De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.958 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Matched: htpc
Welke van deze twee kaarten kan ik het best kiezen voor mijn htpc?

Asus 7300 GT silent of Asus 8500 GT silent.

Ik heb ze vergeleken en de verschillen die ik zie zijn:
- 8500 GT heeft directx 10 ondersteuning, maar dat is alleen nodig in spellen toch?
- 8500 GT heeft hdcp, maar dat heb ik niet direct nodig

Ik kan niet opmaken of de 8500 GT beter is in het hardwarematig helpen bij H264 decodering? Of kan de 7300 GT dat net zo goed mbv Nvidia Pure Video?

Zijn er nog andere verschillen/ redenen waarom ik beter het extra geld voor de 8500 GT zou kunnen uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Swoosh schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:58:
Welke van deze twee kaarten kan ik het best kiezen voor mijn htpc?

Asus 7300 GT silent of Asus 8500 GT silent.

Ik heb ze vergeleken en de verschillen die ik zie zijn:
- 8500 GT heeft directx 10 ondersteuning, maar dat is alleen nodig in spellen toch?
- 8500 GT heeft hdcp, maar dat heb ik niet direct nodig

Ik kan niet opmaken of de 8500 GT beter is in het hardwarematig helpen bij H264 decodering? Of kan de 7300 GT dat net zo goed mbv Nvidia Pure Video?

Zijn er nog andere verschillen/ redenen waarom ik beter het extra geld voor de 8500 GT zou kunnen uitgeven?
Lees dit maar even dan weet je waarom je voor de 8500gt moet kiezen :)

nieuws: H.264-acceleratie GeForce 8600 beproefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Geen matches
Manie Riets schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:24:
[...]

Lees dit maar even dan weet je waarom je voor de 8500gt moet kiezen :)

Thanks. Dat scheelt best veel in processor belasting met die hardwarematige acceleratie die de 8500 GT biedt.

Denk dat ik al met al de extra 18 euro er wel aan uit geef. Helaas is de 8500 GT nog niet zo goed leverbaar dus dat wordt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Geen matches
Bedankt voor de feedback (Purevideo zal ik om denken). Geheugen gewijzigd naar kingston, nog wel 800mhz... De configuratie past nu op 1 euro na precies in het budget. Als ik een groter budget had gehad was ik voor een snellere processor gegaan, maar ik denk niet dat deze config moeite gaat hebben met 1080p H.264. Hopelijk is de zaak in balans. Ik ga toch voor 2x1024 geheugen omdat ik denk dat dit voor vista wel nodig is. Dat het mobo wel coaxiaal maar niet optisch is daar heb ik geen problemen mee. Zover ik weet gelijke kwaliteit.

AMD Athlon 64 X2, 3800+ (65w), Socket AM2, Boxed
€ 73,02

Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB
€ 90,44

Asus M2N-E
€ 89,23

Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
€ 61,57

Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
€ 110,75

AOpen QF50A, Zwart
€ 50,68

NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 25,58

Totaal
€ 501,27

Edit: de Spinpoint is ineens € 75,41 geworden, dus ten opzichte van gisteren ongeveer 15 euro duurder geworden, daar gaat m'n strakke budget :( ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-05-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Ik ben ook van plan om een HTPC te bouwen die HD films af kan spelen. Deze wil ik aan mijn nieuwe LCD aansluiten, een Samsung 40" Full HD (LE40-F71B). Ook heb ik een 5.1 set gekocht, namelijk de Samsung HT-XQ100, kan ik de HTPC hier ook op aansluiten?

Heb nog wat spul liggen van mijn huidige desktop PC wat ik ervoor kan/wil gebruiken

Wat ik heb :

500W Voeding
2 GB DDR2-667 Kit
Arctic-Cooling Freezer 7 Pro
Intel Core™ 2 Duo E6300
Gigabyte 965P-DS3
GeForce 7600 GS Silent
3 160GB HD's

Volgens mij hoef ik dus niet veel meer te kopen,

-Behalve een beter videokaart zoals de :

Dit omdat ik H264 wil afspelen en dit dus een goede keuze is.

-Een goede kast
Weet niet welke kast ik het beste kan kopen aangezien ik een gewoon ATX mobo heb en het zonde vindt om deze te vervangen aangezien ik nog nooit problemen heb gehad met dit mobo. Iemand van jullie een idee? moet wel een beetje een knappe kast zijn aangezien hij in de woonkamer komt te staan.

- TV kaart om op te kunnen nemen
Weet niet of ik hiermee ook digitale TV kan opnemen, maar gewoon analoog opnemen zou ook al goed zijn.

-1 of 2 Grotere HD's aangezien 3x 160 niet echt veel is :)

Mis ik nu nog iets? Ben niet zo goed thuis in dit hele HTPC gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door izzo op 08-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
beetje offtopic opmerking, maar ik zie zo vaak voorbij komen dat mensen 'nog wat spul hebben liggen' over 'nog wat over hebben' en dat zijn dan specs ter waarde van 5 snip ofzo. Nou mag je hobby best wat kosten, maar je hebt dat toch niet zomaar over :|

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
@izzo
Een htpc-kast vind ik zelf ook lastig. Mijn eis is vooralsnog in ieder geval dat er twee 5.25"-drives in kunnen (1 voor bluray en 1 voor hddvd tzt), voor het geval er geen fatsoenlijke combidrive komt. Mijn ogen zijn gericht op htpc-kasten van Silverstone en in het bijzonder de LC20M (zwart). Afhankelijk van jouw wensen/eisen zou je ook eens kunnen kijken naar Li-Lian htpc-kasten (eenvoudig en strak) en de Antec Fusion (zie ook Best Buy Guide van maart 2007). De Antec accepteert echter alleen micro ATX mobo's. Ook zijn htpc-kasten vaak maar 15-17 cm hoog waardoor veel cpu-koelers niet passen. Ik vermoed dat de door jou genoemde koeler ook lastig te plaatsen zal zijn in een htpc. Wat betreft de casefans probeer ik zoveel mogelijk de 60mm en 80mm fans te vermijden en het liefst een kast te vinden met enkel 120mm fans (zoals de Antec Fusion maar die heeft weer maar één 5.25" plekkie). De htpc moet immers zo stil mogelijk zijn.

Dat zijn in ieder geval een aantal zaken waar je ff goed op moet letten bij het kiezen van een htpc-kast denk ik.

Wellicht heb je nog een draadloze netwerkverbinding nodig en dan is een PCI-kaartje of een USB-antenne ook noodzakelijk.

Om vanaf de luie fauteuil je htpc te bedienen is een draadloos MCE-keyboard wellicht ook handig.

De rest van de genoemde hardware ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
Tommy The Cat schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:52:
Edit: de Spinpoint is ineens € 75,41 geworden, dus ten opzichte van gisteren ongeveer 15 euro duurder geworden, daar gaat m'n strakke budget :( ;)
Kom op, beetje flexibel zijn. Dan eet je maar een weekje droog brood met water. :+
Maar....nette config verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb ook eindelijk mijn beoogde htpc systeem samengesteld. Dit lijkt mij een stil geheel en toch eentje die alles zou moeten afspelen. Wat vinden jullie er van? De prijzen zijn grof afgerond trouwens, ik heb niet precies de goedkoopste optie uit de pricewatch genomen maar afgerond naar boven met het oog op verzendkosten.
Als besturingssysteem denk ik dat het vista home premium wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.slumponline.nl/plaatjes/htpc.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
@ Moondust
Bedankt, ik zal eens kijken naar die Li-Lian en Silverstone htpc-kasten, en wat betreft de koeling, dat zijn de kosten ook niet, dus een andere is altijd mogelijk.

@Jazzper
Sjah, ik noem in me post al dat dit me huidige Desktop pc is, die komt dus te vervallen en heb ik de hardware over, Ik mag van de baas een dikke nieuwe laptop kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Geen matches
-Moondust- schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:49:
@Tommy The Cat
Hou er wel rekening mee dat als je de Asus8500GT volledig tot zijn recht wil laten komen je Nvidia's PureVideo software nodig hebt en daar moet je voor betalen (...)
Zie ik 't goed dat PureVideo gewoon in de drivers zit?

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_158.18.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Een deel, je hebt ook een decoder nodig.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
@LameDog
Heeft het mobo dat jij hebt gekozen wel een digitale uitgang voor het geluid (SPDIF). Ik zie um niet.

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/999/images/products/1568/M2A-VM_back.jpg

bron
Dat dacht ik ook, maar het is me inmiddels verzekerd dat je er echt voor moet betalen. Zie b.v. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Geen matches
-Moondust- schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:44:
@LameDog
Heeft het mobo dat jij hebt gekozen wel een digitale uitgang voor het geluid (SPDIF). Ik zie um niet.

[afbeelding]

bron
Hmm, lijkt erop dat je gelijk hebt. Goed dat je me er op wijst, want dat is toch wel iets essentieels. Maar het lijkt me toch wel dat het er op zit, hoe wil je anders aan zes kanaals audio komen:
Geniet van een topkwaliteit geluidssysteem op uw PC! De on-board 6-kanaals HD audio CODEC (High-Definition Audio, voorheen codenaam Azalia) maakt hoge-kwaliteit 192 KHz/24-bit audio-output mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Sinds enige tijd ben ik bezig om mijn ideale HTPC samen te stellen. Door de hulp op di forum ben ik tot de volgende configuatie gekomen:

2 X Harddisks 3,5 inch SATA - SpinPoint T166 500 gb
CPUs Socket AM2 - Athlon™ 64 X2 4800+
Moederborden Socket AM2 - M2N-VM DH
CPUs - Koelers Nitrogon NT06-Lite
TV- & videokaarten PCI - WinTV-PVR-500 MCE
Behuizingen Desktop -Lifestyle Fusion
Geheugen DDR2-800 - 2 GB DDR2-800 Kit
DVD-reWriters Serial-ATA - DRW-1814BLT

Echter ben ik een redelijke new-b op dit gebied, dus heb ik nog wat vraagjes.
- heb ik een goede m-board, proc en ram combinatie gekozen. (ik weet dat het board geen HDMI heeft)
- past de cooler die ik heb gekozen in de kast (iemand misschien ervaring)
- is het systeem waarschijnlijk stil genoeg om in de woonkamer te zetten?

Als laatse ben ik op zoek naar een remote waarmee ik het geheel kan bedienen zonder mijn tv aan te hoeven zetten (ik doel dan voornamelijk op het muziek gedeelte). Het lijkt mij redelijk noodzakelijk om hiervoor een soort display te hebben waarmee ik verschillende playlists/streams/enz. kan selecteren. Na wat googlen kom ik dan op Sideshow Devices. Vooral die nieuwe Vista remote ziet er erg mooi uit (linkje). Mijn vraag is, werkt dit met MCE en is dit al te krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast super bedankt voor jullie tips!

Gr,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
LameDog schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:21:
[...]

Hmm, lijkt erop dat je gelijk hebt. Goed dat je me er op wijst, want dat is toch wel iets essentieels. Maar het lijkt me toch wel dat het er op zit, hoe wil je anders aan zes kanaals audio komen:

[...]
Ik heb geen idee, maar als ik niet zeker weet dat bepaalde functies erop zitten die ik nodig heb, dan bestel ik um niet. Overigens zie ik ook geen 5 analoge uitgangen maar slechts 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Ik zit er ook steeds meer aan te denken om een htpc te gaan bouwen.
Ik heb nog een mATX s-775 bord liggen met een Celeron D 2.80ghz.
Nou heb ik hier gelezen dat als videokaart de 8500 GT een goede keus is en dat deze de processor aanzienelijk verlicht.
In eerst instantie zat ik eraan te denken een E6300 aan te schaffen (voordat ik las van de 8500 GT), maar omdat die videokaart het werk van de processor afneemt is deze dan nog noodzakelijk? Of is bijvoorbeel een E4300 al voldoende? Of nog beter kan die celeron het werk al aan?

Het gaat uiteraard vooral om het afspelen van H.264 materiaal & dvd's & mp3's. Games is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@bkramer
Ik weet niet precies welk mobo je wil gaan kopen, maar ik vermoed dat het deze is. In dat geval gaat die niet in de Antec Fusion passen. Daarvoor heb je namelijk een micro ATX mobo nodig (kleiner formaat). Kijk ook eens bij de kasten van Silverstone en Li-Lian.

Of de koeler in de kast past weet ik niet, maar ik weet wel dat de Cooler Master Susurro laag, goed koelend, stil en relatief goedkoop is. Kwam zeer goed uit een test op hardware.info. Ik zou die nemen.

Ik verdiep me hier ook al enkele weken in en heb geen mgoelijkheden gevonden om de htpc te kunnen bedienen zonder weergever (in jouw geval je tv). Volgens mij zul je altijd een scherm moeten kunnen raadplegen om de htpc te bedienen.Hoe die afstandsbediening die jij voorstelt precies werkt weet ik niet.

Ik mis nog een videokaart (b.v. de passieve Asus 8500GT). Verder mooie specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
noks schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:51:
Ik zit er ook steeds meer aan te denken om een htpc te gaan bouwen.
Ik heb nog een mATX s-775 bord liggen met een Celeron D 2.80ghz.
Nou heb ik hier gelezen dat als videokaart de 8500 GT een goede keus is en dat deze de processor aanzienelijk verlicht.
In eerst instantie zat ik eraan te denken een E6300 aan te schaffen (voordat ik las van de 8500 GT), maar omdat die videokaart het werk van de processor afneemt is deze dan nog noodzakelijk? Of is bijvoorbeel een E4300 al voldoende? Of nog beter kan die celeron het werk al aan?

Het gaat uiteraard vooral om het afspelen van H.264 materiaal & dvd's & mp3's. Games is niet nodig.
Lijkt me lastig om aan te geven. Ik denk dat je alleen af kan gaan op ervaringen van iemand met een dergelijke config. Bedenk je wel dat je Nvidia's PureVideo moet gebruiken om volledig gebruik te kunnen maken van de hardwareacceleratie van de 8500GT. PureVideo is niet gratis (ik meen 50 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Geen matches
-Moondust- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:45:
[...]

Ik heb geen idee, maar als ik niet zeker weet dat bepaalde functies erop zitten die ik nodig heb, dan bestel ik um niet. Overigens zie ik ook geen 5 analoge uitgangen maar slechts 3.
Ik heb hier inmiddels het antwoord gevonden, er zit spdif op het Asus M2A-VM Mobo
ALC883 High Definition Audio 6-channel CODEC
Supports Jack-Sensing, Enumeration, and Jack-Retasking
Supports S/PDIF out interface
Ik weet alleen nog niet of ik nou het M2A-VM moederbord met of zonder HDMI moet nemen, misschien wel verstandig met het oog op de toekomst?

[ Voor 10% gewijzigd door LameDog op 09-05-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
@LameDog
Wel vaag hoor. "1 x S/PDIF output connector" staat bij de "Internal I/O connectors". Lijkt me toch gewoon een "Back panel I/O port". Daarnaast is het natuurlijk vreemd dat er een plaatje bijstaat dat tegenstrijdig is met de begeleidende tekst. Zou het misschien een optionele uitbereiding met een bracket kunnen zijn? Dan is het interessant om te weten of deze standaard mee wordt geleverd. Dat verschilt ook nog weleens van land tot land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:35

Bravo

Second Best

Geen matches
-Moondust- schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 07:59:
@LameDog
Wel vaag hoor. "1 x S/PDIF output connector" staat bij de "Internal I/O connectors". Lijkt me toch gewoon een "Back panel I/O port". Daarnaast is het natuurlijk vreemd dat er een plaatje bijstaat dat tegenstrijdig is met de begeleidende tekst. Zou het misschien een optionele uitbereiding met een bracket kunnen zijn? Dan is het interessant om te weten of deze standaard mee wordt geleverd. Dat verschilt ook nog weleens van land tot land.
Ik heb net ook dit moederbord besteld, en er zit inderdaad alleen een header op voor coax spdif. Zelf heb ik via via al een bracket erbij gevonden zodat ik digitaal geluid kan luisteren. Deze brackets zijn als je wil ook zelf te solderen.
Als je per se de bracket er snel bij wil hebben moet je gaan voor de HDMI versie van het moederbord. Hierbij worden alle brackets bijgeleverd (volgens de ASUS-site)

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Kan de SPDIF op dat moederbord uberhaupt wel 5.1 doorgeven?
Klinkt misschien stom maar toen ik een geluidskaart zocht voor mijn HTPC (moederbord had sowieso geen SPDIF) kwam ik er achter dat heel veel geluidskaarten slechts 2.0 doorgeven over die SPDIF. Je hebt dan weliswaar digitaal, maar je receiver gaat er dan alsnog slechts prologic op toepassen.

Uiteindelijk heb ik een Sweex geluidskaartje gekocht van 15 euro met een SPDIF. En er blijken alternatieve drivers te zijn voor geluidskaarten die gebruik maken van de C-Media chip. Daarmee krijg je dan wel de volledige 5.1 over je SPDIF.
Zie hier:
http://cmediadrivers.googlepages.com/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Swoosh schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:09:
Kan de SPDIF op dat moederbord uberhaupt wel 5.1 doorgeven?
Klinkt misschien stom maar toen ik een geluidskaart zocht voor mijn HTPC (moederbord had sowieso geen SPDIF) kwam ik er achter dat heel veel geluidskaarten slechts 2.0 doorgeven over die SPDIF. Je hebt dan weliswaar digitaal, maar je receiver gaat er dan alsnog slechts prologic op toepassen.

Uiteindelijk heb ik een Sweex geluidskaartje gekocht van 15 euro met een SPDIF. En er blijken alternatieve drivers te zijn voor geluidskaarten die gebruik maken van de C-Media chip. Daarmee krijg je dan wel de volledige 5.1 over je SPDIF.
Zie hier:
http://cmediadrivers.googlepages.com/home
Hmm, interessant. Op wikipedia lees ik het volgende:
S/PDIF is used to transmit digital signals of a number of formats, the most common being the 48 kHz sample rate format used in DAT, and the 44.1 kHz format used in CD audio. In order to support both systems, as well as others that might be needed, the format has no defined data rate. Instead the data is sent using Biphase mark code, which has either one or two transitions for every bit, allowing the original word clock to be extracted from the signal itself.
Hieruit maak ik op dat via de S/P-DIF uitgang in principe elk digitaal signaal kan worden doorgegeven aan een extern apparaat en dat de driver (software) bepaald welke formaten worden ondersteund. Als dat zo is, dan zou een fabrikant dus inzicht hierin moeten geven voor hun S/P-DIF ondersteunende hardwareonderdelen. In plaats daarvan wordt er vaak gestrooid met populistische termen als "24bit 96KHz". Voor mijn doeleinden wil ik enkel dat de S/P-DIF in principe het audiospoor zoals het wordt ingelezen van de bron 1:1 doorvoert. Dat hoeft toch niet zo moelijk te zijn zou je zeggen. De hardware hoeft geen moment te kijken waaruit het ditiale audiospoor is opgebouwd, dat doet mijn receiver wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb zojuist mijn HTPC samengesteld:

Geheugen2x1GB Twinmos PC4200 DDR286,95
ProcessorAMD Athlon64 X2 3800+71,40
MoederboardAsus M2A-VM HDMI71,50
VideokaartClub3D GeForce 8500GT83,00
KastAntec NSK2400 (incl 380Watt voeding)79,85
AfstandsbedieningMicrosoft Remote 4 Win MCE24,00
ToetsenbordSpeedlink Media Centre Control Board79,95
HardeschijfSamsung SpinPoint T166 320GB69,95
DVD-BranderSamsung SHS182M (18x, Lightscribe)30,95
TV KaartTechnoTrend S2-3200 Incl CI Module134,95
CI ModuleMatrix Reborn (smartcard reader)44,95
Totaal:777,45

TV-kaart keuze:

Ik twijfelde tussen de FloppyDTV van Digital Everywhere en deze. Het is deze geworden omdat deze kaart een 1080i MPEG-4 stream aan kan, en goed werkt in Windows MCE (helaas wordt HDTV nog niet ondersteunt door MCE).

Ik krijg het waarschijnlijk in de loop van volgende week binnen, ik zal hier mijn ervaringen wel even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
DesertShooter schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:24:
Ik heb zojuist mijn HTPC samengesteld:

Geheugen2x1GB Twinmos PC4200 DDR286,95
ProcessorAMD Athlon64 X2 3800+71,40
MoederboardAsus M2A-VM HDMI71,50
VideokaartClub3D GeForce 8500GT83,00
KastAntec NSK2400 (incl 380Watt voeding)79,85
AfstandsbedieningMicrosoft Remote 4 Win MCE24,00
ToetsenbordSpeedlink Media Centre Control Board79,95
HardeschijfSamsung SpinPoint T166 320GB69,95
DVD-BranderSamsung SHS182M (18x, Lightscribe)30,95
TV KaartTechnoTrend S2-3200 Incl CI Module134,95
CI ModuleMatrix Reborn (smartcard reader)44,95
Totaal:777,45

TV-kaart keuze:

Ik twijfelde tussen de FloppyDTV van Digital Everywhere en deze. Het is deze geworden omdat deze kaart een 1080i MPEG-4 stream aan kan, en goed werkt in Windows MCE (helaas wordt HDTV nog niet ondersteunt door MCE).

Ik krijg het waarschijnlijk in de loop van volgende week binnen, ik zal hier mijn ervaringen wel even delen.
Moeten de videokaart en de HDMI-kaart niet beide in een PCI-express 16x slot waarvan er maar 1 op dit moederbord zit?

Ik dacht dat juist de FloppyDTV goed werkt met Windows MCE / Vista 32 bit, en 1080i MPEG-4 streams aan kan. Ik twijfel er namelijk over om de FloppyDTV te kopen. Heb je misschien een bron over hetgeen je hierover hebt geschreven. Dat kan mij dan wellicht weer helpen in mijn beslissing. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
Man man, ik volg deze topic (samen met TVkaart topics) al een tijdje. En het is toch erg dat er nog niet eens goede tvkaarten (hardware+software+drivers) te verkrijgen zijn met dualtuners, DTV en HDTV recording (mpeg2/mpeg4 1080p). Ookal kosten deze 300euro, als ze perfect beeld leveren kan je 10jaar verder met zo'n kaart.

Nu heb je kaarten met perfecte hardware maar crappy drivers (tenzij je naar linux gaat en custom made drivers gebruikt) ofwel visa versa! Een goede kaart (ati 650) is dan weer niet verkrijgbaar in PAL. grrr

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
1975Mark30 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:34:
[...]

Moeten de videokaart en de HDMI-kaart niet beide in een PCI-express 16x slot waarvan er maar 1 op dit moederbord zit?
Ik heb het even gecheckt, en je hebt helemaal gelijk. Beetje dom van me, maar die gebruik ik dan wel als de videokaart het voor gezien houd.
Ik dacht dat juist de FloppyDTV goed werkt met Windows MCE / Vista 32 bit, en 1080i MPEG-4 streams aan kan. Ik twijfel er namelijk over om de FloppyDTV te kopen. Heb je misschien een bron over hetgeen je hierover hebt geschreven. Dat kan mij dan wellicht weer helpen in mijn beslissing. Alvast bedankt.
De FloppyDTV werkt wel met HDTV streams, en ontvangt ze ook, maar de standaard die het kaartje gebruikt is gebaseerd op MPEG-2. En laat het nou net zijn dan de meeste stations nu overstappen op MPEG-4 HDTV (genaamd DVB-S2). Dat kan de FloppyDTV niet aan, en het TechnoTrend kaartje wel (S2-3200).

De FloppyDTV werkt inderdaad ook goed met Win. MCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
Ik heb sindskort een reciever, de pioneer VSX-D510 http://www.pioneer.nl/nl/...chive/VSX-D510/index.html, als geluidskaart heb ik de club3d theatron dts en deze heb ik met SPDIF met elkaar verbonden. Ik heb de reciever gekocht voor dolby digital 5.1 geluidsweergave bij dvds en de opvolgers daarvan. Probleem is nu dat ik alleen maar over de 2 front speakers geluid krijg, ander boxen op andere aansluitingen doet niks. Ik heb de handleiding opgezocht en daarin stond het volgende:

''U kunt een externe DVD multikanaals decoder, uitgerust met 5.1 analoge uitgangen op de 5.1 analoge ingangen van dit verhaal''

Begrijp ik dan goed dit het via SPDIF niet mogelijk is?

De reciever geeft wel aan dat ie een Dolby Digital signaal binnen krijgt als ik dat met de software van de geluidskaart instel

Iemand hier ervaring mee? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
Ik heb laatst gehoord dat veel S/PDIF-uitgangen alleen DD2.0 uitzenden en geen DD5.1 en DTS. Ik meen dat dit ligt aan de driver die het gewoon niet ondersteunt. Wellicht zijn er oplossingen voor maar die zijn bij mij niet bekend. Het is zaak om bij het uitzoeken van een mobo of geluidskaart goed te kijken welke formaten voor de digitale uitgang worden ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
-Moondust- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:07:
Ik heb laatst gehoord dat veel S/PDIF-uitgangen alleen DD2.0 uitzenden en geen DD5.1 en DTS. Ik meen dat dit ligt aan de driver die het gewoon niet ondersteunt. Wellicht zijn er oplossingen voor maar die zijn bij mij niet bekend. Het is zaak om bij het uitzoeken van een mobo of geluidskaart goed te kijken welke formaten voor de digitale uitgang worden ondersteunt.
The Club 3D Theatron DTS is designed for digital integration of your media PC with your Home Cinema System. Run your games or any other content in original multi channel mode, compatible with Dolby Digital or DTS format up to 7.1. Theatron DTS will transfer the sound in your games, running in EAX 2.0 and Direct Sound 3D to high quality Dolby Digital. Now your high quality AV-receiver can decode the multi channel audio and bring a higher level of quality to your media center PC.

Features:
- Dolby® Digital LIVE Technology.
- DTS® Interactive Technology.
- Dolby Virtual Speaker and headphone technology.
- RTC licensed by Dolby® Laboratory.
- Dolby & DTS certification logo.
- Analogue 7.1-channel out.
- Dolby® Digital EX and DTS® ES.
- Support 24bit /96KHz Playback.
- Support 16bit /48K Recording.
- S/PDIF OUT Support 16bit/24bit resolution.
- S/PDIF OUT 44.1K/48K/96KHz Sample rate.
- HRTF 3D positional sound enhancement.
- Karaoke: Mic Echo, Key-shifting, Vocal cancellation.
- Magic Voice: games, and messenger applications.
- Multi-speaker output to 2 / 4 / 5.1 / 7.1 speakers.
- PCI2.1 and PIC 2.2 compliant.
- Microsoft® PC99 specification.
- Microsoft® ACPI 1.1, APM 1.2 and PPMI1.1
- HRTF-base 3D positional audio.
- DirectSound3D.
- EAX v2.0 and A3D v1.0
- General MIDI (GM) compatible.
- Enhanced Full Duplex.

Mijn geluidskaart ondersteunt het dus zeker wel, vind het alleen zo vaag dat mijn reciever 5.1 enkel via analoog zou kunnen ontvangen en niet via SPDIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
Geen matches
Hoe kan ik UPC Digitale TV op mijn Comp ontvangen wat voor TV kaatje heb ik dan nodig of bestaan die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
sn33ky schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:05:
Hoe kan ik UPC Digitale TV op mijn Comp ontvangen wat voor TV kaatje heb ik dan nodig of bestaan die niet?
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02

Crusader

Arc Nature

Heb ik het goed wanneer ik zeg dat 512 MB op een videokaart totale onzin is voor de HTPC?
256 lijkt mij meer dan genoeg, een videokaart is in mijn ogen niets meer dan een doorgeefluik naar de TV toe. Er hoeft vrijwel niets gerendered te worden, dus waarom meer geheugen?

Wil het even zeker weten voordat ik tot aanschaf over ga...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Crusader schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:41:
Heb ik het goed wanneer ik zeg dat 512 MB op een videokaart totale onzin is voor de HTPC?
256 lijkt mij meer dan genoeg, een videokaart is in mijn ogen niets meer dan een doorgeefluik naar de TV toe. Er hoeft vrijwel niets gerendered te worden, dus waarom meer geheugen?

Wil het even zeker weten voordat ik tot aanschaf over ga...
512MB op een budget kaart is in ieder geval een marketing truc. Je videokaart heeft inderdaad niet heel veel te doen in een HTPC, behalve als hij meehelpt met encoden van HDTV. De enige kaart die dat doet is de 85xx en 86xx serie van nVidia.

Dus een 8500GT voldoet prima in een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
Ik heb mijn breedbeeld tv met s-vhs via de tv-out aangesloten op mijn pc maar krijgt het beeld niet goed, een stuk van de bovenkant is weg en het beeld is uitgerekt, is het mogelijk als je het scherm kloont om het netjes passend te krijgen op een breedbeeld tv en tegelijk op me monitor? Ik heb een geforce gt8500 en gebruik dus nvidia software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:18:
Ik heb mijn breedbeeld tv met s-vhs via de tv-out aangesloten op mijn pc maar krijgt het beeld niet goed, een stuk van de bovenkant is weg en het beeld is uitgerekt, is het mogelijk als je het scherm kloont om het netjes passend te krijgen op een breedbeeld tv en tegelijk op me monitor? Ik heb een geforce gt8500 en gebruik dus nvidia software :)
Probeer het eens op 576p met je decoder op raw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 13:25
Geen matches
ik heb ook de club3d theatron dts (prachtige kaart) heb je in de SPDIF uitvoer wel op DTS interactive gezet? in de oxygen HD configuration
Manie Riets schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:08:
Ik heb sindskort een reciever, de pioneer VSX-D510 http://www.pioneer.nl/nl/...chive/VSX-D510/index.html, als geluidskaart heb ik de club3d theatron dts en deze heb ik met SPDIF met elkaar verbonden. Ik heb de reciever gekocht voor dolby digital 5.1 geluidsweergave bij dvds en de opvolgers daarvan. Probleem is nu dat ik alleen maar over de 2 front speakers geluid krijg, ander boxen op andere aansluitingen doet niks. Ik heb de handleiding opgezocht en daarin stond het volgende:

''U kunt een externe DVD multikanaals decoder, uitgerust met 5.1 analoge uitgangen op de 5.1 analoge ingangen van dit verhaal''

Begrijp ik dan goed dit het via SPDIF niet mogelijk is?

De reciever geeft wel aan dat ie een Dolby Digital signaal binnen krijgt als ik dat met de software van de geluidskaart instel

Iemand hier ervaring mee? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
swiffer schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:27:
ik heb ook de club3d theatron dts (prachtige kaart) heb je in de SPDIF uitvoer wel op DTS interactive gezet? in de oxygen HD configuration

[...]
Ja heb ik, alle kwa software geprobeerd, het ligt volgens mij puur aan me reciever die dus alleen 5.1 kanaal geluid aankan vanaf analoog zoals in de handleiding staat, beetje jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
|sWORDs| schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:15:
[...]

Probeer het eens op 576p met je decoder op raw.
Waar kan ik dit vinden bij de nvidia software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet iemand waarom de pvr-150 los duurder is dan de MCE-kit?
Los is ie iets van 60 geloof ik. Koop je de mce kit dan betaal je maar +/- 44 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Mijn 'ultieme' HTPC to be:
- Antec NSK2400
- Asus P5L-VM 1394 (met extra bracket voor s/pdif)
- Zalman CNPS8000
- Asus GeForce 8500GT Silent
- 1gb geheugen (512x2)
- Intel Core 2 Duo E2160, 1.8ghz, 1mb cache

Doel: afspelen HDDVD/BluRay content met alle bitrates & zo stil mogelijk. Voor de stilte komt er sowieso geen hardeschijf in. Het OS wordt via het netwerk (gbit) geboot.

De 8500GT offload de CPU bijna geheel met H264 decoding, daarom voor de E2160 cpu gekozen, toch krachtig en lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
Was dat niet de 8600GT die totale offload deed?
Dacht dat de 8500GT niet zo krachtig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
multipasser schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:38:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
Manie Riets schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:51:
[...]

The Club 3D Theatron DTS is designed for digital integration of your media PC with your Home Cinema System. Run your games or any other content in original multi channel mode, compatible with Dolby Digital or DTS format up to 7.1. Theatron DTS will transfer the sound in your games, running in EAX 2.0 and Direct Sound 3D to high quality Dolby Digital. Now your high quality AV-receiver can decode the multi channel audio and bring a higher level of quality to your media center PC.

Features:
- HRTF 3D positional sound enhancement.
- Karaoke: Mic Echo, Key-shifting, Vocal cancellation.
- Magic Voice: games, and messenger applications.
- Multi-speaker output to 2 / 4 / 5.1 / 7.1 speakers.
- PCI2.1 and PIC 2.2 compliant.
- Microsoft® PC99 specification.
- Microsoft® ACPI 1.1, APM 1.2 and PPMI1.1
- HRTF-base 3D positional audio.
- DirectSound3D.
- EAX v2.0 and A3D v1.0
- General MIDI (GM) compatible.
- Enhanced Full Duplex.

Mijn geluidskaart ondersteunt het dus zeker wel, vind het alleen zo vaag dat mijn reciever 5.1 enkel via analoog zou kunnen ontvangen en niet via SPDIF
Een digitaal audiosignaal wordt doorgeven aan je receiver en die decode het pas. Via de analoge uitgang kan onmogelijk een audiosignaal doorgegeven worden dat nog gedecode moet worden. Er moet dus iets anders aan de hand zijn. heb je de fabrikant al een mail geschreven>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

multipasser schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:38:
Volgons dit artikel doen ze het allebei goed:

quotes uit dat artikel:
De pas geleden uitgebrachte GeForce 8500/8600-kaarten zijn de eerste met volledig hardwarematige H.264-decodering, inclusief het decrypten van aacs-beveiliging.
Vooral de goedkope GeForce 8500 is een erg interessante optie voor bouwers van htpc-systemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Crusader op 14-05-2007 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:06:
[...]
Waar kan ik dit vinden bij de nvidia software?
In het oude controlpanel kun je dit selecteren, in de nieuwe moet je hem aanmaken:
  • NVIDIA Control Panel
  • Geadvanceerde weergave
  • Resolutieattributen wijzigen
  • Aangepaste timing beheren
  • Creëren
  • Horizontale bureaublad-pixels 720
  • Verticale bureaublad-lijnen 576
  • GDI-vernieuwingsfrequentie 50 (ook 60 proberen)
Ik neem aan dat je dus de PureVideo Decoder hebt, aangezien je het over nVidia software hebt:
Speel een mpeg file of dvd af, er komt in je taakbalk een nVidia icoon bij:
  • Eigenschappen
  • Anamorfisch/Onbewerkte verhoudingen
Breedbeeld/4:3 moet je nu kiezen op je tv of met de zoommode van Media Center.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 14-05-2007 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
-Moondust- schreef op maandag 14 mei 2007 @ 02:11:
[...]

Een digitaal audiosignaal wordt doorgeven aan je receiver en die decode het pas. Via de analoge uitgang kan onmogelijk een audiosignaal doorgegeven worden dat nog gedecode moet worden. Er moet dus iets anders aan de hand zijn. heb je de fabrikant al een mail geschreven>
Het rare is ook dat als ik een 5.1 kanaals geluidtekst doe via me pc met de software van de geluidskaart het geluid wat uit de centerspeaker en de surround speakers zou moeten komen via de 2 front speakers gaat, ik denk dus dat de reciever ingesteld staat om alles via de 2 front speakers weer te geven maar ik heb wel de center en surround boxen ingesteld :?

En dit staat dus letterlijk in de handleiding

''U kunt een externe DVD multikanaals decoder, uitgerust met 5.1 analoge uitgangen op de 5.1 analoge ingangen van dit apparaat''

Ik heb pioneer gemaild, hoop dat ze een antwoord voor me hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:30:
[...]

In het oude controlpanel kun je dit selecteren, in de nieuwe moet je hem aanmaken:
  • NVIDIA Control Panel
  • Geadvanceerde weergave
  • Resolutieattributen wijzigen
  • Aangepaste timing beheren
  • Creëren
  • Horizontale bureaublad-pixels 720
  • Verticale bureaublad-lijnen 576
  • GDI-vernieuwingsfrequentie 50 (ook 60 proberen)
Ik neem aan dat je dus de PureVideo Decoder hebt, aangezien je het over nVidia software hebt:
Speel een mpeg file of dvd af, er komt in je taakbalk een nVidia icoon bij:
  • Eigenschappen
  • Anamorfisch/Onbewerkte verhoudingen
Breedbeeld/4:3 moet je nu kiezen op je tv of met de zoommode van Media Center.
Dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:53:
[...]

Het rare is ook dat als ik een 5.1 kanaals geluidtekst doe via me pc met de software van de geluidskaart het geluid wat uit de centerspeaker en de surround speakers zou moeten komen via de 2 front speakers gaat, ik denk dus dat de reciever ingesteld staat om alles via de 2 front speakers weer te geven maar ik heb wel de center en surround boxen ingesteld :?

En dit staat dus letterlijk in de handleiding

''U kunt een externe DVD multikanaals decoder, uitgerust met 5.1 analoge uitgangen op de 5.1 analoge ingangen van dit apparaat''

Ik heb pioneer gemaild, hoop dat ze een antwoord voor me hebben
Er staat dus dat je een analoge 5.1 op analoog 5.1 moet aansluiten, dat is dus niet zo raar. Tevens zal digitaal alleen dts en d.d. als 5.1 door worden gegeven, geluidstest zal dus alleen over de fronts gaan. Je moet spdif passthrough inschakelen voor dd en dts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Er staat dus dat je een analoge 5.1 op analoog 5.1 moet aansluiten, dat is dus niet zo raar. Tevens zal digitaal alleen dts en d.d. als 5.1 door worden gegeven, geluidstest zal dus alleen over de fronts gaan. Je moet spdif passthrough inschakelen voor dd en dts.
Het is een geluidstest die 1 voor 1 de speakers apart aanspreekt, de 2 front speakers geven het geluid goed door maar het geluid voor bijv de center speaker komt ook uit 1 van de front speakers. Als ik het signaal van DD naar DTS verander is dit op het scherm van de reciever ook te zien maar meer dan 2 boxen worden er niet aangesproken. Wat bedoel je precies met passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:36:
[...]
Het is een geluidstest die 1 voor 1 de speakers apart aanspreekt, de 2 front speakers geven het geluid goed door maar het geluid voor bijv de center speaker komt ook uit 1 van de front speakers. Als ik het signaal van DD naar DTS verander is dit op het scherm van de reciever ook te zien maar meer dan 2 boxen worden er niet aangesproken. Wat bedoel je precies met passthrough?
Een passthrough betekent dat het ingelezen audiospoor onbewerkt wordt uitgestuurd via de digitale S/PDIF-uitgang (nog niet gedecodeerd dus).

Kan je overigens in windows niet ergens instellen dat je een 5.1-speakeropstelling gebruikt en geen 2.0-opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Maakt het veel verschil voor een HTPC als ik een Gainward 8500 GT neem die 256MB DDR3 geheugen heeft ipv een Asus 8500 GT met 256MB DDR2 geheugen? De core is op 600 Mhz geclockt bij de Gainward tegenover 459 Mhz bij de Asus. Beiden passief gekoeld. De prijs is hetzelfde. Beiden garantie 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Komt denk ik een beetje op hetzelfde neer als mijn vraag eerder of 512 MB beter is dan 256 MB op een videokaart voor een HTPC.
Volgens mij is een HTPC geen systeem dat veel eist van videogeheugen of er überhaupt veel gebruik van maakt. Er hoeven geen textures geladen te worden bijvoorbeeld.

Maar als het voor hetzelfde bedrag wordt geleverd en een snellere core heeft, dan zou ik gewoon voor de Gainward gaan. Slechter kan het niet zijn :)

By the way, waar zie jij die Gainward 8500GT met DDR3 geheugen eigenlijk?
Ding staat niet in de pricewatch en DDR3 zie ik voornamelijk bij 8800 kaarten...
Kan me bij nader inzien ook niet voorstellen dat ie voor dezelfde prijs gaat, dus ben benieuwd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Crusader op 14-05-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Geen matches
Hij is bij komplett te koop. Hij staat daar nu ik zie in de titel wel als met DDR2, maar in de specificaties staat wel DDR3 en de hogere clocks. Op de website van Gainward zelf staat hij ook met de hogere core clock en met DDR3 in de specificaties.

http://www.gainward.net/en/product/product_detail_v8613.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Geen matches
In dat geval staat ie wel in de pricewatch:

pricewatch: Gainward GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) BP8500GT-256MB-TV-DVI

Maar je kan er donder op zeggen dat het gewoon DDR2 geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Geen matches
Hoezo, als er op de website van Gainward staat aangegeven dat hun produkt 8500 GT met DDR3 is uitgerust en over een 600 Mhz clock beschikt dan lijkt het me eerder dat dat klopt en dat de produkt titel bij komplett niet juist is...de specificaties bij komplett (bij tab extra informatie) geven namelijk ook de specs zoals op de gainward website.

Edit: Heb hem net trouwens besteld dus als je wilt kan je wachten, dan vertel ik je morgen wel wat er nu echt op zit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Swoosh op 14-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
-Moondust- schreef op maandag 14 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Een passthrough betekent dat het ingelezen audiospoor onbewerkt wordt uitgestuurd via de digitale S/PDIF-uitgang (nog niet gedecodeerd dus).

Kan je overigens in windows niet ergens instellen dat je een 5.1-speakeropstelling gebruikt en geen 2.0-opstelling?
Analoge output staat uit, SPDIF output staan aan en de reciever krijgt signaal binnen maar alleen door de 2 front speakers komt geluid, ik heb overal de boxen op 5.1 ingesteld en alles gaat via de SPDIF, ik hoop dat de helpdesk van pioneer me snel antwoorden mailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Geen matches
Swoosh schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:07:
Edit: Heb hem net trouwens besteld dus als je wilt kan je wachten, dan vertel ik je morgen wel wat er nu echt op zit :)
Keep me informed please :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:14:
[...]

Analoge output staat uit, SPDIF output staan aan en de reciever krijgt signaal binnen maar alleen door de 2 front speakers komt geluid, ik heb overal de boxen op 5.1 ingesteld en alles gaat via de SPDIF, ik hoop dat de helpdesk van pioneer me snel antwoorden mailt
Dat is dus normaal, het probleem zit niet in je pioneer. Alleen kaarten die naar dolby of dts encoden geven alles in 5.1. Verder kun je dolby en dts raw uit laten sturen (pass through) en dat is dan wel 5.1.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 14-05-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:02:
[...]

Dat is dus normaal, het probleem zit niet in je pioneer. Alleen kaarten die naar dolby of dts encoden geven alles in 5.1. Verder kun je dolby en dts raw uit laten sturen (pass through) en dat is dan wel 5.1.
Op het scherm van de reciever staat dat ie een dolby digital signaal digitaal binnen krijgt als ik dat instel, ook als ik em op DTS zet is dat op de reciever te zien maar toch komen alleen uit de front speakers geluid, in de software staat ook duidelijk een pc en een reciever met daar tussen SPDIF, boxen staan op 5.1 ingesteld, alles gaat via SPDIF

Specs geluidskaart:

Heb ik dan toch niet de juiste geluidskaart gekozen? Welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:44:
[...]
Op het scherm van de reciever staat dat ie een dolby digital signaal digitaal binnen krijgt als ik dat instel, ook als ik em op DTS zet is dat op de reciever te zien maar toch komen alleen uit de front speakers geluid, in de software staat ook duidelijk een pc en een reciever met daar tussen SPDIF, boxen staan op 5.1 ingesteld, alles gaat via SPDIF

Specs geluidskaart:

Heb ik dan toch niet de juiste geluidskaart gekozen? Welke moet ik dan hebben?
Begin eens met welke kaart je nou hebt? DD Live is trouwens DD encoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
|sWORDs| schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:01:
[...]

Begin eens met welke kaart je nou hebt? DD Live is trouwens DD encoding.
Ik heb er nu een Club3D Theatron DTS in zitten en daar zijn die specs die ik poste van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:44:
[...]
wat zet je op DTS dan? Bij SPDIF passthrough moet je dat nl helemaal niet kunnen instellen. Het geluid gaat van een DVD direct naar je receiver en daar wordt dan pas bepaald of het DTS of DD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:07:
[...]
Ik heb er nu een Club3D Theatron DTS in zitten en daar zijn die specs die ik poste van
Maak eens een screenshot van het controlpanel met de settings die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/1820/settingswp1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:38
Mijn ultieme htpc heb ik na lang wikken en wegen een half jaar geleden zelf samengesteld uit de volgende onderdelen:

moederbord: Gigabyte GA-8I945GMMFY-RH
cpu: intel t2300 2x1.667 ghz
ram: 1024 mb (667 mhz)
hd: 250 gb, samsung spinpoint
cd/dvd: nec dvdr 4550
gpu: intel 945gm (vga)
lan: gigabit lan + wlan (usb)
audio: digital output + analogue in-/output
behuizing: silverstone lc-11 zwart/multimedia

het voordeel van dit systeem is dat het stil en zuinig is. De laptop processor verbruikt maximaal 30 w, en de videokaart zit on board. Het totale stroomverbruik is maximaal 60 watt. Daarom is maar een kleine voeding nodig. Doordat alles erg 'stroom-efficient' is, is er een beperkte koeling nodig, vandaar dat alles lekker stil is. De processor is krachtig genoeg voor high definition, zelfs 'originele' hd-dvd's.
Het grootste nadeel is dat de onboard aansluiting vga is, en geen dvi/hdmi. Een uitbreiding met een videokaart is echter nog mogelijk. Achteraf had ik dit liever onboard gehad.
ander nadeel is dat de prijzen voor de processor en moederbord hoger liggen dan minder zuinige uitvoeringen met vergelijkbare prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Pascal.A schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:16:
.
Het grootste nadeel is dat de onboard aansluiting vga is, en geen dvi/hdmi. Een uitbreiding met een videokaart is echter nog mogelijk. Achteraf had ik dit liever onboard gehad.
Dan had je de Abit IL-90MV moeten nemen,die heeft standaard een HDMI aansluiting.
Ik heb zelf de Asus N4L-VM DH en die kan je nog uitbreiden met een DVI kaartje maar ik ben niet zo tevreden over de onboard video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:28:
[...]
Dan had je de Abit IL-90MV moeten nemen,die heeft standaard een HDMI aansluiting.
Ik heb zelf de Asus N4L-VM DH en die kan je nog uitbreiden met een DVI kaartje maar ik ben niet zo tevreden over de onboard video.
klopt, maar ik wist niet of de onboard video voldoende kracht had voor high definition materiaal. Dus ik wilde graag een moederbord met grafische uitbreidingsmogelijkheden (vanwege h/w acceleratie). Maar voor de abit is geen uitbreiding met videokaart mogelijk (althans, die heeft geen pci-e slot).
De asus heeft volgens mij de verkeerde layout om in de kast die ik heb een pci-e videokaart te gebruiken icm met een risercard. Dus zodoende toch bij de giga-byte uitgekomen.
ik heb trouwens wel een dvi-kaart van hp voor de onboard intel gpu. deze krijg ik echter niet aan de praat.
Ik moet trouwens zeggen dat het kijken via vga me nooit heeft gestoord en ik er altijd dik tevreden over ben geweest. Wat dat betreft is het ontbreken van dvi geen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Een vraagje tussendoor.

Hoe verhoudt de H.264 decodering van de 8500 en PureVideo zich tot FFDShow? Ik las namelijk ergens dat bij gebruik van FFDShow allerlei videokaart features worden uitgeschakeld en door FFDShow worden overgenomen.

Het kan ook zijn dat alles afzonderlijk van elkaar werkt? Dus de H.264 decodering van de 8500 en Purevideo voor decodering en FFDShow puur en alleen voor videoupscaling of eventuele additionele filtering van het beeld?

Kortom: hoe moet ik het gebruik van alle drie de 'features' simultaan zien?

Check ook dit voor verbetering van het beeld door gebruik van FFDShow:
http://www.htpcnews.com/forums/index.php?showtopic=17427

[ Voor 17% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-05-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen matches
Tommy The Cat schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:10:
Hoe verhoudt de H.264 decodering van de 8500 en PureVideo zich tot FFDShow?
ffdshow gebruikt de hardware acceleratie van PureVideo niet, daarvoor moet je de decoder van WinDVD of PowerDVD hebben (dat zijn de enige H.264 codecs met PureVideo HW-acceleratie support).

ffdshow heeft inderdaad allerlei "postprocessing" beeldverbeteringsfilters, maar dat hebben die andere PureVideo codecs ook - de vraag is of ffdshow beter is dan die van die andere. In principe zou het kunnen (het zijn immers allemaal DirectShow filters).

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 15-05-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Geen matches
Juist. Feit is dat ik eveneens m'n dvd's wil upscalen naar 1080p zodat m'n projectie wat scherper wordt. Zijn win- en powerDVD hier net zo goed toe in staat als FFDShow? Dan heb ik ook nog windows media player 11... Wat een doolhof! :p

[ Voor 16% gewijzigd door Tommy The Cat op 15-05-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:19:
Los is ie iets van 60 geloof ik. Koop je de mce kit dan betaal je maar +/- 44 euro.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Geen matches
Misschien moet ik 't zo zien:

8500, Purevideo en Windows media player 11 voor HD content?

8500, FFDShow, voor upscalen dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:01

Church of Noise

Drive it like you stole it

Geen matches
Effe terugkomend op 't hele verhaal mbt dd live etc: is't niet eenvoudigweg zo dat DD live stereo naar stereo omzet, en enkel 3d-geluidsstromen (wat een woord) naar DD omzet? (want ik zie op je screenshot dat je DD live hebt aanstaan...)

Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Crusader schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:33:
[...]

Keep me informed please :P
'K, kwam er nu pas aan toe om de kaart te installeren. Wat ik je kan vertellen is dat de Gainward 8500 GT inderdaad over een 600 Mhz core clock beschikt (itt 460 bij de Asus) en ook 256 MB DDR3 geheugen heeft (itt DDR2 bij de Asus). Dat vind ik mooi meegenomen, aangezien de Asus 8500 GT dus dezelfde prijs was.

Er is echter een maar...en dat is dat het blok voor de passieve koeling dermate groot is dat je een pci slot gaat kwijtraken onder de pci express waar je hem in prikt. Dit was mij niet echt duidelijk geworden uit het plaatje wat ik steeds van de Gainward kaart had gezien (van boven af). Het extra grote blok met vinnen is waarschijnlijk ook nodig vanwege de snellere specificaties. Bij mij in de kast is het geen probleem, maar het is dus wel iets waar je rekening mee moet houden. Hier een link waar je kan zien hoe hij er echt uit ziet:

http://62.75.219.46/shop2...ser=netzladen24&proid=688

Heb verder nog niks getest. Hij geeft iig stukken beter beeld dan de onboard van m'n Asrock mobo, waar ik eerst mee had gehoopt vooruit te kunnen in de HTPC maar dat viel me vies tegen qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Tommy The Cat schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 22:48:
Misschien moet ik 't zo zien:

8500, Purevideo en Windows media player 11 voor HD content?

8500, FFDShow, voor upscalen dvd's?
Nee, PureVideo is ook superieur met dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
Heb je ook de settings van je codec (zoals ac3filter) of mediaplayer ingesteld op spdif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Geen matches
|sWORDs| schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:23:
[...]

Gaat het hier nou elke keer om PureVideo waar je voor moet betalen (de decoder?) of wat 'standaard en gratis' wordt bijgeleverd van PureVideo?
Of slaat deze vraag nergens op? Ik zie heel dat verschil tussen die 2 verschillende PureVideo's namelijk niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Swoosh schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:44:
[...]

'K, kwam er nu pas aan toe om de kaart te installeren. Wat ik je kan vertellen is dat de Gainward 8500 GT inderdaad over een 600 Mhz core clock beschikt (itt 460 bij de Asus) en ook 256 MB DDR3 geheugen heeft (itt DDR2 bij de Asus). Dat vind ik mooi meegenomen, aangezien de Asus 8500 GT dus dezelfde prijs was.

Er is echter een maar...en dat is dat het blok voor de passieve koeling dermate groot is dat je een pci slot gaat kwijtraken onder de pci express waar je hem in prikt. Dit was mij niet echt duidelijk geworden uit het plaatje wat ik steeds van de Gainward kaart had gezien (van boven af). Het extra grote blok met vinnen is waarschijnlijk ook nodig vanwege de snellere specificaties. Bij mij in de kast is het geen probleem, maar het is dus wel iets waar je rekening mee moet houden. Hier een link waar je kan zien hoe hij er echt uit ziet:

http://62.75.219.46/shop2...ser=netzladen24&proid=688

Heb verder nog niks getest. Hij geeft iig stukken beter beeld dan de onboard van m'n Asrock mobo, waar ik eerst mee had gehoopt vooruit te kunnen in de HTPC maar dat viel me vies tegen qua beeldkwaliteit.
Wat ik me afvraag bij deze kaart en vooral het koelblok is of deze wel goed zijn warmte kwijt kan in een htpc kast. deze kasten zijn meestal horizontaal, waardoor de vga kaart verticaal staat. Hierdoor liggen de koelribben van de heatsink weer horizontaal. Maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Geen matches
Bedankt voor je info Swoosh, zal er rekening mee houden :)

@gassiepaart: ik denk dat het niet veel uitmaakt, al is het wel verstandig om enige airflow te hebben in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Geen matches
|sWORDs| schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 07:23:
[...]

Maar purevideo doet niet aan upscaling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen matches
FabianNL schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:53:
[...]
Gaat het hier nou elke keer om PureVideo waar je voor moet betalen (de decoder?) of wat 'standaard en gratis' wordt bijgeleverd van PureVideo?
Of slaat deze vraag nergens op? Ik zie heel dat verschil tussen die 2 verschillende PureVideo's namelijk niet meer :/
PureVideo is een architectuur + API. Vergelijk maar met DirectX: je krijgt het gratis en voor niks in de driver mee. Wat je niet gratis krijgt is de toepassing die van PV gebruikt maakt: de decoder (en evt post-processing filters als denoise, deinterlace, upscaling, etc). Weer de analogie met DirectX: je krijgt er geen spellen gratis bij.

nVidia verkoopt zelf een MPEG-2 decoder + postprocessing filters met PV support, en WinDVD en PowerDVD hebben een MPEG-2 & H.264 decoder met PV support. That's it.

Decoders kosten geld vanwege de MPEG licensie. De codecs in ffdshow (en XviD, x264, etc) zijn alleen gratis omdat je het zelf moet compileren (wordt alleen als source code verspreid) en je dient zelf de licensie te regelen. Niemand doet dit natuurlijk.
Maar purevideo doet niet aan upscaling toch?
Uiteraard doet PureVideo (die van nVidia/WinDVD/PowerDVD) aan upscaling. Wat denk je wat er gebeurt als je een DVD fullscreen op je 1280x1024 scherm bekijkt?

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 16-05-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Geen matches
Dankjewel Dreamvoid, snap ik het ook weer iets beter!
Nu nog een vraagje dan, wat moet je nou of kan je het nou het beste installeren dan? WinDVD, PowerDVD of PureVideo? En is ffdshow ook een alternatief dan of doet die iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Laatst online: 07-03-2021
Geen matches
Draai sinds een tijdje MediaPortal in een client-server setup en dit draait goed. Mijn server is een dedicated systeem waar ik ook VMWare server op draai.

Ik kijk TV via Multikabel (Digitaal) en heb aan mijn server dan ook een FireDTV aangesloten op de firewire poort.

Nu wil ik een MediaCenter PC bouwen die HD tv ondersteund en kan Timeshiften. Helaas kan je met HDTV wat minder makkelijk naar meerdere kanalen kijken c.q. opnemen (alleen binnen dezelfde stream) dus daar maak ik mij niet druk over. Of ik neem iets op, OF ik kijk het live, OF ik wil het timeshiften als ik bijvoorbeeld gebeld wordt. Het opnemen doet de server en die doet het goed. De client hoeft dus alleen de aangeboden .TS streams vanaf de server weer te geven. (over Gigabit LAN).

Ik heb een Philips 9631 hangen die max 1080i aan kan.

Mijn idee was als volgt:

Een Geforce 8500 of 8600 kaartje (passief) vanwege PureVideo ondersteuning.
Core2Duo E6600 (prijsverschil met andere Core2Duo's is de moeite niet dus beetje knappe)
P5B bordje, gebruik alleen de Gigabit LAN poort en de SPDIF out
1 of 2Gb RAM. Prijsverschil is ook niet je van het maar is 2Gb niet een beetje onzinnig in een MediaPortal PC?
CF2IDE kaartje op de IDE poort prikken en 8Gb Sandisk IV kaartje d'r (hoeft toch alleen maar Windows en MediaPortal op, content komt van server).

Nu heb ik de S21T van OrigenAE gezien en ben een beetje verliefd geworden ;-) Vraag mij af of de Geforce 8500/8600 kaarten wel in staat zijn om dual output op 1920x1080 te leveren.

Op- of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Een E6600 produceert wel wat meer warmte dan een goedkopere en langzamere processor, zoals de E4300 denk ik. Daarnaast kun je met die videokaart en een E4300 moeiteloos de zwaarste codecs aan, dus waarom zou je eigenlijk een E6600 in een HTPC douwen?
Is gewoon even mijn mening, ik sta open voor tegenargumenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Crusader schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:56:
Een E6600 produceert wel wat meer warmte dan een goedkopere en langzamere processor, zoals de E4300 denk ik. Daarnaast kun je met die videokaart en een E4300 moeiteloos de zwaarste codecs aan, dus waarom zou je eigenlijk een E6600 in een HTPC douwen?
Is gewoon even mijn mening, ik sta open voor tegenargumenten :)
Ik heb een e2160 (dual core 1.8ghz) samen met een 8500gt besteld recent. Doel is om minimaal alle bluray content (dus streams van 40+mbit) in h264 moeiteloos te kunnen decoderen. Of dit gaat lukken ga ik a.s. weekend achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
Let us know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:19:
Stel ik nou een domme vraag? Of is ie juist heel moeilijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Stel ik nou een domme vraag? Of is ie juist heel moeilijk:P
In mijn beperkte kennis verschilt het gewoon van de naam die de bewuste webshop in zijn database heeft staan. Soms staat er namelijk ook bij een MCE KIT dat er geen afstandsbediening bij zit. Ik denk dat je gewoon moet informeren wat ze er mee bedoelen, want ik kan er nog geen logica in vinden.
Sommige 150's zonder kit hebben wel een remote en sommige met KIT hebben geen remote...
ik denk dat de duurdere gewoon een remote hebben, maar vraag het gewoon na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dankje! Ik zal dan idd es contact opnemen met die desbetreffende webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
In mijn ervaring is FFDshow wel degelijk beter in upscaling, ik heb zowel Powerdvd, Windvd en Purevideo getest. Upscaling in die drie gevallen gebeurd volgens mij door de videokaart/driver, in ieder geval deels hardwarematig. FFDshow gebruik je bovenop de codec, ik heb het zo ingesteld dat de Purevideo codec het beeld gedecodeerd doorstuurt naar FFDshow, die het vervolgens filtert en softwarematig upscaled n.a.v. deze guide: http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=132&Itemid=29

Zoomplayer is daarvoor heel handig omdat je de filters en codecs zelf kunt kiezen. De CPU load moet je overigens niet onderschatten, toch gemiddeld 75% op 1 core van een 2,6GHz AMD.

De verschillen tussen standaard upscaling en FFDshow upscaling vind ik zeker zichtbaar, het beeld is duidelijk crisper en gedetaileerder (op 1680x1050).

Overigens nog een tip, kweet niet of die al genoemd was: http://reclock.free.fr/
Synct het geluid aan het beeld met een eigen clock (zeker interessant om de readme eens door te lezen), waardoor het geheel een stuk soepeler loopt. (niet altijd evenveel verschil, vooral de wat slechter geripte divxen hebben er baat bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 08:49
Geen matches
Ik heb een lijstje gemaakt. Bedoeling is om als Windows Media Center te gebruiken op een 37"LCD via DVI en de Z5500 voor het geluid.

Silverstone (behuizing) sst-lc16b-m
SilverStone SST-ST30NF 300 Watt
Zalman (processor cooler) cnps9500 am2
Nec (dvdrw) ad-7170 18x zwart
Kingston (geheugen) ddr2 2048mb kit 533mhz
Samsung (harddisk) 250gb 7200rpm sata-2
Asus (moederbord) sam2 m2a-vm hdmi 690g
Amd (processor) sam2 box athlon x2 3800+
Microsoft (software) vista home premium nl 32bit (oem)
Hauppauge wintv 500mce dual tuner

Suggesties zijn welkom. Owja...ik heb Casema, een vraag me af hoe ik daar zonder settop-box digitaal 2 kanalen mee kan ontvangen.

[ Voor 2% gewijzigd door Don_Gulio op 17-05-2007 14:14 . Reden: voeding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Geen matches
digitale kabel tv op je pc: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
als je dat wilt, dan wordt de hauppauge overbodig lijkt me.

ik vraag me af of je met een fanloze voeding in een behoorlijk kleine kast weg kunt komen qua air flow. ik denk dat het nut van een fanloze voeding vervalt zodra je extra fans in je kast nodig hebt om toch flow te creeeren.

trouwens een algemene tip, misschien al vaker genoemd. maar als je cd/dvd drive geluid maakt bij het afspelen, zet de lees snelheid dan wat terug: http://www.snapfiles.com/get/nerodrivespeed.html
op 4x is het nog makkelijk dvd kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Bulldock op 17-05-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
wagenveld schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:46:
In mijn ervaring is FFDshow wel degelijk beter in upscaling, ik heb zowel Powerdvd, Windvd en Purevideo getest. Upscaling in die drie gevallen gebeurd volgens mij door de videokaart/driver, in ieder geval deels hardwarematig. FFDshow gebruik je bovenop de codec, ik heb het zo ingesteld dat de Purevideo codec het beeld gedecodeerd doorstuurt naar FFDshow, die het vervolgens filtert en softwarematig upscaled n.a.v. deze guide: http://www.htpcnews.com/i...ask=view&id=132&Itemid=29

Zoomplayer is daarvoor heel handig omdat je de filters en codecs zelf kunt kiezen. De CPU load moet je overigens niet onderschatten, toch gemiddeld 75% op 1 core van een 2,6GHz AMD.

De verschillen tussen standaard upscaling en FFDshow upscaling vind ik zeker zichtbaar, het beeld is duidelijk crisper en gedetaileerder (op 1680x1050).
Ah. Ik ben even verward. FFDShow is niet alleen een filter/upscaler maar ook een media player? Gebruik je FFDShow ook indien je niet upscaled en bv gewoon HD-DVD kijkt?

In ieder geval bedankt voor de guide. Zelf heb ik namelijk ook de voorkeur om PureVideo in combinatie met FFDShow te gebruiken. In je guide wordt als ik het zo snel goed zag overigens alleen beschreven hoe je de zaak hebt ingesteld, maar niet hoe je PureVideo en FFDShow laat samenwerken. Heb ik daar ook een guide voor nodig?

Denk je dat dezeconfig het trekt? :
AMD Athlon 64 X2, 3800+ (65w), Socket AM2, Boxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is niet een player, je hebt wel bijvoorbeeld Zoomplayer nodig, zie pagina 2 van de guide: http://htpcnews.com/images/ffdshowdvd/zpadvdvdcust2.jpg

Ipv het Sonic filter kies je daar dus voor de Purevideo codec (NVDVD3+): http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html Nou weet ik niet of je de HD versie bij je VGA krijgt en of die ook MPEG2 doet? Ik gebruik ieg de standaard.

Het is zeker interessant om ook het forum (zie ergens hierboven en op de laatste pagina van de guide) even na te lezen, omdat er wat tweaks zijn die wat meer up to date zijn. Mijn instellingen op dit moment zijn:

Blur&NR > denoise3d: 0.5-0.5-5.0 HQ
Resize > Lanczos4, luma sharpen 1.85, chroma off

Die instellingen zorgen bij DVD voor 75-90% CPU belasting (zie sig). Je kunt de NR vervangen door een unsharp mask van 1 (om de conversie naar YV12 te behouden) en je kunt de Lanczos instellingen aanpassen voor minder CPU gebruik (bijvoorbeeld Lanczos2)

Op een X2 3800 zul je dus even je CPU gebruik in de gaten moeten houden (het geheel is niet geoptimaliseerd voor dual core), en de opties wellicht een beetje naar beneden bij moeten stellen.

Voor HD materiaal heb je niet echt een upscaler nodig, dus ook geen FFDshow. Dat zou immers ook de hardwarematige decodering weer teniet doen.

Dus, ff inlezen en uitgebreid testen wat het beste voor jouw setup is. Je bent tenslotte een tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
_Arthur schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:53:
[...]

Ik heb een e2160 (dual core 1.8ghz) samen met een 8500gt besteld recent. Doel is om minimaal alle bluray content (dus streams van 40+mbit) in h264 moeiteloos te kunnen decoderen. Of dit gaat lukken ga ik a.s. weekend achter komen.
Ik dacht ook aan deze config en ben dan ook heel benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Laatst online: 07-03-2021
De Geforce 8500 kaarten zijn voor zover ik mij heb kunnen inlezen ideaal voor (HD) HTPC doeleinden.

Ik vraag mij alleen af of ze ook dual-output op 1920x1080 ondersteunen. Heb nog geen tests kunnen vinden waaruit dat blijkt.

Kan iemand dit bevestigen? Zo ja, dan wordt het definitief de kaart voor mijn Media Portal PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Geen matches
RutgerDB schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:14:
Nu heb ik de S21T van OrigenAE gezien en ben een beetje verliefd geworden ;-) Vraag mij af of de Geforce 8500/8600 kaarten wel in staat zijn om dual output op 1920x1080 te leveren.

Op- of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd.
Sjieke kast, maar volledig nutteloos!

Ten eerste is de noodzaak van het grote scherm mij niet duidelijk. Zet je deze in de buurt van je tv, dan leidt het scherm teveel af en kun je af met een afstandbediening voor de bediening. Zet je hem apart neer en wil je dit gebruiken voor bediening van je muziek zonder de tv aan te zetten. Dan kun je met een kleiner touch screen ook wel af.
Verder is de kast zo groot dat je er bijna een server van kan maken... Stiller zou die daarmee niet worden... En hoe log staat dit ding in je woonkamer! Het past bij geen 1 hifi component.
Ten derde lijkt mij het schuif mechanisme zwaar irritant om even een dvd te draaien.
En als laatste de prijs, hiervoor kan je waarschijnlijk meerdere pc's kopen
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.