De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
Gutteguttegut schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:31:
[...]
Ik heb zelf bewust gekozen voor 2 losse kaarten, als er 1 defect raakt is niet meteen alle tv functionaliteit weg. Daarnaast was tijdens mijn aanschaf de 500MCE niet helemaal bugvrij/beeldkwaliteit up to date.
tja dan moet je weer een splitter ervoor zetten en dat komt het signaal meestal niet ten goede.

Bij mij is het signaal zo slecht dat het geen optie is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Matched: htpc
Met verbazing moet ik altijd constateren dat velen voor het creeren van een HTPC een dure kast willen kopen met grote display erop, dit terwijl de display dan toch te klein is om op afstand te lezen, of weinig functionaliteit biedt.

Ik denk dat voor veel HTPC toepassingen een 2e hands (stil) P4 PC-tje voldoet, doe er een geluidskaart in met digitale uitgang en doe de D/A conversie extern. Er zijn tegenwoordig al uitstekende externe D/A convertors te koop voor 2-300 euro.

De ideale bediening van een HTPC lijkt mij trouwens in de vorm van een kleine laptop/tablet PC, welke de HTPC via remote desktop overneemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tsjah verbazing of niet. Ik koop binnenkort de Antec Fusion (bestel em volgende week). Maar ik wil wel iets leuks hebben staan naast mn tv. En een versterker voor je audio zou je liever ook mooi willen hebben.

Ikzelf heb een pda met bluetooth. Ik meen dat daar al pluggins voor zijn icm mediaplayer. Zag er leuk uit. Hoop dat het een beetje vlot reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Dit zijn nog eens informatieve draadjes ^^

Ik was ook van plan om een HTPC te bouwen, en heb aan de hand van dit draadje en het bericht van Hahn de volgende setup samengesteld (ram, HD, brander e.d. heb ik al);
- Antec Lifestyle Fusion
- Hauppage WinTV PVR500MCE
- MSI K9NSGM-V
- AMD 3500+ (socket am2)
- Asus EN7600GS (passief gekoeld)

Het enige waar ik mee zit is dat ik niet weet hoe je het volgende zou moeten doen:
- Draadloos internet... dat moederbord heeft 1 videokaart, en 1 TV-kaart. Hoe krijg je hier ook nog eens fatsoenlijk draadloos internet op?
- Audio. Ik weet niet hoe goed de onboard audio klinkt als je er 5.1 uit wilt halen (wat het moederbord onboard lijkt te hebben), maar ik hoop toch te kunnen genieten van 't geluid.
Als het onboard nog best te doen is, dan sluit ik daar natuurlijk gewoon 'n setje surroundspeakers op aan, maar hopelijk kunnen jullie je ervaring daar over kwijt?

Overigens heb ik op 't moment een Cinemasetje met een DVD-speler en 5 speakers (+woofer). Zou ik het geluid ook op de volgende manier kunnen aansluiten?
Coax is op de PC aangesloten -> PC-beeld naar de TV, en PC-geluid word doorgestuurd naar de Cinemaset om zo dolby surround te krijgen.

Mvg,
Joram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
Dit zijn nog eens informatieve draadjes ^^

Ik was ook van plan om een HTPC te bouwen, en heb aan de hand van dit draadje en het bericht van Hahn de volgende setup samengesteld (ram, HD, brander e.d. heb ik al);
- Antec Lifestyle Fusion
- Hauppage WinTV PVR500MCE
- MSI K9NSGM-V
- AMD 3500+ (socket am2)
- Asus EN7600GS (passief gekoeld)

Het enige waar ik mee zit is dat ik niet weet hoe je het volgende zou moeten doen:
- Draadloos internet... dat moederbord heeft 1 videokaart, en 1 TV-kaart. Hoe krijg je hier ook nog eens fatsoenlijk draadloos internet op?
- Audio. Ik weet niet hoe goed de onboard audio klinkt als je er 5.1 uit wilt halen (wat het moederbord onboard lijkt te hebben), maar ik hoop toch te kunnen genieten van 't geluid.
Als het onboard nog best te doen is, dan sluit ik daar natuurlijk gewoon 'n setje surroundspeakers op aan, maar hopelijk kunnen jullie je ervaring daar over kwijt?

Overigens heb ik op 't moment een Cinemasetje met een DVD-speler en 5 speakers (+woofer). Zou ik het geluid ook op de volgende manier kunnen aansluiten?
Coax is op de PC aangesloten -> PC-beeld naar de TV, en PC-geluid word doorgestuurd naar de Cinemaset om zo dolby surround te krijgen.

Mvg,
Joram
voor draadloos internet kan je gewoon een PCI kaartje gebruiken. Past dit niet, kan je altijd een USB dongle nemen.
Voor audio is een onboard chip prima. Ik zou daar geen geld in steken. Bij de setup die je nu gebruikt wordt de audio chip niet eens belast(je gebruikt de digitale uitgang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Geen matches
Bedankt voor je snelle reactie :)

Dan wordt het een USB-dongletje helaas. Ik heb 't om de een of andere reden niet zo op internet via USB ;)

Kun je me misschien alleen wat meer toelichten op wat je zei over het gebruiken van de "digitale uitgang"? Ik heb daar nog niet echt veel kaas van gegeten, maar wil het wel graag in 1x goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
joramoudenaarde schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:01:
Bedankt voor je snelle reactie :)

Dan wordt het een USB-dongletje helaas. Ik heb 't om de een of andere reden niet zo op internet via USB ;)

Kun je me misschien alleen wat meer toelichten op wat je zei over het gebruiken van de "digitale uitgang"? Ik heb daar nog niet echt veel kaas van gegeten, maar wil het wel graag in 1x goed doen :)
Het bereik van de USB zal iets minder zijn, maar voor het simpele internetwerk is het prima. Ik gebruik zelf gewoon een draadje omdat ik nog wel eens xvids of HD films overzet via het netwerk.

Over de audio: Je had het prima bedacht in eerste instantie.

Op alle nieuwe moederborden(onboard geluidskaarten dus) zitten digitale uitgangen. Dwz of Optical of coaxiaal.
Dan kan je dus je digitale signaal die van een dvd afkomt direct doorsturen naar je versterker, zodat die het omtovert naar 6 aparte kanalen. (dolby digital/dts, afhankelijk wat je receiver kan)
Zelfde geldt ook voor de TV, de 2 kanalen worden digitaal gemaakt en vervolgens kan je je speakers van je receiver gebruiken voor bijv Pro Logic II.
Veel xvid films komen tegenwoordig met ac3 geluid, wat in feite DD5.1 is. Dit gaat dus ook onveranderd naar je receiver die er DD5.1 uit tovert.

Je hebt dus dan maar 1 kabel nodig waar alles overgaat, zo doen heel veel mensen het.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 20-03-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Geen matches
Aha... dus even een opsomming zodat ik 't goed begrijp;

- De Coax van radio en die van TV sluit ik aan op de PC
- Vanuit de PC gaat er een Coax/Optical naar de Cinema-set voor 't Dolby Surround/Stereo geluid
- Vanuit de PC gaat er een Coax/DVI of 'n dergelijke kabel naar de TV voor het beeld (en eventueel TV-geluid mocht ik dat willen).
Klopt dat zo een beetje? Dan is het makkelijker dan ik dacht, hehe. Ik zag al die aansluitingen op zowel de videokaart (7600GS), de TV-kaart en het moederbord, dat ik een beetje moeilijk begon te denken.

De PC zou ongeveer 9 meter van de draadloze modem/router komen te staan, dus dat bereik zou op zich wel goed moeten zitten met een USB-dongle. Een draadje is helaas geen mogelijkheid omdat ik alle beschikbare ruimte achter de plinten al gebruikt heb... en ik hou niet écht van draadjes, hehe.

Thanks voor de ABN-uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
joramoudenaarde schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:07:
Aha... dus even een opsomming zodat ik 't goed begrijp;

- De Coax van radio en die van TV sluit ik aan op de PC
- Vanuit de PC gaat er een Coax/Optical naar de Cinema-set voor 't Dolby Surround/Stereo geluid
- Vanuit de PC gaat er een Coax/DVI of 'n dergelijke kabel naar de TV voor het beeld (en eventueel TV-geluid mocht ik dat willen).
Klopt dat zo een beetje? Dan is het makkelijker dan ik dacht, hehe. Ik zag al die aansluitingen op zowel de videokaart (7600GS), de TV-kaart en het moederbord, dat ik een beetje moeilijk begon te denken.

De PC zou ongeveer 9 meter van de draadloze modem/router komen te staan, dus dat bereik zou op zich wel goed moeten zitten met een USB-dongle. Een draadje is helaas geen mogelijkheid omdat ik alle beschikbare ruimte achter de plinten al gebruikt heb... en ik hou niet écht van draadjes, hehe.

Thanks voor de ABN-uitleg ;)
klopt als een bus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ze zijn er ook in het silver, maar kon alleen foto's vinden in het zwart. Maar goed, prijzen zullen inderdaad behoorlijk zijn dus je budget probleem blijft :).

Heb zelf geen idee wat de prijzen worden
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:44:
Met verbazing moet ik altijd constateren dat velen voor het creeren van een HTPC een dure kast willen kopen met grote display erop, dit terwijl de display dan toch te klein is om op afstand te lezen, of weinig functionaliteit biedt.

Ik denk dat voor veel HTPC toepassingen een 2e hands (stil) P4 PC-tje voldoet, doe er een geluidskaart in met digitale uitgang en doe de D/A conversie extern. Er zijn tegenwoordig al uitstekende externe D/A convertors te koop voor 2-300 euro.

De ideale bediening van een HTPC lijkt mij trouwens in de vorm van een kleine laptop/tablet PC, welke de HTPC via remote desktop overneemt....
Mwah, soms wel, soms niet. Een origenae S21T heeft een 12" touchscreen. Geen gebrek aan grote of functionaliteit. Kleine schermpjes zijn ook hoog gadget gehalte, helemaal mee eens, maar zolang het niet in de weg zit... ;)

[ Voor 70% gewijzigd door We Are Borg op 20-03-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Arunia schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:52:
Die kasten zijn heel erg mooi, maar misschien (gokje) zwaar boven mijn budgetje.
Daarnaast wil ik ze in zilver hebben en op het moment ben ik nog aan het bedenken of ik voor mATX ga of gewoon ATX.
Ze komen ook in zilver ;).

Kijk maar op hun website:
http://origenae.com/en/products_htpc.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens best wel jammer dat we niet een algemeen HTPC topic hebben. Misschien iemand in staat om hier een leuke startpost te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet iemand of de Zalman CNPS 7700-Cu past in een Enlight EN-7473 met een Asus A8V-VM moederbord in?

Alvast bedankt,
Tommi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:23:
Weet iemand of de Zalman CNPS 7700-Cu past in een Enlight EN-7473 met een Asus A8V-VM moederbord in?

Alvast bedankt,
Tommi
Durf ik niet het antwoord op te geven.. maar als je vanaf je processor meet hoeveel ruimte je nog over hebt.... de zalman koeler is namelijk 67mm hoog.. ik denk dat het niet gaat passen... Ik heb hem zelf ook.. Ik zou hem je niet aanraden als je de koeler al hebt... komt namelijk veel stof in.. plus dat het ding behoorlijk lawaai gaat maken..

met vriendelijke gr Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Beste mensen,

Ik ben zelf ook bezig om een MCE te bouwen.. ik heb gewoon mijn oude computer gebruikt:
AMD 3000+ S939
2 x 512 GB Crosair
Gigabyte K8NF-9
Gigabyte 6600GT
250gb
Zalman CNPS7700-Cu
Sony DRU-700A

De prestaties van deze machine zijn natuurlijk oke. Maar nu mijn volgende vraagjes:

Ik heb thuis satteliet, wat heb ik nodig om met mijn MC tv te kunnen kijken via de satteliet? omdat je immers met de Canal Digitaal kaart zit?(ik kijk nu nog gewoon via de decoder) Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik heb S/PDIF op mijn moederbord zitten. Op mijn Denon versterker zit 1 optical en 1 coax ingang op. Ik bebruik de optical nu om digitaal geluid te krijgen vanaf mijn huidige KISS DP450. Wat is de beste manier om naar mijn versterker toe te gaan om digitaal geluid te krijgen? Een extra geluidskaart kopen waar optical op zit?

Alvast bedankt, Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ga dit weekend eindelijk mijn htpc bouwen.
Op basis van wat rest onderdelen. Mijn voornaamste gebruik zal het afspelen van films/series zijn en het luisteren van mijn mp3 collectie. De TV functionaliteiten vind ik vooralsnog niet interessant voor mij.

Het is niet de meest briljante htpc momenteel maar het zal iets worden als

Asrock P4VT8+ mobo
Pentium Celeron 2Ghz s478
256 of 512MD DDR (dit heb ik niet over dus moet ik nog fixen. Heb al wel een reepje van 128 liggen maar dat tikt niet aan)
XFX GF2 64mb MX400 + TVOUT
10 GB HDD (enige hdd die ik momenteel over heb. Haal toch alles via wifi van mijn eigen bak)
Medion 42073 Tv kaart + fm tuner en ab
zwarte dvd 3.5" speler
card reader intern
400W voeding
sitecom wifi usb stick
lelijke ATX kast

niet ultiem dus haha

software: MCE2005 maar misschien MediaPortal (goede ervaringen mee)

Op mijn werk draait een Piii 900 MCE soepel. Puur voor MP3 dat wel, maar toch.
Ik heb nog een mooi uATX kastje maar ja dit mobo is ATX dus dat moet ik nog vervangen.

Het wordt toch een testronde. Op termijn een mooie kast kopen en alles uitbreiden. Eerste concerns zijn de tvkaart (schijnt niet lekker te werken met MCE), het tekort aan geheugen en het onboard geluid van het mobo. Let wel: het is allemaal low budget instap. Groei wel naar compleet systeem toe.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Geen matches
Zou je met een amd 3500+ en 2 gig geheugen

fatsoenlijk HD-DVD af kunnen spelen?

op 32 inch lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Fantasy-Bart schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:47:

op 32 inch lcd?
Ligt ook aan je videokaart. Met de processor en geheugen wil het prima hoor!

gr Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:59
Geen matches
@ Jazzper : 400 watt voeding voor een celeron systeem ???!

Kan je niet ergens een oude voeding vinden? Bij lage belasting is het rendement van de meeste voedingen verre van optimaal, bovendien is de warmte productie van een 400 watt voeding meestal groter dan een 150 of 200 watt voeding --> stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen matches
Fantasy-Bart schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:47:

Mpeg2 en VC-1 waarschijnlijk wel. AVC (vergelijkbaar qua load met h264) gaat niet zo fijn worden, zeker niet op 1080p.
Zie ook de (h264)benchmarks die ik eerder in dit topic heb gepost
op 32 inch lcd?
Afmetingen van je tv hebben geen invloed op het decoden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
ja die voeding wordt waarschijnlijk een 250 a 300 watter. Maar de voeding die ik nu toevallig voorhanden heb is een 400 watter. Zag op balusc cpu lijst sowieso dat die celeron 2ghz niet zo heel veel watt trekt, wat (tjeding!) weer gunstig is.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een goede en stille CPU koeler voor socket 939 aanraden voor mijn HTPC. Deze zou moeten passen in een Enlight EN-7473 case.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
Over die Enlight EN-7473 gesproken. Die is lekker betaalbaar maar op de fotos ziet hij er zo cheap plastic uit. Valt dat mee of tegen in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Gizz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Mpeg2 en VC-1 waarschijnlijk wel. AVC (vergelijkbaar qua load met h264) gaat niet zo fijn worden, zeker niet op 1080p.
Zie ook de (h264)benchmarks die ik eerder in dit topic heb gepost

[...]

Afmetingen van je tv hebben geen invloed op het decoden.
ik heb een 3200+ en 512 geheugen en 1080p h264/avc gaat perfect, maar dan wel met purevideo(hardwareversnelling aan)
Dit lukt me alleen met die nieuwe Powerdvd 7.3 In mediacenter wordt die hardwareversnelling niet geactiveerd lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De case is nog in bestelling, dus of deze meevalt weet ik niet.
Is er toch iemand die mij een CPU s939 koeler kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:02:
De case is nog in bestelling, dus of deze meevalt weet ik niet.
Is er toch iemand die mij een CPU s939 koeler kan aanraden?
artic freezer 64 pro, maar die is redelijk hoog.
Anders een Zalman 7700CU, die is minder hoog, maar wel behoorlijk groot en zwaar. En heerlijk stil!
OF zelfde de Zalman 7000, die is nog iets lager.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 22-03-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 18:08
Geen matches
Kurios schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:07:
[...]

artic freezer 64 pro, maar die is redelijk hoog.
Anders een Zalman 7700CU, die is minder hoog, maar wel behoorlijk groot en zwaar. En heerlijk stil!
OF zelfde de Zalman 7000, die is nog iets lager.
Thermalright XP120 of SI128. Dit is een zeer goede koeler ondanks zijn leeftijd. Deze koelt super goed en er zit een 120mm koeler op (die je zelf moet kiezen, niet bijgeleverd). Ik heb gekozen voor de superstille Nexus 120mm. Staat ook nog zeer hoog in de lijst met best koelende heatsinks. Hij is maar 10cm hoog of zelfs minder zeg 12maximaal met de koeler erop.
Link Fan: http://www.silentpcreview.com/article695-page2.html#nexus
Link Heatsink: http://www.silentpcreview.com/article186-page1.html

In de review staan nieuwere sockets nog niet vermeld, maar hiervoor zijn ook retention clips beschikbaar. Deze koeler en fan + de retention clip zijn te koop bij sallandautomatisering.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Leuk om het er eens over te hebben wat nou eigelijks leuker is; Mediaportal of WMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Geen matches
zit met een probleempje, heb een Zalman HD160XT met Vista Ultimate. De zalman remote werkt prima onder MCE maar de Microsoft Remote Keyboard krijg ik niet aan de praat. Ik neem aan dat de zalman IR receiver compatible is met MCE daar de Zalman remote ook werkt. Ik begrijp dat out of the box het keyboard moet werken, zonder de MS reciever. Iemand ervaring met HD160XT/Vista/Remote Keyboard MCE..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Geen matches
Karel2001 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:58:
zit met een probleempje, heb een Zalman HD160XT met Vista Ultimate. De zalman remote werkt prima onder MCE maar de Microsoft Remote Keyboard krijg ik niet aan de praat. Ik neem aan dat de zalman IR receiver compatible is met MCE daar de Zalman remote ook werkt. Ik begrijp dat out of the box het keyboard moet werken, zonder de MS reciever. Iemand ervaring met HD160XT/Vista/Remote Keyboard MCE..
Ik heb de zalman hd135 met dezelfde remote en ir ontvanger. Omdat ik de zalman afstandbediening een gedrocht vind qua bediening, heb ik de microsoft ir blaster met remote gekocht. Deze werkt alleen op de ir ontvanger van microsoft en niet op die van zalman! Dus dat geldt dan ook voor die keyboard van jou.
Verder vind ik het display in de zalman icm met de m-play software een inferieur slecht k*t-product. Met name het uitschakelen van enkele functies (standby scherm ) werkt dus niet. Ik zoek eigenlijk een applicatie die deze display kan aansturen zonder die m-play software. Ik ben er achter gekomen dat dit display gebaseerd is op de mplay 202 plus van vlsystem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
gassiepaart schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Ik heb de zalman hd135 met dezelfde remote en ir ontvanger. Omdat ik de zalman afstandbediening een gedrocht vind qua bediening, heb ik de microsoft ir blaster met remote gekocht. Deze werkt alleen op de ir ontvanger van microsoft en niet op die van zalman! Dus dat geldt dan ook voor die keyboard van jou.
Verder vind ik het display in de zalman icm met de m-play software een inferieur slecht k*t-product. Met name het uitschakelen van enkele functies (standby scherm ) werkt dus niet. Ik zoek eigenlijk een applicatie die deze display kan aansturen zonder die m-play software. Ik ben er achter gekomen dat dit display gebaseerd is op de mplay 202 plus van vlsystem
Heb je FrontView al geprobeerd?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:19:Leuk om het er eens over te hebben wat nou eigelijks leuker is; Mediaportal of WMC?
Wel off-topic, maar goed: ik gebruik MediaPortal omdat het gratis is en geen MCE-certified onderdelen verplicht zijn. Ik zie nu dat ze app aan het ontwikkelen zijn waarop je met 1 TV-kaart meerdere kanalen kan bekijken via een server - dat heeft MCE niet zomaar, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd bedankt voor je uitleg. En klopt het ook dat het qua snelheid allemaal wat vlotter draait dat mediaportal? Zelf wil ik me hier nog een beetje uitgebreid op gaan orienteren maar kan echt zeer moeilijk kiezen tussen die 2.
Verder vind ik het niet echt offtopic. Een ultieme HTPC moet ook een ultiem OS hebben naar ik dacht ;).
Verder hoop ik dat we dit topic een beetje algemeen kunnen houden. Een deticated HTPC topic is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
Ik weet wel dat MediaPortal wel meer vraagt van je grafische kaart afaik. Windows MCE met een laffe kaart geeft desnoods een foutmelding maar werkt verder wel. MP met een laffe kaart flipt je beeld compleet van. Alsof je softwarematig een DirectX spel speelt (vast wel eens meegemaakt).

Mijn try-out MCE (totdat mijn P4 set af is) draait hier ook in de huiskamer. Alleen maar muziekjes gelukkig want... Een Celeron 633Mhz met 384Mb SDRAM en een GF2 64mb ;)
En dat werkt nog redelijk (voor muziek/weer, meer moet je ook niet verwachten haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Geen matches
Frontview en lcd smartie werkt niet bij dit merk en type. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Geen matches
De "Zalman CNPS7700-Cu" is groot, zwaar... maar doodstil en lekker koel :)
Ik gebruik hem nu een klein jaartje, en heb er niets anders dan goede woorden voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik vroeg me af of iemand weet of er inmiddels al BluRay en HD-DVD spelers voor in de PC te koop zijn. Ik wil na de zomer ook een HTPC gaan bouwen en wil daarin dan graag de mogelijkheid krijgen om beide nieuwe formaten af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
semi-offtopic (ook softwarematig wil ik mijn MCE optimaal he ;))

1. hele simpele vraag, nergens antwoord te vinden. Hoe speel je AL je liedjes af. Ik kan alleen maar albums, artiesten, search of playlists maken maar ik wil gewoon: alles. Of moet je dan een playlist met de hand met 300 albums gaan vullen?

2. die onder en boven balk zijn op vreemde wijze ineens paar cm naar binnen geschoven. Dus zwevend van de kant af. Hoe reset je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Jazzper schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:17:
[...]
2. die onder en boven balk zijn op vreemde wijze ineens paar cm naar binnen geschoven. Dus zwevend van de kant af. Hoe reset je dat?
Afhankelijk van de gekozen weergave modus worden er extra ruimtes omheen gezet (voor de overscan). Waarschijnlijk heb ik in mce voor composiet/svideo gekozen, draai de weergave wizard nog eens en kies VGA/DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31

MikeWazowski

Look into my eye

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 11:21:Zelf wil ik me hier nog een beetje uitgebreid op gaan orienteren maar kan echt zeer moeilijk kiezen tussen die 2.
MediaPortal kan je als app in XP installeren (en ook weer verwijderen), kan je het dus makkelijk uitproberen op je werkPC toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel leuk en aardig.. Maar mensen die dit topic lezen die zullen er misschien toch wat meer ervaring in hebben.
Opzich heb ik enigzins wel een directe vraag over mn behoeften.
Ik wil graag weten welk htpc"OS" de leukste mogelijkheden heeft. En het liefst de meeste leukste mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie hiervan. Je kan dan volgens mij HD 1080 kwaliteit films in mpeg4HD rechtstreeks naar je TV krijgen. Nu gaat dat niet omdat de DVD speler geen HDMPEG4 eet.

b]Mijn HTPC ziet er als volgt uit:[/b]
Kast: Zalman HD160
Moederbord: MSI P965 Platinum
Processor:Intel Dual Core 6300
Grafische kaart:MSI Gigabyte GeForce 7600 GS HDMI
Geheugen: Kingston HyperX 2GB
Voeding: Intel Dual Core 6300
Harde schijf:2 x Maxtor 320 GB
verder draadloos toetsenbord etc.
Ook een:
FloppyDTV Decoder met Conax CAM, om Digitenne TV te hebben

Al met al voor ca 1400€ excl de Floppy DTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:17:
Wat vinden jullie hiervan. Je kan dan volgens mij HD 1080 kwaliteit films in mpeg4HD rechtstreeks naar je TV krijgen. Nu gaat dat niet omdat de DVD speler geen HDMPEG4 eet.

b]Mijn HTPC ziet er als volgt uit:[/b]
Kast: Zalman HD160
Moederbord: MSI P965 Platinum
Processor:Intel Dual Core 6300
Grafische kaart:MSI Gigabyte GeForce 7600 GS HDMI
Geheugen: Kingston HyperX 2GB
Voeding: Intel Dual Core 6300
Harde schijf:2 x Maxtor 320 GB
verder draadloos toetsenbord etc.
Ook een:
FloppyDTV Decoder met Conax CAM, om Digitenne TV te hebben

Al met al voor ca 1400€ excl de Floppy DTV
Mooie voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Geen matches
Welke (goedkope) geluidskaart kan ik het beste nemen als ik via optisch naar m'n versterker dolby digital, dts wil doorgeven?

Ik heb geen optische aansluiting op m'n moederbord en had dus een Sweex kaartje gekocht met digital out, maar nu blijkt dat de digital out van Sweex alleen maar 2 speakers doorgeeft...

Is de Terratec Aureon 5.1 wat? Ik moet dus sowieso dus niet zulke onzin als de Sweex hebben die maar 2 kanalen doorgeeft via de digitale uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Swoosh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:42:
Welke (goedkope) geluidskaart kan ik het beste nemen als ik via optisch naar m'n versterker dolby digital, dts wil doorgeven?

Ik heb geen optische aansluiting op m'n moederbord en had dus een Sweex kaartje gekocht met digital out, maar nu blijkt dat de digital out van Sweex alleen maar 2 speakers doorgeeft...

Is de Terratec Aureon 5.1 wat? Ik moet dus sowieso dus niet zulke onzin als de Sweex hebben die maar 2 kanalen doorgeeft via de digitale uit.
Welk sweex kaartje heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches

SPDIF throughput geprobeerd? Dat de kaart dus niets encodeerd, maar gewoon het signaal van de dvd direct doorgeeft.
Dit moet je overigens ook even in je software(MCE, powerdvd etc) aangeven: dus audio op optical(SPDIF) out zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Geen matches
|sWORDs| schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:18:
[...]

Welk sweex kaartje heb je?
Het is een Sweex 5.1 with digital output pci.
Volgens mij is die kaart zelf ook brak want heb net al de nodige blauwe schermpjes gehad.
Het zal wel goedkoop is duurkoop zijn. Sowieso misleidend produkt want je verwacht toch echt wel 5.1 door te kunnen geven over die optische digitale uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayBro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48

JayBro

Glory to Arstotzka!

Geen matches
Jazzper schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:45:
Over die Enlight EN-7473 gesproken. Die is lekker betaalbaar maar op de fotos ziet hij er zo cheap plastic uit. Valt dat mee of tegen in de praktijk?
Ik heb hem en ik vind het echt een mooi dingetje, er zitten alleen kleine fannetjes in die je uit moet zetten, en de voeding is niet zo gigantisch dus daar moet je op letten bij het kopen van je hardware...

PC: Ryzen 5600X / RTX3090 Gaming OC 24G / 48G RAM / X570 Aorus Elite / 2TB M.2 / LG 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Geen matches

Om mezelf even te quoten...ik heb inmiddels alternatieve drivers gevonden waarmee je op elke op C-Media 8738 / 8768 geluidschip gebaseerde geluidskaart volledige Dolby Digital en DTS doorvoer via de digitale uitgang kan krijgen.

http://cmediadrivers.googlepages.com/home
"One of the key aspects is to support bitperfect digital output through S/PDIF, meaning that there is no tampering with the signal whatsoever. Currently, this works for 16 bit sound streams with 44.1/48/88.2/96 kHz sample rate using DSound/WaveOut/kernel streaming.

The present version features support for Dolby Digital (AC3)/DTS passthrough, multi-channel audio, recording, full mixer control and UART/MPU-401. Very low latency and high performance recording/playback (WaveRT) is fully supported under Windows Vista."
Prima open source projectje en het werkt nu prima.
Zo'n Sweex kaartje is denk ik dan de goedkoopste oplossing voor optische uit naar je receiver als je geen optische uitgang op je moederbord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Swoosh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:35:
[...]

Het is een Sweex 5.1 with digital output pci.
Volgens mij is die kaart zelf ook brak want heb net al de nodige blauwe schermpjes gehad.
Het zal wel goedkoop is duurkoop zijn. Sowieso misleidend produkt want je verwacht toch echt wel 5.1 door te kunnen geven over die optische digitale uitgang.
CMI8738, Geen Surround via SPDIF met CMI8738 http://cmediadrivers.googlepages.com/home

Als ik nou eerst de andere berichten lees voor ik op de bovenste reageer. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 29-03-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Even weer wat leven blazen in dit topic :P in overleg met JvS geen nieuw topic geopend ;)

Hier mij review van mijn htpc (mCubed HFX C30)
Mijn doelstelling was om zo stil mogelijk systeem te creeëren en het liefst volledig fanloos. Welke ik zoal voor office/ internet kan gebruiken maar ook als vervanging voor HDD recorder.

De onderdelen:
Kast: mCubed HFX C30
Moederbord: Asus P5B-E
CPU: Intel E6300
CPU koeler: mCubed HPC borg
RAM: 2x 1GB CL5 Kingston (667 MHz)
HDD: Hitachi 250GB SATA2 (2525DL)
HDD silencer: mCubed vertical silencer
GPU: Gainward 7600GT (passief)
Voeding: Silverstone SST-30NF, 300W (Fanless)
DVD-RW: Samsung SH-W163A (sata)
Tuner: Hauppauge WinTV PVR 500 MCE
VFD: Soundgraph iMON + afstandbediening
extra: Zalman fanmate op laagste stand met 92mm zalman fan.

Dit alles is via vga kabel aangesloten op mijn Samsung LE 26R71.
Nu missen jullie de geluidskaart ;) Nou deze heb ik niet aangeschaft omdat de onboard
geluidskaarten voldoende zijn. De extra cpu load kan de E6300 met gemak aan ;).
Het installeren was een behoorlijke klus omdat alles kwa ruimte zeer beperkt was. Maar
mCubed leverde er wel een mooie handleiding erbij waardoor het makkelijker werd.
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/tPICT0077.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/tPICT0078.JPG

Zoals jullie kunnen zien waren dat behoorlijk veel stappen ;)
En hier onder wat foto's van het opbouwen van het geheel.
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/tkast1.jpg

Na het moederbord te hebben geplaatst was de cpu aan de beurt. De cpu zelf zat er zo in natuurlijk, maar de koeler vroeg wel extra aandacht.
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/t2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/t4.jpg

Na dat probleem te hebben getakkeld kwamen de insteekkaarten aan de beurt (gpu en tuner).
Normaal gesproken steek je zo'n kaart er met gemak in, maar omdat de ruimtie zeer beperkt was in de kast (inclusief de voetjes 15cm hoog en daardoor precies zo hoog als me versterker :) ) kwam ik in de knoei met de behuizing.
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/t5.jpg

Uiteindelijk ging de voeding er 'redelijk' simpel erin. volgende de handleiding moest het frontkapje van me dvd-drive eraf maar dat bleek later niet zo te zijn. De hdd moest nog even in de silencer/ koeler zodat ik het geheel kon gaan testen.
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/tdetail2.jpg

Het totaal gaat er dan als volgt eruit zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/tPICT0076.JPG
Binnen
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/pc/tPICT0074.JPG
Buiten

Een foto van het geheel afgesloten heb ik niet bij de hand omdat er nu vanalles erop staat :o

Ik heb gekozen voor Vista premium omdat ik het niet lekker voor elkaar kreeg MediaPortal goed te configureren i.c.m. EPG. XP MCE(illegaal) deed dit alles wel goed(afstandbediening van de iMon werkte ook volledig) waardoor ik ben over gegaan op Vista Premium (wel legaal ;) ) De zwarte taakbalk kleurt erg goed bij me monitor/ tv maar dat had anders wel via een thema opgelost kunnen worden ;)

Ondanks alles vind ik niet dat me systeem 100% af is en dat zal ik hieronder toelichten.
Me gpu vind ik af en toe te warm worden, ook al mag hij volgens de drivers 135C worden. Me chipset mist natuurlijk ook behoorlijk was koeling omdat er oorspronkelijk geen airflow is.
Hiervoor heb ik nu dus de Zalman fan + fanmate geplaatst (op laagste stand). Dit koelt het geheel behoorlijk maar geen natuurlijk wel continu een zacht geluidje af.
mCubed heeft ook verschillende fancontrollers in het arsortiment welke hier ook op inspelen. De T-Balancer - miniNG is een fancontroller welke dmv software volledig naar wens kunt instellen. Om zowel digitale en analoge sensors uit te lezen.
Via een ROM kun je dit alles hardwarematig laten gebeuren zodat een OS vastloper je koeling niet beïnvloed. Deze wil ik dan aan me GPU en chipset laten koppelen zodat eventueel bij een te hoge temperatuur de fan of fans aangaan. Dit alles is natuurlijk als extra veiligheid en vooral voor de zomer maanden bedoeld ;) . Daarnaast wil ik wanneer SSD wat meer volgroeid is, me OS op zo'n schijfje gaan plaatsen. En als laatste wil ik er nog een floppyDTV in gaan bouwen.

Me oordeel over het geheel:
+ Geluidproductie (met SSD zou je echt 0 db kunnen halen)
+ Design (past goed bij zilver/zwart hifi appatuur)
+ Externe 3.5" slot achter het systeem.
- De ruimte voor extra hdd's (max 2 stuks) en dan 1 optical.
- De prijs van accesoires (cpu, gpu, hdd koeler etc..)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
:9~
offtopic:
Elk stukje text doet alleen maar afbreuk, ik hou het bij de smilie

[ Voor 95% gewijzigd door |sWORDs| op 31-03-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
Gaat de kap er nog wel op met de insteekkaarten. Lijkt net te weinig ruimte voor te zijn. Hoe heb je het gefixed :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Erg mooi systeem!

Ik heb een vraagje, ik heb nu gewoon een coolermaster miditower. Maar is het mogelijk om deze gewoon op zijn zij te leggen? Dan zouden de harde schijf en de cdrom speler dus wel 'staan'. Ik las in topics van een paar jaar terug dat dit heel slecht is voor de harde schijf als hij voorheen altijd 'gelegen' heeft. Maar geldt dat nog steeds voor de SATA harde schijfen?

En ik heb dit systeem waarop ik nu xp heb staan, maar waar ik mee wil overstappen naar vista, zal dit voldoende zijn om wat hd content op mijn lcd te toveren via vista media center?
cpu: athlon 64 3000+ (deze zal ik nog wel een keer vervangen voor een x2 4200)
geheugen: 2gig
videokaart: pci-e geforce 7600gt 2xdvi
harde schijf 1x hitachi sata schijf op het moment, maar wil hier nog een 500gig bijstoppen

Ik speel eigenlijk geen spellen, gebruik wel photoshop e.d. maar dat werkt tot nu toe nog prima. Is het dus mogelijk om met een amd dual core te volstaan als media center in vista voor 720p materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
zowel de CDROM en de HDD boeit het niet. Verticaal cd/dvd is zelfs geen probleem. Alleen minder praktischk met inleggen.
bron: al meerdere keren gelezen, heb zo geen url bij de hand.
PC van mijn ma draait al jaren zo overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Jazzper schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:58:
zowel de CDROM en de HDD boeit het niet. Verticaal cd/dvd is zelfs geen probleem. Alleen minder praktischk met inleggen.
bron: al meerdere keren gelezen, heb zo geen url bij de hand.
PC van mijn ma draait al jaren zo overigens.
Van exigense in deze thread:
Volgens mij mag je HD's nadat je ze op z'n kant hebt gebruikt voor een tijdje niet meer horizontaal gebruiken omdat de lagers dan een kant op ingesleten zijn. Maar dit zal wel na een lange periode pas zo zijn.
Dat is niet betwist in dat topic, maar het is al van 2004, dus vandaar dat ik het nog maar een keer vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
tja ik weet tevens dat er nogal wat merken zijn (zoals Compaq) die desktops maken die zowel verticaal als horizontaal geplaatst kunnen worden. Maar goed die hebben misschien de wijsheid ook niet in pacht. Ben wel benieuwd of er een definitief antwoord is. Als het puur is dat na 5 jaar mijn 17 euro brandertje ingesleten is zeg ik boeiuh :) (maar goed ik heb hem niet verticaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Geen matches
We Are Borg schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:27:
Gaat de kap er nog wel op met de insteekkaarten. Lijkt net te weinig ruimte voor te zijn. Hoe heb je het gefixed :) ?
kap is er gewoon op. Alleen het plaatje laat zien dat er een hoek over brugt moest worden bij het plaatsen in het pci / pci-e slot. De bracket van de kaart zit gewoon +/- 1 cm onder de kap. Omdat alles van Alumium is dient de gehele case mee als koeling. In de toekomst wil ik naast wat ik eerder zei ook de gpu via me case gaan koelen. ;)

edit:
De foto's uit me vorige post zijn trouwens ook klikbaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 01-04-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

drice

Loading...

Ik ben een beetje aan het rondkijken of ik met behulp van LinuxMCE of Windows MCE een HTPC kan bouwen.
Ik heb alleen Digitenne van KPN en krijg het niet echt lekker aan de gang.

Kun je met behulp van de Samsung twin tuner opnemen en kijken tegelijkertijd of moet je twee tuners naast elkaar zetten?

Kun je de windows remote gebruiken om je tuner aan te sturen?

Ik zat te denken om digitenne op te zeggen en weer terug te gaan naar gewone kabel televisie maar ik wil eigenlijk wel het beeld van digitenne behouden.

Iemand tips?

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
Zijn er eigenlijk nieuwe TV tuner kaarten die binnenkort gaan uitkomen?
Misschien Pci-E en HDTV support? Want ik vind er geen, buiten pcHDTV maar dat is Ntsc/Linux minded.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

http://www.techpowerup.com/reviews/CeBIT_2007/Origen_AE

Wat afbeeldingen van de nieuwe cases van origenae, ziet er mooi uit :).
There is also a concept of a touch screen LCD in an external enclosure on display. This would act as a remote control to Windows Media Center, so that no display is necessary on the HTPC case itself. Origen AE is working on a wireless display at the moment. The engineering sample still utilizes a cable, but already works very well.
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/CeBIT_2007/Origen_AE/images/origenae2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/CeBIT_2007/Origen_AE/images/origenae4.jpg
12" TFT touchscreen en dan ook nog wireless (niet dit model op foto's, maar wordt aan gewerkt). Lijkt me erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roha
  • Laatst online: 28-08 10:05
Ik ben al een paar dagies aan het zoeken naar mijn ultieme htpc
hier is tot nu toe wat ik heb samengesteld bij azerty:

Intel Core 2 Duo, E6420, Socket 775, Boxed € 184,26 preorder
Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 81,42 € 81,42
Asus P5B, Retail € 105,79 € 105,79
Hauppauge WinTV PVR 500 MCE, PCI € 111,04 € 111,04
Asus EN7300GT SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 75,91 € 75,91
Silverstone SST-LC14, Zilver € 123,63 € 123,63
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zilver, OEM € 31,62 € 31,62
EnerMax Liberty, 400 Watt, Retail € 77,11 € 77,11
Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 165,39 € 165,39
totaalplaatje € 956,17

Is er geen alternatief voor die hauppauge tvkaart of is deze qua software toch wel het fijnst om mee te werken?
Windows Vista ultimate komt er overigens op 8)
Als monitor heb ik een dell 2405wp en een 15'' touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Geen matches
Waarom geen Silverstone ST 30NF voeding erin?
Bij de specs staat dan wel 300 wat maar +5 +12volt kunnen volgens het boekje samen 380watt verstoken (met een beetje +3.3 etc erbij zit je op een 400watt voeding) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Geen matches
rawb1982 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:05:
Is er geen alternatief voor die hauppauge tvkaart of is deze qua software toch wel het fijnst om mee te werken?
Windows Vista ultimate komt er overigens op 8)
Als monitor heb ik een dell 2405wp en een 15'' touchscreen
Software maakt niks uit voor de TV-kaart: neem aan dat je Vista Mediacenter gebruiken gaat om TV te kijken/opnemen etc....

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roha
Geen matches
klaasbram schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:16:
Waarom geen Silverstone ST 30NF voeding erin?
Bij de specs staat dan wel 300 wat maar +5 +12volt kunnen volgens het boekje samen 380watt verstoken (met een beetje +3.3 etc erbij zit je op een 400watt voeding) ;)
Ik zie maar 2 sata aansluitingen, lijkt me een beetje weinig?Deze vind ik te duur en de Enermax is een modulaire geloof ik dus dat is lekker makkelijk. Hij is wel fanless! :*) maar blijf bij mijn keuze
matthijst schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:26:
[...]

Software maakt niks uit voor de TV-kaart: neem aan dat je Vista Mediacenter gebruiken gaat om TV te kijken/opnemen etc....
Ja mce ga ik gebruiken kan ik daar dan niet een beetje op bezuinigen?Een andere tvkaart wil ik wel hoeft trouwens niet perse dualtuner te zijn.
Hoe zijn de Pinaccle kaarten?mijn huisgenoot heeft er eentje en is er niet altijd tevreden mee hoewel hij weinig vergelijkingsmateriaal heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Geen matches
rawb1982 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:44:
[...]

Ik zie maar 2 sata aansluitingen, lijkt me een beetje weinig?Deze vind ik te duur en de Enermax is een modulaire geloof ik dus dat is lekker makkelijk. Hij is wel fanless! :*) maar blijf bij mijn keuze
Er schijnt een nieuwere revisie te bestaan met aangepaste kabels, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Pinnacle werkt niet met mce (de nieuwe Pinnacle Vista serie wel), Hauppauge wel, tevens zijn dit de reference kaarten van Microsoft.

Ik zou even mailen met Azerty dat 30860 (OCZ) 30 euro duurder is dan bij anderen (en dat 7200/8 900 is) en daarna dit bestellen:
  • Intel Core 2 Duo, E4400, Socket 775, Boxed € 135,52
  • MSI P6N SLI-FI, Retail € 103,99
  • OCZ OCZ2N900SR2GK, 2048 MB, DDR2, PC7200, 800 MHz, 2 x € 197,54
  • Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM € 31,94
  • Antec TruePower Trio, 550 Watt, Retail € 80,57
  • Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 82,17
  • GigaByte GV-NX76T128D-RH, 128 MB, DDR3, PCI Express x16 € 91,88
  • Silverstone SST-LC14, Zilver € 123,63
  • Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI € 62,39
  • Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, PCI € 53,63
Totaal € 963,26 - 30 = 933,26
  • De e4400 ipv de e6420, omdat je nu alleen de bus naar 1066 hoeft te zetten (2.66 GHz) en een super processor hebt, de 2 mb cache merk je nauwelijks, qua hitte/performance is dit een betere keuze.
  • Een nForce 650 bord omdat ik de prestaties en stabiliteit van de nForce borden super vind, wel verbruiken ze iets meer en worden ze iets warmer. Mocht je toch een Intel chipset willen, neem dan geen P5B.
  • OCZ vanwege EPP, 900 MHZ 4-4-3-15 en na prijscorrectie even duur. Met de bus op 1066 gebruik je gewoon divider 3:5 en draait je geheugen op 887 MHz.
  • Pioneer 112D flashen naar 112L, scratched disks alsnog lezen en je kunt kiezen hoe de drive speed bepaald wordt. (standaard langzaam en snel wanneer nodig, standaard snel en langzaam wanneer niet nodig, altijd snel) Superstil, super snel en veel beter dan de Nec>35xx.
  • Antec vanwege betere performance/prijs
  • Spinpoint vanwege geluidsproductie
  • 7600 gt (vanwege PureVideo functies) en ook passief.
  • Kast zelfde, ik zou voor een andere kast gaan, maar dat is persoonlijke smaak.
  • 1 150 Kit en 1 150 ipv van 500, minder storingen dan met een 500 en mce afstandsbediening

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 05-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Informatieve post Word. In mijn geval zou ik een iets goedkoper moederbord + processor willen hebben. Wat is voor mij een optie voor als ik rond de 130Euro een MB + processor wil?
Is zo`n Asus M2N-MX bijvoorbeeld wat? Of ga ik dan echt dingen missen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roha
Geen matches
|sWORDs| schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:19:
Pinnacle werkt niet met mce (de nieuwe Pinnacle Vista serie wel), Hauppauge wel, tevens zijn dit de reference kaarten van Microsoft.

Ik zou even mailen met Azerty dat 30860 (OCZ) 30 euro duurder is dan bij anderen (en dat 7200/8 900 is) en daarna dit bestellen:
  • Intel Core 2 Duo, E4400, Socket 775, Boxed € 135,52
  • MSI P6N SLI-FI, Retail € 103,99
  • OCZ OCZ2N900SR2GK, 2048 MB, DDR2, PC7200, 800 MHz, 2 x € 197,54
  • Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM € 31,94
  • Antec TruePower Trio, 550 Watt, Retail € 80,57
  • Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 82,17
  • GigaByte GV-NX76T128D-RH, 128 MB, DDR3, PCI Express x16 € 91,88
  • Silverstone SST-LC14, Zilver € 123,63
  • Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI € 62,39
  • Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, PCI € 53,63
Totaal € 963,26 - 30 = 933,26
  • De e4400 ipv de e6420, omdat je nu alleen de bus naar 1066 hoeft te zetten (2.66 GHz) en een super processor hebt, de 2 mb cache merk je nauwelijks, qua hitte/performance is dit een betere keuze.
  • Een nForce 650 bord omdat ik de prestaties en stabiliteit van de nForce borden super vind, wel verbruiken ze iets meer en worden ze iets warmer. Mocht je toch een Intel chipset willen, neem dan geen P5B.
  • OCZ vanwege EPP, 900 MHZ 4-4-3-15 en na prijscorrectie even duur. Met de bus op 1066 gebruik je gewoon divider 3:5 en draait je geheugen op 887 MHz.
  • Pioneer 112D flashen naar 112L, scratched disks alsnog lezen en je kunt kiezen hoe de drive speed bepaald wordt. (standaard langzaam en snel wanneer nodig, standaard snel en langzaam wanneer niet nodig, altijd snel) Superstil, super snel en veel beter dan de Nec>35xx.
  • Antec vanwege betere performance/prijs
  • Spinpoint vanwege geluidsproductie
  • 7600 gt (vanwege PureVideo functies) en ook passief.
  • Kast zelfde, ik zou voor een andere kast gaan, maar dat is persoonlijke smaak.
  • 1 150 Kit en 1 150 ipv van 500, minder storingen dan met een 500 en mce afstandsbediening
De E6320 (sorry was een foutje)wil ik zeker houden, overklokken ben ik helemaal niet van plan misschien in de toekomst ooit voor de gein maar op dit moment alles gewoon stock houden waar ze voor gemaakt zijn :)
Een SLI mobo vind ik een beetje onzin dus heb ik een andere gevonden geen asus maar ook MSI, de p-965 neo-f
OCZ geheugen als deze prijs verlaagt kan worden ben ik wel geinteresseerd
pioneer dvdrewriter flashen is voor mij ook nieuw maar als dit een betere performance geeft..
een passief gekoelde grafka is helemaal fijn, mooie tip thanks

dus dan wordt de nieuwe setup

Silverstone SST-LC14, Zilver € 123,63
EnerMax Liberty, 400 Watt, Retail € 77,11
OCZ OCZ2N900SR2GK, 2048 MB, DDR2, PC7200, 800 MHz, 2 x € 197,54
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 82,17
MSI P965 Neo-F, Retail € 96,00
Intel Core 2 Duo, E6320, Socket 775, Boxed € 164,77
GigaByte GV-NX76T128D-RH, 128 MB, DDR3, PCI Express x16 € 91,88
Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI € 62,39
Pioneer DVR-112D, ATAPI/E-IDE, Wit, OEM € 31,94

Totaal € 927,43 minus 30 i hope dan wordt het incl verzenden iets meer dan 900 dat is perfect
single tuner for now btw..

sWords zou je nog eens willen kijken? :D
ps. ik wil hem ook gebruiken om te 2D-en (autoCAD) voornamelijk en 3D (inventor) modelleren maar dat moet wel goed komen. En natuurlijk om er lekker op te buizen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Dat een bord SLI ondersteuning heeft is natuurlijk geen reden om hem niet te nemen. Je kunt ook even wachten op de 650 Ultra, die worden nog goedkoper en zijn hetzelfde maar dan geen SLI. Als je er ook andere dingen mee gaat doen dan mce en niet gaat klokken zou ik toch echt een E6420 overwegen. 1.8 Ghz is niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
Inmiddels, mede met hulp van SPCR, de volgende pc samen gesteld:

Moederbord: Asus P5LD2 /C
CPU Core2Duo E6600
Geheugen: 2 GB 667 cl5.0
Harde schijf: 750 GB Seagate Baracuda
Grafisch: GeForce GS7600 Silent
Case: Silverstone LC17
Voeding: Corsair 520hx voeding
CPU cooler: Thermalright Ultra-120 met Nexus 120mm fan.

Alleen over die koeler twijfel ik nog. Ik heb in ieder geval gezien dat hij op het moederbord moet passen, en de kast zal ook geen probleem zijn. Maar de kast die ik heb uitgekozen heeft boven de ATX backplate al twee ventilatoren zitten. Zouden deze genoeg kunnen zijn om die enorme heatsink te koelen, of heb ik die 120mm fan toch echt nodig?

Andere op- of aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Waarom een 945 bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geen matches
Er zijn zoveel moederborden dat kiezen nogal lastig was. Dit was een van de goedkopere met alles erop wat ik nodig heb (Full ATX, onboard digital audio, rs232-poort), vandaar. Maar is een 945 bord niet goed genoeg?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Geen matches
Ik zou zelf uitkijken naar de mobo's met HDMI en een onboard vga solution.
Denk wel dat die tegenwoordig snel genoeg zijn voor hdtv af te spelen.
Zeker als er een goedkope dualcore bijzit.

Zo'n mobo bevat alles wat je nodig hebt. Dan spaar je weer 100Euro uit op een vga kaart.
En kan je een tuner extra steken. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Woei, vandaag de eerste trial run met mijn nieuwe HTPC *O*
De kast is nog niet geleverd (Orginae H6) en moet nog een stille goede voeding scoren..maar op een irri "wil niet in sleepmode" probleempje na werkt alles perfect en soepel :)

Kast: wordt dus de Originae H6 in zilver (remote + IR ontvanger included)
Voeding: volgt nog :P
Mobo: Asus M2NPV-VM
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ BOXED (Socket AM2) *65W*
Geheugen: 2x512mb Kingston Valuram DDR2 533
TV-kaart: Hauppage WinTV-PVR-150
Videokaart: onboard en HDTVout is aanwezig
HD: Samsung 200gb spinpoint die ik nog had liggen
DVD: NEC 16x dvdbrander

Heb dus de keuze uit 2 remotes binnenkort, weet niet of die van Orginae me bevalt. Kan nooit kwaad een extra remote te hebben tho :P Heb nog een wireless MS tobo+muisje liggen, dus dat kan er ook aangehangen worden. Ben ik toch voor niet al teveel geld een fancy VCR verder ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil binnekort een HTPC gaan bouwen voor mn kamer maar ik ben een complete noob op het bebied van hardware dus ik heb wat hulp nodig.

mn budget zit tussen de 800 en 1000 euro maar liefst goekoper dan duurder natuurlijk. Het gaat me vooral om het afspelen van HD (TS en MKV bestanden en dergelijke) films en televisie shows dus dat moet hij aankunnen. ik wil ook een zo groot mogelijke HDD wat kan binnen mn budget. een tv kaart hoef ik niet want ik kijk toch nooit normale televisie. kwa geluid heb ik persoonlijk genoeg aan 2.1 maar het zou leuk zijn de optie te hebben het aan te sluiten op 5.1 vooor als ik ooit een surroundsetje koop.

maar ik zal hem ook gebruiken voor andere taken zoals tekstverwerking en dergelijke dingen. daarom wil ik hem graag aansluiten op een normale monitor, voor die taken en mn tv (samsung le26r72b) voor multimedia doeleinden. is op zich niet zo n groot probleem opzich maar ik vroeg me af of er een betaalbare videokaart die ipv twee vga/dvi poorten 1 vga/dvi poort en een 1 hdmi poort heeft. de vga poort op mn tv is bezet door mn xbox 360.

kwa software vroeg ik me hoe jullie normaal gesproken een HTPC besturen. wat ik nu doe met mn normale PC is gewoon een filmpje openen in mediaplayer classic of vlc en het raampje verschuiven naar mn tv (secundair scherm) en dubbelklik voor volscherm. is dit een goede manier om het te blijven doen of kan het beter?

maarja zoals ik zei ik ben echt een complete noob dus i heb geen idee wat voor hardware en kast ik zou moeten aanschaffen. ik heb ff dit topic doorgebladerd maar al die merken en nummertjes lijken chinees. ik hoop dat iemand de tijd kan nemen om een idee te geven wat een goed systeem zou zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Geen matches
Kareeem: tip: ga dan niet zelf bouwen maar koop een kant en klaar systeem. Hoop webwinkels (ikbenstil.nl bijv) bieden kant en klare systemen. Als je namelijk hier gaat vragen wat voor systeem je wilt hebben, krijg je vanzelf genoeg reacties met allemaal een verschillend systeem: het is namelijk erg persoonlijk. Kortom, kijk eens rond bij webwinkels, zeker als je geen verstand hebt van hardware.

Verder is windows MCE natuurlijk een leuk uitgangspunt voor je mediacenter ;) Andere software is er ook wel, maar gezien je eigen beschrijving qua ervaringen met software en hardware lijkt mij MCE wel een mooi uitgangspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
We Are Borg schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:08:
Kareeem: tip: ga dan niet zelf bouwen maar koop een kant en klaar systeem. Hoop webwinkels (ikbenstil.nl bijv) bieden kant en klare systemen. Als je namelijk hier gaat vragen wat voor systeem je wilt hebben, krijg je vanzelf genoeg reacties met allemaal een verschillend systeem: het is namelijk erg persoonlijk. Kortom, kijk eens rond bij webwinkels, zeker als je geen verstand hebt van hardware.

Verder is windows MCE natuurlijk een leuk uitgangspunt voor je mediacenter ;) Andere software is er ook wel, maar gezien je eigen beschrijving qua ervaringen met software en hardware lijkt mij MCE wel een mooi uitgangspunt
dat wilde ik eerst doen maar ik heb het niet zo op kant en klare systemen eerlijk gezegt. ik heb mischien een beetje overdreven hoe weinig verstand ervan heb maar dat was meer relatief aan het niveau van hier. ik ben opzich redelijk technisch ingesteld (beta vakken ftw lol). tis niet zozeer dat ik niks met computers kan, tis simpelweg het gebrek aan kennis. Met een beetje wegzijs kom ik denk ik een heel eind.

plus het lijkt me ook gewoon een leuk projectje om 1 zelf te bouwen. ik heb ook een vader en een buurman die me kunnen helpen. ik ga er waarschijnlijk toch pas aan beginnen over 3 maanden ofzo maar ik dacht ik begin al even met orienteren.

met software kan ik wil goed uit de voeten, dat is geen probleem. ik heb het liefst een normaal besturings systeem waar ik gewoon mee kan tekstverwerken, internetten, msnen en savonds mn tv aanzetten en een HD filmpje kijken. dat is hoe ik hem zal gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Inleiding
Na wat online onderzoek heb ik al heel wat vragen kunnen oplossen. Enkele zaken zijn nog niet duidelijk.

Eisen
  • echt HTPC gebruik => games niet noodzakelijk
  • aan te sluiten op oude TV (enkel SCART)
  • aan te sluiten op 1920*1080 HDTV (later wanneer ik rijk ben :p)
  • aan te sluiten op huidige PC monitor (Dell FP2001 20" 1600*1200)
  • ook in de "toekomst" bruikbaar (HDPC e.d.)
  • time-shifting, opnemen terwijl kijken...
  • goede geluidskwaliteit, aan te sluiten op 2.1 en 5.1 (later) +> SPDIF
  • Firewire niet direct nodig, maar liefst wel
  • stil (al heel wat bekeken op SilentPCReview)
  • niet echt budget beperking, maar het moet niet te gek zijn
Huidige configuratie
opmerking: prijzen komen van enkele winkels in de buurt, niet uit nederland en zouden daardoor misschien wat hoog kunnen lijken... spijtig genoeg
OnderdeelKeuzePrijsStatus
CaseAntec NSK240099 €staat zo goed als vast
MoederbordMSI K9AGM2-FIH66 €volstaat voor mijn eisen?
TV kaartHauppauge WinTV PVR-500MCE105 €volstaat voor mijn eisen?
ProcessorAMD Athlon 64 X2 3800+ 65W89€staat zo goed als vast
Harde schijfSamsung SpinPoint T 320GB/16MB SATA II90 €staat zo goed als vast
CPU KoelerScythe Infinity40 €Te groot voor de case?
Geheugen2x512MB DDR2 800MHz74 €staat zo goed als vast
VideokaartASUS EN7600GS Silent HTD69 €nog niet zeker?
Totaal632 €

TV-kaart/videokaart
Een aantal vraagjes staan al in de tabel. De meeste onduidelijkheid heb ik nog i.v.m. grafische chipsets geïntegreerd in het moederbord, de grafische kaart, de tv-tuner: Ga ik hier zaken dubbel hebben met deze configuratie? Zijn er zaken te kort?

OS/Software
Is er ook een overzicht te vinden ergens over het verschil tussen: MythTV, Windows Media Centre, Mediaportal (huidige voorkeur)...?

Audio
Is onboard audio eigenlijk wel goed? Ik heb altijd problemen als ik dat wil aansluiten op mijn game PC waar ik Cambridge Soundworks heb (relatief oud al, 2 boxen en een subwoofer, nog wel heel goed). Ik ben nog niet uit het hele geluid gebeuren: is de 7.1 onboard goed van kwaliteit of ga je best naar een kaart (luister ook graag naar bvb klassieke muziek; ook goed geluid voor films nodig)?
Volstaat de X-Fi Extreme Audio of moet ik nog een duurdere kaart hebben? Wat is het grote verschil tussen bvb Creative Inspire 7.1 T7900 en Creative Gigaworks S750 7.1 THX 700W? Ik dacht dat ze allebei DTS en Dolby ondersteunden, enkel de laatste THX? Maar er is een redelijk prijsverschil.

Koeling
Wat betreft de Scythe Infinity heb ik inderdaad al een bron gevonden op het forum van SilentPCReview die aangeeft welke heatsinks in die case passen en welke niet. Daarom ben ik aan het denken om een Thermalright SI-120 fanless te gebruiken ofwel een Zalman 7700 Cu, of de Arctic Silencer64

HDTV
Volgens een andere bron heb ik gelezen dat zeker een AMD X2 5400 nodig is om HD 1920*1080 te kunnen draaien?

Bronnen
MSI K9AGM2-FIH
Avivo vs Purevideo
Tweakers HTPC BBG
Antec NSK2400 & Fusion
AMD 690 Chipset
Samsung Spinpoint
Samsung Spinpoint
Scythe Infinity

Opmerking
Nu blijkt wel uit een artikel op ExtremeTech dat 720p wel gaat met de 690G, maar 1080p voor stutteringen zorgt. Hoe los je dit op? Krachtiger cpu of videokaart?

Uit een ander artikel op AnandTech wordt dit bevestigd maar zou AMD menen dat dit kan opgelost worden mits betere drivers, betere software en voldoende cpu power.

[ Voor 4% gewijzigd door zikje op 08-04-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In mijn geval zou ik een iets goedkoper moederbord + processor willen hebben. Wat is voor mij een optie voor als ik rond de 130Euro een MB + processor wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:30:
In mijn geval zou ik een iets goedkoper moederbord + processor willen hebben. Wat is voor mij een optie voor als ik rond de 130Euro een MB + processor wil?
De opties met zo'n budget zijn zo beperkt dat het toch niet echt moeilijk moet zijn dit zelf uit te zoeken. Ik zou geen 6100, maar een 6150 of 690 nemen,

M2NPV-VM of M2A-VM HDMI + 3500+ of X2 3600+.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
Ik had zelf dit lijstje in gedachten:

CPUAMD X2 3600+ Brisbane€ 60,49
MoBoAsus M2A-VM HDMI, 690G€ 71,45
Ram1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2€ 95,17
PSUZie case-
CaseAntec Fusion (mATX, 430W, Zilver)€ 154,95
TunerDigital Everywhere FireDTV floppy met smartcard lezer€ 200
HDDSeagate Barracuda 7200.10, 320GB€ 71,11
Totaal€ 653,17

Ik vind het zelf een hele nette prijs (wel uit pricewatch dus kan hoger uitvallen).

De 3600+ verwacht ik dan iets over te klokken, naar ongeveer 2,4GHz.

Het voordeel van dit mobo is: jawel, HDMI. Ik heb dan ook niet voor een extra videokaart gekozen. Je kunt dit setje ook met een C2D krijgen (Abit F-I90HD met HDMI + C2D e4300), maar dat is veel duurder en niet echt veel beter.

De tuner is de enige keuze die ik heb op dit gebied, want er is niks anders dat MCE koppelt aan DVB-S (satteliet-tv).

De case vond ik zelf er mooi en stil. Die keuze staat wel ongeveer vast.

Nu is het punt:

Is dit snel genoeg voor de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Een e4300 is wel veel beter als je gaat klokken. 1066 bus halen ze tot nog toe allemaal. Ik ken maar 2 in9 borden (680i en 650i) en die hebben beide geen graphics het 680 bord heeft alleen een spdif header welke ze heel slim als voor hdmi aanmerken, maar het is natuurlijk niets anders dan spdif.

Toch zou ik op de nForce 7xxx serie wachten, ook voor de persoon boven je.

[ Voor 68% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
|sWORDs| schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:38:
Een e4300 is wel veel beter als je gaat klokken. 1066 bus halen ze tot nog toe allemaal. Ik ken maar 2 in9 borden (680i en 650i) en die hebben beide geen graphics het 680 bord heeft alleen een spdif header welke ze heel slim als voor hdmi aanmerken, maar het is natuurlijk niets anders dan spdif.

Toch zou ik op de nForce 7xxx serie wachten, ook voor de persoon boven je.
Op de Abit F-I90HD zit wel HDMI, het mobo maakt gebruik van de AMD X1250 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
DesertShooter schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:51:
[...]

Op de Abit F-I90HD zit wel HDMI, het mobo maakt gebruik van de AMD X1250 chipset
Ik weet zeker dat er Abit IN9 stond, dit heb je ge-edit en soms, als je weinig en snel aanpast, staat er geen "wijzigde dit bericht" onder.

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 08-04-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geen matches
DesertShooter schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:34:
Is dit snel genoeg voor de toekomst?
Verwacht niet dat je 1080P H264 kan afspelen, maar voor de rest moet het wel lukken lijkt me.

Overigens ligt de nieuwe antec fusion V2 eind mei in de schappen, volgens Antec in Rotterdam. Deze zou in zwart verkrijgbaar moeten zijn en ook beschikken over een IR-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Crew One schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:36:
[...]

Verwacht niet dat je 1080P H264 kan afspelen, maar voor de rest moet het wel lukken lijkt me.
Wat zou je nodig moeten hebben om dit wel af te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:00:
[...]

Wat zou je nodig moeten hebben om dit wel af te kunnen spelen?
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2886

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:00:
[...]Wat zou je nodig moeten hebben om dit wel af te kunnen spelen?
"Without GPU acceleration, not even an Intel Core 2 Duo E6600 can play X-Men: The Last Stand without dropping frames." (Vanuit die AnandTech link)

Dus als je 690G chip gebruikt die wel 720p kan decoden, maar moeite heeft met 1080p: wordt dan de overige werk om het vlot te krijgen naar de cpu gestuurd? Is dan 690G + AMD X2 3800 wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Geen matches
zikje schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:53:
[...]
Dus als je 690G chip gebruikt die wel 720p kan decoden, maar moeite heeft met 1080p: wordt dan de overige werk om het vlot te krijgen naar de cpu gestuurd?
Nee, je CPU doet altijd het werk, de GPU ontlast deze een beetje. ATI ontlast nauwelijks (5-10%) en een 690 geeft dan ook weinig hulp.
Is dan 690G + AMD X2 3800 wel voldoende?
Nee en eigenlijk heb je liever een nVidia. Beter beeld en meer ontlasting. Ik zou wachten op de 7xxx, deze samen met een e4400 met de bus op 1066 zou het klusje moeten kunnen klaren. De vraag is welke PureVideo functies deze chipset gaat ondersteunen.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 09-04-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Geen matches
Nee, je CPU doet altijd het werk, de GPU ontlast deze een beetje. ATI ontlast nauwelijks (5-10%) en een 690 geeft dan ook weinig hulp.
http://techreport.com/reviews/2007q1/amd-690g/index.x?pg=4
http://techreport.com/reviews/2007q1/amd-690g/index.x?pg=10

Hier staat dat het 690G en AMD X2 5200 wel gaat, maar met 60% processor belasting. De huidige NVidia chipsets blijken 45% processor belasting te hebben bij 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Geen matches
Nee en eigenlijk heb je liever een nVidia. Beter beeld en meer ontlasting. Ik zou wachten op de 7xxx, deze samen met een e4400 met de bus op 1066 zou het klusje moeten kunnen klaren. De vraag is welke PureVideo functies deze chipset gaat ondersteunen.
De nieuwe MCP 68 chipset ondersteunt volgens dit nieuwtje enkel 720i.
http://www.hardware.info/...ils_nVidia_MCP68_onthuld/

Het zal dan de MCP 72 zijn die je bedoelt? In artikels over die chipset staat echter niks vermeld over HDMI en ondersteunde resoluties. Wanneer zou die trouwens uitkomen?

[ Voor 17% gewijzigd door zikje op 09-04-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grmbl :(
Mijn HTPC heeft het gisteren begeven kom ik net achter.

Setup:
Asrock 939A8X-M
Athlon64 3000+ met een Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC LowProfile
2x DaneElec 512MB PC3200
Hauppauge WinTV PVR 150MCE LP
Samsung SpinPoint P80, 160GB
PowerColor Radeon 9250 256MB LP

Probleem: boel draait en spint maar zelfs met een andere AGP kaart erin (TNT2) komt-ie niet door POST heen.
Beeld blijft gewoon zwart..

[edit]

Te vroeg paniek geschopt, blijkt aan de voeding te liggen.
Op zoek naar een andere behuizing dus met een krachtiger voeding.

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 09-04-2007 16:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ik zit er aan te denken ook een htpc te maken dacht aan dit system twijfel alleen aan de cpu weet niet zeker of die krachtig genoeg is.

Intel Celeron® D 356 Processor
ASUS T3-P5G965 Barebone
Western digital Caviar SE 300GB Serial ATA II HDD
ASUS DRW-1612BL 16x DVD±ReWriter DL/LS
Twinmos 2x1024MB PC2-5300 / DDR2-667 240 Pin DDR2

[ Voor 8% gewijzigd door syberjunky op 09-04-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom 2gig? Koop liever een iets snellere cpu en 1gig minder.
Dat is zeker genoeg voor een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 GB voor HTPC is zwaaaaaaaaar overkill
(of je moet zonodig Vista draaien....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Geen matches
Even voor de x264 afspeel vereisten,
Mijn Asus A6J laptop met intel core solo t1300, Geforce Go 7300 kan zo'n 1280*720 m2v bestand met VLC prima afspelen op een 1360*768 HDTV....
Rond de 55% cpu usage

[ Voor 6% gewijzigd door JasperE op 10-04-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Geen matches
JasperE schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:09:
Even voor de x264 afspeel vereisten,
Mijn Asus A6J laptop met intel core solo t1300, Geforce Go 7300 kan zo'n 1280*720 m2v bestand met VLC prima afspelen op een 1360*768 HDTV....
Rond de 55% cpu usage
1080P is meer dan twee keer zoveel pixels, dus zou die cpu usage in theorie 2 keer zo veel zijn als die 55%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:06
Zo ik heb ook maar mijn bestelling geplaatst voor een HTPC / Desktop.

Een tv tuner komt er later nog in. Jammer genoeg moet ik wel even wachten tot alles binnen is, veel dingen hebben een wat langere levertijd.
B.v. de processor is nog niet in de winkel verkrijgbaar en de voeding is ook pas in April geintroduceerd.

Kast: Silverstone SST-LC17S, Zilver
Voeding: Nexus NX-8040, 400 Watt, Modulair (om de kabel zooi wat te beperken :) )
Moederbord: GigaByte GA-965P-DS4
Processor: Intel Core 2 Duo, E6420, 2,13 Ghz, 4MB L2 cache
Processorkoeler: Arctic Freezer 7 pro (heeft idle een laag geluidsvolume)
Geheugen: G.E.I.L GX22GB6400DC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800Mhz
Videokaart: Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express
Hardeschijf: Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 mb cache
DVD brander: NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zilver
DVD speler: NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zilver
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP MCE Edition
Totaal: € 1080 ongeveer

Misschien beetje overkill O-) , maar ik wil een pc waar ik een langere tijd mee door kan gaan. En nee ik ga niet overklokken :).

Wat ga ik ermee aansturen: HP 19 inch monitor via dvi & Sony Bravia 26S2000 via vga (later misschien via HDMI als dat goed werkt).

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenzelle op 10-04-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

zikje schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:20:
[...]

http://techreport.com/reviews/2007q1/amd-690g/index.x?pg=4
http://techreport.com/reviews/2007q1/amd-690g/index.x?pg=10

Hier staat dat het 690G en AMD X2 5200 wel gaat, maar met 60% processor belasting. De huidige NVidia chipsets blijken 45% processor belasting te hebben bij 1080p.
Dat staat er niet. Er staat dat het gemiddelde cpu gebruik in de eerste minuut van the Hot Fuzz movie trailer 60% belasting geeft. Zolang de specs van die trailer niet bekend zijn is het moeilijk hier iets aan af te leiden. (165,97MB * 8) / 150 = 8.85 Mbit average, met in de 1e minuut een max van 24 en dat is minder dan de 40-60 max Mbit van een HDDVD/BlueRay. Doe het maar maal twee voor de bitrate en dan + 20% voor de max cpu ipv average, dan kom ik op 110% en haalt ie het dus zeker niet. Tevens is een X2 5200 al heel iets anders dan een X2 3600.
zikje schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:44:
[...]

De nieuwe MCP 68 chipset ondersteunt volgens dit nieuwtje enkel 720i.
http://www.hardware.info/...ils_nVidia_MCP68_onthuld/

Het zal dan de MCP 72 zijn die je bedoelt? In artikels over die chipset staat echter niks vermeld over HDMI en ondersteunde resoluties. Wanneer zou die trouwens uitkomen?
Nee, dit lijkt de opvolger van de 405 (6100) te zijn, ik had het over de opvolger van de 430 (6150), de MCP73. Aangezien de 430 (6150) al op 475 MHz geklokt is, zal de MCP73 wel aan de recommended HD specs voldoen.

GPU FeatureRecommendedMinimum
BusPCI-ExpressPCI-Express
Core Clock Speed500 MHz or higher400MHz
Frame Buffer Memory Clock Speed500 MHz or higher400MHz
Frame Buffer Size256MB or higher128MB
Frame Buffer Interface128-bit or higher128-bit
HDCP CryptoROMYesNo

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/chipsets/gf6150-gf6100/table.gif
DesertShooter schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:03:
[...]

1080P is meer dan twee keer zoveel pixels, dus zou die cpu usage in theorie 2 keer zo veel zijn als die 55%.
Vergeet de bitrate niet, maarschijnlijk is de bitrate van dat m2v bestand bij lange na niet zo hoog als van een blueray of hddvd. Waarschijnlijk kun je het dan wel x 4 doen.
Jeroenz18 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:23:
Zo ik heb ook maar mijn bestelling geplaatst voor een HTPC / Desktop.
[...]
DVD brander: NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zilver
[...]
Mooie keuze, alleen jammer van de brander.

[ Voor 177% gewijzigd door |sWORDs| op 11-04-2007 01:48 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.