[6800LE] unlockbare versies o.a.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
y2kbug schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:54:
Ik heb sindskort ook een 6800le van winfast. Nou loop ik tegen het volgende probleem aan als ik wil gaan unlocken, ik kan niet op de juiste plaats de tab vinden waarmee ik de nvstrap driver kan installeren.

Ik heb zowel rivatuner 15.3 en 15.6 geprobeert zowel als vele verschillende driverversies

Ik heb al zitten zoeken in verschillende tutorials en op got maar niks kunnen vinden over wat er mis zit.

Wat zie ik over het hoofd, of wat doe ik verkeerd?
Euhm, zittie niet gewoon hier?

Afbeeldingslocatie: http://www.drunken-student.co.uk/bittech/guides/softmod/6800_LE_3.jpg

Als je hier nog nix gedaan hebt is de "reinstall"-button een "install"-button.... Ook die kan je niet vinden (wat me vreemd lijkt) of is alles in het grijs (dus dat je deze niet kunt indrukken/gebruiken)?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:07

XanderDrake

Build the future!

y2kbug schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:54:
Ik heb sindskort ook een 6800le van winfast. Nou loop ik tegen het volgende probleem aan als ik wil gaan unlocken, ik kan niet op de juiste plaats de tab vinden waarmee ik de nvstrap driver kan installeren.

Ik heb zowel rivatuner 15.3 en 15.6 geprobeert zowel als vele verschillende driverversies

Ik heb al zitten zoeken in verschillende tutorials en op got maar niks kunnen vinden over wat er mis zit.

Wat zie ik over het hoofd, of wat doe ik verkeerd?
Grappig genoeg heb je niet eens Rivatuner nodig om NVstrap te installen, net als Coolbits.
Maar goed,
Afbeeldingslocatie: http://www.drunken-student.co.uk/bittech/guides/softmod/6800_LE_3.jpg

daar heb je het. Low Level System Tweaks scherm, de NVstrap tab, en dan onderaan "Install", daarna customize. Dit staat ook gewoon in de guild die ik eerder postte. Kijk er nog eens overheen

Edit:
Whahahah, precies ;) iedereen weet waar die zit

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 05-09-2005 00:06 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Op welke snelheden laten jullie hem eigenlijk staan ?
Ik zet hem op z'n hoogste en dan meteen benchen. Zodra ik klaar ben zet ik hem weer op stock snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je bedoelt core/mem speeds? Ik denk dat dat natuurlijk per persoon verschilt. Hangt af van de koeling/airflow/voltage/bekwaamheid vd tweaker en een portie geluk.
Maar ik kom met mijn LeadTek met gewoon stock cooling in een dichte kast op 400MHz op de core en 875MHz voor het geheugen. De een komt wat hoger en de ander wat lager. Ik zag aan de poll in het grote 6800LE topic dat ik iig nix te klagen heb :P
XanderDrake schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:25:
Precies.
Tis wel grappig, de mensen die vorige week of 2 weken geleden de 6800LE wilden kopen en informatie vroegen via deze thread(s), zijn NU ineens de experts en de probleemoplossers. _/-\o_

Verder is de groep met 6800LE redelijk gegroeit in een paar weken zeg. Populaire kaart!

En Pilatus, als je dit leest, reageer dan AUB even op de scores die ik eerder gepost heb, ik vraag me af wat jij nog hebt kunnen presteren met je watercooling ;) .
Koel, ik ben een expert :+ _/-\o_
Maar ja klopt waar je met research, ervaring en gezond verstand al niet komt he. Zoals je zegt, popi kaart. Maar hij heeft dan ook een prima prijs/kwaliteit verhouding. Zeker als je hem in de aanbieding koopt en ook nog eens geluk hebt met unlocken en overclocken.

En ja Pilatus, kom onder je steen vandaan. We want scores :9

[ Voor 54% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2005 01:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
Ook wel geinig dat iedereen lekker verder gaat in een topic dat oorspronkelijk bedoelt was om te kiezen tussen een paar videokaarten (met name LE omdat deze goedkoop was ;) ).

Maar wel leuk dat mensen nog zoveel intresse hebben in deze kaart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38

UTM

SgtCaffran schreef op maandag 05 september 2005 @ 08:39:
Ook wel geinig dat iedereen lekker verder gaat in een topic dat oorspronkelijk bedoelt was om te kiezen tussen een paar videokaarten (met name LE omdat deze goedkoop was ;) ).

Maar wel leuk dat mensen nog zoveel intresse hebben in deze kaart :Y)
We wachten nog steeds op de V&B modjes die zouden beslissen over een eventueel 6800(LE) topic. Vandaar dat we maar hier verder gaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De MSI 6800 LE heb ik zaterdag gehaald. Vond de prijs van 125 euro wel netjes. Vorige week had ik mijn oude XFX 6800LE gebakken omdat ik de Zalman koeler verkeerd had aangesloten |:(

Nu dus deze MSI kaart en bij het installeren er niet eens aan gedacht om Rivatuner te uninstallen. Hij liep dus gelijk op 16x1.6 zonder problemen 3dmark 2005 door. Rond de 3600 punten in 05.
Maar nou komt het gekke. Via een Flash progje kan je de kaart overclocken. Het geheugen gaat vrij ver, maar de GPU kan je maar tot 320 overclocken. En bij Rivatuner krijg ik dus met geen mogelijkheid de kaart overgelocked. Nog geen Mhz!! Test failed is gelijk de melding. En internal clock test heb ik ook al gedisabled. Ga nu nog eens proberen om Riva 15.6 opnieuw te installeren, want hij moet volgens mij flink te overclocken zijn.
Ohja, nog eventjes. De verkochte MSI bij COmputerland is nergens op internet te vinden. Zelf niet op de site van MSI zelf!! Het betreft de MSI NX6800SP TD128. De koeler die erop zit is groot, maar het grappige is dat er op de koeler Quadro FX 4 staat?! Vrij wazig, maar goed het is een 6800LE.

Edit: ohja, de koeler is niet echt stil vergeleken bij een Zalman. Heeft meer het geluid van een silencer die ik eerst had.

[ Voor 6% gewijzigd door XeNoBiTe op 05-09-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XeNoBiTe schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:11:
De MSI 6800 LE heb ik zaterdag gehaald. Vond de prijs van 125 euro wel netjes. Vorige week had ik mijn oude XFX 6800LE gebakken omdat ik de Zalman koeler verkeerd had aangesloten |:(

Nu dus deze MSI kaart en bij het installeren er niet eens aan gedacht om Rivatuner te uninstallen. Hij liep dus gelijk op 16x1.6 zonder problemen 3dmark 2005 door. Rond de 3600 punten in 05.
Maar nou komt het gekke. Via een Flash progje kan je de kaart overclocken. Het geheugen gaat vrij ver, maar de GPU kan je maar tot 320 overclocken. En bij Rivatuner krijg ik dus met geen mogelijkheid de kaart overgelocked. Nog geen Mhz!! Test failed is gelijk de melding. En internal clock test heb ik ook al gedisabled. Ga nu nog eens proberen om Riva 15.6 opnieuw te installeren, want hij moet volgens mij flink te overclocken zijn.
Ohja, nog eventjes. De verkochte MSI bij COmputerland is nergens op internet te vinden. Zelf niet op de site van MSI zelf!! Het betreft de MSI NX6800SP TD128. De koeler die erop zit is groot, maar het grappige is dat er op de koeler Quadro FX 4 staat?! Vrij wazig, maar goed het is een 6800LE.

Edit: ohja, de koeler is niet echt stil vergeleken bij een Zalman. Heeft meer het geluid van een silencer die ik eerst had.
Das maf ja.
Het grappige is, dat ik eerder in de thread een plaatje plaatste, van een MSI 6800LE. Ik zat dus te zoeken op google naar plaatjes van die kaart, en telkens kreeg ik inderdaad een plaatje waar 6800LE onder stond, maar op de cooler zat een sticker van de Quadro FX 4 :? .
ik weet verder niet wat het inhoud.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Quadro4 cores die de test niet halen en ze ze maar op de markt zetten als 6800LE? Ik speculeer maar ff.
Na wat nadenken en 1 google search: Mwah lijkt me heel stug. Menig Quadro4 is volgens mij NV28GL core, Geforce4 Ti = NV28. Als ik mij goed herinner.

Zouden ze een overschot Quadro4 coolers hebben en die er maar op plakken? :P

[ Voor 71% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Denk inderdaad dat ze gewoon een overschot aan coolers hadden. Als hij maar koelt vind ik het best. Probleem is alleen dat de bijgeleverde software niet goed functioneerd. Geen temp uitlezing en maar core overclock van 30 Mhz....

Riva opnieuw installeren had geen zin, nog steeds zelfde foutmelding. Waarschijnlijk zit het 'm in de gebruikte driver. Ga nog wel ff wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94856

hm, ik heb net een aopen 6800le agp en daar zit volgens rivatuner 15.6 een nv42 op! er zit een agp bridge chip op dus ik vraag me af of je weergave wel klopt.

btw. alles staat open, heb er een asus 6800gt bios opgegooid dat ik met de rivatuner scripts unlocked heb en heb hem geklocked op 375/900 en dat loopt goed. Met het aopen bios en de extra vcore settings die je in nibitor kan unlocken haal ik 400mhz en ben ik niet sneller maar wel retestabiel (1.5v, bij 1.4v is hij langzamer dan op 375) met het asus bios heb ik geen 1.5v maar 1.6v en is het gedrag exact hetzelfde.

Morgen haal ik de stock koeler eraf en bekijk ik of er een matje tussen de core en de koeler zit of pasta. Als er een matje zit haal ik dat weg en doe ik er pasta tussen en probeer ik of ik dan verder kom. Als er al pasta tussen zit koop ik een zm80d-hp en kijk ik hoe ver ik kom.

ik heb wel het vermoeden dat mijn systeem een beetje de bottleneck is. in Aquamark blijf ik hoe dan ook steken op ca. 52 en in 3dmark03 op ca11000 puntjes. in 3dmark05 op ca. 4700puntjes.
Als ik de core op 400 zet ipv. 375 dan win ik een heel klein beetje op 1.5/1.6v. Met de core op 1.4v verlies ik wat.
Anoniem: 123011 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:15:
guys... jullie hebben de codenames van de cores niet helemaal goed, dus dit ter verduidelijking:

NV40 is de originele core, AGP native met 16 pipelines en 6 vertex shaders. 130nm
NV41 is een versimpeld versie met 12 pipelines en 5 vertex shaders, en PCI-e native. ook 130nm
NV42 is de 110nm refresh van NV41, dus ook 12 pipelines 5 VS en PCI-e native
NV43 is de 6600 en 6600GT serie (110nm geloof ik) PCI-e native
NV44 is de 6200 core, ook gebruikt voor turbocache modellen (ook 110nm) PCI-e native
NV45 is de native PCI-e variant van de NV40 (ook 130nm) 16 pipelines 6 VS
NV48 is de 110nm refresh van NV40/45. Volgens mij was hij stilletjes gemaakt om in normale 6800Ultras te kunnen stoppen, omdat hij iets goedkoper zou zijn. Hij is waarschijnlijk PCI-e native.

Dus NV40 is de enige AGP native core. Alle anderen moeten met behulp van de NVidia PCI-e bridge chip overgezet worden naar AGP. Het zou best kunnen dat de grootste hoeveelheid van de 6800LEs op AGP nog steeds op de NV40 core zitten, want ze moeten AGP native cores zijn. De bridge chip met een PCI-e core zou 6800LE AGP veel te duur maken.

Ik heb op de rivatuner site gelezen dat NV42 helemaal niet te unlocken is. Ik zou niet verwachten dat de 6800LEs op PCI-e veel unlock succes hebben gehad, dus.

En over NV43/NV44: NV43 heeft 8 pipelines en 3 VS. Sommige 6200 modellen werden in het begin gemaakt met de NV43 core, en kon je inderdaad pipelines unlocken, maar tegenwoordig neem ik aan dat de meeste 6200s met NV44 core (4 pipelines) gemaakt zijn, waardoor er geen unlocking mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mhhh tijdje niet in dit topic geweest, ik ben nog niet echt bezig geweest met mijn kaart, teminste niet om em nog hoger te krijgen.

De core staat bij mij nu iets onder de 400 want ik had toch een beetje artifacts soms, het geheugen draait nog wel op 920.

Ik zou er opzich wel wat meer volts op kunnen gooien alleen ben ik toch een beetje bang dat ik mijn kaart sloop dus moet er nog even over nadenken of ik dat wel ga doen.

Moet sowieso als ik echt hoog wil komen eerst windows er opnieuw opgooien en daar heb ik niet echt veel zin in op dit moment.

Ik zit nu nog zo rond de 11k 3dmark03 maar dat is met een verrotte windows install en niet met de snelste drivers.

Ook zit er bijna meer lucht in mijn waterkoeling dat water op dit moment dus daar moet ik ook echt iets aan gaan doen, temps zijn nog wel netjes maar wel een paar graden hoger dan wat het zou moeten zijn, er zat al aardig wat lucht in maar toen ik terugkwam van mijn laatste lanparty was het helemaal erg geworden :(

Maargoed ik ga nog wel een keertje verder met de kaart alleen heb ik nog geen idee wanneer dat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154097

k, vraagje, ik heb nu nog niemand over de Asus V9999LE horen praten in dit topic. Is er toch iemand die ervaring heeft met deze kaart, want ik heb zopas zo ééntje besteld voor zo'n 127 euries. Hopelijk valt hij ook te unlocken en heb ik geen miskoop gedaan en kan ik desnoods dus nog de bestelling annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 154097 schreef op maandag 05 september 2005 @ 18:28:
k, vraagje, ik heb nu nog niemand over de Asus V9999LE horen praten in dit topic. Is er toch iemand die ervaring heeft met deze kaart, want ik heb zopas zo ééntje besteld voor zo'n 127 euries. Hopelijk valt hij ook te unlocken en heb ik geen miskoop gedaan en kan ik desnoods dus nog de bestelling annuleren.
de V9999 serie van Asus is een uitstekende serie, inclusief de LE.
Unlockbaarheid gewoon hetzelfde als alle andere kaarten. Overclockbaarheid over het algemeen hoger dankzij de aanzienlijk betere stock cooler. Een aanrader.
nadelen zijn er ook; er zijn vaak problemen met de drivers, omdat Asus nou zo graag anders wilt zijn. Tevens kan je niet je temperaturen makkelijk lezen en bijhouden via Rivatuner, dat is ook dankzij die speciale drivers. Voor de rest gewoon doen!
PilatuS schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:21:
Mhhh tijdje niet in dit topic geweest, ik ben nog niet echt bezig geweest met mijn kaart, teminste niet om em nog hoger te krijgen.

De core staat bij mij nu iets onder de 400 want ik had toch een beetje artifacts soms, het geheugen draait nog wel op 920.

Ik zou er opzich wel wat meer volts op kunnen gooien alleen ben ik toch een beetje bang dat ik mijn kaart sloop dus moet er nog even over nadenken of ik dat wel ga doen.

Moet sowieso als ik echt hoog wil komen eerst windows er opnieuw opgooien en daar heb ik niet echt veel zin in op dit moment.

Ik zit nu nog zo rond de 11k 3dmark03 maar dat is met een verrotte windows install en niet met de snelste drivers.

Ook zit er bijna meer lucht in mijn waterkoeling dat water op dit moment dus daar moet ik ook echt iets aan gaan doen, temps zijn nog wel netjes maar wel een paar graden hoger dan wat het zou moeten zijn, er zat al aardig wat lucht in maar toen ik terugkwam van mijn laatste lanparty was het helemaal erg geworden :(

Maargoed ik ga nog wel een keertje verder met de kaart alleen heb ik nog geen idee wanneer dat zal zijn.
Hey kerel, goed je weer te zien!
succes met je cooling, persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.
maar heb je al mijn laatste persoonlijke records gezien? zie vorige pagina!

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 05-09-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die score van jou is wel errrrug lekker natuurlijk voor een kaart die nog niet eens geoc'ed is.

Maarja dat maakt mij wel erg benieuwd wat je score is als je de max oc draait, kan zo geen score vinden van jou met oc dus als je al een score hebt hebt met oc wil ik graag weten wat die is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
Ik heb een probleem met mij aopen 6800le
Ik heb in mijn eigen pc een betere videokaart kunnen krijgen en heb de 6800le in die van mijn ouders geplaatst. De specs zijn:

AMD 2500+
768 MB ddr 333 geheugen
6800LE videokaart
350 watt (wel sweex voeding)
Een Shuttle bordje (waar ik niet precies het type van weet)
2 HDD - 1 x 20GB (Western Digital) 1 x 40GB (Maxtor)
Floppydrive

De 6800 heeft 12p1.6v, en de snelheden op stock.
Ik krijg met deze setup maar een score van 4556 3dmarks in 2003!
Ik weet dat dit veel hoger kan met de instellingen van deze kaart op dit moment.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Drivers ge-update. (zowel video als de chipset drivers)
- Agp fastwrites aan en uit gezet.
- Agp aperture size aangepast naar verschillende groottes.
- De Maxtor, de cd-rom en de floppy van de voeding gehaald, omdat het toch een sweex is.
- Pipes en shaders weer naar stock gezet.

Wat ik wel moet vermelden is dat het moederbord AGP 4 is. Zou dat zo veel uitmaken??

Wat ik ook geprobeerd heb, hij krijgt geen hogere score.

Ik zag dat het grote 6800LE topic niet meer bestond ( al lang hier niet meer geweest) Dus ik hoop dat ik hier goed zit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zat er voor de 6800le misschien een ATI kaart in ?

Als er een ATI in zat zou het kunnen dat er nog iets van de oude drivers over is en dat die de nieuwe in de weg zitten.

Het ligt iig niet aan de AGP4X want dat scheelt met 8X misschien 3% als het niet minder is, zelf draai ik ook op AGP4X en haal een score dik boven de 10.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die score moet idd beter kunnen. Dat wat Pilatus noemt van de vorige videokaart zou best eens wat kunnen zijn. Wat voor model was dat.
En aangezien je niet weet wat voor mobo het precies is, weet je misschien wat voor chipset er op zit? Je zou natuurlijk ff een andere voeding aan het systeem kunnen hangen om te kijken of het echt die Sweex voeding niet is. Hoe zijn verder de temperaturen? Want als de boel warm loopt zit hij misschien te throttlen.

AGP 4x is het iig niet want daar draai ik ook op.

offtopic:
Holy shit, Pilatus ik zie net dat je een K7S5A hebt met AMD AthlonXP Mobile. Wat voor BIOS heb je er op zitten? CheepoBIOS? Draai hier zelf ook een K7S5A met nu een AMD Athlon 2400+. Niet dat ik meteen een mobile ga halen maar ik heb over zitten twijfelen voordat ik deze 2de hands van een vriend over kocht. En aangezien ik het normale ECS BIOS erop heb zitten en ik nergens echt goeie gebruikerservaringen kon vinden met de Mobile die in theorie zou moeten werken heb ik het toen niet gedaan. Je kunt de multiplier gewoon regelen in het BIOS ofzo? Want hier voorzag ik problemen namelijk :P Kan helaas je bord revisie niet zien. Ik gok V3.1?

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 05-09-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Nee het ligt niet daar aan, ik heb namelijk laatst een herinstallatie van windows gedaan. Er heeft wel eens een ati kaart in gezeten, maar dat was voor de herinstall.
ik was ook een veel hogere score gewend in mijn systeem. Ik snap hier niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Ik weet wel zeker dat het een via chipset is, want ik heb daarbij opgelet bij aankoop van het mobo. Ik wou namelijk zeker geen sis chipset en geen nforce, omdat het toch een systeem van mijn ouders is en een nforce dan te veel zou kosten voor mij.
De temperaturen zijn goed, ik kan het van de kaart niet uitlezen, maar de pro word 44 graden stressed en het systeem hangt ergens tussen de 36 en 38 graden.
Voor de rest is er niks overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Ik heb even snel gekeken wat voor mobo ik heb het is een Shuttle AK32V/N.
De specificaties op de site geven niet weer dat hij ddr 333 ondersteund en ook geen 333MHz fsb, maar dat doet hij wel. Hij geeft bij het opstarten keurig aan dat het geheugen op 333MHz loopt.
In windows staat er ook dat er een 2500+ in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
@ cybersteef

Ik heb idd de CheepoBIOS er in geflashed alleen maakt deze bios het alleen mogelijk om de FSB in te stellen en helaas niet de MP, het is mogelijk om de MP te veranderen alleen zijn daar wel aardig wat hardwaremods voor nodig en daar begin ik liever niet aan.

Mijn XP-M 2600+ draait op 3000+ en dat is met de standaard MP en met een FSB van 147MHz, de chipset van de K7S5A is een beetje erg slecht gebouwd en daardoor is het niet mogelijk een FBS te draaien boven de 147, op 150 doet de pc al helemaal niets meer.

Dus vandaar een CPU met een standaard FSB van 133 en dan kom je vanzelf bij de mobile 2600+, er is ook een 2800+ mobile maar die heeft gelijk een FSB van 166 dus compleet zinloos met de K7S5A.

Alleen wel balen voor mij dat ik dit moederbord heb want de CPU kan lopen op 4400+ !

Die 4400+ liep prima stabiel bij de vorige eigenaar, natuurlijk wel op een veel hoger voltage dan standaard.

Opzich is een 2ehands 2600+ mobile best een goede koop, ik ben er vrij zeker van dat die bij jou als je em zou kopen ook wel op 3000+ zou draaien alleen is het wel een beetje zonde van de CPU want ze kunnen zoveel harder :P

Edit : Waar vind ik eigenlijk de mobo revisie ? Ik heb ff op het mobo gekeken maar kan het zo ff niet vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 05-09-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Fiddle schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:03:
[...]

Euhm, zittie niet gewoon hier?

[afbeelding]

Als je hier nog nix gedaan hebt is de "reinstall"-button een "install"-button.... Ook die kan je niet vinden (wat me vreemd lijkt) of is alles in het grijs (dus dat je deze niet kunt indrukken/gebruiken)?
nou het feit wil dus dat ik daar maar 1 tab heb, de agp tab. Ik heb dit dus met vele driver versies en 2 versies van rivatuner geprobeert.
ik snap het dus niet helemaal wat er mis is, ik heb een agp 6800le van leadtek en ik krijg gewoon nooit niet die tab te zien, zowel met beide tuner versies als met vele driver versies.
Maar als iemand mij een winnende combo van rivatuner en drivers kan vertellen ga ik die ook ff testen.
Ik heb toch mede deze kaart gekozen in de hoop een leuke unlock/overclock te halen ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

y2kbug schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:04:
[...]

nou het feit wil dus dat ik daar maar 1 tab heb, de agp tab. Ik heb dit dus met vele driver versies en 2 versies van rivatuner geprobeert.
ik snap het dus niet helemaal wat er mis is, ik heb een agp 6800le van leadtek en ik krijg gewoon nooit niet die tab te zien, zowel met beide tuner versies als met vele driver versies.
Maar als iemand mij een winnende combo van rivatuner en drivers kan vertellen ga ik die ook ff testen.
Ik heb toch mede deze kaart gekozen in de hoop een leuke unlock/overclock te halen ermee
Heeel raar hoor, jij bent de eerste die hier zo erg last van heeft. Mijn combo kan je zien 2 pagina's terug;
forceware 78.01 + RT 15.6
Misschien moet je denken aan een format. grappig genoeg lost dat zooo veel problemen op (lees mijn processor draait nu ineens WEL stabiel op 2,4ghz, en voor mn laatste format niet niet 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 19:32
Ik heb een Asus 6800LE en heb hier een NV Silencer 5 voor gekocht. Maar de NV Silencer heeft een tweepolige connector en de originele koeler een driepolige. De plug van de Silencer past dus niet op de videokaart. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 22:43
Ik wil dus ook een Geforce 6800le gaan halen, maar ik zit te twijfelen tussen de MSI of de Leadtek.
De MSI is in de aanbieding bij Computerland en je krijgt er ook een doos bij etc, De leadtek is in de aanbieding bij Paradigit maar deze is wel retail.
Nu maakt het mij niet zoveel uit dat ik bij de MSI een doos erbij krijg en bij de leadtek niet.
Het gaat mij meer om degene die de beste koeler heeft, en degene die je waarschijnlijk het beste kunt overclocken.
Ik heb ook gehoord dat er bij de ene merk lagere geheugen chipjes krijgt dan bij de andere?
Teminste met overclockbaarheid de nanoseconden.
Weten jullie misschien of de Leadtek of de Msi de goeie geheugen chipjes heeft?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mister_S schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:10:
Ik heb een Asus 6800LE en heb hier een NV Silencer 5 voor gekocht. Maar de NV Silencer heeft een tweepolige connector en de originele koeler een driepolige. De plug van de Silencer past dus niet op de videokaart. Wat kan ik hieraan doen?
Serieus? goh, dat heb ik ook nooit geweten!
We moeten echt een vaste thread bouwen om dit soort dingen te melden.
ik denk dat je gewoon kabeltjes moet los maken en vervolgens koppelen. rood bij rood en zwart bij zwart. ze kunnen volgens mij niet erg ver van elkaar afwijken, de aansluitingen van de twee coolingen.
succes.
sjaak88 schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:57:
Ik wil dus ook een Geforce 6800le gaan halen, maar ik zit te twijfelen tussen de MSI of de Leadtek.
De MSI is in de aanbieding bij Computerland en je krijgt er ook een doos bij etc, De leadtek is in de aanbieding bij Paradigit maar deze is wel retail.
Nu maakt het mij niet zoveel uit dat ik bij de MSI een doos erbij krijg en bij de leadtek niet.
Het gaat mij meer om degene die de beste koeler heeft, en degene die je waarschijnlijk het beste kunt overclocken.
Ik heb ook gehoord dat er bij de ene merk lagere geheugen chipjes krijgt dan bij de andere?
Teminste met overclockbaarheid de nanoseconden.
Weten jullie misschien of de Leadtek of de Msi de goeie geheugen chipjes heeft?

Bvd
Leadtek: betere cooler, ik denk niet dat er verschil is in nanoseconden

Verder heb ik een nare mededeling te melden.
Mijn XFX lijdt aan het "Black Screen" syndroom ;( .
kijk hier voor uitgebreide uitleg
Heel erg maf, want ik heb er bijna een jaar geen last van gehad, en nu de laatste paar weken wel! het was ook niet echt extreem, eens in de 10 spelletjes BF2. Helaas begint het aan te trekken en gebeurt het vaker, ook tijdens 3dMark 200*.
Benchen gaat nog goed sinds mn format. Maar ik zal die NV silencer 5 niet plaatsen voor een periode: lees totdat ik weer terug ga naar de paradigit, ik heb nog garantie.
Helaas kan het voorkomen dat ik een nieuwe XFX krijg en vervolgens niet alles kan unlocken :(
maar goed, jammer....
Maar ik blijf wel 6800LE trouw ;)

[ Voor 24% gewijzigd door XanderDrake op 05-09-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Ik persoonlijk raad je de Leadtek aan. Deze heeft stock namelijk een betere cooling, en de Paradigit 6800LE'tjes doen het goed wat betreft unlocken en overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
XanderDrake schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:02:
[...]

Serieus? goh, dat heb ik ook nooit geweten!
We moeten echt een vaste thread bouwen om dit soort dingen te melden.
ik denk dat je gewoon kabeltjes moet los maken en vervolgens koppelen. rood bij rood en zwart bij zwart. ze kunnen volgens mij niet erg ver van elkaar afwijken, de aansluitingen van de twee coolingen.
succes.
Bedankt voor de info. Maar nu komt de fan recht boven de power connctor van de videokaart. Hoe moet ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mister_S schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:06:
[...]

Bedankt voor de info. Maar nu komt de fan recht boven de power connctor van de videokaart. Hoe moet ik dat oplossen?
bedoel je de power connector voor de fan op de videokaart?
goh zeg, al die problemen. Wat dat betreft kan men beter de stock cooler op de Asus V9999LE laten zitten...
Asus heeft namelijk als enige het reference design van nVidia aangepast. En dat merk je nu, je kan de onderdelen van de normale 6800LE's niet kwijt op de kaart...
Ik ben bang dat de VN Silencer5 en de Asus V9999LE niet voor elkaar gemaakt zijn, Mister_S. Kan je de NV 5 nog terug sturen?
Als het echt niet past dan raad ik niet aan om em te plaatsen. Als de core ook maar een stukje onbedekt is, kan het fatale gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
XanderDrake schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:22:
[...]

bedoel je de power connector voor de fan op de videokaart?
goh zeg, al die problemen. Wat dat betreft kan men beter de stock cooler op de Asus V9999LE laten zitten...
Asus heeft namelijk als enige het reference design van nVidia aangepast. En dat merk je nu, je kan de onderdelen van de normale 6800LE's niet kwijt op de kaart...
Ik ben bang dat de VN Silencer5 en de Asus V9999LE niet voor elkaar gemaakt zijn, Mister_S. Kan je de NV 5 nog terug sturen?
Als het echt niet past dan raad ik niet aan om em te plaatsen. Als de core ook maar een stukje onbedekt is, kan het fatale gevolgen hebben.
Nee alles is gewoon bedekt. Ik heb het over de power connector van de kaart zelf. De fan zit er pal bovenop. De fan kortwieken zal geen optie zijn, dat wordt terugsturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mister_S schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:28:
[...]

Nee alles is gewoon bedekt. Ik heb het over de power connector van de kaart zelf. De fan zit er pal bovenop. De fan kortwieken zal geen optie zijn, dat wordt terugsturen dus.
Jep, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
XanderDrake schreef op maandag 05 september 2005 @ 20:43:
[...]

Heeel raar hoor, jij bent de eerste die hier zo erg last van heeft. Mijn combo kan je zien 2 pagina's terug;
forceware 78.01 + RT 15.6
Misschien moet je denken aan een format. grappig genoeg lost dat zooo veel problemen op (lees mijn processor draait nu ineens WEL stabiel op 2,4ghz, en voor mn laatste format niet niet 8)7 )
wellicht is dat een goed idee, m'n hele config draait zowiezo brak en ik heb in het verleden (voor de 6800le) een 9800 pro in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

y2kbug schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:25:
[...]

wellicht is dat een goed idee, m'n hele config draait zowiezo brak en ik heb in het verleden (voor de 6800le) een 9800 pro in gezeten.
Jep daar zal het aan liggen.

Ik denk dat ik het practische maximum van mijn systeem + 6800LE unlocked-not overclocked heb bereikt. het is 9819 3dmark2003. Ondertussen draait mn cpu op 2,427ghz, maar ik heb bijna dezelfde als eerst. als ik hoger ga, dan blijft de score rond 9800 punten.
Maar het lijkt me wel voldoende :P .
alleen een FX-57 + Winbond RAM + über-mamaplank zal de 6800LE non overclock over de 10k tillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Misschien is het een idee om als je de kaart hebt overclocked, je de overclock even laten weten (bv:

Edwin van Cleef - XFX @ core op400 en de mem op802.
UTF Nightmare - Asus @ core op360 en de mem op825

En dat je dan ook de kaart er even bij zet. Dan heb je namelijk een indicatie voor wanneer jezelf gaat overclocken.

Gewoon een idee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
Haha voor degene die met mij hebben meegedacht... mijn probleem is opgelost, als je snel een pc in elkaar schroeft, controleer dan ff dat je de molex er niet OMGEKEERD op hebt zitten :D :Y)
Nu lekker overklokken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

w03f schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:33:
Misschien is het een idee om als je de kaart hebt overclocked, je de overclock even laten weten (bv:

En dat je dan ook de kaart er even bij zet. Dan heb je namelijk een indicatie voor wanneer jezelf gaat overclocken.

XanderDrake XFX @ Stock
:Y)
VoooDoo schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:34:
Haha voor degene die met mij hebben meegedacht... mijn probleem is opgelost, als je snel een pc in elkaar schroeft, controleer dan ff dat je de molex er niet OMGEKEERD op hebt zitten :D :Y)
Nu lekker overklokken :9
w00t :) succes met clocken en post je resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

w03f schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:33:

Ik draai hem op Core: 416MHz en mem op 950MHz Kaart is van XFX met een Zalman vf-700 erop :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:39
Hmm, ik heb hem nu op 8/6, want de pipelines unlocken = crash (audio hang etc.) Iemand enig idee hoe te repareren?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zeeppoeder schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:10:
Hmm, ik heb hem nu op 8/6, want de pipelines unlocken = crash (audio hang etc.) Iemand enig idee hoe te repareren?
Jep, dat kan niet :) , niet op de kaart zelf tenminste
kijk of andere drivers betere resultaten geven, check je voeding => minstens 350watt A-merk, format PC als laatste hulpmiddel, anders heb jij (als helaas een van de weinige) een 6800LE met alle xtra pijpelijntjes kaputski :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Beide pipeline sets kaduuk? Of nog maar 1 van de 2 geprobeerd?
Check idd je voeding, meer pipes = meer power en probeer ook andere drivers.

@XanderDrake, damn as Black Screen syndrome. Ik hoop dat ik er geen last van krijg. Succes!

Owja overclock results.
- CyberSteef - Leadtek, Core = 400MHz, RAM = 875MHz. with stock cooler.

offtopic:
Pilatus, namelijk omdat de Mobile versie een unlocked MP heeft en het moederbord geen mogelijkheid geeft om de MP aan te passen heb ik gedacht "hmm, let's not live too dangerous". Fijn om te zien dat hij wel gewoon een standaard multiplier bij zich heeft en het dus niet af laat hangen van het bord. Overigens zijn er wel mensen die de SiS 735 op 166FSB hebben gehad. Maar dit komt niet veel voor en hier is volgens mij ook een voltmod voor nodig en wat betere cooling. Dan kom je uit bij het echt hardmodden. Multiplier hardmodden heb met mijn oude 1700+ Tbred ook niet gedaan, iets te link, maar die wil ook zeker wel hoger dan 2000+ waar ik hem op gehad heb dus als iemand interesse heeft meel me maar.
Bord revisie staat ergens links onder. Daarvoro moet je ook echt op het bord kijken want CPU-Z geeft hier verder revisie 1.0 aan terwijl ik echt een 3.1 heb. Anyway ergens linksonder. Bij AGP slot of links van de PCI sloten dacht ik.

[ Voor 61% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-12-2023
Laatst een Asus v9999LE (129,-) gekocht voor in me broertjes pc :

Pentium 4 northwood 2.0 @ 2.4
1 x 512mb 333mhz A-data.

3dmark03 : 6779 @ stock

3dmark03 : 8680 @ 16x1,6vp

toch wel netjes 2000 puntjes gratis, en de kaart is nog niet eens overgeklokt

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-06 14:39
hoe kunnen mensen 12k halen als ie stock met 16,6 maar 9000 haalt...
Er kan toch niet zomaar 3k bijgeclocked worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

SgtCaffran schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:42:
hoe kunnen mensen 12k halen als ie stock met 16,6 maar 9000 haalt...
Er kan toch niet zomaar 3k bijgeclocked worden?
ahum, bijna 10k op stock speeds, zie hier ;)
tevens, de 6800LE is echt een damn overclock monster, de meeste mensen die aan het überclocken zijn gaan door tot 400mhz core speed. Als je kijkt, van 300mhz naar 400mhz is 25%, dus je zou ook 25% performance winst hebben. En dat klopt wel ongeveer :P reken maar uit

verder m9nossie, ziet er goed uit kerel. 8700 is uitstekend voor een wat oudere P4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman haalde met 12 pipes 9040 op 1700+ :Y)

Dat was wel overgeclocked. Nu haal ik 9,6k. met een 2400+, 12 pipes. Kan wel weer ff 16 proberen een keer...

[ Voor 63% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153056

Nadat ik 16 pipes had unlocked, en ik BF2 ging spelen, was de grond helemaal wazig. Bij 3Dmark03
waren er bij de Shadermodel test (??) allerlei stippeltjes. Kan dit aan mijn voeding liggen (300 Watt) of moet ik op de 12 pipes blijven ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 153056 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:25:
Nadat ik 16 pipes had unlocked, en ik BF2 ging spelen, was de grond helemaal wazig. Bij 3Dmark03
waren er bij de Shadermodel test (??) allerlei stippeltjes. Kan dit aan mijn voeding liggen (300 Watt) of moet ik op de 12 pipes blijven ? :|
ik ben bang dat het laatste het geval is kerel :/
dit zijn ,wat ze ook wel noemen, artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

cybersteef schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:12:
* M3rcury haalde met 12 pipes 9040 op 1700+ :Y)

Dat was wel overgeclocked. Nu haal ik 9,6k. met een 2400+, 12 pipes. Kan wel weer ff 16 proberen een keer...
Ik haal de 11,3k met 12 pipes en 6 vertex :) kweet alleen niet meer hoeveel me cpu draaide standaart 3,2 maar ik denk dat ie op 3,5 liep ofzow :/

Kan ik trouwens het voltage van me kaart gewoon in de bios van me mobo aanpassen .. of moet ik dan echt de bios van me kaart flashen ?

[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 06-09-2005 22:55 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

M3rcury schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:52:
[...]

Ik haal de 11,3k met 12 pipes en 6 vertex :) kweet alleen niet meer hoeveel me cpu draaide standaart 3,2 maar ik denk dat ie op 3,5 liep ofzow :/

Kan ik trouwens het voltage van me kaart gewoon in de bios van me mobo aanpassen .. of moet ik dan echt de bios van me kaart flashen ?
je kan het voltage van je AGP poort aanpassen, maar als je je core wilt hoger clocken dan moet je toch je bios aanpassen. Ik raad aan om beide te doen B)
ik haalde er hogere scores mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

hoezo agp poort verhogen? wat heeft dat voor nut? en hoe hoog mag ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

XanderDrake schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:02:
[...]

je kan het voltage van je AGP poort aanpassen, maar als je je core wilt hoger clocken dan moet je toch je bios aanpassen. Ik raad aan om beide te doen B)
ik haalde er hogere scores mee
kweet niet of ik er veel hoger mee kan halen.. want ik haal nu met standaart voltage al 420 core :+
maar ik ga eerst wel ff agp poort proberen te verhogen.. en als het niet veel sgilt wil ik nog wel eens proberen bios te flashen :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

M3rcury schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:10:
[...]

kweet niet of ik er veel hoger mee kan halen.. want ik haal nu met standaart voltage al 420 core :+
maar ik ga eerst wel ff agp poort proberen te verhogen.. en als het niet veel sgilt wil ik nog wel eens proberen bios te flashen :+
420mhz, dat is damn hoog zeg! onwijs.
Wat voor scores heb je nu dan?
je zit nu gewoon 40 mhz hoger dan mijn stock voltage.
Anoniem: 149447 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:06:
hoezo agp poort verhogen? wat heeft dat voor nut? en hoe hoog mag ie?
wat heeft het voor nut; ik neem aan dat als je die verhoogt dat je vervolgens meer stroom doorvoert naar je kaart. net zoals het verhogen van je voltage op je CPU, hij draait stabieler op hogere snelheden is het resultaat. En je core, je kan sneller gaan. Risico's zijn wel gebonden, zoals het verhogen van de temperatuur.
Natuurlijk ben ik geen expert, maar het zorgde ervoor dat ik NOG hogere scores haalde, eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik heb maar eens voor de gein 3dmark 2005 gedraait met mijn 9800pro @ xt.
Ik haal 3010 3dmarks, niet slecht voor een 9800pro.
Haalt een standaard 6800le meer dan 3k marks?
Ik denk wel dat ik minsten 12 pipelines open kan krijgen maar als ik van het ergste uit moet gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ach, ik heb al een tijdje mijn LE lopen op 12,1v6, die andere pipelines pakt ie niet, krijg dat artifacts.....

maar toch : @ stock speeds (2600+ barton @ 3200+ 400fsb, 1024mb pc3200) 3dmark2003 9735 punten en bij 3dm2005 3915....

overgeclocked willen jullie denk ik niet eens weten, maar hierbij :

core @ 490mhz (500 haal ik net niet, krijgt ie last van kriebels ofzo :P )
memory @ 1000mhz (hoger wil deze ook niet echt...)

3dmark 2003 : 11325 marks
3dmark 2005 : 4230marks

(screenshots zal ik later plaatsen...)

ow, wel even vermelden : zit een zalman koeler op, dus het grote blauwe blok, u know what i mean ;)
verder is dit allemaal gestacked in een antec kast, voor de rest alle koelers op silence mode en alleen de koeler van de zalman op full-speed.....

idle : 52 graden
stressed : 67 graden

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92666

Heb ff een vraagie:

Ik heb gezien dat ze dus bij computerland en bij paradigit een 6800le verkopen.
Als je goed kijkt zie je dat er bij die van de computerland (de msi) al 12 pipelines open staan (volgens de advertentie), is dit ook zo bij die van de paradigit (leadtek) want had op google gezocht naar specs van die leadtek en zag staan dat er standaart 8 openstonden, dus mij lijkt dan dat je het best die msi kan kopen en er dan nog op hopen dat er nog is 4 extra open kunnen.. of heb ik dit mis?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 92666 op 07-09-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99745

Anoniem: 92666 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:17:
Heb ff een vraagie:

Ik heb gezien dat ze dus bij computerland en bij paradigit een 6800le verkopen.
Als je goed kijkt zie je dat er bij die van de computerland (de msi) al 12 pipelines open staan, is dit ook zo bij die van de paradigit (leadtek) want had op google gezocht naar specs van die leadtek en zag staan dat er standaart 8 openstonden, dus mij lijkt dan dat je het best die msi kan kopen en er dan nog op hopen dat er nog is 4 extra open kunnen.. of heb ik dit mis?
Volgens mij hebben ze de specs van een 6800 er bij gezet. (12 pipelines en ook 325 Mhz core). Lijkt me een 'tik'foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De MSI 6800LE heeft ook gewoon 8 pipes. Weet je zeker dat er geen normale 6800 wordt aangeboden? Dus de zo genaamde 6800NU. Die heeft namelijk standaard 12 pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Dat is helaas een fout in de advertentie van computerland.
De msi 6800le heeft gewoon zoals elk ander 8pipelines en draait op 300mhz niet 325.
Ze hebben waarschijnlijk de specs van de 6800nu erneer gezet.
Ik weet dit omdat een vriend van me deze 3dkaart een paar dagen terug gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm das wel jammer dan, zat er namelijk aan te denke die te gaan hale.. zit nu met een 9800pro.
Maar als ik niet zeker weet of ik die pipelines wel openkrijg doe ik het liever niet... anders is het performance verschill gewoon te klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
De MSI van Computerland i geen superbijzondere LE. Ik krijg maar éé extra pixelshader open en wel alle vertex shaders.
Qua overclocken gaat het tot nog toe wel goed. Zit nu op 350/820 en is nog niet het einde denk ik. Qua OC is hij dus beter dan mijn oude XFX, maar omdat ik maar éé PS open krijg valt de 3D2005 score tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

XeNoBiTe schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:26:
De MSI van Computerland i geen superbijzondere LE. Ik krijg maar éé extra pixelshader open en wel alle vertex shaders.
Qua overclocken gaat het tot nog toe wel goed. Zit nu op 350/820 en is nog niet het einde denk ik. Qua OC is hij dus beter dan mijn oude XFX, maar omdat ik maar éé PS open krijg valt de 3D2005 score tegen.
De meeste MSI's krijg je maar op 12,1v6 en heel sporadisch krijg je alle pipelines open....

Verder, met betere koeling (lees : zalman oplossing) krijg je de core ruim op de 450mhz, het geheugen haalt ook makkelijk de 900mhz, sommige kaarten trekken, met een agp voltage van 1.65v, 1000mhz, zoals die van mij. Ookal is die van mij een Asus V9999LE.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

KatirZan schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:59:
ach, ik heb al een tijdje mijn LE lopen op 12,1v6, die andere pipelines pakt ie niet, krijg dat artifacts.....

maar toch : @ stock speeds (2600+ barton @ 3200+ 400fsb, 1024mb pc3200) 3dmark2003 9735 punten en bij 3dm2005 3915....

overgeclocked willen jullie denk ik niet eens weten, maar hierbij :

core @ 490mhz (500 haal ik net niet, krijgt ie last van kriebels ofzo :P )
memory @ 1000mhz (hoger wil deze ook niet echt...)

3dmark 2003 : 11325 marks
3dmark 2005 : 4230marks

(screenshots zal ik later plaatsen...)

ow, wel even vermelden : zit een zalman koeler op, dus het grote blauwe blok, u know what i mean ;)
verder is dit allemaal gestacked in een antec kast, voor de rest alle koelers op silence mode en alleen de koeler van de zalman op full-speed.....

idle : 52 graden
stressed : 67 graden
SCREENSHOTS SCREENSHOTS SCREENSHOTS!
kerel gast dude, als dit klopt is een damn record!!! 490mhz!!! screw de 6800ULTRA, dit is sneller!
En dan het geheugen! 1000mhz, DAMN ONMOGELIJK!
Sorry maar, hier geld mijn policy; EERST ZIEN DAN GELOVEN!

(rustig Xander rustig, adem in adem uit) *puf* *puf* *puf*

:9

Maar echt, onwijs, dit moet ik zien met mn eigen ogen!
Anoniem: 99745 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 00:20:
Volgens mij hebben ze de specs van een 6800 er bij gezet. (12 pipelines en ook 325 Mhz core). Lijkt me een 'tik'foutje...
precies, denk het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik er toch eentje zou kiezen tussen die 2 zou ik het beste die leadtek kunnen nemen? want 12 pipelines is natuurlijk wel leuk maar als je er 16 kunt openen is het natuurlijk nog leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

XanderDrake schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:44:
[...]

SCREENSHOTS SCREENSHOTS SCREENSHOTS!
kerel gast dude, als dit klopt is een damn record!!! 490mhz!!! screw de 6800ULTRA, dit is sneller!
En dan het geheugen! 1000mhz, DAMN ONMOGELIJK!
Sorry maar, hier geld mijn policy; EERST ZIEN DAN GELOVEN!

(rustig Xander rustig, adem in adem uit) *puf* *puf* *puf*

:9

Maar echt, onwijs, dit moet ik zien met mn eigen ogen!

[...]

precies, denk het ook.
screenshots komen er aan :) staan thuis op de server :) straks ffies plaatsen hier

je mag ook langs komen om mijn systeem te bewonderen hoor :+

[ Voor 5% gewijzigd door KatirZan op 07-09-2005 13:06 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

XanderDrake schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:17:
[...]

420mhz, dat is damn hoog zeg! onwijs.
Wat voor scores heb je nu dan?
je zit nu gewoon 40 mhz hoger dan mijn stock voltage.
uhmmz.. ff screen zoeken.. weet alleen niet meer hoe hard mijn cpu liep en of het een clean install was want het is al een tijd geleden dat ie echt zo liep...

Edit.. ow hmm.. kep geen screen van 420 :/ maar wel van 400.. ik ga het nog wel een x proberen van de week. 11347 3dmarks heb ik met 12/6 en 400/950 :)

[ Voor 16% gewijzigd door M3rcury op 07-09-2005 13:38 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
490 core is wel heel erg ziek, ik neem aan dat je er 1,4 volt op hebt staan, als het echt zo is dan is het iig wel de meest vette 6800LE waar ik ooit van gehoord heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

PilatuS schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:40:
490 core is wel heel erg ziek, ik neem aan dat je er 1,4 volt op hebt staan, als het echt zo is dan is het iig wel de meest vette 6800LE waar ik ooit van gehoord heb :P
1,65 volt :+ en het heeft me wat tijd gekost ;) ondertussen wel terug geclocked omdat ik hem toch iets te warm vond worden :) maar ik heb de screens nog thuis op de server staan :) deze worden uiteraard geplaatst als ik tijd heb vanavond ;) hoog kwijl niveau namelijk :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
LOL 1,65, echt mooi dat de kaart dat trekt zonder in rook op te gaan :P

Ik denk dat als je 16 werkende pipelines zou hebben dat je misschien de 13k wel had kunnen breken, zoals de score nu is vind ik em eigenlijk best laag voor zo'n dikke oc, zelf zit ik net onder de 11k met de core iets onder de 400 en het geheugen op 920, die score is wel met 16 pipes dus daar zou het wel in zitten maar toch vind ik het verschil niet echt groot.

Er zit een verschil van ongeveer 600 punten tussen onze 3dmark03 score's en dat terwijl de core van jou een dikke 100MHz harder loopt en het geheugen ook 80MHz harder.

Misschien kan je een betere score krijgen als je andere drivers gebruikt.

Wel erg leuk om te zien dat een budget kaart zo hard wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

PilatuS schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:07:
LOL 1,65, echt mooi dat de kaart dat trekt zonder in rook op te gaan :P

Ik denk dat als je 16 werkende pipelines zou hebben dat je misschien de 13k wel had kunnen breken, zoals de score nu is vind ik em eigenlijk best laag voor zo'n dikke oc, zelf zit ik net onder de 11k met de core iets onder de 400 en het geheugen op 920, die score is wel met 16 pipes dus daar zou het wel in zitten maar toch vind ik het verschil niet echt groot.

Er zit een verschil van ongeveer 600 punten tussen onze 3dmark03 score's en dat terwijl de core van jou een dikke 100MHz harder loopt en het geheugen ook 80MHz harder.

Misschien kan je een betere score krijgen als je andere drivers gebruikt.

Wel erg leuk om te zien dat een budget kaart zo hard wil gaan :)
tja...ik had persoonlijk mijn scores ook hoger verwacht, maarja, voor 120 euro heb ik niets te klagen ;)

enne, wat betreft in rook opgaan..... waarom denk je dat ik hem niet op 1,7v heb laten staan :P denk niet dat ie dat lang getrokken had :P
verder werkt de kaart perfect, alleen moet de pc niet de hele dag aanstaan, dan gaat mijn idle van 52c naar 60c ;) lijkt me ook niet echt bijster goed voor de kaart :) nou ja, heb nog 2 van die kaarten liggen...dus zoveel boeit het nou ook weer niet :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
60c vind ik nog erg meevallen voor het voltage en coreclock, mijn oude XFX werd op 400 core stressed soms wel 80 alleen was dat wel met de stockcooler, nu word mijn Leadtek met waterkoeling niet warmer dan 50 graden en dat was met de XFX ook zo.

Maarja als een kaart 1,65 aan kan zal bij mij 1,2 ook zeker wel goed moeten gaan met WC, denk toch maar een keer het voltage van mijn kaart iets verhogen want nu zit ik onder de 400 en dat mag natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100643

Mijn leadtek 6800le (A400) draait nu zonder problemen op 16X1.5 :D
Hij drasait ook op 16X1.6, maar bij 3dmark 05 krijg ik bij 1 test flinke actifacts :(
(Bij alle spellen en andere benchmarks heb ik daar geen last van)

Core heeft op 330 gelopen, geheugen trekt makkelijk 810 (Kan veel harder, maar nog geen tijd gehad):

Resultaten:
4014 3dmark05 --> http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1188804
9766 3dmark03 --> http://service.futuremark.com/compare?2k3=4236556

Lekker, als je ziet dat deze scores orgineel respectievelijk 2748 (05) & 6762 (03) waren :)

Nogmaals: Ik kan een stuk harder, maar daar heb ik de behoefte nu niet aan.

De temperaturen:
Idle 56 graden
Stressed 62 graden

De koeling op leadtek gaat sneller als je vol gaat testen/gamen.

De rest van mijn systeem:
2600+ barton @ 11,5X200 = 2300mhz (11.5X166 orgineel)
2X256 DDR400 @ dualchannel
Asus A7N8X-E deluxe

Moet wel even over de temperaturen kwijt dat ik een antec sonata met 2X 120mm papst fans erin heb zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Redelijk goede scores!
PilatuS schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:25:
60c vind ik nog erg meevallen voor het voltage en coreclock, mijn oude XFX werd op 400 core stressed soms wel 80 alleen was dat wel met de stockcooler, nu word mijn Leadtek met waterkoeling niet warmer dan 50 graden en dat was met de XFX ook zo.

Maarja als een kaart 1,65 aan kan zal bij mij 1,2 ook zeker wel goed moeten gaan met WC, denk toch maar een keer het voltage van mijn kaart iets verhogen want nu zit ik onder de 400 en dat mag natuurlijk niet :P
Het zijn lekkere temps hoor, als je mijn pic ziet, ik haal 64C idle :S
Ik kan niet wachten totdat ik die nieuwe XFX krijg, god, 490mhz!!! dat is 163 % van de originele snelheid! ongelofelijk!
Maar yeah, zoals je het zelf al zei, je scores zijn niet geweldig hoog, of tenminste in verhouding tot de overclock. ik denk dat dankzij deze extreme snelheid de prestaties in het geding komen.
Ik las laatst een thread over een gast die z'n AMD64 3000+ Winchester op had gevoerd van 1,8ghz naar 3,6ghz! damn 200%! maar je kon er verder nix mee :P .

• jpiscaer
  • Laatst online: 09:32
Wat zijn eigenlijk de beste drivers voor deze kaart? Gewoon de nieuwste van NVidia, of een andere speciale versie?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jainoxi schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:29:
Wat zijn eigenlijk de beste drivers voor deze kaart? Gewoon de nieuwste van NVidia, of een andere speciale versie?
Tja, mijn ervaring is dat als er een nieuwe versie van gemodde drivers is (zoals de Omega drivers) dat die net iets beter draaien dan standaard nVidia drivers. Nadeel is dat deze drivers niet vaak worden vernieuwd, en zo ga je toch terug naar nVidia drivers. Ik heb nu 78.01

• sjaak88
Ik heb nou ook een 6800le van leadtek, kheb deze gekocht bij paradigit.
Helaas kan ik niet alles unlocken :(
Maja 12x1 en 6x1 ben ik ook tevreden mee :)
Het overclocken gaat ook goed. Core draait nou op 375, en geheugen op 850.
Alleen vind ik mijn 3dmark scores een beetje tegenvallen vooral 2005. ik haal met 2005 met de bovenste instelling 3516 3dmarks.
Aan me pc ligt het denk ik niet. Amd 64 3000@ 2.5ghz, 1gig ddr400.
Ik heb de laatste drivers van nvidia 78.01
3dmark 2003 score ligt rond de 10700 punten.
Kan het misschien komen doordat ik hiervoor een 9800pro in me pc had?
Of is die 3500 punten niet te laag?
En als iemand goede drivers weet, zeg het alsublieft :)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sjaak88 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:42:
Ik heb nou ook een 6800le van leadtek, kheb deze gekocht bij paradigit.
Helaas kan ik niet alles unlocken :(
Maja 12x1 en 6x1 ben ik ook tevreden mee :)
Het overclocken gaat ook goed. Core draait nou op 375, en geheugen op 850.
Alleen vind ik mijn 3dmark scores een beetje tegenvallen vooral 2005. ik haal met 2005 met de bovenste instelling 3516 3dmarks.
Aan me pc ligt het denk ik niet. Amd 64 3000@ 2.5ghz, 1gig ddr400.
Ik heb de laatste drivers van nvidia 78.01
3dmark 2003 score ligt rond de 10700 punten.
Kan het misschien komen doordat ik hiervoor een 9800pro in me pc had?
Of is die 3500 punten niet te laag?
En als iemand goede drivers weet, zeg het alsublieft :)
Jep, je hebt het al door :) het heeft zeker relatie met elkaar, een Ati kaart er eerst in en daarna de 6800LE + lage scores.
doe is een format of driver cleaning :)
Tevens ben ik benieuwd naar jou scores als je je 6800LE wel unlocked maar niet overclocked. Je mag je AMD64 op 2,5ghz houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Ik heb met 3dmark2003 8858 3dmarks 12x1 6x1 @ default speeds.
Is dit een normale score? of hoor je hoger te score met 12x1 6x1 default speed?
En helpt het veel om me core op 1.2v te zetten?
Zo ja hoe doe ik dat?

[ Voor 85% gewijzigd door sjaak88 op 09-09-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

sjaak88 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:07:
daar is nix mis mee :)
nope volgens mij is dit best hoog voor 12p6v
En helpt het veel om me core op 1.2v te zetten?
voor overclocken wel, en dan alleen voor de core
Zo ja hoe doe ik dat?
BIOS modden :) zoek naar nVidia 6800LE topic 17, daar staat het uitgelegt in de first post.
en een format/driver cleaner zal ook wel goed doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88419

Ik heb ook de Leadtek gehaald bij paradigit.

Te unlocken met 12x1,6 .
core/mem draait nu op 370 / 875. ik denk dat er nog een klein beetje speling in zit.
Dat koelblok van leadtek is best groot zeg. ik schrok me rot. Ik heb sinds het ISA/VESA tijdperk ook niet meer zo'n grote videokaart in mijn handen gehad. Belachelijk bakbeest.

Ik ga binnenkort maar weer even een waterblokje solderen voor deze kaart. Dat had ik op me 9800 SE ook gedaan, dat was wel lekker stil + hogere overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

sjaak88 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:07:
Aangezien dat niet overclocked is is dat een hele mooie score. :)

@sp00fman, jep toen ik hem uit de doos haalde zat ik ook van, hey die is nog best groot zeg.
En toen ik hem ging monteren kwam ik er ook achter. De kaart paste precies (eerder paste nèt) tussen het uiteinde van de kast en mijn onderste hd. Maar toen dook dus het probleem op. Aangezien hij precies paste was er dus geen ruimte meer om de molex in te doen 8)7
En aangezien de boel niet meer paste als ik de HD op de bodem monteerde heb ik die HD nu in een 5,25 inch slot zitten. Op zo'n 5,25 inch -> 3,5 inch slee :). Gaat op zich ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Wie kan mij uitleggen hoe ik met Winfox de Vcore op 1.2 volt kan zetten.
Als ik winfox opstart en dan de flash programma, dan probeer ik de bios te lezen maar dat doet die niet dan komt er Fail te staan /:
Wat doe ik verkeerd?
En moet ik een nieuwe bios downloaden of kan ik gewoon degene gebruiken die er nu inzit?
Sorry maar ik ben nogal een leek in het flashen ( nog nooit gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Is er hier al iemand die de 12k in 3dmark 03 heeft gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
XanderDrake schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:38:
[...]

Jep, dat kan niet :) , niet op de kaart zelf tenminste
kijk of andere drivers betere resultaten geven, check je voeding => minstens 350watt A-merk, format PC als laatste hulpmiddel, anders heb jij (als helaas een van de weinige) een 6800LE met alle xtra pijpelijntjes kaputski :Y)
Alle combinaties al geprobeerd, hoewel het bij 12/6 minder snel is, en 12/5 is zelfs tot op zekere hoogte speelbaar. Ik denk dus mijn voeding, ofwel hitteprobleem (ZM-80D-HP niet optimaal gemonteerd).

Edit: Heatpipe opnieuw installed, +0.1Volt op de AGP, en nog maar eens proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door supreme tweaker op 09-09-2005 20:36 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13897

Zal ook even mijn overclock resultaten geven, voor de info. Ik heb dus een Asus versie, 9999LE of iets in die richting met ipv de stock cooler een zalman VF700-Cu. Unlocken ben ik zeer tevreden over, namelijk 16v5.

Overclocken lijkt ook prima te gaan, Core heb ik stabiel op 400 gehad... mem op 900. Waarschijnlijk helpt het dat de asus standaard op 1.2V draait.

Scores:
3dmark03 zo'n 10.500
3dmark05 zo'n 4300

Ik heb gewoon mn oude kaart (Ti4200) vervangen, dat formatteren en opnieuw installeren van je OS... moet dat ook als je van Geforce naar een andere Geforce upgrade? Of alleen wanneer je upgrade van bijv. ati naar nvidia.

Later meer info denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Het is me gelukt om de bios aan te passen.
Er staat nou 1.2volt op me core :)
De core draait nou stabiel op 420mhz, en het geheugen op 900mhz :D
Ik heb 3dmark nog niet gedraait, ik was namelijk bezig met testen in spellen die ik speel.
Waarschijnlijk kan ik nog wat hoger gaan!
Ik laat het jullie weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 13897 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:35:
Zal ook even mijn overclock resultaten geven, voor de info. Ik heb dus een Asus versie, 9999LE of iets in die richting met ipv de stock cooler een zalman VF700-Cu. Unlocken ben ik zeer tevreden over, namelijk 16v5.

Overclocken lijkt ook prima te gaan, Core heb ik stabiel op 400 gehad... mem op 900. Waarschijnlijk helpt het dat de asus standaard op 1.2V draait.

Scores:
3dmark03 zo'n 10.500
3dmark05 zo'n 4300
Als ik de rest van je specs uit je sig mag halen is 10.500 best mooi voor een AMD XP 2100+,
maar een nieuwe CPU zou het nog mooier maken :P
Ik heb gewoon mn oude kaart (Ti4200) vervangen, dat formatteren en opnieuw installeren van je OS... moet dat ook als je van Geforce naar een andere Geforce upgrade? Of alleen wanneer je upgrade van bijv. ati naar nvidia.

Later meer info denk ik :)
Nee het is niet echt nodig, ik had er geen problemen me gehad. (overstap van GF FX 5500 naar 6800LE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
Woei, 12/6 gehaald, met 0.2V extra op de AGP. Binnenkort maar even uitzoeken hoe je het core voltage kan modden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 10:53
Vanaf een eigen geopend topic werd ik hier heen gestuurd. Dus hier ben ik dan, gezellig :+

Zoals ik daar gezegd heb zie ik artifacts in 2D toepassingen, het viel op in internet explorer. Maar ook firefox heeft er last van. Voor de rest zie ik niets vaags in benchmarks ofzo.
Ik heb u met 12 pipelines geen last meer, maar dat is zonde van de performace. Die andere 4 doen het prima in 3D toepassingen. Wie ó wie weet raad? Is er gewoon niets aan te doen? meer voltage erop ofzo? of gewoon mee leren leven :P

Voor alle duidelijkheid, het gaat om een Leadtek A400 LE. Die ik gister gekocht heb. Gebruik de nieuwste non-beta drivers op WinXP pro + sp2

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

KatirZan schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:52:
[...]
1,65 volt :+ en het heeft me wat tijd gekost ;) ondertussen wel terug geclocked omdat ik hem toch iets te warm vond worden :) maar ik heb de screens nog thuis op de server staan :) deze worden uiteraard geplaatst als ik tijd heb vanavond ;) hoog kwijl niveau namelijk :P

... En verder 490/1000 (!!!!) :7 :7 :7 ...
Wie er UT2004 heeft gedaan en zijn settings allemaal wel eens op Ultra High heeft gezet weet het juiste geluid te koppelen aan de volgende zin:

HOLY SHIT SHIt Shit shit ..shit..

Pics en screens ;)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad, er zitten hier wat mensen die met smacht wachten :D KOM AAN, MAAK MN WEEKEND :7
remyblok schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:50:
Vanaf een eigen geopend topic werd ik hier heen gestuurd. Dus hier ben ik dan, gezellig :+

Zoals ik daar gezegd heb zie ik artifacts in 2D toepassingen, het viel op in internet explorer. Maar ook firefox heeft er last van. Voor de rest zie ik niets vaags in benchmarks ofzo.
Ik heb u met 12 pipelines geen last meer, maar dat is zonde van de performace. Die andere 4 doen het prima in 3D toepassingen. Wie ó wie weet raad? Is er gewoon niets aan te doen? meer voltage erop ofzo? of gewoon mee leren leven :P

Voor alle duidelijkheid, het gaat om een Leadtek A400 LE. Die ik gister gekocht heb. Gebruik de nieuwste non-beta drivers op WinXP pro + sp2
De echte vraag is; kan je er mee leven :) ? Artifacts zijn infeite rekenfouten die komen door beschadigingen op de videokaart, ze zijn niet dodelijk :P . Kies zelf of je liever 16pipelines wilt, of af en toe stipjes ziet :)

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 10:53
XanderDrake schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:10:
De echte vraag is; kan je er mee leven :) ? Artifacts zijn infeite rekenfouten die komen door beschadigingen op de videokaart, ze zijn niet dodelijk :P . Kies zelf of je liever 16pipelines wilt, of af en toe stipjes ziet :)
Gelukkig maar dat het niet dodelijk is ;)
Maar tis gewoon kut dat je wel artifact ziet bij simpel internetten, terwijl een of ander spel op hoogste kwali geen enkel (zichtbaar) stipje geeft :/
Daarom vroeg ik me af of er iets aan te doen is. Bijvoorbeel die extra pipes aanzetten als je gaat gamen. Maar volgens mij gaat dat niet. Kan er in ieder geval zo snel niets over vinden. En meer volt op je AGP ben ik een beetje huiverig voor. Bang dat ik em sloop. Maar als jullie zeggen dat het wel es zou kunnen werken, ga ik het wel proberen netuurlijk >:)
iig wil ik dit eerst ff uitgevogeld hebben, daarna es kijken hoever ie wil overclocken. Als ik zou her en der kijk met er nog wel eea uit te helen zijn.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb dat ook als ik op 16 pipes ga werken soms. Dat ik dus afentoe blauwe dotjes krijg. En dat idd in 2D mode maar in vrijwel elke 3D game gaat hij prima.
Maar ik vind het gewoon te verrekte irrtant om te zitten werken, internetten, etc met kans op blauwe stippen die meestal ook wel komen. Dus ik sta mooi op 12.
Als hier een oplossing voor is dan hoor ik het graag, maar volgens mij is hier nix aan te doen. Het is namelijk puur hardware falen en denk niet dat hier een soort van workaround voor te maken is. Of je moet een manier verzinnen om enkel 12 pipes aan te spreken in 2D en 16 pipes in 3D ZONDER reboot, maar dat heb ik nog niet gezien.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cybersteef schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:35:
Ik heb dat ook als ik op 16 pipes ga werken soms. Dat ik dus afentoe blauwe dotjes krijg. En dat idd in 2D mode maar in vrijwel elke 3D game gaat hij prima.
Maar ik vind het gewoon te verrekte irrtant om te zitten werken, internetten, etc met kans op blauwe stippen die meestal ook wel komen. Dus ik sta mooi op 12.
Als hier een oplossing voor is dan hoor ik het graag, maar volgens mij is hier nix aan te doen. Het is namelijk puur hardware falen en denk niet dat hier een soort van workaround voor te maken is. Of je moet een manier verzinnen om enkel 12 pipes aan te spreken in 2D en 16 pipes in 3D ZONDER reboot, maar dat heb ik nog niet gezien.
Ik denk niet dat die bestaat, een oplossing voor dit soort arties.
helaas.

Anoniem: 13897

XanderDrake schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:23:
[...]
Als ik de rest van je specs uit je sig mag halen is 10.500 best mooi voor een AMD XP 2100+,
maar een nieuwe CPU zou het nog mooier maken :P

[...]
Nee het is niet echt nodig, ik had er geen problemen me gehad. (overstap van GF FX 5500 naar 6800LE)
Oeh, specs zijn aangepast... waren niet helemaal kloppend meer :) Ach, ik ben er iig wel tevreden mee hoor... misschien binnenkort toch weer eens een re-install doen en dan nog eens testen maar voorlopig laat ik t maar even zo.

• sjaak88
Nou ik heb mijn max bereikt volgens mij.
Core draait op 410mhz en geheugen op 900mhz.
Als ik het hoger wil zetten dan geeft die aan dat die niet door de test is heen gekomen ofzo :S
Met 12x1, 6x1 en deze clocksnelheden haal ik 4211 3dmarks 2005.
Is dit een goede score voor mijn overclock of hoor je normaal hoger te scoren?

Anoniem: 112300

sjaak88 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:48:
Nou ik heb mijn max bereikt volgens mij.
Core draait op 410mhz en geheugen op 900mhz.
Als ik het hoger wil zetten dan geeft die aan dat die niet door de test is heen gekomen ofzo :S
Met 12x1, 6x1 en deze clocksnelheden haal ik 4211 3dmarks 2005.
Is dit een goede score voor mijn overclock of hoor je normaal hoger te scoren?
Is een hele nette score hoor!
Ik haalde dat echt niet met mijn volledig unlockte 6800le.
Met mijn V9999GE @ GT haal ik 4800. Dus ik denk dat je aardig goed zit met die kaart. ;)

Ben trouwens benieuwd wat ik met mijn nieuwe HIS X850XT ICE QII haal

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 112300 op 10-09-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 10:26
met mijn msi 6800le met 16x1,6 330/910 haal ik maximaal 9330 man bij 3dmark 03 :S :S
Ik heb ook nog eens de zalman v700u actieve vga cooler.
Ik krijg mn core niet hoger dan 330
Op de achterkant van de doos van mn videokaart staat dat ik op stock hoger dan 9500 kan halen en oced 12k :S

specs:
amd2400+ stock
512mb ddr 2700
maxtor 120gb 8mb
wd 80 gb 8mb
Aopen 350 watt
windows mce

[ Voor 3% gewijzigd door com2,1ghz op 11-09-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
Staat dat echt op de doos ? het lijk dan wel of MSI het prijst om te gaan OC'en >:)
Deed elke fabrikant dat maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 10:26
Ik scan die achterkant van de doos ff....ik post het dan wel ff
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~orhun001/6800le.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door com2,1ghz op 11-09-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

330MHz maar?
Daar moet heus wel wat meer rek in zitten. Ik stel voor dat je probeert dmv een Flash de Vcore van de GF6800LE +0.1V hoger te zetten. En dan nog een proberen. Hoe staat het overigens met de CPU temperatuur? Is die wel normaal of wordt hij toch redelijk warm?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.