[CiP] TARDiS Overzicht Laatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
cool bedacht zeg! 8)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 12:23

Nox

Noxiuz

kan je ook een filmpje maken van dat zwaailicht ? en hoe stop je de ledjes erin ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

dit is wat ik noem en echte orginele mod! :D
niet en uitgemolke standaart mod zoals je veel ziet ^^
mijn respect! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 52518 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:19:
...Dit is een miniatuur zwaailicht waarbij middels een simpel schakelingetje vier miniatuurleds om en om aangeschakeld worden, zodat het net een echt zwaailicht lijkt.

....
Je weet dat de orginele Tardis een witte/transparante lamp op het dak heeft? En het geen zwaailicht is? Verder respect voor je werk, het ziet er op het eerste gezicht erg netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 21:20
Eerst ff zeggen dat ik het echt een onwijs mooie kast vindt worden _/-\o_

Maar misschien is het mooier als je de roosters onderin ook blauw maakt, past het wat meer bij de rest.

Ik ken het origineel niet dus ik weet niet of die het ook zo heeft, maar het was maar een ideetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52518

Topicstarter
noksiejus schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:45:
kan je ook een filmpje maken van dat zwaailicht ? en hoe stop je de ledjes erin ?
Het zijn gloeilampjes, en die worden in een klein grijs houdertje in het omhulsel bevestigd, dat houdertje zat ook bij het geheel, en daar passen de lampjes ook netjes in.
Een filmpje zal lastig worden, m'n d70 maakt nl geen filmpjes... :) Ik kijk wel even of de filpmjes uit m'n oude camera te pruimen zijn. Ik zal eerst wel de zooi in elkaar moeten solderen, dus duurt nog wel even...
Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:20:
[...]
Je weet dat de orginele Tardis een witte/transparante lamp op het dak heeft? En het geen zwaailicht is? Verder respect voor je werk, het ziet er op het eerste gezicht erg netjes uit :)
Jup, dat weet ik... :)

Het nadeel is dat de orginele lamp ook nogal groot is, en bij de grootte van mijn kast dat er echt niet meer uit vond zien. Het is ook nog niet zeker of de lamp ook echt als zwaailicht aangesloten gaat worden, de print ondersteunt ook gewoon het continu laten branden van de lampjes, zodat het een authentieker beeld geeft. Het is meer dat dit formaat erg mooi staat bij het schaalidee van de kast.
ASracing schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:07:
Maar misschien is het mooier als je de roosters onderin ook blauw maakt, past het wat meer bij de rest.

Ik ken het origineel niet dus ik weet niet of die het ook zo heeft, maar het was maar een ideetje.
Het orgineel heeft dus geen roosters onderin, blijkbaar was frisse lucht niet nodig in die dingen.. ;)
Ik denk eerlijk gezegd wel dat het mooier is om ze in de orginele kleur te houden, en iets te gaan spelen met blauwe led-fans oid om ze blauw te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

lucht toevoer had je evt ook van onderen aan kunnen zuigen als je er wat hoge voetjes onderzet. en via de achterkant kan je gewoon 2x120 mm laten zuigen op een lage rpm.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit weekend besteedt aan het afronden van het luikje waarachter de knoppen moeten komen.

Op het kartonnetje (te zien in vorige post) is de tekst gekomen, en daarvooor zit weer een plaatje lexan om het geheel qua uitstraling bij de kast te laten passen. Om het ook open te kunnen doen zit er een handvaatje aan... :)

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis54.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
Anoniem: 52518 schreef op maandag 26 september 2005 @ 07:39:
Dit weekend besteedt aan het afronden van het luikje waarachter de knoppen moeten komen.

Op het kartonnetje (te zien in vorige post) is de tekst gekomen, en daarvooor zit weer een plaatje lexan om het geheel qua uitstraling bij de kast te laten passen. Om het ook open te kunnen doen zit er een handvaatje aan... :)

[afbeelding]
:9~ :9~ Mooi werk ...Hij word echt goed zo _/-\o_

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Echt heel mooi. Wil het eindresultaat wel is zien straks :)

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik mag wel zeggen dat het subliem en levensecht is.

Je kan zo een film van maken ;) Vervolg op TARDIS :P
De teksten zijn zo goed gemaakt dat ik niet in 1 keer zie dat het miniatuur is.
Dat is wat ik bij laatste foto boven zie. Ik kan zo letterlijk deurknop pakken en naar binnen stappen.

En als je camera handig op de "kophoogte" doet van je telefooncel, heb je indruk dat ie levensgroot is. (net als modelspoor welke mensen handig gebruik maken van omgeving, waardoor het lastig te zien is dat het eigenlijk miniatuur is)

Top werk. Je bent goed creatief bezig.

[ Voor 21% gewijzigd door MrDummy op 26-09-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UPDATE 02/10/2005

Dit weekend bezig geweest met zowel het begin maken met het inbouwen van de hardware als het uitdenken en uitwerken van een belangrijk deel van de kast. Daarbij speelde continu de grote vraag, hoe krijg je een computerkast van binnen groter dan van buiten....

Ik heb al geroepen dat ik iets van plan was met spiegels om dit resultaat te bereiken, en dus ben ik daar ook mee aan de slag gegaan. Het bleek nogal lastig te zijn om een goed resultaat hiermee te bereiken, aangezien een minimale afwijking in de plaatsing van de spiegels al scheve reflecties gaf en het oneindige gevoel verpeste. Uiteindelijk na het uren schuren aan afstandhoudertjes en blokjes toch een heel realistisch resultaat weten te bereiken.

Voor het plaatsen van het moederbord...

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis55.jpg

En na het plaatsen van de eerste hardware...een oneindig doorlopende rij aan moederborden..

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis57.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Erg leuk gedaan! En nog leuk gefotografeerd ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

VET!! Ziet er echt heel relaxed uit :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Bij die eerste pic lijkt het net of dat je in een gang kijkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

leuke mod.. erg origineel.. heel netjes allemaal.. maar wil toch ffies miepen :P

je hebt een foto gemaakt die van schuin onder is genomen en je ziet daar net een stukje hout kleur terwijl de rest mooi blauw is.. tik dat stukje ook ffies mooi blauw om het geheel af te werken ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Ik moet toegeven toen ik je begin post zag dacht ik dat het geen al te beste mod zou worden. Maar niets is minder waar, heel mooi uitgewerkt, een goed oog voor details ook zo te zien.
Die spiegels geven zeker en vast een cool effect. :)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 12:50
ik moet het nog is benadrukken :9~ hij is echt goed

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ReseTTim schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:35:
leuke mod.. erg origineel.. heel netjes allemaal.. maar wil toch ffies miepen :P

je hebt een foto gemaakt die van schuin onder is genomen en je ziet daar net een stukje hout kleur terwijl de rest mooi blauw is.. tik dat stukje ook ffies mooi blauw om het geheel af te werken ;)
Vanzelfsprekend wordt dat ook nog blauw.... :)

Het zijn trouwens de aanlegpunten van de voorkant, waar tijdens het grote schilderwerk even omheengeschilderd is. Je ziet het best wel goed, dus dat staat nog best hoog op het 'things-to-do'-lijstje. Als de voorkant erin zit zie je er helemaal niets van, maar dat mag geen reden zijn om het niet even netjes af te werken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:18

Bestla

M/M -> V/F

Geweldig mooi eendje001 , Hulde!

Nu moet ik zelf nog iets gaan bedenken |:( 8)7 :? Maar jij hebt werkelijk een meesterlijk idee gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien is dit handig voor de software: http://www.widgetgallery.com/view.php?widget=36423

Heb je wel Konfabulator voor nodig :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

verrek, da's waar ook: er moet nog hardware in... was vergeten (door je ultra-mooie mod) dat het een case moest worden...

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De laatste paar dagen druk bezig geweest met het spelen van Fable the Lost Chapters...:)

Nu weer druk bezig aan de casemod, en ik stuit op een vervelend probleem. In de orginele berekeningen ben ik uitgegaan van een normale vga-aansluiting op het moederbord om m'n monitor op aan te sluiten. Een week of drie geleden ben ik echter overgestapt op een mooie 20.1" tft, en die wil ik vanzelfsprekend via DVI aansturen.
Het grote probleem hierbij is dat de dvi-connector een stukje dieper is dan de vga-connector, en dus NIET PAST....driewerf ARGH!

Nu zie ik hier drie oplossingen voor, maar ik kom er niet echt meer uit, dus bij deze smeek ik jullie om advies... ;)
Ik zal even kort de drie scenarios omschrijven:

1 - De kast verbouwen
Als eerste optie heb ik om achterin de kast, ter hoogte van de vga kaart, een sleuf in het hout te frezen, waar dan de connectoren uit komen, zodat deze direct inpluggen. Op zich een heel praktische benadering, maar het levert ook een afzichtelijk groot gat in de acterkant op, wat ik op zich best zonde zou vinden.

2 - De connector verbouwen
Hiervan weet ik niet of het uberhaupt mogelijk is, maar in principe zou het mogelijk moeten zijn om een korte DVI-connector te vinden en/of te maken. Ik heb geen idee hoe complex het is om een korte (of om een hoekje) connector te solderen, en gelet op m'n soldeerkwaliteit lijkt het me ook niet geheel aan te raden dit zelf te doen. Dit zou dan de optie openlaten om er een te kopen, maar dan rijst weer de vraag, bestaan deze, en zo ja, zijn hier nadelen aan verbonden die ik zo snel niet zie?

3 - Ander moederbord
In de kast zit nu een mAtx bordje met de standaard vierkant maten (24,5 x 24,5 cm). Dit levert een vrije ruimte aan de achterkant voor de connectoren op van ca. 4 - 4,5 cm. Nu zijn er mAtx bordjes die wel 24,5 cm breed zijn, maar slechts 19-20 cm diep, dit zou het hele ruimteprobleem in een keer oplossen, maar vereist weer dat ik (wederom) een nieuw moederbord moet kopen.
Op zich is het wel een nette oplossing, zonder slordig soldeerwerk en grote sleuven in de kast.
Na het zoeken naar een aantal van deze bordjes kom ik uit tussen de keuze tussen een:
  • Asus A7S8X-MX
  • MSI KM4M-V
  • Asrock K7S41 (mooi blauw bordje ;) )
Voor alle borden is wel een voordeel of een nadeel te noemen, en ik heb geen echte ervaring met mAtx borden. Dus een beetje een subvraag ia of er specifieke redenen zijn om een bepaald bord uit deze lijst te nemen mocht ik voor deze optie gaan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het kappen van wat bomen zodat ik het bos weer zie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Volgens mij is het nets een nieuw mobo kopen, en ik zou dan denk voor de Asus gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
Is het niet een optie om een goedkoop videokaartje te nemen met dvi, de dvi-connector daarop op een of andere manier een slag te draaien zodat hij niet van je moederbord af wijst. Een dvi-verlengkabel op de kop tikken en die daarop aansluiten en het andere uiteinde op een geschikte plek/manier uit de kast leiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

aan de achterkant zie je tog niet zoveel ? zou ik gewoon ff gaatje groter maken en op een wat creatieve manier proberen weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135884

Moederbordje kopen lijkt me het fijnste voor je :)

Hebben idd allemaal hun voor- en nadeel:
  • Asus A7S8X-MX heeft een SiS chipset, nou hoor je mij niet zeggen dat dat per defenitie slechte plankjes zijn maar SiS hoeft er bij mij niet meer in :)
  • MSI KM4M-V een VIA chipset, heb zo een bordje nu een jaar draaien in het systeem van mijn vriendin en ik kan er niks dan goed over vertellen
  • Asrock K7S41 is weer een bordje met een SiS chipset. Voordeel is idd wel dat hij wel lekker kleurt bij de rest van je mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:34

Santford

FP PowerMod
Ik denk ook dat een nieuw moederbordje de mooiste oplossing is, het is zonde om een gat in je mod te zagen, al zou de soldeeroplossing ook niet heel slecht zijn als je het door een ervaren iemand zou laten doen dan,

Als je voor het moederbord gaat verschillen de Asus en MSI niet zoveel van elkaar qua features (allebei 8 USB poorten, onboard LAN, SATA ondersteuning, zelfde FSB, AGP 8X, 5.1 geluid, behalve dan het verschil in chipset), de MSI heeft alleen een PCI slot meer, maar de asus heeft weer gaten rond de socket om coolers te bevestigen, iets om rekening mee te houden als je er een zalman oid op wil zetten.

Ik zou zelf voor de MSI gaan, heb zelf ook een bord van MSI, ben er nog steeds zeer tevreden over, uiterst stabiel en vind 'm er door de kleur ook net ff wat mooier uitzien dan de ASUS ;)

iig nog veel succes met je mooie mooie en originele! mod en van je nieuwe tft natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terwijl ik nog even aan het nadenken ben over de oplssing voor het eerder genoemde dilemma, ben ik wel verder gegaan met het 'gewone' werk aan de kast.

Eerst begonnen met het solderen van het printje voor het zwaailicht. Nadat dit in een testopstelling draaide vond ik eigenlijk dat het er niet uitzag, en ik me toch meer moest gaan conformeren aan de orginele tardis, en er een 'normaal' brandende lamp op te zetten. Het printje heb ik dus weer losgehaald, en heb de lampjes direct aan de 5 volt gehangen.

Het geheel brand hier nog even in een testopstelling, en moet nog op de kast geplaatst worden.

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis59.jpg

Ook heb ik inmiddels de power- en reset-knoppen in de deur gezet.
Hier moet het eerder geposte deurtje met de 'pull to open' teksdt nog voor komen, zodat de knoppen zelf uit het zicht, maar wel binnen handbereik zijn.

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis58.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Ziet er weer goed uit _/-\o_ Maar blijf die deur zo geschilderd (ziet er namelijk nog niet helemaal goed uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
syo schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:12:
Ziet er weer goed uit _/-\o_ Maar blijf die deur zo geschilderd (ziet er namelijk nog niet helemaal goed uit...)
Jup, de deur blijft zo. De tardis moet er nl enigszins verweerd uitzien, en de flits van de foto heeft dat effect nu een beetje doen verdwijnen, maar in werkelijkheid ziet ie er prachtig 'verweerd' uit (ipv gewoon slecht geschilderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Oke dan zal ik dat maar van je aan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Poeh, dat valt nog niet mee, een haakse DVI-plug. Maar ik heb er eentje gevonden :) Grote vraag is dus: heb je 1,5 inch ruimte?

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/haaksedviplug.jpg

Meld anders even hoeveel ruimte je wel hebt, dan zoek ik verder - want zo'n waanzinnig mooie mod moet natuurlijk geen hardwarebeperkingen krijgen :)

edit:
Goedkoper: http://www.networkcable.com/Details.cfm?ProdID=40
Duur maar tof: http://www2.dvigear.com/riandviadma.html
Bouwtekening met alle maten, van Molex.com: http://www.molex.com/product/io/74320.html Dat is helaas gewoon een panelmount :{

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan op 11-10-2005 16:02 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 14:30
is een moederbord niet even duur

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja - zo'n solide metalen haakse plug kost drie tientjes, maar je kan verder wel zelf uitzoeken wat voor een bord je wil hebben. De kabel van een tientje (twee als je verzendkosten meeneemt, gok ik) is in elk geval goedkoper dan een nieuw mobo.

De MSI KM4AM-V heeft trouwens 5.1-geluid en SATA, ben je meteen wat beter op de toekomst voorbereid. En over toekomst gesproken (en hier volgt een mening): Sis-video wil je niet hebben als je ooit nog 'ns wat met Linux wil doen. Ik heb nog regelmatig nachtmerries van de 6326 :X Het verbaast me trouwens wel dat je niet voor een apart kaartje gaat, ook ivm tv-uit enzo.

En helemaal tof wordt het als je lcd-panels achter de ruitjes monteert, maar dat is weer een ander verhaal ;)

offtopic:
Ik neem trouwens aan dat je wel 'ns van de Timelords hebt gehoord?

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 12-10-2005 18:20 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Anoniem: 135884 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:16:
Moederbordje kopen lijkt me het fijnste voor je :)

Hebben idd allemaal hun voor- en nadeel:
  • Asus A7S8X-MX heeft een SiS chipset, nou hoor je mij niet zeggen dat dat per defenitie slechte plankjes zijn maar SiS hoeft er bij mij niet meer in :)
  • MSI KM4M-V een VIA chipset, heb zo een bordje nu een jaar draaien in het systeem van mijn vriendin en ik kan er niks dan goed over vertellen
  • Asrock K7S41 is weer een bordje met een SiS chipset. Voordeel is idd wel dat hij wel lekker kleurt bij de rest van je mod
SiS ia absoluut de grootste klote shit die er is. Ik had ook een asus bord met sis chipset maar die bracht ik een paar dagen later terug omdat hij telkens zomaar errors gaf en resette en allerlei andere shit. VIA is iets beter maar mijn Asus met Via chipset die ik nu heb (alweer 2 moederborden later) reset ook welleens zomaar (BSOD, win2000 op een amd64). Maar dat kan ook aan iets anders liggen. Ik zou iig voor de MSI gaan dan, daar heb ik nooit problemen mee gehad (MSI).

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rataplan schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:14:
Tja - zo'n solide metalen haakse plug kost drie tientjes, maar je kan verder wel zelf uitzoeken wat voor een bord je wil hebben. De kabel van een tientje (twee als je verzendkosten meeneemt, gok ik) is in elk geval goedkoper dan een nieuw mobo.

De MSI KM4AM-V heeft trouwens 5.1-geluid en SATA, ben je meteen wat beter op de toekomst voorbereid. En over toekomst gesproken (en hier volgt een mening): Sis-video wil je niet hebben als je ooit nog 'ns wat met Linux wil doen. Ik heb nog regelmatig nachtmerries van de 6326 :X Het verbaast me trouwens wel dat je niet voor een apart kaartje gaat, ook ivm tv-uit enzo.

En helemaal tof wordt het als je lcd-panels achter de ruitjes monteert, maar dat is weer een ander verhaal ;)

offtopic:
Ik neem trouwens aan dat je wel 'ns van de Timelords hebt gehoord?
Hoe mooi zo'n connector ook is, voor het geld dat ik eraan kwijt ben ik ook al op de helft voor een nieuw moederbord, en dat lost het probleem toch iets netter op. Een bijkomen nadeel van die mooie chromen versie is dat hij door de 'zijwaarste knik' de dvi-connector precies over de lan en usb punten doet komen, dus da's niet helemaal handig.. :P

Er komt trouwens m'n gewone 9800 pro in, dus de onboard video gaat niet gebruikt worden.

En de timelords was idd het eerste dat ik weer even luisterde toen het idee van deze mod in me opkwam... :)
Ge64 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

SiS ia absoluut de grootste klote shit die er is. Ik had ook een asus bord met sis chipset maar die bracht ik een paar dagen later terug omdat hij telkens zomaar errors gaf en resette en allerlei andere shit. VIA is iets beter maar mijn Asus met Via chipset die ik nu heb (alweer 2 moederborden later) reset ook welleens zomaar (BSOD, win2000 op een amd64). Maar dat kan ook aan iets anders liggen. Ik zou iig voor de MSI gaan dan, daar heb ik nooit problemen mee gehad (MSI).
Het lijkt mij dat, soms wat subtieler verwoord, en soms lekker direct zoals hierboven, SiS chitsets niet geheel populair zijn... :)

Aangezien ik dus eigenlijk besloten heb een nieuw moederbordje te kopen, ben ik toch maar wat dieper gaan graven naar mogelijke kandidaten. In deze selectie vielen SiS chipsets dus geheel af, wat de selectie weer wat makkelijker maakte. Toch hou ik nog een best ruime keus over (4 bordjes) waar ik toch weer niet helemaal lekker tussen kan kiezen, dus ook hierbij weer om advies gevraagd. Volgens mij zijn het allemaal wel redelijke bordjes, dus het zal een gevoels/ervaringskwestie worden... :)

Wat zijn dan nu de kandidaten geworden:Zijn er problemen met een van de bordjes, en/of andere bezwaren waarom een bepaalde uit de serie niet te kiezen? Mijn gevoel zegt in ieder geval om te gaan voor de nforce2, maar dat is meer omdat ik daar nu ook op draai, en geen slechte arvaring mee heb. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor deze borden geen problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ondertussen, al denkend over moederborden weer verder gegaan met de rest van de vele dingen die nog moeten gebeuren....

dus maar weer eens een update... :)

De lamp vanuit de testopstelling op de kast gemonteerd, en meteen alle kabels netjes aan het plafond vastgemaakt.
Het effect in het donker is erg mooi al zeg ik het zelf... :P

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis60.jpg

Daarnaast het deurtje voor de knoppen gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

erg netjes weer! _/-\o_ die verweerde look is echt mooi.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Heb alle mobo's even onder de loep genomen, maar ik kan geen serieuze verschillen ontdekken, problemen met condensatoren hebben ze tegenwoordig allemaal wel onder de knie en in prijs zit er ook nauwelijks of niks tussen. Grote vraag is denk ik wat je er aan extra insteekkaarten in kwijt wil - de nForce lijkt me qua geluid en processorbelasting de (iets) betere keus (zwaar subjectief, I know), maar als je een aparte geluidskaart wil hebben dan levert 'ie met bepaalde Creative-kaarten wellicht een probleem op. Staat tegenover dat als je d'r toch een Intel-nic ingooit de overhead van onboard ethernet ook geen klap uitmaakt :)

Kortom: ik denk dat je gewoon voor de vrolijkst gekleurde moet gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

zit er nu een rood lampje op of lijkt het zo of ben ik kleurenblind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
noksiejus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:07:
zit er nu een rood lampje op of lijkt het zo of ben ik kleurenblind ?
Door de foto lijkt het roodachtig, maar het is in de uitstand echt 100% blauw, en in de aan-stand paars-blauw... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 52518 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:07:
[...]

Door de foto lijkt het roodachtig, maar het is in de uitstand echt 100% blauw, en in de aan-stand paars-blauw... :)
tip: beetje glasverf halen om het lampje zelf een beetje blauw te laten lijken ? dan heb je iig minder paars erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update 28 oktober 2005

Eindelijk was m'n nieuwe moederbord binnen, dus weer druk aan de slag gegaan..

Als eerste het nieuwe moederbord gemonteerd, een lekker klein MSI KM4M-V bordje.. :)
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis63.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis64.jpg

Hierna begonnen met het uitwerken en maken van de harde schijven en voeding opstelling
De voeding wordt geklemd tussen simpel aluminium hoekprofiel, waar ook de harde-schijfconstructie tussen valt.
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis65.jpg

In gehele opstelling ziet dat er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis62.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Leuk project, ziet er ook goed uit :). Ik heb zelf hetzelfde moederbord gehad maar dan voor Socket 754 en dat was zeker een heel leuk moederbordje :) Nooit geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Laatst online: 13-05-2015
Anoniem: 94768 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:42:
Leuk project, ziet er ook goed uit :). Ik heb zelf hetzelfde moederbord gehad maar dan voor Socket 754 en dat was zeker een heel leuk moederbordje :) Nooit geen problemen mee.
offtopic:
was het dan een heel slecht moederbord :P

Maarja ziet er goed uit hoor, ga zo door :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 08:30

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ziet er egt heel vet uit, maar in die clodeup van je knoppen ziet de verf er anders uit als op een latere foto, iets licht overgeschuurd oid?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DonMetal schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:14:
Ziet er egt heel vet uit, maar in die clodeup van je knoppen ziet de verf er anders uit als op een latere foto, iets licht overgeschuurd oid?
Dat is de flitser die bij een close-up een beetje veel fel licht erop werpt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112131

ziet er zeker mooi uit de lampen & laatste foto van Mobo etc...
je hebt zeker mazzel dat het hardhout de verf zo "slecht" pakt.. ziet er zeker mooi uit in jou Casemod Theme...

Dit is echt een kast die ik is in het echt wil zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

update ? news ? Ik zit te snakken naar meer pic's !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-04 21:00
Wel coole case. Het is niet helemaal mijn smaak, maar ik vind wel dat je goed met materialen om kan gaan ;) (al helemaal beter dan mij :P, mijne zou omvallen van het schuin zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MiniMan schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:02:
update ? news ? Ik zit te snakken naar meer pic's !!
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het uitdenken en ontwerpen van een heleboel kleine oplossingen en onderdelen, dus updates zitten er weer aan te komen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 07-07 17:41
eendje001 heb je al weer een mooei update
ik zit er met smart op te wachten :D

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Laatst online: 04-07 14:30
me to :P

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben wegens een zwaar gekneusd borstbeen even niet zo heel actief bezig geweest |:(

Zal proberen even van de (kleine) voortgang vanavvond wat fotos neer te gooien. Voor echt grote aanpassingen is het even wachten tot ik het gereedschap weer fatsoenlijk kan hanteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39051

Hoe krijg je dat voor elkaar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aanrijding gehad... fiets was gelukkig meer in puin dan ik :)

Hierbij ook meteen de beloofde (kleine update). Er zit meer denkwerk in dan het lijkt, maar ik leg per foto wel even uit wat de gedachte achter de specifieke uitvoering is....

Als eerste begonnen met de fan-ophanging. Aangezien er tussen de plaat met het moederbord en de deur ruimte zit, en dit ruimte zou laten voor een 'valse' luchtstroom, dient de ophanging meteen als airduct. De bovenste balk sluit bij een dichte deur aan op de de plaat waar het moederbord op zit, en zorg er zo voor dat de lucht door het ondervak met de harde schijven en de voeding gaat voordat deze in het bovendeel van de kast komt.
De front-fan wordt tussen de twee balken geklemd, op de afstand die de beste compromis gaf tussen aangezogen lucht van buiten, en geluid door de blokkage van het rooster (in dit geval ca. 22 mm).
Een zelfde soort constructie zal in de bovenkant van de kast komen voor de outflow-fan(s). Hier hoef ik echter geen rekening te houden met de airduct-functie, dus dat is meer alleen meet- & zaag-werk.
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis66.jpg
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis67.jpg

Daarnaast ben ik begonnen met de bevestigingsstrip voor de insteekkaarten. Deze ziet er nu nog uit als een vrij lelijk recht blokje hout, maar krijgt nog een mooie golvende vorm. De kaarten zelf worden eraan bevestigd door op de plek van de kaarten er m3-boutjes in te verlijmen, waar dan de kaart op/aan met een dopmoertje vast wordt gezet. (er steekt nu even een testkaartje in het mobo voor de maatvoering)
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis68.jpg

Helaas dus door het gekneusde borstbeen niet veel verder kunnen komen, maar wel tijd genoeg gehad om rustig te meten, tekenen en uitdenken van oplossingen, dus zodra de boormachine weer gehanteerd kan worden zal er weer lekker tempo in kunnen komen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Beterschap van deze kant. :)

Ik volg deze casemod al een tijdje en het ziet er erg goed uit. Misschien kun/mag je wel mee doen aan zo'n wedstrijd.

Eigenlijk is het geen casemod natuurlijk, maar een custom case zoals je in de startpost al zei. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 01-12-2005 14:27 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

was het de schuld van de auto die niet uitkeek oid ? (schadevergoeding eisen. je kan je mod ten minste niet meer op die wedstrijd showen en loop je een hoop prijzen mis :9 )

anyway beterschap !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12-07 23:54
als je op de fiets rijdt en je wordt aangereden is het toch altijd de schuld van de auto?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Kan je op dat vierkante blok geen telefoon zetten :P Of hing dat niet in een Tardis ?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

KillaZ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:57:
als je op de fiets rijdt en je wordt aangereden is het toch altijd de schuld van de auto?
dat is idd vaak wel zo ja, maar het lijkt me logisch dat als de bestuurder een beetje advocaat heeft, hij geen schadevergoeding kan krijgen als de fietser door rood rijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 11:18

Bestla

M/M -> V/F

KillaZ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:57:
offtopic: Niet helemaal waar bv, fiets rijdt zonder licht in het donker. Hij/Zij wordt aangereden door een auto. Automobilist kan aannemelijk maken dat de fietser schuld heeft aan het ongeval door het niet voeren van de verplichte verlichting. Schuldvraag zal uitmonden in een 30/70 % schuldvraag waarbij de fietser voor 70 aansprakelijk is. De automobilist zal ten alle tijde toch iets aansprakelijk blijven.

Onzin regel van de regering die maakt dat fietsers nu nog roekelozer rijden dan ze al deden.

Ontopic : eendje, beterschap, ga zo door met Tardis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-07 13:22
Erg coole mod dit! Erg goed werk. Jammer dat je er een tijdje uit ligt. We wachten met spanning af op je volgende update :Y)
Waar ga je eigenlijk je CD/DVD/FDD/Kaartlezer (streep door wat niet van toepassing is ;) ) monteren?

Moet je trouwens niet de verschillende onderdelen nog aarden? Volgens mij loop je anders het risico dat je stabiliteitsproblemen krijgt of zelfs schade aan je PC. En dat zou natuurlijk jammer zijn van deze extreme casemod!!

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Laatst online: 02-01 20:11
M3rcury schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:03:
Kan je op dat vierkante blok geen telefoon zetten :P Of hing dat niet in een Tardis ?
Een mooie Skype USB telefoon:P:P ;) >:)

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Topicstarter
Nu ik weer aan de beterende hand ben het gereedschap maar weer eens ter hand genomen, en een flink aantal kleine klusjes aan de tardis afgerond.

Als eerste begonnen aan het maken van de fan-holder in de bovenkant van de kast. Zoals ik al eerder riep heeft het geheel hier geen taak als airduct, en kom ik dus wat vrijer met de vorm zijn.

De houder zonder fan erin
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis69.jpg

en met fan
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis69b.jpg

Verder druk in de weer geweest om de uiteindelijke hardware erin te krijgen. Alhoewel de kast op zichzelf best groot is, wilde ik het bovendeel dus zo veel mogelijk vrij laten, wat de ruimte voor alles toch heel klein maakt, en je dus aardig moet puzzelen om alles passend te krijgen.
Een aantal dingen die je niet ziet, maar wel heel nodig waren:
- Afstandsblokjes om de moederbordplaat vast te leggen. Dit zijn twee schuin afgezaagde balkjes die de plaat in lengterichting vastklemmen.
- Wegwerken kabels: Alle kabels vanuit het bovendeel zijn nu achter de spiegels weggewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis70.jpg

Als laatste het gat gezaagd waar de kabels uit de kast gaan komen. Dit moet allemaal nog netjes blauw bijgewerkt worden, maar dat komt in de allerlaatste ronde pas, wanneer ik alle stoot en krasschade ga bijwerken.
Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis71.jpg

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mooi dat je weer aan de slag kunt! Ziet er echt goed uit _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woohoo!!!

Vandaag het aangedurfd de power-knop in te drukken, en zowaar.....hij boot! _/-\o_

Alhoewel het op het moment nog klinkt alsof een heel leger daleks in de tardis een oorlog aan het uitvechten is, bevind ik mij zeer duidelijk in hogere sferen... 8)
Het geluid krijgt door de akoestiek in de kast wel een bizarre klank, een beetje een soort orgelspel dat je op 200 meter afstand hoort, waar een dronken olifant achterstevoren een deuntje aan het spelen is... :? Klinkt op zich best humorvol, maar denk dat het na een tijdje best irritant wordt...

Nu rest me alleen nog het bijwerken van alle stoot-, schuur, schaaf- en krasplekken en het monteren van de lading rubbers om de trillingen wat minder te maken.

Het belangrijkste is echter af....de tardis zit in elkaar, en het geheel werkt :*) :*) :*)

Zodra ik weer even goed daglicht heb (dus eigenlijk zodra een dag vrij heb) maak ik even een aantal nette totaalshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 07-07 17:41
hoe staat het met dit mooie project ?

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik wil meer >:)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166331

Gaan we nog eens wat van dit project horen of is het gewoon dood gegaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Ik denk dat in zijn case is gestapt en ff aan het tijdreizen is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 15:28
uit betrouwbare bron zeg ik 98% klaar :)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

MiniMan schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:42:
Ik denk dat in zijn case is gestapt en ff aan het tijdreizen is :-)
Yep, hij heeft gezegd dat ie gister terug zal zijn. 8)7
:P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ondanks de traagheid volg ik dit topic al vanaf het begin vanwege de vakmanschap waar deze case mee gebouwd is.
Geduld is natuurlijk een schone zaak maar dit is echt helemaal af.
Ik vind dat de lat bij casemodding steeds hoger gelegd word met schitterende afwerking als eindresultaat.
Hierbij kan iedereen weer ideeen opdoen voor een eigen casemod.
Maar gezien alle topics welke ik gebookmarked heb word de afwerking steeds beter buiten een aantal jaren terug.
Ik vind het jammer dat deze niet de casemod van het jaar is geworden maar ik zou aan het einde van het jaar deze alsnog voor willen dragen als het eindresultaat er is.
De afwerking is werkelijk TOP.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 15:11
Schitterend _/-\o_
Toch even miereneuken :P :
Je gaat die roostertjes voor je fans toch wel blauw verfen he :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Zucht... Eendje001 waar ben je? Bijna anderhalve maand geen nieuws meer van je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldrak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 06:39
In het echt ziet de kast er bijna net zo mooi uit als op de foto's :9

Respect voor het geduld en het vakmanschap! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MiniMan schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:22:
Zucht... Eendje001 waar ben je? Bijna anderhalve maand geen nieuws meer van je...
Ik ben begin deze week bezig geweest met het bijwerken van de verf, er wordt dus druk aan gewerkt, te meer aangezien ik besloten heb mee te doen aan het NKCM... ;)

Gevolg hiervan is echter dat er niet veel te fotograveren valt naast een heleboel penseeltjes, kwasten, potjes en grote lappen kranten :)

Zodra vanavond de verf weer enigszins droog is zal ik even kijken of het haalbaar is een paar redelijke foto's te maken van hoe de kast er nu bij staat (en anders worden het gewoon wat slechtere foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals beloofd, hierbij eindelijk de foto's... :)

Ik laat de foto's even spreken voor zichzelf, maar bij vragen, roep gerust.... :P

Klik op de foto voor een grotere versie.

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis-final-small1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis-final-small2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis-final-small3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis-final-small4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eendje.twc-net.com/tardis/tardis-final-small5.jpg

Ik heb de mod inmiddels ook ingeschreven voor het NK Casemodden, dus als alles goed loopt is hij eind april in het echt te bewonderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168298

cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind 'm schitterend, maar dat had ik geloof ik al gezegd :) Kan je nog een plaatje van de in/uitgangen posten? Ben wel benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit is gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08:43

TommyGun

Stik er maar in!

Ziet er echt heel mooi uit. Misschien idd wat detail pics? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rataplan schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:27:
Ik vind 'm schitterend, maar dat had ik geloof ik al gezegd :) Kan je nog een plaatje van de in/uitgangen posten? Ben wel benieuwd hoe dat er uiteindelijk uit is gaan zien.
TommyGun schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:05:
Ziet er echt heel mooi uit. Misschien idd wat detail pics? :)
Heel erg bedankt voor de positieve reacties... :)

De tardis staat op het moment weer even uit te rustem van een 'verf & herstel'-sessie, zodra de verf droog is zal ik even wat mooie detail-shots proberen te maken.

Zijn er naast de I/O delen nog meer verzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Ja eentje in het donker en dan een close up van de plexi plaatjes "police box"

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

toch vind ik de ledjes bovenin een minpuntje, verder zeer originele mod !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Update? :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:08

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hmm, volgens mij is hij toch echt al klaar hoor ;)

ennuh, om dan maar meteen ontopic te gaan en onder het motto beter laat dan nooit:

Mijn complimenten met het resultaat en ik zie hem in april wel irl schitteren 8)

[ Voor 34% gewijzigd door floriske.nl op 23-03-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Het plaatsen van die ene fan bij de gaas vind ik technisch slecht idee. Het zal snel stof ophopen daar en het maakt meer lawaai. Je weet wel waarom velen liefst groot gat maken of typische fan guards (die uit dunne draden bestaan) om lucht zo min mogelijk te laten hinderen.

Je had fan gewoon naar boven of naar beneden moeten blazen. Of slimme luchtkanaal aanleggen zodat je niet veel ziet aan buitenkant. Maar fan tegen zo'n gaas met veel aluminium en weinig opening is niet slim als je ook goed wil casemodden met behoud van fan power.

De telefooncel is uiteraard geweldig. De leds boven is misschien niet mooi, men had ook gewoon kortere kathode buis erin kunnen doen. Dan klopt het beter in werkelijkheid, daar hebben ze TL buizen boven staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 12:46
vette mod man, ik zie hem nu pas voor het eerst. Zeker mooi gedaan.
Hoe zien de dvd/cd-speler(s) er nu uit? van de buiten kant dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171438

Zeg, hoe hoog wordt dat ding eigenlijk? als een Midi - big tower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167335

Hoeveel geluid maakt dit ding welniet? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 10-07 21:23
Ook deze mod is werkelijk prachtig!

Vooral de al genoemde afwerking is helemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na een maand tot rust gekomen te zijn in Mexico, toch maar even de tijd genomen even een paar vragen te beantwoorden... ;)
MrDummy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:19:
Het plaatsen van die ene fan bij de gaas vind ik technisch slecht idee. Het zal snel stof ophopen daar en het maakt meer lawaai. Je weet wel waarom velen liefst groot gat maken of typische fan guards (die uit dunne draden bestaan) om lucht zo min mogelijk te laten hinderen.

Je had fan gewoon naar boven of naar beneden moeten blazen. Of slimme luchtkanaal aanleggen zodat je niet veel ziet aan buitenkant. Maar fan tegen zo'n gaas met veel aluminium en weinig opening is niet slim als je ook goed wil casemodden met behoud van fan power.

De telefooncel is uiteraard geweldig. De leds boven is misschien niet mooi, men had ook gewoon kortere kathode buis erin kunnen doen. Dan klopt het beter in werkelijkheid, daar hebben ze TL buizen boven staan. :)
De fans achter de roosters staan nu geplaatst op het optimale punt tussen geluidsdruk en airflow (ca. 22 mm arvanaf), dus het valt met de geluidsproductie en de beperking van de airflow heel erg mee. Stof is ook niet zo'n heel groot probleem tot nu toe (hij draait nu al weer een tijdje), aangezien hij op m'n buro staat, waar de stofoverlast eigenlijk al minimaal is. Wat er verder aan stof is blijft op een of andere manier liever aan het hout kleven dan aan de roosters... :)

De leds zijn inderdaad niet de meest optimale keuze. Wel waren kortere kathodebuizen met het oog op de inbouwruimte geen optie, ze zouden dan op enkele millimeters achter de platen komen, en dan het je in plaats van stippen een hele felle streep in het midden, wat het effect ook niet te goede komt. Ik ben nog wel van plan in de toekomst de leds te vervangen door breedstralende, zodat het wat gelijkmatiger aangelicht wordt.
floriske.nl schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:09:
[...]
hmm, volgens mij is hij toch echt al klaar hoor ;)

ennuh, om dan maar meteen ontopic te gaan en onder het motto beter laat dan nooit:

Mijn complimenten met het resultaat en ik zie hem in april wel irl schitteren 8)
Onder hetzelfde motto: Dank je :*) Ik hoop dat hij inderdaad te bewonderen zal zijn, de concurrentie is moordend... ;)
Wapster schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:46:
vette mod man, ik zie hem nu pas voor het eerst. Zeker mooi gedaan.
Hoe zien de dvd/cd-speler(s) er nu uit? van de buiten kant dan :P
Er zit geen cd/dvd drive in het systeem. Het is het tweede desktop systeem, en had er dus ook geen nodig. In het zeldzame geval dat ik er een schijfje in moet gooien is het een kleine moeite om even een losse drive eraan te knopen.
Anoniem: 171438 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:49:
Zeg, hoe hoog wordt dat ding eigenlijk? als een Midi - big tower?
Het oorspronkelijke opntwerp is uitgegaan van ongeveer 65 cm hoog, het uiteindelijke resultaat zit daar net onder, met een ruime 62 cm van voet tot lamp. Ongeveer gelijk aan een ruime bigtower dus.
Anoniem: 167335 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:45:
Hoeveel geluid maakt dit ding welniet? })
Valt op zich mee, gezien het feit dat het een mooie holle, houten klankkast is. De fans hoor je best redelijk, vooral doordat deze op volle toeren draaien. Het meest duidelijk zijn wel de harde schijven hoorbaar. Het geheel is echter niet storend als je ermee werkt, alhoewel ik niet kan aanraden hem naast je bed te zetten 8)

Het is nu nog maar een paar daagjes tot de finalisten van het NKCM bekend gemaakt worden, dus met een beetje geluk is de kast zeer binnenkort in het echt te aanschouwen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 15:28
geen idee hoe het ermee staat, maar hier nog een leuk linkje, naar zijn kleine broertje, de usb-hub :D

http://www.firebox.com/in...713&currency_conversion=1

Afbeeldingslocatie: http://www.firebox.com/pic/p1713h.jpg

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

Cheezus

Luiaard

Ik wou het topic ook net kicken om dezelfde reden :D

Acties: