Zo las ik laatst een verhaal van iemand op een ander forum die uit een faillissementspartij 100 dezelfde spellen had gekocht (Roberta Williams Anthology, is een collectie van Sierra met o.a. alle Kings Quests) Deze had hij voor 5 euro p/s ingekocht en verkocht deze op Ebay gemiddeld voor 160 dollar per stuk. Vooral in Amerika is dit een erg gewild object.Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:56:
[...]
Leuk maar niet echt geloofwaardig imho. Je kunt een hele hop troep op ebay kwijt voor veel geld maar dit.. Laat ik zeggen dat ik sceptisch ben
Dus ja, het is mogelijk om (als particulier) flink te verdienen met Ebay, al is dit voorbeeld natuurlijk ook een kwestie van geluk hebben dat de partij zo goedkoop was.
En wat in het boek beschreven zal staan zullen standaard economische regels zijn. Zorg dat je een product voor minder inkoopt dan waar je het voor verkoopt. En zie daar, je hebt winst. Herinvesteer je winst en zie daar, nog meer winst (It is amazing Mike !!!11).
Misschien staan er nog wel leuke tips in hoe een optimale prijs te bepalen (buy it now ?), al is het voordeel bij het ontbreken van een buy now prijs dat mensen ook tegen elkaar kunnen gaan opbieden.
En volgens mij zijn er nog wel wat truucs om de prijs hoger te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Toewan op 02-09-2005 10:46 ]