De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Geen matches
|sWORDs| schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:35:
[...]

Vergeet de bitrate niet, maarschijnlijk is de bitrate van dat m2v bestand bij lange na niet zo hoog als van een blueray of hddvd.

Jeroen, mooie keuze, alleen jammer van de brander.
Wat is er met de brander dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Jeroenz18 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:39:
[...]

Wat is er met de brander dan?
|sWORDs| schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:19:
• Pioneer 112D flashen naar 112L, scratched disks alsnog lezen en je kunt kiezen hoe de drive speed bepaald wordt. (standaard langzaam en snel wanneer nodig, standaard snel en langzaam wanneer niet nodig, altijd snel) Superstil, super snel en veel beter dan de Nec>35xx.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
Damn. Mediaportal installed op een op pensioen zijnde P4 2ghz.
Mijn Hercules Smart TV 3 (philips chips) ingestoken en mediaportal ondersteunt de kaart natuurlijk niet.
Of staat toch niet in de lijst! Op zich ondersteunt mediaportal wel de chipset op mijn kaart.
Kan ik dan een general driver gebruiken ofzo? Vind die info niet direct.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Matched: htpc
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:56:
2 GB voor HTPC is zwaaaaaaaaar overkill
(of je moet zonodig Vista draaien....)
De bedoeling is om er vista premium op te zetten daarom 2gb ram.
Ook omdat ik nog een legale vista premium heb liggen en niet de nut er in zie om een winxp mce software te gaan kopen als ik er nog 1 heb.

Draai op mijn hoofd pc ook vista premium 64bit en werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
syberjunky schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:02:
[...]

De bedoeling is om er vista premium op te zetten daarom 2gb ram.
Ook omdat ik nog een legale vista premium heb liggen en niet de nut er in zie om een winxp mce software te gaan kopen als ik er nog 1 heb.

Draai op mijn hoofd pc ook vista premium 64bit en werkt als een zonnetje.
Ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat 1gig prima voldoende is voor Vista Home Premium. Ik gebruik mijn mediacenter voor alle mediacenter functies en heb nog niet 1 keer de behoefte gehad om het geheugen uit te breiden.

Specs :

Kast : Antec Fusion
Mobo : Asus M2N-MX
Processor : AMD Athlon 64 3800+
Geheugen : G.E.I.L. 1 GB DDR2-800 kit ( 2x 512 )
Videokaart : Asus ATI EAX1650Silent 256mb
TV-Kaart : Hauppage Win-TV PVR 500MCE
DVD : Samsung 18x Sat
HD : Western Digital 250 gig Sat
Microsoft Windows Vista Home Premium
MCE Remote + Receiver

Ik draai alles van een server, de schijf gebruik ik alleen voor Vista en een andere partitie om op de nemen.

Het enige waar ik niet tevreden over ben is de TV-kaart, veel ghosting maar heb nog niet gedacht over een alternatief. Wel schijnt Hauppage daar vaker last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo had wat vertraging met mijn HTPC.
Super geil Dell bordje in uATX met Celeron 2Ghz. Helaas had het bordje geen standaard bevestigings gaten. Nu van iemand een MSI bordje met echte P4 1.8Ghz overgenomen. Dus kan weer verder.
Wat is beter? een P4 1.8Ghz /256kb/400mhz of een Celeron 2Ghz /128/400. Of is er amper verschil?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
Hertog schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:10:
[...]

Er zijn zoveel moederborden dat kiezen nogal lastig was. Dit was een van de goedkopere met alles erop wat ik nodig heb (Full ATX, onboard digital audio, rs232-poort), vandaar. Maar is een 945 bord niet goed genoeg?
Ik quote deze even :) Is er iets mis met een 945 bord?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nee, is niets mis mee, 965 of 650 zou mijn voorkeur hebben. Maar 945 kan prima hoor.
Jazzper schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:22:
zo had wat vertraging met mijn HTPC.
Super geil Dell bordje in uATX met Celeron 2Ghz. Helaas had het bordje geen standaard bevestigings gaten. Nu van iemand een MSI bordje met echte P4 1.8Ghz overgenomen. Dus kan weer verder.
Wat is beter? een P4 1.8Ghz /256kb/400mhz of een Celeron 2Ghz /128/400. Of is er amper verschil?
De p4, echter nauwelijks verschil en vooral niet voor HTPC, maar even searchen en je had dat zelf ook kunnen beantwoorden.
Strictly speaking, the Celeron is no great shakes. In fact, there would hardly be any arguments in its favor at all, if it weren't for its retail price, which, at around $100, makes it a steal.

[ Voor 98% gewijzigd door |sWORDs| op 11-04-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
|sWORDs| schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:37:
Nee, is niets mis mee, 965 of 650 zou mijn voorkeur hebben. Maar 945 kan prima hoor.
Dat heeft gewoon met features te maken toch, ik mis niets verder? :) Voor mij voldoet dat bord in ieder geval prima, zo op het oog. Maar je hebt me wel aan het twijfelen gebracht :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben ook begonnen met mij HTCP omdat de dvd speler eraan is :(
Ik twijfel tussen een Enlight EN-7473 en een antec fusion behuizing
Die Antec kost 100 euro meer, maar de voeding is beter 430 watt tegen 200 voor de Enlight)
Ik wil er een Athlon 64 X2 4200+ in plaatsen en later een video kaart om zo 1080P te kunnen bekijken (voorlopig doen we het even met on-board video)
Ik vraag me af of die 200 watt genoeg is, later een nieuwe voeding kopen lijkt me niet handig omdat dit een small form factor voeding is, maar die 100 euro extra vindt ik veel geld.

Ook twijfel ik of ik tv home digitaal van @home aan de WinTV-PVR-500MCE moet hangen.
Kan ik een decoder zoals de Digi1 STB-85ir component aansluiten en dan gebruiken met Vista MCE?
Iemand ervaring met zo'n constructie? is het beeld beter, of is er weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 20:15
Geen matches
Ik zou alleen al voor het uiterlijk het prijsverschil over hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
Geen matches
|sWORDs| schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:37:
Let er ook op dat de 650-chipset een stuk meer verbruikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Tja, omdat ik zelf ook niet meer kon achterblijven met een HTPC ben ik ook maar eens rond wezen kijken.

Dit alles met in mijn achterhoofd dat ik niet echt een budget limiet heb, maar ook niet meteen het beste van het beste hoef te hebben, ben ik dus gaan struinen en heb het uiteindelijk op de volgende manier in elkaar ge"flanst"

Ik was op zoek naar een vervanger voor de pc van mijn vriendin, met in het achterhoofd dat ik deze dus ook wilde aansluiten als mediacenter op een redelijke flinke tv... Daar moet dus kwaliteit in zitten...maarja, zoals iedereen, heb ik een pesthekel aan herrie...dus deze moest ook nog zo stil als mogelijk zijn, wel met alle functionaliteit...

Uiteindelijk is het het volgende geworden en uiteraard alles al besteld :)

Kast : Coolermaster Cavelier 4 inc. 350 watt voeding
Board : ASrock AM2NF3-VSTA
Geheugen : 2gb Apacer DDRII 4200
Geluid : Creative X-fi Xtreme Audio, beide 7.1 geluid
Opslag : 160gb WD SATA2 16mb cache
Videokaart : NVidia 7900GS Silent 512mb
Dvd-speler/brander : Asus 1814BL
Invoerapparatuur : Trust DS-3200 S-L keyboard + muis
Remote : Logitech Harmony Remote

En als besturingssysteem : Windows Vista Home Premium

Zal als besturingssysteem te twijfelen tussen MCE en Home Premium, maar ben toch maar voor Vista gegaan, mede omdat mijn vriendin dat dus mooier vind.

Totaalprijsje viel ook nog best mee

Was 650 ex btw kwijt :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Geen matches
Hertog schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:15:
Inmiddels, mede met hulp van SPCR, de volgende pc samen gesteld:

Moederbord: Asus P5LD2 /C
CPU Core2Duo E6600
Geheugen: 2 GB 667 cl5.0
Harde schijf: 750 GB Seagate Baracuda
Grafisch: GeForce GS7600 Silent
Case: Silverstone LC17
Voeding: Corsair 520hx voeding
CPU cooler: Thermalright Ultra-120 met Nexus 120mm fan.
Je hebt hier bijna dezelfde setup als ik hier heb staan geselecteerd. Ik raad persoonlijk wel aan om die 120mm fan van nexus op je Ultra 120 te zetten, deze blaast namelijk en die twee fans zijn outflow fans.
Daarnaast, ik denk dat die Ultra 120 niet gaat passen. Je hebt maar 15cm nagemeten!!! In de LC17 past alleen volgens mij de Artic Pro net. Ik heb gekozen voor Thermalright XP120 (fan blaast naar moederbord).
Laaste tip, ik zie dat je stilte zoekt en dan raad ik je die Seagate Baracuda 7200.10 750gb ten strengste af. Deze heeft veel platters en is 1 van de meest rumoerige hdd's. Ga voor 320x2 (past makkelijk) of voor Samsungs. Deze laaste zijn echt bijna onhoorbaar.
In mijn setup zitten die 2x320 Seagate 7200.10 en alleen die hoor ik als er hdd activiteit is (erger me er al redelijk aan).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

tim_heijt schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:59:
[...]

Je hebt hier bijna dezelfde setup als ik hier heb staan geselecteerd. Ik raad persoonlijk wel aan om die 120mm fan van nexus op je Ultra 120 te zetten, deze blaast namelijk en die twee fans zijn outflow fans.
Daarnaast, ik denk dat die Ultra 120 niet gaat passen. Je hebt maar 15cm nagemeten!!! In de LC17 past alleen volgens mij de Artic Pro net. Ik heb gekozen voor Thermalright XP120 (fan blaast naar moederbord).
Ik had inmiddels al via een ander topic gevonden dat dit inderdaad niet ging passen, maar toch bedankt voor de aanvulling. Ik had daar gevraagd of er een HTPC kast zou zijn waar deze wel in zou passen, maar ik denk dat ik inderdaad voor jouw voorstel ga.
Laaste tip, ik zie dat je stilte zoekt en dan raad ik je die Seagate Baracuda 7200.10 750gb ten strengste af. Deze heeft veel platters en is 1 van de meest rumoerige hdd's. Ga voor 320x2 (past makkelijk) of voor Samsungs. Deze laaste zijn echt bijna onhoorbaar.
In mijn setup zitten die 2x320 Seagate 7200.10 en alleen die hoor ik als er hdd activiteit is (erger me er al redelijk aan).

Succes!
Ik zoek inderdaad stilte, maar wil ook veel ruimte. Ik redeneerde redelijk eenvoudig 'een schijf is minder lawaai dan twee schijven' :) Als ik later een tweede 750 GB bij prik heb ik ruim 1 TB, met 320 GB schijven heb ik er daar vier van nodig, wat mij juist meer herrie lijkt (even afgezien van het feit dat ze fysiek meer ruimte innemen). Maar aan de andere kant, je hebt die twee schijven natuurlijk niet altijd beide nodig. Jij zegt dus dat twee Samsungs stiller zijn dan één Seagate 750 GB?

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:36
Geen matches
Interessant om in dit topic te vermelden is mischien dat de 8500GT Silent al te koop is voor 90€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:32:
Die Antec kost 100 euro meer, maar de voeding is beter 430 watt tegen 200 voor de Enlight)
Die 200 watt voeding gaat het niet trekken (ervaring).
Ik had ook een 200watt voeding, en dat was al kantje-boord, totdat ie het vorige week echt opgaf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
maar wat heb je nou minimaal nodig aan cpu, ram en videokaart om 1080p vloeiend af te kunnen spelen op een hd-ready lcd tv? Zonder framedrops..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:26:
maar wat heb je nou minimaal nodig aan cpu, ram en videokaart om 1080p vloeiend af te kunnen spelen op een hd-ready lcd tv? Zonder framedrops..?
Dat ligt er aan hoe het gecodeerd is en hoe je het afspeeld. De ene 1080P-stream is de andere niet.

Om dat onder alle omstandigheden te kunnen doen, bijvoorbeeld een H264 1080P 20Mbit stream, heb je minstens een E6600 of equivalent nodig en dan nog. Andere codecs zoals mpeg-2 of wmc hebben niet zoveel processorkracht nodig.

Hardware acceleratie op je ATI of NVidia kaart zou iets kunnen helpen zodat je met een lichtere CPU af kan, maar dat werkt eigenlijk alleen in Windows.

Ik wil ook een HTPCtje bouwen om in linux H264 1080P te kunnen afspelen, en ik ga voor de E6600 @ 3Ghz met een passief gekoelde nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Geen matches
tim_heijt schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:59:
[...]

Of nog beter, een 2.5" harddisk, compact-flash kaart, USB-stick, of Network-boot machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:26:
Waarom zou je 1080p vloeiend af willen spelen op een HD Ready tv? 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Omdat de content nou eenmaal 1080p is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Naar aanleiding van opmerkingen in dit topic en verdere zoekacties:

Moederbord: Asus P5LD2 /C
CPU: Core2Duo E6600
Geheugen: 2 GB 667 cl5.0
Harde schijf: 500 GB Hitachi Deskstar
Grafisch: GeForce GS7600 Silent
Case: Silverstone LC17
Voeding: Corsair 520hx voeding
CPU cooler: Thermalright XP120 met Nexus 120mm fan.

De Deskstar bleek bijna net zo stil te zijn als een aantal 250 GB drives van andere merken. Deze biedt dus de beste ruimte/lawaai verhouding :) Verder de koeler aangepast omdat deze inderdaad niet ging passen, en een andere HTPC kast niet makkelijk te vinden is. Als er nog andere op- of aanmerkingen zijn hoor ik het uiteraard graag, en anders gaat dit hem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Geen matches
Ik zoek inderdaad stilte, maar wil ook veel ruimte. Ik redeneerde redelijk eenvoudig 'een schijf is minder lawaai dan twee schijven' :) Als ik later een tweede 750 GB bij prik heb ik ruim 1 TB, met 320 GB schijven heb ik er daar vier van nodig, wat mij juist meer herrie lijkt (even afgezien van het feit dat ze fysiek meer ruimte innemen). Maar aan de andere kant, je hebt die twee schijven natuurlijk niet altijd beide nodig. Jij zegt dus dat twee Samsungs stiller zijn dan één Seagate 750 GB?
Bedankt voor de tips!
Ja, twee Samsung schijven zijn stiller als 1 Seagate 750 GB 7200.10. Ook zijn de 320GB Seagate's met zijn tweeen wel stiller (lees niet in RAID0).

De grote Seagate is gewoon zeer rumoerig door zijn vele platters (+ warm), dubbel zoveel als de 320GB.
Maar twee 320's zal je in een normale setup niet snel/veel tegelijk aanspreken.

De 750GB geeft gewoon een bepaald seek geluid, als je deze niet vervelend vindt is er geen reden om deze drive te niet nemen. Hier staat wat beschreven over het geluid van de drive en een interpretatie (want decibellen zeg vaak niks op dit gebied) van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Geen matches
Ik zie bij systemen terugkomen dat er een 7.1 kaart inzit. Neem bijvoorbeeld die moederborden waar alles op en aanzit (bijv. iL-90MV - onboard 7.1 en HDMI)
1. Als ik gebruik wil maken van mijn eigen philips surround set (optical in) heb ik dan uberhaupt een 7.1 kaart nodig? Of kan ik een cheap onboard geluidskaartje nemen met optical out en deze naar de surround set pluggen en daar het werk laten doen?

edit:
Antwoord al gevonden in een voorgaande post van Kurios:
Op alle nieuwe moederborden(onboard geluidskaarten dus) zitten digitale uitgangen. Dwz of Optical of coaxiaal.
Dan kan je dus je digitale signaal die van een dvd afkomt direct doorsturen naar je versterker, zodat die het omtovert naar 6 aparte kanalen. (dolby digital/dts, afhankelijk wat je receiver kan)
Zelfde geldt ook voor de TV, de 2 kanalen worden digitaal gemaakt en vervolgens kan je je speakers van je receiver gebruiken voor bijv Pro Logic II.
Veel xvid films komen tegenwoordig met ac3 geluid, wat in feite DD5.1 is. Dit gaat dus ook onveranderd naar je receiver die er DD5.1 uit tovert.

2. Onboard sound. is het echt zo brak?

3. Wat vindt men van HDMI op je videokaart? wil je dat misschien niet omdat het geluid slecht is (of juist goed?), of zou je alleen het beeld gebruiken voor je TV en geluid doorpluggen van geluidskaart naar surround set?

4. Is de HDMI uitgang van de videokaarten die er nu zijn al volwassen genoeg? heb je wel echt 1080p, of is het gewoon nep?

[ Voor 29% gewijzigd door Angelus1753 op 16-04-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
Angelus1753 schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:59:
Ik zie bij systemen terugkomen dat er een 7.1 kaart inzit. Neem bijvoorbeeld die moederborden waar alles op en aanzit (bijv. iL-90MV - onboard 7.1 en HDMI)
1. Als ik gebruik wil maken van mijn eigen philips surround set (optical in) heb ik dan uberhaupt een 7.1 kaart nodig? Of kan ik een cheap onboard geluidskaartje nemen met optical out en deze naar de surround set pluggen en daar het werk laten doen?

edit:
Antwoord al gevonden in een voorgaande post van Kurios:
Op alle nieuwe moederborden(onboard geluidskaarten dus) zitten digitale uitgangen. Dwz of Optical of coaxiaal.
Dan kan je dus je digitale signaal die van een dvd afkomt direct doorsturen naar je versterker, zodat die het omtovert naar 6 aparte kanalen. (dolby digital/dts, afhankelijk wat je receiver kan)
Zelfde geldt ook voor de TV, de 2 kanalen worden digitaal gemaakt en vervolgens kan je je speakers van je receiver gebruiken voor bijv Pro Logic II.
Veel xvid films komen tegenwoordig met ac3 geluid, wat in feite DD5.1 is. Dit gaat dus ook onveranderd naar je receiver die er DD5.1 uit tovert.
precies! ;)
2. Onboard sound. is het echt zo brak?
Ik vind van niet. Ik doe alles via digital out en dus gebruik je je geluidskaart eigenlijk niet
3. Wat vindt men van HDMI op je videokaart? wil je dat misschien niet omdat het geluid slecht is (of juist goed?), of zou je alleen het beeld gebruiken voor je TV en geluid doorpluggen van geluidskaart naar surround set?
Een HDMI aansluiting op je videokaart zit eigenlijk geen geluid op, deze moet je intern doorlussen. Dus van je geluidskaart of onboard loopt een kabeltje naar je videokaart. Dus je stuurt dus precies hetzelfde geluidssignaal mee.

Om HDMI echt te kunnen gebruiken is het belangrijker dat je videokaart ook HDCP ondersteund. Dat is de beveiliging van Blu-ray/HD-DVD. Zowel je videokaart als je TV moet dit aankunnen, als dat niet kan dan "mag" je niet je films in HD resolutie kijken.

Maar in de films die nu verkocht worden zit die beveiliging er nog niet op. Dit is nog niet omdat er een hele hoop tvs zijn verkocht die HDCP niet aankunnen en ook bijv geen HDMI aansluiting hebben. Daarbij zijn alle videokaarten die laatste 2 jaar zijn verkocht prima geschikt om HD materiaal af te spelen, maar die ondersteunen ook geen HDCP. Dan zou je dus met je dikke pc nog altijd geen HD kunnen kijken!
Ik heb zelf daarom een goedkope 7300 GS videokaart gekocht (zonder HDMI en HDCP). Zodra het echt nodig is, dan zal ik het wel doen, maar ik verwacht dat die implementatie nog wel een jaar of 2 op zich laat wachten.
4. Is de HDMI uitgang van de videokaarten die er nu zijn al volwassen genoeg? heb je wel echt 1080p, of is het gewoon nep?
HDMI is in feite DVI + spdif. Je TV zal het dus wel gewoon als HDMI zien, dus 720p, 1080i of 1080p. Het is zegmaar een gestandaardiseerde uitgang naar je tv. Via DVI kan je natuurlijk veel meer resoluties versturen, via HDMI alleen de HD resoluties.

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 16-04-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
thnx voor je reactie.
ik was eigenlijk in de veronderstelling dat alle nieuwe kaarten wel HDCP compatible zijn, maar na wat zoeken kan ik idd niet echt veel vinden. Ik denk dat alleen de 7950 HDCP heeft...
Ik druk er wel wat in. Ik ga toch geen BR speler kopen en ISO's vanaf de schijf doen het toch wel :)

Ergo: als je een surround set via de tuner aanstuurt met je HTPC heb je niks aan HDMI. Wel heb je SP/Dif nodig.

En ik heb ook geleerd dat de cases onwijs duur zijn. Iets moois begint bij 150 euro, exl voeding!

[ Voor 25% gewijzigd door Angelus1753 op 16-04-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelus1753 schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:35:
thnx voor je reactie.
ik was eigenlijk in de veronderstelling dat alle nieuwe kaarten wel HDCP compatible zijn, maar na wat zoeken kan ik idd niet echt veel vinden. Ik denk dat alleen de 7950 HDCP heeft...
Ik druk er wel wat in. Ik ga toch geen BR speler kopen en ISO's vanaf de schijf doen het toch wel :)

Ergo: als je een surround set via de tuner aanstuurt met je HTPC heb je niks aan HDMI. Wel heb je SP/Dif nodig.

En ik heb ook geleerd dat de cases onwijs duur zijn. Iets moois begint bij 150 euro, exl voeding!
Neem een antec fusion. Heb em al 2 weken in huis staan, maar kan er niks mee omdat de inhoud per maand wordt bijgevuld :P. Maar hij is zonder inhoud al geil om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Geen matches
Kurios schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:26:
Ik vind van niet. Ik doe alles via digital out en dus gebruik je je geluidskaart eigenlijk niet
En zolang je ook alles via je digital out laat lopen wordt die geluidskaart qua kwaliteit ook nooit een probleem. Gebeurd niks spannends met het geluid behalve het uit te spugen naar je versterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
We Are Borg schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:14:
[...]
En zolang je ook alles via je digital out laat lopen wordt die geluidskaart qua kwaliteit ook nooit een probleem. Gebeurd niks spannends met het geluid behalve het uit te spugen naar je versterker :)
Hangt er wel een heel klein beetje van af hoe kritisch je bent. Sommige kaarten doen aan 'resampling', ze sturen alle audio uit op bijvoorbeeld 48 kHz, ook de 44.1 kHz streams. Zie ook http://ask.slashdot.org/article.pl?sid=05/05/24/1836254 en http://sound-on-sound2.in...2&f=351097254&m=737104592

Of je dit erg vind of überhaupt hoort is een tweede, maar het is dus niet zo dat iedere geluidskaart exact gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Geen matches
transducer schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:06:
[...]

Als je

* lijnen, doffe kleuren in het beeld van je tv ziet.
* brom (50Hz ?) in het geluid hoort.

kun je dit oplossen door een coaxiale surge protector te gebruiken. Deze moet dan tussen de wandcontactdoos van je kabel en televisie worden geplaatst.

Als je geen surge protector gebruikt, worden er twee aardleidingen met elkaar verbonden: de aarde van de kabelmaatschappij en de randaarde van de computer. De surge protector onderbreekt de mantel van de coax kabel en daarmee de aarde van de kabelmaatschappij. Door het toepassen van deze speciale "scheidingstransformator" (ook wel mantelstroomfilter genoemd) wordt een aardingslus voorkomen. En daardoor heb je ook geen last meer van vervelende interferenties in de vorm van strepen in het beeld en brom in het geluid.

http://www.dienadel.de/hi.../a/g/1066152356-31941.jpg

Voor een paar euro kun je al een surge protector kopen bij je lokale elektronicaboer. Nevenstaande specs. zijn van mijn surge protector.

Merk: Techtron
Model: ME-634
Omschrijving: Cable/VCR ground breaker feed trough surge protector
(made in china)
Ik heb dus gisteren zon ding er tussen gezet. Maar ik blijf toch ruis houden zelfs nog erger. Tis dus echt alleen op SBS6 en op NET5 de rest van de zenders is gewoon goed al heb ik mijn media center aan. Wat zou ik nog meer kunnen doen tegen die ruis?

Het is dus als ik mijn media center aanzet begint SBS6 ernorm te ruisen. Ook op zolder al zet ik mijn eigen PC aan dan begint SBS6 te ruisen. Dit is gekomen door die frequentie verandering van casema dat het nu dus allemaal zo brak is. Casema bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Snoll3bulk op 20-04-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Voor de bouwers van nieuwe HTPC systemen:

De Nvidia 8500 kaarten bezitten dus wel HDCP en volgens mij ook HDMI en zijn dus ook passief te verkrijgen!!

[ Voor 30% gewijzigd door Kurios op 20-04-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTPC is ook besteld. Alle onderdelen zijn op voorraad, behalve het moederbord. Daar moet ik nog een tweetal weken op wachten.

Ik heb voor volgende configuratie gekozen:
  • Behuizing:
Antec Fusion Media Center Case, incl. 430W PSU
(linkje)
  • Moederbord:
Asus M2A-VM HDMI
(linkje)
  • CPU:
AMD 4600+ X2 AM2 64-bit + boxed cooler (lijkt me stil genoeg)
  • Memory:
2 x DDR2 1024MB 800Mhz PC6400 PREMIUM Valueram
  • Harddisk:
2 x Western Digital 500 GB 16 MB SATA II (7200/300) WD500KS
  • DVD-RW:
Plextor PX-760A 18x8x16x DL10x
(linkje)
  • TV-tuner kaart:
Hauppauge WinTV PVR150 MCE (bulk)
(linkje)
  • Keyboard:
Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center
(linkje)
  • Remote control
Microsoft Remote Control and Receiver for Media Center PC with Windows
(linkje)
  • Operating system
Microsoft Windows Vista Ultimate 32-bit

Dit alles om aan te sluiten via de HDMI-interface op onze Sony Bravia KDL-32V2000 LCD TV.

Volgens mij wordt dit een leuk HTPC'tje... Wat denken jullie erover? Ik sta open voor alle kritiek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik vind dat je iig een zeer nette case hebt gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mailtje wat ik daarnet krijg:

Ook weer zoiets moois.

Complete waterkoeling in de XPC.
Draaide prima, echter dat Zalman externe koel ding moet ook aangezet worden met een knopje.
Me vriendin had dit niet aangezet.

CPU Koelblok bestond (met nadruk op bestond) uit koper blok met daarop plastic.
Ivm geen koeling is het ding te warm geworden, Plastic omgebogen, gaan lekken en 2,5 liter water over het moederbordje heen gelekt.
Reservoir compleet leeg.

Pct-je dagje in de zon gezet. Nieuw koelblok erop.
En draait weer.
Geweldig die HTPC -tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Geen matches
Asus M2A-VM HDMI

Wat mij opvalt bij dit moederbord is dat er geen directe HDMI aansluiting te vinden is op het bord zelf.
Er moet een apparte kaart met daarop o.a. een HDMI uitgang ingestoken worden.
Het is mij nu niet helemaal duidelijk of die kaart bij het bord word geleverd of dat er appart voor betaald moet worden.
Is er al iemand die deze kaart gebruikt en hier opheldering over kan geven?

De Abit IL-80MV heeft in elk geval wel een directe HDMI aansluiting op het bord en ondersteund ook nog eens 7.1 audio.
Deze kaart komt echter pas in juni beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:57
Geen matches
Deze versie heeft hem er bij zitten. Er is ook een versie zonder HDMI waar deze kaart niet in zit (de Asus M2A-VM), die een paar euro goedkoper is. Dus eigenlijk betaal je inderdaad voor de kaart.

[ Voor 33% gewijzigd door kwee op 22-04-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
@SRS - Kun je je ervaringen delen over die WD schijven? Ik zoek ook nog naar een snelle maar vooral stille disk voor mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
Crew One schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:23:
@SRS - Kun je je ervaringen delen over die WD schijven? Ik zoek ook nog naar een snelle maar vooral stille disk voor mijn HTPC.
Dan zou ik toch voor een samsung gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Zit nu te twijfelen tussen:
  • [i](€252)[/i]
  • Core 2 duo E4300
  • Asrock ConRoe945G-DVI
  • 2x 1 GB PC4200
of, duurder:
  • [i](€310)[/i]
  • X2 4800+
  • Asus M2A-VM HDMI
  • 2x 1GB PC6400
Het eerste systeem is goedkoper en waarschijnlijk zuiniger.
Het tweede systeem heeft een sneller grafisch gedeelte, maar de GMA 950 uit het conroe-systeem schijnt ook gewoon HD aan te kunnen en de aero-interface van vista.

Ik neig dus erg naar het eerste systeem, ben alleen een beetje huiverig voor asrock. Maar omdat het geen kritisch systeem is durf ik de asrock gok wel aan.

Iemand opmerkingen, tips, aanvullingen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Asrock is ook van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Ja, dat begrijp ik. Maar wel het budget merk van Asus. De quality control zal dus wat lager liggen, en ze maken soms rare constructies die officieel niet ondersteund zijn (zoals een AM2 mobo met ddr1 geheugen geloof ik). Daarom zijn er soms rare probleempjes.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
Ik lees dit topic eigenlijk toevallig omdat ik het op de frontpage voorbij zag komen.

Hierbij mijn werkende combinatie:
  • Systeemkast, Dign X15e
    Afbeeldingslocatie: http://www.ibertronica.es/detalle/DIYS-26.jpg
  • PSU, Silverstonetech ST30NF passief gekoeld.
  • Moederbord, AOpen i915GMm-HFSAfbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/Products/images/mb/Products/S-i915GMm-HFS.jpg
  • CPU, Pentium-M 1,86 GHz... opgefokt gehad met de bij het moederbord geleverde koeler tot 2,13 GHz, draait inmiddels weer op 1,86 GHz omdat het niet nodig was deze op te fokken.
  • Video & Sound, onboard (Component momenteel in gebruik) (zie specs op AOpen site)
  • TV-Tuner: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE
  • DVD brander van Samsung (merk en type weet ik niet uit het hoofd
  • 2 Gb DDRII GEIL geheugen (2x 1Gb)
  • 1 x IDE, 2 x SATA Samsung 250Gb Spinpoint schijven = 750Gb totaal (deze zijn echt stil... erge aanrader)
  • xx in 1 geheugenkaart lezertje
  • OS: MS-MCE2k5, 3 ab's (zaten bij de diverse hardware), 1 MS-MCE toetsenbord.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

shlammod: dat lijkt me niet het ultieme HTPC toch? HD zal nogal krap worden. Maar voor SD is het natuurlijk zat (dat doet mijn celeron 900@1200 ook op z'n sloffen, maar die ga ik dus vervangen omdat HD niet kan).

Wel grappige kast, maar hoe vaak gebruik je het schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
aan de 750Gb schijfruimte heb ik meer dan voldoende eigenlijk... er zal misschien tzt een van 500Gb inkomen in de plaats van een van de 250Gb schijven, maar ik heb ook nog een fileserver staan waar de meeste mp3's en video's op staan (gaat overigens via wifi)

Het schermpje gebruik ik geregeld als ik alleen muziek wil luisteren in de woonkamer. Het is overigens een touch-screen, dus AB is dan niet nodig.

Ik ben er eigenlijk vergeten bij te zetten dat ik dit systeem al een jaar heb... enige dat ik erbij gekocht heb zijn 2 hdd's en de geheugenkaart lezer in de loop van het jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door shlammod op 23-04-2007 13:36 ]

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HD = High definition, niet harde schijf in dit geval ;)
En SD = Standard definition, dus dvd kwaliteit en standaard tv.

Heeft iemand trouwens een idee hoe je makkelijk een HTPC harde schijf-loos maakt terwijl je toch XP of Vista draait? Is een image op m'n server en de pc booten via PXE dan een optie, of heb je dan toch een schijf nodig om die image naar te streamen? Veel kaas heb ik nog niet gegeten van PXE. Geen harde schijf scheelt in ieder geval weer wat geluid.

Of valt dit een beetje buiten dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
Wij hebben hier op het werk een apparaatje staan dat op een 12V voeding draait met daarin een VIA CPU (weet ff zo niet hoe ze heten) waar je een geheugenkaartje voor een camara in kan stoppen waarop je je OS kunt zetten en van kunt booten. Denk dat je zoiets bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Aan een geheugenkaart heb ik zitten te denken, maar dat kost weer geld (€120 GB voor een 8 GB kaart + kaartlezer) voor een klein beetje extra stilte. Terwijl ik voor een PXE image niks hoef te investeren, want een server heb ik al draaien. Ook zal PXE sneller zijn omdat harde schijven nog steeds sneller zijn dan geheugenkaartjes.

Ik heb nu een 20GB hd in mijn HTPC, maar die is nogal luidruchtig :P Maar een nieuwe hardeschijf kopen terwijl ik er toch alleen een Windows installatie van een paar GB op zet vind ik ook weer zo zonde. Daarom ben ik even de alternatieven aan het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
Ubuntu vanaf CD booten ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als ik de htpc alleen voor films zou gebruiken was dat een goede optie geweest, maar ik heb ook wat Windows-only games :)

Maar wat ik tot nu toe over PXE en windows kan vinden is niet zo gunstig, want het gaat meestal alleen over een installatie starten via PXE, niet een geheel operationele Windows. Misschien toch maar een stil harde schijfje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
ik ken je budget niet, maar de 250Gb Samsung schijven zijn tegenwoordig nog geen 90 euro's.... en de 500 heb je (ff zo uit het hoofd) voor een 140 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Het liefst zo goedkoop mogelijk, want met 1.5 TB aan storage in mijn netwerk is de noodzaak voor nog wat GBs niet zo groot :P

Maar het vervelende is natuurlijk dat de goedkoopste en kleinste schijven vaak ook de oudste zijn, dus juist weer niet zo stil (toch?). Dus ik zal ergens de gulden middenweg moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
Voor zover ik weet staat de gehele spinpoint lijn van Samsung er om bekend toch relatief stil te zijn (zeg maar net zoveel dB als in een stille huiskamer)... maar wanneer je nu nog een 60 of 80Gb schijf koopt betaal je daar in verhouding tot de 250Gb variant veel te veel voor... en die paar extra gig in je machine is toch altijd lekker :).. althans, dat denk ik er over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik wil over een tijdje mijn oude pc ombouwen tot een HTPC, ik heb echter een vraagje over het geluid, ik heb geen reveicer oid en hoopte met een 7.1 dolby digital geluidskaart en 7.1 boxen set klaar te zijn, is dit het geval of zie ik iets over het hoofd?

Wanneer kunnen we hd-dvd en blue ray drives voor in de pc verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
shlammod: zal eens naar die spinpoints kijken, bedankt :)

Manie: hangt van je setje af. Als het een pc-setje is hebben ze altijd een ingebouwde versterker, maar de aansluitmogelijkheden verschillen per setje.

HD-dvd en blue-ray films zijn volop te downloaden, evenals HD series van televisie. Daadwerkelijk een drive kopen is dus niet noodzakelijk. Wanneer ze wel komen weet ik niet, sommige laptops hebben al wel één van deze drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Geen matches
De ultieme? Lekker el cheapo is Ultiem volgens mij :)

Het moet een Consument waardig ding zijn.

Ik heb er zojuist 1 gebouwd die maar net iets duurder is als een volledige commerciele machine.

Asus Pundit P2-5945P Varebone 135 euro
CeleronD 3.066 Ghz 45 euro
1Gb geheugen (1x voor latere upgrade) 40 euro
250 Gb Maxtor Sata schijfje 60 euro
NVTV kaartje 20 euro
Remote 20 euro
Brander 30 euro
_______
345 euro

Slecht, ik weet het, maar ik reken software nooit mee :p Maar XP MCE2005 OEM kost ook nog maar 80 euro.

Ik heb zelf Ultimate draaien. Met Aero enabled.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ook die zal geen H264 1080P films (zoals blu-ray en HD-DVD) vloeiend kunnen afspelen. Lijkt me toch wel een vereiste voor een moderne ultieme HTPC :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 23-04-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Inderdaad, ben ik het wel mee eens.... wanneer ik dus ook weer tijd heb zal ik toch eea moeten gaan tweaken aan mijn HTPC, aangezien deze het net niet lekker trekt..... overigens moet ik zeggen dat ik ook nog wel es spontane vastlopers van MCE heb onder de standaard user (ivm netwerk gebruik) maar als administrator hier geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Gizz schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:34:
shlammod: zal eens naar die spinpoints kijken, bedankt :)

Manie: hangt van je setje af. Als het een pc-setje is hebben ze altijd een ingebouwde versterker, maar de aansluitmogelijkheden verschillen per setje.

HD-dvd en blue-ray films zijn volop te downloaden, evenals HD series van televisie. Daadwerkelijk een drive kopen is dus niet noodzakelijk. Wanneer ze wel komen weet ik niet, sommige laptops hebben al wel één van deze drives.
:)

Ik dacht aan voor mijn HTPC kwa geluid te kopen:

Terratec Aureon 7.1 PCI
Creative Inspire T7900 (7.1, 7x 8W, 24W, Zwart)

Iemand ervaring met deze combinatie? Ik zoek een goedkope oplossing maar et moet wel aan te horen zijn natuurlijk :P Het gaat me op de 1e plaats om films, daarna series en als laatste games

Als eenmaal hd-dvd en blueray films te huur zijn wil ik wel een hd-dvd rom in me HTCP, tot die tijd red ik me wel zonder ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door Manie Riets op 23-04-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Geen matches
Ultieme is ook een tikkie smaak afhankelijk he. Niet iedereen vind zo'n grote behuizing van OrigenAE mooi ook. Maar mijn tv kan toch geen 1080p aan. Maar de 1e tests waren met oudere drivers. Ik moet het nog testen zelf. Dus wie weet :)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor :Intel Pentium D 2,8 ghz
Moederbord: Asus P5WD2 Premium
Geheugen: Corsair PC 4300
Videokaart: Ati X1800Xt
Harddisk: Western Digital 320 GB 8mb
Optische drive: Asus DVD-rw*
Geluidskaart Onboard
Behuizing: Lian Li Pc-c31b *
Voeding: Realpower 550 Watt
CPU-koeler: Artic freezer 7 Pro*
Monitor: Mycom 32 inch Hd-ready
Toetsenbord: Desktop Cordless 110 ex*
Muis: Desktop Cordless 110 ex*
Casefans: Scythe S-flex 120mm*

Ik ga dus voor me vader een htpc bouwen. Alles met een * heb ik nog niet.(ander spul is van me oude computer) Enige aanvulling graag, Behuizing is duur, maar me pa vond de looks gewoon te gek. Ik ben ook helemaal niet bekend op het gebied van TV kaarten dus aanvulling van jullie graag. Deze kast zal gebruikt worden voor Audio, Dvd kijken en Tv. Opnemen enzo is nog te ingewikkeld voor die oude van mij. Verder moet het easy to use zijn. Hoop dat jullie me nog raad kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ik zit te twijfelen over een 7.1 en een 5.1 geluidssetup, de HTPC is bedoelt voor me kamer en later de woonkamer, heb ik dan aan 5.1 niet genoeg? Zit er een duidelijk merkbare meerwaarde aan 7.1 tegenover 5.1? Of kan ik beter een kwaliteits 5.1 nemen ipv een wat mindere 7.1 setup?

Als ik voor 5.1 ga en de geluidskwaliteit bij films het belangrijkst vind wekel geluidskaart en boxen kan ik dan het best kiezen? Of beter gezegd (gevraagd) waar moet ik letten dat de spullen die ik koop ondersteunt (dolby digital, EAX, THX, etc) voor het kijken van (hd)dvd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
Geen matches
Manie Riets schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:21:Als ik voor 5.1 ga en de geluidskwaliteit bij films het belangrijkst vind wekel geluidskaart en boxen kan ik dan het best kiezen? Of beter gezegd (gevraagd) waar moet ik letten dat de spullen die ik koop ondersteunt (dolby digital, EAX, THX, etc) voor het kijken van (hd)dvd's?
Als je kwaliteit wilt neem je een surround reciever en een paar boxen (Harman Kardon ofzo) en lus je optisch door naar dat ding. Dan heb je geen dure soundcard nodig. (dat spul is al duur genoeg :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod

shlammod

dus.... enzo....

Geen matches
Het voordeel van mijn behuizing is dat deze net zo groot is als andere audio componenten, dus hij kan er gewoon tussen / bij gezet worden zonder dat deze eruit springt. Maar ik begrijp je punt wel, je moet er inderdaad van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
shlammod schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:34:
Het voordeel van mijn behuizing is dat deze net zo groot is als andere audio componenten, dus hij kan er gewoon tussen / bij gezet worden zonder dat deze eruit springt. Maar ik begrijp je punt wel, je moet er inderdaad van houden.
Ik ben het met jou eens. Een htpc moet tussen de rest van je audio componenten niet misstaan. Ik heb zelf de Zalman HD135, past perfect tussen mijn oude zilvere sony componenten. In de toekomst vervang ik deze audio componenten nog eens met een alumunium versterker/reciever kolos met zo min mogelijk knoppen. Als je ziet wat andere mensen al niet mooi vinden, zoals die enlight series, die je een chaos in je woonkamer bezorgen. In mijn ogen niet ultiem.

Hoe bevalt die silverstone voeding? Ligt die bij jou verticaal of horizontaal geplaatst? Wordt hij erg warm en kan die de warmte kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
Wat is het minimum wat je moet hebben kwa losse videokaart icm een athlon x2 3800 als je 1080p content echt vloeiend wil kijken aangesloten via DVI op een lcd tv? Heb je bijv aan Asus GeForce 7300 GT 128MB (PCI-e, DVI) genoeg? Of moet het toch minstens een 7600GT 256MB zijn? Verschil is zo'n 40 euro. Het gaat om nvidia purevideo natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Manie Riets schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:19:
Wat is het minimum wat je moet hebben kwa losse videokaart icm een athlon x2 3800 als je 1080p content echt vloeiend wil kijken aangesloten via DVI op een lcd tv? Heb je bijv aan Asus GeForce 7300 GT 128MB (PCI-e, DVI) genoeg? Of moet het toch minstens een 7600GT 256MB zijn? Verschil is zo'n 40 euro. Het gaat om nvidia purevideo natuurlijk :)
8500 GT (€75-€100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Geen matches
Manie Riets schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:19:
Idd, een 8500GT lijkt me ook een betere keus. klik!

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Geen matches
Toevallig dat artikel gezien en een 8500gt besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:02

Crusader

Arc Nature

|sWORDs| schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:35:
[...]

Mooie keuze, alleen jammer van de brander.
Waarom jammer van die brander? Wat is wél de juiste keus brander voor een HTPC eigenlijk?

Ik sta zelf ook op het punt om een HTPC te bouwen.
Is er een reden waarom ik niet voor de MSI NX8600 GT (link) moet kiezen maar voor de veelbesproken Gigabyte 7600 GS (link)? Prijs is voor mij op dit punt geen issue.

Verder gaat mijn voorkeur uit naar een Core 2 Duo (E4300) in plaats van een Athlon X2 3800+ EE, of zijn ook hier goede redenen om toch voor de AMD te gaan?

Moederbordkeuze kom ik nog wel op na het lezen van dit topic. Voor het geluid ga ik gebruik maken van onboard SPDIF.

Eigenlijk zijn bovenstaande zaken voor mij het grootste twijfelpunt, kan geen keuze maken, ik lees nog ff verder...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik ben ook druk bezig met het samenstellen van een htpc, ik heb alleen een wat beperkt budget (600 euro) en heb moeite een goede kast te vinden. De Anec NSK2400 lijkt me wel wat, alleen het probleem is dat die vrij diep is en de kast waar de computer in moet komen te staan is ca 45 cm, dat wordt wat krap met stekkers etc die er ook nog in moeten aan de achterkant. Nu heb ik wel een aantal minder diepe kasten gevonden, maar die zijn gelijk 3 keer zo duur en dan blijft er niet zoveel over voor de rest van het systeem. Dus heeft er misschien iemand een suggestie voor een fatsoenlijke HTPC kast die én niet diep is én niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

LameDog schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:33:
Ik ben ook druk bezig met het samenstellen van een htpc, ik heb alleen een wat beperkt budget (600 euro) en heb moeite een goede kast te vinden.
€600 is toch niet beperkt voor een HTPC??

Heb even snel wat bij elkaar geklikt in de pricewatch: klik

€515 en het speelt echt alles af, ook 1080P h264 files. En een kast van €154! Genoeg budget dus om een fatsoenlijke kast uit te zoeken lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
  • Laatst online: 09-06 21:27
Halleu,

Wil ook een HTPC bouwen. Heb al wat rond gespeurd en heb het volgende plan:

Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)
AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W)
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2G)
Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM) 2stuks
NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash)
Samsung SpinPoint HD401LJ, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

Waar ik nog niet uit ben:
Welke case (zilver) Zalman HD160 of Origen X10 of Antek Fusion?
Welke voeding voor de eerste 2 cases (zo stil mogelijk)?
Welke Koeler voor de CPU?
Welk besturingssysteem, XP MCE2005 of Vista Home Premium, MCE adon van Ubuntu, Mediaportal?
Welke Ramplank Logitech diNovo, standaard microsoft?
Welke AB Logitech Harmony of standaard Microsoft?
Nog iets vergeten?
Wat denken jullie hiervan/wat is jullie mening?
Al iemand ervaring met de Asus M2A-VM HDMI, 690G?

MVG,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bizzy schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:57:
Waar ik nog niet uit ben:

Welke case (zilver) Zalman HD160 of Origen X10 of Antek Fusion?
Dat zul je toch echt zelf moeten bepalen. Ik ken de eerste 2 kasten niet, maar ik heb even screenshots bekeken en de kasten vergeleken met mijn fusion:

Zalman: zie een paar kleine fans, dit zal waarschijnlijk meer herrie maken dan de 2x 120mm van de Fusion. Verder vind ik de volumeknop er goedkoper uitzien en is het uiterlijk minder strak door de extra lijn en dat gekke vlak rechtsonder (wat is dat?)

Origen: alleen al door de goude voetjes zou hij er niet inkomen bij mij :P Verder vind ik het schermpje te asymetrisch/speels (hou meer van strak en hoekig). Ook deze kast heeft een extra vakje rechts onder. Verder vind ik de witte powerknop van de Fusion beter bij alumium passen dan deze blauwe knop.
Welk besturingssysteem, XP MCE2005 of Vista Home Premium, MCE adon van Ubuntu, Mediaportal?
Heb een jaren Windows 2000 gedraaid op mijn HTPC, ook een tijdje met Mediaportal. Vond de Mediaportal vaak toch wat te beperkend. Om een DVD als iso af te spelen moest je dan toch weer uit de Portal, daardoor bleef je na verloop van tijd gewoon maar los in windows werken. Heb nu vista ultimate erop gezet, maar daar heb ik het mediacenter gedeelte nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
  • Laatst online: 09-06 21:27
Gizz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:57:
[...]

Dat zul je toch echt zelf moeten bepalen. Ik ken de eerste 2 kasten niet, maar ik heb even screenshots bekeken en de kasten vergeleken met mijn fusion:

Zalman: zie een paar kleine fans, dit zal waarschijnlijk meer herrie maken dan de 2x 120mm van de Fusion. Verder vind ik de volumeknop er goedkoper uitzien en is het uiterlijk minder strak door de extra lijn en dat gekke vlak rechtsonder (wat is dat?)

Origen: alleen al door de goude voetjes zou hij er niet inkomen bij mij :P Verder vind ik het schermpje te asymetrisch/speels (hou meer van strak en hoekig). Ook deze kast heeft een extra vakje rechts onder. Verder vind ik de witte powerknop van de Fusion beter bij alumium passen dan deze blauwe knop.

[...]

Heb een jaren Windows 2000 gedraaid op mijn HTPC, ook een tijdje met Mediaportal. Vond de Mediaportal vaak toch wat te beperkend. Om een DVD als iso af te spelen moest je dan toch weer uit de Portal, daardoor bleef je na verloop van tijd gewoon maar los in windows werken. Heb nu vista ultimate erop gezet, maar daar heb ik het mediacenter gedeelte nog niet gebruikt.
Wilde ook in eerste instantie de Fusion goed design tegen een goede prijs. Alleen Jammer dat er géén plaats is voor een kaartlezer (dat gekke vlak op de andere kast) en dat je met een losse IR ontvanger moet werken.

Heb ergens een filmpje gezien van LinuxMCE op basis van Ubuntu die deed MCE2005 verbleken.
Iemand hier al zelf mee gewerkt?

Zijn de combinaties goed die ik verder wil kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Gizz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:56:
[...]

€515 en het speelt echt alles af, ook 1080P h264 files. En een kast van €154! Genoeg budget dus om een fatsoenlijke kast uit te zoeken lijkt me? :)
Thx voor je hulp. Alleen ook deze kast is diep. Maar ja, misschien moet ik maar een andere plek vinden om de HTPC neer te zetten, ik vind meer dan 150 euro voor de behuizing nogal overdreven, de pc komt in een studentenkamer te staan, supermooi hoeft t niet te zijn.
Wat me trouwens wel opvalt is dat je in de configuratie die je voor me hebt samengesteld een intel processor zit en geen amd, wat volgens mij veel meer toegepast wordt in home theater systemen. Wat is de reden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
LameDog schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:07:
[...]
Wat me trouwens wel opvalt is dat je in de configuratie die je voor me hebt samengesteld een intel processor zit en geen amd, wat volgens mij veel meer toegepast wordt in home theater systemen. Wat is de reden daarvoor?
De e4300 is vaak iets sneller dan een X2 4200+ en qua prijs hetzelfde (de X2 is wel goedkoper, maar de e4300 heeft al genoeg aan pc4200 geheugen).

Maar interessanter is dat de e4300 vrijwel altijd met de standaard cooler en standaard voltage op 3,2 Ghz wil draaien (heb je natuurlijk wel weer iets duurder geheugen nodig), een overclock van 72%. Een e4300 + pc6400 is dus een monstercombinatie die zelfs met onboardvideo nog makkelijk 1080p h264 video afspeelt

Een core 2 duo processor geeft in mijn optiek dus heel wat meer "bang for the buck" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Geen matches
Ok, maar als die combi ook met onboard video zelfs makkelijk 1080p h264 afspeelt, dat kan ik net zo goed die videokaart die je suggereert er uit laten, heeft dan toch geen meerwaarde? Ik ga op het systeem toch geen spellen spelen. dus dan kan ik dat geld toch beter besparen, of gebruiken voor meer intern geheugen met het oog op vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen hier soms best wel leuke config's voorbij maar slechts weinig ULTIEME HTPC's???
En da's jammer, want ik zou die nou juist zo graag wel veel meer willen zien

De ultieme htpc moet voor mij aan de volgende voowaarden voldoen
- Dienen als vervanger voor alle huidige apparaten (Radio/TV/HiFi/DVD-r/VCR/PC/Console etc.)
- Net zo makkelijk te bedienen als alle huidige apparaten >>> dus 1 Remote Control voor alles
- Alle huidige en toekomstige Audi/Video/Foto bestanden kunnen weergeven in hoge kwaliteit (HD all)
- Plaats bieden aan AL mijn bestanden en dus dienen als mediaserver en databackup en downloads
- Geen GEWOON PC uiterlijk hebben, dus HiFi of HiTech look&size 42x32cm (of verdekt op te stellen)
- Stil zijn, zuinig zijn, koel zijn en zeker betrouwbaar en gebruiksvriendelijk zijn

Hieronder mijn HTPC
m-ATX bord met Athlon 3500+, Radeon X700/256MB en 1GB met Win Vista Home Premium 32-bits
en dit alles met 950GB opslag, een dvd-rw, analoge dual tuner TV kaart in een Antec Overture II en aangesloten op een 32" LCD en een 20" LCD- monitor en 5.1 Logitech Wireless Surround set

- vervanger zijn van alle huidige apparaten kan al eenvoudig door een HTPC met monitor of LCD

- zelfde bedieningsgemak is nog niet helemaal te realiseren > heb hiervoor zelf een programmeerbare Logitech Remote Harmony 895 (IR/RF) in gebruik en werkt prima als je eenmaal door de software config heen bent, dat is soms wel eens lastig maar ik kan er al mijn apparaten mee bedienen, een ander punt hierbij is dat je vaak tussen apparaten heen-en-weer moet schakelen om opties te bedienen (Harmony software werkt nog niet op Vista, da's ook verdomd lastig trouwens)

- alle huidige bestanden kunnen weergeven is een te vage omschrijving en zoals we inmiddels weten zijn niet alle DVD's en HD's hetzelfde gecodeeerd of van dezelfde kwaliteit, daarbij komt dus vooral kijken welke kwaliteit (bitrate) een bestand heeft, dus HD zegt op zichzelf nog niet zo heel veel
Ik kijk vrijwel alleen films uit bestanden als avi/mpg/mkv/ts/tp/wmv/etc en bijvoorbeeld TV-opnames van BBC's PLANET EARTH uit Japan in 1440x1080i H.264/AC3 (bitrate ~20MB/s) zijn niet te kijken op mijn systeem, daar is echt veel meer processor kracht voor nodig en vaak zelfs hulp van de vga kaart, mijn andere systeem Opteron170/2gb/8800GTS320mb/Vista Ultimate & Zoomplayer AVC codec heeft het daar zelfs nog moeilijk mee (<20fps@98% processoruse), alleen als ik OC naar 2300+ MHz dan loopt het net soepel, Intel en nVidia's middenklasse en hoger genieten op dit moment de voorkeur (C2D en een 8xxx kaart behalve de beruchte 8800GTS) zie daarvoor tests op Anandtech ea sites. LINK
Vergis je dus niet en lees de reviews hierover goed door zodat je daarover niet teleurgesteld zult zijn
Ga voor jezelf na welk type bestanden je het meest hebt en speelt en stem daar op af
de meeste prefab HP/Acer/Dell bakken zijn hier trouwens al helemaal niet op voorbereid

- geen probleem met opslag, hoe meer space hoe beter en da's een kwestie van schijven bij prikken

- het uiterlijk van mijn Antec is redelijk maar niet super (geen display, toch een beetje cheap en lomp) en gewoon te diep (43 cm diepe case) past in bijna geen enkele woonkamer AV kast

- Stil, zuinig, koel en betrouwbaar hangt helemaal van je zelf en je budget af
stil is niet standaard bij de meeste high performance onderdelen, dus ook hier heel goed vooraf uitzoeken of later aanpassen met extra maatregelen zoals custom cooling of silencer pakketjes
betrouwbaar weet je vantevoren nooit zeker maar je kunt een aantal dingen uitsluiten door goede parts te gebruiken, gebruiksgemak hangt soms van vreemde factoren af, mijn huidige HTPC functioneert prima maar omdat Vista nog zo nieuw is zijn niet alle drivers/progs voor mijn gedateerde bordje verkrijgbaar en dus mis ik functies

Als ik nu een ultieme HTPC moest maken zou ik de volgende onderdelen kiezen
- processor minimaal 2,6GHz en liefst nog hoger (nwe 45nm Intel's?)
- nVidia 8xxx kaart passief gekoeld of silent custom cooling
- interne HD of BluRay speler/recorder
- dubbele TV tuner, liefst DVB/HD satelliet kaart
- Vista Home Premium of Ultimate met 1GB of meer en enkele 500GB schijven
- Logitech Harmony Remote icm nieuwe MS Desktop 7000/8000 Bluetooth
- nieuwe ruime case met display ; Origen Ae ST21 met een diepte van 39cm (past net, toch lekker ruim)
- goede reciever/speaker ipv PC speakers
- full-hd LCD televisie, dus sowieso 37inch of groter

Dan zit je al snel op 5000 Euro of meer, maar dan heb je ook wat
tv 1500 / receiver+speakers 1000 / case incl hd/br en inhoud 2000 / bediening en kabels 500

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 03:38 . Reden: schatting aanschaf aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Mijn bediening en kabels is meer dan het zesvoudige, wat is er zo raar aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.pronto.philips.com/library/pronto/TSU9600_prodPage.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.pronto.philips.com/library/pronto/RFX9600.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.pronto.philips.com/library/pronto/RFX9400.gif

[ Voor 34% gewijzigd door |sWORDs| op 05-05-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Gizz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:57:
Heb een jaren Windows 2000 gedraaid op mijn HTPC, ook een tijdje met MediaPortal. Vond de Mediaportal vaak toch wat te beperkend. Om een DVD als iso af te spelen moest je dan toch weer uit de Portal, daardoor bleef je na verloop van tijd gewoon maar los in windows werken.
Die ISO functie werkt juist perfekt! Speelt gewoon af in Mediaportal.
Je moet wel "secure mode" in Daemon tools uitvinken.

Heb daarnaast ook MCE 2005 en Vista MCE gedraaid'. Kom toch steeds weer terug bij Mediaportal en wel om het volgende:
- Digitale kabel TV & EPG werken goed
- Films/series onthouden waar je gebleven bent
- Je kan de DVD speler op lagere snelheid laten draaien (4x ipv 48x)
- Je kan ondertiteling en geluidspoor kiezen met de remote
- Het is gratis
- En je kunt DVD ISO's afspelen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Kozz schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:25:
[...]

Die ISO functie werkt juist perfekt! Speelt gewoon af in Mediaportal.
Je moet wel "secure mode" in Daemon tools uitvinken.

Heb daarnaast ook MCE 2005 en Vista MCE gedraaid'. Kom toch steeds weer terug bij Mediaportal en wel om het volgende:
- Digitale kabel TV & EPG werken goed
- Films/series onthouden waar je gebleven bent
- Je kan de DVD speler op lagere snelheid laten draaien (4x ipv 48x)
- Je kan ondertiteling en geluidspoor kiezen met de remote
- Het is gratis
- En je kunt DVD ISO's afspelen.

_/-\o_
Secure mode gaat elke boot weer aan in de laatste deamontools versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvanvliet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 14:48
Hallo mede HTPC bouwers,

Ik ben heel dicht bij de bouw en aanschaf van mijn eigen media pc. Het verschil met de meeste systemen is dat ik wil proberen om een super games pc te combineren met het gemak en de stilte van een HTPC. In mijn gedachten heb ik de volgende configuratie:

- Antec fusion behuizing (430watt)
- E6600 duo core
- Asus P5B-VM DO (matx)
- 2 x 1GB Kingstone 800mhz
- MSI 8800gts 320mb OC edition
- 2 x 320GB HD
- DVD-Recorder

Nu ben ik over een aantal dingen nog niet helemaal zeker:

De behuizing
Is deze behuizing wel geschik als HTPC/Game pc aangezien er alleen een micor ATX moederbord in kan. Wel heeft de pc redelijke koelmogelijkheden en is hij volgens verschillende reviews behoorlijk stil

Moederbord
Heb eigenlijk voor dit moederbord gekozen omdat het de kleine versie is van de door jullie zoveel geroemde P5B (deluxe). Voldoende instelmogelijkheden en redelijke onboard geluidskaart

Geheugen
In de meeste BBG wordt er gekozen voor geheugen van Kingstone. Bij verschillende aanbieders zie ik ook overclockbaar geheugen van GeIL voor hetzelfde geld. Oja en die zien er ook veel GeiLeR uit! Wat zouden jullie nemen?

Videokaart
Na lang zoeken en veel revieuws lezen heb ik gekozen voor deze kaart. Mede omdat hij niet te duur is (270€) en dat hij net zo snel is als de standaard 640mb editie. Toch vraag ik me erg af of ik niet die paar euro meer moet betalen voor de 640mb versie dat ik daar veel meer plezier van zal hebben in de toekomst. Ook twijfel ik of de kaart in de pc past? iemand ervaringen?

Koeling
Zoals jullie vast is opgevallen heb ik nog geen koeler uitgezocht. Dit komt omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er zijn er zoveel met zoveel verschillende reviews. Ook past een tower cooler in de meeste gevallen niet in de kast. (de max hoogte van cooler is 9,5 cm) Wie o Wie kan de ultieme tip geven :>

Nou dat was het lijstje met vragen. Het systeem zal aangesloten worden op 90cm LCD en een versterker van Kenwood. De speakers zijn handgemaakte Dali's dus het moet zeker goed gaan klinken! :)

Groeten

Always happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Geen matches
|sWORDs| schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:33:
Secure mode gaat elke boot weer aan in de laatste deamontools versies.
Gebruik zelf versie 4.08, dat is een vrij recente. Secure mode blijft uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Kozz op 05-05-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbvanvliet schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:56:
Hallo mede HTPC bouwers,

Ik ben heel dicht bij de bouw en aanschaf van mijn eigen media pc. Het verschil met de meeste systemen is dat ik wil proberen om een super games pc te combineren met het gemak en de stilte van een HTPC. In mijn gedachten heb ik de volgende configuratie:

- Antec fusion behuizing (430watt)
- E6600 duo core
- Asus P5B-VM DO (matx)
- 2 x 1GB Kingstone 800mhz
- MSI 8800gts 320mb OC edition
- 2 x 320GB HD
- DVD-Recorder

Nu ben ik over een aantal dingen nog niet helemaal zeker:

De behuizing
Is deze behuizing wel geschik als HTPC/Game pc aangezien er alleen een micor ATX moederbord in kan. Wel heeft de pc redelijke koelmogelijkheden en is hij volgens verschillende reviews behoorlijk stil

Moederbord
Heb eigenlijk voor dit moederbord gekozen omdat het de kleine versie is van de door jullie zoveel geroemde P5B (deluxe). Voldoende instelmogelijkheden en redelijke onboard geluidskaart

Geheugen
In de meeste BBG wordt er gekozen voor geheugen van Kingstone. Bij verschillende aanbieders zie ik ook overclockbaar geheugen van GeIL voor hetzelfde geld. Oja en die zien er ook veel GeiLeR uit! Wat zouden jullie nemen?

Videokaart
Na lang zoeken en veel revieuws lezen heb ik gekozen voor deze kaart. Mede omdat hij niet te duur is (270€) en dat hij net zo snel is als de standaard 640mb editie. Toch vraag ik me erg af of ik niet die paar euro meer moet betalen voor de 640mb versie dat ik daar veel meer plezier van zal hebben in de toekomst. Ook twijfel ik of de kaart in de pc past? iemand ervaringen?

Koeling
Zoals jullie vast is opgevallen heb ik nog geen koeler uitgezocht. Dit komt omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er zijn er zoveel met zoveel verschillende reviews. Ook past een tower cooler in de meeste gevallen niet in de kast. (de max hoogte van cooler is 9,5 cm) Wie o Wie kan de ultieme tip geven :>

Nou dat was het lijstje met vragen. Het systeem zal aangesloten worden op 90cm LCD en een versterker van Kenwood. De speakers zijn handgemaakte Dali's dus het moet zeker goed gaan klinken! :)

Groeten
Je kan beter een apart topic aanmaken als je wat respons wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben na veel lezen, lezen en lezen en nog eens lezen ben ik ook klaar met mijn HTPC. Ik had de volgende configuratie in gedachte:

2x 250 GB heb ik al liggen.De HTPC wordt op een Tatung 32" scherm aangesloten via HDMI op 720P.

SilverStone Behuizing LC17 Zilver, Geen Voeding, 4 X 80mm
Antec Voeding SmartPower 2.0 400 Watt ActivePFC, Dual Fan
Ik zoek een behuizing met veel ruimte voor harde schijven, deze kan er 7 kwijt wat mij voldoende lijkt. Heeft geen IR oogje of LCD schermpje, dit wordt naar mijn mening niet erg veel gebruikt (of wel?)

Asus Moederbord M2A-VM HDMI
Heeft me veel nadenken bezorgd: zal ik een moederbord met HDMI nemen, waardoor ik maar 4 S-ATA aansluitingen heb en geen videokaart hoef te nemen, of een moederbord met meer s-ata aansluitingen en de HDMI laten verzorgen door een nvidia 8500 videokaart (purevideo). Hier hoor ik graag jullie meningen over.

AMD CPU Athlon 64 X2 4400+ 65 Watt 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB
Cooler Master Susurro Koper (CPU koeler)
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2
NEC DVD-RW AD-7173 Bulk, zilver
Hauppauge PVR-150 MCE Kit + Hauppauge Remote Control + Receiver Windows MCE
Ik wil hier alleen de receiver van gebruiken, als afstandbediening wil ik de volgende afstandbediening gebruiken (kan dit?):
Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote
Microsoft - Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition, EN
Heb ik deze nog nodig als ik de afstandbediening gebruik, of voldoet ieder toetsenbord?

Totaal: 650 euro.

Ik wil hier voornamelijk dvd's op gaan kijken. Het prettigste is als ik alles via de afstandbediening (logitech) kan gaan doen. Graag hoor ik jullie commentaar om te zien of er nog verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
@DutchTSE
Hoe ben je toch die CPU-koeler gekomen? Ik twijfel zelf nog of bepaalde cpu-koelers niet te groot zijn voor de toch wat beperkte ruimte in een htpc-kast.

Ikzelf heb het idee dat ik het IR-oogje wel veel zal gebruiken icm een afstandbediening. Hoe zie jij dat voor je? Waar communiceert jouw Logitech Harmony mee?

Overigens mooie config, alleen ik zou als ik jou was een 4800+ cpu nemen, kost weinig meer, en hoger wordt snel duurder.

[ Voor 46% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:22

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Geen matches
DutchTSE schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:34:
Asus Moederbord M2A-VM HDMI
Heeft me veel nadenken bezorgd: zal ik een moederbord met HDMI nemen, waardoor ik maar 4 S-ATA aansluitingen heb en geen videokaart hoef te nemen, of een moederbord met meer s-ata aansluitingen en de HDMI laten verzorgen door een nvidia 8500 videokaart (purevideo). Hier hoor ik graag jullie meningen over.
gecombineerd met:
Ik wil hier voornamelijk dvd's op gaan kijken.
ontgaat me een beetje. 2 aansluitingen zijn toch zat (1 voor HDD, 1 voor DVD) ?

Verders lijkt het me een prachtig systeem...om dvd's te kijken ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
-Moondust- schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:05:
@DutchTSE
Hoe ben je toch die CPU-koeler gekomen? Ik twijfel zelf nog of bepaalde cpu-koelers niet te groot zijn voor de toch wat beperkte ruimte in een htpc-kast.

Ikzelf heb het idee dat ik het IR-oogje wel veel zal gebruiken icm een afstandbediening. Hoe zie jij dat voor je? Waar communiceert jouw Logitech Harmony mee?

Overigens mooie config, alleen ik zou als ik jou was een 4800+ cpu nemen, kost weinig meer, en hoger wordt snel duurder.
http://www.hardware.info/.../Stille_processorkoelers/
Een koeler die ons absoluut kan behagen is de Susurro van Cooler Master: De koelcapaciteiten van deze AMD-koeler zijn prima en daarnaast is deze koeler de op twee na stilste koeler uit de test! Door de beperkte hoogste past deze CPU-koeler ook probleemloos in alle denkbare behuizingen. Een ideale keuze voor op AMD gebaseerde Media Center systemen, zeker gezien de lage adviesprijs.
Vandaar mijn keuze ;)

Het volume zet ik hoger via mijn tv, volgende track/hoofdstuk van bijv een dvd had ik via de "Hauppauge Remote Control + Receiver Windows MCE" in gedachte, of is dit niet mogelijk? een IR oogje dat bij een kast wordt geleverd zal toch op een moederbord aangesloten moeten worden, waardoor een IR oogje geen kast afhankelijke functie is maar een moederbord afhankelijke, en dus bij een moederbord geleverd zal moeten worden?

Qua CPU kost de 4800+ 23 euro duurder, natuurlijk niet zoveel geld maar is het hem echt waard, die 0.2 GHz meer? ;)
Mars Warrior schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:36:
[...]

gecombineerd met:

[...]

ontgaat me een beetje. 2 aansluitingen zijn toch zat (1 voor HDD, 1 voor DVD) ?
Omdat het de bedoeling is dat ik al mijn, overigens legale, dvd's als iso op de harde schijf wil gaan plaatsen, aangezien die doosjes ondertussen erg veel ruimte in beginnen te nemen, en aangezien de dvd collectie vast groeit moeten er dus harde schijven bij kunnen ;)

Daarom meteen maar een 2e vraag: is het mogelijk om via een menu een film (=iso) te selecteren zodat hij automatich gemount word en afgespeeld? :9

[ Voor 16% gewijzigd door DutchTSE op 07-05-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
DutchTSE schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:21:
[...]

Daarom meteen maar een 2e vraag: is het mogelijk om via een menu een film (=iso) te selecteren zodat hij automatich gemount word en afgespeeld? :9
Op een Windows Media Center pc kun je MyMovies installeren, deze geeft een mooie interface voor films en kan via daemon-tools iso's mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
Dat MyMovies is toch alleen maar voor je dvd collectie?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
MyMovies speelt alles wat als film is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 23:36
Door mij samengesteld HTPC systeem. Budget is 500 euro. De prijzen komen van 1 winkel af dus dit is echt de totale prijs.

Mijn doel is ongecompliseerd: probleemloos HD-resoluties afspelen. Ik heb trouwens begrepen dat de ene HD-bron niet de andere is en dat dit te maken heeft met codering. Mijn doel hierin is: de 'beste' codering probleemloos afspelen. Verder mag de zaak niet overdreven luidruchtig zijn. Ik ga dit systeem gebruiken in combinatie met een zelf gebouwde full HD projector welke twee fans heeft van 18 Decibel.

AMD Athlon 64 X2, 3800+ (65w), Socket AM2, Boxed
€ 73,02

Asus EN8500GT SILENT/HTD/256M,DDR2, PCI Express x16, 256MB
€ 90,44
Deze kaart heb ik gekozen omdat ik via deze link (nieuws: H.264-acceleratie GeForce 8600 beproefd) heb begrepen dat het zogenaamde H.264 acceleratie bevat welke de processor ontlast bij het afspelen van HD materiaal met deze codering. Corrigeer me als ik dat fout heb :).

Asus M2N-E
€ 89,23
Dit mobo gekozen voor de 24-bit SPDIF aansluiting onboard.

Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
€ 61,57

Corsair TWIN2X2048-6400C5DHX,2048MB, 800MHz, DDR2. PC6400, 2x
€ 148,37

AOpen QF50A, Zwart
1 x 120 mm case fan meegeleverd
€ 50,68
Het is geen mooie kast, maar hopelijk wel functioneel voor mijn doeleinde. Zo bespaar ik op het budget.

Totaal
€ 513,31

13 euro boven budget, daar kan ik mee leven. Commentaar is welkom :).

Oeps er komt nog een dvd brander bij:

NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 25,58

[ Voor 18% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-05-2007 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Erg veel geheugen voor een htpc? Zulk snel geheugen heeft de cpu ook niet nodig toch?

[ Voor 45% gewijzigd door Manie Riets op 08-05-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 23:36
Geen matches
Ok. Dus in dat opzicht is het misschien wat uit balans. Ja mijn redenatie was dat dit wel nodig zou zijn aangezien ik binnenkort overga op windows vista. Ik kan hier mis zitten.

Overigens zou ik ook voor een set van Kingston kunnen gaan daarmee spaar ik geld uit. Iemand raadde mij dit geheugen echter aan wegens de overklokbaarheid (wat ik wellicht ga doen) en de heatsink die erop zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Tommy The Cat op 08-05-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Geen matches
@Tommy The Cat
Hou er wel rekening mee dat als je de Asus8500GT volledig tot zijn recht wil laten komen je Nvidia's PureVideo software nodig hebt en daar moet je voor betalen als je wat minder dan de gemiddelde tweakers je weg op internet weet (catch my drift?). Bij ATi-kaarten heb je geen additionele betaalsoftware nodig. Ik meen zelfs dat alle benodigdheden ingebakken zitten op de kaart zelf.

Het gekozen geheugen is overkill. Je kan gewoon volstaan met standaard PC4200 CL5 geheugen.

Volgens mij heeft elk mobo met de Azalia-functionaliteit 7.1 24bit 96KHz HD geluid en niet specifiek alleen de Asus M2N-E. bron. Overigens lijkt de Asus M2N-E alleen een digitale coaxiale SPDIF-uitgang te hebben en geen optische. bron

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1181/backIO.jpg

Voor de rest een prima setup lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Tommy The Cat schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:30:
Ok. Dus in dat opzicht is het misschien wat uit balans. Ja mijn redenatie was dat dit wel nodig zou zijn aangezien ik binnenkort overga op windows vista. Ik kan hier mis zitten.

Overigens zou ik ook voor een set van Kingston kunnen gaan daarmee spaar ik geld uit. Iemand raadde mij dit geheugen echter aan wegens de overklokbaarheid (wat ik wellicht ga doen) en de heatsink die erop zit.
Waarom zou je overklokken? Is toch voor een dergelijke htpc nergens goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25
Gizz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:56:
[...]

Mag ik vragen waarom jij gekozen hebt voor dit moederbord?
Is dat geen negatief punt dat het pci-e maar 4x is (ipv16x)

Wat is nu het voordeel van intel tov amd?
(Mijn huidige desktop is een amd opteron en hier ben ik zeer over te spreken)
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.