gehhe dankje, weer is wat nieuws die klassieke muzak. vooral ook die slowmo effecten vinnik zo uberbruut
Verwijderd
Wat volgens mij ook goed is aan het career system is dat je een soort noob-filter bij online races krijgt. Je moet immers wel een beetje kunnen sturen om die centjes te verdienen... En geen centjes, geen snelle bakken voor de noobs en andere crashersVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:53:
[...]
Nou zo erg vind ik heel die career system niet, rijdt je tenminste in wat langzamere wagens die je anders misschien links zou laten liggen, en die mini en cortina zijn best fun
...
.
nah geloof me, tis miss iets minder erg dan met gtr. maar de n00bs zijn er nog wel hoor hee. ongelofelijk.....Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:21:
[...]
Wat volgens mij ook goed is aan het career system is dat je een soort noob-filter bij online races krijgt. Je moet immers wel een beetje kunnen sturen om die centjes te verdienen... En geen centjes, geen snelle bakken voor de noobs en andere crashers
En je kunt de wagens winnen op beginner met alle aids aan en dan vervolgens op Pro mee doen online.
IMHO is het voor dat doel zinloos.
Bottom line voor mij is dat het me onnodig tijd kost om al die wagens en banen te unlocken. Zoveel tijd om te simmen heb ik niet de laatste tijd, en als ik race wil ik ook lekker in een leuke bak op een mooie baan kunnen rijden.
Dat wordt dus heel langzaam unlocken voor mij tenzij er toch een soort van cheat/hack is/komt.
IMHO is het voor dat doel zinloos.
Bottom line voor mij is dat het me onnodig tijd kost om al die wagens en banen te unlocken. Zoveel tijd om te simmen heb ik niet de laatste tijd, en als ik race wil ik ook lekker in een leuke bak op een mooie baan kunnen rijden.
Dat wordt dus heel langzaam unlocken voor mij tenzij er toch een soort van cheat/hack is/komt.
Verwijderd
Zo ontzettend veel tijd kost he nu ook weer niet hoor, zeker met die korte races in het begin.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 23:53 ]
Het unlocken van de laatste auto's is héél tijdrovend... Een compleet GT65 kampioenschap: 20 ronden op 8 lange banen, gem. 2min30 per rondje: bijna 7 uur! Dan is pas de GT40 unlocked! GTC65 en GT-GTC76 zal sneller gaan, 6 resp. 5 uur. GTC65 krijg je Porsche 906 voor, GT-GTC76 krijg je niks voor. Dan de Endurance serie, 60 rondjes op Monza èn 60 op Spa: ben je ook zo'n 5 tot 6 uur mee zoet denk ik: krijg je de Shelby Cobra Coupé voor. De Short tracks en de Night tracks er ook nog bij, 4 uur d'r bij. Dan heb je Cup E compleet en krijg je de tweede 300SL. Zit je op 28 uur!
Net de derde GT65 race gedaan op Monza met de Cortina, vergeten genoeg benzine mee te nemen, verplichte pitstop dus, weg voorsprong en punten, iets om in de gaten te houden wanneer je zoveel rondjes moet rijden...
De Cortina kan ook kunstjes, hier ging 't nèt goed, eerder had ik 'm al op z'n dak:
Net de derde GT65 race gedaan op Monza met de Cortina, vergeten genoeg benzine mee te nemen, verplichte pitstop dus, weg voorsprong en punten, iets om in de gaten te houden wanneer je zoveel rondjes moet rijden...

De Cortina kan ook kunstjes, hier ging 't nèt goed, eerder had ik 'm al op z'n dak:
Heb er dan ook een paar uur mee gestoeid. Heb meteen het eerste kampioenschap op amateur uitgespeeld (wel zonder aids) omdat ik helemaal geen zin heb in gedoe. Tot mijn grote vreugd staan nu dan ook oa Imola en Spa ter mijn beschikking, nu alleen nog zorgen voor een wat snellere bak. De wagens die ik nu heb zijn nauwelijks een challenge te noemen
Of ik echter veel verder zal komen met unlocken valt te betwijfelen (duurt te lang, zie oa een paar posts hierboven), ook al wil ik wel die snellere bakken.
Grafisch gezien zit het allemaal wel goed en de fps kan beter, maar is over het algemeen wel goed. (1024x768, 8xS fsaa, 16xaf High Quality en verder alles op zijn hoogst).
Het racen is ook wel goed maar de sfeer die de game op mij uitstraalt is arcade. Het menu, het unlock gedoe, ik hou er niet van. GTR straalde SIM uit. Puur racen zoals het bedoeld is, niet voor de mietjes
En ook al is het racen zelf in GTL niet arcade, toch vind ik het minder spannend dan GTR. Laten we hopen dat de echt snelle bakken wel medogenloos zijn, mocht ik ze ooit unlocken 
Hopen dat er snel iemand komt die de config files kan decrypten zodat we alle wagens kunnen aanpassen zodat ze maar één credit kosten
Grafisch gezien zit het allemaal wel goed en de fps kan beter, maar is over het algemeen wel goed. (1024x768, 8xS fsaa, 16xaf High Quality en verder alles op zijn hoogst).
Het racen is ook wel goed maar de sfeer die de game op mij uitstraalt is arcade. Het menu, het unlock gedoe, ik hou er niet van. GTR straalde SIM uit. Puur racen zoals het bedoeld is, niet voor de mietjes

Hopen dat er snel iemand komt die de config files kan decrypten zodat we alle wagens kunnen aanpassen zodat ze maar één credit kosten
[ Voor 13% gewijzigd door Benotti op 14-10-2005 01:21 ]
Ik begin ook een beetje te balen van dat unlocken van de auto's. Ik heb nl helemaal geen zin om 28 uur achter de pc te zitten racen om alles te unlocken.
Ik heb er simpel weg geen tijd voor en zeker niet met Serious Sam 2 en F.E.A.R. moet je de game tijd zorgvuldig verdelen
Oktober is een echte game maand dit jaar.
Ik hoop dat er net als bij rFactor een cheat komt die alles unlocked, op het net heb ik echter nog niets kunnen vinden.
Ik heb er simpel weg geen tijd voor en zeker niet met Serious Sam 2 en F.E.A.R. moet je de game tijd zorgvuldig verdelen
Ik hoop dat er net als bij rFactor een cheat komt die alles unlocked, op het net heb ik echter nog niets kunnen vinden.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
dude je vergeet quake 4... of komt die november?Henkus schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:17:
Ik begin ook een beetje te balen van dat unlocken van de auto's. Ik heb nl helemaal geen zin om 28 uur achter de pc te zitten racen om alles te unlocken.![]()
Ik heb er simpel weg geen tijd voor en zeker niet met Serious Sam 2 en F.E.A.R. moet je de game tijd zorgvuldig verdelen![]()
Oktober is een echte game maand dit jaar.

Kleine kans. In tegenstelling tot rFactor zijn bij GTL alle config bestanden encrypted evenals je savegame zodat je die niet uit kunt wisselen met anderen.Henkus schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:17:
Gelukkig reboot het spel af en toe tijdens het spelen... vooral online heb ik het idee.
Meer mensen met een Radeon 9800 Pro hier last van?
Net even GT legends demo gespeeld, ben er eigenlijk helemaal weg van! (buiten het feit dat ik er geen ruk van kan:P maar ik MOET en ZAL alleen de pro mode spelen
)
[ Voor 10% gewijzigd door RMB op 14-10-2005 14:34 ]
Ik heb ook een 9800Pro en de mijne liep heel vaak vast met GTL (ook in de demo) en daarvoor ook al af en toe met GTR en F1C, dan kreeg ik de VPU recover utility in beeld.kNarf schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:47:
Gelukkig reboot het spel af en toe tijdens het spelen... vooral online heb ik het idee.
Met andere spellen had ik het eigenlijk nooit dus ik heb al vanalles geprobeerd maar niets hielp.
Vanochtend heb ik de koeler op mn Radeon eens helemaal schoongemaakt, er zat een hele hoop stof rond de fan dus het zou me niets verbazen als het een koelingsprobleem is geweest. Net al even een paar racejes afgewikkeld en voorlopig draait het nog allemaal.
Oke ik heb dus 2 computers op 2 locaties, ik moet dus de game 2x uitspelen? en als ik een reinstall doe 3xBenotti schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:33:
[...]
Kleine kans. In tegenstelling tot rFactor zijn bij GTL alle config bestanden encrypted evenals je savegame zodat je die niet uit kunt wisselen met anderen.
Asus Zenbook i7 256gb
Van wat ik heb begrepen is je save game eerst aan je pc gekoppeld, maar je kunt hem ingame online koppelen aan je serial.GreenFury schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:48:
[...]
Oke ik heb dus 2 computers op 2 locaties, ik moet dus de game 2x uitspelen? en als ik een reinstall doe 3x
Op de rsc fora staat een FAQ mbt GTL. Hier staat heel duidelijk uitgelegd hoe je je 'savegames' kan overzetten op een andere computer. Het is idd zo dat je career file gekoppeld is aan je online serial. Zodra je GTL installeert op een andere computer moet je dus eerst online inloggen en vervolgens je
'garage' (?) map kopieren in je GTL dir. In principe kan iemand dus voor ons het spel uitspelen en z' n savegame beschikbaar stellen + z' n serial. Jammergenoeg zal ws niemand zich daartoe geroepen voelen
Zie voor de volledige beschrijving de FAQ:
klik
Ook staat er een leuk stukje om flink wat performance winst te halen. Als je je AGP aperture size wat hoger zet kan het vrij veel uitmaken hebben enkele mensen ondervonden. Helaas kan ik dit zelf niet proberen tot maandag.
Klik
Dit wordt een heel weekend dus niet GTL legends spelen en nog steeds in Cup C blijven hangen dus. Ik ben nu bij de Touring wedstrijden aanbeland. Dat is dus de laatste challenge van C. Erg leuk, zeker als je met een Lotus Elan rijdt. Op mondello park toch even mooi een GT40 verslagen. Om dat in het echt ook te herhalen zal je toch minstens een Aap die GT40 moeten laten besturen
.
'garage' (?) map kopieren in je GTL dir. In principe kan iemand dus voor ons het spel uitspelen en z' n savegame beschikbaar stellen + z' n serial. Jammergenoeg zal ws niemand zich daartoe geroepen voelen
klik
Ook staat er een leuk stukje om flink wat performance winst te halen. Als je je AGP aperture size wat hoger zet kan het vrij veel uitmaken hebben enkele mensen ondervonden. Helaas kan ik dit zelf niet proberen tot maandag.
Klik
Dit wordt een heel weekend dus niet GTL legends spelen en nog steeds in Cup C blijven hangen dus. Ik ben nu bij de Touring wedstrijden aanbeland. Dat is dus de laatste challenge van C. Erg leuk, zeker als je met een Lotus Elan rijdt. Op mondello park toch even mooi een GT40 verslagen. Om dat in het echt ook te herhalen zal je toch minstens een Aap die GT40 moeten laten besturen
Zou op zich wel kunnen, ook hier loopt ie wel eens vaker vast in andere spellen. Alleen niet zo vaak als ik in 2 dagen GTL al heb gehad, en bovendien blijft het beeld in andere spellen dan gewoon stilstaan en herhaalt het geluid zich terwijl hij in GTL meteen reboot.ZAMoRANo schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:39:
[...]
Ik heb ook een 9800Pro en de mijne liep heel vaak vast met GTL (ook in de demo) en daarvoor ook al af en toe met GTR en F1C, dan kreeg ik de VPU recover utility in beeld.
Met andere spellen had ik het eigenlijk nooit dus ik heb al vanalles geprobeerd maar niets hielp.
Vanochtend heb ik de koeler op mn Radeon eens helemaal schoongemaakt, er zat een hele hoop stof rond de fan dus het zou me niets verbazen als het een koelingsprobleem is geweest. Net al even een paar racejes afgewikkeld en voorlopig draait het nog allemaal.
Maar ik zal m'n pc ook eens van binnen inspecteren

Nieuwe aanwinst, btw als je snel een dure auto wil hebben zonder eindeloos lange races tedoen moet je gewoon een race cup 2x doen ben je er ook (tenminste kwa geld)
Net ffe met tracker in een race gereden 8e geworden en tracker 9e
[ Voor 22% gewijzigd door Ghostrider op 14-10-2005 21:40 ]
Asus Zenbook i7 256gb
wie zou der eigelijk een GOT server willen hosten?
Is er een dedicated Windows binary beschikbaar, die de CD niet vereist ? Dan heb ik nog wel ene P4 ergens staan die het zou kunnen doen, met voldoende bandbreedte.Furbyk1ller schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:31:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb zojuist ontdekt dat je evenveel geld krijgt voor je wagen wanneer je hem verkoopt in vergelijking tot de prijs die hij kost wanneer je hem koopt. Als je dus zorgt dat je min. één wagen in je garage hebt staan + 150.000 kun je elke wagen kopen en er mee rijden, zolang je eerst je vorige wagen verkoopt.
Zojuist dan ook ff wat rondjes gereden in die grijze Porsche, die BMW en die Pantera. Rijden wel lekker hoor
Zojuist dan ook ff wat rondjes gereden in die grijze Porsche, die BMW en die Pantera. Rijden wel lekker hoor
Hoe kan je je auto verkopen dan 
edit: My garage-->showroom-->sell car
wat trouwens ook wel handig is is een test drive doen
wat trouwens ook wel handig is is een test drive doen
[ Voor 70% gewijzigd door Ghostrider op 15-10-2005 10:34 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Onder "my garage" toch?GreenFury schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:30:
Hoe kan je je auto verkopen dan
Dutch3men?Furbyk1ller schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:31:
Ik ook wel, maar ik weet dus nog steeds niet of er een dedicated server binary beschikbaar is. Zo ja, kan-ie vanmiddag nog online.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
die host nog zijn gtr server voor de league denkk... en die heeft gtl nog niet
[ Voor 8% gewijzigd door Quickshifter op 15-10-2005 14:50 ]
Verwijderd
Ik heb mede naar aanleiding van dit topic ook het spel gekocht
Ik heb alleen net zoals in GTR weer gelijk problemen met de spiegels. Op de een of andere manier krijg ik ze niet aan de praat. Of ik nu virtual mirrors aanklik of niet.
Ik moet toch een virtual mirror bovenin het scherm krijgen in nose view? Ik had dat eerst ook niet in Fia GRT, maar na wat prullen opeens wel. In GT Legends lukt het me echter niet. Vinkje staat wel bij virtual mirror, maar ik zie hem niet. Wie o wie?
In cockpit view wat ik persoonlijk minder fijn vind racen krijg ik de mirrors (niet die virtuele, maar de normale) ook niet aan de praat?
Ik heb alleen net zoals in GTR weer gelijk problemen met de spiegels. Op de een of andere manier krijg ik ze niet aan de praat. Of ik nu virtual mirrors aanklik of niet.
Ik moet toch een virtual mirror bovenin het scherm krijgen in nose view? Ik had dat eerst ook niet in Fia GRT, maar na wat prullen opeens wel. In GT Legends lukt het me echter niet. Vinkje staat wel bij virtual mirror, maar ik zie hem niet. Wie o wie?
In cockpit view wat ik persoonlijk minder fijn vind racen krijg ik de mirrors (niet die virtuele, maar de normale) ook niet aan de praat?
[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 23:00 ]
Zo net eff getest op Direct IP werkt en dat werkt dus heb maar meteen een 100Mbit.nl server aan het werk gezet.Furbyk1ller schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:50:
[...]
die host nog zijn gtr server voor de league denkk... en die heeft gtl nog niet
De details:
Inloggen via Direct IP
IP: 130.89.161.88
Wachtwoord: got
Als je hem niet ziet kan die uit zijn. Omdat er ook andere leagues op draaien.
[ Voor 47% gewijzigd door FabiandJ op 16-10-2005 01:10 ]
Verwijderd
druk is op 1, daarmee kun je je virtula mirror hiden/unhidenVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:26:
Ik heb mede naar aanleiding van dit topic ook het spel gekocht![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 01:09 ]
Verwijderd
Ik kan dat niet terugvinden in de handleiding? Staat op de dvd nog een uitgebreidere handleiding of kan je die ergens downloaden ofzo? Het werkt in iedergeval en ik kan nu echt racen eindelijkVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:08:
druk is op 1, daarmee kun je je virtula mirror hiden/unhiden
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 22:22 ]
Nou gisteren heb ik weer even gespeeld maar ik heb weer een flink aantal vastlopers meegemaakt.kNarf schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:54:
[...]
Zou op zich wel kunnen, ook hier loopt ie wel eens vaker vast in andere spellen. Alleen niet zo vaak als ik in 2 dagen GTL al heb gehad, en bovendien blijft het beeld in andere spellen dan gewoon stilstaan en herhaalt het geluid zich terwijl hij in GTL meteen reboot.
Maar ik zal m'n pc ook eens van binnen inspecteren
Ik heb het bijna exclusief met ISI sims. GTR heeft het, rFactor heeft het wel eens gehad en GTL heeft het dus heel vaak.
Met RBR of LFS heb ik het nog nooit gezien volgens mij. In PES4 ook niet. Alleen ooit eens NFS:U gespeeld en die had het ook.
Voeding is goed, koeling is ook het probleem niet zo te zien, al verschillende drivers geprobeerd, verschillende instellingen gebruikt. Ik weet het zo langzamerhand niet meer.
Misschien toch maar een nieuwe videokaart, maarja om dan een beetje lekker te upgraden ben je al weer minstens 300 euro kwijt (geen PCI-e).
Verwijderd
Ik heb het topic niet echt goed doorgelezen, maar misschien heb je nog geen metest86 gedraaid? Problemen had ik ook, kwam door fout in geheugenreepje.ZAMoRANo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:56:
Voeding is goed, koeling is ook het probleem niet zo te zien, al verschillende drivers geprobeerd, verschillende instellingen gebruikt. Ik weet het zo langzamerhand niet meer.
heb je al eens met die vpu recovery uitzetten zitten spelen!?ZAMoRANo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:56:
[...]
Nou gisteren heb ik weer even gespeeld maar ik heb weer een flink aantal vastlopers meegemaakt.
Ik heb het bijna exclusief met ISI sims. GTR heeft het, rFactor heeft het wel eens gehad en GTL heeft het dus heel vaak.
Met RBR of LFS heb ik het nog nooit gezien volgens mij. In PES4 ook niet. Alleen ooit eens NFS:U gespeeld en die had het ook.
Misschien toch maar een nieuwe videokaart, maarja om dan een beetje lekker te upgraden ben je al weer minstens 300 euro kwijt (geen PCI-e).
eventueel dat fastwrites disablen ook kan helpen... suc6
ook de sf drivers updaten blijkt voor vele een oplossing te zijn voor t vastlopen van de demo én de full..
ps voor 199e moet je al een x800 pro kunnen vinden , eventueel een met vivo (en dus flashable) of voor 249e al een x800xt (pe als je die van asus kan vinden, die zijn wat hoger geclockt nog..)
[ Voor 9% gewijzigd door SAiN ONeZ op 17-10-2005 17:41 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ik heb ondertussen ook alweer het nodige meegemaakt. Irritantse is dat het gaspedaal soms gewoon niet werkt. Meestal als ik een quickrace wil gaan doen. Ik moet de race dan opnieuw laden en hij doet het weer.ZAMoRANo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:56:
[...]
Nou gisteren heb ik weer even gespeeld maar ik heb weer een flink aantal vastlopers meegemaakt.
En uiteraard een paar crashes (beeld dat oppeens stil blijft staan, terwijl je jezelf hoort crashen). Oh, en Alt-Tab zorgt ook nogsteeds gegarandeert voor een crash.
@Snoeki: Memtest nog niet gedraaid maar ik heb in andere (zware) applicaties en games geen problemen en dit is een bekend probleem met GTL, dus vooralsnog sluit ik het geheugen als oorzaak uit.
@sain onez: Ja VPU recovery uitzetten zorgt er alleen voor dat ik helemaal opnieuw op moet starten. FastWrites heb ik al uitgezet en AGP staat op 4x, dat heeft niks opgelost.
SFdrivers heb ik inmiddels weer geupdate en ik heb ook weer een nieuwere versie van de VIA HyperionPro drivers geinstalleerd, zo eens kijken of dat helpt.
Op RSC zie ik ook veel mensen met dezelfde probs, en vaak is dat met een R9800Pro.
@sain onez: Ja VPU recovery uitzetten zorgt er alleen voor dat ik helemaal opnieuw op moet starten. FastWrites heb ik al uitgezet en AGP staat op 4x, dat heeft niks opgelost.
SFdrivers heb ik inmiddels weer geupdate en ik heb ook weer een nieuwere versie van de VIA HyperionPro drivers geinstalleerd, zo eens kijken of dat helpt.
Op RSC zie ik ook veel mensen met dezelfde probs, en vaak is dat met een R9800Pro.
Als je gaspedaal het niet doet ffe naar je controls dan forcefeedback instellingen en dan de force ffe hoger en lager zetten dan werkt alles weer. (iig bij de momo)
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
alt-tab vind ie bij mij ook niet leukIk heb ondertussen ook alweer het nodige meegemaakt. Irritantse is dat het gaspedaal soms gewoon niet werkt. Meestal als ik een quickrace wil gaan doen. Ik moet de race dan opnieuw laden en hij doet het weer.
En uiteraard een paar crashes (beeld dat oppeens stil blijft staan, terwijl je jezelf hoort crashen). Oh, en Alt-Tab zorgt ook nogsteeds gegarandeert voor een crash.
De pedalen doen t bij mij soms ook niet maar ik hoef niet het hele circuit opnieuw in te laden om ze te laten werken. Gewoon ff terug naar de garage > opties > controller. Dan weer terug naar het circuit en ze doen t weer.
Ik heb nog een vraagje over het cupracen...
Ik het boekje staat dat je alle wedstrijden in de top-3 moet finishen om verder te gaan. Ik ben nu halverwege' Cup C, 60s GT Heaven' en sta nu 2e in t algemeen klassement maar 1 van de 3 fisnishes was buiten t podium. Moet ik nu overnieuw beginnen met de cup of gaat het erom dat je in het eindklassement (alle races tesamen) 3e of hoger staat?
Ik heb denk ik geluk met mijn 9800 pro. Namelijk geen enkel probleem met GTL/GTR/Rfactor etc.
AGP aperture size staat op 128, Fastwrites uit, AGP X8, en zelfs nog een beetje overgeclocked
400/731.
Misschien is het een bepaalde combinatie van moederbord en videokaart?
Edit: Zou het misschien aan de drivers van de videokaart kunnen liggen? Andere catalyst drivers of misschien zelfs Omega drivers proberen?
AGP aperture size staat op 128, Fastwrites uit, AGP X8, en zelfs nog een beetje overgeclocked
400/731.
Edit: Zou het misschien aan de drivers van de videokaart kunnen liggen? Andere catalyst drivers of misschien zelfs Omega drivers proberen?
[ Voor 21% gewijzigd door Requiem19 op 17-10-2005 18:33 ]
Aan het einde van een challenge moet je in de top drie staan, dus je hoeft niet overnieuw te beginnen.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:25:
[...]
alt-tab vind ie bij mij ook niet leuk![]()
De pedalen doen t bij mij soms ook niet maar ik hoef niet het hele circuit opnieuw in te laden om ze te laten werken. Gewoon ff terug naar de garage > opties > controller. Dan weer terug naar het circuit en ze doen t weer.
Ik heb nog een vraagje over het cupracen...
Ik het boekje staat dat je alle wedstrijden in de top-3 moet finishen om verder te gaan. Ik ben nu halverwege' Cup C, 60s GT Heaven' en sta nu 2e in t algemeen klassement maar 1 van de 3 fisnishes was buiten t podium. Moet ik nu overnieuw beginnen met de cup of gaat het erom dat je in het eindklassement (alle races tesamen) 3e of hoger staat?
Alt-Tab wordt GTL inderdaad gek van, maar zag al in de FAQ dat dit niet ondersteunt wordt.....zo kan ik ook een probleem oplossen

Ik heb ze allemaal al geprobeerd, heeft niet geholpen.Requiem19 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:29:
Eigenlijk wil ik het nu wel oplossen, ik heb er een hekel aan als iets niet goed werkt op mn systeem.
Het zal ongetwijfeld een combinatie van factoren zijn, wellicht iets met de AGP driver icm Starforce.
Overigens draai ik het hierop:
AMD64 3200+
MSI K8T Neo F1S2R
ATi Radeon 9800 Pro
1GB Ram
Win2k
Overigens is Alt-tab bij mij geen enkel probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 17-10-2005 18:44 ]
Nou ik heb dus alle drivers geupdate en ging het toen nog maar ns proberen.
Na drie rondjes rijden zomaar ineens, midden in Blanchimont:

Ik kon zo nog wel even verder rijden:

Maar in de laatste ronde, vlak voor La Source, sloeg mn pc alsnog helemaal vast.
Back to square one dus.

Maar in de laatste ronde, vlak voor La Source, sloeg mn pc alsnog helemaal vast.

Back to square one dus.
Verwijderd
Thnx, da's goed nieuws.. vanavond ga ik ff die cup C afronden zodat ik met cup D kan spelenAan het einde van een challenge moet je in de top drie staan, dus je hoeft niet overnieuw te beginnen
Mischien toch een driver terug met de videokaart? Instaleer vooral geen betas....ZAMoRANo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar in de laatste ronde, vlak voor La Source, sloeg mn pc alsnog helemaal vast.![]()
Back to square one dus.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Zoals eerder gezegd, ik heb ze allemaal al geprobeerd. Het maakte geen verschil.Denizz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:20:
[...]
Mischien toch een driver terug met de videokaart? Instaleer vooral geen betas....
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat het met WinXp misschien beter werkt. Maar dat is natuurlijk wel weer een hele hoop gedoe
Het enige probleem dat ik zowel met GTR heb als met GTL is dat mijn monitor op zwart gaat met knipperend lampje tijdens een replay in tv mode. [niet altijd trouwens]
Nu met 2x AA schijnt dat verholpen te zijn althans net 1 replay getest. [meen dat ooit eens gelezen te hebben]
Alt-tab werkt hier ook prima?
Overigens dat magnycours vreet ontzettend veel fps op een bepaald stuk, althans de club variatie.
Vlak na die bocht na start/finnish zakt het echt dramatisch?
Nu met 2x AA schijnt dat verholpen te zijn althans net 1 replay getest. [meen dat ooit eens gelezen te hebben]
Alt-tab werkt hier ook prima?
Overigens dat magnycours vreet ontzettend veel fps op een bepaald stuk, althans de club variatie.
Vlak na die bocht na start/finnish zakt het echt dramatisch?
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Ik heb wel een vage bug in het spel en ben benieuwd of jullie dat ook hebben of een oplossing weten.
Als ik recht van achteren tegen een auto rijd, dan rij ik er half in en kan ik de bestuurder zien zitten. Als ik echter een auto van de zijkant raak, dan krijg ik wel een echte botsing.
Meer mensen dit?
Als ik recht van achteren tegen een auto rijd, dan rij ik er half in en kan ik de bestuurder zien zitten. Als ik echter een auto van de zijkant raak, dan krijg ik wel een echte botsing.
Meer mensen dit?
Dat kan ik me eigenlijk moeilijk voorstellen. Ik ga het ook niet proberen voorlopig.Requiem19 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:27:
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat het met WinXp misschien beter werkt. Maar dat is natuurlijk wel weer een hele hoop gedoe
Ik heb nu alle ATi zooi van mn PC gegooid en mn videokaart gedeinstalleerd onder save mode. Daarna normaal opgestart en weer opnieuw de kaart geinstalleerd met Catalyst 5.7.
Dat lijkt iig wel te helpen, ik heb de laatste 2 races van de B-cup, Spa en Imola, zonder problemen uit kunnen rijden. Laten we hopen dat het zo blijft.
Verwijderd
Ik heb nu de demo, het ziet er best wel vet uit. Maar hoe verander ik de camera positie van binnen de auto naar bijv. van achteren gezien?
alt-tab werkt bij mij ook wel, alleen als ik het te vaak doe resulteerd dit in een soort van vastloper (beeld vast/memory leak).
Dit heb ik altijd als mijn 9800 Pro te warm wordt. Fannetje al eens schoongeblazen ? Werkt de fan uberhaupt nog wel goed ?ZAMoRANo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar in de laatste ronde, vlak voor La Source, sloeg mn pc alsnog helemaal vast.![]()
Back to square one dus.
Arfman schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:49:
[...]
Dit heb ik altijd als mijn 9800 Pro te warm wordt. Fannetje al eens schoongeblazen ? Werkt de fan uberhaupt nog wel goed ?
Dat bleek het dus niet te zijn. Ik heb ook nog even met de kast open gedraaid en af en toe gecontroleerd of de fan nog goed z'n werk deed.ZAMoRANo schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:39:
[...]
Ik heb ook een 9800Pro en de mijne liep heel vaak vast met GTL (ook in de demo) en daarvoor ook al af en toe met GTR en F1C, dan kreeg ik de VPU recover utility in beeld.
Verwijderd
Geen last van... heb al heel wat bumpertjes en lichten er afgereden in de cup racesVerwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:
Ik heb wel een vage bug in het spel en ben benieuwd of jullie dat ook hebben of een oplossing weten.
Meer mensen dit?
Verwijderd
Mmm, dat is minder. Ik rijd soms in een bocht in de achterkant van de auto en zie dan de weg niet meer goed en vlieg er dan vaak af (vooral als het donker is).Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:43:
Geen last van... heb al heel wat bumpertjes en lichten er afgereden in de cup races
ik zal eens wat updates uitvoeren, even zien of dat helpt. Verder niemand met dit probleem?
Ik kwam deze post tegen op rsc. Heb niet zelf getest of het werkt, maar ik neem aan van wel. Scheelt weer unlocken, have fun 
I'm not sure to use this bug, i'm enjoing the unlock thing ATM, but for those of u that find it boring :
1-Start a cup
2-Go directly for the race
3-When other cars turn on the engine hit 'esc' key and save (do NOT wait countdown, just when u see the smoke of the car in front of u)
4-Quit the event
5-Load the saved cup
When u start again that race, other cars doesn't move, so u can complete a lap of the race and then quit, u are classified first and have won the race!
Hope to have been clear enough, english isn't my language
P.S. it seems that sometimes one or more cars start the race, in that case try to quit to Windows and reload GTL
Thanks to EliaZeta from DrivingItalia forum for the tip
kan iemand z'n garage file posten ? die alle wagens heeft en een paar speciale auto's of allemaal
ik heb alle gewone auto's al en nog geen een extra circuit.
kan iemand ff zijn garage file of zijn hele profiel posten ?
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dat kan niet want het garage bestand werkt alleen op je eigen specifieke PC. Als je de garage file op een andere pc wilt gebruiken moet je hem eerst ingame online koppelen aan je serial. Uiteraard kun je hem dan alleen gebruiken op een andere gtl installatie met dezelfde serial..BruceLee schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:42:
kan iemand z'n garage file posten ? die alle wagens heeft en een paar speciale auto's of allemaal
Verwijderd
@ BruceLee
Ik heb begrepen dat dat niet kan (encrypted/linked aan serial).
Ik overweeg dit spel te kopen.. heb wel wat gepield in de demo, maar heb wat vragen:
-Hoe is de Lotus in verhouding tot de eerste paar wagens die je hebt in de volledige versie: traag/zelfde/snel ?
-Zit er wat meer variatie in de wagens dan in de demo? De Lotus is licht en heeft niet zoveel pk, de Jaguar is zwaarder en heeft meer pk, en de corvette is het zwaarst en meeste pks, maar het verschil in snelheid vind ik best klein?! Het verschil in handeling is wel aardig duidelijk vind ik.
-Spelen jullie vooral offline of online?
-Is het online-deel sneller en minder frustrerend dan in GTR (heb ik wel gekocht en redelijk wat gespeeld, maar de online frustratie van noobs en crashes/slechte starts/eindeloze trainingen hebben voor mij de boel vernaggelt..)?
Edit: net weer ff GTR gespeeld..
Ze zouden in toekomstige racegames een multiplayer qualificatie moeten houden...
Dat iedereen bijvoorbeeld in staat moet zijn om bepaalde tracks binnen bepaalde tijden te kunnen rijden, dan ben je van die eikels af die online-botsautootje spelen.
Een een functie dat als iemand twee keer in één week uit een race gekickt wordt hij een maand niet online kan ofzo
Ik overweeg dit spel te kopen.. heb wel wat gepield in de demo, maar heb wat vragen:
-Hoe is de Lotus in verhouding tot de eerste paar wagens die je hebt in de volledige versie: traag/zelfde/snel ?
-Zit er wat meer variatie in de wagens dan in de demo? De Lotus is licht en heeft niet zoveel pk, de Jaguar is zwaarder en heeft meer pk, en de corvette is het zwaarst en meeste pks, maar het verschil in snelheid vind ik best klein?! Het verschil in handeling is wel aardig duidelijk vind ik.
-Is het online-deel sneller en minder frustrerend dan in GTR (heb ik wel gekocht en redelijk wat gespeeld, maar de online frustratie van noobs en crashes/slechte starts/eindeloze trainingen hebben voor mij de boel vernaggelt..)?
Ze zouden in toekomstige racegames een multiplayer qualificatie moeten houden...
Dat iedereen bijvoorbeeld in staat moet zijn om bepaalde tracks binnen bepaalde tijden te kunnen rijden, dan ben je van die eikels af die online-botsautootje spelen.
Een een functie dat als iemand twee keer in één week uit een race gekickt wordt hij een maand niet online kan ofzo
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 19:10 ]
onzin man
ik kan zo die garage file uit demo er in flikkeren en ik heb meteen de wagens uit de demo unlocked en ja ik heb t spel orgineel
ik kan zo die garage file uit demo er in flikkeren en ik heb meteen de wagens uit de demo unlocked en ja ik heb t spel orgineel
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Requiem19 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:35:
Op de rsc fora staat een FAQ mbt GTL. Hier staat heel duidelijk uitgelegd hoe je je 'savegames' kan overzetten op een andere computer. Het is idd zo dat je career file gekoppeld is aan je online serial. Zodra je GTL installeert op een andere computer moet je dus eerst online inloggen en vervolgens je
'garage' (?) map kopieren in je GTL dir. In principe kan iemand dus voor ons het spel uitspelen en z' n savegame beschikbaar stellen + z' n serial. Jammergenoeg zal ws niemand zich daartoe geroepen voelen![]()
klik
[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 18-10-2005 17:05 ]
De Lotus is iets sneller dan de Mini en Lotus Cortina volgens mij. De variatie is veel groter in de volledige versie ja.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:08:
@ BruceLee
Online schijnt wel een stuk verbeterd te zijn maar de mensen blijven natuurlijk hetzelfde, veel noobs dus, vooral in het begin.
Persoonlijk speel ik amper meer offline.
Oh en trouwens, als ik alle auto's heb, ga ik echt niet mn garage file posten.
Als ik alles zelf moet halen doet iedereen dat ook maar lekker.
[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 18-10-2005 17:38 ]
Verwijderd
Die 108% regel lijkt me idd een goede voor de volgende patch...Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:08:
Online racen bevalt echt beter dan gtr. Ik ben weinig bugs tegen gekomen die de start kunnen !@$#%$.
Ik hb nu zo'n 50 online racejes gedaan en heb slecht 1 keer meegemaakt dat ik tijdens aanvang race ben gewarped naar ergens achter op een circuit. De geruchten gaan dat deze bug gekoppeld is aan een bepaald circuit (imola).
Het is ook jammer dat je met max. 16 man online kan. Dit terwijl je tijdens het offline cupracen wel velden van 24+ auto's hebt.
Het aantal noobs is idd redelijk groot, maar ik heb t idee dat de meeste gewoon bezig zijn met een poging tot racen ipv hopeloze wreck-acties. All met al gewoon wat meer een gentlemen-gevoel online
Weet iemand hoe je het aantal wagens dat je ziet kan veranderen. Dit kan je bij GTR veranderen naar bijv 5 wagens. In GTL kan ik dit niet vinden dus heb zo nu en dan in 1x een klote FPS. En vooral op Spa merk ik het meerdere mensen die dit merken dat Spa meer FPS trekt dan andere banen?
hmm kan het ook niet zo snel vinden in de .PLR file.Dutch3men schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:01:
Weet iemand hoe je het aantal wagens dat je ziet kan veranderen. Dit kan je bij GTR veranderen naar bijv 5 wagens. In GTL kan ik dit niet vinden dus heb zo nu en dan in 1x een klote FPS. En vooral op Spa merk ik het meerdere mensen die dit merken dat Spa meer FPS trekt dan andere banen?
Ik heb het niet zo erg op Spa maar vooral Nurburgring (GP) is bij mij praktisch onspeelbaar
Het gedeelte rondom de start/pits op de Nurburgring is bij mij ook het beroerds (geen probs met Spa). Track detail naar low scheelt weer een stuk, maar is op de korte variant weer tricky omdat er dan een rempunt mistkNarf schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:17:
[...]
hmm kan het ook niet zo snel vinden in de .PLR file.
Ik heb het niet zo erg op Spa maar vooral Nurburgring (GP) is bij mij praktisch onspeelbaar
Merk ook dat afhankelijk van de zon stand en de effecten die dat oplevert, erg gaaf overigens zie Capri Sun, mijn FPS flink wil inkakken. S'nachts is voor mij compleet onspeelbaar, dus was blij te zien dat er een volledige nachtserie in CUP Challenge E zit

De vastlopers bij mij in GTL zijn of warmteproblemen of een probleem met de videokaart drivers.
In beide gevallen is het binnenkort opgelost, ik heb een nieuwe kast besteld en een Geforce 6800 GT.
Ben benieuwd hoe het er daarmee uitziet.
In beide gevallen is het binnenkort opgelost, ik heb een nieuwe kast besteld en een Geforce 6800 GT.
Ben benieuwd hoe het er daarmee uitziet.
Ik heb zojuist voor alle challenges diamond cup gehaalt met behulp van de exploit die ik eerder postte. Zodoende had ik alle unlock-only wagens en daarna heb ik een trainer gebruikt om mezelf luttele miljoenen te geven waarmee ik alle wagens heb gekocht en zodoende heb ik gtl nu op 100% 
Helaas werkt de savegame alleen op je eigen pc dus ik kan hem niet delen, maar ik heb nu gelukkig wel de beschikking over alle wagens en circuits
Helaas werkt de savegame alleen op je eigen pc dus ik kan hem niet delen, maar ik heb nu gelukkig wel de beschikking over alle wagens en circuits
Hmmmm, ik zit nu in stage 3 maar vraag mij af wat een beetje en goeie bak is voor rond de 100.000 credits. Had al een Renaultje gekocht maar is niet erg snel (wel cheap). Wel heb ik de Mercedes CL nog wat ofzo, maar ik vind persoonlijk dat die te grote versnellingen heeft.
Ik zat zelf te denken aan een TVR of iemand moet nog met een beter idee komen
Ga die bakken anders testdrivenHans1990 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:34:
Hmmmm, ik zit nu in stage 3 maar vraag mij af wat een beetje en goeie bak is voor rond de 100.000 credits. Had al een Renaultje gekocht maar is niet erg snel (wel cheap). Wel heb ik de Mercedes CL nog wat ofzo, maar ik vind persoonlijk dat die te grote versnellingen heeft.
Iemand hier met een nVidia kaart en een dual monitor setup misschien?
Ik wil GTL op 1 scherm spelen en dan gewoon de desktop op het andere scherm. Kan ik mn systeem temperaturen zien en Msn enzo. Maar ik krijg dat niet voor elkaar met nView.
Kan dat uberhaupt niet of kijk ik ergens overheen?
Ik wil GTL op 1 scherm spelen en dan gewoon de desktop op het andere scherm. Kan ik mn systeem temperaturen zien en Msn enzo. Maar ik krijg dat niet voor elkaar met nView.
Verwijderd
Heb ik, 6600GT, en ik heb ook zitten klooien om dat voor elkaar te krijgen, maarrrrr..... helaas.ZAMoRANo schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:32:
Ben overigens pas deze week overgestapt, had nl. ook een 9800 pro, maar die viel me zwaar tegen.
Op het blijkbaar bekende Spa had ik bij de start 5fps, en met deze met FAA op level 1 en de setting op medium met track detail op high, 25 bij de start en na 1 bocht 35-50.
Eigenlijk is het van de zotte, twijfellen we/ik of dat spel aangeshaft moet worden, wordt het dan gedaan dan word er niet getwijfeld of er een videokaart van 150+ eurie's in gegooid wordt.
In jou geval nog een ietsiepietsie meer denk
Tel er nog maar 100 euro bij op ja. 
Maarja het was echt nodig, die Radeon trok bepaalde dingen echt niet meer en ik had er veel vastlopers mee. Persoonlijk vond ik de stap van een 9800Pro naar een 6600GT net niet groot genoeg om er geld voor uit te geven, en ik wilde ook per sé een 256 MB kaart. Logische keuze voor de 6800 GT dus.
Met de 6800 nog geen vastlopers gehad, we bidden dat het zo blijft.
In de ATi drivers kon je de boel wel zo instellen dat je gewoon op je ene scherm kunt racen en op je andere scherm je desktop zien. Als dat met een nVidia kaart niet kan is het toch wel een groot nadeel, maarja ik wil eigenlijk geen ATi drivers meer zien voorlopig.
Ik kan bijna niet geloven dat het niet mogelijk is met de Geforce, dus ik ga nog even op onderzoek uit.
Maarja het was echt nodig, die Radeon trok bepaalde dingen echt niet meer en ik had er veel vastlopers mee. Persoonlijk vond ik de stap van een 9800Pro naar een 6600GT net niet groot genoeg om er geld voor uit te geven, en ik wilde ook per sé een 256 MB kaart. Logische keuze voor de 6800 GT dus.
Met de 6800 nog geen vastlopers gehad, we bidden dat het zo blijft.
In de ATi drivers kon je de boel wel zo instellen dat je gewoon op je ene scherm kunt racen en op je andere scherm je desktop zien. Als dat met een nVidia kaart niet kan is het toch wel een groot nadeel, maarja ik wil eigenlijk geen ATi drivers meer zien voorlopig.
Ik kan bijna niet geloven dat het niet mogelijk is met de Geforce, dus ik ga nog even op onderzoek uit.
Ok ik heb het dus wel aan het werk gekregen.
Bij de eerste boot met de nieuwe drivers was er denk ik iets mis met de Dual View instelling. Daarna had ik Horizontal Span gekozen (opzich wel leuk om GTL in 2560x1024 te draaien maar er past maar 1 scherm op mn raceframe en met 2 heb je zo'n balk in het midden).
Net weer Dual View gekozen, opnieuw opgestart en voilá, daar waren de gewone resoluties weer te selecteren in GTLconfig waarna het spel netjes op de primary display startte.
Nu ben ik helemaal gelukkig met mn nieuwe kaart, Monza zag er alvast heerlijk uit met alle opties op max in 1280x1024 4xAA en 4xAF.
Bij de eerste boot met de nieuwe drivers was er denk ik iets mis met de Dual View instelling. Daarna had ik Horizontal Span gekozen (opzich wel leuk om GTL in 2560x1024 te draaien maar er past maar 1 scherm op mn raceframe en met 2 heb je zo'n balk in het midden).
Net weer Dual View gekozen, opnieuw opgestart en voilá, daar waren de gewone resoluties weer te selecteren in GTLconfig waarna het spel netjes op de primary display startte.
Nu ben ik helemaal gelukkig met mn nieuwe kaart, Monza zag er alvast heerlijk uit met alle opties op max in 1280x1024 4xAA en 4xAF.
Verwijderd
Een lekker vooruitzicht, ik heb een 9800 pro in mijn pcVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:31:
Ben overigens pas deze week overgestapt, had nl. ook een 9800 pro, maar die viel me zwaar tegen.
Op het blijkbaar bekende Spa had ik bij de start 5fps
Bij mij doet de 9800 Pro het wel beter dan 5 fps hoor
. Gewoon wat lagere resolutie kiezen en wat minder detail aanzetten misschien.
Ik ben nog steeds in de weer met de demo, nu met behulp van mijn Logitech Driving Force Pro (dat gaat al stukken beter dan met een joystick) maar ik vind het nog steeds teringmoeilijk! als je aan de echte game begint, word het dan meteen net zo lastig als in de demo of krijg je eerst makkelijkere wagens?
Ja relatief iets makkelijker, maar eigenlijk vind ik de wagens in de demo niet zo lastig. De Elan is wel een beetje tricky. Wacht maar tot je de Cobra probeert.RMB schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:14:
Ik ben nog steeds in de weer met de demo, nu met behulp van mijn Logitech Driving Force Pro (dat gaat al stukken beter dan met een joystick) maar ik vind het nog steeds teringmoeilijk! als je aan de echte game begint, word het dan meteen net zo lastig als in de demo of krijg je eerst makkelijkere wagens?
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag de game en WOW wat een game. Maar nu lees ik hoeveel FPS jullie hebben in de game, hoe kan ik dat bij mij zien, zit er ergens iets waar ik dat kan aanzetten???
Ik baal wel erg van dat unlock systeem.
Ik heb gisteren per ongeluk de map van GTL ipv de map van de demo verwijderd.
Ik kan dus nu helemaal opnieuw beginnen.
Ik heb gisteren per ongeluk de map van GTL ipv de map van de demo verwijderd.
Ik kan dus nu helemaal opnieuw beginnen.

Hmm, ik vraag me af hoe goed GTR op jouw systeem draait Henkus. Ik ben van plan ook eens wat te upgraden binnenkort en ik vroeg me af hoeveel verbetering dat inhoudt ten opzichte van mijn systeem (Amd 64 3200, 1 gig ram, 9800 pro). Dus, draait het bij jou een beetje lekker met alle details aan? en op welke resolutie?
Verwijderd
Ik heb toch een vage bug in GT Legends ontdekt. Als ik in de mini rijd met de bumpercam, dan kan ik in andere auto's rijden vanaf de achterkant, maar met andere auto's lukt dat niet... erg bizar.
Ik heb trouwens een money trainer voorbij zien komen in de nieuwsgroepen. Ik gebruik dat zelf niet, maar ik zie dat je 1 miljoen dollar krijgt met die trainer? Iemand hem al geprobeerd?
Ik heb trouwens een money trainer voorbij zien komen in de nieuwsgroepen. Ik gebruik dat zelf niet, maar ik zie dat je 1 miljoen dollar krijgt met die trainer? Iemand hem al geprobeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 11:26 ]
Volgens mij is die bug al een keer voorbij gekomen.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:23:
Ik heb toch een vage bug in GT Legends ontdekt. Als ik in de mini rijd met de bumpercam, dan kan ik in andere auto's rijden vanaf de achterkant, maar met andere auto's lukt dat niet... erg bizar.
Vaag trouwens dat je uberhaupt met een andere cam speelt dan gewoon cockpit view.
Oh ieder z'n smaak natuurlijk maar vanwege het realisme enzo.
Ik las dat een aantal mensen heel weinig fps hebben op Spa.
Daar heb ik totaal geen last van sterker het lijkt een van de soepelst lopende circuits op mijn systeem.
Magny-cours is wdb een heel ander verhaal.
Instellingen:
1280x1024
min of meer alles op medium en fsaa op niveau 1.
Specs:
Geforce 6800LE softmod 12x6
XP 2600+ [standaard]
1024mb
Spa:
Achteraan in een veld van 26 een fps van 30 bij de start. [beweging]
[club]Magny-cours:
Alleen in de tweede bocht 20fps, verder 30+.
Overigens ook met meerdere auto's in die bocht 20fps.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem:
Ik las hier al dat mensen vastlopers hadden maar ik heb ze als ik door de menu's aan het lopen ben. Ik wil racen en klik volgende scherm en ineens loopt hij zomaar vast. Tijdens het racen nergens last van maar alleen als ik in het menu bezig ben om een race te gaan spelen.
Ik las op de site dat er alleen een starforce update is maar weet niet of dat helpt om die erop te zetten.
Dus hebben meer mensen last van vastloper's als ze snel door het menu gaan.
Als ik klik en wacht even een paar seconden dat gaat ut goed maar klik ik meteen door dan loopt ie soms vast. Niks helpt dan ook, alt-enter of ctrl -alt-del ook niet. Ik moet hem echt ressetten.
Beetje balen.
Ik las hier al dat mensen vastlopers hadden maar ik heb ze als ik door de menu's aan het lopen ben. Ik wil racen en klik volgende scherm en ineens loopt hij zomaar vast. Tijdens het racen nergens last van maar alleen als ik in het menu bezig ben om een race te gaan spelen.
Ik las op de site dat er alleen een starforce update is maar weet niet of dat helpt om die erop te zetten.
Als ik klik en wacht even een paar seconden dat gaat ut goed maar klik ik meteen door dan loopt ie soms vast. Niks helpt dan ook, alt-enter of ctrl -alt-del ook niet. Ik moet hem echt ressetten.
Beetje balen.
Aangezien ik ook problemen heb met GTL (van een iets andere orde) heb ik veel gespeurd de afgelopen weken.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:02:
Ik heb het volgende probleem:
Beetje balen.
De mogelijke oplossingen in min of meer deze volgorde proberen:
-Starforce drivers updaten.
-Fastwrites uitzetten (soms helpt aanzetten als ze uitstonden).
-Firewall, indien in gebruik updaten (Zonealarm zeker) of zelfs uitzetten.
-Videokaartdrivers updaten
90% kans dat dat het oplost.
Verwijderd
Het is wat lastig, ik speel samen met een vriend en hij wil nose view en ik eigenlijk cockpit view. Maar omdat de virtual mirrors aanstaan voor de nose view en dan de spiegels niet in cockpit view werken moet je steeds het menu in om dingen te wisselen. Dat is zo irritant op een gegeven moment dat wij nu allebei in nose view rijden.LoneRanger schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:19:
Vaag trouwens dat je uberhaupt met een andere cam speelt dan gewoon cockpit view.
Oh ieder z'n smaak natuurlijk maar vanwege het realisme enzo.
Ik vind het snelheidsgevoel dan ook een stuk mooier moet ik zeggen, misschien iets minder realistisch, maar persoonlijk ervaar ik dat niet als storend.
Ik vraag me af of dit uberhaupt kan ja, ik had het met world of warcraft ook, maar daar zit een optie in dat je in venster kan draaien en dan zonder borders, zodat het lijkt of je niet in venster kijkt, maar het toch doet, en dan kan je met muis gewoon naar andere scherm zonder te alt tabben, wat wel zo was bij mij (in oude situatie), dat ik het andere scherm wel gewoon kon zien, maar er niks mee kon tot dat ik alt tab deed, dus temps zou je moeten kunnen zien en msn ook, je kan er alleen verder niks mee.ZAMoRANo schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:32:
/edit: misschien heb je aan dit topic wat Game op ene monitor internet op andere?
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy55 op 24-10-2005 12:32 ]
Het is al opgelost, de eerste keer pikte hij de DualView niet meteen op. Ik moest een keer switchen naar Horiz. span en daarna weer terug naar DualView, rebooten en toen deed ie het.Speedy55 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:22:
[...]
Ik vraag me af of dit uberhaupt kan ja, ik had het met world of warcraft ook, maar daar zit een optie in dat je in venster kan draaien en dan zonder borders, zodat het lijkt of je niet in venster kijkt, maar het toch doet, en dan kan je met muis gewoon naar andere scherm zonder te alt tabben, wat wel zo was bij mij (in oude situatie), dat ik het andere scherm wel gewoon kon zien, maar er niks mee kon tot dat ik alt tab deed, dus temps zou je moeten kunnen zien en msn ook, je kan er alleen verder niks mee.
/edit: misschien heb je aan dit topic wat Game op ene monitor internet op andere?
Overigens heb ik nogsteeds stabiliteitsproblemen in GTL (verder in geen enkele andere app/game) en het lijkt naar een geheugenissue te wijzen.
Ondertussen toch al een keer MemTest gedraaid ?ZAMoRANo schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:11:
[...]
Overigens heb ik nogsteeds stabiliteitsproblemen in GTL (verder in geen enkele andere app/game) en het lijkt naar een geheugenissue te wijzen.
Ja memtest heb ik al een tijdje terug eens gedraaid, maar uit ervaring weet ik dat memtest meestal alleen een fout geeft als je geheugen echt brak is.Arfman schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:50:
[...]
Ondertussen toch al een keer MemTest gedraaid ?
Laatst dus 9 uur lang de Prime95 torture test op m'n geheugen losgelaten, geen enkele error of warning.
Ik zal maar even quoten wat ik op een ander forum heb gepost:
Ik draai vanaf vandaag met een enkele 512 MB module (Kingston), eens kijken of dat wat is. Vanavond ga ik weer eens GTL spelen.Hoge temps heb ik uitgesloten, dat is allemaal dik in orde, tijdens het draaien van games heb ik op mn andere scherm de tempmonitors aan staan. Voor de zekerheid ook even gevoeld in de kast maar ook geen blaren gekregen. Voeding is het ook niet, heb er al meerdere uitgeprobeerd; 400W, 450W en een 500W (ruim voldoende voor wat ik erin heb zitten), ook de voltages uitgelezen met Speedfan, was in orde. Ik heb het trouwens met zowel een Radeon 9800Pro als een nVidia 6800GT.
Het enige wat zou kunnen is geheugenproblemen, alhoewel er niks mis lijkt te zijn met het geheugen zelf.
Ik heb de afgelopen week veel 3dMark05 gedraaid, HL2 en FarCry gespeeld maar geen enkele vastloper. Ook heb ik een Prime95 torture test van 9 uur op mn geheugen losgelaten, geen enkele error of warning. Beide 512 MB modules heb ik ook los nog eens de torture test laten doen maar dan korter, 45 min. Ook geen errors.
Er zijn eigenlijk maar 3 spellen waarin ik vastlopers heb: GTR, GTL en ik heb een keer NFS:Underground geprobeerd en toen had ik het ook meteen. 1 ding valt op; het zijn alledrie racespellen en dan gebruik ik dus ook mn stuur, daarom vermoedde ik een probleem/conflict met USB.
In andere spellen heb ik het nooit gehad (PES4, PES5, GPL, FarCry, HL2, Pro Cycling Manager), zelfs met overgeclockte componenten. Dat laatste heb ik maar even getest om te zien of een bepaald onderdeel op het randje van stabiliteit balanceerde.
Software probleem lijkt uitgesloten (tenzij het de spellen zelf zijn), ook zijn de vastlopers mij daar te random voor.
Ik heb al vanalles geupdate, van Starforce tot USB drivers, in verschillende Windows-installaties, met SP4 en zonder, verschillende updates van de spellen zelf, gescand op virussen/spyware (je weet maar nooit).
Verder nog geprobeerd met FastWrites aan/uit, AGP4x/8x, onnodige hardware ontkoppeld/disabled, etc......
Zou het dan toch kunnen zijn dat er een bepaald "conflict" met het geheugen is in bepaalde applicaties?
Ik heb 1 Kingston module en 1 Corsair, beide 512MB dubbelzijdig. Wel weet ik dat, als ik de modules van geheugenslot verwissel, mn PC niet boot (3 mooie piepjes). Maargoed, dat heb ik vaker gezien, sommige geheugentypes willen soms niet in een bepaald slot. Dat wil niet zeggen dat ze instabiel worden in een ander slot waar ze wel gewoon booten.
Als het toch het geheugen is ga ik eens kijken voor 1GB hoog-kwaliteits geheugen.
Het hangt er een beetje vanaf op wat voor resolutie je het draait. Ik heb alles op full, alleen schaduws op medium. High res livery, swaying trees, trackside characters uit.Requiem19 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:12:
Hmm, ik vraag me af hoe goed GTR op jouw systeem draait Henkus. Ik ben van plan ook eens wat te upgraden binnenkort en ik vroeg me af hoeveel verbetering dat inhoudt ten opzichte van mijn systeem (Amd 64 3200, 1 gig ram, 9800 pro). Dus, draait het bij jou een beetje lekker met alle details aan? en op welke resolutie?
Ik draai GTL op 1920*1200 met 2x FSAA met een fps gemiddelde van 30 fps
Zou het dan niet wat prettiger rijden als je een resolutie omlaag schakeld? 30 fps is voor mij wel een beetje de ondergrens meestal. Zeker als je af en toe nog wat frame drops hebt. Maar wel erg heftig dat je in zo'n resolutie met alle detail nog een acceptabele framerate haalt
Met dat scherm van jou zou ik hem ook wel eens willen spelen! Lijkt me echt vet.. Zie je nou ook "meer" omdat het breedbeeld is? Dat je makkelijker in je spiegels kan kijken enzo, of valt dat wel mee?
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Heb je het al een keer met Windows XP geprobeerd dan ? Ik zie SP4 staan, neem aan dat je het over Windows 2000 hebt.ZAMoRANo schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
Ja memtest heb ik al een tijdje terug eens gedraaid, maar uit ervaring weet ik dat memtest meestal alleen een fout geeft als je geheugen echt brak is.
Laatst dus 9 uur lang de Prime95 torture test op m'n geheugen losgelaten, geen enkele error of warning.
Mwoah, ik heb geen XP bij de hand en eigenlijk ga ik ervanuit dat het niet aan 2000 ligt, je gebruikt ook voor 98% dezelfde drivers. Dan zou je ook vaker mensen met gameproblemen moeten tegenkomen. Als het niet het geheugen zou zijn kan ik dat eventueel nog eens testen.Arfman schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:57:
[...]
Heb je het al een keer met Windows XP geprobeerd dan ? Ik zie SP4 staan, neem aan dat je het over Windows 2000 hebt.
Ik heb vanavond flink wat rondjes in GTL gereden met alleen het Corsair geheugen in mn systeem. Vooralsnog geen enkele vastloper. Morgen verder testen om het zeker te weten.
Alleen is 512 MB voor GTL wel wat aan de weinige kant, dus als dit het probleem is moet ik even wat nieuw geheugen gaan halen. Dan meteen maar 2 reepjes Crucial Ballistix ofzo kopen denk ik.