Fujifilm FinePix S5600

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.067 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:04

Roelaano

vd Laan & co.

Volgens mij hebben ze toch nog een beetje een voorliefde voor de F10 bij die review :+
De Fujifilm FinePix F10 is een grote 5,1 megapixel compactcamera met een uitstekende beeldkwaliteit en een prachtige kleurweergave. De begrenzing in de details is helemaal te wijten aan zijn 5,1 megapixel resolutie, dus is het eigenlijk jammer dat zijn sensor niet wat groter is. Ook op alle andere onderdelen doet deze F10 het meer dan uitstekend. Zijn prijs ligt in de internetwinkel onder 400 euro en dat is erg aantrekkelijk voor een 10x zoomcamera. Dat maakt hem tot een erg aantrekkelijke keuze voor de hobbyfotograaf en semi-prof. Maar zijn geheugenkaart is een xD-kaart en met een capaciteit van slechts 16 MB. Je moet dus wel meteen enkele tientallen euro’s bij optellen voor een extra xD-kaart.
Apoca schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:37:
hmmm ja wat moet ik daar op zeggen, als je alles in Nederland zou bestellen dan heb je voor dat geld wel de S 5600 en de 1 Gig kaart. Dus wat leuke dingen extra der bij, maar hoe zit met de garantie?
Het had idd ook in Nederland gewoon gekunt, maar ik ben een beetje van het ongeduldige soort :P.
Met de garantie zit het ook wel goed, ik heb veel ervaringen van mensen gelezen met deze winkel, en het overgrote deel was zeer te spreken over de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Inderdaa een beetje rare conclusie? :? 8)7 8)7 8)7

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:07

Apoca

Array Technology Industry

Ik moet zeggen dat voor dat geld ze bij Fuji een mooie 5,1MP camera hebben gemaakt en nog kunnen mensen punten vinden om het niet een geheel geslaagd product te vinden. Mag iemand mij een camera aanwijzen welke kwa mogelijkheden en kleur warmte voor het zelfde geld te krijgen is met meer "echte" MP.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Las net in een topic dat je de S 5500 als webcam kunt gebruiken, als dit ook fatsoenlijk zou werken met de S 5600 is het weer een reden meer om hem te bestellen. Wie wil dat nou niet een 5.1MP webcam dat haalt mijn Logitech 4000Pro niet :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De webcam optie van de s5500 werkt wel, maar is vrij donker. Dus als ze dat oplossen bij de s5600 zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Screenshotje misschien :)

[ Voor 25% gewijzigd door Apoca op 12-10-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Wil je een screenshot van de s5500? En dan heb je nog geen idee hoe licht, of donker het in werkelijkheid is. Maar ik zal er ff 1 maken. Done

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/2653/webcam4uu.jpg
De kamer is niet echt heel licht, maar zeker ook niet donker. Ik weet niet hoe de webcam functie overdag is. Zal morgen middag nog een screenshotje maken.

[ Voor 58% gewijzigd door Justawitte op 12-10-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

So hallo zeg das wel erg zwaar donker zeg, dan doet mijn webcam het nog beter.

Och maar ja eigenlijk moet je der geen punt van maken, je camera is niet gemaakt als webcam maar om foto's mee te maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Apoca op 12-10-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:54:
So hallo zeg das wel erg zwaar donker zeg, dan doet mijn webcam het nog beter.

Och maar ja eigenlijk moet je der geen punt van maken, je camera is niet gemaakt als webcam maar om foto's mee te maken.
Ik gebruik het toch nooit, dus kan me er ook niet echt druk over maken. En een webcam kost tegenwoordig ook niks meer. Maar als ze qua lichtheid wat veranderingen hebben doorgevoerd in de s5600 zou dat wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik heb eens gezocht maar kan het eigenlijk niet vinden, is der ook een zonnekap voor de S 5600 te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Eindelijk heb ik vandaag mijn S 5600 binnen gekregen vanuit Hong Kong :*)
Echt veel heb ik der nog niet mee kunne doen, ivm met werk enzo. Het is ook pas me eerste echte camera dus ik moet overal nog aan wennen. Nu moet ik ff trainen, maar als ik terug ben zal ik wel wat meer vertellen over de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Roelaano schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:37:
Eindelijk heb ik vandaag mijn S 5600 binnen gekregen vanuit Hong Kong :*)
Echt veel heb ik der nog niet mee kunne doen, ivm met werk enzo. Het is ook pas me eerste echte camera dus ik moet overal nog aan wennen. Nu moet ik ff trainen, maar als ik terug ben zal ik wel wat meer vertellen over de camera.
Klinkt hoopvol.. Als jij 'm kan krijgen zal bol.com hem misschien ook wel binnenkort binnenkrijgen... (grote klant enzo)

* Standeman hoopt de camera voor 01-11 binnen te hebben vanwege een reisje naar Rome

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@ Roelaano

Dat klinkt heel positief allemaal. Hoop dat je ook wat foto's zou willen posten.

[ Voor 13% gewijzigd door Apoca op 18-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

heb net ff een paar foto's geschoten:

Modbreak:fullsize pics van meer dan 1MB posten is niet zo handig he.

Ik heb nog bijna niks aan de instellingen veranderd, dus er moet beslist meer uit te halen zijn, dan nu op de foto's te zien is.

[ Voor 40% gewijzigd door Remy op 19-10-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

F*ck wat groot. En als ik eerlijk ben is het niet mooi :/

Onscherp en korrels.

Lijkt me een instelling, welke je moet aanpassen. Anders is der ergens wat fout.

[ Voor 123% gewijzigd door Apoca op 19-10-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Apoca schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:37:
F*ck wat groot. En als ik eerlijk ben is het niet mooi :/

Onscherp en korrels.

Lijkt me een instelling, welke je moet aanpassen. Anders is der ergens wat fout.
zo dacht ik er dus ook over, morge maar is ff kijken naar alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En al nieuwe pics gemaakt?

Kan niet wachten :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Ik heb nog steeds niet echt de tijd kunnen nemen voor de camera, maar wel heb ik nog een paar plaatjes kunnen schieten vandaag. De metro foto heb ik genomen met 10x ingezoomd, en zonder statief. (foto's zijn klikbaar :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.roelaano.com/s5600/metrot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelaano.com/s5600/zwaant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelaano.com/s5600/zont.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Roelaano op 19-10-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dat ziet der 10 keer beter uit :)

Nu kan ik helemaal niet meer wachten tot de levering hier in NL begint B)

P.s. kun je een macrotje maken ofzo van iets met veel kleur erin?

[ Voor 52% gewijzigd door Apoca op 19-10-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

:+ Let maar niet op de belichting :+

Afbeeldingslocatie: http://www.roelaano.com/s5600/bloem1t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelaano.com/s5600/bloem2t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Maakt niet, ging ff om de kleur opbrengst. Of deze een beetje mooi warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

1 smiley... :9~

BOL heeft inmiddels wel de status verandert.. van "Wordt verwerkt" naar "In bestelling bij leverancier". Ben benieuwd of ik 'm op tijd binnenkrijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

BOL heeft inmiddels wel de status verandert.. van "Wordt verwerkt" naar "In bestelling bij leverancier". Ben benieuwd of ik 'm op tijd binnenkrijg
Ja en dat heb ik al 3 weken, dus nog ff wachten denk ik :P

[ Voor 9% gewijzigd door Apoca op 20-10-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

ik krijg net een mailtje van fotobooms:
20-10-2005

Geachte klant,

Bij deze laten wij u weten dat onderstaand artikel nu leverbaar is.

Merk: Fujifilm
Type: Finepix S-5600
Prijs: 349.00 euro

Klik hier om dit artikel nu te bekijken en/of te bestellen.

Dit artikel is nu van uw alert-lijst verwijderd.
Let op: ons voorraadbestand kan snel wijzigen!

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Foto Henk Booms
Electronicum
Dus misschien is er toch nog hoop op een snelle levering bij jullie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Das erg mooi, dan zal Bol.com hem ook wel morgen ofzo binnen krijgen :P

Als ik dit mailtje zie, dan moet die echt wel voor midden volgende week thuis afgeleverd zijn. Dat kan niet anders. Lijkt me dat zaken zoals Bol.com ook hun spullen gelijk krijgen als het uitkomt.

[ Voor 151% gewijzigd door Apoca op 20-10-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:41
Apoca schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:24:
Das erg mooi, dan zal Bol.com hem ook wel morgen ofzo binnen krijgen :P

Als ik dit mailtje zie, dan moet die echt wel voor midden volgende week thuis afgeleverd zijn. Dat kan niet anders. Lijkt me dat zaken zoals Bol.com ook hun spullen gelijk krijgen als het uitkomt.
Laten we het hopen het zal wel is tijd worden. Alleen kreeg ik gister dit emailtje.....

Beste,
Naar aanleiding van uw vraag d.d. 17-10-2005 over de late levering van bestelling ..... kunnen we u het volgende mededelen.

Onze leverancier heeft laten weten dat ze de bestelling in de maand november aan ons kunnen leveren. Zodra we uw artikel(en) binnen hebben, zullen we u deze direct toesturen. U zult hier per e-mail bericht van ontvangen.

Als u uw bestelling wilt annuleren, kunt u ons dit laten weten via een reply op deze e-mail.

Nogmaals onze oprechte excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Ben van Asten

bol.com Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Och joa nou ik wacht dan wel ik wacht nu al 1 maand en 3 dagen. Die paar extra kunnen der ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Wazzup! schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:14:
[...]

Laten we het hopen het zal wel is tijd worden. Alleen kreeg ik gister dit emailtje.....

Beste,

[...]
hmmm.. nu zit ik series te denken om mijn bestelling ter annuleren en even naar Booms te rijden aangezien zij 'm op voorraad hebben... Ik wil hem wel erg graag hebben voordat ik naar Rome ga.

Aan de andere kant, heb ik 'm wel bij Bol.com met mijn credit-card betaald en verwacht daar dus een hoop gezeur / gedoe over :/

Iemand ervaringen met het annuleren van bestellingen die op een CC worden afgeschreven?

Ik heb even een mailtje gestuurd naar Bol.com, in het kort:
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om de bestelling te annuleren en indien mogelijk, hoe verloopt het dan met mijn creditcard betaling? Wordt deze:

a) geannuleerd, er wordt niets afgeschreven.
b) direct geretourneerd naar de bijbehorende gironummer na afschrijving
c) na een hoop getouwtrek en kastje-muur gedoe uiteindelijk 6 maanden later teruggestort op het bijbhorende gironummer ;)
ben benieuwd of ik vandaag nog antwoord krijg.

[ Voor 30% gewijzigd door Standeman op 21-10-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 17:23

-d-

Standeman schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:35:
[...]

hmmm.. nu zit ik series te denken om mijn bestelling ter annuleren en even naar Booms te rijden aangezien zij 'm op voorraad hebben... Ik wil hem wel erg graag hebben voordat ik naar Rome ga.

Aan de andere kant, heb ik 'm wel bij Bol.com met mijn credit-card betaald en verwacht daar dus een hoop gezeur / gedoe over :/

Iemand ervaringen met het annuleren van bestellingen die op een CC worden afgeschreven?
Volgens mij schrijven ze pas van je CC af nadat ze het artikel versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13
M'n vader heeft vanochtend deze camera gekocht bij Informatique. Nu al niet meer leverbaar. Hij is dus wel verkrijgbaar, maar zeer schaars :)

Shotje in de tuin: :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~harto740/macro.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Floppie op 21-10-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb deze camera vandaag ook gekocht... maar is er al iemand die de RAW bestanden heeft kunnen openen met photoshop oid?

Verder een heel fijn ding... alleen ben de batterijen nog aan het opladen.
Morgen testfoto's maken in de efteling. ;)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Camera Raw 3.2 update ff downloaden bij Adobe en het werkt :)

We willen wel ff wat pics zien hier he... :P

[ Voor 29% gewijzigd door Apoca op 22-10-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Begrijpend lezen is er bij bol.com ook niet meer mij.. Hierbij dus het antwoord van bol:
Beste Standeman

Hartelijk dank voor uw e-mail van 21 oktober 2005.

Wij hebben uw verzoek tot annuleren doorgegeven aan de betreffende afdeling, die zal trachten uw bestelling xxxxxx uit het bestelproces te halen.

Het is echter mogelijk dat uw bestelling niet meer tegengehouden kan worden. In dat geval kunt u de artikelen uiterlijk binnen 7 werkdagen in originele staat (portovrij) retour sturen. Volgt u alstublieft de instructies op de achterkant van de bijgeleverde factuur voor een snelle en correcte administratieve verwerking. U kunt de artikelen samen uw bestelgegevens retour sturen naar:

bol.com retouren
Antwoordnummer 10505
5140 WB Waalwijk

Wanneer u een artikel retour zendt, wordt bekeken of aan de voorwaarden van een retourzending is voldaan. Worden uw teruggestuurde artikelen geaccepteerd, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin de namen van de artikelen die wij ontvangen hebben.

Er wordt pas iets van uw creditcard afgeschreven indien de bestelling verzonden wordt en u het artikel ontvangt. U kunt er vanuit gaan dat uw optie 'a' van toepassing is in deze.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

<domme lezer>

bol.com Klantenservice
En mijn vraag was dus
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om de bestelling te annuleren en indien mogelijk, hoe verloopt het dan met mijn creditcard betaling?
8)7

Maar goed.. chagerijning van dit antwoord en het feit dat ik voor 1 november deze camera wilde hebben, heb ik 'm gewoon gehaald bij booms in A'dam
m.a.w. ik ben de trotste bezitter van een S5600 :)

Ik zal vanavond nog wel wat pics plaatsen, aangezien dat wel errug wordt gewaardeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 22-10-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Apoca schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:56:
Camera Raw 3.2 update ff downloaden bij Adobe en het werkt :)

:P
Dus niet, mijn raw bestanden uit de s9500 krijg ik niet geopent met deze update en dat zijn dezelfde RAF bestanden als ook de s5600 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ohhhh, dat is dus weer ff wachten op de volgende update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Dat word zeker wachten op een update aangezien de software van Fuji regelmatig foto's niet goed om kan zetten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Jongens... de eerste pics uit mijn camera...
Ik heb ze in RAW genomen en geconverteerd naar JPG dus.... smul ervan zou ik zeggen ;)

http://members.home.nl/dversluis/DSCF0003.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0020.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0026.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0035.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0040.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0062.JPG

Exif info is aanwezig...

Deze heb ik even bewerkt voor een printje op 10x15, en ik moet zeggen dat het er heel goed uit ziet voor een foto die gemaakt is op 1600 ISO...
http://members.home.nl/dversluis/zwavelstokjes.jpg

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 19% gewijzigd door DannyVersluis op 23-10-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 24-06 17:07

Nohead

PSN ID: Nohead

DannyVersluis schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:32:
Jongens... de eerste pics uit mijn camera...
Ik heb ze in RAW genomen en geconverteerd naar JPG dus.... smul ervan zou ik zeggen ;)

http://members.home.nl/dversluis/DSCF0003.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0020.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0026.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0035.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0040.JPG
http://members.home.nl/dversluis/DSCF0062.JPG

Exif info is aanwezig...

Deze heb ik even bewerkt voor een printje op 10x15, en ik moet zeggen dat het er heel goed uit ziet voor een foto die gemaakt is op 1600 ISO...
http://members.home.nl/dversluis/zwavelstokjes.jpg

Wat denken jullie ervan?
Sorry maar ik vind je foto's niet geweldig...
Foto 1 valt de CA erg op
en over het algemeen bevind zich er veel te veel ruis op de foto's
misschien had je beter niet op ISO 1600 moeten schieten
maarja dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Nohead schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:10:
[...]

Sorry maar ik vind je foto's niet geweldig...
Foto 1 valt de CA erg op
en over het algemeen bevind zich er veel te veel ruis op de foto's
misschien had je beter niet op ISO 1600 moeten schieten
maarja dat is mijn mening
Misschien niet... maar dat is wel hetgeen waar ik hem voor heb gekocht.... hoge ISO....
En een DSLR was voor mij dan ook wel weer te duur...

Maar als je hem bewerkt is het allemaal nog wel redelijk goed te krijgen voor 10x15, en daar ging het mij om.
Ik heb met vele camera's foto's willen maken op donkere stukken, en die bakte er niets van vergeleken met deze Fuji, dus ik ben zeer tevreden!

Vergelijk het maar eens met een canon van nog geen half jaartje oud...
http://members.home.nl/dversluis/IMG_0083.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DannyVersluis op 24-10-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik ben erg benieuwd wanneer nu alle winkels eens van voorraad voorzien zijn. Der zijn der al die hebben hem en andere moeten nog 2 weken wachten. Beetje jammer is het wel, maar ja boeie.

Iemand al een filter gekocht voor zijn camera. Ik heb hier een 55mm ( misschien dat ff iemand dat kan nameten voor me ) liggen ff checken of ik de goede heb binnen gekregen kwa maat :P

Ik ga vandaag alvast ff de xd kaart en GP powerbanks 2500 bestellen. Dat als die dan komt dat ik gelijk aan de slag kan.

Zijn der ook mensen die der gelijk een tas bij gekocht hebben? Ohh ja nog een vraagje heeft al iemand een zonnekap voor de S 5600 gezien op het net of in een winkel?

Voor de rest leuke foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Apoca schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:20:
Ik ben erg benieuwd wanneer nu alle winkels eens van voorraad voorzien zijn. Der zijn der al die hebben hem en andere moeten nog 2 weken wachten. Beetje jammer is het wel, maar ja boeie.

Iemand al een filter gekocht voor zijn camera. Ik heb hier een 55mm ( misschien dat ff iemand dat kan nameten voor me ) liggen ff checken of ik de goede heb binnen gekregen kwa maat :P

Ik ga vandaag alvast ff de xd kaart en GP powerbanks 2500 bestellen. Dat als die dan komt dat ik gelijk aan de slag kan.

Zijn der ook mensen die der gelijk een tas bij gekocht hebben? Ohh ja nog een vraagje heeft al iemand een zonnekap voor de S 5600 gezien op het net of in een winkel?

Ik heb zelf al een UV-filter aangeschaft, hoofdzakelijk voor het beschermen van de lens. Deze is idd 55 mm.

Ook de GP powerbank 2500 heb ik gekocht :P , en ik ben zeer tevreden over de tijd dat de batterijen meegaan, en ook het opladen is goed te doen.

Een cameratas heb ik gratis bij me camera gekregen, alleen is dit een vrij lomp rechthoekig ding waar je ook lensen etc. in kan stoppen. Misschien dat ik nog maar eens naar een kleiner formaat moet gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

1 Gig kaartje is besteld ( Olympus XD Card 1.0 GB :P ) voor € 75,01 bij Salland Automatisering. Had daar al een setje van 2 x 512Mb PC3200 voor de PC in de bestelling staan, heb ik de XD der maar bij laten zetten. Anders moet ik 2 keer verzendkosten afpingen en daar had ik ff geen zin in.

Das mooi om te horen dat de filter OK is kwa maat. Welk merk heb jij gehaald? En heb je ook een nieuwe lensdop moeten halen?

Nu nog een XD lezer en een tas en batt en ik heb alles bij elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 24-10-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:20:
....Zijn der ook mensen die der gelijk een tas bij gekocht hebben?...
Ik heb een originele FinePix tas gekocht bij de MediaMarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Neem aan dat de 1 Gig trouwens gewoon werkt in de camera :? Omdat ik zag dat Fuji alleen een 1 Gig type M op de markt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Ja, ik heb hier ook een 1GB inzitten.... heb het gedaan omdat ik alles in RAW wil gaan schieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja, ik heb hier ook een 1GB inzitten
Olympus kaartje of een ander merk :?

[ Voor 11% gewijzigd door Apoca op 24-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Fuji M type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De Olympus is ook een M type zag ik dus zal wel goed zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

http://www.geocities.co.j...-PaloAlto/9919/s7raw.html

Check dit maar eens, is voor RAW bestanden van een Fuji camera. Zou ook perfect met de S 5600 moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Dit programma werkt idd goed... zelf beter dan de software van Fuji zelf....

Echter heb ik toch liever ondersteuning in Photoshop... dan is het net allemaal wat makkelijker in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Apoca schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:59:

Das mooi om te horen dat de filter OK is kwa maat. Welk merk heb jij gehaald? En heb je ook een nieuwe lensdop moeten halen?
Een Marumi heb ik gehaald hier bij de plaatselijke fotozaak, iest anders hadden ze ook niet. De lensdop heb ik zelf ff moeten bewerken. Een klein stukje van de onderkant weg schuren en hij zit weer als gegoten op je UV filter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Een echte tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Zo'n baanbrekende ingreep was het nou ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

@apoca

Ik heb net een e-mail gekregen dattie verstuurd is 8)7 Heb jij die ook gekregen? Ik hoop het overigens wel voor je.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Standeman op 25-10-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@ Standeman

Ja ik heb de mail ook gekregen. Zag het vanmorgen pas.

Had ik dat eerder geweten dan had ik vrij gepakt vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hij is der :P :P :P :P :P

Die dropl*l van de TPG had mijn pakje 2 straten verder afgegeven, 2 straten dat geloof je zelf toch niet. Gelukkig waren het eerlijke mensen, die hebben om 18.30 mijn pakje gebracht, maar stel je eens voor. Nou dan heb je je camera nog niet hoor, dan moeten ze eens eerst bij de TPG gaan zoeken waar het fout is gegaan enz. Moet der niet aan denken :/

[ Voor 220% gewijzigd door Apoca op 25-10-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Apoca schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:02:
Hij is der :P :P :P :P :P

Die dropl*l van de TPG had mijn pakje 2 straten verder afgegeven, 2 straten dat geloof je zelf toch niet. Gelukkig waren het eerlijke mensen, die hebben om 18.30 mijn pakje gebracht, maar stel je eens voor. Nou dan heb je je camera nog niet hoor, dan moeten ze eens eerst bij de TPG gaan zoeken waar het fout is gegaan enz. Moet der niet aan denken :/
Bij mij was de deurbel ook moeilijk te vinden de eerst keer, want ik was gewoon thuis maar heb niks gehoord :/ Maar 2 straten verderop is wel heel erg verkeerd, en vooral met een pakketje |:(

Maar ben je voor de rest wel een beetje tevreden over je nieuwe aanwinst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Yep zeer tevreden.

Alleen de zoom is ff raar in het begin. Morgen met fatsoenlijk weer eens wat foto's maken. Met een burolampje als kunstlicht is het zwaar behelpen. En met dat 16mb kaartje wat der bij zit al helemaal.

Als goed is gaat morgen mijn Gig kaart op de post, en als de postbode nu wel mijn deur weet te vinden heb ik die donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

Idd eerst zat ik ook een beetje te klooien met een bureaulampje en dan wordt je niet echt heel blij van de resultaten die je krijgt. Maar als het eenmaal mooi weer is (droog :P ) dan kan je je ook meteen helemaal uitleven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb 'm ook gisteren mogen ontvangen :+

Vandaag gaattie weer op de post, terug naar Bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ohhh enne is die nu al kapot dan :? Of heb je je bedacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Hij had hem al gehaald omdat hij niet kon wachten... vandaar dat deze terug kon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ohhh ja klopt, dat was dat cc verhaal.

Hoop dat ik vandaag wat eerder naar huis kan, anders kan ik nog geen foto's maken bij fatsoenlijk licht.

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 26-10-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik hoop het ook voor je... ik heb vooral op hoge iso waarden gekeken hoe de camera presteerde...
De camera lijkt op 1600 ISO dan veel ruis te hebben... maar de foto's zijn dan wel een stuk lichter... en veel makkelijker te bewerken.
En een uiteindelijke print op 10x15 ziet er perfect uit.

Maar ik ben benieuwd wat de mijne overdag doet met iso waardes onder de 800, dus ik ga weer eens op pad als ik beter ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Dacht dat een beetje frisse lucht goed voor je was, als je wat ziekjes bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Griepje... maar goed ik voelde me afgelopen week al niet zo lekker... en dan toch even naar de efteling voor een paar shots ;)

En op maandag lag ik plat met mijn toetsenbord op mijn schoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heb der maar snel een paar gemaakt voor het donker is.

Laat maar komen die kritiek want ik weet nu al dat het zwaar bagger is :P

Persoonlijk vindt ik als je ze niet op dat big formaat kijkt, dat ze best wel aardig zijn.

[ Voor 99% gewijzigd door Apoca op 16-10-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik vind ze er zelfs goed uit zien....

En het gaat er toch om dat je er mooie foto's van kan laten drukken... en dat moet met deze zeker goed lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja een aantal mensen hebben der naar gekeken en die vonden het best netjes ja. Och om ze te laten drukken wie weet misschien eens een paar, maar is meer voor de op HD te zetten hoor.

Ohh man mijn Gig kaartje duurt nog tot na het weekend. Das zwaar minder, met die 16Mb kaart kun je na 6 foto's alweer naar binnen om de camera aan de pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Dat is idd balen... 1gb werkt toch best lekker moet ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Apoca schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:57:
http://members.home.nl/rjknoben/1.JPG
http://members.home.nl/rjknoben/2.JPG
http://members.home.nl/rjknoben/3.JPG
http://members.home.nl/rjknoben/4.JPG
http://members.home.nl/rjknoben/5.JPG

Heb der maar snel een paar gemaakt voor het donker is.

Laat maar komen die kritiek want ik weet nu al dat het zwaar bagger is :P

Persoonlijk vindt ik als je ze niet op dat big formaat kijkt, dat ze best wel aardig zijn.
Macro opnames van deze cam zijn imo best goed te noemen.. maar dat wist ik al B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76864

Standeman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:54:
[...]

Macro opnames van deze cam zijn imo best goed te noemen.. maar dat wist ik al B)
Inderdaad, de meeste digitale camera's maken mooie macro opnames. Het zwakke punt zit veel vaker in lange afstand opnmames....

Dus misschien kun je wat foto's maken van een dorps- of stadsbeeld? Met huizen, voorbijgangers, doorkijkjes????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zal eens kijken of ik morgen op tijd thuis kan zijn, dan wil ik wel ff wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hoi iedereen,

Ik kan via een veilingsite een tweedehands S5500 kopen icl. 512mbXD voor 245 euro. Is dit te duur volgens jullie en kan ik beter de S5500 nieuw kopen of wachten tot de S5600 wat goedkoper wordt?

grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

d-illusion schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:58:
Hoi iedereen,

Ik kan via een veilingsite een tweedehands S5500 kopen icl. 512mbXD voor 245 euro. Is dit te duur volgens jullie en kan ik beter de S5500 nieuw kopen of wachten tot de S5600 wat goedkoper wordt?

grt.
Is de s5500 nog ergens nieuw te krijgen? En wat is de prijs?
De s5600 is volgens mij al redelijk scherp geprijst... zal mischien wel ietsje zakken nog, maar dat zou mij niet weerhouden toch nu al voor de s5600 te gaan...

245 incl 512mb is niet heel duur... althans, ligt eraan wat de staat is van deze camera.
(hoewel, de nieuwprijs van de s5500 was volgens mij aan het einde al een stukje onder de 300 euro... en een 512 kaartje is ook niet zo heel duur meer tegenwoordig...)

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 27-10-2005 23:28 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Volgens mij kon ik een maand geleden voor 260 een S5500 nieuw halen in de winkel. En een XD 512Mb kost iets van rond de 50 euro in de winkel. Dus het is maar net de staat van de camera, en hoe oud dat die is of dat het de moeite is.

Maar anders stel de vraag ook eens in het S5500 forum misschien hebben die nog een idee wat een mooie prijs zou zijn.

Suc6 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Hey bedankt iedereen voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik zou de vraag ook eens stellen in het s5500 forum.

Grt. Davy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Heb de camera nu sinds dinsdag ik moet zeggen ben er best tevreden over. Alleen als ik door de electronische zoeker kijk dan lijkt het net of ik door "kippegaas" kijk of net of je heel dicht bij een tv zit ofzo. Ik weet niet of dit normaal is bij deze camera. Maar als ik bijv. door de camera van mijn vader kijk Sony v1 dan is dit niet het geval. Voor de rest is het een mooi aparaat nu nog wachten op het 1gb kaartje die 16mb is wel erg weinig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja hij is niet geheel helder nee. Je zou het overdreven kippengaas kunnen noemen, maar zo erg is het toch echt niet.

Vandaag een mooi Lowepro tasje gehaald voor de camera :) . Kost wel weer een paar euro maar ja heb je wel wat he. Zal morgen als ik terug kom van het werk wel ff een foto der van schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wazzup! schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:58:
Heb de camera nu sinds dinsdag ik moet zeggen ben er best tevreden over. Alleen als ik door de electronische zoeker kijk dan lijkt het net of ik door "kippegaas" kijk of net of je heel dicht bij een tv zit ofzo. Ik weet niet of dit normaal is bij deze camera. Maar als ik bijv. door de camera van mijn vader kijk Sony v1 dan is dit niet het geval. Voor de rest is het een mooi aparaat nu nog wachten op het 1gb kaartje die 16mb is wel erg weinig natuurlijk.
die sony van je vader heeft een optische zoeker, je kijkt niet op een lcd schermpje (EVF) zoals bij de S5600.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 06:39
Zeg, weet iemand uit ervaring hoe lang je met de S5600 kan schieten op de batterijen? Want ik zag op Google dat er gewoon batterijen in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik heb der 4 GP powerbanks 2500Ma in zitten, en ik klik der al een week rustig op los elke avond, incl flits is dat dus en ze zijn nog steeds niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Dat is een goed bericht, normaal heb ik een verschrikkelijke hekel aan batteryen en hou ik het liever bij accu's maar als je met vier GP's het een week vol houd dan wil ik voor een keer daar wel vanaf zien :)

Alleen nu zit ik met een dillema, :'(

Ga ik deze cam kopen of niet? Ik zit namelijk de laatste tijd ook erg te kijken naar een watercooling upgrade, en er zijn plannen om deze zomer op vakantie te gaan.....

Heaget weet het niet meer. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Nou met een aqua cooling op het strand in spanje is erg cool :P

Maar met een camera kun je dan wel mooie foto's maken, van weet ik wat allemaal. Laatste vakantie genoeg mooie dingen gezien waar ik een foto van had willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Mja, watercooling moet er denk ik maar aan geloven, die ga ik niet halen. En dan denk ik dat het toch maar En vakantie EN fototoestel word :)

Heaget weet nu al dat hij hard moet gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-06 20:11
Hoi,

Ik heb sinds maandag de s5600 en ben er zeer tevreden over. Ik ben nog een beetje aan het experimenteren, maar heb hier een foto gemaakt met de s5600 voor de mensen die een voorbeeldfoto willen zien. Zit nog een beetje te experimenteren, heb hier namelijk nog geen ervaring mee. Helderheid en contrast zijn bewerkt in photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/famdor/bergen%20op%20zoomkl.jpg

KLIKBAAR

fotospecs
ISO 200
F/8
5 sec sluitertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
dat ziet er als een goeie foto uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Even een foto rechtstreeks vanuit RAW bewerkt met Helicon Filter... het resultaat wil ik graag met jullie delen...

http://members.home.nl/dversluis/fatamorgana.jpg

Ik heb het programma net ontdekt, en ik ben er heel erg over te spreken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Kan aan mij leggen he, maar is die foto nu zo ontzettend onduidelijk?! Als je hem op het groote formaat bekijkt dan zie ik allemaal pixels.... als je hem in het cropped formaat bekijkt is ie wel mooi

enuuuh, is dit nu wel of niet een spiegelreflex?? want je kunt er wel mee filmen, maar dat kon toch niet met speigel reflex?!

[ Voor 25% gewijzigd door Heaget op 03-11-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Dat hij zo onduidelijk is in het groot komt omdat hij eigenlijk wat vergroot is en omdat er een ruis filter gebruikt is... dan krijg je die dingen....

Maar ik was gewoon even aan het kijken wat dat programma kon :)... en ik kan iedereen aanbevelen om er even naar te kijken.

Programma is trouwens ook niet duur.. zo ongeveer 45 euro... en voor de resultaten en het gebruiksgemak heb ik er dat wel voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Vandaag mijn UV filtertje binnen gekregen, heb ik me een sandisk 12-1 lezer gehaald voor de xd kaartjes uit te lezen. Hoef ik niet allemaal die Fuji zooi op de pc te zetten.

Mijn 1 Gig kaartje is nog steeds niet aangekomen :/

• Nohead
  • Laatst online: 24-06 17:07

Nohead

PSN ID: Nohead

DannyVersluis schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:55:
Even een foto rechtstreeks vanuit RAW bewerkt met Helicon Filter... het resultaat wil ik graag met jullie delen...

http://members.home.nl/dversluis/fatamorgana.jpg

Ik heb het programma net ontdekt, en ik ben er heel erg over te spreken _/-\o_
Heb je digitale zoom gebruikt ofzo? Als ik de foto op ware grote bekijk is het echt van slechte kwaliteit. gecropped ziet het er nog wel ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Het lijkt er inderdaad wel op. Het ziet er nog al korrelig uit. Misschien dat een heel hoge iso het verpest, maar ik denk ook iets van digitale zoom of heel veel compressie omdat er geen ruis te zien is.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Mijn 1 gig kaartje is eindelijk binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
martijn_tje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:52:
Het lijkt er inderdaad wel op. Het ziet er nog al korrelig uit. Misschien dat een heel hoge iso het verpest, maar ik denk ook iets van digitale zoom of heel veel compressie omdat er geen ruis te zien is.
Nee... het programma pakte het RAW bestandje als een 2mp foto.... en daarna is hij nog eens vergroot... daarom krijg je zulke rare dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Eindelijk me Olympus 1GB kaartje binnen eerder dan verwacht overgens :p
Maar nu staat er op de verpakking 1GB Panorama wtf bedoelen ze daar mee?
(ik weet wel wet panorama is maar wat heeft dat met die stick te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Heaget schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:05:

enuuuh, is dit nu wel of niet een spiegelreflex?? want je kunt er wel mee filmen, maar dat kon toch niet met speigel reflex?!
Dit is absoluut geen spiegelreflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
Jippie eindelijk de S5600 gekocht. Ik heb hem op de hcc gekocht voor slecht 309 euro. Geen slechte deal dacht ik zelf :P . Ook een 1GB Fuji XD card erbij gekocht. Het is een type "M" wat houdt dat eigenlijk in? Ik heb hem verder nog niet echt kunnen testen. Ben ook nog niet thuis in de handmatige instellingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
d-illusion schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:14:
Ook een 1GB Fuji XD card erbij gekocht. Het is een type "M" wat houdt dat eigenlijk in?
De M-Type kaartjes hebben nieuwe Multi Level Cell (MLC) technologie waardoor er in de nabije toekomst tot 8 gig op 1 xD-card past. Met de 'oude' xD-kaartjes was dit niet mogelijk.

Het nadeel is alleen dat de oude Fuji camera's deze kaartjes niet allemaal goed kunnen lezen, met name bij videoopnames. Ook zijn ze dus wat langzamer. Op zich is het wel slim om 2 x 512mb aan te schaffen, omdat je bij een defect kaartje niet gelijk al je foto's kwijt bent.

Tot 512mb is er dus nu de keuze M-Type of 'gewoon', daarboven alleen M-Type. De nieuwe kaartjes zijn wel iets goedkoper.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste