Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het zit er hoogstwaarschijnlijk aan te komen: de vrijval van het spaarloon per 1 september. (van 2001 tot en met 2004). Hoewel de eerste kamer nog akkoord moet gaan, heeft de staatssecretaris al besloten dat het spaarloon per 1 september belastingvrij mag worden gedeblokeerd.

De bedoeling hiervan is om de economie een oppepper te geven.
Ik ben benieuwd of mensen dit ook gaan uitgeven, of het juist op de spaarbank zetten.

Zelf heb ik een nieuw huis gekocht, dus mijn spaarloon komt sowieso vrij. Een deel gaat inderdaad naar de verbouwing/klussen van het huis en van het restant koop ik een 42" Plasma scherm (waarschijnlijk de Panasonic 42PV-500 of de Hitachi PD7200).

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A11512/TH_37PV500E_STD_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinestore.it/images/hitachi%2042pd7200-1.jpg

Waar gaan jullie de zuur-bij-elkaar-gespaarde centen aan uitgeven? Of gaat het naar de bank?
Ben benieuwd!

Beauty is in the eye of the beerholder

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HellBeast schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:49:
Zelf heb ik een nieuw huis gekocht, dus mijn spaarloon komt sowieso vrij
Hoezo komt je spaarloon sowieso vrij als je een (nieuw) huis gekocht hebt?

* Gunner is een spaarloon n00b maar heeft wel onlangs een huis gekocht

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:39

TheDane

1.618

Ik geloof dat ik in totaal 232 euro spaarloon heb. De overige 1800++ moet m'n vorige werkgever-die-failliet-is nog lappen. Not bloody likely dus :{

jeuj voor 232 euro, doe maar op de bank dus ;)

@Gunner: volgens mij kun je je spaarloon laten vrijgeven bij aankoop van een huis. 't gebeurt niet *sowieso*, maar als je ernaar vraagt, kan het wel. 't Is iig een geldige reden om dat spaarloon voor aan te spreken. ofzoiets :P

[ Voor 38% gewijzigd door TheDane op 15-08-2005 11:53 ]

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

je mag tussentijds, vanwege aanschaf woning, deblokkeren.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:55

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Gunner schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:51:
[...]

Omdat een huis kopen een reden is om je spaarloon te mogen debokkeren!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:01

TheBorg

Resistance is futile.

[...]

Je kan je spaarloon wel gebruiken voor een hypotheek of het betalen van je pensioen premie.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Dat is 1 van de toegestane redenen om het geld binnen de termijn van 4 jaar op te nemen, net als bijvoorbeeld het betalen van de eigen bijdrage kinderopvang.

Voor alle duidelijkheid: de meeste banken maken het spaarloon automatisch naar je normale rekening over als de eerste kamer akkoord is gegaan, dit gebeurt waarschijnlijk op 6 september a.s.. Het gaat hierbij om het gespaarde bedrag tussen 2001 en 2004 (2005 telt dus niet mee). In 2003 is voor het laatst spaarloon vrijgevallen, vandaar dat je veel leest over het max. bedrag van 1200 euro. Dit is niet terecht, heb je in die periode meer gespaard (omdat in 2003 het geld nog niet lang genoeg vast had gestaan) krijg je het bedrag boven de 1200 euro ook uitgekeerd.

Voordat mensen beginnen met opmerkingen dat het een sigaar uit eigen doos is: je heb nu wel een aantal jaren eerder voordeel van het vrij opnemen van het spaarloon. Je kunt het nu op een spaarrekening zetten waar je een hogere rente over krijgt :) (of opmaken aan een plasma TV natuurlijk :9 )

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gezien de levensduur van plasmaschermen zou ik het daar niet aan uitgeven. Alsmede het energie verbruik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Frogmen schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:19:
Gezien de levensduur van plasmaschermen zou ik het daar niet aan uitgeven. Alsmede het energie verbruik.
Even wat rechtzetten. De eerste generaties plasmaschermen waren inderdaad zeer slecht op dat gebied. De huidige generatie heeft een life-span van 60.000 uur. (Zelfde als LCD)
Als je dus gemiddeld 6 uur per dag zou kijken, dan heb je 60.000 gedeeld door 6 = 10.000.
10.000 dagen is (gedeeld door 365) = 27,39 jaar(!).
En dan vraag ik me echt af of je wel 6 uur per dag TV kijkt!
Tegen die tijd heb ik al wel een andere TV hoor. 8)

Wat betreft het energieverbruik, ook bij de huidige generatie is dit fors verbetert.
Ze gebruiken in ieder geval minder dan een vaatwasser. En als je wil investeren in een Plasmascherm van een paar duizend euro, dan zul je de investering van 5 euro in de maand ook wel voor lief nemen. ;)

Maargoed, dit is off-topic!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik denk deel naar de bank, deel naar mezelf. Wil wel weer eens wat hardware aanschaffen :)

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Wat ik wel jammer vind is dat het bij je inkomen gerekend wordt. Ik zit nu weer op school en krijg StuFi dus mag ik een x bedrag bijverdienen. Zonder mijn spaarloon zou ik onder dat bedrag blijven, nu kan ik 2 maanden mijn ov niet gebruiken en die StuFi krijg ik dan ook niet (niet echt nodig dan, maar toch). Het liefst had ik de keuze gehad of ik het vrij wou laten geven of niet.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

tymiek schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:39:
Wat ik wel jammer vind is dat het bij je inkomen gerekend wordt. Ik zit nu weer op school en krijg StuFi dus mag ik een x bedrag bijverdienen. Zonder mijn spaarloon zou ik onder dat bedrag blijven, nu kan ik 2 maanden mijn ov niet gebruiken en die StuFi krijg ik dan ook niet (niet echt nodig dan, maar toch). Het liefst had ik de keuze gehad of ik het vrij wou laten geven of niet.
Spaarloon is geen loon in de zin dat je het moet opgeven.

ARME AOW’er

• tymiek

tymiek

Guardian Angel schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:43:
[...]

Spaarloon is geen loon in de zin dat je het moet opgeven.
Van IBG

Beste Tymiek,

Wanneer het spaarloon in september 2005 uitbetaald wordt, telt het mee
bij de berekening van je bijverdiensten in het jaar 2005.

Met vriendelijke groet,
Roelof
Regioteam Zuid-Holland
www.ib-groep.nl

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 23:04
TheDane schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:52:
Ik geloof dat ik in totaal 232 euro spaarloon heb. De overige 1800++ moet m'n vorige werkgever-die-failliet-is nog lappen. Not bloody likely dus :{
1800++ ? dat is 3 jaar achterstallige premie. Hoe krijgt ie dat voor elkaar ?

• P_de_B
  • Niet online
TheDane schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:52:
Als een werkgeven failliet is verklaard neemt het UWV de achterstallige salarisbetalingen over. Je zou eens kunnen informeren of dat ook voor achterstallig spaarloon geldt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

tymiek schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:44:
[...]
Beste Tymiek,

Met vriendelijke groet,
Roelof
Regioteam Zuid-Holland
www.ib-groep.nl
Oops.... daar heb ik niet van terug uiteraard. Maar, zoals je zelf al zei, kun je het natuurlijk ook niet opnemen maar dan is het toch weer vrijgevallen en daardoor misschien toch weer inkomsten.

ARME AOW’er

• P_de_B
  • Niet online
tymiek schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:44:
[...]

Van IBG

Beste Tymiek,

Met vriendelijke groet,
Roelof
Regioteam Zuid-Holland
www.ib-groep.nl
Wel vreemd trouwens, je zou verwachten dat het gewoon als loon meegeteld is op het moment dat het uitgekeerd is. Ik zou wel even controleren of het nu niet dubbel geteld is. Ik snap wel dat de IB groep het hoort te weten, maar ik vind het een beetje een vreemd verhaal.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-11 13:43
Op mijn spaarloonrekening staat een bedrag < 10 euro \o/ . Ik denk dat ik de Nederlandse economie hiermee eens goed ga stimuleren :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 21:39

TheDane

1.618

sverzijl schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:53:
[...]

1800++ ? dat is 3 jaar achterstallige premie. Hoe krijgt ie dat voor elkaar ?
Notoire wanbetaler. En dan heb ik 't ook over electriciteitsrekeningen van 't pand waar we in zaten, de aanleg van een airco systeem, ja zelfs personeelsuitjes zijn niet betaald :X
P_de_B schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:58:
[...]

Als een werkgeven failliet is verklaard neemt het UWV de achterstallige salarisbetalingen over. Je zou eens kunnen informeren of dat ook voor achterstallig spaarloon geldt.
Been there, done that, maar dat spaarloon is pas in 't laatste jaar formeel gemaakt, en daardoor kan 't UWV niks met voorgaande jaren doen. Sterker nog: idem dito met pensioen, daar mis ik ook ettelijke honderden euros van. Maar 't UWV kan maar tot maximaal 6 maanden terug vorderen, en die termijn was verstreken wegens ellenlange procedures en uitstel-excuses van ex-werkgever.

Ik heb destijds zelfs ERG ERG veel moeite moeten doen om +/- 3 maanden achterstallig loon terug te krijgen, via UWV. :X

[ Voor 52% gewijzigd door TheDane op 15-08-2005 13:28 ]

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
Bij mij is het iets van 3000 euro. Wellicht een nieuwe digicam, de rest om wat schulden af te lossen...

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

Jopster

trotse papa x4

/me Jopster vangt helemaal niets, maar vindt dat ook niet zo erg. :)

Bij mij wordt alles doorgesluisd naar een lijfrenteverzekering. Het is nog maar de vraag wat de overheid daar nou precies mee wil gaan doen, maar voorlopig is het gelukkig even rustig omtrent de ontwikkelingen.

GoT-Papa clublid

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HellBeast schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:49:
Het zit er hoogstwaarschijnlijk aan te komen: de vrijval van het spaarloon per 1 september. (van 2001 tot en met 2004). Hoewel de eerste kamer nog akkoord moet gaan, heeft de staatssecretaris al besloten dat het spaarloon per 1 september belastingvrij mag worden gedeblokeerd.
Even voor je beeldvorming: de eerste kamer gaat er pas vanaf 6 september over praten. Dus het zal nog even duren voor je over je zuur-gespaarde centjes mag beschikken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• P_de_B
  • Niet online
BtM909 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:43:
[...]

Even voor je beeldvorming: de eerste kamer gaat er pas vanaf 6 september over praten. Dus het zal nog even duren voor je over je zuur-gespaarde centjes mag beschikken ;)
Het besluit zal als hamerstuk behandeld worden in de eerste kamer Omdat de banken al voorbereidingen hebben getroffen is de verwachting dat het geld toch binnen een week na 6 september vrij komt.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 11:33
P_de_B schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:46:
[...]

Het besluit zal als hamerstuk behandeld worden in de eerste kamer Omdat de banken al voorbereidingen hebben getroffen is de verwachting dat het geld toch binnen een week na 6 september vrij komt.
Het is te hopen idd dat de banken dit jaar hun zaakjes wel goed geregeld hebben.
Een paar jaar (jaartje of 5 geleden volgens mij) is het spaarloon ook al eens vrijgekomen, toen duurde het een tijdje voordat de banken alles goed geregeld hadden (of ze wilden gewoon hun geld niet kwijt)
Destijds heb ik het 'geïnvesteerd' in mijn home cinema.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

SuBBaSS

-has Ryzen

Wel beter is dit! Ik heb schat ik zo'n 1500 euro bij elkaar gespaard bij mijn vorige baas. Ik werk er al enige maanden niet meer en wilde dus eigenlijk ook wel over dat geld kunnen beschikken.

Trouwens, naast de hierboven genoemde punten, is het vaak ook mogelijk om het geld eerder vrij te krijgen als je het gaat aanwenden voor een eigen bedrijf. Dat is waar ik het in eerste instantie voor wilde gebruiken, maar zoals het er nu naar uitziet laat ik het eerst nog lekker staan tot me duidelijk is wat er gaat gebeuren.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het zou best kunnen dat het nogal wat gaat verschillen per bank wanneer de uitkering komt. Het zijn honden wat betreft het vasthouden van grote bedragen geld. Elke dag levert ze miljoenen op.

Waarschijnlijk zal (denk ik) de tweede kamer een uitspraak doen, dat het per een bepaalde datum erop MOET staan. De banken zullen de dag daarvoor waarschijnlijk het geld overmaken.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Omdat ik mezelf ken gaat dat onmiddellijk op een andere rekening waar ik er voorlopig niet aan kan komen, anders is het zo op :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• tymiek

tymiek

Guardian Angel schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

Oops.... daar heb ik niet van terug uiteraard. Maar, zoals je zelf al zei, kun je het natuurlijk ook niet opnemen maar dan is het toch weer vrijgevallen en daardoor misschien toch weer inkomsten.
Dat niet opnemen heb ik ook al gevraagd, zie hier:

Geachte heer Tymiek,

Hartelijk dank voor uw vraag over het Spaarloon van 2003 en 2005.

Het kabinet is akkoord gegaan om het spaarloongeld vervroegd vrij te
laten vallen. Dit betekent dat de spaarjaren 2001 tot en met 2004 op
1 september zonder fiscale consequenties kunnen worden opgenomen.

Het saldo van de spaarloonrekening wordt begin september naar de
gekoppelde rekening geboekt. U kunt er niet voor kiezen om het bedrag
op de spaarloonrekening te laten staan.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
P. Teunissen

Dat is dus minder voor mij, en ze geven aan 1 september al?

Verwijderd

Dit is de exactetekst van de anb-amro site:
Vervroegde vrijval spaarloon
Eind juni hebben de media bericht over spaarloongeld dat vervroegd vrijvalt. Het kabinet is hiermee akkoord gegaan. Het besluit moet nog goedgekeurd worden door de Eerste Kamer. Op 6 september komt de Vaste Comissie van Financiën van de Eerste Kamer bij elkaar om dit onderwerp te bespreken. Dan wordt ook bepaald wanneer over dit onderwerp een definitieve uitspraak van de Eerste Kamer plaatsvindt. ABN AMRO heeft besloten met uitbetalen te wachten tot deze definitieve goedkeuring er is. Bij goedkeuring zullen de spaarjaren 2001 tot en met 2004 zo snel mogelijk na uitspraak vrijvallen. Mocht de Eerste Kamer het voorstel onverhoopt afkeuren dan blijft alles bij het oude. Het saldo wordt, zoals gebruikelijk, op de oorspronkelijke vervaldatum naar de bij ons bekende vrije rekeningen geboekt.

Het is niet mogelijk vrijgekomen bedragen op de spaarloonrekening te laten staan. Het vrijgekomen bedrag wordt bij het vermogen in box 3 geteld. Daarom maakt het belastingtechnisch niet uit of het bedrag op een andere rekening staat en niet meer op de spaarloonrekening. Het bedrag wordt namelijk wettelijk altijd als vrij (spaar)geld aangemerkt. Bij andere banken kan het zijn dat vrijgekomen bedragen wel op de spaarloonrekening blijven staan, maar ook dan wordt een splitsing gemaakt in geblokkeerd en vrij saldo.

• sverzijl
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:15:
Het is niet mogelijk vrijgekomen bedragen op de spaarloonrekening te laten staan. Het vrijgekomen bedrag wordt bij het vermogen in box 3 geteld. Daarom maakt het belastingtechnisch niet uit of het bedrag op een andere rekening staat en niet meer op de spaarloonrekening. Het bedrag wordt namelijk wettelijk altijd als vrij (spaar)geld aangemerkt.
oeps :) ik heb het spaarloon nog nooit opgegeven bij belastingaangifte. Altijd vanuit gegaan dat dit belastingvrij was zolang het op de spaarloonrekening stond.
[edit] ah, telt pas mee in box 3 als het gedeblokkeerd is (zoals nu gaat gebeuren). Zolang het geblokkeerd is geld vrijstelling in box 3.
zie ook http://www.minfin.nl/defa...A87C60B50D2B8BX2X38911X31

Of het spaarloon ook feitelijk zal worden gedeblokkeerd is een zaak tussen de uitvoerder van een spaarloonregeling en de individuele werknemer. Als een werknemer over het spaarloon kan beschikken, is de vrijstelling in box 3 niet meer van toepassing (de vrijstelling geldt namelijk alleen voor geblokkeerd spaarloon). Als partijen zich daarentegen aan het contract houden en het spaarloon gewoon op een geblokkeerde rekening blijft staan, is de vrijstelling wel van toepassing. Daarbij is niet van belang of de uitvoerder van de spaarloonregeling bereid is om mee te werken aan deblokkering mocht de werknemer dat verzoeken.
Lees ik hier nu goed dat je wel kan kiezen of je het spaarloon al dan niet geblokkeerd wilt houden ? (laatste zin snap ik niet helemaal)

[ Voor 49% gewijzigd door sverzijl op 15-08-2005 16:32 ]

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:24

Peetman

Tjah....

Ik was sowieso al van plan om te gaan investeren in een Home Cinema, dus als het vrijkomt, mag het het gat op m'n spaarrekening gaan opvullen. En misschien koop ik er dan later weer wat voor.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Spaarloon, iets waar ik nooit aan denk behalve als ik één keer per jaar een overzicht van m'n werk krijg en denk 'leuk zakcentje' :P
Ik ga het trouwens niet uitgeven, komt wel een keer van pas als ik een nieuwe auto ga kopen ofzo :)

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Das mooi, kan ik eindelijk het balkonhek laten vervangen. :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

Krijg je nu het hele bedrag wat er op je spaarloonrekening(en) staat of gaat daar eerst nog loonbelasting vanaf? Ik begreep dat het belastingvrij sparen zou moeten zijn, maar van anderen hoor ik dat je er alsnog belasting over betaald, waar zit dan het belastingvoordeel van spaarloon?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• sverzijl
Gerco schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:07:
Krijg je nu het hele bedrag wat er op je spaarloonrekening(en) staat of gaat daar eerst nog loonbelasting vanaf? Ik begreep dat het belastingvrij sparen zou moeten zijn, maar van anderen hoor ik dat je er alsnog belasting over betaald, waar zit dan het belastingvoordeel van spaarloon?
De enige belasting die erover betaald moet worden is rendementsheffing (box3, vrijstelling 19522 euro p.p)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

sverzijl schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:12:
De enige belasting die erover betaald moet worden is rendementsheffing (box3, vrijstelling 19522 euro p.p)
Aha, dus die mensen die mij vertelden dat je er alsnog gewoon loonbelasting over betaald lullen gewoon uit hun nek :D Weet ik dat ook weer. Met zo'n hoge vrijstelling betaal ik overigens geen belasting, maar kan ik wel een kleine 1800 euro tegemoet zien, daar kan ik mooi mn spaarrekening (die het zwaar heeft gehad de laatste maanden) wat mee tegemoet komen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• died_laughing
  • Laatst online: 09:05
LangTall schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:00:
Das mooi, kan ik eindelijk het balkonhek laten vervangen. :P
Ja dat werd wel eens nodig 8)
Ik denk dat ik voor een breedbeeld tv ga :)

[ Voor 11% gewijzigd door died_laughing op 16-08-2005 11:18 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik denk dat ik iets aan ondervoede dieren ga doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64657/full.jpg

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat die IB-groep spaargeld rekent als inkomsten. De redenatie zou kunnen zijn dat indertijd, conform de wet, geen LB is ingehouden en het toen niet meetelde en dus nu wel. Maar als dit zo is heeft het hele sparen geen enkele zin gehad. Ik snap het niet.

ARME AOW’er

• Hillie
  • Laatst online: 10:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De IBG doet wel meer vreemde dingen, maar de meeste mensen hebben hier dus geen last van (als je tenminste het traject studeren -> werken gevolgd hebt ;)). Ik vraag me af in hoeverre de IBG na kan gaan dat jij dat geld gekregen hebt. Ze weten immers niets van de diverse rekeningen die je zou kunnen hebben. En bij de vrienden met de blauwe enveloppen zul je bij het vrijkomen van het spaarloon ook geen gegevens aantreffen hierover.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hillie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:41:
De IBG doet wel meer vreemde dingen, maar de meeste mensen hebben hier dus geen last van (als je tenminste het traject studeren -> werken gevolgd hebt ;)). Ik vraag me af in hoeverre de IBG na kan gaan dat jij dat geld gekregen hebt. Ze weten immers niets van de diverse rekeningen die je zou kunnen hebben. En bij de vrienden met de blauwe enveloppen zul je bij het vrijkomen van het spaarloon ook geen gegevens aantreffen hierover.
Je moet het spaarloon in het jaar van deblokkeren toch aangeven in box 3? Kortom: de IB groep kan weldegelijk zien dat het uitgekeerd is?

Ze zijn erg strict bij de IB groep als het op stufi (-recht) aankomt, ik ga dit jaar over de inkomensdrempel heen, en heb daarom ook al een paar keer over dit soort zaken met de IBG aan de tel gehangen...

• P_de_B
  • Niet online
*kick*

Morgen gaat de tijdelijke maatregel afgekondigd door de staatsecretaris in. In ieder geval de Rabobank heeft forumulieren beschikbaar om het spaarloon van 2001 tot en met 2004 uit te laten keren. Als je dit formulier inlevert voor 6 september krijg je je spaarloon belastingvrij uitgekeerd, ongeacht wat de Eerste Kamer op 6 september beslist. Stemt de 1e kamer voor dan wordt na 6 september het spaarloon over de betreffende periode automatisch op je lopende rekening gestort. Stemt de Eerste kamer tegen het wetsvoorstel kun je na 6 september niet meer een verzoek indienen voor deblokkering, maar de verzoeken die in de periode 1 tot en moet 6 september zijn ingediend worden wel gewoon uitgevoerd.

Dus: wil je je spaarloon uit laten keren informeer voor 6 september bij je bank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guardian Angel schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:23:
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat die IB-groep spaargeld rekent als inkomsten.
IB groep telde ook bij een failissementsverkoop (bij zelfstandige ondernemers) van een winkelpand de opbrengst als inkomen mee, met als gevolg dat je 4 jaar later (1998, omdat toen de peildatum werd bijgesteld) opeens als student een dikke boete krijgt á 2100 gulden en een jaar geen stufi, omdat je ouders zogenaamd veel teveel hebben verdiend.

Zelfs de belastingdienst deed niet zo bot.

IB groep :r

zo, dat lucht op, zit me al jaren dwars.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sverzijl
P_de_B schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:31:
*kick*

Morgen gaat de tijdelijke maatregel afgekondigd door de staatsecretaris in. In ieder geval de Rabobank heeft forumulieren beschikbaar om het spaarloon van 2001 tot en met 2004 uit te laten keren. Als je dit formulier inlevert voor 6 september krijg je je spaarloon belastingvrij uitgekeerd, ongeacht wat de Eerste Kamer op 6 september beslist.
Vast een typo, want als 1e kamer tegen stemt kan je natuurlijk nooit je spaarloon belastingvrij uitgekeerd krijgen.
Spaarbeleg doet het precies omgekeerd. Daar moet je een formulier opsturen als je het _niet_ uitgekeerd wilt krijgen. Van ING, waar ik het overgrote deel van m'n spaarloon heb staan, heb ik nog niets van vernomen. Of ik het geld al dan niet gestort krijg hangt dan af van de default-choice van ING, aangezien ik per eind van deze week op vakantie ga. Handig hoor :(

• Rukapul
  • Laatst online: 08:28
sverzijl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:04:
[...]

Vast een typo, want als 1e kamer tegen stemt kan je natuurlijk nooit je spaarloon belastingvrij uitgekeerd krijgen.
Jawel, onder de conditie dat het aangevraagd is tussen 1 en 6 sept. Dit stond ook expliciet in de voorlichting van mijn werkgever.
Spaarbeleg doet het precies omgekeerd. Daar moet je een formulier opsturen als je het _niet_ uitgekeerd wilt krijgen. Van ING, waar ik het overgrote deel van m'n spaarloon heb staan, heb ik nog niets van vernomen. Of ik het geld al dan niet gestort krijg hangt dan af van de default-choice van ING, aangezien ik per eind van deze week op vakantie ga. Handig hoor :(
Van mij mag m'n spaarloon blijven waar het is: krijg meer rente dan op enig spaarrekening, het telt niet mee voor de vermogensbelasting (box3) en in de toekomst is het ook nog mogelijk om het vrij te laten vallen (uitgezonderd het geval dat de 1e kamer tegenstemt).

• sverzijl
Rukapul schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:11:
[...]

Jawel, onder de conditie dat het aangevraagd is tussen 1 en 6 sept. Dit stond ook expliciet in de voorlichting van mijn werkgever.
Dus zelfs als de regeling _niet_ doorgaat, dan krijg je toch het bedrag belastingvrij? Dan heeft het dus helemaal geen zin voor de 1e kamer om nog te stemmen.
[...]

Van mij mag m'n spaarloon blijven waar het is: krijg meer rente dan op enig spaarrekening, het telt niet mee voor de vermogensbelasting (box3) en in de toekomst is het ook nog mogelijk om het vrij te laten vallen (uitgezonderd het geval dat de 1e kamer tegenstemt).
Van mij ook, maar aangezien de ene bank een 'opt-in' gebruikt en de andere bank een 'opt-out' weet ik dus niet wat er gebeurt.

• P_de_B
  • Niet online
sverzijl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:21:
[...]

Dus zelfs als de regeling _niet_ doorgaat, dan krijg je toch het bedrag belastingvrij? Dan heeft het dus helemaal geen zin voor de 1e kamer om nog te stemmen..
Mits je tussen de 1 en 6 september hebt aangevraagd, dat is nl. besloten door de staatssecretaris. Tegelijkertijd is er een wetwijziging doorgevoerd die het ook na 6 september mogelijk moet maken. Daar moet de Eerste Kamer over stemmen.
Meer rente? Volgens mij krijg ik maar 2% over m'n spaarloonrekening.

• sverzijl
P_de_B schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:42:
[...]

Mits je tussen de 1 en 6 september hebt aangevraagd, dat is nl. besloten door de staatssecretaris. Tegelijkertijd is er een wetwijziging doorgevoerd die het ook na 6 september mogelijk moet maken. Daar moet de Eerste Kamer over stemmen.
ah ok. Het kwartje is gevallen :)
Meer rente? Volgens mij krijg ik maar 2% over m'n spaarloonrekening.
Hij bedoelt waarschijnlijk de effectieve rente na aftrek rendementsheffing. Normale (internet)spaarrekening is nu 3-3,2% max, maar meestal nog minder. Rendementsheffing van effectief 1,2% als het spaarloon vrijkomt en je houdt ook nog maar max 3,2 - 1,2 = 2% over. Ik laat het daarom ook liever gewoon staan.

• Rukapul
  • Laatst online: 08:28
sverzijl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:59:
Hij bedoelt waarschijnlijk de effectieve rente na aftrek rendementsheffing. Normale (internet)spaarrekening is nu 3-3,2% max, maar meestal nog minder. Rendementsheffing van effectief 1,2% als het spaarloon vrijkomt en je houdt ook nog maar max 3,2 - 1,2 = 2% over. Ik laat het daarom ook liever gewoon staan.
Zelfs zonder de vermogensrendementheffing is het nog meer. Heb het niet bij de hand, maar dacht 3,4% 3.2% (niet bij bank, maar bij het bedrijf zelf).

edit: rentepercentage

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 01-09-2005 22:18 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Hmm.. vreemd, de ING zei tegen mij dat ik echt moest wachten tot 1 september, omdat aanvragen daarvoor niet in behandeling genomen konden worden.
Dus zei beweerden dat ik echt moest wachten totdat de Eerste Kamer het goedkeurde (en dan de opdracht op de bus doen)... Vanmiddag toch nog maar een keertje bellen naar de ING.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• hars73

hars73

Veel banken en verzekeringsmaatschappijen geven het spaarloon vandaag vrij en boeken het bedrag vandaag (1 september) automatisch op de tegenrekening zonder dat je daarvoor iets hoeft te doen... De mijne (Avero) in ieder geval wel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 01-09-2005 11:16 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38

-ET-

Phone Home

Bij de ABN-Amro zag ik dat je een formulier moet invullen en opsturen

Bron

direct linkje naar het formulier

• hars73

hars73

Bij de Rabobank ook handmatig deblokkeren d.m.v. een formulier:

Bericht: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=322831
Formulier: http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=325443

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:04
en dit allemaal om de koopkracht een boost te geven....

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Dutchman!
  • Laatst online: 21-11 11:32
En mijn spaarloonbank wacht natuurlijk de 6 september weer af en keert niets uit als het dan niet door de kamer komt. Aangezien 99% van de rekeninghouders daar geen andere rekeningen bij die bank heeft willen ze alles doen om te voorkomen dat mensen geld op nemen natuurlijk :/

We spend our years as a tale that is told

• P_de_B
  • Niet online
Dan volgen ze niet het besluit van de minister. Ze doen het niet goed dus.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
utbone schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:19:
en dit allemaal om de koopkracht een boost te geven....
Nee hoor, alleen maar om te kunnen blijven tanken :Y)

Waar gaat het heen met de benzineprijzen ?

[ Voor 13% gewijzigd door ZeRoC00L op 01-09-2005 13:11 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZeRoC00L schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:06:
[...]

Nee hoor, alleen maar om te kunnen blijven tanken :
Nee hoor, het was wel degelijk bedoeld om de koopkracht een impuls te geven, en dus indirect ook de economie.

Virussen? Scan ze hier!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Euhm... begrijp ik het nou goed? Via mijn werkgever heb ik ook een spaarloonregeling bij Spaarbeleg. En zoals ik het dus begrijp word het geld over gemaakt naar een aan de Spaarloonrekening gekoppelde Renterekening. Deze Renterekening is weer gekoppeld aan m'n eigen bankrekeningnummer. En vanaf deze renterekening kan ik dus het bedrag vrij over laten schrijven op m'n eigen prive bankrekening? Of gaat dit geheel automatisch? Of heb ik het nou helemaal mis?

[ Voor 6% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 01-09-2005 13:17 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52
dit zegt de rabobank
Vrijval Rabo Spaarloonrekening

Minister Zalm heeft een wetsvoorstel ingediend waardoor de spaarloontegoeden van de spaarjaren 2001 tot en met 2004 vervroegd vrijgeboekt mogen worden. Hoewel de behandeling in de Eerste Kamer pas in september plaatsvindt, is er een besluit van het ministerie dat het toch mogelijk maakt uw tegoed op te nemen vanaf 1 september 2005.

Kan ik het gespaarde bedrag laten staan?
U kunt er voor kiezen het tegoed te laten staan op uw Rabo Spaarloonrekening. Het aanhouden van het spaarloontegoed is fiscaal aantrekkelijk vanwege de extra vrijstelling in box 3 voor geblokkeerde werknemersspaartegoeden. De vrijstelling bedraagt € 17.025 per persoon.

Hoe neem ik het bedrag op?
Wilt u uw spaarloontegoed opnemen, vul dan het deblokkeringsformulier onderaan de pagina in en stuur dit op naar de Rabobank waar u uw spaarloonrekening heeft. Na ontvangst van het formulier boekt de Rabobank de spaartegoeden en de rente over de spaarperiode 2001 tot en met 2004 binnen enkele werkdagen over naar uw tegenrekening.

Wat kan ik met het bedrag doen?
Wilt u het tegoed opnemen, maar heeft u er nog geen bestemming voor? Stort dan het tegoed op een spaarrekening van de Rabobank. Zo ontvangt u een goede rente over uw tegoed. Bekijk de verschillende spaarvormen om te kiezen welke het meest geschikt is voor u.

Hoe wijzig ik mijn tegenrekening?
Op het afschrift van uw Rabo Spaarloonrekening van juli 2005 vindt u het rekeningnummer dat u heeft opgegeven als tegenrekening. Wilt u dit nummer wijzigen? Vul dan het formulier onderaan deze pagina in. Geef een Rabo betaal- of spaarrekening op, of een betaalrekening van een andere Nederlandse bank. Alleen een rekening waarvan u (mede-)rekeninghouder bent, komt hiervoor in aanmerking.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De Postbank roept het volgende (ook al middels een mailing verstuurd naar deelnemers):
Informatie over vrijval spaarloon
De Tweede Kamer heeft op 30 juni 2005 het wetsvoorstel van minister Zalm aangenomen om het spaarloon over de jaren 2001 tot en met 2004 vanaf 1 september zonder loonheffing te laten vrijvallen. De Eerste Kamer moet het wetsvoorstel nog behandelen. Vooruitlopend hierop is namens de Staatssecretaris van Financiën besloten dat het spaarloon vanaf 1 september mag vrijvallen. Mocht de Eerste Kamer het wetsvoorstel alsnog verwerpen, dan zal de Belastingdienst de bedragen die tot dat moment vrijgevallen zijn, ongemoeid laten.

Heeft u een Postbank Loonspaarrekening?
De Postbank heeft ervoor gekozen om het spaarloon, dat u van 2001 tot en met 2004 bij Postbank gespaard heeft, op 5 september te laten vrijvallen. Hierdoor geldt over dit bedrag dan niet meer de extra vrijstelling van het spaarloon in box 3, maar de algemene vrijstelling in box 3, die in 2005 € 19.522 bedraagt. Deze vrijstelling geldt dan voor uw totale spaargeld, inclusief het vrijgevallen spaarloon.

Spaarloon op het vrij opneembare tegoed
Indien u een Postbank Loonspaarrekening heeft, ontvangt u in oktober een kwartaalafrekening met saldo-informatie. Hierop staat ook het bedrag dat door het vrijvallen van uw spaarloon is toegevoegd aan uw vrij opneembare tegoed. Deze informatie kunnen wij u om veiligheidsredenen helaas niet telefonisch verstrekken. Uiteraard ontvangt u over het bedrag op het vrijgevallen tegoed van uw Postbank Loonspaarrekening een aantrekkelijke rente. Het rentepercentage staat vermeld op uw kwartaalafrekening.

Opnieuw blokkeren van het spaarloon op uw Postbank Spaarloonrekening
Wilt u dat uw vrijgevallen spaarloon opnieuw geblokkeerd wordt? Dan kunt u binnenkort opdracht geven om uw spaarloon terug te boeken naar uw geblokkeerde tegoed. Op dit moment is het nog niet mogelijk een dergelijke opdracht te geven. Wij zullen u op deze pagina informeren zodra dit wel mogelijk is.
Lekker dan van de Postbank :/

Link naar uitbetalingsformulier (Staat onder: Nu doen:)

En gelukkig hanteert de ING bank dezelfde regels (NOT :))
Eind juni is de Tweede Kamer akkoord gegaan met het voorstel van minister Zalm om de spaartegoeden op Spaarloonrekeningen over de jaren 2001 tot en met 2004 voortijdig vrij te laten vallen per 1 september 2005. De Eerste Kamer moet het voorstel nog behandelen. Naar verwachting zal dat vanaf 6 september 2005 gebeuren. ING Bank zal uw spaartegoeden zo spoedig mogelijk overeenkomstig de fiscale regels laten vrijvallen. Wij zullen u op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.
Directe link naar opname-formulier

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 01-09-2005 15:32 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vooruitlopend hierop is namens de Staatssecretaris van Financin besloten dat het spaarloon vanaf 1 september mag vrijvallen. Mocht de Eerste Kamer het wetsvoorstel alsnog verwerpen, dan zal de Belastingdienst de bedragen die tot dat moment vrijgevallen zijn, ongemoeid laten.
Ben ik de enige die dat een zeer vreemde gang van zaken vindt? Alsof Donner zegt dat vanaf morgen moorden legaal is, maar de 1e kamer moet het nog wel goedkeuren. Echter, als je een moord pleegt voordat de 1e kamer het afkeurt zal de politie je niet vervolgen.
Dat is toch geen basis voor een rechtsstaat? Goed, het gaat nu niet om misdrijven maar om financiele transacties, maar een dubieuze handelswijze is het toch. Je zet zo de 1e kamer buitenspel voor de tijd dat het wetsvoorstel niet behandeld wordt.

* Maasluip zal er toch zeker wel gebruik van maken.

Signatures zijn voor boomers.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maasluip schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:37:
[...]
Ben ik de enige die dat een zeer vreemde gang van zaken vindt? Alsof Donner zegt dat vanaf morgen moorden legaal is, maar de 1e kamer moet het nog wel goedkeuren. Echter, als je een moord pleegt voordat de 1e kamer het afkeurt zal de politie je niet vervolgen.
Dat is toch geen basis voor een rechtsstaat? Goed, het gaat nu niet om misdrijven maar om financiele transacties, maar een dubieuze handelswijze is het toch. Je zet zo de 1e kamer buitenspel voor de tijd dat het wetsvoorstel niet behandeld wordt.

Of het is gewoon het volgen van procedures, terwijl een meerderheid van de 1e kamer al officieus achter gesloten deuren heeft toegezegd dat ze ermee instemmen.

• P_de_B
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:37:
[...]

Nee, maar blijkbaar heeft een minister bepaalde bevoegdheden. Hoe ver die strekken durf ik je niet te vertellen, maar legaliseren van moord zal daar wel niet bij horen. Dit dus blijkbaar wel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BtM909 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:28:
De Postbank roept het volgende (ook al middels een mailing verstuurd naar deelnemers):

één dag speelruimte geven

Lekker dan van de Postbank :/
Dat ben je toch wel gewend van de Postbank?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 21:34

Mach

[END]Avengers

Mijn spaarloonbank laat de gelden per 12 september vrijvallen.

DUGG

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mijn spaarloonbank (Spaarbeleg) valt het pas 30 september vrij :(

Denk dat ik het zeker op mijn spaarrekening zet. Ik ga het iig zeker niet besteden zoals de regering wil ik dat doe, dat maak ik zelf nog wel uit.

Virussen? Scan ze hier!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:25:
Bij mijn spaarloonbank (Spaarbeleg) valt het pas 30 september vrij :(

Denk dat ik het zeker op mijn spaarrekening zet. Ik ga het iig zeker niet besteden zoals de regering wil ik dat doe, dat maak ik zelf nog wel uit.
Misschien willen ze juist wel dat je het op je spaar-rekening zet. Daarom zeggen ze dat je het moet uitgeven. Ze weten dan dat je het tegenovergestelde doet. haha :o

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 22:31
Ik denk dat enkel de mensen met schulden, hun schulden ofzo aflossen.
Zoiets als dit is weleens vaker gebeurt , en toen kwam er ook maar 20% van in de omloop.
Bovendien potte de meeste mensen het liever op ,
T gaat meestal om een klein bedrag, want afgelopen jaren kon je maar max 50 euro sparen(of ben ik voorgelogen?).

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

AcIDeR schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:21:
Ik denk dat enkel de mensen met schulden, hun schulden ofzo aflossen.
Zoiets als dit is weleens vaker gebeurt , en toen kwam er ook maar 20% van in de omloop.
Bovendien potte de meeste mensen het liever op ,
T gaat meestal om een klein bedrag, want afgelopen jaren kon je maar max 50 euro sparen(of ben ik voorgelogen?).
Sinds 2003 mocht je maximaal 613 euro per jaar sparen las ik vanmiddag in de krant.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 22:31
ja..+- 51 euro dus..

• sverzijl
zojuist op BNR Nieuwsradio dat ING het geld spaarloon automatisch overmaakt naar betaalrekening. De geinterviewde partij (dat ontging me even, zal wel eea vakbond zijn geweest) vond het ongehoord dat de ING bank zelf gaat bepalen wat ze met het geld van hun spaarloonrekeninghouders doet, zonder de keuze bij de rekeninghouders neer te leggen. Zij willen nu dat de 1e kamer hier iets tegen gaat doen. Kortom, lekker zooitje weer.
(ben het er overigens wel helemaal mee eens, ik moet zelf kunnen bepalen wat er met _mijn_ geld gebeurt. Ik wil helemaal geen sigaar uit eigen doos die me vervolgens nog wat geld gaat kosten ook)

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

iemand een idee hoe dit bij nationale Nederlanden zit? Op hun website kan ik niks vinden en ik ben dat stomme doorkiesnummer van ze kwijt :X

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• sverzijl
Nationale-Nederlanden (Financiële Diensten) 020-5915928

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

P_de_B schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:10:
[...]

Wel vreemd trouwens, je zou verwachten dat het gewoon als loon meegeteld is op het moment dat het uitgekeerd is. Ik zou wel even controleren of het nu niet dubbel geteld is. Ik snap wel dat de IB groep het hoort te weten, maar ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
Voor de bijverdienlimiet bij IBG telt het netto ontvangen salaris. Dus het kan nooit dubbel zijn geteld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

sverzijl schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:19:
zojuist op BNR Nieuwsradio dat ING het geld spaarloon automatisch overmaakt naar betaalrekening.
En wanneer gaan ze dat doen? Wachten ze tot de 6e?
Wat ik begrepen heb, komt het bij de ING pas de 6e vrij.
Vraag me af wat ze met mijn geld gaan doen; er is bij hun nog helemaal geen tegenrekening bekend.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• sverzijl
MrSleeves schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:06:
[...]

En wanneer gaan ze dat doen? Wachten ze tot de 6e?
Dat werd niet vermeld. Ging er puur om _dat_ ING het zonder aan de klant te vragen ging uitvoeren.

Verwijderd

tymiek schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:39:
Eh die stufi is ervoor bedoeld je te helpen bij de financiering van je studie. Als jij al pieken genoeg verdiend in een betaalde periode is het toch niet meer dan logisch dat ze je op dat moment niet die stufi uitkeren? Zou een mooie boel worden, uitstel van je inkomen zodat je nog even de maximale overheidssubsidie aan kunt spreken terwijl je die nieteens nodig hebt.

• hars73

hars73

Wat denk je.. ik had via de mail een toezegging gekregen van Avero Achmea dat het op 1 september op de tegenrekening zou worden geboekt.. Nou het staat er nog niet bij, dus ik bellen... krijg je een bandje met de mededeling dat ze het besluit van de eerste kamer afwachten.. en als dat goedgekeurd wordt het geld waarschijnlijk per 1 oktober vrijkomt. :(

• died_laughing
  • Laatst online: 09:05
Mijn geld van de ABN stond er vandaag op. :)

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Die van mijn vrouw komt ook van de ABN en die van mezelf van de Fortis. Ben benieuwd hoe snel ze zijn!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mijn ene bank (2 werkgevers gehad) wacht nog. Dat krijg je als je je spaarloonbank niet zelf mag kiezen.
Dus bij deze wat slechte reclame voor SCO .

De ASR bank geeft het wel vrij.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ING en Postbank kon je vanaf gister aanvragen (moet per post worden opgestuurd) omdat per vandaag het spaarbedrag is vrijgegeven. Ze verwachten beide maximaal 2 weken na ontvangst het bedrag te kunnen uitkeren...

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 06-09-2005 11:46 ]

• Dido
  • Laatst online: 21-11 19:13

Dido

heforshe

BtM909: Heb je daar bij de ING een ander formulier voor nodig dan het normale formulier opname vrij tegoed? (Daar heb ik er nog 1 van liggen, namelijk).

Wat betekent mijn avatar?

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-11 17:47

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Dido schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:52:
BtM909: Heb je daar bij de ING een ander formulier voor nodig dan het normale formulier opname vrij tegoed? (Daar heb ik er nog 1 van liggen, namelijk).
Wat ik van de site kan opmaken kun je hier het formulier downloaden.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dido schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:52:
Nee, normale formulier is goed, mits je de optie hebt: Geheel bedrag uitkeren (aangezien je saldo informatie pas begin oktober wordt verstuurd). :)

De linkjes om de documenten opnieuw te downloaden staan in m'n eerdere post :)

Postbank: Online uitbetalingsformulier
ING Bank: uitbetalingsformulier

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 06-09-2005 14:56 ]

• Dido
  • Laatst online: 21-11 19:13

Dido

heforshe

TigZ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:14:
Wat ik van de site kan opmaken kun je hier het formulier downloaden.
Werrukuh nie... Volgens die site is mijn nummer geen geldig bedrijsspaarrekeningnummer (2x woordwaarde). Dat had ik een paar maanden terug ook al eens, toen heb ik dus gebeld voor een formulier, en kreeg ik er twee :)
BtM909 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:53:
Nee, normale formulier is goed, mits je de optie hebt: Geheel bedrag uitkeren (aangezien je saldo informatie pas begin oktober wordt verstuurd). :)
Da's mooi; ik vink inderdaad "geheel bedrag" aan :D

[ Voor 25% gewijzigd door Dido op 06-09-2005 15:08 ]

Wat betekent mijn avatar?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet trouwens even m'n complimenten geven over de klantvriendelijkheid van zowel ING als Postbank. Had verwacht dat ze door de overstelping van (aan)vragen toch wel redelijk kortaf zouden zijn, maar helemaal niet :)

• hars73

hars73

Het wetsvoorstel is gisteren behandeld in de eerste kamer.. en wordt volgende week 13 september als hamerstuk afgedaan: :)

http://www.eerstekamer.nl...vgh5ihkk7kof/vh17iqijufyo

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Yes, kan ik weer meer bier kopen in Australie \o/

OMG...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
De ABN heeft het al gestort (van mijn vrouw), nu de Fortis van mij nog. >:)

• jfeelders
  • Laatst online: 07:38

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Voor de mensen die bij de Direktbank zitten: je moet de klantenservice bellen (lange wachtrij!) en dan kunnen ze het op verzoek terugstorten. Er zitten ongeveer 2 weken behandeltijd tussen. In mijn geval ca. €1800. :) Tijd om de laatste putten te dempen...

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
De Fortis bank is echt erg lomp bezig! Ik had begin september zo'n speciaal deblokkeringsformulier van de site geplukt en opgestuurd. Dat formulier was beschikbaar gesteld ivm de periode 1 tm 6 september waar je op aanvraag al je geld vrij kon laten komen.

Nu bel ik vandaag de Fortis, om te vragen hoe lang het nog ging duren. Ik had immers die van de ABN AMRO al na een paar dagen op mijn rekening. Verteld een of andere Truus me daar dat de Fortis wacht tot de eerste kamer het definitief heeft goedgekeurd!

WAT IS DAN HET NUT VAN ZO'N DEBLOKKERINGSFORMULIER DAT JE HET MAG OPNEMEN TUSSEN 1 EN 6 SEPTEMBER?!?!?!

aarhhhgghhh!!! :( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 12-09-2005 16:38 ]

• P_de_B
  • Niet online
HellBeast schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:37:
De Fortis bank is echt erg lomp bezig! Ik had begin september zo'n speciaal deblokkeringsformulier van de site geplukt en opgestuurd. Dat formulier was beschikbaar gesteld ivm de periode 1 tm 6 september waar je op aanvraag al je geld vrij kon laten komen.

Nu bel ik vandaag de Fortis, om te vragen hoe lang het nog ging duren. Ik had immers die van de ABN AMRO al na een paar dagen op mijn rekening. Verteld een of andere Truus me daar dat de Fortis wacht tot de eerste kamer het definitief heeft goedgekeurd!

WAT IS DAN HET NUT VAN ZO'N DEBLOKKERINGSFORMULIER DAT JE HET MAG OPNEMEN TUSSEN 1 EN 6 SEPTEMBER?!?!?!

aarhhhgghhh!!! :( |:(
Dit is niet correct van de Fortis. Er is een besluit dat al goedkeurd het tussen 1 en 6 sept te deblokkeren. Maar goed, de 1e kamer keurt het morgen goed :)

• jfeelders
  • Laatst online: 07:38

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

• LangTall

LangTall

Ik belde woensdag Fortis eens wanneer ik hetgeld kan verwachten. Krijg ik te horen dat ik eerst een briefje moet sturen, aangezien ze dat niet collectief doen. 3 weken gelden zeiden ze nog dat ze dat wel zouden doen, en dat ik het geld dan ongeveer nu zou hebben. :( Gelijk brief geschreven, en nu is het dus afwachten hoe snel ze zijn...

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 11:04
Had nog een restje van een paar honderd euro staan bij de ING, briefje op 8 sept. verstuurd, 13 sept. op rekening.

Had ik niet gedacht, waren in het verleden niet zo snel. _/-\o_

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
LangTall schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:26:
Ik belde woensdag Fortis eens wanneer ik hetgeld kan verwachten. Krijg ik te horen dat ik eerst een briefje moet sturen, aangezien ze dat niet collectief doen. 3 weken gelden zeiden ze nog dat ze dat wel zouden doen, en dat ik het geld dan ongeveer nu zou hebben. :( Gelijk brief geschreven, en nu is het dus afwachten hoe snel ze zijn...
Had je niet dat speciale deblokkeringsformulier gedownload? Niet dat dat zoveel uitmaakt... Ik heb het ook nog steeds niet.

• Taigu
  • Laatst online: 18-11 14:47
Mijn spaarloon gaat nar een leuke pda +gps. Ik vind jullie wel wat ongeduldig, jullie zijn niet de enige in Nederland die willen deblokkeren ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Peetman
  • Laatst online: 09:24

Peetman

Tjah....

Volgens de ABN site:
Conform de regelgeving van de overheid mogen spaarloongelden uitsluitend gedeblokkeerd worden naar aanleiding van een schriftelijk verzoek van de spaarder zelf. Verzoeken voor het deblokkeren van de spaarloonbedragen voor 2001 tot en met 2004 kunnen ook na 2005 nog worden ingediend.
Dus iedereen zal een formulier moeten opsturen, de bank mag dit niet zelf beslissen.

• LangTall

LangTall

HellBeast schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 09:27:
[...]

Had je niet dat speciale deblokkeringsformulier gedownload? Niet dat dat zoveel uitmaakt... Ik heb het ook nog steeds niet.
Als dat nou ook nog te vinden was bij de Fortis.....

Op hun site was absoluut NIETS te vinden over het spaarloon. Dus ben ik maar ouderwets gaan bellen...

Pagina: 1 2 Laatste