De ultieme HTPC bouwen.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 94.948 views sinds 30-01-2008

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Helpt helaas niet. PC blijft vast lopen als ik C&C enable. Is het misschien een ACPI optie? Deze kan ik op v1.0 v2.0 of v3.0 zetten. Hij stond standaard op 1.0 en heb toen met deze setting windows geinstalleerd. Zou ik hem dan misschien op 2.0 moeten zetten en dan windows opnieuw installeren of helpt dit niet?

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Misschien kun je hier beter een aparte thread voor openen voor meer response, lijkt me niet dat dit specifiek een htpc probleem is maar eerder een algemeen pc probleem. :/

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
yo!

mensen die graag aan een mooie compacte linux based HTPC voor het zware .264 1080P werk willen meehelpen bouwen, naar alle waarschijnlijkheid komt over een maand de ps3 uit. Je kan er geen windows op zetten, maar wel linux. Daarnaast heeft dat ding hdmi 1.3 ingebouwd en er zitten optische uitgangen alsmede Wifi, bluetooth en een cardreader op.
Interesse? Over een maand ofzo zal het feest wel beginnen want dan is dat ding op de markt.
Enige kennis van linux is wel vereist ben ik bang :( (tevens reden waarom ik niet direct van de partij zal kunnen zijn :'( :> )
wellicht tot binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:42:
yo!

mensen die graag aan een mooie compacte linux based HTPC voor het zware .264 1080P werk willen meehelpen bouwen, naar alle waarschijnlijkheid komt over een maand de ps3 uit. Je kan er geen windows op zetten, maar wel linux. Daarnaast heeft dat ding hdmi 1.3 ingebouwd en er zitten optische uitgangen alsmede Wifi, bluetooth en een cardreader op.
Interesse? Over een maand ofzo zal het feest wel beginnen want dan is dat ding op de markt.
Enige kennis van linux is wel vereist ben ik bang :( (tevens reden waarom ik niet direct van de partij zal kunnen zijn :'( :> )
wellicht tot binnenkort!
tja qua potentie komt de ps3 prima in de buurt, maar mist natuurlijk alle mooie functies, zoals tv kijken, opnemen, pauzeren etcetc.
Ook moet ik maar zien dat je echt vrije toegang kunt krijgen met linux, er was al sprake dat je maar 1 core kon gebruiken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geinteresseerden onder jullie:
Ik heb sinds een week de volgende setup draaien:

AMD Sempron 3200+ (boxed cooler)
Asus M2NPV-VM
2x Buffalo 512MB 800Mhz DDR2 (zeg maar onbekend merk dus)
2x Samsung SpinPoint 500GB SATA
Samsung SpinPoint 200GB SATA
SilentMaxx HDD silencer
Hauppauge PVR-500MCE

Dit zit allemaal verstopt in een Antec Fusion behuizing. De 3e harde schijf zit in de 5.25" bay achter het VFD in de SilentMaxx HDD silencer.

De PC doet dienst als HTPC en als server en werkt prima met Windows XP MCE. Gamen doe ik niet op deze machine. Ik heb nog geen moment het idee gehad dat de Sempron te weinig kracht heeft. Ik weet uiteraard niet hoe hij zich onder Vista houdt, maar het Asus-mobo met AM2 socket geeft genoeg mogelijkheden voor een processor upgrade, als het al nodig is.

Het verbruik is, ook dankzij Cool 'n Quiet, zelfs met 3 harde schijven maar 76 Watt idle. Ik heb verder nog geen uitgebreide metingen gedaan, maar ik heb hem nog niet hoger zien pieken dan 105 Watt.

Geluidsniveau is zeer acceptabel. Ik heb alleen het idee dat de ventilator van de standaard voeding wat hard ruist, maar ik moet vanaf de bank echt m'n oor in de richting van de PC draaien om het geluid van de PC van het geluid van de ruisende verwarming te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Kurios schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:44:
[...]

tja qua potentie komt de ps3 prima in de buurt, maar mist natuurlijk alle mooie functies, zoals tv kijken, opnemen, pauzeren etcetc.
Ook moet ik maar zien dat je echt vrije toegang kunt krijgen met linux, er was al sprake dat je maar 1 core kon gebruiken oid.
mythtv werkt ook met usb tuners? in dat geval kunnen we namelijk ook ermee tv kijken.
Het artikel over de 1 core was nogal een hoax, het ging om het feit dat als je een random PPC distributie op een ps3 zet, je enkel 1 core ter beschikking had (2 hardware threads).
Met de nieuwe (aangepaste) kernels is het mogelijk om de extra cores ook aan te spreken.
Het enige wat niet operatief is, is de grafische kaart.
En er is maar 256MB geheugen beschikbaar, dit is echter wel XDR geklokt op 3,2 Ghz.
Maar voor de echte info zullen tzt wel de echte experts toelichting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Heeft er iemand ook het probleem dat als je je media center aanzet (met een TV kaart) dat dan de TV gaat ruisen op sbs6 of net5?

Elke keer als ik mijn MCE aansluit met de tv kabel gaat SBS6 of de normale TV ruisen, wat kan ik hier tegen doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Snoll3bulk op 24-02-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb gelezen dat er bij die antec fusion case ruimte is voor een IR module (via vdf). Nu wil ik deze kast aanschaffen maar welke IR module moet ik in godsnaam kopen zodat ik mijn Logitech harmony 525 kan gebruiken om mijn mediacenter te bedienen?

Dubieus: http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=38500

Iemand hier ervaring mee of gebruiken jullie voornamelijk externe receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
chiels schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:49:
Iemand hier ervaring mee of gebruiken jullie voornamelijk externe receivers?
Ik gebruik de MS remote, kost ook maar 25 euro. (met externe usb receiver)

Wel goeie vraag want die Harmony had ik ook in mijn achterhoofd maarja daar heb je dus idd weinig aan zonder ir receiver.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 24-02-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transducer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 21:30
Snoll3bulk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:57:
Heeft er iemand ook het probleem dat als je je media center aanzet (met een TV kaart) dat dan de TV gaat ruisen op sbs6 of net5?

Elke keer als ik mijn MCE aansluit met de tv kabel gaat SBS6 of de normale TV ruisen, wat kan ik hier tegen doen?
Beste NeoX17,

misschien kun je even naar pagina 8 kijken. Onderaan deze pagina heb ik een en ander geschreven dat jouw misschien kan helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door transducer op 25-02-2007 19:09 ]

trAnsdUcEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
transducer schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:08:
[...]

Beste NeoX17,

misschien kun je even naar pagina 8 kijken. Onderaan deze pagina heb ik een en ander geschreven dat jouw misschien kan helpen.
Hardstikke bedankt! hier heb ik veel aan. Zou je misschien een schematische tekening kunnen maken van hoe ik hem moet plaatsen? Hij moet dus meteen in de wandcontactdoos en in de surge protector moet dan weer de kabel die dan b.v naar de vcr gaat en vanuit daar weer naar het media center? Dus dan heb ik op zolder er ook geen last meer van? of moet daar dan ook een surge protector komen?

Casema frequentieverandering slechte beeld kwaliteit

Als je op deze link je replay wilt doen? Past misschien meer op dat topic.

Tekening:

Afbeeldingslocatie: http://img9.imagepile.net/img9/thmb17210kabeltekening.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transducer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 21:30
Snoll3bulk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:58:
[...]

Hardstikke bedankt! hier heb ik veel aan. Zou je misschien een schematische tekening kunnen maken van hoe ik hem moet plaatsen? Hij moet dus meteen in de wandcontactdoos en in de surge protector moet dan weer de kabel die dan b.v naar de vcr gaat en vanuit daar weer naar het media center? Dus dan heb ik op zolder er ook geen last meer van? of moet daar dan ook een surge protector komen?

Casema frequentieverandering slechte beeld kwaliteit

Als je op deze link je replay wilt doen? Past misschien meer op dat topic.

Tekening:

[afbeelding]
mhhh, aan crossposten doe ik niet. Mijn verhaal over de surge protector staat al meer dan een jaar op dit topic en zou het vreemd vinden als ik ergens anders dat nog een keer ga herhalen. Crossposten is ook in strijd met de algemene nettiquette en vervuilt een forum. Ik vindt eigenlijk dat dit een echt HTPC issue is, aangezien de computer wordt verbonden met het netwerk van de kabelmaatschappij.

Wat je goed hebt begrepen is dat de aarde van de kabelmaatschappij moet worden verbroken. De aarde van je computer(s) wordt daardoor niet meer mee verbonden. Ik kan helaas niet goed inschatten wat het effect hiervan is op jouw mediapark. Het lijkt mij een wirwar van kabels. Maar goed, misschien zie jij dat anders.

Wat je ook nog zou kunnen doen is de mantel onderbreken van de kabel die van de wandcontactdoos naar de VCR gaat. Dit zou ook een oplossing kunnen zijn. Zeker weten doe ik het niet, aangezien je ook kans hebt dat er nog meer storing optreed dan de bedoeling is. Als ik het mij goed herinner kost een surge protector ongeveer 10 euro. Je kunt er misschien eentje aanschaffen om mee te experimenteren wat voor jouw het beste is.

---------------------------------------------------------------
Daar bedenk ik me iets. Misschien kan de moderator van dit forum aangeven hoe ik mijn post uit 2005 zo hoog mogelijk uit kan laten komen in de search database oid. Misschien even spelen met wat woorden?

[ Voor 6% gewijzigd door transducer op 25-02-2007 21:17 ]

trAnsdUcEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
transducer schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:57:
[...]

Wat je goed hebt begrepen is dat de aarde van de kabelmaatschappij moet worden verbroken. De aarde van je computer(s) wordt daardoor niet meer mee verbonden. Ik kan helaas niet goed inschatten wat het effect hiervan is op jouw mediapark. Het lijkt mij een wirwar van kabels. Maar goed, misschien zie jij dat anders.
Waarom een wirwar van kabels? Hoe zou jij dit dan aansluiten. Pas de tekening maar eens aan want ik zie geen andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
JasperE schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:00:
[...]

Op die pagina is de hele geforce 6 serie nu juist niet opgenomen, vandaar dat ik het even navroeg :)
De website doet het weer goed en alle modellen staan weer netjes in beeld:
http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt jullie deze configuratie een verstandige keuze?

Silverstone LC17C (kast)
Silverstone ST40F (voeding)
Asus M2N-E
AMD Athlon™ 64 X2 3800+
Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 Kit
Asus Extreme AX1300Pro Silent
Seagate Barracuda 7200.10
Samsung SH-D162C (DVD)
Creative X-Fi Xtreme Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:12:
Lijkt jullie deze configuratie een verstandige keuze?

Silverstone LC17C (kast)
Silverstone ST40F (voeding)
Asus M2N-E
AMD Athlon™ 64 X2 3800+
Kingston ValueRAM 1 GB DDR2-533 Kit
Asus Extreme AX1300Pro Silent
Seagate Barracuda 7200.10
Samsung SH-D162C (DVD)
Creative X-Fi Xtreme Music
waarom de relatief dure geluidskaart en niet de onboard?
Wat voor boxen gebruik je erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech Z-5500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
dus je gaat digitale aansluiting gebruiken neem ik aan?
Dan zou ik gewoon onboard gebruiken en dan SPDIF throuput gebruiken, heb je er geen omkijken meer naar+ je hoort geen verschil dan tussen onboard en x-fi kaart+ je bent goedkoper uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 28-02-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb nu ongeveer een jaar een mediacenter in de woonkaer als vervanging voor mijn DVD speler.
In eerste instantie en budget PC met MC2005 en een dual Tuner. toen een alu kast eromheen gedaan en daarna e fans een voor een vervangen Ook heb ik er een grotere HD ingezet was 80 is nu 400 GB.
CPU koeler is zalman geworden
Voeding is een silent koeler geworden
Videokaart heb ik een passiefgekoelde NVIDIA genomen en zodoende is hij nu helemaal naar wens is.

Waar het niet dat ik nu digitale TV heb en dat eigelijk wil integreren met mijn mediacenter. Ik heb digiTV van UPC. maar wil niet via scart de mediabox op mijn mediacenter aansluiten ik wil een Digitale TV tuner voor UPC.
Mijn vraag is nu of iemand dat al heeft. Ik kom het namelijk nergens tegen.

Volgende probleem is mijn TV signaal boven krijgen Ik heb nu een marmitek set waarmee ik mijn Mediacenter naar de eerste etage beam. Helaas is het beeld soms slecht en wordt het IR signaal soms niet ontvangen. De afstand tussen de twee kastjes is hemelsbreed 4 meter maar omdat er een gewapend betonnen vloer tussen zit zal het signaal wel met een omweg zijn doel bereiken.
Nu ben ik van plan een tweede mediacenter boven neer te zetten. Alleen ik heb boven geen kabelaansluiting maar wel netwerkkabel. Is het mogelijk om van dit tweede mediacenter een soort extender te maken waarmee je ook live TV kan kijken (opgenomen programma's kan ik nu al overal benaderen doordat de map met opgenomen programma's geshared staat).

Verder ben ik op zoek naar een videokaart met HDMI aansluiting die 1080P kan doorgeven (HDTV)
Maar daar zal ik wel even zelf naar zoeken modjes!

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Wilfred schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:36:
Ik heb nu ongeveer een jaar een mediacenter in de woonkaer als vervanging voor mijn DVD speler.
In eerste instantie en budget PC met MC2005 en een dual Tuner. toen een alu kast eromheen gedaan en daarna e fans een voor een vervangen Ook heb ik er een grotere HD ingezet was 80 is nu 400 GB.
CPU koeler is zalman geworden
Voeding is een silent koeler geworden
Videokaart heb ik een passiefgekoelde NVIDIA genomen en zodoende is hij nu helemaal naar wens is.

Waar het niet dat ik nu digitale TV heb en dat eigelijk wil integreren met mijn mediacenter. Ik heb digiTV van UPC. maar wil niet via scart de mediabox op mijn mediacenter aansluiten ik wil een Digitale TV tuner voor UPC.

Volgende probleem is mijn TV signaal boven krijgen Ik heb nu een marmitek set waarmee ik mijn Mediacenter naar de eerste etage beam. Helaas is het beeld soms slecht en wordt het IR signaal soms niet ontvangen. De afstand tussen de twee kastjes is hemelsbreed 4 meter maar omdat er een gewapend betonnen vloer tussen zit zal het signaal wel met een omweg zijn doel bereiken.
Nu ben ik van plan een tweede mediacenter boven neer te zetten. Alleen ik heb boven geen kabelaansluiting maar wel netwerkkabel. Is het mogelijk om van dit tweede mediacenter een soort extender te maken waarmee je ook live TV kan kijken (opgenomen programma's kan ik nu al overal benaderen doordat de map met opgenomen programma's geshared staat).

Verder ben ik op zoek naar een videokaart met HDMI aansluiting die 1080P kan doorgeven (HDTV)
Van scart naar een composiet ingang van een tv kaart en een ir oogje (remote is lastig, je moet je hand er voor houden voor je de knop indrukt en na dat je deze los laat) is de enige oplossing, UPC kan niet via een DVB-C kaart. Softsled (Software Extender) is nog steeds niet uit gebracht, een xbox 360 of losse extender is dan ook de enige oplossing. 1080p met HDMI kaartjes zijn er zat, kijk maar eens naar de NX7600GS-MTD256E van MSI.

Dit zijn echter wel 3 search vragen die zeer eenvoudig te vinden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 28-02-2007 12:45 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
DVI-HDMI converter

of je neemt een DVI->HDMI kabel, die gebruik ik zelf ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 28-02-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Daar is dit topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog op of aanmerkingen op mijn configuratie?
Anders ben ik wel van plan het zo aan te schraffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:59:
iemand nog op of aanmerkingen op mijn configuratie?
Anders ben ik wel van plan het zo aan te schraffen
Ja, Asus Extreme AX1300Pro Silent? Waarom? Door dit hele topic heen is toch wel duidelijk dat je eigenlijk PureVideo moet hebben.

Seagate Barracuda 7200.10? Waarom? Deze maken meer herrie dan de Samsung Spinpoints.

Creative X-Fi Xtreme Music? Waarom? Als je hem digitaal gaat aansluiten kun je ook de onboard gebruiken. Een X-Fi is alleen goed in games. Kaartje met een Via Envy chip is dan een beter keuze.

Geen tvkaart? Welke tv/projecter ga je gebruiken? Welk os/media center software?

[ Voor 49% gewijzigd door |sWORDs| op 01-03-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Had een vraag over mijn DVD brander in het media center. Als je nu een originele DVD afspeelt via je MCE en hij begint te loaden dan gaat de DVD brander enorm veel herrie maken namelijk dat blazende geluid alsof er een FAN op full speed aan het draaien is, dat is bekend.

Is er een manier om dit uit te zetten want om een dvd te kijken met een "stofzuiger" op de achtergrond is niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Er is software om je drive op 2x te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

|sWORDs| schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:00:
[...]

Ja, Asus Extreme AX1300Pro Silent? Waarom? Door dit hele topic heen is toch wel duidelijk dat je eigenlijk PureVideo moet hebben.
Hangt af wat je belangrijk vind, voor bijvoorbeeld normaal standaard MCE2005 gebruik is het zat.
Seagate Barracuda 7200.10? Waarom? Deze maken meer herrie dan de Samsung Spinpoints.
Mijn ervaring is anders dat de 320GB versie minstens net zo stil als de Samsung 160GB is.
Creative X-Fi Xtreme Music? Waarom? Als je hem digitaal gaat aansluiten kun je ook de onboard gebruiken. Een X-Fi is alleen goed in games. Kaartje met een Via Envy chip is dan een beter keuze.
Mee eens :)
Geen tvkaart? Welke tv/projecter ga je gebruiken? Welk os/media center software?
Dat is inderdaad handig om te weten ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
|sWORDs| schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:57:
Er is software om je drive op 2x te locken.
Heb je misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anydvd bijvoorbeeld, maar dat kan nog veel meer. Cd-bremse. of DRIVESPEED wat bij Nero zit. Plextools. Welke drive heb je, je kunt ook riplock/bitsetting gebruiken.? En is dat googlen nou echt zo moeilijk? Het is al vreemd dat ik je er op moet wijzen, maar dat ik de tools dan ook nog moet gaan noemen, ze zijn er in overvloed.
Gutteguttegut schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:17:
[...]
Hangt af wat je belangrijk vind, voor bijvoorbeeld normaal standaard MCE2005 gebruik is het zat.
Waarom zou je een inferieur artikel voor dezelfde prijs nemen?

[ Voor 81% gewijzigd door |sWORDs| op 02-03-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:17:
[...]
dat begrijp ik niet? Ik gebruik ook alleen MCE 2005 en heb een 7300 GS gekocht, puur voor de purevideo en dus hardwarematige h264 ondersteuning.
Ik kan nu alle 1080p/i.h264.ts files soepeltjes kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Kurios schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:50:
[...]

dat begrijp ik niet? Ik gebruik ook alleen MCE 2005 en heb een 7300 GS gekocht, puur voor de purevideo en dus hardwarematige h264 ondersteuning.
Ik kan nu alle 1080p/i.h264.ts files soepeltjes kijken!
Spatial-Temporal De-Interlacing (vanaf 7300GT) Inverse Telecine, Bad Edit Correction (vanaf 7600GT) zijn functies die je moet missen en je kaart heeft een 64-bit memory interface (128-bit voor 7300GT en vanaf 7600GS). Inmiddels wordt daar al iets meer bandbreedte (6.5 GB/s vs 6.4 GB/s) mee gehaald dan met 128-bit op de FX serie, dus misschien is 64-bit geen belemmering meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Hoe kan je nou als je DVD's op je MCE hebt en je wilt zon Cover Art als plaatje. Bij sommige lukt dit en bij sommige niet als ik het plaatje Folder.jpg noem.

Is hier misschien een plugin voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wokschotel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:05:
Volgens mij heb ik de ultieme HTPC-kaart gevonden, of kent iemand een betere:
Gigabyte GeForce 7600 GS HDMI [GV-NX76GZ256HI-RH]

- goedkoop

[...]
Zo goedkoop dat hij nog steeds niet leverbaar is. (Azerty ge-emailt, deze kunnen hem niet leveren.)

Iemand al meer succes geboekt bij het aanschaffen van deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Snoll3bulk schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:19:
Hoe kan je nou als je DVD's op je MCE hebt en je wilt zon Cover Art als plaatje. Bij sommige lukt dit en bij sommige niet als ik het plaatje Folder.jpg noem.

Is hier misschien een plugin voor?
Vista?..MCE2005?..voor de laatste heb je een aparte plugin nodig (zie google), voor Vista weet ik het zo snel even niet, maar zal ook vast via google te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een goede case voor +-120EUR inclusief voeding? De case zou wel niet dieper dan 40cm mogen zijn.

Alvast bedankt,
Tommi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Laatst online: 10-08 07:42
http://www.antec.com/specs/FUSION-EC.html
Kost wel ietsje meer, 170, maar is een fantastische kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
Zijn er tweakers die een Zalman HD160 behuizing hebben voor hun HTPC (dus met afstandbediening en vfd inbegrepen) die hem hebben getest in combinatie met Windows Vista Home premium?

Via google al proberen links te zoeken, maar er verschijnen m.n. oude reviews. De Zalman site is helaas niet beschikbaar voor info.

Edit: na doorzoeken wel een werkende zalmanusa site gevonden met beta vista driver. Ik ben nog wel geinteresseerd of iemand hier ervaring mee heeft. ( http://www.zalman.co.kr/u...view.asp?idx=186&code=029 )

[ Voor 25% gewijzigd door bras op 07-03-2007 02:05 ]

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 22:29
Vanaf gisteren ook mijn media PC volledig in gebruik genomen:

- Antec Fusion kast
- Asus P5VD2-VM moederbord
- Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz
- 2 GB Ram
- 1x 250GB Maxtor
- 1x 320GB Seagate
- Asus Nvidia 7600GS 512MB SILENT
- Hauppage PVR150
- NEC 3540 DVD Writer
- Vista Ultimate Engels

Ik moet zeggen dat ik die kast echt enorm stil vind, alleen ik krijg die volume knop niet aan de praat onder Vista. Ik ben daar nu nieuwe drivers voor aan het downloaden van de SoundGraph website. Die schijnen daar mee te werken.

De videokaart zit met een DVI->HDMI kabel aan mijn HDtv vast. De geluidskaart zit met een optische kabel aan mijn versterker vast.

Gisteren al even Command and Conquer 3 demo zitten spelen, maar die is onwijs mooi ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 07-03-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-WinTV-PVR-150 MCE
-Samsung LE-26R32B
-mce2005

zijn nog de ontbrekende dingen waarnaar gevraagt werd door verschillende mensen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:28:
-WinTV-PVR-150 MCE
-Samsung LE-26R32B
-mce2005

zijn nog de ontbrekende dingen waarnaar gevraagt werd door verschillende mensen
Doe je zelf dan een plezier en haal een videokaart met PureVideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
weet iemand hoe je een HD-DVD op de hard disk kan afspelen in MCE 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
Snoll3bulk schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:42:
weet iemand hoe je een HD-DVD op de hard disk kan afspelen in MCE 2005?
Ik maak altijd iso's van mijn films,... en die mount ik vervolgens weer in een proggie als virtual clone drive. http://www.slysoft.com/nl/download.html

dan is het een kwestie van iso aanklikken en film kijken.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Doe je zelf dan een plezier en haal een videokaart met PureVideo.
tip voor eentje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Bovenstaande uitspraken hebben mij doen besluiten om voor een Nvidia 7600GT (of hoger natuurlijk) te gaan voor mijn Media Center.
Ik weet nog niet of ik MCE2005 of Vista Home Premium wil gaan draaien, maar voordat ik de Media Center ga kopen en opbouwen zijn we alweer een jaartje verder.
Ik heb wel al een lijstje gemaakt met onderdelen die ik graag in de pc wil hebben, alleen ik zit nog met het probleem van geluidsproductie. Dus Fans e.d.
Ik zal binnenkort eens mijn lijstje posten en de redenen waarom. Upgraden van componenten doe ik wat dat betreft iedere maand om te kijken wat er goedkoper is geworden en of ik dan een stap hoger kan gaan. Ik volg in iedergeval dit topic om bij te blijven met wat handig is en wat niet.

Daarnaast ben ik van plan om een NAS te kopen (de Synology 106 of de 107 voor 2 ingebouwde HDD's op het netwerk) zodat ik bijvoorbeeld alle muziek en films via het netwerk naar de Media Center kan krijgen. Daarnaast kan ik er dan ook op de andere 3 computers bij.

Daarnaast ga ik nog eens kijken of mijn JVC surround versterker goed geluid weer kan geven via de USB (deze aansluiting zit er op, maar wel aan de voorkant! 8)7 ). Anders zal ik kijken hoe ik dit leuk op een geluidskaart kan zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 08-03-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arunia schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:41:
Bovenstaande uitspraken hebben mij doen besluiten om voor een Nvidia 7600GT (of hoger natuurlijk) te gaan voor mijn Media Center.
Ik weet nog niet of ik MCE2005 of Vista Home Premium wil gaan draaien, maar voordat ik de Media Center ga kopen en opbouwen zijn we alweer een jaartje verder.
Ik heb wel al een lijstje gemaakt met onderdelen die ik graag in de pc wil hebben, alleen ik zit nog met het probleem van geluidsproductie. Dus Fans e.d.
Ik zal binnenkort eens mijn lijstje posten en de redenen waarom. Upgraden van componenten doe ik wat dat betreft iedere maand om te kijken wat er goedkoper is geworden en of ik dan een stap hoger kan gaan. Ik volg in iedergeval dit topic om bij te blijven met wat handig is en wat niet.

Daarnaast ben ik van plan om een NAS te kopen (de Synology 106 of de 107 voor 2 ingebouwde HDD's op het netwerk) zodat ik bijvoorbeeld alle muziek en films via het netwerk naar de Media Center kan krijgen. Daarnaast kan ik er dan ook op de andere 3 computers bij.

Daarnaast ga ik nog eens kijken of mijn JVC surround versterker goed geluid weer kan geven via de USB (deze aansluiting zit er op, maar wel aan de voorkant! 8)7 ). Anders zal ik kijken hoe ik dit leuk op een geluidskaart kan zetten.
SPDIF vanaf je moederbord is voldoende, maar als je pas over een jaar gaat kopen, dan is het zinloos om nu naar onderdelen te kijken.
Een 8800GTX. :+ Zonder budget/eisen kan ik moeilijk je een tip geven. ;)

[ Voor 91% gewijzigd door |sWORDs| op 08-03-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
|sWORDs| schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:23:
[...]

SPDIF vanaf je moederbord is voldoende.
Ah ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Eens kijken welk moederbord ik hiervoor ook alweer in gedachte had. Als daar natuurlijk al geluid ingebakken zit, dan ben ik vrij snel klaar.
Overigens zal het voor mij hoofdzakelijk gaan om muziek via de versterker af te spelen. CD's worden via de DVD-speler gedaan en films van DVD ook.
MediaCenter om DVD's en CD's te rippen en MP3 en gedownloade/backup films af te spelen (bij backups zijn dat alle Disney classics voor de kinderen later aangezien deze achter slot en grendel gaan, mijn vrouwtje verzamelt ze namelijk).
Hoofdzaak is dan uiteindelijk zo stil en zuinig als mogelijk wanneer ik natuurlijk de gehele vakantie mijn MC aan laat staan om van de televisie op te nemen.

Mijn budget zal ook rond de 6/700 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arunia schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:27:
[...]

Ah ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Eens kijken welk moederbord ik hiervoor ook alweer in gedachte had. Als daar natuurlijk al geluid ingebakken zit, dan ben ik vrij snel klaar.
Overigens zal het voor mij hoofdzakelijk gaan om muziek via de versterker af te spelen. CD's worden via de DVD-speler gedaan en films van DVD ook.
MediaCenter om DVD's en CD's te rippen en MP3 en gedownloade/backup films af te spelen (bij backups zijn dat alle Disney classics voor de kinderen later aangezien deze achter slot en grendel gaan, mijn vrouwtje verzamelt ze namelijk).
Hoofdzaak is dan uiteindelijk zo stil en zuinig als mogelijk wanneer ik natuurlijk de gehele vakantie mijn MC aan laat staan om van de televisie op te nemen.

Mijn budget zal ook rond de 6/700 euro zijn.
Tegen de tijd dat je het nieuwe systeem haalt zijn de NVIDIA GeForce 7025, 7050, 7050 SE / NVIDIA nForce 630a er wel, dat met een e4300 (die over twee maanden een verlaging krijgt) of 6320 zou wel eens een leuke goedkope mediacenter kunnen worden, ook zullen dan de probleempjes met de Vista drivers wel opgelost zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 08-03-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een MCE gaan bouwen op basis van de Antec Fusion kast
Ik ga MCE2005 draaien.
Wat raden jullie aan voor CPU en mobo (mATX iig)?
het budget zit tussen de 600-750 euro. Ik heb zelf nog een dvd brander en een 6800gt videokaart..
Een tv kaart heb ik ook nog. Wil alleen nog een tv kaart voor digitale tv..
Wat raden jullie aan? Ik wil er ook gemakkelijk hd content mee afkunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ja, dat is ook zo. Vandaar dat ik altijd een lijst maak met dingen die ik in de pc's wil hebben. Als iets dan goedkoper wordt en de nieuwere versie dezelfde prijs, dan pas ik dat aan totdat ik het gebeuren ga halen.

Hebben die Intels ook zo'n systeem als Cool 'n' Quiet van AMD?
Dat is eigenlijk mijn reden om voor een AMD 64/64X2 systeem te gaan.

Daarnaast als behuizing kies ik voor de Silverstone sst-lc17s welke ook normale ATX ondersteund. De kast haal ik dan ook waarschijnlijk eerder aangezien ik nog onderdelen heb staan van mijn oude 1400MHz AMD om mijn vriendin het leuke/nut van een MC te laten zien. Alhoewel ik me nu eigenlijk bedenk waarom zij kwam met de opmerking om binnenkort een MC behuizing te gaan halen?! Dus denk dat dat dan ook niet echt een groot probleem zal zijn.
Mocht ik nog geen behuizing gaan halen, kies ik ervoor om een mATX behuizing te nemen van bijvoorbeeld Antec oid. Dat is dus nog even een dilemma punt. Alhoewel ik denk dat het niet veel verschil zal maken op de maat van de 2 kasten.

@eyerule,
ikzelf zou gaan voor een AMD64/64X2 setup vanwege de cool 'n' Quiet waardoor je systeem bij inactieviteit op een lage snelheid gaat draaien waardoor je CPU ongeveer 5Watt verbruikt (exclusief de rest van je systeem natuurlijk), maar ik ben er nog niet zeker van of Intel een zelfde soort functie heeft.
De duurste onderdelen heb je in iedergeval al.
Digitale Televisie is voor zover nog niet makkelijk met DVB kaartjes te ontvangen (heb zelf UPC Digital), maar heb wel gemerkt dat wanneer je SCART naar Composite hebt, dat je dan best goed beeld kreegt op je TV kaart.
Ga dan in iedergeval voor een Hauppauge ipv een Pinnacle (heb zelf nu een oudere Pinnacle, maar die zijn softwarematig met encoderen van MPEG, dus dat kost veel CPU kracht).

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 08-03-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Intel heeft speedtest (EIST) en C1E wat ook zo werkt. De standaard kanalen van UPC zijn open (maar wie zegt dat dat zo blijft). Scart composiet ->Composiet geeft wel goed beeld, maar omdat je captured krijg je weer wat ruis terug. Hauppauge is i.d.d. een van de beste keuzes (en mijn persoonlijke voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ikzelf zou toch gaan voor een analoge opname totdat digitaal ingeburgert is waardoor er ook pc kaarten zijn welke je hiervoor kunt gebruiken.
De kwaliteit van de UPC Digital box naar mijn Pinnacle PCTV stereo dmv aangegeven verbinding (SCART ==> Composiet) geeft voor mij een beeldkwaliteit die beter is dan Analoog naar digitaal omzetten. Hierdoor krijg je heel veel artefacts welke ik bij eerdere verbinding dus gewoon niet heb.

@Swords,

ik ga me eens verdiepen in dat EIST en C1E alhoewel ik de Core2Duo's een beetje duur vind (mijn keuze bij AMD zou dan de 3800+ X2 zijn à 117 euro. Nu gok ik dat de Core2's wel sneller zijn dan die AMD, maar ja. Heb ik die snelheid dan ook echt nodig.
Met een beetje gamen wat niet op hoogste resolutie zal zijn (FFXI in de woonkamer bijvoorbeeld en wat oudere Point and Click adventures spellen gezellig samen met mijn vriendin via een Virtual PC opstelling).

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 08-03-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arunia schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:52:
Ikzelf zou toch gaan voor een analoge opname totdat digitaal ingeburgert is waardoor er ook pc kaarten zijn welke je hiervoor kunt gebruiken.
De kwaliteit van de UPC Digital box naar mijn Pinnacle PCTV stereo dmv aangegeven verbinding (SCART ==> Composiet) geeft voor mij een beeldkwaliteit die beter is dan Analoog naar digitaal omzetten. Hierdoor krijg je heel veel artefacts welke ik bij eerdere verbinding dus gewoon niet heb.
Nee, maar je kunt ook de gok nemen met een DVB-C kaart ernaast (of misschien een hybride). (Ned1-2-3, RTL4-5-7, SBS6, Veronica, NET5, TIEN, BBC1-2-World.)

[ Voor 7% gewijzigd door |sWORDs| op 08-03-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
|sWORDs| schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:54:
[...]

Nee, maar je kunt ook de gok nemen met een DVB-C kaart.
Zeer zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Ik ben op zoek naar een videokaart die 2 DVI uitgangen heeft voor mijn LCD TV en beamer. Beide hebben een HDMI aansluiting.
Nu las ik hier dat ik het beste kan kijken naar kaarten met PureVideo.

Uiteraard kan een kaart met 1x DVI en 1x HDMI ook, maar de audio gaat toch naar mijn setje, niet naar mijn TV (niet nodig).

Hebben alle 7xxx GS series PureVideo? Welke kaarten komen in aanmerking.

Ik heb de review op hardware.info gelezen (http://www.hardware.info/...arten_vergelijkingstest/7), maar vraag me af of PureVideo alleen op de kaarten aanwezig zijn met een HDMI aansluiting of niet.

Ik keek even naar deze (http://www.alternate.nl/h...=JAXV35&showTechData=true) maar dat is dus een GT versie (grotere broertje, maar heeft ie wel PureVideo) en bovendien vraag ik me af DVI-I is toch analoog? Zo niet, waarom zit er dan een DVI naar VGA adapter bij. VGA is immers analoog.

Waarschijnlijk heb ik het fout, maar vandaar mijn post. Ik wil het graag weten voordat ik tot aanschaf over ga (overigene (web)shops zijn prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mabarto schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:01:
Ik ben op zoek naar een videokaart die 2 DVI uitgangen heeft voor mijn LCD TV en beamer. Beide hebben een HDMI aansluiting.
Nu las ik hier dat ik het beste kan kijken naar kaarten met PureVideo.

Uiteraard kan een kaart met 1x DVI en 1x HDMI ook, maar de audio gaat toch naar mijn setje, niet naar mijn TV (niet nodig).

Hebben alle 7xxx GS series PureVideo? Welke kaarten komen in aanmerking.

Ik heb de review op hardware.info gelezen (http://www.hardware.info/...arten_vergelijkingstest/7), maar vraag me af of PureVideo alleen op de kaarten aanwezig zijn met een HDMI aansluiting of niet.

Ik keek even naar deze (http://www.alternate.nl/h...=JAXV35&showTechData=true) maar dat is dus een GT versie (grotere broertje, maar heeft ie wel PureVideo) en bovendien vraag ik me af DVI-I is toch analoog? Zo niet, waarom zit er dan een DVI naar VGA adapter bij. VGA is immers analoog.

Waarschijnlijk heb ik het fout, maar vandaar mijn post. Ik wil het graag weten voordat ik tot aanschaf over ga (overigene (web)shops zijn prima).
Voor de luie mensen:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/4022/NVIDIA_PureVideo_3D.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ddwg.org/images/dvi_logo.gif

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 08-03-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:23:
[...]

SPDIF vanaf je moederbord is voldoende, maar als je pas over een jaar gaat kopen, dan is het zinloos om nu naar onderdelen te kijken.

[...]

Een 8800GTX. :+ Zonder budget/eisen kan ik moeilijk je een tip geven. ;)
ok als we zo beginnen,
€ 135,- is budget

is de EN7600GS TOP Silent een goed kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Dank voor de bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand:

Ik wil graag een MCE gaan bouwen op basis van de Antec Fusion kast
Ik ga MCE2005 draaien.
Wat raden jullie aan voor CPU en mobo (mATX iig)?
het budget zit tussen de 600-750 euro. Ik heb zelf nog een dvd brander en een 6800gt videokaart..
Een tv kaart heb ik ook nog. Wil alleen nog een tv kaart voor digitale tv..
Wat raden jullie aan? Ik wil er ook gemakkelijk hd content mee afkunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Ik heb zelf het volgende, in de Antec Fusion:
Asus Moederbord M2NPV-VM
- AMD CPU Sempron 64 3200+ 1.9 GHz, 333 MHz, Boxed
- Asus S/PDIF-Out Optisch/coax € 10 (mocht je s/pdif willen, zit niet onboard)
- Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 (kan ook wel goedkoper, hoeft niet pc6400 te zijn. Let wel op dat het op de QVL lijst van asus staat. Mobo is kieskeurig!)
- Microsoft Remote Control+Receiver Windows XP Media Center Edition IR+Teletext
(Mocht je s/pdif willen, zoek dan eentje die een herprogrammeerbare volume knop heeft, zodat je daarmee je versterker kan aansturen. Dit ivm surround sound direct passthrough via s/pdif. Dit kan je namelijk NIET aanpassen met windows volume control.)

Met cool n quiet draait de stock cpu fan eigenlijk niet. Met wat belasting een beetje, niet het geld waard om een dikkere cooler er op te zetten. Ik hoor hem niet. Mocht je een dikkere cpu nemen, moet dat misschien wel. Ik weet niet zeker of dit HD goed kan afspelen, maar waarschijnlijk met je video kaart wel? Let wel, de sempron is pas cool'n'quiet vanaf 3000+, niet daarvoor.

DVB-C op de HTPC op eigen risico, en duur. \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC

[ Voor 12% gewijzigd door PieterPan op 09-03-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
ATX of mATX kast voor een HTPC systeem? Dat vraag ik mij af.
Mijn systeem komt in de meterkast waar ook een NAS komt te staan. De DVD speler en andere randapparatuur zoals usb/firewire/TV aansluiting komt in de woonkamer (afstand is max 8 meter)
Veel plaats is er niet in de meterkast en aangezien er niet zoveel in de pc komt vraag ik mij af of een ATX wel nodig is. Ik verwacht alleen een 3.5 of kleinere HD, TV tuner en grafische kaart aan te sluiten in de kast.
De kast hoeft niet mooi te zijn en het geluid van de fans is ook niet het meest belangrijk maar het energieverbruik wel. Ik besef wel dat bij een grotere kast je een betere warmteafdracht kan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

PieterPan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:15:
Ik heb zelf het volgende, in de Antec Fusion:
Asus Moederbord M2NPV-VM
- AMD CPU Sempron 64 3200+ 1.9 GHz, 333 MHz, Boxed
- Asus S/PDIF-Out Optisch/coax € 10 (mocht je s/pdif willen, zit niet onboard)
- Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 (kan ook wel goedkoper, hoeft niet pc6400 te zijn. Let wel op dat het op de QVL lijst van asus staat. Mobo is kieskeurig!)
- Microsoft Remote Control+Receiver Windows XP Media Center Edition IR+Teletext
(Mocht je s/pdif willen, zoek dan eentje die een herprogrammeerbare volume knop heeft, zodat je daarmee je versterker kan aansturen. Dit ivm surround sound direct passthrough via s/pdif. Dit kan je namelijk NIET aanpassen met windows volume control.)

Met cool n quiet draait de stock cpu fan eigenlijk niet. Met wat belasting een beetje, niet het geld waard om een dikkere cooler er op te zetten. Ik hoor hem niet. Mocht je een dikkere cpu nemen, moet dat misschien wel. Ik weet niet zeker of dit HD goed kan afspelen, maar waarschijnlijk met je video kaart wel? Let wel, de sempron is pas cool'n'quiet vanaf 3000+, niet daarvoor.

DVB-C op de HTPC op eigen risico, en duur. \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
Je kunt de niet passthrough spdif audio wel aanpassen met windows volume control met een tooltje volume audio tracker o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Klopt, dat was ik vergeten te vermelden :) Werkt super voor bijna alles (tv, mp3, radio). Alleen voor DVD's met surround kan je dus het volume niet aanpassen met de windows volume control (of dat nou wave of master is maakt niet uit).
Hier staat wat meer info hierover: http://ac3filter.net/forum/viewtopic.php?t=124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieterPan schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:36:
Klopt, dat was ik vergeten te vermelden :) Werkt super voor bijna alles (tv, mp3, radio). Alleen voor DVD's met surround kan je dus het volume niet aanpassen met de windows volume control (of dat nou wave of master is maakt niet uit).
Hier staat wat meer info hierover: http://ac3filter.net/forum/viewtopic.php?t=124
En wat is het voordeel van een Sempron boven een Amd 64 X2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Vooral de prijs, maar ook warmte productie. :) Is een beetje de celeron van AMD. Als ik later voor het echte HD werk ga, koop ik wel een (dan goedkopere) 64 X2. Voorlopig gaat het toch op mijn oude CRT TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijd te zoeken naar een leuke configuratie en ben blij dat er een actief HTPC topic is.
Vele topics zijn er al geweest en ik heb ook al zo`n beetje elk topic gelezen. Toch blijf ik met wat vragen zitten die voor jullie kenners misschien makkelijk te beantwoorden zijn.
Ik moet namelijk starten from scratch, kk heb niet een budget klaar liggen dus koop eerst een kast dan een moederbord etc etc.

Nu vind ik het lastig om een keuze te maken tussen een mATX en een ATX kast.
Mijn eerste idee was om voor een ATX kast te gaan. Ik zag de Silverstone lc14 en dat leek me wel wat. Jammer is dan dat er geen display op zit, maar el een remote control + sensor. Dat is dan weer een voordeel! Prijs 135 euro

Ik zag zo ook de Antec Fusion. Maar pfoeh wat een mooie kast. Voeding zit erbij, een display op de voorkant... Voor dat geld kun je dat bij silversone niet krijgen denk ik. Maar 1 nadeel?: hij is alleen geschikt voor een mATX moederbord. Is dit wel een nadeel vraag ik me af? Prijs: 155 euro

Wat zouden jullie doen als jullie moesten kiezen en jullie zouden in zo`n beetje dezelfde schoen als mij staan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Het mATX is niet echt een groot nadeel, tenzij je er meer dan de gebruikelijke slots nodig hebt. Voor een HTPC is dat vaak genoeg. (1 x PCI Express x16, 1 x PCI Express x1, 2 x PCI)
Enige nadeel waar ik tegenaan liep was de keuze van een degelijk volledig integrated moederbord voor de Core 2 Duo. (dus vga, tv out, DVI EN S/pdif). Maar goed, dat was mijn strenge eis, die meestal met een goedkoop video kaartje al opgelost is.
De m2npv-vm had werkelijk alles wat ik zocht, jammer dat er niet zo'n vergelijkbaar bordje voor de c2d was. Maar goed, hij doet het super.

Trouwens, ff gekeken naar HD content, daar heeft de sempron 3200+ wel moeite mee. Maar ja, dat had ik ook verwacht, en was mijn doel ook niet meteen.

Wat die antec fusion betreft, prachtig kastje, goede voeding, superstil. De hdd demping werkt ook erg goed. Je voelt de schroefjes trillen, maar door de rubberen rondjes trilt de kast niet. Alleen de VFD bestrijkt maar de helft van het smoked glass oppervlak, dat je het alvast weet.

Vraag je maar even af wat je er echt mee wilt. Wil je HD content en games spelen, dan zal je een betere proc + meer geheugen en een videokaart moeten kopen. Wil je gewoon MCE2005, timeshiften , my weather, etc, dan kan de m2npv-vm met een semprontje ook heel goed werken. Ik gebruik alle on-board componenten, wil best.
Mocht je voor de C2Duo gaan, wacht ff tot de prijsverlagingen die volgende maand verwacht worden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door PieterPan op 09-03-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor de mensen die een HTPC willen met een AM2 voetje en op zoek zijn naar een mATX bord.

Abit NF-m2 view
Deze heeft:
-VGA & DVI
-SP/Dif
-4x S-ata + raid
-Passieve koeling

En verder de normale aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Stel ik heb een AMD Geode Processor, passief gekoeld, en een passief gekoelde nVidia videokaart die PureVideo HD ondersteunt + PureVideo software. Kan ik dan hiermee HD content vloeiend afspelen?

Zou wel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 22:29
Volgens mij was het vaak zo dat wanneer je 1080p content wilt afspelen dat toch echt wel een dual core het minimale is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

sorted.bits schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:17:
Volgens mij was het vaak zo dat wanneer je 1080p content wilt afspelen dat toch echt wel een dual core het minimale is.
Jah, maar met Purevideo neemt de videokaart toch al het werk over? Als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

babbaloerie schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:22:
[...]

Jah, maar met Purevideo neemt de videokaart toch al het werk over? Als ik het goed begrepen heb.
Voor een klein deel, niet al het werk. Zie deze benchmarks. Een geode + HDTV is dus geen goed idee, zelfs niet als je een Geforce 8800 laat decoden. Dit geldt althans voor h264 decoding (alle bluray dingen enzo). Mpeg2 zal heel misschien wel lukken, maar het lijkt me krap.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste post hier. Ik hoop dat jullie mij wat meningen konden geven over de volgende te bouwen HTPC. Het is zeker geen ultieme HTPC maar ik wist niet of ik een nieuw topic moest openen of hier moest posten.

Ik heb gekozen voor een verticaal kastje i.v.m. ruimtebeperkingen (kan altijd nog veranderen als blijkt dat het onhandig is)... Ik wil graag Vista draaien en ben van plan HD beelden naar mijn plasma te versturen...

Ik hoor graag van jullie of de onderdelen in de volgende samenstelling bij elkaar passen en wat eventueel verbeterd kan worden (budget zou nog wel wat omhoog kunnen)... Vraag me ook af of ik nog maatregelen moet nemen om e.e.a. stil(ler) te krijgen...

Hier is ie dan:

- behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 96,60
- processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, Boxed) € 131,50
- koeler (processor): Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 13,90
- moederbord: Gigabyte GA-M55SLI-S3, nForce 550 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 71,24
- geheugen: 1GB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/1G) € 62,81
- videokaart: Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) CGNX-H766 € 98,77
- harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 76,-
- DVD-writer: Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Zwart) € 31,56
- OS: Microsoft Windows Vista (Home Premium, NL, 32-bit, OEM) € 83,98

Totaal € 666,36

Input zeer gewaardeerd!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe tv aan te schaffen icm met een nogzelfsamentestellen htpc. Nu was mijn oog gevallen op de 42pv70 van panasonic, maar is het niet verstandiger om een lcd aan te schaffen ipv de plasma vanwege de htpc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Gizz; "As for recommendations, based on our testing, we would not suggest anything less than an Intel Core 2 Duo E6600 for use in a system designed to play HD content. The E6400 may work well enough, but not even the 8800 GTX can guarantee zero dropped frames on the E6300."

Niet echt wat we hier lezen. Semprons met ati 1300s gaan het niet halen blijkbaar :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Beetje vaag imo. In de tijd van een P4 3Ghz en een 9800Pro kon er ook al prima HD worden afgespeeld. En nu moet het opeens een 8800GTX zijn met minimaal een E6400/E6600.

weet niet of het full HD was wat op die P4 draaide, maar HD was het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

multipasser schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:25:
Gizz; "As for recommendations, based on our testing, we would not suggest anything less than an Intel Core 2 Duo E6600 for use in a system designed to play HD content. The E6400 may work well enough, but not even the 8800 GTX can guarantee zero dropped frames on the E6300."

Niet echt wat we hier lezen. Semprons met ati 1300s gaan het niet halen blijkbaar :)
Nee, maar gezien de test resultaten zou een e4300 op 3GHz het in zijn eentje wel kunnen, op 2.4 GHz wel met een simpele PureVideo kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja het is allemaal heel vaag!
Terwijl ver elke nieuwe mac nu HD QT afspeelt, en die hebben echt geen hightech graka's en sommige zijn ook maar simpele Coreduo's. Misschien beter geoptimaliseerd op mac/osx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

We Are Borg schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:29:
Beetje vaag imo. In de tijd van een P4 3Ghz en een 9800Pro kon er ook al prima HD worden afgespeeld. En nu moet het opeens een 8800GTX zijn met minimaal een E6400/E6600.
Dat is niet vaag. Die benchmarks laten 1080P h264 decoding zien. MPEG2/WM9HD lukt een stuk makkelijker. Maar juist h264 is interessant omdat de files lekker klein blijven en alle blu-ray films etc. h264 zijn.
|sWORDs| schreef op zondag 11 maart 2007 @ 00:36:
[...]

Nee, maar gezien de test resultaten zou een e4300 op 3GHz het in zijn eentje wel kunnen, op 2.4 GHz wel met een simpele PureVideo kaart.
Dat laatste betwijfel ik. Een e4300 op 2,4 Ghz zal ongeveer net zo snel zijn als een e6600. In de benchmarks kan een e6600 het net aan met een X1950XT. Ik denk niet dat er dan een purevideo kaartje is van maximaal 100 euro dat mininmaal net zo presteert als die ati.

[ Voor 34% gewijzigd door Gizz op 11-03-2007 21:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Gizz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:32:
[...]

Dat is niet vaag. Die benchmarks laten 1080P h264 decoding zien. MPEG2/WM9HD lukt een stuk makkelijker. Maar juist h264 is interessant omdat de files lekker klein blijven en alle blu-ray films etc. h264 zijn.

[...]

Dat laatste betwijfel ik. Een e4300 op 2,4 Ghz zal ongeveer net zo snel zijn als een e6600. In de benchmarks kan een e6600 het net aan met een X1950XT. Ik denk niet dat er dan een purevideo kaartje is van maximaal 100 euro dat mininmaal net zo presteert als die ati.
Dan moet je die test nog eens lezen, een e6700 kan het alleen al aan. Een 7900GS/7600GT doen het beter dan een 1950. Ati maakt gewoon geen goede HTPC producten. AVIVO is gewoon minder dan PureVideo en niet zo'n klein beetje ook. Tevens hebben ze het daar over de maximale cpu load, die 4 frames die je mogelijk per film mist ziet bijna niemand.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 11-03-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Je ziet ze niet, maar voelt ze wel. :)

Waarom kan niemand een h264 chip bijplanten op de graka's?
Decoders die in BR players zitten. Ze kosten misschien wat geld maar dan runt het volledig op de chip met bijna geen cpu gebruik. Ik vind dat we nog steeds veel geld moeten neertellen om iets af te spelen wat een player van 500euro kan doen, en het grootste deel van het geld gaat dan waarschijnlijk nog naar het loopwerk/lazer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik deze kast wel gaaf vind:
http://www.origenae.com/nl/htpc_x15e.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het vervelende van zo'n kast is dat deze erg duur is en je eigenlijk niets aan het schermpje hebt. Tijdens het tv kijken is zo'n scherm alleen maar irritant. Nee ik zou liever een klein vfd-tje hebben.

Maar het geeft in eerste instantie waarschijnlijk wel een wauw effect.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 12-03-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
transducer schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:57:
[...]

Wat je ook nog zou kunnen doen is de mantel onderbreken van de kabel die van de wandcontactdoos naar de VCR gaat. Dit zou ook een oplossing kunnen zijn. Zeker weten doe ik het niet, aangezien je ook kans hebt dat er nog meer storing optreed dan de bedoeling is. Als ik het mij goed herinner kost een surge protector ongeveer 10 euro. Je kunt er misschien eentje aanschaffen om mee te experimenteren wat voor jouw het beste is.

---------------------------------------------------------------
Daar bedenk ik me iets. Misschien kan de moderator van dit forum aangeven hoe ik mijn post uit 2005 zo hoog mogelijk uit kan laten komen in de search database oid. Misschien even spelen met wat woorden?
Weet je misschien een bekende winkel waar ik zon ground breaker kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

|sWORDs| schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Het vervelende van zo'n kast is dat deze erg duur is en je eigenlijk niets aan het schermpje hebt. Tijdens het tv kijken is zo'n scherm alleen maar irritant. Nee ik zou liever een klein vfd-tje hebben.
Lekker door je muziek bladeren zonder je tv aan te zetten is wel handig. Daarnaast zou ik gewoon via power management zorgen dat het 2de scherm snel op standby schiet, als dat mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Ik was laatst bezig met het configureren van een superkleine HTPC. Een mini-ITX pc ter grote van een DVD-Drive.

1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair, VS1GB400C3) € 72,77
Albatron KI51PV-754, nForce 430 (mITX, PCI, Sound, LAN, SA € 269,30
AMD Turion 64 ML-30 (S754, 1.6Ghz, 1MB, 400MHz Bus, 25W) € 260,96
Cooler Master Dream III ACC-L81 (Socket 370/A) € 17,-
Emko EM-142 (mITX, 90W, Zwart) € 115,95
Hitachi Travelstar 80GN, 80Gb, (4200rpm, ATA100, 8MB) € 57,95
Papst 412 FM (40mm, 18dB, 2p) € 18,-
Samsung SN-S082D 8x (Dual-Layer, Slimline, Zwart) € 48,73

Zo ziet het er ATM uit. Prijs is bijna 900 euro, maar dat is lang niet gek voor een mITX pc. Turion 1,6GHz, 1GB en GeForce 6150 en verder is alles slimline. Verbruik zal effectief op 61W liggen, dus die 90W OEM voeding moet alles wel bij elkaar kunnen houden. Plankje zelf is 17 bij 17 cm, de pc is 26½ bij 19cm en is 5½ cm dik :D.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Ik ben ook aan het kijken naar een toekomstige HTPC maar vraag me nu wat af; ik zie in bijna alle systemen een dikke tv-kaart met soms 2 tuners. Waarom? Als je ook gewoon de TV kunt gebruiken als tuner. De enige reden is dat je dan kunt opnemen met je HTPC maar is dat dan ook de enige reden?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chrono Trigger schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:05:
Ik was laatst bezig met het configureren van een superkleine HTPC. Een mini-ITX pc ter grote van een DVD-Drive.

1GB PC3200 DDR, CL3 (Corsair, VS1GB400C3) € 72,77
Albatron KI51PV-754, nForce 430 (mITX, PCI, Sound, LAN, SA € 269,30
AMD Turion 64 ML-30 (S754, 1.6Ghz, 1MB, 400MHz Bus, 25W) € 260,96
Cooler Master Dream III ACC-L81 (Socket 370/A) € 17,-
Emko EM-142 (mITX, 90W, Zwart) € 115,95
Hitachi Travelstar 80GN, 80Gb, (4200rpm, ATA100, 8MB) € 57,95
Papst 412 FM (40mm, 18dB, 2p) € 18,-
Samsung SN-S082D 8x (Dual-Layer, Slimline, Zwart) € 48,73

Zo ziet het er ATM uit. Prijs is bijna 900 euro, maar dat is lang niet gek voor een mITX pc. Turion 1,6GHz, 1GB en GeForce 6150 en verder is alles slimline. Verbruik zal effectief op 61W liggen, dus die 90W OEM voeding moet alles wel bij elkaar kunnen houden. Plankje zelf is 17 bij 17 cm, de pc is 26½ bij 19cm en is 5½ cm dik :D.
Overweeg dan ook zeker de Aopen MiniPC (zelfde afmetingen, a la Mac Mini). Dan heb je voor hetzelfde geld een Core 2 Duo 1,83Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Chrono, ik heb nog een emko 142 kastje staan die ik niet meer gebruik. Had een Epia er in zitten, maar dat kon niet wat ik er mee wilde. Geinteresseerd? Ik heb nu al een antec fusion, hoef niks anders meer :)

Ik heb nog een slim dvd brander, de SP13000 en 1 gig daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:59:
[...]
Lekker door je muziek bladeren zonder je tv aan te zetten is wel handig. Daarnaast zou ik gewoon via power management zorgen dat het 2de scherm snel op standby schiet, als dat mogelijk is
ja precies daarvoor leek mij hem ook handig. En ook voor mijn vriendin. Dan kan ze de mce als jukebox gebruiken en gemakkelijk muziek opzetten zonder de tv aan te hoeven zetten en te kloten met ab's of toetsenbord..

Alleen is de vraag of je een speciaal moederbord moet hebben waar je dat schermpje op aansluit?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

The Legend schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:44:
Ik ben ook aan het kijken naar een toekomstige HTPC maar vraag me nu wat af; ik zie in bijna alle systemen een dikke tv-kaart met soms 2 tuners. Waarom? Als je ook gewoon de TV kunt gebruiken als tuner. De enige reden is dat je dan kunt opnemen met je HTPC maar is dat dan ook de enige reden?
Ik heb 2x een 150MCE in mn media center, en die is aangesloten op een gewone CRT tv, die 2 kaarten hebben mij (2e hands) 60 euro gekost.....
Ik kijk dus gewoon tv via mn tv en gebruik m'n 150MCE kaarten om 2 programmas tegelijk op te kunnen nemen, en ja..dat gebeurd zelden maar voor 60 euro wel handig mocht het af en toe voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij opname dmv 2 TV-kaarten, is het dan handig om ook 2 schijven in de pc te hebben?
Ik zit namelijk nog steeds aan een NAS te denken om centraal via het netwerk data zoals muziek, film e.d. voor handen te hebben (niet alleen voor de MC natuurlijk).
Als 2 schijven een must is in de MC, dan plaats ik er gewoon 2 in, maar dan moet ik op zowel de Windows als de 2e schijf op gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Arunia schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:56:
Bij opname dmv 2 TV-kaarten, is het dan handig om ook 2 schijven in de pc te hebben?
Ik zit namelijk nog steeds aan een NAS te denken om centraal via het netwerk data zoals muziek, film e.d. voor handen te hebben (niet alleen voor de MC natuurlijk).
Als 2 schijven een must is in de MC, dan plaats ik er gewoon 2 in, maar dan moet ik op zowel de Windows als de 2e schijf op gaan nemen.
Ik heb wel 2x 160GB erin maar neem op 1 schijf op, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks, dan weet ik dat.
Er zijn nog wel vaak programma's die op dezelfde tijd beginnen of door elkaar heen lopen en precies op het moment dat je eigenlijk weg moet, dus dan is het mogelijk om 2 programma's op te nemen.
Nog even kijken of ik een enkele kaart met 2 tuners neem of 2 kaarten met een enkele tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Arunia schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:22:
Thanks, dan weet ik dat.
Er zijn nog wel vaak programma's die op dezelfde tijd beginnen of door elkaar heen lopen en precies op het moment dat je eigenlijk weg moet, dus dan is het mogelijk om 2 programma's op te nemen.
Nog even kijken of ik een enkele kaart met 2 tuners neem of 2 kaarten met een enkele tuner.
Ik heb zelf bewust gekozen voor 2 losse kaarten, als er 1 defect raakt is niet meteen alle tv functionaliteit weg. Daarnaast was tijdens mijn aanschaf de 500MCE niet helemaal bugvrij/beeldkwaliteit up to date.

Je kunt trouwens nog meer tv kaarten gebruiken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.mce-community.de/forum/uploads/post-69-1115155597.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Voor de mensen die geintresseerd zijn: de S series van origenae (PFD) komt waarschijnlijk eind April begin Mei op de markt.

Pics:

S10V
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/S10V.jpg
S14V
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/S14V.jpg
S16V
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/S16V.jpg
S16T
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~terps407/S16T.jpg

Wellicht dat de pics niet helemaal up to date zijn, aangezien ik twijfel dat er aan de zijkant een air intake komt. De S21T heeft dit niet en hoort ook wel een beetje bij het design. Ze zeggen zelf 1 stuk qua matriaal en geen schroefjes, en daar valt dit ook wel onder, maar toch zou het me niet verbazen als die airintake er niet zou zijn. Maar goed, idee is er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Kan al niet wachten. Dan is de keus voor 15cm hoge HTPC behuizingen met 4 HDD's ietjes groter geworden (naast de H6 komt dan deze serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

* We Are Borg kan ook niet wachten :)

Nu heb ik een slechts inbeeldingsvermogen, maar na de S21T gezien te hebben: wat een bakbeest. Denk dat een compacte S10V met 2 HD's een betere oplossing voor mij wordt. 1TB hd's komen ook al op de markt deze 2 maanden, dus met een RAID1 oplossing heb je al effectief 900GB ruimte voor HTPC meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die kasten zijn heel erg mooi, maar misschien (gokje) zwaar boven mijn budgetje.
Daarnaast wil ik ze in zilver hebben en op het moment ben ik nog aan het bedenken of ik voor mATX ga of gewoon ATX.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.