Casema frequentieverandering slechte beeld kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Hallo,

Sinds dat casema de zender frequenties heeft veranderd is mijn beeld erg slecht.

Het zit dus zo. Beneden is het beeld prima in orde maar zodra ik de tv op zolder of in een andere kamer op sbs6 of net5 zet zit er een vreselijke ruis in het beeld. Ik heb echt elk stekkertje na gekeken ( wat het volgens mij niet is want heb er nooit problemen mee gehad sinds die verandering). Als ik de TV opnieuw laat scannen naar zenders blijft sbs6 erg slecht. Het stomme is dat er dus een één of ander babykanaal tussen is gekomen die dus perfecte beeld kwaliteit heeft en sbs6 dus niet.

Hier onder een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/2mh8kg0.jpg

Op mijn PC en op de andere PC (boven) is het beeld gewoon perfect op de één of andere manier.

Er zit een nieuwe versterker tussen van beneden naar boven.

Het is ook zo dat als ik beneden mijn Media Center aanzet dat ik dan dezelfde ruis op de TV beneden heb.

Iemand met hetzelfde probleem of tips wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09
na de freq verandering had ik op mijn oude crt tv ook veel ruis op sbs6, vooral in het geluid (maar de boxen waren ook kapot).

ik merk dat je wel wat vestand hebt maar toch zou ik willen vragen wat voor versterker je hebt en kabels. Wat je kunt proberen is de kabels in de versterker eens verwisselen. Ook zou ik graag willen weten wat voor kopjes je op je kabels hebt (van die witplastic dingetjes of metalen afgeschermde). Ik heb van een monteur bij Casema gehoord dat wanneer je niet die metalen kopjes hebt 6 dB ofzo signaalverlies hebt. Anders moet je met casema bellen en zullen ze alsnog die kopjes vervangen voor je (maar kun je natuurlijk ook zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem, volgens mij is het signaal van sommige zenders zwakker geworden...
Bij casema ontkennen ze dit, die zeggen dat het aan de kabels ligt |:(
Erg vreemd heb juist alles uitgevoerd met spullen van Hirschmann (oa KOKA 799 kabel + Koswi/Kokwi stekkers, GEDU eindozen en een GHV-20 versterker), bij mijn weten toch wel de betere shizzle ;)

Goed, nu ben ik er na wat onderzoek achter dat het kan liggen aan het systeem dat je gebruikt: een zgn. rijg- of stersysteem Linkje (handboek van Hirschmann zelf). Ik heb hier een rijgsysteem waardoor er bij het gelijktijdig kijken van een zender door meerdere mensen storingen kunnen optreden. Helaas is dit niet gemakkelijk op te lossen

Precies wat jozy al zei: check de aansluitingen maar ook zeker de kabels!
Succes ermee iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:01:
Heb hier hetzelfde probleem, volgens mij is het signaal van sommige zenders zwakker geworden...
Bij casema ontkennen ze dit, die zeggen dat het aan de kabels ligt |:(
Erg vreemd heb juist alles uitgevoerd met spullen van Hirschmann (oa KOKA 799 kabel + Koswi/Kokwi stekkers, GEDU eindozen en een GHV-20 versterker), bij mijn weten toch wel de betere shizzle ;)

Goed, nu ben ik er na wat onderzoek achter dat het kan liggen aan het systeem dat je gebruikt: een zgn. rijg- of stersysteem Linkje (handboek van Hirschmann zelf). Ik heb hier een rijgsysteem waardoor er bij het gelijktijdig kijken van een zender door meerdere mensen storingen kunnen optreden. Helaas is dit niet gemakkelijk op te lossen

Precies wat jozy al zei: check de aansluitingen maar ook zeker de kabels!
Succes ermee iig
Ok ik vind het wel vreemd dat het dan alleen sbs6 is. andere kanalen b.v rtl5 ofzo zijn helemaal perfekt (eigenlijk alle kanalen) behalve sbs6 dus :X nu belde ik casema daar straks en die zeiden dat ik alle vcr's en dvd recorders enz eruit moest halen en dan alle tv's opnieuw moest laten scannen, maar helaas ook zonder resultaat. Het beste wat ik kan doen is dus al die plastic pluggetjes veranderen naar metalen pluggen?

dit zijn de andere kanalen RTL5 en Veronica echt super goed beeld alleen sbs6 is dus zo slecht:

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/33yjpmu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/401j1o0.jpg

Dan ligt het toch niet aan de kabels of pluggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Snoll3bulk op 23-02-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Nog tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Allemaal casema bellen en klagen. Veel mensen hebben 'ineens' last van slecht signaal, via de normale kabel al, en via dedecoders is het nog beroerder. Als je casema belt ligt het aan van alles kabels, de samsung decoders, je koffiezetapparaat bv, maar nooit aan casema zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Op welke frequentie zit Sbs6 in jouw gemeente volgens casema.
Dat babykanaal zal wel het promotiezendertje zijn van deze maand en meestal zit die tusssen de 180 en 200Mhz (de band met de minste kans op storing ;) )
Toch wel grappig dat iedereen altijd gelijk begint over ik heb zus/zo van Hirschmann terwijl er toch veel goede en soms ook betere alternatieve zijn die een stuk goedkoper zijn. Enigste nadeel is dat Hirschmann vaak maar het enigste goed verkrijgbare merk is :|

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
superduper schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:32:
Allemaal casema bellen en klagen. Veel mensen hebben 'ineens' last van slecht signaal, via de normale kabel al, en via dedecoders is het nog beroerder. Als je casema belt ligt het aan van alles kabels, de samsung decoders, je koffiezetapparaat bv, maar nooit aan casema zelf.
Klopt helemaal. Ik had daarnet nog casema aan de lijn en die zei dus dat ik alle vcr's en me media center eruit moest halen en daarna direct moet aansluiten naar boven toe. Het gekke is dus dat de aansluiting direct uit de muur op de LCD tv geen ruis geeft. Totaal dus niet. Die man zei dus dat het signaal dan goed binnekomt en het dus daar niet aan ligt. Hij zei toen dat het frequentie kanaal veranderd is en dat sbs6 dus slechter er doorheen komt, maja ik heb nu geen goed beeld :X
klaasbram schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:45:
Op welke frequentie zit Sbs6 in jouw gemeente volgens casema.
Dat babykanaal zal wel het promotiezendertje zijn van deze maand en meestal zit die tusssen de 180 en 200Mhz (de band met de minste kans op storing ;) )
Toch wel grappig dat iedereen altijd gelijk begint over ik heb zus/zo van Hirschmann terwijl er toch veel goede en soms ook betere alternatieve zijn die een stuk goedkoper zijn. Enigste nadeel is dat Hirschmann vaak maar het enigste goed verkrijgbare merk is :|
Bij mij is dat 599.25 in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Ben er denk ik achter wat het is. Elke keer als ik mijn PC aanzet op zolder gaat de TV in mijn kamer ruisen en de tv in de kamer van me ouders (bovenverdieping). En dit zelfs als er geen kabel in me pc zit.

Hoe kan dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Snoll3bulk op 24-02-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
Iemand weet hoe dit kan dat als ik mijn PC aanzet dat dan SBS6 gaat storen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je hebt last van interferentie. Kijk eens op www.stai.nl voor meer informatie. Zorg voor goed afgeschermde kabels en stekkers, dus niet zo'n metalen plaatje met een plastic dopje er op maar een metalen stekker.
Pagina: 1