Apple stapt van zijn geloof af... Mighty Mouse!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

* Bastiaan heeft de muis ook besteld...

Ik heb precies 6 minuten met de originele muis gewerkt, en toen mijn (zwarte :() MS-muisje maar aangesloten. Voornaamste redenen zijn het ontbreken van de scrollwiel en rechter muisknop op de originele.

Misschien is het wennen om met een éénknops te werken, maar ík kan het niet.

Nieuwe Apple-gebruiker gesignaleerd: ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

HaseMike schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:48:
Ik vrees dat er bij jou alleen blubber tussen je oren zit.
Als je RSI of carpel tunnel syndroom hebt dan piep je wel anders.
Het feit dat jij er (nog) geen last van hebt, betekend niet dat het niet bestaat.
Jij begrijpt toch ook wel dat als het psychische geen rol zou spelen mbt tot RSI dan iedereen dan zonder uitzonderingen RSI zou hebben. Ik muis vanaf 1986, de laatste 10 jaar full-time voor mijn werk. In dit tijd heb ik legio mensen de ziektewet in zien gaan met RSI en neem van mij aan dat die stuk voor stuk niet lekker in hun vel zaten of hun werk gewoon gespannen en gestresst aan het doen waren. Maar schijnbaar blijft dat moeilijker erkennen dan een stuk plastic de schuld geven.

De 1 krijgt last van veel hoofdpijn, de ander last van de maag.. stress uit zich altijd wel ergens lichamelijk op den duur, en dat kan dus ook RSI zijn. Het is naief dat weg te wimpelen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
OzBoz schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:42:[...]

Jij begrijpt toch ook wel dat als het psychische geen rol zou spelen mbt tot RSI dan iedereen dan zonder uitzonderingen RSI zou hebben. Ik muis vanaf 1986, de laatste 10 jaar full-time voor mijn werk. In dit tijd heb ik legio mensen de ziektewet in zien gaan met RSI en neem van mij aan dat die stuk voor stuk niet lekker in hun vel zaten of hun werk gewoon gespannen en gestresst aan het doen waren. Maar schijnbaar blijft dat moeilijker erkennen dan een stuk plastic de schuld geven.

De 1 krijgt last van veel hoofdpijn, de ander last van de maag.. stress uit zich altijd wel ergens lichamelijk op den duur, en dat kan dus ook RSI zijn. Het is naief dat weg te wimpelen.
Jij bent geen doktor (neem ik aan) en ik ook niet, wat natuurlijk niet betekend dat je er geen mening m.b.t. RSI op na mag houden. Maar om nu RSI geheel aan psychische oorzaken toe te schrijven gaat mij veel te ver. De ontstekingen in de pols en pezen kan je er niet veroorzaken door in de put te zitten. De tijd van de orenmaffia ligt gelukkig achter ons, natuurlijk zijn er altijd mensen die gebruik maken van een bepaald ziekte beeld om uit het arbeidsprocess te stappen, maar alweer dat betekend dus niet dat dat ziektebeeld niet bestaat.

Het is van jou naief om te denken dat je je lichaam met overdreven belasting niet zou kunnen beschadigen. RSI is net als te lang lopen, waardoor je blaren krijgt. Of zijn die in jou opinie dus ook psychisch ?

Ik hoop het niet voor je, maar je piept wel anders als je het zelf hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
Het is toch niet zo moeilijk te vatten dat wanneer je ontspannen achter je computer zit, je minder lichamelijke klachten krijgt dan wanneer je verkrampt en gespannen (gestressed) zit te werken? Ik ben het dus met OzBoz eens. Echter ben ik ook wel van mening dat als je eenmaal klachten hebt, je wel op je apparatuur moet letten. En dat houdt dan weer in dat je apparatuur zoekt die jij lekker vind werken, en of dat nou een ergonmisch toetsenbord is, een platte of bolle muis maakt dan weer niet zoveel uit. Jij moet ontspannen zitten dus Jij moet je apparatuur uitzoeken.

Persoonlijk gezien, ik heb ook een tijdje met een originele apple muis gewerkt (en heb daar rsi mee ontwikkeld) dus ik zal niet zo snel meer een apple muis aanraken (misschien lag het ook wel aan het OS O-) of de snelheid (traagheid) van de PC Apple... ). Ondanks dat de muis natuurlijk van ondergeschikt belang is bij RSI.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

OzBoz schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 08:42:
[...]

Uit wat je schrijft kan je 2 dingen concluderen:

1) RSI vertoont sterke correlatie met stress (psychische component)
2) Niet iedereen die veel met een muis werkt, ontwikkelt RSI

Maar je kunt niet concluderen dat er geen causaal verband is tussen RSI en veel met een muis werken, want bovenstaande conclusies sluiten dat niet uit. En dat is er wel. En dat verband is zelfs vrij sterk. Spanningen en stress versterken het effect. Zeggen dat RSI alleen tussen de oren zit is compleet onzin.

Ik heb overigens in de meest ontspannen en stressvrije periode van mijn leven tot nu toe, waarin ik zelden achter de pc zat, maar wel 10-20 uur per week achter de kassa, beginnende symptomen van carpal tunnel syndrome gehad. Maar dat is gelukkig niet gevorderd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nog zo ontspannen achter je computer zitten, maar als je of in een verkeerde houding zit (verkeerde stoel, de laag/hoog bureau etc, stand monitor) of met verkeerde apparatuur werkt, dan vraag je om RSI. (al zal de een er gevoeliger voor zijn dan de ander) Dat je wanneer je gestressed bent gevoeliger bent om zaken op te lopen als RSI of whatever is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de muis nu een paar uurtjes binnen. Eerste indruk? De klik van de muis voelt aan als een doodordinaire microswitch-klik en is niet gesimuleerd zoals in sommige fora en reviews gesuggereerd wordt. Het verschil tussen links en rechtsklikken voel je nauwelijks maar werkt feilloos.

Scrollwieltje vind ik erg prettig, je krijgt méér scroll voor je geld, het is makkelijker om grote lappen te scrollen dan bij een soepel wieltje. Ik kan alleen maar op en neer scrollen (want Windows), over heen en weer kan ik dus niets zeggen. Nog een leuk geintje bij dat scrollwieltje is dat wanneer je dit indrukt de gehele bovenzijde van de muis klikt, en niet alleen het wieltje. Even wennen, niet irritant.

De knijpfunctie moet ik nog even aan wennen, of gaat voor mijn gevoel net iets te zwaar. Ik heb niet echt een referentie, want dit is mijn eerste knijpmuis (duh). In Windows default dit naar "Navigate Backward" en is op mijn notebook niet 1,2,3 aan te passen. Ik ben totaal geen knoppenfriek, dus ik vraag me af of ik het ooit fanatiek ga gebruiken. Offtopic: ik had ooit een progje waarbij ik met mijn pointer een snelle "linksom"-gesture kon maken om backward te gaan, vind ik nog steeds handiger, maar weet niet meer welk programma dat was.

Snoertje is kort trouwens. Perfect voor een notebook of een Mac Mini op je bureau. Te kort als je een tower onder je bureau hebt staan en je hebt geen USB-hub op je bureau of in je keyboard.

Kort maar krachtig: Als je van platte muizen houdt, vindt je dit een fijne muis. Leuk ding, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Waarom gaan jullie niet gewoon voor de Logitech MX1000?

Dit is de perfecte muis met een goede accu, lekker veel knoppen dus ook handig onder Expose en hij ligt fijn in de hand, vooral de 8 knoppen vind ik een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
te dik, lelijk & slechte ervaring met logitech.

ik kan nog uit de voeten met 1 knops bt muis hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Canaria schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:27:
Zeggen dat RSI alleen tussen de oren zit is compleet onzin.
Begrijpend lezen-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Bierkameel schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:22:
Waarom gaan jullie niet gewoon voor de Logitech MX1000?

Dit is de perfecte muis met een goede accu, lekker veel knoppen dus ook handig onder Expose en hij ligt fijn in de hand, vooral de 8 knoppen vind ik een groot voordeel.
Staat geen Apple logotje op dus past het niet bij mijn mac in de woonkamer _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ding?

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1637/mxlaserclm3qtrmr7qx.gif

Yuk. :| Ik hou van een simpel ontwerp, en dit ding vind ik niet simpel, maar juist high-tech. Bovendien voor mij te hoog/dik en mijn duim kan niet op tafel steunen, maar ligt in een holletje in de muis. En dat is niet hoe ik muis. Dus sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn Mighty Mouse is vandaag bezorgd, en ik ben er tot nu toe helemaal tevreden mee. Dit is echt een muis die bij mijn hand(je) past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Canaria, voor de 'normaal gebruik' ben ik wel overtuigd dat het een fijne muis is. Maar hoe doet teh Mighty mouse onder games? Ben wel beniewd naar en het zou fijn als je hier van een kleine beschrijving/reviewtje kan maken :). (niet dat ik een gamer ben, maar ik ben gewoon benieuwd :+)

[ Voor 4% gewijzigd door O.D.Smolik op 09-08-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:46:
[...]. Offtopic: ik had ooit een progje waarbij ik met mijn pointer een snelle "linksom"-gesture kon maken om backward te gaan, vind ik nog steeds handiger, maar weet niet meer welk programma dat was.
[...]
Offtopic: StrokeIt

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

O.D.Smolik schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:25:
Canaria, voor de 'normaal gebruik' ben ik wel overtuigd dat het een fijne muis is. Maar hoe doet teh Mighty mouse onder games? Ben wel beniewd naar en het zou fijn als je hier van een kleine beschrijving/reviewtje kan maken :). (niet dat ik een gamer ben, maar ik ben gewoon benieuwd :+)
Ik heb nog geen games voor mijn PowerBook, en speel op de pc ook zelden. Wat ik het meest speel is patience, dus verwacht van mij geen uitgebreide review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankuwelzeerbeleefd!

(was niet wat ik zocht, maar kan zo te zien zo mogelijk nog méér!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan overweg met elke muis
vind deze best schattig lekker simpel om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

O.D.Smolik schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:25:
Voor games is 'ie onhandig, tenzij je niet op de linker- en rechterknop tegelijk hoeft te drukken. Je kunt door het ontwerp namelijk maar een knop tegelijk activeren, m.u.v. de squeezebuttons.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:10
Let wel op, als je je rechterknop wilt gebruiken, dat je je linkervinger op moet tillen.
Anders wordt het herkent als een linkerklik.
Ik las dit ook in een review. Zelf heb ik altijd twee vingers op de muis, het lijkt me uiterst irritant als ik nu mijn linkermuisvinger (wijsvinger) op moet tillen voor ik de rechtermuisvinger (middenvinger) gebruik. Hoe zijn de gebruikerservaringen hier mee?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Kan je de knoppen ook stellen om een pagina terug te gaan tijdens het surfen? Bijv. scroll indrukken of zijkant indrukken?
Dit mis ik nu namelijk om mijn muis. Best irri :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Ik heb 'm nu een dikke week en nog wat. Bevalt me echt super.

Alleen het kabeltje zit soms irri in de weg. Het opheffen van je vinger gebeurt heel natuurlijk. 't is me zelfs nooit opgevallen tot jullie het hier vermelden.

Mighty mouse is een 8 op 10 waard. Puntjes in de - omwille van vuile trackball na 1 week. Poetsintensief.

The fun part is.. dat balletje masseert echt je vingertop. Feels all tingly.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dot.K schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:22:
Ik heb 'm nu een dikke week en nog wat. Bevalt me echt super.

Alleen het kabeltje zit soms irri in de weg.
Dat is natuurlijk met alle muizen met draadjes :)
Het opheffen van je vinger gebeurt heel natuurlijk. 't is me zelfs nooit opgevallen tot jullie het hier vermelden.
Inderdaad. Omdat je maar een fysieke knop in aan het drukken bent doe je eigenlijk automatisch die andere al omhoog. Ik hoef er zelf iig niet over na te denken.
Mighty mouse is een 8 op 10 waard. Puntjes in de - omwille van vuile trackball na 1 week. Poetsintensief.
Nog niet gemerkt, maar ik heb 'm pas sinds vorige week donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
CyBeR schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:20:
Dat is natuurlijk met alle muizen met draadjes :)
Hehe .. maar het kabeltje is nogal aan de stugge kant soms .. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ie meestal mooi opgerold in mijn laptop tas steekt tijdens transport ..

Anyway .. voor de Powerbook 2005 bezitters .. door het gebruik van de mighty mouse zakt de kernel_task cpu belasting met 3 a 4% tov enkel het trackpad te gebruiken. Zit blijkbaar een bugje in die drivers (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ken schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:19:
Kan je de knoppen ook stellen om een pagina terug te gaan tijdens het surfen? Bijv. scroll indrukken of zijkant indrukken?
Dit mis ik nu namelijk om mijn muis. Best irri :)
Iemand?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Mac of in Windows?

Knijpen is "backward" in Windows, en is niet instelbaar (niet eenvoudig in ieder geval, hooguit met wat gefrut in de Registry). Op een Mac schijnt alles instelbaar te zijn.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Niet als back knop, alleen.

Helaas kun je met Other alleen applicaties selecteren. Als je het niet erg vindt dat je bij elke click een icon in je dock ziet verschijnen, kun je dit stukje applescript als Runnable application saven:

code:
1
2
3
tell application "Safari"
    do JavaScript "history.go(-1)" in document 1
end tell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik een mighty mouse en hij bevalt prima. Snoertje is een btje aan de korte kant voor mn iBook (aansluiting links, muis rechts).
Ik heb alleen een probleem met het scrollballetje. Tijdens het surfen ga ik een pagina terug als ik per ongeluk het scrollballetje lichtjes aantik. (ik heb mn middelste muisknop functie uitgeschakeld) De driver heb ik opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht niet baten, in de apple store deed mn muis het prima en daar konden ze me niet helpen.
Wie herkent dit probleem of weet hoe ik het kan verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt als firefox.

Ga naar about:config en zoek naar horizscroll. Zet vervolgens mousewheel.horizscroll.withnokey.action op 1 (default is 2). Vervolgens zal firefox horizontaal scrollen ipv back/forward gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://x4.putfile.com/9/24609434223-thumb.jpg
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu al een tijdje, en de horizontale scroll is toch wel erg de bom...in apps met een timeline (Reason, Logic, iMovie etc) is het heerlijk heen en weer zoefen :)
Voor de rest vind ik de expose knoppen wel handig, maar de rechtermuisknop doet niet heel veel voor mij onder OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zit er echt een soort balletje in, net als een trackball? Of is het een "vrouwelijk bolletje" zoals je op laptops wel eens ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is echt een balletje, inderdaad te vergelijken met een trackball. Alleen kan je de cursor er niet mee besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx CyBeR, dat was t !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:52:
Het is echt een balletje, inderdaad te vergelijken met een trackball. Alleen kan je de cursor er niet mee besturen.
Ah kijk, dat is wel mooi :) Dan kun je hem zeker ook een zwiep geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niet, maar omdat het balletje erg klein is kun je echt een flink eind scrollen voor je vinger "op" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:24:
[...]

Ah kijk, dat is wel mooi :) Dan kun je hem zeker ook een zwiep geven?
Nee, dat nu ook weer niet ;) Het balletje zit vrij strak - je duwt het als het ware een beetje naar binnen. Wanneer je je vinger opheft is het dan ook gedaan met scrollen ...

Ik heb de muis nu een kleine maand en ze wordt steeds leuker om te gebruiken.
Maar mijn primaire bemerking blijft gelden -- de trackball wordt veel te snel vuil. Allez, vooral de rand rond de trackball.

Verwijderd

dot.K schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:36:
[...]
Maar mijn primaire bemerking blijft gelden -- de trackball wordt veel te snel vuil. Allez, vooral de rand rond de trackball.
misschien moet je gewoon vaker je handen wassen ;)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Ik heb het een poging gegeven maar ik blijf het een kutding vinden.
Kan er niet mee overweg en nu hangt mijn mx510 er weer aan.
Wat helemaal bagger is is dat mijn nieuwe Logitech G5 niet werkt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hem nu voor het eerst aan mijn Powerbook hangen. De kabel is wel erg kort. Ik moet een USB verlengkabel gebruiken. Ik krijg al een beetje kramp in mijn hand na 15 minuten werken. Ik heb er nog een MS Bleutooth muis naast liggen en die ligt nog steeds lekker in mijn hand.

Ik heb nog nooit met Apple muizen gewerkt, omdat ik die met 1 knop maar een onding vond. Maar deze muis is tot nu toe wel ok, maar ik moet echt wennen en als hij niet bevalt gebruik ik gewoon weer mijn BT muis.

Dat balletje doet trouwens wel heel erg aan iets denken, niet dat het ook zo voelt, maar toch .........

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

m'n broer wil een Powebook kopen, zouden jullie 'm adviseren om de bluetooth of deze (mighty mouse) te nemen?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Is het koortje langer of korter dan bij een normale Apple muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Even lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:48
erg kort dus :p

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De kabel is 75 CM kort. Als ik hem in mijn Powerbook plug is hij eigenlijk al te kort. Voor een desktop toepassing is hij helemaal te kort als je geen toetsenbord hebt met een USB aansluiting. In mijn geval moet ik een verlengkabel gebruiken, omdat ik normaal mijn Powerbook als desktop gebruik met een externe monitor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50

Hertog

Aut bibat, aut abeat

jopiek schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:49:
m'n broer wil een Powebook kopen, zouden jullie 'm adviseren om de bluetooth of deze (mighty mouse) te nemen?
Dat hangt af van wat je broer wil. Wil hij draadloos, en vind hij het geen probleem batterijen te wisselen om de zoveel tijd? Wil hij meerdere knoppen, of denkt hij aan één genoeg te hebben? Is het zijn eerste mac, of heeft ie al ervaring? Zo iets kunnen wij niet zomaar voor iemand bepalen lijkt me :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hertog schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:42:
[...]

Dat hangt af van wat je broer wil. Wil hij draadloos, en vind hij het geen probleem batterijen te wisselen om de zoveel tijd? Wil hij meerdere knoppen, of denkt hij aan één genoeg te hebben? Is het zijn eerste mac, of heeft ie al ervaring? Zo iets kunnen wij niet zomaar voor iemand bepalen lijkt me :)
hij heeft 'm inmiddels al besteld (that is de Bluetooth versie), is eerste Mac, maar hij gaf aan niet al te vaak rechter muisknop te gebruiken... Batterijen is geen probleem, daar zet ie wel GP's van tig mA in.

[ Voor 6% gewijzigd door jopiek op 20-09-2005 09:18 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook die mighty mouse. Toch nog een vraagje. Is het normaal dat hij niet werkt op mijn (apple ;) ) witte blinkende tafel? Mijn basic microsoft muis werkt zonder problemen. Hij werkt wel met een blaadje papier eronder, ma zodra dat klein beetje gaat bol staan werkt die mighty mouse ook niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Optische muizen gebruiken de textuur van het oppervlak onder de muis om te zien waar ze heen gaan. Hoe goed ze daarin zijn op moeilijke oppervlakken verschilt nogal. Gek genoeg heb ik bijna alle muizen onderuit zien gaan op houtnerf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Is het niet omdat het hout gelakt is? Dat het daardoor teveel glimt en dat het licht uit de rf bundel niet goed terugkomt?

//edit:
deze tafel *oude eetkamertafel* is ook wit en beetje glanzend, mijn ms muisjes schoven allemaal onderuit enzo, nu met mijn mx1000 heb ik nergens last van!

[ Voor 41% gewijzigd door stevenP op 23-01-2006 08:10 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:15
stevenP schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:06:
Is het niet omdat het hout gelakt is? Dat het daardoor teveel glimt en dat het licht uit de rf bundel niet goed terugkomt?

//edit:
deze tafel *oude eetkamertafel* is ook wit en beetje glanzend, mijn ms muisjes schoven allemaal onderuit enzo, nu met mijn mx1000 heb ik nergens last van!
Maar de MX1000 is ook laser, en dat verschilt zeker met gewone optische muizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
The Evil Brain schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:07:
[...]

Maar de MX1000 is ook laser, en dat verschilt zeker met gewone optische muizen :)
klopt dat was ook zo ongeveer mijn grootste drive om een lasermuis te kopen en aangezien een half jaar geleden ms en logitech nog geen alternatieven hadden heb ik deze gekocht, ronduit goddelijk :')

Maargoed, back ontopic! Als er een BT mm uit komt, ben ik toch wel geinteresseerd want ja ik heb weer een ontvanger/lader voor die logitech staan, dat vind ik jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik heb nu ook al een tijd een MM, bevalt me erg goed. Het touwtje is imho precies de goede lengte - op de tafel aan PB 12", of op bureau aan Apple toetsenbord vast.

Een tijdje geleden stopte mijn MM met scrollen, maar na een tijdje ging het weer. Maar daarna weer niet. Terug gegaan naar de Apple Store, en die hebben hem voor me opgeruimd. Iemand nog tips om hem voortaan schoon te houden? (Het balletje dus. De handenwassen grap ken ik al.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is geen grap :) De reden dat 't balletje kan stoppen met scrollen (een of meerdere richtingen op) is gewoon dat er troep vanaf komt en dat daardoor de rollertjes niet meer rollen. Hoe minder troep je dus op dat balletje weet te krijgen, hoe beter :) Ik kan je vertellen dat 't uit elkaar halen van een Mighty Mouse zonder 'm te slopen lastig is. Weet je zeker dat je niet gewoon een nieuwe hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:05:
Ik heb hem nu ook die mighty mouse. Toch nog een vraagje. Is het normaal dat hij niet werkt op mijn (apple ;) ) witte blinkende tafel? Mijn basic microsoft muis werkt zonder problemen. Hij werkt wel met een blaadje papier eronder, ma zodra dat klein beetje gaat bol staan werkt die mighty mouse ook niet meer zo goed.
Ik weet ook niet hoe apple het voor elkaar krijgt. Maar alle muizen van Apple werken kut op de bureau's die we op het werk hebben, glad wit, beetje glossy fineer. De normale Logitech muis aan mijn pc heeft er geen problemen mee en daarom de apple muis ook getrasht om aan G5 ook een logitech te hangen. Vrij kansloos imo geen normale muis kunnen maken. Die klit-muis, ow, magic mouse doet het er ook beroerd op. Laat ze eens wat testen voor ze het de markt opgooien. Ik vind dat echt onbegrijpelijk, ik had even het vermoeden dat het lag aan de ook witte onderkant dus er gekleurd papier tegenaan lopen plakken maar dat hielp ook niet... enkeltje trash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nog wel een G3 puck voor je liggen :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij doet het gewoon op elk oppervlak waar ik hem tot nu toe op gebruikt heb hoor :D

BTW, een makkelijke manier om he schoon te houden is hem af en toe op een schoon doekje (oid) te drukken met het balletje naar het doekje toe en dan scollbewegingen maken. Elke keer dat hij ermee kapt doe ik dat even en tot nu toe werkt het altijd.

En de secondary mouse button heb ik uitgezet. Ik werd er helemaal gek van dat hij af en toe dingen deed die ik niet wilde dat 'ie deed.

Control Click is the way to go en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... al een dikke maand aan de Imac met een erg erg fijne muis :)

BUT: Ik merk soms dat in Saferi alleen dat naar boven, links/rechts scrollen perfect doet maar naar beneden gewoon helemaal niks doet... dus geen gehaper van het beeldscherm wat bekend is bij de Intel-Imac.
Wijst dit al op slijtage? Want ik internet 4uur per dag minstens en ik werk altijd met me scroll in protools/logic (school, neem me muis mee ze hebben daar geen MM). Laten we zeggen dat ik 5uur perdag aan het scrollen ben :P :+ ? Maar ingeval heeft iemand anders dat probleem ook? En dat je MM altijd zo snel vettige wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik ook. Downscrollen deed het niet meer.

Je neemt een vochtige theedoek en legt deze op tafel. Draai vervolgens je muis om en scroll "rigorously" met het balletje. Op deze manier maak je het balletje schoon, en neem je ook het overige vuil mee dat zich daar verzameld heeft.

Is een kwaal van de Mighty Muis (met bijbehorende oplossing dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Al iets bekend wanneer de draadloze versie zou verschijnen? De bedrade is nu toch al een tijdje uit, dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

ik ben aan het orienteren op een mac, kan de MM ook op een draadloos apple toetsenbord worden aangesloten of zit daar geen usb poort op? Ik denk het laatste, apple site is niet echt duidelijk hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Denk eens na.. Is een draadloos toetsenbord voorzien van een USB-connector? Zou er dus een USB hub in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
CyBeR schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:09:
Denk eens na.. Is een draadloos toetsenbord voorzien van een USB-connector? Zou er dus een USB hub in kunnen zitten?
Deel van je bewering is juist ;) however -- usb reist tegenwoordig over WiFi dus zo gek was zijn vraag nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Dacht ik al ... maar inderdaad is het niet raar om te denken dat wellicht de usb-hub over bluetooth gaat. Het is nou ook weer niet zo dat het usb2.0 hoeft te zijn voor een muisje...

dank u

[ Voor 3% gewijzigd door RD op 22-05-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Het zit vrij simpel, muizen etc trekken hun stroom uit de USBport. Als je een MM *of random usb-knaagdier* op een Wireless keyboard aansluit, gaat hij daar ook de stroom uit trekken.
Gevolg -> in 2 dagen door je batterij heen. Dit is niet te doen, daarom hebben ze de usbport weggelaten. Moet je nagaan als je je iPod gaat mounten (en dus verbinding in stand houden) en opladen aan 4 penlites, en dan ook nog eens de stroom van je keyboard erbij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:04:
Dat had ik ook. Downscrollen deed het niet meer.

Je neemt een vochtige theedoek en legt deze op tafel. Draai vervolgens je muis om en scroll "rigorously" met het balletje. Op deze manier maak je het balletje schoon, en neem je ook het overige vuil mee dat zich daar verzameld heeft.

Is een kwaal van de Mighty Muis (met bijbehorende oplossing dus).
Misschien moet Apple er doekjes bijleveren ;)

Bedankt trouwens voor je cleanTip! Mijn MM wilde alleen nog maar omhoog.

Vind het 360° scrollwieljtje erg ideaal. Vooral tijdens quark/illustrator/photoshop. Heerlijk :9
De rechtermuisknop gebruik ik daarentegen bijna nooit. Zit nog erg in het ctrl-click gebeuren.
Kopieren en plakken doe ik ook niet veel want het is gewoon sleuren en pleuren.
Heb het scrollwieltje zo ingesteld dat als ik em indruk dat ik dan F9 krijg, overzicht van alle vensters.
Het inknijp systeem laat mij het bureaublad weer zien (F11). Heerlijk dinkie die MM :9

Qua vormgeving weer een mooie kunstje van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

heeft er iemand al aangepaste drivers gevonden zodat je ook lekker horisontaal kan scroller onder windows? Ik heb eigenlijk speciaal een Mighty Mouse gekocht omdat ik hoopte dan lekker alle richtingen in te kunnen scrollen. Vooral bij het gebruik van 3d CAD programma's is dit heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kreeg de mighty mouse gratis bij mn iMac, maar ik vind het echt een RSI verwekkend apparaat. Ik ben gewend aan muizen met een beetje rug waar je de muis van je hand op kan leggen, maar de mighty mouse is zo plat.. Erg jammer, ik vind m wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
matiasjansen schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:57:
Ik kreeg de mighty mouse gratis bij mn iMac, maar ik vind het echt een RSI verwekkend apparaat. Ik ben gewend aan muizen met een beetje rug waar je de muis van je hand op kan leggen, maar de mighty mouse is zo plat.. Erg jammer, ik vind m wel heel mooi.
Gratis, gratis, je betaalt er gewoon voor hoor :+ Toen mijn moeder haar iMac kocht, heeft de Apple Centre de Mighty Mouse teruggenomen tegen hun inkoopprijs. Scheel toch weer 30 euro voor een muis die je anders toch niet gebruik (ze had al een Logitech MX1000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Tweak-Freak schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 03:27:
heeft er iemand al aangepaste drivers gevonden zodat je ook lekker horisontaal kan scroller onder windows? Ik heb eigenlijk speciaal een Mighty Mouse gekocht omdat ik hoopte dan lekker alle richtingen in te kunnen scrollen. Vooral bij het gebruik van 3d CAD programma's is dit heel handig.
gewoon een Mac kopen, klaar bennie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik vind het ondingen. Maar, nu is er voor de liefhebber van wit:
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/news/2006/01/04/m3885_logi_full.jpg
Logitech Cordless desktop S-530 (Mac)
Goddelijk :) Ik gebruik 'm al 1 dag met veel plezier. Fijne muis (MX-600), fijne klopplank.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 30-05-2006 16:05 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Geen laadstation bij de muis zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Toch schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:40:
Geen laadstation bij de muis zeker?
Neen. Is dat erg? Wel een laser :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Ik heb het liefst een laadstation ja, maar goed, het ziet er wel prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Hoe zit het nu met de bluetooth-variant van de Mighty Mouse. Laat die nog lang op zich wachten, of is er nog niks over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Staat er iets over op Apple.com? Zo nee, dan is er dus nog niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Het was ook al bekend dat de MacBook een 13.3 " scherm zou hebben, VOOR het op de site stond. Wanneer het op de site staat, is het al gelanceerd. Maar meestal gaat het al vroeger de ronde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
F e r o x schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:34:
Het was ook al bekend dat de MacBook een 13.3 " scherm zou hebben, VOOR het op de site stond. Wanneer het op de site staat, is het al gelanceerd. Maar meestal gaat het al vroeger de ronde ...
Maar net zo vaak, of nog vaker, is het juist niet zo: PowerBook G5 Next Tuesday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mighty muis is spontaan uitelkaar gevallen :X

Dat onderste licht grijze randje wat eronder zit ligt eraf waardoor nu de kaber raar komt te zitten en ik niet meer kan klikken. Morgen maar eens bellen hopelijk krijg ik een nieuwe. Ze zullen zeker zeggen dat ik hem heb laten vallen ofzo maar dat is niet eens mogelijk zo lang is de kebel niet eens dat hij de grond kan halen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ik hem mijn Bleutooth mm bij mijn imac gekregen, maar ben het er nog niet helemaal over eens.
die expose functie is gewoon relaxe, dat knijpen werkt gewoon lekker. Maar de rechtermuisknop doet af en toe raar, je moet echt je linkervinger helemaal optillen. En dat balletje vind ik gewoon irritant, in het begin werkte het allemaal prima, maar wanneer hij maar een beetje vet word scrolt hij niet of niet goed meer.

opzich goede muis maar dat scrollen werkt gewoon minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expose heb ik ingesteld via het klikken op het balletje dat vind ik fijner, knijpen heb ik uitgezet wat dat deed ik steeds perongeluk.

Verder vind ik het een fijn muisje zekeker 360grade balletje vind ik fijn.

Maarja heb helaas nog geen tijd gehad om te bellen voor een nieuwe.

Iemand die ook al iets met ze muis heeft gehad zoja hoe ging dat in ze werk en wat was er.
Moest je hem opsturen en giongen ze erna kijken of kreeg je zo een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de reden dat apple 21 jaar het zo heeft weten te redden heeft niet zozeer met eigenwijsheid te maken maar eerder met openstaan voor minder valide computer gebruikers (ergonomie) en RSI preventie.

Door het OS zelf
het feit dat het besturingssysteem zo van opzet is dat je de rechtermuisknop nauwelijks nodig hebt maakt het ook nog is zo dat je het niet of nauwelijks mist. heb je het nodig dan volstaat [ctrl] clik.

RSI preventie
Door maar 1 knop te hebben blijf je meer in beweging voor de rechter muisknop functies want je word gedwongen [ctrl] in te drukken. Meer variatie in je bewegen verminderd kans op RSI.

Ergonomie
Door 1 grote knop te hebben die je niet kan missen. (Je klikt met de hele muis) maak je je toegankelijk voor minder valide en de gewone gebruiker. Zo is deze muis dus toegankelijk is voor iedereen. Gehandicapten die bijvoorbeeld minder controle over hun vingers hebben. of er simpelweg een paar missen. ook nu weer door de [ctrl] knop kunnen ze de computer volwaardig bedienen.

Vandaar dat apple nogsteeds geen duidelijk zichtbare knop rechter muis knop heeft.
De gene die old skool willen werken kunnen de muis zo programmeren dat ie weer 1 knop heeft.
en de rest kan juist genieten van de geavanceerdste muis die er bestaat op scrol genot. 360graden bebe ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:04
ik heb de trust predator op me mac en pc
zit er wel over na te denken maar wil dan wel bluetooth

dus hie rmijn vraag is die bluetooth versie ook win compatiblu (in me pc zit bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 13-09 19:49

vooghel

Cunning linguist

Tip: voor vragen en opmerkingen over de Wireless Mighty Mouse hebben we een apart topic: [Bluetooth Mighty Mouse] Discussietopic
:*)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Pagina: 1 2 Laatste