VPN optie disabled

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een VPN verbinding met haar werk. Ze heeft Windows XP Home. We hebben een draadloos netwerk en ze kan gewoon een VPN verbinding maken.

Nu wil ik die verbinding op mijn notebook (Windows XP Pro) ook maken voor haar.
Ik ga naar 'Alle netwerk verbindingen weergeven'. En kies daar links de optie 'Een nieuwe verbinding maken'. Ik krijg dan het wizard scherm en klik op 'volgende'. Daar kies ik ' verbinding maken met het netwerk op mijn werk maken' Ik klik weer op 'volgende'. Wat ik dan zie is zeer vreemd.
De beide opties 'Inbelverbinding' en 'VPN-verbinding' (degene die ik wil hebben' zijn gedisabled.

Wat is hier loos?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gokje hoor (ben niet zo thuis meer in Windows), maar moet je toevallig Administrator zijn om VPN's aan te kunnen maken? :)

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik even kijken naar de groep waartoe ik behoor. Blijkt er ineens als groep...debuggers te staan. Ik weer Administrators van gemaakt, maar helaas dus nog hetzelfde probleem.

edit:

Ik heb zelfs even als account 'Administrator' ingelogd, maar dan zijn ook de twee opties gedisabled.

[ Voor 27% gewijzigd door doemaarwat op 18-08-2005 12:18 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Iemand nog een ideetje, want het werkt nog steeds niet :(

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00
Kijk eens of de volgende services wel draaien:
* Routing and remote access
* Remote Access Connection Manager

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Dit is nu niet bepaald een uniek probleem. Een kleine selectie uit de search...

VPN niet beschikbaar onder Win2000
[rml][ W2K] VPN onmogelijk?[/rml]
[rml][ XP] VPN-optie grijs :? en sommige services starten nie meer[/rml]
[rml][ vpn] VPN connection blijft grijs ?[/rml]
[rml][ XP Pro] VPN opzetten probleem[/rml]
[rml][ 2000] Dial-up to private network greyed out*[/rml]
[rml][ XP] Wil VPN client maken maar kan VPN niet kiezen[/rml]
[rml][ XP] Geen VPN mogelijkheid in Windows XP*[/rml]
Geen VPN mogelijk onder XP pro ?
[rml][ Win XP] Kan geen VPN-verbinding instellen *[/rml]
VPN met XP pro

Oplossingen lopen uiteen van het installeren van een service pack, starten van ontbrekende services, een lokatie aanmaken in het "Phone and Modem" control panel of het toevoegen van een analoog modem. Ik zou beginnen met controleren of je een locatie hebt staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 09:03 ]

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ok het is nu dus wel gelukt om de knopjes enabled te krijgen. Ik was bezig om onderstaan verhaal te typen en zag toen nog iets. Ik zal het verhaal laten staan voor eventueel anderen die hetzelfde probleem hebben. Ik dacht dus dat de afhankelijkheden wel draaiden, maar de telephony service stond niet aan. Ik heb ooit een die uitgezet omdat ik toch de interne modem niet gebruik. Dit deed me nu dus zeer. Ook al maak ik geen verbinding met het modem het wordt dus toch gezien als een soort inbel verbinding. Overigens draait Remote Access Auto Connection Manager nog niet. Is deze echt nodig? Ik draai graag alleen maar services die nodig zijn.

[orgineel verhaal]
Bij starten routing and remote access de volgende foutmelding:
---------------------------
Services
Windows kan de Routing and Remote Access niet starten op Lokale computer. Raadpleeg voor meer informatie het systeemlogboek. Als dit geen service van Microsoft is, dient u contact op te nemen met de fabrikant van de service. Vermeld daarbij de servicespecifieke foutcode 711.
OK
Afhankelijkheden van deze service:
- NetBIOSgroup
* NetBIOS interface
- Remote Procedure Call (die is gestart).

De log geeft nog de volgende fouten
* De Routing and Remote Access-service is gestopt met de specifieke servicefout 711 (0x2C7).
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

* De Verbindingsbeheer voor RAS-service is afhankelijk van de Telephony-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Het moet dus niet via een telfoonverbinding. Hoewel ik wel een modem in mijn notebook heb zitten.

Bij starten Remote Access Auto Connection Manager (andere zie ik niet) de volgende foutmelding:
Services
Kan de Remote Access Auto Connection Manager-service op Lokale computer niet starten.

Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
OK
Als ik hier kijk bij de afhankelikheden draaien de services wel...

Is er nu echt iets mis?

Pagina: 1