[OS Development] NW/127

Pagina: 1
Acties:

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
Hoi hoi iedereen,

Ok, voor de duidelijkheid, NW/127 is een OS dat ik wel gaan devven, voor de LOL en educatieve redenen.

Maar goed, dan moet ik wel weten waar ik kan beginnen. Google is altijd een fantastische hulp, op feiten, maar goede faqs over het maken van een OS gaan gebruikelijk niet verder dan het weergeven van 'W00t yo, thiz is a kernel :p'. Op E-Programmeur stond nog een tijdje een reeks handige howto's en links door Mr.Ascii, maar die zijn weggehaald, prolly omdat het oude artikelen waren en de database is opgeschoond ofzo.

Wat ik zoek is informatie, en een hoop ervan, handige links, voorbeeldjes, eigen brouwsels, post het maar, en uw hulp zal tot in de eeuwigheid gewaardeerd worden ^^

Wat meer info over NW/127 :
32-bit x86 OS
Unix-style cli, maar niet perse POSIX compatible.
100% Logische opbouw, vooral hier zit ik op te hameren, omdat het ook voor andere mensen duidelijk moet blijven.
Voor de rest staat alles nog open :)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Deel 1
Deel 2
Deel 3

Hier op GoT liep ook ooit een topic met een hoop links en een mini-case studie over OS development.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met [google=write your own os] kom ik best wel veel bruikbare links tegen, waaronder deze en deze. Daar moet je toch wel iets mee kunnen?
Verder:
Wat ik zoek is informatie, en een hoop ervan, handige links, voorbeeldjes, eigen brouwsels, post het maar, en uw hulp zal tot in de eeuwigheid gewaardeerd worden ^^
Vragen naar dit alles is prima, maar we willen hier wel graag zoveel mogelijk eigen inzet zien; iets wat ik nog een klein beetje mis in je topicstart. Kun je daar in de rest van dit topic even op letten? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PrisonerOfPain schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:27:
Hier op GoT liep ook ooit een topic met een hoop links en een mini-case studie over OS development.
Ik neem aan dat dat dit topic is? :)
Edit: en dit topic ook natuurlijk. :P

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 14-08-2005 00:33 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:21

ripexx

bibs

Hmm,

Ik ga naar de search en gebruik: zelf os maken (http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart)

En dan krijg je onder andere:
OS maken
OS maken
[rml][ tutorial] how to write your own OS[/rml]
[rml][ OS] eerste release eigen Operating System[/rml]
Je Eigen OS Bouwen?
[rml][ OS] tweede release Operating System[/rml]

Dus met zelfs de meest simpele zoek term vind je op GoT al een hoop, succes :)

buit is binnen sukkel

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Als je nog een boek zoekt raad ik je Operating Systems van Tanenbaum aan. Het gaat wel over Minix maar er staan toch wel flink wat handige dingen in.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
MTWZZ schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:47:
Als je nog een boek zoekt raad ik je Operating Systems van Tanenbaum aan. Het gaat wel over Minix maar er staan toch wel flink wat handige dingen in.
Design and Implementation gaat over Minix, Modern Operating Systems gaat over verschillende (voornamelijk Unix based) operating systems. En dan heb je in dezelfde serie nog een aantal boeken trouwens, waaronder Design of the UNIX Operating System van Bach.

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
-NMe- schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:28:
Met [google=write your own os] kom ik best wel veel bruikbare links tegen, waaronder deze en deze. Daar moet je toch wel iets mee kunnen?
Die links had ik allemaal wel zo een beetje doorgespit, zaten wel interesante stukjes tussen, maar weinig uitleg voor de echte n00b.
Vragen naar dit alles is prima, maar we willen hier wel graag zoveel mogelijk eigen inzet zien; iets wat ik nog een klein beetje mis in je topicstart. Kun je daar in de rest van dit topic even op letten? :)
Zal ik doen :)

In ieder geval, bedankt voor alle info, hier kan ik wel een tijdje op teren. Mijn uiteindelijke plan is om een werkend OS te maken, met volledige documentatie over de source ed. Ik zal in dit topicje dan wel de stand van zaken bijhouden, als dat mag natuurlijk.

Verwijderd

http://www.amazon.com/exe...v=glance&s=books&n=507846

Edit:
Heum ik was spuit elf merk ik ;p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 19:42 ]

Pagina: 1