www.casarodriguillo.com
Anoniem: 100606

en ééntje van de 'opstelling' aan de kant men laptop, en ook nog kartonnetje te zien met da ledje van de eerste foto's

(camera moet je er bijdenken)
whoa! dat ministatief is het statief van hama voor 10 eetjes bij de media markt right? wat voor camera kan je daarop zetten?Anoniem: 100606 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:12:
fotoke van men geimproviseerd lampken![]()
[afbeelding]
en ééntje van de 'opstelling' aan de kant men laptop, en ook nog kartonnetje te zien met da ledje van de eerste foto's![]()
[afbeelding]
(camera moet je er bijdenken)
wat betreft eropzetten, kan redelijk wat verdragen als het kopje rechtop staat, maar als je da cam wil kantelen word het een beetje wankel, voor men A60 geen probleem, men analoge Pentax slr ga ik er echter niet opzetten
hmmz, dat vroeg ik me af idd... ik zoek nog een ministatief waar ik mijn nikons op kan zetten... moet nog maar even verder zoeken dan.Anoniem: 100606 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:24:
ik kocht het bij mijn lokale fotozaak ( Action Shop) (ben Belg btw) het is van het merk "Activ" en kostte ongeveer 10 euro,, heb ook nog een groter statief van vanguard, maar dat kleintje voldoet voor deze opdracht
![]()
wat betreft eropzetten, kan redelijk wat verdragen als het kopje rechtop staat, maar als je da cam wil kantelen word het een beetje wankel, voor men A60 geen probleem, men analoge Pentax slr ga ik er echter niet opzetten
[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 18-08-2005 07:30 ]
wacht maar tot ze X-processing hier ontdekken.HunterPro schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:30:
waarom maakt (bijna) iedereen opeens foto's van bloempjes tegen zwarte achtergronden![]()
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
ik niet hoor!!HunterPro schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:30:
waarom maakt (bijna) iedereen opeens foto's van bloempjes tegen zwarte achtergronden![]()
Ik heb ook ffkes zitten kloten met een studio, ik zit er over te denken om de oude tekentafel van mn pa's zaak over te nemen en in mn kelder te zetten als studio. Maar goed nu nog maar even op deze manier:

En hier 1 van de resultaten, ik heb alleen de zwart-wit mee genomen terwijl ik eigenlijk een ouderwetsere mee wou nemen maar goed:

2 van deze:

1 van deze:

en zelf had ik ditte meegbracht:

en daar kwam uit:

de gastheer was nogal verslingerd aan modelracebanen (ook daar ging een wereld voor me open).

zonnebril

my precioussss....

horloge

glazen (uitgevoerd i.c.m een kleurenfilter en een snoot)

de opstelling zelf.
De foto's zijn verre van perfect en dienen nog stevig bijgeschaafd (of zelfs opnieuw genomen) te worden. Maar het idee van de mini-studio is hopelijk duidelijk.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Maar goed deze foto's heb ik daarna nog ffkes gemaakt:
1.

2.

3.

4.

[ Voor 6% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 19-08-2005 13:20 ]
Wauw, wel heel gaaf hoor, die modellen zo. Jammer dat het merendeel van mijn 1:18's bij m'n pa op z'n bureau, danwel bij m'n ouders staat. Het is er nog niet van gekomen om mijn wish-list aan te schaffen..... fotografie is veelte duur.Anoniem: 140526 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:44:
weer ff bezig geweest.. (ja wat wil je met al die regen) :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en nog een keer mijn opstelling:
[afbeelding]
Ik heb een Vanguard VS-86, bevalt erg goed. Is ook bedoeld voor camcorders, kost €30 ofzow.....Maruku schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:26:
[...]
hmmz, dat vroeg ik me af idd... ik zoek nog een ministatief waar ik mijn nikons op kan zetten... moet nog maar even verder zoeken dan.
Ik heb vanmiddag maar ff 2 lampjes meegenomen bij de Ikea (€5,50 per stuk) en een stekkerblok. M'n vriendin wil een deel van d'r schoenen verkopen, en ik denk dat ik hiermee wel redelijk resultaten kan bakken.Anoniem: 140526 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:04:
het model dat ik gebruik is de bmw m3 gtr van minichamps,1:18
en scarpe.. mooie foto's!!
en dit is mijn ''studio''
en nog eentje die ik gister had gemaakt
[afbeelding]
Anoniem: 112352
Wat is qua lampen aan te raden? Gloeilamp? Ik wil zoweinig mogelijk nabewerken op mijn pc.

Zag alleen later dat het natuurlijk een GTS is en geen GTB.
NergensMartijnGizmo schreef op zondag 04 september 2005 @ 02:26:
Eindelijk de tijd gehad om es net zoiets als "bloeb" in elkaar te knutselen. Eerste resultaat:
[afbeelding]
Zag alleen later dat het natuurlijk een GTS is en geen GTB.Bij gebrek aan beter dus met die niet al te beste Giodi-model. Spoedig toch maar eens beginnen met AutoArt-1:18's. Dat wil ik al tijden en nu heb ik er dus een reden bij.
Iemand nog een tip waar ze een beetje betaalbaar zijn?
Ik heb m'n studio nog wat verbeterd, maar heb geen boeiende modellen hier, haha. Zo staat het er nu bij:Anoniem: 140526 schreef op zondag 04 september 2005 @ 10:55:
@ martijngizmo mooie foto'sik ga vanmiddag ook maar weer eens wat modellen fotograveren
en minichamps is ook erg gedetailleerd

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 04-09-2005 13:17 ]
De foto's van bloeb laten wel zien dat je met meerdere lampen een interessanter resultaat behaald dan met maar 1 lamp. Het leukste zou nog zijn als je mbv 1 lamp iets van een spot kan creëeren en met de andere een wat softer licht over het model kan behouden.
Zelf heb ik 2 jaar geleden voor school ook wat dingen moeten fotograferen. Ik had de beschikking over een studio met 2 studio lampen, waarvan ze naar gelang uitgerust konden worden met een softbox, een spot of een "semi" spot. Beide studio lampen konden ook kwa felheid ingesteld worden. Jammer alleen dat m'n Dimage 5 niet lekker met de flitsers overweg kon. Waarschijnlijk vanwege TTL's voorflitsen om de juiste belichting te bepalen.
Na het magere resultaat zijn we maar in de (bewolkte) buitenlucht gaan fotograferen met een enkele spot. Geeft overigens ook een prima resultaat
Overigens YC, het horloge en de glazen vind ik behoorlijk netjes gedaan! Voor de model auto geld hetzelfde als mijn commentaar op bloeb, met de toevoeging dat sommige standpunten naar mijn mening wat interessanter hadden kunnen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door jules op 04-09-2005 15:01 ]
Anoniem: 140526
ja dat komt omdat ik maar een simpel compactcameraatje heb.. dus niet zo een groot focus puntMet name de foto's van bloeb vind ik mooie foto's. Alleen waar ik me aan stoor is de te geringe scherpte diepte. Van mij had hij of veel groter mogen zijn zodat het hele model er scherp op komt te staan, ofwel de focus alleen op een interessant onderdeel van het model.

Het betreft hier een officiele wedstrijdbal van het WK honkbal, gebruikt en wel
Ik ga zo nog met wat meer lampjes er bij zitten want ik ben nog niet tevreden...
EDIT:
NU met 4 lampjes

[ Voor 27% gewijzigd door D4V3 op 04-09-2005 19:19 ]
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
heb even snel 2 foto's voor je aangepast dat de kleuren wat mooier over komenkrijnvanleeuwen schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:39:toon volledige bericht
Ik was gisteravond bezig met mijn studio, ik had wat nodig uit de keuken maar wat doe ik, ik loop zo mijn statief om!!!! Camera valt dus met de lens voor op de grond!!!!! Dus toen was mijn zoom gedeelte ongeveer een centimeter scheef getrokken en ook mijn focusring zat vast! Ik werd gek dus ik draaien en doen en niks hielp tot ik echt heel veel kracht zette op mn focusring en hij gelukkig weer recht trok, maar dit hoop ik nooit meer mee te maken!
Maar goed deze foto's heb ik daarna nog ffkes gemaakt:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]

[dmv. Image Factory's White Point je witbalans een beetje aangepast]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
sorry ik vindt de mijne toch mooier, ze zijn imo nu te flets gewordenheb even snel 2 foto's voor je aangepast dat de kleuren wat mooier over komen
[ Voor 3% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 04-09-2005 19:44 ]
Dat krijg je al snel met een klein onderwerp. Die grote foto in mijn compilatie is op f/8 en toch nog voor de helft onscherp.julius schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:59:
Met name de foto's van bloeb vind ik mooie foto's. Alleen waar ik me aan stoor is de te geringe scherpte diepte. Van mij had hij of veel groter mogen zijn zodat het hele model er scherp op komt te staan, ofwel de focus alleen op een interessant onderdeel van het model.
Daar had ik ook al aan gedacht, iets met een 3de bureaulampje met een koker van zwart papier er omheen, maar nog niet verder uitgevoerd. Ook een 1:18-reflectiescherm van aluminium-folie leek mij wel een optie.De foto's van bloeb laten wel zien dat je met meerdere lampen een interessanter resultaat behaald dan met maar 1 lamp. Het leukste zou nog zijn als je mbv 1 lamp iets van een spot kan creëeren en met de andere een wat softer licht over het model kan behouden.
[blablo]

Ik zag Scarpe al zijn monitor gebruiken als (kleuren)lichtbron. Net bedacht ik me dat een beamer daar nog veel geschikter voor is, eventueel icm wat spiegeltjes. Helaas heb ik geen beamer (noch camera, bedankt NoRRoD..) dus invulling van dat idee laat ik aan jullie creativiteit over
Wel heb ik een paar jaar geleden eens gespeeld met een kristallen figuurtje en een laserpointer. Het figuurtje stond op een spiegel, met om de opstelling heen nog sterk spiegelend zilver- en goudkleurig cadeauapapier. Helaas geen foto van de 'opstelling', maar het was ook uiterst primitief

De rest van het album.
Ik hoop dat jullie me wat adviezen kunnen geven. Ik heb in ieder geval al veel van jullie geleerd.
Anoniem: 154494
http://ir.webphotoschool.com/Cobra_on_the_Water/index.html
staat een mooie uitleg over fotografie van modelauto.

Canon EOS 80D En wat glaswerk
Die 2de ziet eruit alsof hij rechtstreeks uit een reclame spotje komt! Erg mooiFirecow schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:27:
Koe ook wat geprobeerd met wat lampjes en een planten spuitEerste keer dat ik zo iets heb gedaan trouwens
[afbeelding]
[afbeelding]
KLIK!
edit: Hmm ... linken op de Conrad-site gaat niet helemaal lekker schijnbaar
edit2: Dan maar zo:

Als je er meer over wilt weten ga je naar www.conrad.nl en vul je in het zoek-veld bovenaan "953502" in.
Voor bijpassende lampjes moet je "953518" in het zoekveld invullen:

Studio kost €149,- en de lampjes ook, los bij te kopen voor €149,- dus.
[ Voor 158% gewijzigd door Wouter! op 22-09-2005 01:15 ]
hij is wellicht ietwat aan de donkere kant. Het kan veel helderer.
YellowCube schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:34:
^^ puik!
hij is wellicht ietwat aan de donkere kant. Het kan veel helderer.

Nu lichter gemaakt

Welke vinden jullie beter? De lichtere vind ik eerlijk gezegt minder mooi, ik weet niet hoe dat komt, de iets donkere voelt warmer aan
- plexiglas melkwitte plaat
Opstelling zoals GeleKubus die heeft...
Je kunt volgens mij ook bij de kringloopwinkel een simpele stoel ophalen en daar de bolling van de zitting eraf, plexiglas plaat erop, dus aan de rugleuning vastmaken en dan met een boog 'in de zitting' duwen. Niet te hard. Je moet er wel superdun plexi voor hebben want de meuk die ik hier heb staan van 3 mm zou ik niet graag zo'n duw geven, dan zegt-ie krak.
Met lakens heb ik hele slechte ervaringen. Die dingen moet je glad strijken, van stofjes en pluisjes ontdoen, er moeten zeker geen vouwen in zitten, want die zie je gelijk terug.
En de belichting. Misschien is het leuk om eens in het 3D-topic te gaan vragen wat daar de lekkerste belichting oplevert, want ik zie hier best goede ideeën, alleen het staat soms wat knullig bij elkaar. Maar hey, als het goed werkt - als je ook nog weet wáarom het goed werkt, ben je al een stap verder.
Bij het 3dén gebruik ik vaak een zgn. Dome of light; een koepel met overal lichtjes die vrij zacht schijnen. Omdat ik dat niet echt kan realiseren, heb ik een fake opstelling met een cirkel van lampjes die naar beneden schijnen. Dit zou je kunnen bereiken met een fietswiel of andere grote ring (oude hoepel, anyone), en daar kerstlampjes met wasknijpers op zetten of vastplakken. Aan de lampjes soldeer je een potmetertje of een dimschakelaar en je kunt ze in sterkte regelen.
Doe je het aan een fietswiel, dan moet je dat ding een eindje van de grond zetten, met pootjes die niet bij op de foto komen. Op zich niet zo'n probleem, buig een paar spaken uit of neem houten pootjes. De ring lijkt me ruim genoeg. De lampjes moeten weer geen schaduw op de pootjes werpen, hm, probleem.
Onder of rondom de kerstverlichting kun je met wit papier een diffuse omgeving maken zodat ze niet recht op je object schijnen en de schaduwen iets waziger worden.
Je kunt ook met één of meerdere bureaulampjes aan het werk (ook weer gediffused) maar let er na enkele foto's goed op welke kant je slagschaduwen op vallen!! Probeer dit zo natuurgetrouw mogelijk te doen. In een voetbalstadion vallen ze vier kanten of meer op, dat ziet er al maf uit, in zonlicht heb je vaak maar één scherpe schaduw en dan nog een donkere waas op de grond... ligt er net aan wat jou aanspreekt, maar vijf slagschaduwen een andere kant op gaan wel opvallen.
Witbalans voordat je de foto neemt zodat je weet welk licht je zult krijgen, gelig, blauwig, oranje door veel hout in je kamer... als je dat vantevoren witbalanst hoef je een stuk minder na te bewerken, tenzij je met RAW nog een eind komt, ik heb me er nooit zo echt in verdiept.
Hobbyzaken zoals de Pipoos of copyshops hebben vaak wel stukken foamplaat te koop. Ideaal hiervoor! In wit en zwart. Een eurootje of 3, dan heb je een forsche plaat. Snijden kan gemakkelijk zelf. Als je bij een reprozaak binnenwandelt en vraagt om een afvalstuk kun je ook nog wel geluk hebben
Ik ga ook maar es zo'n studiootje opzetten, best leuk
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 22659
Anoniem: 111699
Kun je uitleggen wat je presies bij de tweede foto hebt gedaan?Firecow schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:27:
Koe ook wat geprobeerd met wat lampjes en een planten spuitEerste keer dat ik zo iets heb gedaan trouwens
[afbeelding]
Hij ziet er perfect uit trouwens!
Je ziet wat water druppelletjes omhoog vliegen ofzo, het lijkt wel of de fles in het water valt?
En de achtergrond, donker en licht?
Leg eens uit
Nogmaals super!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 111699 op 15-11-2005 12:08 ]

Canon EOS 80D En wat glaswerk
Wat voor stoffen zijn dat..?
Kaliumpermanganaat met natriumthiosulfaatoplossing? + Stijfselwater ziet er precies hetzelfde uit
ik ben zelf ook nog even gaan rommelen, ik heb nu kalkpapier op mn lampen geplakt ipv gewoon papier en ik moet zeggen dat het er een stuk rustiger van wordt het licht.
1.

2.

3. (sorry voor het stof erop)

[ Voor 15% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 16-11-2005 18:17 ]
Anoniem: 93248

(ben er eindelijk achter hoe je de plaatjes op de goede afmeting post
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 17-11-2005 19:06 ]

dit is trouwens de opstelling waarbij ik hem gemaakt heb:

ik zet dan een halogeen bureaulampje erbuiten.. ( met lange stang in het hokje ) die richt ik op dakje zodat het licht weerkaatst. In de washand zitten van die 'piepschuim' bolletjes uit 1 van mijn zitzakken die het mogelijkmaken om mijn camera in elke gewenste positie goed neer te zetten.
het jammere van deze opstelling zijn de 'harde' hoeken, die heb ik dan ook weg moeten shoppen uit de afbeelding.. dit zou je dan tegen kunnen gaan met zoon golvende ondergrond wat ik hier heb gezien of niet? Hmm.. eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan boksen..
[ Voor 92% gewijzigd door DeoDupke op 18-11-2005 07:58 ]
No worries m8
knap vind ik, dat rood spreekt wel aanDeoDupke schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:58:
ik heb er ook nog wel eentje gemaakt van de week,
MartijnGizmo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:55:
Volgende keer een model nemen dat wat beter in elkaar zit.
Anoniem: 42248
Het is een miniatuur naar evenbeeld van de strip 'Raket naar de Maan'.
De opstelling is een staande lamp die naar het dak schijnt en een leeslamp die is gedimt met een wit A4'tje.
De miniatuur staat op de achterkant van een poster (glanzend wit papier).
Vandaar dat je soms ook reflecties ziet. Dit vindt ik zelf wel grappig, maar misschien is zonder mooier.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

[ Voor 12% gewijzigd door FlameBoy op 23-05-2006 11:53 ]
Anoniem: 41002
Dit heb ik er iig vanavond even uit gehaald.

Anoniem: 141950
Zo ja, speel eens met de belichting en de shadow tool. Doet wonderen
Dat kan je in Photoshop ook op een niet-RAW doen hoor, met "Shadow / Highlight". Verlies je misschien iets meer kwaliteit, maar als je het met mate gebruikt is dat verwaarloosbaar.Anoniem: 141950 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:25:
Schiet je in raw?
Zo ja, speel eens met de belichting en de shadow tool. Doet wonderenKun je die achtergrond net iets donkerder maken
Foto's zijn op zich goed gelukt, het is alleen jammer dat de flesjes niet echt los van de achtergrond komen omdat ze zo donker zijn.
Ik ga er wel vanuit dat de 1.6 crop factor deze regel weer wat verstoord. Ik denk er zelf ook over om de 50mm 1.4f te kopen van Canon. Lijkt me wel wat een zeer kleine DOF en hoge lichtgevoeligheid.
Vanmiddag ook weer eens wat studiofoto's genomen, daar kwam onder andere deze uit:

Graag wat feedback over wat er beter kan enz.
(Geheel onbewerkt, alleen wat gecropt)
Anoniem: 169543
je model s wat verkleurd of s dat door de belichting ?Anoniem: 140526 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:07:
*Schop*
Vanmiddag ook weer eens wat studiofoto's genomen, daar kwam onder andere deze uit:
[afbeelding]
Graag wat feedback over wat er beter kan enz.
(Geheel onbewerkt, alleen wat gecropt)
want wat rood is, is niet meer rood
Maar met eenvoudige middelen kun je zeker leuke resultaten behalen! Kom maar op met nieuw materiaal!
Anoniem: 105583
Moet voor mijn werk 70 ringen en adnere sieraden fotograferen maar ben bang dat het neit lukt zonder een enigsinds proffesionele studio.
Als dit wel kan, iemand tips of ergens handleidingen ie me kunnen helpen?
Ik heb zelfbouwoplossingen gezien van ringflitsers, maar dan met LEDs ipv een flits-ding. Maar als je (minstens) een semi-professioneel resultaat wilt, zul je toch iets van geld moeten uitgeven ben ik bang.

Het is een snapshot omdat hij nog niet helemaal af is, er moet nog een kleiner wit doek bovenopgespannen worden en de bouwlamp moet nog verstelbaar worden. hier een aantal resultaten (sommige met zwarte achtergrond en andere zonder zwarte achtergrond)
1.

2.

3.

4.

5.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Ok, thnks
Ik ben zelf ook bezig geweest met die ministudio gebeuren. Ik heb toevallig hier ook een lamp aan het plafond hangen met spotjes die volledig instelbaar is. En precies daaronder staat onze vriezer. Tijd voor wat foto's maken natuurlijk.
Ik heb een wit vel papier gebruikt met op de grond een plexiglazen plaat. (dus toch

Krijg het plaatje niet mooi zo, klik op het plaatje voor beter versie

Geld voor deze ook...
Heb wat trucjes hier afgekeken. (ik heb gebruik gemaakt van plantenspuit, is niet altijd zichtbaar
[ Voor 7% gewijzigd door Marientjuh op 14-11-2006 15:47 ]
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Anoniem: 124620
zelf heb ik een Powershot a510
is het daar ook mogenlijk om dit mee te bereiken?...Ik ben nog niet gheel ervaren met deze cammera vandaar dat ik dit vraag. En hoe is dat dan evt. mogenlijk om dit te doen..? wat moet ingesteld worden etc.
(ik weet het.. noob vragen)
Anoniem: 124620
Oke bedankt.Marientjuh schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:08:
Ik heb zelf ook een compact camera (Sony DSC-W17) en zoals je het zie is het goed te doen. Het uiteindelijke resultaat word namelijk ook wel bepaald door Photoshop. Op mijn foto's was de achtergrond ook redelijk goed te zien. Ik heb gewoon een wit vel papier (a3) en dan lampen erboven. Een beetje knutselen met je manual instellingen van je camera en je komt al in de buurt. En dan nog even nabewerken op je computer en het is klaar
Ik ga het strax even proberen.

*klikbaar voor 1280
op http://ihavent.gotdns.com/prut/ staat de rest
Anoniem: 181914

Commentaar welkom (graag zelfs).
Het is wel weer een camera, maar het is 1 van de leukste dingen om zo te fotograferen.

Gemaakt met een 7D en een Sigma EF-500DG Super en Minolta 5600HS(D), beide wireless mode. En natuurlijk crea-bea met wat witte vellen.
[ Voor 15% gewijzigd door Oxi op 21-09-2006 17:19 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Jammer dat de achtergrond niet volledig wit is. Dit is erg makkelijk weg te photoshoppen... Verder leuk gelukt
Ik had al wel wat met de levels gespeeld, maar aangezien ik nog niet echt een pro in PS ben, moet ik nog even wat verder aanklooien !Marientjuh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:31:
@thabazzman
Jammer dat de achtergrond niet volledig wit is. Dit is erg makkelijk weg te photoshoppen... Verder leuk gelukt
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Anoniem: 63942
1.

2.

3.

4.

5.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63942 op 29-09-2006 16:24 ]
Ik ben vandaag ook bezig geweest:
Ik had geen bureaulamp of wat dan ook voor de belichting dus heb ik het maar voor mijn TFT monitor gezet.

Helaas geen foto van de opstelling. Simpel met grote (A2) vellen wit papier en zwart papier ervoor houden om reflecties te voorkomen.
[ Voor 72% gewijzigd door Josh op 31-03-2008 15:50 ]

Kartonnen doos vanmiddag even voorzien van een stel a3'tjes. Onderin ligt een 60cm TL bak met daarop plexiglas+ A3. Maar ik heb nog geen TL buisje ervoor

Wat zou ik beter kunnen doen?
Mooier kader maken?darkdesign schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:01:
Ik heb inmiddels thuis een flitsset, en daar heb ik al een hoop mee geoefend. Dit zijn 2 foto's van vandaag:
[...]
Wat zou ik beter kunnen doen?
This footer is intentionally left blank
Na een tijdje niet geweest te zijn hier, open ik toch maar weer eens een topic.
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het oefenen geweest met studio-fotografie. Nouja, mini-studio dan. Gewoon simpel begonnen op een A4'tje, misschien breid ik het later nog uit.
Het zijn 4 foto's, dus niet echt heel veel, maar ik heb de beste uitgekozen. Graag commentaar op de foto's, mag zowel negatief als positief zijn.
Greetz, RBH.

Sluitertijd: 1/4 sec.
Lensopening: F/3,2
Focus lengte: 5 mm
F-nummer: F/3,2

Sluitertijd: 4 sec.

Sluitertijd: 1/2 sec.
#4 (uitsnede van #3)

Sluitertijd: 1/2 sec.
P.S.: Ze zijn nog steeds geschoten met de Canon Powershot A75. Binnenkort wil ik misschien de Fuji S9500 gaan aanschaffen.
Edit: EXIF-files toegevoegd.
[ Voor 16% gewijzigd door RBH op 19-10-2006 14:19 ]
Forumresize doet de 2e, 3e en 4e foto geen goed
kan uit de exif niks halen, maar foto 2 beetje te hoge iso? zie wel wat ruis namelijk
4 doet me niks
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Zou je ook de foto´s met EXIF kunnen plaatsen?
En mag ik vragen wat er met foto 2 gebeurd is? Die kleuren zijn lichtelijk (kuch) verneukt, ziet er uit als hoge iso waarde, met hoog contrast met jpg artifacts
[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 19-10-2006 14:14 ]
Over #1: Tja, dat had idd wel een leuk effect gegeven -> Je geeft me zo een idee.
Over #4: Ik hou opzich wel van dat soort 'saaie' composities. (Alsook #3.
Bedankt voor het commentaar iig.
Edit: Omdat ik de foto's bewerkt heb staat er geen EXIF meer in. Ik zet ze zo wel eventjes neer in de begin post.
[ Voor 12% gewijzigd door RBH op 19-10-2006 14:20 ]