"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
toen vroeg die van
oke installeer nu weer de firmware
en deze keer ging die wel goed
toppie
Iemand ervaringen?
Verwijderd
Verwijderd
Ik luister vaak op mijn werk naar de radio via mijn sony ericsson s700i. Als de batterij leeg raakt of dreigt te raken dan plug ik mijn adapter erin. De telefoon laad dan op terwijl ik naar de radio luister of naar enkele mp3's.
Kan dit ook met de ZEN? Laad de batterij dan ook gewoon door terwijl je muziek luisterd?
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 22:48 ]
Als je me even belt stuur ik je een nieuw setje op[CSC]Outlaw schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:28:
Die doppen bevielen mij ook erg goed, maar ze zijn uit mijn auto gejatHad nog wat dopjes liggen maar de kwaliteit is beduidend minder.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Jazeker, dat kan met de lader. Met USB kan het ook, alleen dan moet je soms eerst de speler even afmelden in Windows ("Hardware veilig verwijderen").Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:44:
Als de batterij leeg raakt of dreigt te raken dan plug ik mijn adapter erin. De telefoon laad dan op terwijl ik naar de radio luister of naar enkele mp3's.
Kan dit ook met de ZEN? Laad de batterij dan ook gewoon door terwijl je muziek luisterd?
Mijn Zen Micro white staat nu aan de USB-poort te laden en muziek te spelen.
Verwijderd
Opladen via usb zal wel niet gaan op mijn werk, omdat ik vast de software niet mag installeren.
Firmware 1.11.01 kan opladen vanaf USB zonder driver. Zorg dat tijdens het aansluiten de Hold-key aan staat. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (geen Windows hier thuis), maar voor zover ik weet mag na de USB-pling de Hold eraf en kun je de speler gewoon bedienen.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:24:
Opladen via usb zal wel niet gaan op mijn werk, omdat ik vast de software niet mag installeren.
De FM radio is hier in Dublin keurig. Ook op 't werk had hij zo minstens 12 zenders te pakken op auto-search. Je kunt de presets inderdaad namen geven.
Als je zorgt dat het snoer niet raar opgerold zit moet het bereik op de fiets geen bezwaar zijn (diepe fietstunnel van gewapend beton is valsspelen
Mocht er op het werk Media Player 10 geïnstalleerd zijn, dan heb je geen drivers nodig als je overstapt naar PlaysForSure firmware. (Ik mag op het werk trouwens gewoon lekker met MediaSource spelen, ook als ik met een klant aan de telefoon zit. Jij werkt voor de verkeerde baas
Hmm mja dat verschilt een beetje per zender, maar het is zeker niet de beste radio kwaliteit die ik ooit gehoord heb, hij heeft soms wat achter grond ruis. Maar over het algemeen genomen zeker niet slecht.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:48:
Hoe is eigenlijk de radio ontvangst? ( Niet geheel onbelangrijk)
Kan ik zenders voorkeuren/ benamen en gemakkelijk zoeken? En wanneer ik bijvoorbeeld mijn plek verlaat, ga fietsen ca. 2 km, blijft dan de ontvangst een beetje goed?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Toch wel de micro hoop ikVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:10:
Ah, dan is het allemaal overduidelijk.: ik ga dus echt voor de creative zen
Ik krijg die software voor versie 1.11.01 niet geïnstalleerd. Ik heb eerste speciaal wmp 10 moeten installeren en nu zegt ie dat hij mijn speler niet kan herkennen, terwijl ik hem gewoon kan zijn op de computer.
Idd, ik zit er namelijk over te denken om een Zen Micro aan te schaffen, maar nu ik de Zen Micro Photo zie.........endless schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:22:
* endless is nog steeds erg blij met zijn zilveren Zen Micro![]()
Nog geen problemen mee gehad tot nu toe, hoop ook niet dat ik ze nog krijg. Het enige wat ik jammer vind is dat nu de Zen Micro Photo uit gaat komen, als ze dat nou eerder zeggen dan had ik op die gewacht..
*Gaat zijn Zen Micro hiervoor inruilen denkt ie
Gewoon erg mooi! Alleen wanneer ie uitkomt en hoe duur ie wordt is nog onbekend.. Iemand meer info?
[ Voor 38% gewijzigd door DPhoenix op 04-08-2005 11:47 . Reden: Mail van Creative :D ]
AULXJMHR
Verwijderd
Creative vertelt niet wanneer een product gereleased wordt. De concurrentie in de MP3-wereld is daar gewoon veel te sterk voor.DutchPhoenix schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:01:
Ik heb Creative in iedergeval een mail gestuurd. Hopelijk kunnen ze mij iets vertellen over wanneer hij gereleased wordt.
(Dat statement heb je nu dus ook in je mailbox liggen)
Zodra het hier in het magazijn staat, staat het ook op de website, en kun je er via mij al eentje aanschaffen. Enkele weken later liggen ze in NL in de winkels.
Dat klinkt alsof er een corrupt muziekbestand op staat. Nu je eenmaal op de PC had aangesloten begon hij op een ander nummer. Ik stel voor dat je de harde schijf eens laat opruimen:Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:02:
Ik zet mijn zen micro gisteravond aan en hij staat midden in een nummer, hoor ik ineens bbzzzzzzzzzzzzzzzzz door de oordoppen, zen doet niets meer, batterij los, daarna weer aangezet, kreeg ik rebuilding libary, springt het nummer weer aan, weer bzzzzzzzzzzzzzzzzz, zo 4 a 5 keer, toen maar opgestart aan pc en toen deed hij het wel weer.
- schakel de speler uit
- neem de batterij uit
- houd de aan/uit schakelaar vast in de aan-stand
- plaats de batterij zonder de schakelaar los te laten
- wacht op het Recovery menu
- laat de schakelaar los
- kies voor Clean Up en bevestig je keuze
- kies voor Yes en bevestig je keuze
- geef de speler 60 minuten de tijd om de harde schijf te controleren
- kies voor Reboot als de speler in het Recovery menu staat
Verwijderd
Toen hij aan mijn pc hing begon hij gewoon op hetzelfde nummer en dat speelt hij ook gewoon af. Dus weet niet of het wel een corrupt bestand is. Of denk je dat ik het toch even moet doen? Weet je btw al iets over wanneer de traveldock er is?Tony Vroon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:46:
[...]
Dat klinkt alsof er een corrupt muziekbestand op staat. Nu je eenmaal op de PC had aangesloten begon hij op een ander nummer. Ik stel voor dat je de harde schijf eens laat opruimen:
- schakel de speler uit
- neem de batterij uit
- houd de aan/uit schakelaar vast in de aan-stand
- plaats de batterij zonder de schakelaar los te laten
- wacht op het Recovery menu
- laat de schakelaar los
- kies voor Clean Up en bevestig je keuze
- kies voor Yes en bevestig je keuze
- geef de speler 60 minuten de tijd om de harde schijf te controleren
- kies voor Reboot als de speler in het Recovery menu staat
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:08 ]
Ik heb de traveldock nog niet in het magazijn gezien, maar heb het preproductie model al wel horen spelen. Het zal niet lang meer duren, ik hou jullie op de hoogte.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:05:
Dus weet niet of het wel een corrupt bestand is. Of denk je dat ik het toch even moet doen? Weet je btw al iets over wanneer de traveldock er is?
Inderdaad, ik zou die Clean Up toch even laten lopen. Vergeet de firmware niet bij te werken naar 1.11.01, nu je toch bezig bent.
Verwijderd
Dan bel je toch even? Als je binnen garantie bent krijg je van mij een nieuw setjeVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:12:
argh echt zonde .. mijn dopjes zijn kapot.. ik heb al nieuwe maar ik wou de creative's voor op de fiets gebruiken
Verwijderd
Heb de clean up even laten lopen, duurde maar een paar minuten. Moest mijn zen wel weer opnieuw instellenTony Vroon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:07:
[...]
Ik heb de traveldock nog niet in het magazijn gezien, maar heb het preproductie model al wel horen spelen. Het zal niet lang meer duren, ik hou jullie op de hoogte.
Inderdaad, ik zou die Clean Up toch even laten lopen. Vergeet de firmware niet bij te werken naar 1.11.01, nu je toch bezig bent.
Die nieuwe firmware op mijn 2de zen, de nieuwst firmware dus, is ongelooflijk voor de batterij.
Ik had daarvoor nooit last van mijn batterij, ging altijd 10u of meer mee, maar nu gaat hij bijna niet meer leeg
Hoedanook topjob Creative.
Dan heb ik je een tijdje terug gesproken..
ping 127.212.23.124
00353 1 4333272Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:18:
@tony vroon .. wat is je nummer?
Ik zeg altijd m'n naam aan de telefoon, dus dan moet je dat toch onthouden hebben?
Verwijderd
Heeft verder geen gevolgen gehad voor het afspelen, m'n Zen doet het nog prima, maar ja, je ziet die barst wel zitten. Valt zoiets onder de garantie, en zo ja, wat zijn de kansen dat ik er een gaver exemplaar voor terugkrijg?
De nieuwste firmware 1.11.01 staat er al standaard op
De oordoppen zijn aardig goed, beter dan de MX300 van mijn vorige MP3 speler.
Radio FM ontvangst is best goed. Ik ontvang 99.20 (SlamFM) echt heerlijk in Vlissingen, Zeeland.
Verder moet ik nog even wennen aan de besturing. Echt een top ding!
[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 05-08-2005 13:43 ]
Verwijderd
Ik heb m'n zen micro nu 3 maanden, en ik heb 'm gisteren al terug moeten brengen naar Fnac omdat de audio-ingang niet meer functioneerde zoals hij moet.
Allemaal goed en wel(dat kan gebeuren, maar liever niet bij mij
Verwijderd
ik zoek een auto lader voor mijn zen micro maar kan dees ook op de ipod(20g 4e generatie) van mijn broer??
Verwijderd
Volgens de site niet, je kunt namelijk kijken voor welke mp3 spelers je die auto adaptor kunt gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:41:
http://mp3man.nl/product/10736/12399/11
ik zoek een auto lader voor mijn zen micro maar kan dees ook op de ipod(20g 4e generatie) van mijn broer??
Verwijderd
Mpio HD 200 5 GB: €199,95
Creative Zen Micro 5 GB: €178,95
Graag had ik nog wat meer information over de Zen. Die ik niet kan vinden.
Heeft hij ogg support?
Hoe is de radio?
Ik lees dat de batterij het 12 uur uithoud klopt dit?
Is hij van kwaliteitsmateriaal gemaakt of is het plastieke rommel

Hoe lang is er garantie op 1 of 3 jaar
Verwijderd
Verwijderd
Lijkt het wel op, anders moet je even bellen of een mailtje sturen?Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:20:
ja dat had ik al gecheked.. maar ik dacht dat het gewoon een soort usb poortje was in die stekker.. en dat ie daar aan oplaad.. (ipod kan namelijk ook opladen aan usb..) maar ik weet t niet..
Heeft geen Ogg support, alleen MP3, WMA en WAV zoals ook in de TS beschreven. Of er in de toekomst Ogg support op komt weet ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:20:
Ik twijfel nog tussen 2 spelertjes:
Heeft hij ogg support?
Hoe is de radio?
Is hij van kwaliteitsmateriaal gemaakt of is het plastieke rommel?
De radio is zeker niet verkeerd, ontvangt veel kanalen. Slam FM, Radio538, Veronica in iedergeval super!!
Dat ding is zeker niet van goedkoop plastic rommel gemaakt. De Touchpad en behuizing is niet verkeerd
Er zit 1 jaar winkelgarantie op, en 1 jaar beperkt Creative garantie.
[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 05-08-2005 15:48 ]
Verwijderd
btw, ik vertrek vanacht op vakantie dus een snel antwoord ware fantastisch
Mee eens. Hij is echt niet zo traag, kopiert net zo snel naar mijn mening iets sneller dan Verkenner.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:19:
ik gebruik de software van creative daar gaat t prima mee
Dat is wat lang, je kunt de RMA ook direct via Creative aanvragen. Je stuurt de speler dan zelf naar Opglabbeek, maar zoals verschillende mensen hier zullen beamen is dit binnen maximaal 2 weken klaar. Vaak zijn we sneller.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:35:
maar dan hoorde ik wanneer ik hem terug zou krijgenbinnen ZES weken pas. Is dat normaal?
Verwijderd
of is dit oud nieuws?
hoe zit dat met die mixer? klinkt wel leuk, zal ongetwijfeld tegenvallen
edit: oud nieuws dus
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 17:05 ]
Ik stel voor dat we hem preventief omruilen. Als die barst zich later uitbreidt kan het wel een probleem worden. Spelers voor RMA zien er uiteraard puntgaaf uit, die worden behalve op functionaliteit ook op uiterlijk getest voor ze deur uit gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:55:
Vraagje aan Tony: ik heb een paar weken (april) een barst van ongeveer 5 mm aan de voorkant bij de koptelefooningang ontdekt. Hoe het gekomen is, is mij een raadsel
Vraag maar naar mij als je belt. Als ik in gesprek ben dan bel ik je wel even terug.
heeft iemand nadat hij zijn toestel opgestuurd nog last gehad van de aansluiting? of is het bij de nieuwere versie's echt weg?
Verwijderd

Verwijderd
Dat vind ik service!Tony Vroon schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:05:
[...]
Ik stel voor dat we hem preventief omruilen. Als die barst zich later uitbreidt kan het wel een probleem worden. Spelers voor RMA zien er uiteraard puntgaaf uit, die worden behalve op functionaliteit ook op uiterlijk getest voor ze deur uit gaan.
Vraag maar naar mij als je belt. Als ik in gesprek ben dan bel ik je wel even terug.
Ik zou gewoon voor de Micro gaan, aangezien de hdd spelers van Mpio vaak ruk zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:20:
Ik twijfel nog tussen 2 spelertjes:
Heeft hij ogg support?
Hoe is de radio?
Is hij van kwaliteitsmateriaal gemaakt of is het plastieke rommel?
Verwijderd
-idd de batterijduur schiet omhoog........zo'n 12 uur!
alleen erg jammer dat:
- mijn Zen om de seconde vastloopt, zelfs na meerdere keren opnieuw installeren, formatteren en rebooten zucht........
- ik daarnaast tot mijn verbazing op de site van creative firmware versie 1.11.01 niet meer kan vinden (toch mssn niet de goede versie??)
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen??? Ik ga maandag gelijk maar ff met Creative bellen want ben het spuuuuuuuuuugzat
"Rebooten" in het recovery menu doet niets, dat verlaat alleen de recovery mode om vervolgens normaal op te starten. Het is me niet bekend waar dat misverstand vandaan komt.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:46:
- mijn Zen om de seconde vastloopt, zelfs na meerdere keren opnieuw installeren, formatteren en rebooten zucht........
- ik daarnaast tot mijn verbazing op de site van creative firmware versie 1.11.01 niet meer kan vinden (toch mssn niet de goede versie??)
Ik stel voor dat je een Clean Up laat draaien, en eens timed hoe lang dat duurt.
Firmware 1.11.01 kun je nog steeds downloaden, kwestie van geen Dutch kiezen maar English. Lijkt erop dat iemand een fout gemaakt heeft bij het bijwerken. Zal het maandag gelijk aan webdev melden.
Verwijderd
edit: link aangepast, foutje!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 18:37 ]
De link die je gaf werkt niet, bedoel je deze: Creative Zen Touch 20 GB?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:46:
Iemand enig idee wanneer de Creative Zen 20gb die al wel via Bluetin te bestellen is in Nederland te krijgen is? En voor welke prijs?
Verwijderd
http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=958
En weet niet wanneer ie in ned leverbaar zal zijn en wat ie kost.
Verwijderd
Verwijderd
Waarom bestel je hem niet gewoon bij Bluetin? Er zijn medetweakers die reeds succesvol bij Bluetin hebben besteld (en ontvangenVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:46:
Iemand enig idee wanneer de Creative Zen 20gb die al wel via Bluetin te bestellen is in Nederland te krijgen is? En voor welke prijs?
edit: link aangepast, foutje!
[ Voor 6% gewijzigd door mathijsv op 07-08-2005 01:43 ]
Verwijderd
eehmm hij is al bij www.mp3man.nl te koop\Zou je dan niet beter voor de zen sleek kunnen gaan??
http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=958
En weet niet wanneer ie in ned leverbaar zal zijn en wat ie kost.
Daar zijn ze snel mee, qua op de site zetten. Ik heb vandaag de eerste pallet zien vertrekken
Resistance is futile (if <1 ohm)
Ik verzoek iedereen er rekening mee te houden dat je producten laat importeren die niet op deze markt thuishoren. Dat houdt in dat we je niet kunnen ondersteunen als er iets mis mee gaat, we zullen je een product aanbieden wat hier wel in voorraad is.mathijsv schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:43:
Waarom bestel je hem niet gewoon bij Bluetin? Er zijn medetweakers die reeds succesvol bij Bluetin hebben besteld (en ontvangen) Zie ook >>hier (en dan vooral de berichten ónder de startpost)
Mocht dat geen gewenste oplossing zijn, dan hoop ik dat Bluetin je met de RMA helpt, die met Creative Labs Azië zal moeten worden afgehandeld.
Persoonlijk lijkt het me geen prettig idee om hier iets te bestellen.
Als er in de documentatie staat dat de copybox werkt of kan werken met het PlaysForSure/MTP protocol, dan moet dat gaan. Als de box USB Mass Storage verwacht, dan gaat het alleen werken met de "Verwisselbare schijf" functie actief.PQR schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:59:
Heeft iemand toevallig de zen micro al eens geprobeerd met de Sitecom USB On-The-Go Copy Box. ben wel benieuwd of dat gaat lukken met de nieuwe firmware (versie2).
Verwijderd
Upgrade 1.xx -> 2.xx lukt altijd (maar de disk wordt geformatteerd, houdt daar rekening mee). Een downgrade heeft iets meer voeten in de aarde, maar als dat lukt, kun je zeker ook weer upgraden naar MTP. Ook bij een downgrade wordt de disk geformatteerd.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:55:
kan ik de firmware weer terugzetten naar 2.012 als ik de 1.11 (de nieuwste) erop heb gezet en dan weer terug wil naar 2.012 usb otg?
Dus, maak backups voor je eraan begint.
Verwijderd
Ik heb er sinds 2 maanden een en ben er heel erg tevreden over. 1 probleem; mijn Jack is losgegaan. Ik heb een mail naar de Creative gestuurd, binnen 1 dag kreeg ik er een terug en ik kon hem opsturen naar Eindhoven wat ik vandaag gedaan heb. Ik heb gewoon wéér een witte besteld en die komt dus als het goed is overmorgen vanuit Dublin hierheen wat 10 dagen moet duren. Nu maar wachten en iets anders nuttigs doen :-)
1 ding: Waarom kun je je hier niet registreren met een Gmail account? héééél vervelend...
Verwijderd
Dat kun je hoogstens doen met een merkbroek of een gameboy spelletjes schrijver...TheCableguy17 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:25:
Ik was ook tevreden
Heb het ding op de zwarte markt gekocht
Eerst kreeg ik er maar paar mp3's op
Toen de pc maar helemaal leegegooid
Alles er weer opnieuw opgezet
Kreeg toen alle mp3's weer op mijn Zen
Nu een paar dagen later weer bij het uploaden krijg bij Zen Micro Media Explorer dat het uploaden is mislukt.
De eerste paar nummers pakt ie wel maar daarna is het K*T.
Heb al van alles geprobeerd
Andere USB poort
Alle USB kabels uit mijn PC gehaald.
USB drivers geupdated
Maar tot op heden geen oplossing
Verwijderd
Persoonlijk verwacht ik 'm niet. We hebben de Zen Sleek al. Moet niet te druk worden.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:13:
Tony, weet jij misschien wanneer de Creative Zen 20gb leverbaar wordt in NL? Ik was vandaag in de Dixons en daar hadden ze er uberhaupt nog nooit van gehoord...
Maar mocht ik 'm toch in het magazijn langs zien gaan dan meld ik het even.
Verwijderd
In verkenner lukt het niet echt, mn verkenner loopt dan vast als ik cntrl+A doe...
Verwijderd
format helpt niet en ik heb de firmware verwijderd maar kan hem er niet op terugkrijgen...
volges mij is mijn HDD kaduuk ofzo... of heeft iemand dit eerder gehad?

Zoemend geluid uit de oordopjes of uit de speler zelf? Werkte de format wel, hoe lang duurde het? Heb je gecontroleerd of de Zen Micro nog in het apparaatbeheer verschijnt nadat er "Reload Firmware Now" op het scherm komt te staan?Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:27:
mijn zen micro maakt inneens bij opstarten een zoemend geluid wat ik nog nooit eerder gehoord heb
[..]
format helpt niet en ik heb de firmware verwijderd maar kan hem er niet op terugkrijgen...
Ik meen dat ik hem gekocht heb ik de periode dat er nog 2 jaar garantie op zat; ik snap inmiddels wel dat creative geen 2 jaar meer wil geven.. weet iemand of dit veranderd is?
ping 127.212.23.124
Verwijderd
op de computer aansluiten werkt ook niet meer, dan loopt hij ook vast, en formatteren heb ik een half uur aan laten staan en dan doetie ook niets meer, alleen de batterij eruit trekken werkt...Tony Vroon schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:46:
[...]
Zoemend geluid uit de oordopjes of uit de speler zelf? Werkte de format wel, hoe lang duurde het? Heb je gecontroleerd of de Zen Micro nog in het apparaatbeheer verschijnt nadat er "Reload Firmware Now" op het scherm komt te staan?
het zoemend geluid komt uit de speler en niet uit de doppen...
Waar ik wel heel erg van baal is dat er nu een grote kras op me beeldscherm en een stuk daaronder zit. Ik had hem in mijn vaders buideltas gedaan op vakantie, en de speler zat in zijn plastic case en in het bijbehorende tasje, maar waarschijnlijk is er een sleutel dwars door het zakje heengegaan en is er alsnog een kras ontstaan. Zonde, want ik had hem pas een week
iemand die hier al een oplossing voor weet, ga hem namelijk morgen ter reparatie weg brengenVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:53:
Hoe maak ik het makkelijkst een backup van al mn bestanden op de Zen?
In verkenner lukt het niet echt, mn verkenner loopt dan vast als ik cntrl+A doe...
Die kan je dus toch gewoon lezen en alle files eraf halen. Net zoals je ze eropzet..
heb wel gemerkt dat het lukt als je transfer files kiest bij de media explorer in mijn computer en dan kopieren
Verwijderd
Ja! Wat wel werkt is om het via Zen Micro Media Explorer te doen. Dan werkt het wel. het zijn nl. een heele hoop bestandjes die hij in een x selecteerd. Misschien is dat het?cky schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:39:
[...]
iemand die hier al een oplossing voor weet, ga hem namelijk morgen ter reparatie weg brengen
Verwijderd
het meeste spreekt als vanzelf maar toch weet ik niet hoe ik de agenda kan gebruiken. ik wil verjaardagen en afspraken kunnen in de kalender zetten zodat ik die voor een keer niet vergeet

Verwijderd
http://www.boxwave.com/pr...icro-5gb_594.htm#features
Nauzer, de harde schijf is beschadigd geraakt, een RMA is noodzakelijk. Wil je me daarvoor even bellen alsjeblieft? 00353 1 4333272. Als je iemand anders aan de lijn krijgt, dan kun je vragen of Tony je terugbelt.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:27:
op de computer aansluiten werkt ook niet meer, dan loopt hij ook vast, en formatteren heb ik een half uur aan laten staan en dan doetie ook niets meer, alleen de batterij eruit trekken werkt...
het zoemend geluid komt uit de speler en niet uit de doppen...
Verwijderd
Is er al enig idee wanneer de Creative Zen Sleek beschikbaar is in Nederland? Ik heb gemailed met de Creative online shop en die zeggen dat het binnenkort is. Afgelopen dinsdag stond de Sleek nog op de Nederlandse Creative online shop, maar nu is deze weer verwijderd. Ik was van plan deze voor me verjaardag aan te schaffen, maar dit lijkt niet te gaan lukken.
Verwijderd
Je kan de grootte van de "mass storage drive" op ieder moment aanpassen. Je kunt de drive zowel vergroten als verkleinen, on-the-fly, zolang er geen data verloren zou gaan. Als je bijvoorbeeld van 2GB naar 512MB probeert te verkleinen met 1GB data op de schijf, dan zal hij de verkleining weigeren.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:20:
En hoe eenvoudig is het om de grootte te wisselen, moet ik echt partitioneren waarbij ik alle data verlies of kan ik naar believen de groote van de mass storage switchen?
Als hij aangaat hangt hij vaak (meestal bij het Zen Micro logo, dus na die waterdruppel).
Het enige wat dan werkt is 1 of 2 keer de hd opschonen in het recovery menu....
Ik neem aan dat dit niet echt bepaald hoort
Ik gebruik trouwens firmware versie 1.11.01
"Installeer het nieuwste jukebox-stuurprogramma met ondersteuning van w speler"
iemand enig idee waar ze het over hebben
-------------------------------------------------------------------------------------------------
laat maar, bovenste download op de site..... toch maar eens leren beter te kijken

[ Voor 32% gewijzigd door PQR op 12-08-2005 18:51 ]
Resistance is futile (if <1 ohm)
AULXJMHR
Ben je per ongeluk mee door de metaaldetector geweest oid? Maak een backup van je muziek, en formatteer de speler in het recovery menu (Format All). Daarna Reload Firmware, en 1.11.01 plaatsen. Na afloop opnieuw vullen.XiN-eViL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:41:
Ik ben laatst naar Spanje geweest, en sindsdien doet m'n zen 'een beetje' raar.
Als hij aangaat hangt hij vaak (meestal bij het Zen Micro logo, dus na die waterdruppel).
Het enige wat dan werkt is 1 of 2 keer de hd opschonen in het recovery menu....
Zou graag even horen of dat beter gaat.
Dat heb ik inmiddels al gedaan ja (had ik zelf ook bedachtTony Vroon schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:00:
[...]
Ben je per ongeluk mee door de metaaldetector geweest oid? Maak een backup van je muziek, en formatteer de speler in het recovery menu (Format All). Daarna Reload Firmware, en 1.11.01 plaatsen. Na afloop opnieuw vullen.
Jij bent nog laat wakker
Automatische aanpassing van de frequentie vereist RDS, en dat heeft de tuner van de Zen Micro helaas niet. Wel heeft hij een knap snelle autosearch, dus een echt bezwaar hoeft het niet te worden.DutchPhoenix schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:25:
Past de frequency van een radiokanaal op de Zen zich ook automatisch aan wanneer je je op een ander locatie bevind of moet ik deze zelf aanpassen?
Kan de Zen Micro niet tegen metaaldetectoren op de luchthavens ?Tony Vroon schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:00:
[...]
Ben je per ongeluk mee door de metaaldetector geweest oid? Maak een backup van je muziek, en formatteer de speler in het recovery menu (Format All). Daarna Reload Firmware, en 1.11.01 plaatsen. Na afloop opnieuw vullen.
Ben naar Kreta geweest, en geen problemen gehad met mijn Zen micro, het zou wel lastig zijn als je juist je speler meeneemt voor op het strand... (en aangekomen blijkt dat alles gewist is)
Mij lijkt dat je er meer mee uit de buurt moet blijven van een MRI op het ziekenhuis (nu zal dat niet zo vaak voorkomen) maar ik dacht dat zo'n detector poort een grote spoel was die alleen "ontvangt".
morgen moet ik ook door de metaal detector op schiphol....moet toch geen probleem zijn?
Je moet 'm in het bakje leggen samen met portemonnee & sleutelbos. Die gaan door X-ray en niet door de grote metaaldetector. Als je 'm per ongeluk toch door de metaaldetector meeneemt gaat die als eerste af en wordt je gefouilleerd (misschien vind je dat prachtig, zeg ik verder niets van) en ten tweede is het mogelijk dat dat de harde schijf van wat onjuiste bitjes voorziet. Is wat meer magnetisme dan een koelkastmagneetje namelijk.T7D_Sneezy schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:50:
nu word ik een beetje ongerust
morgen moet ik ook door de metaal detector op schiphol....moet toch geen probleem zijn?
Ik ben er trouwens niet mee door de metaaldetector geweest, ik heb hem idd in het bakje gelegd. Dus daar lag het niet aan. Maar goed, hij doet nog steeds niet raar dus ik denk dat het opgelost isTony Vroon schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:57:
[...]
Je moet 'm in het bakje leggen samen met portemonnee & sleutelbos. Die gaan door X-ray en niet door de grote metaaldetector. Als je 'm per ongeluk toch door de metaaldetector meeneemt gaat die als eerste af en wordt je gefouilleerd (misschien vind je dat prachtig, zeg ik verder niets van) en ten tweede is het mogelijk dat dat de harde schijf van wat onjuiste bitjes voorziet. Is wat meer magnetisme dan een koelkastmagneetje namelijk.
Nooit laten vallen maar is wel mee op vakantie geweest (>30c ~ 35c), nog niet weggebracht, maar lijkt op een snel doodgaande MP3 speler
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Dat is geen normaal gedraag voor een Zen Micro, ik stel voor dat je me morgen even belt inderdaad.Thiaz schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:04:
hddtje schokt voelbaar, als je hem tijdens het spelen in je broekzak stopt lijkt het net een telefoon met trilfunctie.
Verwijderd
btw... moet ik wachten totdat ik van jullie dat label krijg, of kan ik gewoon zelf op de envelop schrijven?
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 12:09 ]
Graag gedaanVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:06:
@Tony: Bedankt voor de snelle service!
btw... moet ik wachten totdat ik van jullie dat label krijg, of kan ik gewoon zelf op de envelop schrijven?
Je kunt het op de envelop schrijven, graag opletten dat zowel CRS als RMA duidelijk leesbaar zijn.
Verwijderd
Na precies 8 werkdagen na het contact opnemen met Creative en 5 werkdagen na het versturen heb ik m'n nieuwe binnen. Mijn 'warranty' sticker was bij de oude gescheurd met de batterij erin doen wat ik niet gemeld heb en er werd ook niet moeilijk over gedaan. Bij de nieuwe heb ik uiteraard uiterst voorzichtig de battarij erin gedaan en nu ga ik mijn muziekjes er weer even opzetten.
Creative:
Dit topic is gesloten.
Dat er problemen met de hoofdtelefoonaansluiting voorkomen, is inmiddels bekend. Tenzij je er werkelijk wat aan toe kunt voegen, hoef je dat niet nog een keer te melden. In de andere gevallen mag je het topic doorlezen...