HTC Wizard (Qtek 9100/i-mate K-JAM/T-Mobile MDA Vario)

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 25.436 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me op het ogenblik aan het orienteren op een nieuwe telefoon, aangezien mijn Nokia 7610 stuk is. Op zich ben ik erg tevreden met Symbian Series 60, maar de MDA Vario is een mogelijke kandidaat. Wel heb ik wat vragen.

1) Hoe is de geluidskwaliteit van de MDA Vario?
vind ik toch wel erg belangrijk, wordt altijd weinig over gezegd. Mijn laatste twee telefoons hadden slechte speaker, waardoor bellen (op straat etc.) soms niet relaxed is.

2) Hoe makkelijk kan je bellen / sms'en met de MDA Vario?
Ik ben een beetje bang dat de primare belfunctie wat ondersneeuwt op een pda. Hoe is bellen in de Windows Mobile omgeving? Is het makkelijk om te bellen/sms'en als je bijvoorbeeld op de fiets zit (dit gaat met virtueel typepad toch)

3) Hoe sterk is het apparaat?
Misschien een rare vraag, maar met Nokias kan je toch wel een beetje smijten en gooien :-) zeg maar....hoe is dat met pda's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HekkeySE schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:51:
[...]

Klopt! Maar is wel de UK versie maar dat boeide mij niet. Ik krijg hem maandag direct van de importeur :P
wat is het verschil met de UK versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:29:
[...]

wat is het verschil met de UK versie dan?
Niks, alleen de taal is anders zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Hoorde vandaag in de t-mobile shop in den haag dat ie uitgesteld is tot 1e week november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Eggy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:59:
De beloofde foto's van mijn K-JAM:

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1791

@deuxani

Ik verwacht trouwens wel een mooie startpost voor deel 2 :p ;)
Echt hele mooie fotos man!!! (RAZR blijft ook cool he ;)) Bevalt ie een beetje? (Je weet, voor mij voorlopig geen HTC meer)

Btw. ik doe niet aan die uitgebreide startposts... would you do the honors?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
kan iemand mij vertellen hoe het zit met die toestel prijs.
Er werd eerst hier op het forum door verschillende mensen gemeld dat zij bij een verlenging slechts €110,- betaalde (bij relax abonnementen vanaf 150).
Alleen nu zag ik op de site van t-mobile die prijs nergens vermeld staan. Zijn die prijzen de prijs voor bij een nieuw abonnement, en zijn die van de verleging niet vermeld ofzo?

Weet iemand dit, want het prijs verschil is nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Bij verlenging heb je meestal betere prijzen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
zoiets las ik ook hier inderdaad, maar dat moet je dus via de telefoon of t-mobileshop regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

schiffeb schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:07:
Hoorde vandaag in de t-mobile shop in den haag dat ie uitgesteld is tot 1e week november
Hopelijk wist die gast niet waar ie het over had. Ik heb net mijn telefoon verkocht om deze te kopen. Ik loop liever niet meer dan een week met een ericsson R380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Worldwide schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:08:
[...]

Hopelijk wist die gast niet waar ie het over had. Ik heb net mijn telefoon verkocht om deze te kopen. Ik loop liever niet meer dan een week met een ericsson R380
Ik heb geen id was trouwens een vrouw maar dat terzijde:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

Erik070 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:08:
kan iemand mij vertellen hoe het zit met die toestel prijs.
Er werd eerst hier op het forum door verschillende mensen gemeld dat zij bij een verlenging slechts €110,- betaalde (bij relax abonnementen vanaf 150).
Alleen nu zag ik op de site van t-mobile die prijs nergens vermeld staan. Zijn die prijzen de prijs voor bij een nieuw abonnement, en zijn die van de verleging niet vermeld ofzo?

Weet iemand dit, want het prijs verschil is nogal groot.
Ik had 150 heb nu verlengd naar 100 minuten en krijg bij 1 jaar verlenging de vario voor 110 euro. Bij 2 jaar verlengen zou die gratis zijn. Als ik hem voor 150 minuten zou verlengen gelden dezelfde prijzen. Het heeft alles te maken met de tijd dat je klant bent en je belgedrag. Het maakt geen bal uit of je het via de T-mobile shop afsluit of telefonisch..computer systeem is hetzelfde.

Denk ook dat geen enkele NIET t-mobile shop online of winkel goedkoper kunnen zijn dan t-mobile zelf..je krijgt er hooguit een headsetje bij of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

xon schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 08:53:
[...]

Ik had 150 heb nu verlengd naar 100 minuten en krijg bij 1 jaar verlenging de vario voor 110 euro. Bij 2 jaar verlengen zou die gratis zijn. Als ik hem voor 150 minuten zou verlengen gelden dezelfde prijzen. Het heeft alles te maken met de tijd dat je klant bent en je belgedrag. Het maakt geen bal uit of je het via de T-mobile shop afsluit of telefonisch..computer systeem is hetzelfde.

Denk ook dat geen enkele NIET t-mobile shop online of winkel goedkoper kunnen zijn dan t-mobile zelf..je krijgt er hooguit een headsetje bij of zo.
Serieus? dus als ik morgen naar t-mobile bel om te zeggen dat ik wil verlengen ( heb op het
moment t-mobile 300 ) met een relax 50 abonnement dan krijg ik het toestel voor 110 euro?
En dan neem ik een of ander goedkoop abonnement om mee te bellen ( 6 euro voor 300 min. ofzo )

als dat zou kunnen... yes please ;)

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Qris schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Serieus? dus als ik morgen naar t-mobile bel om te zeggen dat ik wil verlengen ( heb op het
moment t-mobile 300 ) met een relax 50 abonnement dan krijg ik het toestel voor 110 euro?
En dan neem ik een of ander goedkoop abonnement om mee te bellen ( 6 euro voor 300 min. ofzo )

als dat zou kunnen... yes please ;)
Geloof dat die prijs van 110 euro pas bij de Relax 100 begon.. Maar dan nog is het niet al te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

nee precies.. maar waar kan ik dat ergens terug vinde op de site van t-mobile dan?
ik zie alleen maar de prijs bij een nieuw abonnement.

ff voor de duidelijkheid.. er is toch nog niemand met een Tmobile MDA Vario ofwel?
dus er weet ook nog niemand of dit toestel beperkingen heeft ten opzichte van qtec/i-mate?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
xon schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 08:53:
[...]

Ben al lid sinds het eerste jaar Ben (nooit overgestapt), dus al aardige tijd lid.
Maar het belgedrag, straks zeggen ze dat ik meer had moeten bellen om hem voor die prijs te krijgen :| . We merken het wel in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Nog een vraag: is het mogelijk een divx film via w-lan af te spelen, dus streaming? Dat zou wel ideaal zijn, hoef je ook niet de film op je SD kaartje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Verzoekje: kunnen de mensen die hem al hebben er aub foto´s meemaken en deze hier plaatsen? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de foto´s. Niet dat dat enigsinds een reden is om hem niet te kopen maar de foto kwaliteit van de mda compact vond ik nogal tegenvallen en ben benieuwd of deze nu beter is geworden...

Verder ben ik ook benieuwd of iemand al een gps module erbij heeft gekocht en wat de ervaringen hiermee zijn...

ps: wat duurt wachten toch altijd weer lang.... :9

[ Voor 16% gewijzigd door PesaH op 16-10-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

Erik070 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:32:
[...]

Ben al lid sinds het eerste jaar Ben (nooit overgestapt), dus al aardige tijd lid.
Maar het belgedrag, straks zeggen ze dat ik meer had moeten bellen om hem voor die prijs te krijgen :| . We merken het wel in de winkel
Idem voor mij..ik heb iets van 2 jaar een relax 150 gehad. Aangezien ik eigenlijk veel meer bel met mijn werktelefoon had ik liever nog wel een abonnementje lager gegaan dus 50 maar dan werd ie meteen over de 300 euro.

Bellen is weten guys..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
PesaH schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:45:
Verzoekje: kunnen de mensen die hem al hebben er aub foto´s meemaken en deze hier plaatsen? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de foto´s. Niet dat dat enigsinds een reden is om hem niet te kopen maar de foto kwaliteit van de mda compact vond ik nogal tegenvallen en ben benieuwd of deze nu beter is geworden...

Verder ben ik ook benieuwd of iemand al een gps module erbij heeft gekocht en wat de ervaringen hiermee zijn...

Er zijn aardig wat reviews beschikbaar waar foto's in staan. Beetje google kan nooit kwaad...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik070 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:32:
[...]

Nee hoor! Ook ik ben nl. een kleine beller van het eerste Ben-uur en heb vorige week mijn abo verlengd. Daarbij ben ik van een kleiner abo overgestapt naar een Relax 150 gecombineerd met het internet totaal abo'tje van 9,50 euro p.mnd. Omdat ik verlengde met 2 jaar kreeg ik de MDA Vario gratis, incl. de 512 mb card en daarnaast nog 150 belminuten gratis omdat ik voor 1 januari 2006 verlengde. De lengteperiode als abonnee en je betaalgedrag spelen bij verlenging blijkbaar wel, maar je verbruik dus niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qris schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:48:
nee precies.. maar waar kan ik dat ergens terug vinde op de site van t-mobile dan?
ik zie alleen maar de prijs bij een nieuw abonnement.

ff voor de duidelijkheid.. er is toch nog niemand met een Tmobile MDA Vario ofwel?
dus er weet ook nog niemand of dit toestel beperkingen heeft ten opzichte van qtec/i-mate?
Prijzen bij verlengen zijn niet te vinden op internet. Daarvoor zal je moeten bellen of langs de T-Shop moeten gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:02:
...en daarnaast nog 150 belminuten gratis omdat ik voor 1 januari 2006 verlengde.
150 minuten 2 jaar lang elke maand gratis? Of mis ik iets hier..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpetersen schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:37:
[...]

1-malig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PesaH schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:45:

Vooruit dan:
Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/9342/image000036mj.th.jpg

Dit is op 1.3 en niet de grotere versie ( "2mp" )

Nog geen gps-module, eerst een grote mini-sd kaartje en TT werkend krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kafmees op 17-10-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Kafmees schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

Vooruit dan:
[afbeelding]

De foto is niet echt goed, maar zeker niet zo slecht als andere htc modellen die overal vage randen langs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kafmees schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

Vooruit dan:
[afbeelding]

Hoe groot moet je kaart zijn dan voor TT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
256 minimaal

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me op het ogenblik aan het orienteren op een nieuwe telefoon, aangezien mijn Nokia 7610 stuk is. Op zich ben ik erg tevreden met Symbian Series 60, maar de MDA Vario is een mogelijke kandidaat. Wel heb ik wat vragen.

vind ik toch wel erg belangrijk, wordt altijd weinig over gezegd. Mijn laatste twee telefoons hadden slechte speaker, waardoor bellen (op straat etc.) soms niet relaxed is.

Ik ben een beetje bang dat de primare belfunctie wat ondersneeuwt op een pda. Hoe is bellen in de Windows Mobile omgeving? Is het makkelijk om te bellen/sms'en als je bijvoorbeeld op de fiets zit (dit gaat met virtueel typepad toch)

Misschien een rare vraag, maar met Nokias kan je toch wel een beetje smijten en gooien :-) zeg maar....hoe is dat met pda's?
1. De geluidskwaliteit is (wat mij betreft) goed! Veel beter dan met m'n Qtek9090 en ook beter dan de S100/S110. Wel blijft het een pda, ik vind een "normale" gsm nog altijd iets beter kwa kwaliteit.

2. Het bellen gaat erg goed! Je kunt het apparaat gewoon met 1 hand bedienen, wat dat betreft een gigantisch voordeel tov de S100/S110. Je drukt gewoon op de groen knop en toets vervolgens het nummer of de naam van je contact in. Vervolgens bellen. Ook mooi is dat de rode knop niet alleen het gesprek beeindigd maar je ook weer terug brengt naar je today screen. Al met al een flinke verbetering! Op mn oude S100/S110 moet ik steeds op het kruisje klikken met de stylus (tja... dikke vingers, he!) om terug naar mn today te gaan!

3. Het tst voelt stevig aan.... maar ik heb nog geen "droptest" uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:48:

Heb hem 2 weken in gebruik nu: de geluidskwaliteit is prima, lekker hard en duidelijk. Vind hem beter dan de Nokia N90 die ik had. Ook het bellen is makkelijk. Of via contactpersonen waar je snel doorheen kunt jassen of via het numerieke toetsenbordje op het scherm.
Hoe sterk is het apparaat: ik weet niet hoe vaak jij een Nokia hebt laten vallen, maar kijk maar eens op het 8800 topic: na 1 val total-loss. Ook mijn 6600 (ooit) heeft een val niet overleefd. De N90 heeft het helaas niet mee mogen maken om te vallen: al snel weer doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Ik moet zeggen dat hij mij ook nog steeds heel erg bevalt. De batterijduur is zeer goed, na een dag met intensief gebruik (inclusief WiFi een hele poos aan) zit hij nog steeds boven de 60%.

Verder ben ik ook erg tevreden met de MP3 kwaliteit en zelfs de (stereo) loudspeakers vallen reuze mee.

Ik moet alleen nog wel een 1GB MiniSD kaartje bestellen maar deze lijken werkelijk overal out of stock te zijn :s

@john-hendriks

Een vriend van me vraagt zich af hoe de kwaliteit van de loudspeaker tov van die van de N90 is. Zou jij dit misschien voor hem kunnen beantwoorden?

[ Voor 5% gewijzigd door Eggy op 17-10-2005 14:32 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:31:
Ik moet zeggen dat hij mij ook nog steeds heel erg bevalt. De batterijduur is zeer goed, na een dag met intensief gebruik (inclusief WiFi een hele poos aan) zit hij nog steeds boven de 60%.

Verder ben ik ook erg tevreden met de MP3 kwaliteit en zelfs de (stereo) loudspeakers vallen reuze mee.

Ik moet alleen nog wel een 1GB MiniSD kaartje bestellen maar deze lijken werkelijk overal out of stock te zijn :s

@john-hendriks

Een vriend van me vraagt zich af hoe de kwaliteit van de loudspeaker tov van die van de N90 is. Zou jij dit misschien voor hem kunnen beantwoorden?
vele malen beter dan de N90. Het geluid klinkt gewoon zuiver. Afgelopen zaterdag nog een 1Gig kaart gekocht bij Mediamarkt (Ede) voor 74 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hem!! (Qtek 9100 UK)

Wat een top toestel! Wel wat trager dan mijn Dell Axim X30 high maar het kan prima.
Windows 5 is een echte verbetering!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owww...

Er zit standaard 512MB bij de Vario :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

vandaag gebeld naar T-mobile voor de MDA Vario

ik bel nu reeds 4 jaar ofzo met t-mobile (BEN) 300 minuten bundel

het toestel kost:
320 euro bij 50min. verlenging
320 euro bij 100min. verlenging
110 euro bij 150min of meer verlenging

Wat raden jullie aan.. de t-mobiel versie pakken of dik 200 euro meer betalen
voor een qtec/i-mate? oja.. garantie op de Vario via t-mobile is 1 jaar :(

ik wil graag TT, wifi, wat office dingen en bellen/smsen
Gprs gebruikt ik bijna niet/nooit

btw... kun je via wap ook internetten? ik weet dat ik op mijn huidige 6230 naar
google kan wappen enzo.. gaat dit ook lukken op de vario? mss dat dat voordeliger
is dan gprsen.

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qris schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:36:
vandaag gebeld naar T-mobile voor de MDA Vario

ik bel nu reeds 4 jaar ofzo met t-mobile (BEN) 300 minuten bundel

het toestel kost:
320 euro bij 50min. verlenging
320 euro bij 100min. verlenging
110 euro bij 150min of meer verlenging

Wat raden jullie aan.. de t-mobiel versie pakken of dik 200 euro meer betalen
voor een qtec/i-mate? oja.. garantie op de Vario via t-mobile is 1 jaar :(

ik wil graag TT, wifi, wat office dingen en bellen/smsen
Gprs gebruikt ik bijna niet/nooit

btw... kun je via wap ook internetten? ik weet dat ik op mijn huidige 6230 naar
google kan wappen enzo.. gaat dit ook lukken op de vario? mss dat dat voordeliger
is dan gprsen.
Dat is persoonlijk. In principe heb ik een hekel aan al die gebrande toestellen. Soms loop je daarop vast met andere software. En omdat ik nogal eens van toestel verander is een simlockvrij-toestel nu eenmaal makkelijker verhandelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Dat is persoonlijk. In principe heb ik een hekel aan al die gebrande toestellen. Soms loop je daarop vast met andere software. En omdat ik nogal eens van toestel verander is een simlockvrij-toestel nu eenmaal makkelijker verhandelbaar.
Okee.. kan ik me voorstellen.. maar ik vind het toestel opzich niet duur (110 euro) toch?

dus als ik de normale dingen kan doen dan maakt het mij niet uit. mijn vraag is dus
kan ik alle normale dingen doen? want het is me nog niet precies duidelijk wat er allemaal
door t-mobile beperkt wordt

"the garden wall" gaat het wel eens over.. heeft dit te maken met grps ofwat? zolang wifi maar
werkt kan ik toch gewoon onbeperkt gratis via mijn wireless router internette é?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 12-09 13:41
Heeft iemand Tomtom al goed getest op dit ding. Weet trouwens ook niet of er wel al een versie voor windows mobile 5 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Heb vanmiddag bij de T-Mobile shop in Leiden mijn Vario gereserveerd. Ze bellen me wanneer hij binnen is. Hij zei dat de Vario over een week/anderhalve week wel binnen kan komen. Laten we het hopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn voor dit toestel al dingen als hoesjes en carkithouders te krijgen? en welke screen protectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:11:
zijn voor dit toestel al dingen als hoesjes en carkithouders te krijgen? en welke screen protectors
Heb gehoord dat de screenprotectors van de MDA Compact (Qtek S100/S110) ook voor de Vario te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:11:
Ik heb deze gekocht:
http://shop.brando.com.hk/screenprotector.php
Zit prima en werkt goed alleen heb ik het idee dat ie iets meer spiegelt in zonlicht. Maar ja zonlicht is sowieso klote.
SuperKneus schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:28:
Heeft iemand Tomtom al goed getest op dit ding. Weet trouwens ook niet of er wel al een versie voor windows mobile 5 is.
Heb het nog niet geprobeerd maar zou moeten kunnen volgens:
http://www.beyondthetech....of-installing-tomtom.html

Sowieso het uitchecken waard de blog van Raphael Salgado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er software verkrijgbaar is voor windows toestellen om je hotmail direct binnen te krijgen op je mobiel (het BlackBarry idee)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:09:
Weet iemand of er software verkrijgbaar is voor windows toestellen om je hotmail direct binnen te krijgen op je mobiel (het BlackBarry idee)?
Dat zit nu gewoon bij Windows Mobile 5, het heet pocket msn

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Dat zit nu gewoon bij Windows Mobile 5, het heet pocket msn
Inderdaad, en dat werkt perfect.

Misschien dat iemand wel weet hoe het komt dat ik steeds, wanneer ik mijn emails ophaal bij Planet ik daarna alle oudere (gelezen) mails weer kwijt ben, terwijl ik ingesteld heb dat steeds alle mails bewaard moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Yannick schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:16:
[...]

[...]

Heb het nog niet geprobeerd maar zou moeten kunnen volgens:
http://www.beyondthetech....of-installing-tomtom.html

Sowieso het uitchecken waard de blog van Raphael Salgado
Thx voor het blog, is idd handig heb nu weer wat te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Het gevoel' van de verkoper in de T-Shop in Hoofddorp zei dat de Vario volgende week binnen komt.

Laten we het hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Niet online
lpetersen schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:14:
[...]

Heb gehoord dat de screenprotectors van de MDA Compact (Qtek S100/S110) ook voor de Vario te gebruiken zijn.
Net gekocht en past inderdaad perfect. Wel even aandrukken met de stylus aan de randen. Geen luchtbellen oid, ik heb tws de Brando.

De reflectie is inderdaad te zien, maar kon het scherm toch al moeilijk lezen in zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Ik mis het mail programma de optie dat hij kopieen van de mail achter moet laten op de server. Dit is niet handig. Weet iemand een oplossing?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de qtek 9100UK..

weet iemand waar ik een mp3 als ringtone kan instellen? en waar kan ik de setting vinden om de sms tone aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:29:
ik heb de qtek 9100UK..

weet iemand waar ik een mp3 als ringtone kan instellen? en waar kan ik de setting vinden om de sms tone aan te passen?
mp3: plakken in mapje: Application Data, Sounds, dan kun je kiezen. Sms-tone kun je kiezen (net als beltoon) bij Start, Setting, Sounds-Notification, sub-tabblad Notification, kies dan voor Event Messaging, new text message. Daar kies je een nieuwe sms toon. Wil je sms-tonen toevoegen, kopieer die dan in de Root van My Device, Windows.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Windows Mobile 5 heeft toch als functie dat hij zelf programma afsluit als je op het kruisje drukt? Dat doet hij bij mij namelijk niet. Programma's blijven gewoon in het geheugen open staan. Kan iemand dit ook controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HekkeySE schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:19:
Ik mis het mail programma de optie dat hij kopieen van de mail achter moet laten op de server. Dit is niet handig. Weet iemand een oplossing?
Dat vind ik sowieso een goede vraag, kan ik er fatsoenlijk IMAP servers mee benaderen (met pocket outlook)?

Her en der zie ik nl. wat klachten over mail die niet goed getoond wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HekkeySE schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:45:
Windows Mobile 5 heeft toch als functie dat hij zelf programma afsluit als je op het kruisje drukt? Dat doet hij bij mij namelijk niet. Programma's blijven gewoon in het geheugen open staan. Kan iemand dit ook controleren?
ik heb hetzelfde..

als je wilt dat hij alles sluit moet je daar geen software voor installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:53:
[...]

Dat vind ik sowieso een goede vraag, kan ik er fatsoenlijk IMAP servers mee benaderen (met pocket outlook)?

Her en der zie ik nl. wat klachten over mail die niet goed getoond wordt.
Ik ben ook wel zeer benieuwd of er een fatsoenlijk IMAP client te krijgen is. Ah well, hopenlijk niet zo lang meer wachten op mijn T-Mobile versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

ik heb hetzelfde..

als je wilt dat hij alles sluit moet je daar geen software voor installen?
Volgens de frontpage (nieuws: Microsoft Windows Mobile 5 geïntroduceerd - Update):
Een belangrijk en volgens velen onlogisch verschil tussen de desktop en de PDA was ook het verschil tussen de sluitknoppen.

Terwijl deze knop op de desktop ook effectief betekende dat de applicatie beëindigd werd, bleef deze in Windows Mobile 2003 wel actief in het geheugen. Ook daar wordt met Windows Mobile 5 een einde aan gemaakt.
Dus het lijkt me dat hij dit zelf moet afsluiten dus. Alleen het gebeurt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

Ik ben ook wel zeer benieuwd of er een fatsoenlijk IMAP client te krijgen is. Ah well, hopenlijk niet zo lang meer wachten op mijn T-Mobile versie.
Kan Pocket Outlook geen IMAP aan? Dat betekent dus dat ik een andere client moet gaan zoeken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:07:
[...]

Kan Pocket Outlook geen IMAP aan? Dat betekent dus dat ik een andere client moet gaan zoeken... :/
Geen idee nog. Ik heb hem nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met bt heatsets?

ik heb hem gepaird maar hij doet het nog niet.. hoe kan ik zien of hij verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Bij mij wordt ie ook niet afgesloten, blijft openstaan in geheugen wat toch op dit apparaat erg vervelend is. BT werkt prima.

Echter ga ik er niet over klagen, ik denk namelijk dat er behoorlijk wat verbeterd wordt in de nieuwe versie, vergeet niet dat wij een early adaptor zijn :)

[ Voor 40% gewijzigd door iNickx op 18-10-2005 18:59 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op nieuwemobiel.nl staat de Qtek ook al onder zijn Orange naam, http://www.newmobile.nl/Phone.php?Toestel_code=13b6a2a weet iemand hier meer van? ( releasedatums e.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bt heatset werkte iets anders dan verw8 daarom mijn vorige post..

de heatset blijkt alleen te werken als je belt en neemt niet je hele sound over. dit is wel wat ik wil.

Dus als ik de bt heatset koppel dan wil ik dat al het geluid via de heatset loopt, zodat ik bv ook mp3 via die heatset kan luisteren. en kan skypen

iemand een id.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:35:
bt heatset werkte iets anders dan verw8 daarom mijn vorige post..

de heatset blijkt alleen te werken als je belt en neemt niet je hele sound over. dit is wel wat ik wil.

Dus als ik de bt heatset koppel dan wil ik dat al het geluid via de heatset loopt, zodat ik bv ook mp3 via die heatset kan luisteren. en kan skypen

iemand een id.?
Ja daar zijn speciale headsets voor. Maar je telefoon moet wel die optie ondersteunen. Ik weet dat de Samsung SGH-i300 en de D600 het ondersteunen, jammer genoeg nog niet alle bluetooth enabled telefoons. Zie hier: http://www.aircables.net/hifi-headset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet ik precies instellen als ik een mms wil versturen?

ik heb kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:20:

ik heb kpn
hiero heb je een handleiding. Kijk anders ff bij het topic over de qtek s100. Veel is daarin hetzelfde voor de qtek 9100/Vario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpetersen schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:37:
[...]

Misschien iets beter lezen? Er staat nl. duidelijk 'daarnaast 150 minuten gratis' en niet 'daarnaast iedere maand, 2 jaar lang 150 minuten gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

antipode schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:28:
[...]

hiero heb je een handleiding. Kijk anders ff bij het topic over de qtek s100. Veel is daarin hetzelfde voor de qtek 9100/Vario
heb al alle instellingen geprobeerd, maar mms met kpn lukt volgens mij niet: je krijgt nergens een keuze of mapje met mms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:54:
[...]

Misschien iets beter lezen? Er staat nl. duidelijk 'daarnaast 150 minuten gratis' en niet 'daarnaast iedere maand, 2 jaar lang 150 minuten gratis ;)
Beetje late reactie.. daar waren we al over uit. Maar toch bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:14:
[...]

heb al alle instellingen geprobeerd, maar mms met kpn lukt volgens mij niet: je krijgt nergens een keuze of mapje met mms
dit mapje kun je vinden onder je mailbox (knopje linksbovenin) daar staat ook een mms mailbox bij.

alleen ik kan nogsteeds geen mms versturen.. de gprs verbinding maakt hij gewoon goed, maar het bericht kan hij niet versturen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:48:
[...]

dit mapje kun je vinden onder je mailbox (knopje linksbovenin) daar staat ook een mms mailbox bij.

alleen ik kan nogsteeds geen mms versturen.. de gprs verbinding maakt hij gewoon goed, maar het bericht kan hij niet versturen :S
Daar zit bij mij geen mms-keuze: alleen mijn hotmail, planet, outlook en text messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij mij ook niet.... Werkt trouwens op m'n MDA Pro ook niet, dus zal wel liggen aan WM2005 en niet aan de K-Jam.

Ik las trouwens ook ergens dat je in WM2005 je blauwe balk bovenaan het scherm kon customizen (nu staat er standaard de klok, het antenne signaal etc) Ik zou er graag ook de datum bij hebben staan....

Weet iemand hoe dat moet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

kan iemand me iets vertellen over het volgende:

op school (TU/e) wordt er gebruikt gemaakt van een of andere codering (geloof 128bit)
om in te kunnen loggen op het Wifi netwerk. Is er toevallig iemand die weet of dit
ook lukt met de vario? (iemand die ook in eindhoven op school zit toevallig :P )
En bij me thuis gebruik ik gewoon een wireless router met een wachtwoord, neem aan
dat dit geen probleem zal vormen om te kunnen internetten?

ik was maandag naar alle telecom winkels in eindhoven geweest (of ik moet er een zijn
vergeten) maar ik kon nog nergens het toestel bekijken. iemand die hem in eintie gehaald
heeft?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Niet online
Qris schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:16:
kan iemand me iets vertellen over het volgende:

op school (TU/e) wordt er gebruikt gemaakt van een of andere codering (geloof 128bit)
om in te kunnen loggen op het Wifi netwerk. Is er toevallig iemand die weet of dit
ook lukt met de vario? (iemand die ook in eindhoven op school zit toevallig :P )
En bij me thuis gebruik ik gewoon een wireless router met een wachtwoord, neem aan
dat dit geen probleem zal vormen om te kunnen internetten?

ik was maandag naar alle telecom winkels in eindhoven geweest (of ik moet er een zijn
vergeten) maar ik kon nog nergens het toestel bekijken. iemand die hem in eintie gehaald
heeft?
Omgekeerde volgorde:
De vario is nog nergens te verkrijgen, wel de K-Jam (Belcompany). Op internet kun je de K-Jam en Qtek 9100 bestellen (volgens mij ook de Nederlandse versie).

Als je thuis geen encryptie (bv die 128bits waar je het over hebt) hebt, dan kom je erzo op ook al heeft je router een wachtwoord. Je kunt dan niet zomaar inloggen op je router, maar wel op het internet.

Ik heb de K-Jam, maar die werkt op dit gebied hetzelfde als de Vario. Thuis heb ik nu nog een WEP-encryptie, ik geef de code die daarvoor nodig is in op de telefoon en hup internetten en msn, etc. De HTC Wizard, kan ook WPA aan, dit is een veiligere methode dan WEP, maar voor alleen het internetten zou ik me geen zorgen maken.

Ik heb met mijn vorige pda (Mitac mio 558) op het TU/e netwerk proberen te komen maar dit werkte niet. Echter met een Dell Axim ... (een van de eerste die ze uit hebben gebracht x5/3??) lukte dat wel bij de medewerker van het NSC Bouwkunde.
Je moet je gsm laten registeren (het mac-address van je wifi kaartje op de Vario). Dit wordt dan gekoppeld aan je gebruikersnaam (en dus wachtwoord). Bij de Mitac moest ik werken met Peap, maar kreeg toen geen certificate toegewezen en kwam er niet op. Nu lijkt het makkelijker, want bij de Vario staat Enroll: User/password/server--> Retrieve certificate.

Dus eerst naar het NSC (van de eigen studie), Gsm opgeven, een half uurtje wachten en serven maar (hopelijk) suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Kafmees schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:57:
[...]

Omgekeerde volgorde:
De vario is nog nergens te verkrijgen, wel de K-Jam (Belcompany). Op internet kun je de K-Jam en Qtek 9100 bestellen (volgens mij ook de Nederlandse versie).

Volgens Dangaard komt de Nederlandse versie half november op de markt

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor mekaar een hard reset te performen: druk beide toetsen aan de zijkant in (Communicator knop en Voice Control) en dan de soft-reset met stylus, maar niks gebeurt er : iemand nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:01:
Ik krijg het niet voor mekaar een hard reset te performen: druk beide toetsen aan de zijkant in (Communicator knop en Voice Control) en dan de soft-reset met stylus, maar niks gebeurt er : iemand nog een andere tip?
Dit is gewoon de juiste methode, let wel op:

Com en Voice ingedrukt houden, 1 volle seconde de soft-reset indrukken en loslaten (niet de Com en Voice) --> Je krijgt dan de vraag wil je hardreset, oid --> Com en Voice loslaten en op het groene hoorntje drukken. That's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kafmees schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:04:
[...]

Dit is gewoon de juiste methode, let wel op:

Com en Voice ingedrukt houden, 1 volle seconde de soft-reset indrukken en loslaten (niet de Com en Voice) --> Je krijgt dan de vraag wil je hardreset, oid --> Com en Voice loslaten en op het groene hoorntje drukken. That's it
tis gelukt. Mijn fout was dat ik alle 3 de toetsen losliet. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Voelt iemand zich wellicht geroepen deel 2 te starten? Zo niet dan zal ik wel een poging wagen gebaseerd op mijn HTC Magician startpost. Als iemand anders echter denkt een betere startpost te kunnen maken mag hij zijn gang gaan wat mij betreft :)

Ik vraag het maar alvast anders begin ik straks aan deel 2 en blijkt dat iemand anders er ook al mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Niet online
Nee, ziet er goed uit. Jij mag het doen :)
Ga jij dan nog onderscheid maken tussen de verschillende modellen ? (aangezien er verschil is in de geinstalleerde software tussen Vario - Qtek/I-mate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Kafmees schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:12:
Nee, ziet er goed uit. Jij mag het doen :)
Ga jij dan nog onderscheid maken tussen de verschillende modellen ? (aangezien er verschil is in de geinstalleerde software tussen Vario - Qtek/I-mate).
yes please O-)

ik wil graag weten wat ik dadalijk wel en niet kan als ik de Vario bestel ;)

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Ik zou in principe wel een apart tabelletje kunnen wijden aan de onderlinge verschillen zowel qua uiterlijk als wat firmware betreft (en mogelijke beperkingen) ja met foto's van de verscheidene (in Nederland verkrijgbare) modellen.

Maar dan moet men het er natuurlijk wel mee eens zijn dat ik de startpost overneem :)

[ Voor 14% gewijzigd door Eggy op 19-10-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er in windows mobile5 nogsteeds niet de mogelijkheid om 2 aparte agenda's te hebben?

Ik wil 1 prive agenda en 1 zakelijke agenda.

Hoe kan ik als ik het toetsenbord gebruik de functie om de cijfers te gerbuiken vast houden?
als ik nu met het tobo een telnummer wil intikken moet ik het knopje met het rondje (functie knop linksonderin) vasthouden en dan de cijfers gebruiken. Kan ik de funtie toets ook vast zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Wil je als het ware symbol lock aan zetten moet je 2x achter elkaar op dit (ronde) icoontje drukken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Eggy op 19-10-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

zou iemand met een k-jam of qtec9100 willen testen wat je allemaal met WAP2.0 kunt doen?
Op mijn nokia6230 kan ik namelijk via t-mobile (belminuten) naar google gaan en andere websites

kan dit nog steeds? Ik weet dat WAP niet echt snel is en dat er vele snellere
technieken zijn maar WAP is wel de goedkoopste dus ;)

cq kun je alle websites bezoeken via WAP? ( sorry als het testen lang duurt vanwege
de traagheid :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Qris op 19-10-2005 13:10 ]

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Ik ben inmiddels begonnen met de startpost voor deel 2. Ik zal deze post gebruiken om hem te previewen en te wijzigen. Er zullen dus momenteel nog aardig wat foutjes in staan en verkeerde verwijzingen. Ik geef wel even een gil zodra jullie fouten kunnen reporten :p

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/Startpost_top.PNG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/K-JAM_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/K-JAM_2.JPG

[Vorige delen]

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 1

[Indeling]

Inleiding
Specificaties
Foto's
Verschillende Uitvoeringen
Mini FAQ
Tutorials & Tips
Links
Software
Overige vragen

Het bedrijf HTC, gevestigd in Taiwan, maakt al gedurende enige tijd toestellen die door andere merken (resellers) verkocht worden. De naam HTC is zodoende niet bekend bij de meeste mensen, toch is dit bedrijf verantwoordelijk voor een niet bepaald bescheiden aantal (bekende) toestellen. Hieronder vallen toestellen zoals de iPaqs van HP en bijvoorbeeld de Treo 650. De door HTC ontwikkelde ‘toestellen’ draaien op het Windows Mobile platform, zowel op de Pocket PC Phone Edition als op de Smartphone Edition interface.

Een door HTC ontwikkelde telefoon zul je niet onder hun eigen merknaam in de schappen aantreffen. Wil je een HTC toestel zonder abonnementsvorm aanschaffen zul je je tot de Qtek en i-mate versies moeten wenden; deze zijn zowel unbranded als unlocked. De HTC Wizard in dit geval is verkrijgbaar als ‘i-mate K-JAM’ en ‘Qtek 9100’.

Hiernaast brengen ook operators de HTC telefoons uit onder hun naam; dan wel met geheel aangepaste software, dan wel voorgeprogrammeerd met de door de operator gewenste instellingen. Zo staat T-Mobile bekend als een operator die haar versie geheel onder handen neemt en aflevert met roze menu’s en hardware knoppen die naar andere dan de door de fabrikant gekozen toegewezen functies doorverwijzen zoals naar hun eigen T-Zones.

De HTC Wizard is verkrijgbaar onder de volgende namen:
  • i-mate K-JAM
  • Qtek 9100
  • T-Mobile MDA Vario
  • Orange SPV M3000
  • O2 XDA II Mini S
Onder het kopje “Verschillende Uitvoeringen” zullen de onderlinge verschillen tussen de in Nederland uitgebrachte versies behandeld worden.

Afmetingen:

• Lengte: 108,0 mm
• Breedte: 58,0 mm
• Diepte: 23,5 mm

Gewicht:

• Gewicht: 150 gram

Operating System:

• Platform: Microsoft Windows Mobile 5.0 Pocket PC Phone Edition

Leverbare Kleuren:

• Kleur: Zilver of Zilver & Antraciet

Systeem Specificaties:

• Processor Type: Texas Instruments OMAP850
• Processor Snelheid: 200 MHz
• Geheugen (ROM/RAM): 128 MB/64 MB

Beeldscherm Specificaties:

• Type beeldscherm: Transflective LCD, Touch sensitive
• Resolutie: 240 x 320 pixels (QVGA)
• Aantal kleuren: 65.536
• Formaat: 7,1 cm diagonaal (2.8")

Camera Specificaties:

• Type sensor: CMOS
• Resolutie: 1.3 MegaPixels (2.1 MegaPixels interpolated)
• Video functie: QCIF, minimaal 15 fps

Input/Output Interfaces:

• I/O poort: Mini USB v1.1
• Audio: Stereo hoofdtelefoon (2,5 mm)
• Navigatie: 5-knops navigatie pad
• Directe knoppen: Directe knoppen voor e-mail, Internet Explorer, camera, notities, Voice SpeedDial, volume, Comm Manager, opnemen, ophangen, aan/uit, reset en twee soft-keys
• Toetsenbord: Uitschuifbaar QWERTY toetsenbord met backlight
• Geheugen uitbreiding: Mini-SD slot aan bovenzijde toestel
• Microfoon/speaker: Geïntegreerd, stereo speakers (speakers aan beide zeiden van het toestel)
• Oproepsignaal: MIDI, WAV, MP3, WMA en trilfunctie

Verbindingen:

• Netwerk: Quad-band GSM (850/900/1800/1900 MHz)
• GPRS: Multi-slot class 10
• EDGE: Class B
[li Infrarood (IrDA): SIR 115 Kbps
• WiFi/WLAN: IEEE 802.11b/g (maximaal 11Mbps)
• Bluetooth: v1.2, class 2

Voeding Specificaties:

• Batterij: 1250 mAh Li-ion, verwisselbaar & oplaadbaar
• Laad-, spreek- en standby tijd: <2 uur, 270 minuten, 200 uur
• AC Adapter: AC Input: 100-240V AC, 50-60 Hz / DC Output 5V, 1A

Garantie:

• Qtek: 24 maanden
• i-mate: 12 maanden

Pre-Installed Software:

• Microsoft Pocket Outlook
• Word Mobile
• Excel Mobile
• Internet Explorer
• Media Player
• Pocket MSN
• ActiveSync
• Comm Manager
• ClearVue PDF
• File Explorer
• SIM Manager
• Pictures & Videos
• Modem Link
• Calculator
• Bubble Breaker (game)
• Solitaire (game)
• Download Agent
• MIDlet Manager
• Terminal Services Client
• Voice SpeedDial
• ZIP

Bijgeleverde Accessoires

• Reislader (220V)
• Batterij
• Stereo headset met microfoon
• Draagtas
• Stylus (2x)
• Mini USB kabel
• CD-Rom met ActiveSync en Outlook
• Handleiding en Quick Start Guide

Bovenstaande specificaties zijn de waarden waaraan de HTC Wizard zoals hij uit de fabriek komt aan voldoet. Er kunnen zich afwijkingen voordoen onder de verschillende versies qua bijgeleverde software en accessoires.

[Een aantal renders van de Qtek 9100]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/9100_thumb_1_front.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/9100_thumb_2_side.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/9100_thumb_3_back.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/9100_thumb_4_slide.JPG

Een aantal, door mij geschoten, live pictures bevinden zich hier.

[Een aantal camera samples]

Coming soon :)

[i-mate K-JAM]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/K-JAM.JPG

Unbranded & Unlocked

De K-JAM is te herkennen aan zijn zilveren, brushed metal, front cover. i-mate staat bekend om hun goede klanten service. Wanneer je een i-mate toestel koopt krijg je gratis toegang tot Club i-mate. Zo heb je toegang tot firmware updates en een aantal gratis games en applications. Overigens komt de K-JAM sowieso met een aantal pre-installed apps zoals Skype. De K-JAM heeft 1 jaar garantie.

[Qtek 9100]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/9100.jpg

Unbranded & Unlocked!

De front cover van de Qtek 9100 is grijs net als het plastic rondom het toetsenbord. De Qtek 9100 komt met 2 jaar garantie.

[T-Mobile MDA Vario]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/K-JAM/vario.jpg

Zoals zichtbaar op de foto verwijst de hardware toets rechts bovenin van de T-Mobile versie van de HTC Wizard door naar T-Zones in plaats van Internet Explorer. Verder heeft het menu ook enkele aanpassingen ondergaan en is het roze.

Wat is het verschil tussen een Pocket PC Phone, een Smartphone en een normale telefoon?

• Zowel een Smartphones als een Pocket PC Phones draaien op een platform waaronder programma's te installeren zijn. Zo heb je dus de mogelijkheid om veel meer uit je telefoon te halen dan uit een standaard telefoon. Overigens moet je dit niet verwarren met Java waaronder ook programma's te installeren zijn, Java is namelijk geen besturingssysteem.

• De grenzen tussen een Pocket PC Phone en een Smartphone zijn daarentegen wat vager. Ik zal me hier beperken tot Windows Mobile om het duidelijk te houden.
  • Een Pocket PC Phone draait onder het 'Windows Mobile for Pocket PC Phones' platform en is te beschrijven als een PDA met telefoon functies. Deze zijn gemiddeld groter dan normale telefoons en Smartphones en hebben een touchscreen waarbij de stylus als muis fungeert. Ook zijn ze in sommige gevallen (zoals deze Wizard) uitgerust met een QWERTY toetsenbord.

• Een Smartphone draait onder het 'Windows Mobile for Smartphones' platform en heeft in tegenstelling tot de Pocket PC Phones geen touchscreen. De Smartphone kan dus niet met muis-navigatie bediend worden, je moet normale toetsen gebruiken om hem te bedienen. Hij valt het beste te beschrijven als een telefoon met PDA functies.
Hoe voer ik tekst (zoals SMSjes) in op mijn HTC Wizard?

• Je kunt op verschillende manieren tekst invoeren op je HTC Wizard. Je kunt gebruik maken van een virtueel toetsenbord in QWERTY lay-out en in de vorm van een standaard keypad die met je duim te bedienen is.

• Hiernaast is de HTC Wizard ook nog eens uitgerust met een volledig QWERTY toetsenbord dat horizontaal uitschuifbaar is.

• Je kunt ook gebruik maken van de ingebouwde handschrift herkenning. Wanneer je op het beeldscherm een letter 'tekent' met je stylus herkent hij deze.

• Ook biedt deze Pocket PC phone de mogelijkheid een extern toetsenbord aan te sluiten via bijvoorbeeld Bluetooth.

Hoe reset ik mijn HTC Wizard?

De HTC Wizard kan zowel een hard- als een soft-reset uitvoeren:

Een soft reset voer je uit door de stylus in het gaatje aan de rechter zijde van het toestel te drukken. Dit gaatje bevindt zich net onder de infrarood poort (met de glimmende cover).

Een hard reset is uit te voeren door 1 volle seconde de soft-reset toets in te drukken en vervolgens los te laten. Deze moet ingedrukt worden nadat de Com en Voice toetsen al ingedrukt zijn. De Voice en Com toesten moeten ingedrukt blijven terwijl de soft reset knop ingedrukt wordt en mogen pas losgelaten worden nadat je de soft reset knop los laat. Hierna krijg je de vraag of je een hard reset wilt uit voeren waarop je het groene hoortje moet indrukken om dit te bevestigen.

Hoe stel ik een custom ringtone in?

Plaats het door jou gekozen bestand in de map "Application Data > Sounds". Ga vervolgens naar "Start > Settings > Phone" en selecteer het door jou toegevoegde bestand uit het "Ring tone" selectie balkje.

[Tutorials]

Hier is de tutorial 'Windows Mobile 2003 for Pocket PC Phones', van Microsoft zelf te vinden.

• Deze uitgebreide tutorial van Mex beschrijft hoe je het logo van je HTC device kunt verwijderen met een suikerklontje:
  • [i] -Koop doos willekeurige suikerklonten -Neem 1 suikerklont ter hand -Plaats suikerklont op te verwijderen logo -Beweeg suikerklont langzaam op en neer over het te verwijderen logo -Schrik niet wanneer er krassen op lijken te komen -Beweeg op en neer tot het logo verdwenen is, er lijkt nu een diepe kras op te zitten -Maak een doekje vochtig met water -Veeg met vochtige doekje over de plek waar de kras lijkt te zitten -Zie daar, de kras verdwijnt als sneeuw voor de zon -Ruim doek op, leg overige 199 suikerklonten in kelder oid -Enjoy![/i]
[Tips]

• Er bestaat een programma genaamd Orb waarmee je de mogelijkheid hebt media bestanden vanaf je desktop PC naar je Pocket PC te streamen. Een waar genot over WiFi of een Flat Fee GPRS verbinding.

• Heb je een screenprotector gekocht voor je HTC Wizard dan kan je deze het beste onder de volgende omstandigheden aanbrengen om zo min mogelijk stof onder het scherm te krijgen:

Ga naar je badkamer en laat het hete water gedurende een kleine periode lopen zodat de badkamer zich vult met stoom. Wacht nu even tot het bedaart en ga vervolgens je telefoon en screenprotector de badkamer in. Breng nu de screenprotector aan op je display. Door stoom is de kans op stof veel kleiner.

Officiële links:

HTC
Qtek
Qtek NL
Club i-mate
Windows Mobile

Onofficiële links:

XDA-Developers.com
Pocket PC Thoughts
Dedicated K-JAM blog van Raphael Salgado

Reviews:

i-mate K-JAM & Qtek 9100 @ Geek.com
Qtek 9100 Preview in het Nederlands @ Pocketinfo

Software links:

FreewarePPC.com
Handango
PocketPCcity
PocketGamer.org
PocketGear.com
PocketPCFreewares

[Applications]

[Games]

Heb je vragen of opmerkingen dan kan je ze altijd hier posten of e-mailen naar:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/82530/FFFFFF/5C5850

Hiernaast ben ik ook in #Smartphones te vinden op irc.tweakers.net, dit channel is hier te joinen.

Hartelijk dank aan alle mede-Tweakers voor hun hulp en bijdrage aan dit topic zoals Kafmees.

Het maken van deze startpost kost veel tijd en moeite. Wil je iets gebruiken/kopiëren, neem dan even contact op met mij.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/Startpost_bottom.gif

[ Voor 126% gewijzigd door Eggy op 26-10-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
De specs zijn nog van de s100, maar dat had je zelf ook vast wel door :+

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
misschien zijn kleine plaatjes van de verschillende versies ook wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

De specs moeten inderdaad nog ge-update worden.

Foto's van de verschillende versies was ik al van plan toe te voegen onder het kopje verschillende versies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
ziet er goed uit Eggy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Niet online
Jep, ziet er goed uit.

Er zijn nu ook meer invoeren mogelijk bij SMS, bv phonepad en dus T9
Daar heb je ook de mogelijkheid om de Nederlandse taal te kiezen, woorden voegt ie automatisch toe.
Dit is bij mijn K-Jam met Engels os iig mogelijk, waarschijnlijk dus ook bij Qtek Uk en natuurlijk helemaal bij de NL Vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Ik zal nog even een header en Verschillende Uitvoeringen kopje maken en dan stop ik ermee voor vandaag. Ik heb overigens de verschillen ook toegevoegd alhoewel ik nog wel het een en ander zal editen.

Zie je typos/fouten, meld ze even per e-mail aub :)

[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 19-10-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je da sluit (X / ok) knop rechtsbovenin met het toetsenbord bedienen?

nu moet ik deze steeds aantippen met mijn vinger, is hier ook een sneltoets voor op het tobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Op het toetsenbord links onder naast het Windows vlaggetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:20:

ik heb kpn
Ik had hetzelfde probleem. De oorzaak zat volgens mij in het feit dat ik ooit de KJAM heb opgestart met een T-Mobile sim en later mijn KPN sim er in heb gedaan. Heb nu een harde reset gedaan met de KPN-sim erin. Ik zie nu de mms-mappen en kan mmsen versturen en ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:18:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. De oorzaak zat volgens mij in het feit dat ik ooit de KJAM heb opgestart met een T-Mobile sim en later mijn KPN sim er in heb gedaan. Heb nu een harde reset gedaan met de KPN-sim erin. Ik zie nu de mms-mappen en kan mmsen versturen en ontvangen.
wat heb je precies voor mms instellingen? ik krijg namelijk een foutmelding als ik iets wil versturen.. hij kan wel verbinding maken, maar niet versturen.

dan nog iets.. als hij voor het versturen van een mms een gprs verbing heeft gemaakt, dan zie ik dat door het icoontje bovenin het scherm. hoe kan ik die verbinding weer verbreken? gaat dit automatisch? ik zit namelijk niet te wachten op een dikke rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ziet er mooi uit die startpost voor deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohjaja1981
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:13
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:45:
[...]

wat heb je precies voor mms instellingen? ik krijg namelijk een foutmelding als ik iets wil versturen.. hij kan wel verbinding maken, maar niet versturen.

dan nog iets.. als hij voor het versturen van een mms een gprs verbing heeft gemaakt, dan zie ik dat door het icoontje bovenin het scherm. hoe kan ik die verbinding weer verbreken? gaat dit automatisch? ik zit namelijk niet te wachten op een dikke rekening
waarschijnlijk net zoals bij de MDA Compact de "rode ophangknop" lang inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb verschillende keren gelezen dat mensen beweren dat bij t-mobile zelf de mda vario verkocht gaat worden met 512MB kaartje erbij waar halen jullie dit vandaan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:45:
[...]

ik heb een harde reset gedaan met mijn kpn-sim er in. Toen kreeg ik de of ik voor KPN de standaardinstellingen wil laden. Dat heb ik gedaan en alles werkte meteen. Het gekke is dat ik de mms-instellingen niet kan zien maar het werkt wel. Bij het verzenden van een mms zie je boven in het scherm 2 kleine envelopjes. Je tikt er op en kiest dan voor dismiss, dan zijn ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:01:
ik heb verschillende keren gelezen dat mensen beweren dat bij t-mobile zelf de mda vario verkocht gaat worden met 512MB kaartje erbij waar halen jullie dit vandaan....?
Het stond 2 weken terug nog op hun site, maar bij controle zojuist zie ik die aanbieding niet meer.
Op mijn verlengings-bevestigingsbrief staat wel dat ik de MDA Vario (Silver) + gratis 512 mb card ontvang. Misschien bieden ze de card bij de MDA Vario alleen aan bij verlenging van een abo.
Even bellen met de T-Mobile klantenservice zal je vraag definitief beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Heb hem vandaag besteld bij T-Mobile i.c.m. een 2 jarig contract verlening van 100 minuten.

Kosten € 0,00 incl. gratis 512Mb kaartje

Levertijd vanaf vandaag nog 4 weken kan niet wachten :~

(Heeft iemand trouwens TomTom 3 of 5 er al op draaien ?)

[ Voor 22% gewijzigd door Luppie op 20-10-2005 01:39 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.