Aan welke specificaties zou een Windows XP SP2 PC moeten voldoen om gelijk te presteren met je Vista configuratie? Zonder vergelijkingsmateriaal hebben we weinig aan je advies.Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 06:45:
Mijn mening en visie is dat je voor Windows Vista het volgende nodig hebt om écht lekker te werken en te gamen:
->2048 MB of meer intern geheugen. (en al helemaal bij de 64-bits editie waarbij ik nóg hoger zou gaan)
->Een CPU die sneller is dat 3000 MIPS
->Een GeForce 7800GTX of een Radeon X1800 kaart of hoger om Aero vloeiend te laten lopen.
->Een snelle courante harddisk om het een en ander met acceptabele tijden te kunnen laden
Verder draait Vista niet op MIPS processors. Mocht je MHz bedoelen; een Athlon 64 of Pentium M is veel sneller dan een Pentium 4 op gelijke kloksnelheid. Ook merk ik op dat Vista iets meer geheugen gebruikt, maar dat Vista nog vol zit met debugcode. Rekening houdend met een artikel van Ome Tom over de invloed van de hoeveelheid RAM op gameperformance, lijkt 2048 MB mij tamelijk overdreven. Aero draait al op Intel's GMA950, dat je een GeForce 7800 or ATi X1800 aanraad om het vloeiend te laten lopen is een beetje raar.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 13:03 ]