beter vergelijkbaar met Diablo 2. Echt handige keus was het dus niet als je wilde zien of MMORPG's je bevielen :P

WoW vond ik persoonlijk na een paar maandjes ook nogal saai worden. Na je eerste char op 60, wat een beetje MMORPG speler in een maand of 2 a 3 voor elkaar heeft, wordt het allemaal nogal saai. Tuurlijk kan ik NOG een keer de hele wereld doorlopen (het spel nog een keer uitspelen dus eigenlijk), maar persoonlijk had ik het allemaal wel gezien.

Het enige dat ik nog leuk vind is met wat vrienden instances doen. Daar komt vaak een hoop skill bij kijken. Maar inmiddels hebben we met ons cloth-groepje (geen tanks :P) alle 5-man uitdagingen gehad... inclusief dingen als de baron.

M'n accounts zijn dus inmiddels opgezegd.

WoW is een leuk spel, maar imho een hele korte aandachtsspanne. In tegenstelling tot andere MMORPG's die ik jaren en jaren gespeeld heb. Of misschien word ik gewoon MMORPG moe :P

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 29-08-2005 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik zou idd zeggen neem een kijkje bij Eve online

verder komt er nog een spel Pirates of the Burning Sea waar je echt een schip hebt. en als je bv aan het handelen gaat zul je mensen moeten inhuren je te verdedigen ed, dus ook niet zomaar andere spelers afmaken.

uiteindelijk blijven de meeste mmo's iets kapot hakken en zo vaak als mogenlijk.

auto assault is opzich ook hakken. maar op een andere manier, je rijd rond in een razend snelle wage met zoveel kanonnen erop je het dragen kan.

Guild wars is opzich wel ok. maar blijft uiteindelijk aardig eentonig vind ik, je wisselt na een tijdje bijna niet meer van spells en het is elke keer een stukje verder lopen tot je bij een missie bent :p

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:36

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

EVE Online :)
Draait hier ook een topic over. Ik speel het nu een half jaar en het is griezelig uitgebreid.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker weten EVE maar daarvoor moet je natuurlijk wel een Science-fiction fan voor zijn.
Planetside is ook in die richting maar is dus een FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik kan als ex-WoWer toch wel toevoegen dat je het jezelf ook leuker kan maken. Rogue is een goed voorbeeld. Het is extreem simpel om 5 keer achter elkaar 1 en dezelfde aanval te gebruiken en dan 1 finisher, gevolgd door weer 5 keer dezelfde opbouw-aanval. En het is ook absoluut niet inefficient of ineffectief kwa damage die je doet.
Wat je OOK kan doen is iemand op moeilijkere wijze bewerken zodat je erachter kan komen en een ietwat specialere aanval uit kan voeren. Een Sinister Strike Rogue is op zich net zo effectief als een Backstab Rogue als je alle aspecten van het spel in beschouwing neemt, maar een backstab rogue kost veel meer moeite en geeft ook IMHO veel meer plezier ervoor terug.

Zelfde geldt in feite voor je druid. Je KAN weliswaar achter elkaar moonfire - wrath - wrath - wrath, volgende beestje roots, wrath, wrath etc blijven doen, maar als je het jezelf iets moeilijker maakt kom je terecht bij andere combinaties als Starfire, moonfire, entangling roots, starfire, faerie fire, rejuvination, bear form, maul, volgende beestje eerst enrage, feral charge, maul, ravage, kick-ass, noem maar op. Als er IETS een veelzijdige class is is het wel druid. Ik heb zelf een druid tot 21 gespeeld als alt en ff gespeeld met de lvl 46 druid van een vriend. Omdat je 3 vormen hebt waar je in kan vechten zit je nooit zonder mana als je het hard nodig hebt. Het eerste beestje nuke je plat voordat ie bij je kan komen, voor het tweede beestje heb je net genoeg mana om naar bear form te gaan en dan regenerate je mana terwijl je minder dmg pakt. het derde beestje open je met je cat form vanuit stealth en tegen de tijd dat je die dood hebt kun je naar je caster form om ff te healen.

Maar op dit gezwets na heeft de topic starter IMO ook wel gelijk :) WoW is lang leuk gebleven, maar ik ben dr inmiddels mee gekapt omdat er gewoon geen fluit meer aan was. Maar een mmo waar je je gevechten goed tactisch moet plannen lijkt me moeilijk te vinden, want MMO's zijn volgens mij het ergste cannon-fodder-producerende soort spellen dat er is. Een gevecht is een extreem niet speciale gebeurtenis en mag dus niet te ingewikkeld zijn omdat je dr niet zo gek veel voor terug krijgt als je wint.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ragnarok Online eens proberen?
Pagina: 1