Apple stapt van zijn geloof af... Mighty Mouse!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:15
Apple is zojuist van zijn 21 jaar lang durende geloof afgestapt, want het heeft zijn eigen meerknopsmuis bekengemaakt: de Mighty Mouse!

Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/mightymouse.jpg

Met 360º scrollballetje, linker- en rechtermuisknop zonder aparte knoppen, en 'squeeze'-mogelijkheid om Exposé of Dashboard etc. te activeren. USB, en geschikt voor Mac OS X én Windows ;)

Helaas nog geen Bluetoothversie, alleen de bedrade.

Wat vinden we ervan, dat Apple van zijn eenknopsmuisgeloof is afgestapt? Ikzelf vond het wel tijd worden, alleen jammer dat er nog geen BT versie van is, anders had ik 'm samen met m'n nieuwe iBook besteld.

En de prijs: € 55

[ Voor 13% gewijzigd door The Evil Brain op 02-08-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het is nog steeds een 1 knops muis hoor :P Je kunt hem nu alleen programmaeren in 2 knops.
Ben je gewendt aan de klassieke 1 knop, is ook goed dat kun je gewoon instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk vond ik die ene knop wel vervelend werken. Er zitten wel opties onder je linkermuisknop, maar je kon ze nooit gebruikken. Dat was iets dat ik persoonlijk nooit zo echt snapte. Had zelf daarom altijd een losse muis (standaard logitech gedrocht) aanhangen zodat ik op die manier wel gebruik kon maken van een linker knop.

Ik moet zeggen dat dit een leuke muis is als ik hem zo zie, maar vraag me af hoe practisch het ding is in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Terw_Dan schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:40:
Persoonlijk vond ik die ene knop wel vervelend werken. Er zitten wel opties onder je linkermuisknop, maar je kon ze nooit gebruikken. Dat was iets dat ik persoonlijk nooit zo echt snapte. Had zelf daarom altijd een losse muis (standaard logitech gedrocht) aanhangen zodat ik op die manier wel gebruik kon maken van een linker knop.

Ik moet zeggen dat dit een leuke muis is als ik hem zo zie, maar vraag me af hoe practisch het ding is in gebruik.
Bedoel je nu serieus de linker of toch stiekem de rechter? Ik vind de Ctrl-click niet eens zo vervelend voor die enkele keer dat je hem nodig mag hebben.

Ik gebruik de rechterknop dus echt heel zelden.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pindkaas schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:43:
[...]

Bedoel je nu serieus de linker of toch stiekem de rechter? Ik vind de Ctrl-click niet eens zo vervelend voor die enkele keer dat je hem nodig mag hebben.

Ja, de rechter (sorry, was effe in de war).
Ik gebruikte de rechtermuisknop juist heel veel, daarom was het lastig om zonder muis te werken.

trouwens, The Evil Brain, kun je dat plaatje niet resizen? Hij verneukt de layout nogal :P

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 02-08-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
nog net zo lelijk rsi-veroorzakend kreng ja; gelukkig heb ik thuis geen mac staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hem maar meteen besteld. Duurt wel even voordat ik hem heb, omdat hij uit Japan komt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:45:
nog net zo lelijk rsi-veroorzakend kreng ja; gelukkig heb ik thuis geen mac staan.
Je kunt 'm ook op pc gebruiken hoor :+

Maar is 't echt zo'n vervelend model dan? Vinden meer mensen met een Applemuis dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De eenknops muis is verschrikkelijk. Maar ik gebruik nu een MS BT muis en dit lijkt mij een goed moment om weer een Apple muis te gebruiken. Hoop alleen dat ze in de toekomst weer met een BT muis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
The Evil Brain schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:50:
Maar is 't echt zo'n vervelend model dan? Vinden meer mensen met een Applemuis dat?
Die kleine knopjes lijken me wel een probleem, omdat je dan niet veel keuze hebt hoe je hem vast kunt houden.

ik heb geen Applemuis btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Gelukkig hoef je niet te reageren :P
@ Terw_Dan, OS X is juist gebouwd om op 1 knop te werken. Alleen als je echt specefieke programma's gebruikt kan een meerknopmuis handiger zijn.
Maar voor de rest is één knop echt lekker _/-\o_

edit: Het nieuws gaat snel, zelfs telegraaf.nl heeft al een artikel over teh Mighty Mouse.
Wellicht een Apple fan daar :P

[ Voor 14% gewijzigd door O.D.Smolik op 02-08-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier zat ik al een tijdje op te wachten, maar het valt me een beetje tegen. Had gehoopt dat er ook een bluetooth versie zou zijn, maar misschien komt ie nog. Het lijkt me trouwens erg vervelend dat je niet kunt voelen of je een knop indrukt of niet. Je hoort het overigens wel :P
Now Hear This
Mighty Mouse even sounds as good as it feels. The audio feedback built into Mighty Mouse provides an aural sensation that responds to your movements. A tiny speaker inside Mighty Mouse produces button-clicking and Scroll Ball-rolling sound effects.
Eerst maar 'ns kijken wat de reviews er over zeggen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er prachtig uit, zoals gewoonlijk bij apple, maar ik vraag mij af of het balletje wel handig werkt.

Misschien is het uit de foto moeilijk af te leiden , maar het lijkt mij heel klein te zijn. Afwachten of zoiets in de praktijk lekker werkt. (maar apple heeft hier natuurlijk goed over nagedacht en uitgetest, dus ik verwacht niet meteen een probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik helemaal geinteresseerd naar het squeeze principe ... is het gewoon een muisknop voor je duim .. wat een domper zeg :| :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij ziet er wel weer prachtig uit.
Omdat hij op de pro markt gericht is zal er ongetwijfeld een BT versie komen.

Ook de audio feedback lijkt me we geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat heet "Design over function". :/

Ik heb vorige week mijn Apple muisje (bluetooth) verkocht omdat die simpelweg te plat is voor mijn hand (en vele andere handen ;)). Helaas verandert deze daar niets in. :(

Kijk naar Logitech met hun ergonomisch gevormde muizen, daar is meer gedacht aan het gebruik dan alleen maar "het moet er mooi uit zien". En als Apple een poging doet zijn die ook in het wit te maken. ;)

Dat 360º scrollwieltje lijkt mij wel erg makkelijk. Nog maar erg weinig muizen kunnen in 2 assen scrollen...

[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 02-08-2005 16:17 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Platte muis verkomt juist rsi. Als je muis te bol is ga je dit juist in je pols merken.

Ik wil hem alleen in BT dus ik wacht mooi nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

lowfi schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:20:
Platte muis verkomt juist rsi. Als je muis te bol is ga je dit juist in je pols merken.

Ik wil hem alleen in BT dus ik wacht mooi nog even.
Dan zal het wel een batterijvretertje zijn! Met al die scrolltechniek er in ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik moet de laatste tijd wel een beetje lachen om Apple :

Onze ibm cpu is helemaal geweldig, intel is vreselijk/langzaam/slecht/evil
-- Dus gaan we volgend jaar switchen naar intel

Een 1 knopmuis is alles wat je nodig hebt, echt !
-- Dus doen we net of we een meerknops muis helemaal zelf uitvinden

Nieuw van Apple ! nog nooit vertoond een Mp3 speler met een shuffle functie
-- poe goed hoor ;)

Nieuw nog nooit vertoond wij zijn geweldig : Tiger osx met dashboard !
-- konfabulator anyone ? (nu gratis)

Hip nieuw te gek man nog nooit vertoond een laptop zonder scherm/toets/muis !
-- Mac mini

Ik moet toegeven, de beste marketeers zitten bij Apple, jammer dat zoveel mensen erin trappen ;)

En wat betreft batterijen vreten, dat zal wel meevallen, draai dagen (soms weken) met een mxlaser muis van logitech met scroll up/down links/recht en bergen knopjes.

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 02-08-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe vaak heb je anders dan op en neer scrollen nodig? De meesten die dat nodig hebben zijn of mensen die werken op een absurd lage resolutie of mensen in de grafische industrie. De laatsten werken wel vee met Apple dus voor die mensen is het handig. Maar voor de mainstream, die apple volgens mij heel graag wil bereiken, schiet je er volgens mij geen fluit mee op.

Het is zoals gezegd weer een hoop heisa om niks, maar je moet het Apple nageven het product ziet er erg mooi uit en ze weten het goed te brengen. Zolang het scrollwiel niet onhandig is voor de mensen die alleen op en neer scrollen dan is het volgens mij gewoon een goede muis waar niks mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja totdat je het zelf een keer gebruikt ;)

BT vreet natuurlijk wel meer stroom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

HaseMike schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:35:

En wat betreft batterijen vreten, dat zal wel meevallen, draai dagen (soms weken) met een mxlaser muis van logitech met scroll up/down links/recht en bergen knopjes.
Eehm hoor je wat je nu zegt? Ik doe met met mijn apple bt-muis nu al wel wat langer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:57
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:48:
Hoe vaak heb je anders dan op en neer scrollen nodig? De meesten die dat nodig hebben zijn of mensen die werken op een absurd lage resolutie of mensen in de grafische industrie. De laatsten werken wel vee met Apple dus voor die mensen is het handig. Maar voor de mainstream, die apple volgens mij heel graag wil bereiken, schiet je er volgens mij geen fluit mee op.

Het is zoals gezegd weer een hoop heisa om niks, maar je moet het Apple nageven het product ziet er erg mooi uit en ze weten het goed te brengen. Zolang het scrollwiel niet onhandig is voor de mensen die alleen op en neer scrollen dan is het volgens mij gewoon een goede muis waar niks mis mee is.
Op en neer scrollen niet nodig? Hoe ga jij dan door (bijv.) een Word document?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Pindkaas schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:49:
[...]
Eehm hoor je wat je nu zegt? Ik doe met met mijn apple bt-muis nu al wel wat langer hoor!
Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd opvat, of niet weet dat de mxlaser muis voorzien is van een li-ion accu. Na dagen/weken gebruik zet je hem een paar uurtjes op het bijgeleverde oplaadstation en hij is weer opgeladen.

Apple is hopelijk slim genoeg om ook de BT mighty uit te rusten met een accu en geen batterijen.

Waarschijnlijk introduceren ze het als : Nieuw hip geweldig de I-ChargeMouse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

relonky schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:50:
[...]

Op en neer scrollen niet nodig? Hoe ga jij dan door (bijv.) een Word document?
Lees mijn verhaal nog een keer. Ik zeg anders dan op en neer scrollen hebben de meeste mensen, buiten mensen met een absurd lage resolutie of grafische mensen, niet nodig.

Op en neer scrollen is verrekte handig, maar meer dan dat heb ik niet nodig. En als hun balletje voor op en neer scrollen net zo handig is als een scroll-wiel (of wheel) dan heb ik er niks op tegen, is het wel onhandiger dan zou het een misser zijn van apple wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ik moet de laatste tijd wel een beetje lachen om Apple :

Onze ibm cpu is helemaal geweldig, intel is vreselijk/langzaam/slecht/evil
-- Dus gaan we volgend jaar switchen naar intel

Een 1 knopmuis is alles wat je nodig hebt, echt !
-- Dus doen we net of we een meerknops muis helemaal zelf uitvinden

Nieuw van Apple ! nog nooit vertoond een Mp3 speler met een shuffle functie
-- poe goed hoor ;)

Nieuw nog nooit vertoond wij zijn geweldig : Tiger osx met dashboard !
-- konfabulator anyone ? (nu gratis)

Hip nieuw te gek man nog nooit vertoond een laptop zonder scherm/toets/muis !
-- Mac mini

Ik moet toegeven, de beste marketeers zitten bij Apple, jammer dat zoveel mensen erin trappen ;)
Hehe, je hebt idd wel een beetje gelijk :P Maar de manier waarop ze 't brengen is wel erg leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
kun je 'm ook op je windows xp pc gebruiken? Zo ja, dan ga ik 'm denk ik halen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Simon schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:59:
kun je 'm ook op je windows xp pc gebruiken? Zo ja, dan ga ik 'm denk ik halen :P
Uit de TS:
Met 360º scrollballetje, linker- en rechtermuisknop zonder aparte knoppen, en 'squeeze'-mogelijkheid om Exposé of Dashboard etc. te activeren. USB, en geschikt voor Mac OS X én Windows

[ Voor 4% gewijzigd door Pindkaas op 02-08-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Because everyone deserves a chance to experience the most elegant mouse on the planet, Mighty Mouse is also compatible with PCs. Mighty Mouse uses the standard, multibutton mouse driver included in the Windows 2000 and Windows XP operating systems and plugs into any USB 1.1 or USB 2.0 port.
:Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:57
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:55:
[...]

Lees mijn verhaal nog een keer. Ik zeg anders dan op en neer scrollen hebben de meeste mensen, buiten mensen met een absurd lage resolutie of grafische mensen, niet nodig.

Op en neer scrollen is verrekte handig, maar meer dan dat heb ik niet nodig. En als hun balletje voor op en neer scrollen net zo handig is als een scroll-wiel (of wheel) dan heb ik er niks op tegen, is het wel onhandiger dan zou het een misser zijn van apple wat dat betreft.
Beetje rare zinsopbouw dan ;) Dan ben ik het met je eens hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vast wel. Apple kennende zal het USB of Bluetooth zijn. van ADB zijn ze zelf al een tijdje afgestapt, dus hij zal prima te gebruiken zijn op een 'normale' pc.
_o_ ik vind deze echt briljant _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

relonky schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:02:
[...]

Beetje rare zinsopbouw dan ;) Dan ben ik het met je eens hoor :>
Zo moeilijk vond ik de zin niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd dat microsoft de marketing afdeling van Apple gaat overnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Persoonlijk vind ik het niet echt passen in het hedendaags design beeld van Apple. Of de foto's zijn niet representatief. Het ziet er nogal goedkoop uit. Ik denk dat het veel had gescheeld als het balletje groter en doorzichtig (glas-achtig) was. Verder is het leuk om te zien dat ze na jaren stijfkoppigheid toch toegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
hoezo is het jammer dat zoveel mensen erin trappen... voor zover je kan spreken van intrappen natuurlijk...

zelfde kan overigens ezegd worden van microsoft met elke nieuwe release van windows, dus ms heeft ook wel een aardige marketing :P

[ Voor 41% gewijzigd door lowfi op 02-08-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31
O.D.Smolik schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:34:
Het is nog steeds een 1 knops muis hoor :P Je kunt hem nu alleen programmaeren in 2 knops.
Ben je gewendt aan de klassieke 1 knop, is ook goed dat kun je gewoon instellen :)
Het is wel degelijk een twee knops muis. Je ziet alleen geen knoppen. Op de plek waar je bij ieder muis een knop ziet zitten, zitten nu druksensoren. Er zijn dus wel meer knoppen aanwezig (naast de kleine ronde bovenop en de zijknoppen).

Wat mij betreft een briljante muis. Zelfs als pc gebruiker wil ik hem wel eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat maakt die muis nu briljant? Het enige verschil is een trackball ipv een srollwheel, maar eigenlijk is alleen op en neer scrollen handig. Hoe vaak heb jij heen en weer of diagonaal scrollen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:18:
Wat maakt die muis nu briljant? Het enige verschil is een trackball ipv een srollwheel, maar eigenlijk is alleen op en neer scrollen handig. Hoe vaak heb jij heen en weer of diagonaal scrollen nodig?
über handig voor fotobewerking en ander PS werk...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik vind er ook niets briljants aan. Ben alleen blij dat er nu aan apple muis is die alle functionaliteit te bieden heeft die ook logitech heeft maar er alleen wel goed uitziet zonder lelijke zilver kleuren of groen of wat dan ook wat je altijd bij ms en logitech ziet.

en idd alleen op en neer is handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Simon schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:22:
[...]

Inderdaad .. plaatjes groter dan 1024px op een laptop ...
Ik heb'm ook ineens besteld voor gebruik met m'n Pbook.

Op de G5 blijft de logitech MX1000 de muis to be.

Eigenlijk totaal weird... ging net vandaag op zoek naar een losse muis voor m'n pbook. Vind ik de Mighty Mouse in m'n RSS feeds. They can read minds.

[ Voor 20% gewijzigd door iworx op 02-08-2005 17:27 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Simon schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:22:
[...]

Zoals ik al eerder zijn, voor die paar mensen die grafisch werk doen (dat zijn er op de apple relatief gezien meer dan op de pc, maar het lijkt mij dat apple juist meer de mainstream wil gaan aanspreken, gezien hun vele reclame in bv gtst). 99% van de overige gebruikers schiet er weinig mee op. Verder kan ik met mijn scrollwheel muis ook prima heen en weer en diagonaal scrollen (mocht het nodig zijn, wat eigenlijk nooit zo is), gewoon kwestie van de knop indruken.

Begrijp me niet verkeerd, het is vast wel een leuke muis. Maar de betiteling "briljant" vind ik nergen over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:26:
[...]

Zoals ik al eerder zijn, voor die paar mensen die grafisch werk doen (dat zijn er op de apple relatief gezien meer dan op de pc, maar het lijkt mij dat apple juist meer de mainstream wil gaan aanspreken, gezien hun vele reclame in bv gtst). 99% van de overige gebruikers schiet er weinig mee op. Verder kan ik met mijn scrollwheel muis ook prima heen en weer en diagonaal scrollen (mocht het nodig zijn, wat eigenlijk nooit zo is), gewoon kwestie van de knop indruken.

Begrijp me niet verkeerd, het is vast wel een leuke muis. Maar de betiteling "briljant" vind ik nergen over gaan.
hmm, briljant is deze inderdaad niet, dat was de aller eerste muis, maar het is wel een goed doordachte muis

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:26:
[...]
De muis is niet briljant .. maar mighty ...

Mighty mouse is here to save the daaaay!

Afbeeldingslocatie: http://www.catacombscds.com/patches/mighty_mouse_patch.gif

[ Voor 7% gewijzigd door iworx op 02-08-2005 17:30 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leipste aan de muis is het speakertje erin om klik- en scrollgeluiden te laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik die muis alleen al zie krijg ik al RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

\o/
Ik heb me afgelopen weekend nog boos gemaakt vanwege het feit dat Apple geen meerknops muizen maakte. En was al bezig met het gebruik van het scrollwheel af te leren, om toch maar te kunnen wennen aan de Apple muis. Maar dat frustreerde me zó, dat dit wel heel erg goed nieuws is. Ik kan niet wachten tot ik hem kan aansluiten op m'n Apple toetsenbord :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

dot.K schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:26:
Inderdaad .. plaatjes groter dan 1024px op een laptop ...
Ik heb'm ook ineens besteld voor gebruik met m'n Pbook.
De tweede groep mensen waarvan ik zei dat die hem handig vonden. Mensen die gebruik maken van een absurd lage resolutie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:06:
[...]

De tweede groep mensen waarvan ik zei dat die hem handig vonden. Mensen die gebruik maken van een absurd lage resolutie :P
Ik ziet hier met een resolutie van 1400x1050 en zit nu dit topic door te lezen.. vind scroll knop reuze handig!

Edit
Maken ze een muis zonder al die *klik* geluiden, gaan ze die zelf na-bootsen.. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jammer, maar voor tabbed browsen moet je minstens 3 knoppen hebben :P

Ik wacht wel op de bluetooth versie, die via een USB snoer kan worden opgeladen terwijl je hem gebruikt.

* Johnny bereidt zich alvast voor op heel lang wachten.

En die speaker zou ik er ook uitslopen, die irritante klikgeluiden van alle muizen tegenwoordig irriteren me mateloos.

[ Voor 23% gewijzigd door Johnny op 02-08-2005 18:33 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:28:
Ik ziet hier met een resolutie van 1400x1050 en zit nu dit topic door te lezen.. vind scroll knop reuze handig!
Ik werk ook op een resolutie van 1400x1050 en nu bij mijn vader op 1024x768, maar ik heb geen muis die zijwaarts kan scrollen (ik mis het ook zeker niet) en ik snap ook niet waarom je zijwaarts zou willen scrollen als je op GoT bezig bent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:42:
[...]

Ik werk ook op een resolutie van 1400x1050 en nu bij mijn vader op 1024x768, maar ik heb geen muis die zijwaarts kan scrollen (ik mis het ook zeker niet) en ik snap ook niet waarom je zijwaarts zou willen scrollen als je op GoT bezig bent :?
Idd. Maar stel eens voor dat je een grafisch ontwerper (bij Mac heel reeël) bent en met hele grote foto's aan het werken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:46:
[...]

Idd. Maar stel eens voor dat je een grafisch ontwerper (bij Mac heel reeël) bent en met hele grote foto's aan het werken bent?
Zucht.... Lees nu eerst ees het topic door voordat je wat zegt. Ik zeg al vanaf mijn eerste post dat het alleen voor die doelgroep en voor mensen met een (absurd) lage resolutie handig is om in andere richtingen te scrollen dan op en neer. Zolang dat wieletje net zo handig op en neer scrolt als een scrollwheel dan vind ik het best. Ik ben ook geen tegenstander van deze muis ofzo, ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is tov elke andere muis. Met mijn muis kan ik ook in andere richtingen scrollen als ik het scrollwheel indruk, alleen gebruik ik het nooit, omdat ik een meer mainstream gebruiker ben. Apple wil zich richten tot een grotere doelgroep, dat design en de reclame in gtst doen ze echt niet om een grafisch ontwerper te bereiken, en als dat wieletje dan nadelig zou zijn tov een scrollwheel dan vind ik het een onhandige zet van apple. Is dat niet zo, da is het voor mij niet meer dan een mooie muis, waar er al velen van zijn, en die kennelijk goed werkt, waar ook veel andere muizen van zijn. Deze muis onderscheidt zich in mijn ogen dus niet van de standaard pc-muis.

Hier nog een link waar ik al zeg dat het handig kan zijn voor mensen in de grafische industrie:
Oscar Mopperkont in "Apple stapt van zijn geloof af... Mighty..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Pindkaas schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:43:
Je gebruikt wellicht weinig Illustrator of Photoshop. Bij ons gaan bijgeleverde muizen meteen de prullenbak in of verbranden we ze ritueel.

Na: Nubus > PCI, SCSI > IDE, PowerPC > Intel nu de éénknops > tweeknops. Hulde, wellicht wordt Apple nog wel een keer een echte computer.

En gelukkig heeft de muis een fijne ergonomische vorm, ze hadden um eigenlijk rond moeten maken.. ow.. dat intelligente idee hadden ze al eens geprobeerd.

Echt Apple, met het jaar worden ze minder geloofwaardig. Het is goed dat ze afgestapt zijn van hun slogan Think! Anders hadden mensen wel kunnen verzinnen dat vloeistofkoeling in een G5 geen feature is.

disclaimer: 10 jaar werkzaam achter een Macintosh en verstand van marketing en met dat laatste kom je tot bovenstaande post

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Is het nu leuk om elke keer hetzelfde te zeggen.... Beetje nutteloose monoloog ten midden van de discussie :Y)

Mij lijkt het erg handig om meer kanten op te kunnen scrollen :9 Dat scheelt echt veel.

Voor Oscar Mopperkont: Ik doe ook grafisch werk dus voordat jeje betoog opnieuw uit gaat tikken wees gerust...
OzBoz schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:53:
[...]
Na: Nubus > PCI, SCSI > IDE, PowerPC > Intel nu de éénknops > tweeknops. Hulde, wellicht wordt Apple nog wel een keer een echte computer.
Ik gebruik persoonlijk liever een toetsenbord en één muisknop dan moeilijk doen met 2. Ook al heb ik er dan wel 2... :P

[ Voor 27% gewijzigd door disjfa op 02-08-2005 19:07 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

disjfa schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:05:
[...]

Is het nu leuk om elke keer hetzelfde te zeggen.... Beetje nutteloose monoloog ten midden van de discussie :Y)
offtopic:
Absoluut niet! Vandaar ook de "zucht", maar ik reageer altijd wel snel als mensen mij dingen gaan vertellen die ik net zelf gezegd heb (waardoor het net lijkt alsof ik volslagen achterlijk ben en het lijkt alsof ik niet zelf kan nadenken). Dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn, of de mensen lezen niet of ik heb het kennelijk niet duidelijk gezegd. Dus dan zeg ik het nog maar eens met andere woorden. Misschien een slechte eigenschap, maar ik kan er mee leven. Ik hoop jullie ook! :>
@TheFlyingV: Sorry voor de zucht, maar je was de derde in het topic die mij quote en mij vervolgens iets vertelt dat ik zelf net gezegd had.

[ Voor 19% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-08-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:52:
[...]

Zucht.... Lees nu eerst ees het topic door voordat je wat zegt. *knip*
Soz.. overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik vind hem nou niet bepaald super, maar het design is misschien eventjes wennen. Ik denk dat ik nog gewoon de "oude" eenknopsmuis bestel bij mijn iBook die ik binnenkort ga kopen. Zoveel toegevoegde waarde hebben die extra knoppen niet echt voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik ben een beetje sceptisch. Zelf heb ik die bluetooth 1-knops muis (en voor Mac OS X is dat heel goed te doen, omdat je nergens expliciet een tweede muisknop nodig hebt), en die voel je echt klikken. Omdat het maar 1 knop is, "pak" je echt dingen vast op je desktop als je gaat sleur-en-pleuren, en dat voelt goed.
Met een muis die niet klikt heb je veel minder feedback (ja, je hoort een geluid, spannend), en volgens mij krijg je er ook sneller RSI van als je op een niet-verend vlak moet drukken.

De tweedimensionale scrollfunctie staat me daarentegen wel weer aan. Met two-finger scrolling op de powerbook gebruik ik ook horizontaal en diagonaal scrollen, dus nut heeft het zeker wel.

Anyway, dit zijn allemaal voorbarige voorspellingen. Een echte mening kun je in mijn ogen pas vormen als je het apparaat in de hand gehad hebt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

vind het ook zo bullshit dat iemand van een foto al kan zien of je RSI krijgt van een muis, en dan mod is hier en ook nog dat zo overduidelijk wil verkondigen: Blijf in je HOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

alsof die achterlijke space dingen goed zijn voor je klauwen!!!! :angrymode:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Peentje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:20:
alsof die achterlijke space dingen goed zijn voor je klauwen!!!! :angrymode:
Relax, dat jij net je eerste Mac hebt. Er zijn hier mensen die wat meer ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Peentje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:06:
vind het ook zo bullshit dat iemand van een foto al kan zien of je RSI krijgt van een muis, en dan mod is hier en ook nog dat zo overduidelijk wil verkondigen: Blijf in je HOK
Zo hee, anders til jij even zwaar aan mijn verwachtingen.

Ik zeg toch ook nergens dat ik dat aan het plaatje kan zien? (hij ziet er namelijk vrijwel exact hetzelfde uit als mijn huidige Apple muis). Mijn verwachting dat je er sneller last van RSI door zult krijgen is gebaseerd op het feit dat er geen echte knoppen in zitten, maar een aanraaksensor, en mijn ervaring is dat je dan harder drukt dan nodig is, en je dus meer inspant.

Zoals ik al zei heb ik nog niet daadwerkelijk zo'n ding in mijn handen gehad, dus ik kan er ook compleet naast zitten, dus het is echt nergens voor nodig om je daar zo druk om te maken.

Overigens, waar zie je mij overduidelijk verkondigen dat ik hier mod ben :?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
staat dik gedrukt! :P

ga me trouwens niet meer druk maken om een muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Apple-muizen zijn gewoon totale bagger. Bij ons op school hebben ze die dingen met één knop. Als je wilt scrollen moet je eerst die balk gaan opzoeken, zo belachelijk.

Wie kent de puck nog? Ook zo'n geweldige apple-uitvinding, en dan nu deze muis weer. Opzich nog wel redelijk, op dat vervelende bolletje na dan. Ik ben blij met m'n Mx530, een stuk beter dan alle apple-muizen bij elkaar.

Apple ~ think RSI :+

[ Voor 3% gewijzigd door Joe-star op 02-08-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

dawuss schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:40:
[...]

Zo hee, anders til jij even zwaar aan mijn verwachtingen.

Ik zeg toch ook nergens dat ik dat aan het plaatje kan zien? (hij ziet er namelijk vrijwel exact hetzelfde uit als mijn huidige Apple muis). Mijn verwachting dat je er sneller last van RSI door zult krijgen is gebaseerd op het feit dat er geen echte knoppen in zitten, maar een aanraaksensor, en mijn ervaring is dat je dan harder drukt dan nodig is, en je dus meer inspant.

Zoals ik al zei heb ik nog niet daadwerkelijk zo'n ding in mijn handen gehad, dus ik kan er ook compleet naast zitten, dus het is echt nergens voor nodig om je daar zo druk om te maken.

Overigens, waar zie je mij overduidelijk verkondigen dat ik hier mod ben :?
relax dave

sorry ik bedoelde de post van: Ecteinascidin Tnet POWERMOD (beter even gequoted bij deze):
Als ik die muis alleen al zie krijg ik al RSI.
en ben het zeker met je eens dat het eerst "gevoeld" moet worden.

excuses voor het ongemak O-) O-) O-) O-) O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Peentje op 02-08-2005 22:05 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Nu nog wachten op een versie die er een beetje leuk uit ziet bij mijn Imac DV+ ;)

heb nu de clear Pro Mouse

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

ok weer ontopic: lijkt mij leuk muisje (ik zocht er nog eentje voor mijn powerbookje) alleen even wachten op de blauwe tanden versie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Vindt hem echt lelijk zeg. inspiratie loos, rsi verwekkend.
nofi, maar zou m'n hond er nog vanaf schoppen. :X
ga dan toch liever voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1104157691.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Hubert op 02-08-2005 22:23 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Hubert schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:21:
[afbeelding]
Het schijnt dat die 518 (links) niet helemaal lekker werkt op de Mac, las ik ergens op GoT. Heb hem hier ook aan de PC hangen. Wel geinig om zo te zien dat de 'deuken' in mijn muis helemaal weer anders zijn :)
Peentje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:09:
ok weer ontopic: lijkt mij leuk muisje (ik zocht er nog eentje voor mijn powerbookje) alleen even wachten op de blauwe tanden versie idd.
Hou er wel rekening mee dat de vorige BT's van Apple weinig mensen goed bevielen. Het is maar een tip, staat genoeg over binnen APL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Peentje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:03:
sorry ik bedoelde de post van: Ecteinascidin Tnet POWERMOD (beter even gequoted bij deze):

en ben het zeker met je eens dat het eerst "gevoeld" moet worden.
ff een paar onzinargumenten wegwerken: dat ik mod ben betekend dat ik geen mening mag hebben? Absurd. En dat ik deze muis niet heb gevoeld, betekend dat ik er niet over kan oordelen? Ik ben nog nooit door een trein aangereden maar ik kan zo oordelen dat het niet best zal zijn.

Nu de serieuze reden: de muis ziet er nogal plat en vormloos uit. Plat is leuk, maar na een 15tal jaren muizen heb ik liever een muis in de vorm van een tiet, ofwel zoals deze post dat laat zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
En die vind ik dus weer lelijk ;)

Ik heb overigens de 1 knops mis van apple en heb geen last van rsi. Maar mss heb ik rare handen ofzo want ik heb liever een platte muis ipv van een tiet omdat me pols dan niet in een hoek staat zeg maar.

Overigens is bovenstaand verhaal alleen van toepassing op muizen ;P

[ Voor 16% gewijzigd door lowfi op 02-08-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Peentje schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:03:
Dat risico loop je als je mensen gaat lopen aanvallen...
ff een paar onzinargumenten wegwerken:
Zouden jullie twee die discussie verder buiten dit topic willen voortzetten? :)

* dawuss muist trouwens sowieso nogal vreemd. Ik gebruik namelijk mijn vingers, niet mijn arm om de muis te bewegen (ontzettend slecht, maar ik heb nog altijd geen RSI gelukkig :)).

Wat mij vooral benieuwt, is hoe deze ontwikkeling in hardware zich zal weerspiegelen in de software. Met andere woorden: Meer Windows-style context menu's in Mac OS X en minder Drag & Drop? Ik hoop het niet :)

[ Voor 34% gewijzigd door dawuss op 02-08-2005 23:56 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

OzBoz schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:19:
Het schijnt dat die 518 (links) niet helemaal lekker werkt op de Mac, las ik ergens op GoT. Heb hem hier ook aan de PC hangen. Wel geinig om zo te zien dat de 'deuken' in mijn muis helemaal weer anders zijn :)
Klopt gedeeltelijk. Als je de Logitech drivers installeert, doet geen enkele knop van de MX518 het nog. En dat is alleen een probleem als je die driver nodig hebt voor een ander Logitech apparaat.
Zowel op de doos als op de website staat ook geen Mac OS vermeld. Op de MX510 nog wel. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
En toch heb ik hem besteld :P Ben benieuwd... de orginele 1 knops muis was ik na 10 minuten al zat omdat er dus geen scroll en een 2e knopje op zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Ik zit zelf te denken om een Mini aan te schaffen (jaja, eindelijk :9) En daarbij wilde ik afhankelijk gewoon draad keyboard/muisje nemen maar deze maakte zichzelf ook wel interessant... Voor studenten met korting is het "slechts" 51,17 en dat vind ik een beetje (te) ziek, kan je beter een mx1000 wegzetten ofzo... Ik ga zo LJS Den Haag eens bellen om te vragen wanneer ze een demo model hebben, want als hij niet een super relaxt inovatief ding is vind ik het veel te veel geld ervoor en ben ik weg. En zeker wat Oscar Mopperkont zegt, 360graden scrollen, wanneer gebruik je dat? En dat hij dan niet raar gaat doen met 24/7 verticaal willen scrollen ja..

//edit:
Ze denken hem in de loop van volgende week binnen te krijgen, maarja het is wel Apple dus levertijden weet je nooit zeker :9

[ Voor 11% gewijzigd door stevenP op 03-08-2005 13:56 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe-star schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:00:
Apple-muizen zijn gewoon totale bagger. Bij ons op school hebben ze die dingen met één knop. Als je wilt scrollen moet je eerst die balk gaan opzoeken, zo belachelijk.

Wie kent de puck nog? Ook zo'n geweldige apple-uitvinding, en dan nu deze muis weer. Opzich nog wel redelijk, op dat vervelende bolletje na dan. Ik ben blij met m'n Mx530, een stuk beter dan alle apple-muizen bij elkaar.

Apple ~ think RSI :+
Het hangt gewoon van de toepassingen af die je gebruikt. Ik heb een ordinaire 1-knops apple muis, en hoef alleen te scrollen in Terminals en in Safari.. PgUp/PgDn en in Safari de spatiebalk voldoen prima. Scrollt nog sneller ook dan kilometers afleggen op je scrollwiel :P

Ik kan me alleen wel voorstellen dat dit niet voor iedere toepassing even ideaal is.

Edit: Nu moet ik wel zeggen dat ik maar een jaar ofzo uberhaupt een wieltje heb gebruikt. Dat ding is echt een verslaving. Het kan prima zonder, maar het is effe wennen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:07
er zitten geen speakertjes in hoor
Aural feedback
As it turns out, Apple blew the description of its "aural feedback" and "touch sensitivity" out of proportion and led most of us to believe that 1) there was some sort of speaker built into the mouse with synthetic mouse sounds coming out of it, and 2) the shell might be solid-state touch-sensitive like our beloved iPod wheels. That is absolutely not the case—I even stuck my ear up to the mouse while using it for several minutes to be sure (and received a few strange glances in the process).

Like the Apple Pro Mouse, the upper shell depresses when you press on it in various places with your finger(s), and the clicking noise is an actual, real clicking noise that is not any different from the clicking noise I'm getting right now with the Microsoft Intellimouse on my Windows XP box. Frankly, I was almost a little disappointed that I would not be able to make fun of these "features!"
van arstechnia : http://arstechnica.com/reviews/hardware/mightymouse.ars
Conclusion
When all is said and done, all of the the Apple PR on the Mighty Mouse product page is a bit much. As a poster in the Mac Ach succinctly observed, "this thing isn't as revolutionary as one may think. It's just nice to have an Apple mouse with a frickin' scroll button and right click."
dus gewoon een muis met 2 gewone klikknoppen en een trackballetje dat richtingen kwantiseert..

[ Voor 27% gewijzigd door WVL_KsZeN op 03-08-2005 15:50 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

WVL_KsZeN schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:42:
er zitten geen speakertjes in hoor

[...]

van arstechnia : http://arstechnica.com/reviews/hardware/mightymouse.ars

[...]

dus gewoon een muis met 2 gewone klikknoppen en een trackballetje dat richtingen kwantiseert..
Misschien goed lezen de volgende keer?
When you press both buttons at the same time or simply depress the top half of the mouse, it left clicks. I consider this to be a very important point, as much of the recent debate about this mouse has revolved around whether it would be a good mouse solution to package with new Mac products in the future, therefore having to still "just work" for those who desire the one-button simplicity and not confusing those people when they start seeing unexpected contextual menus popping up. I think it would be very difficult to accidentally right-click this mouse, as most one-button users simply click on the left side with their index fingers or click in the center, which would still yield a left click.
Dat wil dus zeggen dat als je "clicked" je een left click krijgt, zoals ik het begrijp. Als je dus right clicked je dus gewoon zoals verteld op het rechter gedeelde moet drukken, en niet door drukken. Ofzo.

Ik weet het niet meer :)

Ik geloof apple's site wel, en de gozer met de review kan dingen ook anders vertellen, waardoor het "anders" overkomt.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
het lijkt net of de hond met die muis heeft gespeeld, je kunt de deuken van de tanden nog zien zitten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

dawuss schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:53:
* dawuss muist trouwens sowieso nogal vreemd. Ik gebruik namelijk mijn vingers, niet mijn arm om de muis te bewegen (ontzettend slecht, maar ik heb nog altijd geen RSI gelukkig :)).
Hmm dat doe ik ook en heb na 19 jaar muizen ook geen RSI, volgens mij hebben we het recept gevonden dawuss :) Maar ik heb dan ook hele lange vingers. Mijn pols ligt gewoon plat hoewel ik een muis in de vorm van een tiet :? heb. Muizen wordt na die vergelijking overigens ook stuk prettiger :P
Wat mij vooral benieuwt, is hoe deze ontwikkeling in hardware zich zal weerspiegelen in de software. Met andere woorden: Meer Windows-style context menu's in Mac OS X en minder Drag & Drop? Ik hoop het niet :)
Lijkt me niet, elke Mac programma kent wel dingen die je met ctrl-klik moet doen volgens mij. En er vanuit gaande dat Mac nog het platform is voor grafici dan is het echt exact zelfde als op PC en dat is het al jaren. Het één sluit het ander voor mijn gevoel niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Korte Video "review" van de MM

Mijn "the mouse" kraakt nogal en ik vind een expose knop verrekte handig. IA anyone ?

[ Voor 7% gewijzigd door Deacon op 04-08-2005 03:19 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nu ik een jaar op mac werk kan ik niet zeggen dat ik de 2de knop mis. ik ben overdag Windows beheerder en daar gebruik ik de 2de knop wel veel. OSX is blijkbaar gemaakt om met 1 knop + sneltoetsen te werken. Ik heb de standard 1 knopmuis met snoer hier en ik heb echt geen andere nodig...

Dat er een markt is voor dit ding, ongetwijfeld, maar ik behoor waarschijnlijk niet tot de doelgroep...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb het niet zo op Mac muizen, ik heb vandaag een Logitech MX1000 gekocht en die 8 knoppen kan je perfect instellen.
Knoppen op je muis voor Expose is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Mighty mouse is iets wat ze gewoon al veel eerder hadden moeten produceren.

Ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Over het al dan niet lelijk zijn van de muis is niet te twisten, daar heeft ieder zijn eigen mening over, zo ook inspiratiloos. Het RSI verwekkende wil ik wel tegenspreken.

Lees zojuist het topic door en lees meerdere keren 'rsi verwekkend' en 'gelukkig heb ik nog geen rsi'. Erg makkelijk om een apparaat te beoordelen op RSI-verwekkendheid terwijl je het niet hebt. Ik heb daarentegen _wel_ RSI fase 1 links en fase 2 rechts. Is prima mee te leven, daar niet van, maar ik wil wel even vermelden dat, hoe ik m'n standaard apple muis ook gebruik, absoluut geen klachten krijg. De MM is wat betreft vorm gelijk aan de 'oude' apple muizen, in de basis geen RSI-probleem.

RSI gaat voornamelijk om houding, de apple muizen zijn relatief laag waardoor je arm redelijk recht blijft. Dat is dus zeker niet slecht.
dawuss schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:40:
En dat is nou net de reden waarom ik bij m'n huidige muizen en trackball blijf en niet voor deze muis ga. Om exact dezelfde reden als jou vrees ik voor snellere RSI-krachten door de inspanning. Apple had mijn inziens beter kunnen kiezen voor een combinatie van de beweging en de positie van de vinger. Dus:
- vinger op de linker kant van de muis + klikbeweging = linkerklik.
- vinger op de rechter kant van de muis + klikbeweging = rechterklik.

Of, eenvoudig, een systeem als Logitech op de mx-muizen, daar zie je de knoppen ook amper. Alles wel in een symmetrische muis natuurlijk, want elke 'ergonimisch gevormde' muis is een ramp wanneer je door RSI problemen vaak van arm wisselt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Je hebt niet echt goed op zitten letten he :P
Hoewel de knoppen aanraakgevoelig zijn, is het niet zelfde als een touchpad op een laptop zeg maar.
De Might mouse werkt als volgt:
linkervinger+linkerkant klik=linkerklik
linkervinger en rechtervinger+klikken=linkerklik
rechtervinger+rechterkant klik

Let wel op, als je je rechterknop wilt gebruiken, dat je je linkervinger op moet tillen.
Anders wordt het herkent als een linkerklik.

Hier een Nederlands review over de Mighty Mouse van Macwereld.nl
http://macwereld.nl/index...task=view&id=524&Itemid=1

Hier een videoreview:
http://theory.isthereason.com/?p=300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Je hebt helemaal gelijk. Het was bij nader inzien niet echt duidelijk op de pagina van Apple die ik bekeek. Wat dat betreft is de review van macwereld prima.

Maar dan is het nog afvragen hoe soepel alles gaat en hoe snel je het gebruik van de muis onder de knie hebt (i.v.m. het optillen van de linker vinger).

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ik heb zelfde muis (nog) niet. Maar volgens velen is ie heerlijk.
Anders loop je een Apple Centre binnen en probeer je het zelf uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Dat optilen wist ik nog niet en als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel :9 Dat is wel stom hoor.. Ik hoop dat dat in de practijk wel meevalt want anders is dit de druppel en komt er gewoon een mx1000 oid voor stevenP :) Ik vond sommige dingen al wat minder dus ik ben erg benieuwd als ik m in handen heb!
Ik was van de week nog bij zo'n apple center en daar zeiden ze 2 maanden voordat er een showmodel binnen was :?

[ Voor 8% gewijzigd door stevenP op 07-08-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Deacon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 03:15:
Korte Video "review" van de MM

Mijn "the mouse" kraakt nogal en ik vind een expose knop verrekte handig. IA anyone ?
De muis is gewoon via apple.nl te bestellen voor 55 zonder extra verzendkosten. Al is ie bijvoorbeeld in de US en Japan maar 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:42:
Dat optilen wist ik nog niet en als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel :9 Dat is wel stom hoor.. Ik hoop dat dat in de practijk wel meevalt want anders is dit de druppel en komt er gewoon een mx1000 oid voor stevenP :) Ik vond sommige dingen al wat minder dus ik ben erg benieuwd als ik m in handen heb!
Ik was van de week nog bij zo'n apple center en daar zeiden ze 2 maanden voordat er een showmodel binnen was :?
2 maanden voor er een showmodel van die muis binnen is? Ik heb hem gisteren in de webshop besteld, en dezelfde dag kreeg ik al een mailtje dat hij verzonden is. Zou me niet verbazen als hij maandag of dinsdag al op mijn buro ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Dat gelul over RSI (van wie dan ook) op een foto kunnen zien of hier iemand RSI van gaat krijgen, ik vind persoonlijk RSI onzin (zit tussen je oren) maar laten we niet die discussie openen.

Je bent vatbaar voor RSI of niet, of je nou een muis in de vorm van een vierkant gebruikt of welke ergonomische tyfuszooi dan ook het zit gewoon tussen je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Peentje schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:38:
Dat gelul over RSI (van wie dan ook) op een foto kunnen zien of hier iemand RSI van gaat krijgen, ik vind persoonlijk RSI onzin (zit tussen je oren) maar laten we niet die discussie openen.

Je bent vatbaar voor RSI of niet, of je nou een muis in de vorm van een vierkant gebruikt of welke ergonomische tyfuszooi dan ook het zit gewoon tussen je oren.
Ik vrees dat er bij jou alleen blubber tussen je oren zit.
Als je RSI of carpel tunnel syndroom hebt dan piep je wel anders.
Het feit dat jij er (nog) geen last van hebt, betekend niet dat het niet bestaat.

Aangezien de Apple muis nogal plat en niet ergonomisch vormgegeven is, bestaat er een grotere kans op pijnlijke resultaten bij langdurig gebruik. Verder moet je voor een rechtsklik je linker vinger optillen en da's ook al niet een natuurlijke handeling.

[ Voor 17% gewijzigd door HaseMike op 07-08-2005 16:50 . Reden: zpelvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

De vraag is.. hoe ziet dan volgens _jullie_ een ergonomische muis uit :P?
Precies, iedereen denkt er anders over en dat is voor een fabrikant niet te doen.
Misschien een muis met een opzetbare frontje in de vorm van je handpalm :Y)
Mijn ervaringen met Apple muis ( 1 knop), is dat de klikken heel lichtjes gaat. Dat komt omdat de muisknop een geheel is. Bij het indrukken gebruk je tevens 2 vingers, is gemakkelijker dan 1 vinger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:48:
[...]

Aangezien de Apple muis nogal plat en niet ergonomisch vormgegeven is, bestaat er een grotere kans op pijnlijke resultaten bij langdurig gebruik. Verder moet je voor een rechtsklik je linker vinger optillen en da's ook al niet een natuurlijke handeling.
En ook jij slaat de bal maar half raak. Het ligt er namelijk maar net aan hoe je gewend bent om te "muizen". Ik heb als ik de muis beet heb mijn gehele pols en stukje van mijn onderarm op de tafel rusten. Beweeg ik mijn muis dan hoef ik alleen mijn duim en ringvinger te bewegen, de rest van mijn hand/arm is in rust. Om over mijn beeld (1400x1050 pixels) heen en weer te kunnen gaan zonder mijn hand op te tillen heb ik de gevoeligheid zeer hoog staan. Ik ben al jaren liefhebber van platte muizen. Momenteen een Handyman imitatie Mac muis. Ik hou verder helemaal niet van extra funcies, dus aan een Mighty Mac heb ik ruim genoeg. Van een "ergonomische" muis met bult en vorm van je hand krijg ik binnen een kwartier pijn in mijn pols.

Ik zit per dag ongeveer 10 uur achter een scherm, heb dus al het een en ander "getest". Zo zijn die gelkussens voor je pols voor mij kwelkussens. Binnen 10 minuten tintelen mijn vingers door het gebrek aan bloeddoorstroming.

Je redenatie over "onlogisch" om je linker vinger op te moeten tillen bij een rechtsklik kan ik ook niet volgen, dat doe ik al vanzelf... Verschilt dus van mens tot mens, en je kunt simpelweg niet voor iedereen spreken. Wat voor jou totaal on-ergonomisch is, is voor mij blijkbaar juist prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Je redenatie over "onlogisch" om je linker vinger op te moeten tillen bij een rechtsklik kan ik ook niet volgen, dat doe ik al vanzelf... Verschilt dus van mens tot mens, en je kunt simpelweg niet voor iedereen spreken. Wat voor jou totaal on-ergonomisch is, is voor mij blijkbaar juist prettig.
Grappig dat jij dat ook al vanzelf doet. Ik heb er de afgelopen dagen even op gelet, omdat mijn Mighty Mouse onderweg is. Zo ben ik er een paar weken terug ook achter gekomen dat een normale Apple muis voor mij niet handig is, omdat ik niet zonder het scrollwheel kan.

Ik heb nogal kleine handen en wat voor mij het beste werkt in het op afstand houden van RSI is afwisseling. Op werk heb ik een standaard optische Logitech OEM muis, thuis een Logitech MX700 en een Microsoft Wheelmouse Optical, en op mijn laptop gebruik ik voornamelijk het touchpad. Zolang ik af en toe van muis of methode wissel, heb ik het minst last van de kramp.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriend van me muist zowel links als rechts, zonder de primaire en secundaire muisknoppen te wisselen trouwens. Ook een probaat middel om RSi te voorkomen.

En inderdaad, zonder scrollwiel is het afzien. Maar goed, we hadden het over de Mighty Mouse. Ik hoop dat er Windows drivers komen waarmee je ook horizontaal kunt scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ben ook een voorstander van een platte muis om eigenlijk dezelfde redenen die jij al aangaf.

Ook ben ik een voorstander van BT dus ik wacht mooi nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

HaseMike schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:48:
Aangezien de Apple muis nogal plat en niet ergonomisch vormgegeven is, bestaat er een grotere kans op pijnlijke resultaten bij langdurig gebruik.
Bij een lage muis kan je pols rusten en is er bij bepaalde houdingen geen ruimte tussen pols en ondergrond. Dat werkt, in ieder geval voor mij persoonlijk, een stuk ergonomischer.
Peentje schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:38:
Klopt niets van, period. Ik ken mensen die datzelfde vertelden en inmiddels deels zijn afgekeurd vanwege RSI, of zware klachten hebben.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:59:
Verhaal over gelkussens en hoge muizen.
Totally agree.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 18:14:
Vriend van me muist zowel links als rechts, zonder de primaire en secundaire muisknoppen te wisselen trouwens. Ook een probaat middel om RSi te voorkomen.
Lol, dat doe ik dus ook. Ook zonder de pri- en sec- knoppen te wisselen.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedpete op 07-08-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ik muis al mn hele leven rechts, ik kan het echt niet met links... Verder erger ik me ook echt dood aan die gelpads inderdaad... Ik werk zelf meestal met hogere muizen ik weet niet waarom maar als ik dan een lage in handen heb vind ik dat ook wel relaxt, alleen vind ik wel dat je hand wel steun moet hebben dus niet _te_ laag...

Verder is de vraag wat jij als hoog/laag beschouwd, dat verschild ook weer voor vele ;)

Pagina: 1 2 Laatste