T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste
Acties:
  • 141.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
j-w schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:07:
Is er iemand die PIT op een GPRS-only toestel gebruikt om te internetten op een laptop?
Hoe werkt dat in de praktijk? Is het bv snel genoeg om te GoTTen, mail te lezen via SMTP, mail te lezen via webmail?
:Y)

Het gaat niet supersnel, maar het is te doen. Vergelijkbaar met de snelheid van een ouderwetse inbelverbinding :)

Ik gebruik het op camping altijd om even mijn mail te checken en wat nieuwssites. Ik heb zelfs een keer ingame gezeten op een GTA sa-mp server ;) (alhoewel je dan wel een hele hoge ping hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45
j-w schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:07:
Is er iemand die PIT op een GPRS-only toestel gebruikt om te internetten op een laptop?
Hoe werkt dat in de praktijk? Is het bv snel genoeg om te GoTTen, mail te lezen via SMTP, mail te lezen via webmail?
7 à 8 KB/s. Voor dingen zoals mail lezen, GoT-en, msn-en, enz is het dus prima te doen :)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27
Ja is heel goed te gerbuiken :)
ik hang hem regelmatig aan mijn laptop vooral in de trein of bij me GF (geen vaste verbinding) en dan is een beetje server en mailen goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

wd200 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:20:
Ja is heel goed te gerbuiken :)
ik hang hem regelmatig aan mijn laptop vooral in de trein of bij me GF (geen vaste verbinding) en dan is een beetje server en mailen goed te doen :)
Dat is dus met een GPRS-only toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
DeOS schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:18:
[...]

7 à 8 KB/s. Voor dingen zoals mail lezen, GoT-en, msn-en, enz is het dus prima te doen :)
gprs is eerder 4 / 5.6 KB/s, jij hebt het over de snelheid die je bij UMTS hebt (geknepen snelheid natuurlijk!).

Maar zoals ik al zei werkt internet op die snelheid perfect, alleen muziekstreams trekt hij net niet bufferloos.

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldlokers op 26-05-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:18:
[...]

Maar 8 KB downstream op GPRS?

Als ik connect via mijn K800i / infraroodpoort > laptop haal ik makkelijk 64KB p/s, en zelfs in de trein nog.

Vind het anders redelijk snel gaan, alleen de latency is wat hoog. Muziekstreamen lukt ook prima, alleen moet je natuurlijk geen 'uitval' hebben.

8 KB voor gprs is wel heel mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:08

xon

heeft iemand toevallig afgelopen weken de laatste stand van zaken wel eens bekeken bij andere providers die ook 'zo'n soort pit abbo aanbieden? Hebben de andere providers vergelijkbare snelheden of zitten die wat hoger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:24

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Vodafone heeft nu Mobiel Internet
€ 9,50 /mnd - zit een fup op van ca. 50 Mb, maar wel volledige snelheid (tot 1,8 Mbpss !!! :) )....moet je natuurlijk wel HSDPA dekking en toestel hebben :P

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
50 MB is echt veel te weinig. Met mijn T-Mobile GPRS verbinding haal ik per maand al snel 75MB+ met mail checken en een beetje surfen. Maar verwachting is dat deze limiet snel omhoog wordt gezet omdat het behoorlijk belachelijk is met een 1.8Mb verbinding.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 03:57:
[...]

Als ik connect via mijn K800i / infraroodpoort > laptop haal ik makkelijk 64KB p/s, en zelfs in de trein nog.

Vind het anders redelijk snel gaan, alleen de latency is wat hoog. Muziekstreamen lukt ook prima, alleen moet je natuurlijk geen 'uitval' hebben.

8 KB voor gprs is wel heel mager.
Ik heb het over GPRS niet over UMTS. Aangezien je K800i UMTS heeft zal je data verkeer die pakken indien beschikbaar. Snelheden van 64 KB/S niet echt niet haalbaar via GPRS hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 03:57:
[...]

Met welk abo ? Want PIT is toch echt 64 kbps, dus 8 KB/s is toch echt het maximum.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
Maar je gaat sowieso geen 8 KB/s halen via gprs hoor?

gprs is toch rond de 5 á 6 KB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
ja hoor, alleen de reactietijd is veel trager dan UMTS, dat maakt dat umts sneller aanvoelt (buiten dat er ook daadwerkelijk sneller data verstuurd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Wap is toch minder dan 5KB p/s?

Als ik iets download vanaf mijn K800i toestel icm Pit abbo dan haal ik toch echt 64KB hoor.... Of het moet zo populair geworden zijn of je zit gewoon niet stil met je GSM / Slecht bereik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
kbit, 64/8 = 8kbyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Het is ongeveer 5 KB p/s. Hoe kan dat dan dat ik voorheen wel gewoon met 64KB (ja kilobyte) p/s neerhaalde? Heeft t-mobile het nu gecapt dan?

Zelfs al haalde ik een 3gp bijv neer, dan kon ik aflezen dat het met 64KB p/s ging. Ook in de trein, ruim 40KB p/s voor msn messenger download. Zelfs teamspeak op een 25Kbit codec was nog prima te doen ermee.

Edit, ik lees het al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

wessel99 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:38:
ja hoor, alleen de reactietijd is veel trager dan UMTS, dat maakt dat umts sneller aanvoelt (buiten dat er ook daadwerkelijk sneller data verstuurd kan worden).
dus met PIT via GPRS heb je dus 5KB/s (ipv 8KB bij 3G), en je ping ligt veel hoger dan bij 3G. Moet ik aan een ping 500ms bij GPRS denken, of is dat veel te veel?

[ Voor 16% gewijzigd door j-w op 30-05-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 23:04
Als de T-Mobile klantenservice hier nog zit. Ik heb Pocket internet totaal 2005. Begin dit jaar was mijn snelheid geknepen en daar is heel veel communicatie over geweest. Uiteindelijk is het rechtgezet en zou ik weer onbeperkte snelheid horen te hebben.

Gisteren heb ik een hsdpa modem gekocht en nu blijkt dat ik toch nog geknepen ben tot 384kbit. Ik hoor toch gewoon HSDPA te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:32
Mijn ervaringen betreffende PIT zijn erg wisselend. Ik heb een hsdpa ready toestel maar ik ben woonachtig in de omgeving Goes. Hierbij merk ik dat ik buiten bijna altijd wel 3G dekking hebben maar bijv. in het centrum in een cafe niet, ook in bepaalde woonwijken valt hij terug op Gprs.

De snelheden die ik haal (64 kb/s max.)
0.5 - 14.9 kb/s op gprs dekking
5.0 - 266.0 kb/s (!) op umts dekking

Ik heb trouwens gezien dat t-mobile voor 20 euro per maand nu PIT aanbiedt met een beperking van 128 kb/s, als ze dit wat omhoog gooien zie ik dat wel zitten. Maar om voor dubbele snelheid het dubbele te betalen wanneer met een rustig netwerk de snelheid toch omhoog schiet zie ik niet zitten.
Edit:/ Ik zie net dat het €19,50 is voor 192kbps down en 32 kbps up, een vooruitgang maar nog niet voldoende want voor de volle 384kbps moet je nog steeds 50 euro neertellen, een te groot verschil vind ik...

[ Voor 13% gewijzigd door Silvos op 09-06-2007 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

Sorcerer8472

Mens sana?

Willaaam schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:42:
Als de T-Mobile klantenservice hier nog zit. Ik heb Pocket internet totaal 2005. Begin dit jaar was mijn snelheid geknepen en daar is heel veel communicatie over geweest. Uiteindelijk is het rechtgezet en zou ik weer onbeperkte snelheid horen te hebben.

Gisteren heb ik een hsdpa modem gekocht en nu blijkt dat ik toch nog geknepen ben tot 384kbit. Ik hoor toch gewoon HSDPA te kunnen gebruiken?
Als je dekking voldoende is ja (2 streepjes bij mij)...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe is de snelheid t.o.v. Telfort internet?

Ik heb een half jaar geleden voor Telfort gekozen ipv. T-Mobile omdat Telfort EDGE aanbiedt wat sneller kan. EDGE is er uit, ik zit nu op het KPN netwerk via Telfort dus alleen GPRS. En het is traag! Ik heb nog een paar weken de tijd om mijn Telfort abo op te zeggen. Iemand ervaring met zowel Telfort/KPN GPRS als T-Mobile GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10 14:59
Silvos schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 03:27:
Mijn ervaringen betreffende PIT zijn erg wisselend. Ik heb een hsdpa ready toestel maar ik ben woonachtig in de omgeving Goes. Hierbij merk ik dat ik buiten bijna altijd wel 3G dekking hebben maar bijv. in het centrum in een cafe niet, ook in bepaalde woonwijken valt hij terug op Gprs.

De snelheden die ik haal (64 kb/s max.)
0.5 - 14.9 kb/s op gprs dekking
5.0 - 266.0 kb/s (!) op umts dekking

Ik heb trouwens gezien dat t-mobile voor 20 euro per maand nu PIT aanbiedt met een beperking van 128 kb/s, als ze dit wat omhoog gooien zie ik dat wel zitten. Maar om voor dubbele snelheid het dubbele te betalen wanneer met een rustig netwerk de snelheid toch omhoog schiet zie ik niet zitten.
Edit:/ Ik zie net dat het €19,50 is voor 192kbps down en 32 kbps up, een vooruitgang maar nog niet voldoende want voor de volle 384kbps moet je nog steeds 50 euro neertellen, een te groot verschil vind ik...
Zeeland is nog erg karig qua UMTS bereik :'(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

svdmeer schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:01:
Hoe is de snelheid t.o.v. Telfort internet?

Ik heb een half jaar geleden voor Telfort gekozen ipv. T-Mobile omdat Telfort EDGE aanbiedt wat sneller kan. EDGE is er uit, ik zit nu op het KPN netwerk via Telfort dus alleen GPRS. En het is traag! Ik heb nog een paar weken de tijd om mijn Telfort abo op te zeggen. Iemand ervaring met zowel Telfort/KPN GPRS als T-Mobile GPRS?
T-Mo GPRS schijnt wat sneller te zijn, maar het fijne weet ik er niet vanaf. Dekking is wel weer ietsje minder, maar tenzij je echt vaak op buitenwegen (niet-N-wegen enzo) zit zal het reuze meevallen.

Qua UMTS kun je dan weer beter bij Telfort/KPN blijven voor de snelheid en de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja het pakket dat T-Mobile aanbied (10 euro onbeperkt) maakt hun toch de best provider voor het data pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:21:
Maar ja het pakket dat T-Mobile aanbied (10 euro onbeperkt) maakt hun toch de best provider voor het data pakket.
Mijn probleem is dat ik niet zoveel bel en redelijk veel gebruik maak van mobiel internet.Bij T-Mobile moet ik persee een flex bundel 20 nemen om te kunnen internetten, maar als ik het goed begrijp kan ik dat bij Vodafone al vanaf 12,50 + 9,50 mobiel internet kosten.
Heb ik dit zo goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om eens op de site van t-mobile te kijken? |:(

Het goedkoopste ben je uit als je het volgende kiest:

Relax 150 Sim Only € 7,50
Pocket Internet Totaal € 9,50
Maandelijkse kosten totaal € 17,00

Bij vodafone krijg je voor die € 12.50 50 belminuten of sms-en.
Bij t-mobile krijg je dus voor € 7.50 150 belminuten.

Je kunt dus het beste t-mobile nog combineren met een sms bundel, ervanuitgaande dat je sms-t.

Bijvoorbeeld deze bundel:

Relax SMS Bundle 50 berichten € 4,50

Dan heb je voor € 7.50 + € 4.50 = € 12.00 150 belminuten en 50 sms-en VS de 50 belminuten of 50 sms-en van vodafone voor € 12.50

Je hebt dat dus niet goed begrepen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje info over de voorwaarden van de vodafone site.
Zorgeloos Mobiel Internet
- Met Zorgeloos Mobiel Internet kun je binnen
Nederland met de mobiele telefoon op het
internet zoveel je maar wilt om onder meer te
surfen, chatten en e-mailen.
- Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de
“normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.
- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal
Vodafone contact opnemen met Contractant
om het gebruik te matigen. Indien overschrijding
van het normaal gebruik gedurende drie
maanden plaatsvindt binnen een periode van
12 maanden, kan Vodafone het boven normaal
gebruik in een daaropvolgende maand in
rekening brengen. Contractant wordt hierover
voorafgaand door Vodafone geïnformeerd.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

zijn er hier mensen die PIT of PIT-plus gebruiken als (enige) internetverbinding voor thuis?

hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:26

Denko

|{ing Øf ßlitz

j-w schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:32:
zijn er hier mensen die PIT of PIT-plus gebruiken als (enige) internetverbinding voor thuis?

hoe bevalt dat?
niet te doen, het is gewoon te traag en je ping is te hoog, maarja, dat ben ik

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 18:39
Denko schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:29:
[...]

niet te doen, het is gewoon te traag en je ping is te hoog, maarja, dat ben ik
Maar mag het wel? Ik bedoel bij Vodafone en Hi mag je vanalles niet. Bijvoorbeeld het browsen met een normale browser via laptop of pc. En dat is nou net iets dat ik wel zag zitten.
Bij Hi maken ze het trouwens wel erg bont:
Geen gebruik maken van:
- Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
- Applicaties die e-mail automatisch afleveren op je mobiele telefoon en die gebruikelijk in de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers
- Een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding

Mag dit bij T-Mobile wel gewoon?

[ Voor 32% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-06-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo ver ik weet wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 26-10 15:30
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:31:

Als je heel weinig belt (prepaid via Simyo in mijn geval) kun je ook nog kiezen voor T-Mobile Data Only met PIT-Plus. Dat staat niet ook op de T-Mobile site, maar wel bij smartphoneshop.nl

http://www.smartphoneshop...providerid=2&option=37011

Dan heb je voor € 19,50 per maand een net iets snellere verbinding. Ik kan alleen niet vinden of je dat Data Only abo ook kunt afsluiten zonder telefoon.

Hoe strikt is trouwens die lijst van 'goedgekeurde' telefoons trouwens nog? Vraagt T-Mobile nog steeds naar een IMEI? De laatste vermelding in dit topic daarover dateert van eind 2005, dus ik vermoed van niet.

Als die lijst goedgekeurde toestellen niet (meer) van toepassing is, denken jullie dan dat je PIT ook kunt gebruiken via een GSM modem als de Samba-75 van Falcom?

http://www.falcom.de/index.php?id=198
http://gsmpro.de/cellular/show_det.php?det=52

[ Voor 0% gewijzigd door Jan-E op 16-06-2007 17:30 . Reden: Data Only staat wel op T-Mobile.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Jan-E schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:05:
[...]
Als je heel weinig belt (prepaid via Simyo in mijn geval) kun je ook nog kiezen voor T-Mobile Data Only met PIT-Plus. Dat staat niet op de T-Mobile site, maar wel bij smartphoneshop.nl

http://www.smartphoneshop...providerid=2&option=37011

Dan heb je voor € 19,50 per maand een net iets snellere verbinding. Ik kan alleen niet vinden of je dat Data Only abo ook kunt afsluiten zonder telefoon.

Hoe strikt is trouwens die lijst van 'goedgekeurde' telefoons trouwens nog? Vraagt T-Mobile nog steeds naar een IMEI? De laatste vermelding in dit topic daarover dateert van eind 2005, dus ik vermoed van niet.

Als die lijst goedgekeurde toestellen niet (meer) van toepassing is, denken jullie dan dat je PIT ook kunt gebruiken via een GSM modem als de Samba-75 van Falcom?

http://www.falcom.de/index.php?id=198
http://gsmpro.de/cellular/show_det.php?det=52
Die check was alleen maar bij het aanmelden van PIT. Tijdens het gebruik zelf wordt er niet gecontroleerd op IMEI nummer. Je kunt het dus gebruiken in welke sim-hardware dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
DeOS schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:19:
Die check was alleen maar bij het aanmelden van PIT.
Was of is? M.a.w.: moet je nog steeds een IMEI opgeven?
Tijdens het gebruik zelf wordt er niet gecontroleerd op IMEI nummer. Je kunt het dus gebruiken in welke sim-hardware dan ook.
Alleen vereist PIT-plus een UMTS of HSPDA toestel, aldus T-Mobile. Of is dat ook een verkooppraatje en zal een GSM/GPRS/Edge modem als de Samba-75 dus wel PIT-plus werken?

[ Voor 0% gewijzigd door Jan-E op 16-06-2007 18:55 . Reden: PIT-Plus vereist HSPDA toestel (?) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de optie: "T-Mobile Internet' en "Tmo Web" op m'n telefoon voor dataverkeer? Trouwens, ik heb in 5 dagen - met normaal gebruik - al 10mb er doorheen gekregen. Vodafone met 50Mb gaat dus maar net goed voor velen of niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:07:
Bij Hi maken ze het trouwens wel erg bont:
Geen gebruik maken van:
- Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
Gezien de upload lijkt me een VoIP gesprek over PIT ook geen pretje. Dik kans dat je gesprekspartner je niet kan verstaan ;)
Maar heeft iemand met PIT of PIT-plus het wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Jan-E schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:05:
[...]
Heb niet zo lang geleden een t-mob abo genomen waarbij niet werd gevraagd naar m'n phone, laat staan naar m'n imei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:31:
Misschien een idee om eens op de site van t-mobile te kijken? |:(

Bij vodafone krijg je voor die € 12.50 50 belminuten of sms-en.
Bij t-mobile krijg je dus voor € 7.50 150 belminuten.

Je kunt dus het beste t-mobile nog combineren met een sms bundel, ervanuitgaande dat je sms-t.

Bijvoorbeeld deze bundel:

Dan heb je voor € 7.50 + € 4.50 = € 12.00 150 belminuten en 50 sms-en VS de 50 belminuten of 50 sms-en van vodafone voor € 12.50

Je hebt dat dus niet goed begrepen >:)
Volgens mij heb jij het niet goed begrepen want ook vodafone kent sim-only abonnementen voor 7,50 150 minuten/smsen.

Om nou een simonly van tmobile met een normale abo van vodafone te vergelijken is zelfde als appels met peren vergelijken.

Op de vodafone website krijg je voor € 12,25 per maand 150 minuten plus de zorgeloos inet blox.

[ Voor 17% gewijzigd door B0MBACI op 16-06-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-10 20:38
Jan-E schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:35:
[...]
Gezien de upload lijkt me een VoIP gesprek over PIT ook geen pretje. Dik kans dat je gesprekspartner je niet kan verstaan ;)
Ik heb een pit budel en voip werkt gewoon icm het programma Fring en m'n voipcheap account.
Toestel is een Nokia N73 (umts)
GPRS gaat maar tot 52 kb. PIT is afgeknepen op 64 kb. Gebruik dus een klein beetje UMTS snelheid.
Er is wel iets vertraging maar m'n geprekken vallen niet weg ( ben dan op 1 plek)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
Jan-E schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:35:
[...]
ik gebruik vaak VoIP via PIT met m'n nokia n80 met ingebouwde VoIP software, ik heb geen gecapte snelheid, haal mooi nog 45 kB/s :)
VoIP gaat perfect zonder lag en goede kwaliteit via UMTS (werkt ook alleen via UMTS) ik heb ook geen download limiet zover ik weet, gisteren even gedeelte van een film via PIT gedownload en was toch wel zo 200 MB ;) duurde wel even maar kwam wel aan 8)

Ik typ dit trouwens via PIT op m'n laptop via m'n nokia n80 in de trein :), gaat mooi snel, ook wel via GPRS alleen valt zo nu en dan het signaal weg voor een minuut en das toch wel tergend irritant... :P

[ Voor 12% gewijzigd door Moning2 op 17-06-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:38:
[...]

Volgens mij heb jij het niet goed begrepen want ook vodafone kent sim-only abonnementen voor 7,50 150 minuten/smsen.

Om nou een simonly van tmobile met een normale abo van vodafone te vergelijken is zelfde als appels met peren vergelijken.

Op de vodafone website krijg je voor € 12,25 per maand 150 minuten plus de zorgeloos inet blox.
Je hebt helemaal gelijk 8)7

Het overzicht zou moeten zijn:

Relax SMS Bundle 100 berichten € 7,50

Vodafone 150 Sim Only € 13,50

T-Mobile is 150 belminuten en 50 sms-en voor € 12,-
T-Mobile is 150 belminuten en 100 sms-en voor € 15,-
Vodafone is dan 150 belminuten of 150 sms-en voor € 13,50

Het verschil is dan inderdaad een stuk minder groot, maar nog steeds voordeel voor t-mobile imho.

Stel je belt per maand 200 minuten en sms-t 50 keer.
Bij vodafone heb je dan het abonnement van € 21,- nodig ( 275 minuten/sms-en )

Bij t-mobile heb je dan het abonnement van € 9,- nodig ( 200 belminuten )
Bij t-mobile heb je dan nog de Relax SMS Bundle 50 van € 4,50 nodig
Totaal voor t-mobile komt dan op € 13,50
Bij vodafone heb je dan wel nog 25 minuten/sms-en over, maar je hebt wel al € 7,50 bespaard bij t-mobile ( 21-13,50 )

Zou je die € 7,50 ook nog besteden bij t-mobile dan kun je tot:
  • 300 belminuten en 100 sms-en met nog € 1,50 over
  • 400 belminuten en 50 sms-en met € 1,- extra erbij ( € 22,- p/m )
Dat internet wat je noemt heeft een limiet van 50 MB per maand, als je veel met je gsm speelt haal je dat in 1 a 2 dagen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:02:
[...]

Vodafone 150 Sim Only € 13,50

Vodafone is dan 150 belminuten of 150 sms-en voor € 13,50

Het verschil is dan inderdaad een stuk minder groot, maar nog steeds voordeel voor t-mobile imho.

Bij vodafone heb je dan het abonnement van € 21,- nodig ( 275 minuten/sms-en )

Bij vodafone heb je dan wel nog 25 minuten/sms-en over, maar je hebt wel al € 7,50 bespaard bij t-mobile ( 21-13,50 )

Dat internet wat je noemt heeft een limiet van 50 MB per maand, als je veel met je gsm speelt haal je dat in 1 a 2 dagen al.
Maar bij T-mobile kost internet 9,50, en bij Vodafone betaal je de eerst 12 maanden (ook bij 1jr contract) de helft: 4,75 ;) . Ik kan geen Web 'n Walk acties meer bij T-mobile vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
[...]
dat haal je met een uurtje VoIP bellen al ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Moning2 op 17-06-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

[...]

Vodafone 150 Sim Only € 13,50 web sim-only kosten 7,50

Vodafone is dan 150 belminuten of 150 sms-en voor € 13,50 web sim-only kosten 7,50

Bij vodafone heb je dan het abonnement van € 21,- nodig ( 275 minuten/sms-en ) web sim-only 10,95

• 450 minuten of smsen kost bij vodafone €19,95 scheelt weer twee euro
Dat internet wat je noemt heeft een limiet van 50 MB per maand, als je veel met je gsm speelt haal je dat in 1 a 2 dagen al. Deze limiet is geen harde limiet je mag er overheen zolang je het niet te bond maakt. En tevens heb je de volledige umts snelheid
Dus om jou voorbeel maar te nemen 275 minuten bellen of smsen en internet blox komt bij vodafone neer op 10,95 + 5 euro = 16 euro. (http://www.vodafone.nl/sh...ttr=c2_prive_abo_sim_only)

8)7 maar als jij toch veel liever meer wilt betalen bij t-mobile ga je gang
Moning2 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:51:
[...]

dat haal je met een uurtje VoIP bellen al ;)
Met de snelheid van tmobile gaat voip toch niet lukken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door B0MBACI op 17-06-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werkt Mobile Youtube niet goed op de standaard PIT. Misschien dat het wel (beter) werkt als je in je mediaspeler de buffertijd kan instellen. Op m'n Nokia N95 met PIT icm. Realplayer (die geen optie heeft voor het instellen van de prebuffer/rebuffer *$($#) gaat het even goed maar raakt al snel de draad kwijt en gaat om de 5 sec moeten bufferen of krijg je alleen maar blokjes. Goed balen dat je niet gewoon in die Realplayer de prebuffer/rebuffer kunt instellen. Nu stop ie iedere 5 sec om te bufferen wat erg irritant is. Beter dat ik 20sec wacht en het in één keer goed afspeelt dan 3x om de 5sec moeten onderbreken voor een rebuffer. Ook kun je eenmaal afgespeelde Youtube Mobile filmpjes niet compleet saven op je phone :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
B0MBACI schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:57:
Met de snelheid van tmobile gaat voip toch niet lukken ;)
dat gaat dan anders toch zeer goed bij mij 8)
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:15:
Helaas werkt Mobile Youtube niet goed op de standaard PIT. Misschien dat het wel (beter) werkt als je in je mediaspeler de buffertijd kan instellen. Op m'n Nokia N95 met PIT icm. Realplayer (die geen optie heeft voor het instellen van de prebuffer/rebuffer *$($#) gaat het even goed maar raakt al snel de draad kwijt en gaat om de 5 sec moeten bufferen of krijg je alleen maar blokjes. Goed balen dat je niet gewoon in die Realplayer de prebuffer/rebuffer kunt instellen. Nu stop ie iedere 5 sec om te bufferen wat erg irritant is. Beter dat ik 20sec wacht en het in één keer goed afspeelt dan 3x om de 5sec moeten onderbreken voor een rebuffer. Ook kun je eenmaal afgespeelde Youtube Mobile filmpjes niet compleet saven op je phone :/
en dit ook 8) geen last van bufferen of blokjes 8)

en dat allemaal voor maar €9,50 per maand
t-mobile is zo slecht nog niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Moning2 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:13:
[...]

dat gaat dan anders toch zeer goed bij mij 8)

[...]

en dit ook 8) geen last van bufferen of blokjes 8)

en dat allemaal voor maar €9,50 per maand
t-mobile is zo slecht nog niet O-)
Als je een van de aller eerste t-mobile PIT heb genomen heb je idd geen beperking op je snelheid en zou je in theorie die dingen doen.

Maar tegenwoordig is de snelheid van PIT 8KB en dat is lang na niet genoeg voor redelijke streaming en voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 19:27
B0MBACI schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Als je een van de aller eerste t-mobile PIT heb genomen heb je idd geen beperking op je snelheid en zou je in theorie die dingen doen.

Maar tegenwoordig is de snelheid van PIT 8KB en dat is lang na niet genoeg voor redelijke streaming en voip.
Gewoon PIT = UMTS en dat kan prima met 8kb..
teminste ik heb getest van UMTS naar pc (die heeft wel hight speed) en dit ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
robert-630 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:44:
Maar bij T-mobile kost internet 9,50, en bij Vodafone betaal je de eerst 12 maanden (ook bij 1jr contract) de helft: 4,75 ;) . Ik kan geen Web 'n Walk acties meer bij T-mobile vinden.
Beter zoeken ;) Bij sommige aanbiedingen krijg je 4 maanden 50% korting op PIT (1 jaar abo) of 12 maanden 50% korting (2 jaar abo). Kijk maar eens naar de N73 actie op www.gsmweb.nl
Minder lang korting dan bij Vodafone, maar wel degelijk korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
DeOS schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:19:
Die check was alleen maar bij het aanmelden van PIT. Tijdens het gebruik zelf wordt er niet gecontroleerd op IMEI nummer. Je kunt het dus gebruiken in welke sim-hardware dan ook.
Zojuist op eBay een 2e hands Sierra Aircard 750 gekocht. De specs doen oude tijden herleven:

"All Sierra Wireless GSM/GPRS products are capable of making circuit switched data connections, also known as Circuit Switched Data (CSD). During CSD connections, the data transmission speed is similar to a 14.4 kpbs modem.

GPRS service is packet switched rather than circuit switched. In packet switched communication, messages are broken into packets and sent along idle channels using the quickest available route. This type of communication is designed specifically for data communication (rather than voice) and provides much higher data transmission rates than circuit switched. During GPRS connections, the data transmission speed of the AirCard 750 is similar to a 56 kbps modem."

Zodra ik het ding binnen heb eerst maar eens proberen om met mijn huidige KPN simmetje een 14k4 inbelverbinding naar XS4ALL op te bouwen. Dat zou overigens wel eens kunnen mislukken, want of mijn prepaid account een data-verbinding aankan is maar de vraag. Bellen en gebeld worden moet (met een headset) in ieder geval wel lukken.

En daarna wordt het tijd voor een T-Mobile Data Only abo met PIT-plus of een Relax 150 Sim Only abo met PIT. Snelheid heb ik niet nodig. Ik wil alleen maar per mail bereikbaar zijn en een klein beetje kunnen surfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook last van dat ik met PIT niet fatsoenlijk Youtube filmpjes kan bekijken. Hij moet vaak bufferen en de stukken dat hij wel loopt wordt het beeld enorm vlekkerig en stroperig. Wel jammer, want op mijn Wlan accespoint thuis gaat het wel goed. Beetje jammer weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:42:
Ik heb er ook last van dat ik met PIT niet fatsoenlijk Youtube filmpjes kan bekijken. Hij moet vaak bufferen en de stukken dat hij wel loopt wordt het beeld enorm vlekkerig en stroperig. Wel jammer, want op mijn Wlan accespoint thuis gaat het wel goed. Beetje jammer weer :(
Ik ben er inmiddels wel achter dat je onder Realplayer -> Instellingen -> Streaming -> Opties -> Geavanceerd de bitrate kunt instellen voor je verbinding. Die van UMTS staat standaard te hoog voor de snelheid van PIT. Als je die op 55 kbit/s oid zet heb je geen last meer van buffering, maar de kwaliteit blijft om te huilen (stroperig, lage kwaliteit) vanwege de te beperkte PIT snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, die beperking zit ik een beetje mee. Heb nu nog geen PIT, en dan wordt je niet gecapped, maar betaal je wel ff €2,38 per MB. YouTube gaat superlekker, maar ik zit dus nu in dubio: wel of geen PIT..
Heb T-Mobile al een mailtje gestuurd, of het mogelijk is om PIT op proef te nemen, om snelheid te kunnen testen, als ik het te traag vindt (filmpjes niet snel genoeg, slecht of niet vloeiend) dan hoeft het van mij niet.
Bovendien kun je met PIT ook niet meer incidenteel op volle snelheid, ook al heb je die €2,38 er wel voor over op dat moment..
Ben benieuwd naar hun reactie hierop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 01:46:
Ja, die beperking zit ik een beetje mee. Heb nu nog geen PIT, en dan wordt je niet gecapped, maar betaal je wel ff €2,38 per MB. YouTube gaat superlekker, maar ik zit dus nu in dubio: wel of geen PIT..
Heb T-Mobile al een mailtje gestuurd, of het mogelijk is om PIT op proef te nemen, om snelheid te kunnen testen, als ik het te traag vindt (filmpjes niet snel genoeg, slecht of niet vloeiend) dan hoeft het van mij niet.
Bovendien kun je met PIT ook niet meer incidenteel op volle snelheid, ook al heb je die €2,38 er wel voor over op dat moment..
Ben benieuwd naar hun reactie hierop..
Het ligt eraan hoeveel filmpjes je gaat kijken in een maand, je kunt namelijk ook snellere PIT kiezen:
http://www.t-mobile.nl/pe...eb_je_nodig/tarieven.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:56:
[...]

Het ligt eraan hoeveel filmpjes je gaat kijken in een maand, je kunt namelijk ook snellere PIT kiezen:
http://www.t-mobile.nl/pe...eb_je_nodig/tarieven.aspx
Nou ja, dan zit je dus aan een abbo van 49,50/maand vast als je dezelfde snelheid wil als los internetten. Ik wil eigenlijk eerst weten of de eenvoudige PIT relaxt genoeg is, 9,50 heb ik er nog wel voor over, maar zeker niet veel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:24:
[...]

Nou ja, dan zit je dus aan een abbo van 49,50/maand vast als je dezelfde snelheid wil als los internetten. Ik wil eigenlijk eerst weten of de eenvoudige PIT relaxt genoeg is, 9,50 heb ik er nog wel voor over, maar zeker niet veel meer..
Gebruik anders een programma om je internetsnelheid te limiteren, zoald b.v. http://www.netlimiter.com/
Via bluetooth je breedband internet gebruiken en dan ben je er zo achter op welke snelheid het lekker werkt.

Snap alleen je vraag niet echt dan:
Je wilt wel €2,38 per MB betalen om youtube te kijken, maar niet meer dan € 9,50 per maand voor PIT.
Mijn suggestie was om misschien 1 stap hoger te gaan, de € 19.50 per maand PIT.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:16:
[...]

Gebruik anders een programma om je internetsnelheid te limiteren, zoald b.v. http://www.netlimiter.com/
Via bluetooth je breedband internet gebruiken en dan ben je er zo achter op welke snelheid het lekker werkt.

Snap alleen je vraag niet echt dan:
Je wilt wel €2,38 per MB betalen om youtube te kijken, maar niet meer dan € 9,50 per maand voor PIT.
Mijn suggestie was om misschien 1 stap hoger te gaan, de € 19.50 per maand PIT.
Nee, het ging me erom dat ik wil kunnen testen of de traagheid voor mij een reden is om geen PIT te nemen. En bovendien of ik mét PIT incidenteel (tegen betaling) snellere verbindingen aan kan gaan, zodat ik dan bijv. wél een youtube filmpje zou kunnen checken. Uiteraard ga ik niet voor ruim 2 euro per MB filmpjes kijken ;)
Maar dat netlmiter is een goed tip, eens kijken of ik dat bluetooth data aan de praat krijg (lijkt erop dat T-Mobile mn k800i dusdanig verbouwd heeft dat dat niet kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Met welke URL kom ik op Mobile Youtube? Ben namelijk voor klanten ook bezig met mobiele streaming :)

En idd de snelheid van PIT is te laag om wat fatsoenlijks mee te kunnen. Acceptabel is het pas rond de 200 kbps is mijn ervaring... dus ik ga zoeken naar een oplossing die binnen PIT Plus nog wel werkt :)

Helaas gooien KPN en Telfort alsnog roet in het eten met hun 128k-beperking. Of geldt die dan weer niet voor streaming (waar KPN ook extra voor rekent)? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52
Sorcerer8472 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:47:
Met welke URL kom ik op Mobile Youtube? Ben namelijk voor klanten ook bezig met mobiele streaming :)

En idd de snelheid van PIT is te laag om wat fatsoenlijks mee te kunnen. Acceptabel is het pas rond de 200 kbps is mijn ervaring... dus ik ga zoeken naar een oplossing die binnen PIT Plus nog wel werkt :)

Helaas gooien KPN en Telfort alsnog roet in het eten met hun 128k-beperking. Of geldt die dan weer niet voor streaming (waar KPN ook extra voor rekent)? 8)7
http://m.youtube.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Wat is overigens uberhaupt de snelheid die jullie in de praktijk halen met PIT-standaard???

Als ik de 50Kb file van deze speedtest download: http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1

Dan kom ik max op 38k/sec terwijl ik volgens de bunder 64k/sec moet halen.
Nu snap ik wel dat de theoretische snelheid en de werkelijkheid altijd verschillen maar dit lijkt me wel erg veel.

Wat zijn jullie snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
ZakHooi schreef op zondag 24 juni 2007 @ 19:52:
Wat is overigens uberhaupt de snelheid die jullie in de praktijk halen met PIT-standaard???

Als ik de 50Kb file van deze speedtest download: http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1

Nu snap ik wel dat de theoretische snelheid en de werkelijkheid altijd verschillen maar dit lijkt me wel erg veel.

Met UMTS op een i600 haalde ik 8 KB/sec, ofwel 64 kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Laatst online: 22-10 10:13

Wisselt een beetje. In drukke uren of met een matige verbinding haal ik 20 kbit/sec, terwijl ik soms (blijkbaar in betere tijden :)) wel 45 kbit/sec haal. Iets hogers heb ik met PIT over GRPS eigenlijk nog nooit gezien...

Op 1 of andere manier voelt PIT wel vaak erg traag aan. Ik heb jaren geleden ook met ISDN geinternet, op dezelfde snelheid, en dat was volgens mij minder langzaam. Vooral tussen de tijd dat ik klik en er daadwerkelijk wat gebeurd lijkt veel tijd te zitten... Heb jij/jullie diezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
jpbosk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:32:
[...]

Wisselt een beetje. In drukke uren of met een matige verbinding haal ik 20 kbit/sec, terwijl ik soms (blijkbaar in betere tijden :)) wel 45 kbit/sec haal. Iets hogers heb ik met PIT over GRPS eigenlijk nog nooit gezien...

Op 1 of andere manier voelt PIT wel vaak erg traag aan. Ik heb jaren geleden ook met ISDN geinternet, op dezelfde snelheid, en dat was volgens mij minder langzaam. Vooral tussen de tijd dat ik klik en er daadwerkelijk wat gebeurd lijkt veel tijd te zitten... Heb jij/jullie diezelfde ervaring?
De latency over ISDN is een heel stuk lager dan over GPRS en het is juist die latency die zorgt voor de snelheidsbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer met mijn vista en via bluetooth een verbinding te maken met tmob PIT maar krijg de volgende foutmelding nadat ik zie dat hij zich op het netwerk probeerd te registreren
error 734, the ppp link control was terminated
via mijn usb kabel lukt het wel, gewoon inbellen *99#
ook zie ik in NOKIA pc suite geen mogenlijkheid om een bluetooth device te selecteren.
tmob helpdesk verwijst me naar laptop fabrikant maar daar heb ik niks aan,

dus misschien dat iemand me hier verder kan helpen?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jeroenjonker: eerst je bluetooth-stick (ofzo) installeren, daarna pc suite? Sommige apparaten worden niet herkend als bluetooth-apparaat (is vaak zo bij eigen drivers van de fabrikant ipv de standaard Windows-drivers). In dat geval moet je soms een compoort kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:22:
ik probeer met mijn vista en via bluetooth een verbinding te maken met tmob PIT maar krijg de volgende foutmelding nadat ik zie dat hij zich op het netwerk probeerd te registreren
via mijn usb kabel lukt het wel, gewoon inbellen *99#
ook zie ik in NOKIA pc suite geen mogenlijkheid om een bluetooth device te selecteren.
tmob helpdesk verwijst me naar laptop fabrikant maar daar heb ik niks aan,

dus misschien dat iemand me hier verder kan helpen?

tnx
je moet bij je bluetooth modem in apparaatbeheer (dus niet bij bluetooth radio maar bij modems kijken) de volgende initialisatieopdrachten invullen (bij het tabblad geavanceerd):

at+cgdcont=1,"IP","internet"

ik had hetzelfde probleem totdat ik dit had ingevuld... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 25-06-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
oeps dubbel... 8)7
trage gprs ook... :P

[ Voor 95% gewijzigd door Moning2 op 25-06-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

StevenK schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:11:
[...]

De latency over ISDN is een heel stuk lager dan over GPRS en het is juist die latency die zorgt voor de snelheidsbeleving.
hoe is de latency bij UMTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:45

GaMbiNo

1337

Ik kom hier in Groningen op 41 kbit/sec met de standaard PIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
j-w schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Geen flauw idee; de i600 is weer terug naar pdashop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

j-w schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Startlatency kan rond de 1 sec zijn. Als je eenmaal vaker pakketjes heen en weer stuurt in een actieve verbinding is het <300 ms in de regel. Heb het hier over standaard UMTS, niet specifiek T-Mo.

Die 1 sec-vertraging hefet te maken met energiebesparende/netwerktechnische maatregelen in netwerk en toestel en is bij normaal gebruik niet echt hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:56:
jeroenjonker: eerst je bluetooth-stick (ofzo) installeren, daarna pc suite? Sommige apparaten worden niet herkend als bluetooth-apparaat (is vaak zo bij eigen drivers van de fabrikant ipv de standaard Windows-drivers). In dat geval moet je soms een compoort kiezen.
is ingebouwde bluetooth van zon sony vaio die ik net voor vista had gekocht, eenmaal na de upgrade met bagger drivers en dingen die het niet deden heb ik nu de bluetooth met windows drivers aan de praat
aan de com poort zal het niet liggen, maak verbinding met *99# en de juiste poort gaat ook gewoon open, telefoon belt ook gewoon in zeg maar, gebruikers naam en wacht woord controleren, (niks ingevuld)
dan registreren op het netwerk (ip krijgen) en dan dus die foutmelding.

met usb kabel geen probleem en een steady 28 KB download, speedtest.bbned.com
btw, ook met pit plus gewoon youtube kijken, tv stream cnn etc probleemloos, 'binnenkort gooi ik mijn adsl ab weg, want surfen is heel acceptabel op deze snelheid, lijkt wel dat als ik bandbreedte nogig heb het ook krijg, of ook niet soms.. nu de bluetooth nog werkende krijgen _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:35:
[...]

is ingebouwde bluetooth van zon sony vaio die ik net voor vista had gekocht, eenmaal na de upgrade met bagger drivers en dingen die het niet deden heb ik nu de bluetooth met windows drivers aan de praat
aan de com poort zal het niet liggen, maak verbinding met *99# en de juiste poort gaat ook gewoon open, telefoon belt ook gewoon in zeg maar, gebruikers naam en wacht woord controleren, (niks ingevuld)
dan registreren op het netwerk (ip krijgen) en dan dus die foutmelding.

met usb kabel geen probleem en een steady 28 KB download, speedtest.bbned.com
btw, ook met pit plus gewoon youtube kijken, tv stream cnn etc probleemloos, 'binnenkort gooi ik mijn adsl ab weg, want surfen is heel acceptabel op deze snelheid, lijkt wel dat als ik bandbreedte nogig heb het ook krijg, of ook niet soms.. nu de bluetooth nog werkende krijgen _/-\o_
anders lees je mijn post wat naar boven en dan werkt et |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:31:
[...]
PIT 2005 is idd de ongeknepen PIT. Als je je contract vernieuwt, dan kun je niet de oude bundel kiezen. Je krijgt dan de nieuwe PIT die geknepen zou moeten zijn op 64kbit down.
Bedoel je daarmee dat je tijdens je lopende abonnement niet geknepen wordt? Alleen na afloop van je lopende contract?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:39:
[...]
Uiteindelijk gaan alle klanten naar een geknepen PIT toe.
(knip)
Bedoel je daarmee tijdens hun lopende contract of alleen na afloop van hun lopende contract?

Begrijp ik het goed dat het een vergissing was dat mensen de hoge snelheid hadden en dat ze dat aangepast hebben in de nieuwe contracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Willaaam schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:42:
(knip)
Ik heb Pocket internet totaal 2005. Begin dit jaar was mijn snelheid geknepen en daar is heel veel communicatie over geweest. Uiteindelijk is het rechtgezet en zou ik weer onbeperkte snelheid horen te hebben.
(knip)
Hoe heb je voor elkaar gekregen dat het toch weer rechtgezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Standaard PIT (Abbonement van November 2006) i.c.m. Nokia N73 en het 200KB bestandje

Groningen: 251Kbit/sec
Leeuwarden: 317Kbit/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-10 08:48
ik heb sinds sept 2006 een PIT abbo en haal nog altijd de snelheid van 1,8 mbit

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
knny schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:57:
ik heb sinds sept 2006 een PIT abbo en haal nog altijd de snelheid van 1,8 mbit
Voor mij geldt hetzelfde, maar SSSTTTT voordat t-mobile erachter komt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluksvogels! :D Ik haal met mijn Nokia N95 net de 64k/sec met mijn standaard PIT abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
DaSaN schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:35:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde, maar SSSTTTT voordat t-mobile erachter komt O-)
Same for me :*) ideaal als wireless op school weer eens niet beschikbaar is 8)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:58:
[...]

je moet bij je bluetooth modem in apparaatbeheer (dus niet bij bluetooth radio maar bij modems kijken) de volgende initialisatieopdrachten invullen (bij het tabblad geavanceerd):

at+cgdcont=1,"IP","internet"

ik had hetzelfde probleem totdat ik dit had ingevuld... :)
top! het werkt, hoe simpel kan het zijn...geen gedoe met kabels meer,

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 24-09 10:28
Pfiew ik zou willen dat ik de oude PIT heb. Ik ben echt jaloers op al die geweldige snelheden die mensen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb ook de oude PIT (2005), maar ik kom toch niet boven de 64 k/sec uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
rud schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 02:09:
[...]

Hoe heb je voor elkaar gekregen dat het toch weer rechtgezet is?
Even vooraf.

Iedereen met een Pocket internet totaal 2005 abonnement hoort een onbeperkte snelheid te hebben (ongecapped) zoals ook aangegeven door de klantenservice.
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:31:
[...]

PIT 2005 is idd de ongeknepen PIT. Als je je contract vernieuwt, dan kun je niet de oude bundel kiezen. Je krijgt dan de nieuwe PIT die geknepen zou moeten zijn op 64kbit down.
Op het moment dat men zijn contract vernieuwd heeft hij de nieuwe voorwaarden en dus Pocket internet totaal 2006. Dit is in de basis beperkt tot 64kbit/sec.

Ik heb dus nog een oud abonnement en dit loopt nog. Ik en T-Mobile zijn gebonden aan die voorwaarden gedurende de contractsduur. En het rechtzetten doe je door de klantenservice te bellen. Maar als je er niet heel erg last van hebt, bespaar je de moeite want het is echt best veel werk voor het goed komt. Het is bij mij ook nog niet gelukt al doen ze (oprecht) hun best om mijn probleem op te lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door Willaaam op 26-06-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Willaaam schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:02:
[...]

Even vooraf.

Iedereen met een Pocket internet totaal 2005 abonnement hoort een onbeperkte snelheid te hebben (ongecapped) zoals ook aangegeven door de klantenservice.
Heb je dat ergens zwart op wit, bv in de algemene voorwaarden of een mail van de klantenservice?
Op het moment dat men zijn contract vernieuwd heeft hij de nieuwe voorwaarden en dus Pocket internet totaal 2006. Dit is in de basis beperkt tot 64kbit/sec.

Ik heb dus nog een oud abonnement en dit loopt nog. Ik en T-Mobile zijn gebonden aan die voorwaarden gedurende de contractsduur. En het rechtzetten doe je door de klantenservice te bellen. Maar als je er niet heel erg last van hebt, bespaar je de moeite want het is echt best veel werk voor het goed komt. Het is bij mij ook nog niet gelukt al doen ze (oprecht) hun best om mijn probleem op te lossen.
Maar jij hebt wel 384kb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
rud schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:30:
[...]

Heb je dat ergens zwart op wit, bv in de algemene voorwaarden of een mail van de klantenservice?
Maar jij hebt wel 384kb?
Patrick Rutten is van de klantenservice.
Daar doe ik geen publieke uitlatingen over tot de zaken geregeld en bevestigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb mijn PIT pas eind 2006 afgesloten en haal ook de volle HSDPA snelheid, dus het is niet geheel waar dat alleen mensen met "PIT 2005" het hebben..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Mijn excuses als ik hier dingen vraag die n00b-achtig overkomen :> Maar ik heb een Nokia Ngage QD- met Bluetooth, GPRS. Begrijp ik het goed dat ik met een Web 'n walk abbo, bijv Pocket Internet Totaal van 9,50 p/m een connectie kan maken tussen mijn telefoon en mijn laptop (met Bluetooth)?

Of dien ik eerst te beschikken over een toestel waarop ik dat abbo kan gebruiken alvorens dat kan? De snelheid maakt me verder vrij weinig uit, maar het unlimited gebruik en de lage kosten des te meer :P

Bedankt voor jullie hulp alvast. Ik ben nogal afhankelijk van internet doordat mijn vriendin iets met haar stembanden heeft waardoor ze voorlopig niet meer kan praten en wellicht helemaal zelfs wel nooit meer. Vandaar dat computers en dan speciaal internet (en dan het liefst bijna overal) noodzaak is om nog enigszins sociaal te blijven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:29:
Mijn excuses als ik hier dingen vraag die n00b-achtig overkomen :> Maar ik heb een Nokia Ngage QD- met Bluetooth, GPRS. Begrijp ik het goed dat ik met een Web 'n walk abbo, bijv Pocket Internet Totaal van 9,50 p/m een connectie kan maken tussen mijn telefoon en mijn laptop (met Bluetooth)?

Of dien ik eerst te beschikken over een toestel waarop ik dat abbo kan gebruiken alvorens dat kan? De snelheid maakt me verder vrij weinig uit, maar het unlimited gebruik en de lage kosten des te meer :P

Bedankt voor jullie hulp alvast. Ik ben nogal afhankelijk van internet doordat mijn vriendin iets met haar stembanden heeft waardoor ze voorlopig niet meer kan praten en wellicht helemaal zelfs wel nooit meer. Vandaar dat computers en dan speciaal internet (en dan het liefst bijna overal) noodzaak is om nog enigszins sociaal te blijven 8)
Het is toegestaan om PIT te gebruiken via bluetooth, het ligt er dus puur aan of dat je telefoon het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Speedfight schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:03:
Ik heb mijn PIT pas eind 2006 afgesloten en haal ook de volle HSDPA snelheid, dus het is niet geheel waar dat alleen mensen met "PIT 2005" het hebben..
Dan is dat een fout, in jouw voordeel weliswaar. Maar deze fout is dus ook op relatief grote schaal omgekeerd gemaakt en dat is best schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
objectief2 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:29:

Ja dat kan gewoon, geen probleem. NGage ondersteund data over bluetooth en GPRS. Standaard bluetooth stokje van 10 euro is voldoende voor in je laptop en natuurlijk een pit abonnement. Als ping tijden je nog iets uitmaken en je woont in umts gebied kan het zinnig zijn om een nieuwer (umts) toestel aan te schaffen. Voor de snelheid maakt het weinig uit maar het zet wellicht de deur open voor een webcamstream in msn.

Nog iets anders, er is ook een msn voor op je ngage. Is misschien ook wel wat voor je!
http://www.mobileinttech.com/ of agile messenger

En sterkte met de situatie rond je vriendin, lijkt me behoorlijk klote als je dat ineens onverwacht hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Willaaam op 28-06-2007 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dank voor de reactie en steunbetuiging. Daar kan ik zeker wat mee;-)

Offtopic: Zonder stem is inderdaad niet makkelijk, en wees dus zuinig op hoe je je stem gebruikt. want met stembanden verkeerd omgaan is uiteindelijk funest voor zulke gevoelige organen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe PIT samenwerkt met bluetooth en een Nokia E61?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 24-09 10:28
Inderdaad, sterkte met je vriendin. Alhoewel, sommige mannen zouden het een uitkomst vinden, het is niet echt fijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Goedendag,

Tijdje geleden PIT+ aangevraag ( ca 1,5mnd nu ) en voor mij is het echt ruk. Vaak geen bereik voor voice maar ook voor data. Dus contact opgenomen met de helpdesk en daar hebben ze me aangeboden een nieuwe sim te sturen. Na ontvangst meteen geactiveerd natuurlijk. Hierna een lekker rustig weekje gehad omdat ik geen SMSjes en telefoon kon ontvangen. Dataverkeer in die week kon overigens wel, net als uitbellen.
Nu weer een rekening ontvangen voor het vervangen en activeren van die "nieuwe" sim kaart. Ik heb al meteen aangegeven dat ik geen heil zag in die nieuwe kaart maar ze wilde hem perse opsturen. Nu begrijp ik ook waarom. In totaal dus ca 52,-- extra op de factuur.
Hierover moet ik morgen dus weer gaan bellen.

Mijn waarschuwing dus;
denk goed erover na als je t-mobile wilt nemen en afhankelijk van je telefoon bent.

Ik heb hiervoor ervaring met KPN gehad en wil graag weer terug. Daar had je tenminste altijd bereik. ( dezelfde telefoon heeft ook aan KPN netwerk gehangen en geen problemen opgeleverd. Het T-Mobile netwerk heb ik ook getest met een oudere telefoon maar .. vergeet het maar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
erikafoort schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:12:
Tijdje geleden PIT+ aangevraag ( ca 1,5mnd nu ) en voor mij is het echt ruk. Vaak geen bereik voor voice maar ook voor data.
Ik zit nu al bijna een weekje Internet Totaal te testen met zo'n Web'n'walk Compact II kaart. De kaart is locked en het simmetje kan geen voice en SMS aan, maar dat zal wel zijn omdat het een 2-weken-proberen versie is.

Het merkwaardige feit doet zich voor dat ik thuis vaak geen UMTS connectie heb (met die Web'n'walk kaart), maar dan wel een GPRS verbinding kan opzetten (met een Sierra Aircard 750). Ik krijg de indruk dat ik tussen een UMTS mast met -101 dBm en een GPRS mast met -72 dBm in zit. De Sierra pakt die GPRS mast, maar de Web'n'walk kaart kennelijk niet. Die probeert hardnekkig de UMTS mast te bereiken wat soms wel, maar meestal niet lukt. Ik ben er nog niet achter hoe ik de Web'n'walk kaart kan dwingen toch een GPRS verbinding te maken met die mast die veel dichterbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
dat kan ik je ook niet zeggen. Maar op 3 lokaties ben ik regelmatig en daar wil ik wel gebeld kunnen worden. T-mobile heeft zo'n kaartje staan waar op staat dat ik binnenshuis gebeld kon worden maar vergeet het maar. Ik kan in de tuin wel internetten. maar op de bank kan ik het vergeten en die staat toch echt binnen.
Morgen maar weer eens bellen voor het factuur probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een T-Mobile MDA met PIT 2006, ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel kb ik haal maar heb wel overal bereik.
Ik vroeg me een ding af; kan ik vanaf mijn computer Internet krijgen vanuit mijn MDA? De computer heeft geen bluetooth, dus het zou moeten gebeuren met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:31:
Ik heb zelf een T-Mobile MDA met PIT 2006, ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel kb ik haal maar heb wel overal bereik.
Ik vroeg me een ding af; kan ik vanaf mijn computer Internet krijgen vanuit mijn MDA? De computer heeft geen bluetooth, dus het zou moeten gebeuren met een kabel.
dus jij bent overal al geweest ? 8)7 zal mij nooit lukken :'(
ik weet niet precies hoe een MDA werkt maar zit er een soort van PC Suite bij zoals Nokia dat heeft ? of installeert deze een modem als je em aansluit of zit er op de MDA een modem optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toost
  • Laatst online: 30-01 03:23
Met pit en speedtest.nl haal ik de volgende speeds:

down : 9.3 (74kbps) en up : 1.7 (14kbps).

Dus het is niet precies gecapt op 64kbps. (heb meerdere tests gedaan)

This space for rent. Serious inquiries only please.

Pagina: 1 ... 15 ... 34 Laatste

Let op:
Discussie over Web'n'Walk aub in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv