Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:50:
[...]
Jij vindt het zinloos, dat is je goed recht, je hoeft er natuurlijk niet te posten. Maar wat is er kwalijk aan als zo'n topic openblijft? Als mensen het wel interessante geruchten vinden om over te discussiëren, zowel inhoudelijk als over het waarheidsgehalte. Voor sommigen is dat wel interessant, voor anderen niet. Het is sowieso niet kwalijk, of totale onzin om het erover te hebben, dus in dat licht kun je mensen er gewoon over laten praten als ze daar zin in hebben.
Dat gebeurt dan ook
vaak genoeg in FG

Echter vloeien geruchten/roddels en wat (mogelijk!) echt is, samen in een dergelijk topic als dat over de 5D, en gaat iedereen elkaar om de oren slaan met
de echte specs!!!! terwijl die mogelijk helemaal niet echt zijn. Hopelijk begrijp je een beetje waar ik heen wil

In het geval van een hoax wordt er geen overeenkomst geschonden, als je denkt van wel, dan is het niet zinloos om het erover te hebben, aangezien dit dan als officiële informatie gezien kan worden.
Nee, dit kan dan juist nog niet als officiële informatie gezien worden: ik heb nog niks van Canon zelf gelezen erover

Als de topicstart een nette TS was geweest met goede
officiële info over de cam, was hij gewoon open gebleven en was dit topic nooit geopend.
Over zo'n NDA zou ik me totaal geen zorgen maken als je deze zelf niet geschonden hebt. GoT is een discussieforum en daar zou je toch moeten kunnen discussiëren over interessante onderwerpen.
Dat kan ook prima, het gaat om de combinatie van factoren (zoals ik al in mijn post hierboven noemde) dat dat topic dicht is gegaan: minimale ts, roddel en geruchten, nog geen officiële info

Ik snap niet waarom GoT het braafste jongetje van de klas zou willen en moeten zijn in deze, aangezien zo ongeveer de rest van de wereld het er al wel over heeft (inclusief de frontpage). De discussiewaarde wordt er alleen maar hoger van en daar mag ook weleens op gelet worden in plaats van alle randvoorwaarden die in sommige gevallen hoger lijken te staan dan de toegevoegde waarde van discussies, hoe zinnig of onzinnig deze randvoorwaarden ook zijn.
Het heeft geen bal met braafste jongetje van de klas te maken

Waar het om gaat is feit en fictie die in zo'n geval door elkaar zouden gaan lopen, waar niemand wat aan heeft: wat is echt, en wat is nep? Om te voorkomen dat er onduidelijkheid ontstaat daarover, wachten we gewoon netjes totdat het bevestigd danwel ontkend is door Canon: en als het allemaal echt blijkt te zijn, kan iedereen naar hartelust over de cam discussiëren net zoals over alle andere cams in FG