Hoewel ik nooit met de Mio 168 of andere gewerkt heb, is de DeltaX, voor zover ik weet, de eerste PDA met ingebouwde SirfStar III GPS chipset, tegenover de SirfStar II van bijvoorbeeld de 168.
Deze chipset zorgt voor een veel snellere/betere fix en kan zelfs binnenshuis een fix hebben/houden (hangt wel een beetje van het gebouw af), en zal dus ook minder snel problemen hebben tussen hoge gebouwen en in bossen.
Nu weet ik niet hoe het met de 168 zit, maar in de auto met Tomtom heb ik al gauw een fix met 9 maar regelmatig 10 of 11 satelieten.
Verder vraag ik me af, of er nog meer belangrijke verschillen zijn. De mogelijkheid om met een druk op de knop het scherm 90 graden te draaien en de draaibare antenne heb ik nog niet gebruikt.
Wel staan er diverse andere PDA's op het punt van uitkomen met de nieuwe chipset. De prijzen liggen over het algemeen wel iets hoger, maar ze beschikken dan ook over extra's, zoals een snellere processor of wifi. (zoals ook de opvolger van de 168: de Mio A201, welke in grote lijnen gelijk is aan de DeltaX, maar niet helemaal)
Als je al een 168-achtige pda heb, weet ik niet of het de overstap waard is. Maar als je, zoals ik, nog geen pda heb, is de iets hogere prijs van de DeltaX mij wel wat waard, vanwege de betere chipset.
Maar nogmaals, ik ben nieuw in de pda-wereld.
Branko.