Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
http://www.fortisbank.nl/...arloon&menuId=01_03_05_03

Dit is de pagina waar het bij Fortis staat. Trouwens, deze regel hebben ze er onlangs bij gezet:
"Houdt u rekening met een overboekingstermijn van minimaal drie weken"

Dat stond er toen ik het formulier had gedownload en verstuurd (2 september) niet op.
Waarom is de Fortis zo ongelooflijk traag? Andere banken kunnen dit binnen een week regelen.
Ik zal echt nooit Fortis als bank nemen.Minimaal(!) 3 weken wachten op een overboeking is echt veel te lang. Slechte service!

Beauty is in the eye of the beerholder

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kreeg eergisteren via de post een brief van hoofd personeelszaken met uitleg en een deblokkeringsformulier, erg netjes dus. Is overigens Rabobank.

Verder een vraagje:

Ik kan het nu dus deblokkeren, maar het is eigenlijk geld wat ik niet nodig heb. Is het slim het er vanaf te halen, en op eigen spaarrekening te plaatsen tegen een betere rente? Of is dat belastingtechnisch weer oninteressant omdat het dan bij de "vermogen" berekend wordt (of is het ook al vermogen als het geblokkeerd op spaarloonrekening staat?)

20*350ZO45°

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mm.. zo hier te lezen doet centraal beheer het netjes.. Zonder iets te doen of gedaan te hebben, had ik het op 12 september op mijn rekening staan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb m'n rabobank opdracht gegeven om het saldo naar m'n lopende rekening over te boeken. Ik heb alvast een nieuwe (en ook hele dure...) Nederlandse fiets besteld. Het kabinet zal trots op me zijn :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Varienaja op 19-09-2005 11:20 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

ook spaarloon valt onder vermogen, dus tenzij je CAO anders aangeeft, kan je het beter opnemen en tegen een betere rente wegzetten

onzin zoals hierbeneden bewezen... excuus

[ Voor 20% gewijzigd door Jaspertje op 19-09-2005 12:08 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Varienaja schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:20:
Ik heb m'n rabobank opdracht gegeven om het saldo naar m'n lopende rekening over te boeken. Ik heb alvast een nieuwe (en ook hele dure...) Nederlandse fiets besteld. Het kabinet zal trots op me zijn :-)
Die had je dan beter weer via je fietsprivéregeling kunnen aanschaffen (belastingvrij) :)

20*350ZO45°

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 23:04
Jaspertje schreef op maandag 19 september 2005 @ 11:23:
ook spaarloon valt onder vermogen, dus tenzij je CAO anders aangeeft, kan je het beter opnemen en tegen een betere rente wegzetten
dat is onjuist. Spaarloon is vrijgesteld van vermogensrendementheffing, dus zolang je het op je spaarloonrekening laat staan (of terugstort als je geen keuze had), dan blijft het bedrag vrij van rendementsheffing in box 3.

let wel, het heeft alleen echt zin om het te laten staan als je totale vermogen boven het heffingsvrije vermogen van 19.522 euro komt -of het dubbele in geval van fiscaal partnerschap- (dit bedrag staat los van het heffingsvrije spaarloon van 17025 euro). Is dit niet het geval, dan kan je het bedrag net zo goed opnemen en op een spaarrekening plaatsen waar je wat meer rente op krijgt. Al met al blijft het gerommel in de marge, omdat het hooguit om een paar tientjes per jaar gaat.

zie ook http://www.zibb.nl/elsevi...sp?artnr=1016424&versie=1 :

Werknemers kunnen hun spaarloon over 2001 tot en met 2004 nu belastingvrij opnemen. Deblokkeren betekent echter niet dat werknemers de spaartegoeden ook daadwerkelijk moeten opnemen. Het is ook mogelijk om door te sparen. Dat is fiscaal voordelig, want spaarloon is vrijgesteld voor de vermogensrendementsheffing (vrijstelling box 3).

Het kan voorkomen dat uitvoerders van spaarloonregelingen (waaronder spaarinstellingen) spaarloontegoeden (al of niet op eigen initiatief) hebben uitgekeerd aan werknemers. Als een werknemer het uitgekeerde spaartegoed vóór 31 december 2005 terugstort op de geblokkeerde rekening - waardoor partijen zich aan het spaarlooncontract blijven houden - komen deze spaartegoeden nog steeds in aanmerking voor de vrijstelling in de vermogensrendementsheffing.

Geblokkeerde spaartegoeden, aandelenoptierechten, aandelen en winstbewijzen die een werknemer aanhoudt op grond van een spaarloonregeling, zijn vrijgesteld van vermogensrendementsheffing tot een gezamenlijk bedrag van maximaal 17.025 euro (jaar 2005).

[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 19-09-2005 12:05 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

SG > TWI

LinkedIn
Instagram

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Eindelijk van de Fortis ontvangen. Zal eens tijd worden ook. 3 weken wachten op een overboeking.... :(

Beauty is in the eye of the beerholder

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52
m'n collega ging ook van rabo naar rabo, en had het er met 3 werkdagen bij, ik wacht nu al meer als een week :?

zal wel los lopen gok ik.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Hoe moet ik hemelsnaam het geld van de postbank verkrijgen?

Ik ben nu niet thuis (en dat duurt nog wel even) en kennelijk is er een brief naar mij verstuurd. Van mijn ouders heb ik lichtelijk doorgekregen dat het vrijkomt, maar ze kunnen me niet echt vertellen wat er precies moet gebeuren. Op de site van de postbank word ik ook niet echt veel wijzer. Kan iemand hier mij misschien helpen?

Alvast bedankt van een arme backpacker.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
GolbeZeromus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 09:57:
Hoe moet ik hemelsnaam het geld van de postbank verkrijgen?

Ik ben nu niet thuis (en dat duurt nog wel even) en kennelijk is er een brief naar mij verstuurd. Van mijn ouders heb ik lichtelijk doorgekregen dat het vrijkomt, maar ze kunnen me niet echt vertellen wat er precies moet gebeuren. Op de site van de postbank word ik ook niet echt veel wijzer. Kan iemand hier mij misschien helpen?

Alvast bedankt van een arme backpacker.
je moet een formulier invullen en opsturen... daarvoor heb je je spaarloonrekeningnummer nodig dus ben bang dat je wel wat telefoontjes moet plegen...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

HellBeast schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:43:
Eindelijk van de Fortis ontvangen. Zal eens tijd worden ook. 3 weken wachten op een overboeking.... :(
Ik zit dus nog steeds op m'n geld te wachten. Ik ga eens uitzoeken of ik die rekening bij een andere bank onder kan brengen. Ik wil echt helemaal niets meer met die $%%$&$%§-bank van doen hebben.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LangTall schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:56:
[...]

Ik zit dus nog steeds op m'n geld te wachten. Ik ga eens uitzoeken of ik die rekening bij een andere bank onder kan brengen. Ik wil echt helemaal niets meer met die $%%$&$%§-bank van doen hebben.
Je spaarloonrekening kun je niet zomaar bij een andere bank openen. Dat is een zaak van de werkgever.

Signatures zijn voor boomers.

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Daar ben ik ook bang voor.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
kan bevestigen dat dat dus zo is idd..

ik wilde alles van de postbank overhevelen naar de rabo... (2.8% rente ipv 1.2%)...

dat ging dus niet..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

Jopster

trotse papa x4

Klein schopje.

Kan iemand bevestigen dat het ongeveer 2 weken duurt bij de ING zoals eerder gemeld in dit topic? Zit nu bijna 3 weken te wachten, maar tot op heden nog niets gehoord.

Overigens stond het er van de Rabobank binnen een paar dagen op. Daar kan de ING nog wat van leren. :) Maar goed, dat was dan ook een veel kleiner bedrag. :)

GoT-Papa clublid

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Ik heb vorige week vrijdag gebeld om het over te laten boeken en gisteren had ik het op m'n (abn-amro) rekening staan. Dus deze papa gaat nu echt serieus kijken naar een nieuwere auto :7

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

Jopster

trotse papa x4

Was dat spaarloon van de ING?

Deze papa kan het ook wel gebruiken. :)

GoT-Papa clublid

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
nope....was spaarloon van spaarbeleg :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Lees net het volgende:
Stap 5. Let op: wél loonbelasting werknemer
Alle werknemers die via een spaarloonregeling het brutoloon netto uitgekeerd krijgen, moeten vanaf 1 januari 2005 wél 25 procent loonbelasting afdragen over het gespaarde bedrag. Let hierop bij de salarisverwerking

Op:
http://www.zibb.nl/humanr...p/artnr/559456/index.html

Dus raak je alsniog 25% kwijt 8)7. niet echt voordelig.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Probeer je ons bang te maken :P

Ik heb de informatie proberen op te zoeken op de site van de Belastingdienst (term: "spaarloon") en dan staat het duidelijk onder 'zakelijk'. Volgens mij moet de werkgever dit betalen en niet de werknemer :)

bron: http://www.belastingdiens...asting/lb22/lb22-359.html

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 19-12-2005 20:02 ]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Rukapul schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:01:
Probeer je ons bang te maken :P

Ik heb de informatie proberen op te zoeken op de site van de Belastingdienst (term: "spaarloon") en dan staat het duidelijk onder 'zakelijk'. Volgens mij moet de werkgever dit betalen en niet de werknemer :)

bron: http://www.belastingdiens...asting/lb22/lb22-359.html
Oke zoals ik het zie staan is het zo: als je blijft bij 613 max, dan is er niks aan de hand, maar daarover ga je 25% betalen??? Maar dat kan toch niet :?

Ik begrijp nooit iets van die belastingtermen, hoezo makkelijkker maken 8)7

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, die informatie is onjuist.
Eindheffing
Bij de spaarloonregeling bent u als werkgever 25% eindheffing verschuldigd over het spaarloon. Over het spaarloon zijn geen premies werknemersverzekeringen verschuldigd.
Bron: Belastingdienst

en van diezelfde website:
Spaarloonregeling
Werknemers die aan een spaarloonregeling deelnemen, sparen een deel van hun brutoloon. Over dit spaarloon bent u eindheffing verschuldigd, voorzover het over het kalenderjaar niet méér bedraagt dan € 613, of het dubbele bedrag voorzover het spaarloon in bepaalde aandelen of opties wordt genoten. Over het meerdere moet u loonheffing inhouden.

Zie ook: Spaarregelingen

Berekening eindheffing bij spaarloonregeling
U moet 25% eindheffing over het spaarloon afdragen. De 25% eindheffing geldt ook voor spaarloon dat bestaat uit aandelen in het kapitaal van de werkgever of een met hem verbonden vennootschap.

De 25% eindheffing wordt berekend over het totale bedrag dat wordt gespaard in het aangiftetijdvak dat van toepassing is. Over spaarloon zijn geen premies werknemersverzekeringen verschuldigd.
Bron: Belastingdienst

ARME AOW’er

Pagina: 1 2 Laatste