Muiswiel van de MX muizen is nooit echt super geweest. Het werkt en blijft werken, maar ik vind het wieltje van m'n Diamondback toch fijner en soepeler aanvoelen. Voor de hoofd-muisknoppen geldt dit nog sterker.
De Logitech MX muiswieltjes kun je echter wel aanpassen door de muis open te makken en het veertje bij te stellen.Aham brahmasmi schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:00:
Muiswiel van de MX muizen is nooit echt super geweest. Het werkt en blijft werken, maar ik vind het wieltje van m'n Diamondback toch fijner en soepeler aanvoelen. Voor de hoofd-muisknoppen geldt dit nog sterker.
De nieuwe Diamondback en Copperhead muizen hebben een ander soort mechanisme wat niet aan te passen is.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Bij de Diamondback zit er gewoon geen merkbare speling in het wieltje en de klikjes bij het draaien zijn vrij subtiel (niet zo'n geratel als bij de MX). Je hoeft dus geen veertje te verbuigen... Ik heb wel gemerkt dat de nieuwe Pilot/Wheelmouse uitvoeringen een soepeler muiswiel hebben dat grappig genoeg net zo voelt als dat van Sweex en Trust muizen.
Ik weet niet hoe dit bij de nieuwste Logitechs is.
Iemand enig idee wanneer de G7 ook daadwerkelijk te krijgen is in NL?
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Net bij media markt de G5 gekocht als opvolger van mijn MX518.
Wat me direct opvalt is dat ze wel de zwakke dingen van de vorige series oplossen.
Het scrollwiel steekt meer uit, dit zorgt ervoor dat je niet per ongeluk op die dpi knoppen ramt, wat bij de mx518 wel soms het geval was. Ook is het nu mogelijk om direct te zien op hoeveel dpi je zit.
Nadeel is weer het missen van een "Vooruit" knop bij de duim.
Na deze muis (zonder gewichten) ongeveer 20min te hebben gebruikt valt me dit op:
Wanneer (op 800dpi) je de muis erg zachtjes beweegt, gaat de cursor in windows haast niet vooruit. Bij het snel heen en weer gaan om snel wat knoppen te klikken, lijkt het alsof je net voor de knop of na de knop eindigt, wat ik dus niet met de mx500 en mx518 had. Misschien komt dit door de laser?
Ik moet nog wel ff wennen dus om snel ff op iets kleins te klikken, als dit na een tijdje nog steeds niet optimaal gaat, ding terug en hou ik me bij de mx518
[update]
Ook als je langzaam (800dpi) een lijn maar van linksboven naar rechtsonder maakt de cursor geen rechtelijn, wat de mx500/518 wel doet.. mmmm ik probeer em deze week nog uit, als ie niet went gaat ie terug.
[/update]
Wat me direct opvalt is dat ze wel de zwakke dingen van de vorige series oplossen.
Het scrollwiel steekt meer uit, dit zorgt ervoor dat je niet per ongeluk op die dpi knoppen ramt, wat bij de mx518 wel soms het geval was. Ook is het nu mogelijk om direct te zien op hoeveel dpi je zit.
Nadeel is weer het missen van een "Vooruit" knop bij de duim.
Na deze muis (zonder gewichten) ongeveer 20min te hebben gebruikt valt me dit op:
Wanneer (op 800dpi) je de muis erg zachtjes beweegt, gaat de cursor in windows haast niet vooruit. Bij het snel heen en weer gaan om snel wat knoppen te klikken, lijkt het alsof je net voor de knop of na de knop eindigt, wat ik dus niet met de mx500 en mx518 had. Misschien komt dit door de laser?
Ik moet nog wel ff wennen dus om snel ff op iets kleins te klikken, als dit na een tijdje nog steeds niet optimaal gaat, ding terug en hou ik me bij de mx518
[update]
Ook als je langzaam (800dpi) een lijn maar van linksboven naar rechtsonder maakt de cursor geen rechtelijn, wat de mx500/518 wel doet.. mmmm ik probeer em deze week nog uit, als ie niet went gaat ie terug.
[/update]
[ Voor 13% gewijzigd door potatox op 27-09-2005 16:40 ]
--
* McGryphon vraagt een G5 voor "sinterklaas", want geforce guy heeft een broertje van 7 har har 2x cadeaus per jaar.Geforce guy vindt het wel jammer dat de vader en de moeder 63 euro 45 eigenlijk te veel vinden voor een muis... Geforce guy vindt de razer copperhead ook
, maar de boomslang is ook goed zat als geforce guy er een goede muismat bij krijgt.
[ Voor 20% gewijzigd door McGryphon op 27-09-2005 18:10 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
heb nu een razer copperhead
echt rete smooth beter als mijn mx510
heb geen last van lag probleem ! waar wel overgepraat word standaart firmware geen muis drivers geinstalleerd ook niet nodig want werkt @ 2000 dpi
muis zit op usb 2.0 poort !!! dat lever misschien probleem op bij die figuren die lag hebben dat usb 1.1 te weinig bandbreedte heb
heb geen last van lag probleem ! waar wel overgepraat word standaart firmware geen muis drivers geinstalleerd ook niet nodig want werkt @ 2000 dpi
muis zit op usb 2.0 poort !!! dat lever misschien probleem op bij die figuren die lag hebben dat usb 1.1 te weinig bandbreedte heb
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Een vraagke: kan het scrollwieltje net als de G5 links en rechts scrollen? Bij de G5 had ik steeds het probleem als ik het scrollwieltje wou indrukken dat ik per ongeluk steeds naar links scrollde. Heb hem daarom teruggebracht, en ik ben nu van plan om de Razer te importeren voor 40 dollar. Maar ik ben wel benieuwd of ik daarmee ook dat probleem krijg.BruceLee schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:29:
heb nu een razer copperheadecht rete smooth beter als mijn mx510
Yay! Hij is er dus eindelijkBruceLee schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:29:
heb nu een razer copperheadecht rete smooth beter als mijn mx510
review: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-21730-2495-x-x-x
review: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1861438,00.asp
[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 04-10-2005 18:21 ]
Hallo met Tim
zo nu ff potje cs gedaan @ 2000 dpi mouse sens ingame en in windows lekker laag en nog snel bewegen en zo precies this echt ff wennen maar this zoveel beter als mijn mx510 
update :

steelpad s&s heeft een ruw oppervlakte en daar heeft de razercopperhead totaal geen problemen mee. Voor het geval je je dat afvraagt g5 schijnt problemen te hebben lees ik hier en daar, wel raar overigens.
update :

steelpad s&s heeft een ruw oppervlakte en daar heeft de razercopperhead totaal geen problemen mee. Voor het geval je je dat afvraagt g5 schijnt problemen te hebben lees ik hier en daar, wel raar overigens.
[ Voor 48% gewijzigd door BruceLee op 04-10-2005 20:43 ]
De copperhead heeft niet zo'n wieltje wat ook naar rechts en links gaat. Precies om de reden die jij aangeeftnfm schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:36:
[...]
Een vraagke: kan het scrollwieltje net als de G5 links en rechts scrollen? Bij de G5 had ik steeds het probleem als ik het scrollwieltje wou indrukken dat ik per ongeluk steeds naar links scrollde. Heb hem daarom teruggebracht, en ik ben nu van plan om de Razer te importeren voor 40 dollar. Maar ik ben wel benieuwd of ik daarmee ook dat probleem krijg.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ah, mooi. Eindelijk iemand die de Copperhead heeft. Kun je er nog wat meer over vertellen BruceLee? Als je de muis een stukje oppakt om hem beter op de mat te positioneren, blijft de cursor dan bewegen? Zoiets had ik gelezen (ook tracking als de muis iets boven de mat gehouden wordt).
ja je kan gewoon tijdens het gamen oppakken zonder dat hij beweegt om hem bv weer op midden van je muismat te zetten moet je 5mm optillen tot 3mm hoog blijft hij werken
en alles werkt prima zonder drivers dus geen iedee wrom ik ze zou instaleren
kan gewoon kieze 400 800 1600 of 2000 dpi
en nog iets vets het razer logo op de rug van de muis pulseert als een hartslag

en de laser is gewoon te zien met het blote oog als je onder de goeie hoek kijkt

het is zelfs meer verbetering dan ik verwacht had tegenover een mx510 van logitech zooveel meer levendigheid vloeiendere bewegingen, gewoon ruwe smoothe pure preciezie wat ik eigenlijk altijd al zocht en eidelijk is het er.
misschien ook wel leuk dat er een speciaal Razer (copperhead) topic komt
en alles werkt prima zonder drivers dus geen iedee wrom ik ze zou instaleren
en nog iets vets het razer logo op de rug van de muis pulseert als een hartslag

en de laser is gewoon te zien met het blote oog als je onder de goeie hoek kijkt

het is zelfs meer verbetering dan ik verwacht had tegenover een mx510 van logitech zooveel meer levendigheid vloeiendere bewegingen, gewoon ruwe smoothe pure preciezie wat ik eigenlijk altijd al zocht en eidelijk is het er.
misschien ook wel leuk dat er een speciaal Razer (copperhead) topic komt
[ Voor 120% gewijzigd door BruceLee op 04-10-2005 22:55 ]
Bedankt voor de link naar het filmpje. Hopelijk ben ik morgen wel thuis als de postbode langskomt met de mijne 
Vind je het erg als ik het filmpje op m'n eigen webspace zet en link op het Razer Blueprints forum? Heb zelf namelijk een dSLR en daar kan je geen filmpjes mee maken
Vind je het erg als ik het filmpje op m'n eigen webspace zet en link op het Razer Blueprints forum? Heb zelf namelijk een dSLR en daar kan je geen filmpjes mee maken
Heb hem nu ook besteld bij Cyes. 69,95 inclusief gratis Skatez
Altijd handig. Ik heb me er meteen een steelpad 4d bij gekocht. Had al een Corepad, maar m'n vader wou ook een fatsoenlijke muismat dus kijk dan wel welke het beste werkt.
Ze verwachten de copperheads hier binnen 2 dagen binnen te hebben. Dus verwacht dat ik hem eind deze week/begin volgende week binnen krijg.
*offtopic*: Kan voor €55 euro aan dat Logitech g15 toetsenbord komen
HEBBE!!
Ze verwachten de copperheads hier binnen 2 dagen binnen te hebben. Dus verwacht dat ik hem eind deze week/begin volgende week binnen krijg.
*offtopic*: Kan voor €55 euro aan dat Logitech g15 toetsenbord komen
Verwijderd
ik heb ook de copperhead besteld.
Heb eind okotber een lanparty en m'n mx510 is helemaal kaal op de zijkanten van het vele bf2.
Ik hoop dat de copperhead ook goed werkt zonder mousepad, want die gebruik ik normaal namelijk niet!
offtopic:
De logitec g15 is niet meer interesant sinds ik m'n usb lcd op m'n buro heb liggen. 100% instelbaar via lcdstudio2, en kan meer info op als de g15.
Heb eind okotber een lanparty en m'n mx510 is helemaal kaal op de zijkanten van het vele bf2.
Ik hoop dat de copperhead ook goed werkt zonder mousepad, want die gebruik ik normaal namelijk niet!
offtopic:
De logitec g15 is niet meer interesant sinds ik m'n usb lcd op m'n buro heb liggen. 100% instelbaar via lcdstudio2, en kan meer info op als de g15.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 13:39 ]
Ik wil eigenlijk wel uitsluitsel hebben of de Qpad ook werkt met de Copperhead, want die gebruik ik toch nog liever dan m'n Steelpad S&S. Lijkt me toch vervelend als hij geen goeie tracking heeft op een normale rode Qpad. (Ik heb een Qpad Gate01 maar was van plan er een normale Midsense bij te kopen).
na updaten is de muis f**ked up sensor werkt niet meer / zeer slecht
alleen op zeer reflectieve msoothe dingen als a4 photopapier
out of the box werkte hij behoorlijk goed alleen de drivers die er bij zitten zijn neit de zelfde als die er out of the box op staan hopen dar razer ze snel stuurt ) zodat me muis weer beetje normaal werkt
alleen op zeer reflectieve msoothe dingen als a4 photopapier
out of the box werkte hij behoorlijk goed alleen de drivers die er bij zitten zijn neit de zelfde als die er out of the box op staan hopen dar razer ze snel stuurt ) zodat me muis weer beetje normaal werkt
Verwijderd
Misschien beter een razer copperhead ervaringen topic starten???
De levering van de mijne laat even op zich wachten, de andere dingen die ik tegelijkertijd besteld heb zijn niet op voorraad.
De levering van de mijne laat even op zich wachten, de andere dingen die ik tegelijkertijd besteld heb zijn niet op voorraad.
Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen de Copperhead en G5.
Minpunt van de G5: ik vind hem lelijk qua kleur, daar moet Logitech echt eens van afstappen.
Minpunt van de Copperhead: dat pulserende logo. (of is dat uit te schakelen?)
Verder vind ik de Copperhead er een stuk strakker uitzien als je hem met de G5 vergelijkt.
Het is de bedoeling dat alleen déze muis aan de PC komt te hangen, dus in Windows moet hij ook normaal gebruikt kunnen worden. Ook een punt om niet te vergeten; de muis moet wel lekker vastgehouden kunnen worden. Ik heb nu een Logitech Mouseman Dual Optical, die ik niet echt lekker vast vind houden over een langere tijd, te bekrompen.
Welke muis zouden jullie mij aanraden?
Minpunt van de G5: ik vind hem lelijk qua kleur, daar moet Logitech echt eens van afstappen.
Verder vind ik de Copperhead er een stuk strakker uitzien als je hem met de G5 vergelijkt.
Het is de bedoeling dat alleen déze muis aan de PC komt te hangen, dus in Windows moet hij ook normaal gebruikt kunnen worden. Ook een punt om niet te vergeten; de muis moet wel lekker vastgehouden kunnen worden. Ik heb nu een Logitech Mouseman Dual Optical, die ik niet echt lekker vast vind houden over een langere tijd, te bekrompen.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Ik werk zelf met 10 muizen ofzo per dag, en vooral de nieuwe logitech muizen(met name de click!) vind ik persoonlijk egt slecht in de hand liggen, kan der niet mee werken.Copyman schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:42:
Minpunt van g5 het tilt wheel: sommige mensen vinden het makkelijk ik vind het irritant kom er de hele tijd aan!
De copperhead en g5 zijn allebei met 1 klik op een knop(op de muis zelf) aan te passen qua DPI. Dus ook in windows kun je er makkelijk mee werken.
En wat betreft het pulserend logo, heb je geen last van als je de muis vast hebt.(schijnt niet door je hand heen;))
Pulserend logo kun je uitschakelen door muis open te maken en stekkertje los te koppelenCopyman schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:42:
Duidelijk minpunt voor de G5 vind ik de ontbrekende 2e duimknop en de slechte compatibiliteit met muismatten.
Duidelijk pluspunt voor de G5 is de gratis 'weight' set die je er bij krijgt, dit is bij Razer een apart setje.
Hmm, dat die gewichtjes niet standaard bij die razer zitten is idd een beetje jammer. Is die Copperhead standaard al zwaar genoeg om lekker mee te kunnen gamen dan?
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
idd ik heb er een maar je wilt hem echt niet zwaarder maken!
en als je bang bent voor de problemen met de muis niet doen !
het gaat fout bij een aantal mensen omdat ze de cd hebben gebruikt die bij de muis zit niet doen ! daar staan foute drivers en firmware op je moet de nieuwste halen van www.razerzone.com en dan komt het allemaal goed ( de driver die nu downloaden is heeft firmware 6.13 bij zich maar die staat al op je muis als je een andere wilt er zijn alleen nog maar beta firmwares die nog een paar kleine probleempjes fixen als je die wilt moe je betadrivers@razerzone.com mailen.
een malloot bij razer heb voor de foute cd gezorgd daardoor is mijn muis"dood" krijg maandag mijne nieuwe binnen dan maar goed updaten dit keer
en als je bang bent voor de problemen met de muis niet doen !
het gaat fout bij een aantal mensen omdat ze de cd hebben gebruikt die bij de muis zit niet doen ! daar staan foute drivers en firmware op je moet de nieuwste halen van www.razerzone.com en dan komt het allemaal goed ( de driver die nu downloaden is heeft firmware 6.13 bij zich maar die staat al op je muis als je een andere wilt er zijn alleen nog maar beta firmwares die nog een paar kleine probleempjes fixen als je die wilt moe je betadrivers@razerzone.com mailen.
een malloot bij razer heb voor de foute cd gezorgd daardoor is mijn muis"dood" krijg maandag mijne nieuwe binnen dan maar goed updaten dit keer
[ Voor 26% gewijzigd door BruceLee op 07-10-2005 13:41 ]
Logitech over de problemen met de G5:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24332977
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24332977
Ik zou die gewichtjes niet gebruiken als ze erbij zaten. Liever een zo licht mogelijke muis.Copyman schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:18:
Hmm, dat die gewichtjes niet standaard bij die razer zitten is idd een beetje jammer. Is die Copperhead standaard al zwaar genoeg om lekker mee te kunnen gamen dan?
Ik zou liever een witte Copperhead willen hebben zoals de Razer Pro. Hopelijk worden er nog witte 'bovenkappen' verkocht voor de Copperhead.
@Wie de Copperhead al heeft: hoe voelt het oppervlak van de muis eigenlijk aan? Minder glad dan de Diamondback hopelijk?
[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-10-2005 16:45 ]
ik vind persoonlijk een zware muis veel en veel fijner, maar té zwaar krijg ik kramp van na 5-6 uur UT2K4
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ik heb de vorige generatie muizen getest, dat wil zeggen de Diamondback tegen de MX518. Beide aan het zelfde systeem, zelfde games, op een S&S Steelpad. De MX518 had schoentjes van Icemat, de Padsurfers Logitech en de Diamondback had de gewone Padsurfers van Icemat eronder.
Qua specs komen ze heel erg overeen, beide 1600dpi enz enz. Echter de voor en nadelen bij mekaar:
Voordelen:
MX518:
- Vormgeving, de Logitech blijft gewoon heerlijk in de hand liggen.
- De plaatsing van de knoppen, lekker veel knoppen, allemaal makkelijkin te drukken
- De drivers, De drivers van Logitech zijn gewoon fijn. Ook voor windows applicaties, de functies alles minimaliseren, venster sluiten, knippen plakken en kopieren zitten er allemaal op.
Diamondback:
- Mousesens aanpassen met scrollwiel
- Design
- Gewicht, hij is heerlijk licht, dat vind ik fijn, anderen wellicht niet.
- Responstijd, daar hebben ze tooltjes voor gemaakt, om de responstijd te versnellen. Persoonlijk merk ik het niet, maar vooruit
Nadelen:
MX518:
- uhm... Dat ie zo standaard is?
Diamondback:
- Knoppen zijn veeeeeeeel te gevoelig
- Knoppen zitten %$@#&@# onlogisch op die muis. Ik kan maar 1 knop van die extra knoppen makkelijk indrukken
- Drivers, dat is echt de grootste ramp. Er valt bij niets te binden aan die knoppen. Dus al mijn handige functies voor in windows gaat niet lukken
Conculsie:
De Logitech muizen zien er ongelovelijk saai uit, maar zijn gewoon het degelijks van allemaal. Ik speel tegenwoordig met een Razer Diamondback, maar de volgende gaat zeker weten weer een Logitech worden
Qua specs komen ze heel erg overeen, beide 1600dpi enz enz. Echter de voor en nadelen bij mekaar:
Voordelen:
MX518:
- Vormgeving, de Logitech blijft gewoon heerlijk in de hand liggen.
- De plaatsing van de knoppen, lekker veel knoppen, allemaal makkelijkin te drukken
- De drivers, De drivers van Logitech zijn gewoon fijn. Ook voor windows applicaties, de functies alles minimaliseren, venster sluiten, knippen plakken en kopieren zitten er allemaal op.
Diamondback:
- Mousesens aanpassen met scrollwiel
- Design
- Gewicht, hij is heerlijk licht, dat vind ik fijn, anderen wellicht niet.
- Responstijd, daar hebben ze tooltjes voor gemaakt, om de responstijd te versnellen. Persoonlijk merk ik het niet, maar vooruit
Nadelen:
MX518:
Diamondback:
- Knoppen zitten %$@#&@# onlogisch op die muis. Ik kan maar 1 knop van die extra knoppen makkelijk indrukken
- Drivers, dat is echt de grootste ramp. Er valt bij niets te binden aan die knoppen. Dus al mijn handige functies voor in windows gaat niet lukken
Conculsie:
De Logitech muizen zien er ongelovelijk saai uit, maar zijn gewoon het degelijks van allemaal. Ik speel tegenwoordig met een Razer Diamondback, maar de volgende gaat zeker weten weer een Logitech worden
Gebruik je wel de 5.0.9.0 drivers voor je Diamondback? Daarmee kun je een heleboel binden aan je muisknoppen (macro's). Minimaliseren/maximaliseren dan nietErazzzer schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:32:
Nadelen:
MX518:
Diamondback:
Conculsie:
Zelf vind ik de gevoelige knoppen van Razer muizen juist fijn en die stugge gevallen van Logitech irritant.
En voordat je naar de winkel rent voor een G5 moet je je wel herinneren dat deze een thumb button mist en niet (goed) werkt op een matte ondergrond (stoffen matten, fUnc1030, icemat black).
Nog wat Copperhead pics (click voor full-size):
Tijdens het spelen van een FPS is het zeker niet praktisch om al die verschillende knopjes in te drukken. Ik heb aan de twee hoofdknoppen en het muiswiel genoeg (gebruik ik als 5 verschillende binds). De rest doe ik met mijn toetsenbord.Erazzzer schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:32:
Voordelen:
MX518:
- De plaatsing van de knoppen, lekker veel knoppen, allemaal makkelijkin te drukken.
Het verschil tussen 125 en 500 Hz is toch wel behoorlijk evident. Zowel bij een oudere MX500 als bij mijn Diamondback. Gewoon veel soepeler en wat accurater.Diamondback:
- Responstijd, daar hebben ze tooltjes voor gemaakt, om de responstijd te versnellen. Persoonlijk merk ik het niet, maar vooruit.
De eerste dag met mijn DB was het even wennen, maar eigenlijk vind ik het verschil met Logitech MX muizen qua gevoeligheid niet erg groot. Uiteindelijk vind ik de knoppen van de Razer veel degelijker (het scrollwiel zeker ook). De knoppen van mijn MX500 kan ik niet op alle plekken goed meer indrukken en het muiswiel is nogal gammel en ratelig. Bij de Razer is dat veel beter.Diamondback:
Mijn Diamondback is stukken degelijker dan welke Logitech die ik ooit heb gehad/vastgehouden heb.Conculsie:
De Logitech muizen zien er ongelovelijk saai uit, maar zijn gewoon het degelijkst van allemaal. Ik speel tegenwoordig met een Razer Diamondback, maar de volgende gaat zeker weten weer een Logitech worden
Die copperhead werkt dus wel prima op een fUnc1030?
Dan ga ik deze ook maar even van de week bestellen, wou eerst de G5 halen maar aangezien die niet goed werkt op m'n special edition func1030 wordt dat hem dus niet.
Ja de Copperhead werkt er prima op, toch raar dat Logitech dit met bijna dezelfde sensor niet lukt.charrel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:46:
[...]
Die copperhead werkt dus wel prima op een fUnc1030?
Dan ga ik deze ook maar even van de week bestellen, wou eerst de G5 halen maar aangezien die niet goed werkt op m'n special edition func1030 wordt dat hem dus niet.
Verwijderd
Iemand al de Copperhead gebruikt met Battlefield 2? Ik heb dus dat mn duimknoppen 9 van de 10 keer niet werken in BF2...ik heb bijvoorbeeld op de achterste duimknop liggen gezet. Maar als ik 10x klik gaat ie er maar 1x van liggen. In een ander spel werkt t weer prima.
Verder echt een TOP muis!
Verder echt een TOP muis!
dat ligt dus aan de firmware / en hoeveel power die laser van de muis krijgt. lijkt mijTHW Arie schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:08:
[...]
Ja de Copperhead werkt er prima op, toch raar dat Logitech dit met bijna dezelfde sensor niet lukt.
Verwijderd
ik heb hier een probleempje want ik heb nu nog de razer diamondback die super werkte alleen hij is een beetje in de war, want als ik hem beweeg gaat hij met hotjes en stotjes over het beeldscerm, soms springt hij een halve centimeter de andere kant op. heel raar heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik alvast naar de mediamarkt voor de copperhead. die eer supervet uit ziet!!
@marinos..: Raar. Je hebt nog wel garantie neem ik aan?
Zit er geen stof of haren op de sensor?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:09:
ik heb hier een probleempje want ik heb nu nog de razer diamondback die super werkte alleen hij is een beetje in de war, want als ik hem beweeg gaat hij met hotjes en stotjes over het beeldscerm, soms springt hij een halve centimeter de andere kant op. heel raar heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik alvast naar de mediamarkt voor de copperhead. die eer supervet uit ziet!!
Even beide muizen getest maar met zoon copperhead kan ik niet gamen, veel te klein als je beetje grote handen hebt. Wel jammer want ziet er errug fijn uit. Gelukkig blijkt mijn bureaublad een prima muismat te zijn dus daar ook geen last van
En wat een verbetering in gameplay tov mijn versleten dual optical
misschien een domme vraag: blijf het licht van de copperhead altijd branden, of gaat hij naar een paar tellen (zonder movement) uit?
blauwe licht blijft altijd branden.Digitizers schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:49:
misschien een domme vraag: blijf het licht van de copperhead altijd branden, of gaat hij naar een paar tellen (zonder movement) uit?
Verwijderd
Wat is een goede muismat voor de Copperhead?
Die Func-dinges waar jullie het over hebben kan ik nergens vinden. Is dat een goeie?
Die Func-dinges waar jullie het over hebben kan ik nergens vinden. Is dat een goeie?
Ik gebruik de copperhead op een fUnc 1030, beide kanten werken perfect. Zowel de ruwe als de gladde kant dus.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:47:
Wat is een goede muismat voor de Copperhead?
Ik zit er zelf ook aan te denken om een Razer Copperhead te kopen. En zoals ik uit jou post begrijp verkopen ze hem dus bij de Mediamarkt? Zo ja, voor hoeveel?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:09:
Ik heb hem er net gehaaldBlack Eagle schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:09:
[...]
Ik zit er zelf ook aan te denken om een Razer Copperhead te kopen. En zoals ik uit jou post begrijp verkopen ze hem dus bij de Mediamarkt? Zo ja, voor hoeveel?
Als je namelijk aan het gamen bent beweeg je uiteraard die muis. Nu speel ik bijna alleen FPS. Als ik nu bv heel veel bochten naar rechts moet maken dan verplaatst deze iop mijn bureau. Dus maak leg je de muis weer terug op de plaats waar deze weer confortabel ligt.
Dit doe je dus door je muis op te tillen. Nu is dus het punt. Als ik deze muis optil, scant hij als het ware nogsteeds mijn berau en verplaats mijn crosshair in game. Dit vind ik best vervelend. Als ik even mijn muis wil "terug leggen" waar hij hoort. Wil ik dat mijn "aim" op hetzelfde punt blijft. Dit gamed gewoon veel lekkerder.
Met mijn oude el cheapo laser mouse bleef tijdens het "tillen" van de muis netjes op zijn plaats.
Is hier iets aan te doen?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Wennen....Fiddle schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:05:
[...]
[knip]
Met mijn oude el cheapo laser mouse bleef tijdens het "tillen" van de muis netjes op zijn plaats.
Is hier iets aan te doen?
offtopic:
of een niet zo precieze muis kopen
of een niet zo precieze muis kopen
[ Voor 74% gewijzigd door Timo op 18-10-2005 17:23 ]
Deze muis blijft verder boven het oppervlak werken dan standaard opticals omdat de tracking ervan zo goed is. Hiervan kun je inderdaad last hebben als je vaak je muis optilt en weer neerlegt.
Niets aan te doen helaas, kwestie van wennen.
Haha, ik heb net flink zitten counterstriken, ben der al aan gewendTHW Arie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:03:
Deze muis blijft verder boven het oppervlak werken dan standaard opticals omdat de tracking ervan zo goed is. Hiervan kun je inderdaad last hebben als je vaak je muis optilt en weer neerlegt.
Alleen heb ik nog een paar vraagjes:
(1) Wat is dat pollig rate? wat houd het in?
(2) Als ik de DPI instel op 2000. En ik wil met CS in de verte iemand een heady geven, dan zou mijn crosshair met een soepele beweging pixel voor pixel moeten verspringen toch? Doettie echter niet, als ik heel zachtjes me muis beweeg slaat hij toch wat pixeltjes over. En terwijl mijn sensitivity redelijk laag staat. Zo is het namelijk nogsteeds lastig mikken op lange afstand. Doe ik nu iets verkeerd?
(3) Hoe hebben jullie met deze muis in games de sensitivity? Hoog of laag. En hoe werkt de copperhead beter/efficienter? met hoge of lage sensitivity?
offtopic:
Sorry voor de lastige vragen allemaal
Sorry voor de lastige vragen allemaal
[ Voor 14% gewijzigd door Fiddle op 18-10-2005 18:20 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
1. Polling rate is hoe vaak je besturingsssysteem aan de muis vraagt of ie nog nieuwe informatie heeft. Een hogere polling rate zorgt dus voor een vloeiender beweging op het scherm, ten koste van wat meer CPU tijd.
2 Dat is afhankelijk van je sensitivity instelling in het spel. Hoe lager die is, des te minder puntjes je overslaat. De laagste sensitivity in CS 1.6 is 1. Dit is voor mij te hoog om lekker te kunnen gamen met de Copperhead op 2000DPI.
3. De Copperhead is met z'n hoge DPI uitermate geschikt voor mensen met een hoge en middenhoge sensitivity. Maar ook mensen die met een zeer lage sensitivity spelen kunnen er perfect mee gamen. Maakt dus niet uit.
Wel zijn er nog wat issues met lasermuizen en traditionele muismatten, bij hoge snelheden raken de lasermuizen eerder de weg kwijt dan de klassieke optische muizen.
2 Dat is afhankelijk van je sensitivity instelling in het spel. Hoe lager die is, des te minder puntjes je overslaat. De laagste sensitivity in CS 1.6 is 1. Dit is voor mij te hoog om lekker te kunnen gamen met de Copperhead op 2000DPI.
3. De Copperhead is met z'n hoge DPI uitermate geschikt voor mensen met een hoge en middenhoge sensitivity. Maar ook mensen die met een zeer lage sensitivity spelen kunnen er perfect mee gamen. Maakt dus niet uit.
Wel zijn er nog wat issues met lasermuizen en traditionele muismatten, bij hoge snelheden raken de lasermuizen eerder de weg kwijt dan de klassieke optische muizen.
Verwijderd
Ik heb net nog even de nieuwste drivers van de site gehaald met de nieuwe firmware en mn problemen met de duimknoppen zijn over!
Okay, thx Arie, bedankt voor de uitgebruide info. Ik snap alleen je volgende punt niet?
Dan moet je 12 x je muis van links naar rechts over je bureaublad vegen wil je omdraaien
De laagste sensitivy is alsnog te hoog ?THW Arie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:52:
Windows sens in het midden
Razer sens op 10
Dan krijg je 1:1 cursor movement.
Vervolgens CS sens op 1, en dan vind ik CS te snel gaan ja.
Razer sens op 10
en waarom wil je 2000DPI? ik heb me copperhead nu sins 2 dagen ding werkt als een trein ..THW Arie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:06:
Windows sens in het midden
Razer sens op 10
ik heb 7 maanden op een mx510 gespeel zonder drivers dus 400 dpi, helaas moest ik een hack maken om 500hz te krijgen. alleen vond ik het dan neit lekker meer gamen.
ik speel nu ut2k4 al vanaf het begin, mijn copperhead werkt nu op 400dpi/500hz met een omslag van 31cm=360 (vrij lagen sens voor zo een snelle spel) natuurlijk ben ik neit de enige die zo speelt, maar conclusie?
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 400dpi met een omslag van 31cm=360 en 2000dpi met een omslag van 31cm=360
?? ik merk weinig verschil enige waar ik nut in zie is 500hz ipv 125 want dat loopt gewoon veel soepeler, en ik ben 400dpi gewont met me mx510
Ik snap het eigenlijk ook niet zo... Ik heb alles op max staanangelus20 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:34:
[...]
en waarom wil je 2000DPI? ik heb me copperhead nu sins 2 dagen ding werkt als een trein ..
ik heb 7 maanden op een mx510 gespeel zonder drivers dus 400 dpi, helaas moest ik een hack maken om 500hz te krijgen. alleen vond ik het dan neit lekker meer gamen.
ik speel nu ut2k4 al vanaf het begin, mijn copperhead werkt nu op 400dpi/500hz met een omslag van 31cm=360 (vrij lagen sens voor zo een snelle spel) natuurlijk ben ik neit de enige die zo speelt, maar conclusie?
kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 400dpi met een omslag van 31cm=360 en 2000dpi met een omslag van 31cm=360
?? ik merk weinig verschil enige waar ik nut in zie is 500hz ipv 125 want dat loopt gewoon veel soepeler, en ik ben 400dpi gewont met me mx510
2000 DPI en polling rate op 1000Hz. En in games als CS zet ik de sensitivity wat lager. Zo kan ik met CS beter headsshot maken. Met een hoge sensitivity schiet je veelste snel voorbij dat kleine hoofdje...
Nu vraag ik me af, of de meeste mensen die hard ownen in CS en dus ook vele headshots maken, of dat deze mensen nu een hoge of lage sensitivity hebben?
deze razorheads zijn niet als draadloze versie verkrijgbaar zo te zien?of kijk ik er overheen?
en, links op de G&, die knop met dat pijltje. Op mijn huidige mx510 zitten er 2, pagina vooruit en terug. Is dit alleen nog maar een 1 kant op?
en, links op de G&, die knop met dat pijltje. Op mijn huidige mx510 zitten er 2, pagina vooruit en terug. Is dit alleen nog maar een 1 kant op?
[ Voor 47% gewijzigd door sander817 op 18-10-2005 22:00 ]
razer zitten er 2, en zijn zeker niet draadloos. G7 is draadloos en de g serie heeft alleen een knop terug.sander815 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:44:
deze razorheads zijn niet als draadloze versie verkrijgbaar zo te zien?of kijk ik er overheen?
Als je de muis instelt zodat de beweging op de muismat hetzelfde is als met je oude muis, heb je 5x zoveel mikpunten op je scherm (in games).angelus20 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:34:
[...]
en waarom wil je 2000DPI? ik heb me copperhead nu sins 2 dagen ding werkt als een trein ..
Als je de gevoeligheid niet hebt aangepast, heb je 5x minder beweging nodig met behoud van precisie.
Ik snap je neit helemaal,THW Arie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:38:
[...]
Als je de muis instelt zodat de beweging op de muismat hetzelfde is als met je oude muis, heb je 5x zoveel mikpunten op je scherm (in games).
Als je de gevoeligheid niet hebt aangepast, heb je 5x minder beweging nodig met behoud van precisie.
DPI is niks anders als jij je muis 1 ich verschuift zal de sensor 2000 pixels verschuiven qua precisie
1.5 op 400 DPI = 31CM
1.5 op 2000 DPI = 10CM (veelste snel voor mij)
0.25 op 400 DPI = erg lang veel CM
0.25 op 2000 DPI = 31CM (zelfde als 1,5 op 400DPI) ook qua precisie merk je niks en is 2000 DPI alleen van toepassing zoals hier onder vermeld:
Hoe ik dit zie is dat 2000 DPI alleen geschikt is voor mensen die een snelle sens willen hebben maar om geen precisie te verliezen meer DPI nodig te hebben.
1.5 op 2000 DPI = 10CM (precisie)
4.5 op 400 DPI = 10CM (minder precisie)
Nou als ik verkeerd zit met me theori hoor ik graag een andere verklaaring waarom wel of juist niet dit het geval is.
Alvast bedankt.
Inderdaad, op de Windows desktop bij een 1:1 sensor-cursor verhouding, zal de cursir bij 1 inch verschuiving van de cursor, 2000 pixels op je desktop afleggen.angelus20 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:38:
Ik snap je neit helemaal,
DPI is niks anders als jij je muis 1 ich verschuift zal de sensor 2000 pixels verschuiven qua precisie
Omdat die 1.5 die je bij 400DPI er voor zorgt dat je een grotere hoekverdraaiing hebt bij een FPS.1.5 op 400 DPI = 31CM
1.5 op 2000 DPI = 10CM (veelste snel voor mij)
0.25 op 400 DPI = erg lang veel CM<-- overbodig
mja zet het er ff bij
0.25 op 2000 DPI = 31CM (zelfde als 1,5 op 400DPI) ook qua precisie merk je niks en is 2000 DPI alleen van toepassing zoals hier onder vermeld:
Hoe ik dit zie is dat 2000 DPI alleen geschikt is voor mensen die een snelle sens willen hebben maar om geen precisie te verliezen meer DPI nodig te hebben.
Diegene die 0.25 0.3 gebruikt op 2000DPI heeft een 5x kleinere hoekverdraaiing per mouseinput. Dit zorgt ervoor dat degene die speelt met een 2000DPI muis met een 5x lagere sensitivity in het spel, 5x meer 'mikpunten' heeft dan degene die met 400DPI speelt.
Kortom, degene met 2000DPI op 5x lagere sens heeft meer precisie bij een gelijke gebleven bewegingsafstand.
En inderdaad, diegene met de 2000DPI muis kan er ook voor kiezen om evenveel precisie te hebben bij 5x mindere beweging.
Dit stukje spreekt nou precies je eerdere bewering ("Hoe ik dit zie is dat 2000 DPI alleen geschikt is voor mensen die een snelle sens willen hebben maar om geen precisie te verliezen meer DPI nodig te hebben.") tegen, aangezien je hier laat zien dat hogere DPI meer precisie is bij gelijk gebleven bewegingsafstand.1.5 op 2000 DPI = 10CM (precisie)
4.5 op 400 DPI = 10CM (minder precisie)
[ Voor 63% gewijzigd door Kanarie op 19-10-2005 23:26 ]
Vraag het FPS Doug, hij maakt de meeste headshots..Fiddle schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:43:
[...]
Ik snap het eigenlijk ook niet zo... Ik heb alles op max staan
2000 DPI en polling rate op 1000Hz. En in games als CS zet ik de sensitivity wat lager. Zo kan ik met CS beter headsshot maken. Met een hoge sensitivity schiet je veelste snel voorbij dat kleine hoofdje...
Nu vraag ik me af, of de meeste mensen die hard ownen in CS en dus ook vele headshots maken, of dat deze mensen nu een hoge of lage sensitivity hebben?
Nee, serieus...
Als je veel headshots wilt maken kun je het beste een hogere sensitivity hebben en een vaste hand. Met een lage sensitivity ben je veel te laat bij het hoofd, zeg maar.
Je zult gewoon heel goed moeten oefenen op hoge sensitivity. Zo speel ik FPS op hoog niveau ook altijd met een zeer hoge sensitivity.
(Zo beweeg ik mijn muis zo weinig dat mijn pols in iedere situatie stil ligt op het bureau.
Goud is geen geld
Nou dat hangt behoorlijk af van het type FPS Frank_Knopers.
Een snelle FPS als Quake 3 overleef je niet met een zeer lage sensitivity, omdat je inderdaad te laat bent met omkeren.
Een squad based shooter als Counter-Strike, waar het tempo flink lager is kan weer handiger zijn met een lage sensitivity, omdat je zo beter kunt mikken zonder hersenchirurgenhand.
Een snelle FPS als Quake 3 overleef je niet met een zeer lage sensitivity, omdat je inderdaad te laat bent met omkeren.
Een squad based shooter als Counter-Strike, waar het tempo flink lager is kan weer handiger zijn met een lage sensitivity, omdat je zo beter kunt mikken zonder hersenchirurgenhand.
Ook als je een draai van 180 graden of iets meer maakt?Frank_Knopers schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:34:
[...]
(Zo beweeg ik mijn muis zo weinig dat mijn pols in iedere situatie stil ligt op het bureau.
Ook dan verplaats ik mijn pols niet. Helpt goed tegen RSI hoor. Ik game uren per dag (eigenlijk teveelAham brahmasmi schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:47:
[...]
Ook als je een draai van 180 graden of iets meer maakt?
Goud is geen geld
Ja ok, mijn pols ligt ook wel stil op de mat dan, maar ik draai mijn hand er wel mee. Ik maak geen draai van 180° met alleen mijn vingers (die heb ik juist weer stil bij zo'n draai behalve voor kleine correcties).
Interessant allemaal dit want tot nu toe begreep ik dit nooit helemaal.THW Arie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:23:
[...]
Inderdaad, op de Windows desktop bij een 1:1 sensor-cursor verhouding, zal de cursir bij 1 inch verschuiving van de cursor, 2000 pixels op je desktop afleggen.
[...]
Omdat die 1.5 die je bij 400DPI er voor zorgt dat je een grotere hoekverdraaiing hebt bij een FPS.
Diegene die 0.25 0.3 gebruikt op 2000DPI heeft een 5x kleinere hoekverdraaiing per mouseinput. Dit zorgt ervoor dat degene die speelt met een 2000DPI muis met een 5x lagere sensitivity in het spel, 5x meer 'mikpunten' heeft dan degene die met 400DPI speelt.
Kortom, degene met 2000DPI op 5x lagere sens heeft meer precisie bij een gelijke gebleven bewegingsafstand.
En inderdaad, diegene met de 2000DPI muis kan er ook voor kiezen om evenveel precisie te hebben bij 5x mindere beweging.
[...]
Dit stukje spreekt nou precies je eerdere bewering ("Hoe ik dit zie is dat 2000 DPI alleen geschikt is voor mensen die een snelle sens willen hebben maar om geen precisie te verliezen meer DPI nodig te hebben.") tegen, aangezien je hier laat zien dat hogere DPI meer precisie is bij gelijk gebleven bewegingsafstand.
Als ik het goed begrijp dan is de samenvatting dat je je muis het beste op de maximale DPI instelt en vervolgens de snelheid waarmee de cursor beweegt aanpast door in de driversetting de cursorsnelheid aan te passen zodanig dat het met je persoonlijke smaak overeenkomt.
Op die manier heb je de meeste aimpoints en grootste preciesie?
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
DPI op maximaal. Razer driver sens op 10, windows sensitivity in het midden. En dan het spel sensitivity zetten zoals je het prettig vindt.
Als je de driver setting omlaagt zet gooi je mouseinputs weg. Wanneer je de sensitivity van het spel lager zet krijg je meer mikpunten in het spel.
Als je de driver setting omlaagt zet gooi je mouseinputs weg. Wanneer je de sensitivity van het spel lager zet krijg je meer mikpunten in het spel.
Verwijderd
Misschien een stomme vraag, maar is er ook een config util voor die DB en razor enz voor in linux ?
Iemand ervaring mee?
/me overweegt zon stoere razor copperhead
Iemand ervaring mee?
/me overweegt zon stoere razor copperhead
Nee is er niet. De muizen werken prima zonder drivers, zo kun je de DPI gewoon buiten de drivers om aanpassen via de knoppen aan de rechter zijkant.
Als het goed is worden de Copperhead drivers binnenkort open-source gemaakt.
Als het goed is worden de Copperhead drivers binnenkort open-source gemaakt.
Uhh ik had er denk ik even bij moeten zetten dat ik een G7 heb.THW Arie schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:09:
DPI op maximaal. Razer driver sens op 10, windows sensitivity in het midden. En dan het spel sensitivity zetten zoals je het prettig vindt.
Dus ik snap het nog niet helemaal.
Bij een Razor kun je dus 4 dingen instellen?
Zover ik weet kan ik op de G7 namelijk maar 3 dingen instellen:
1) DPI op 2000 (op muis zelf of via Logitech driver)
2) Cursorsnelheid in Logitech driver (en eventueel acceleratie) (zodanig dat ik het zelf lekker vind bij desktop gebruik)
3) Sensitivity in spel.
Als je de DPI op 2000 zet heb je toch altijd de maximale aantal "foto's" per inch muisverplaatsing die de sensor kan nemen?
Maw als ik de muis 1 inch verplaats op 400DPI maakt ie van die ene inch 400foto's en bij 2000DPI maakt ie 2000 foto's.
Dus is het toch eigenlijk altijd verstandig om DPI op 2000 te zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2005 13:22 ]
hoe kan je met een G7 de polling rate verhogen
of gaat dat niet met draadloze?
of gaat dat niet met draadloze?
Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500
Zet de cursorsnelheid van de Logitech driver op neutraal.Help!!!! schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:19:
[...]
Uhh ik had er denk ik even bij moeten zetten dat ik een G7 heb.![]()
![]()
Dus ik snap het nog niet helemaal.![]()
Bij een Razor kun je dus 4 dingen instellen?
Zover ik weet kan ik op de G7 namelijk maar 3 dingen instellen:
1) DPI op 2000 (op muis zelf of via Logitech driver)
2) Cursorsnelheid in Logitech driver (en eventueel acceleratie) (zodanig dat ik het zelf lekker vind bij desktop gebruik)
3) Sensitivity in spel.
DPI heeft niet te maken met de hoeveelheid foto's die je maakt, maar hoeveel bewegingsdata er uit die foto's gehaald wordt.Als je de DPI op 2000 zet heb je toch altijd de maximale aantal "foto's" per inch muisverplaatsing die de sensor kan nemen?
Maw als ik de muis 1 inch verplaats op 400DPI maakt ie van die ene inch 400foto's en bij 2000DPI maakt ie 2000 foto's.
Dus is het toch eigenlijk altijd verstandig om DPI op 2000 te zetten.
Je hebt bij een optische/laser muis geen controle over de hoeveelheid foto's die er gemaakt worden (bij een Copperhead/G5 zijn dit er iets van 7000 per seconde met een resolutie van 30x30 pixels).
niet met je eens, ls je lage sens hebt ben je veel nauwkeuriger, veel meer hits, en het hangt ervanaf welk spel je speelt, ik praat dan over ut2k4 tdmFrank_Knopers schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:34:
[...]
Vraag het FPS Doug, hij maakt de meeste headshots..![]()
![]()
Nee, serieus...
Als je veel headshots wilt maken kun je het beste een hogere sensitivity hebben en een vaste hand. Met een lage sensitivity ben je veel te laat bij het hoofd, zeg maar.
Je zult gewoon heel goed moeten oefenen op hoge sensitivity. Zo speel ik FPS op hoog niveau ook altijd met een zeer hoge sensitivity.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens (uit oogpunt van mijn Quake 3 ervaring).angelus20 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:15:
[...]
niet met je eens, ls je lage sens hebt ben je veel nauwkeuriger, veel meer hits, en het hangt ervanaf welk spel je speelt, ik praat dan over ut2k4 tdm
Maar over het algemeen geldt natuurlijk dat een snellere reactiesnelheid beter is en dat je dus beter met een hoge sens kunt spelen als je dat met behoud van accuracy kunt.
[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-10-2005 11:25 ]
Nee er word geen zoom gebruikt, jah ut2k4 is ook een snelle close combat fps game, maar alle high skilled, pro's... spelen met lage sens in ut2k4 ... Andere woorden, een slag van 180 moet je in een halve draai maken op je mousepad, optillen en de muis weer in het midden zetten is dus nodig.Aham brahmasmi schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:23:
[...]
Daar ben ik het dan weer niet mee eens (uit oogpunt van mijn Quake 3 ervaring).Naar mijn mening moet je in een snelle FPS net een draai van 180° kunnen maken zonder je pols te hoeven verplaatsen (alleen een draai van je hand). Als je dat niet kunt is je reactiesnelheid gewoon trager of je wordt minder precies omdat armbeweging << handbeweging. Misschien dat je bij UT2K4 veel zoomt (die lightning sniper gun gebruikt), maar bij spellen zoals Q3 heb je veel close combat en niet al te ruime maps, dus moet je erg wendbaar zijn.
Maar over het algemeen geldt natuurlijk dat een snellere reactiesnelheid beter is en dat je dus beter met een hoge sens kunt spelen als je dat met behoud van accuracy kunt.
Dus zoals ik alzei, gaat er niet om of je het eens bent of niet, het hangt van de game af dus een comment zoals die andere gast maakte is totaal overbodig, maar ik respecteer ze mening wel.
ik weet dat in Q3 een sens worden gebruikt van 360 = 10cm/15cm in UT2k4 tdm gebruik je het dubbelen
soz, dee perongeluk quote ipv edit
[ Voor 186% gewijzigd door AngelusHD op 23-10-2005 13:10 ]
Hoe is de Razer Copperhead als je wat kleinere handen hebt?
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat de scrollknop nogal ver naar voren zit en ik vraag me dan ook af of ik hier geen problemen mee zal krijgen.
Ik gebruik op het moment een mx1000, heb met deze geen problemen wat grootte betreft.
Als ik naar het plaatje kijk lijkt het me dat de scrollknop nogal ver naar voren zit en ik vraag me dan ook af of ik hier geen problemen mee zal krijgen.
Ik gebruik op het moment een mx1000, heb met deze geen problemen wat grootte betreft.
Heb ook hande van het kleinere formaat, geen problemen met m'n copperhead hier!
Heb ook weleens gewerkt met een mx1000. Maar die vond ik met m'n kleine handjes echt niet fijn!
Heb ook weleens gewerkt met een mx1000. Maar die vond ik met m'n kleine handjes echt niet fijn!
Dan weet ik genoegtommy schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:36:
Heb ook hande van het kleinere formaat, geen problemen met m'n copperhead hier!
[ Voor 3% gewijzigd door bcd87 op 01-11-2005 17:52 ]
Verwijderd
Ik heb de Copperhead nu 24uur.
En toch behoorlijk moeten wennen met gamen.
Alhoewel gisteren rond middernacht had ik hem al onder de knie.
D.w.z. een muis is een hulpmiddel.
De bestuurder bepaald of er goed mee omgegaan wordt.
Ik speel AA (america's army) en dat gaat net iets makkelijker dan met m'n vorige muis.
De Logitec MX310.
Het grootste voordeel vind ik de coating die een beetje rubberig aanvoelt en niet zo snel onderhevig is aan zweethanden.
Verder in het "normale" gebruik prima geen noemens waardige verbetering ik vind de 2 duimknopjes prima bereikbaar.
Dé reden waarom ik voor deze master ben gegaan is eigenlijk het ontbreken van een tweede duimknopje op de G5.
De Copperhead is lichter dan de Logitec's en daar moet je aan wennen als je hiermee weet om te gaan (duurt een paar uurtjes) dan is er een merkbaar verschil.
Met name in de layout van de muis.
En toch behoorlijk moeten wennen met gamen.
Alhoewel gisteren rond middernacht had ik hem al onder de knie.
D.w.z. een muis is een hulpmiddel.
De bestuurder bepaald of er goed mee omgegaan wordt.
Ik speel AA (america's army) en dat gaat net iets makkelijker dan met m'n vorige muis.
De Logitec MX310.
Het grootste voordeel vind ik de coating die een beetje rubberig aanvoelt en niet zo snel onderhevig is aan zweethanden.
Verder in het "normale" gebruik prima geen noemens waardige verbetering ik vind de 2 duimknopjes prima bereikbaar.
Dé reden waarom ik voor deze master ben gegaan is eigenlijk het ontbreken van een tweede duimknopje op de G5.
De Copperhead is lichter dan de Logitec's en daar moet je aan wennen als je hiermee weet om te gaan (duurt een paar uurtjes) dan is er een merkbaar verschil.
Met name in de layout van de muis.
Verwijderd
Well ....
Ik heb nu ruim 2 jaar een Logitech MX500 muis ... bevalt me prima, metname de robuustheid en de ergonomie van het beestje... echter... blijkbaar toch niet robuust genoeg, want m'n scrollbutton werkt soms gewoon niet...
Ik liep vandaag bij de mediamarkt rond en zag zowel de Logitech G5 en de Razer Copperhead er liggen voor dezelfde prijs van 69,95. Dit is niet schrikbarend duur...
Ik wist dat de G5 me goed in de handen zou liggen, maar de reputatie van Razer heeft me toch aan het denken gezet ... de muis heeft gewoon iets, iets dat gamers aantrekt... iets stoers! Toch stond ik daar met die 2 doosjes in de handen, lezend wat er allemaal aan marketing prut op stond...
Ik zag dat de G5 m'n lieve 2e knop aan de zijkant mistte, dit knopje gebruik ik als BF2 speler erg veel om de communicatie-menutjes te bedienen. Ik zou die gaan missen ... Toen ik naar de razer keek, zag ik dat hij WEL 2 knopjes had aan de zijkant... aan beide kanten zelfs... mocht je linkshandig zijn.
Ik loop naar de info balie voor zekerheid dat ik de muis mocht inruilen als hij niet zou bevallen, de mooie dame wist mij te vertellen dat dit binnen 14 dagen geen enkel probleem zou zijn, mits de muis onbeschadigd in de verpakking teruggebracht zou worden ... dus wat werd het? Razer Copperhead!
Ik eenmaal thuis aangekomen meteen dat doosje voorzichtig openen, zakje met drivers dichtgelaten en van internet gehaald... en aansluiten die hap... Wat een geweldig gezicht: een vette lichtring om de muis met een pulserend logo op de bovenkant.. qua looks is deze muis bijna angstaanjagend!... zover dat voor een muis kan
.
Ik de software beetje bekijken, muissnelheid, dpi en Hz instellen tot een gewenst niveau... Eenmaal in BF2 aangekomen blijkt die menu-speed weer compleet anders.. naja.. zal vast wel in te stellen zijn. Eenmaal ingame is de speed WEER anders, natuurlijk ook weer in te stellen... Nou wilde ik gewoon de in-game speed en windows speed goed hebben en dat is aardig gelukt...
Maar na 1 middag en avond gamen ben ik er toch wel uit dat de Razer echt NIET een muis voor mij is... waarom niet? ... hear me:
Ik heb nu ruim 2 jaar een Logitech MX500 muis ... bevalt me prima, metname de robuustheid en de ergonomie van het beestje... echter... blijkbaar toch niet robuust genoeg, want m'n scrollbutton werkt soms gewoon niet...
Ik liep vandaag bij de mediamarkt rond en zag zowel de Logitech G5 en de Razer Copperhead er liggen voor dezelfde prijs van 69,95. Dit is niet schrikbarend duur...
Ik wist dat de G5 me goed in de handen zou liggen, maar de reputatie van Razer heeft me toch aan het denken gezet ... de muis heeft gewoon iets, iets dat gamers aantrekt... iets stoers! Toch stond ik daar met die 2 doosjes in de handen, lezend wat er allemaal aan marketing prut op stond...
Ik zag dat de G5 m'n lieve 2e knop aan de zijkant mistte, dit knopje gebruik ik als BF2 speler erg veel om de communicatie-menutjes te bedienen. Ik zou die gaan missen ... Toen ik naar de razer keek, zag ik dat hij WEL 2 knopjes had aan de zijkant... aan beide kanten zelfs... mocht je linkshandig zijn.
Ik loop naar de info balie voor zekerheid dat ik de muis mocht inruilen als hij niet zou bevallen, de mooie dame wist mij te vertellen dat dit binnen 14 dagen geen enkel probleem zou zijn, mits de muis onbeschadigd in de verpakking teruggebracht zou worden ... dus wat werd het? Razer Copperhead!
Ik eenmaal thuis aangekomen meteen dat doosje voorzichtig openen, zakje met drivers dichtgelaten en van internet gehaald... en aansluiten die hap... Wat een geweldig gezicht: een vette lichtring om de muis met een pulserend logo op de bovenkant.. qua looks is deze muis bijna angstaanjagend!... zover dat voor een muis kan
Ik de software beetje bekijken, muissnelheid, dpi en Hz instellen tot een gewenst niveau... Eenmaal in BF2 aangekomen blijkt die menu-speed weer compleet anders.. naja.. zal vast wel in te stellen zijn. Eenmaal ingame is de speed WEER anders, natuurlijk ook weer in te stellen... Nou wilde ik gewoon de in-game speed en windows speed goed hebben en dat is aardig gelukt...
Maar na 1 middag en avond gamen ben ik er toch wel uit dat de Razer echt NIET een muis voor mij is... waarom niet? ... hear me:
- Ergonomisch voor rechts en linkshandig is niet fijn als je een muis gewend bent die aansluit op je hand. De rand met verlichting zit alleen maar in de weg. Het enige dat fijn voelt zijn de knopjes... Deze muis moet echt met de vingers bestuurd worden.
- De knopjes aan de zijkant van de muis vereisen teveel kracht, waardoor je per ongeluk nog wel eens de vuurknoppen 1 of 2 erbij indrukt. Bovendien vind ik ze te laag zitten ...
- De muis is erg licht en lijkt me niet heel erg stevig ... ik ben bang dat bij een emotionele uitbarsting er nog wel eens wat kapot kan gaan.. iets waar de MX500 zowat onverwoestbaar in is. Er is een uitbreidingsset dat ook het toevoegen van gewicht mogelijk maakt, maar ook dat kost natuurlijk weer wat duiten...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 01:59 ]
De G5 komt qua optische prestaties op het moment niet in de buurt van de Copperhead. Dit is ook niet iets waar ze zich bij Logitech druk om maken, ze vinden dat je maar een nieuwe muismat moet kopen.
Natuurlijk moet de vorm van de muis een zeer grote invloed hebben op je keuze, maar als de Copperhead vorm niets voor je is en je de MX500 vorm geweldig vind, doe jezelf dan een plezier en koop een Logitech MX518.
De G5 is in z'n huidige vorm gewoon een mislukking.
Natuurlijk moet de vorm van de muis een zeer grote invloed hebben op je keuze, maar als de Copperhead vorm niets voor je is en je de MX500 vorm geweldig vind, doe jezelf dan een plezier en koop een Logitech MX518.
De G5 is in z'n huidige vorm gewoon een mislukking.
Verwijderd
Hmm... de G5 is niet optisch .. en heeft exact dezelfde lasertechniek als de Razer Copperhead, dus jawel ... qua prestaties in dat opzicht zijn ze nagenoeg elkaars gelijke. Beide muizen halen 2000dpi, gebruiken laser als sensor en zijn naar eigen gebruik aan te passen...THW Arie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 02:38:
De G5 komt qua optische prestaties op het moment niet in de buurt van de Copperhead. Dit is ook niet iets waar ze zich bij Logitech druk om maken, ze vinden dat je maar een nieuwe muismat moet kopen.
Je praat die reclame-onzin van Logitech na. Laser is net zo goed optisch. De gebruikte laser is zelfs net zo goed een diode als de LED in een gangbare optische muis dat is. Het enige verschil is het karakter van het licht dat gebruikt wordt (coherente ultra-violette bundel versus een (infra)rode wijde meer diffuse lichtbron).Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 03:13:
[...]
Hmm... de G5 is niet optisch .. en heeft exact dezelfde lasertechniek als de Razer Copperhead, dus jawel ... qua prestaties in dat opzicht zijn ze nagenoeg elkaars gelijke. Beide muizen halen 2000dpi, gebruiken laser als sensor en zijn naar eigen gebruik aan te passen...
Verwijderd
Dat een laser ook optisch is, lijkt me duidelijk... ik was in de veronderstelling dat er gepraat werd over 'gangbare optische muis'..Je praat die reclame-onzin van Logitech na. Laser is net zo goed optisch. De gebruikte laser is zelfs net zo goed een diode als de LED in een gangbare optische muis dat is.
De reclame-onzin waar jij het over hebt slaat overigens nergens op, want nergens wordt beweert dat laser niet optisch is. Overigens is er wat reclame betreft meer te zeggen over razer, dan over Logitech... kijk maar naar hun site zou ik zeggen...
Ik denk dat beide muisen hun verhaal waar maken, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de Copperhead echt niet veel beter is qua prestaties, dus als je het overweegt om er een te kopen, zou ik je de tip willen meegeven om vooral eerst die muis aan te voelen, want het is nogal een apart apparaat... ik heb hem inmiddels weer in de doos zitten en ga hem binnenkort omruilen voor een G5, tenzij iemand mij een hele goede reden kan vertellen waarom ik dat niet zou doen.
Copperhead werkt bijna op alle muismatjes, in tegenstelling tot de G5.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:58:
[...]
Dat een laser ook optisch is, lijkt me duidelijk... ik was in de veronderstelling dat er gepraat werd over 'gangbare optische muis'..
De reclame-onzin waar jij het over hebt slaat overigens nergens op, want nergens wordt beweert dat laser niet optisch is. Overigens is er wat reclame betreft meer te zeggen over razer, dan over Logitech... kijk maar naar hun site zou ik zeggen...
Ik denk dat beide muisen hun verhaal waar maken, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de Copperhead echt niet veel beter is qua prestaties, dus als je het overweegt om er een te kopen, zou ik je de tip willen meegeven om vooral eerst die muis aan te voelen, want het is nogal een apart apparaat... ik heb hem inmiddels weer in de doos zitten en ga hem binnenkort omruilen voor een G5, tenzij iemand mij een hele goede reden kan vertellen waarom ik dat niet zou doen.
Enigste voordeel wat ik zo zou kunnen bedenken!
Misschien dat ik het fout heb, maar de muis van Razer kan men toch flashen, en die van logitech niet? Want ik heb gehoord dat de laser van de muizen op dit moment nog niet op volle kracht werkt, en bij een razer is dat dus te verhelpen dmv van een flash, en bij een logitech zul je moeten wachten op een nieuwe versie... (dat is in ieder geval wat ik gehoord hebt he, ik weet het ook niet zeker
)
Misschien dat dit nog een andere goede reden is
Misschien dat dit nog een andere goede reden is
[ Voor 7% gewijzigd door Xylon op 09-11-2005 15:12 ]
Verwijderd
de copperhead is inderdaad te flashen en dat is inderdaad nodig.
Geen idee of de logitec ook geflasht moet worden, hij leek mij minder precies als de copperhead toen ik ermee speelde.
Geen idee of de logitec ook geflasht moet worden, hij leek mij minder precies als de copperhead toen ik ermee speelde.
Laat ik dan ook nog een duit in het zakje doen voor diegenen die het nog niet weten... 
Zowel de G5 als de Razors staan vrij opgesteld in de mediamarkt dus als je het zelf wilt testen zonder hastle dan weet je waar je heen moet
Zowel de G5 als de Razors staan vrij opgesteld in de mediamarkt dus als je het zelf wilt testen zonder hastle dan weet je waar je heen moet
Gaan we daar dus binnenkort even kijken.Help!!!! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:55:
Laat ik dan ook nog een duit in het zakje doen voor diegenen die het nog niet weten...
Je bedoelt niet testen maar vasthouden, neem ik aan. (En 't is 'hassle'.Help!!!! schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:55:
Ja & JaAham brahmasmi schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:29:
[...]
Je bedoelt niet testen maar vasthouden, neem ik aan. (En 't is 'hassle'.)
Vandaag dus bij de Mediamarkt in Groningen. Moest er toevallig in de buurt zijn, hebben ze daar alleen de G5 en G7 liggen.
Ik heb liever een Copperhead in die kleur.
Copperheadjes zijn vandaag bij veel winkels weer in voorraad gekomen!
Verwijderd
mwah, met die nieuwe firmware voor de g5 werkt ie nu ook perfect op de icemat!
heb er zojuist 1 besteld, omdat mn mx510 aan vervanging toe is, maar doordat hij niet op de icemat werkte wou ik het eerst niet doen, maar gelukkig brengt firmware daar verandering aan
heb er zojuist 1 besteld, omdat mn mx510 aan vervanging toe is, maar doordat hij niet op de icemat werkte wou ik het eerst niet doen, maar gelukkig brengt firmware daar verandering aan
Jammer dat Razer nog steeds geen draadloze muizen maakt. Dat vind ik persoonlijk een grote misser, zeker omdat de razer muisen ook voor niet gamers interessant kunnen zijn.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het is de mening van Razer dat de draadloze techniek nog steeds niet goed genoeg is voor een degelijke gamermuis.Bor de Wollef schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:09:
Jammer dat Razer nog steeds geen draadloze muizen maakt. Dat vind ik persoonlijk een grote misser, zeker omdat de razer muisen ook voor niet gamers interessant kunnen zijn.
Draadloze muizen zijn de afgelopen jaren echt stukken beter geworden en het valt dus ook te verwachten dat in de toekomst een draadloze Razer er zal komen.
Overigens wil ik het misverstand uit de weg helpen dat de laser van de G5 of Copperhead harder gaat 'schijnen' met een firmware upgrade. Dit is niet zo.
Als de laser van de G5 of Copperhead bij iedereen domweg omhoog wordt gezet, loop je het risico dat deze bij sommige mensen te fel gaat branden, voor bij wettelijke limieten.