[PC/Xbox/PS2]Fahrenheit,een veelbelovende 'filmachtige' game

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie save file incorrupt :r
Niks gedaan enzo :(
Heeft er iemand een save rond de bieb opdr. waar je dat boek moet zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:30
oplossing bieb
spoiler:
Loop naar de 3e verdieping en pak een boek uit de "witte" kast

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
WAT EEN VET SPEL!! Ben nooit echt uitgelaten over een spel maar als je van detective / sfeer spellen houd moet je deze zeker gespeeld hebben. Man o man. Er zijn scenes waar ik me echt helemaal de pletter schrok! Wat een spel. Dat ze zowel de moordenaars visie en detective visie belichten is super!

spoiler:
Ik vond het zo'n geweldig stuk dat ie bij die oude vrouw "terug" in de tijd gaat. O my god! Dat zo'n gast één of andere spel op hem cast. En dat je later weer terug in zijn appartment weer die zelfde gast tegen komt. Echt ongeëvenaard. Ook die scenes dat opeens het slachtoffer voor je staat. Schrok me echt dood.

Het camera werk is niet altijd even super (hou meer van de 3rd person style) maar ik kan daar door heen bijten. Echt een meesterlijk stukje werk wordt hier geleverd. Geluid is geweldig, verhaal is super (nog niet uitgespeeld overigens) maar man o man wat kunnen ze goed schrik effecten creëeren.

Iemand die van detectives / goede verhaal lijn houd moet dit spel zeker spelen! Verbaas me trouwens dat er nog niet veel gepost is. Vind het echt één van de top spellen die uit is!

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ook niet dat er weinig wordt gepost, maar de posts die er zijn, zijn toch wel zeer positief.
Als iemand mij kan helpen met een save file rond de missie in de bieb, of een stuk daarvoor vind ik ook niet erg, als het maar niet helemaal in het begin is.

Vind het een gaaf spel, maar om dat stuk nu weer opniew te spelen, alleen omdat me save file opeens(!) incorruped is :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Klote dat je savegame corrupt is :/.
Heb even lopen googlen is dit misschien iets voor je savegame?
http://www.gamershell.com/download_10885.shtml

Heb het niet getest maar als ik denk wat het is dan is het een save van alle mogelijke chapters dus dan zou je kunnen laden bij de bieb (beetje raar alleen dat ie maar 12 kb is).

Heb net even verder lopen zoeken op mijn schijf en zie binnen "mijn documenten" een atari map met 2 sub-mappen:
- Fahrenheit
- Fahrenheit profile

Zijn echter 4 mb per map. Ben echter een stuk verder dan jou (maar geloof dat je eerdere games met het chapter menu kan spelen). Als je dat geen probleem vind zal ik kijken of ik die save ergens op kan gooien als dat bovenstaande niet werkt.

PS. heb net even die save van gamershell gedownload en blijkt goed te zijn qua size dan. Blijkt 4 mb in te zitten :/ (12 kb tot 4 mb hehe). Hopelijk is dat wat je zoekt!

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks man, zal is kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
FnF schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 07:57:
Hebben meer mensen er last van dat ze hoofdpijn krijgen als ze het spelen? Dit leek me juist zo'n leuk spel, maar ik krijg me toch een hoofdpijn van deze graphics :(
Ik was al bang dat ik gek werd maar ik heb hier dus ook last van :? Echt knallende koppijn alleen bij dit spel....

Heb um vandaag uitgespeeld en zoals iemand al eerder zei, is dit één van de weinige spellen waarvan je echt zwaar baalt als je het hebt uitgespeeld. Vond het een super game, alleen wel erg kort en ook wel een beetje een dubbel gevoel aangezien ik nu niet weet wat ik heb gemist doordat ik een bepaalde verhaallijn heb gevolgd. Bestaat er al misschien een walkthrough met in grote lijnen beschreven de verschillende keuzemogelijkheden in het verhaal? Ik wil namelijk wel alles een keer gezien hebben (wat betreft de verhaallijnen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
http://db.gamefaqs.com/co...ile/indigo_prophecy_a.txt

^^ Dit vind ik een zeer leuke walkthrough voor als je het spel al eens hebt uitgespeeld. Geeft veel info over alternatieve scenes enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/data/926558.html
Deze link werkt wel. Idd een handige site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer spellen in dit genre voor de xbox?
Ben nou al een aardig eind op weg (in het museum) maar moet toch weer iets anders hebben te spelen als ik deze heb uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Mensen, bij de missie waar ik tiffany moet redden boven op de rollercoaster, flikker ik steeds van die balk af. Ik speel met een controller en ik heb het gevoel dat als ik de r2 of de l2 knop indruk ik er juist sneller van af flikker, weet iemand hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
Zojuist uitgespeeld. Deed het op de middelste moeilijkheidsgraad. Al met al best een paar pittige stukken in het spel, vooral omdat ik in het begin veel levens was verloren door domme acties. Gok dat ik er zo'n 10 uur over heb gedaan. In totaal in 3 avonden uitgespeeld. Moet zeggen dat het een van de betere games is die ik de laatste jaren heb gespeeld. Komt niet door de besturing die af en toe beter kon (bijvoorbeeld met in hekken klimmen) maar door het verhaal en het filmische sfeertje. Heb alleen niet de behoefte om het spel opnieuw te gaan spelen. Op naar een ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Laatst online: 25-09 20:25
Nog een positieve post.
Een van de beste games voor mij die ik ooit heb gespeeld, vondt de cutscenes erg mooi gemaakt, en mooi camera werk en motion capture gebeuren.
Verhaal op het einde beetje slap, en eigenlijk heb ik nog te veel vragen open, dus fahrenheit 2 kom maar op!

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help:
spoiler:
Ik zit nu bij dat stuk je je ademhaling onder controle moet houden, en een backup-tape meot vinden, alleen hoe kom ik aan het goede jaartal?
Ik had wel iets op dat boek gevonden dan 1884 maar die staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:43:
spoiler:
Mensen, bij de missie waar ik tiffany moet redden boven op de rollercoaster, flikker ik steeds van die balk af. Ik speel met een controller en ik heb het gevoel dat als ik de r2 of de l2 knop indruk ik er juist sneller van af flikker, weet iemand hoe ik dit kan doen?
spoiler:
In dit gedeelte moet je niet ritmisch omstebeurt de L en R knop indrukken maar juist voorzichting drukken en het streepje in het midden proberen te houden.
Voor mij werkte het het beste om het streepje in het midden te houden door wanneer het balkje afwijkt naar links of rechts gewoon even de L of R knop indrukken en dan weer wachten totdat ie weer gaat afwijken.
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:34:
Help:
spoiler:
Ik zit nu bij dat stuk je je ademhaling onder controle moet houden, en een backup-tape meot vinden, alleen hoe kom ik aan het goede jaartal?
Ik had wel iets op dat boek gevonden dan 1884 maar die staat er niet tussen.
spoiler:
Dit werkt ongeveer hetzelfde als wat ik hierboven bij de vraag van SolidSnake omschreef. Maar het geeft niet als dit je niet lukt, je kunt daarna ook altijd nog hetzelfde doen met haar partnet Tyler, maar deze is niet claustrofobisch, dus moet je niet zijn ademhaling onder controle houden.
Overgens ligt de backuptape bij de kast met 1990 - 2000 erop, je kreeg namelijk eerder de 'hint' dat die case die je zoekt zich in de '90's afspeelde.

Overgens vond ik het een redelijk goed spel, het had zo zijn geweldige momenten, maar het einde is echt kut.

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 14-11-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ben nu voorbij die archiefen, alleen de game loopt nu alleen vast tijdens het bastekballen, zie foto:
http://img328.imageshack.us/my.php?image=crash3nx.jpg

Zou iemand mij even hiervoorbij willen spelen want op de èèn of andere reden loopt ie bij mij steeds vast :|
http://home.quicknet.nl/qn/prive/cc.vanvelzen/fahrenheit.rar

dat doe je door de 2 bestanden uit de rar bestand naar (mijn documenten)\atari\Fahrenheit Profile\ te kopieëren.

EDIT: Het is me na een paar keer nu gelukt, kwam erachter dat de moves die ze doen random gekozen worden en gelukkig werd de move waarbij die crasht niet gekozen.

En nu zit ik vast bij dat storm level waar je sepatisch op het toetsenbord moet rammen om er doorheen te komen maar wat niet lukt. |:(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij alsteblieft verder helpen voorbij dat storm level?
Ik heb het al 15 keer geprobeerd en geef het nu echt op.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/cc.vanvelzen/fahrenheit.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil echt nietmand mij helpen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Sorry, heb fahrenheit al verwijderd van men pc :)

Wat bedoel je met "storm" level ? Toch niet dat je zo door de sneeuw moet wandelen ? want dat is echt poepsimpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exe-cuter schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:17:
Sorry, heb fahrenheit al verwijderd van men pc :)

Wat bedoel je met "storm" level ? Toch niet dat je zo door de sneeuw moet wandelen ? want dat is echt poepsimpel...
Dat level waar je een storm in je huis hebt en dat je alle meubels voor je hoofd geslingerd krijgt, dat level waar je buiten in die sneeuwstorm loopt is inderdaad simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
Dat level in je huis is toch een kwestie van de juiste toetsen indrukken?

Ik heb 'm zojuist ook uitgespeeld en vond het erg gaaf! Het einde was, zoals reeds gezegd, wat minder. Ik denk ook niet dat ik het nog een keer ga spelen. Ondanks dat ik toch wel benieuwd ben naar alle dingen die ik gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:35:
Dat level in je huis is toch een kwestie van de juiste toetsen indrukken?

Ik heb 'm zojuist ook uitgespeeld en vond het erg gaaf! Het einde was, zoals reeds gezegd, wat minder. Ik denk ook niet dat ik het nog een keer ga spelen. Ondanks dat ik toch wel benieuwd ben naar alle dingen die ik gemist heb.
Moet je eens bij bonus in het menu kijken en dan bij sequences daar staan nog wat leuke dingen die je mischien gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mochten er nog mensen dit topic lezen, dan zal ik die vast over me heen krijgen.
Ik vond het een geweldig spel! De graphics waren erg mooi, niet super gedetailleerd, maar door de motion capture erg goed geanimeerd. De karakters waren erg leuk om mee te spelen, heb me echt geen moment verveeld. Op een gegeven moment was het wel heel even van "hm superman?" maar de actie daarna was zo overweldigend, kreeg helemaal kriebels overal!

Het is ook heel gedurft om op deze mark nog zo een game uitbrengen, het is ook zeker de moeite waard om te spelen! Maar helaas niet om te kopen, althans niet nieuw (45 euro), ik was vandaag ziek thuis en heb de game op 1 dag uitgespeeld. Dat is te gek voor woorden, de dag was in een zucht voorbij. Helaas.

Ik ben blij dat ik hier niet voor heb betaald, ik zou me behoorlijk afgezet voelen, de game is werkelijk veel te kort :( (of veel te leuk, dat je steeds meer wil het is maar hoe je het ziet). Ik heb een alternetive ending walktrough gelezen om te zien of het waard is om andere keuses te maken, maar tot nu toe is mijn grootste fout een mis klik te maken, toen je ex die dozen kwam halen. Stuurde ik haar weg ipv een zoen. Dom dom dom....

Maar de andere eindes zijn niet whooptie doo ik ga dat halen! Ach ja... voor iedereen die twijfelt, mocht ie nu wat goedkoper zijn zeker kopen zal ik ook doen! altijd mooi een leuke game voor de collectie :)!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Godverdomme @!#$@#$@#$

Ik zit in mijn kamer als je een visioen krijgt en al je spullen in de kamer komen over je heen vliegen en je moet weer zo'n stomme actie-gedeelte doen :(
Heb al vijftig stappen gedaan (samen met mijn zus die zegt welke kant ik op moet; allemaal opgeschreven *D), maar komt hier nooit een einde aan?

Echt irritant |:(

Ik doe het al echt voor zeker de dertigste keer, maar het is ondoenlijk. Hoe konden ze zo'n level uberhaupt maken? Echt onmenselijk ('normal' btw).

[ Voor 19% gewijzigd door Darkvater op 11-02-2006 17:55 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 15:05

jasjenl

Liab A Tymo

Ik speel het op de pc met een joypad (Xbox 360 controller met alternatieve XBCD drivers), dan kun je die actie sequences volgens mij een stuk makkelijker spelen (net zoals op de console versies, met de twee analoge pookjes en zo). Misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:53:
Godverdomme @!#$@#$@#$

Ik zit in mijn kamer als je een visioen krijgt en al je spullen in de kamer komen over je heen vliegen en je moet weer zo'n stomme actie-gedeelte doen :(
Heb al vijftig stappen gedaan (samen met mijn zus die zegt welke kant ik op moet; allemaal opgeschreven *D), maar komt hier nooit een einde aan?

Echt irritant |:(

Ik doe het al echt voor zeker de dertigste keer, maar het is ondoenlijk. Hoe konden ze zo'n level uberhaupt maken? Echt onmenselijk ('normal' btw).
Daar ben ik dus een maand of twee geleden vastgelopen. Aangezien ik absoluut geen gevoel voor maat of ritme heb, heb ik grote moeite met al die levels waar je precies op het goede moment de goede knoppen in moet drukken (o.i.d.), dit level ben ik nooit doorheengekomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 01:33:
[...]

Daar ben ik dus een maand of twee geleden vastgelopen. Aangezien ik absoluut geen gevoel voor maat of ritme heb, heb ik grote moeite met al die levels waar je precies op het goede moment de goede knoppen in moet drukken (o.i.d.), dit level ben ik nooit doorheengekomen. :(
Typisch is dat, want ik heb daar juist helemaal geen moeite mee. Die specifieke scene heb ik maar één keer hoeven doen, zonder problemen. Het bleek al eerder dat sommige mensen die ritme dingen met het grootste gemak doen, terwijl anderen er compleet op vastlopen. Dat maakt de appeal van het spel over het algemeen wel wat minder, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

He, het is gelukt :)
Had de keys omgewisseld (links WASD en rechts de pijltijes), en het ging (bijna) meteen goed *D.
Heb het spel ook uitgespeedl vanavond. Echt gaaf was het. Alleen een beetje vreemde wendingen eraan
spoiler:
*kuch* Maya's, Orange/Purple clan, AI??, end of the world? wtf?

Wel gaaf hoe je allemaal verschillende eindes hebt, en je het ook 'goed' uit kan spelen als je eerder fouten, etc. hebt gemaakt; soms ook nog eens veel makkelijker. 9/10 voor mij :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had ook al een hele tijd geen Adventures meer gespeeld; dit weekend dat maar eens goedgemaakt met 'Return to mysterious island', en Fahrenheit. Man on man, Fahrenheit is wat mij betreft een heel erg goede uitbreiding op bestaande vormen van Adventures.

Ik vond de Action sequences veel meer 'realisme' krijgen door als speler echt wat te moeten doen, om door de sequence heen te komen. Normaliter ben ik hier he-le-maal niet van (dood kunnen gaan, time-constrained dingen).
Toen ik de tutorial deed dacht ik: dit kan niet veel worden, wat een baggerbediening, maar vanaf het prille begin in doc's diner tot aan het einde zat ik midden in dit verhaal.
+ Graphics mogelijk niet het mooiste wat er is, maar prima in orde naar mijn mening
+ Sequences met toetscombinaties (zowel het kleurgecodeerde verhaal als het links-rechts verhaal) voegen wat mij betreft veel realisme toe
+ Verhaal vond ik ook prima. Het blijft een spel, en daar verwacht ik gewoonweg geen realistische verhalen van.
+ Zeer netjes afgewerkt, geen een glitch, fout of bug tegengekomen

Ben er nog van onder de indruk hoe dit spel verliep.
Laatst dacht ik nog dat Adventures een beetje aan het uitsterven waren, een paar studio's die titel na titel uitbrengen die allemaal op elkaar lijken, en dit is gewoon heel wat anders :D

Heb de smaak weer helemaal te pakken, tijd voor Beyond good & evil!

[ Voor 4% gewijzigd door B-Man op 27-02-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
B-Man schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:52:
Ik had ook al een hele tijd geen RPG's meer gespeeld; dit weekend dat maar eens goedgemaakt met 'Return to mysterious island', en Fahrenheit. Man on man, Fahrenheit is wat mij betreft een heel erg goede uitbreiding op bestaande vormen van RPG's.

...

Heb de smaak weer helemaal te pakken, tijd voor Beyond good & evil!
Beyond good & evil en Fahrenheit zijn toch geen RPG's :?

[ Voor 54% gewijzigd door NiaX op 27-02-2006 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:15
Sorry, ik moet dit topic even kicken. Wat een wanstaltig product is Fahrenheit! Het is de titel 'spel' niet waardig; de enige spelelementen zijn stompzinnige mini-games, waarbij 30% draait om het zo snel mogelijk rammen op twee toetsen (letterlijk!), en 60% om een hele simpele Simon Says variant (waarbij je geen geheugen nodig hebt). Het 'leuke' is dat deze mini-games door de cut-scenes lopen (die zelf trouwens wél goed zijn) waardoor je deze als speler voor het grootste deel mist!

Als je niet aan het button-bashen bent, moet je simpele dingetjes doen, door mouse gestures uit te voeren (waarom mouse gestures? Er zijn nooit meer dan drie acties beschikbaar om uit te kiezen!). Die acties zijn overigens niet plot-sturend, nee, het gaat om dingen als kaarsen aansteken, champagne inscheken, de wc doortrekken, in een regenpijp klimmen (dat vergt ongeveer 20 muisacties!), enzovoorts. Je hebt geen inventory, noch kun je de wereld verkennen; je bent steeds in een enkele kamer waar je niet uit kunt tot je hebt gedaan wat het spel van je wil (of tot je dood bent, omdat je het niet snel genoeg gedaan hebt), waarbij de andere karakters je vaak tot vervelens toe voorkauwen wat je moet doen. Pas op het einde mag je een paar serieuze beslissingen maken om het spel te beëindigen, maar als je niet kiest wat de schrijver in gedachten had wordt je genadeloos afgestraft door je karakter tot 'mentaal wrak' te bestempelen. Tot zover de keuzevrijheid in dit 'inter-actieve' verhaal!

De dialogen zijn iets beter dan de gameplay, maar niet veel. Je kunt de dialogen sturen (weer met die zinloze mouse gestures) maar helaas moet je beslissen op basis van een enkel steekwoord, en altijd binnen een seconde of 5 (nadenken verboden!). Meestal heb je dus geen idee wat voor conversatie er volgt als je een onderwerp als 'Ik' of 'Marcus' of 'Slachtoffer?' kiest, of welke vervolgonderwerpen dat oplevert. Aangezien het spel beslist wanneer de conversatie over is, kun je dus ook nooit een vraag 'achter de hand houden'. In het spel maak je bijvoorbeeld een speciale afspraak om in een gesticht een patient te kunnen interviewen, en jouw (:?) karakter beslist dan voor je dat na drie vragen het gesprek voorbij is, terwijl er onderwerpen genoeg over zijn! Behalve dat dat nergens op slaat (welke inspecteur gaat nu weg voordat alle vragen gesteld zijn?) rijst de vraag wie er nu verdorie de baas is over de personages waarmee de speler geacht wordt zich te identificeren.

Het verhaal, tenslotte, is wat het spel zou moeten redden. De personages zijn redelijk goed uitgewerkt, de sfeer is ook in orde - zeker in het begin! Helaas wordt het gaandeweg volgepropt met allerlei cliché-elementen (een eeuwenoude Maja-profetie, een geheimzinnige 'andere wereld', een orakel, magische krachten, 'de force' (sorry: chroma) en worst-of-all, het verplichte mysterieuze kleine meisje dat de sleutel is tot het redden van de wereld). Vooral naar het einde toe wordt er steeds meer ongeloofwaardige megalomane flauwekul toegevoegd, het toppunt is de deus ex machina van een chip die opeens geïmplanteerd blijkt te zijn in de dode hoofdpersoon, zodat je er alsnog mee rond kunt lopen. Aan de andere kant: het idee van Maja-orakels uit een andere wereld die de mensheid tot slaaf willen maken door het heel koud te maken op aarde (titelverklaring ofzoiets :?) is al goed belachelijk. Geen van de 'bad guys' krijgt een motief mee van de schrijvers; ga ze nou maar gewoon matrix-style bestrijden (lekker origineel).

Om een lang verhaal kort te maken: Fahrenheit is een soort slechte film die de 'speler' draaiende moet houden door op knopjes te rammen. Voor een adventure is het spel treurig kort; je kunt 'm makkelijk in één dag uitspelen. Gelukkig maar, want meer mind-numbing button-bashen kan ik echt niet verdragen. :r Ik lees liever een boek of kijk een goede film, daarbij heb ik ook geen achterlijke mini-games nodig om me bezig te houden. Als dit de toekomst is van adventure gaming, geef mijn portie dan maar aan fikkie!

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 28-08-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens, maar ik er plezier mee gehad, en daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 14:27
ik heb het spel in 3 dagen uitgespeeld op de xbox, en vond het een heel goed spel. het verhaal boeide me van begin tot eind, en de graphics stoorde ik me niet aan. sommige scenes waren zelfs mooi (kijk de scene als je buiten de laundry staat waar net een moord is gepleegd). fahrenheit is zeker een aanrader :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:31

Stronkie

Where wind is Trouble

je vergeet het belangrijkste , DE SEX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
(Dubbelpost)

[ Voor 99% gewijzigd door Soultaker op 29-08-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Graphics vond ik ook goed; zeker de animaties, synchronisatie van audio, en gezichtsuitdrukkingen. Op het technische vlak vond ik het wel jammer dat de modellen zo weinig polygonen hebben, en de textures vaak (maar het wisselt ook nogal) een lage resolutie hebben. Ik denk dat ze in veel hogere resolutie de boel ontwikkelen; dan vraag je je af waarom ze niet wat andere data files op de dvd hebben gezet.
je vergeet het belangrijkste , DE SEX :)
WARNING -- SPOILERS
Ik vond de seks juist een van de zwakke punten (aannemende dat je refereert aan het stukje op het einde, hoewel er eerder ook wel wat stukjes naakt in zitten - typische dat de vrouwelijke karakters wel onder de douche getoond worden en de mannelijke niet). Carla wordt eerst weggezet als intelligente, actieve single, die geen behoefte heeft aan een relatie of aan een one-night-stand (dat zegt ze letterlijk eerder in het spel!), en vervolgens duikt ze het bed in met een voortvluchtige moordenaar.

Merk op dat sinds Carla en Lucas elkaar ontmoeten, Lucas al dood is, en met een of andere chip (:?) overeind wordt gehouden. Hij is ook koudbloedig geworden (:?) en heeft geen emoties meer (getuige de scène bij het graf van Tiffany). Kortom: hoe charismatisch is iemand zonder gevoelens, en waarom moet ik geloven dat Carla al die tijd single was en nu als een blok valt voor Lucas, zodat ze direct met hem de koffer in duikt? Moet ik geloven dat Carla het fijn vind om een half-bevroren geslachtsdeel in haar doos te steken? Dat lijkt mij echt een absolute turn-off. (En hoe krijgt Lucas 'm ueberhaupt overeind?)

De seksscène was een stuk beter op z'n plek geweest als de schrijver Lucas niet dood had laten gaan (was voor het plot ook nergens voor nodig) en als hij wat tijd had besteed aan het uitwerken van de relatie tussen Carla en Lucas. Nu komt er op het einde nog een necrofiele seksscène uit de lucht vallen. Bah.

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 29-08-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Verdomme wat een geniaal spel is dit zeg! Ik wist er totaal niets over en heb em per ongelijk even kunnen spelen bij een kennis en nu speel ik sinds van ochtend in een stuk door... :P De matige graphics vind ik niet eens storend, ik merk het zelfs bijna niet meer.

Qua originaliteit vind ik dit spel in het zelfde rijtje passen als Half life, Deus Ex en Max Payne.

* FMS gaat verder spelen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultakes, sorry jong, maar zeker de helft van wat je zegt slaat echt helemaal nergens op. Het is dat ik nu naar bed moet, want anders hadik hier weer eens ellerlang verhaal neer gezet over wat er allemaal niet klopt aan jou verhaal. Meningen verschillen nu eenmaal, dat is waar. Maar om een spel als Fahrenheit volledig af te kraken als een wanproduct, zonder enige inspiratie en zo, dat gaat me echt te ver! De game kan trouwens meerdere wegen en eindes hebben, voor het geval je het nog niet wist... En de stijl vn het spel, met de mini-games en zo, dat is gewoon een keuze van de developer. In het blad Edge Magazine van Juni of Juli staat een 6 of 8 pagina tellend interview met de grote meneer achter deze game. Ik raad je aan om dat eens goed door te lezen. Dan zul je er ook achter komen waarom bepaalde elementen zijn gekozen voor de game.

Je ellerlang laten nadenken over welke vraag je gaat stellen was ook helemaal niet de bedoeling van deze game. In het echt gaat je ook niet eerst WikiPedia bezoeken alvorens een vraag te stellen aan iemand die bij een moord aanwezig is geweest. Je vraagt de dingen die in je opkomen. Kernwoorden zijn daar een heel groot onderdeel van.

Maar goed, als jij de game niks vind, dat moet je zelf weten. Maar je mening is in ieder geval heel erg knullig vind ik. Je kraakt dingen af, en zegt dat er een heleboel dingen niet kloppen, of niet zo hadden moeten zijn. Iemand die reviews doet van games, weet wat goede games zijn, en wat niet. Hij baseerd niet zijn punt of mening op dat geen wat hem niet aanstaat. Ik vind sportgames eigenlijk ook niet zo leuk om te spelen over het algemeen, maar dat wil niet zeggen dat de nieuwe Track & Field een kut spel is. Jij beschrijft Fahrenheit als een flutspel, en dat is het bij lange na niet. Het enigste wat je doet is een paar dingen afkraken, en dat was het, voor de rest heb je het helemaal nergens over. Je hele verhaaltje is gebaseerd op de dingen die je niet leuk vind, en dat is gewoon fout. Half-Life 2 vond ik ook geen toppertje, maar er zaten zeker weten wel een paar dingen in die game die ik nog nooit ben tegen gekomen in andere games.

Oja, misschien wist je er nog niet van, maar ik raad je aan om in het vervolg gewoon de spoiler tags te gebruiken! [spoile(r)]tekst[/spoiler]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
[quote]en waarom moet ik geloven dat Carla al die tijd single was en nu als een blok valt voor Lucas, zodat ze direct met hem de koffer in duikt?[/quote]

Ze duikt niet zomaar het bed met hem in, er zijn eigenlijk een paar maanden overheen gegaan. Ik vond dit namelijk ook vreemd totdat ik dat te weten kwam...(ergens op de atari forums uit een chat met de makers, was een tijd geleden dus heb geen link). Het einde lijkt dus een beetje vreemd omdat het een beetje gerushed is (is ook toegegeven door de makers). Die sexscenes vond ik persoonlijk ook niet zoveel toevoegen voor het verhaal gewoon een kus was voor mij ook wel genoeg geweest. Maar verder is dit een van de meeste orginele spelen geweest die ik de afgelopen tijd heb gespeeld en heb er dan ook een hoop plezier aan beleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:58:
Soultakes, sorry jong, maar zeker de helft van wat je zegt slaat echt helemaal nergens op. Het is dat ik nu naar bed moet, want anders hadik hier weer eens ellerlang verhaal neer gezet over wat er allemaal niet klopt aan jou verhaal. Meningen verschillen nu eenmaal, dat is waar. Maar om een spel als Fahrenheit volledig af te kraken als een wanproduct, zonder enige inspiratie en zo, dat gaat me echt te ver!

Maar goed, als jij de game niks vind, dat moet je zelf weten. Maar je mening is in ieder geval heel erg knullig vind ik. Je kraakt dingen af, en zegt dat er een heleboel dingen niet kloppen, of niet zo hadden moeten zijn. Iemand die reviews doet van games, weet wat goede games zijn, en wat niet. Hij baseerd niet zijn punt of mening op dat geen wat hem niet aanstaat. Ik vind sportgames eigenlijk ook niet zo leuk om te spelen over het algemeen, maar dat wil niet zeggen dat de nieuwe Track & Field een kut spel is. Jij beschrijft Fahrenheit als een flutspel, en dat is het bij lange na niet. Het enigste wat je doet is een paar dingen afkraken, en dat was het, voor de rest heb je het helemaal nergens over. Je hele verhaaltje is gebaseerd op de dingen die je niet leuk vind, en dat is gewoon fout. Half-Life 2 vond ik ook geen toppertje, maar er zaten zeker weten wel een paar dingen in die game die ik nog nooit ben tegen gekomen in andere games.
Prachtig! Zoveel tekst en niet één concrete weerlegging. :o Ik hoop dat je vandaag toch nog even je inhoudelijke reactie wil geven. ;)

Mijn kritiek was trouwens op (1) het verhaal, dat veelbelovend begint en op het eind ronduit slecht wordt en (2) de gameplay (de stomme mini-games, en gebrek aan puzzelen); dat vind ik geen kleine dingen. Ik zou eigenlijk willen vragen: wat heeft dit spel nog meer, wat je zou kunnen bekritiseren (of prijzen)?

[qoute]De game kan trouwens meerdere wegen en eindes hebben, voor het geval je het nog niet wist...[/]
Dat weet ik, heb ik ook wel even gezien. Wel jammer dat die andere wegen allemaal op falen neerkomen, en dat wil ik niet. Er is maar één happy end (of heb ik nog iets gemist?). Ik had dan liever een variatie eerder in het spel gezien, waarbij ik bijvoorbeeld Tiffany had kunnen redden of Tyler op z'n anniversary lekker thuis had kunnen laten zitten (écht een typisch moment om de keuze van de speler te vragen, maar nee hoor!).
En de stijl vn het spel, met de mini-games en zo, dat is gewoon een keuze van de developer.
Inderdaad, maar dat is geen excuus. Dat was een slechte keuze zou ik zeggen.
In het blad Edge Magazine van Juni of Juli staat een 6 of 8 pagina tellend interview met de grote meneer achter deze game. Ik raad je aan om dat eens goed door te lezen. Dan zul je er ook achter komen waarom bepaalde elementen zijn gekozen voor de game.
Hmm, ik ken het blad niet, maar ik vraag me af wat dat uitmaakt. Het is als proberen Tolstoj te lezen, er dan achter komen dat het droge kost is, maar dan claimen dat het een goed boek is omdat iedereen dat zegt. Daar pas ik voor. Als het echt zo'n goed boek (/spel) is, dan had dat wel tijdens het lezen (/spelen) duidelijk moeten worden.
Je ellerlang laten nadenken over welke vraag je gaat stellen was ook helemaal niet de bedoeling van deze game. In het echt gaat je ook niet eerst WikiPedia bezoeken alvorens een vraag te stellen aan iemand die bij een moord aanwezig is geweest. Je vraagt de dingen die in je opkomen. Kernwoorden zijn daar een heel groot onderdeel van.
Die situatie komt gewoon niet overeen; in het echt heb ik allerlei mogelijkheden om tijd te rekken en veel meer vrijheid om m'n vraag te formuleren. En het bezwaar dat het spel beslist wanneer je klaar bent blijft ook staan. Het effect is dat je in het spel de dialogen nauwelijks in de gewenste richting kunt sturen.
Oja, misschien wist je er nog niet van, maar ik raad je aan om in het vervolg gewoon de spoiler tags te gebruiken! [spoile(r)]tekst[/spoiler]
Klopt, had ik eigenlijk moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:51:
spoiler:
Ze duikt niet zomaar het bed met hem in, er zijn eigenlijk een paar maanden overheen gegaan. Ik vond dit namelijk ook vreemd totdat ik dat te weten kwam...(ergens op de atari forums uit een chat met de makers, was een tijd geleden dus heb geen link). Het einde lijkt dus een beetje vreemd omdat het een beetje gerushed is (is ook toegegeven door de makers). Die sexscenes vond ik persoonlijk ook niet zoveel toevoegen voor het verhaal gewoon een kus was voor mij ook wel genoeg geweest.
Ja, leuk, maar dat wordt dus in het verhaal niet verteld. Ik weiger een slecht verhaal goed te vinden omdat de schrijver 'eigenlijk' een ander verhaal had willen schrijven. Had dat dan gedaan!

Ik kan wel eenzelfde vergelijking trekken als hierboven: stel dat Quentin Tarantino alleen deel 1 van Kill Bill uit had gebracht, en aan het eind wordt nog even verteld:
spoiler:
"Oh, Beatrice vermoord later Bill en leeft nog lang en gelukkig met haar dochtertje, dat nog in leven blijkt te zijn."

Dat zou gewoon een waardeloos rukeinde zijn, of niet? Het feit dat 'ie het anders had kunnen doen, waardoor het wel ergens op zou slaan, verexcuseert de huidige versie niet. De huidige versie is gewoon ongeloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:25:
[...]

Prachtig! Zoveel tekst en niet één concrete weerlegging. :o Ik hoop dat je vandaag toch nog even je inhoudelijke reactie wil geven. ;)

Mijn kritiek was trouwens op (1) het verhaal, dat veelbelovend begint en op het eind ronduit slecht wordt en (2) de gameplay (de stomme mini-games, en gebrek aan puzzelen); dat vind ik geen kleine dingen. Ik zou eigenlijk willen vragen: wat heeft dit spel nog meer, wat je zou kunnen bekritiseren (of prijzen)?
Er zijn echt tig revieuws te vinden omtrend deze game. Alles wat ik te zeggen heb, hebben deze mensen al lang en breed verteld. Fahrenheit is gewoon een goede game. Alleen jou bevalt de stijl van de game gewoonweg niet. Dat is verder jou eigen probleem. Wil je een classic adventure spel zoals bijvoorbeeld Broken sword, dan ben je gewoon aan het verkeerde adres. Dit is geen Myst, met allerlei hersenkrakende puzzels, dit is geen Atlantis, en ook geen Monkey Island. Fahrenheit is gewoon een apart soort game, wat je bevalt of niet. Maar dat wil niet zeggen wanneer de stijl je niet aan staat, dat dit een adventure is met een slecht verhaal, etc.

Laat ik het zo zeggen, ik bepaal liever mijn eigen weg, in plaats van anderen te volgen. Maar in dit geval moet ik me daar toch echt bij aansluiten, bij de meerderheid. Wanneer minstens 90% van de reviewers wereldwijd jou minpunten tegen spreekt, ben ik toch echt bang dat je gewoon ongelijk hebt...

http://www.gamerankings.com/htmlpages4/926558.asp

Sommige dingen hadden wellicht iets beter gekund inderdaad, maar dat is bij iedere game wel zo. Blijven hameren op bepaalde dingen is gewoon onzin, en nergens voor nodig. Het overgrote deel van de game is heel erg goed. Met gedurfde games als "The Nomad Soul" en "Fahrenheit" is Quantic Dream echt niet voor niks op de kaart komen te staan. En achter een paar jaar flikken ze het gegarandeerd nog een keer met "Heavy Rain"! Ze maken aparte games, die niet voor iedereen zijn weggelegd, thats all.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo ongelijk? Als zijn mening is dat voor hem de grootste gameplay elementen niet geslaagd zijn is dat zijn mening, niet een feit. :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Soultaker
Marco1983 heeft wel een beetje gelijk; smaken verschillen natuurlijk. Maar niet alles is subjectief. Dat het verhaal inconsistent en ronduit belachelijk wordt (op het einde, want het begint goed), daar blijf ik bij. Dit zou je van een boek (waar álles draait om het verhaal) toch ook niet pikken?

Ik heb ook een aantal reviews gelezen en het frapante is dat de reviewers bijna altijd mijn kritiek delen; neem bijvoorbeeld deze:

• Het verhaal is vol clichés en inconsistent:
From this intensely personal beginning, the story eventually snowballs into a convoluted mess of occult themes, from ancient Mayan mythology to apocalyptic prophesies to rivaling secret societies. As the game progresses, the plot holes become bigger and narrative credibility drops faster than the mercury.
• Je hebt weinig invloed op het verhaal:
In fact, the game becomes increasingly — and even rigidly — linear at times. [..] In an interesting twist, you'll play Indigo Prophecy as both hunter and hunted. [..] As it turns out, this anticipation also proved to be somewhat misguided, as the characters' paths rarely intersect, and the direct consequences of either side's actions have no substantial effect on the other
• De camera is vervelend (iets wat ik niet eens zo'n bezwaar vond!):
The fixed camera angles don't always let you see or move where you're trying to go, and the roaming cameras need constant adjustment that never gets comfortable.
• De mouse gestures slaan nergens op en halen de speler alleen maar uit de sfeer van het spel:
Intended to mimic the onscreen activities, you'll need to simulate the motion demonstrated by the icon. [..] Frankly, there seems to be no rhyme or reason for which actions are chosen for this treatment, and any connection between wiggling my mouse back and forth and pushing a mop is tenuous at best. In any case, the finicky controls tend to pull you OUT of the game instead of immerse you more deeply in it.
• De Simon Says actiescènes zijn saai en vervelend en voorkomen dat je het verhaal kunt volgen:
Much more frequent are the game's genuine action sequences. [..] Regrettably, this sounds far more fun than it really is (even if it doesn't sound like much). What initially promises a new layer of energy and excitement quickly gives way to boredom and/or frustration as you slog through one tedious and sometimes surprisingly challenging reflex exercise after another. [..] The long sets that occur during certain dialogues are even more of a nuisance, as they're an actual hindrance to following the story.
• Het button bashen is nog erger: (Mijn favoriete quote uit het artikel heb ik vet gemaakt. :P)
Then there are the button-mashing segments. Though not as frequent as the Simon exercises, what they lack in number they compensate with aggravation. [..] WHY?? Beating the bejeebers out of your keyboard simply does not emulate physical exertion, though it does provide the identical absence of fun.
So far so good -- ik ben het met de reviewer eens. Maar waar ik me over verwonder, is dat hij ondanks deze kritiekpunten het spel 4 uit 5 sterren geeft! Ik begin te vermoeden dat de reviewer onder invloed is van een of andere Maya-vloek waardoor hij wel beseft dat de gameplay slecht is én dat het verhaal slecht is, maar toch het spel een hoog cijfer geeft vanwege de 'high production values and overall polish' en puur omdat ze wat nieuwe elementen proberen te introduceren (en daarin jammerlijk falen). Bij een computerspel moet gameplay toch op de eerste plaats komen, en bij een adventure is het verhaal toch heel belangrijk? Waarom zien we dat niet terug in de waardering?

Je zult zien dat een heleboel reviews dat patroon volgen: hoop nadelen, weinig concrete voordelen, en tóch een hoog eindcijfer. Ik vind het moeilijk me neer te leggen bij reviews die zelf zo inconsequent zijn, hoe veel het er ook zijn. En laten we wel zijn, een heleboel bladen en websites praten elkaar gewoon na, en zijn veel te enthousiast over spellen (hoeveel spellen krijgen nou een slechte review?). Dit lijkt me juist een reden om zélf kritisch te zijn en te kijken wie wie nou voor de gek houdt.

[ Voor 9% gewijzigd door Soultaker op 31-08-2006 15:05 ]

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik begin toch weer over de erotische scenes.

Er zijn er 4 :) en niet 2 zoals iedereen denkt.

* eerste is de seks scene met lucas en zijn ex als die spullen komt ophalen (zoek zelf maar uit hoe, maar het is weer een minigame)
* Tweede is de vriendin vrouw van de mannelijke politieagent die een striptease geeft voor hem
* Derde is de douche scene van carla
* vierde is de sex scene tussen carla en lucas

• Soultaker
Ok, een paar seconden partial nudity van een douchende vrouw is dus twee, drie sterren waard. Is dat ook weer opgehelderd. 8)7

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

hahaha :P

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48
De reden dat dit spel nog een vrij hoge score krijgt is denk ik toch dat het een vrij origineel spel is. De uitwerking mag dan (vooral op het einde) niet zo best zijn, de sfeer in de eerste helft van het spel is geweldig en dingen als de sanity meter zijn (bijna) nieuw. Voordat het verhaal een duik omlaag neemt is ook dit punt erg goed.

Misschien dat sommige reviewers ook het spel niet uitgespeeld hebben, en niet tot het stuk zijn gekomen waar het spel de afgrond in duikt :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

Je zult zien dat een heleboel reviews dat patroon volgen: hoop nadelen, weinig concrete voordelen, en tóch een hoog eindcijfer.
Al ben ik het ook eens met al die nadelen vond ik het toch geen slecht spel, op een ene van een manier heb ik me er erg mee vermaakt.. Daarbij vond ik toch die actie dingen best vet
spoiler:
bv die ene waarbij ze hem proberen voor ze huis te arresteren.
. Ik heb ze allemaal kunnnen completen (niet vast gezeten zoals andere). Ik denk dat je bij die dingen gewoon niet teveel moet focussen op dat kleine stukje van je beeldscherm wat aangeeft wat je moet drukken. Daarbij vond ik de muziek die achter die actie gedeeltes werden gebruikt echt goed ! Dat compenseerde de gameplay in die actie sequence weer.
Ja, leuk, maar dat wordt dus in het verhaal niet verteld.
het is jammer dat ik het niet meer precies weet en heb geen zin om het opnieuw te installeren etc. Maar als ik het me goed heb onthouden werd het in de game wel tussen neus en lippen gemeld, maar dus niet duidelijk, en daar hadden de makers spijt van, plus het vage einde... Maarja dat kan ik op dit moment dus niet bewijzen :o Daarbij kan het ook gewoon geweest zijn dat ze met een deadline zaten en dat de game gewoon de deur uit moest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik vind dit best een cool spel :P...

Heb alleen een vraagje. en vond het niet echt zo'n grote vraag om daarvoor een apart topic aan te maken:
Heeft iemand een breedbeeld resolutie op zn pc aan de gang gekregen? Want wordt beetje gek van dat uitgerekte gedoe met zwarte balken boven/beneden :?... Heb al google gebruikt maar niks gevonden...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Niemand :(?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb hem al uitgespeeld :( veelste kort was in 7uurtjes klaar om 1 einde te zien, en toen ging ik opnieuw verder vanaf een paar scenes voor het einde en kreeg ik na 1 uurtje spelen een ander einde te zien...

Hoeveel eindes zijn er mogelijk in het spel? Heb nu de volgende 2 gezien
spoiler:
Nummer1: Kane krijgt het woord te horen, de wereld is gered, hij is een soort van GOD geworden... Happy Ending dus.
Nummer2: De AI krijgen het woord te horen, de wereld is verdoemd, het wordt alleen maar nog kouder... en ze leven verder in de sewers...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Er zijn 3 einde.
Ook nog:
spoiler:
De Orange clan (kan dat ?) wint en alles wordt terug normaal. De wereld beseft niet dat er ooit iets is gebeurd buiten die koude. De leiders van de wereld zijn dus stiekem allemaal van de Orange clan ofzoiets (jaar geleden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Exe-cuter schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:30:
Er zijn 3 einde.
Ook nog:
spoiler:
De Orange clan (kan dat ?) wint en alles wordt terug normaal. De wereld beseft niet dat er ooit iets is gebeurd buiten die koude. De leiders van de wereld zijn dus stiekem allemaal van de Orange clan ofzoiets (jaar geleden ;) )
Er zijn er nog veel meer. Ik weet alleen niet meer hoeveel in totaal, maar het zijn er minstens 6.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Huh watvoor dingen kunnen er nog meer anders dan :?... ik dacht dat het alleen deze 3 waren?...

Want hoe kan het nog anders :P? of moet er eerder in het spel dan wat anders gebeurd zijn?
spoiler:
Nog iets, in beide van mijn eindes ging het ook over een speciale baby van kane en die meid...

Kan iemand nog spellen aanraden die zoiets als dit spel zijn :P? of is dit "one of a kind"?

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 26-10-2006 16:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

"Ending 1 (Good):

The man of the Orange Clan wants to fight you. Fine then. This battle isn't
hard. You just need to defend yourself against his attacks, and charge your
own attack. When your bar is completely filled, you'll attack and the man
will fall into the artifact. So much for that.

One of the military guys will shoot you, so be sure to avoid it. After that
it's time to battle the Purple Clan. Just defend yourself, and Lucas will do
the rest. Once this is done, put the girl on the artifact to end it all.
Carla will come in, and everyone is happy.

Ending 2 (Bad):

The man of the Orange Clan wants to fight you. Fine then. This battle isn't
hard. You just need to defend yourself against his attacks, and charge your
own attack. When your bar is completely filled, you'll attack and the man
will fall into the artifact. So much for that.

One of the military guys will shoot you, so be sure to avoid it. After that
it's time to battle the Purple Clan. Lose, and that's the end.

Ending 3 (Bad):

The man of the Orange Clan wants to fight you. Lose from him, and you'll
control Carla. Let Carla fight the Oracle, but fail too.

Note: There are even more endings, but they are just slight variations of
the ones above (as in - you don't give Jade, which doesn't matter much at
all)."

Spoileren hoeft nu niet meer vindt ik hoor :p. Maareh ik ken weinig games zoals deze. Vooral de besturing was vrij uniek. Nomand Souls is ook een aparte game (van dezelfde makers geloof ik). Misschien is dat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Dat klopt inderdaad, maar als je het laatste gevecht in het spel meetelt, dan zijn er 9 verschillende manieren waarop het spel kan aflopen. Er zijn drie verschillende eindbaasgevechten en er zijn drie mogelijkheden waarop alle gevechten kunnen aflopen.

Ik ben overigens vrij nieuwsgierig naar Heavy Rain, het volgende spel van Quantic Dream.

[ Voor 15% gewijzigd door MetroidPrime op 26-10-2006 18:04 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MetroidPrime schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:03:
Ik ben overigens vrij nieuwsgierig naar Heavy Rain, het volgende spel van Quantic Dream.
WTF.. die 'trailer' echt te ziek mooi :P, vooral de ogen... waarom zag fahrenheit er niet ook zo mooi uit :P hehe... dan was de kracht nog sterker geweest :)...
Screenshot uit filmpje:
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/707/707099/heavy-rain-20060510115319807.jpg
Het spel
Erg veel is er nog niet bekend over het spel, Quantic Dream wil ons nog
niet vertellen waarover het verhaal gaat of waar en wanneer het zich
zal afspelen. Wel is bekend dat ze, hoewel de game alleen voor de PS3
werd geshowd, ook op de Xbox360 en pc zal uitkomen. Verder is het plan
van Quantic Dream om van Heavy Rain een Saga te maken. De game
moet in het derde kwartaal van 2008 uitkomen.
Zo lang nog :(...

[ Voor 45% gewijzigd door BiG-GuY op 26-10-2006 19:39 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bij het level dat die vrouw in de Psychiatrische inrichting is alleen dan zijn de gevangenen ontsnapt en moet je lopen met dat adembalkje alleen je kan alleen maar naar voren en naar achter maar niet opzij wat moet je daar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Je moet terug naar de ingang (dus ik hoop dat je een beetje opgelet hebt op de heenweg ;)). Je kunt best keren, maar je moet uitkijken voor loslopende gekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

Brons

Fail!

Die missie was in ieder geval wel geniaal. Het is ondertussen aardig lang geleden maar hij zit nog wel in mijn hoofd!

Je moet gewoon de muur volgen, dan raak je teminste niet verdwaald. En als je zo'n gek ziet moet je even stil gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_Kroki
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb het op XBOX.
Ik vind het wel een goed spel, het enige dat mij zwaar stoort is die Links-Rechts action. Vooral in Lucas' schack als het daar begint te stormen. Heb ik echt een tiental keren opnieuw moeten doen en pauze nemen tussen de verschillende "get ready"-dingen. Ik werd daar gewoon gek van.
Misschien doe ik het niet goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Heb dit spel net her-ondenkt en zit nu vast bij dat carla/clara moet schieten op die baan(ja ben nog niet erg ver) helaas kan ik absoluut niet schieten op een ps2 en heb maar 15% health zeg maar , helaas raak ik 2*10 kwijt en dus getöttet.
Wat nu?, heb ook wel een dingetje om je muis aan te sluiten maar die werkt niet in deze game, vanwege het pookje dat niet geprogrameerd kan worden. Hoe kan ik een stap terug om wat extra energy te scoren zodat ik daar verder kan... kan echt NIET schieten... :'( :'( :'(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
Martinus schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:21:
Heb dit spel net her-ondenkt en zit nu vast bij dat carla/clara moet schieten op die baan(ja ben nog niet erg ver) helaas kan ik absoluut niet schieten op een ps2 en heb maar 15% health zeg maar , helaas raak ik 2*10 kwijt en dus getöttet.
Wat nu?, heb ook wel een dingetje om je muis aan te sluiten maar die werkt niet in deze game, vanwege het pookje dat niet geprogrameerd kan worden. Hoe kan ik een stap terug om wat extra energy te scoren zodat ik daar verder kan... kan echt NIET schieten... :'( :'( :'(
probleem opgelost, na veel zoeken kwam ik erachter dat je ook een hfd stuk ofzo terug kan, moet je wel wat overdoen, maar kon toen Carla verhogen en dus de schietgam halen, die nu wel goed ging, ook stupid. Maar game on ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Man wat een tof spel,
was gisteren begonnen en zit nu in de kinderperiode van lucas.

Enige wat stoort is dat de controls een beetje K*T zijn als je het hek overmoet.

Iemand tips? Het is slechts één keer gelukt (alleen toen werdik gezien >_< dus moest ik opnieuw beginnen) en na 20 min van het hek pleuren heb ik d'r geen zin meer in.

Ik gebruik overigens een rumblepad2 voor de game, dus met m'n 2e analog loop ik rondjes te draaien.

[edit]
Hmm gewoon je keyboard en de muisgebruiken ;|

[ Voor 6% gewijzigd door falcon4ever op 17-01-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:29
Major topic kick maar ik wil toch graag mn vraag stellen.

Is er IEMAND in dit topic die ook een Eeepc heeft? Zou er gekeken kunnen worden of dit ook draaid daarop? :)
Pagina: 1 2 3 Laatste