De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.955 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:41
Geen matches
_Arthur schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:53:
[...]

Ik heb een e2160 (dual core 1.8ghz) samen met een 8500gt besteld recent. Doel is om minimaal alle bluray content (dus streams van 40+mbit) in h264 moeiteloos te kunnen decoderen. Of dit gaat lukken ga ik a.s. weekend achter komen.
Ben ook nieuwsgierig naar je bevindingen, kan je al iets meer zeggen?
Over deze processor: het zal wel aan mij liggen, maar waarom kan ik er niks over vinden op de intel site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Geen matches
gassiepaart schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:28:
[...]

Sjieke kast, maar volledig nutteloos!
Jouw mening, absoluut geen feit
Ten eerste is de noodzaak van het grote scherm mij niet duidelijk. Zet je deze in de buurt van je tv, dan leidt het scherm teveel af en kun je af met een afstandbediening voor de bediening.
Ik hoef dus niet mijn TV aan te zetten om door mijn muziekalbums te bladeren en op die manier muziek af te spelen. Beetje behoorlijk schermpje is dan wel handig
Zet je hem apart neer en wil je dit gebruiken voor bediening van je muziek zonder de tv aan te zetten. Dan kun je met een kleiner touch screen ook wel af.
Vind jij ;) Weet zeker dat mijn vriendin een groot scherm wel handig vind: ik ook eigenlijk wel. Tenminste duidelijk. Wil niet lopen prutsen op een klein scherm
Verder is de kast zo groot dat je er bijna een server van kan maken... Stiller zou die daarmee niet worden...
Onzin, grote van de kast heeft niks te maken met het lawaai. Ook niet hoeveel fans erin zitten.
En hoe log staat dit ding in je woonkamer! Het past bij geen 1 hifi component.
Ook zwaar overdreven, daarnaast is het smaak en je kast waarin/waarop je het plaats absoluut een factor
Ten derde lijkt mij het schuif mechanisme zwaar irritant om even een dvd te draaien.
En ik vind het weer mooi ;)
En als laatste de prijs, hiervoor kan je waarschijnlijk meerdere pc's kopen
Onzin :z Prijs is inderdaad behoorlijk, maar je betaalt ook voor een behoorlijke touchscreen. Een dikke 24" monitor kan ik ook 2 pc's van kopen: moet ik dan maar geen 24" monitor kopen?

Dat jij het nut van de kast voor jezelf niet ziet is prima, maar voor deze kast is echt wel een markt. OrigenAE heeft dit kastje echt niet zomaar op de markt gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Geen matches
We Are Borg schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:52:
[...]

Dat jij het nut van de kast voor jezelf niet ziet is prima, maar voor deze kast is echt wel een markt. OrigenAE heeft dit kastje echt niet zomaar op de markt gezet :)
op de vraag:
Op- of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd.
geef ik mijn antwoord....

Dat mijn mening afwijkt van de van jou is prima... naar mijn mening word het nut van die displays zwaar overschat en moet je zeer goede redenen hebben die forse prijs te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Matched: htpc
wagenveld schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:19:
Het is niet een player, je hebt wel bijvoorbeeld Zoomplayer nodig, zie pagina 2 van de guide: http://htpcnews.com/images/ffdshowdvd/zpadvdvdcust2.jpg

Ipv het Sonic filter kies je daar dus voor de Purevideo codec (NVDVD3+): http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html Nou weet ik niet of je de HD versie bij je VGA krijgt en of die ook MPEG2 doet? Ik gebruik ieg de standaard.

Het is zeker interessant om ook het forum (zie ergens hierboven en op de laatste pagina van de guide) even na te lezen, omdat er wat tweaks zijn die wat meer up to date zijn. Mijn instellingen op dit moment zijn:

Blur&NR > denoise3d: 0.5-0.5-5.0 HQ
Resize > Lanczos4, luma sharpen 1.85, chroma off

Die instellingen zorgen bij DVD voor 75-90% CPU belasting (zie sig). Je kunt de NR vervangen door een unsharp mask van 1 (om de conversie naar YV12 te behouden) en je kunt de Lanczos instellingen aanpassen voor minder CPU gebruik (bijvoorbeeld Lanczos2)

Op een X2 3800 zul je dus even je CPU gebruik in de gaten moeten houden (het geheel is niet geoptimaliseerd voor dual core), en de opties wellicht een beetje naar beneden bij moeten stellen.

Voor HD materiaal heb je niet echt een upscaler nodig, dus ook geen FFDshow. Dat zou immers ook de hardwarematige decodering weer teniet doen.

Dus, ff inlezen en uitgebreid testen wat het beste voor jouw setup is. Je bent tenslotte een tweaker ;)
Bedankt je hebt me goed op weg geholpen. Ik zal tzt wat resultaten posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RutgerDB schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:14:
Draai sinds een tijdje MediaPortal in een client-server setup en dit draait goed. Mijn server is een dedicated systeem waar ik ook VMWare server op draai.

Ik kijk TV via Multikabel (Digitaal) en heb aan mijn server dan ook een FireDTV aangesloten op de firewire poort.

Nu wil ik een MediaCenter PC bouwen die HD tv ondersteund en kan Timeshiften. Helaas kan je met HDTV wat minder makkelijk naar meerdere kanalen kijken c.q. opnemen (alleen binnen dezelfde stream) dus daar maak ik mij niet druk over. Of ik neem iets op, OF ik kijk het live, OF ik wil het timeshiften als ik bijvoorbeeld gebeld wordt. Het opnemen doet de server en die doet het goed. De client hoeft dus alleen de aangeboden .TS streams vanaf de server weer te geven. (over Gigabit LAN).

Ik heb een Philips 9631 hangen die max 1080i aan kan.

Mijn idee was als volgt:

Een Geforce 8500 of 8600 kaartje (passief) vanwege PureVideo ondersteuning.
Core2Duo E6600 (prijsverschil met andere Core2Duo's is de moeite niet dus beetje knappe)
P5B bordje, gebruik alleen de Gigabit LAN poort en de SPDIF out
1 of 2Gb RAM. Prijsverschil is ook niet je van het maar is 2Gb niet een beetje onzinnig in een MediaPortal PC?
CF2IDE kaartje op de IDE poort prikken en 8Gb Sandisk IV kaartje d'r (hoeft toch alleen maar Windows en MediaPortal op, content komt van server).

Nu heb ik de S21T van OrigenAE gezien en ben een beetje verliefd geworden ;-) Vraag mij af of de Geforce 8500/8600 kaarten wel in staat zijn om dual output op 1920x1080 te leveren.

Op- of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd.
Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand die een cf2ide-adapter wilde gebruiken om een HTPC te bouwen:
Zowel Windows XP als Windows Vista zien de adapters NIET als IDE-HD maar als removable storage; tijdens de setup kun je dus die schijf ook niet als installatie disk gebruiken.
Het BIOS ziet op de IDE port een 'harddisk' van het type compact-flash card (dus SANDISK xxxx). XP en Vista prikken daar blijkbaar doorheen en vinden het nog steeds een verwisselbare schijf ipv een vaste schijf )-:
Dit had ik nog niet eerder gehoord... Draait jouw project ondertussen? En zo ja: welk OS? Kan je het "door heen prikken" van XP/Vista bevestigen?
(zelf heb ik na NT geen Windows meer gebruikt, dus ik kan het niet testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Ik ben ook al een tijd van plan om een HTPC te bouwen, en heb ook al eerder gepost wat ik nog had liggen.

Ik wil uiteindelijk een HTPC maken met de volgende config :

2 GB DDR2-667 Kit
Intel Core 2 Duo E6300
Arctic Freezer 7 pro
Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB

Nu heb ik het volgende probleem, ik moet een geschikte kast vinden voor dit alles.
Moederbord en koeler kunnen altijd aangepast worden op de kast.
Alleen, die kast mag niet dieper zijn dan zo´n 35cm, en die zoektocht valt mij nogal tegen.

En waarom mag die kast niet dieper zijn dan 35cm hoor ik jullie jezelf afvragen :P
Nou, de vriendin wil dat ding niet in het zicht hebben, dus het moet in een tv kast onder de TV, en die is maar 40CM diep.

Iemand enig idee/ervaring met kleine htpc kasten? en past daar dan ook een 8500GT in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dan kom je een beetje bij de shuttle kastjes uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
izzo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:55:
Ik ben ook al een tijd van plan om een HTPC te bouwen, en heb ook al eerder gepost wat ik nog had liggen.

Ik wil uiteindelijk een HTPC maken met de volgende config :

2 GB DDR2-667 Kit
Intel Core 2 Duo E6300
Arctic Freezer 7 pro
Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB

Nu heb ik het volgende probleem, ik moet een geschikte kast vinden voor dit alles.
Moederbord en koeler kunnen altijd aangepast worden op de kast.
Alleen, die kast mag niet dieper zijn dan zo´n 35cm, en die zoektocht valt mij nogal tegen.

En waarom mag die kast niet dieper zijn dan 35cm hoor ik jullie jezelf afvragen :P
Nou, de vriendin wil dat ding niet in het zicht hebben, dus het moet in een tv kast onder de TV, en die is maar 40CM diep.

Iemand enig idee/ervaring met kleine htpc kasten? en past daar dan ook een 8500GT in?
Check this: http://global.msi.com.tw/...od_no=1113&maincat_no=134 32cm diep, 8 cm hoog.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Geen matches
Leuke kast, enige probleem is dat m'n CPU en de 8500GT er niet in gaan passen, en ik will HD probleemloos kunnen afdraaien ;(

Zal eens naar Shuttles gaan kijken, tnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Geen matches
OKay ik ben dus al een poosje op zoek naar een nieuwe media center pc Die ook Hd ready is.

Het volgende heb ik al staan

Behuizing: lian li pc-c30i
Voeding: Cooler master igreen power 600w (ivm sli)
Moederboard: Nog geen keuze.
videokaart: 2x geforce 8600 GTS
Processor: Nog geen keuze (core2duo of quad)
geheugen: 2 gb merk nog geen keuze
harddisk: 2x raptor 150 gb in raid en een 500gb disk sata
dvd brander nec 3500 serie
geluidskaart geen keuze moet dts ondersteunen en evt naar versterker toe.
monitor Tatung 42" 1920x1080p
tv kaart: Nog geen keuze liefst ook hd opnemen

Doeleinde Media center pc. Maar moet er ook nog een flinke game op
kunnen spelen op een beetje schappelijke resolutie

Wie helpt bij het invullen van de ontbrekende componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
whocarez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:23:
OKay ik ben dus al een poosje op zoek naar een nieuwe media center pc Die ook Hd ready.

Het volgende heb ik al staan

Behuizing: lian li pc-c30i
Voeding: Cooler master igreen power 600w
Moederboard: Nog geen keuze.
videokaart: 2x geforce 8600 GTS
Processor: Nog geen keuze (core2duo of quad
geheugen: 2 gb merk nog geen keuze
harddisk: 2x raptor 150 gb in raid en een 500gb disk sata
dvd brander nec 3500 serie
geluidskaart geen keuze moet dts ondersteunen en evt naar versterker toe.
monitor Tatung 42" 1920x1080p
tv kaart Nog geen keuze liefst ook hd opnemen

Doeleinde Media center pc. Maar moet er ook nog een flinke game op
kunnen spelen op een beetje schappelijke resolutie

Wie helpt bij het invullen van de ontbrekende componenten.
Voor een HTPC is je setup redelijk overkill, maar waarschijnlijk ga je m voor meer gebruiken?

HD TV kaarten zijn er eigenlijk nog niet zoveel, voor analoog zou ik je de Hauppauge PVR-500MCE aanraden, die werken perfect en heeft 2 tuners. Daar komt nog eens bij dat er nog lang geen mainstream HD-TV in Nederland zal komen (eerste 1-2 jaar ieg niet)

Waarom 2x 8600 GTS en niet 1x 8800 GTS? Die is echt vele malen sneller, dan heb je tijdens het gamen er ook nog wat aan.

geluidskaart is voor het films etc niet nodig, elk moederbord heeft een spdif out, dus die kan je direct op je versterker aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 22-05-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Kurios schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:30:
[...]

Voor een HTPC is je setup redelijk overkill, maar waarschijnlijk ga je m voor meer gebruiken?

HD TV kaarten zijn er eigenlijk nog niet zoveel, voor analoog zou ik je de Hauppauge PVR-500MCE aanraden, die werken perfect en heeft 2 tuners.

Waarom 2x 8600 GTS en niet 1x 8800 GTS? Die is echt vele malen sneller, dan heb je tijdens het gamen er ook nog wat aan.
Ik heb voor de 8600 gekozen ivm het hardwarematig decoden van me h.264 video materiaal. Dat heeft de 8800gts weer niet.

Daarnaast heb ik hem inderdaad behoorlijk overkill. Ik heb 8 jaar geleden een overkill pc gekocht en die is nu toch wel weer toe aan vervanging.

Meeste van de tijd zal hij worden gebruikt om films te kijken of op 1920x1080p of op de beamer 720p.
Daarnaast download ik ook nog regelmatig en soms brand ik het weg op dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
whocarez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:37:
[...]

Ik heb voor de 8600 gekozen ivm het hardwarematig decoden van me h.264 video materiaal. Dat heeft de 8800gts weer niet.
Dat hardwarematige decoderen wordt al ondersteund vanaf de 6200 serie, ik gebruik een 7300GS kaart daarvoor, die doet het ook prima. Dus je hoeft echt geen dure kaart daarvoor te hebben, en al helemaal geen SLI.
die 2x 8600 GTS is echt zonde van je geld. Koop er dan 1 en upgrade later naar een 8850 GT(S) oid.
Daarnaast heb ik hem inderdaad behoorlijk overkill. Ik heb 8 jaar geleden een overkill pc gekocht en die is nu toch wel weer toe aan vervanging.
Gezien de prijzenverloop in computerland kan je eigenlijk beter net onder de high end kopen en dan hou je zoveel geld over dat je vaker kan upgraden.
Meeste van de tijd zal hij worden gebruikt om films te kijken of op 1920x1080p of op de beamer 720p.
Daarnaast download ik ook nog regelmatig en soms brand ik het weg op dvd.
Voor die zaken heb je aan een Core2Duo 6300 + simpel mobo+ 8500 passief+veel schijfruimte meer dan genoeg. Alles daarboven heb je eigenlijk alleen maar nodig voor het gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 22-05-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Kurios schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
[...]

Dat hardwarematige decoderen wordt al ondersteund vanaf de 6200 serie, ik gebruik een 7300GS kaart daarvoor, die doet het ook prima. Dus je hoeft echt geen dure kaart daarvoor te hebben, en al helemaal geen SLI.
die 2x 8600 GTS is echt zonde van je geld. Koop er dan 1 en upgrade later naar een 8850 GT(S) oid.
Volgens mij is een 8600gts sneller dan een 8800gts als het op hd.264 aankomt. Dacht dat het samen met de 8600gt/8500gt zelfs de enigste kaarten tot nu toe waren die dit volledig dedicated deden. Weet niet cker of de nieuwe ati x2900 series het ook kunnen. Anders is dat mss een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Geen matches
Kurios schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
Dat hardwarematige decoderen wordt al ondersteund vanaf de 6200 serie, ik gebruik een 7300GS kaart daarvoor, die doet het ook prima.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:53:
Volgens mij is een 8600gts sneller dan een 8800gts als het op hd.264 aankomt. Dacht dat het samen met de 8600gt/8500gt zelfs de enigste kaarten tot nu toe waren die dit volledig dedicated deden. Weet niet cker of de nieuwe ati x2900 series het ook kunnen. Anders is dat mss een optie.
nieuws: H.264-acceleratie GeForce 8600 beproefd

[ Voor 34% gewijzigd door Manie Riets op 22-05-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Geen matches
Voor de processor zat ik zelf aan een 6600 te denken core 2 duo

Advies voor videokaart luid dus neem die 8600gts en anders een 8800gts ivm gamen. Bij de 8800 blijf ik me twijfels houden ivm geluid productie en het decoden. 8600gts is passief te krijgen van gigabyte.

Moederboard zelf denk ik of aan asus of aan gig-byte. en dan of de 680i chipset of de p35 chipset.
Dts connect zou een optie kunnen zijn. Toch wel prettig verschil hoor ik over het algemeen vrij snel.

Gigabyte heeft bijv al een 106db onboard geluidskaart.

De pvr500 was mijn voorkeur al naar uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Geen matches
Dropsen schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:45:
Ben ook nieuwsgierig naar je bevindingen, kan je al iets meer zeggen?
Over deze processor: het zal wel aan mij liggen, maar waarom kan ik er niks over vinden op de intel site?
Het heeft even geduurd.

Maar de eerste 'test':

Herbie Fully Loaded H264 1080P AC3 Resolution:1920x1080P 23.976fps, 14.82Megabit rate avg.

Afgespeelt met PowerDVD Ultra Deluxe 7.3 zorgt voor 1-2% cpu load tijdens het afspelen van de film.

Ook Pirates Of The Caribbean Dead Mans Chest 1080p h264 geeft maar 1-2% cpu load.

Dit dus met de setup: Intel E2160 (1.8ghz, 800mhz fsb, 1mb cache), Asus 8500GT Silent. De video driver is de ForceWare Release 158, Version: 158.18, Release Date: May 2, 2007, WHQL Driver

Ik denk dat een veel mindere cpu ook zonder problemen H264 kan afspelen zolang je maar de nieuwe Nvidia 8500/8600 serie videokaarten gebruikt voor H264 offloading.

En nog wat screenshots tijdens het afspelen van The Hitchhiker's Guide to the Galaxy Blu-ray H264 1080p. Deze heeft een average bitrate van ongeveer 33mbit. (109mins speeltijd, 27gb groot).

Afbeeldingslocatie: http://www.neworder.org/h264/cpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.neworder.org/h264/network.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.neworder.org/h264/overview.jpg

En nog een plaatje http://www.neworder.org/h264/non-gpu.jpg hierbij is de hardware acceleratie uitgeschakeld en moet de cpu al het h264 decodeer werk zelf doen. Plaatje is te groot voor hier dus daarom de link.

[ Voor 22% gewijzigd door _Arthur op 22-05-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mensen, ik ga een mediacenter bouwen (eh nou eigenlijk een stuk of 4 :) )
Ik wil qua behuizing:
De silverstone LC18 http://tweakers.net/nieuw...verbehuizing-bekeken.html
QUa hardware specs:
AMD X2 4200+ processor
2 Gb geheugen
3ware raid controller met 4 x 80 gb in raid 10 opstelling
nvidia 8600 GTS kaart met 256 MB

wat denken jullie gaat dat een beetje werken, vooral die kast lijkt me te gek!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:41:
Mensen, ik ga een mediacenter bouwen (eh nou eigenlijk een stuk of 4 :) )
Ik wil qua behuizing:
De silverstone LC18 http://tweakers.net/nieuw...verbehuizing-bekeken.html
QUa hardware specs:
AMD X2 4200+ processor
2 Gb geheugen
3ware raid controller met 4 x 80 gb in raid 10 opstelling
nvidia 8600 GTS kaart met 256 MB

wat denken jullie gaat dat een beetje werken, vooral die kast lijkt me te gek!!!
Wat wil je nog meer doen met je HTPC? Wil je ook gaan gamen? Of heb je die 8600 GTS puur alleen voor de H264 acceleratie? Zoja, dan kan je ook prima voor de 8500GT gaan aangezien beide kaarten hier even snel mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-08 20:35
Ik zat te denken, ipv van een nieuwe pc te bouwen (core2duo), kan ik ook mn oude pc wat ombouwen naar een htpc.

Ik heb hier een p4c800 moederbord met een P4 2,8ghz en 1gb ram DDR (geen ddr2)
Als ik nu een mATX moederbord koop met PCIe (heb nu alleen AGP) en een nieuwe mooie kast, dan zou ik een HTPC in elkaar kunnen zetten met de volgende specs:

P4 2,8ghz (al in bezit)
arctic super silent 4 ultra tc (12 euro)
ASrock socket 478 moederbord met pcie (42 euro)
1gb ddr (al in bezit)
gigabyte 8500gt (100 euro)
vista premium (80 euro ofzo)
120gb (in bezit)
dvd speler (in bezit)
asus usb wlan dongle (in bezit)

Hier zou ik toch wel bijna alles op kunnen draaien? Misschien hddvd en bluray nog niet, maar ik kan altijd nog nieuwe mobo/cpu/geheugen kopen als dat echt een beetje in begint te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Geen matches
Aangezien ik binnenkort een laptop ga kopen zit ik ook te denken mijn oude PC als HT te gaan gebruiken.

Hij heeft de volgende specs:

AMD 3500+
Asus A8N mobo (ATX)
1 GB geheugen
Ati X800XL videokaart
250GB HD
in een torentje (die dan vervangen wordt) en verder natuurlijk DVDwriter.

Zou ik hiermee iets kunnen aanvangen of kan ik beter 'from scratch' een nieuwe bouwen?

Vraagje over een kast trouwens, is er een betaalbare kast die geschikt over: 2 x 5,25" slots voor (voor BR en HD), een 3,5" slot (voor een cardreader) en FireWire voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoe doet ie x.264?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
dat wordt geloof ik niet hardwarematig ondersteund. Ik gebruik er zelf CoreAVC voor, werkt behoorlijk goed, scheelt zo de helft van proc belasting op mn 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
_Arthur schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Het heeft even geduurd.

Maar de eerste 'test':

Herbie Fully Loaded H264 1080P AC3 Resolution:1920x1080P 23.976fps, 14.82Megabit rate avg.

Afgespeelt met PowerDVD Ultra Deluxe 7.3 zorgt voor 1-2% cpu load tijdens het afspelen van de film.

Ook Pirates Of The Caribbean Dead Mans Chest 1080p h264 geeft maar 1-2% cpu load.

Dit dus met de setup: Intel E2160 (1.8ghz, 800mhz fsb, 1mb cache), Asus 8500GT Silent. De video driver is de ForceWare Release 158, Version: 158.18, Release Date: May 2, 2007, WHQL Driver

Ik denk dat een veel mindere cpu ook zonder problemen H264 kan afspelen zolang je maar de nieuwe Nvidia 8500/8600 serie videokaarten gebruikt voor H264 offloading.

En nog wat screenshots tijdens het afspelen van The Hitchhiker's Guide to the Galaxy Blu-ray H264 1080p. Deze heeft een average bitrate van ongeveer 33mbit. (109mins speeltijd, 27gb groot).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En nog een plaatje http://www.neworder.org/h264/non-gpu.jpg hierbij is de hardware acceleratie uitgeschakeld en moet de cpu al het h264 decodeer werk zelf doen. Plaatje is te groot voor hier dus daarom de link.
Heel erg bedankt voor je testresultaten. Bewijst perfect hoe goed de 8500GT presteert. Kan jij me vertellen waarom ik op de intelsite niks kan vinden over de e2160? Vervolgens ben ik erg benieuwd naar de rest van de configuratie van je pc (ook wat je eventueel gedaan hebt om hem zo stil mogelijk te krijgen). Dit is denk ik ook een goede basis voor mijn eigen HTPC. (Check mijn eigen topic, waar helaas nog niet heel erg hard op wordt gerageerd...)

En kan iemand me vertellen of XP MCE of Vista MCE gebruik maakt van beide cores in bijvoorbeeld een X2? Of dat een single core eigenlijk ook wel voldoet...

[ Voor 3% gewijzigd door Dropsen op 23-05-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
_Arthur schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:09:
[...]

Het heeft even geduurd.

Maar de eerste 'test':

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

arthur, bedankt voor de resultaten!

Heb je misschien ook MCE getest (vista of XP). werkt daar de hardwareversnelling ook, of alleen in powerdvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Pascal.A schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:24:
[...]

klopt, maar ik wist niet of de onboard video voldoende kracht had voor high definition materiaal. Dus ik wilde graag een moederbord met grafische uitbreidingsmogelijkheden (vanwege h/w acceleratie). Maar voor de abit is geen uitbreiding met videokaart mogelijk (althans, die heeft geen pci-e slot).
De asus heeft volgens mij de verkeerde layout om in de kast die ik heb een pci-e videokaart te gebruiken icm met een risercard. Dus zodoende toch bij de giga-byte uitgekomen.
ik heb trouwens wel een dvi-kaart van hp voor de onboard intel gpu. deze krijg ik echter niet aan de praat.
Ik moet trouwens zeggen dat het kijken via vga me nooit heeft gestoord en ik er altijd dik tevreden over ben geweest. Wat dat betreft is het ontbreken van dvi geen drama.
als ik dit lees http://www.hothardware.com/printarticle.aspx?articleid=906 ben je eigenlijk gewoon klaar met dit moederboardje, is er geen extra vid kaart nodig. Enige nadeel van dit boardje is dat de processor een stukje duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 12:04
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:05:
[...]

als ik dit lees http://www.hothardware.com/printarticle.aspx?articleid=906 ben je eigenlijk gewoon klaar met dit moederboardje, is er geen extra vid kaart nodig. Enige nadeel van dit boardje is dat de processor een stukje duurder is.
klopt. staan trouwens af en toe cpu's 2de hands te koop (van mijzelf o.a.).
De abit is zo'n 30 euro duurder dan bijv. de asus en de gigabyte (voor een half jaar terug), dan heb je dus wel hdmi, maar kun je nooit uitbreiden met een grafische kaart. En een beetje gamen in 3d is toch ook altijd nog wel leuk voor de tv, maar echt onmogelijk met de onboard gpu. Bovendien vragen de zwaardere BR schijven toch om veel rekenkracht die je financieel gezien beter bij bijvoorbeeld een 8500 kunt weghalen dan een duurdere processor.

Als ik nu iemand een stil high definition systeem aan moet raden dan worden het deze componenten:Hiermee kun je moeiteloos al het hd-materiaal bekijken, met uitzondering van de echt zware hddvd/blueray films, die soms een bitrate van rond de 40-50 mbps hebben (zoals Babel). Wil je dat ook kunnen dan komt deze in aanmerking: pricewatch: Intel Core 2 Duo T7200 (S479, 2x2.0GHz, 4MB, 667MHz FSB, Boxed). Met een goede 2.5" hd is dit systeem echt onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:47:
[...]

klopt. staan trouwens af en toe cpu's 2de hands te koop (van mijzelf o.a.).
De abit is zo'n 30 euro duurder dan bijv. de asus en de gigabyte (voor een half jaar terug), dan heb je dus wel hdmi, maar kun je nooit uitbreiden met een grafische kaart. En een beetje gamen in 3d is toch ook altijd nog wel leuk voor de tv, maar echt onmogelijk met de onboard gpu. Bovendien vragen de zwaardere BR schijven toch om veel rekenkracht die je financieel gezien beter bij bijvoorbeeld een 8500 kunt weghalen dan een duurdere processor.

Als ik nu iemand een stil high definition systeem aan moet raden dan worden het deze componenten:Hiermee kun je moeiteloos al het hd-materiaal bekijken, met uitzondering van de echt zware hddvd/blueray films, die soms een bitrate van rond de 40-50 mbps hebben (zoals Babel). Wil je dat ook kunnen dan komt deze in aanmerking: pricewatch: Intel Core 2 Duo T7200 (S479, 2x2.0GHz, 4MB, 667MHz FSB, Boxed). Met een goede 2.5" hd is dit systeem echt onhoorbaar.
Dat is idd wel jammer van die pci-e 1 x slot, als hij een pci-e 16 x slot had, zou het een wereldbak kunnen zijn. Maar ik hoef er geen games op af te spelen.
Ik zag ook al dat al je 2 ghz dual proc neemt dat het afspelen geen probleem moet zijn.

Iik wil een uiterst stil systeem hebben en dus lijkt mij dit systeem perfect als htpc, maar wil wel 1080p kunnen afspelen.Het maakt mij niet uit als die proc op 80 % zit om een film als babel af te spelen, zoalng het beeld maar niet stottert. misschien toch nog even wachten op een verbeterede versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik vraag me af of die Pico PSU wel werkt op die Abit want je hebt ook nog een P4 stekker nodig en de Pico is 20 pins dus je hebt ook nog een adapterkabel nog van 20 naar 24 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Geen matches
Als ik nu iemand een stil high definition systeem aan moet raden dan worden het deze componenten:

* pricewatch: Abit IL-90MV, i945GT (mATX, Sound, LAN, SATA, Raid, VGA, 1394)
* cpu vanaf pricewatch: Intel Core Duo T2300 (S479, 2x1.66GHz, 2MB, 667MHz FSB, Boxed)
* 512 mb geheugen (is echt voldoende)
* 2,5" harde schijven, aangezien de 3,5" qua geluid boven de rest v.d. pc uitkomen. Toch 3,5", dan: pricewatch: Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
* DVD+r/w Drive
* mATX kast met één casefan met fanmate.
* pico PSU voor de echte stilte fanaten, anders een stille 200W.

Hiermee kun je moeiteloos al het hd-materiaal bekijken, met uitzondering van de echt zware hddvd/blueray films, die soms een bitrate van rond de 40-50 mbps hebben (zoals Babel). Wil je dat ook kunnen dan komt deze in aanmerking: pricewatch: Intel Core 2 Duo T7200 (S479, 2x2.0GHz, 4MB, 667MHz FSB, Boxed). Met een goede 2.5" hd is dit systeem echt onhoorbaar.
Die Abit is leuk, de MSI speedster is voor mij aantrekkelijk ivm s-video aansluiting. En deze ondersteunt wel een pci-e x16. Verder zou ik een merom cpu nemen ipv een yonah. Even duur maar wel beter.

Ik zou even wachten op de MODT versie van de santa rosa pro chipset. Die zou ergens eind 2e kwartaal 2007 uitkomen. Past meteen de nieuwe T7250 (ofzo, nieuwe merom) op. Samen met een passieve psu stil en krachtig genoeg. Eventueel uitbreiden met passieve GPU.

[ Voor 3% gewijzigd door gassiepaart op 23-05-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:03:
Ik vraag me af of die Pico PSU wel werkt op die Abit want je hebt ook nog een P4 stekker nodig en de Pico is 20 pins dus je hebt ook nog een adapterkabel nog van 20 naar 24 pins.
Het lijkt me inderdaad zo dat je twee adapterkabels nodig hebt
gassiepaart schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:18:
[...]

Die Abit is leuk, de MSI speedster is voor mij aantrekkelijk ivm s-video aansluiting. Verder zou ik een merom cpu nemen ipv een yonah. Even duur maar wel beter.

Ik zou even wachten op de MODT versie van de santa rosa pro chipset. Die zou ergens eind 2e kwartaal 2007 uitkomen. Past meteen de nieuwe T7250 (ofzo, nieuwe merom) op. Samen met een passieve psu stil en krachtig genoeg. Eventueel uitbreiden met passieve GPU.
s-video is wat mij betreft passé, maar dat hangt er maar net vanaf waarvoor je het wilt gebruiken natuurlijk.
er zit niet ontzettend veel verschil tussen merom en yonah, maar voor dezelfde prijs moet je voor merom gaan, daar heb je gelijk in. En uiteraard als je geduld hebt, dan kun je wachten op de nieuwe serie moederborden en cpu's. Maar die zijn waarschijnlijk (zeker in het begin) duurder, en ik denk dat interessante modt moederborden voor santa rosa nog even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Geen matches
Nog niet getest. Zal ik eerst uit moeten zoeken hoe ik PowerDVD vertel dat ie toch echt .mkv bestanden wil afspelen. Resultaten komen nog.
Dropsen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:09:
Heel erg bedankt voor je testresultaten. Bewijst perfect hoe goed de 8500GT presteert. Kan jij me vertellen waarom ik op de intelsite niks kan vinden over de e2160?
Omdat ze officieel nog niet bestaan. Grappig he? :) Worden pas 3 juni officieel gereleased. De box waar de cpu zat heeft een pack-date van 24-04-2007.
Vervolgens ben ik erg benieuwd naar de rest van de configuratie van je pc (ook wat je eventueel gedaan hebt om hem zo stil mogelijk te krijgen).
Antec NSK 2400 case, Asus P5L-VM 1394 moederboard, Zalman CNPS8000 cpu koeler, 2x512mb ram, Asus 8500GT Silent en de Intel E2160 cpu. OS wordt via het netwerk geboot. Er zit geen cd/dvd/hd in de kast. De enige fans die draaien is die van de cpu koeler en die van de voeding van de case.
En kan iemand me vertellen of XP MCE of Vista MCE gebruik maakt van beide cores in bijvoorbeeld een X2? Of dat een single core eigenlijk ook wel voldoet...
Is mij niet bekend.
Kurios schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:22:
[...]
Heb je misschien ook MCE getest (vista of XP). werkt daar de hardwareversnelling ook, of alleen in powerdvd?
Alleen met Windows Vista getest samen met PowerDVD. De hardware acceleratie (Purevideo) van de 8500/8600 serie werkt op dit moment alleen nog maar in Vista samen met PowerDVD of WinDVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
_Arthur schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:42:

Antec NSK 2400 case, Asus P5L-VM 1394 moederboard, Zalman CNPS8000 cpu koeler, 2x512mb ram, Asus 8500GT Silent en de Intel E2160 cpu. OS wordt via het netwerk geboot. Er zit geen cd/dvd/hd in de kast. De enige fans die draaien is die van de cpu koeler en die van de voeding van de case.
Dat is wel een helemaal mooie configuratie, die ga ik zeker onthouden. Zou je me als laatste nog kunnen vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen je os te booten van het netwerk? (Ergens een guide gevolgd?) Zo is natuurlijk de ultieme stille htpc te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Geen matches
Ik zou er een van mijn gemodificeerde Ninjas (korter) op zetten ipv die 8000, dan kun je hem met 1 nexus 120 rechts niet alleen de proc maar ook de rest van de kast stilhouden. Geheel zonder case airflow denk ik dat zelfs de 2400 een vrij hete videokaart krijgt.

Ik heb zelf een 2400 met een 939/3200+ en een AM2/X2/4200+ met gemodde Ninjas en beide stille 120s draaien, omdat een of twee fans vrij weinig uitmaakt in geluid en het stil genoeg is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Geen matches
www.ikbenstil.nl is een aardige site waar een hoop dingen te vinden zijn over het stilller maken van je kast of het laten maken van je kast.

inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat een hd2900 interressanter is als een 8600gts. JE kan er en mee gamen en goed hd materiaal mee decoden. Daarnaast heeft hij ook nog eens audio onboard zitten. Het jammere is dat hij nog geen gebruik kan maken van hdmi 1.3

Misschien is het handig om een keer een opsomming te maken met waar we nu zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
whocarez schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:57:
www.ikbenstil.nl is een aardige site waar een hoop dingen te vinden zijn over het stilller maken van je kast of het laten maken van je kast.
http://www.silentpcreview.com vind ik altijd erg nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
Het grote verschil is dat ikbenstil.nl een winkel is, terwijl silentpcreview een echte review-site is.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb dit topic en meerdere flink doorgelezen en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Welke eigenschappen moet hij hebben?

-stil, als in niet fluisterstil, maar dusdanig stil dat ik hem niet hoor tijdens het afspelen van een film
-in een antec fusion passen
-voorbereid op toekomstige uitbreiding naar Full HD,HDMI.

Ik wilde eerst voor de abit gaan icm mobile core 2 duo vanwege enrgiezuinigheid en hdmi aansluiting maar vind de kosten erg hoog, plus dat ik hiermee in de toekomst geen zware hd films kan afspelen met de onboard hdmi.

wat mijn het best elijkt is deze config:
CPU AMD 4400+ X2 AM2 64-bit + boxed cooler
MoBo Asus M2A-VM HDMI, 690G
Ram 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
Case Antec Fusion (mATX, 430W, Zilver)
HDD Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
DVD sata dvd burner van nec

Wanneer ik eindelijk een hd tv thuis heb staan ga ik wel over op een 8500 kaartje of moet het met deze setup ook wel lukken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Geen matches
Waarom amd en niet duo core. Uit de testen blijkt dat hij sneller is.

Ik zelf voel meer voor een dedicated videokaart inplaats van onboard. is krachtiger en makkelijker te vervangen. Nadeel vaak meer geluid.

Zelf zat ik aan de 8600gts te denken, je hebt dan meer vermogen en hij is passief te krijgen. Een ander maar weer lawaaierig alternatief is de hd 2900 xt is wel wat duurder. Voor budget doeleinde zou ik voor de 8500 gaan.

geheugen wat nu minimaal zelf zeg ik 2 gb maar dat is ivm vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
Hertog schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:33:
[...]

Het grote verschil is dat ikbenstil.nl een winkel is, terwijl silentpcreview een echte review-site is.
dat weet ik wel. maar voor je in het assortiment van een winkel te verdiepen, lijkt het me handig wat reviews te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Geen matches
whocarez schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:26:
Welke testen heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
whocarez schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:26:

Ik zelf voel meer voor een dedicated videokaart inplaats van onboard. is krachtiger en makkelijker te vervangen. Nadeel vaak meer geluid.

Zelf zat ik aan de 8600gts te denken, je hebt dan meer vermogen en hij is passief te krijgen. Een ander maar weer lawaaierig alternatief is de hd 2900 xt is wel wat duurder. Voor budget doeleinde zou ik voor de 8500 gaan.

geheugen wat nu minimaal zelf zeg ik 2 gb maar dat is ivm vista.
sneller voor wat?

ik heb amd gekozen omdat ik geen andere mogelijkheid zie mbt moederboard. Ik wil sowieso de mogelijkheid houden om nog een pci-e 16x vid kaartje later er bij te plaatsen mocht ik dit willen, dus vandaar.

Ik denk dat ik van het geheugen nog wat afsnoep richting de 1 gb want dat lijkt me nog een overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Geen matches
ik heb amd gekozen omdat ik geen andere mogelijkheid zie mbt moederboard. Ik wil sowieso de mogelijkheid houden om nog een pci-e 16x vid kaartje later er bij te plaatsen mocht ik dit willen, dus vandaar.
Waarom neem je dan niet de MSI speedster, geschikt voor mobile core duos. En een pci-e 16x slot! Genoeg mogelijkheden voor jouw eisen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:19:
[...]

sneller voor wat?

Ik denk dat ik van het geheugen nog wat afsnoep richting de 1 gb want dat lijkt me nog een overkill
Ik heb voor iemand eenzelfde configuratie samen gesteld:
  • Antec Fusion Zwart, Zilver, mATX, 2 x 120 mm fans
  • Asus M2A-VM HDMI HD DVD and Blu-ray Discs with HDCP compliant, X1250 graphics
  • AMD Athlon 64 X2 3800+ (65w), 2 GHz, Socket AM2, Boxed, Dualcore
  • Kingston KVR667D2N5K2/2G 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2)
  • Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB cache, S-ATA II/300
  • Samsung DVD-RW SH-S182M Bulk, Zwart
  • Hauppauge PVR 500MCE Dual Tuner, FM Radio, Teletext
  • Hauppauge Remote Control + Receiver MCE Remote / IR Reciever
  • Microsoft MCE Keyboard Draadloos, Zwart / Grijs, Qwerty
  • Mirai TFT DML-522W100 22 Inch, 5 Ms, 2 Speakers, Grijs
  • Microsoft Vista Home Premium 32 Bit Home Premium, NL, OEM, Mediacenter functie
Waar ik niet helemaal zeker over ben is de DVD brander. Is deze stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Geen matches
[...]

sneller voor wat?

Neem een p35 moederboard of de nieuwe intel moederboarden en daar kan je zonder problemen een pci-e videokaartje op prikken. Kan al vanaf pentium 4 socket 478.

HEt onboard hebben van een hdmi aansluiting op je moederboard levert het nou voordelen op of niet?
Ben zelf altijd tegen alles wat onboard geweest maar tegenwoordig klinken de geluidskaarten ook steeds beter. Goed zelfs een dts connect is erg intressant in mijn ogen.

En wat is er aan software allemaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dropsen schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:34:
Dat is wel een helemaal mooie configuratie, die ga ik zeker onthouden. Zou je me als laatste nog kunnen vertellen hoe je het voor elkaar hebt gekregen je os te booten van het netwerk? (Ergens een guide gevolgd?) Zo is natuurlijk de ultieme stille htpc te maken...
Voor het booten van je OS (XP of Vista) over het netwerk is geen 1-2-3 howto of guideline te vinden. Maar de steekwoorden om hier zelf verder onderzoek naar te doen zijn: PXE, BXP, Ardence & Venturcom.
Jasper Janssen schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:00:
Ik zou er een van mijn gemodificeerde Ninjas (korter) op zetten ipv die 8000, dan kun je hem met 1 nexus 120 rechts niet alleen de proc maar ook de rest van de kast stilhouden. Geheel zonder case airflow denk ik dat zelfs de 2400 een vrij hete videokaart krijgt.
De tijd zal het leren of alleen de cpu koeler en de voedingsfan genoeg zijn voor 'een beetje flow' in de case.
Ik heb zelf een 2400 met een 939/3200+ en een AM2/X2/4200+ met gemodde Ninjas en beide stille 120s draaien, omdat een of twee fans vrij weinig uitmaakt in geluid en het stil genoeg is zo.
Hoe minder fans aanstaan hoe stiller natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 08:40
Geen matches
@ sh@dow. Branders op een hoge snelheid zijn niet echt stil te noemen. Maar met Nero Drivespeed kan je de snelheid terugschroeven naar bijv. 1x. Dit is voldoende om een dvd vloeiend af te spelen. En het voordeel ervan is dat de speler ineens muisstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
gassiepaart schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:25:
[...]

Waarom neem je dan niet de MSI speedster, geschikt voor mobile core duos. En een pci-e 16x slot! Genoeg mogelijkheden voor jouw eisen dus...
maar die is 145 euro ipv de 70 euro voor de asus. Die asus heeft ook een pci-e slot dus dan gaatmijn voorkeur daar naar uit omdat die stukken goedkoper is, of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:41:
[...]

maar die is 145 euro ipv de 70 euro voor de asus. Die asus heeft ook een pci-e slot dus dan gaatmijn voorkeur daar naar uit omdat die stukken goedkoper is, of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd?
Tja als je voor de AMD oplossing gaat... dan kan ik ook wel goedkopere oplossingen verzinnen. Als je een mobile core 2 duo wil, dan kom je bij duurdere oplossingen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
gassiepaart schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:54:
[...]

Tja als je voor de AMD oplossing gaat... dan kan ik ook wel goedkopere oplossingen verzinnen. Als je een mobile core 2 duo wil, dan kom je bij duurdere oplossingen uit...
ik wilde in eerste instantie ook voor de core 2 duo mobile gaan vanwege energiezuinigheid en stilte, maar schrok een beetje van de prijs van de intel proc, 250 euro.

Ik wil het hele zootje niet al te duur maken, dus vandaar dat ik toen uiteindelijk bij de amd uit kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:36
Geen matches
[...]

sneller voor wat?

Abit heeft nu ook een S775 moederbord met die videokaart en een pci-e 16x, mischien ook nog het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:03:
[...]

ik wilde in eerste instantie ook voor de core 2 duo mobile gaan vanwege energiezuinigheid en stilte, maar schrok een beetje van de prijs van de intel proc, 250 euro.

Ik wil het hele zootje niet al te duur maken, dus vandaar dat ik toen uiteindelijk bij de amd uit kwam
kijk 's in vraag en aanbod. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Zal wel aan mij liggen dan maar dit is toch het topic over de ultime HTPC, niet de Budget HTPC.

Mijn Ogen voor een ultime htpc zijn de volgende dingen.

-Super snel (hd compatible)
-minimale resolutie ondersteuning van 720p liefst 1080p.
-Opslag laten we dat beperkt houden tot een 500gb. Je kijkt toch nooit meer als een aantal films. En je houd zo ruimte over om ze evt van dvd naar hd te zetten als je vrienden langs komen.
-Geluid zo stil mogelijk natuurlijk. Niks is vervelender als het horen van je casefans of je andere herrie makende hardware.
-Toekomst ready easy upgradable.
-Gebruikers vriendelijjk wanneer geconfigueerd. De vriendin of vrouw moet er natuurlijk ook mee om kunnen gaan.
-Opnemen van tv. OMdat er nog geen digitale standaard hier is zou ik zelf voor analoog gaan. pvr500 oid.
-Dts support je kent het wel. Gelijk naar een externe voor versterker en dan door naar de eind versterkers voor de echte sound guru.
-Mogelijkheid tot het aansluiten van een beamer, He we praten toch over ultiem en dat is een digitale thuis bioscoop In je slaapkamer of andere kamer.
-OS windwos visata? linux distributie? zeg het maar waar kunnen we het meeste mee.
-Bediening draadloos uiteraard, zo'n phillips all in one afstandsbediening met touchscreen en een microsoft keyboard.

Met andere woorden kijk eens een keer niet met je tweakers neus naar de prijs(ja ik weet het waarom duur als het goedkoop kan) maar ultiem is ultiem. BEst of the best.

Of ben ik nu gek, je zegt het maar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
whocarez schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:12:Of ben ik nu gek, je zegt het maar......
Voor mij is een ultieme (ht)pc en pc die doet wat ik wil voor een zo'n goed mogelijke prijs en een htpc hoeft niet veel te kosten aan de eisen van multimedia afspelen te voldoen dus waarom voor duurder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
Nee, je wilt een ultieme htpc bouwen dus best of the best van wat er mogelijk. NIet prijs budgettair best of the best....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Laatst online: 08:34
Geen matches
et36s schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:38:
@ sh@dow. Branders op een hoge snelheid zijn niet echt stil te noemen. Maar met Nero Drivespeed kan je de snelheid terugschroeven naar bijv. 1x. Dit is voldoende om een dvd vloeiend af te spelen. En het voordeel ervan is dat de speler ineens muisstil is.
Dat klopt, ik ben inderdaad bekend met Nero Drivespeed. Ik zoek eigenlijk mensen die ook een Antec Fusion hebben staan, hoe werkt het om hier de dvd brander in te bouwen met het frontje van deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

whocarez schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:12:
Zal wel aan mij liggen dan maar dit is toch het topic over de ultime HTPC, niet de Budget HTPC.

Of ben ik nu gek, je zegt het maar......
Als je jouw 'wensen' vertaald in hardware kom je toch vaak op 'ongeveer' hetzelfde. Mijn huidige htpc-geval doet moeiteloos wat jij allemaal als wensen hebt. Uitbreiding zal in de toekomst plaats kunnen vinden met een FloppyDTV voor opname van digitale tv.

Dat je natuurlijk hardware neer kan gooien dat gemiddeld 3x duurder is, is heel mooi, maar gewoon overbodig voor de algemene wensen voor een htpc.

Verder is mijn opslag 1.5+TB welke over het netwerk beschikbaar is. Dus eigenlijk bestaat mijn 'htpc config' zelfs uit meerdere machines.

Ook hangt er een 37" Full HD TFT scherm aan, redelijk fatsoenlijk en benadert de term ultiem toch best wel :)

Reken ik mn scherm, versterker en opslag etc etc mee, dan praat je over 2500+euro. Dus echt budget is het al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whocarez schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:04:
Nee, je wilt een ultieme htpc bouwen dus best of the best van wat er mogelijk. NIet prijs budgettair best of the best....
:? "best of the best" je moet ook een alles een beetje relatief zien he, voor home theatre heb je niet bij alle componenten de best of the best nodig omdat dit toch niet benut wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
n0pe schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:19:
[...]

Abit heeft nu ook een S775 moederbord met die videokaart en een pci-e 16x, mischien ook nog het overwegen waard.
ziet er goed uit, kan hem helaas nog niet in de pricewatch vinden, ik hou deze even in de gate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:36
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:18:
[...]

ziet er goed uit, kan hem helaas nog niet in de pricewatch vinden, ik hou deze even in de gate
pricewatch: Abit F-I90HD, RX1250 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
valt best mee! ik ga nogmaals eens kijken, wat in principe trekken die core 3 duo procs me wel en ik wil natuurlijk the beste of the best! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:37:
[...]

valt best mee! ik ga nogmaals eens kijken, wat in principe trekken die core 3 duo procs me wel en ik wil natuurlijk the beste of the best! ;)
Ik ga denk ik toch voor de mobile oplossing. De bedoeling is dat de htpc 24/7 aan blijft en de extra kosten voor de mobile proc haal ik er dan uit dmv stroombesparing. Dat zal wel niet helemaal de kosten dekken, maar ultiem is in mijn ogen ook stil (en dan bedoel ik echt stil als in geen ventilator geluid) en zuinig en dan nog vergelijkbare performance als een core 2 duo. De enige manier die ik zie om stil te bereiken is minder warmte te moeten koelen (en ik ga niet aan de gang met watercooling).

En core 3 duo? bestaan die al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gassiepaart schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:39:
[...]

Ik ga denk ik toch voor de mobile oplossing. De bedoeling is dat de htpc 24/7 aan blijft en de extra kosten voor de mobile proc haal ik er dan uit dmv stroombesparing. Dat zal wel niet helemaal de kosten dekken, maar ultiem is in mijn ogen ook stil (en dan bedoel ik echt stil als in geen ventilator geluid) en zuinig en dan nog vergelijkbare performance als een core 2 duo. De enige manier die ik zie om stil te bereiken is minder warmte te moeten koelen (en ik ga niet aan de gang met watercooling).

En core 3 duo? bestaan die al dan?
oeps, typo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:10
Hello,

ben relatief nieuw hier en ben ook bezig met het samenstellen van een HTPC die aan mijn noden voldoet...

Ik dacht momenteel aan het volgende:
  • Moederbord Asus M2NPV-VM (AMD)
  • CPU Am2 X23800+ 65W
  • Geheugen CORSAIR TWINX Matched DDR2 2*512
  • VGA Kaart 8500GT Silent
  • PVR HAUPPAUGE Vista WinTV PVR 150MCE + remote
  • DVD Writer DVD-RW SATA SAMSUNG Zwart
  • Harddisk WESTERN DIGITAL 320GB 16MB SATA II
  • Case ANTEC FUSION MicroATX Media Center + 430W
Enige twijfel nog:
  • ANTEC FUSION MicroATX >< SILVERSTONE Lascala LC17-B
Antec is een mooie kast, maar mist IR (Is dit gemakkelijk te integreren, of bestaat er een goede RF remote?)
Silverstone heeft geen display, maar wordt dit veel gebruikt?
  • Asus M2NPV-VM (AMD) >< Asus M2A-VM HDMI (AMD) >< ATX moederbord
Is één van deze borden beter dan de andere???
Indien ik de SILVERSTONE kast neem, dan kan er ook een ATX moederbord in... Is er een betere AMD keuze kan deze bovenstaande?
(PS. Ik neem AMD omwille van de lagere prijs in België en slechts 65W)

Zijn er anders nog grote hiaten in mijn config?
Bedankt voor enig advies,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
Geen matches
Infernoken schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:50:
  • Asus M2NPV-VM (AMD) >< Asus M2A-VM HDMI (AMD) >< ATX moederbord
Is één van deze borden beter dan de andere???
De Asus M2A-VM HDMI (AMD) is hetzelfde bord als de Asus M2A-VM (AMD), alleen wordt de Asus M2A-VM HDMI (AMD) geleverd met een HDMI/S-Video/SPDIF insteek module voor PCI express x16 slot. Aangezien dit slot al gebruikt zal worden door je videokaart zal je de insteek module niet gelijktijdig kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Nu online

swtimmer

Ontrafelt het leven!

In mijn zoektocht naar onderdelen voor een ultieme HTPC kwam ik de volgende case tegen:
http://www.silverstonetek.com/products/ml02/ml02.html
Alleen hoe ik ook google, recensies of een webshop die hem verkoopt kan ik niet vinden. Iemand die wat meer info over de kast heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:48:
In mijn zoektocht naar onderdelen voor een ultieme HTPC kwam ik de volgende case tegen:
http://www.silverstonetek.com/products/ml02/ml02.html
Alleen hoe ik ook google, recensies of een webshop die hem verkoopt kan ik niet vinden. Iemand die wat meer info over de kast heeft?
Mooie kast maar moet nog op de markt komen dus ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversightt
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06-2007
kan je met zo htpc ook ggewoon kabel tv kijken??

en bestaat zo home media center programma ook voor linux??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:39:
[...]

Ik kan je in ieder geval wel zeggen dat de Silverstone kast die ik heb prima is: hij zit degelijk in elkaar, is redelijk makkelijk te demonteren en de case fans maken niet al te veel lawaai. Zegt niet zo veel over die nieuwe kast, natuurlijk, maar wel iets over het merk.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Nu online

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:39:
[...]

Hmm oke, want hier las ik dat die 23mei is uitgekomen. Maar dan wacht ik nog wel even, aan de plaatjes op de website te zien is het nl. wel een echt mooie strakke case!
Ik kan je in ieder geval wel zeggen dat de Silverstone kast die ik heb prima is: hij zit degelijk in elkaar, is redelijk makkelijk te demonteren en de case fans maken niet al te veel lawaai. Zegt niet zo veel over die nieuwe kast, natuurlijk, maar wel iets over het merk.
Mag ik jou vragen welke case je hebt?

[ Voor 29% gewijzigd door swtimmer op 26-05-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
swtimmer schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:03:

[...]

Mag ik jou vragen welke case je hebt?
Natuurlijk :) Ik heb de LC17, omdat ik al een normale afmeting geluidskaart had liggen, en het liefst een full atx moederbord wilde. Bovendien zag deze er best goed uit, lekker stevig en - op het nogal grote logo na - mooi strak afgewerkt. Hij is alleen nogal hoog - logisch ook, met mijn eisen - maar dat vond ik geen probleem.
Het meest opvallende aan deze kast is overigens de plaats van de voeding: aan de 'onderkant' van het moederbord in plaats van de 'bovenkant'. Ik heb daar nog niet echt een voor- of nadeel van kunnen ontdekken, dus ik vraag me af wat daar het idee achter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Na veel lezen, vergelijken en overwegen, zit mijn HTPC in elkaar :)

Mijn eisen:

HDTV (1080P) afspeelbaar
DVB-S in een Mediacenter, incl recording/timeshifting
Heel erg stil
Goed bedienbaar (tobo e.d)

Dus wat heb ik gekocht:

Geheugen2x1GB Twinmos PC4200 DDR286,95
ProcessorAMD Athlon64 X2 3800+71,40
MoederboardAsus M2A-VM HDMI71,50
VideokaartClub3D GeForce 8500GT83,00
KastAntec NSK2400 (incl 380Watt voeding)79,85
AfstandsbedieningMicrosoft Remote 4 Win MCE24,00
ToetsenbordSpeedlink Media Centre Control Board79,95
HardeschijfSamsung SpinPoint T166 320GB69,95
DVD-BranderSamsung SHS182M (18x, Lightscribe)30,95
TV KaartTechnoTrend S2-3200 Incl CI Module134,95
CI ModuleMatrix Reborn (smartcard reader)44,95
Totaal:777,45

Geheugen:

2048MB genomen omdat het niet duur meer is, en in de toekomst van pas kan komen. In MCE 2005 maakt het helemaal niks uit of je 1 of 2 Gb aan geheugen hebt. Het geheugen hoeft bepaald niet snel te zijn voor een mediacenter, dus ik heb gewoon voor PC4200 gekozen

CPU:

Ik heb voor een AMD 3800+ gekozen omdat die goedkoper is dan de Intel C2D's. Ook omdat er betere/goedkopere mobo's beschikbaar voor waren. Het is niet een hele snelle CPU, maar hij 1080P content speelt hij zonder mokken af.

Mobo:

Dit boardje is het meest complete uit de 690G lijn. Het heeft alles wat een mediacenter nodig heeft: HDMI, SPIDF, DVI, VGA, FireWire. Het enige probleem is dat de helft van de aansluitingen op een extra PCI-e kaartje zitten. En er zit maar 1 PCI-e 16x slot op het mobo. Dus de 8500GT kan er niet in als het HDMI kaartje erin zit. Achteraf is dit dus misschien niet zo'n hele slimme keuze.

Videokaart:

8500GT, spreekt voor zichzelf: Niet duur, passief gekoeld en H.264 decoder.

Kast:

Ik dacht eerst aan een Antec Fusion. Maar bij nader inzien bedacht ik me dat het schermpje eigenlijk onzin is, dus heb ik gekozen voor z'n kleine broertje: de NSK2400. Die is bijna exact hetzelfde als de Fusion, maar dan zonder schermpje.

Toestenbord:

Omdat er voor normaal gebruik ook een toetsenbord en muis nodig is, dacht ik in eerste instantie aan het Microsoft MCE tobo. Maar na veel negatieve verhalen ben ik daar maar vanaf gestapt, en heb ik de beter beoordeelde Speedlink MediaCentre Keyboard gekocht: Geen infrarood maar bluetooth, een goed werkende "muis" en niet te groot. Hij was alleen wel een stuk duurder dan het exemplaar van microsoft: 80 Euro

Hardeschijf:

De spinpoint T166 320GB leek mij de beste keuze, omdat hij erg stil is. En dat vind ik belangrijker dan performance.

TV Kaart:

Ik had drie keuzes:

FireDTV (extern) DVB-S
FloppyDTV (intern) DVB-S
Technotrend S2-3200 DVB-S

De FireDTV is aardig duur: 230 euro voor het kastje, en daarnaast nog 50 euro voor de CI module. Daar staat tegenover dat hij goed leverbaar is, en vlekkeloos samenwerkt met MediaCenter

De FloppyDTV is 50 euro goedkoper als de externe versie. Het probleem is alleen dat hij niet goed leverbaar is.

De Technotrend S2-3200 DVB-S is de goedkoopste keuze. Het is in tegenstelling tot de oplossingen van Digital Everywhere een PCI kaart. Ook kan hij DVB-S2 (1080P H.264) aan via de satteliet, ook de Fire/FloppyDTV kan dit niet. Hij werkt alleen niet heel fijn met MediaCenter door de primitieve drivers. Maar het werkt wel.

Die keuze was dus eigenlijk ook snel gemaakt.

CI module:

Ik heb gewoon voor een Matrix Reborn CI Module gekozen, omdat die het goedkoopste was.

Mijn ervaring:

Volgende maand komt er waarschijnlijk een Full-HD LCD TV, maar tot die tijd gebruik ik een 22" wide TFT aangesloten op de DVI poort

De Antec kast was niet de gebruiksvriendelijkste kast die ik ooit heb gebruikt, maar dat maakte niet uit, ik had de tijd. De 8500GT, de TVKaart en de Cam module pasten maar net naast elkaar, dus daarmee heb ik wel geluk gehad.

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0972%20(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0976%20(small).jpg

Na het inbouwen van de componenten heb ik meteen Vista Ultimate geinstalleerd, met de gedachte dat mijn Technotrend kaart dat wel zou ondersteunen. Helaas bleek dat niet het geval, en heb ik een dag lopen prutsen met XP MCE 2005. Na de installatie van het OS, ben ik me gaan verdiepen in de MCE drivers van Technotrend. Dit viel echter aardig tegen. Na vele uren onderzoek was het me gelukt alle kanalen geprogrammeerd te krijgen in MCE. De zapsnelheid liet alleen te wensen over, en soms hing het geheel als je zapte. De timeshift, gids, record en online video funtie in MCE werken wel perfect.

Ten einde raad heb ik maar MediaPortal geinstalleerd. Ik had het jaren geleden ook al eens gebruikt, en het was me toen niet bevallen: veel bugs, crashes, enz. Ik zag er dus wel tegenop om na alle crashes in MCE, MediaPortal te installeren. Maar het viel me alles mee! De installatie verliep vlekkeloos: hij ondersteunde mijn TV Kaart volledig, zonder ook maar iets handmatig in te hoeven voeren. Ook het descrypten van de kanalen icm de CAM werkte prima. De zapsnelheid is niet heel hoog, maar er is mee te leven. Tot mijn verbazing crashte MediaPortal bijna nooit! Ik was erg blij met het resultaat, en ging aan de slag met de vele plugins die er voor MediaPortal te krijgen zijn.

Mijn werk werd beloond met prachtige beeldkwaliteit:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0978%20(small).jpg
(TMF via CanalDigitaal satteliet)

Ook teletekst via de satteliet werkt:

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0982%20(small).jpg
(TMF via CanalDigitaal satteliet)

Een paar mooie plugins:

EPG-TV, een alternatief voor XMLTV, en ik vind dat het veel beter werkt. Ik had het binnen een paar minuten werkend

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0981%20(small).jpg

Uitzendinggemist.nl, een plugin voor MP die het mogelijk maakt de uitzendingen op uitzendinggemist.nl te bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0983%20(small).jpg

Toestenbord/afstandsbediening

De afstandsbediening van Microsoft viel me niks tegen. Voor 20 euro haal je hem in huis (incl ontvanger), en de toetsen zijn zelfs verlicht. Ook het bereik viel me niks tegen.

Het toetsenbord is alleen niet zo goed als ik verwachtte. Als je hem op je schoot legt is hij al snel z'n bereik kwijt, en de muis doet het niet altijd even goed. Maar toch werkt het wel fijn, en ligt ie lekker in je hand.

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0974%20(small).jpg

HDTV

Ik heb ook wat testjes gedaan met de 8500GT en HDTV, en het blijkt dat de kaart echt alleen maar mee helpt met H.264. Geen VC-1 en X264 dus. Maar de X2 3800+ houd het goed bij:

Cpuload WMVHD (VC-1) 720P:
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0990%20(small).jpg

Cpuload WMVHD (VC-1) 1080P:
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0984%20(small).jpg

Cpuload X264 720P:
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0992%20(small).jpg

Cpuload X264 1080P:
Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0987%20(small).jpg

Ik heb helaas geen H.264 content...

Verder is het geheel erg stil, bijna onhoorbaar :) .

Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop, en werkt het allemaal zoals ik wil :)

Afbeeldingslocatie: http://desertshooter.nl/IMG_0973%20(small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Geen matches
heey mensen,

Op dit moment ben ik ook aan het kijken om een MCE pc te bouwen.

Als scherm is het op dit moment 17 of 19 Inch LCD via DVI maar in de zomer is het plan die te vervangen voor een 32 of 40 Inch >:) LCD met HDMI aansluiting of DVI aansluiting

Moederbord: M2A-VM/HDMI
CPU: Athlon 64 X2 EE 3800+
GPU: XFX 7600 GS/400 Silent HDMI + DVI
RAM: Kingston 2x 1GB DDR 667
Case: Antec New Solution NSK2400
DVD NEC DVD Speler (reeds aanwezig)
Voeding: 380Watt (zit standaard in die Antec)
TV: OEM MCE150 (reeds aanwezig)
HDD: Maxtor 80GB (reeds aanwezig)

Videokaart is vanwege de HDMI aansluiting.

Wat zeggen jullie hiervan of raden jullie andere GPU of ander MOBO aan?

De schijf is nog 80GB aangezien ik nu al niet veel opneem. Het systeem is puur voor TV kijken en DVD kijken dus 3D rendering en dat soort dingen doe ik wel op mijn andere bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
Movinghead schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:12:
heey mensen,

Zoals ik zeg in mijn post hier boven:

Je kunt de videokaart niet tegelijk met het HDMI-uitbreidingskaartje van je mobo gebruiken.
Ook zou ik een 8500GT aanraden ipv 7600gs

[ Voor 52% gewijzigd door DesertShooter op 27-05-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Geen matches
DesertShooter schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:19:
[...]

Zoals ik zeg in mijn post hier boven:

Je kunt de videokaart niet tegelijk met het HDMI-uitbreidingskaartje van je mobo gebruiken.
Ook zou ik een 8500GT aanraden ipv 7600gs
Dat hoeft ook niet, die VGA onboard kaart gaat ook uit. HDMI zit op de 7600GS

De 8500GT heeft geen HDMI aansluiting.

oja en waar heb jij het besteld voor die prijzen.

[ Voor 5% gewijzigd door Movinghead op 27-05-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Laatst online: 11-09 21:34
Geen matches
Movinghead schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:12:
heey mensen,

[...]
Videokaart is vanwege de HDMI aansluiting.
Ik ben ook aan het kijken naar spullen voor een MCE. Mijn lijstje komt op mobo, cpu en ram hetzelfde uit.

Voor die HDMI zou ik gewoon gebruik maken van de onboard module. Mocht het later nodig blijken, kan je er altijd nog een 8500gt in doen. Dit voegt meer toe dan een 7600gs, omdat de 8500gt meehelpt met H.264 content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ik wil ook een HTPC bouwen. Ik moet enkel nog een beslissing maken wat betreft de aanschaf van het mobo. SPDIF is een must dus het is erg jammer dat SPDIF en HDMI bij de "Asus M2A-VM HDMI" op een aparte PCI-E 16x kaart zitten. Ik heb verder geen zin om als alternatief een aparte geluidskaart met spdif aan te schaffen. Iemand hier die mij een andere mATX moederplank kan aanraden met spdif onboard?
HDMI maakt verder niets uit voor mij :)

[ Voor 36% gewijzigd door Icingdeath op 27-05-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
@DesertShooter;

ziet er goed uit! Ik zit er ook aan te denken een soortgelijke HTPC in elkaar te zetten. Hij ziet er mooi uit, is volgens jou erg stil, speelt alles goed af en is niet erg duur.

Welke geluidskaart heb je er trouwens in zitten? Daarover zie ik niks in je posting staan... Zou een Terratec Aureon bijvoorbeeld voldoende zijn om 'perfect' digitaal geluid naar een reciever te sturen?

Edit; never mind, daar is de SPIDF aansluiting op het moederbord natuurlijk voor 8)7

Wat mij trouwens (in het algemeen) ook nog niet helemaal duidelijk is;

op die moederborden die jullie hier noemen, zitten vaak HDMI aansluitingen. Houdt dit in dat je met die moederborden dus eigenlijk voor je HTPC geen videokaart meer nodig hebt? Zoja, waarom gebruiken jullie dan toch nog externe kaarten zoals die 8500GT? Zonee; waarom zit er dan een HDMI aansluiting op het moederbord? Waar dient het precies voor?

Wat maakt nou waar gebruik van en wat heb je precies nodig...?

[ Voor 41% gewijzigd door TangLeFuzZ op 27-05-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Geen matches
....
gebruiken jullie dan toch nog externe kaarten zoals die 8500GT? Zonee; waarom zit er dan een HDMI aansluiting op het moederbord? Waar dient het precies voor?

Wat maakt nou waar gebruik van en wat heb je precies nodig...?
Omdat kaarten zoals de 8500GT hardwarematige H.264 acceleratie hebben (purevideo). Deze codec wordt erg vaak gebruikt voor HD materiaal en wordt ook gebruikt bij de Blu Ray en HD-DVD standaarden.
HDMI is eigenlijk gewoon DVI met digitaal geluid, veel LCD/Plasma TV's hebben deze aansluiting. De kaarten uit de ATI 2x00 serie hebben allemaal HDMI en UVD (op de 2900xt na) (tegenhanger van Nvidia's purevideo) wat ook wel interessant is om te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
Nette review, bedankt ook voor je CPU load diagrammen. Heb je naast mediaportal nog speciale codecs geïnstalleerd of is het verder allemaal standaard?

En: je bent nogal trots op de stilte, wellicht is het handig dan ook even de CPU koeler te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
Hertog schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:27:
[...]

Nette review, bedankt ook voor je CPU load diagrammen. Heb je naast mediaportal nog speciale codecs geïnstalleerd of is het verder allemaal standaard?

En: je bent nogal trots op de stilte, wellicht is het handig dan ook even de CPU koeler te vermelden :)
de extra geinstalleerde FFD Show codec en PureVideo decoder, that's all :)

Verder gebruik ik gewoon de boxed koeler icm cool & quiet. Ik heb de CPU daarvoor wel undergevolt naar 1.2v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Herr Stuhl schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:09:
Ik wil ook een HTPC bouwen. Ik moet enkel nog een beslissing maken wat betreft de aanschaf van het mobo. SPDIF is een must dus het is erg jammer dat SPDIF en HDMI bij de "Asus M2A-VM HDMI" op een aparte PCI-E 16x kaart zitten. Ik heb verder geen zin om als alternatief een aparte geluidskaart met spdif aan te schaffen. Iemand hier die mij een andere mATX moederplank kan aanraden met spdif onboard?
HDMI maakt verder niets uit voor mij :)
Bekijk dit bordje eens: Abit F-I90HD. Het is trouwens wel voor Intel CPU's (S775).

Wat ook wel tof is, is zo'n Gyration GO 2.4 Series Air Mouse. Verkopen ze die dingen ook in NL?

[ Voor 14% gewijzigd door eghie op 28-05-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Blijkt dat Antec ook een NSK2450B verkoopt maar alleen voor de japanse markt :X kost daar ongeveer 110-120€.
Het is dus gewoon een Fusion zonder display en draaiknop en leverbaar in zwart of zilver ;(

http://www.watch.impress....070120/image/knsk244.html

http://www.links.co.jp/html/press2/news_nsk2450b.html

http://shop.tsukumo.co.jp/special.php?id=070119a

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
@Desertshooter, mooie review.
Mijn reeds aangeschafte maar nog niet binnengekomen HTPC is qua cpu en videokaart hetzelfde, het is dus altijd fijn om te zien dat deze combinatie voldoende krachtig is voor HD content (vooral de x264). Ook begrijp ik dat je via cool & quiet tevreden bent over de geluidsproductie (ook ik gebruik de spinpoint, en de boxed versie van de 3800).

Een vraagje, ik blijf er namelijk een beetje mee kloten... Hoe gebruik je FFDShow en Purevideo icm met dvd's en HD content. Laat je FFDShow alleen zijn werk doen bij dvd's icm bv zoomplayer en gebruik je uitsluitend Purevideo bij HD content icm een andere player, of combineer je de programma's bij dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Tommy The Cat schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:17:
@Desertshooter, mooie review.
Mijn reeds aangeschafte maar nog niet binnengekomen HTPC is qua cpu en videokaart hetzelfde, het is dus altijd fijn om te zien dat deze combinatie voldoende krachtig is voor HD content (vooral de x264). Ook begrijp ik dat je via cool & quiet tevreden bent over de geluidsproductie (ook ik gebruik de spinpoint, en de boxed versie van de 3800).

Een vraagje, ik blijf er namelijk een beetje mee kloten... Hoe gebruik je FFDShow en Purevideo icm met dvd's en HD content. Laat je FFDShow alleen zijn werk doen bij dvd's icm bv zoomplayer en gebruik je uitsluitend Purevideo bij HD content icm een andere player, of combineer je de programma's bij dvd?
Tot nu toe heb ik PureVideo nog niet gebruikt, omdat het echt alleen maar helpt bij H.264. Ik gebruik voor X.264 CoreAAC, en voor de rest gewoon FFD Show. Bij TV Streams heb ik een paar filters als blur en sharpen gebruikt, die het beeld aardig wat mooier maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Geen matches
Is de Radeon X1250 die geintregreerd is niet voldoende voor HD content? Een processor mag van mij best op 90% zitten zolang er maar geen framedrops zijn. Ik snap dan ook niet waarom je de onboard video niet gebruikt. Scheelt toch weer 90 euro op de aanschaf.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In juni komt de R600 uit, en Sapphire heeft hier een versie van gemaakt met passieve koeling. Is dit geen mooie videokaart voor een HTPC? Lekker snel, direct HDMI out en UVD..

Daarnaast, ik vind die Antec Fusion een mooie kast voor een HTPC, maar deze heeft geen externe 3,5'' dus je kunt er geen cardreader op aansluiten. Is dit een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Geen matches
hdmi is voormij niet echt een vereiste ik wil gewoon simpel tv kunnen kijken en een keer een dvdtje afspelen.

als hdmi / HD echt in komt kan ik als nog upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
kiddyl schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:52:
Is de Radeon X1250 die geintregreerd is niet voldoende voor HD content? Een processor mag van mij best op 90% zitten zolang er maar geen framedrops zijn. Ik snap dan ook niet waarom je de onboard video niet gebruikt. Scheelt toch weer 90 euro op de aanschaf.
Achteraf gezien is het inderdaad overbodige luxe, maar in de toekomst heb ik het waarschijnlijk wel nodig (bluray/hddvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Interessante discussie, veel nuttige informatie gekregen. Aangezien ik een newby ben op zelfbouwgebied zoek ik advies voor een eenvoudig in elkaar te zetten HTPC configuratie. Ik ben met name huiverig voor zaken die opeens niet blijken te passen oid.

Ik ga het systeem met name gebruiken voor het afspelen van m’n muziekcollectie. Hij wordt gekoppeld aan een Marantz versterker. Ook een koppeling naar TV, om sporadisch wat programma’s op te nemen en evt. divx films af te spelen. DVD afspelen gaat in principe via de hifi-set. Het is erg belangrijk dat het systeem 1) energiezuinig en 2) stil is. Vanwege opname in hifi-setup heeft een 43 cm zwarte kast de voorkeur.

M’n budget is max EUR 500, ik ben dus op zoek naar een goede prijs / kwaliteitverhouding.

Gezien het gebruik lijkt me een moederbord met zowel geluid en grafisch aan boord het handigst (en eenvoudigst). Benodigdheden zijn voorzover ik kan nagaan: kast (silverstone?), zuinige voeding, moederbord (met digitale uitgang, ethernet/wifi), processor (AMD?), geheugen, harde schijf (samsung spinpoint 320Gb), single-tuner tv kaart, dvd-brander, afstandbediening/toetsenbord. En daarnaast vast allerlei kabeltjes e.d. waar ik geen weet van heb, maar daar kom ik hopelijk met wat gepuzzel wel uit.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Geen matches
DesertShooter schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:00:
[...]
Achteraf gezien is het inderdaad overbodige luxe, maar in de toekomst heb ik het waarschijnlijk wel nodig (bluray/hddvd).
BR en HD-DVD rips zijn al gewoon te vinden, maar dat mag niet besproken worden. Volgens mij kunnen de huidige computers dit met gemak aan met of zonder video versnelling, laat staan met door de geintregreerde videokaart. Sommige .TS streams zijn zwaarder lijkt het wel dan de BR en HD-DVD content als je kijkt naar framedrops, maar dat komt eerder door een slechte encoder. Maar dit topic heeft veel ideeën opgeleverd. Kijk eerst hoe ver ik kom met mijn Xbox360 aangezien mijn Xbox is overleden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Een e6600 kan maar net met de max blueray en hddvd bitrate overweg zonder gpu.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

|sWORDs| schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:42:
Een e6600 kan maar net met de max blueray en hddvd bitrate overweg zonder gpu.
Daarom is een 8500GT videokaart een prima item in je HTPC voor H264 offloading. En dit doet ie erg goed. Dan kan je opeens (puur alleen gekeken naar H264 encoded films) met een celeron prima uit te voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
DesertShooter schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:36:
Na veel lezen, vergelijken en overwegen, zit mijn HTPC in elkaar :)
......
Jammer dat je dvdrom speler zo opzichtig te zien is... Daarom al zal ik deze kast nooit kopen... Blijft je mediacenter trouwens op je bureau staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 08:01

Johnny E

Dôh !!

Ik ben momenteel ook aan het kijken voor een Budget HTPC van rond de € 350.
En ben tot de volgende onderdelen gekomen.

Asus M2A-VM HDMI € 71,03
TwinMos Memory Kit, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 38,09
AMD Athlon 64 X2, 3600+ (65w), Socket AM2, Boxed € 64,83
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 15,59
Samsung Spinpoint P120, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 55,72
Antec NSK1300, Zwart, zilver € 80,09
Hauppauge WinTV-PVR 150 MCE - Reeds in bezit
Ati Remote Wonder - Reeds in bezit
Trust Wireless Keyboard KB-2800 - € 40

Totaal: € 365,35

In verband met de beperkte ruimte in m'n AV meubel ben ik helaas beperkt tot een Cube model kast.
Van Antec weet ik dat deze top kwaliteit kasten bouwt, echter heb ik mijn twijfels over de cooling icm een dergelijke CPU eventueel aangevuld met een 8500GT kaartje. Door de beperkte ruimte in de NSK1300 is het vervangen van de CPU cooler door een after market model ook geen eenvoudige opgave.

Alternatieve zouden de Thermaltake Lanbox Lite zijn of de Aspire kastjes, wat denken jullie?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Geen matches
Wat mij opvalt is dat er bij de 8500 GT kaarten geen expliciete vermelding staat mbt HDCP ondersteuning. Daarom neig ik naar de aanschaf van een 8600 GT om het risico niet te lopen.

Ook ben ik wat huiverig voor temps en koeling van AMD processoren. Core2Duo ben ik zeer tevreden over en draait lekker koel. Of is dit overdreven?

Voorlopig heb ik het volgende samengesteld. De keuze voor het mobo is omdat ik in mijn gewone PC ook een P5B (Deluxe) heb zitten en op mijn MediaCenter gewoon een image wil kunnen terugrollen. Het idee is om eerst nieuwe codecs e.d. te testen op mijn PC en als alles ok werkt uit te rollen op het Media Center. De vrouw moet er namelijk ook mee overweg kunnen!

Dit is mijn config en ik zal nog even toelichten waarom ik kies voor de verschillende componenten. Als TV ontvangst station draai ik een MediaPortal TV server met FireDTV kastje. Het MediaCenter streamt dus .TS files over het LAN als ik TV zit te kijken.

Eventueel denk ik aan een Arctic Freezer Pro (heb ik ook in mijn desktop) maar de boxed koeler hoor ik ook erg goede verhalen over dus waarom niet die gebruiken?

De ASUS Sata DVD speler komt als zeer stil in een hoop reviews naar voren. De Core2Duo voor de lage temperaturen en de redelijke TDP van 65 watt. 2Gb omdat het geen drol kost en redelijk 'futureproof' is voor een MediaCenter dat MediaPortal moet draaien. De Geforce 8600 ipv de 8500 vanwege de HDCP ondersteuning. De Corsair voeding is een erg goede PSU met een hoge opbrengst (meer dan 80%) en hij is MEGA stil. (zie http://www.80plus.org/ voor meer informatie)

Er staat geen hardeschijf in mijn lijstje. Dit komt omdat het systeem gaat draaien op een CF2IDE adapter met een 8Gb Sandisk Extreme IV kaartje. Content komt van mijn servertje af, en een CF kaartje is 100% stil, energiezuinig en snel zat. Schrijven is iets trager, maar dat vind niet plaats op de MediaCenter PC, lezen gaat top. Een kale XP inclusief alle updates heeft +/- 7 a 10 seconden nodig om te laden nadat de bios is geinitialiseerd.

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) € 57,47
Asus 16x48x, DVD-E616A3T (SATA, Retail, Zwart) € 18,23
Asus GeForce 8600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8600GT SILENT/HTDP/256M € 132,95
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 88,98
Corsair CMPSU-520HXEU, 520W (ATX12V v2.2) € 89,95
Intel Core 2 Duo E6320 (S775, 2x1.86GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 144,80
Totaal € 550,61

Graag op- en aanmerkingen. AMD overweeg ik namelijk ook.

Oh ja, als kast: de S21T van OrigenAE. Alleen nog even uitzoeken waar ik die kan gaan kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door RutgerDB op 29-05-2007 11:36 . Reden: PSU ip CPU, dumbass ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Geen matches
RutgerDB schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:
Wat mij opvalt is dat er bij de 8500 GT kaarten geen expliciete vermelding staat mbt HDCP ondersteuning. Daarom neig ik naar de aanschaf van een 8600 GT om het risico niet te lopen.
De 8500 serie is er in zowel met HDCP als zonder.

Deze heeft HDCP: pricewatch: Gigabyte Geforce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI-I DL/D-Sub) GV-NX85T256H

Zie website Gigabyte: http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2516
Intel Core 2 Duo E6320 (S775, 2x1.86GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 144,80
Eventueel ook gekeken naar een E2160? Deze is er in 2x1.8Ghz, 1MB Cache en 800Mhz FSB. En heel erg vergelijkbaar kwa prestaties met een E6320, maar wel 60euro goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door _Arthur op 29-05-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Geen matches
RutgerDB schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:33:
..Er staat geen hardeschijf in mijn lijstje. Dit komt omdat het systeem gaat draaien op een CF2IDE adapter met een 8Gb Sandisk Extreme IV kaartje. ..

Oh ja, als kast: de S21T van OrigenAE. Alleen nog even uitzoeken waar ik die kan gaan kopen.
Koop je een enorme kast met ruimte voor 10 hd's stop je er een CF-kaartje in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Geen matches
eghie schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:12:
[...]

Bekijk dit bordje eens: Abit F-I90HD. Het is trouwens wel voor Intel CPU's (S775).

Wat ook wel tof is, is zo'n Gyration GO 2.4 Series Air Mouse. Verkopen ze die dingen ook in NL?
Bedankt, mocht ik toch een intel systeem nemen, neem ik deze in overweging :)

Iemand enig idee waar ik de Abit NF-M2 nView of de AN-M2 nog nieuw kan verkrijgen? Het is voor mij een ideaal mATX bordje met S/PDIF onboard etc. pricewatch
Ik heb de grote bekende Nederlandse webshops al afgezogd, maar het aanbod van abit bordjes is uberhoud erg klein.

Zou erg zuur zijn mocht ik deze niet meer kunnen krijgen ik wil namelijk niet z'on oplossing zoals bij die asus plank waar die spdiff op een PCI-E 16x kaart zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Geen matches
M411007 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:24:
[...]

Koop je een enorme kast met ruimte voor 10 hd's stop je er een CF-kaartje in ;)
True, het touchscreen is echter de voornaamste reden om deze kast te kopen, niet de HDD ruimte. Heb er nog even aan zitten denken om het systeem ook als dedicated server te gebruiken (ipv de machine die ik daar nu voor heb) maar dan streeft het geheel zijn doel weer voorbij. Heb geen zin om naar 8 HD's te gaan luisteren tijdens de film. Daarnaast krijg je daar ook meteen een berg koelproblemen gratis bij en dan zijn we weer terug bij af >:)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.