[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:56:
Dan zou ik je eigenlijk nog even een vraagje willen stellen. Als ik mijn power4gear utility op super performance zet en vervolgens bij de "eigenschappen van deze computer" ga kijken krijg ik een maximum kloksnelheid van 798MHz. Is dit normaal???
Waarschijnlijk stond de cpu bij opstarten op 800 Mhz. Windows leest het volgens mij alleen bij opstarten uit. Daardoor geeft ie het niet goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hmmm ... dit is echt al veel vaker aan bod gekomen maar nogmaals dan ;)
Windows XP is gewoon CRAP om de snelheid waarde mee af te lezen, gebruik gewoon cpu-z of iets dergelijks om real time je speed te checken.

mijn asus draait rond de 40 graden en de fan slaat af en toe wel aan, ik weet niet of het met de x700 te maken heeftd dat ie wat warmer wordt maar dat is mijn vermoeden.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Fongwan, ik ben inderdaad wat lui :O geweest. Maar het zijn dan ook 7 topics dus anders had het me veel meer tijd gekost om hetzelfde antwoord te krijgen. :X

Maar goed, ik heb dus gewoon een X600 kaartje dus daar ligt het dan waarschijnlijk niet aan. Een vriend van me heeft een sony Vaio A317 maar die hoor je naar mijn idee een stuk minder. Iemand met een passende oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(die laptop heeft overigens dezelfde X600 kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Farmerwood schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:35:
[...]

Wat trouwens wel vreemd is: Ik begreep dat de M6Va barebone nu pas voor het eerst uitgeleverd gaat worden bij laptops4u. Toch staat hij bij de bestverkochte artikelen.... :?
Hehe, en 1 van de eerste komt dan bij mij >:) Kan niet wachten... :9

Verwijderd

Wellicht is er iemand die mij kan helpen met mijn probleem (netwerkkaart van Marvell Yukon 1000/100/10 mbps)

Betreft:
Asus M6V-Q018H

Ik heb deze notebook sinds kort in mijn bezig. Standaard werd deze uitgeleverd met WinXP Home. Hiermee kon ik zonder moeite het internet op via de standaard ADSL-modem van Speedtouch (op een andere locatie dan thuis). Gewoon kabel inpluggen en het werkt.

Vervolgens heb ik een schone installatie gedaan met WinXP Pro erop, inclusief de laatste versie van het BIOS (op dat moment v2.02) en de allernieuwste drivers (ook de LAN driver van Asus zelf). Vervolgens probeer ik thuis mn vers geïnstalleerde laptop aan het netwerk te hangen, maar dat gaat dus niet. Ik krijg geen IP-adres of wat dan ook; de laptop kan geen verbinding krijgen met mijn Draytek Vigor 2600, terwijl mijn oude laptop moeiteloos kon.

Wat heb ik zoal geprobeerd om het probleem op te lossen:
  • Andere netwerkkabel en andere poort op de router geprobeerd.
  • Andere modem geprobeerd.
  • Vast IP-adres instellen (wel verbinding met router, geen Internet. Vast IP-adres is voor de laptop niet de gewenste situatie want ik zit vaak op verschillende netwerken met DHCP).
  • De drivers van de netwerkkaart verwijderd. Dit leek te werken, want na een reboot zag Windows de netwerkkaart en installeerde hem zelf (dus niet met de Asus driver). Vervolgens kon ik zonder moeite op Internet komen (ik blij). Maar helaas, na wederom een reboot keerden de problemen weer terug.
Tot dusver heb ik het probleem niet meer kunnen oplossen.

Hebben jullie nog tips om mij op weg te helpen?

Ik zag dat er weer een nieuwe BIOS-versie is, maar dat zal mijn probleem denk ik niet verhelpen.

Verwijderd

hallo emiel,
geen reakties gehad van mcdos etc.geen reaktie van asussupport.

heb ojuist een w2vb besteld.
iedereen bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Is die M6VA dé keuze voor multimedia-toepassingen & software als Photoshop, Dreamweaver, After Effects etc, etc?
Ben namelijk op zoek naar een mooie laptop, en dit is de eerste waarvan ik dacht "dit is 'em".

Overigens zie ik op sommige foto's iets wat lijkt op een widescreen-scherm. Dit terwijl hij bij laptops4u als 15,1 inch scherm wordt vermeld.

Mochten beide opties mogelijk zijn; wat is dan de beste keuze voor mijn werkzaamheden (zie boven)? Widescreen of conventioneel 15,1 inch?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Ik zie een prachtige aanbieding bij bovenstaande shop staan.
De 8003P voor €1899 met een 2,0GHz processor en 1024mb geheugen, en de 8004P voor €1745,- inclusief 2gb geheugen en een 1,86Ghz processor.

Voor welke moet ik gaan?

[ Voor 30% gewijzigd door Kayce op 12-08-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:33:
Is die M6VA dé keuze voor multimedia-toepassingen & software als Photoshop, Dreamweaver, After Effects etc, etc?
Ben namelijk op zoek naar een mooie laptop, en dit is de eerste waarvan ik dacht "dit is 'em".

Overigens zie ik op sommige foto's iets wat lijkt op een widescreen-scherm. Dit terwijl hij bij laptops4u als 15,1 inch scherm wordt vermeld.

Mochten beide opties mogelijk zijn; wat is dan de beste keuze voor mijn werkzaamheden (zie boven)? Widescreen of conventioneel 15,1 inch?
Ik ben ook van plan deze laptop te kopen voor multimedia-toepassingen die jij opgenoemd hebt. Ik denk dat een 15,1" de beste keuze is. Die widescreen schermen werken met een 1280x800 resolutie, de 15,1" schermen werken met een 1400x1050 resolutie. Wat resulteert in meer overzicht en dat is bij zulke programma's mooi meegenomen. Een vriend werkt met een widescreen en heeft mij aanbevolen om een 15,1" te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
tja, ik gebruik mijn M6Ne (ouder model) ook voor al die dingen, photoshop, dreamweaver, en als testserver (xampp van apachefriends.org) dus dat zit wel goed.

De behuizing wordt voor elk model gebruikt, dus zowel de 15,1 inch als de 15,4 inch het verschil is de rand om je scherm.

Ik zou voor jouw gebruik gaan voor het scherm met de hoogste resolutie, dus de 15,1 inch met 1400x1050 SXGA+. Als het model er al is met de 15,4 inch WSXGA+ 1680x1050 dan zou ik voor die gaan als je budget het toelaat.

Daarnaast is werkgeheugen van belang bij 2d werk zoals photoshop. Dus minimaal 1024mb ram. Als je grotere bestanden gaat bewerken dan eventueel 2gb ram maar dat kan je later nog altijd erin proppen.

Ik zou als je naar die 2 aanbiedingen kijkt, voor de snellere cpu gaan, je kan immers later altijd ram uitbreiden. Een cpu doe je niet zo 1,2,3. Ik weet niet wat voor scherm het is maar kijk er ook naar.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Zover ik heb gezien is hij alleen nog in versie 1400x1050 beschikbaar; Correct me if I'am wrong.

Edit;
Vreemde resolutie trouwens :9

[ Voor 29% gewijzigd door Emiel1984 op 12-08-2005 14:31 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FongWan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:44:
Ik zou voor jouw gebruik gaan voor het scherm met de hoogste resolutie, dus de 15,1 inch met 1400x1050 SXGA+. Als het model er al is met de 15,4 inch WSXGA+ 1680x1050 dan zou ik voor die gaan als je budget het toelaat.
Een klasgenoot ging ooit eens met zijn Acer laptop met een 15.4" scherm op een resolutie van 1280x800 een presentatie geven. Dat heeft tot grote hilariteit geleidt en tot veel geroep van "prutser".
Het beeld wat een beamer verwacht is 1024x768 en dat icm een breedbeeld laptop gaat niet zo jofel samen :)

Het heeft hem overigens nog eens een 5 tot 10 minuten gekost om het nog enigzins goed te krijgen.

Als je alles buiten proporties wil hebben neem dan een breedbeeld., zo niet dan ben je beter af met een scherm dat aan de standaard van 4:3 beeld doet. Die breedbeeld schermen op laptops zijn 16:10 en niet de gebruikelijke 16:9. Bij spellen werkt het soms wel, soms niet, er zijn weinig tools beschikbaar die er gebruik van maken, etc. etc. etc.
Het is alleen een leuke marketing truc , je hebt er momenteel gewoon geen moer aan.
Meer icoontjes op je desktop is wel zo'n onzinargument waar mensen dan tot slot mee aankomen zetten als je met ze erover in discussie gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK krijg mijn m6va pas 25 aug. Melde de winkel mij vanmiddag:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
emiel1984 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:26:
Zover ik heb gezien is hij alleen nog in versie 1400x1050 beschikbaar; Correct me if I'am wrong.

Edit;
Vreemde resolutie trouwens :9
Wat is een vreemnde resolutie? Als het alleen in 1400x1050 beschikbaar is dan gaat het om de 15,1 inch scherm.
De 15,4 inch scherm zal dan 1280x768 hebben. WXGA+
ppl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:57:
[...]

Een klasgenoot ging ooit eens met zijn Acer laptop met een 15.4" scherm op een resolutie van 1280x800 een presentatie geven. Dat heeft tot grote hilariteit geleidt en tot veel geroep van "prutser".
Het beeld wat een beamer verwacht is 1024x768 en dat icm een breedbeeld laptop gaat niet zo jofel samen :)

Het heeft hem overigens nog eens een 5 tot 10 minuten gekost om het nog enigzins goed te krijgen.

Als je alles buiten proporties wil hebben neem dan een breedbeeld., zo niet dan ben je beter af met een scherm dat aan de standaard van 4:3 beeld doet. Die breedbeeld schermen op laptops zijn 16:10 en niet de gebruikelijke 16:9. Bij spellen werkt het soms wel, soms niet, er zijn weinig tools beschikbaar die er gebruik van maken, etc. etc. etc.
Het is alleen een leuke marketing truc , je hebt er momenteel gewoon geen moer aan.
Meer icoontjes op je desktop is wel zo'n onzinargument waar mensen dan tot slot mee aankomen zetten als je met ze erover in discussie gaat :)
Dat is heel makkelijk te omzeilen, gewoon je resolutie op 1024x768 zetten,
of
properties, 2e scherm selecteren, en dan de resolutie aanpassen van 2e scherm naar 1024x768

that's it, maar ik ben het met je eens dat breedbeeld an sich geen toegevoegde waarde heeft. Bij games is het ook een geklooi aangezien die de breedbeeld resoluties vaak niet ondersteunen.

Vandaar dat ik zelf een M6Ne met 15,1 inch met 1400x1050 heb. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:13:
IK krijg mijn m6va pas 25 aug. Melde de winkel mij vanmiddag:(
Hmmm, dan zal ik de mijne stilaan bestellen. Ik zou hem ten laatste tegen midden-september moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die mij kan helpen met mijn probleem? Is er bij niemand iets bekend over driverproblemen? Heb inmiddels een image teruggezet die Asus levert. Hierbij werkt de zooi dus wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:06:
niemand die mij kan helpen met mijn probleem? Is er bij niemand iets bekend over driverproblemen? Heb inmiddels een image teruggezet die Asus levert. Hierbij werkt de zooi dus wel weer..
Is de driver die bij de image zit dezelfde als die je bij je eigen installatie had gebruikt ?

Heb je een extra installatie over de XP gedaan nadat je merkte dat het haperde ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde driver gebruikt inderdaad, want er was geen nieuwere versie. Ben momenteel XP opnieuw aan het installeren, maar had gehoopt het probleem ervoor al te hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
FongWan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:20:
[...]

Dat is heel makkelijk te omzeilen, gewoon je resolutie op 1024x768 zetten,
of
properties, 2e scherm selecteren, en dan de resolutie aanpassen van 2e scherm naar 1024x768

that's it, maar ik ben het met je eens dat breedbeeld an sich geen toegevoegde waarde heeft. Bij games is het ook een geklooi aangezien die de breedbeeld resoluties vaak niet ondersteunen.
Kennelijk dus niet, dat duurde dus die 5 tot 10 minuten :P
Het had een hoog klungel gehalte en ik moet er niet aan denken om er eerst 5 tot 10 minuten met die laptop in gevecht om die resolutie op een juiste manier en ook op de 4:3 en niet de 16:10 manier te krijgen. Maarja, dan is het je gelukt en kom je er achter dat je presentatie nog op 16:10 formaat gemaakt is en dus niet op 4:3 weergegeven wordt...
Voor presentaties is breedbeeld echt een ramp.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:55:
zelfde driver gebruikt inderdaad, want er was geen nieuwere versie. Ben momenteel XP opnieuw aan het installeren, maar had gehoopt het probleem ervoor al te hebben opgelost.
Wat doet de officiele driver van de fabrikant (Marvell Yukon), werkt die wel goed of is die er helemaal niet?
In mijn M6Ne zit een Broadcom chip en de drivers van Broadcom zelf zijn netzo goed als die van Asus, ik merk er vooralsnog geen verschil tussen.
Overigens heb ik gekozen om mijn laptop zelf te voorzien van een installatie i.p.v. dat de winkel dat zou doen (heb ik tenminste alles in 1x goed zoals ik het wil).

[ Voor 28% gewijzigd door ppl op 12-08-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
FongWan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:44:
tja, ik gebruik mijn M6Ne (ouder model) ook voor al die dingen, photoshop, dreamweaver, en als testserver (xampp van apachefriends.org) dus dat zit wel goed.

De behuizing wordt voor elk model gebruikt, dus zowel de 15,1 inch als de 15,4 inch het verschil is de rand om je scherm.

Daarnaast is werkgeheugen van belang bij 2d werk zoals photoshop. Dus minimaal 1024mb ram. Als je grotere bestanden gaat bewerken dan eventueel 2gb ram maar dat kan je later nog altijd erin proppen.

Ik zou als je naar die 2 aanbiedingen kijkt, voor de snellere cpu gaan, je kan immers later altijd ram uitbreiden. Een cpu doe je niet zo 1,2,3. Ik weet niet wat voor scherm het is maar kijk er ook naar.
Thnx voor je reactie.

Maar is het niet zo dat de m6va-8004p veel beter is qua prijs-kwaliteitverhouding?
Om eerlijk te zijn is €1700,- al iets boven mijn budget.
Ik mag toch aannemen dat bovengenoemde laptop nog niet verouderd is qua CPU-snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kayce schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:28:
[...]
Thnx voor je reactie.

Maar is het niet zo dat de m6va-8004p veel beter is qua prijs-kwaliteitverhouding?
Om eerlijk te zijn is €1700,- al iets boven mijn budget.
Ik mag toch aannemen dat bovengenoemde laptop nog niet verouderd is qua CPU-snelheid?
Tjah als je budget het al niet toelaat is het toch niet moeilijk meer. En hardware "verouderd" nogal snel hoor. Voor je het weet is er alweer een 8002p uit :+ .

Hoe langer je wacht hoe verouderder de laptop is ;) tov nieuwe modellen. Heb je genoeg aan de notebook die binnen je budget valt, dan zou ik die nemen en dus niet boven je budget gaan zitten...Ik raad je aan om niet elke keer weer je grens qua budget te verplaatsen iig.

Succes met je keuze

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem lijkt te zijn opgelost met een herinstallatie van Windows. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:21:
[...]

Hmmm, dan zal ik de mijne stilaan bestellen. Ik zou hem ten laatste tegen midden-september moeten hebben.
ik heb hem 25 juli besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Steffie

Opaque

Ik was al een tijdje op zoek naar een laptop. In eerste instantie sprak de V6V serie mij wel aan, maar vandaag heb ik de knoop doorgehakt en een M6Va besteld. Ik heb uiteindelijk voor dit model gekozen vanwege de lagere prijs, de mogelijkheid om gebruik te maken van een 2e battery pack en de reacties over de hoge warmte ontwikkeling van de V6. Hopelijk wordt die nog geleverd voor het begin van het schooljaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Steffie op 13-08-2005 23:05 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
al iemand ervaring met vista op zn laptop?

ik krijg helaas dezelfde fout melding als eerdere posts in dit topic. (ACPI)
enig idee hoe dit te omzeilen is? is er al een nieuwe bios? of misschien een andere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg een hele vreemde error op mijn M6V, heb de laptop opnieuw geinstalleerd krijg ik hem in eens weer. het gaat om het volgende, als ik de laptop opstart duurt het heel lang. ben ik eindelijk in windows opend hij zonder te vragen mijn documenten en krijg ik een error (zie bijgevoegde afbeelding).

iemand van jullie hier ervaring mee??

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsonline.nl/error.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:26:
Ik kreeg een hele vreemde error op mijn M6V, heb de laptop opnieuw geinstalleerd krijg ik hem in eens weer. het gaat om het volgende, als ik de laptop opstart duurt het heel lang. ben ik eindelijk in windows opend hij zonder te vragen mijn documenten en krijg ik een error (zie bijgevoegde afbeelding).

iemand van jullie hier ervaring mee??

[afbeelding]
Denk dat je windows install niet helemaal goed is gegaan,.Probeer nogmaals windows te installeren. Denk dat je probleem dan wel verholpen is :), met de info die jij nu geeft kan ik in ieder geval geen verdere nuttige info/oplossing geven .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die windows install is volgens mij wel goed, zou alleen graag willen weten waar die error vandaan komt. dus als jullie enig idee hebben wat het kan zijn na het zien van het screenshot van die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@matthijsi
Dit ziet er toch naar uit dat je Windows ff opnieuw moet installeren. Als je de foutmelding dan nog steeds hebt, kom dan ff terug met wat meer info.

Maar het ziet eruit als een windows install foutmelding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er al uit wat het is, het was de bluetooth driver. zodra die er op stond begonnen de fouten. heel vreemd maar ja. Het is nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Heren,

is er al iemand die de M6Va-8004P echt heel binnengekregen en kan vertellen of hij bevalt? Want ik ga 26 augustus naar Ierland voor 5 maanden en wilde eigenlijk erg graag deze laptop aan gaan schaffen. (desnoods daar). Maar nu hoor ik overal dat het nogal lang duurt voordat hij geleverd word, wanneer is de eerste er denken jullie?

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik zit ook te wachten op de eerste ervaringen voor ik hem wil bestellen.
Als ik het topic goed bijgehouden heb zijn er 2 mensen die in totaal 4x deze laptop besteld hebben (1x3 en 1x1) en die zouden donderdag 18-8 geleverd moeten worden. ( Door laptops4u..? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook bij laptops4u mijn m6va besteld, op de site dat hij vanaf de 18e op vooraad zal zijn dus ik denk dat ik hem op de 19e zou moeten hebben. op de orderstatus staat sinds gister dat hij tussen de 2-5 werkdagen uitgeleverd zal worden.

Ik zie het wel. Heb hem pas 2e week September nodig voor school. Maar het blijft spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Het word iig geval vrijdagochtend voor mij dat ik de notebook gaat ophalen :*). De 8003p dus :*)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moa, vorige week stond er "op vooraad vanaf 11 Augustus" Dus ik ben nog een beetje skeptisch maar ik hoop van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Net gebelt... Asus heeft wederom gefaalt in de leverdatum :| . Ze hebben ditkeer maar niet verteld wat de leverdatum was , toen ik er naar vroeg meldde ze me dat de leverancier had verteld dat asus ze volgende week ging leveren. Maar hij melde wederrom dat ze ook hadden gehoort via andere bronnen dat het pas +/- 10 september zou worden. Hopenlijk hebben ze op school er dus maar even geen probleem mee dat ik voorlopig nog even zonder zit... ;( Wat een afgang

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 17-08-2005 11:10 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 07-09 15:19
ppl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:57:
[...]

ik heb een M6Ne met een 15,4 inch breedbeeld scherm en als ik een tv of monitor aansluit dan kan ik binnen een minuut de resolutie aanpassen, als ik er een tv of monitor op aansluit staat de resolutie standaard op 1024x768. De resolutie is ook heel makkelijk aan te passen. de tv-out/vga uitgang is los in te stellen van je primaire beeldscherm(in dit geval je tft/lcd).

[ Voor 3% gewijzigd door p-de-geus op 17-08-2005 11:32 ]

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Krijg net een mail van Laptops4u.nl dat de levertijd van mijn bestelde M6Va-8004p onbekend is.
Op de site staat een datum van 9 september. Damn Asus!! Ik heb hem nu al nodig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als iemand een M6Va-8004P heeft (die met 15" 1400x1050 scherm), zou die persoon dan wat foto's kunnen schieten? Ik ben erg geinteresseerd in de A6Va, maar ik vind 1280x800 een erg lompe resolutie. (Ik hou van klein. O+ )

Kan namelijk alleen foto's vinden van de breedbeeld versie, op ASUS.com kan ik ook geen foto vinden van de 4:3 versie.

[ Voor 28% gewijzigd door Frietsaus op 17-08-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

O wat een kutzooi, 9 september man... Dan mag er ook wel weer wat van de prijs af ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Je bent niet de enige die op foto's wacht.. :)
Ik hoorde trouwens dat de MyCom in Utrecht de M6Va heeft staan. Ben er zelf niet wezen kijken, want dat is me toch net te ver. Misschien iemand die in de buurt woont en er even met camera langs wil? :P

Arg nog langer wachten dus. Over 2 weken begint me school weer en dan heb ik een laptop nodig. Heb me oude per 1-9 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kayce schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:52:
Krijg net een mail van Laptops4u.nl dat de levertijd van mijn bestelde M6Va-8004p onbekend is.
Op de site staat een datum van 9 september. Damn Asus!! Ik heb hem nu al nodig!!!
Eerste keer bij de langere levertijd (week later) hebben ze mij ook gemailt, nu hebben ze heel netjes gebelt om het te melden. Ze boden aan om de bestelling te veranderen maar ik wacht nog wel effe want dit is precies de notebook die ik zocht en je kan ervanuit gaan dat dit echt exact de notebook is die ik zocht en geen andere in de buurt kwam, heb met geen andere notebook het gevoel nog gehad van "jah dit is t precies wat ik wil en heb ik goed gevoel bij" dus ..

Ze belden rond 11 uur maar het was gister zo druk geweest op t werk dat ik amper kon verstaan wie ik aan de lijn had haha beetje moe was ik nog effe.. toen ik ineens iets van laptops4u hoorde dacht ik YES overmorgen ophalen vet blij :p , meteen wakker.. maar goed 9 september wat is dat nou nog 3 weekjes (jah t is lang maar voor een ultieme notebook wacht ik liever dan dat ik een andere kies vanwege de uitgestelde leverdatum)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
emiel1984 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:54:
[...]
Ze belden rond 11 uur maar het was gister zo druk geweest op t werk dat ik amper kon verstaan wie ik aan de lijn had haha beetje moe was ik nog effe.. toen ik ineens iets van laptops4u hoorde dacht ik YES overmorgen ophalen vet blij :p , meteen wakker.. maar goed 9 september wat is dat nou nog 3 weekjes (jah t is lang maar voor een ultieme notebook wacht ik liever dan dat ik een andere kies vanwege de uitgestelde leverdatum)
Je hebt gelijk.. maar het is wel balen. En mijn opleiding begint 5 september dus dan zit ik toch een paar dagen zonder brute notebook, en das toch minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kayce schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

Je hebt gelijk.. maar het is wel balen. En mijn opleiding begint 5 september dus dan zit ik toch een paar dagen zonder brute notebook, en das toch minder...
Bij mij volgende week al, echt school begint 29 augustus al zover ik weet voor mij. Dus ik ben er ook niet blij mee en ik vind het ook balen dat ik dan pas echt met de notebook kan spelen terwijl ik eigenlijk me tijd hard nodig zal hebben voor mijn opleiding rond die tijd.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Alsof het begin van het schooljaar altijd zo druk is... :P
Pas tegen januari als de tentamens weer komen krijg ik het druk. (En volgende week met de herkansingen... :'( )

Dus eigenlijk is het voor mij maar goed ook dat ik hem nu niet al heb. Maar ik moet zowiezo nog een leverronde wachten...

btw kwam dit net tegen op IA.net: http://www.inkoopactie.net/ia/y8k3csjp
Een inkoopactie voor Kensington Locks. Mensen die zo'n ding al hebben en/of zo'n slot aan- of juist afraden? Mijn laptop staat soms op open dagen van o.a school presentaties te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
p-de-geus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:32:
[...]

ik heb een M6Ne met een 15,4 inch breedbeeld scherm en als ik een tv of monitor aansluit dan kan ik binnen een minuut de resolutie aanpassen, als ik er een tv of monitor op aansluit staat de resolutie standaard op 1024x768. De resolutie is ook heel makkelijk aan te passen. de tv-out/vga uitgang is los in te stellen van je primaire beeldscherm(in dit geval je tft/lcd).
Dat laatste wil ik wel even tegenspreken. Op geen enkele laptop is het mogelijk om je VGA uitgang los in te stellen van je primaire scherm (TFT op de laptop). Die uitgang is gekoppeld aan dat van de TFT tenzij je het instelt dat je desktop uitgebreidt moet worden naar dat externe scherm. Sluit je er een beamer op aan dan zul je de resolutie naar 1024x768 moeten schroeven.
Dit is getest op tientalle verschillende laptops trouwens, in de loop der jaren en ik ben het nog nooit tegengekomen dat het wel mogelijk zou zijn. Het vage eraan is dat het weer prima mogelijk is op een gewone pc. Laat Windows de schermen maar eens identificeren. Op beide schermen komt er een mooie grote witte 1 vol in beeld en geen 1 op je laptopscherm en een 2 op je tv of externe beeldscherm.
Juist hierdoor ontstonden dus die problemen en als je onder druk wat moet doen dan gaat dat altijd wat langzamer natuurlijk :P
Farmerwood schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:52:
btw kwam dit net tegen op IA.net: http://www.inkoopactie.net/ia/y8k3csjp
Een inkoopactie voor Kensington Locks. Mensen die zo'n ding al hebben en/of zo'n slot aan- of juist afraden? Mijn laptop staat soms op open dagen van o.a school presentaties te tonen.
In dat geval is het sterk af te raden om je eigen laptop te gebruiken. Laat school dat risico maar lopen als er zo nodig een demo gegeven moet worden. Dat risico omvat dus diefstal maar ook dingen als vernieling en andere zaken. Aangezien aardig wat verzekeringen dit soort zaken niet dekken op het moment dat je een schoolgebouw binnen gaat (en ja, een universiteitsgebouw behoort ook tot de term schoolgebouw). Een schoolgebouw binnen gaan is min of meer het droppen van de verzekering door de verzekering, dan wordt er dus niks vergoed.
Neem je dat risico dan toch dan is een laptopslot zoals die (erg dure) kensingtonsloten wel een goede optie. Hoewel je ze heel simpel door wat breekwerk er snel af hebt.
Een school laptop die meestal ook van zo'n enorme veiligheidslabel is voorzien is wat afschrikwekkender dan je eigen mooie laptop, ook wel handig om bij stil te staan.

[ Voor 32% gewijzigd door ppl op 17-08-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip voor een notebook sleeve/ hoes (liefst neopreen) waar de Asus M6Ne ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 15:29:
Iemand een tip voor een notebook sleeve/ hoes (liefst neopreen) waar de Asus M6Ne ingaat?
Het is niet een sleeve die ik bezit (mijn notebook moet nog komen) maar ik vond deze link;
http://www.mpl.be/products.aspx?id=1&sid=5 en dan is het de 4e van bven zoals je kunt zien.

Ik vond ook nog een andere hele mooie (gezien wat ze op de site vertellen;
http://shinza.com/product_info.php?products_id=46

Afbeeldingslocatie: http://shinza.com/images/el/EL-ZSBIB007BK_L2.jpg Afbeeldingslocatie: http://shinza.com/images/elecom/ZSB-test-image.jpg

Mocht je er zelf al eentje hebben gevonden kan je dan kort je ervaring/eerste indruk posten :) .

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 17-08-2005 16:33 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah nu nog afwachten of de M6ne/M6V erin past. })

Wie o wie waagt de gok? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:57:
Tjah nu nog afwachten of de M6ne/M6V erin past. })

Wie o wie waagt de gok? _/-\o_
ik citeer;

Amazing sleeve. If they can make more sizes that would be amazing. The Dell 600M fits into the 15" medium size well, but there is still a little too much room in it. Still, its an amazing sleeve. I got the black one, and it looks sweeeeet.

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:NYmQQZrS2FAJ:http://www.notebookreview.com/assets/3267.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/3264.jpg is een 14 inch

zo te zien is die niet veel kleiner dan de M6V, maar idd toch nog een risico. Als iemand interesse heeft zou ik gewoon effe mailen om het te vragen of het past (lijkt mij wel overigens, anders vind ik t iig geen 15 inch sleeve zoals ze het erbij zetten.)

Edit ( UPDATE ) ;

Ik zie ineens staan ( stond gewoon onder aan de pagina);

Interior (W x D x H): 13.0 x 1.8 x 10.8 inches (330 x 45 x 275 mm)

Gezien het feit dat de M6V staan vermeld op deze topic met de afmetingen;

354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH)

Gaat het dus (net) niet passen naar mijn idee. Mijn mening is dus dat dit gewoon geen echte 15 inch sleeve is want een beetje proffecionele 15 inch past er dus niet in..Grrr 8)7

Edit 2 (UPDATE)

Ik heb nog even rondgekeken op de site en vond de XL versie van de desbetreffende sleeve. Deze past wel en is eigenlijk voor widescreens :X ;

Sleeve-; (330 x 45 x 275 mm)
M6V----; 354 x 273 x 22-34 mm(WxDxH)

[ Voor 33% gewijzigd door Emiel1984 op 17-08-2005 18:39 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
emiel1984 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:24:
[...]

ik citeer;

Amazing sleeve. If they can make more sizes that would be amazing. The Dell 600M fits into the 15" medium size well, but there is still a little too much room in it. Still, its an amazing sleeve. I got the black one, and it looks sweeeeet.

[afbeelding][afbeelding] is een 14 inch

zo te zien is die niet veel kleiner dan de M6V, maar idd toch nog een risico. Als iemand interesse heeft zou ik gewoon effe mailen om het te vragen(lijkt mij wel overigens anders vind ik t iig geen 15 inch sleeve zoals ze het erbij zetten.)
Die Dell 600 laptopjes zijn een stuk kleiner dan de M6Ne met zijn 15", die is best aan de grote kant.
Reken er maar niet op dat die gaat passen aangezien een M6V zo'n beetje dezelfde afmetingen heeft als de M6Ne.

In het Apple Talk subforum staat een thread over tassen en sleeves voor die Apple dingen, er staat daar ook een link naar een Nederlandse winkel waarbij je heel mooi kunt checken of de desbetreffende laptop in een bepaalde sleeve/tas past. De Asus M6ne staat er iig bij, ik heb die ook gebruikt, ik weet alleen niet meer hoe die winkel heet :( Je moet dus ff dat topic doorzoeken en wat links bekijken ben ik bang. Het moge dan voor Apple zijn maar het werkt ook prima voor andere notebooks (x86, SPARC, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

@ppl ; net al even mijn post geupdate :)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dan nu voor de Firefox gebruikers een leuke mededeling...
Men neme de officiele synaptics drivers voor Windows 2000/XP van synaptics.com versie 8.1.6 en installeert deze op de Asus M6Ne en na een rebootje ga je een vreugde dansje doen omdat nu zowel verticaal als horizontaal scrollen in Firefox 1.0.6 werkt :)
Voorheen lukte alleen verticaal scrollen met een oude synaptics driver, maar nu dus niet meer, wahoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een simpel vraagje tussendoor, een die ik iig niet in de user manual van de M6 vond. Sinds kort staat er een rood-ledje aan in mijn S/PDIF mini-jack gaatje? (Wist niet eens dat daar een LED-je zat)

Iemand een idee wat dat kan betekenen?(Kan die ook uit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Volgens mij is dat voor optisch geluid. Met zo'n glaskabeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool ik ben nieuwsgierig geworden, ik wil het licht ook zien :9~

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Nog maar een vraag namens deze jongen.

Er zitten qua specs nogal heel wat verschillen tussen de M6V en de M6Va.
Nu is het dus dat je bij verschillende resellers Barebones kan bestellen en dat je dus op een betrekkelijke prijs die M6Va kan samenstellen.

Nu zit ik dus enorm te twijfelen tussen deze twee laptops. Heel veel mensen op dit forum zijn al voor de M6Va gegaan. In hoeverre is zo'n een 15,4 Inch (WXGA) aantrekkelijk? Kan je toch maar beter voor de 15,1 Inch (SXGA+) gaan met een hogere resolutie?

Ik zit te dubben wat ik dus eigenlijk moet nemen. Zekers omdat er geen enkele foto voorhanden is van zo'n 15,1 Inch scherm (bijvoorbeeld zo'n M6Va-8003 met 15,1 inch). Omdat er namelijk gebruik wordt gemaakt van hetzelfde chassis, zit ik niet te wachten op een grote laptop met grote zwarte rouwbanden om het scherm. Kan iemand wat foto's die zo'n 15,1 Inch scherm heeft online zetten.
Of linkjes posten.

Nu heb ik wat pics gevonden maar ik kan dus niet zeker zijn of dit van die laptops zijn.

Is dit bijvoorbeeld de M6Va met die zilveren rand? Want dat ziet er te gek uit!!!!!! :*)
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/images/02.jpg

Dit zal dan de gewone M6V wel zijn:
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/images/03.jpg

Maar wat dit van laptop is weet ik dus niet. Dit zou maar zo die M6Va ook kunnen zijn. Dan bedoel ik op dat moment dat enorme scherm met die zwarte randen. Dit vind ik dus bepaald niet mooi!!!

http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/images/06.jpg

Maar kijk er ff naar. Ik wacht de antwoorden wel af _/-\o_

Ehm B.T.W. volgens mij zijn dit pics afkomstig van iemand van GoT. Hopelijk mag ik ze ff lenen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door thestiffmeister op 25-08-2005 00:45 ]

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
haha lol, dat is mijn Lycos webspace die ik gebruik om de plaatjes te hosten van de startposts van alle Asus topics die ik geopend heb. No problem met het lenen hoor. ;)

Anyway, die met de zilveren rand is de 15,1 inch, dat heeft mijn M6Ne (15,1 inch SXGA+) namelijk ook (1e foto), de zwarte rand is die van de 15,4 inch scherm (2e foto). Ken namelijk iemand die de M6Ne 15,4 inch heeft en die heeft een zwarte rand met speakers ingebouwd. Die laatste foto met die hele brede rand is volgens mij de 14,1 inch versie, die heeft wel hele brede randen (3e foto).

Zie anders ff mijn review in de startpost, ik heb iets van 15 foto's erin van mijn 15,1 inch M6Ne.
En mijn redenen voor mijn keuze voor 15,1 SXGA+ ten opzichte van 15,4 WXGA. Enjoy.

[ Voor 37% gewijzigd door FongWan op 25-08-2005 01:09 ]

• thestiffmeister
Hehe stom toevallig dus ;)

/Quote
Zie anders ff mijn review in de startpost, ik heb iets van 15 foto's erin van mijn 15,1 inch M6Ne.
En mijn redenen voor mijn keuze voor 15,1 SXGA+ ten opzichte van 15,4 WXGA. Enjoy.
/Quote

Dat M6Ne 15,1 Inch scherm is dat gemaakt op hetzelfde chassis als die van de M6Va?
Dan zal het scherm qua afmetingen niet afwijken van die van de M6Va.
Dan heb ik namelijk zo ff een idee hoe groot dat scherm is t.o.v. het chassis en hoe zich dat verhoudt qua balken (c.q. rouwbalken) om het scherm.

Iemand die al de gelukkige eigenaar is van de Asus M6Va-8003 of Asus M6Va-8004 kan die ff ergens hi-res foto's online zetten? Zodat anderen ook inzage hebben hoe die laptop er precies eruit zien. Dit in verband met het ontbreken van goede foto's.

Thx for the reply, toch wel een lekker forumpje zow.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:12:
FF een simpel vraagje tussendoor, een die ik iig niet in de user manual van de M6 vond. Sinds kort staat er een rood-ledje aan in mijn S/PDIF mini-jack gaatje? (Wist niet eens dat daar een LED-je zat)

Iemand een idee wat dat kan betekenen?(Kan die ook uit?)
Farmerwood schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:28:
Volgens mij is dat voor optisch geluid. Met zo'n glaskabeltje ;)
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:30:
Cool ik ben nieuwsgierig geworden, ik wil het licht ook zien :9~
Ik heb gevonden waardoor het LEDje is aangegaan. Ik heb namelijk mijn M6 aan mijn audio versterker gezet via een mini-jack-->tulp kabeltje en toen bij config-->geluiden en audioapparaten-->[tabblad volume]-->Luidsprekerinstellingen-->geavanceerd: de mic veranderd in "Stereo speakers voor het bureaublad"....

Weet iemand of dat de juiste instelling is als je via de AUX ingang van normale versterker in plugged?
S/PDIF Short for Sony/Philips Digital Interface, a standard audio file transfer format. Developed jointly by the Sony and Phillips corporations, S/PDIF allows the transfer of digital audio signals from one device to another without having to be converted first to an analog. format. Maintaining the viability of a digital signal prevents the quality of the signal from degrading when it is converted to analog.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 09:31 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

thestiffmeister schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:19:

Iemand die al de gelukkige eigenaar is van de Asus M6Va-8003 of Asus M6Va-8004 kan die ff ergens hi-res foto's online zetten? Zodat anderen ook inzage hebben hoe die laptop er precies eruit zien. Dit in verband met het ontbreken van goede foto's.
Volgens mij is de hele M6Va nog niet leverbaar in NL. De reden dat ik nog op de mijne wacht, is dat ie niet leverbaar is bij laptops4u en dat ligt volgens mijn aan Asus. Maar hij komt 09-09 ;( bij laptops4u (als het goed is...) binnen, dan kan ik je meer vertellen.

Ik heb wel een link naar foto's van de behuizing voor je: Behuizing M6Va
Maar of dit klopt weet ik niet, en hij's dichtgeklapt :O

[ Voor 17% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-08-2005 09:14 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/notebook/m6series/m6000va/m6va_L.jpg
dit is de afbeelding die asus geeft bij de m6000va op hun website.

http://nl.asus.com/prog/s...6000Va%20Series&langs=10#

Verwijderd

FongWan schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:02:

Zeg FongWan heeft de M6va hetzelfde type scherm als A6va? Heb zelf namelijk geen zin in al dat colorshine-glare gedoe :)

Thx

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
weet ik niet eerlijk gezegd, mijn M6Ne heeft een gewoon (niet spiegelend) scherm.
Ik denk dat je dat beter aan een retailer kan vragen.

Als het scherm op mijn foto's spiegelend eruit zien dan komt dat door de platic sheet die over mijn scherm geplakt was met 4 stukjes tape. Ik had dat er toen nog niet af gehaald.

[ Voor 41% gewijzigd door FongWan op 25-08-2005 12:34 ]

Verwijderd

Ik heb een m6v en die heeft wel een spiegelend scherm. Supermooi, maar als er zonlicht in de buurt is en vooral buiten wordt het lastig om wat te zien.

De a6a heeft een colorshine scherm. De m6v heeft een color en cristal shine scherm. Wat het verschil is, geen flauw idee.

• thestiffmeister
@Onshore
/Quote
dit is de afbeelding die asus geeft bij de m6000va op hun website.
/Quote

Owkay, maar dit is nog steeds het breedbeeld scherm. Aangezien die M6Va ook een 15,1 scherm heeft en op hetzelfde chassis wordt geplaatst is natuurlijk de vraag hoe zulke zwarte enorme lijsten je om het scherm hebt. Aangezien een breedbeeld scherm een totaal ander formaat is als een 4:3 scherm.

1 ding is zeker: Die speakers onder het scherm zullen bij die 4:3 versie niet aanwezig zijn. De vraag blijft dus: Hoe zo'n zwarte lijsten krijg ik links en rechts van het scherm bij de 15,1 Inch scherm?

Aan de andere kant heeft FongWan gelijk. Tis een lekkere hogere resolutie en dat maakt het werken zeer fijn.

@Matthijs999
/Quote
De a6a heeft een colorshine scherm. De m6v heeft een color en cristal shine scherm. Wat het verschil is, geen flauw idee.
/Quote

Op de Asus site staan bij de verschillende types A6Va en M6Va het een en ander over dit uitgelegd. Het heeft te maken met het beter weergeven van beeld. Iets m.b.t. contrast etc. Beetje een marketing verhaal. Hoef je niet zoveel van aan te trekken.

@Manolo666
/Quote
Zeg FongWan heeft de M6va hetzelfde type scherm als A6va? Heb zelf namelijk geen zin in al dat colorshine-glare gedoe
/Quote

Dat spiegelende gebeuren heet GLARE bij Asus. Als er GLARE op staat heb je een spiegelend scherm. Aan de ene kant ziet het er leuk uit. Maar buiten valt er niet mee te werken. Tenzij je een zonnebril hebt. Maar dan is het backlight weer net te zwak om weer wat te zien.

Dus geen GLARE voor mij.

Verder heeft mijn Pa een W1000 serie van Asus. En dat scherm is echt bruut. Een WSXGA+. Maar dat zou bij een M6V wel niet te betalen zijn vrees ik. Dit aangezien je ook M6V's 15,4 Inch schermen kan krijgen met WSXGA+.

[ Voor 4% gewijzigd door thestiffmeister op 25-08-2005 15:57 ]

Verwijderd

heb net gevraagt hoe het met de status is van me laptop.

hij heeft nu te horen gekregen dat het 14 sept wordt. maar ze bang waren dat zelfs dat niet gehaald wordt!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

You have got to be kiddin me... Tegen die tijd zal de prijs van de verschillende onderdelen toch al wel gedaald zijn? Pfff, ik heb m ook eind juli besteld bij laptops4u. Ik wil 'm nu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:33:
You have got to be kiddin me... Tegen die tijd zal de prijs van de verschillende onderdelen toch al wel gedaald zijn? Pfff, ik heb m ook eind juli besteld bij laptops4u. Ik wil 'm nu ;(
Mochten jullie hem eindelijk ontvangen hebben. Kunnen jullie dan wat hi-res pics hiervan maken? Wegens gebrek aan dit soort foto's zou dit super zijn. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:33:
ja als ik hem echt heb wil ik hem natuurlijk wel voor de prijs wat hij dan kost. en niet toen ik hem bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Mja, maar ik had al korting bedongen omdat ik er 3 tegelijk bestelde... En hij is ondertussen 50E duurder geworden.

@the stiffmeister: dat zal ik tzt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag ben ik in het bezig van een Asus M6Q00NE, strak ding(design). Gespot en gekocht bij de Vobis in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog een idee van een verglijkbaar laptopje?
dus zogoed als zelfde specs van de m6va en met 15"sxga scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Nope helaarsch nog niet :-(

Andere merken vind ik qua specs en design allemaal slechter. Owkay, Asus is ook best duur. Maar dan heb je ook wat! Dus ik wacht nog wel ff. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Net mail: Hoi SayWhatAgain!,

Het heeft even geduurd, maar morgen krijgen we dan toch eindelijk de M6Va binnen. We doen onze uiterste best alle backorders meteen klaar te maken, woensdag avond of donderdag morgen kun je een telefoontje verwachten voor het maken van een afspraak voor bezorging.

Met vriendelijke groet,

Jan

Laptops4U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mogelijk alternatief voor de m6va is, wat mij betreft, de v6 serie.

als je geen zin hebt in de 'glare' type schemen zit je hier ook beter mee. in de nieuwe overzichtsfolder van asus staat dat de m6va serie nl. een glare schem heeft!

ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen bovenstaande laptops... wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De V6V is wel aanmerkelijk (ca. 250 euro) duurder, heeft een X600 kaart ipv X700, mist TV-out (voor sommigen belangrijk) en schijnt hitteproblemen te hebben. En helaas, zowel de M6Va, als de V6V, maar ook de A6Va is lastig 'in het echt' te zien.

Volgens laptops4u komt van de A6Va ook een SXGA+ uitvoering. Zo heb je dan 3 asus laptops, met SXGA+, waar w.s. de A6Va (ColorShine) de goedkoopste zal zijn. Alleen de M6Va (Crystal + Color Shine) en V6V (volgens laptops4u: ColorShine, volgens asus website niets vermeld over Crystel & Color shine voor de V6V: http://www.asus.com/produ...model=412&l1=5&l2=26&l3=0) hebben een ZBD (zero bright dots) LCD. Dat zegt misschien iets over de kwaliteit van het scherm.

Voor de duidelijkheid ColorShine = glare panel, CrystalShine = high brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wisten ze ook te vertellen wanneer de A6Va in SXGA+ uitvoering komt? Lijkt me een mooi alternatief voor de M6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat de v6v duurder is, hangt er vanaf welk type je neemt. Volgens mij gaan de meeste mensen hier de m6va 800 3p kopen. deze kost ongeveer 1900 euro.
de v6v 8095 P kost precies hetzelfde!
wat mij betreft is de langzamere dvdrw het grote minpunt. (2x ipv 8x)

kun je me misschien meer vertellen over het hitte probleem?

ps de v6v 80080P is te bezichtigen bij de mycom in leiden. het is dan welliswaar het vorige model maar in de nieuwe asus gids te zien is het design identiek gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Zie [rml][ Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino)[/rml] voor meer info m.b.t. warmte problemen.

Ik zat zelf overigens te kijken voor m6va-8004p (ca 1550) en V6V-8080P (ca 1725)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet jij al wat je gaat bestellen? de m6va of de v6v? ik ben van plan om ook wat grafische toepassingen te draaien (autocad- en maya-achtigen) en wat cs programma's.
denk je dat de iets snellere processor en dubbel werkgeheugen + iets snelere videokaart hier ècht wonderen verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Als antwoord op rowo:
Ik heb een vraag uitstaan bij laptops4u, maar had nog geen antwoord en weet nu dus nog geen levertijd. De schatting van laptops4u Jan was dat de A6va goedkoper zou zijn dan de M6va (maar dan heb je geen ZBD paneel). En Asus heeft een mooie reputatie op te houden voor levertijd, dat schijnt nogal uit te lopen :)

Als antwoord op f.deken:
Ik weet het niet. Voor mezelf had ik eerst een limiet van ca 1200 euro. In dat segment zijn helemaal geen SXGA+ laptops te koop. Die starten pas bij ca 1400 euro (acer TM4650, HP NX8220 (wel WSXGA+, ipv mijn voorkeur voor 4:3 SXGA+)). Neem je genoegen met een mindere grafische kaart (X300) dan is er HP NX6120/NC6120/NX6125 (Turion) (ik schrijf de type nummers uit mijn hoofd op, kan dus iets mis zijn), en IBM R51. Als je de garantie minimaal op 2 jaar wilt hebben lukt het dus niet voor veel minder dan 1500 euro. Dat is dus al meer als mijn oorspronkelijke limiet. Die 1700 euro voor een V6V vind ik eigenlijk dan ook te gortig worden. Maar tja, een glimmend scherm, ik weet het niet. Op ons werk hebben we Dell D610's (SXGA+, 14"), en die hebben een mat scherm. Die resolutie SXGA+ wil ik gewoon hebben, omdat ik ook op m'n crt (19"of 21") op min. 1280 x 1024, of 1400 x 1050 werk. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de echte eerste ervaringen met de m6va, maar volgens mij zijn er nog niet veel die het systeem al echt hebben. Dus het blijft lastig...

Ik denk dat voor 90% (of meer) van de mensen 512 Mb genoeg is. Op mijn werk gebruik ik echter een desktop 2.8Ghz P4 met XP-pro, X-server software (Reflection X), (meerdere keren) visual studio 6, outlook continue open, en een berg andere software (bedrijfswege verplicht: virus scanner e.d.). Na uitbreiding van 512Mb naar 1Gb merkte ik wel wat verschil (contant geheugen gebruik is ca 600 Mb, minder swappen nu), maar op een oude 800Mhz PC van 256Mb naar 512Mb was een VEEL groter verschil. De processor maakt volgens mij nauwelijks iets uit voor day-to-day work, als de processor maar redelijk recent is. Op werk is voor Visual Studio de I/O (disk) de bottleneck, terwijl dat al een 7200rpm schijf is. Voor mezelf heb ik voor een pentium-m 760 ipv een 750 en 1Gb ipv 512Mb geen 250 euro over.

[ Voor 4% gewijzigd door kdekker op 30-08-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:04:
een mogelijk alternatief voor de m6va is, wat mij betreft, de v6 serie.

als je geen zin hebt in de 'glare' type schemen zit je hier ook beter mee. in de nieuwe overzichtsfolder van asus staat dat de m6va serie nl. een glare schem heeft!

ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen bovenstaande laptops... wat is jullie mening hierover?
@f.deken: Volgens de specs op het internet kan ik niets vinden over GLARE schermen bij de M6Va. Indien dit waar is, ga ik dat ding helemaal niet meer aanschaffen. Ik vind dit superirritant namelijk en echt overbodig. :r

B.T.W. Hoe kom je aan die Asus overzichtsfolders? Staan daar toevallig ook foto's van de M6Va laptops in met een 15,1 Inch SXGA+ scherm. 1 ding is namelijk zeker: Dat ik nergens foto's heb gevonden van deze laptop in combinatie met een 15,1 (4:3 scherm) SXGA+ scherm. Ik vind het namelijk redelijk belangrijk hoe zo'n ding er dus uit ziet. Mocht daarbij dus Glare in aanwezig zijn heb ik waarschijnlijk voor niets gewacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die last heeft van het uitvallen van z'n M6N als 'ie opgetild wordt als ie op de batterij werkt? Die van mij schiet (of schoot) in de stand-by als ik 'm optil...
Zie ook deze thread http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=19044
en dit document http://myweb.cableone.net...ages/M6_Mylar_battery.doc
Ben benieuwd of iemand deze reparatie zelf heeft uitgevoerd en waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:52:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Net mail: Hoi SayWhatAgain!,

Het heeft even geduurd, maar morgen krijgen we dan toch eindelijk de M6Va binnen. We doen onze uiterste best alle backorders meteen klaar te maken, woensdag avond of donderdag morgen kun je een telefoontje verwachten voor het maken van een afspraak voor bezorging.

Met vriendelijke groet,

Jan

Laptops4U
Goed nieuws voor jou dus!!!!

Mocht je "tijd" over hebben en evt. tijdens het genieten van je nieuwe laptop nog wat extra tijd hebt en de moeite kan nemen om wat foto's te maken. Dit zou ik enorm kunnen waarderen!

Mocht je probs hebben om dit hier online te zetten mag je ze me ook wel mailen. Zet ik ze hier nog wel ff op het forum. Kunnen we eindelijk zien wat van laptop dat nu echt is :)

(TheStiffmeister hoopt dat het 15,1 Inch scherm zonder GLARE is :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:16:
Iemand hier die last heeft van het uitvallen van z'n M6N als 'ie opgetild wordt als ie op de batterij werkt? Die van mij schiet (of schoot) in de stand-by als ik 'm optil...
Geen garantie meer ofwel een RMA aanvragen??
Dit is namelijk niet de bedoeling van een laptop. En zelf knutselen aan apparaten tijdens garantie vergooi je je aanspraak hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thestiffmeister schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Geen garantie meer ofwel een RMA aanvragen??
Dit is namelijk niet de bedoeling van een laptop. En zelf knutselen aan apparaten tijdens garantie vergooi je je aanspraak hierop.
Denk dat je het 'reparatie-doc' niet gezien hebt..... Stelt weinig voor hoor, en reparatie is een groot woord. Als het echt werkt, lijkt me dit zinvoller dan 1 of meer dan een week zonder M6N te zitten.
Heb overigens m'n intel 2100 al vervangen door een 2200, en dat was heel wat meer werk :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

@thestiffmeister
Ik zal begin volgende week dan wel ff foto's regelen. Als je tegen die tijd een plek hebt omze te hosten oid, want ik heb daar geen idee van. Volgens mij heeft ie wel een Glare scherm, maar dat zie ik snel genoeg :)

Edit: wel 15,1"

[ Voor 6% gewijzigd door SayWhatAgain! op 30-08-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:46:
@thestiffmeister
Ik zal begin volgende week dan wel ff foto's regelen. Als je tegen die tijd een plek hebt omze te hosten oid, want ik heb daar geen idee van. Volgens mij heeft ie wel een Glare scherm, maar dat zie ik snel genoeg :)

Edit: wel 15,1"
You've got mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:22
Tabaqui schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:16:
Uit deel 6:

[...]

Dit probleem van het scherm heb ik zelf ook, zelfs op precies dezelfde plaats, zit te twijfelen of ik hem RMA ga laten sturen en zo ja dan zal dit via een winkel lopen die een full-time RMA persoon in dienst hebben zodat ik hem niet weer 4/5 weken kwijt ben zoals de vorige keer.

Mijn spatiebalk begint ook te hangen aan de rechterkant merk ik sinds vandaag
laptop is na 3 weken terug van rma, asus wou eerst hiervoor compleet beeldscherm vervangen en vroeg totaal rond de 900/1100 euro hiervoor, winkel die rma afhandelde weigerde dit, nu is scharnier vervangen en laptop werkt weer
Gewoon opsturen dus

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:16:
Ik had er ook last van met twee gloednieuwe M6Ne's. Toendertijd teruggebracht naar De Laptopper om hen de reparatie uit te laten voeren. Wat ze gedaan hebben is de pinnetjes die verbinding maken met de accu allemaal een stukje naar links gebogen zodat hij beter contact maakt. Dat heeft het probleem prima opgelost. Dat heb ik niet zelf gedaan omdat ik de garantie niet op het spel wilde zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
thestiffmeister schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:18:
(TheStiffmeister hoopt dat het 15,1 Inch scherm zonder GLARE is :Y) )
Zie http://www.asus.com/produ...model=587&l1=5&l2=24&l3=0, daar staat
Display 15.0"/15.4" active matrix color TFT, 15.0" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA/WSXGA, Zero Bright Dot& Color Shine& Crystal Shine LCD
En ColorShine = glare, zie http://www.asus.com/produ...modelmenu=0&share=txt/248
(de informatie over colorshine & crystalshine staat soms bij de info over de notebook op asus.com, maar niet altijd :()

[ Voor 6% gewijzigd door kdekker op 31-08-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik kan het jullie over 2 dagen vertellen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk is het zo dat vele winkels in nederland nu de m6va binnen krijgen. want ik heb hem niet bij laptop4u besteld maar zit er al even op te wachten. iemand maybe duidelijkheid daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:54:
[...]

Ik had er ook last van met twee gloednieuwe M6Ne's. Toendertijd teruggebracht naar De Laptopper om hen de reparatie uit te laten voeren. Wat ze gedaan hebben is de pinnetjes die verbinding maken met de accu allemaal een stukje naar links gebogen zodat hij beter contact maakt. Dat heeft het probleem prima opgelost. Dat heb ik niet zelf gedaan omdat ik de garantie niet op het spel wilde zetten..
OK, dank! Die ga ik ook proberen...... Maar moet zeggen heb de truuk met het stukje tape gedaan, en werkt nu ook prima! Tape die ik nu heb gebruikt heb, blijft alleen nog niet zo mooi zitten, dus zoek nog even wat dikker tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

relax net gebelt hij is binnen me m6va!!!! van de week halen!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:17:
relax net gebelt hij is binnen me m6va!!!! van de week halen!!!
Ik heb een mailtje 2 dagen geleden ontvangen over dat de levertijd weer 2 tot 5 werkdagen is. Hopenlijk komt het "ophaalbericht" voor vrijdag binnen..
Dan kan ik hem tenmiste nog in het weekend ophalen want ik mis het nogal. "gezien mijn opleiding waar ik een notebook voor 99 procent nodig heb :p " . (via laptops4u besteld)

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 31-08-2005 20:39 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emiel1984 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:34:
[...]

Ik heb een mailtje 2 dagen geleden ontvangen over dat de levertijd weer 2 tot 5 werkdagen is. Hopenlijk komt het "ophaalbericht" voor vrijdag binnen..
Dan kan ik hem tenmiste nog in het weekend ophalen want ik mis het nogal. "gezien mijn opleiding waar ik een notebook voor 99 procent nodig heb :p " . (via laptops4u besteld)
mijn opleiding begint dus ook next week en 1 van de eisen is bezit van laptop. nu was het eerste weekje wel uit te houden zonder. maar daarna toch echt nodig. maarja kan hem dus ophalen. Vrijdag avond gaat ik hem halen!!! ik zal dan wel even wat melden hier. als ik uit gespeeld ben:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

mijn opleiding begint dus ook next week en 1 van de eisen is bezit van laptop. nu was het eerste weekje wel uit te houden zonder. maar daarna toch echt nodig. maarja kan hem dus ophalen. Vrijdag avond gaat ik hem halen!!! ik zal dan wel even wat melden hier. als ik uit gespeeld ben:P
Iedereen heeft nu zo een beetje allang zijn laptop binnen en daar zit je dan he in de klas.van "K*T" waar blijft dat ding "heb hem nodig!!"... maar goed ben ik wellicht nog blijer als ik hem eindelijk in mijn handen heb :) .

[LTS][MTS][HTS]

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

mijn opleiding begint dus ook next week en 1 van de eisen is bezit van laptop.
Dat soort eisen zijn wettelijk zelfs verboden!
Het onderwijs mag je niet verplichten om bepaalde zaken aan te schaffen.
Ze mogen het echter wel zo stellen dat zonder laptop de opleiding zeer moeilijk te volgen zal zijn en dat het gebruik van een laptop ten zeerste aan te raden is. Dat doet men met boeken en dictaten ook onder het mom van "je hebt het nodig, maar het is dus niet verplicht".
Vaak is het al zo dat wanneer je al een bepaald boek hebt je het met de docent kunt overleggen, die kijkt dan of hetgeen in jouw boek staat overeenkomt met zijn lesmateriaal. Als dat zo is dan kun je gewoon je eigen boek gebruiken. Tijdens lessen werkt het alleen soms nogal lastig omdat je niet zomaar even het boek kunt openslaan op bladzijde 43 figuur 5a, die zul je zelf moeten opsnorren.
Hetzelfde gaat op met laptopgebruik. Ik durf wel te wedden dat je op de schoolcomputers ook prima je werk kunt doen.

Wat ik op de hogeschool en op de universiteit wel gemerkt heb is het veelvuldige gebruik van computers. Helaas zijn er te weinig computers om aan de eis te kunnen voldoen. Voor mensen die om de hoek wonen is dat geen probleem, die kunnen opzich thuis wel verder, maar voor overleg is het onhandig en aangezien je tegenwoordig in groepen werkt is dat onontbeerlijk. Een laptop is dus bijna onmisbaar :(
Ik hoop met je mee dat je hem beetje op tijd krijgt, opzich doe je de 1e 2 weken toch niet superveel op school...
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste