ik hoop dat je hier niet doelt op het voorafgaande want dan heb je het dus absoluut niet gelezen/begrepen waar het over gaat. het gaat mij dus niet om de HK access, als je dit nog steeds denkt post aub niets meer hier. maar ik hoop/neem aan/verwacht dat je dit toch wel gesnapt hebt.RM-rf schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:20:
[...]
Het aspect waarop je lijkt te doelen, heb ik gepoogd in mijn eerdere posting wel degelijk in te brengen ...
Inderdaad is het zo dat een klacht over bv een specifieke individuele HK-screening, allerminst betekent dat zo'n persoon door erover te klagen, opeens wel toegang zou krijgen ....
Maar de kalcht zelfs is legitiem en misschien begrijpbar, al kun je je afvragen of dat ligt aan slecht luisterende mods, of slecht luisterende gebruikers ...
dit doelt op mij. waarom zou ik opnieuw een aanvraag doen als mijn manier van GoT'ten niet veranderd? 1x nee = nee. als ik in een soortgelijke situatie weer aanvraag dan lijkt me een nee blijft nee.en zo belangrijk vondi khet nou ook weer niet. maar goed daar ging deze discussie dus niet over.Het betreffende beleid is ook lang niet zo 'statisch', gebruikers wordt juist de mogelijkheid geboden om, drie maanden na een afwijzing opnieuw een screening aan te vragen .... iets waarvan ik een beetje de vraag heb of de poster dát realiseert, dat hij sinds die afwijzing twee jaar terug allang weer opnieuw toegang mag vragen ... al blijft natuurlijk staan dat iemand een aantal recente posts moet hebben om te kunnen screenen.
de onerscheid maken lijtk me toch heel gemakkelijk. ik weet niet of got dit bij houdt, maar het aantal dagen dat er in wordt gelogd of het aantal logins moet denk ik toch heel gemakkelijk worden bij gehouden. dit is misschien wel een aardige oplossing voor de actieve lurker.Tevens is het zo dat er wel degelijk meerdere pogingen zijn om ook de uitkomsten van een screening wel in zekere mate te communiceren aan aanvragers, dmv individuele afwijzingsmails (die regelmatig verstuurd worden als iemand meermaals afgewezen is), of dmv 'bijna-mails' die bedoeld zijn om mensen te blijven motiveren, als er wel een mogelijkheid is dat ze bij een kleine verbetering wél toegang kunnen krijgen ....
Wat betreft lurkers die weinig posten .... nee, het is onmogelijk om dan een onderscheid te maken tussen een 'actieve lurker' die wel betrokken is bij GoT, en iemand die twee jaar een account niet benut heeft en dan opeens toegang aanvraagt .... die laatste hoort ook geen toegang te krijgen, omdat de HK een 'extraatje' is voor actieve GoT-posters...
misschien ook een tip om wat meer naar individuele gevallen te kijken. anders krijg je zo'n rita verdonk effect. dit is een beetje in de richting waar de discussie kleind beetje overgingDat iemand daar kritiek op heeft, is verder legitiem en wordt wel degelijk meegenomen, ook al heeft dat voor een individueel geval vrijwel nooit een succes tot gevolg, maar iemand die constructief kritiek geeft, kan wel betekenen dat de crew wel op zoek gaat naar mogelijkheden, of hem gewoon extra uitleg geeft ... als het echter precies uitgelegd is in de policy voor HK-toegang (wat niet een erg lang stuk is, maar beknopt en 'to the point')...
dit stuk verschillen wji van mening. ik denk dat de policy wat flexibeler mag zij nvoor individuen. verder zijn de discussies nog veels te vaak een welles-nietes spelletjes op nivo van een 15 jarige. dat is jammer dat er niet geluisterd wordt. en vooral moderators dienen hier een voorbeeldfunctie te hebben. dat users zich begrepen voelen, serieus genomen voelen. dat is er nog te weinig. dit en nog wat andere dingen probeerde ik wat uit te leggenIk hoop aan te geven dat er wel degelijk moeite gedaan wordt voor gebruikers ... dat de 'policy' wat dat betreft ook flexibel is opgezet, en regelmatig er ook discussies zijn erover ... en in die discusies ook enorm veel moeite gedaan wordt aan de belangen van posters tegemoet te komen ...
de problemen die ik aankaarten zijn niet problemen over het beleid. maar over de mentalitiet. dat is een wereld van verschil. de manier waarop dingen nog gedaan worden vind ik neit correct. affijn ik ga het niet opnieuw uitleggen, lees maar wat posts terug. en hou het dan aub on-topic dus niet over hk access of over policy regels want daar gaat het niet over is het nooit over gegaan alleen maar als voorbeeld 1 keer gebruikt als uitleg wat ik bedoelde met de mentaliteit. maar ok schijnbaar zijn nog steeds mensen die niet lezen of zich aangevallen voelen ofzo. maar ik hoop dat dit het laatste isOm eerlijk te zijn, vrijwel alle beleidswijzigingen, aanpassingen van GoT komen ook voort uit de feedback die gebruikers geven; het zijn hier gebruikers die mod worden ...
Natuurlijk, als het om individuele gevallen gaat, kan men als crew al snel 'onbuigzaam' overkomen, omdat men daarvoor de beleidsregels heeft, en daar snel op terugvalt ... maar dat betekent zeker niet dat het beleid zelf onbuigzaam is... volgens mij heeft GoT ook een lange traditie van aanpassingen aan het beleid om tegemoet te komen aan wensen van gebruikers.
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...