"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat is ook nooit de bedoeling geweest.Faust schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:28:
Ik betwijfel ten zeerste dan Nintendo hier in nederland een netwerk voor de DS op zou starten, zo'n netwerk opzetten (waarmee overal dekking is) kost volgens mij meer dan wat alle Nintendo hardware de vorige 10 jaar heeft opgeleverd. We praten dan over miljarden.
Mocht het alleen in bijv. 5 steden zijn, dan heeft het alsonog weinig nut, want binnen in huis zou je geen bereik hebben van buitenaf, en op straat gaan om metroid te spelen?
De kans dat zo'n accespoints in jouw stad komen zijn ook heel klein (vooral als je zoals ik in Limburg woon)
Een deal met wifi-aanbieders is meer voor de hand liggend.
Zodat Nintendo het bestaande netwerk mag gebruiken.
Wat denken jullie?
WIFI is nu steeds beter geintegreerd in de internet cultuur, ik schat dat 1/3 mensen met internet wel wifi hebben (mensen met enige intresse in internet, niet de breezah sluts)
Eind dit jaar zal de dekking wel een stukje hoger liggen (40%) en dan komt nintendo met wifi games.
Zet je DS aan bij iemand met wifi en hoppa online spelen
This space is occupied
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb Lik-Sang.com gemailt en wacht af op hun reactie. Nintendo Nederland kan misschien wel helpen, maar dan krijg ik een normale DS, niet een witte. Wat nu te doen? Kan Lik-Sang de verzendkosten op zich nemen hiervoor, om mijn DS te vervangen? En hoe zit het met invoerrechten? Die heb ik voor deze DS al betaald, straks moet het nog een keer!
Diepe zucht...
Verwijderd
de zilvere is ook mooikingnbajam schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:24:
Ik heb een witte Nintendo DS besteld bij Lik-Sang.com en heb 'm eindelijk binnen. Ik heb echter last van een dode pixel!En daarnaast is het bovenste scherm niet helemaal evenwijdig aan de randen, het zichtbare schem is dus scheef/gekanteld. (klein stukje, maar toch zichbaar als je erop let).
Ik heb Lik-Sang.com gemailt en wacht af op hun reactie. Nintendo Nederland kan misschien wel helpen, maar dan krijg ik een normale DS, niet een witte. Wat nu te doen? Kan Lik-Sang de verzendkosten op zich nemen hiervoor, om mijn DS te vervangen? En hoe zit het met invoerrechten? Die heb ik voor deze DS al betaald, straks moet het nog een keer!
Diepe zucht...
Correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij het risico dat je loopt als je hardware import. Lik-sang biedt dacht ik wel garantie op dode pixels, maar het is jou pakkie-an om te zorgen dat zij die kapotte DS weer in handen krijgen. Nintendo NL neemt hem volgens mij niet in, omdat het geen in Nederland gekochte DS is.kingnbajam schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:24:
Ik heb een witte Nintendo DS besteld bij Lik-Sang.com en heb 'm eindelijk binnen. Ik heb echter last van een dode pixel!En daarnaast is het bovenste scherm niet helemaal evenwijdig aan de randen, het zichtbare schem is dus scheef/gekanteld. (klein stukje, maar toch zichbaar als je erop let).
Diepe zucht...
[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 28-07-2005 00:22 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebtEen deal met wifi-aanbieders is meer voor de hand liggend.
Zodat Nintendo het bestaande netwerk mag gebruiken.
Wat denken jullie?
Nintendo's bedoeling is als volgt:
1. Zij zetten met Gamespy servers op, zodat mensen elkaar kunnen vinden voor multiplayer games
2. Mensen met een DS of Revolution maken gebruik van Wifi om op het Internet te komen
3. Via het Internet komen ze weer bij de Gamespy servers...
Die Internet toegang kan op meerdere manieren worden verkregen:
1. Je eigen Wifi access point, verbonden aan bijvoorbeeld ADSL
2. Andermans Wifi access point, zoals in cafe's, stations enzovoorts
3. De speciale Nintendo USB Wifi dongle, verbonden aan bijvoorbeeld ADSL
Die derde optie is iets waar Nintendo aan werkt op het moment. De bedoeling is dat, als je nou geen eigen Wifi AP hebt thuis, je de dongle in je computer steekt. De dongle gaat dan werken als Wifi AP voor je DS / Revolution en verbind je, door de computer, met het Internet...
Onduidelijk is op het moment onder welke OSen die dongle gaat werken. Geruchten gaan dat Ninty z'n best doet om zo veel mogelijk platform onafhankelijk te werken...
EDIT:
Bronvermelding voor de Nintendo dongle -> http://hardware.slashdot....ml?tid=193&tid=234&tid=10
[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 28-07-2005 12:30 ]
Liege, liege, liegebeest!
You're wrongCaptain N schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:21:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar dat is volgens mij het risico dat je loopt als je hardware import. Lik-sang biedt dacht ik wel garantie op dode pixels, maar het is jou pakkie-an om te zorgen dat zij die kapotte DS weer in handen krijgen. Nintendo NL neemt hem volgens mij niet in, omdat het geen in Nederland gekochte DS is.
Ik heb het zelf aan de hand gehad. Je kan de DS terug sturen naar Liksang. Daarvoor moet je naar DHL bellen, en zij komen hem dan gratis ophalen. Kosten worden door Liksang betaald. Vervolgens krijg je een nieuw order bij hen ter waarde van 40 dollar. Deze moet je niet betalen.
Wat je wel moet betalen is de vergoeding voor DHL voor het terugsturen. Zij sturen immers een nieuw pakket op ter waarde van 40 dollar en op die 40 dollar moet jij dus invoerrechten aan DHL betalen. Al bij al toch best een goede service.
Life is simple, make choices, don't look back...
Wow, dat is echt goede informatie, bedankt!Little Bear schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:05:
[...]
You're wrong
Ik heb het zelf aan de hand gehad. Je kan de DS terug sturen naar Liksang. Daarvoor moet je naar DHL bellen, en zij komen hem dan gratis ophalen. Kosten worden door Liksang betaald. Vervolgens krijg je een nieuw order bij hen ter waarde van 40 dollar. Deze moet je niet betalen.
Wat je wel moet betalen is de vergoeding voor DHL voor het terugsturen. Zij sturen immers een nieuw pakket op ter waarde van 40 dollar en op die 40 dollar moet jij dus invoerrechten aan DHL betalen. Al bij al toch best een goede service.
Weet je hoelang dit duurde bij jou? En hoeveel betaal je DHL dan concreet? Ik snapte niet zoveel van dat RMA nummer dat verplicht is voor terugzending, misschien kun je me dat uitleggen? Heel erg bedankt alvast!
Voorlopig kan ik me nog best goed met GBA games vermaken
Oh zeker! FF:Tactics Advance houdt me sinds een week of twee weer dagelijks in zijn greep!Voorlopig kan ik me nog best goed met GBA games vermaken
Liege, liege, liegebeest!
Wat ik ook hoop is dat Nintendo met die wireless stuff ook gaat komen met de online LAN play zoals XLink Kai dat eigenlijk zou doen.. Zou echt kickass feature voor de DS worden, en moeilijk moet 't niet zijn voor ninty zelf..
Ik vind het wel meevallen hoor. Als game voor 30e vind ik hem ok, maar als 10 sequel in een reeks vind ik hem ronduit slecht. Echt bagger dat ze niet zoals in bomberman5 een menu hebben gemaakt waar je in kunt stellen welke items er te vinden zijn in battle mode. Ik zou per direkt: bomb down - speed down - fire down - full fire - landmines eruit halen, en mischien nog wel meer. Ook vind ik dat ze tekort zijn geschoten met de muziek. De ds kan heel netjes muziek afspelen, maar de battle tune is niet zo vet als die van bomberman4 op de snes, ik had liever gezien dat ze dier erin gestopt hadden, of gewoon allebei natuurlijk.apNia schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:42:
Verder WEL veel leuke nieuwe opties er in...
En dat introfilmpje dat veel te lang duurt is natuurlijk om te huilen. Ik had liever een leuk filmpje gezien als je in battle mode wint, of de single player uitspeelt.
Verwijderd
bronJuly 27, 2005 - Sega has a new DS title in the works from the makers of Feel the Magic. According to reports out of Japan, the new game is a sequel of sorts to the DS launch title, although it has a completely new name, "Akachan wa Dokokara Kuruno?". This name translates to English as "Where do Babies Come From?".
We'll have further details shortly.
Ik heb er nu al weer zin in.
in het begin denk je echt van: nou dat is wel aardig zo op zn tijd
maar als je wat meer aan het spelen bent begint het toch wel steeds leuker te worden (vooral als je echt 10 van die blokken tegelijk wil verplaatsen
ben iig blij dat ik hem al heb
Verwijderd
"Iwata spoke a bit about Nintendo's non-console plans. The company's WiFi internet service is coming along, with plans still in place to establish at least 1,000 free access points throughout Japan that will allow DS users to play Online games."MetroidPrime schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:21:
[...]
Er is voor Japan zo'n netwerk aangekondigd door Nintendo en GameSpy.![]()
Ik denk dat zo'n netwerk voor het westen niet nodig is. Een samenwerking met T-Mobile of een andere WiFi provider verwacht ik ook niet, maar dat heb ik al eerder beargumenteerd.
denk je dat je met 1000 accesspoints in heel japan kan internetten?

Het zijn gewoon accesspoints net zoals in Nederland bij treinstations die beheerd worden door bv. KPN, alleen worden deze 1000 AP's dan beheerd door Nintendo... Een heel land voorzien van WiFi is natuurlijk onmogelijk tenzij de overheid zo vriendelijk is dat te gaan betalen.
Wie heeft er dan de woorden "heel Japan" in de mond genomen? Ik in ieder geval niet. We hadden het juist over hotspots die op bepaalde plekken in Japan beschikbaar waren, net zoals Iwata gezegd heeft.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:43:
denk je dat je met 1000 accesspoints in heel japan kan internetten?

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 28-07-2005 21:01 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Lol ik heb net hetzelfde. In het begin dacht ik dat ik weer een serieuze miskoop had maar hij wordt idd hoe langer hoe verslavender. Ik begin me er nu wel in te ergeren dat je speelveld niet breder is. Op gegeven moment heb je alles in de lucht, en kan je geen combo's meer maken door blokken op de grond klaar te zetten. Op zich niet zo erg, ik slaag er gewoon altijd in om die hele blok die in de lucht is zwart te krijgen, en dat duurt dus eeuwen eer die weer in gewone blokken veranderen. Al bij al wel een wreed leuk spel.djmantri schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:08:
ik heb nu een tijdje meteos en moet zeggen dat het toch wel verslavend begint te worden
in het begin denk je echt van: nou dat is wel aardig zo op zn tijd
maar als je wat meer aan het spelen bent begint het toch wel steeds leuker te worden (vooral als je echt 10 van die blokken tegelijk wil verplaatsen
ben iig blij dat ik hem al heb
Heb ook update gekregen dat nanostray shipped is. Dinsdag besteld, dus of ze nu failliet zijn of niet, er is nog voorraad voldoende.
@ garantiegeval: RMA nummer moet je heel duidelijk op de doos schrijven waar je je DS in steekt als DHL hem bij je komt ophalen. Ik had een week later een ander exemplaar in de bus. Aan DHL betaal je enkel invoerrechten op 40 dollar (iets van een 10 dollar dus), te betalen bij levering of enkele weken na levering van je nieuwe DS.
[ Voor 6% gewijzigd door Little Bear op 28-07-2005 22:11 ]
Eerste review Advance Wars: Dual Strike
leuk cijfer iig
Verwijderd
MetroidPrime schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:49:
[...]
Wie heeft er dan de woorden "heel Japan" in de mond genomen? Ik in ieder geval niet. We hadden het juist over hotspots die op bepaalde plekken in Japan beschikbaar waren, net zoals Iwata gezegd heeft.
Hij had het over een netwerk in Nederland waarmee overal dekking is. Waarop ik zeg dat er in geen enkel land een netwerk komt waar overal dekking is. Vervolgens begin jij over dat er wel zo'n netwerk in Japan is aangekondigd.ELiA schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:28:
Ik betwijfel ten zeerste dan Nintendo hier in nederland een netwerk voor de DS op zou starten, zo'n netwerk opzetten (waarmee overal dekking is) kost volgens mij meer dan wat alle Nintendo hardware de vorige 10 jaar heeft opgeleverd. We praten dan over miljarden.
Nintendo gaat echt geen WiFi AP's plaatsen in Nederland, dat zul je echt thuis of bij een gratis accesspoint moeten doen.
Verwijderd
Nadeel (voor mij dan) ..... is dat ik na meer dan 1 uur spelen een beetje pijn in mijn handen krijg
http://www.gamespot.com/ds/driving/mariokartds/media.html
ik weet nu al dat die game zooo goed gaat verkopen.
Ik heb vorige week door mijn dorp overal gratis internet aangetroffen, terwijl ik in een gat woon (elsloo/limburg). In de stad zullen er nog wel meer verbindingen zijn.
Nogal een stap, I'd say
Kan je lekker Monkey Island of Day of the Tentacle op je DS spelen!
Moet... hebben...!!apNia schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:05:
Bij dsdev hebben ze trouwens ScummVM omgezet naar de DS
Nogal een stap, I'd say
Kan je lekker Monkey Island of Day of the Tentacle op je DS spelen!
Mijn foto's op Flickr.
Zo is het nu al mogelijk homebrew DS met een GBA movieplayer en een Passme te runnen.
of met een Passme en een flashcard
of met een Wifime en een flashcard
of met een Flashme een een flashcard
helaas nog niet met wifime en gbamp
Mijn foto's op Flickr.
iig veels te ingewikkeld om in gebruik te nemen als je geld wilt besparen. Ik weet trouwens ook niet of dit ooit nog gaat werken met DSonline. wssnlijk niet, dus dan wordt het helemaal onaantrekkelijk.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
De Revolution krijgt een dienst waar je retro-spellen(tegen betaling), nieuwe spellen(ook tegen betaling), uitbreidingen en demo's kan downloaden. Het zou in principe ook niet zo moeilijk moeten zijn om DS-demo's te kunnen downloaden naar de Revolution en ze dan via WiFi naar de DS te sturen.apNia schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:32:
Revo downloaddienst? Wat heb ik gemist de afgelopen weken?
Er is overigens ook een demo-downloaddienst voor de DS aangekondigd, maar het is nog niet duidelijk hoe dat gaat werken.
Ja? Ik heb daar nog niets van gehoord (behalve in mijn eigen hersenspinsels). Wat ik had bedacht was dat er een SD adapter kwam voor de NDS (dia GBA poort). Aangezien de Revo ook SD kaartjes slikt kun je dus games downen op die SD cards en die games of op je Revo speler of op je NDS. Eventueel met een emulator gamepack voor in je normale NDS gameslot. Zo zou je NES, SNES en wellicht ook N64 games op je NDS moeten kunnen spelen. Al lijkt N64 misschien wat hoog gegrepen. Hoewel ze natuurlijk de analoge stick standaard via de thumbstrap kunnen doen.MetroidPrime schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:34:
[...]
Er is overigens ook een demo-downloaddienst voor de DS aangekondigd, maar het is nog niet duidelijk hoe dat gaat werken.
Maar als zoiets er zou komen zou homebrew ook dichterbij komen. Zeker omdat homebrew ook wordt genoemd icm de Revo d/l dienst.
Edit: lees nu pas dat MetroidPrime het over een demo-download dienst had.
[ Voor 4% gewijzigd door Deddiekoel op 01-08-2005 17:46 ]
Hou dat maar op onmogelijk, aangezien emulatie nogal wat power kost, wat de NDS niet heeftAl lijkt N64 misschien wat hoog gegrepen.
[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 01-08-2005 19:15 ]
Verwijderd
Maar NES en zeker SNES emulatie zo toch wel mogelijk moeten zijn. Ik verheug me er al op om Chrono Trigger te kunnen spelen op me DSMaxBurn schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:13:
[...]
Hou dat maar op onmogelijk, aangezien emulatie nogal wat power kost, wat de NDS niet heeft
Verwijderd
Als de DS de N64 niet kan emuleren lijkt het me sterk dat de GBA de SNES wel kan hebben.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:57:
Snes lijkt mij zeer vet inderdaad. Jammer dat dit niet kon op de GBA omdat die te weining knoppen heeft. Als er een goed werkende snes emu voor de NintendoDS ben ik zeer blij
Toch?
waarom? de n64 heeft toch wel flink wat meer kracht (vooral 3d!) dan de SNES of GBA (mode 9 voor een scaling "'3d" effect)Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:34:
[...]
Als de DS de N64 niet kan emuleren lijkt het me sterk dat de GBA de SNES wel kan hebben.
Toch?
This space is occupied
Hij bedoelt dat als de DS de N64 niet kan emuleren dan volgens hem de GBA de SNES ook niet. Wat geen sense maakt, de GBA en de SNES lijken heel erg op elkaar en ik geloof dat de GBA tov de SNES net een stapje hoger is, en ik meen de DS net een stapje lager dan de N64. De N64 kan bijvoorbeeld textures een beetje anti-aliasen/blenden -- naam van deze techniek ben ik vergeten -- en dat kan de DS niet.
Bedoel je soms (tri-linear) mip-mapping?apNia schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:21:
Maniaci begrijpt freesix verkeerd, hij bedoelt dat emulatie niet kon door overeenkomende knoppen. En TheEvilCuber volgens mij Maniaci weer verkeerd
Hij bedoelt dat als de DS de N64 niet kan emuleren dan volgens hem de GBA de SNES ook niet. Wat geen sense maakt, de GBA en de SNES lijken heel erg op elkaar en ik geloof dat de GBA tov de SNES net een stapje hoger is, en ik meen de DS net een stapje lager dan de N64. De N64 kan bijvoorbeeld textures een beetje anti-aliasen/blenden -- naam van deze techniek ben ik vergeten -- en dat kan de DS niet.
ik dev nog niet lang genoeg DS shiz om dat te weten
Het enige wat ik kan bedenken is Gouraud shading? Dat werkt alleen niet met textures, maar voegt op zo'n manier schaduw toe, dat iets met een klein aantal polygonen toch rond lijkt te zijn. Ik heb het even opgezocht en ik denk dat de definiteis van tri-linear filtering en mip-mapping overeenkomen met wat jij bedoelt.apNia schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:43:
nee het heette anders... nogwat-shader ofzo.. maar het kan evengoed hetzelfde zijn hoor
ik dev nog niet lang genoeg DS shiz om dat te weten
Tja ..jammer dan dat emulatie vaak een meervoud(3x zoveel - 10x zoveel) aan processorkracht vraagt t.o.v. het originele platform he ...Hij bedoelt dat als de DS de N64 niet kan emuleren dan volgens hem de GBA de SNES ook niet. Wat geen sense maakt, de GBA en de SNES lijken heel erg op elkaar en ik geloof dat de GBA tov de SNES net een stapje hoger is, en ik meen de DS net een stapje lager dan de N64.
edit: na wat zoeken, er zijn vrij weinig snes games op de gba te emuleren en degenen die werken zijn meestal vrij oud en simpel. Donkey Kong Country draait voor geen hol
Ben je toevallig een GBA/DS (amateur) dev?MetroidPrime schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:17:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is Gouraud shading? Dat werkt alleen niet met textures, maar voegt op zo'n manier schaduw toe, dat iets met een klein aantal polygonen toch rond lijkt te zijn. Ik heb het even opgezocht en ik denk dat de definiteis van tri-linear filtering en mip-mapping overeenkomen met wat jij bedoelt.
Zoek nog wat Nederlandse mede-devs namelijk
Ik heb weleens wat op de GBA proberen te devven, maar toen was ik wat minder ervaren in C. Ik wil nog weleens wat gaan proberen voor de GBA of de DS, maar ik heb er denk ik het komende jaar niet al te veel tijd voor.apNia schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:46:
[...]
Ben je toevallig een GBA/DS (amateur) dev?
Zoek nog wat Nederlandse mede-devs namelijk
Niet om jullie ideeen te 'dwarsbomen',
maar een snes emulator zou nooit goed kunnen werken.
Ik heb met verschillende snes emulatoren gewerkt op platforms die krachtiger geacht worden dan de DS (PSP en PS2), hier is het beste wat je krijgt 60%, je kan het iets omhooggooien door wat frameskip toe te voegen, effecten weg te laten en het geluid te downsamplen, maar zoals op onze goeie ouwe snes zal het helaas nooit worden. Let wel, ik heb het niet over (nog niet bestaande) DS emus.
Tenzij de DS processor erg op die van de SNES lijkt, maar naar mijn weten is die van de DS geavanceerder en gebruikt helaas ook andere instructies.
Een nes zou wel moeten kunnen, de ps1 kon dit nl. ook.
Why bother?
we hebben meteos en super mario en ridge racer toch?
we doen wel op de snes als we thuis zijn
Terwijl de meeste snes games perfect liepen op me DC... Het hangt net zoveel af van de gebruikte emulator en de skills van de maker. Op de GBA zou het kunnen met een perfecte emu (aangezien de gba 3-4x zoveel power heeft) maar in de praktijk gebeurt het niet. Op de DS moet het zeker kunnen, aangezien die alweer 12-20x zoveel cpu power heeft, maar ook dan alleen met een erg efficiente emulator.k heb met verschillende snes emulatoren gewerkt op platforms die krachtiger geacht worden dan de DS (PSP en PS2), hier is het beste wat je krijgt 60%, je kan het iets omhooggooien door wat frameskip toe te voegen, effecten weg te laten en het geluid te downsamplen, maar zoals op onze goeie ouwe snes zal het helaas nooit worden. Let wel, ik heb het niet over (nog niet bestaande) DS emus.
Conclusie: GBA zal nooit wat worden..DS moet kunnen maar of het er komt...
[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 02-08-2005 21:51 ]
SNES emulatie op de DS lijkt me heel erg goed mogelijk...
ik ben nu weg, maar even ditapNia schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:26:
PSP en PS2? PSP emulator zal nog niet goed ontwikkeld zijn, en PS2 heb ik zat ROMs op gespeeld, geheel vloeiend, zonder problemen...
SNES emulatie op de DS lijkt me heel erg goed mogelijk...
FF VI en anderen gebruiken SA1, zie wikipedia
anderen gebruiken super FX
emuleer zulke spellen eens en dan praten we weer verder
ciao!
Verwijderd
Ik had er 3 spellen bij besteld, Yoshi touch 'n go, Kirby canvas curse en Zelda the minish cap (GBA). Kirby vind ik tot nu toe echt bij verre na de leukste, daar zit wel wat uitdaging in. Yoshi heb ik tot nu toe nog maar 1 keer gedaan en vond ik nog niet zo interessant eerlijk gezegd... en the minish cap is tot nu toe ook heel leuk maar geen DS spel natuurlijk.
Ben er in ieder geval heel blij mee maar het is wel een duur grapje geworden met verzendkosten van bijna 30 euro, importkosten van 58 euro en een nieuwe Europese adapter van 7 euro. Ik zou het niet meer via internet bestellen maar ik moet zeggen dat ik er toch wel heel blij mee ben.
Super FX laat je afhandelen door de hardwarematige 3D-acceleratie van de DS, de overige chips kun je waarschijnlijk zelfs zonder grote problemen emuleren, de snelste ervan draait op 10 Mhz. Geluids-emulatie laat je over aan de ARM-7. De CPU van de SNES draait op minder dan 4 Mhz, dus de DS zal dat waarschijnlijk wel aankunnen. Dit moet je niet zien als een definitief "het kan", maar op het eerste gezicht is de DS krachtig genoeg om de SNES te kunnen emuleren.Faust schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:51:
[...]
ik ben nu weg, maar even dit
FF VI en anderen gebruiken SA1, zie wikipedia
anderen gebruiken super FX
emuleer zulke spellen eens en dan praten we weer verder
ciao!
Voor de GameCube zijn er twee emulatoren die SNES-spellen(waarvan in ieder geval 1 inclusief alle chips) op volle snelheid emuleren. Voor de PS2 zou dat ook geen probleem moeten zijn. Dat de PSP emulator niet goed werkt komt omdat je niet in een paar minuten een emulator uit de mouw kunt schudden, geef het even de tijd, dan werkt die emulator veel beter.
gba kon al makkelijk nes aan, en er is nu al een redelijk werkende snes emulator uit voor de DS. Wacht maar, over een jaartje of twee zullen wsslijk de echte killer-aps voor de DS uitkomen. Als je ziet hoe ver ze nu nog met gba zijn gekomen...
[ Voor 8% gewijzigd door lukaso op 03-08-2005 17:01 ]
Speelde er in een speelgoedwinkel mee.. en was hooked
Heb hier ook nog berg gba spellen liggen die ik (te) weinig gespeeld heb... dus spelplezier genoeg..
Maar nu ga ik zaterdag op vakantie... en die DS moet mee... maar hoe kan ik dat ding onderweg opladen ?
Is er een trafo die werkt in de auto voor weinig geld .. ? en is die overal te krijgen waar ze ook die ds verkopen ?
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Of een verloopstukje voor dat land..en daarnaast, redelijk wat landen kan je gewoon NL-type stekkers gebruiken...KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:29:
Vrijdag ook een DS gekocht, met Mario64 en Yoshi touch & go...
Speelde er in een speelgoedwinkel mee.. en was hooked(zelfde had ik met de cube...)
Heb hier ook nog berg gba spellen liggen die ik (te) weinig gespeeld heb... dus spelplezier genoeg..
Maar nu ga ik zaterdag op vakantie... en die DS moet mee... maar hoe kan ik dat ding onderweg opladen ?
Is er een trafo die werkt in de auto voor weinig geld .. ? en is die overal te krijgen waar ze ook die ds verkopen ?
een car charger is er ook wel ja.
zal morgen eens gaan zoeken
Heeft iemand al de Nintendogs demo???More Demos for Japan
Nintendo launches two new downloads for DS owners today.
by Craig Harris
August 3, 2005 - Starting today in Japan (August 4th to be precise), Nintendo will enable demo downloads in 328 stores across that country, giving players the opportunity to wirelessly pull two new demos into their Nintendo DS system.
Nintendo has made available the training mode within the upcoming Jump Superstars available for test drive during this download session. As well, players can snag a small demonstration of Nintendogs featuring a Jack Russell terrier to play with.
As always, these downloads only last as long as player's Nintendo DS systems remain powered on. The Nintendo DS system can enter into sleep mode to retain the software into memory, but once that power button is pressed, the downloaded software will vanish.
laat me vanavond maar weten als je ze gevonden hebtTdV schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:17:
nog niet maar ik ga hem vanavond wel zoeken; jump superstars lijkt me super
Maar als in het kader van de revo downloads die potentieel op de NDS te spelen zijn(en feitelijk zou het ook op de GBA moeten kunnen, al wordt dat lastiger omdat de NDS apart de emulator kan verwerken via een NDS cart). Dan veranderen twee hoofdzaken allereerst heeft nintendo de originele broncode. Als die door een andere compiler (oid) gaat kun je die op een soort van virtual machine laten draaien. Deze VM kan dan gemaakt worden voor de Revo, NDS of zelfs de GBA. Dus is er eigenlijk geen sprake van emulatie. Op die manier zouden N64 games ook mogelijk zijn op de NDS en (S)NES games op de GBA. BIjkomend voordeel voor Nintendo is dat je de games van Nintendo moet krijgen en dus niet met de bestaande roms aan de slag kunt. Beveiliging van dat nieuwe 'rom'-formaat is dan wel belangrijk voor Nintendo. Als ze niet met scherpe prijzen komen dan voorzie ik dat het formaat veel hacker aandacht zal krijgen. Maar hoe duur moet het zijn? Als ze middels een compiler de games kunnen uitpoepen zijn er de naast de startup kosten, weinig extra kosten. Dan is elke download gewoon pure winst en aangezien Jamba ook rijk is geworden met hun irritante ringtones van aderhalve euro zal dit ook wel goed komen!
Tenzij je bereid bent deze spellen te gaan spelen zonder geluid... forget it. (DS en GBA hebben alleen een soort veredelde DACs... nix soundchip
Games, reiswekker, en zaklamp....
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
This space is occupied
Verwijderd
Dat valt nou ook wel weer mee volgens mij. En op de GBA heb je toch ook donkey kong net als op de snes? Volgens mij moet het echt wel mogelijk zijn om de DS behoorlijk een snes game te laten emuleren (de game zelf spelen zal wel bijna geen rekenkracht kosten als je naar de specs van de snes kijkt dus het gaat er alleen maar om in hoeverre er een goede emu word gebouwd). Denk dat het kwa specs wel moet kunnen, de ds heeft toch 2 procs? dan zou je er 1 kunnen gebruiken voor het emuleren en de andere voor de game zelf.Aidix schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:46:
Een N64 is een stuk sneller dan een DS en de SNES hardware is afgezien van de CPU ook krachtiger dan de GBA dus dat gaat niet lukken denk ik.
Tenzij je bereid bent deze spellen te gaan spelen zonder geluid... forget it. (DS en GBA hebben alleen een soort veredelde DACs... nix soundchip)
Dat is dus geen emulatie.Dat valt nou ook wel weer mee volgens mij. En op de GBA heb je toch ook donkey kong net als op de snes?

Even wat snelle impressies:
Wow, het ziet er echt mooi uit, de omgevingen, vliegtuigjes, ontploffingen, alles
De gameplay is lekker old-school shooter en doet me veel denken aan het spel Ikaruga van de gamecube. Als je van Ikaruga achtige spellen houd, dan moet je deze zeker kopen
Op de touchscreen kan je kiezen tussen 4 verschillende schiet mogelijkheden. De secundaire is een krachtige wapen, maar die kan je alleen gebruiken als je genoeg energie hebt
Ohja je hebt ook nog een super wapen, die je alleen maar kan gebruiken als je 100% energie hebt.
Tot nu toe vet spelletje, ik moet alleen nog aardig wat oefenen
Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad ?
Komt die ook overeen met Ikaruga ?
Verwijderd
Pardon?Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:55:
Das dan weer voordeel van de DS boven de PSP. De PSP produceert nauwelijks licht in het donker.
Je oog brandt er zowat uit

Verwijderd
De jump superstars demo.
http://www.akkit.org/DS/E3/jump_super_stars_demo_jap.zip
[edit]
Zoals verwacht zeer goede preview van een uitgebreide fighter
[edit]
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 13:36 ]
Nee, de game zelf kun je niet op één van de processors draaien omdat de hardware van de DS in niets lijkt op die van de SNES. Daar is juist die emulatie voor nodig. Dat moet dus op één en dezelfde processor gebeuren. Op die manier kun je het echt niet over twee processoren verdelen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:55:
[...]
Dat valt nou ook wel weer mee volgens mij. En op de GBA heb je toch ook donkey kong net als op de snes? Volgens mij moet het echt wel mogelijk zijn om de DS behoorlijk een snes game te laten emuleren (de game zelf spelen zal wel bijna geen rekenkracht kosten als je naar de specs van de snes kijkt dus het gaat er alleen maar om in hoeverre er een goede emu word gebouwd). Denk dat het kwa specs wel moet kunnen, de ds heeft toch 2 procs? dan zou je er 1 kunnen gebruiken voor het emuleren en de andere voor de game zelf.
Nee, dat heeft ’ie dus niet.. want dat is geen emulatieVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 13:25:
[...]
Nee dat snap ik maar ik bedoel dat de gba dus wel die kracht heeft.
Hij kan ’m gewoon draaien, maar ge-emuleerd is een ander verhaal.
En over dat verhaal gaat het nou net.
Verwijderd
Denk nogsteeds dat het wel enigzins moet kunnen op de ds. Op mijn 300Mhz p2 met 32mb ram en een cheapy ati 8mb kon ik ook goed psx games spelen.
Woohoo! Hier had ik al op gehoopt. Ziet er nog niet echt erg 'af' uit maar ik hoop dat dit ook een commercieel product wordt!
Mag Nintendo ook zelf maken: "Mario GPS' met de stem van Mario "Take-a left-a"
Op de pentium2 300Mhz van iemand ierboven met een cheapy 8 mb kaart en 32 mb ram zouden ps1 spellen gespeeld kunnen worden?
Geloof je dit zelf??
Een Pentium2 300Mhz kan niet eens fatsoenlijk een GBA of een SNES super FX spel emuleren.
Probeer het maar eens als je het niet geloofd.
Voor bijv. de psp zijn 2 snes emulators in ontwilleling. Beiden zijn stukken verder dan de DS emulators, die kan je niet eens gebruiken/ ze bestaan nog niet. Post maar een link naar een emulator als ik het fout heb. En dan nog lopen ze niet 100%
Bovendien heeft de DS een lagere resolutie dan de snes, dus ik wil wel eens zien hoe je teksten leest op je ds mocht er ooit een werkende snes emulator uitkomen.
Verwijderd
Dat probleem is allang opgelost met verschillende scaling technieken in PocketNES. Een aantal van die technieken is al geïmplementeerd in SNES Advance en werkt prima. SNES Advance vormt weer de basis voor SNES-DS. Die DS emulator kun je al wel gebruiken, met beeld en geluid. Het grootste verschil tussen de SNES-emulator voor de DS en die voor de PSP is dat die voor de PSP een poort van SNES9X is. SNES9X is geoptimaliseerd voor de PC, niet voor de PSP. SNES-DS is oorspronkelijk specifiek geschreven voor de GBA, maar wordt nu gepoort en geoptimaliseerd voor de DS. SNES-DS schijnt(ik heb ze zelf geen van beide in actie gezien, ik ga dus op de opmerkingen van anderen af) daarom nu al sneller te zijn dan de PSP SNES-emulators.Faust schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:32:
Bovendien heeft de DS een lagere resolutie dan de snes, dus ik wil wel eens zien hoe je teksten leest op je ds mocht er ooit een werkende snes emulator uitkomen.
Okee, de link was 8 maanden geleden geupdate, maar je hebt gelijk.
"Advance vormt weer de basis voor SNES-DS"
hmmmmmm, okee, dus versie 0.1 vormt de basis voor een ander project.
Misschien kunnen ze beter ook snes9x als basis gebruiken; SNES advance wordt ontwikkelt door 1 man (daarom is het zo crappy), het zal nog jaren duren voordat hij weet hoe een super fx chip werkt, bij snes9x heeft dit tenminste een paar jaar geduurd.
Anyway, je had gelijk, je kan snes spellen op een gba spelen, ikzelf dacht dat dit alleen met 1-2 fps per seconde ging, maar ik heb het fout. ..toch?
http://www.emulator-zone.com/doc.php/gba/vboyadvance.html <<
het jongetje (of de man) met de pentium2, lees even de systeemeisen voor visual boy advance, en PM mij meteen!!
Jouw pentium 2 300 Mhz is NOG krachtiger dan een 500 Mhz pentium3 !!!!! Ik wil deze bijzonder graag van je overkopen. Ik zelf roep ook al jaren dat de pentium2 krachtiger is dan de pentium3, maar niemand wil me geloven
Pentium2 is the best
[ Voor 13% gewijzigd door Faust op 06-08-2005 17:24 ]
de pentium2-guru had het over gba emulatie, maar die draaide zeker ook super op jouw pentium2 eh?MaxBurn schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:36:
Mijn P2 333mhz kon dus inderdaad prima PSX spellen emuleren. (varieerde wel behoorlijk per game maar Bleem! + Gran Turismo liep heel goed en met betere graphics dan het origineel.) Snes spellen heb ik nog behoorlijk draaiend gehad op P100's enzo (op een 486DX2 66mhz liep DKC trouwens nog redelijk), als je maar juist configureer e.d.
(nogmaals, kijk naar de official minimum specs voor visualboy advance)
Het spel is in de eerste plaats veel te kort. Er zijn 8 levels van 6-7 minuten met elk een eindbaas. Deze levels kan je nadien ook in arcade en challenge mode spelen, maar na 5 uren heb je alles modi en plezier van het spel wel achter de rug.
Het is ook te moeilijk met een beperkt aantal superweapons (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad), en te makkelijk met. Vijanden wordt ook niet moeilijker. Je krijgt gewoon minder armour, levens en continues als je het spel moeilijker zet.
De vijand heeft 0,0 AI. Elke keer komt precies dezelfde vijand op precies dezelfde plaats tevoorschijn met precies dezelfde aanval.
Je hebt maar 4 wapens. Anderen en upgrades zijn niet mogelijk, en je hebt alle wapens al in het begin van het spel.
Al deze punten maken van Nanostray een enorm leuk spel om even te spelen. Het geeft echt het arcadegevoel. Het is alleen doodzonde dat het spel na 5 uren ook echt wel volledig gezien is en vervolgens voorgoed uit je DS verdijwnt.
Verwijderd
Als je 18 ben mag je jezelf toch al een man noemen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 17:51 ]
als ze al draaide dan draaiden ze op minder dan halve snelheid, of zonder geluid.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:50:
[...]
Als je 18 ben mag je jezelf toch al een man noemen![]()
? Mwah geloof me of niet maar die emu's draaide toch echt (was dat van die PM nou serieus
)
het is geen kwestie van geloven, ik "weet" hoe een GBA op een pentium2 400mhz uitziet. (bedankt hiervoor Jeroen Oostdam
Wacht al vol spanning op TomTom DS 5Deddiekoel schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:59:
[...]
Woohoo! Hier had ik al op gehoopt. Ziet er nog niet echt erg 'af' uit maar ik hoop dat dit ook een commercieel product wordt!
Mag Nintendo ook zelf maken: "Mario GPS' met de stem van Mario "Take-a left-a"
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Dit topic is gesloten.