A8V-E Deluxe of A8N-E?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 14:38
Welke kan ik beter kopen, de A8V-E Deluxe of de A8N-E?

Alvast bedankt voor het reageren

Verwijderd

Zoek reviews, specificaties, benchmarks en leg die naast wat jij belangrijk vindt.
Die keuze kunnen wij niet voor je maken, en al helemaal niet als je niet zelf al dingen hebt uitgezocht zodat je basisinformatie kan verschaffen over wat het doel is, en waarop je vastloopt in je keuze.

Kijk ook nog even in de GoT FAQ en de PMG FAQ waarin bijvoorbeeld in dit stukje iets staat over "kansloze topics" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:22 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou eerst eens op een rijtje zetten wat ik op een moederbord zou willen hebben. Kijk of dat op beide moederborden zit. Bijvoorbeeld de A8V-E ondersteund geen S-ATA II features. Ga gewoon eens op de Asus site kijken en vergelijk de moederborden. www.asus.nl

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Daarnaast ondersteund de A8V-E Deluxe niet de AMD Athlon 64 X2 processors, omdat er een andere chipset van VIA op zit dan de A8N-E, dit met het oog op toekomstige uitbreidingen naar dual core.
Dit is al 1 nadeel, waardoor je dus al voor jouw 2e keus zou kunnen gaan, want die ondersteund wel de dual core.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:31 ]

Verwijderd

Ik zou persoonlijk geen van beide nemen en wachten op de A8N32SLI (vermoedelijk eind augustus).
Heeft support voor alle AMD X2 processors, SLI waarbij beide PCI-E slots 16 X kunnen doen i.p.v. 8 X
Maar zoals ik al zei dat is een persoonlijke keuze, als het tussen die 2 is de A8N-E :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:34:
Ik zou persoonlijk geen van beide nemen en wachten op de A8N32SLI (vermoedelijk eind augustus).
Heeft support voor alle AMD X2 processors, SLI waarbij beide PCI-E slots 16 X kunnen doen i.p.v. 8 X
Maar zoals ik al zei dat is een persoonlijke keuze, als het tussen die 2 is de A8N-E :)
Ik vraag mij af kun je dan ook 1 PCI-e x16 slot voor je grafische kaart gebruiken en het tweede PCI-e x16 slot voor bijvoorbeeld een PCIe x8 RAID controller, waarbij deze ook netjes op x8 gaat werken.
Persoonlijk zie ik namelijk nog helemaal geen nut voor twee grafische kaarten. Nu gebruik ik nog een ATI Radeon 9800 Pro 128MB, wat voorlopig voor mij nog voldoende is. Daarom ben ik eigenlijk ook heel nieuwsgierig naar de A8N-E Premium of andere opvolger van de A8N-E. Hopelijk heeft deze een heatsink met heatpipe op de NB net als de A8N-SLI Premium en wat interresante PCI-e x4 en/of x8 sloten. Tenzij het tweede PCI-e x16 slot van de A8N32-SLI gebruikt kan worden voor andere kaarten natuurlijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees een review van de planken. Of doe aanmerkelijk meer moeite als je op GoT wilt posten.

Zie ook: GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.