Razer Copperhead VS Logitech G-series

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Logitech G-series VS Razer Copperhead

Binnenkort komen zowel Razer als Logitech uit met een serie nieuwe gamers muizen gebaseerd op een nieuwe sensor van Agilent. De Logitech G5 gebruikt de ADNS-6010

De Razer Copperhead gebruikt de ADNS-6018, waar helaas geen informatie over te vinden is.

De muizen

Logitech G series
Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/razer/logitechg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/razer/logitechg2.jpg

Razer Copperhead
Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/razer/copperhead.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/razer/copperhead2.jpg

ADNS-6010 sensor specs
Resolutie2000DPI
Max. acceleratie20G
Max. snelheid45 inch per sec
Frame rate7080 FPS

Qua vorm zijn beide bedrijven niet revolutionair. Logitech borduurt voort op de bekende MX300 en MX500 vorm en Razer gaat verder met de vorm van de Razer Diamondback.
Ook beweren beide fabrikanten dat de muis aan te passen is qua gewicht. Door middel van het toevoegen van speciale gewichtjes kun je de muis precies zo zwaar of licht maken als jij wilt.

Bovendien brengt Razer een uitbreidingsset op de markt onder de naam Razer Pro Tools. Met hierin gewichten en andere muisknoppen.
Hiermee kun je bijvoorbeeld de zijknoppen compleet weghalen, of de complete 'case' van je muis wisselen met een ander kleurtje.

Over de Logitech muizen is op dit moment nog erg weinig informatie te vinden, dus daarover later meer.
Wat wel bekend is over de Logitech:
  • Logitech G1 - MX300 vorm, niet de 2000DPI laser sensor, maar een andere 5,8 Megapixel sensor.
  • Logitech G3 - ???
  • Logitech G5 - MX500/510/518 vorm
  • Logitech G7 - MX500/510/518 vorm, draadloos
Over de Razer Copperhead is wat meer informatie te vinden. Enkele bijzondere nieuwigheden.
  • On board geheugen, waardoor je knoppeninstellingen mee kunt nemen naar een andere PC, zonder drivers.
  • 1ms refresh rate (1000Hz). Werd ook al beloofd op de Razer Diamondback, maar deze belofte werd niet waar gemaakt. De Copperhead zal werken via USB 2.0, waardoor dit makkelijker realiseerbaar zou moeten zijn.
  • Upgradeable firmware. De software in de muis zelf zal te upgraden zijn.
Voorlopige preview/nieuws:

Razer Blueprints (Razer fansite) over Razer Copperhead
TomsHardware over Razer Copperhead
Clubic over Logitech G-series
Razer Launch Party
Razer Copperhead VRZone preview

[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 02-09-2005 17:00 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

Al jaren maak ik met veel plezier gebruik van Logitech muizen. Op dit moment heb ik een MX510. Bij een vriend heb ik wel eens een Razer in m'n hand gehad (geen idee welk type, was nog met balletje) en dat is best een lekkere muis. Voor mijn gevoel was hij wat minder zwaar, dat beviel eigenlijk wel.

Ben benieuwd hoeveel retailers er zullen zijn voor deze nieuwe muis van Razer. 'k Wil graag een keer eentje proberen, maar volgens TomsHardware is de verwachtte retailprijs $80. Dat vind ik behoorlijk aan de prijs voor een muis. Daar wil ik hem wel even voor in m'n hand gehad hebben, voordat ik hem aanschaf.
Even afwachten nog.

Puur kijkend naar het uiterlijk van deze muizen, dan zie ik dat Logitech vergeleken met de MX510 de muis wat lager gemaakt heeft. Dat lijkt me toch iets anders zitten, voor mensen die een Logitech gewend zijn. Ook lijkt hij wat langer dan hun vorige model.

Van Razer heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal om een goed oordeel te vellen. Deze muis vind ik er goed uit zien. Beter dan de nieuwe G-serie van Logitech eigenlijk, al kan dat ook komen door de kwaliteit van de foto's.

Dividend for Starters

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

puur op uiterlijk zou ik voor de Razers gaan, bovendien klinkt dat customizen erg goed :*)

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Sinds dit jaar heb ik een Diamondback, voorheen altijd een Logitech gehad.
Ik zou er zo weer een van Razer aanschaffen, het materiaal van de knoppen bevalt mij heel erg goed.
Op de manier waarop ik de Diamondback vasthoud had ik graag gezien dat bij de volgende Razer muis het scroll-wheel dichterbij zat. (Richting naar het midden.)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Link naar pics en pdf' jes van de Logitech G5 , G7 en MX610

Aanrader !!

http://www.theinquirer.net/?article=25294

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 10-08-2005 15:21 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 15:58
Het gewicht kunnen customizen van die G5 is wel cool.

Maar de G muizen van logitech blijven toch nog steet lelijk.

Een beetje verlies heb je altijd...

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

1ms refresh rate (1000Hz). Werd ook al beloofd op de Razer Diamondback, maar deze belofte werd niet waar gemaakt.
Mijn DB werkt gewoon op 1000Hz.
Denk niet dat dit een dusdanig grote verbetering is om mijn DB in te ruilen voor een nieuwe.

PSN: Shiver23

Verwijderd

_/-\o_ Eindelijk een vervanger voor mijn MX300 _/-\o_

Al die andere vormen vind ik helemaal niets, gewoon een simpele muis. Vroeger wel een aantal keer een razor gehad, maar om de 3 maanden kon die retour. Ook zaten vaak de twee grote muisknoppen elkaar in de weg.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ben wel benieuwd of die zaken waar bij de mx1000 veel geklaagd werd nu opgelost zijn.
(wiebelen, optillag)

Verder vind ik dat Logitech wel goed naar zijn klanten geluisterd heeft.

Bij de G5 is dat gewichtje tof en bij de G7 het feit dat je twee accu's hebt zodat je altijd een opgeladen accu hebt.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Cool die gewichtjes aan de onderkant :D

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00138899.jpg

It takes one to know one...

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Help!!!! schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:21:
ben wel benieuwd of die zaken waar bij de mx1000 veel geklaagd werd nu opgelost zijn.
(wiebelen, optillag)

Verder vind ik dat Logitech wel goed naar zijn klanten geluisterd heeft.

Bij de G5 is dat gewichtje tof en bij de G7 het feit dat je twee accu's hebt zodat je altijd een opgeladen accu hebt.
Die optillag is niet het probleem van de laser/sensor, maar vanwege de snelle standbytijd van een draadloze muis.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• PeGys
  • Laatst online: 01-12 15:58
Die moet je der wel afhalen. Die zitten daar gewoon bij levering. Anders heb je niet veel aan die optische sensor :p

Gewoon de gewichtjes eruit halen die je niet gebruikt en dan in de weight cardridge voorziening schuiven.
THW Arie schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

Die optillag is niet het probleem van de laser/sensor, maar vanwege de snelle standbytijd van een draadloze muis.
Ik heb de MX1000 uit de MX3100 set en daarbij zijn al die problemen wel opgelost hoor.
Dus bij de nieuwe G-reeks moet je je geen zorgen maken.

't was enkel bij de eerste MX1000 waar de problemen zich voordeden. 'k heb ze beiden dus ik merk het verschil wel.

[ Voor 7% gewijzigd door PeGys op 10-08-2005 17:19 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PeGys schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:18:
[...]

Die moet je der wel afhalen. Die zitten daar gewoon bij levering. Anders heb je niet veel aan die optische sensor :p

Gewoon de gewichtjes eruit halen die je niet gebruikt en dan in de weight cardridge voorziening schuiven.

[...]

Ik heb de MX1000 uit de MX3100 set en daarbij zijn al die problemen wel opgelost hoor.
Dus bij de nieuwe G-reeks moet je je geen zorgen maken.

't was enkel bij de eerste MX1000 waar de problemen zich voordeden. 'k heb ze beiden dus ik merk het verschil wel.
Ok das goed nieuws want ik zie die G7 wel zittten ja !!! :)

Er komt trouwens ook een nieuw Logitech Toetsenboard gericht op gamers. Ben benieuwd !

http://www.theinquirer.net/?article=25333

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2005 17:47 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:20
En een beetje off-topic, maar dit is het bijbehorende toetsenbord met extra veel knoppen en lcd schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/logboard.jpg

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

en als ik het goed zie heeft logitech _EINDELIJK!!!!_ een nieuwe coating erop gedaan.
lijkt metaal achtig. weg met de vette plak muizen! :D!
mooi toetsenbord.
weer zon hebbedingetje! hebbe hebbe hebbe!
die muis koop ik zeker, als nieuwe coating. ik heb deze coating (mx518) ook al aan moeten aanpassen >> schuren, verfen, schuren

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

aah kijk dat zijn nog eens goede dingen om te horen wilde net een nieuw toetsenbord en muis aanschaffen omdat die van mij nu al bijna 4 jaar oud is :P

dan ziet die G15 en G7 er erg gelikt uit! voor de features die het toetsenbord heeft zijn wel grappig en de rpijs valt na mijn inziens nog wel mee voor wat je er voro krijgt. $79.99 zal in NL wel rond e 85 euro liggen net zoals de muis.

ff terug verwijzen naar frontpage :)
nieuws: Logitech G15-keyboard met ingebouwd lcd-scherm

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

un1ty schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:01:
en als ik het goed zie heeft logitech _EINDELIJK!!!!_ een nieuwe coating erop gedaan.
lijkt metaal achtig. weg met de vette plak muizen! :D!
mooi toetsenbord.
weer zon hebbedingetje! hebbe hebbe hebbe!
die muis koop ik zeker, als nieuwe coating. ik heb deze coating (mx518) ook al aan moeten aanpassen >> schuren, verfen, schuren
WTF? hoe krijg je dat voor elkaar, ik heb nergens last van met de MX518.. is nog mooi glad bij mij :) (en ja hij wordt zwaar gebruikt)

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
PromWarMachine schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 03:02:
Puur kijkend naar het uiterlijk van deze muizen, dan zie ik dat Logitech vergeleken met de MX510 de muis wat lager gemaakt heeft. Dat lijkt me toch iets anders zitten, voor mensen die een Logitech gewend zijn. Ook lijkt hij wat langer dan hun vorige model.
Hoe kun je dat nou zien; je ziet de muis niet eens en profil (alleen van bovenaf)...

Het is trouwens 32 KB geheugen wat in de Copperhead zit. Mag in de startpost.

Het zou mooi zijn als de sierverlichting (of iig het pulserende logo) in de Copperhead ook uitschakelbaar zou zijn via de software, maar daar reken ik niet op.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoe zijn die muizen voor mensen met "kolenschoppen"?
Ik zit nu met een Microsoft intelli mouse explorer 3.0 (daarvoor een 1.0) en een Logitech mouseman dual optical (deze is nu helemaal glad aan de onderkant) maar ik gebruik de MS muizen puur omdat ze wat groter zijn de mouseman voor gamen omdat de intellimouse de weg kwijt raakt bij snelle bewegingen. ik had begrepen dat de Razer's nogal klein waren?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb een klein vraagje. Die gewichtjes, worden deze ook meegeleverd met de G7 want dit staat niet vermeld op hun site ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:29
weet al wel dat ze half sept. begin okt. in Nederland te krijgen zijn, mijn werkgever heeft ze dan iig volledig op voorraad liggen :) En dan heb ik het over de Logitech producten!

[ Voor 15% gewijzigd door Ibidem op 11-08-2005 23:33 ]

..::System Specs::..

• loodgieter
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

nvidia schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:23:
Ik heb een klein vraagje. Die gewichtjes, worden deze ook meegeleverd met de G7 want dit staat niet vermeld op hun site ...
volgens mij niet nee.

men had het over 1 of 2 accu`s voor extra gewicht :? maar dit weet ik ook niet zeker

• nvidia
  • Laatst online: 19-09-2024
moest men zo'n muis es in Bluetooth versie hebben he ik koop hem onmiddelijk ... Iemand idee of die er komt of ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:16
Doe G5 kan nog wel eens een verjaardagkado voor mij worden. Ziet er goed uit (niet zo raar als die mx518).

• Aham brahmasmi
prutser001 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:05:
Hoe zijn die muizen voor mensen met "kolenschoppen"?
Ik zit nu met een Microsoft intelli mouse explorer 3.0 (daarvoor een 1.0) en een Logitech mouseman dual optical (deze is nu helemaal glad aan de onderkant) maar ik gebruik de MS muizen puur omdat ze wat groter zijn de mouseman voor gamen omdat de intellimouse de weg kwijt raakt bij snelle bewegingen. ik had begrepen dat de Razer's nogal klein waren?
De Razer muizen hebben een 'footprint' die vrijwel even groot is als die van de Logitech MX5XX muizen, maar de rug van de Razers is een lager. Alhoewel de Razers fijne grote knoppen en een degelijk scrollwiel hebben, is een Logitech muis misschien toch beter voor mensen met grote handen.

• Aham brahmasmi
nvidia schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:51:
moest men zo'n muis es in Bluetooth versie hebben he ik koop hem onmiddelijk ... Iemand idee of die er komt of ...
Misschien komt er een muis die op de MX610 lijkt (MX910 ofzo), maar verwacht geen G9 muis. Kijk maar eens naar die specs (500 Hz USB enzo); Bluetooth is te sloom voor een topmuis.

• Vyo
  • Niet online

Vyo

wat ik me dan weer afvroeg, krijg je hier niet een veel zwaardere cpu-load mee (vooral op een iets ouder pc'tje)

• Aham brahmasmi
Ik weet niet hoe hoog het wordt met 1000 Hz wordt, maar met 500 Hz heb ik met mijn Razer Diamondback piekjes van 7-9% als ik de muiscursor heel snel over de desktop beweeg. Als ik de cursor nog redelijk rustig in dit scherm waarin ik dit nu aan het typen ben (Firefox) beweeg, dan krijg ik pieken van wel 65% als ik over bepaalde gebieden ga. Ik heb alleen nog nooit iets van performance drops gemerkt waar dan ook, sinds ik de USB polling rate op 500 Hz heb staan (minstens een half jaar alweer). Jammer dat er geen Firewire muizen bestaan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-08-2005 11:10 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:56
Normaal zit het met het desing van Logitech wel snor, maar dit ziet er dus absoluut niet uit, vooral dat toetsenbord :r

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Xof schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:19:
[...]

WTF? hoe krijg je dat voor elkaar, ik heb nergens last van met de MX518.. is nog mooi glad bij mij :) (en ja hij wordt zwaar gebruikt)
mijne ook +5 uur per dag
en ja als je zo lang achter elkaar gebruikt. vaak over de 2 uur.
dan gaat het toch wel plakken ;x
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:30:
Normaal zit het met het desing van Logitech wel snor, maar dit ziet er dus absoluut niet uit, vooral dat toetsenbord :r
die mening kan ik niet met je delen. ik vind het toch echt een zwaar stoer toetsenbord.
echt een gadget, en stylish ook.. ik wil em echt wel hebben hoor!

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 11:33
Ik vraag me af wat het nut is van die knopjes om de refresh rate te verranderen. Je vind toch gewoon 1 snelheid en daar blijf je bij? Als je het steeds verranderd wordt je aim verkloot lijkt me :?
Kun je die knopjes ook gewoon instellen? zodat je bijvoorbeeld een wapen er mee tevoorschijn haalt, dat lijkt me een stuk fijner.

• Aham brahmasmi
kingmob schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:46:
Ik vraag me af wat het nut is van die knopjes om de refresh rate te verranderen. Je vind toch gewoon 1 snelheid en daar blijf je bij? Als je het steeds verranderd wordt je aim verkloot lijkt me :?
Kun je die knopjes ook gewoon instellen? zodat je bijvoorbeeld een wapen er mee tevoorschijn haalt, dat lijkt me een stuk fijner.
Je bedoelt de USB polling rate? Die knopjes zijn om de gevoeligheid van je muis te veranderen (2000/1200/800/400 DPI of zoiets). Sommige mensen gebruiken het om nauwkeurig te kunnen richten met een sniper rifle ofzo. Zelf verander ik mijn sensitivity nooit tijdens het spelen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
kingmob schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:46:
Als je de Logitech drivers installeert kun je die knopjes gewoon gebruiken. Het grote voordeel van die knopjes is dat je de enorme gevoeligheid van de muis kan bedwingen in spellen waar je de sensitivity niet goed genoeg kunt instellen (Counter-Strike's sensitivity kan niet onder de 1.00, wat met een 1600DPI muis nog best snel is).

• KontI
  • Laatst online: 10-01-2024
THW Arie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:28:
[...]

Als je de Logitech drivers installeert kun je die knopjes gewoon gebruiken. Het grote voordeel van die knopjes is dat je de enorme gevoeligheid van de muis kan bedwingen in spellen waar je de sensitivity niet goed genoeg kunt instellen (Counter-Strike's sensitivity kan niet onder de 1.00, wat met een 1600DPI muis nog best snel is).
Klopt dat was de reden dat ik van een diamondback overgegaan ben naar de mx518. Ik heb hem altijd op 800dpi staan. Toch krijg ik het gevoel dat de mx518@800dpi precizer is dan de 510@800dpi.

[ Voor 19% gewijzigd door KontI op 12-08-2005 15:32 ]

• Aham brahmasmi
@Kontl: dat snap ik dan niet, want je hebt bij de Diamondback mogelijkheden te over om de sensitivity in te stellen (mits je de drivers installeert).

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:09:
Jammer dat er geen Firewire muizen bestaan. ;)
ik denk dat die wel erg duur zouden worden, maar aan de andere kant zijn deze ook niet echt gunstig geprijsd te noemen :X

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 10:37

BioHazard

*\o/*

70 Dollar, toch een flink bedrag, maar ik ben toch erg van plan zon muisje aan te schaffen :*)

• Widow
  • Laatst online: 01-12 14:47
na het lezen van die rev op extemetech heb ik een vraag, je kan de muis dus in DPI instellen, maar is 2000 dan zegmaar "gewoon" en is 800 en 400 dan gevoeliger, of juist ongevoeliger? Want als het gevoeliger word, dan is dat wel handig voor tanks in BF2 enzo, die gaan nogal log imho.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
The Widow Maker schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:18:
na het lezen van die rev op extemetech heb ik een vraag, je kan de muis dus in DPI instellen, maar is 2000 dan zegmaar "gewoon" en is 800 en 400 dan gevoeliger, of juist ongevoeliger? Want als het gevoeliger word, dan is dat wel handig voor tanks in BF2 enzo, die gaan nogal log imho.
2000 DPI is het meest gevoelig, dus beweegt je muis sneller.

En telkens switchen wanneer je een voertuig instapt vind ik niet echt practisch, dan kun je beter de vehicle sensitivity van BF2 aanpassen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/2005/hardware/previews/razorcopperhead/razor_screen002.jpg
Een witte Razer Copperhead :9
meer @ http://hardware.gamespot.com/Story-ST-21730-2416-x-x-x

• Aham brahmasmi
Het helpt wel als je leest wat er onder dat plaatje staat: "Could a rare, albino Copperhead appear in the future? (Razer Pro pictured)". :z De Copperhead heeft ook een redelijk groot Razer logo midden bovenop, wat je op dat plaatje alvast niet ziet... Niettemin hoop ik dat er nog een witte kap voor de Copperhead uitkomt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-08-2005 11:16 ]

• Aham brahmasmi
Ik hoorde gisteren van iemand (die een 'project' voor Logitech gaat doen waarbij hij de G5 mag gaan uitproberen) dat Razer overgenomen is door Logitech. Dat geloof ik wel. Maar dat betekent dus dat er totaal geen concurrentie is op de gamer muizen-markt. :|

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:04:
Ik hoorde gisteren van iemand (die een 'project' voor Logitech gaat doen waarbij hij de G5 mag gaan uitproberen) dat Razer overgenomen is door Logitech. Dat geloof ik wel. Maar dat betekent dus dat er totaal geen concurrentie is op de gamer muizen-markt. :|
Ik hoorde gisteren van iemand (die een 'project' voor Intel gaat doen waarbij hij de Conroe mag gaan uitproberen) dat AMD is overgenomen door Intel. Dat geloof ik wel. Maar dat betekent dus dat er totaal geen concurrentie is op de processor-markt :|

Oftewel, onzin ;)

• Aham brahmasmi
Hehe. :) Toch zou het mij niet echt verbazen. Ik zal nog eens vragen aan de kennis waarvan ik het hoorde hoe betrouwbaar zijn bron was.

• Vyo
  • Niet online

Vyo

ik hoop eigenlijk dat Microsoft eens gamermuizen en -toetsenborden gaat uitbrengen, ik vind hun design over het algemeen genomen mooier en lekkerder in de hand liggen :)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik wil graag die copperhead, maar zie nergens staan wanneer dat ding uitkomt. Zal toch zeker niet zo lang meer duren?

Hallo met Tim

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Timlog schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:12:
Ik wil graag die copperhead, maar zie nergens staan wanneer dat ding uitkomt. Zal toch zeker niet zo lang meer duren?
Oktober.

Deze keer is Logitech eerder met de introductie van z'n nieuwe high-end muis :)

Verwijderd

Hmmm, vergelijking van de 2 tot zover heeft mij doen besluiten om m'n mx510 te verruilen voor een copperhead. Ziet er strak uit en goeie specs.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vraagje aan de heren en dames experts ;)

Ik had geld teveel en heb mezelf een (game)laptop gekocht. Nu zit daar zo'n bedraad muisje bij. Ik ben een MX518 gewend bij de normale desktop. Veel lekkerder natuurlijk.

Maar nu de vraag: is draadloze overdracht via Bluetooth (ingebouwd in de laptop) een serieus bezwaar ivm vertraging bij gamen. Dit was nl. ooit een reden om van een draadloze MX700 terug te gaan naar de 518 omdat ik het gevoel had telkens een fractie vertraging te voelen. Maar als het met BT anders is dan leek me dat wel handig aangezien het de mobiliteit verbetert natuurlijk. Bedankt alvast! ;)

• Pkunk
objectief2 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:10:
Vraagje aan de heren en dames experts ;)

Ik had geld teveel en heb mezelf een (game)laptop gekocht. Nu zit daar zo'n bedraad muisje bij. Ik ben een MX518 gewend bij de normale desktop. Veel lekkerder natuurlijk.

Maar nu de vraag: is draadloze overdracht via Bluetooth (ingebouwd in de laptop) een serieus bezwaar ivm vertraging bij gamen. Dit was nl. ooit een reden om van een draadloze MX700 terug te gaan naar de 518 omdat ik het gevoel had telkens een fractie vertraging te voelen. Maar als het met BT anders is dan leek me dat wel handig aangezien het de mobiliteit verbetert natuurlijk. Bedankt alvast! ;)
Even voor de duidelijkheid:
Je had eerst Bluehooth. Dat was niet goed ivm sloom. Dus kocht je een MX518. En nu wil je weten of Bluetooth (BT?) sneller is geworden ofzo?

Ik kan je wel vertellen dat de MX1000 die ik heb geen lag vertoond waar ik last van heb. Ik vind hem wel wat zwaar, maar da's een aander verhaal. Daarbij is het niet echt mobiel, aangezien je laadstation in het stopcontact moet.

Hallo met Tim

• objectief2
[quote]Timlog schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:52:
[...]

Even voor de duidelijkheid:
Je had eerst Bluehooth. Dat was niet goed ivm sloom. Dus kocht je een MX518. En nu wil je weten of Bluetooth (BT?) sneller is geworden ofzo?

Nee, de MX700 (muis) zat bij een complete desktopset. En deze werkt via RF-signalen, waarbij ik zelf duidelijke lag merkte. Ik was telkens een fractie te laat als ik wilde aanleggen voor een schot bijv. :) Maar ik denk dat ik er al uit ben: ik wil geen draadloos aangezien gamen toch wel een hoofdfactor is. Ik neem er dus maar een G5 bij denk ik :)

• Aham brahmasmi
@objectief2: ik heb gelezen dat de lag bij BT muizen (de MX900) nog erger is dan bij bijv. de MX700. Voor FPS games is het zeker niet aan te raden lijkt me.

• objectief2
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:00:
@objectief2: ik heb gelezen dat de lag bij BT muizen (de MX900) nog erger is dan bij bijv. de MX700. Voor FPS games is het zeker niet aan te raden lijkt me.
Oke bedankt ;) Draadloos is allemaal heel mooi, en iedereen moet het ook zelf weten, maar mijn draadloze MX700 setje ga ik weer in de verkoop doen en ik ga terug naar (alles) bedraad ;)

• Aham brahmasmi
Muis mét staart heeft niet alleen een snellere respons, maar:

1. is goedkoper
2. lichter
3. hoeft nooit opgeladen te worden
4. kan nooit kwijtraken ;)

Niettemin zal de G7 toch wel een lekker muisje zijn, maar van mij hoeft draadloos niet.

Verwijderd

Idd helemaal mee eens ;)

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:59:
Muis mét staart heeft niet alleen een snellere respons, maar:

1. is goedkoper
2. lichter
3. hoeft nooit opgeladen te worden
4. kan nooit kwijtraken ;)

Niettemin zal de G7 toch wel een lekker muisje zijn, maar van mij hoeft draadloos niet.
Precies, ik vind al die draadloze toetsenborden en muizen maar een hype.
Wie gaat er nou met zijn muis en toetsenbord door de kamer heen lopen, mijn muis en toetsenbord liggen altijd op mijn bureau, en ik merk nooit wat van de draadjes.
Het enige voordeel dat ik heb kunnen ontdekken in praktijk met een draadloos toetsenbord en muis is dat het netter staat op het bureau.

Verder lijkt me de Razer Copperhead een mooie muis, de Logitech G5 zal ook best een top muis zijn maar de vorm en uiterlijk vind ik minder, en er zitten veel te veel overbodige knopjes op.
Toch denk ik niet dat het de moeite waard is om mijn Razer Diamondback van pas een jaar oud en nog perfect werkt voor de Razer Copperhead in te ruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 18:27 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
De Logitech G5 schijnt last te hebben van wat sensor problemen.

http://www.gather-network.net/arie/files/func_rough.avi
http://www.gather-network.net/arie/files/func_smooth.avi
http://www.gather-network.net/arie/files/qpad.avi

In deze filmpjes beweegt iemand z'n splinternieuwe G5 snel van links naar rechts. Deze snelheid kon hij bij de vorige generatie gamersmuizen gewoon gebruiken, de G5 raakt echter de weg kwijt.

Razer heeft al aangegeven dat de firmware van de sensor bij hun muis eenvoudig te upgraden is, hopelijk heeft Logitech deze mogelijkheid ook vrijgelaten.

Hoogstwaarschijnlijk wel, aangezien ze beiden dezelfde sensor gebruiken.

• ReddishRat
  • Laatst online: 23-02-2023
Dan toch maar even rustig afwachten wat de reviews doen. Als dit echt een groot probleem blijft dan nog maar even afwachten op een 2e versie of op de firmware voordat ik hem aanschaf. Me MX518 doet keurig zijn dienst :)

Verwijderd

Ik had begrepen dat de logitech muis hardware matig de dpi instellingen tijdens het gamen kan veranderen zonder installatie van drivers. (lijkt me handig als je switch tussen een smg en een sniper rifle).

De razer copperhead verandert de dpi doormiddel van software. Heeft iemand ervaring met de razer software? Werkt die software wel als je bijvoorbeeld een bluetooth toetsenbord en muis hebt (logitech dinovo). Op bepaalde websites wordt namelijk beweerd dat je eerst alle andere muis drivers moet verwijderen voor de razer software goed werkt. Ik wil namelijk mijn bluetooth toetsenbord blijven gebruiken in combinatie met de razer.

• Aham brahmasmi
Ik heb geen drivers voor andere invoerapparaten behalve m'n Razer zelf geïnstalleerd, maar nog nooit een probleem gehad behalve dat het system tray icoontje niet weg blijft als je het disabled (ik heb razertra.exe daarom maar hernoemd naar razertra.exe.bak).

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:05:
Ik had begrepen dat de logitech muis hardware matig de dpi instellingen tijdens het gamen kan veranderen zonder installatie van drivers. (lijkt me handig als je switch tussen een smg en een sniper rifle).

De razer copperhead verandert de dpi doormiddel van software. Heeft iemand ervaring met de razer software? Werkt die software wel als je bijvoorbeeld een bluetooth toetsenbord en muis hebt (logitech dinovo). Op bepaalde websites wordt namelijk beweerd dat je eerst alle andere muis drivers moet verwijderen voor de razer software goed werkt. Ik wil namelijk mijn bluetooth toetsenbord blijven gebruiken in combinatie met de razer.
De Razer software werkt hier i.c.m. een Razer Diamondback en tegelijkertijd Logitech MX518 software geinstalleerd.

Inmiddels gebruik ik beide drivers niet meer omdat ik ze niet genoeg toegevoegde waarde vind hebben.
Het aanpassen van sensitivity tijdens het spelen vond ik totaal niet handig.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
De Razer Copperhead blijkt gebruik te maken van een andere sensor dan de G5.

De Logitech G5 gebruikt de ADNS-6010 sensor, waarvan alle informatie op de site van Agilent te vinden is.
De Razer Copperhead gebruikt de ADNS-6018 sensor, een hoger typenummer, waar helaas geen informatie over te vinden is.

• DiluTe
  • Laatst online: 22-10 14:39
Heeft iemand een idee wat voor padsurfers eronder zitten ivm met icemat, of waar ik eventueel padsurfers voor de icemat kan vinden?

edit

"Ook heeft de G5 standaard spekgladde voetjes"

voor de mensen die hier antwoord op willen

edit

Net een G5 besteld, dus het zal mij benieuwen (nu een mx510)

[ Voor 48% gewijzigd door DiluTe op 07-09-2005 02:06 ]

• Nara Shikamaru
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05-2022

Nara Shikamaru

Cleverest Strategist

wanneer komt de razer copperhead in nederland uit?

Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Nara Shikamaru schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:52:
wanneer komt de razer copperhead in nederland uit?
1 oktober is officiele launch date.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:25:
[...]

Precies, ik vind al die draadloze toetsenborden en muizen maar een hype.
Wie gaat er nou met zijn muis en toetsenbord door de kamer heen lopen, mijn muis en toetsenbord liggen altijd op mijn bureau, en ik merk nooit wat van de draadjes.
Het enige voordeel dat ik heb kunnen ontdekken in praktijk met een draadloos toetsenbord en muis is dat het netter staat op het bureau.

Verder lijkt me de Razer Copperhead een mooie muis, de Logitech G5 zal ook best een top muis zijn maar de vorm en uiterlijk vind ik minder, en er zitten veel te veel overbodige knopjes op.
Toch denk ik niet dat het de moeite waard is om mijn Razer Diamondback van pas een jaar oud en nog perfect werkt voor de Razer Copperhead in te ruilen.
Misschien mensen die net als ik een HDTV in de woonkamer hebben staan met een mediacenter en die willen bedienen met draadloze apparatuur. 2 draden door het midden van mijn woonkamer vindt ik niet echt mooi. Bovendien zijn draden irritant. Tuurlijk zijn er een hoop mensen die in het draad fabeltje geloven en daar maken fabrikanten dan ook dankbaar gebruik van. Als je significante verschillen merkt in je game prestaties door een dergelijke muis zegt dat meer over jouw game prestaties dan over de prestaties van die muis ;)

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:11:
[...]

Misschien mensen die net als ik een HDTV in de woonkamer hebben staan met een mediacenter en die willen bedienen met draadloze apparatuur. 2 draden door het midden van mijn woonkamer vindt ik niet echt mooi.
Home cinema is niet echt dezelfde doelgroep als hardcore gaming...
Bovendien zijn draden irritant.
Hoezo? Tobo en muis liggen toch steeds op dezelfde plek voor/naast je monitor als je gewoon op een bureau werkt.
Tuurlijk zijn er een hoop mensen die in het draad fabeltje geloven en daar maken fabrikanten dan ook dankbaar gebruik van.
Bedrade muizen zijn goedkoper dus de consument (gamer) maakt daar dankbaar gebruik van.
Als je significante verschillen merkt in je game prestaties door een dergelijke muis zegt dat meer over jouw game prestaties dan over de prestaties van die muis ;)
De ervaring leert dat het andersom is. Hardcore (FPS) gamers zijn veel meer gericht op de instellingen van hebben vaak alles zo getweakt dat ze minimale lag hebben. Verschil tussen draad en draadloos is voor zulke mensen zeker merkbaar, alhoewel het steeds kleiner wordt door geavanceerdere technologie.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-09-2005 15:51 ]

Verwijderd

Ik heb mijn mx510 vergeleken met de mx700 die ik voor m'n pa z'n pc gekocht heb.
Ik heb een aantal dagen kunnen testen en veel ut2004 gespeelt.
Ik vond het verschil echt wel merkbaar.
Met de mx510 is met name het draaien echt onmiddelijk.
Als je met de mx700 even rechtuit gelopen hebt en je wilt dan draaien dan is ie net iets te laat.
Als je eerst de ene kant op draait en dan de andere kant dan merk je dat ook.
Het lijkt op een klein beetje lag van een belastte server, en het is gewoon irritant.
Ik ben echt geen super gamer, voor mij is het pure lol maar dit was voor mij de reden om GEEN draadloze muis te kopen, de lol wordt er namelijk minder door.

Ik ben zeer tevreden met m'n mx510 maar hij is al aardig versleten (de matte zwart plastic delen op de zijkant hebben glimmende plekken van m'n vingertoppen) en ik ga em dus vervangen.
Na de gegevens vergeleken te hebben heb ik besloten logitech te laten voor wat het is (het oppervlak van m'n mx510 ben ik echt niet tevreden over) en ga ik voor de copperhead.

Maareh, dit is nog een vrij land dus iedereen mag kiezen wat ie wil!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 20:36 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:11:
[...]

Misschien mensen die net als ik een HDTV in de woonkamer hebben staan met een mediacenter en die willen bedienen met draadloze apparatuur. 2 draden door het midden van mijn woonkamer vindt ik niet echt mooi. Bovendien zijn draden irritant. Tuurlijk zijn er een hoop mensen die in het draad fabeltje geloven en daar maken fabrikanten dan ook dankbaar gebruik van. Als je significante verschillen merkt in je game prestaties door een dergelijke muis zegt dat meer over jouw game prestaties dan over de prestaties van die muis ;)
Draadloze muizen beginnen qua response time eindelijk in de buurt te komen van normale muizen. (125 Hz). De getweakte gaming muizen liggen echter nog buiten het bereik van de techniek in draadloze muizen (500/750/1000Hz).

En probeer eens met een draadloze muis op een LANparty te gaan zitten, dan begrijp je in 1 keer waarom er zoveel draadjes liggen.

Enne als je het niet over RTS games had:
Als je geen significante verschillen merkt in je game prestaties door een dergelijke muis zegt dat meer over jouw game prestaties dan over de prestaties van die muis ;)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:34:
Ik heb mijn mx510 vergeleken met de mx700 die ik voor m'n pa z'n pc gekocht heb.
Ik heb een aantal dagen kunnen testen en veel ut2004 gespeelt.
Ik vond het verschil echt wel merkbaar.
Met de mx510 is met name het draaien echt onmiddelijk.
Als je met de mx700 even rechtuit gelopen hebt en je wilt dan draaien dan is ie net iets te laat.
Als je eerst de ene kant op draait en dan de andere kant dan merk je dat ook.
Het lijkt op een klein beetje lag van een belastte server, en het is gewoon irritant.
Ik ben echt geen super gamer, voor mij is het pure lol maar dit was voor mij de reden om GEEN draadloze muis te kopen, de lol wordt er namelijk minder door.

Ik ben zeer tevreden met m'n mx510 maar hij is al aardig versleten (de matte zwart plastic delen op de zijkant hebben glimmende plekken van m'n vingertoppen) en ik ga em dus vervangen.
Na de gegevens vergeleken te hebben heb ik besloten logitech te laten voor wat het is (het oppervlak van m'n mx510 ben ik echt niet tevreden over) en ga ik voor de copperhead.

Maareh, dit is nog een vrij land dus iedereen mag kiezen wat ie wil!
Het kan best zijn dat dat verschil idd bestaat.
Echter, in de mx510 zit een andere en betere sensor dan in de mx700 dus geen apples met apples.....

Verder heeft de nieuwste Logitech RF technologie zoals o.a. bij de MX1000 het maximaal aantal pollings dat de USB poort toelaat.
Dit is dus net zo snel als wanneer je een muis met draad met gelijke sensor technologie op de USB poort aansluit.

Vergelijk anders een G5 en een G7 (tune dan ook het gewicht van de G5 zodat het gelijk isk aan de G7) ben er zeker van dat je geen verschil zult merken.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 08-09-2005 22:59 ]

Verwijderd

Help!!!! schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:34:
[...]
Verder heeft de nieuwste Logitech RF technologie zoals o.a. bij de MX1000 het maximaal aantal pollings dat de USB poort toelaat.
Dit is dus net zo snel als wanneer je een muis met draad met gelijke sensor technologie op de USB poort aansluit.

Vergelijk anders een G5 en een G7 (tune dan ook het gewicht van de G5 zodat het gelijk isk aan de G7) ben er zeker van dat je geen verschil zult merken.
Ik heb destijds de 510 en de 700 vergeleken omdat dat de 2 top muizen van logitech waren op dat moment. Ik wil de g5 en g7 wel testen, stuur maar op!
ik koop een copperhead!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:30:
[...]

Ik heb destijds de 510 en de 700 vergeleken omdat dat de 2 top muizen van logitech waren op dat moment. Ik wil de g5 en g7 wel testen, stuur maar op!
ik koop een copperhead!
:D

• DiluTe
  • Laatst online: 22-10 14:39
De G5 is iets hoger dan MX510 ;)

Verwijderd

Da's wel interesant, de 510 is een beetje kleine voor mijn grote handen.
Voordeel is dat ik em hierdoor tussen mijn vingers beweeg, en dus niet zo veel m'n pols nodig heb.
Zal vast schelen bij een muisarm/pols.

• Widow
  • Laatst online: 01-12 14:47
Vanmiddag de G5 gekocht, maar wisten jullie dat daar dus een UV laser in zit :P ?

Afbeeldingslocatie: http://img313.imageshack.us/img313/4639/dcp49386yc.th.jpg

Lang leve de digicams, die heeft namelijk n groter bereik dan het menselijk ook 8)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

weet iemand een webshop in nederland die de copperheads verkoopt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:24:
Vast een heleboel als ie uitkomt in oktober

• Fuske
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:24:
Kijk eens aan:
http://www.tweakers.be/pricewatch/125500

Prijs ligt tussen de G5 en G7 in...

Mijn keuze staat al vast ;) (Copperhead)

• Nara Shikamaru
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05-2022

Nara Shikamaru

Cleverest Strategist

tommy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:58:
[...]

Kijk eens aan:
http://www.tweakers.be/pricewatch/125500

Prijs ligt tussen de G5 en G7 in...

Mijn keuze staat al vast ;) (Copperhead)
hahaha prijs valt mee :D

Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:50:
[...]
Home cinema is niet echt dezelfde doelgroep als hardcore gaming...

[...]

Hoezo? Tobo en muis liggen toch steeds op dezelfde plek voor/naast je monitor als je gewoon op een bureau werkt.

[...]
Bedrade muizen zijn goedkoper dus de consument (gamer) maakt daar dankbaar gebruik van.

[...]
De ervaring leert dat het andersom is. Hardcore (FPS) gamers zijn veel meer gericht op de instellingen van hebben vaak alles zo getweakt dat ze minimale lag hebben. Verschil tussen draad en draadloos is voor zulke mensen zeker merkbaar, alhoewel het steeds kleiner wordt door geavanceerdere technologie.
1.) Ik heb met geen woord gerept over home cinema. Ik game gewoon op een HDTV.

2.) Bedraad gamen is een hype. 2 Jaar terug had iedereen het er nog over dat het zo geweldig was dat je geen last meer had van die vervelende draden.

3.) Draden blijven overal achter hangen. (Een scherpe rand van je bureau bijvoorbeeld) Het is handig om je tobo en muis weg te kunnen leggen als je van plan bent andere werkzaamheden op een bureau uit te voeren. Mijn tft's zijn in de muren weg gewerkt. Ik heb een leeg bureau met een draadloos toetsenbord en muis. Mijn computer staat netjes in mijn bureau, niet eronder niet er naast maar netjes weg gewerkt.

4.) De prijs als argument gebruiken is volstrekt onzinnig. Meeste hardcore gamers geven ieder jaar een vermogen uit aan rand apparatuur zoals muizen tobo's skids muismatjes enz.

5.) Merkbaar... Waar hebben we het nog over een paar 10de tot 100ste van een milliseconde. Procentueel zul je waarschijnlijker benadeeld zijn met een bedrade muis. Je zal procentueel gezien meer kills met je bedraade muis missen door het blijven haken of verstrikt raken van je kabeltje dan dat je mist door de 2 tiende van een milliseconde langzamere draadloze muis.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Draadloze muizen zijn zwaarder, zijn niet handig op een LAN (fijn iemand anders game besturen) en ik heb nog geen draadloze muis gezien die boven de 125Hz refresh rate kwam.
Deze punten zorgen er voor dat draadloze muizen voor snelle FPS games geen optie zijn (RTS is weer een heel ander verhaal natuurlijk).

Bovendien weet ik niet wat voor verraderlijk scherp bureau je gebruikt, maar als jij scherpe hoeken hebt waar een draad aan blijft hangen is het misschien een tip om het bureau te vervangen voor een minder gevaarlijk exemplaar.

Tja, als je gamet op een HDTV speel jij blijkbaar op een andere manier spelletjes dan de meeste fanatieke FPS spelers.
Het beeld van een TFT is immers vaak veel trager dan dat van een goede CRT. Kijk bijvoorbeeld naar de WCG qualifiers, daar wordt gespeeld op state of the art machines met een ouderwertse CRT er op.
Maar goed, ieder z'n voorkeuren.

• Fuske
Dit weekend is er een computer beurs in Eindhoven..
Meestal zijn hier ook enkele buitenlandse stands te vinden..

Zou er een mogelijkheid zijn dat er op deze beurs die Copperhead zal liggen.. Of dat logitech g15 tobo?

Je weet tegenwoordig maar nooit met die japanse stands..bijvoorbeeld.

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:43:
[...]

5.) Merkbaar... Waar hebben we het nog over een paar 10de tot 100ste van een milliseconde. Procentueel zul je waarschijnlijker benadeeld zijn met een bedrade muis. Je zal procentueel gezien meer kills met je bedraade muis missen door het blijven haken of verstrikt raken van je kabeltje dan dat je mist door de 2 tiende van een milliseconde langzamere draadloze muis.
Haha, jij maakt zeker muisbewegingen van 2 meter! :D Als ik mijn muis meer dan 5 cm beweeg is dat veel voor mijn doen. Ik zorg trouwens dat mijn draad juist klem zit (met precies genoeg speelruimte) als het kan, zodat de draad niet door zijn eigen gewicht naar beneden getrokken wordt. De draad van mijn Razer DB is overigens zo licht dat ik daar geen last van heb.

Over de merkbaarheid van 125+ Hz USB polling rate: het gaat niet om iets wat gebeurt in 1/500ste seconde wat je kunt zien, maar enkel dat je muiscursor soepeler beweegt omdat de muisbeweging vaker per tijdseenheid doorgegeven wordt. Maak je een snelle bocht met je muis, dan wordt die met 500 Hz in kleinere stapjes doorgegeven en zo wordt je aim dus nauwkeuriger in FPS games. Het voordeel hiervan is kristalhelder.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
tommy schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:08:
Dit weekend is er een computer beurs in Eindhoven..
Meestal zijn hier ook enkele buitenlandse stands te vinden..

Zou er een mogelijkheid zijn dat er op deze beurs die Copperhead zal liggen.. Of dat logitech g15 tobo?

Je weet tegenwoordig maar nooit met die japanse stands..bijvoorbeeld.
De muis is in Azie inmiddels beschikbaar, ook een aantal Europese winkels had een aantal exemplaren.
De europese exemplaren waren echter 'review and engineering samples'. Kleine hoeveelheden die naar distributers gestuurd worden die niet voor verkoop bedoeld zijn.

Enkele mensen kregen dus oude versies van de muis met een oude firmware er op. Wanneer zij deze firmware probeerden te upgraden stopte de muis met werken.
Mensen die zo'n muis hebben wordt geadviseerd met Razer contact op te nemen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:25:
[...]
Over de merkbaarheid van 125+ Hz USB polling rate: het gaat niet om iets wat gebeurt in 1/500ste seconde wat je kunt zien, maar enkel dat je muiscursor soepeler beweegt omdat de muisbeweging vaker per tijdseenheid doorgegeven wordt. Maak je een snelle bocht met je muis, dan wordt die met 500 Hz in kleinere stapjes doorgegeven en zo wordt je aim dus nauwkeuriger in FPS games. Het voordeel hiervan is kristalhelder.
Wellicht was dit zo bij oudere muizen, als het al niet tussen de oren zat.. :P .

Quote Tomshardware: http://www.tomshardware.c...12/ultimate_mouse-07.html
Logitech has managed to accelerate USB transmission for its mouse without the need for a driver. Reporting has been increased from 125 to 500 times per second. That means you can really increase the resolution significantly without losing precision of movement.
Als ik Tom goed begrijp is dat "probleem" dus opgelost.

imo blijven dan over als "nadelen" :
- vaak hogere prijs
- zwaarder
- batterijen wisselen
- evt. problemen op LAN parties door gedeelde frequenties.

Ik blijf iig cordless !! :) :9

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 23-09-2005 15:13 ]

• Fuske
Ben net even geweest kijken op de beurs...

Maar er stond nog niet veel, morgen even terug dan zijn er hopelijk meer stands te bezichtigen!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Levo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:22:
ik hoop eigenlijk dat Microsoft eens gamermuizen en -toetsenborden gaat uitbrengen, ik vind hun design over het algemeen genomen mooier en lekkerder in de hand liggen :)
Mee eens, zelfs zonder grote poten, vind ik de intelli4.0 veel fijner dan een MX518, het scrollwieltje, is gewoon beter, soms wel iets te snel alleen ;) ook zijn de muisknoppen, in mijn optiek fijner, maarja... ik heb nog niks gehoord over een Microsoft Intelli 5.0, achja, maaar 800DPI is toch zat? toch? :)

~ Mijn prog blog!

• Aham brahmasmi
Muiswiel van de MX muizen is nooit echt super geweest. Het werkt en blijft werken, maar ik vind het wieltje van m'n Diamondback toch fijner en soepeler aanvoelen. Voor de hoofd-muisknoppen geldt dit nog sterker.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:00:
Muiswiel van de MX muizen is nooit echt super geweest. Het werkt en blijft werken, maar ik vind het wieltje van m'n Diamondback toch fijner en soepeler aanvoelen. Voor de hoofd-muisknoppen geldt dit nog sterker.
De Logitech MX muiswieltjes kun je echter wel aanpassen door de muis open te makken en het veertje bij te stellen.
De nieuwe Diamondback en Copperhead muizen hebben een ander soort mechanisme wat niet aan te passen is.

• Aham brahmasmi
Bij de Diamondback zit er gewoon geen merkbare speling in het wieltje en de klikjes bij het draaien zijn vrij subtiel (niet zo'n geratel als bij de MX). Je hoeft dus geen veertje te verbuigen... Ik heb wel gemerkt dat de nieuwe Pilot/Wheelmouse uitvoeringen een soepeler muiswiel hebben dat grappig genoeg net zo voelt als dat van Sweex en Trust muizen. :P Ik weet niet hoe dit bij de nieuwste Logitechs is.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iemand enig idee wanneer de G7 ook daadwerkelijk te krijgen is in NL?

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 19:42

potatox

unz unz unz

Net bij media markt de G5 gekocht als opvolger van mijn MX518.
Wat me direct opvalt is dat ze wel de zwakke dingen van de vorige series oplossen.
Het scrollwiel steekt meer uit, dit zorgt ervoor dat je niet per ongeluk op die dpi knoppen ramt, wat bij de mx518 wel soms het geval was. Ook is het nu mogelijk om direct te zien op hoeveel dpi je zit.
Nadeel is weer het missen van een "Vooruit" knop bij de duim.

Na deze muis (zonder gewichten) ongeveer 20min te hebben gebruikt valt me dit op:
Wanneer (op 800dpi) je de muis erg zachtjes beweegt, gaat de cursor in windows haast niet vooruit. Bij het snel heen en weer gaan om snel wat knoppen te klikken, lijkt het alsof je net voor de knop of na de knop eindigt, wat ik dus niet met de mx500 en mx518 had. Misschien komt dit door de laser?
Ik moet nog wel ff wennen dus om snel ff op iets kleins te klikken, als dit na een tijdje nog steeds niet optimaal gaat, ding terug en hou ik me bij de mx518 :)

[update]
Ook als je langzaam (800dpi) een lijn maar van linksboven naar rechtsonder maakt de cursor geen rechtelijn, wat de mx500/518 wel doet.. mmmm ik probeer em deze week nog uit, als ie niet went gaat ie terug.
[/update]

[ Voor 13% gewijzigd door potatox op 27-09-2005 16:40 ]

--

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 11:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon vraagt een G5 voor "sinterklaas", want geforce guy heeft een broertje van 7 har har 2x cadeaus per jaar.Geforce guy vindt het wel jammer dat de vader en de moeder 63 euro 45 eigenlijk te veel vinden voor een muis... Geforce guy vindt de razer copperhead ook :9~ , maar de boomslang is ook goed zat als geforce guy er een goede muismat bij krijgt.

[ Voor 20% gewijzigd door McGryphon op 27-09-2005 18:10 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

heb nu een razer copperhead :D echt rete smooth beter als mijn mx510

heb geen last van lag probleem ! waar wel overgepraat word standaart firmware geen muis drivers geinstalleerd ook niet nodig want werkt @ 2000 dpi

muis zit op usb 2.0 poort !!! dat lever misschien probleem op bij die figuren die lag hebben dat usb 1.1 te weinig bandbreedte heb

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
BruceLee schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:29:

heb geen last van lag probleem ! waar wel overgepraat word standaart firmware geen muis drivers geinstalleerd ook niet nodig want werkt @ 2000 dpi

muis zit op usb 2.0 poort !!! dat lever misschien probleem op bij die figuren die lag hebben dat usb 1.1 te weinig bandbreedte heb
Een vraagke: kan het scrollwieltje net als de G5 links en rechts scrollen? Bij de G5 had ik steeds het probleem als ik het scrollwieltje wou indrukken dat ik per ongeluk steeds naar links scrollde. Heb hem daarom teruggebracht, en ik ben nu van plan om de Razer te importeren voor 40 dollar. Maar ik ben wel benieuwd of ik daarmee ook dat probleem krijg.

• Pkunk
BruceLee schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:29:

Yay! Hij is er dus eindelijk :D Snel bestellen

review: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-21730-2495-x-x-x
review: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1861438,00.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 04-10-2005 18:21 ]

Hallo met Tim

Pagina: 1 2 Laatste