Vreemde artifacts in IE na unlocken 6800LE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 10:53
Voor de vakantie is m'n 9800PRO ter ziele gegaan :( Tijdje met Radeon 7000 gezeten, maar prestaties zijn brak.
Dus gister was het tijd voor wat nieuws! Het is een Leadtek A400 LE geworden. Joepiee!! Ik de kaart erin alles werkt enzo. 3dmark03 gedraaid een leuke 6930 punten. Gelezen dat unlocken goed wil. Dus ik tutorial zoeken met IE. Alles zag er goed uit.
Ik heb alles unlocked. dus heb nu 16 pipelines en 6 shaders open staan. Ik weer benchen 9410 punten. woeii!!! Stuk beter, ik blij. Onderstussen aandachtig opgelet voor artifects. Niets te zien.
Dus maar es een spelletje aanslingeren: Knights of the Old Republic 2. Zag er prima uit. geen artifacts ofzo iets.
Eenmaal terug op de desktop maar is het t.net nieuws lezen. "hmmm vreemd die roode puntjes in dat plaatje :/ Naja zal wel." volgende pagina, weer die puntjes. F5, puntjes weg. Vreeeeemd. Ik beetje scrollen en daar waren die puntjes weer. Voor die unlock niets vreemds gezien. En ze zitten alleen in pics en niet over de rest van de pagina. screenshotje (source). Het moge duidelijk zijn dat dit niet klopt

Mijn vraag aan jullie: wat kan dit zijn :? Komt het door die unlock en is er dus toch iets fout. Maar waarom zie ik dat dan niet als ik aan het gamen sla? Driverbug? IE fout?

Specs:
P4 2.8
P4P800
WinXP Sp2 met alle patches enzo.
Driver 78.01 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:35
Probeer het hier ff.
Deze GoT'er zijn allemaal goed bedreven in het oplossen van jou probleem.
[rml][ 6800LE] unlockbare versies o.a.[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik naar het plaatje kijk zie ik ook rode puntjes, het source plaatje heeft dit niet.

Ik denk dat het gewoon aan het plaatje ligt aangezien je verder het nergens hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 17:43

Sayko

Knowledge Is Power

Ik denk dat je core een beetje te heet wordt.

@Pilatus de source is wat jij ziet (dus goed) het plaatje is wat TS ziet (dus met puntjes)

TS start 3dm2001 en doe de shader tests. Daar zul je waarschijnlijk gauw genoeg zien dat je extra pipelines kadoek zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Sayko op 09-09-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

denk dat het gewoon komt omdat een setje pipes of een vertex niet 100% zijn/is, ik denk dat het weinig met de hitte van de core temaken heeft, als het niet aan de pipes etc. ligt zou het eerder het geheugen zijn (had ik ook nog in de tijd dat ik op mijn GeForce 2MX 400 het geheugen te hard liet lopen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:10

XanderDrake

Build the future!

Ik denk niet dat ik niet dat het een driver bug is. Het is nogal een apart probleem, 2d arties...
Ikzelf heb ze wel al eens gezien, toen ik bezig was met een V9999GE te unlocken. Maar dat waren zwarte blokjes.
tevens zie ik ook die rooie stipjes in de screen.
Ik zou me niet zo zorgen maken :) het is meestal zo dat zodra je denkt dat je iets ziet (terwijl het er niet zit) dat je het ook daadwerkelijk gaat zien.
TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:40:
Probeer het hier ff.
Deze GoT'er zijn allemaal goed bedreven in het oplossen van jou probleem.
[rml][ 6800LE] unlockbare versies o.a.[/rml]
Precies, kom maar eens langs :Y)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134870

Ik heb dit met mijn 6800GT als ik de pc standby heb gezet. Daarna krijg ik artifacts, net als de jouwe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik zou hem even op 12 pipelines zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 10:53
Ik heb net even alle mogelijke opties geprobeerd. En inderdaad als ik 12 pipelines gebruik zie ik geen rode stipjes meer. Maarja wat ik zo jammer vind is dat ik het alleen zie in 2e toepassingen.
Is er geen manier om de rest aan te gooien als je 3D start? Ik heb echt weet ik veel hoe vaak nou de benchmark gezien en zie echt geen artifacts.
Ik zal ook ff posten in dat andere topic. Misschien dat ze daar nog tips en trucs hebben. Zou wel jammer zijn van de performance als ik ze niet alle 16 aan kan zetten. Ach wat zeur ik eigelijk :P heb er al meer dan waarvoor ik betaald heb :Y)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 17:43

Sayko

Knowledge Is Power

De pipes kun je maar per 4 aanzetten. Het zijn namelijk sets van 4
Pagina: 1