Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het Mitac Mio 168 / Yakumo delta 300 -HS GPS topic uit zijn voegen groeide, heb ik een los staande topic gemaakt over de Yakumo Delta X.

Afbeeldingslocatie: http://www.releasereview.com/data/newsitems/2005/08/images/yakumo-deltaX.jpg

Nescion over de Yakumo Delta X:

Behalve een CPU die op een 12MHz hogere klokfrequentie draait, is het ook nog een ander type CPU, nl. een PXA270 ipv. een PXA255.
Verder zit er ook een nieuwe SiRF star III 20-kanaals GPS in. Dit is een uitstekende nieuwe GPS receiver met hele goede specificaties. Doe maar eens wat onderzoek naar deze GPS.
Maar hier zit meteen ook het nadeel. Zoals ook op bovengenoemd 'duitstalig' forum is te lezen. In de firmware van deze GPS receiver zit een bugje, deze is met de nieuwe firmware 3.1.1 verholpen. Maar voordat Yakumo een patch hiervoor uitbrengt is onbekend. Wel is bekend dat dit probleem met een software update is te verhelpen, en dat Yakumo hiermee bezig is.
Het probleem houdt in dat de Yakumo moeite heeft de eerste fix-lock. Een (tijdelijk) middel om dit te verhelpen, is voordat je TomTom start, moet je eerst ceMonitor (Winfast Navigator) draaien, daar moet je connecten met je GPS, vervolgens een 'coldstart' doen, en dan disconnecten. Daarna Tomtom starten en binnen een minuut heb je een fix.
Zoals gemeld, moet een software update dit verhelpen, maar wanneer die beschikbaar wordt gesteld is onbekend. Lees gerust het hele draadje door op het duitstalig forum. http://www.pocketnavigati...;hilightuser=0&page=1
Of op het engelstalig forum. http://www.gpspassion.com..._ID=27491&whichpage=1

Wil je al deze extra handelingen niet, voordat je kan navigeren, en wil je niet wachten op die software update, dan zou ik geen DeltaX nemen. Of gewoon wachten op de nieuwe lichting, waarin de firmware update van de Sirf star III al in zit. Wanneer die nieuwe lichting komt, is onbekend. Welk serienummer deze gaat krijgen is ook onbekend.
Wil je meer info rond deze problematiek lees dan bovenstaande 2 draadjes goed door, en neus eens rond op die beide fora (of is het forums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu via explorer de GPS met TT 5 aan de praat (bin 1 minuut een fix) alleen wanneer ik de TT5.1 update installeer (gedownload van TT.nl) en ik kijk nu bij versie nummer staat er nog steeds 5.0.... werkt opzich prima nu.

Het schijnt te komen dat je die cold-reset moet geven omdat er nog andere sattelite programma's de connectie in gebruik houden of zoiets.

Het grappig van de DeltaX is, wanneer je de GPS antenne draait, je besturings systeem ook meedraait, alleen dit heb ik bij TT nog niet voor elkaar, daar moet je hem handmatig op landscape zetten.... iemand?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Begrijp ik hieruit nou dat je wel zelf de firmware kunt updaten om het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer Yakumo de nieuwe firmware uitbrengt zou je die zelf wel kunnen updaten. Vanochtend naar mijn werk gereden met TT 5.0, eerst navigator 'cold' start en inderdaad binnen 1 min. een fix in TT. werkte verder perfect. Tunnel door en na de tunnel gelijk weer GPS ontvangst. Ook de USA maps geinstalleerd en opent hij gewoon... moet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

ik wacht wel tot de nieuwe lichting binnen is.... Nu werkt het allemaal wel erg onhandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt allemaal wel mee.... maar goed een firmware update is altijd welkom.

WinFast Navigator kan je hier downloaden (freeware):

http://www.pocketgpsworld...s&d_op=viewdownload&cid=8

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nog eenvoudigere manier om de extra handelingen van de SAT-fix bug te omzeilen is dmv Mortrunner.

Mortrunner stelt je in staat om een script te maken, dat een aantal handelingen op de PocketPC voor jou uitvoert.

Wat moet je doen:

1. Download Mortrunner van http://www.sto-helit.de/freeware/pocketpc/mortrunner-en.pl en installeer dit progje op je PDA.

2. Maak een bestandje (op je PC) en geef het de naam "winfast.mortrun" zet in dit bestandje de volgende regels (kopieer en plakken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
#-------------------------------------------------------------------------
# Run cemonitor aka Winfast Navigator
Run "\Program Files\Navigator\cemonitor.exe"
WaitForActive "WinFast",5
# Connect
MouseClick "WinFast",5,280
MouseClick "WinFast",5,190
# Command
MouseClick "WinFast",5,160
# Cold start + OK
MouseClick "WinFast",45,80
MouseClick "WinFast",70,220
# Maximaal 420 sec. op SAT-fix wachten
Waitfor "TTFF in seconds",420
SendCR "TTFF"
# Disconnect
MouseClick "WinFast",5,210
# cemonitor afsluiten
MouseClick "WinFast",5,255
# Run TomTom
Run "\Program Files\Navigator\TomTom Navigator.exe"
# Script afsluiten
Exit

Ik ga er van uit dat zowel cemonitor.exe als TomTom in "\program files\navigator\" staat

3. Maak een bestandje TomTom Loader.lnk en zet daarin de volgende regel (zonder enter)
code:
1
42#"\Program Files\Navigator\winfast.mortrun"

4. Kopieer winfast.mortrun naar "\Program Files\Navigator" op je PDA
5. Kopieer TomTom loader.lnk naar "\Windows\Start Menu" op je PDA

Klaar.

Klik op je PDA op start en vervolgens op TomTom Loader om je Navigatie software te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[even aanklampen in dit topic om het wat makkelijker te volgen...] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Great Nescion! ik ga het script gelijk even proberen. Ik heb met TT altijd wel binnen 1 a 2 minuten een fix, alleen hoeveel satellieten krijg jij max? ik heb er wanneer ik de deltax op de bijrijders stoel leg meestal 5. Hoeveel satellieten heeft een GPS eigenlijk nodig om positie te bepalen (3?).

(p.s. iemand al een oplossing om the USA maps de laten draaien onder TT 5.10? ze deden het nog wel onder TT 5.00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1] ... kan iemand iets vertellen over de kwaliteit van films als je die afspeelt op de DeltaX ?

2] ... als je gaat wandelen met de DeltaX, kan je dan ook "buiten de kaart" komen, maar toch een soort van route aflezen, invoeren of markeren ? Met name dus gericht op natuur gebieden (...en specifieker... gebergten in buitenland...). Of moet je daarvoor andere "maatregelen" nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nescion, Ik zie dat je in je script 420 seconden wacht voor een satfix in navigator. Ik connect hem, coldstart en disconnect hem direct zonder te wachten voor een satfix in navigator. Dan start ik TT op en heb ik binnen 2 minuten een fix.

Waarschijnlijk heb jij in TT nu sneller een fix omdat hij de Ephemeris data al in navigator heeft opgehaald. Bij mij gaat TT eerst de Ephemeris data ophalen, dan connecten.

Of zie ik dingen verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf aan het gebruik van Destinator 3 voor de DeltaX. Echter nu lees ik het volgende hierover:
DestinAtor werkt op alle Pda's die zijn voorzien van Microsoft Windows PocketPC (CE 3.0 of hoger, 2000, 2002 of WM2003) en indien er minimaal 32 Mb werkgeheugen in de Pda aanwezig is. Voor de afzonderlijk te installeren Text to Speech functie is 128 Mb RAM en een krachtige ARM-processor nodig.
...dus geen spraak mogelijk tijdens de route, begrijp ik hieruit voor op de DeltaX aangezien deze "maar" 64 mb geheugen heeft ? Herkent iemand dit en heeft TomTom deze beperking ook ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TT5 werkt prima met spraak op de deltaX, je kan verschillende stemmen installeren en daaruit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:44:
Nescion, Ik zie dat je in je script 420 seconden wacht voor een satfix in navigator. Ik connect hem, coldstart en disconnect hem direct zonder te wachten voor een satfix in navigator. Dan start ik TT op en heb ik binnen 2 minuten een fix.

Waarschijnlijk heb jij in TT nu sneller een fix omdat hij de Ephemeris data al in navigator heeft opgehaald. Bij mij gaat TT eerst de Ephemeris data ophalen, dan connecten.

Of zie ik dingen verkeerd?
ceMonitor heeft tussen de 20 en 50 sec., afhankelijk van je vrije ruimte om je heen (ben je buiten, binnen, of op het dakterras), nodig om een fix te krijgen. Vervolgens heeft TomTom zo'n 10-30 sec. nodig om je GPS te herkennen en een fix te krijgen. Meestal ben je nog geen minuut kwijt vanaf het moment dat je het scriptje start totdat je kunt rijden met TomTom.
Overigens heb ik m'n "TomTom Loader.lnk" onder een button gezet. Nu zet ik m'n PDA aan met de button, druk de button daarnaast in en mijn Navigatie software wordt gestart. Niks meer pielen met een pennetje of vette vingers op het display. Gewoon lekker simpel twee buttons indrukken.

Het scriptje kan je zelf aanpassen door bij regels 15 en 16 een # aan het begin te zetten, en dan heb je jouw situatie van opstarten; niet meer wachten in ceMonitor op een fix.
Kan je makkelijk vergelijken welke van de 2 het beste is. Mocht je een andere optie prefereren boven het huidige scriptje, dan hoor ik het graag, want dat wil ik dan ook!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:20:
1] ... kan iemand iets vertellen over de kwaliteit van films als je die afspeelt op de DeltaX ?

2] ... als je gaat wandelen met de DeltaX, kan je dan ook "buiten de kaart" komen, maar toch een soort van route aflezen, invoeren of markeren ? Met name dus gericht op natuur gebieden (...en specifieker... gebergten in buitenland...). Of moet je daarvoor andere "maatregelen" nemen ?
1. Ik heb nog niet geprobeerd om films te bekijken.
2. Volgens mij kan de DeltaX niks. Het is slechts een PDA met GPS. De software maakt dat een DeltaX bruikbaar wordt. En met de juiste software kan de DeltaX alles. De hardware van de DeltaX is compleet en biedt veel mogelijkheden, de software moet die mogelijkheden wel benutten.
Zelf heb ik geen ervaring met wandelroutes, dus ik kan je niet helpen aan persoonlijke ervaring. Maar er zijn genoeg andere gebruikers die wel eens wandelen met een GPS. Daar moet je misschien een ander draadje voor hebben/openen.
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:46:
Ik denk zelf aan het gebruik van Destinator 3 voor de DeltaX. Echter nu lees ik het volgende hierover:
[...]

...dus geen spraak mogelijk tijdens de route, begrijp ik hieruit voor op de DeltaX aangezien deze "maar" 64 mb geheugen heeft ? Herkent iemand dit en heeft TomTom deze beperking ook ?
Ik ben nog geen gebruikers tegengekomen (op de verschillende fora) die Destinator 3 gebruiken, zou dus best mogelijk kunnen zijn, dat deze of niet draait of beperkt werkt. Wel ben ik een gebruiker tegengekomen die Destinator PN draait, dus dat is in ieder geval mogelijk.
En zoals hierboven gemeld, TomTom5 werkt uitstekend.

Zelf heb ik enkel ervaring met TomTom5 en zie voor mij geen reden om over te stappen.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:58:
Great Nescion! ik ga het script gelijk even proberen. Ik heb met TT altijd wel binnen 1 a 2 minuten een fix, alleen hoeveel satellieten krijg jij max? ik heb er wanneer ik de deltax op de bijrijders stoel leg meestal 5. Hoeveel satellieten heeft een GPS eigenlijk nodig om positie te bepalen (3?).

(p.s. iemand al een oplossing om the USA maps de laten draaien onder TT 5.10? ze deden het nog wel onder TT 5.00)
Ik zie minstens 9 satellieten, waarvan er tussen de 3 en 5 gebruik wordt gemaakt (deze zijn blauw, de rest blijft grijs)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:58:
Was net ff aan het drive'n over de snelweg. Normaal let is niet zo op hoeveel satellieten er nu eigenlijk in gebruik zijn, maar na deze vraag was ik toch ff nieuwsgierig.
Ik had een fix met 10 satellieten.
Binnen de bebouwde kom bleven er 8 van over.
Gisteravond hier in huis zag ik 12 satellieten, maar slechts een fix met 5 satellieten, had geen zin om ff naar buiten te lopen, om te zien of het er meer werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is erg veel Nescion, Ik haal hier maar een fix met een satelliet of 5/6, binnen helemaal geen fix (nieuwbouw beton ?). Ik heb nu de cold start en tomtom ook onder een hardware button, werkt prima, wanneer ik hem indruk in TT meestal +/- 2 min. voor een fix.

Ik heb nog wel een utility gedownload om je scherm uit te zetten, zodat je alleen op stem kan gaan rijden, bespaart batterij. Ik had eerst het programma'tje 'displayOff' alleen vond die niet echt lekker lopen. Nu heb ik 'psShutXp' ziet er mooi uit alleen weet niet hoe ik de 'Light Off' functie direct kan programeren onder de record knop aan de zijkant van de DeltaX.

Ik gebruik die record functie toch niet en dat knopje wordt makkelijk ingedrukt merk ik, even maar met Mortrunner een scripje proberen te maken die psShutXp aanroept.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit gevonden op een duits forum......

Gestern, 17:29

@all

So - es ist soweit. Ich habe als einer der Ersten das Update für den DeltaX getestet - so wie es aussieht sind damit die Fixprobleme behoben!!!
An alle drei von mir getesteten Geräten traten keine derartigen Fehler mehr auf. Wie mir der Produktmanager von Yakumo bestätigte, wird das Update bereits Morgen, spätestens aber Mittwoch auf der Yakumo Homepage zum download bereitstehen.
Meiner Meinung nach hat sich der Support von Yakumo sehr bemüht das Problem zu lösen. Es lässt sich ja auch nicht von einem auf den anderen Tag ein Update aus dem Ärmel zaubern. Wenn das offizielle Update draußen ist, bitte ich euch eure Erfahrungen damit hier zu posten.

Gruß
Torsten

laten we hopen dat deze problemen nu voorbij zijn.

en met groet ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Lijkt me wel een mooi ding voor een mooie prijs!
Misschien is een linkje naar de PW ook een idee. Altijd handig voor toekomstige kopers :) pricewatch: Yakumo PDA DeltaX GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update is beschikbaar!

http://forum.yakumo.de/de...47eb573d51348c413e86db75b

Inclusief voorbeeld .AVI, erg netjes.
Ik heb hem nog niet getest.

Edit: Ik heb de update geinstalleerd, geen problemen. Versie is geupdated. nu nog even testen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is om de windows mobile van de Yakumo delta X te verwijderen en een nieuwe versie erop te zetten? Ik wil van mijn Duitstalige versie een Engelstalige maken.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Deze ziet er wel slick uit, hoe zit het met de geluidssterkte t.o.v. een Tomtom, ben nogal hardhorend, en qua prijs scheelt het niet veel (bij de yakumo moet je nog de software bij rekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:42:
Update is beschikbaar!

http://forum.yakumo.de/de...47eb573d51348c413e86db75b

Inclusief voorbeeld .AVI, erg netjes.
Ik heb hem nog niet getest.

Edit: Ik heb de update geinstalleerd, geen problemen. Versie is geupdated. nu nog even testen.
Ik heb de update ook geinstalleerd. Ook geen problemen ondervonden. Heb wel eerst een backup gemaakt van al mijn data. Er wordt geadviseerd om een hard-reset te doen na de update. Ik heb enkel een soft-reset gedaan. En alles lijkt te werken. Denken jullie dat een hard-reset toch nog wijs is om te doen? Voordeel van een soft-reset is dat al je data behouden blijft. Bij een hard-reset wordt je gehele RAM gewist, je "Storage Card" blijft echter intakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook alleen een reset gedaan (soft) aan zijkant van de deltax, en nog een keer een cold start met navigator. Bios uitgelezen en is nieuwe versie, krijg gewoon weer een fix, heb hem nu uitstaan en ga hem over een uurtje weer proberen zonder cold start.

Moet goed zijn zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch typisch dat er ook nog een ander model op internet te vinden is die Yakumo DeltaX wordt genoemd....
http://www.gisa.ru/20358.html

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:58:
Toch typisch dat er ook nog een ander model op internet te vinden is die Yakumo DeltaX wordt genoemd....
http://www.gisa.ru/20358.html
dat is de Mitac Mio 169, plaatje klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

in Tomtom5 welke instellingen van gps nemen jullie?

Je hebt daar de keuze tussen tomtom draadloos ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:57
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:08:
Een vraagje:

Effe uit mijn hoofd...
Other cable gps, 9600baud, gps on navigator.

Dat werkt met vrijwel alle pda´s met ingebouwde ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ervaringen NA de firmware update:

Soms duurt het erg lang voor een fix, terwijl ik hem een andere keer weer binnen 2 minuten heb. Wanneer ik de deltaX een half uurtje uit heb gedaan (TT afgesloten) en opnieuw opstart duurt het erg lang of geen fix.

Voor de firmware update met de 'coldstart' truuk had ik altijd binnen 2 minuten een fix, deze coldstart truuk helpt nu niet echt meer.... Als ik in TT of ander GPS programmatje naar mijn satellieten kijken lijken er genoeg met voldoende sterkte te zijn, alleen die fix blijft dan uit.

Ervaringen iemand?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah dat wist ik niet, standaard staat die op 4800 baud

zal straks even testen, net die firmware upgrade gedaan en na 3 soft resets werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:28:
Ervaringen NA de firmware update:

Soms duurt het erg lang voor een fix, terwijl ik hem een andere keer weer binnen 2 minuten heb. Wanneer ik de deltaX een half uurtje uit heb gedaan (TT afgesloten) en opnieuw opstart duurt het erg lang of geen fix.

Voor de firmware update met de 'coldstart' truuk had ik altijd binnen 2 minuten een fix, deze coldstart truuk helpt nu niet echt meer.... Als ik in TT of ander GPS programmatje naar mijn satellieten kijken lijken er genoeg met voldoende sterkte te zijn, alleen die fix blijft dan uit.

Ervaringen iemand?
Na het doen van de update gevolgd door een softreset, had ik binnen een minuut een fix. Daarna toch maar een hardreset gedaan; ik wilde ook zien wat het backup programma nu precies allemaal zou restoren (alles werd restored, behalve de datum en tijd). Na deze hardreset ook wederom vrij snel een fix. (beide gisteravond)
Vanochtend naar mijn werk, had ik pas na ruim 4 minuten een fix. Vanmiddag naar huis wederom pas na ruim 4 minuten een fix. Ik moet wel zeggen dat ik een fix had met 10 satellieten binnen de bebouwde kom. Voorheen was dat 6 tot 8. Misschien heeft het weer er mee te maken, misschien ook niet?!?
Dat waren mijn enige tests zover, na de update.

Edit:
Net nog even een testje gedaan in de tuin. Met TomTom5 een fix na 1m20s. Zou het kunnen dat wanneer je stil staat in de buitenlucht je sneller een fix hebt, dan wanneer je over de weg scheurt achter een voorruit?
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:08:
Een vraagje:

Other GPS, 4800baud, Native GPS.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:10:
[...]

Edit:
Net nog even een testje gedaan in de tuin. Met TomTom5 een fix na 1m20s. Zou het kunnen dat wanneer je stil staat in de buitenlucht je sneller een fix hebt, dan wanneer je over de weg scheurt achter een voorruit?
Mijn ervaring (na een week de Mio 168 in bezit te hebben gehad) is dat je sneller een fix krijgt je stilstaat dan als je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog wat tests gedaan en ik ben er heilig van overtuigd dat voor de update, de cold-start truuk een stuk beter werkte, die cold-start heeft nu totaal geen werking meer en fixes duren soms lang. Heb nu ook de hard-reset gedaan alleen maakt niets uit.

Ook de UTC time werkt volgens mij niet goed. Uitkijkend naar de volgende firmware update dan maar.

Edit: d.m.v. het programmatje CruxView (emtac) kan ik de GPS weer resetten, zoals een 'cold start' kon met ceNavigator, nu mischien alleen nog een MortRunner scripje daarvoor maken....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze namiddag dus ook de firmware update gedaan, met HARDWARE reset op het einde. (TT5 versie 5.000)
Op het balkon gaan staan, meteen een aantal grijze balken en het duurde een 3-tal minuten voor een fix. :)

Deze avond een toertje gaan fietsen (buiten), helaas na een 10 à 15 min pas een fix. Effe later uitgezet om batterij wat te sparen. Terug aangezet voor weg naar huis te weten. Na een tijdje (20à30 min) toch uiteindelijk een fix gevonden. :(

Dus wat moeten we hieruit concluderen? :?

Heb net weer den update gedaan, nu zonder hardware reset op het einde. Ben eens benieuwd.
Dus eventjes samenvatten wat ik nu allemaal erop heb staan van navigatie:
* TT5 update 5.100 (5.100 voor de eerste keer)
* firmware update
(resultaat volgt nog)
Weet er iemand me te vertellen wat de juiste combinatie is van TTversie(3of5),TTupdate en firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een firmware update gedaan. Deze een aantal keer in de tuin onder heldere hemel getest, en binnen 30 sec een fix met 3 sats en vervolgens vrij snel 7 sats. Ook nog een test gedaan in stilstaande auto en ook hier een zelfde fix. Had goede hoop, echter deze ochtend geen snelle fix zelfs de eerste 10min geen enkele sat ook niet grijs. vervolgens na 30 min een eerste fix maar viel regelmatig helemaal weg zelfs met 5 sats als connectie, maar kwam naar een paar seconden wel weer terug. Op de terugweg weer hetzelfde verhaal soms zie ik maar 1 grijze balk voorheen waren er dit al veel meer.
Voor mij heeft de upgrade niet geholpen hopelijk snel een nieuwe wel werkende update.
Kan het ook niet zijn dat het ook niet helemaal lekker werkt met TT5???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:18:
Edit: d.m.v. het programmatje CruxView (emtac) kan ik de GPS weer resetten, zoals een 'cold start' kon met ceNavigator, nu mischien alleen nog een MortRunner scripje daarvoor maken....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
# Run crux_view_2003.exe
Run "\Program Files\Crux_View_2003.exe"
Sleep 1000
# Accept
MouseClick "",20,240
Sleep 1000
# Open
MouseClick "",170,50
Sleep 3000
# Reset
MouseClick "",130,50
Sleep 1000
# Close
MouseClick "",210,50
# Exit
MouseClick "",180,220
# Run TomTom
Run "\Program Files\Navigator\TomTom Navigator.exe"
# Script afsluiten
Exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal super Nescion!!! vanochtend weer getest en de firmware heeft dus het (coldStart) probleem eigenlijk niet opgelost, wanneer een reset gemaakt wordt met crux_view binnen 1-2 minuten een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Crux view gedownd maar hoe werkt dit nu juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok alles werkt en heb snel een fix en regelmatig 7 sattelieten.

Een groot probleem: regelmatig sluit tt5 gewoon af, soms zelfs midden in een zin.
Heel ambetant, het programma sluit zich gewoon af en gaat terug naar mijn Today scherm. :(

Heb al uren zitten zoeken op het net maar vind niet echt een oplossing.
Heeft er iemand ook dit probleem (gehad) en hoe valt het op te lossen??

Hopelijk weet er iemand raad want ik ben (bijna) radeloos..

Mercikes

_/-\o_ Falconian _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook TT 5 maar hij gooit me niet uit TT zelf, wel heb ik eens een afgebroken zin gehoord, is het altijd op dezelfde route/punt?

Er schijnt een complete rom update aan te komen, waarschijnlijk dit weekend voor de duitse deltaX, een fix binnen 15 sec zou dan mogelijk moeten zijn. Wanneer de engelse update komt is nog niet bekend.

Ik kan deze info niet bij Yakumo vinden, maar heb dit uit een duits forum waar de vorige update ook al werd aangekondigd.. dus hopen maar... intussen werkt de crux_view fix bij mij ok!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin wel ja, altijd als ik een bepaald punt passeerde.

Misschien iets dat een storing veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor het mortrunner scriptje, dit net even getest en binnen 30 sec een 1e fix en binnen 1minuut
verbinding met 7 a 8 satelieten. Dit heb ik echter getest in de buitenlucht, morgen nog even testen in auto. Nu even nog een vraagje (misschien wel een domme). Die Sirf III chip die in die Yakumo zit is toch een 20 kanaals GPS, maar de meeste navigatie software of test software zie dat het niet verder gaat als 12 kanalen. Zou hier ook niet een probleem kunnen zitten, conflict met de software. Zijn er trouwens wel 20 satelieten om mee te fixen. Het maximale wat ik heb gehad is 10 satelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt inderdaad niet veel aan die 20 kanaals, 12 zou in principe genoeg zijn omdat je toch nooit meer satellieten te pakken krijgt. Maar buiten dat heeft de SIRFIII chip wel wat andere goede specificaties zoals een snelle fix (mmm.. na de update?:) en vergt minder processorkracht.
zie:

http://www.sirf.com/Downloads/Collateral/GSC3(f)_6.20.05.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update van Yakumo gebruikt, hard reset gedaan leek prima in orde maar na 2 dagen begon het weer, pas na 20 minuten fix, wat wel werkt is winfast navigator, coldstart afsluiten en tt 5 opstarten.

Ik heb ook een probleem met de mic, 3 van de 4 opnames zijn niet goed, verstaat niets veel gekraak maakt niet uit op welke kwaliteit het geluid wordt gezet. Het vreemde is dat hij het soms wel doet. Is dit een standaardprobleem van de Yakuno delta x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de geheel nieuwe ROM update beschikbaar is op Yakumo.com.
Deze update bevat een winCEimg.bin. Weet nog niet of ik deze update als één van de eerste ga uitvoeren, omdat ik niet zeker weet dat deze update mijn engelstalige winCE NIET verandert in een duitstalige. Als iemand kan bevestigen dat ik na de update nog steeds een engelstalige winCE heb, dan ga ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met die vraag zit ik dus ook, heb een reply gestuurd op het forum van yakumo of dit ook de engelstalige is, zit alleen een duitse PDF bij.... schijnt wel het sat-fix probleem te verhelpen dit keer... hopen maar dat we hem snel kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:51:
Met die vraag zit ik dus ook, heb een reply gestuurd op het forum van yakumo of dit ook de engelstalige is, zit alleen een duitse PDF bij.... schijnt wel het sat-fix probleem te verhelpen dit keer... hopen maar dat we hem snel kunnen installeren.
Heb het net geprobeerd. En idd. zit nu met een duitstalige winCE op m'n PDA.
Dat betekent dat ook eBackup niet werkt, want die past het registry aan, aan een engelstalige, en de mappen zijn anders genoemd bij de duitstalige.
Zal straks even TomTom wederom installeren en kijken of de SAT-fix bug nu idd verholpen is. Verder niet te veel doen, omdat ik straks toch wel weer terug wil naar een engelstalige. Dan kan ik weer de Backup terguzetten en ben ik weer waar ik was voor de update. Hopen dat Yakumo die snel beschikbaar heeft.

edit:
Heb TomTom geinstalleerd en bijzonder snel een eerste fix (weet niet precies hoelang, maar opmerkelijk snel). Daarna PDA uitgezet, ruim 15 minuten gewacht, wederom TomTom gestart en binnen 25 sec. een fix. Daarna weer PDA uitgezet en zonet weer aangedaan en wederom binnen 25 sec. een fix.
Het ziet er dus naar uit dat deze ROM Update eindelijk de Yakumo maakt zoals hij hoort te zijn. Op dat duitstalige OS na dan.
Duits is voor mij niet zo'n probleem, maar toch heb ik liever de engelstalige. Nu dus maar weer wachten op de engelstalige ROM_Update.
Goed nieuws voor iedereen. Als de engelstalige update straks beschikbaar is, kan iedereen gewoon in duitsland z'n PDA kopen en daarna updaten naar een engelstalig OS.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap alleen niet waarom ze eerst een duitse uitbrengen zonder een melding erbij te zetten dat het een duitse versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Engelse ROM is uitgebracht! Ik ga hem vanavond even testen, er schijnt (tenminste de duitse) een probleem te hebben dat de batterij inhoud op 100% blijft staan, hopelijk is dat in deze rom opgelost.

edit: het probleem van de batterij schijnt weg te zijn na een hard-reset na de update. Zal vanavond ff checken

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat toch allemaal (gelukkig) lekker snel die update service. Das mooi !
Als deze engelse ROM alle problemen oplost, staat mij weinig meer in de weg om dit apparaat aan te schaffen den ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:09:
Engelse ROM is uitgebracht! Ik ga hem vanavond even testen, er schijnt (tenminste de duitse) een probleem te hebben dat de batterij inhoud op 100% blijft staan, hopelijk is dat in deze rom opgelost.

edit: het probleem van de batterij schijnt weg te zijn na een hard-reset na de update. Zal vanavond ff checken
Ik wil iedereen adviseren om na het updaten van de ROM een hard-reset te doen, en dan alles opnieuw installeren. Ik zou NIET van te voren een backup maken met eBackup en deze na de update weer terugzetten. eBackup maakt nl. ook een backup van de registry en zet deze daarna weer terug. Misschien heeft deze winCE versie een aantal andere sleutels en/of waarden die na het terugzetten van de backup verloren zouden gaan. Zelfs als het in den beginne goed lijtk te werken, kunnen er na verloop van tijd onverklaarbare dingen gebeuren, die dan toch te verklaren zijn door het terugzetten van deze backup.... wees gewaarschuwd.
Gewoon even je documenten, agenda en adressen backup met ActiveSync naar je desktop. Na de reset alle applicaties weer even installeren en data terugzetten met ActiveSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een keer proberen, hieft iemand anders van jullie ook problemen met de microfoon, kan bijna geen enkele keer goed een voice memo opnemen. Ook niet als ik de kwalitiet verander!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koeniev, hierbij een opname gemaakt met de deltax boven de speaker van me laptop (dus geen super geluidsysteem)... wel ruis ... maar had eigenlijk niet anders verwacht. Ik heb de nieuwe rom geinstalleerd, helemaal goedgegaan. Nog geen GPS test gedaan.

http://www.originaloutput.com/temp/Recording1.wav

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit forum gelezen te hebben ook besloten om een delta x te kopen.
Maar heb in het begin al een probleem daar mijn engels niet optimaal is, zou iemand mij verder willen helpen?
Na het aanzetten van de pda staat er " tap the screen to set up your pocket pc"
Als ik het scherm met de stylus aanraak verschijnt het "Align screen" waar ik niet weet wat hier verder te doen.

Help me please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de pen op het midden van het kruisje houden, zo dat hij verspringt en dit herhalen totdat je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 19:13:
Na dit forum gelezen te hebben ook besloten om een delta x te kopen.
Maar heb in het begin al een probleem daar mijn engels niet optimaal is, zou iemand mij verder willen helpen?
Na het aanzetten van de pda staat er " tap the screen to set up your pocket pc"
Als ik het scherm met de stylus aanraak verschijnt het "Align screen" waar ik niet weet wat hier verder te doen.

Help me please!
Als je dan je klaar bent met deze voorbereidingen, zou ik als eerste even naar "Start -> Settings -> System -> Regional Settings" gaan. Daar kiezen voor "Dutch (Netherlands)".
Vervolgens Mohair's Calender Plus installeren. Als je settings op Dutch staan, dan wordt een nederlandstalige CalenderPlus geinstalleerd, anders een engelstalige. Vervolgens Pocket Informant 2005 NL bestellen, en deze installeren. En dan even snel engels leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt rcp01,

moet dus effe teruggaan want hoor alleen maar gekraak als ik de mic gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dit was vrij simpel nu ff de update proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Yakumo deltax als afstandsbediening geprobeerd twee verschillende programma's geprobeerd maar werken allebei niet (o.a. TV Remote Controller (ARM/XScale) 5.1). Een afstandsbediening is niet noodzakelijk maar wel een leuke gadget. Kan de Deltax wel gebruikt worden als afstandsbediening voor je TV of niet? Weet iemand het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YES! na de rom update werkt de DeltaX perfect. Eerste fix vanochtend na 1 minuut, 8 uur uitgezet TT afgesloten, weer aangezet fix na 25 sec. vervolgens weer 10 minuten uitgezet (TT niet afgesloten) daarna fix binnen enkele seconden. great! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 17:52
ik heb hier een klein probleempje, ik krijg mijn pda gewoon niet in de update modus. hij zit in het stopcontact en de batterij is helemaal vol en als ik de switch van on naar off doe en dan terug van off naar on en ik druk op de middelste knop vanvoren, krijg ik het windows scherm, maar niet het update scherm. volgens de pdf doe ik het toch juist dus mss wete jullie iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je moet de knop naar beneden drukken (down).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:32:
YES! na de rom update werkt de DeltaX perfect.
Kan er hiermee dus beweerd worden dat dit een prima basis PDA is met een goed en snel GPS-
systeem voor een scherpe prijs ? (...na de engelse update ROM wel te verstaan...)
;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net na dik 2 uurtjes weer aangezet, TT5 opgestart en op me balkon (met boven me een betonnen plaat van gallerij) binnen 25 seconden een fix met 4 satellieten (had altijd moeite hier een fix te krijgen met max 3 satellieten). Ik ben tevreden, nu eindelijk maar eens kijken voor een auto houder en hoesje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:07:
[...lapje tekst...] nu eindelijk maar eens kijken voor een auto houder en hoesje :)
Aha...de Yakumo wordt dus niet zo kompleet geleverd als de Mio 168 serie (autohouder, externe antenne, hoesje etc etc...) ? Dat is wel jammer dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanL
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:55:
je moet de knop naar beneden drukken (down).
dank je is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de rom update gedaan lukte eerst ook niet maar na diverse keren geprobeerd te hebben ineens wel, wat er telkens mis ging weet ik niet maar plots lukte het wel.
Tom tom 5.0 geinstaleerd en inderdaad na 25 á 30 sec een fix met 6 á 8 sataliten, ook in de auto die nog eens in de garage staat.
De pda op de fiets gemonteerd en een zeer goed door mij bekende route gefiets ( 60km), maar tom tom laat nog wel eens een steekje vallen dwz fietsbruggen over snelwegen die er al 3 jaar zijn worden niet herkend. ondanks de instelling fietsroute.
Daarna naar mijn ouders gewandeld met de instelling op wandelroute, stond 30m van hun woning voor een doodlopende, straat waar wel een voetpad naar hun straat lig, en kreeg te horen dat ik indienmogelijk om moest keren.
Conclusie Tom Tom versie 5 is dus voor de auto.
Wie weet welke software beter voor de fietser is, dit omdat ik half september nog een fietstocht naar de vogezen wil maken.
Maar verder de Yakumo na de rom update werkt na mijn eerste indruk met tom tom versie 5 goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:11:
Wie weet welke software beter voor de fietser is, dit omdat ik half september nog een fietstocht naar de vogezen wil maken.
Uit de informatie die ik lees, krijg ik de indruk dat Destinator 5 PN een zeer nauwkeurige en acurate route opgeeft, en ook een betere wandel/fiets functie heeft dan TomTom heeft.
Ikzelf heb het gevoel dat deze nieuwste versie van Destinator wat meer mogelijheden, dan wel makkelijker te bedienen is dan TomTom. En nauwkeuriger...

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=4062
Voetgangermodus, plant wandelroutes van maximaal 10 km

Door in het menu onder “Opties” (zie plaatje hierboven links) op “Voetganger” te klikken schakel je om naar de nieuwe voetgangermodus. Hiermee kun je (wandel)routes plannen van maximaal 10 kilometer, die ook door voetgangersdomeinen gaan en niet op de autosnelweg komen. Ideaal voor wandelaars, stedenbezoekers, rolstoeler gebruikers en andere lage snelheid voertuigen.
Of je echter de Vogezen ermee rondkomt weet ik niet, want ik denk toch ook dat er ander kaarten in moeten die meer gericht zijn op gebieden buiten de gangbare wegen om.Maar of deze kaarten ook bestaan of hoe dat in zijn werk gaat, dat weet ik niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat de tendens is van de GPS ontvangst na de installatie van de nieuwe ROM update. Ik ben namelijk zeer geinteresseerd in de Yakumo deltaX als vervanger van mijn Mitac-Mio 168 (met name vanwege de nieuwe GPS ontvanger en verwisselbare batterij).

Voor mensen die meer features willen dan de gewone Yakumo deltaX aan boord heeft is er ook een Yakumo deltaX phone. De belangrijkste verschillen ten opzichte van de normale Yakumo deltaX zijn:
  • Samsung S3C2440A 400MHz (meer MHz maar is de Samsung chip sneller dan de Intel?)
  • 1GSM Quad-Band 850/900/1800/1900 MHz | IrDA | UART | USB via Cradle | Bluetooth
    GPRS Class B, Multi-Slot 10
  • Integrated digital camera (1.3 megapixel | 4x digital zoom | Lens F2,8) | Videoclip function
    Polyphone ring tones (MIDI | WAV | MP3) possible
Afbeeldingslocatie: http://www.yakumo.com/grafik/produkte/innovation/1035408_1.jpg

Verder wordt de Yakumo deltaX phone bijzonder compleet geleverd met:
  • Bags
  • Bluetooth GPS mouse
  • Bluetooth headset
  • Earphone
Daarnaast heb ik van een sales medewerker van Mitac-Mio begrepen dat zij in Q4 2005 ook een soortgelijke versie van de deltaX op de markt gaan brengen. Helaas is er hierover verder nog geen informatie vrijgegeven (echter gezien de geschiedenis van de Mitac-Mio 168 en de Yakumo delta zal deze waarschijnlijk dezelfde specificaties hebben als de Yakumo deltaX maar completer worden geleverd met bijvoorbeeld autohouder en lederen hoes). Als dit inderdaad klopt dan kan het wel eens een interessante variant worden! :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 09:29 . Reden: Nieuws over deltaX phone staat al in een ander forum (tekst aangepast) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:38:
Voor mensen die meer features willen dan de gewone Yakumo deltaX aan boord heeft is er ook een Yakumo deltaX phone. De belangrijkste verschillen ten opzichte van de normale Yakumo deltaX zijn:
..."nadeel" met die Phone is dus de losse GPS ontvanger. En dat is nu net een sterk punt van de DeltaX, het hele zaakje geintegreerd.

Verder lijkt mij de wel Phone een mooi toestel, ben benieuw naar de prijs. Anders zijn er misschien ook nog wel andere mooie opties als er toch losse ontvangers aangeschaft moeten worden (oa http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs ) ... of zoiets...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder lijkt mij de wel Phone een mooi toestel, ben benieuw naar de prijs.
Precies wat wordt de prijs en waarvoor ga je de PDA gebruiken? Ik heb een super telefoon met fotocamera, movies en talloze games, alleen wat doe ik ermee?: bellen. Ik doe met me deltaX niets meer dan GPS navigatie met TomTom5, en af en toe een spelletje Bejeweled, ik gebruik de agenda, pocketOffice progs, etc. niet eens. Dus je moet je afvragen of je die features daadwerkelijk gaat gebruiken, zo ja dan kan het interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens mobiel navigeren op de accu kwam ik met een lege accu waarna de delta X uitschakelde, en
alle ingestalleerde programma's verloren gingen. Oké dit wist ik dat dit zou gebeuren.
Maar nu een vraagje moet ik de rom update nu ook opnieuw doen?

Alvast eenieder bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:03:
Tijdens mobiel navigeren op de accu kwam ik met een lege accu [...]
Hoelang was je ermee op pad, en ben je gestart met een volle accu ?
[...] waarna de delta X uitschakelde, en
alle ingestalleerde programma's verloren gingen.
Is dit gebruikelijk bij PDA's ? En is er iets tegen te doen ? (...behalve niet laten leegraken ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net weer thuis de pda heeft nu ongeveer 20 uur opgeladen.Na ongeveer 1hr en 25 min was er een kort alarm geluidje te horen, en er verscheen een popup scherm met de mededeling:
"low accu powerdat de accu geladen moest worden om data verlies te voorkomen".Daarna naar settings/system/power gegaan om de conditie van de accu te bekijken, en zag dat er nog ongeveer 40% energie inzat. Ben nu aan het experimenteren met een los klein 12 volt accuutje
van 1200 mAH aangesloten via de bijgeleverde 12 vols adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:03:
Maar nu een vraagje moet ik de rom update nu ook opnieuw doen?
Nee dat hoef je niet te doen, de rom zit vast geflashed op de chip. Maak een backup van al je progrs en register zodat je hem simpel terug kan zetten als dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Is de infraraaodpoort sterk genoeg om als afstandbediening te gebruiken ?

Heb google gebruikt, maar kon geen enkele professionele review vinden, ik wil graag meer foto's, ik moet hem echt wel mooi vinden voor ik em koop.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:04:
Na ongeveer 1hr en 25 min was er een kort alarm geluidje te horen, en er verscheen een popup scherm met de mededeling:
"low accu powerdat de accu geladen moest worden om data verlies te voorkomen".
...ik vindt het wel een soort van snel, dat de accu leeg is. Maakt het niet echt makkelijker om er mee op de fiets of om mee aan de wandel te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...ik vindt het wel een soort van snel, dat de accu leeg is. Maakt het niet echt makkelijker om er mee op de fiets of om mee aan de wandel te gaan
Een paar tips om de batterij power te sparen:

- zet je backlite 1 (of 2) stap(en) achteruit, nog steeds goed helder maar bespaart wel.
- zet je 'receive incoming beams' uit wanneer je geen infrarood connecties verwacht.
- download het programmatje 'screenOff' zo kan je het scherm uitzetten wanneer je een groot aantal kilometers moet rijden voor de volgende afslag of om alleen op stem te navigeren, TT draait gewoon door.

http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=14498

iemand anders nog battery saving tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 04:38:

Heb google gebruikt, maar kon geen enkele professionele review vinden, ik wil graag meer foto's, ik moet hem echt wel mooi vinden voor ik em koop.
Ik ben nog geen software tegengekomen, die de DeltaX omtovert in een IAB. Ik kan dus ook niet zeggen wat het bereik is van de ir-sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanL
C00P schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 04:38:

ik heb dat vanmorgen getest met NoviiRemote en ik vind dat het een toch vrij slecht bereik heeft. Je moet ten eerste al de zeikant van het apperaat waar de ir-sensor zit naar de tv richten en dan heeft het slechts een bereik van 2 meter. Overigens volstaat een korte druk op de pda niet en moet je het bijna een seconde indrukke totdat de tv het commando uitvoert

[ Voor 11% gewijzigd door GertjanL op 15-08-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:03:

Een groot probleem: regelmatig sluit tt5 gewoon af, soms zelfs midden in een zin.
Heel ambetant, het programma sluit zich gewoon af en gaat terug naar mijn Today scherm. :(

Mercikes

_/-\o_ Falconian _/-\o_
Heb je al een oplossing voor dit probleem gevonden? Ik heb hier nameijk ook geregeld last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:03:

Mercikes
Gaat het hier om een orginele versie van TomTom5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel de originele als de Bakonl. heeft hier last van.
Ik heb navigon nu ook geinstalleerd om te testen.... wel wat tragen dan TT merk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

Zowel de originele als de Bakonl. heeft hier last van.
Ik heb navigon nu ook geinstalleerd om te testen.... wel wat tragen dan TT merk ik....
Ik heb hier nog nooit last van gehad.
Wat ik mij afvraag is, hadden jullie hier ook last van voor de nieuwe ROM update? En hebben jullie na de ROM update je oude backup teruggezet of alles opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog nooit last van gehad.
Wat ik mij afvraag is, hadden jullie hier ook last van voor de nieuwe ROM update? En hebben jullie na de ROM update je oude backup teruggezet of alles opnieuw geinstalleerd?
Heb na de rom update een eBackup gemaakt, die later wel weer terug gezet.. maar met de nieuwe update dus zou goed moeten gaan. Het is vaak bij het plannen van de route (A->B) bij het berekenen klapt hij eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j-w schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:34:
[...]

Heb je de update van tomtom al gebruikt, van 5.0 naar 5.1. Had ook last dat hij soms uit TomTom ging. Nu totaal niet meer. Heb ook Navigon geprobeert, wekt niet goed met de Deltax, is ie te traag voor.

mvg Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rab_c
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2005
Kan iemand mij de ROM versie (dus niet de GPS firmware versie) noemen nadat de engelse ROM update is uitgevoerd op de deltaX ?

Bedankt!

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen terug een delta X gekocht tegelijk met een Kingston 1GB sd kaartje.
Nu heb ik het probleem dat ik via activesync niet rechtstreek op dat kaartje kan kopieren. Wanneer ik het kaartje in een cardreader doe en dan files op het kaartje zet gaat het prima. Wanneer ik via de deltaX een bestand wil kopieren op dat kaartje en dan bv het zelfde bestand ook terug zet op het kaartje in een andere directory krijg ik een error #13 Cannot copy , A device attached to the system is not functioning. Het vreemde is dat als ik een 512 of een 256 kaart gebruik van Kingston ik hetzelfde probleem onder vind maar wanneer ik een Medion 256 kaartje gebruikt gaat alles prima.
Het lijkt er dus op dat de deltaX niet goed overweg kan met Kingston geheugen in zoverre dat hij het wel kan lezen maar er niet naartoe kan schrijven. (uitteraard staat de kaart lock open).
Heeft iemand dit ook gehad en zo heb je het opgelost of weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rab_c
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2005
Ik heb dezelfde config (ook met zo'n Kingston 1 Gb kaartje).

Soms heb ik deze situatie ook (inmiddels wel al opgewaardeerd naar ActiveSync 3.8). Wat bij mij meestal helpt is de pda eerst disconnecten van de pc, de ActiveSync apps stoppen en dan de pda opnieuw aansluiten (zodat ActiveSync kan initialiseren).

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat ook geprobeerd maar dat helpt helaas bij mij niet, het lijkt erop dat ik gewoon niets kan wegschrijven naar de kaart als ik nou activesync gebruik of los daarvan. Ik kan bv ook geen data opslaan vanuit tt5. Als ik mijn thuis adres invoer en later de pda uitzet en weer aanzet is het weer weg evenals mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Kingston 512MB en werkt prima, drop vanuit me explorer gewoon direct op me sd kaart.
Kan iemand mij de ROM versie (dus niet de GPS firmware versie) noemen nadat de engelse ROM update is uitgevoerd op de deltaX ?
Rab_c:
ROM VERSION NA UPDATE: R11.3.201.602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Bossaap22,

Ik heb hetzelfde probleem met tt5 gehad, dat deze er onder het navigeren ermee stopte.
Wel was echter bij mij het geval dat dit steeds op hetzelfde punt was zowel op de heen als op de terug weg.
Wat ik heb gedaan is de nuttige plaatsen uitgezet en het probleem was verholpen. wellicht dat op dat bepaalde punt dit een conflict gaf.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Werkt deze yakumo nou perfect met gps en tomtom enz? Ik wil deze namelijk aan mijn tante adviseren maar dan moet ik wel weten of je niet steeds moet klooien om het aan de praat te krijgen. Is anders de Mitac Mio een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Y0ur1 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:12:
Werkt deze yakumo nou perfect met gps en tomtom enz? Ik wil deze namelijk aan mijn tante adviseren maar dan moet ik wel weten of je niet steeds moet klooien om het aan de praat te krijgen. Is anders de Mitac Mio een optie?
lees de topics over de yakumo deltaX en de mitac mio eens goed door... Daar is heel veel te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
j-w schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:26:
[...]

lees de topics over de yakumo deltaX en de mitac mio eens goed door... Daar is heel veel te vinden...
Als iemand het me zo even zou kunnen zeggen zou dat erg fijn zijn ipv van honderden reactie's te moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:05:
He Bossaap22,

Ik heb hetzelfde probleem met tt5 gehad, dat deze er onder het navigeren ermee stopte.
Wel was echter bij mij het geval dat dit steeds op hetzelfde punt was zowel op de heen als op de terug weg.
Wat ik heb gedaan is de nuttige plaatsen uitgezet en het probleem was verholpen. wellicht dat op dat bepaalde punt dit een conflict gaf.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Ik zal het morgen eens proberen! Moet weer eens een stukje rijden ;)
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De DeltaX werkt perfect met TT5 na de ROM update die je kan downloaden bij Yakumo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Rom update ook iets doet met het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Y0ur1 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Als iemand het me zo even zou kunnen zeggen zou dat erg fijn zijn ipv van honderden reactie's te moeten lezen.
helemaal perfect is geen enkele oplossing. Wat je precies kunt verwachten daar je kun je achterkomen door de topics goed door te lezen.

Als je echt een kort antwoord wilt zonder zelf iets te hoeven doen is het antwoord: NEE (maar dat geldt voor alle navigatie systemen)

[ Voor 18% gewijzigd door j-w op 17-08-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik dank de mensen die even de moeite hebben genomen om 1 regeltje met het antwoord in te typen! Ik denk dat het de deltaX wordt met ROM update, daarna moet het goed werken.

Verwijderd

Ey YOur1

Ik had eerst een defecte Yakumo en nu heb ik hem omgeruild voor een nieuwe. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Ik heb TomTom 5 geinstalleerd (bakonl versie) plus benelux, POI en major roads. Heel af en toe klapt TomTom er wel uit maar daar kan ik mee leven aangezien het de hack versie is. De gps werkte eerst niet lekker, duurde zeg maar even voordat ik een fix had maar nu als ik naar buiten ga en hem aanzet heb ik een fix binnen 20 sec (precies genoeg om naar de auto te lopen :) )
Verder heb ik een 1gb kaartje inzitten waar ook mp3'tjes op zijn geplaatst, geluid is van wat minder (78kbits) kwaliteit maar ook daar valt mee te leven. Raad je wel aan een bescherm hoesje erbij te kopen want die zit er niet bijgeleverd.
De kleur is overigens niet zwart zoals vermeld wordt door Yakumo zelf...het is meer een soort van grijs.
Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel van je.

Ciao
Pagina: 1 2 3 Laatste