Hmm, dat is meer voor als het fout gaat, lijkt me. Ik had ooit iets gelezen over een verbeterde uninstall voor Vista (dus echt als functionaliteit) dus ik vroeg me af of daar nog wat van terecht was gekomen.
Huh? Windowstoets + E, Windowstoets + R, etc. Dat jij hem niet gebruikt wil natuurlijk niet zeggen dat niemand dat doet...ppl schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:48:
zo belangrijk is zo'n toets niet omdat er maar bar weinig mensen zijn die het ding gebruiken.
Ik neem aan dat daarmee wordt bedoeld dat je een upgrade ongedaan kunt maken en dat dit niet geldt voor dualboot installaties. Helaas heb ik een upgrade nog niet kunnen testen omdat ik geen Engelstalige Windows XP heb hier.Servor schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:50:
[...]
Hmm, dat is meer voor als het fout gaat, lijkt me. Ik had ooit iets gelezen over een verbeterde uninstall voor Vista (dus echt als functionaliteit) dus ik vroeg me af of daar nog wat van terecht was gekomen.
Alternatieve methode:
code:
1
| c:\boot\fixntfs.exe -xp |
Aha, heeft iemand dáár dan al ervaring mee wellicht?Jazzy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:56:
[...]
Ik neem aan dat daarmee wordt bedoeld dat je een upgrade ongedaan kunt maken
Dat kan ik hier dus ook, maar ik zie alleen de 5270 staan, waarom geen 5308? Wat doet ik fout?Servor schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:23:
Ik heb via de MSDN subscription van m'n werk de hand weten te leggen op de beta van Vista. Ik sta te popelen om 'm uit te proberen, maar ik heb een vraagje over de dual-boot oplossing. Uiteraard voorziet de installatieprocedure in een dual-boot, maar hoe goed kun je deze later weer verwijderen? Ik heb helaas geen schijf over dus moet alles op 1 schijf gaan draaien, maar ik wil later wel weer terug kunnen naar m'n plain-old XP Pro, zonder een spoortje Vista. Kan dat?
Ik heb het niet over mezelf maar over de gemiddelde gebruiker zoals ik die ken en meemaak. Ik heb een gemiddelde gebruiker nog niet gebruik zien maken van die windows key, sterker nog, bij het disablen van die key kwamen er op de helpdesk geen klachten binnen (en ik nam die telefoon toen aan).Jazzy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 10:51:
[...]
Huh? Windowstoets + E, Windowstoets + R, etc. Dat jij hem niet gebruikt wil natuurlijk niet zeggen dat niemand dat doet...
Met een gebruikertje of 400 mag ik denk dan wel aardig concluderen dat de gemiddelde gebruiker het ook niet gebruikt. Als je ziet wat men met de computer doet kun je je afvragen of men zoiets eigenlijk wel nodig heeft.
Ik gebruik hem overigens vaak want winkey+e en winkey+r zijn erg handig, netzoals winkey+d (hoef ik niet op dat icoontje naast de startknop te klikken). Werken met een toetsenbord is fijner en beter voor je, maar dat hebben heel erg weinig mensen door. Verkijk je er dus niet op dat een toetsenbord bij veel gebruikers maar een ondergeschoven kindje is. Die lui willen alleen het goedkoopste, hoe of het tikt maakt geen moer uit en of er nou wel of niet zo'n winkey opzit...who cares, als je er maar op kunt tikken. Natural keyboards en keyboards met al die multimediakeys e.d. kennen hetzelfde verhaaltje.
Wat een triest gedoe over dat toetsenbord zeg.
Ik weet zeker dat iedereen die zeikt over dat vlaggetje, wel gewoon een toetsenbord met vlaggetje in gebruik heeft. Als je het echt zo erg zou vinden, had je er geen gekocht.
En dan nog de mensen die zeggen dat Microsoft zich druk maakt om die ene toets en daar moeilijk over doen. Get a life, als jij je al druk maakt om het feit dat Microsoft daar tijd in stopt. Wat zoek je dan hier in dit topic over een van de meest commerciële producten op de markt, Windows.
Dat is hetzelfde als mensen die vandaag niet gaan stemmen, maar morgen wel al hun mondje weten open te trekken en een mening hebben. Had dan gestemd.
Voor de rest: mijn Vista 5308 32-bit install doet er heel erg lang over. Ik probeerde hem eerst via XP te starten, wat ook werkte... al duurde dat erg lang en na zijn eigen automatische reboot kreeg ik een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.
Dat bleef een tijdje zo, dus toen maar bootable geinstalleerd, waarbij ik zelfs heel erg lang moet wachten op het install-scherm. Hebben jullie dit ook? En kan ik er gewoon op gaan wachten, want er is geen schijfactiviteit en de dvd wordt ook niet gelezen. Het enige wat ik zie is het groene achtergrondscherm en de muisaanwijzer, muis werkt ook gewoon. Pas na 10 minuten kreeg ik het venster waarop ik op "Install Windows" kan klikken. Daarna krijg ik de melding "Starting installation" en zonder schijfactiviteit in de tussentijd verdwijnt dat na een paar minuten en zie ik alleen nog maar de achtergrond. Toen was ik het even zat en ben er mee gestopt. Mijn build is 5380.60. De 5219 ging vele malen sneller.
Iemand enige idee?
Ik weet zeker dat iedereen die zeikt over dat vlaggetje, wel gewoon een toetsenbord met vlaggetje in gebruik heeft. Als je het echt zo erg zou vinden, had je er geen gekocht.
En dan nog de mensen die zeggen dat Microsoft zich druk maakt om die ene toets en daar moeilijk over doen. Get a life, als jij je al druk maakt om het feit dat Microsoft daar tijd in stopt. Wat zoek je dan hier in dit topic over een van de meest commerciële producten op de markt, Windows.
Dat is hetzelfde als mensen die vandaag niet gaan stemmen, maar morgen wel al hun mondje weten open te trekken en een mening hebben. Had dan gestemd.
Voor de rest: mijn Vista 5308 32-bit install doet er heel erg lang over. Ik probeerde hem eerst via XP te starten, wat ook werkte... al duurde dat erg lang en na zijn eigen automatische reboot kreeg ik een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.
Dat bleef een tijdje zo, dus toen maar bootable geinstalleerd, waarbij ik zelfs heel erg lang moet wachten op het install-scherm. Hebben jullie dit ook? En kan ik er gewoon op gaan wachten, want er is geen schijfactiviteit en de dvd wordt ook niet gelezen. Het enige wat ik zie is het groene achtergrondscherm en de muisaanwijzer, muis werkt ook gewoon. Pas na 10 minuten kreeg ik het venster waarop ik op "Install Windows" kan klikken. Daarna krijg ik de melding "Starting installation" en zonder schijfactiviteit in de tussentijd verdwijnt dat na een paar minuten en zie ik alleen nog maar de achtergrond. Toen was ik het even zat en ben er mee gestopt. Mijn build is 5380.60. De 5219 ging vele malen sneller.
Iemand enige idee?
heb gister ook een partitie gemaakt voor Vista en geïnstalleerd. De install deed er inderdaad erg lang over, zoals hier veker vermeld is...2 uur is niet vreemd.
Wat je hierboven beschrijft klopt precies met wat er tijdens mijn installatie gebeurde. Dus zet een bak koffie en doe ff de afwas..en de installatie is vanzelf is klaar.
Persoonlijk heb ik de 64bits versie draaien, opstarten enzo duurt wel lang..maar dat komt denk ik ook door de debug info. Ik mis nog wel de nodige driver ondersteuning..oa die van ATI. Qua OS vind ik hem al wel erg lekker lopen op mijn systeempje (X2 3800+, 1024mb, X800gto2). Zitten inderdaad nog redelijk wat bugs in, maar het toevoegen van schaken bij de games is echt een topper!!!
Wat je hierboven beschrijft klopt precies met wat er tijdens mijn installatie gebeurde. Dus zet een bak koffie en doe ff de afwas..en de installatie is vanzelf is klaar.
Persoonlijk heb ik de 64bits versie draaien, opstarten enzo duurt wel lang..maar dat komt denk ik ook door de debug info. Ik mis nog wel de nodige driver ondersteuning..oa die van ATI. Qua OS vind ik hem al wel erg lekker lopen op mijn systeempje (X2 3800+, 1024mb, X800gto2). Zitten inderdaad nog redelijk wat bugs in, maar het toevoegen van schaken bij de games is echt een topper!!!
ik zit nou weer ff op 5308, alleen op een andere pc.
het probleem hier is dat de glasseffect niet automatisch aanstaan. nou had ik begrepen dat dit te maken heeft met de WDDM drivers die er niet zijn?
Zit hier een simpel kaartje in (radeon 7000)..
Verder geen problemen, loopt hier vrij goed op deze XP2200+ 1gb ram
het probleem hier is dat de glasseffect niet automatisch aanstaan. nou had ik begrepen dat dit te maken heeft met de WDDM drivers die er niet zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door blup op 07-03-2006 12:23 ]
mijn glass effect stond wel meteen aan vanaf het begin.. ik heb niks getweaked aan versie 5308 Ultimate en hij draait zoals op mijn screen op de vorige paginablup schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:22:
ik zit nou weer ff op 5308, alleen op een andere pc.
Verwijderd
wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de 64 bits en de 32 bits editie van vista?
puur de snelheid of ook bepaalde features?
puur de snelheid of ook bepaalde features?
FebCTP_5308_32bit_Main_Staged_DVD (zo heet de image fileJazzy schreef op maandag 06 maart 2006 @ 07:29:
[...]
Welke build heb je? De VIsta-only build is een staged build, vergelijkbaar met een sysprep-installatie. Die zou in pakweg een half uurtje compleet geïnstalleerd moeten zijn. De latere Vista-Longhorn Server-build (5308.60) is unstaged dus dat kan wel een uur of twee duren.
Maar zoals ik las, kan een dual boot dus wel gewoon op een andere partitie?
Jaaaaa, je maakt een partitie met partition magic, hoeft niet eens primair te zijn, je format hem NTFS, en kiest in de setup van de bootable DVD voor die partitie, KLAAR.
Op welk punt tijdens de installatie duurt het zo lang? ik zit namelijk nu op het punt dat ik de pc naam in moest vullen en de wallpaper moest kiezen.
Nadat gedaan te hebben heb ik op Next geklikt en nu staat de installatie al ongeveer 20 min niets te doen zo lijkt het.
Nadat gedaan te hebben heb ik op Next geklikt en nu staat de installatie al ongeveer 20 min niets te doen zo lijkt het.
Zover snap ik het ook nog wel, het probleem is dat de boot.ini file anders werkte dan bij XP, of iets dergelijk, heb er namelijk veel (tegenstrijdige) verhalen over gelezen, en ik wil gewoon duidelijkheid, want ik heb geen backup mogelijkheid atm.Sjah schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:20:
Jaaaaa, je maakt een partitie met partition magic, hoeft niet eens primair te zijn, je format hem NTFS, en kiest in de setup van de bootable DVD voor die partitie, KLAAR.
Nou, ik had net het deel gehad dat ik een partitie moest kiezen, toen begon ie met installeren, maar dat balkje onderin ging zoooo traag (na een klein half uur, nog steeds op 1/15 van het hele balkje)xtr3me schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:35:
Op welk punt tijdens de installatie duurt het zo lang? ik zit namelijk nu op het punt dat ik de pc naam in moest vullen en de wallpaper moest kiezen.
[ Voor 36% gewijzigd door Gumball op 07-03-2006 19:47 ]
ok top, dank je wel.. ik heb de pc gereset en opnieuw die instellingen doorgelopen en toen liep ie wel door. Heel raar.
Nu nog even de rest fixen
Okee, dan ga ik 't zo ook nog eens proberen...xtr3me schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:11:
ok top, dank je wel.. ik heb de pc gereset en opnieuw die instellingen doorgelopen en toen liep ie wel door. Heel raar.
Of je leest het topic door;Gumball schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:46:
[...]
Zover snap ik het ook nog wel, het probleem is dat de boot.ini file anders werkte dan bij XP, of iets dergelijk, heb er namelijk veel (tegenstrijdige) verhalen over gelezen, en ik wil gewoon duidelijkheid, want ik heb geen backup mogelijkheid atm.
ik quote mezelf:
"Vista maakt bij de install een boot.BAK en een bootsect.BAK van en op C:. Die kan je terugzetten met de xp install cd/herstelmode. Moet je fixboot commando doen."
Dat is voor als je Vista eraf wilt gooien en wilt terugzetten wat Vista heeft vernaggeld aan je boot files. Maar dat vroeg jij niet, je vroeg of dualboot mogelijk was....
[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 07-03-2006 20:42 ]
Bij mij thuis ook, thuis hebik een FX5600. Maar op mn stage doet hij 't dus niet.. Maybe omdat hij 'weet' dat die radeon7000 het niet gaat trekken... (of hij ondersteund het simpel weg niet..)NoFearWizz schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:33:
[...]
mijn glass effect stond wel meteen aan vanaf het begin.. ik heb niks getweaked aan versie 5308 Ultimate en hij draait zoals op mijn screen op de vorige pagina
Maar is er ERGENS een optie om het toch aan of uit te zetten? Bij 'prestaties' alles aanzetten is het iig niet.
[ Voor 28% gewijzigd door blup op 07-03-2006 22:32 ]
Wat doe je moeilijk man.Sjah schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:37:
[...]
Of je leest het topic door;
ik quote mezelf:
"Vista maakt bij de install een boot.BAK en een bootsect.BAK van en op C:. Die kan je terugzetten met de xp install cd/herstelmode. Moet je fixboot commando doen."
Dat is voor als je Vista eraf wilt gooien en wilt terugzetten wat Vista heeft vernaggeld aan je boot files. Maar dat vroeg jij niet, je vroeg of dualboot mogelijk was....
Ik zal het even uitleggen. Ik heb hier een dual-boot draaien nu met XP Pro SP2 NL en Vista 5308.60.
Hiervoor had ik een andere versie van Vista, de 5219 variant. Mijn 1e HDD had ik opgedeeld in 3 partities:
1) XP Pro SP2 NL
2) extra partitie voor XP
3) Vista 5219
Ik kreeg in eerste een bootloader van Vista, waarin ik kon kiezen tussen Vista of XP. Koos ik voor Vista, dan werd die gewoon gestart. Maar koos ik voor XP, dan kreeg nogmaals XP's eigen bootloader met nogmaals beide opties, waar ik dus altijd voor XP koos.
Nadat ik Vista 5219 zat was heb ik partitie 3 geformatteerd, waarmee Vista's bootloader automatisch verdween. Ik kreeg nog wel steeds de bootloader van XP met de optie XP of Vista. Dat heb ik opgelost door in XP bij de optie "Lijst met besturingssystemen weergeven" het vinkje weg te halen. Nu krijg ik de lijst niet meer te zien. Zodra je daarna weer een nieuwe dualboot maakt overschrijft ie deze instelling weer en ook de oude bootloader, omdat ie het oude OS niet kan vinden. Eventueel kan je ook de boot.ini bewerken door Vista verwijzingen weg te halen, zo ben je er ook van af.
Hoe dan ook, het is meer tekst, wat het echter wel duidelijker maakt. Maar het is niet nodig om met boot.BAK of wat dan ook te gaan rommelen. Eén partitie formatteren (kan ook via de quick-format optie) en één vinkje weghalen is voldoende.
Edit: bij mij stond het glass-effect ook gelijk aan. In de build 5308.60 die ik sinds vanochtend draai. De gebruikte videokaart is een GeForce 6800-GT.
Voor de mensen die de versie 5308.60 installeren, doe dit niet vanuit een ander OS, maar gewoon via de bootable cd/dvd optie. Bij mij werkte het vanuit XP installeren van build 5219 wel, maar bij 5308.60 niet. En daarnaast heb je geduld nodig, heel veel geduld. Trek er rustig een ochtendje voor uit. Om 8:30 ongeveer aangezet en uiteindelijk omstreeks 12:30 was alles klaar en had ik ingelogt.
Wat ik me nog afvraag overigens, is hoe ik de vensters in 3D gerangschikt krijg? Heeft iemand daar een antwoord op? Het enige dat ik weet is dat als je eenmaal zover bent, je door middel van scrollen met je muiswiel door de verschillende vensters kan bladeren, toch?
[ Voor 19% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-03-2006 23:51 ]
Ik vind juist dat jij moeilijk doet, er is niks engs aan om boot.BAK terug te zetten , is juist speciaal door Vista aangemaakt om keurig netjes naar de oude situatie terug te gaan. Vind je verhaal niet helemaal duidelijk , maar als ik die 3e partitie zou verwijderen zou ik "cannot find operating system" krijgen, maja....Hoe dan ook, het is meer tekst, wat het echter wel duidelijker maakt. Maar het is niet nodig om met boot.BAK of wat dan ook te gaan rommelen. Eén partitie formatteren (kan ook via de quick-format optie) en één vinkje weghalen is voldoende.
En 5308.60 is de Longhorn server versie, las ik, die doet er idd 3 uur over. De gewone 5308 versie doet erbij mij op een kale partitie 40 minuten over, prima dus. (p4 2.66,1 Gb ram)
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 08-03-2006 00:03 ]
Verwijderd
Dat gaat dus niet samen
Zie dit Artikel:
http://www.firingsquad.com/hardware/ati_nvidia_hdcp_support/
Dus als je dacht van: hey laat ik eens 1500 euro uitgeven voor 2x 7800GTX dan hebje je geld dus mooi verspild.
Wanneer je Blu-Ray en HDDVD wilt gebruiken
Terwijl de fabrikanten wisten dat HDCP nodig was om te werken onder Windows Vista
Relax

Zie dit Artikel:
http://www.firingsquad.com/hardware/ati_nvidia_hdcp_support/
Dus als je dacht van: hey laat ik eens 1500 euro uitgeven voor 2x 7800GTX dan hebje je geld dus mooi verspild.
Wanneer je Blu-Ray en HDDVD wilt gebruiken
Terwijl de fabrikanten wisten dat HDCP nodig was om te werken onder Windows Vista
Relax
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 00:33 ]
Als je dit soort grappen moet uithalen heb ik niet het gevoel dat het correct gedeïnstalleerd is, iets wat ik zelf ook wel wil kunnen als ik zometeen ga proberen. 'Tuurlijk, het zal werken, maar in dat menu zit blijkbaar nog iets verborgen wat nog niet weg is van Vista en dan zit er misschien ergens anders ook nog wel iets waar jij en ik niet aan gedacht hebben...MooDyBLueS schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:44:
Dat heb ik opgelost door in XP bij de optie "Lijst met besturingssystemen weergeven" het vinkje weg te halen.
Zover ik weet krijg je dat met Windowstoets+TAB voor mekaarWat ik me nog afvraag overigens, is hoe ik de vensters in 3D gerangschikt krijg? Heeft iemand daar een antwoord op? Het enige dat ik weet is dat als je eenmaal zover bent, je door middel van scrollen met je muiswiel door de verschillende vensters kan bladeren, toch?
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Correctie, build 5308.60 bevat zowel Vista als Longhorn Server en is een unstaged build.Sjah schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:01:
En 5308.60 is de Longhorn server versie, las ik, die doet er idd 3 uur over.
En dat is een staged build, daar zit het verschil in.De gewone 5308 versie doet erbij mij op een kale partitie 40 minuten over, prima dus. (p4 2.66,1 Gb ram)
Inderdaad, want ik draai geen Longhorn Server
. Het hangt trouwens van je key af welke je installeert heb ik begrepen.
Wat is verder het verschil tussen build 5308 (staged) en build 5308.60 (unstaged). Anders gezegd: wat bedoelen ze precies met staged en unstaged? Dat de unstaged versie er langer over doet is duidelijk.
Wat is verder het verschil tussen build 5308 (staged) en build 5308.60 (unstaged). Anders gezegd: wat bedoelen ze precies met staged en unstaged? Dat de unstaged versie er langer over doet is duidelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-03-2006 09:29 ]
Verwijderd
Je bedoelt staged en unstaged?MooDyBLueS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:38:
Wat is verder het verschil tussen build 5308 (managed) en build 5308.60 (unmanaged). Anders gezegd: wat bedoelen ze precies met managed en unmanaged? Dat de unmanaged versie er langer over doet is duidelijk.
a staged build has been sysprepped and is, in effect, a partial imaged install and thus, installs faster
It's basically the "new" way setup will work. When we ship, everything will be "staged" Right now the server images are unstaged and some of the checked builds as well. That an artifact of internal build processes. Sooner or later everything will be staged
you end up with exactly the same installed product, but Staged builds
install much faster - staged builds are basically a sysprepped WIM image.
Install time is normally at least ½ the non-staged. This resembles a
Sysprepped image that a organisation would deploy in their environment.
Staging is a term used to describe the process of installing an
"unassembled" image as created by the Windows build process to a reference
machine (and thus assembling the image) and then recapturing the end result
into a format for distribution. This process uses deployment tools such as
sysprep and ximage.
Dat klopt wel maar dan moet er wel een image voor Longhorn op de dvd staan en dat is alleen het geval bij de 5308.60 build.MooDyBLueS schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:38:
Inderdaad, want ik draai geen Longhorn Server. Het hangt trouwens van je key af welke je installeert heb ik begrepen.
Verwijderd
FebCTP_5308_32bit_Main_Staged_DVD.iso
FebCTP_5308_64bit_Main_Staged_DVD.iso
= This is the Main download for Windows Vista
FebCTP_5308.60_32bit_Main_Unstaged_DVD_EN.iso
FebCTP_5308.60_64bit_Main_Unstaged_DVD_EN.iso
= This image includes both Windows Vista and Longhorn Server. It is an unstaged package.
@ Jazzy : Klopt
FebCTP_5308_64bit_Main_Staged_DVD.iso
= This is the Main download for Windows Vista
FebCTP_5308.60_32bit_Main_Unstaged_DVD_EN.iso
FebCTP_5308.60_64bit_Main_Unstaged_DVD_EN.iso
= This image includes both Windows Vista and Longhorn Server. It is an unstaged package.
@ Jazzy : Klopt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 16:22 ]
Dat zeg ik toch? Die build heb ik ook.Jazzy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:56:
[...]
Dat klopt wel maar dan moet er wel een image voor Longhorn op de dvd staan en dat is alleen het geval bij de 5308.60 build.
Btw, thanks voor de info FFWD.
[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 10-03-2006 09:29 ]
Wat ik mis in de OP, is hoe je een dualboot GOED maakt.
Ik heb zojuist op een testpc waar XP opstond vista ernaast geinstalled op de zelfde partitie, wat erin resulteelde dat XP dus niet meer opstarten omdat die naar windows.old gerenamed werd.
Als ik verschillende partities gebruik zou het geen enkel probleem moeten zijn?
Ik heb zojuist op een testpc waar XP opstond vista ernaast geinstalled op de zelfde partitie, wat erin resulteelde dat XP dus niet meer opstarten omdat die naar windows.old gerenamed werd.
Ik ben weer terug van 5308.60 naar xp. Te veel BSOD's. Met geen mogelijkheid daemon aan te gang te krijgen (vandaar de BSOD's
). Ik wacht nog wel even op een RC 
Voor de rest liep het eigenlijk wel heel lekker. Op een P4 1.7 met 1GB ram en FX5600.
Voor de rest liep het eigenlijk wel heel lekker. Op een P4 1.7 met 1GB ram en FX5600.
dit probleem heb ik dus ook, ik krijg ook daemon tools met geen mogelijkheid aan de praat.UltraSub schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:41:
Ik ben weer terug van 5308.60 naar xp. Te veel BSOD's. Met geen mogelijkheid daemon aan te gang te krijgen (vandaar de BSOD's). Ik wacht nog wel even op een RC
Daarnaast werkt ie 7 beta nog altijd niet lekker (ik kan bijvoorbeeld geen mail typen in hotmail
Jammer genoeg draait hij bij mij niet stabiel. 'k gaat weer lekker terug naar Windows XP MCE 2005
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Is het zo dat als je geen 256 mb ram hebt, hem niet kan installeren?
Zijn er nog pc's zonder 256 Mb RAM dan?MensionXL schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:35:
Is het zo dat als je geen 256 mb ram hebt, hem niet kan installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 10-03-2006 16:11 ]
Twee keer een OS op de zelfde partitie gaat niet, maar daar ben je dus nu wel acher.blup schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:03:
Zou gewoon moeten kunnen werken.Als ik verschillende partities gebruik zou het geen enkel probleem moeten zijn?
hm... Ik heb nu op een appart HD win Vista geinstalleerd, het werkt wel aardig, ondanks m'n 512MB.
Maar nu heb ik dus een vraag: kan ik mn winxp schijf er gewoon bij hangen? Welke gaat ie dan opstarten... of word dat bepaald door primary of slave?
Maar nu heb ik dus een vraag: kan ik mn winxp schijf er gewoon bij hangen? Welke gaat ie dan opstarten... of word dat bepaald door primary of slave?
Verwijderd
Aardig artile over (U)EFI : http://www.eweek.com/article2/0,1759,1917410,00.asp
Vista vind zichzelf traag

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 17:58 ]
Verwijderd
Ik las net op DEZE site:
(vanaf = met ingang van) Is de releasedatum dan vervroegt? Ik dacht dat het pas eind 2006 zou komen.Al deze Vista versies zullen in de winkelrekken liggen vanaf de tweede helft van 2006, prijzen werden nog niet meegedeeld.
Heb net vista 5308 in VMWare uitgeprobeerd, dit werkt met de VMWare workstation 5.51 versie. Ik moet zeggen dat de install procedure netjes is uitgekleed, bare essential. Maar over de interface kan ik niet direct onder de indruk zijn. Nadeel is natuurlijk wel dat onder VMWare je geen 3D compatible video hebt, dus Avalon e.d. zijn niet te draaien. Wellicht dat dat wel nodig zijn voor de impression.
De MSIE 7 werkt er wel lekker in, en dei Media centre gewoon erin is ook wel leuk als toevoeging.
Ik vond alleen de beveiliging vragen wel heel vaak terug komen. Ik had meer verwacht dat dit bij het openen van een contect scherm zou komen, en niet voor de activering van elke optie los van elkaar.
De MSIE 7 werkt er wel lekker in, en dei Media centre gewoon erin is ook wel leuk als toevoeging.
Ik vond alleen de beveiliging vragen wel heel vaak terug komen. Ik had meer verwacht dat dit bij het openen van een contect scherm zou komen, en niet voor de activering van elke optie los van elkaar.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Dat gaat werken, zo heb ik het ook geinstalleerd. Iets eerder in dit topic (pagina 32 geloof ik) hebben we het gehad over het netjes verwijderen.blup schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:03:
Verwijderd
is er mischien iemand die weet waar ik een thema kan downloaden....
Ik draai nu win XP MCE, kan ook even XP Pro erop zetten.
Maar wil eens gebruik maken van de VISTA theme, maar ik kan die nergens vinden.....
Zou iemand me willen helpen.
Alvast bedankt
Maar wil eens gebruik maken van de VISTA theme, maar ik kan die nergens vinden.....
Alvast bedankt
Even Googlen op "Vista transformation pack" en dat vindt je het zo.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:22:
is er mischien iemand die weet waar ik een thema kan downloaden....
Alvast bedankt
Hier dus ;)
Verwijderd
thnx ben hem nu aan het downl, was de hele tijd aan het zoeken naar vista theme enz enz
edit:nou werkte niet helemaal lekker hoor, heb win mce eraf gegooit en heb nu XP pro weer geinstal.
edit:nou werkte niet helemaal lekker hoor, heb win mce eraf gegooit en heb nu XP pro weer geinstal.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 12:42 ]
Ken het probleem. Ooit ook eens zoiets geinstalleerd. Daarna nooit meer. Het is en blijft troep en vreet extra geheugen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:23:
thnx ben hem nu aan het downl, was de hele tijd aan het zoeken naar vista theme enz enz
Je kan maar beter even wachten op Vista
Verwijderd
ja iddLoeiOrdinair schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:52:
[...]
Ken het probleem. Ooit ook eens zoiets geinstalleerd. Daarna nooit meer. Het is en blijft troep en vreet extra geheugen.
Je kan maar beter even wachten op Vista
Wellicht handig voor mensen die meer van het ontwerpen van Vista willen weten:
Martijn van Tilburg, an IO-graduate and currently Design Manager for
Windows Vista at Microsoft USA, will give a guestlecture in the
id3231 course Informatie & Interactie on Wednesday 15 March,
13.45-15.30, van der Grinten room.
The title of his talk is:
User Experience Design at Microsoft
Vorig jaar kwamen er ook een aantal leuke dingen naar voren over Vista. Tevens kan je vragen stellen aan het eind. Het is in Delft tegenover de Aula.
Martijn van Tilburg, an IO-graduate and currently Design Manager for
Windows Vista at Microsoft USA, will give a guestlecture in the
id3231 course Informatie & Interactie on Wednesday 15 March,
13.45-15.30, van der Grinten room.
The title of his talk is:
User Experience Design at Microsoft
Vorig jaar kwamen er ook een aantal leuke dingen naar voren over Vista. Tevens kan je vragen stellen aan het eind. Het is in Delft tegenover de Aula.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Verwijderd
Ik heb een vraagje betreffende de explorer (verkenner) van Vista Build 5308. .Bij het openen van explorer (winkey+e) komt links het foldermenu tevoorschijn en rechts de harddisk, floppydisk en cd-spelers. Klik ik links in het menu op computer -> c: schijf dan komt netjes rechts de mappen tevoorschijn. So far, so good.
Kom ik alleen links in het het menu uit in de laatste map die uit te vouwen is, dan wordt deze automatisch geopend in het rechtervak en verdwijnt links het foldermenu. Ik kan daardoor niet direct kiezen voor een andere map of harddisk. Gebruik ik de back-functie (linksboven, backspace) dan kom ik netjes in een mapje ervoor,maar het foldermenu blijft weg.
Dit gebeurt ook als ik direct rechts op een harddisk klik als ik links alleen nog maar op computer geklikt heb. dan wordt de harddisk geopend als een totaal beeld zonder foldermenu.
Is dit een instelling of gewoon een foutje in de beta versie. Ik heb al in de instellingen gekeken maar niets kunnen vinden.
Kom ik alleen links in het het menu uit in de laatste map die uit te vouwen is, dan wordt deze automatisch geopend in het rechtervak en verdwijnt links het foldermenu. Ik kan daardoor niet direct kiezen voor een andere map of harddisk. Gebruik ik de back-functie (linksboven, backspace) dan kom ik netjes in een mapje ervoor,maar het foldermenu blijft weg.
Dit gebeurt ook als ik direct rechts op een harddisk klik als ik links alleen nog maar op computer geklikt heb. dan wordt de harddisk geopend als een totaal beeld zonder foldermenu.
Is dit een instelling of gewoon een foutje in de beta versie. Ik heb al in de instellingen gekeken maar niets kunnen vinden.
Hi ik heb het bekende probleem, maar ik kom er niet uit:
Ik heb dus (ook) een dualboot met XP en Vista en nu wil ik die kezue uit het opstartscherm hebben.
Heb al wat rondgezocht en gelezen over boot.ini repairs en fixntfs.exe, maar wat ik ook probeer ik kom er niet uit.
Kan iemand is duidelijk uitleggen hoe je dit nou oplost? (misschien iets voor de beginpost?)
alvast bedankt!
Ik heb dus (ook) een dualboot met XP en Vista en nu wil ik die kezue uit het opstartscherm hebben.
Heb al wat rondgezocht en gelezen over boot.ini repairs en fixntfs.exe, maar wat ik ook probeer ik kom er niet uit.
Kan iemand is duidelijk uitleggen hoe je dit nou oplost? (misschien iets voor de beginpost?)
alvast bedankt!
Wat lukt er niet aan recoveryconsole, fixboot, fixmbr?
'C:\boot\fixntfs.exe -xp' geprobeerd, maar dit deed niks.
Nieuwe boot.ini geprobeerd aan te maken, maar dit zorgde ervoor dat ik ineens 2 keuze schermen kreeg:
1) XP of Vista
|
---> daarna XP of XP
Ik lees overal eigenlijk maar halve antwoorden van: "Dan moet je de bootfix gebruiken", maar wat hier nou precies mee bedoeld wordt... Ben geloof ik even het overzicht kwijt van welke ik nou moet gebruiken en hoe.
Heb ondertussen de partitie gewoon geformarteerd, nu het boot/keuzescherm gedeelte nog.
Nieuwe boot.ini geprobeerd aan te maken, maar dit zorgde ervoor dat ik ineens 2 keuze schermen kreeg:
1) XP of Vista
|
---> daarna XP of XP
Ik lees overal eigenlijk maar halve antwoorden van: "Dan moet je de bootfix gebruiken", maar wat hier nou precies mee bedoeld wordt... Ben geloof ik even het overzicht kwijt van welke ik nou moet gebruiken en hoe.
Heb ondertussen de partitie gewoon geformarteerd, nu het boot/keuzescherm gedeelte nog.
Wat lukt er niet aan recoveryconsole, fixboot, fixmbr?
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen:
CPU Intel Pentium-M 740 (1,73ghz)
1GB RAM
SATA HD
GF7800GTX 256MB GPU
Hoe groot is de kans dat Vista (de uiteindelijke versie) hierop zal kunnen gaan draaien?
Zal Vista 32 of 64 bits worden.
Ik kan ook een AMD64 X2 3800+ kopen maar dat is direct weer een heleboel duurder.
1GB RAM
SATA HD
GF7800GTX 256MB GPU
Hoe groot is de kans dat Vista (de uiteindelijke versie) hierop zal kunnen gaan draaien?
Ik kan ook een AMD64 X2 3800+ kopen maar dat is direct weer een heleboel duurder.
Dat draait er echt wel op hoor! Het zal alleen wel 32 bits worden dan, aangezien de huidige Pentium M's geen 64 bit extenties hebben.achterop23 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:31:
1GB RAM
SATA HD
GF7800GTX 256MB GPU
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Die kans is 100%. Prima specificaties en met die grafische kaart kun je ook Aero Glass draaien.achterop23 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:31:
1GB RAM
SATA HD
GF7800GTX 256MB GPU
Ik dacht dat Exchange 12 alleen op 64-bit zou gaan werkenJazzy schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:12:
Ik draai Vista op een P4 2.4 GHz met 1,5 GB en een PIII 1 GHz met 512 MB. Op die laatse draai ik ook Longhorn Server met Exchange 12 trouwens.
De uiteindelijke versie wel maar van de eerste beta is een 32-bit versie gemaakt voor functionele test- en demonstratiedoeleinden. Handig als je eens wilt kijken naar bepaalde functionaliteit of een demo wilt geven, zonder daar direkt speciale hardware voor aan te hoeven schaffen.Dennis schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 07:57:
[...]
Ik dacht dat Exchange 12 alleen op 64-bit zou gaan werken.
Ik heb net gisteren build 5308 geinstalleerd, mijn eerste ervaring met Vista. PRACHTIG!!!! Dit is echt het mooiste OS van M$ MS tot nu toe! Kan ik btw ook alle spelletjes hierop installeren? Aan gezien dit anders is dan XP. ? En met het programma IRAssistant, krijg ik een foutmelding, kan de COM-poort niet openen. Is dit te maken of is er voor mij geen optie meer?
[ Voor 67% gewijzigd door elevator op 20-03-2006 12:03 ]
Nu hoorde ik dat er een testtool zou zijn die je huidige PC kan benchmarken of je PC enigzins geschikt zal zijn voor Vista, dit programma bestaat ook inderdaad?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
use your windows x64 disc (or just the 32bit one if that's the only os you have installed) to load the recovery console, then use the fixboot command to remove the vista bootmenu (i used fixmbr too, but fixboot should be the only command you need)
edit boot.ini to remove the vista line
finally format the vista partition, and delete the following
Boot (folder)
Boot.BAK
bootmgr
BOOTSECT.BAK
Klopt dit om Vista te deinstalleren?
Verwijderd
Na het verwijderen van de vistapartitie is een fixboot met de recovery console op de cd van XP voldoende. Vista gebruikt boot.ini namelijk niet.
Afgelopen avond heb ik build 5308 geprobeerd (mijn eerste ervaring met vista). Zonder opzettelijk te willen flamen: wat een enorme bloatware! Ik ben altijd 1 van de eersten in de rij om over te stappen op een nieuwe windowsversie, maar voor het eerst ben ik aan het twijfelen of ik nog wel overstap. Een verse installatie van vista heeft al een voor de helft langere lijst in de task manager dan mijn huidige 1 jaar oude installatie van XP (MCE) met allerlei extra zelf geinstalleerde software op de achtergrond. Geen wonder dat de geheugeneisen zo hoog zijn. Zelfs na het uitschakelen van een boel vage en onnodige services was het geheugengebruik niet te overzien. Daarnaast zitten de verschillende systeeminstellingen onnodig diep weggestopt onder allerlei menulagen, waardoor ik uren bezig ben geweest om de boel een beetje te optimaliseren.
Behalve deze nieuwigheden had ik ook een serieus probleem. Vista sloot niet goed af, maar bleef halverwege hangen (mijn harde schijf parkeerde en de pc herstartte niet). Na een reset meteen een blauw scherm in de eerste 5 seconden dat vista opstart, elke keer weer. Even naar safe mode en dan weer een normale boot en het probleem was weg.
Van al mijn hardware is de geluidskaart (sound blaster live 5.1) de enige die niet ondersteund wordt met goede drivers. De drivers voor XP werkten gedeeltelijk, wat wil zeggen alleen stereo. 5.1 instellen en het geluid viel weg. Vistadrivers komen er niet
. Omdat mijn hauppauge tv-kaart nu wordt ondersteund met kersverse vistadrivers (zowel 32bit als 64bit) wilde ik meteen media center proberen. Maar nee hoor, blauw scherm. Keer op keer. In safe mode startte media center wel op maar zoek maar eens uit waar het dan aan ligt.
Er moet nog aardig wat gebeuren eer mijn systeem probleemloos op vista draait. Ik zal eerst flink veel geheugen moeten bijprikken (bij de huidige 512MB). Zelfs met de klassieke interface is vista een vreter van resources. Daarnaast zal ik een nieuwe geluidskaart moeten aanschaffen (en een nieuwe videokaart mits ik van de 3D-interface wil kunnen genieten). Hopelijk komt er op internet ook voldoende informatie over welke zooi je als end user allemaal uit kunt schakelen zonder op functionaliteit te hoeven inboeten.
Vista is na enkele uurtjes weer van mijn harde schijf verdwenen. Helaas, want ik hoopte eigenlijk met een beetje geluk nu al over te kunnen stappen. Ik vraag me nu echter af of ik ooit nog zál overstappen. Net zoals ik me afvraag of een willekeurig bedrijf zit te wachten op een dergelijk lomp OS. Zou Vista dan de Windowsversie zijn die alternatieven als Linux het nodige duwtje in de rug geeft?
Afgelopen avond heb ik build 5308 geprobeerd (mijn eerste ervaring met vista). Zonder opzettelijk te willen flamen: wat een enorme bloatware! Ik ben altijd 1 van de eersten in de rij om over te stappen op een nieuwe windowsversie, maar voor het eerst ben ik aan het twijfelen of ik nog wel overstap. Een verse installatie van vista heeft al een voor de helft langere lijst in de task manager dan mijn huidige 1 jaar oude installatie van XP (MCE) met allerlei extra zelf geinstalleerde software op de achtergrond. Geen wonder dat de geheugeneisen zo hoog zijn. Zelfs na het uitschakelen van een boel vage en onnodige services was het geheugengebruik niet te overzien. Daarnaast zitten de verschillende systeeminstellingen onnodig diep weggestopt onder allerlei menulagen, waardoor ik uren bezig ben geweest om de boel een beetje te optimaliseren.
Behalve deze nieuwigheden had ik ook een serieus probleem. Vista sloot niet goed af, maar bleef halverwege hangen (mijn harde schijf parkeerde en de pc herstartte niet). Na een reset meteen een blauw scherm in de eerste 5 seconden dat vista opstart, elke keer weer. Even naar safe mode en dan weer een normale boot en het probleem was weg.
Van al mijn hardware is de geluidskaart (sound blaster live 5.1) de enige die niet ondersteund wordt met goede drivers. De drivers voor XP werkten gedeeltelijk, wat wil zeggen alleen stereo. 5.1 instellen en het geluid viel weg. Vistadrivers komen er niet
Er moet nog aardig wat gebeuren eer mijn systeem probleemloos op vista draait. Ik zal eerst flink veel geheugen moeten bijprikken (bij de huidige 512MB). Zelfs met de klassieke interface is vista een vreter van resources. Daarnaast zal ik een nieuwe geluidskaart moeten aanschaffen (en een nieuwe videokaart mits ik van de 3D-interface wil kunnen genieten). Hopelijk komt er op internet ook voldoende informatie over welke zooi je als end user allemaal uit kunt schakelen zonder op functionaliteit te hoeven inboeten.
Vista is na enkele uurtjes weer van mijn harde schijf verdwenen. Helaas, want ik hoopte eigenlijk met een beetje geluk nu al over te kunnen stappen. Ik vraag me nu echter af of ik ooit nog zál overstappen. Net zoals ik me afvraag of een willekeurig bedrijf zit te wachten op een dergelijk lomp OS. Zou Vista dan de Windowsversie zijn die alternatieven als Linux het nodige duwtje in de rug geeft?
Ik vind het juist nog wel meevallen met dat bloatware gehalte. Ben het wel met je eens dat veel dingen onnodig verstopt zitten. Zo zit uninstall software mij te ver verstopt. Verder geeft rechtsklikken op buroblad niet meer eigenschappen voor beeldscherm, zeer jammer, moet je allerlei schermpjes langs om die terug te vinden, terwijl ze in Xp/2000 zo lekker centraal te bereiken waren.
Ach ik denk dat ik wel over ga. Weet nog goed hoe ik over Xp stond te kankeren, toen nog tevreden Win2000 gebruiker, en toch ging ik over op de dag dat Xp uitkwam..... Vind alleen het aantal veranderingen "under the hood" niet zo overtuigend... geen EFI....geen WinFS. Verder had van mij Windows Defender er niet in gehoeven.
Ach ik denk dat ik wel over ga. Weet nog goed hoe ik over Xp stond te kankeren, toen nog tevreden Win2000 gebruiker, en toch ging ik over op de dag dat Xp uitkwam..... Vind alleen het aantal veranderingen "under the hood" niet zo overtuigend... geen EFI....geen WinFS. Verder had van mij Windows Defender er niet in gehoeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 18-03-2006 16:14 ]
Zucht, dat is dus hetzelfde als ik al twee keer vertelde.Xolon schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:30:
use your windows x64 disc (or just the 32bit one if that's the only os you have installed) to load the recovery console, then use the fixboot command to remove the vista bootmenu (i used fixmbr too, but fixboot should be the only command you need)
edit boot.ini to remove the vista line
finally format the vista partition, and delete the following
Boot (folder)
Boot.BAK
bootmgr
BOOTSECT.BAK
Klopt dit om Vista te deinstalleren?
Je wilt overstappen op een pre-beta realease van een produkt wat op zijn vroegst over een half jaar af is?:? Waarom zou je dat in vredesnaam willen?Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 04:21:
Vista is na enkele uurtjes weer van mijn harde schijf verdwenen. Helaas, want ik hoopte eigenlijk met een beetje geluk nu al over te kunnen stappen.
Je hebt er overduidelijk niets van begrepen en ook niet in dit topic gelezen. Er is al zo veel gezegd over het geheugengebruik van de huidige CTP's dat ik het niet nog een keer ga herhalen.Ik vraag me nu echter af of ik ooit nog zál overstappen. Net zoals ik me afvraag of een willekeurig bedrijf zit te wachten op een dergelijk lomp OS. Zou Vista dan de Windowsversie zijn die alternatieven als Linux het nodige duwtje in de rug geeft?
Ja moet in de topicstart opgenomen worden. Is trouwens weleens tijd voor een deel 3, alleen ik maak het niet, ben slecht in nette opmaak van een TS...Jazzy schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:34:
[...]
Zucht, dat is dus hetzelfde als ik al twee keer vertelde.

Verwijderd
Ten eerste is het geen pre-beta maar een beta. Ten tweede: waarom niet? Als het stabiel draait, moet het gewoon kunnen vind ik. De ontwikkeling van Longhorn duurt al heel wat jaren. Wat doet jou dan denken dat een versie die waarschijnlijk nog dit jaar in de winkels ligt nu totaal ongeschikt is? Deze versie is "feature complete" en wordt dus hooguit nog debugged en wat geoptimaliseerd. Voor het geheugengebruik haalt dat weinig uit vrees ik.Jazzy schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:38:
[...]
Je wilt overstappen op een pre-beta realease van een produkt wat op zijn vroegst over een half jaar af is?Waarom zou je dat in vredesnaam willen?
Je trekt wel érg snel je conclusies. Nou, het spijt me dat ik in eerste instantie op mijn eigen ervaringen afga en niet op wat beweringen in dit forum. Not! Jij hebt zo jouw ideeen en inschattingen, ik de mijne. Dat wil nog niet zeggen dat een ander niet zou weten waar hij/zij over praat. Beetje meer respect graag.Jazzy schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:38:
[...]
Je hebt er overduidelijk niets van begrepen en ook niet in dit topic gelezen. Er is al zo veel gezegd over het geheugengebruik van de huidige CTP's dat ik het niet nog een keer ga herhalen.
Nee, het is een pre-beta CTP waarvan Microsoft zelf zegt dat hij geen beta-kwaliteit heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:27:
[...]
Ten eerste is het geen pre-beta maar een beta.
Het is je goed recht om zelf conclusies te trekken maar dit slaat gewoon nergens op. Als je je er enigszins in verdiept had dan had je dat ook geweten, het enige wat je had hoeven doen is een beetje in dit topic rondkijken voordat je een bericht plaatst.Voor het geheugengebruik haalt dat weinig uit vrees ik.
Je hebt gelijk dat ik wel wat diplomatiekere bewoordingen had kunnen kiezen maar inhoudelijk blijf ik bij mijn standpunt. Met bovenstaande uitspraken over de betaversie en het geheugengeberuik heb je dit alleen nog maar bevestigd.Je trekt wel érg snel je conclusies. Nou, het spijt me dat ik in eerste instantie op mijn eigen ervaringen afga en niet op wat beweringen in dit forum. Not! Jij hebt zo jouw ideeen en inschattingen, ik de mijne. Dat wil nog niet zeggen dat een ander niet zou weten waar hij/zij over praat. Beetje meer respect graag.
No offense maar je weet niet waar je over praat en jij trekt de voorbarige conclusies. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet de meest diplomatieke reactie vindt van Jazzy. Maar leef je is in hem in. Hij wilde graag een topic met wat niveau, iig een leuk topic waar over Vista gesproken kan worden. In plaats daarvan gaat meer dan driekwart van het topic over mensen die Vista ruk vinden omdat ze a) geen driver kunnen vinden voor hun *kaart, b) het is te traag of c) het is niet stabiel genoeg. Daarnaast stellen ze elke twee pagina's dezelfde vragen... hoe moet ik het weer uninstallen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:27:
[...]
Je trekt wel érg snel je conclusies. Nou, het spijt me dat ik in eerste instantie op mijn eigen ervaringen afga en niet op wat beweringen in dit forum. Not! Jij hebt zo jouw ideeen en inschattingen, ik de mijne. Dat wil nog niet zeggen dat een ander niet zou weten waar hij/zij over praat. Beetje meer respect graag.
Het ergste is dat dat helemaal niets heeft te maken met het uiteindelijke besturingsysteem Vista.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Klopt volgens mij niet. 1: er komt geen beta uit want die terminologie hebben ze laten vallen met de CTP. 2: Ms heeft gezegd dat als je dan toch wilt spreken van beta2 dan kan je 5308 wel beta 2 noemen (bedrijven preview-versie), en die uitkomt in April mag je ook beta 2 noemen (consumenten preview-versie) 3: 5308 zegt duidelijk beta 2 op zijn buroblad. 4: In Juni komt een CTP uit die mag worden beschoud als RC1. 5: persoonlijk vind ik 5308 heel behoorlijk, zeker wel een beta-stempeltje waardigJazzy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 07:24:
[...]
Nee, het is een pre-beta CTP waarvan Microsoft zelf zegt dat hij geen beta-kwaliteit heeft.
Ik pak de aankondiging van build 5308 er even bij: (Paul Donnelly, 22 feb. 2006, 19:40, in de nieuwsgroepen microsoft.beta.longhorn.announcements en microsoft.beta.longhorn.beta_program)Sjah schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:05:
[...]
Klopt volgens mij niet. 1: er komt geen beta uit want die terminologie hebben ze laten vallen met de CTP. 2: Ms heeft gezegd dat als je dan toch wilt spreken van beta2 dan kan je 5308 wel beta 2 noemen (bedrijven preview-versie), en die uitkomt in April mag je ook beta 2 noemen (consumenten preview-versie) 3: 5308 zegt duidelijk beta 2 op zijn buroblad. 4: In Juni komt een CTP uit die mag worden beschoud als RC1.
Als jij andere informatie hebt dan zie ik die graag.We are pleased to announce the release of build 5308 of Windows Vista, the Enterprise Community Technology Preview. This build is not beta quality but is being provided as a preview of our progress towards Beta 2. It should allow you to confirm the many bugs fixed since the last build and best of all, you can begin to explore the full Windows Vista feature set as we are now feature complete!
Verwijderd
a) Vista wordt nog ontwikkeld
b) Vista is nog niet geoptimaliseerd
c) Vista zit nog boordevol debug/trace routines
Elke persoon die denkt Vista op dit moment in te kunnen zetten als betrouwbaar, performant, en uitontwikkeld besturingssysteem, en daar zijn eigen verwachtingspatroon aan hangt heeft gewoon boter op zijn hoofd.
De releases zijn uitgebracht om functionaliteit en compatibiliteit te testen en om bugs te vinden. Als daarbij blijkt dat je spelletje, applicatie of hardware niet goed of onvolledig werkt, moet je het aanmelden als een bug en jezelf realiseren dat je werkt met stuk software waar nog dagelijks aan ontwikkeld wordt.
b) Vista is nog niet geoptimaliseerd
c) Vista zit nog boordevol debug/trace routines
Elke persoon die denkt Vista op dit moment in te kunnen zetten als betrouwbaar, performant, en uitontwikkeld besturingssysteem, en daar zijn eigen verwachtingspatroon aan hangt heeft gewoon boter op zijn hoofd.
De releases zijn uitgebracht om functionaliteit en compatibiliteit te testen en om bugs te vinden. Als daarbij blijkt dat je spelletje, applicatie of hardware niet goed of onvolledig werkt, moet je het aanmelden als een bug en jezelf realiseren dat je werkt met stuk software waar nog dagelijks aan ontwikkeld wordt.
Nee wat jij geeft lijkt idd wel duidelijk genoeg, maar ik vind ze toch vaag, want wanneer komt die beta2 final dan, tsjonge jonge. Iets anders, met welke newsserver kom ik bij die newsgroup die jij noemt, ik zie alleen microsoft.public.*, geen longhorn.....Jazzy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 17:37:
[...]
Ik pak de aankondiging van build 5308 er even bij: (Paul Donnelly, 22 feb. 2006, 19:40, in de nieuwsgroepen microsoft.beta.longhorn.announcements en microsoft.beta.longhorn.beta_program)
[...]
Als jij andere informatie hebt dan zie ik die graag.

Waar heb je de ISO van Vista vandaan gehaald?Sjah schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:32:
[...]
Nee wat jij geeft lijkt idd wel duidelijk genoeg, maar ik vind ze toch vaag, want wanneer komt die beta2 final dan, tsjonge jonge. Iets anders, met welke newsserver kom ik bij die newsgroup die jij noemt, ik zie alleen microsoft.public.*, geen longhorn.....
Sjah schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:46:
Ff denken, uTorrent. Is dat boeiend?

Let even op:
Vista is een private beta en is dus niet verkrijgbaar. Vragen om een key/downloadlocatie of er flauw naar gaan hinten levert een waarschuwing op.
Ja, het was namelijk een stuk makkelijker als je hem van Microsoft Connect had gehaald dan kun je gewoon klikken op deze link waar staat hoe je je aan moet melden voor de nieuwsgroepen en waar je het wachtwoord in kunt stellen. Best wel relevant dus.
Maar nu blijkt dat je helemaal geen betatester bent, blijkbaar geen intentie hebt om bugs te melden, niet deelneemt aan de community maar wel klaar staat met je oordeel. Ja, dan wordt het lastig natuurlijk.
Maar nu blijkt dat je helemaal geen betatester bent, blijkbaar geen intentie hebt om bugs te melden, niet deelneemt aan de community maar wel klaar staat met je oordeel. Ja, dan wordt het lastig natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzy op 19-03-2006 18:52 ]
Nou sorry hoor, ik heb rondgekeken of ik erbij kon als beta tester, lukte niet meer. Maar goed, als dit topic alleen toegankelijk is voor officiele betatesters, en een redelijk oordeel van iemand met wel enige ervaring alleen wordt afgekraakt omdat ik dat niet ben, weet ik weer genoeg. Trouwens ook ik lever enige bijdrage door autom. foutenmelding via inet naar Ms .
Verwijderd
De discussie beta of pre-beta is het niet waard. MS neemt het zelf niet zo nauw met deze terminologie. En zoals Sjah al schreef: build 5308 plakt zichzelf het label beta 2 op gezien de vermelding op het bureaublad.Jazzy schreef op zondag 19 maart 2006 @ 07:24:
[...]
Nee, het is een pre-beta CTP waarvan Microsoft zelf zegt dat hij geen beta-kwaliteit heeft.
[...]
Het is je goed recht om zelf conclusies te trekken maar dit slaat gewoon nergens op. Als je je er enigszins in verdiept had dan had je dat ook geweten, het enige wat je had hoeven doen is een beetje in dit topic rondkijken voordat je een bericht plaatst.
[...]
Je hebt gelijk dat ik wel wat diplomatiekere bewoordingen had kunnen kiezen maar inhoudelijk blijf ik bij mijn standpunt. Met bovenstaande uitspraken over de betaversie en het geheugengeberuik heb je dit alleen nog maar bevestigd.
Sorry, ik leef me niet in in mensen die anderen bewust afbekken. Het enige dat ik kan concluderen is dat mijn miniverslagje over mijn ervaring met Vista niet in dank wordt afgenomen. Door er net die dingetjes uit te pikken om eens lekker af te zeiken getuigt alles behalve van niveau. Zowel a, b en c zijn niet op mij van toepassing, dus jouw onderbouwing laat ook te wensen over. Hetzelfde geldt voor die terugkerende vraag over hoe te uninstallen. Ik bespeur enige frustratie van een paar betweters die dit nu op iedere volgende n00b (volgens hen) uit gaan vreten.Hoedje schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:09:
[...]
No offense maar je weet niet waar je over praat en jij trekt de voorbarige conclusies. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet de meest diplomatieke reactie vindt van Jazzy. Maar leef je is in hem in. Hij wilde graag een topic met wat niveau, iig een leuk topic waar over Vista gesproken kan worden. In plaats daarvan gaat meer dan driekwart van het topic over mensen die Vista ruk vinden omdat ze a) geen driver kunnen vinden voor hun *kaart, b) het is te traag of c) het is niet stabiel genoeg. Daarnaast stellen ze elke twee pagina's dezelfde vragen... hoe moet ik het weer uninstallen.
Het ergste is dat dat helemaal niets heeft te maken met het uiteindelijke besturingsysteem Vista.
Boter op het hoofd hebben betekent dat men hypocriet is. Jij bedoelt waarschijnlijk onwetend of hooguit naïef (hoop ik) dus ik zou op zoek gaan naar een beter spreekwoord om je argument kracht bij te zetten.Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:25:
Veel plezier aan allen die van zeiken een hobby hebben gemaakt. Mij iets teveel dogmatiek hier. Dit topic verdwijnt weer uit mijn favorieten...
Even wat opgeschoond - zullen we de 'Mijn Vista BSODed :'(' reacties weglaten, en de 'Hoe deinstalleerd ik deze zut' vragen heb ik ondertussen ook wel gezien ...
Ik dacht dat ik dat toch al eerder had gevraagd.. ?
Ik dacht dat ik dat toch al eerder had gevraagd.. ?
Verwijderd
Goeden avond,
EVen een vraagje, een tijdje terug al vista geinstalleer, om eens even te kijken of het wat was. Het ziet er mooi uit moet ik zeggen, de grafische aspecten zijn goed. NU heb ik vista vannochtend nog even op nieuw geinstalleerd (moest hem even verhuizen naar andere partitie).
Ik kan mij van daarvoor herinneren dat ik een soort kleine screenschots kreeg als ik met mijn muis over de veschillende buttuns van programma's op de startbalk ging. SInds de nieuwe installatie heb ik dat niet meer
Ditzelfde geval voor de dropshadow die ik eerst wel onder de schermen en menu's had en na de nieuwe installatie niet meer.
In Control Panel > Personalisations > Appereance settings heb ik echter wel alle effecten aangevinkt.
Iemand iets dergelijks ook gehad, ik viond het persoonlijk wel jammer ant ik von de effecten wel leuk. Ik heb verder eigenlijk geen idee waar dit aan ligt. Videokaart drivers zijn wel goed geinstalleerd, dus dat zou het probleem niet moeten zijn!
Er is trouwens ook geen enkele versie van Deamon tools die ik aan de praat krijg, ook niet 3.11 waarvan ik hier overal terug lees dat die het juist gewoon zou moeten doen, ik krijg steeds de foutmelding "Veritual SCSI driver not found "
EVen een vraagje, een tijdje terug al vista geinstalleer, om eens even te kijken of het wat was. Het ziet er mooi uit moet ik zeggen, de grafische aspecten zijn goed. NU heb ik vista vannochtend nog even op nieuw geinstalleerd (moest hem even verhuizen naar andere partitie).
Ik kan mij van daarvoor herinneren dat ik een soort kleine screenschots kreeg als ik met mijn muis over de veschillende buttuns van programma's op de startbalk ging. SInds de nieuwe installatie heb ik dat niet meer

In Control Panel > Personalisations > Appereance settings heb ik echter wel alle effecten aangevinkt.
Iemand iets dergelijks ook gehad, ik viond het persoonlijk wel jammer ant ik von de effecten wel leuk. Ik heb verder eigenlijk geen idee waar dit aan ligt. Videokaart drivers zijn wel goed geinstalleerd, dus dat zou het probleem niet moeten zijn!
Er is trouwens ook geen enkele versie van Deamon tools die ik aan de praat krijg, ook niet 3.11 waarvan ik hier overal terug lees dat die het juist gewoon zou moeten doen, ik krijg steeds de foutmelding "Veritual SCSI driver not found "
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 21:58 ]
Zijn er hier ook mensen die Windows vista hebben draaien op GF 1 / 2 kaartjes of radeon 7000 - 7500 kaartjes ?
Of een DX 8.0./8.1 kaart als de GF 3 / 4 en de radeon 8500 ?
Ik had namelijk gehoord dat je minimaal DX 9.0 nodig had. Alleen heb zelf nog niet veel officiele bevestigingen gezien. Ook omdat MS aangeeft dat het op een 800 MHz pc moet draaien. Vele P3's hebben nog DX 6 en 7 kaarten. En als je een classic mode zou kunnen draaien heb je natuurlijk geen DX 9.0 nodig dan zouden de eisen hetzelfde kunnen zijn als voor XP. Als je die nieuwe Aero Glass wil moet je natuurlijk wel DX 9.0 of DX 10 hebben.
Maar op me werk gaan we nieuwe pc's aanschaffen en wil er toch wel rekening mee gaan houden. Zelf heb ik een X1900 XT dus dat zal wel gaan werken.
Nog even goed gelezen en zie hier en daar idd mensen met 7000 kaartjes. Die wel werken onder vista. Maar nu is dus de vraag wat je het beste kunt nemen. Ik denk dat ik dan toch opzoek ga naar een systeem met een DX 9.0 chip. Dan kunnen alle gebruikers de zelfde interface gebruiken tegen de tijd dat Visa uit komt. Ik heb wel gehoor dat Video geheugen belangrijk zal gaan zijn. Dus dedicated video geheugen is dan wel aan te raden. In ieder geval Shared onboard kaartjes vermijden.
Of een DX 8.0./8.1 kaart als de GF 3 / 4 en de radeon 8500 ?
Ik had namelijk gehoord dat je minimaal DX 9.0 nodig had. Alleen heb zelf nog niet veel officiele bevestigingen gezien. Ook omdat MS aangeeft dat het op een 800 MHz pc moet draaien. Vele P3's hebben nog DX 6 en 7 kaarten. En als je een classic mode zou kunnen draaien heb je natuurlijk geen DX 9.0 nodig dan zouden de eisen hetzelfde kunnen zijn als voor XP. Als je die nieuwe Aero Glass wil moet je natuurlijk wel DX 9.0 of DX 10 hebben.
Maar op me werk gaan we nieuwe pc's aanschaffen en wil er toch wel rekening mee gaan houden. Zelf heb ik een X1900 XT dus dat zal wel gaan werken.
Nog even goed gelezen en zie hier en daar idd mensen met 7000 kaartjes. Die wel werken onder vista. Maar nu is dus de vraag wat je het beste kunt nemen. Ik denk dat ik dan toch opzoek ga naar een systeem met een DX 9.0 chip. Dan kunnen alle gebruikers de zelfde interface gebruiken tegen de tijd dat Visa uit komt. Ik heb wel gehoor dat Video geheugen belangrijk zal gaan zijn. Dus dedicated video geheugen is dan wel aan te raden. In ieder geval Shared onboard kaartjes vermijden.
[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 22-03-2006 11:09 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Heb je Show Thumbnails wel aangevinkt onder Taskbar and Start Menu Properties?Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:35:
Official: Allchin "Windows Vista Available January 2007"
Microsoft has officially announced to ActiveWin the release date of Windows Vista. Windows Vista will be made officially available to consumers in January 2007, while making Windows Vista available to businesses only in November 2006. In addition, there will be a feature complete Beta 2 CTP released in the next quarter. "...we need a few more weeks, quality is paramount...we are on the home stretch here...we need to know what kind of testing that needs to be done in order that this is the most secure and safe system" and "quality is till the top thing..and I am going to stay here until things are right...it will be done this year", said Jim Allchin, co-president, Platforms & Services Division, Microsoft regarding the delay.
Ik durf te wedden dat die nog een x uitgesteld wordt; De laatste hand aan patches/security-fixes/last-bugs enzvoorts. Voor maart 2007 zal die niet gerealesed worden is mijn voorspelling.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Mwa, als het voor bedrijven in November al klaar is, waarom zou het dan tot Maart duren vooraleer het klaar is voor consumenten?
Vista zal gewoon klaar zijn, maar zoals op de FP te lezen valt, verleggen ze de release gewoon om de grote resellers tevreden te stellen...
Vista zal gewoon klaar zijn, maar zoals op de FP te lezen valt, verleggen ze de release gewoon om de grote resellers tevreden te stellen...
Niet om heel lastig te zijn maar ik kan geen bestanden plakken in de system32 map. Dan krijg ik te zien dat ik niet genoeg rechten heb.
Ik heb de site van chris123 geprobeerd maar lukt ook niet.Zijn er nog andere suggesties?
Ik heb de site van chris123 geprobeerd maar lukt ook niet.Zijn er nog andere suggesties?
Self reflection is the school of wisdom
Grappig, die MCE versie die er in zit is ook erg leuk. Jammer is alleen dat mijn AverMedia M150 bij de TV tuner alleen maar zwart beeld geeft
.
Ik heb gewoon de drivers van MCE 2005 gebruikt.
Ik heb gewoon de drivers van MCE 2005 gebruikt.
Weet iemand misschien antwoord op mijn vraag of is het toch beter om een eigen topic te openen hiervoor ?NightWalker2005 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:42:
Niet om heel lastig te zijn maar ik kan geen bestanden plakken in de system32 map. Dan krijg ik te zien dat ik niet genoeg rechten heb.
Verwijderd
From: "Wendy [MSFT]" <LHBeta@microsoft.com>
Followup-To: microsoft.beta.longhorn.cafe
Subject: 10, 9, 8, 7, 6, 5.....
Date: Thu, 23 Mar 2006 18:14:56 -0800
I thought I might 'suggest' that you all spend some time cleaning up your
5038 bugs and stocking up on the testing beverage of choice in the next
ohhh, let's say 24 hours or less. ;-)
-Wendy
-Wendy
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 04:28:
From: "Wendy [MSFT]" <LHBeta@microsoft.com>
-Wendy

Ik ben er klaar voor! Ik ben er klaar voor! Ik ben er klaar voor!
Wat anders, draait iemand van jullie de TR1 van de Office 2007 Beta al op 5308? Zijn er überhaubt mensen die 5308 dagelijks gebruiken?
[ Voor 50% gewijzigd door Jazzy op 24-03-2006 07:08 ]
Ik gebruik Vista nu als mijn standaard besturingssysyeem. Het werkt goed en al mijn drivers werken, alleen de Wlan werkt niet. Ik heb nog niet de RC1 van Office 2007 geprobeerd maar Office 2003 SP2 werkt geweldig.Jazzy schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 07:08:
[...]
[afbeelding]
Ik ben er klaar voor! Ik ben er klaar voor! Ik ben er klaar voor!
Wat anders, draait iemand van jullie de TR1 van de Office 2007 Beta al op 5308? Zijn er überhaubt mensen die 5308 dagelijks gebruiken?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Weet echt niemand het?NightWalker2005 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:20:
[...]
Weet iemand misschien antwoord op mijn vraag of is het toch beter om een eigen topic te openen hiervoor ?
Je weet dat na de 4xxx builds al het werk opnieuw is gedaan door over te stappen op de kernel van Server 2003? Dan vind ik een half jaar uitstel niet zo heel raar eigenlijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Vista is een private beta en is dus niet verkrijgbaar. Vragen om een key/downloadlocatie of er flauw naar gaan hinten levert een waarschuwing op.
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucks, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Topic (voorheen Longhorn) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu zonder verdere waarschuwing verwijderd.