MAX3400 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:29:
[...]
Kweenie waar je precies heen wil, maar krijg de indruk dat je "admin" ziet als een soort opperhoofd op een server die niets anders doet dan alleen maar mensjes volgen en corrigerende stappen onderneemt. Nou, dank je wel hoor; volgens mij hebben de players dan nog minder plezier in het gamen omdat ze constant achter zich moeten kijken of er geen onzichtbare admin (met camera free-look) in hun nek loopt te hijgen zodat ze bij het minste of geringste foutje een ban krijgen van 24 uur.
Maar als je het wel zo opvat dat een admin niet mag spelen en wel op iedereen moet letten; hou er dan wel rekening mee dat je dan geen baan moet hebben, een flinke uitkering voor game-PC en internet en ook geen sociaal leven want
je moet de hele dag op een server mensen volgen en eruit trappen
[...]

Wat ik probeer te zeggen is dat je het juist niet als tweede/hoofd taak moet zien maar wel je verantwoordelijkheid moet kennen. En dat gaat veelal een beetje moeilijk als je in het heetst van de strijd zit en dan ook nog es op een lullige manier d00d gaat, vandaar die verantwoordelijkheid die velen niet schijnen te hebben.
Laat ik het nog anders zeggen: ga als admin gewoon spelen alsof je een normale speler zou zijn, wat kan jou het schelen als de rest van je team zit te planecampen (meer kills voor jou

) en so what als ze zitten te kickvoten (werkt dat in bf2?) en so what als andere spelers elkaar beschuldigen van cheaten /lame doen etc? Laten ze het lekker zelf uitzoeken (jij kan immers niet alles in de gaten houden). Pas als je zelf smacktards tegenkomt zou je es een keer iemand kunnen kicken of er wat van zeggen ofzo, voor de rest gewoon relaxt spelen
Waarom mensen kicken eigenlijk als admin met Battlefield 2? Teamkill systeem is streng genoeg lijkt mij (laat die het werk maar doen) en als een admin gaat kicken omdat er votes worden gestart of punishes in zijn (of haar) ogen verkeerd worden uitgedeelt zoek dan een andere server, typisch een geval van een onverantwoordelijke admin die teveel op het gevoel reageert (sommige admins schijnen ook te kicken op de 'macht' alleen al. Aan andere spelers laten zien wie de baas is en als er 1 iemand bij toeval een foutje maakt of iets niet in de zin is van de admin is het al kick en de admin zijn aanzien is weer wat gegroeit

werkt net als in real life bijvoorbeeld op scholen met populaire groep jes/en

).
Smacktards zijn natuurlijk wel dingen waar een admin voor nodig is maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
//edit: en nog even over de admins met 'machtsgevoel' en groepjes enzo: juist met dat soort mensen moet je IMHO niet in discussie gaan dat is krachtvoer voor ze
[
Voor 5% gewijzigd door
Anoniem: 26235 op 16-08-2005 09:01
]