Well ....
Ik heb nu ruim 2 jaar een Logitech MX500 muis ... bevalt me prima, metname de robuustheid en de ergonomie van het beestje... echter... blijkbaar toch niet robuust genoeg, want m'n scrollbutton werkt soms gewoon niet...
Ik liep vandaag bij de mediamarkt rond en zag zowel de Logitech G5 en de Razer Copperhead er liggen voor dezelfde prijs van 69,95. Dit is niet schrikbarend duur...
Ik wist dat de G5 me goed in de handen zou liggen, maar de reputatie van Razer heeft me toch aan het denken gezet ... de muis heeft gewoon iets, iets dat gamers aantrekt... iets stoers! Toch stond ik daar met die 2 doosjes in de handen, lezend wat er allemaal aan marketing prut op stond...
Ik zag dat de G5 m'n lieve 2e knop aan de zijkant mistte, dit knopje gebruik ik als BF2 speler erg veel om de communicatie-menutjes te bedienen. Ik zou die gaan missen ... Toen ik naar de razer keek, zag ik dat hij WEL 2 knopjes had aan de zijkant... aan beide kanten zelfs... mocht je linkshandig zijn.
Ik loop naar de info balie voor zekerheid dat ik de muis mocht inruilen als hij niet zou bevallen, de mooie dame wist mij te vertellen dat dit binnen 14 dagen geen enkel probleem zou zijn, mits de muis onbeschadigd in de verpakking teruggebracht zou worden ... dus wat werd het? Razer Copperhead!
Ik eenmaal thuis aangekomen meteen dat doosje voorzichtig openen, zakje met drivers dichtgelaten en van internet gehaald... en aansluiten die hap... Wat een geweldig gezicht: een vette lichtring om de muis met een pulserend logo op de bovenkant.. qua looks is deze muis bijna angstaanjagend!... zover dat voor een muis kan

.
Ik de software beetje bekijken, muissnelheid, dpi en Hz instellen tot een gewenst niveau... Eenmaal in BF2 aangekomen blijkt die menu-speed weer compleet anders.. naja.. zal vast wel in te stellen zijn. Eenmaal ingame is de speed WEER anders, natuurlijk ook weer in te stellen... Nou wilde ik gewoon de in-game speed en windows speed goed hebben en dat is aardig gelukt...
Maar na 1 middag en avond gamen ben ik er toch wel uit dat de Razer echt NIET een muis voor mij is... waarom niet? ... hear me:
- Ergonomisch voor rechts en linkshandig is niet fijn als je een muis gewend bent die aansluit op je hand. De rand met verlichting zit alleen maar in de weg. Het enige dat fijn voelt zijn de knopjes... Deze muis moet echt met de vingers bestuurd worden.
- De knopjes aan de zijkant van de muis vereisen teveel kracht, waardoor je per ongeluk nog wel eens de vuurknoppen 1 of 2 erbij indrukt. Bovendien vind ik ze te laag zitten ...
- De muis is erg licht en lijkt me niet heel erg stevig ... ik ben bang dat bij een emotionele uitbarsting er nog wel eens wat kapot kan gaan.. iets waar de MX500 zowat onverwoestbaar in is. Er is een uitbreidingsset dat ook het toevoegen van gewicht mogelijk maakt, maar ook dat kost natuurlijk weer wat duiten...
Goed en als ik in BF2 gewoon veel minder schiet dan ik gewend ben, waarom zou ik dan nog met een Razer gamen als ik met een G5 zeker weet dat hij lekker in de hand ligt en even accuraat is als de Razer? ... De Razer is een mooie muis met een reputatie als "De Gamers Muis"... maar mensen, wanneer je overweegt om deze Copperhead te nemen, ga hem dan zeker eerst testen en voelen ... Laat je niet misleiden door een reputatie... De G5 is een minstens zo goede muis!
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 09-11-2005 01:59
]