Mar2zz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:36:
nee, facets is Default UI only. Ik ben helemaal DUI-fan, en dat vooral wegens facets. Dat werkt zo makkelijk en intuitief, je kan de prachtigste columns maken (artiesten gegrouped op 1e letter enzo...) Het is zo intuitief dat zelfs mijn vrouw dat gebruikt!
Ja werkt inderdaad heerlijk. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet zou werken, jammer...
Mijn pa werkt bijvoorbeeld ook met facets in
foobar, dus ik ken de gebruiksvriendelijkheid en deze zal alleen nog maar verhoogd worden als hij overstapt op
foobar 0.9.6: automatisch scannen van de muziekmap!
de playback statistics schrijven sommige tags net anders. %play_counter% is bijvoorbeeld %play_count%. Dat kun je aanpassen, als je in de code van columns ui duikt, en dan in het specifieke display dat de play_counter weergeeft. Als je daar dan play_count van maakt kun je met de official werken. play_stamp ken ik niet trouwens, wat geeft die weer? last_played en first_played zijn wel zoals ze in de official zitten.
Heb met dezelfde methode als hieronder: %play_counter% --> %play_count% omgezet: en vanaf Ibiza 1.4 (heb zelf 1.6b) worden zowel %play_counter% als %play_count% ondersteund zag ik zo straks. Werkt super, bedankt! Daarna uiteraard overal %play_counter% verwijderd.
Edit: %play_stamp% is de vervanging van %last_played_timestamp% trouwens
edit:
wat je kunt doen om je library datum added aan te passen (aangezien die op gister staan...), ga naar properties, automatically fill values. Geef als source %last_modified% en als output %added%. Zou het een beetje aan moeten passen... Ik ben ook ooit opnieuw begonnen met die tag added (was alle statistics kwijt na de switch van fofr-config naar default UI. Mijn library gaat dus terug tot mei 2008 ofzo.
Helaas werkte dit dan niet meteen lekker: hij zette de datum van %last_modified% in het taggedeelte ipv de properties van foo_playcount zeg maar. ( Dus niet, wat ik wilde, een nieuwe added item in de properties-tab maar een geheel nieuwe tag aangemaakt in de metadata-tab genaamd <ADDED> Te zien in het schermpje wat je krijgt na RMB op je gehele albumlist --> properties.). Heb precies gedaan wat je aangaf. Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de hulp!

Ga morgen misschien nog even een kwartiertje prutsen